• Maarten58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:59
STIMPPYYY schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 09:01:
[...]

Onze gevel achter bestaat vrijwel uit glas. Het afstemmen van stooklijn is op dit moment vrijwel onmogelijk om deze 100% correct te krijgen wanneer je redelijk wat vvw oopv. hebt (hier ook nog houtkachel voor sfeer). Je zal of meerdere stooklijnen moeten toepassen (dus nu alleen dmv waardes aanpassen) of er moeten meer punten bij. Wat al zou helpen en wat ik zeer logisch zou vinden.

Je kunt beter luchten / raam openzetten wanneer het te warm wordt. Het laten afkoelen van je vloer (aan/uit) kost meer energie omdat de hele massa weer opgewarmd moet worden.
Zo doe ik het ook, sinds april geen wp meer aan gehad. Pas als het huis onder 19 graden gaat.

• HarDus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 15:07
Kraakhelder schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 08:12:
[...]

En al deze punten had je niet vooraf kunnen bedenken/uitzoeken?
Ik begrijp @b.maalman wel. @Weheat adverteert de slimste WP volledig online, maar dat gaf mij niet de connotatie dat je daarmee ook de domste krijgt zonder enige andere verbinding met brakke software die nog in ontwikkeling is (ik bedoel de basis software!).

En slim is de WP ook niet, @Weheat niet en WHI bestaat helemaal niet. Gezien de tijd die dit duurt is dit volstrekte misleiding.

Gelukkig is dit een plat dak-model en zijn daarvoor geen/weinig alternatieven.

Ik hoop dat Aan/Uit-met-stooklijn komende winter stabiel werkt, dan vang ik met de naregeling de tekortkomingen op: stooklijn staat op 20gr op de voorinstelling van de ventielen en naregeling stuurt de ventielen proportioneel aan met beperking bij 21gr bij zoninstraling. Uit zet de WP in lente en herfst uit als er vanwege zoninstraling nergens warmte nodig ondanks een lagere buitentemperatuur. Met Uit onderdruk ik ook koude voorjaars- en zomernachten.

Afgelopen winter werkte Aan/Uit-met-stooklijn niet; stooklijn-zonder-Aan/Uit wel. Waarom zou je een aantal keren per jaar je instelingen moeten wijzigen. Tweaken vind ik prima maar uiteindelijk moet het set-and-forget worden die ook voor je huisgenoten comfort biedt als je zelf niet thuis bent.

Ik wil geen WHI voordat Aan/Uit werkt! Hoe moeilijk kan dat zijn?

SWW is opgelost. Ik heb obv analoog inzicht een weekschema gemaakt dat jaarrond kan werken bij zowel aanwezig zijn als afwezig zijn (zie eerdere bericht). Ik zal mijn ervaring delen.

De ontevredenheid zit hem tussen de mismatch in gecreëerde verwachtingen en gerealiseerde levering.

Het idee dat de eindklant geen belangrijke partij zou zijn is natuurlijk helemaal lariekoek. Dat dat hier op Tweakers een verdedigbaar of begrijpelijk model zou zijn, .., dat begrijp ik ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door HarDus op 05-09-2026 14:48 ]

• Kraakhelder
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:06
HarDus schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 14:36:
[...]

Ik begrijp @b.maalman wel. @Weheat adverteert de slimste WP volledig online, maar dat gaf mij niet de connotatie dat je daarmee ook de domste krijgt zonder enige andere verbinding met brakke software die nog in ontwikkeling is (ik bedoel de basis software!).

En slim is de WP ook niet, @Weheat niet en WHI bestaat helemaal niet. Gezien de tijd die dit duurt is dit volstrekte misleiding.

Gelukkig is dit een plat dak-model en zijn daarvoor geen/weinig alternatieven.

Ik hoop dat Aan/Uit-met-stooklijn komende winter stabiel werkt, dan vang ik met de naregeling de tekortkomingen op: stooklijn staat op 20gr op de voorinstelling van de ventielen en naregeling stuurt de ventielen proportioneel aan met beperking bij 21gr bij zoninstraling. Uit zet de WP in lente en herfst uit als er vanwege zoninstraling nergens warmte nodig ondanks een lagere buitentemperatuur. Met Uit onderdruk ik ook koude voorjaars- en zomernachten.

Afgelopen winter werkte Aan/Uit-met-stooklijn niet; stooklijn-zonder-Aan/Uit wel. Waarom zou je een aantal keren per jaar je instelingen moeten wijzigen. Tweaken vind ik prima maar uiteindelijk moet het set-and-forget worden die ook voor je huisgenoten comfort biedt als je zelf niet thuis bent.

Ik wil geen WHI voordat Aan/Uit werkt! Hoe moeilijk kan dat zijn?

SWW is opgelost. Ik heb obv analoog inzicht een weekschema gemaakt dat jaarrond kan werken bij zowel aanwezig zijn als afwezig zijn (zie eerdere bericht). Ik zal mijn ervaring delen.

De ontevredenheid zit hem tussen de mismatch in gecreëerde verwachtingen en gerealiseerde levering.

Het idee dat de eindklant geen belangrijke partij zou zijn is natuurlijk helemaal lariekoek. Dat dat hier op Tweakers een verdedigbaar of begrijpelijk model zou zijn, .., dat begrijp ik ook niet.
Of je hem begrijpt of niet, veel zaken die hij noemt waren gewoon vooraf te zien/horen/in te schatten. En ben benieuwd wat er nog meer te delen valt, waar ie mee dreigt.

• HarDus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 15:07
BatteryBoost schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:33:
[...]

Wel jammer dat Weheat dit gaat dichtzetten. Ik heb sinds kort aansturing voor SWW en koeling in HA weten te knutselen en dat werkt super. Daar heb ik meer aan dan WHI. De positieve kant is dat ze dit keer communiceren.
Alle luiken gaan dicht, alle achterdeurtjes gaan dicht, API gebruik wordt gemonitord en daar krijg je e-mail over, met @Kirvis communiceren ze en bieden ze een solide slot op een aparte deur. Hij heeft een paar mogelijkheden ontdekt om temperatuur te zetten in SWW en de baseline van de stooklijn aan te passen. Ongepaste handigheid natuurlijk. Dat zien we binnenkort niet meer terug.

Jammer, volgende deurtjes zullen dus geheim worden gehouden. Ik dacht even dat we wat extra’s kregen maar het zal bij groepsmonitoring blijven.

@Weheat, gek dat ik me geen klant voel?
Pagina: 1 ... 233 234 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.