Bij mij ook, om dit probleem definitief op te lossen heb ik nu een Shelly energiemeter bestelddannyll schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:22:
Ik zie helemaal geen opmerkingen meer over de HA koppeling met Weheat. Het klopt toch dat de kwh waarden nog steeds niet worden gewijzigd? Of doe ik iets fout?
OT is slechst een protocol, het is de programmering van de thermostaat die je aansluit die het probleem veroorzaakt. Die zijn te vaak gericht op het aansturen van een CV ketel...MotorBeast schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:07:
[...]
OT is leuk voor een ketel. Niet voor een WP.
Klopt, net als de jaarweergave in de app, die werkt ook niet meer bij en mist maart. Heb je het al gemeld via “Feedback” in het portal?dannyll schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:22:
Ik zie helemaal geen opmerkingen meer over de HA koppeling met Weheat. Het klopt toch dat de kwh waarden nog steeds niet worden gewijzigd? Of doe ik iets fout?
Ik heb een vraag over de standby modus van mijn BB80 die draait op een stooklijn.
Ik zie dat de BB in standby gaat zodra de Temp In hoger is dan de gevraagde watertemperatuur: lijkt me een logische instelling. Wat ik niet begrijp: waarm gaat de CV circulatiepomp dan óók direct in standby? Nu daalt mijn kamertemperatuur vrij snel tot 18.0 of 18gr als de BB in standby gaat, terwijl de watertemperatuur nog warm is. Zou het niet logischer zijn als de CV circulatie blijft circuleren als de BB in standby gaat? Zoals het nu is ingesteld duurt het ook vrij lang tot het (stilstaande) CV leidingwater voldoende is afgekoeld om een nieuwe cyclus te triggeren. Maar misschien begrijp ik iets niet goed...
Zie foto, de gele lijn is de CV circulatiepomp
Ik zie dat de BB in standby gaat zodra de Temp In hoger is dan de gevraagde watertemperatuur: lijkt me een logische instelling. Wat ik niet begrijp: waarm gaat de CV circulatiepomp dan óók direct in standby? Nu daalt mijn kamertemperatuur vrij snel tot 18.0 of 18gr als de BB in standby gaat, terwijl de watertemperatuur nog warm is. Zou het niet logischer zijn als de CV circulatie blijft circuleren als de BB in standby gaat? Zoals het nu is ingesteld duurt het ook vrij lang tot het (stilstaande) CV leidingwater voldoende is afgekoeld om een nieuwe cyclus te triggeren. Maar misschien begrijp ik iets niet goed...
[ Voor 9% gewijzigd door arnebl88 op 10-03-2026 18:18 ]
Ik ben van plan een FE setup van WeHeat aan te schaffen (Met Blackbird P80). Hoeveel geluid produceert de binnenunit?
Niets, alleen de pompen maken wel geluid. Bij mij is het vergelijkbaar met de pomp die eerst in de CV ketel zat.Huisiie schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:44:
Ik ben van plan een FE setup van WeHeat aan te schaffen (Met Blackbird P80). Hoeveel geluid produceert de binnenunit?
Is al vaker over geklaagd. Alleen onder 4 graden buitentemperatuur blijft die rondpompen helaas.arnebl88 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:15:
Ik heb een vraag over de standby modus van mijn BB80 die draait op een stooklijn.
[Afbeelding]
Dit is een beetje het gevaar als je zo mee gaat praten, alsof je een Weheat hebtMotorBeast schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:52:
@Razer Dat kan toch nooit goed werken met een WP? Dat is dan volle bak knallen tot setpoint en dan weer uit. Of ben ik nu gek? Het is zelfs met een HR Ketel onzuinig om te stoken op aan/uit. Niet voor niets heeft men hiervoor modulerend OT uitgevonden. Dit soort thermostaten zijn totaal ongeschikt voor een WP. @Carboy54 gebruikt toch een thermostaat die zowel stooklijn als aan/uit bij eventueel setpoint bereiken (bijvoorbeeld door zoninval in deze tijd) uitschakelt. De ideale manier van stoken is gematigd verwarmen op stooklijn en liefst niet uit gaan.
Je hebt dus OpenTherm, aan-uit icm stooklijn en volledig stooklijn als manier van aansturen.
Weheat Flint
Niets? Hier produceert de binnenunit bij werking een hoog toon. Naar mijn weten en ervaring bij andere in mijn omgeving is dat ook het geval. Of ze hebben dit recent ‘opgelost’ (unit van jan-25).orillion schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:33:
[...]
Niets, alleen de pompen maken wel geluid. Bij mij is het vergelijkbaar met de pomp die eerst in de CV ketel zat.
Dit is voor mij idd hetzelfde. Niet storend in een aparte ruimte, wel in je woonkamer/slaapkamer lijkt meSTIMPPYYY schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:46:
[...]
Niets? Hier produceert de binnenunit bij werking een hoog toon. Naar mijn weten en ervaring bij andere in mijn omgeving is dat ook het geval. Of ze hebben dit recent ‘opgelost’ (unit van jan-25).
[ Voor 10% gewijzigd door JeroenVerweij op 10-03-2026 21:51 ]
Flauw...n.smits schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:49:
[...]
Dit is een beetje het gevaar als je zo mee gaat praten, alsof je een Weheat hebt
Je kunt wel degelijk een stooklijn aansturing maken met een thermostaat (of op een andere manier) met OT...Je hebt dus OpenTherm, aan-uit icm stooklijn en volledig stooklijn als manier van aansturen.
OT is een protocol, daar kan je prima een watertemperatuur mee aansturen op basis van de buitentemperatuur...
Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.