Wise enough to play the fool
Stooklijn Bijstellen, en/of overstappen op aan/uit+stooklijn.Mausssie schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:02:
[...]
Dat zorgt met deze temperaturen en verwarming van de zon afgelopen week bij mij al voor te hoge temperaturen binnen.
BB draait op ongeveer 470W, maar binnen alsnog temperatuur naar 22 graden.
Stooklijn staat 9graden, 25graden water.
Ja het is soms net een kantelpunt idd qua buitentemperatuur. Gisteren en vandaag gaat hier dan wel weer prima met Stooklijn, want een stuk kouder.Mausssie schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:02:
[...]
Dat zorgt met deze temperaturen en verwarming van de zon afgelopen week bij mij al voor te hoge temperaturen binnen.
BB draait op ongeveer 470W, maar binnen alsnog temperatuur naar 22 graden.
Stooklijn staat 9graden, 25graden water.
Als je toch op OT moet blijven vanaf bepaalde temperaturen (omdat t anders te warm wordt), dan is een andere thermostaat een betere optie zoals eerder genoemd
Nou bijna dan;)teacher schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 13:45:
Gewoon bij de warmteservice:
https://www.warmteservice...dig-geisoleerd/p/90151362
Anjo is het merk, denk dat Lennard een 140 of 160 heeft gebruikt.
Warmtepomponline.com & Fancoilonline.com Amber 65, F-gassen II
Die dakdoorvoeren komen als geheel. Helaas niet los te bestellen. En helaas niet op bestaande (grotere) doorvoeren te zetten dus.
Op de vsk was er een concurrent die ook mooie producten had. Vergelijkbaar.
Eea is ook online te bestellen inderdaad. Let goed op maten. Want ook veel voor alleen kabels of airco's
Op de vsk was er een concurrent die ook mooie producten had. Vergelijkbaar.
Eea is ook online te bestellen inderdaad. Let goed op maten. Want ook veel voor alleen kabels of airco's
Worst case zaag ik hem vlak boven het dak af en plak er zo'n doorvoer bovenop. Het hoeft niet gasdicht, het is hooguit voor kabeldoorvoer omdat deze er nu toch al zit..
Onderzijde idem, desnoods gewoon afzagen op de lengte die ik hebben wil..
Nu zit er buiten een plastic zak omheen, vastgezet met duckttape...
Onderzijde idem, desnoods gewoon afzagen op de lengte die ik hebben wil..
Nu zit er buiten een plastic zak omheen, vastgezet met duckttape...
Gaffertape is beter en verteerd niet zo snel, hebben wij ook bij de Sparrow
Is zo'n bovenkap ook over een bestaande rookgasafvoer heen te plaatsen?Stoker schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:56:
[...]
Nou bijna dan;)
Anjo is het merk, denk dat Lennard een 140 of 160 heeft gebruikt.
Niet overheen wel er tussen, dat is dan een klusje voor je cv installateur met de juiste papierenCivil schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 18:30:
[...]
Is zo'n bovenkap ook over een bestaande rookgasafvoer heen te plaatsen?[Afbeelding]
https://www.coxgeelen.com...econext-adapter-nl-en.pdf
Is het dak schuin en heb je daarom onder het voorpootje meer tegels dan achter? En zijn dat allemaal rubbertegels of ook beton?Carboy54 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:17:
Van oud naar nieuw. Jaren 60 woning voorzien van een Blackbird op het dak met de leidingen door de oude schoorsteen heen. Yes it can.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
:strip_exif()/f/image/uzF7IEWpvFZA4lpqDTqQ9tvj.jpg?f=fotoalbum_large)