Geen reactie gehad, wellicht hebben mensen eroverheen gelezen: is er een mogelijkheid om de totale energie (verbruikt/geleverd en uitgesplitst naar verwarming en sww) in Hone Assistent te krijgen?ernstblaauw schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:51:
Klopt het dat WeHeat niet de totale energie consumptie en productie (voor zowel warmte als water) doorgeeft aan Home Assistent - zodat ik daar de COP over een willekeurige periode kan berekenen zoals de WeHeat app doet? Nu krijgen we toch alleen de actuele power door, maar niet gesommeerd toch?
Vanaf het moment dat je het aanzet in homeassistant ja. Uitsplitsing moet je zelf bouwen denk ik, op basis van status die je ook door krijgt.ernstblaauw schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:14:
[...]
Geen reactie gehad, wellicht hebben mensen eroverheen gelezen: is er een mogelijkheid om de totale energie (verbruikt/geleverd en uitgesplitst naar verwarming en sww) in Hone Assistent te krijgen?
Doordat de Weheat regelmatig geen gegevens doorgeeft aan Home Assistent, vrees ik dat zelf sommeren in HA niet zo betrouwbaar is?orillion schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:17:
[...]
Vanaf het moment dat je het aanzet in homeassistant ja. Uitsplitsing moet je zelf bouwen denk ik, op basis van status die je ook door krijgt.
Dit onderschrijf ik.201WD schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:23:
[...]
Vwb die defrosts,
Hier hele andere ervaringen.
Ik merk er eigenlijk niets van.
Hij heeft er ook geen moeite mee, ze zijn vrij kort 6-7 minuten en daarna gaat ie weer gewoon verder op hetzelfde niveau. Het kan zijn dat ie ze om het uur doet maar ook met veel ruimere tussenpozen.
Vandaag heeft hij zo te zien heel veel op 33% gedraaid. Ook na de defrosts.
Vanaf (waarschijnlijk) versie 2026.2 (dus de februari release) van HomeAssistant. Ze hebben net de cut-off gemist voor de januari release; maar als het goed is, komt dan het meeste van deze data beschikbaar direct in de HomeAssistant integratie Als je zelf handig bent; kan je de (nieuwe) api nu al zelf aanspreken.ernstblaauw schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:14:
[...]
Geen reactie gehad, wellicht hebben mensen eroverheen gelezen: is er een mogelijkheid om de totale energie (verbruikt/geleverd en uitgesplitst naar verwarming en sww) in Hone Assistent te krijgen?
Op welke stiltestand draait hij?Omdatikhetzeg schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:53:
[...]
Vandaag vanaf de middag ging het inderdaad beter, omdat er toen nog maar 1 defeost is gedraaid. Maar in de nacht staat hij het grootste deel van de tijd tussen de defrosts in op 100% te draaien. Als hij net begint terug te schakelen start de volgende defrost weer, dus hier heeft het wel een behoorlijke invloed (en toenemend verbruik). Moet zeggen dat de cv niet geactiveerd wordt, dus dat is fijn (lees dat anderen daar weer last van hebben)
Mijn Flint staat nog in de doos, installatie volgt snel.
Wat is jullie ervaring mbt geluid?
Gr Martijn
Gr Martijn
Hij hangt bij ons aan de zijgevel, naast de slaapkamer. Niet te horen. Ook buiten is het geluid nauwelijks waarneembaarmartijnn2 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 22:18:
Mijn Flint staat nog in de doos, installatie volgt snel.
Gr Martijn
Bedoel je de buis van het verwarmingspiraal of de leiding naar bv de douche? Ik vind ze beide best warm dus ik ga ook eens wat met isolatie proberen.Mattie2 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 18:01:
[...]
Wij hebben een 300 liter vat van weheat in de kelder staan en die verwarmt het water ook elke dag wel even, ook als we geen warm water gebruikt hebben. Denk dat die ook wel een graad of zes per dag verliest. De buis aan de bovenkant voelt ook erg warm aan, dus had er wat buis isolatie omheen gedaan, maar of dat zin heeft weet ik eigenlijk niet.
Ik heb sinds 2 weken een blackbird p80 draaien, huis volledig verwarmt op vloerverwarming en de BB p80 afgesteld op stooklijn. Nu gaat de gevraagde watertempratuur niet hoger dan 24 graden in de app en hierdoor is het nog best frisjes. Is dit iets wat door de installateur aangepast kan worden? Ik heb al even met de stooklijn gespeeld afgelopen dagen maar warmer dan 18,5 graad wordt het hier niet.
Ja, de installateur kan dit aanpassen. Ik kwam er deze week achter dat ie bij mij beperkt is tot 37 graden. Ik moet mijn installateur nog bellen na het weekend om dit aan te passenEvertjan schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 22:45:
Ik heb sinds 2 weken een blackbird p80 draaien, huis volledig verwarmt op vloerverwarming en de BB p80 afgesteld op stooklijn. Nu gaat de gevraagde watertempratuur niet hoger dan 24 graden in de app en hierdoor is het nog best frisjes. Is dit iets wat door de installateur aangepast kan worden? Ik heb al even met de stooklijn gespeeld afgelopen dagen maar warmer dan 18,5 graad wordt het hier niet.
Knijp hem eens twee standen.Omdatikhetzeg schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 22:00:
[...]
Hij mag voluit, ofwel niet begrenst
Ik heb allebei geisoleerd. Ook de leiding die terug naar de buffer gaat. Alleen de koudwaterleiding heb ik gelaten zoals die was.RonaldArendsen schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 22:43:
[...]
Bedoel je de buis van het verwarmingspiraal of de leiding naar bv de douche? Ik vind ze beide best warm dus ik ga ook eens wat met isolatie proberen.
Draait de pomp op vol vermogen?Evertjan schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 22:45:
Zo nee , dan moet het warmer kunnen
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.