• martijnn2
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05:03
Mg4gebruiker schreef op maandag 29 december 2025 @ 22:24:
[...]

Waar zou dat ding moeten zitten?
Hij staat niet getekend in het flint schema, in de technische handleiding wel. Maar daar hebben ze het over de combi van de Sparrow. Dus dat is een knip en plak fout van weheat. Bij cv ketels plaats je normaal gesproken het overstort ventiel in de aanvoer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rueaQ_ITv3lTYAsZ3lhkdi2CpfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cVLtbCj9mpevhjKYm87KJN0N.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door martijnn2 op 29-12-2025 23:35 ]

• Kirvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:03
Razer schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:07:
[...]

(En als je het aandurft ook zo via een scriptje zelf aanpassen, maar zou het eerst bij de installateur leggen 😉)
Dit heb ik geprobeerd, maar ik krijg een error (vanwege het ontbreken van de juiste rechten vermoed ik).

Ik neem aan dat je het dan over de waterHouseInTemperatureMax parameter uit de settings hebt? Die staat bij mij op 70 graden, maar als ik die probeer aan te passen naar 69 bijvoorbeeld dan krijg ik een error, terwijl ik met hetzelfde script wel andere zaken aan kan passen.

Het lijkt er dus op dat Weheat wel degelijk heeft gezorgd dat instellingen die alleen voor installateurs zijn niet met consumer credentials kunnen worden aangepast.

Sparrow P60, 300L SWW, géén buffervat, overal VVW

• patrick_199
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 00:26
martijnn2 schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:29:
[...]

Hij staat niet getekend in het flint schema, in de technische handleiding wel. Maar daar hebben ze het over de combi van de Sparrow. Dus dat is een knip en plak fout van weheat. Bij cv ketels plaats je normaal gesproken het overstort ventiel in de aanvoer.

[Afbeelding]
Ik vind het vreemd dat het overdrukventiel in de unit zelf zit en niet in de aanvoerleiding na de circulatiepomp, om de leidingen en appendages van de vloerverwarming te beschermen.

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10:51
Ik ben benieuwd naar wat vannacht en morgen gaan brengen. Ik zag vandaag dat de druk in de CV was gezakt naar 1,3 bar. Dus bijgevuld naar 1,7 bar en de boel ook weer ontlucht (alleen boven kwam er uit 2 radiatoren best wat lucht).

Tevens ben ik sinds vanmiddag definitief over naar stooklijn (na wat gepiel eerder deze dagen) en denk dat ik inmiddels vrij aardig in de buurt zit.

Tot nu toe lijkt de warmtepomp zich vanaf vanmiddag een stukje rustiger te gedragen. Benieuwd naar de temperatuur binnen morgenochtend, het verbruik en het aantal defrosts vannacht.

Welterusten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhvQNhT7V4XmHSTwXVsaTU5vXLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rVIOxlDu8C9OI73P2I9aihJ6.png?f=fotoalbum_large

• slem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10:18
Hallo,

In mijn woning wil ik graag een wasmeubel vervangen. Nu zit op de warm water leiding geen stopkraan. Betekent dit dat de gehele 300 liter ssw vat leeg moet? Hebben jullie wellicht tips over hoe dit te doen? Het lijkt erop dat er niet een kraan achter het ssw vat zit die ik dicht kan draaien. Zit wel een groen kraantje aan de kant waar het water het ssw vat in gaat.

Mvgr
Sven

• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:21
Kirvis schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 00:00:
[...]

Dit heb ik geprobeerd, maar ik krijg een error (vanwege het ontbreken van de juiste rechten vermoed ik).

Ik neem aan dat je het dan over de waterHouseInTemperatureMax parameter uit de settings hebt? Die staat bij mij op 70 graden, maar als ik die probeer aan te passen naar 69 bijvoorbeeld dan krijg ik een error, terwijl ik met hetzelfde script wel andere zaken aan kan passen.

Het lijkt er dus op dat Weheat wel degelijk heeft gezorgd dat instellingen die alleen voor installateurs zijn niet met consumer credentials kunnen worden aangepast.
Dus je maximale water in temperatuur is 70 graden? Wow. Da zou ik laten aanpassen! Bij een of andere glitch in aansturing loopt je vloer kapot.
In jouw geval is 40 echt wel de max? Eigenlijk voor bijna iedereen met vloerverwarming zonder bijmengen.

Natuurlijk kun je suggereren "dat haalt ie toch niet/komt niet voor" maar ik lees toch wel eens wat rare zaken in aansturing hier?

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43
slem schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:21:
Hallo,

In mijn woning wil ik graag een wasmeubel vervangen. Nu zit op de warm water leiding geen stopkraan. Betekent dit dat de gehele 300 liter ssw vat leeg moet? Hebben jullie wellicht tips over hoe dit te doen? Het lijkt erop dat er niet een kraan achter het ssw vat zit die ik dicht kan draaien. Zit wel een groen kraantje aan de kant waar het water het ssw vat in gaat.

Mvgr
Sven
Uitgang warm water zit bovenop het vat. Dus toevoer dicht zetten is voldoende

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:23
Hallo,

Mvgr
Sven
Gewoon de hoofdkraan dichtdraaien. je boilervat loopt sowieso niet leeg, en zonder waterdruk komt er ook geen water uit.

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08:50
jj85 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:36:
[...]

Uitgang warm water zit bovenop het vat. Dus toevoer dicht zetten is voldoende
Enneh, een paar handdoeken bij de hand houden, warm en koud water bij een (lager gelegen) kraan even open zetten met het kraantje bij het vat dicht. Dan gaat de druk eraf.

• Degast
Hallo,

Mvgr
Sven
Als het goed is zit er wel een inlaatcombinatie. Daar kun je inkomende koude water stoppen.

Als er niet elders water/lucht aangezogen wordt kun je gewoon vervangen zonder waterballet.

Heb wel eens meegemaakt dat er een beluchtklep op een vat zat waardoor ie alsnog leegliep. Dus natuurlijk eerst even met kraan er nog op testen.

Ik zou inlaatcombinatie dichtdraaien, kraan testen, kraan verwijderen, direct hoekstopkraantje monteren, rustig verder met meubel. Idem koud water.

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43
Degast schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:38:
[...]

Heb wel eens meegemaakt dat er een beluchtklep op een vat zat waardoor ie alsnog leegliep. Dus natuurlijk eerst even met kraan er nog op testen.
Enkel de leiding kan dan toch leeglopen?
Zit er niet standaard een beluchter op de WeHeat vaten? Hoeveel onderdruk mogen die vaten eigenlijk hebben?

• Degast
jj85 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:44:
[...]

Enkel de leiding kan dan toch leeglopen?
Zit er niet standaard een beluchter op de WeHeat vaten? Hoeveel onderdruk mogen die vaten eigenlijk hebben?
Normaal gesproken. Even uitproberen kan geen kwaad.
Niet dat ik weet.
Het beetje onderdruk door een stukje leiding kan geen kwaad, wat de grens is weet ik niet. Dat een vat implodeerde door onderdruk hoorde ik nog nooit. Zal vast wel eens iemand gebeurt zijn. Maar dan heb je toch een kasteel denk ik.

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:39
patrick_199 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 00:25:
[...]

Ik vind het vreemd dat het overdrukventiel in de unit zelf zit en niet in de aanvoerleiding na de circulatiepomp, om de leidingen en appendages van de vloerverwarming te beschermen.
Even aannemende dat dit ook zo is bij de Flint, dan snap ik nu waarom ik die niet zie.

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:39
Degast schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:31:
[...]

Dus je maximale water in temperatuur is 70 graden? Wow. Da zou ik laten aanpassen! Bij een of andere glitch in aansturing loopt je vloer kapot.
In jouw geval is 40 echt wel de max? Eigenlijk voor bijna iedereen met vloerverwarming zonder bijmengen.

Natuurlijk kun je suggereren "dat haalt ie toch niet/komt niet voor" maar ik lees toch wel eens wat rare zaken in aansturing hier?
Tenzij hij een hybride of mengverdeler heeft...

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10:51
JeroenVerweij schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 00:32:
Ik ben benieuwd naar wat vannacht en morgen gaan brengen. Ik zag vandaag dat de druk in de CV was gezakt naar 1,3 bar. Dus bijgevuld naar 1,7 bar en de boel ook weer ontlucht (alleen boven kwam er uit 2 radiatoren best wat lucht).

Tevens ben ik sinds vanmiddag definitief over naar stooklijn (na wat gepiel eerder deze dagen) en denk dat ik inmiddels vrij aardig in de buurt zit.

Tot nu toe lijkt de warmtepomp zich vanaf vanmiddag een stukje rustiger te gedragen. Benieuwd naar de temperatuur binnen morgenochtend, het verbruik en het aantal defrosts vannacht.

Welterusten!

[Afbeelding]
Op zich een prima nacht (denk ik). Toch wel weer 5 defrosts en de ketel heeft bij 2 daarvan een heel klein beetje bijgesprongen (0,3 kuub totaal).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLD-ekXT9JBrqhraFzpsf5h3PJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KAlSywqDEe7A2M2eXUsiKJ0Z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUxDaK8jfAp-p1sA6VFg8e5FHUk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9aquYu0rOomYVI8K4uUKNtVK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1FAzkwMjg7kZahkCS8JGFwbAac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UJYRJ8ryTejlu1IFDIRdgpoj.png?f=fotoalbum_large

• s.willemse
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Rikkie2021 schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:15:
[...]

Ok thnx. Dient dat verwarmingselement om de 200 boiler te verwarmen omdat de flint dat zelf niet kan?
De Flint heeft het verwarmingselement niet nodig om het boilervat te verwarmen. Dit gaat prima zonder. Ik kan in de app instellen dat er tijdelijk een extra boost op het warme water wordt gedaan, zodat je met meerdere mensen achter elkaar kunt douchen/in bad gaan. Maar hier heb ik nog geen gebruik van hoeven maken: we hebben met 4 personen achter elkaar kunnen douchen. Het lijkt me een handige optie als we logees hebben!

• s.willemse
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Caayn schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:23:
[...]
Kan je het verwarmingselement niet fysiek ontkoppelen of schiet het systeem dan in storing?

https://support.weheat.nl...enunit-2-4?language=nl_NL
Hier heb ik nog niet naar gekeken. Het nut van het hebben van een verwarmingselement is dan ook weer teniet gedaan en ik ga hier liever niet zelf mee knutselen.
Pagina: 1 ... 155 156 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.