Ik ben sinds 1 december over naar Zonneplan Dynamisch.Phantasist schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:39:
Beste tweakers,
Een vraag.
Op dit moment ben ik nog steeds op een vast variabel contract van Greenchoice. Met deze tarieven;
Leveringstarief (normaal)
€ 0,27891
Leveringstarief (dal)
€ 0,29101
Ik heb een weheat sparrow p60 met een 300l wp boiler sinds mei 2025, 12 zonnepanelen met 3860 wp geinstalleerd.
Ik heb onderzoek gedaan. Ik moet naar mijn idee gister al een dynamisch contract.
Zijn er nog tips?
Ik had een contract bij GreenChoice tegen bijna 0,36 euro per kWh. Sinds we een EV hebben gebruiken we meer stroom dan we terugleveren, dus ook het moment om over te stappen. Onder de 0,36 euro blijven lukt over een heel jaar wel was de gedachte. Ik heb 20 zonnepanelen (lessenaarsdak op het zuiden) en een laadpaal van ZP. Alles in 1 app is wel supermakkelijk, loadbalancing werkt prima en van de zomer met het overschot slim laden.
Met 0,28 ct gemiddeld zal het minder schelen, maar ik weet niet goed wat de dynamische tarieven in de zomer gemiddeld doen. Dit is wat Zonneplan over de jaargemiddelden roept:
[ Voor 6% gewijzigd door Satefan op 14-12-2025 20:23 ]
:strip_exif()/f/image/qdXi9reShZmtUEskdHjg1Jxp.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Vukf33583IBgJotDGhoF4ZjY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yHwQKxpDy4lJ5avznkhFHLZM.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ynSh55YjIZaQ7O3mKC2GhK4w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8XxsHu1upRQMkfbnYo5agenH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5Toapsx2AWpB9rl3t8l2ibcE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tuvfpn2X4R3kAtStrFMVAdK6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kILY2wHhnH444ujpMmz74WsL.jpg?f=fotoalbum_large)