Geen twijfel mogelijk, gewoon doen!MaikVeritas schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:59:
Hallo allen,
Ook wij overwegen om voor een WeHeat Blackbird P80 te gaan. Nu heb ik een vraag over het verwarmen van de bovenverdieping. Wij gaan fors verbouwen en zijn sowieso op de benedenverdieping vw te plaatsen. Echter vraag ik mij of het plaatsen van vw op de bovenverdieping van meerwaarde gaat zijn. Mijn gevoel zegt van wel aangezien we het hele huis ook goed gaan isoleren en kunnen we dan beter de bovenverdieping contant houden op e.g. 16 graden en eventueel willen opwarmen naar 20 graden met bijvoorbeeld een convectie kachel. Daarnaast heeft de BB P80 dan meer buffervolume.
Zijn er mensen die voor vergelijkbare keuzes stonden?
Is super comfortabel, je hebt geen radiatoren meer, het is super zuinig en je krijgt er meer systeeminhoud door. Dat betekent dat je bijvoorbeeld het buffervat achterwege kan laten (dat hebben wij) en dat je pomp op een laag pitje lekker door kan pruttelen.
Ik ben zelf heel blij met de keuze die we toen hebben gemaakt om ook op de eerste verdieping vvw aan te laten leggen.
/f/image/FIwljHJtz9t2Wm3ooSe2O2Em.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UwfluuG5ITDvvigSrLGAN6iB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8OXISbUQ2m73pRqgmYyP68AA.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JTGVl8VlwApJWWb8vuJGFYPJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O7F6SF0jJrZvPc0i9MIAG9EA.jpg?f=fotoalbum_large)