• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:14
201WD schreef op maandag 10 november 2025 @ 01:57:
[...]

In de app kun je Cop toch zien.
Dat is niet de COP op dit moment en ook is niet inzichtelijk hoe de COP was in de afgelopen uren. Hetzelfde geldt voor het verbruik van de warmtepomp. Allemaal "keurig inzichtelijk in de app" 8)7. Dit is gecumuleerde data waar je niets meer mee kunt anders dan opscheppen tegen je vrienden en collega's "kijk eens hoe hoge COP mijn warmtepomp afgelopen week had! Nou, nou". We hadden een mooie optie in de portal om het daadwerkelijke gedrag van de WP te zien maar dat mogen we niet meer zien. Wel mogen we de watertemperaturen zien en nog wat aspecten van de pomp, maar het meest belangrijke (power in) is eruit gehaald. Waarom... :X

Homevolt dashboard

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:05
Gies123 schreef op maandag 10 november 2025 @ 07:42:
[...]

Dat is niet de COP op dit moment en ook is niet inzichtelijk hoe de COP was in de afgelopen uren. Hetzelfde geldt voor het verbruik van de warmtepomp. Allemaal "keurig inzichtelijk in de app" 8)7. Dit is gecumuleerde data waar je niets meer mee kunt anders dan opscheppen tegen je vrienden en collega's "kijk eens hoe hoge COP mijn warmtepomp afgelopen week had! Nou, nou". We hadden een mooie optie in de portal om het daadwerkelijke gedrag van de WP te zien maar dat mogen we niet meer zien. Wel mogen we de watertemperaturen zien en nog wat aspecten van de pomp, maar het meest belangrijke (power in) is eruit gehaald. Waarom... :X
Power in van je warmtepomp is nog gewoon te vinden onder 'Geavanceerde data'. De mijne staat rustig te draaien op 480W input en 3,38kW output. COP 7.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:04
Pr088 schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:39:
[...]

Power in van je warmtepomp is nog gewoon te vinden onder 'Geavanceerde data'. De mijne staat rustig te draaien op 480W input en 3,38kW output. COP 7.
Dat is wat ik bedoelde: ik ga niet 2 uur lang een verwarmingscyclus volgen in de app en de data opschrijven. Geef mij die grafiek terug. Daar kon je terug zien wat jij momentgebonden nu bij geavanceerde data ziet.

• Pr088
Mg4gebruiker schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:51:
[...]

Dat is wat ik bedoelde: ik ga niet 2 uur lang een verwarmingscyclus volgen in de app en de data opschrijven. Geef mij die grafiek terug. Daar kon je terug zien wat jij momentgebonden nu bij geavanceerde data ziet.
Snap ik. Voelt als een verlies. Misschien komt het ook wel terug. Anderzijds was het natuurlijk veel inzicht voor de Tweakers. De gemiddelde Nederlander kijkt er nooit naar. Ik zit zelf in de branche en mijn collega's waren verbaasd over de uitgebreide inzichten die WeHeat geeft. En ik heb de pomp sinds 1 november draaien. Heb dus nooit 'de oude' app gezien. ;)

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:01
Mg4gebruiker schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:40:
[...]

Ik heb die video bekeken. Aan het einde geeft hij aan dat dit effect deels kan worden opgelost door een buffervat. Maar eigenlijk zegt hij dat je een toereikend volume in je echte warmteafgiftesystemen moet hebben. Daarom rekent hij ook steeds voor wat er gebeurt zonder een buffervat.
Ik heb nu 3 radiatoren deels open gezet. Ik ga eens kijken of dat de COP gunstig beinvloed. Jammer is wel dat de COP niet meer te zien is in de grafieken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfw_g5ATjQvWbZ2bK9p9Y9cODqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5fjwzX9aVVCqagCEHGrqDoJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Gies123
Mg4gebruiker schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:51:
[...]

Fijn, wij begrijpen elkaar! En ik snap werkelijk niet dat de meesten hier blijkbaar geen probleem mee hebben. Je wilt toch gewoon over de tijd heen kunnen zien hoe de wp het de afgelopen uren heeft gedaan? Die informatie (energieverbruik) was (en is) gewoon beschikbaar in het WeHeat portaal, maar wij mogen het niet meer zien. In mijn ogen heb je dan iets te verbergen.

Homevolt dashboard

• 201WD
Gies123 schreef op maandag 10 november 2025 @ 07:42:
[...]

Dit en nog meer is nu live te zien in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWNIUVipnJvJs_XKvzbiH-WN-kk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JREp1Ei9Gk8M6JJXk1pZKNT7.jpg?f=fotoalbum_large

• Gies123
Je snapt mijn punt niet. Dit is een samenvatting van de cop over een aantal dagen/weken/maanden. Wat was jouw cop vandaag om 10:15 uur? Dat weet je niet en komt je niet meer achter. Wat was het verbruik van de wp op dat moment? Weet je niet meer en je komt er niet meer achter.

Homevolt dashboard

• 201WD
En dit live in geavanceerde data, hiergeeft hij ook het wattage aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTZIFIlyHsDfBkMUkW4AaUHpjo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xi5p28cmOGRPyZ6mUz4F7ghO.jpg?f=fotoalbum_large

• Gies123
201WD schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:43:
En dit live in geavanceerde data, hiergeeft hij ook het wattage aan

[Afbeelding]
Wat verbruikte jouw warmtepomp om 10:15 uur vandaag? Ik hoor het graag.

Homevolt dashboard

• Pr088
Gies123 schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:37:
[...]

Fijn, wij begrijpen elkaar! En ik snap werkelijk niet dat de meesten hier blijkbaar geen probleem mee hebben. Je wilt toch gewoon over de tijd heen kunnen zien hoe de wp het de afgelopen uren heeft gedaan? Die informatie (energieverbruik) was (en is) gewoon beschikbaar in het WeHeat portaal, maar wij mogen het niet meer zien. In mijn ogen heb je dan iets te verbergen.
Meer data is altijd leuk. Maar 'wil ik dat echt'? Nee. Ik had ook alleen gebruik per uur van mijn gasketel. Ook nergens rendementsmetingen....

• Pr088
Gies123 schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:42:
[...]

Je snapt mijn punt niet. Dit is een samenvatting van de cop over een aantal dagen/weken/maanden. Wat was jouw cop vandaag om 10:15 uur? Dat weet je niet en komt je niet meer achter. Wat was het verbruik van de wp op dat moment? Weet je niet meer en je komt er niet meer achter.
Klopt. Het is een tijdje in de app zichtbaar geweest, met allerlei mitsen en maren (heb veel mensen gezien die de grafieken niet goed konden intepreteren, ook hier op het forum).
It is what it is, op dit moment.

En wat wil jij graag met die exacte waarde om 10:15 uur? Uit een combinatie van dagwaardes over je COP, circulatiesnelheid, comfort in woning etc, kun je toch een goede inschatting maken van je installatie en of die goed loopt?

Je klinkt (zoals ik het lees) bijna achterdochtig over WeHeat. Ben je bang dat ze met je warmtepomp sjoemelen? Je kunt ook altijd nog een kWh-meter in je meterkast toevoegen?

[ Voor 9% gewijzigd door Pr088 op 10-11-2025 11:50 ]

• Gies123
Pr088 schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:48:
[...]

Klopt. Het is een tijdje in de app zichtbaar geweest, met allerlei mitsen en maren (heb veel mensen gezien die de grafieken niet goed konden intepreteren, ook hier op het forum).
It is what it is, op dit moment.

En wat wil jij graag met die exacte waarde om 10:15 uur? Uit een combinatie van dagwaardes over je COP, circulatiesnelheid, comfort in woning etc, kun je toch een goede inschatting maken van je installatie en of die goed loopt?

Je klinkt (zoals ik het lees) bijna achterdochtig over WeHeat. Ben je bang dat ze met je warmtepomp sjoemelen? Je kunt ook altijd nog een kWh-meter in je meterkast toevoegen?
Ik probeer aan 201WD mijn punt duidelijk te maken dat we met de nieuwe grafieken niets kunnen, alleen achteraf iets concluderen. Wij kunnen dus allemaal niet meer zien wat de wp deed om (bijvoorbeeld)10:15 uur. Er zijn mensen die zeggen: "boeien, mijn huis is warm". Maar als tweaker ben ik graag in control over wat mijn spullen doen. Nog niet zolang geleden zat ik in een warm huis (22 graden, heeerlijk) en opeens worden alle radiatoren spreekwoordelijk roodgloeiend zodat mijn gezinsleden vragen: "pa, waarom zijn die kachels zo heet?"

Waarschijnlijk deed WeHeat een testje, maar ik kan niet meer zien wat er gebeurd is. Ik vind het oprecht allemaal prima als WeHeat testjes doet, patches en updates uitrolt, maar communiceer daar dan over.

Sjoemelen doet WeHeat niet, maar er wordt van alles met mijn spullen gedaan zonder dat ik het weet/kan beïnvloeden. Ik kijk alleen tegen de gevolgen aan (te warm huis, een hogere energierekening en verwarde huisgenoten :) ).

Maar goed, ik zal er over ophouden.

Homevolt dashboard

• Mg4gebruiker
Even iets voor de mensen die van cv ketel naar FE WP overstappen: kijk even of je een temperatuurgestuurde pompschakelaar op je vv installatie hebt.

Wat speelt er? Oorspronkelijk zat mijn wilo vv pomp op een temperatuurgestuurde schakelaar. De pomp ging pas draaien boven een bepaalde T en die T kan je niet aanpassen. De installateur heeft in de kast gekeken en er niks over gezegd.
Het gevolg is dat de vv geen warmte pakt als de aanvoertemperatuur te laag is voor de pompschakelaar. En laat dit nu juist de kracht van je WP zijn: met lage T je huis warm houden.
Hoe kwam ik erachter? Aan de grafieken eigenlijk. Want daar zag ik de kamerT na een uur nog niet eens een tiende graad stijgen. Pas als de aanvoertemperatuur hoger werd liep de kamertemperatuur op.
Nu ik hem eraf heb gehaald pompt de Wilo direct water van 30 graden de vv in. Merk je direct!

Terug naar de discussie over de grafieken. Nog altijd zijn veel kopers van WP's bewuste kopers. Of het nu bewust om de portemonee of de natuur gaat. Die zijn wat kritischer en gaan eerder vragen stellen.
De grafieken helpen hierbij. Het hoeft wat mij betreft niet allemaal in de app. Maar zolang er nog flink gebeund en gerotzooit wordt bij de installatie, ben je het naar jouw klanten toe wel verplicht om inzicht te geven in de werking van je systeem. Als ik Weheat was zou ik dat als selling point handhaven. In ieder geval zolang die intelligente versie er niet is (die 1komma5 al wel levert op de Weheat).

• Pr088
Gies123 schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:04:
[...]

Ik probeer aan 201WD mijn punt duidelijk te maken dat we met de nieuwe grafieken niets kunnen, alleen achteraf iets concluderen. Wij kunnen dus allemaal niet meer zien wat de wp deed om (bijvoorbeeld)10:15 uur. Er zijn mensen die zeggen: "boeien, mijn huis is warm". Maar als tweaker ben ik graag in control over wat mijn spullen doen. Nog niet zolang geleden zat ik in een warm huis (22 graden, heeerlijk) en opeens worden alle radiatoren spreekwoordelijk roodgloeiend zodat mijn gezinsleden vragen: "pa, waarom zijn die kachels zo heet?"

Waarschijnlijk deed WeHeat een testje, maar ik kan niet meer zien wat er gebeurd is. Ik vind het oprecht allemaal prima als WeHeat testjes doet, patches en updates uitrolt, maar communiceer daar dan over.

Sjoemelen doet WeHeat niet, maar er wordt van alles met mijn spullen gedaan zonder dat ik het weet/kan beïnvloeden. Ik kijk alleen tegen de gevolgen aan (te warm huis, een hogere energierekening en verwarde huisgenoten :) ).

Helemaal eens dat WeHeat zo'n test goed moet communiceren!

• RNacoustics
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-11 14:48
Gies123 schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:04:
[...]

Via HA kan je nog wel de grafieken volgen. Door de warmte gisteren, stond de WP hele tijd op stand-by.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAr4D__BS1Q4v_4aFaNab5cTyMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hnyr2de93sP0MHEPlCVqHfq3.jpg?f=fotoalbum_large

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:13
Mg4gebruiker schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:50:
Even iets voor de mensen die van cv ketel naar FE WP overstappen: kijk even of je een temperatuurgestuurde pompschakelaar op je vv installatie hebt.

Wat speelt er? Oorspronkelijk zat mijn wilo vv pomp op een temperatuurgestuurde schakelaar. De pomp ging pas draaien boven een bepaalde T en die T kan je niet aanpassen. De installateur heeft in de kast gekeken en er niks over gezegd.
De installateur had de pomp moeten opmerken en maar jou dit aan jou doorgeven dat deze ertussenuit gehaald dient te worden. Helemaal als er ook een mengverdeler op de vv verdeler zit.

Zelf overgestapt van CV naar FE WP.
En heb zelf bovengenoemde ertussenuit gehaald en deze kon ik nog retourneren (Met vergoeding) naar de installateur van de vloerverwarming als ik binnen 2 jaar na aanleggen zou overstappen op een WP.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroendh op 10-11-2025 13:25 ]

• Mg4gebruiker
jeroendh schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:23:
[...]

De installateur had de pomp moeten opmerken en maar jou dit aan jou doorgeven dat deze ertussenuit gehaald dient te worden. Helemaal als er ook een mengverdeler op de vv verdeler zit.

Zelf overgestapt van CV naar FE WP.
En heb zelf bovengenoemde ertussenuit gehaald en deze kon ik nog retourneren (Met vergoeding) naar de installateur van de vloerverwarming als ik binnen 2 jaar na aanleggen zou overstappen op een WP.
Dat is schappelijk!
Maar dan moet je toch wel de aansluitingen aanpassen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mg4gebruiker op 10-11-2025 15:07 ]

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-11 16:30
Gies123 schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:43:
[...]

Wat verbruikte jouw warmtepomp om 10:15 uur vandaag? Ik hoor het graag.
Koop de hardware voor een HA of iets dergelijks of een slimme meter en zet die op de groep van de buiten unit.
Dan kun je altijd monitoren wat het ingaand vermogen is.

• Mg4gebruiker
Mg4gebruiker schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:40:
[...]

Ik heb die video bekeken. Aan het einde geeft hij aan dat dit effect deels kan worden opgelost door een buffervat. Maar eigenlijk zegt hij dat je een toereikend volume in je echte warmteafgiftesystemen moet hebben. Daarom rekent hij ook steeds voor wat er gebeurt zonder een buffervat.
Ik heb nu 3 radiatoren deels open gezet. Ik ga eens kijken of dat de COP gunstig beinvloed. Jammer is wel dat de COP niet meer te zien is in de grafieken.
Ik heb vandaag extra veel tijd vanwege een gemene hoest. Ik heb drie verschillende fases gebruikt bij een run van 20 naar 20,5 graden: Drie slaapkamers deels open, geheel dicht en geheel open. Daarna nogmaals van 20,5 naar 21 (niet afgemaakt) maar dan alleen vol open en geheel dicht. Hele tijd in de Weheat app gekeken: geen verschil in COP waarneembaar. Ook niet wattuur in. Kan het alleen niet reproduceren....

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:55
RNacoustics schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:01:
[...]
Via HA kan je nog wel de grafieken volgen.
Via Homey ook, en met mijn Modbus kWh meter weet ik het verbruik ook exact.

maar dat is niet het punt van Gies123 vermoed ik. wij zijn tweakers en meten alle op 4 decimalen achter de komma, en het liefst op 3 manieren.

Maar de 'gewone' gebruiker had een prachtige app. waar nu ineens heel veel niet meer in staat. Dat is toch wel teleurstellend als je die eerst zo kon inzien..

• Jpiek
Kevin1990 schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:54:
[...]
Koop de hardware voor een HA of iets dergelijks of een slimme meter en zet die op de groep van de buiten unit.
Dan kun je altijd monitoren wat het ingaand vermogen is.
Gies123 heeft meegeholpen aan de ontwikkeling van ene Homey app. dus in principe heeft hij die gegevens wel. Maar dat is ws. niet het doel van zijn betoog : Het zat ooit in de Weheat app en nu niet meer...

Voor de Homey app had ik zelfs een flow die (bij benadering) de COP uitrekende adh van verbruik (kWh meter) en watertemp en retourtemp vanuit een OT gateway, maar gewoon uitlezen/uitvragen is beter als de gegevens er toch zijn..

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-11 16:30
Jpiek schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:12:
[...]

Gies123 heeft meegeholpen aan de ontwikkeling van ene Homey app. dus in principe heeft hij die gegevens wel. Maar dat is ws. niet het doel van zijn betoog : Het zat ooit in de Weheat app en nu niet meer...

Voor de Homey app had ik zelfs een flow die (bij benadering) de COP uitrekende adh van verbruik (kWh meter) en watertemp en retourtemp vanuit een OT gateway, maar gewoon uitlezen/uitvragen is beter als de gegevens er toch zijn..
Ah wist ik niet. Maar zoals al vaker hier aangegeven, degene die echt iets met de data doet en analyseert is een heel klein percentage van alle gebruikers. Vervelend voor degene die het wel gebruiken waaronder ook ik maar het merendeel doet er niks mee.

Waarom ze het eruit halen volg ik zelf ook niet helemaal. Het is niet dat ze dat stukje nog moeten schrijven en uitrollen want het was er al ;)

• Gies123
Jpiek schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:12:
[...]

Haha, klopt en thanks JPiek! Het is voor mij een principekwestie: de portal was echt dikke prima en nu kleden ze hem uit. Ongelofelijk.

Uiteraard heb ik op zowel de binnen- als de buitenunit een Homewizward kWh meter dus ik kan alles zelf uitlezen maar het stoort me dat WeHeat 'zomaar' dingen (uit)doet zonder enige vorm van tijdige communicatie en daarmee hun eindgebruikers frustreert. We hadden alles netjes op 1 plek, en nu niet meer...

Maar goed, ik ga wel zelf wat maken via de Homey. Dat komt helemaal goed :*)

Homevolt dashboard

• martinusv
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-11 17:09
Omdat @Weheat mee leest laat ik het ook nog maar even weten.
Net als meerdere andere tweakers in dit forum, ben ik uitermate ontevreden over het uitkleden van de grafieken functie in de portal. Het maakt het onmogelijk om zinvol terug te kijken naar het gedrag van de wp en op basis hiervan conclusies te trekken en/of problemen op te lossen.
Ook het verwijderen van het opgenomen vermogen (en de COP) uit app en portal is uitermate frustrerend.
De nieuwe 'inzichten' functie ziet er mooi uit maar is geen alternatief voor de verminderde functionaliteit in de portal.

Om positief te eindigen. Ik ben wel erg tevreden over de nieuwe functionaliteit voor SWW. De boost functie is uitermate handig om snel even wat zonne-energie te dumpen in het het boilervat.
Het heeft even geduurd (> 1jr) maar dan krijg je ook wat.

• n.smits
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:45
Ik zie dat er veel feedback richting Weheat wordt gedeeld, en ze lezen hier ongetwijfeld mee. In het portaal (webversie) zit echter een handige feedbackknop. Daarmee kun je kiezen uit compliment, vraag, suggestie, fout melden of klacht. Gebruik het vooral zoals je wilt – het is in ieder geval een actievere en extra manier om feedback te delen dan alleen hier een bericht te plaatsen.

• frank2908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:08
Voor de geintereseerden die het totaal verbruik in kWh van de weheat warmtepomp ook in Homey willen bekijken heb ik een advanced flow aangemaakt.
Maak een numeriek variabele aan bv Flint_Energy_kWh met waarde 0
En daarnaast een virtueel apparaat aanmaken met de app vituele apparaten > apparaat > verbinden > geef het een naam bv Warmtepomp totaal kWh > selecteer device warmtepomp > Energy (METER_POWER)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pTbJnIKWIH6NsWz615kIdxoCw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTHuIN4wJj4Ws99hHFbMcvxU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkoZwlJ9ItOqW4qKPujlKK0u0hg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejRfvHCPRZbdqkxPmFiLrpwn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door frank2908 op 10-11-2025 20:41 ]

• RayDelft
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:14
VERMOGEN IN is vandaag ook uit de geavanceerde data van de ‘gewone’ app verdwenen . Waren we die eerst kwijt in de grafieken in de portal, kwam het gelukkig terug in de app, maar nu dus niks meer . Het is alsof het momentane gebruik een staatsgeheim is dat afgeschermd dient te worden . Wat is de logica hiervan ? Ik vind het leuk om het modulerende gedrag van mijn sparrow te kunnen monitoren en ik ben vast niet de enige . Verbruik is toch juist een heel belangrijke parameter ? Ik baal hier van .

• Mg4gebruiker
frank2908 schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:35:
Voor de geintereseerden die het totaal verbruik in kWh van de weheat warmtepomp ook in Homey willen bekijken heb ik een advanced flow aangemaakt.
Maak een numeriek variabele aan bv Flint_Energy_kWh met waarde 0
En daarnaast een virtueel apparaat aanmaken met de app vituele apparaten > apparaat > verbinden > geef het een naam bv Warmtepomp totaal kWh > selecteer device warmtepomp > Energy (METER_POWER)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik tijd heb voor dit soort zaken dan ga ik dit ook doen.
Ik zie dat je flink wat zonnepanelen hebt? En kennelijk op zuid gericht?
Als je zoveel zonnestroom over hebt, ga je dan ook extra verwarmen?

• Pr088
RayDelft schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:54:
VERMOGEN IN is vandaag ook uit de geavanceerde data van de ‘gewone’ app verdwenen . Waren we die eerst kwijt in de grafieken in de portal, kwam het gelukkig terug in de app, maar nu dus niks meer . Het is alsof het momentane gebruik een staatsgeheim is dat afgeschermd dient te worden . Wat is de logica hiervan ? Ik vind het leuk om het modulerende gedrag van mijn sparrow te kunnen monitoren en ik ben vast niet de enige . Verbruik is toch juist een heel belangrijke parameter ? Ik baal hier van .
Vanochtend zat het er nog in. Nu lijkt het bij mij ook weg? 8)7

• frank2908
Mg4gebruiker schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:55:
[...]

Als ik tijd heb voor dit soort zaken dan ga ik dit ook doen.
Ik zie dat je flink wat zonnepanelen hebt? En kennelijk op zuid gericht?
Als je zoveel zonnestroom over hebt, ga je dan ook extra verwarmen?
19 panelen op het zuiden.
Zie mijn eerdere post in dit forum, zodra overdag de opbrengst van de zonnepanelen > 1000 watt is, gaat tado van 20 naar 21 graden. Ik heb nog een vast contact zonder terugleverkosten bij Greenchoice. Voor de overtollige stroom krijg ik nog 8 cent.

• Mg4gebruiker
Ronduit zielig gedrag van Weheat. Helaas gebeurt dit vier maanden te laat.

• RayDelft
Pr088 schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:01:
[...]

Vanochtend zat het er nog in. Nu lijkt het bij mij ook weg? 8)7
Is inderdaad vandaag eruit gehaald . Vanochtend deed hij het nog . Ik wil de logica ervan begrijpen. Wat heeft weheat voor belang juist deze gegevens onzichtbaar te maken ?

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:35
Hier ook weg... Pfff WeHeat wat doen jullie...

• Pr088
n.smits schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:46:
Ik zie dat er veel feedback richting Weheat wordt gedeeld, en ze lezen hier ongetwijfeld mee. In het portaal (webversie) zit echter een handige feedbackknop. Daarmee kun je kiezen uit compliment, vraag, suggestie, fout melden of klacht. Gebruik het vooral zoals je wilt – het is in ieder geval een actievere en extra manier om feedback te delen dan alleen hier een bericht te plaatsen.
Hoe kom je überhaupt in een webversie?

• Razer
Pr088 schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:16:
[...]

Hoe kom je überhaupt in een webversie?
http://portal.weheat.nl

• Razer
Alle data zit wel nog in HA, dus vraag me af wat dan de bewuste keuze is om het in hun eigen app en portal niet meer weer te geven..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bk4YS-m2oOn5lgFB5g6YC7tSWlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U5Xrh2UJe9wmTqAkduJagP7i.png?f=fotoalbum_large

• frank2908
Razer schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:14:
Hier ook weg... Pfff WeHeat wat doen jullie...
In homey is de data nog beschikbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7TTypA4TDtc8cYj4dUhRGwGRr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKdq99TDAeYfyPEdI0nTG9HB.jpg?f=fotoalbum_large

• RayDelft
Aan De Homey en Home Assistant gebruikers die de data nog kunnen aflezen : Het zou mij (en anderen) heel erg helpen als er iets van een “how to” is om een en ander voor elkaar te krijgen. Hebben jullie misschien een link naar een goede uitleg ?

• RayDelft
TOERENTAL. Volgens mij zit er in de portaal nu een nieuwe parameter. Een paarse grafiek die het toerental weergeeft . Wonderlijk genoeg is die grafiek niet in de legenda te kiezen maar staat die er permanent ineens .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bl9e_G6P4A4-Bm9TNDI6R2t2_1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kete52JNmVzBjk1m7pzCsgea.jpg?f=fotoalbum_large

• wbdj
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:41
Hier Shelly 50EM stroommeter in meterkast over binnen+buitenunit. Gemeten verbruik -helaas- iets hoger dan Weheat data

• Jpiek
RayDelft schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:12:
Aan De Homey en Home Assistant gebruikers die de data nog kunnen aflezen : Het zou mij (en anderen) heel erg helpen als er iets van een “how to” is om een en ander voor elkaar te krijgen. Hebben jullie misschien een link naar een goede uitleg ?
Voor Homey vrij simpel: Weheat app in Homey installeren, aanmelden met je/een account en je hebt al een overzicht van huidig gebruik, uitgaand vermogen, COP etc. En met een right-click insight met grafieken per uur, 6 uur, dag, week etc.

• Jpiek
RayDelft schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:27:
TOERENTAL. Volgens mij zit er in de portaal nu een nieuwe parameter.
Zat altijd al in de API afaik : Compressor RPM...

• RayDelft
Jpiek schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:51:
[...]

Voor Homey vrij simpel: Weheat app in Homey installeren, aanmelden met je/een account en je hebt al een overzicht van huidig gebruik, uitgaand vermogen, COP etc. En met een right-click insight met grafieken per uur, 6 uur, dag, week etc.
Klopt het dat ik daar dan een Homey pro ( van €399) voor nodig heb ?

• precies
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39
Een tijdje terug was de temperatuur huis in ook verdwenen uit de portal. Ik heb dit toen kenbaar gemaakt via de feedback knop in de portal. Toen kreeg ik na een week of 3 bericht dat dit een foutje was en dat ze het weer hadden toegevoegd. Dit zou zo maar een zelfde soort geval kunnen zijn. Blijkbaar worden er weinig code reviews uitgevoerd.
Pagina: 1 ... 128 129 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.