ArgantosNL schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:05:
[...]
Partijen kunnen wel doen alsof en voor theater formaties doen die dan schokkend vastlopen, of gewoon eerlijk zijn en zeggen niet te willen samen werken. Dan kies ik liever voor optie 2.
PVV is als partij structuur zelf niet democraties Wilders partij leden kunnen geen leider afzetten enz.
FvD is een partij die de democratie in twijfel trek en ondermijnt, kijk globaal naar baudet en wat hij naar buiten brengt. Niet super zwart-wit meer een grijze waas met een hoop rode vlaggen.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat de partijen het stemgedrag beinvloeden door alvast partijen uit te sluiten. En als je mijn eerste reactie had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik heb aangegeven dat in plaats van zeuren over hoe politici met elkaar omgaan dat het uitsluiten van partijen veel erger is dan dat ze elkaar eens een niet zo net woord noemen.
Dat van de PVV is inderdaad waar, maar heeft niets te maken met dat de partij ondemoncratische denkbeelden heeft, daar waar ik het over heb. Toen Wilders de partij heeft opgezet was dit bekend en de leden en mensen die zich inzetten voor de partij weten/wisten ervan net zoals de kiezers. Het is niet alsof er een geheim van is gemaakt. Daarbij is iets in twijfel trekken of commentaar leveren niet iets wat ondemoncratisch is. Wij leven in een vrij land en hebben een vrije meningsuiting, waarom zou dit niet gelden voor politici?
Zoals ik in mijn vorige reactie al zei, zijn het juist de partijen die zo inclusief willen zijn die partijen buitensluiten. Vrije meningsuiting is een groot goed, laten we dat ook zorgen dat dit voor iedereen geldt ook al ben je het niet met iedereen eens.
Real schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:15:
[...]
Over welke wet- en regelgeving heb je het hier? Er is geen wet die lijsttrekkers van politieke partijen verbiedt om tijdens de campagne te benoemen dat de aanstaande fractie niet gaat samenwerken met een andere fractie.
Over de wet- en regelgeving waar politieke partijen zich aan moeten houden om mee te mogen doen aan verkiezingen. Niet daar waar jij op doelt.
Ik vind het altijd vreemd dat wanneer je reageert op een bepaald persoon en mensen willen zich mengen in de discussie dat ze de voorgaande reacties niet lezen en daarmee elk woord uit verband trekt. En dat het je dan bij elke reactie alles weer 10 keer moet uitleggen.
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat het beinvloeden van kiezers door op voorhand partijen uit te sluiten ondemoncratisch is.
Daarnaast heb ik gezegt dat juist de partijen die doen alsof ze zo inclusief zijn het tegendeel bewijzen en juist discimineren door andere partijen op voorhand uit te sluiten alleen omdat ze op misschien een of twee punten andere denkbeelden hebben.
[
Voor 13% gewijzigd door
Andyk125 op 13-07-2023 17:47
]