Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

About time!

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tourism fixes:
Fixed hotels not spawning in Commercial Zones, despite high City attractiveness.
Fixed City Statistics panel displaying 0 for the used/available Hotel Rooms while Hotels are present in the City.
Fixed tourists idling inside buildings indefinitely.
Fixes to Seasonal Weather Effect values. Comfortable temperatures have a positive effect, while very hot or cold temperatures have a negative effect.
Hoe moet ik dat begrijpen? Negatieve temperaturen hebben een negatieve impact op toerisme? Toch vreemd. Ze hebben nooit van wintertoerisme gehoord bij CO denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 20:18
Flying Hawkic schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:26:
[...]

[...]

Hoe moet ik dat begrijpen? Negatieve temperaturen hebben een negatieve impact op toerisme? Toch vreemd. Ze hebben nooit van wintertoerisme gehoord bij CO denk ik.
Totdat je skipistes e.d. kunt bouwen klinkt het op zich best logisch toch?
Zou wel tof zijn als je ook een Oostenrijks skidorpje zou kunnen bouwen, maar dat verwacht ik niet meer in dit spel. Misschien als DLC voor C:S4 ofzo.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:10
Flying Hawkic schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:26:
[...]

[...]

Je gaat nou eenmaal sneller naar het strand, park, plein, buiten concert als het mooi weer is. Maar misschien kunnen ze het later weer fixen met een ski resorts DLC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En region packs vanaf volgende week: https://forum.paradoxplaz...around-the-world.1711266/

Begrijp ik nou goed dat je iedere week moet inloggen om die packs gratis te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:41:
En region packs vanaf volgende week: https://forum.paradoxplaz...around-the-world.1711266/

Begrijp ik nou goed dat je iedere week moet inloggen om die packs gratis te krijgen?
Waar haal jij dat vandaan? Ik haal dat niet uit de aankondiging namelijk.

Ik denk dat als jij aan het einde van het verhaal een keer inlogt, alle packs erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
JelleDJs schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:15:
[...]

Ik denk dat als jij aan het einde van het verhaal een keer inlogt, alle packs erin zitten.
"Starting next week with the French Pack, we kick off your exploration of iconic architecture with a pack inspired by Paris. It features different zone types and iconic signature and service buildings."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mol_1248163264 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:29:
[...]

"Starting next week with the French Pack, we kick off your exploration of iconic architecture with a pack inspired by Paris. It features different zone types and iconic signature and service buildings."
Ja, er staat in dat er elke week een nieuwe pack uit komt. Daar haal ik niet uit dat je per se elke week moet inloggen om die te kunnen claimen.

Ik denk dat als ze allemaal uitgekomen zijn, en jij logt daarna een keer in, dat ze allemaal beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
JelleDJs schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:33:
[...]

Ja, er staat in dat er elke week een nieuwe pack uit komt. Daar haal ik niet uit dat je per se elke week moet inloggen om die te kunnen claimen.

Ik denk dat als ze allemaal uitgekomen zijn, en jij logt daarna een keer in, dat ze allemaal beschikbaar zijn.
De meeste mensen zullen dagelijks inloggen omdat ze het niet meer kunnen afwachten. ;)
En dus krijgen ze dan elke week er een nieuwe regio pack bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:25
Sinds de patch krijg ik het spel niet meer fatsoenlijk opgestart. Savegame of nieuwe game laadt ie niet. Nu volledig opnieuw installeren doet ie het weer even en daarna kapt ie er weer mee. Zal vast iets met de mods te maken hebben, maar geen idee welke. Heb ze allemaal al uitgeschakeld, maar nog steeds niet te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noodgang schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:20:
Sinds de patch krijg ik het spel niet meer fatsoenlijk opgestart. Savegame of nieuwe game laadt ie niet. Nu volledig opnieuw installeren doet ie het weer even en daarna kapt ie er weer mee. Zal vast iets met de mods te maken hebben, maar geen idee welke. Heb ze allemaal al uitgeschakeld, maar nog steeds niet te spelen
Hetzelfde hier. Hij zegt aan de ene kant dat er heel veel mods zijn uitgeschakeld, omdat er een of andere error is, maar als ik bij de instellingen kijk lijken ze allemaal nog aan te staan.

Ik ga wat anders proberen. Ik las bij iemand anders dat die één voor één alle mods opnieuw had aangezet, hopelijk helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:15:
[...]

Dat lees ik hier: https://forum.paradoxplaz...e-world-giveaway.1710301/

Stond onder de YT video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Of een paar dagen wachten. Dan zijn alle mods ge-update en bugs verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, dus toch wel. Inderdaad minimaal elke 2 weken een keer spelen en je hebt het.

Wel slim gedaan, proberen ze denk ik om weer meer spelers erin te houden.
Ik heb een nieuwe playset aangemaakt en de mods daar opnieuw in gezet één voor één en nu werkt het wel weer bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goldia schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:41:

Ah cool. Vraag mij af of het alleen gaat om zoned buildings of ook service buildings. Als ik naar de trailer kijk en ik zie de stijl van gebouwen, dan gaan de bestaande service buildings echt opvallen (in negatieve zin). Ook ziet het allemaal er nogal grijs uit in de eerste shot van de trailer (met twee oranje daken). En laat ons hopen dat we eindelijk ook rijhuizen krijgen voor op een hoek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JelleDJs schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:17:
[...]

Ah, dus toch wel. Inderdaad minimaal elke 2 weken een keer spelen en je hebt het.

Wel slim gedaan, proberen ze denk ik om weer meer spelers erin te houden.
@Goldia
Nee, ik denk dat jullie het verkeerd begrijpen. Dit gaat over een wedstrijd om een prijs te winnen, niet om de region packs te kunnen spelen.

Als je telkens de region pack probeert binnen twee weken dat die uitkomt, dan kan je deelnemen aan de wedstrijd en een kit winnen die het volgende bevat.

Er zullen vijf winnaars zijn.
Each of the 5 kits include:

1 CSII Region Pack themed passport notebook
1 CSII Region Pack themed passport cover
1 CSII Region Pack themed stickers
8 Physical Stamps (one for each regions)
1 Ink Pad

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit is wel voor C:S1. Die speel ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:09

Steeffoon

Smartphone-nerd

geert_s schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Nee hoor, ik zit met mijn huidige stad ruim over de 200K inwoners, en het begint nu ergens op te lijken. Bij mij is er altijd demand naar low residential, industrial en commercial. Kan zijn dat door een update je even tijdelijk wat uitstroom hebt en daardoor wat leegstaande gebouwen. Deze moeten eerst weer volstromen. Als je op de demandbalkjes klikt kun je zien waarom er wel of geen demand is.

Uiteindelijk moet je stad aantrekkelijk zijn voor instromers. Weinig belasting, maar ook goede services, hoge tevredenheid, goede educatie etc. etc.

Bij meer inwoners trekt de rest ook vanzelf aan.
Ja, zag verder met de balkjes geen reden wat er aan de hand is. Het lijkt nog niet zichzelf echt op te lossen, hoe interessant ik het ook maak voor iedereen :(
JelleDJs schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:17:
[...]

Sinds de laatste update heb ik ook dat ik veel minder demand heb. Wat het voor mij heeft opgelost is alle leegstaande woningen of flats waarbij er bijv. 200/300 huishoudens erin zitten, verwijderd.

Dan krijg je tijdelijk wel wat meer homeless, maar dan komt op ten duur ook weer demand terug.

Overigens, nee, na 155.000 is het nog niet klaar. Ik schommel nu namelijk rond de 550.000 inwoners.
Hmmm, ja, daar ben ik ook mee begonnen op basis van jouw tip (het verwijderen), maar lijkt nog niet veel uit te halen.
Ben benieuwd of en wanneer het weer opkrabbelt, voordat de pot met geld leeg is :+

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:49:
[...]

Dit is wel voor C:S1. Die speel ik niet meer.
Waaaat, maak dat dan ook beschikbaar voor CS2. Zou zo moeilijk toch niet moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:48:
[...]

@Goldia
Nee, ik denk dat jullie het verkeerd begrijpen. Dit gaat over een wedstrijd om een prijs te winnen, niet om de region packs te kunnen spelen.

Als je telkens de region pack probeert binnen twee weken dat die uitkomt, dan kan je deelnemen aan de wedstrijd en een kit winnen die het volgende bevat.

Er zullen vijf winnaars zijn.

[...]
Je leest beter dan ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:22:
[...]

Waaaat, maak dat dan ook beschikbaar voor CS2. Zou zo moeilijk toch niet moeten zijn?
Ja, ik was heel verbaasd eigenlijk dat er nog content wordt gemaakt voor CS1. Moet toch betekenen dat er nog een belangrijke player base is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel, ik doe professioneel iets juridisch dus lezen is deel van mijn werk :). Maar ik moet toegeven dat ik het ook niet onmiddellijk gezien had. Ik kon vooral niet geloven dat ze zoiets zouden implementeren als ze altijd hebben gezegd dat die region packs gratis zouden zijn. Ik heb niet de tijd om te spelen wanneer zij het zeggen. Ik wil alleen spelen wanneer het past voor mij. Dus uit dat ongeloof, ben ik verder gaan kijken.

[ Voor 43% gewijzigd door Flying Hawkic op 24-10-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

Wel, ik doe professioneel iets juridisch dus lezen is deel van mijn werk :). Maar ik moet toegeven dat ik het ook niet onmiddellijk gezien had. Ik kon vooral niet geloven dat ze zoiets zouden implementeren als ze altijd hebben gezegd dat die region packs gratis zouden zijn. Ik heb niet de tijd om te spelen wanneer zij het zeggen. Ik wil alleen spelen wanneer het past voor mij. Dus uit dat ongeloof, ben ik verder gaan kijken.
Ik doe ook iets juridisch :) maar ben duidelijk minder goed dan jij 8)7 (had ook gewoon geen tijd genomen om het goed te lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:14:
[...]

Ik doe ook iets juridisch :) maar ben duidelijk minder goed dan jij 8)7 (had ook gewoon geen tijd genomen om het goed te lezen)
Wie weet zijn we collega's ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Goldia schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:14:

30 meter retaining wall :) Lastig is wel om voetgangers naar beneden te krijgen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/uPbortMW5hvrP8WCaz7qKem7.png

zoiets?

Een andere optie, makkelijker en minder ruimte nodig, invisible paths.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/AkoptAyUXXAqn13QazGIbdHy.png

Uiteraard kan dat netter en mooier maar voor het idee.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

[Afbeelding]

zoiets?

[Afbeelding]

Hey! Wat gaaf dat je meedenkt! Vooral die tweede optie vind ik heel interessant. Hoe kom je aan die vierkante, bakstenen toren? En die deuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Goldia die toren is een pilaar van een brug geloof ik. Als je find-it opent dan heb je standaard altijd zo'n hoge pilaar, volgens mij de 5e of 6e keuze. Die deuren vind je onder doors maar het zijn eigenlijk alleen maar deurposten. Ik heb niet heel erg gezocht maar er zijn vast nog wel veel betere opties.

Ik heb overigens ook nog geëxperimenteerd met een spiraaltrap maar je kunt de pilaren van zo'n verhoogd looppad verwijderen. Een andere optie is dan om de retaining wall aan de buitenkant aan te zetten maar heel mooi vind ik dat niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Vanmorgen weer eens wat tijd gehad om verder te gaan met de stad van @JelleDJs. Inmiddels bezig aan het eiland en dan met name rond het vliegveld zowel met verplaatsen als herinrichten. De patches van de afgelopen tijd hebben nogal wat gedaan voor de balans tussen industrie/offices en commercial. Met 230K inwoners loopt de simulatie op mijn systeem niet heel soepel meer maar voor mij prima speelbaar, het duurt alleen "even" voor je resultaat ziet. Dat geeft niet zo heel veel aangezien er meer dan genoeg projecten zijn om mee te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ioSMbQGXt4tb5FdLQINYiw1Z.png

Aan de overkant was ik bezig en inmiddels dus op het eiland. De vraag naar woningen is enorm dus daar gaan we ons dan maar eens op richten tot mijn systeem het echt niet meer kan dragen. :+

Bird eye:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/XBone08FmF2qfI7ogFZTScZa.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/HvUxHFdnbMdeeTSJVP9N8CtE.png

Overkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/3ZsT0YSeiFljWLpQn7Y2wtIw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:25
Hoeveel verkeer trekt dat vliegveld?
Ik heb er eens een neergelegd, maar kwam niet verder dan handvol toeristen. Deze opzet is wel heel gaaf en mooi ruim!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lllustrious schreef op zondag 15 september 2024 @ 07:46:
[...]

Handig! Het heet 'Cambridge Springs - Tweakers' en asset ID: 90032.
Ik speel nog steeds met de stad van Illustrious :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Goldia schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:42:
[...]

Ik speel nog steeds met de stad van Illustrious :)
Ah heel leuk! Ik ook :P Ben benieuwd wat je ervan hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lllustrious schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:04:
[...]

Ah heel leuk! Ik ook :P Ben benieuwd wat je ervan hebt gemaakt?
Zal hem delen als ik weer even tijd heb! Ben vooral verder gegaan met waar jij was gebleven, weinig tot niets gesloopt, dus vooral uitgebreid, zit nu op 30k inwoners ongeveer geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Bij mij loopt de simulatie ook voor geen meter meer eigenlijk, maar op mijn bejaarde systeem is dat niet zo gek. Zit nu ook op een populatie van 230k ofzo.

Daarover gesproken, ik ben wel een nieuw systeem aan het samenstellen, dus ik ben benieuwd waar jullie op gamen en of jullie nog suggesties voor mijn nieuwe systeem hebben. Zie ook mijn koopadvies topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Toevallig iemand hier die CS2 op Geforce Now speelt? Ik heb geen game PC en wil niet direct veel geld in een systeem steken voor ik weet of de game een beetje leuk en speelbaar is.

Dus ik dacht ik probeer het een maandje op Geforce Now (Ultimate) maar voor ik dan straks 70 euro uitgeef was ik benieuwd of iemand er hier ervaring mee heeft en wat kan vertellen over de performance.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
ReVision. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:45:
Toevallig iemand hier die CS2 op Geforce Now speelt? Ik heb geen game PC en wil niet direct veel geld in een systeem steken voor ik weet of de game een beetje leuk en speelbaar is.

Dus ik dacht ik probeer het een maandje op Geforce Now (Ultimate) maar voor ik dan straks 70 euro uitgeef was ik benieuwd of iemand er hier ervaring mee heeft en wat kan vertellen over de performance.
Zelf niet geprobeerd, maar houd er rekening mee dat mods niet werken. Verder draait het best goed wat ik begrepen heb, maar nogmaals, zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:39:
Vanmorgen weer eens wat tijd gehad om verder te gaan met de stad van @JelleDJs. Inmiddels bezig aan het eiland en dan met name rond het vliegveld zowel met verplaatsen als herinrichten. De patches van de afgelopen tijd hebben nogal wat gedaan voor de balans tussen industrie/offices en commercial. Met 230K inwoners loopt de simulatie op mijn systeem niet heel soepel meer maar voor mij prima speelbaar, het duurt alleen "even" voor je resultaat ziet. Dat geeft niet zo heel veel aangezien er meer dan genoeg projecten zijn om mee te spelen.

[Afbeelding]

Aan de overkant was ik bezig en inmiddels dus op het eiland. De vraag naar woningen is enorm dus daar gaan we ons dan maar eens op richten tot mijn systeem het echt niet meer kan dragen. :+

Bird eye:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Overkant:
[Afbeelding]
Wel grappig om te zien hoe jij er mee omgaat.

Inmiddels speel ik ook nog steeds in die stad, al heb ik ook al flink dingen veranderd. Het vliegveld heb ik daar bijvoorbeeld weer weggehaald, omdat er veel te weinig mensen gebruik van maken vind ik. Overigens heb ik die aan de overkant wel weer geplaatst.

Heb jij daar wat meer mensen in?

Ik zal eens mijn aangepaste stad uploaden bij de mods. Ben alleen bang dat niet veel mensen deze kunnen draaien, omdat er nu 550.000 mensen in wonen en ik veel verhalen lees dat het rond 200.000/250.000 bij hun een beetje ophoud kwa simulatie snelheid.

Mijn doel is uiteindelijk om toch nog de 600.000 te raken. Denk dat hoger uitgesloten is sinds de afgelopen updates, waarbij de groei FLINK is afgeremd.

[ Voor 11% gewijzigd door JelleDJs op 28-10-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens, ik zit te denken om een mod te maken, die simpelweg toelaat dat er meer geld dan 2.000.000.000 verdient kan worden. En eventueel dat je jezelf extra geld kan geven/afnemen. Zo'n zelfde mod (met geven/afnemen) hadden we ook voor deel 1.

Maar, als leek, heb ik geen idee hoe ik zoiets kan doen. Iemand die mij in de juiste richting kan sturen?

[ Voor 20% gewijzigd door JelleDJs op 28-10-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:49:
[...]

Inmiddels speel ik ook nog steeds in die stad, al heb ik ook al flink dingen veranderd. Het vliegveld heb ik daar bijvoorbeeld weer weggehaald, omdat er veel te weinig mensen gebruik van maken vind ik. Overigens heb ik die aan de overkant wel weer geplaatst.
Is dat misschien omdat toerisme stuk was? Heb je nog geprobeerd na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02
geert_s schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:20:
Bij mij loopt de simulatie ook voor geen meter meer eigenlijk, maar op mijn bejaarde systeem is dat niet zo gek. Zit nu ook op een populatie van 230k ofzo.

Daarover gesproken, ik ben wel een nieuw systeem aan het samenstellen, dus ik ben benieuwd waar jullie op gamen en of jullie nog suggesties voor mijn nieuwe systeem hebben. Zie ook mijn koopadvies topic.
Gelet op de nieuwe specs zal de performance beter zijn dan je huidige systeem. Probleemloos zal het echter nog altijd niet worden. Lastig is in deze dat CSII, naarmate je stad verder vordert, steeds meer zal blijven vragen van je systeem. Onder de streep, komt het er voorlopig dan ook nog wel op neer dat ongeacht hoeveel hardware je er tegen aan smijt, je altijd tegen een bottleneck aal zal blijven lopen. Waarbij de enige vraag eigenlijk is, op welk inwonersaantal.

Of de 7800 XT afdoende zal blijken, vind ik lastig om te zeggen. Is ook redelijk afhankelijk uiteindelijk van de grafische settings waarmee je speelt. Dit gaat ook op voor CSII. Ondanks dat de game redelijk CPU intensive is, zit er voor CSII ook een flinke GPU belasting, zeker bij hogere kwaliteit presets. Zal natuurlijk beduidend beter zijn dan de GTX 1070 van nu.

Onder de streep is het natuurlijk ook gewoon een stukje kwestie van realistische verwachtingen. Je hebt nu eenmaal een bepaald budget. Speelruimte daarin qua CPU/GPU keuze is gewoonweg beperkt. Je kunt overwegen iets meer ruimte te creëren door de case niet te vervangen, en de nieuwe SSD links te laten liggen op dit moment. Dat geeft je circa 200 Eur welk je kan steken in betere GPU + CPU. Performance impact daarvan is veel groter dan je performance impact van de nieuwe SSD. Laat staan case. Maar hangt er ook een beetje vanaf of je de oude PC wenst te kunnen blijven gebruiken voor andere doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
psychodude schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:44:
[...]

Gelet op de nieuwe specs zal de performance beter zijn dan je huidige systeem. Probleemloos zal het echter nog altijd niet worden. Lastig is in deze dat CSII, naarmate je stad verder vordert, steeds meer zal blijven vragen van je systeem. Onder de streep, komt het er voorlopig dan ook nog wel op neer dat ongeacht hoeveel hardware je er tegen aan smijt, je altijd tegen een bottleneck aal zal blijven lopen. Waarbij de enige vraag eigenlijk is, op welk inwonersaantal.

Of de 7800 XT afdoende zal blijken, vind ik lastig om te zeggen. Is ook redelijk afhankelijk uiteindelijk van de grafische settings waarmee je speelt. Dit gaat ook op voor CSII. Ondanks dat de game redelijk CPU intensive is, zit er voor CSII ook een flinke GPU belasting, zeker bij hogere kwaliteit presets. Zal natuurlijk beduidend beter zijn dan de GTX 1070 van nu.

Onder de streep is het natuurlijk ook gewoon een stukje kwestie van realistische verwachtingen. Je hebt nu eenmaal een bepaald budget. Speelruimte daarin qua CPU/GPU keuze is gewoonweg beperkt. Je kunt overwegen iets meer ruimte te creëren door de case niet te vervangen, en de nieuwe SSD links te laten liggen op dit moment. Dat geeft je circa 200 Eur welk je kan steken in betere GPU + CPU. Performance impact daarvan is veel groter dan je performance impact van de nieuwe SSD. Laat staan case. Maar hangt er ook een beetje vanaf of je de oude PC wenst te kunnen blijven gebruiken voor andere doeleinden.
Thanks! voor mij zijn de hoogste grafische settings minder belangrijk dan gewoon een soepele simulatie. Maar het mag wel iets mooier dan nu natuurlijk, en ik heb met mijn 1440 ultrawide best wat pixels aan te sturen. Maar ach, ik ben geen hardcore gamer, ik wil gewoon CS2 en CIV soepel kunnen spelen haha.

Ik ga geen oude hardware meer meenemen, het is allemaal 10+ jaren oud en kan eigenlijk niet zo lekker meer meekomen. De SSD's zijn prima, maar de capaciteit is te laag, dus er moet er sowieso 1 bij. de HDD van 1TB ga ik ook niet meer meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://forum.paradoxplaz...reator-dev-diary.1711829/

1st Building Pack: French

[ Voor 13% gewijzigd door Goldia op 28-10-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm spijtig dat het alleen gebouwen zijn voor het stadscentrum. Geen low residential of rijhuizen. Dat maakt het moeilijk om een geloofwaardig geheel te maken denk ik. Wel goed dat er enkele (maar beperkt aantal) service building bij zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Flying Hawkic schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:55:
[...]

Hmm spijtig dat het alleen gebouwen zijn voor het stadscentrum. Geen low residential of rijhuizen. Dat maakt het moeilijk om een geloofwaardig geheel te maken denk ik. Wel goed dat er enkele (maar beperkt aantal) service building bij zitten.
Het is meer Parijs dan Frankrijk. Geen Frans buitenwijkje of wijngaard helaas. Als je dan ook die screenshots ziet van die Amerikaanse grid-stijl, dan vraag je je af of ze op zijn minst wel eens google maps hebben geopend en Parijs hebben opgezocht.

Maar desalniettemin wel een leuke stijl, ga er toch een wijkje mee proberen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
geert_s schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:02:
[...]

Het is meer Parijs dan Frankrijk. Geen Frans buitenwijkje of wijngaard helaas. Als je dan ook die screenshots ziet van die Amerikaanse grid-stijl, dan vraag je je af of ze op zijn minst wel eens google maps hebben geopend en Parijs hebben opgezocht.

Maar desalniettemin wel een leuke stijl, ga er toch een wijkje mee proberen te maken.
Het lijkt eigenlijk veel meer op Barcelona dan Parijs. Voor Parijs mist het eigenlijk een beetje de mogelijkheid tot bebouwing met afwijkend footprint tot echt vrijwel driehoekvormige bebouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert_s schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:02:
[...]

Ja klopt inderdaad, het is eerder Parijs en zelfs maar een specifiek stukje van Parijs waar ze mooi in grids bouwen. Dat blijft eigenlijk één van de moeilijkheden van C:S2, door het feit dat je met die vierkantjes voor zoning zit, kan je nooit iets organisch bouwen zonder dat het er raar uit zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Maar dat station en die watertoren, om te kwijlen zo mooi. Ik vind die ook niet specifiek Frans en dat is absoluut niet erg. Zitten verder ook wel wat leuke service buildings tussen die ik wel zou gebruiken.

@JelleDJs , @Bartvw , dat vliegveld doet het sowieso goed wat cargo hub betreft en ik zie veel cims de oversteek maken naar het station. Bij mij loopt de simulatie niet heel snel dus ik kan dan ook geen conclusies trekken nog.

@JelleDJs Is bij jou de balk van offices ook leeg terwijl er wel vraag is? Ik had heel veel afgebroken omdat de balk leeg was en de vraag naar woningen heel hoog maar zit inmiddels met 40% werkeloosheid. :P Ik ben nu dan ook weer druk offices aan het zonen en die schieten als paddenstoelen uit de grond. Ik draaide 5M in het rood nog steeds maar dat komt voor een groot deel nog door die death wave van 2 patches geleden waar ik veel extra crematoriums heb neergezet. Ik vond het wel leuk grote dingen op hun plek te laten, je treinen doen het erg goed b.v. Bussen/trams moet ik nog doorspitten want veel bijgebouwd en wat gesleuteld aan de infra dus daar valt nog wel wat winst te behalen gok ik. Helaas wel veel te weinig tijd momenteel, het is niet een spel om even een kwartiertje tussendoor te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik vind het ook wel hele gave assets hoor! Rijtjes huizen zitter er ook bij en in allerlei levels (1-5) en een paar mooie unique buildings. Echt wel gaaf hoor!

Heel jammer vind ik wel dat de recolor mod nog niet werkt op deze nieuwe assets. Zou dat nog komen?

En ze zijn ook niet wel te vinden in Findit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Goldia op 28-10-2024 20:44 . Reden: toch wel in Find-it te vinden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:55:
Nou ik vind het ook wel hele gave assets hoor! Rijtjes huizen zitter er ook bij en in allerlei levels (1-5) en een paar mooie unique buildings. Echt wel gaaf hoor!

Heel jammer vind ik wel dat de recolor mod nog niet werkt op deze nieuwe assets. Zou dat nog komen?
Die rijtjeshuizen zitten toch niet in de dev diary of heb ik nu iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wel goed lezen he, ouwe jurist :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nN_tpQno3aENYYuh2hJhmXqOgxo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3QwURtRjKfBNkeMsJyfrqZyD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol

Ja, maar ik zie het nergens in de afbeeldingen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrKwezel
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-05 20:38
ReVision. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:45:

Jep. Jaren met veel plezier gespeeld op GFN. Weet wel, wat anderen al noemen, dat je enkel Vanilla kan spelen. Je kan wel savegames van anderen inladen maar mede doordat hier vaak mods op actief zijn werken deze niet lekker.

Prijs/kwaliteit van GFN is zeer goed(!). Met de Priority die ik had voor € 55,- een half jaar onbeperkt spelen (mijn game sessies komen niet tot de limiet van aantal uren). Steden tot 80k moeiteloos. Grafisch is een eigen systeem zeker beter, maar dat was het mij destijds niet waard. Inmiddels overgestapt naar een game pc doordat ik toch met mods wil spelen, met name de road mod in CS2.

Samengevat: geen teleurstelling met GFN, enkel gemis van mods.
Advies: neem een maand abonnement en test het. Bevalt het niet, zeg je hem weer op. Bevalt het wel sluit je een half jaar af.

Succes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:58
Na een tijdje twijfelen over hoe een bepaalde wijk in te richten toch maar besloten het hele gedeelte te slopen. Nu maar hopen dat ze allemaal ook de stad uit gaan, het park is ineens het plaatselijke hotel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TY8tJnnq20Px6DRVWGhEFBegCLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yh1nmuivZlqJ4ATGaDB6fP0H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rytx5ioz4ZjQrIu5uzxrdnDytqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxgvfeALJTVmtyOmDdekCdKl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fae41twLVVwPmtSyDqkkHsjgGBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAwVrkGVA8e9q3miOgn9ORZV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goeie test of die homeless bug nu echt is verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bojaaper schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:57:
Na een tijdje twijfelen over hoe een bepaalde wijk in te richten toch maar besloten het hele gedeelte te slopen. Nu maar hopen dat ze allemaal ook de stad uit gaan, het park is ineens het plaatselijke hotel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ons huis is gesloopt, laten we allemaal yoga gaan doen in het park!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 11:34
Mogelijk malware in traffic mod. Check https://www.paradoxintera.../traffic-breach-statement

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:22
Ouch, dat is een flinke domper. Zowel voor de spelers als voor de uitgever, dit soort dingen gaan mensen laten twijfelen.

Is dit in het verleden vaker gebeurd bij games? Heb het nog niet eerder voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Jochem1995 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:57:
Ouch, dat is een flinke domper. Zowel voor de spelers als voor de uitgever, dit soort dingen gaan mensen laten twijfelen.

Is dit in het verleden vaker gebeurd bij games? Heb het nog niet eerder voorbij zien komen.
Is op zich niet geheel nieuw. En ach, zelfs Valve heeft in het verleden via het Greenlight programma malware verspreid. Twijfel je daardoor nu over Steam? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chips... heb ik maandag nou wel of niet gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 11:34
Volg even de stappen in de aankondiging en je weet het

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, want toen ik dit las was de traffic mod al geupdate

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is een partijtje kut, ik heb woensdag namelijk nog gespeeld.

Dan mag ik lekker even mijn computer opschonen.

Ik had ergens overigens wel verwacht dat bestanden worden gescand voordat ze daadwerkelijk geüpload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even een schaamteloze copy/paste van reddit.
Colossal Order and PDX are leaving it a bit too open whether people are safe or not.

Someone on the Discord posted something more in-depth for less tech-savvy people.
First this is a collection of community driven advice. I am not affiliated with PDX or CO. Following this post happens at your own risk.

If you have/had the "Traffic" Mod installed (in that timespan) and played the game between (CET) Monday, 28 October 2024 22:00 and Thursday, 31 October 2024 15:35, consider your machine compromised.

How do I check if I have the "Traffic" Mod?
Hit the `Windows Key` and `R` - paste in `%localappdata%low\Colossal Order\Cities Skylines II\.cache\Mods\mods_subscribed\`

If you see a folder named `80095_` followed by some number, it means you have the mod.

If you have _12 (and didn't manually downgrade from a newer version) - you are most likely fine.

If you have _13 or upwards and played in the aforementioned timeframe, you are affected.

You can check in your library when your last played date was - please keep in mind that this is only "last launched". You might have played INTO the mentioned timeframe and the mod was then synced while the game was open.

How do I know if I am safe / unaffected / affected?
If none of the conditions mentioned above apply to you - you are most likely safe. In short:

If you have Traffic Mod, but do not have the folder _13 or newer (_14, _15 etc.) AND did not launch the game between the above mentioned timeframe - you are most likely safe.

If you have the _13 folder, you are affected regardless.

What do I do if I have or had the mod?
Log out of all - or at least your critical - accounts on your affected device.

On a different device, like your smartphone, reset all your passwords, especially critical ones like banking, financial, social security, email-addresses.

Until Colossal Order or PDX tells us the nature of the malware - consider your machine compromised and if you are able to reset your PC entirely. When resetting your PC - choose "Remove everything". If you have important files, grab a disposable USB drive, backup your files on that USB drive but DO NOT PLUG THIS USB DRIVE INTO ANY PC until we know what the malware did or does. Once we know more (and whether your files and the USB drive are safe to use or not) - you can use that USB drive again or need to dispose of it.

I do not want to reset my PC
If you are unable (or unwilling ^^) to reset your PC - do not log into sensitive accounts on it anymore until we know more. PDX will likely inform us on the nature of the malicious code, once their investigations conclude. You will know then whether your PC is safe to use or whether a reset is necessary. Though be advised, this is rather unsafe and can potentially put all data associated with your PC at risk, until we know what the malicious code does or did.

Am I safe if I had the malicious file, but patched it out or patch it out now?
No. Until the nature of the malicious code is known, consider your PC compromised.

If I have a backup from before being infected, can I use that to remove any possible consequence of running the malicious code?
No.

Backups often times only contain photos or documents - folders specifically intended to be backed up.

Backups do not reset your entire PC. Because malicious code can run outside the backed up folders and offload itself elsewhere, a backup is likely not going to help if you've been infected.

I only have the version 80095_12, am I safe?
That is the older and according to CO / Paradox safe version, before the malicious code was introduced to the traffic mod. You are - most likely - safe.

If you have the newer version (like _14 or upwards) that is NOT a guarantee that you are not affected. As you might have had the _13 in the past.

I have/had the malicious file, but I used my Antivirus, it said nothing found, am I safe?
No. Until the nature of the malicious code is known, consider your PC compromised.

As of right now (31.10.2024) practically no common Antivirus is detecting the malicious file.

Someone also posted a virustotal with the malicious file:

https://www.virustotal.co...5418bb4aa97b630a3fb8cead/
Goede nieuws is dus dat het nog niet precies duidelijk is wat de malware wel en niet kon of gedaan heeft.. we kunnen mazzel hebben, maar zou mijn paswoorden van de bank etc maar veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:32:
even een schaamteloze copy/paste van reddit.

[...]

Goede nieuws is dus dat het nog niet precies duidelijk is wat de malware wel en niet kon of gedaan heeft.. we kunnen mazzel hebben, maar zou mijn paswoorden van de bank etc maar veranderen.
Goede nieuws is inderdaad dat het nog niet duidelijk is of het écht gevaarlijk is.

Maar ik vind die reddit post ook een beetje erg doemdenkend. Je PC helemaal resetten?

Wat ik van Paradox zelf lees is het in principe genoeg om het bestand van _13 te verwijderen en de nieuwe update te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Best bizar. Het ziet ernaar uit dat iemand anders de Traffic mod van 'krzychu124 ' heeft gebruikt om een besmette dll te injecteren en te uploaden naar de PDX mod store. Zou 'krzychu124 dan gehackt zijn zodat iemand anders bij zijn code of account kon? Inmiddels heeft hij zelf een nieuwe versie uitgebracht zonder de malware.

"krzychu124 is informed regarding the incident and he made sure his account is secured, and pushed an update to Traffic. If you are on 2.0.4 of the mod, you are safe."

[ Voor 20% gewijzigd door Mol_1248163264 op 01-11-2024 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mol_1248163264 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:44:

" If you are on 2.0.4 of the mod, you are safe."
Ja maar als je de versie ervoor hebt gehad (mods updaten volgens mij bij iedereen automatisch als je de game opent) kan je nog steeds compromised zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-05 23:59
Dat is jammer.

Ik heb de voorbije dagen wat zitten spelen (zeker op woensdag), dus we zijn momenteel een volledige scan aan het uitvoeren (de folder in kwestie zou in orde moeten zijn), aansluitend zullen we wat dingen backuppen en we zullen straks op een andere computer eens wat paswoorden veranderen. (Op de 'cruciale' accounts heb ik altijd wel 2FA, dus op dat vlak maak ik mij niet bijzonder veel zorgen.)

Ik ben momenteel nog aan het overwegen of ik ook een clean install van Windows ga doen. Het is wat gedoe, maar anderzijds wil ik al een tijdje boot manager naar een andere schijf verhuizen, misschien is dat meteen het juiste moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij is, na het opstarten van het spel en het automatisch updaten van de mod, de _13-map automatisch verwijderd.

Dit zou betekenen dat ik weer goed zit? Windows Defender heeft ook helemaal niks gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroclos
CO heeft in de bovenstaande link een update van de situatie gegeven, maar over de aard van het ding hebben we nog niet veel bijgeleerd. (Wel dat hetzelfde bestand niet in andere mods opduikt en dat alle mods wel degelijk langs een virusscanner passeren voor ze publiek gaan.)

Op reddit en Paradox Forums doen er bijzonder veel doemberichten de ronde, ik ga gokken dat het iets is waar mee opgepast moet worden (genre gebruikte paswoorden aanpassen) maar als het echt bijzonder schadelijk was, zouden we daar al wel iets over gezien hebben?

Dat gezegd zijnde: ik ben een lang weekend in de Ardennen dus mijn pc staat thuis uit, en ik hoop dat aan het einde van het weekend er meer duidelijkheid is. Ik ben intussen op mijn laptop (waar CS2 niet opstaat) eens door mijn paswoorden aan het gaan (diegene die ik de voorbije dagen gebruik hebt, zijn al aangepast, evenals de meest cruciale), en waar het nog niet gebeurt is, schakel ik 2FA in. Dat gezegd zijnde - het was feitelijk iets dat ik al heel lang eens moest doen, dus het was een goede reminder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:25
Wat ontzettend slecht dat zoiets kan gebeuren. Het zal wel overdreven zijn, maar wel een excuus om mijn pc maar weer eens helemaal leeg te gooien en opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 14:04
Is Cities Skylines ondertussen al een beetje speelbaar. En is het traffic model beter dan deel 1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:38
@FitzChevalric. gebruik de zoekfunctie en je weet het. Er is genoeg over geschreven de laatste paar weken/maanden. tl;dr ja

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update in discord on the malware file in de Traffic mod. Mocht je crypto hebben...
Additional information regarding malware suspicion on the Mod “Traffic” on Cities: Skylines II. **

Over the weekend, we have had our experts - along with other DFIR teams - investigating the file, and we believe our initial suspicion of malware was accurate. While **we cannot 100% confirm its purpose as of yet**, our current belief is that it is a file designed to target Crypto Wallets on exposed systems, specifically Exodus crypto wallet. Regardless of whether this turns out to be confirmed or not, the file has enough suspicious activity that it should still be considered harmful.

Since our initial identification of the .dll file, 30 out of 72 security vendors now flag it as malware in their scans. Please update your antivirus/antimalware software as a general preventative measure. All mods uploaded to Paradox mods always get run through a virus scan as a general precaution.

If you have not read the original alert, you can find it here and the additional update with the precautions put in place since 24-11-01:
- We have conducted a specific, thorough scan of other files on the Paradox Mods platform for this malicious file, and no other mods appear to have it.
- We have worked in close cooperation with the author of the affected Mod “Traffic” to ensure their account is secure and no further tampering should occur with their work.

We will continue to share updates as we receive them, and we thank you for your cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:23:
Update in discord on the malware file in de Traffic mod. Mocht je crypto hebben...

[...]
Damned, had het ook net gevonden. Ik dacht ook ik deel het even.

Lijkt erop dat de meeste mensen er dus geen last van hebben. Naast dat het bestand ook nog automatisch wordt verwijderd en er blijkbaar nu al heel wat anti virussen het bestand detecteren, lijkt het toch met een redelijke sisser af te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar wel een wake up call voor paradox hoop ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:59:
Ja maar wel een wake up call voor paradox hoop ik!
Maar hoe is dit een wake up call voor paradox?

Zij gooien blijkbaar al alle (aanpassingen van) mods door een scanner. Daar is het bestand niet door herkend.
Het bestand is er überhaupt ingekomen doordat het account van die modder niet veilig genoeg was (toch?).

Wat kan Paradox hier nog meer mee doen? Mogelijk het enige wat ze kunnen doen is een vereiste naar mod-makers dat hun account MFA heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-05 14:29
Misschien kan Paradox er technisch niet zo veel tegen doen, maar door er voor te kiezen mods via hun platform to forceren, ligt het voor de hand dan gewone gebruikers verwachten dat Paradox dan ook de verantwoording neemt voor wat er op dat platform staat. Een mod die niet goed werkt is een ding, een mod met potentieel schadelijke dingen erin, dat is toch iets waar Paradox zich druk over zou moeten maken.

Toen alles op Steam stond (CS1) kon niemand Paradox als verantwoordelijk zien, maar dat hebben ze zelf nu naar zich toe getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:38
@Pingewin inderdaad. In dit geval is Paradox de eindverantwoordelijke. Zonder die portal die ze aanbieden kunnen normale mensen :+ niet bij de mods en heb je dus de verantwoordelijkheid om te zorgen dat wat er door jou portal gaat goed is.
Dat hebben we bij de play stores etc ook gezien. Daar was in het prille begin ook weinig tot geen controle tot shit hitted the fan, toen werd het allemaal wat strikter.
Paradox is niet de eerste met een dergelijke portal en heeft dus ook de verantwoordelijkheid te voldoen aan de verwachtingen van de mensen zoals die nu zijn en niet 10 jaar geleden.

Neemt niet weg dat er ook een verantwoordelijkheid ligt bij de mod maker. Hoe kan het dat je je account in 2024 als developer (want dat ben je als je een mod maakt) niet goed beveiligd?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
Gisterenavond Windows Defender het volledige systeem eens laten scannen, en die heeft niets gevonden. Ik twijfel nog steeds of ik Windows niet eens moet herinstalleren... intussen niet zozeer dus vanwege het risico, eerder omdat het mij stoort dat EFI-partitie op de verkeerde drive staat en de pc is al grotendeels voorbereid op een nieuwe installatie (en ik zou op een bepaald moment afscheid willen nemen van die SSD, die ik voorts enkel plaats inneemt in mijn pc :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Pingewin schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:38:
Misschien kan Paradox er technisch niet zo veel tegen doen, maar door er voor te kiezen mods via hun platform to forceren, ligt het voor de hand dan gewone gebruikers verwachten dat Paradox dan ook de verantwoording neemt voor wat er op dat platform staat. Een mod die niet goed werkt is een ding, een mod met potentieel schadelijke dingen erin, dat is toch iets waar Paradox zich druk over zou moeten maken.

Toen alles op Steam stond (CS1) kon niemand Paradox als verantwoordelijk zien, maar dat hebben ze zelf nu naar zich toe getrokken.
Is niet helemaal waar, toen zag een deel van de community die niet via Steam de game aanschafte, paradox namelijk ook als nalatig in de manier waarop mods op alternatieve wijze verkregen diende te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JelleDJs schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:13:
[...]

Maar hoe is dit een wake up call voor paradox?

Zij gooien blijkbaar al alle (aanpassingen van) mods door een scanner. Daar is het bestand niet door herkend.
Het bestand is er überhaupt ingekomen doordat het account van die modder niet veilig genoeg was (toch?).

Wat kan Paradox hier nog meer mee doen? Mogelijk het enige wat ze kunnen doen is een vereiste naar mod-makers dat hun account MFA heeft.
Paradox host een eigen platform voor het modden van hun eigen game. Die game is bovendien vanaf het eerste moment ontwikkeld met het uitgangspunt dat er enorm veel community driven content en modifications zouden worden gebruikt in hun game (net als in CS1). Het modden van de game wordt zelfs als een feature van hun game op de website vermeld. Met andere woorden: mods worden door Paradox gefaciliteerd en zijn een essentieel onderdeel van de game.

In dit licht moet Paradox gebruikers een veilig platform bieden en zo veel als redelijkerwijs mogelijk is beschermen tegen onveilige mods en/of malware. Zeker omdat subscribed mods standaard automatisch worden geupdate in de game.Een enkele scan van de mods lijkt me dan toch wat karig. Ik ben zelf geen IT'er of developer, maar me dunkt dat er veel meer veiligheidsmaatregelen te nemen zijn om gebruikers te beschermen tegen dit soort potentieel enorm schadelijke malware. Het lijkt nu allemaal mee te vallen, maar het had veel en veel erger kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti55
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-03 11:27
Zoveel potentie deze game.. maar zonder mods onspeelbaar als je heel ver komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:58

Martinspire

Awesomeness

Goldia schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:57:
[...]

Paradox host een eigen platform voor het modden van hun eigen game. Die game is bovendien vanaf het eerste moment ontwikkeld met het uitgangspunt dat er enorm veel community driven content en modifications zouden worden gebruikt in hun game (net als in CS1). Het modden van de game wordt zelfs als een feature van hun game op de website vermeld. Met andere woorden: mods worden door Paradox gefaciliteerd en zijn een essentieel onderdeel van de game.

In dit licht moet Paradox gebruikers een veilig platform bieden en zo veel als redelijkerwijs mogelijk is beschermen tegen onveilige mods en/of malware. Zeker omdat subscribed mods standaard automatisch worden geupdate in de game.Een enkele scan van de mods lijkt me dan toch wat karig. Ik ben zelf geen IT'er of developer, maar me dunkt dat er veel meer veiligheidsmaatregelen te nemen zijn om gebruikers te beschermen tegen dit soort potentieel enorm schadelijke malware. Het lijkt nu allemaal mee te vallen, maar het had veel en veel erger kunnen zijn.
Je kunt scannen wat je wil, maar het duurt bij anti-virusbedrijven ook altijd even voordat een file als malware wordt aangemerkt. Sommige files zijn duidelijk malware, anderen bevatten nieuwe dingen en moeten daardoor worden toegevoegd als detectiepunt. Dat kost tijd. Dus als malware aan het verspreiden is, dan wordt dat natuurlijk niet direct herkend. Dus dan kun je scannen wat je wil, maar dan werkt dat niet.

Ik denk dat ze vooral ook moeten kijken naar het herscannen van files na x uur om te zorgen dat de detectiepunten dan wel zijn bijgewerkt. Natuurlijk start dit proces bij de gebruiker, maar ik heb niet het idee dat het proces van ze zo slecht is. Je bent ook wat afhankelijk van diverse zaken voordat je weet dat een mod malware bevat. En hoe je dat oplost is dan ook nog een ding. Ik denk wel dat als eenmaal duidelijk is dat er malware in zit, ze dat proces wat moeten wijzigen zodat ze sneller kunnen ingrijpen. Zomaar auto-update uitzetten is ook weer niet wat mensen willen, dus ze kunnen het eigenlijk nooit goed doen. Want als een mod stuk is of een bug bevat, willen de meeste mensen wel direct een update hebben.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:07
Cool zeg, ik heb ChatGPT eens mee laten denken over hoe ik een realistische stad bouw (ik wil een Parijs-achtige stad, op de Tampere map). Hij kwam met een hele lijst ideeën voor districten, road layout principes, design principes. Aardig stuk tekst, dus hier de hele output: https://chatgpt.com/share...74-8010-bfb0-bfe9d050fcbc

Hier zijn stappenplan die ik kan volgen voor een realistische ontwikkeling van de stad:
Suggested Step-by-Step Development
- Build the Historic Core: Start on the peninsula with irregular streets and dense buildings.
- Develop the Industrial Edge: Expand outward along the river/canal with industrial zoning.
- Introduce Haussmannian Boulevards: Connect the historic core with other parts using wide avenues, placing key landmarks along the way.
- Create Modern Suburbs and Financial Districts: Develop beyond the lake with structured grids and modern buildings.
- Connect with Transport: Add metro and tram networks to link all districts organically, reinforcing the “lived-in” feel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Final update on the malware in the Traffic mod.

https://www.paradoxintera.../traffic-breach-statement
2024-11-07

Important Update Regarding Traffic Mod

Update 2024-11-07

Update on malware incident - Final determination

Summary of Incident Analysis

The analysis shows that the threat is specifically a DLL hijacking attack aimed at stealing Exodus cryptocurrency wallet information. The actor placed a malicious DLL file (fastmath.dll) in the Traffic mod directory, which gets loaded by the game executable when the game is launched on the target machine. The malicious DLL is the first stage of the malware chain.

Once loaded by the game executable, the second stage of the malware activity begins, where the DLL searches for Exodus crypto wallets on the computer inside the AppData local Folder.

If users do not have any Exodus cryptocurrency wallets on their devices, they are not impacted by the second phase of the attack.

Only the “Traffic” mod was affected. We have confirmed that the account of the “Traffic” mod’s author was compromised, and the malicious upload originated from an unauthorized location. The account has now been secured, and no further tampering with their work is expected.

If you didn’t start the game with the version of the Traffic mod containing the DLL downloaded and installed, you are entirely unaffected. If you do not have an Exodus cryptocurrency wallet on your computer the malware should not have been harmful.

If you have Exodus crypto wallet on your computer

We recommend manually deleting the secondary DLL file located in the following path: C:\Users\<Username>\AppData\Local\exodus\app-<VersionNumber>\profapi.dll

For more information if your Exodus wallet has been compromised we refer you to their FAQ. For general security measures related to Exodus, please refer to their official guide: Exodus Security Practices.

General information for those who use Code Mods: 

While we work hard to minimize risks, there is always an inherent risk in downloading a mod that changes the contents of a program, no matter what platform is used for distribution. We cannot guarantee that malware incidents won’t occur, as malware is constantly evolving and can adapt faster than detection tools. Fully preventing such incidents would require prohibiting and removing code mods altogether—a step we’d prefer to avoid. We know that our players are sharing creative, wonderful work with us and with our community, and we intend to support that. 

Every mod uploaded to Paradox Mods undergoes scanning, but it’s important to note that these tools, while thorough, cannot offer complete protection due to the rapid evolution of malware. We are actively looking into how we can further implement security measures around mod publishing to strike the right balance between security and usability. 

We encourage users to exercise caution when using code mods. We deeply appreciate those who report any suspicious activity or updates on mods; if you notice anything unusual, please press report on the mod in question on the Paradox Mods platform.

Additionally, always keep your firewall and antivirus software installed and updated.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wel goed om te horen dat het voor de meesten dus niet direct een gevaar is. Alleen vind ik het niet helemaal correct dat ze zeggen dat ze er álles aan doen om dit te voorkomen.

Wat betreft het scannen van alle bestanden wel. Maar ik zou zeggen, eis van iedereen die content zet op PDX Mods om zijn/haar account met MFA te beveiligen. Ik denk, maar weet het niet zeker, dat dit dan überhaupt niet had kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
JelleDJs schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:06:
Wel goed om te horen dat het voor de meesten dus niet direct een gevaar is. Alleen vind ik het niet helemaal correct dat ze zeggen dat ze er álles aan doen om dit te voorkomen.

Wat betreft het scannen van alle bestanden wel. Maar ik zou zeggen, eis van iedereen die content zet op PDX Mods om zijn/haar account met MFA te beveiligen. Ik denk, maar weet het niet zeker, dat dit dan überhaupt niet had kunnen gebeuren.
Had nog altijd kunnen gebeuren. Je kunt namelijk bijvoorbeeld prima zelf een legitieme mod maken, om vervolgens zelf daarin een soortgelijke actie uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psychodude schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:57:
[...]

Had nog altijd kunnen gebeuren. Je kunt namelijk bijvoorbeeld prima zelf een legitieme mod maken, om vervolgens zelf daarin een soortgelijke actie uit te voeren.
Klopt. Alleen dat is wat lastiger, tenzij je een populaire mod bouwt die aardig wat mensen willen downloaden. Dan wordt het een maanden-project.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
LoneRanger schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

[Afbeelding]

zoiets?

[Afbeelding]

Dank voor de tip nog! Werkt als een trein en ik vind het er best goed uitzien eigenlijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ValM4QeKXIzlLp6U_yDHer-kKD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6o6nCuLvjccfotFLKyQNAXYX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Goldia Mooi gecamoufleerd zo die bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
Ik ben benieuwd wat het gaat geven. De reacties die ik lees zijn wat lauwer dan op het French pack, al lijkt mij dat ook logisch (zowel dat Duitsland wat minder tot de verbeelding zal spreken als dat CO in zijn drie releases dit jaar de minst interessante in het midden zal zetten). (Het station en KaDeWe-achtige signature building spreken mij wel heel erg aan, en de meeste gebouwen zijn wel bruikbaar in Europese steden.

Ik ben overigens nog maar eens aan een nieuwe stad begonnen - ben er eigenlijk de laatste tijd veel aan het herbeginnen, meestal omdat ik de map beu ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Persoonlijk spreekt mij de German pack eigenlijk meer aan dan de French pack. Maar heeft er denk ik ook mee te maken dat het beter inpasbaar is in een NL/noord west Europees aanvoelende stad. Veel gebouwen uit de French pack vallen toch bijzonder uit de toon in een meer NL aanvoelende stad.

Herken het opnieuw beginnen ergens wel. Vorige week zelf ook weer opgestart na een tijdje niet aangeraakt te hebben. Wel een wat irritant fenomeen met residential demand welk simpelweg volledig opgedroogd is sinds 2 dagen. En kan ik op dit moment eigenlijk alleen maar commercial, office of industrial bijbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psychodude schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:19:
Persoonlijk spreekt mij de German pack eigenlijk meer aan dan de French pack. Maar heeft er denk ik ook mee te maken dat het beter inpasbaar is in een NL/noord west Europees aanvoelende stad. Veel gebouwen uit de French pack vallen toch bijzonder uit de toon in een meer NL aanvoelende stad.

Herken het opnieuw beginnen ergens wel. Vorige week zelf ook weer opgestart na een tijdje niet aangeraakt te hebben. Wel een wat irritant fenomeen met residential demand welk simpelweg volledig opgedroogd is sinds 2 dagen. En kan ik op dit moment eigenlijk alleen maar commercial, office of industrial bijbouwen.
Idem, ik heb nog niet met French of German pack gespeeld, maar German lijkt mij inderdaad meer aan te spreken omdat het meer divers is. French hadden ze best gewoon Paris pack genoemd.

In deze video legt de maker van de German pack ook uit welke verschillende bouwstijlen uit Duitsland ze hebben gebruikt:

Maar de region packs maken de slechte zoning alleen nog erger. In elke video over de region packs zie je dat ze gebouwen neerploppen omdat het anders onmogelijk is om een realistisch ogende stad te maken met deze assets. Zonde, want de assets zijn heel mooi. En ik ben zelf niet zo'n voorstander van elk gebouwtje afzonderlijk neer te ploppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het zo jammer dat je de region packs niet kan aanpassen met de recolor mod.. Nu kan je eigenlijk alleen maar een Franse of Duitse wijk maken en dat past niet heel goed bij de andere assets. Dit terwijl je met de recolor mod deze buildings wel heel goed zou kunnen gebruiken in iedere stad. Dan zouden deze assets wel prachtig kunnen opgaan in de rest van je stad. Maar ik begrijp dat dit niet aan recolor mod ligt. De creators hebben dit opzettelijk zo ontworpen: "to retain the accuracy of the architectural styles". What a shame.

Zie meer info daarover hier:
https://forum.paradoxplaz...-the-french-pack.1712329/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patroclos
Ik dacht dat het wel werkte op de Duitse assets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Patroclos schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:36:
Ik dacht dat het wel werkte op de Duitse assets?
Op veel van de Duitse assets werkt het wel ja. Er zat dacht ik 1 tussen waarop het niet werkte meen ik, iets van een service building, maar weet zo snel even niet welk. Voor het overig, heb ik één en ander kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh thanks guys, dat wist ik niet. Had het ook niet eens geprobeerd op de Duitse assets moet ik eerlijk zeggen. Nice, dat scheelt weer.
Pagina: 1 ... 53 ... 59 Laatste