Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn PC is een game-PC en workstation waar ook enigszins op gephotoshopt moet kunnen worden. De PC moet Cities:Skylines 2 en de nieuwe Civilization VII aankunnen, waarbij we natuurlijk weten dat C:S2 zo slecht is geoptimaliseerd dat je er maar slecht rekening mee kunt houden in je build. Verder speel ik een beetje Far Cry, maar dat draait zelf nog oké op mijn huidige PC en stel ik niet zoveel eisen aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1200, max 1300,- incl. verzenden, excl. assemblage (doe ik zelf)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige PC.
Ik twijfel of het handig is de huidige kast en/of voeding mee te nemen. Ik kan me voorstellen dat het allemaal inmiddels zo oud is dat het qua aansluitingen e.d. niet meer verstandig is. De SSD's en HDD ben ik van plan als secundaire opslag mee te nemen, maar dit moet de PC natuurlijk niet gaan vertragen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van de BBG 1440p + upgrades heb ik dit samengesteld
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik doe een eeuwigheid met dit MSI moederbord, nooit problemen mee gehad. Gigabyte ook goede ervaringen mee, met ASRock een beetje wisselend en SK Hynix ken ik eigenlijk helemaal niet. Sta open voor alles, maar het moet wel betrouwbaar zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik game op een ultrawide 1440p scherm, dat moet de videokaart wel aankunnen natuurlijk
Ga je overklokken?
Mijn huidige processor is tot 4,4Ghz geklokt en dat vond ik stiekem ook wel leuk om te doen. Misschien niet in de eerste week, maar zal zeker wel weer gaan gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Kloppen mijn keuzes? En graag advies voor wat betreft het overnemen van de oude componenten. Zijn er nog slimmere keuzes te maken om de CPU-intensieve en geheugenvretende games beter te draaien?
Mijn PC is een game-PC en workstation waar ook enigszins op gephotoshopt moet kunnen worden. De PC moet Cities:Skylines 2 en de nieuwe Civilization VII aankunnen, waarbij we natuurlijk weten dat C:S2 zo slecht is geoptimaliseerd dat je er maar slecht rekening mee kunt houden in je build. Verder speel ik een beetje Far Cry, maar dat draait zelf nog oké op mijn huidige PC en stel ik niet zoveel eisen aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1200, max 1300,- incl. verzenden, excl. assemblage (doe ik zelf)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige PC.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5 4670K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI Z87-G45 Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 2.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide 500R White | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | XFX PRO750W | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Crucial 2.5" M500 240GB | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Crucial BX100 500GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Ik twijfel of het handig is de huidige kast en/of voeding mee te nemen. Ik kan me voorstellen dat het allemaal inmiddels zo oud is dat het qua aansluitingen e.d. niet meer verstandig is. De SSD's en HDD ben ik van plan als secundaire opslag mee te nemen, maar dit moet de PC natuurlijk niet gaan vertragen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van de BBG 1440p + upgrades heb ik dit samengesteld
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 223,60 | € 223,60 |
1 | Moederborden | Gigabyte X670 GAMING X AX V2 | € 188,- | € 188,- |
1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Challenger 16GB OC | € 459,- | € 459,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Wit | € 89,- | € 89,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000Z36 | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 91,46 | € 91,46 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 139,90 | € 139,90 |
Totaal | € 1.315,41 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik doe een eeuwigheid met dit MSI moederbord, nooit problemen mee gehad. Gigabyte ook goede ervaringen mee, met ASRock een beetje wisselend en SK Hynix ken ik eigenlijk helemaal niet. Sta open voor alles, maar het moet wel betrouwbaar zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik game op een ultrawide 1440p scherm, dat moet de videokaart wel aankunnen natuurlijk
Ga je overklokken?
Mijn huidige processor is tot 4,4Ghz geklokt en dat vond ik stiekem ook wel leuk om te doen. Misschien niet in de eerste week, maar zal zeker wel weer gaan gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Kloppen mijn keuzes? En graag advies voor wat betreft het overnemen van de oude componenten. Zijn er nog slimmere keuzes te maken om de CPU-intensieve en geheugenvretende games beter te draaien?
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19