Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:06
Goldia schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:48:
Oh thanks guys, dat wist ik niet. Had het ook niet eens geprobeerd op de Duitse assets moet ik eerlijk zeggen. Nice, dat scheelt weer.
Onderstaand is trouwens één van de French assets welk wel recolor compatible is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fmnWG8aB9hGaT_G045LdVyRGgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vCbERgfCEs4sdsYkfFI2rDp2.png?f=fotoalbum_large

Dit is 4x het FR college asset. Mooi als blok op elkaar aansluitend te plaatsen, bijzonder compact krijg je dan een college met ruimte voor 4x1000 tot 4x1150 (met addon). Met ruimte voor bijvoorbeeld bomen in het midden. Aanzienlijk kleinere footprint dan de standaard ingame college. En past ook beter binnen een meer moderne binnenstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
psychodude schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:19:
Wel een wat irritant fenomeen met residential demand welk simpelweg volledig opgedroogd is sinds 2 dagen. En kan ik op dit moment eigenlijk alleen maar commercial, office of industrial bijbouwen.
Inmiddels bijna een week al dit probleem. Er is tussentijds zo nu en dan nog wel iets qua demand voorbij gekomen. Maar meeste gespeelde uren blijft de sim growth rate vrijwel 0.

En momenteel is de demand status de huidige:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2xfa9zH12VKZsOoNCmPHUB4F08=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xeCmFZJAaBqOEXcKTz1Sjrwv.png?f=user_large

Taxation voor residential staat al naar beneden bijgesteld naar 4 - 7%. Wellbeing rate in de stad is 100, dus daar kan het ook niet bepaald aan liggen. Education availability is voor elementary t/m college ruim boven het aantal inwoners die hiervoor in aanmerking komen.

Maar tegelijkertijd zakt population growth iedere keer af doordat het aantal citizens moved in naar 0 afzwakt en enig groei die resteert, minimaal natural growth is door birth rates.

Is dit ergens sinds één of andere patch de norm geworden? Of iets anders volkomen onlogisch aan de gang?

[ Voor 3% gewijzigd door psychodude op 16-11-2024 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:19
psychodude schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:53:
[...]

Inmiddels bijna een week al dit probleem. Er is tussentijds zo nu en dan nog wel iets qua demand voorbij gekomen. Maar meeste gespeelde uren blijft de sim growth rate vrijwel 0.

[Afbeelding]

Taxation voor residential staat al naar beneden bijgesteld naar 4 - 7%. Wellbeing rate in de stad is 100, dus daar kan het ook niet bepaald aan liggen. Education availability is voor elementary t/m college ruim boven het aantal inwoners die hiervoor in aanmerking komen.

Maar tegelijkertijd zakt population growth iedere keer af doordat het aantal citizens moved in naar 0 afzwakt en enig groei die resteert, minimaal natural growth is door birth rates.

Is dit ergens sinds één of andere patch de norm geworden? Of iets anders volkomen onlogisch aan de gang?
Misschien een gekke vraag, maar hoeveel outside connection benut je? Ik heb laatst 3 stations geplopt en zelf rails gelegd naar de rand van de kaart (dus nieuwe outside connection gemaakt), en na een tijdje begon eindelijk mijn high residential zelfs te stijgen. Wellicht waren de extra goederen via trein, het betere openbaar vervoer naar buiten en binnen toe, of betere connecties binnen te stad, maar het zorgde wel voor een aardige nieuwe aanwas.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

Geen demand voor iets is wel heel vreemd. Hoe staat het met je werkloosheid?

En inderdaad connecties naar buiten toe zodat goederen binnen kunnen komen > meer bedrijvigheid > meer werknemers nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door Flying Hawkic op 17-11-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Flying Hawkic schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:44:
[...]

Geen demand voor iets is wel heel vreemd. Hoe staat het met je werkloosheid?

En inderdaad connecties naar buiten toe zodat goederen binnen kunnen komen > meer bedrijvigheid > meer werknemers nodig?
Vanochtend extra outside connections geprobeerd, maar verder allemaal maar weinig impact. Qua werkloosheid, nauwelijks. En een overschot aan baan beschikbaarheid, door een week lang vrijwel alleen maar commercial en industrial te kunnen hebben bouwen 8)7.

Uiteindelijk zojuist maar een nieuwe map gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:08:
[...]

Vanochtend extra outside connections geprobeerd, maar verder allemaal maar weinig impact. Qua werkloosheid, nauwelijks. En een overschot aan baan beschikbaarheid, door een week lang vrijwel alleen maar commercial en industrial te kunnen hebben bouwen 8)7.

En wat staat er bij de factoren voor demand? Zijn die leeg of staat er iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

psychodude schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:08:
[...]

Misschien kun je je savegame eens delen, dan kunnen de spelers hier eens kijken/proberen of ze wat kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Ethiron schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:58:
[...]

Misschien kun je je savegame eens delen, dan kunnen de spelers hier eens kijken/proberen of ze wat kunnen fixen?
Leuk idee, ik ben wel benieuwd of ik het aan de praat krijg :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:04
Eerste keer dat ik een stad laat zien, maar vond deze eerste aanzet met de german pack het wel waard :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fx7mmUv6HQ0jt8yFTiAeR4SQiJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G75Uff9Q2lI4sD8bpsRtTC5O.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G23_RfBv77gI0jqTcmLUqTo0D2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ipQsAfmysYwvIA2KxJmOhcjy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Is2RINmXqkAAQd38tV8JiLO31Bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wfYoT2WAw61zWdvtz7tMoHgI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unYepCzzLJTkX25kpQLbxeitMbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ipnB6VfZrILfrOyw2UYdSiB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyQRoir1K0NKGp3v1RicurVaeQA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TzAdC8HaFTCqpWL0TJZRJ7fM.png?f=fotoalbum_large

bla di bla bla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pingewin
  • Laatst online: 14:33
@ChristianD En nu maar hopen dat climate change en een rijzende zeespiegel inderdaad een hoax is! :)

Ziet er wel echt super uit zo! Erg inspirerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
Pingewin schreef op maandag 18 november 2024 @ 02:51:
@ChristianD En nu maar hopen dat climate change en een rijzende zeespiegel inderdaad een hoax is! :)

Ziet er wel echt super uit zo! Erg inspirerend.
Ik twijfelde ook al of de de kades niet iets hoger moesten 😊

Misschien voor de stad ooit wat storm barrières bouwen of hopen dat er geen climate change dlc komt 😅

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28
@ChristianD heb je die gemaakt met het neerploppen van dingen of met standaard tools?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
Webgnome schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:36:
@ChristianD heb je die gemaakt met het neerploppen van dingen of met standaard tools?
Speel inderdaad sandbox met mods. Anders is het onmogelijk om gebogen aansluitende rijen te maken.

Ben qua city builders altijd een beetje in dubio qua spelen. Standaard en dus met uitdaging om alles economisch te balanceren of meer als ontspanning en creativiteit bezig te zijn door een stad te ‘schilderen’.

Met de huidige staat van Cities Skylines 2 onder de motorkap neig ik nu wel meer naar het creatieve.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er een manier om achievements terug aan te zetten als je met de asset packs speelt? Dat je geen achievements krijgt als je code mods gebruikt kan ik begrijpen, maar als je gewoon een radio gebruikt en een asset pack, waarom zou je geen achievements krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
Flying Hawkic schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:27:
Is er een manier om achievements terug aan te zetten als je met de asset packs speelt? Dat je geen achievements krijgt als je code mods gebruikt kan ik begrijpen, maar als je gewoon een radio gebruikt en een asset pack, waarom zou je geen achievements krijgen?
Weet de mod naam niet uit mijn hoofd, maar er is een mod voor die achievements weer aanzet. Werkt overigens niet voor alle achievements.

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChristianD schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:27:
[...]

Weet de mod naam niet uit mijn hoofd, maar er is een mod voor die achievements weer aanzet. Werkt overigens niet voor alle achievements.
Is dat niet simpel Achievements Enabler?
https://mods.paradoxplaza.com/mods/75745/Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah thanks. Dat werkt dus zoals in CS1. Het voelt als een creatieve maar heb toch geabonneerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:42:
[...]

Ah thanks. Dat werkt dus zoals in CS1. Het voelt als een creatieve maar heb toch geabonneerd :)
Hoe bedoel je een creatieve? Als in dat je de mod niet helemaal vertrouwd?
Denk dat de andere 109.000 abonnees het dan niet met je eens zullen zijn. (waarvan ik er 1 ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:37

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

[Afbeelding]

Het klinkt herkenbaar. Hier ook nog altijd geen groei, wat ik ook probeer. Twijfel ook maar over een nieuwe kaart :(

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:09
ChristianD schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:34:
[...]

Ik twijfelde ook al of de de kades niet iets hoger moesten 😊

Misschien voor de stad ooit wat storm barrières bouwen of hopen dat er geen climate change dlc komt 😅
Je kan een voorbeeld nemen aan Galle in Sri Lanka, dat stadje heeft de tsunami overleefd dankzij de vestingwallen uit de VOC tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:42:
[...]

Sorry, ik bedoelde cheat. Autocorrect en niet nalezen is niet goed :)
psychodude schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:42:
[...]

Onderstaand is trouwens één van de French assets welk wel recolor compatible is.

[Afbeelding]

Dit is 4x het FR college asset. Mooi als blok op elkaar aansluitend te plaatsen, bijzonder compact krijg je dan een college met ruimte voor 4x1000 tot 4x1150 (met addon). Met ruimte voor bijvoorbeeld bomen in het midden. Aanzienlijk kleinere footprint dan de standaard ingame college. En past ook beter binnen een meer moderne binnenstad.
Slim gezien deze!
Maandag komt de UK pack normaal. Hopelijk zitten daar wat leuke typische UK rijhuizen of low residential in. Wat ik toch wel mis in zowel de DE als FR pack is low residential. En in beide packs zijn er wel rijhuizen maar die zijn vrij beperkt.

Ben ook benieuwd wanneer de rest van de region packs zal komen en of er voor het einde van het jaar nog een update zal komen. Hopelijk tegen de feestdagen een update die wat aandacht zal besteden aan de graphics van de sneeuw, maar dat is wellicht wishful thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:56
Flying Hawkic schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:22:
Maandag komt de UK pack normaal. Hopelijk zitten daar wat leuke typische UK rijhuizen of low residential in. Wat ik toch wel mis in zowel de DE als FR pack is low residential. En in beide packs zijn er wel rijhuizen maar die zijn vrij beperkt.

Ben ook benieuwd wanneer de rest van de region packs zal komen en of er voor het einde van het jaar nog een update zal komen. Hopelijk tegen de feestdagen een update die wat aandacht zal besteden aan de graphics van de sneeuw, maar dat is wellicht wishful thinking.
Ik ga ervanuit dat er voor het einde van het jaar nog een grote update zal komen en misschien zal een BETA versie van de asset editor daar ook bij zitten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben niet van het doemdenken, maar ik denk niet dat er nog een grote update zal komen. Wellicht nog wel een update, maar ik denk geen grote meer.

Voor mij maakt de asset editor voor nu wat minder uit, maar ik snap wel dat mensen daar al wel best lang op zitten te hopen en te wachten. Er zou toch genoeg kennis moeten zijn in de wereld om zo'n asset importer/editor sneller dan dit te kunnen realiseren? Of zitten er zoveel custom snufjes op dat dat niet lekker met elkaar gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben een maand geleden laten vallen dat er nog een detailers update zou komen maar niet wat die zou inhouden buiten het feit dat het om road-related decorations zou gaan (ik vermoed dat dat betekent: het aanpassen van bomen) en een line tool.

Maar geen indicatie of die nog voor het einde van het jaar zou komen. Ze zijn voorzichtig met het aankondigen van deadlines.

Ook de andere region packs hebben nog geen release datum. Vraag mij af waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-05 23:59
Flying Hawkic schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:22:
In hun aankondiging van de region packs hadden ze toch alles low density row housing vermeld:
The next stop on the 25th of November will be the iconic UK Pack, with sprawling Low-density row houses and epic estates.
Ik ga ervanuit dat de resterende region packs voor begin volgend jaar zijn. Ik was nog eens naar de video van CPP aan het kijken omtrent de aankondiging van region packs, en hij haalde aan dat Colossal Order rond de jaarwisseling (net als in de zomer) een drietal weken collectief verlof hebben. Dus ik vermoed dat als ze nog niet ingepland waren, ze hier ten vroegste in januari terug mee beginnen. Ik vermoed dat na alle gemiste deadlines van het voorbije jaar, ze geen datums meer durven opgeven voor ze helemaal zeker zijn dat ze effectief iets kunnen opleveren. (Ik denk dat de kans reëel is dat de drie region packs al quasi volledig geïntegreerd waren toen ze de aankondiging in oktober deden.)

Een grondige update zou ik met die sluiting ook niet verwachten (misschien nog een louter decoratieve), want als er een bug in geslopen is (wat, als we eerlijk zijn, niet onrealistisch is), gaan ze daar eventjes niet op kunnen inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patroclos schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:24:
[...]

In hun aankondiging van de region packs hadden ze toch alles low density row housing vermeld:

[...]

[...]

Ik ga ervanuit dat de resterende region packs voor begin volgend jaar zijn. Ik was nog eens naar de video van CPP aan het kijken omtrent de aankondiging van region packs, en hij haalde aan dat Colossal Order rond de jaarwisseling (net als in de zomer) een drietal weken collectief verlof hebben. Dus ik vermoed dat als ze nog niet ingepland waren, ze hier ten vroegste in januari terug mee beginnen. Ik vermoed dat na alle gemiste deadlines van het voorbije jaar, ze geen datums meer durven opgeven voor ze helemaal zeker zijn dat ze effectief iets kunnen opleveren. (Ik denk dat de kans reëel is dat de drie region packs al quasi volledig geïntegreerd waren toen ze de aankondiging in oktober deden.)

Een grondige update zou ik met die sluiting ook niet verwachten (misschien nog een louter decoratieve), want als er een bug in geslopen is (wat, als we eerlijk zijn, niet onrealistisch is), gaan ze daar eventjes niet op kunnen inspelen.
Klopt, de aankondiging stelt rijhuizen, maar wat meer variatie in gewone low residential zou ook leuk zijn.

Ik meen dat de region packs al lang klaar liggen, of de inhoud toch. Daar hebben ze geen werk meer aan om ze te maken. Ze zijn gewoon nog niet uitgebracht omdat ze problemen hadden met de asset editor maar ze hadden een workaround gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:20
In mijn savegame zijn plotseling alle mods gedeactiveerd, ondanks dat ik niks veranderd heb. In het mods menu staat de playset gewoon op actief. Weet iemand waardoor dit komt en wat ik kan doen om het te fixen?

Edit: kolere wat een irritant buggy kutspel is het toch. Heb de playset even gerenamed (van initial playset naar iets anders) en nu heeft ie doodleuk alle mods die in die lijst stonden verwijderd.

[ Voor 32% gewijzigd door Avalaxy op 22-11-2024 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Updates in aantocht. Dinsdag (morgen) ook een nieuwe patch.
https://forum.paradoxplaz...es-creator-packs.1717560/

[ Voor 11% gewijzigd door Mol_1248163264 op 25-11-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Leest alsof urban promenades en modern architecture nog ergens binnen Q4 te verwachten is. Gelet op het feit dat dit vermoedelijk niet binnen de kerstvakantie zal zijn, mogelijk dus nog ergens binnen de komende 4 weken.

Veel effort welk verder richting de console versie blijft gaan. Enerzijds begrijpelijk, men wil natuurlijk de doelgroep maximaliseren. Maar gelet op de PC performance, vraag ik mij af of het op de huidige generatie consoles ooit echt speelbaar gaat worden. Early gameplay tot daar aan toe. Maar een stad met 100k inwoners, 200k inwoners? Ik denk dat het een lagfest zal blijven op current gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
psychodude schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:43:
[...]

Leest alsof urban promenades en modern architecture nog ergens binnen Q4 te verwachten is. Gelet op het feit dat dit vermoedelijk niet binnen de kerstvakantie zal zijn, mogelijk dus nog ergens binnen de komende 4 weken.

Veel effort welk verder richting de console versie blijft gaan. Enerzijds begrijpelijk, men wil natuurlijk de doelgroep maximaliseren. Maar gelet op de PC performance, vraag ik mij af of het op de huidige generatie consoles ooit echt speelbaar gaat worden. Early gameplay tot daar aan toe. Maar een stad met 100k inwoners, 200k inwoners? Ik denk dat het een lagfest zal blijven op current gen.
Ja 'urban promenades en modern architecture' zal waarschijnlijk in Q4 uitgebracht worden en eerlijk gezegd denk ik dat CS2 nooit de maximale speelervaring op de console zal bieden in vergelijking tot de PC. Misschien hooguit steden van tot 50.000 inwoners met crappy graphics. Ik hoop dat de console ontwikkeling niet ten koste zal gaan van de asset editor want die is uiteindelijk veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:43:
[...]

Leest alsof urban promenades en modern architecture nog ergens binnen Q4 te verwachten is.
Ze zeggen het niet letterlijk maar impliciet kan je het inderdaad zo begrijpen:
Upcoming Creator Packs
We have some exciting news regarding the upcoming Creator Packs - Urban Promenades & Modern Architecture and the corresponding Soft Rock Radio - they will soon be available. Keep your eyes open for more details as we will shortly shed some light on the content of them, the creators behind them and their release date.

Additional Creator Packs & Radios
Looking ahead, we also want to let you know that the three additional Creator Packs and Radios Stations, that will be included in the Ultimate Edition, are in the pipeline. While these won’t be ready for a Q4 release, they are in the last implementation stages and will be ready for release early next year.
Trouwens, over welke creator packs hebben ze het. Het is al zo lang geleden, dat ik het ben vergeten. Dat was zeker eentje van bruggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Flying Hawkic op 25-11-2024 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Flying Hawkic schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:11:
[...]

[...]

Trouwens, over welke creator packs hebben ze het. Het is al zo lang geleden, dat ik het ben vergeten. Dat was zeker eentje van bruggen.
De region packs Teaser Trailer was destijds:

1. Japan
2. UK
3. East-coast USA
4. West-Coast USA
5. China
6. France
7. East Europe
8. Germany

Zie ook:
YouTube: Region Packs | Teaser Trailer | Cities: Skylines II

Dus ik denk eerder vanuit dat lijstje. Bridges & Ports was sowieso geen creator pack, maar zou een DLC zijn. Welk nu voorlopig op Steam op Q2 2025 staat.

Gezien met UK, we momenteel 3 creator packs hebben. En er nog 3 komen. Vermoed ik dat 2 van de content creators voor de packs mogelijk afgehaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
Flying Hawkic schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:11:
[...]

[...]

De bruggen zal waarschijnlijk de volwaardige DLC Ports & Bridges worden, welke nu op Q2'25 staat. Het gaat nu om 2 creator packs met ongeveer 30 assets elk.

Short descriptions op steam:
Urban promenade: bustling streetscapes and serene public spaces that pulse with urban energy
Mordern architecture: unlocks new contemporary skyline

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Weet iemand zo met welke mod/andere manier je de echte simulation speed kunt zien? ik zag het laatst in een video bij iemand maar kan er niet echt iets over vinden.

Bij mij maakt het nu niet uit of je voor 1, 2 of 3x kiest, hij draait toch op 0.1 ofzo.
Nieuwe PC in onderdelen onderweg, dus ben benieuwd hoeveel het scheelt.

Edit: ik denk dat het AdvancedSimulationSpeed is.

[ Voor 7% gewijzigd door geert_s op 25-11-2024 15:20 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:30:
[...]

De region packs Teaser Trailer was destijds:

1. Japan
2. UK
3. East-coast USA
4. West-Coast USA
5. China
6. France
7. East Europe
8. Germany

Zie ook:
YouTube: Region Packs | Teaser Trailer | Cities: Skylines II

Dus ik denk eerder vanuit dat lijstje. Bridges & Ports was sowieso geen creator pack, maar zou een DLC zijn. Welk nu voorlopig op Steam op Q2 2025 staat.

Gezien met UK, we momenteel 3 creator packs hebben. En er nog 3 komen. Vermoed ik dat 2 van de content creators voor de packs mogelijk afgehaakt zijn.
East en West USA hebben ze samengevoegd in één pack volgens mij. Op de visual staat dat.

Japan komt op 9 december.

China, USA en Eastern Europe hebben nog geen datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er was vanmorgen nog een stream aangekondigd over de UK pack maar die is inmiddels precies geannuleerd want de link werkt niet meer en in het artikel is er ook niets meer over terug te vinden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
"We had to re-upload the UK pack, and because of its size (over 7GB 👀), we will be having a hard time hitting the release time of 16:00 CET.

We will upload it as soon as we can, and while we all wait, we have some nice pictures to hold us over!"

https://x.com/CitiesSkylines/status/1861062517079904594

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mol_1248163264 schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:21:
"We had to re-upload the UK pack, and because of its size (over 7GB 👀), we will be having a hard time hitting the release time of 16:00 CET.

We will upload it as soon as we can, and while we all wait, we have some nice pictures to hold us over!"

https://x.com/CitiesSkylines/status/1861062517079904594
Ai, da's wel amateuristisch :)

Maar de assets zien er wel leuk uit. Al stel ik mij UK-gebouwen eerder bruinachtig voor in mijn gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Flying Hawkic schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:31:
[...]

Ai, da's wel amateuristisch :)

Maar de assets zien er wel leuk uit. Al stel ik mij UK-gebouwen eerder bruinachtig voor in mijn gedachten.
Wat een knutselclub is het ook.. De assets doen mij juist wel erg Nederlands aan, eigenlijk meer dan Brits. Vind ik eigenlijk wel heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert_s schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:40:
[...]

Wat een knutselclub is het ook.. De assets doen mij juist wel erg Nederlands aan, eigenlijk meer dan Brits. Vind ik eigenlijk wel heel leuk.
Klopt, op basis van de screenshots zouden ze ook in Nederland kunnen passen. Maar goed, dat zie ik als iets positiefs, dat de assets niet overdreven Brits zijn zodat je ze kunt gebruiken in verschillende gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Idem. De mogelijkheid om assets in een enkele stad te kunnen incorporeren zonder dat het extreem uit de toon valt is mooi meegenomen. Zeker nu op dit moment in absolute zin het aantal assets anderszins nogal wat beperkt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Aantal mooie assets binnen de UK pack. Maar ook een aantal met wat meer gemengde gevoelens.

De medium en high density residential toevoegingen vind ik erg fraai. Past ook erg goed voor meer Nederlandse builds. Ook fijn dat de medium en high density residential gebouwen in beide categorieën hier niet direct formaat wolkenkrabber zijn, maar meer variatie geven in laagbouw.

Jammer dat recolor compatibiliteit weinig consistent geïmplementeerd lijkt te zijn voor wat betreft de UK medium density terraced housing. 2x3 geeft fraaie rijtjeswoningen. Maar slechts een fractie van de assets geeft de recolor optie. Geeft van die buurten die in NL niet snel door de welstandscommissie zouden komen.

Voor wat betreft de mixed housing, geeft de 2x3 optie een kans op building type welk in find it terug te vinden als UK Town Center Shop 09. Een bouwstijl welk een lijnbaan achtige gebouwen geeft. Past goed binnen een wat meer moderne binnenstad naar mijn idee.

De graveyard wat minder geslaagd vind ik, helaas. De asset op zich is erg fraai. Maar de scaling slaat jammer genoeg de plank totaal mis. De kerk is nauwelijks groter dan een rijtjeshuis.

De grootte van de scholen is ook beroerd. De omvang van de middelbare school in de base game was al groot. De footprint van de UK variant is nog extremer. Valt zo snel uit de toon als je dit ergens plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik had wel verwacht dat "urban promenades" nieuwe pedestrian paden zou bevatten, maar dat is blijkbaar een misleidende benaming geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:26
Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:18:
[YouTube: Urban Promenades | Trailer | Cities: Skylines II]

[YouTube: Modern Architecture | Trailer | Cities: Skylines II]

Ik had wel verwacht dat "urban promenades" nieuwe pedestrian paden zou bevatten, maar dat is blijkbaar een misleidende benaming geweest.
Mee eens, had me er iets anders van voorgesteld inderdaad! De titel is een tikkeltje misleidend tenminste, voor wat ik in gedachte had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misleidend of niet, ik vind het wel gaaf. Pedestrian paden staat niet heel hoog op mijn lijstje van leuke toevoeging. Ik weet het, smaken verschillen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LoneRanger schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:44:
Misleidend of niet, ik vind het wel gaaf. Pedestrian paden staat niet heel hoog op mijn lijstje van leuke toevoeging. Ik weet het, smaken verschillen.
Het is persoonlijk ja, maar ik mis bv. 1-unit pedestrian paden en meer mogelijkheden om deze aan te kleden met bomen en groen of - en daar is het al heel lang stil over - fietspaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:50:
[...]

Het is persoonlijk ja, maar ik mis bv. 1-unit pedestrian paden en meer mogelijkheden om deze aan te kleden met bomen en groen of - en daar is het al heel lang stil over - fietspaden.
Of überhaupt om te beginnen bestaande pedestrian paden ware pedestrian paden te maken. Auto's rijden er gewoon overheen, parkeerplaatsen spawnen er langs met commercial. Het is nu gewoonweg een straat als ieder ander. Dat service vehicles er gebruik van maken tot daar aan toe. Maar de commercial welk er langs spawned, zou geen parkeerplaatsen moeten genereren waar auto's op af komen.

Verder voor wat betreft te getoonde building variety binnen de trailers wel te spreken. Dit is iets dat op dit moment hoognodig is om meer variatie te geven binnen steden. De regional packs zijn leuk voor wat custom detailing, maar veel van de assets passen slecht samen. En veel past ook eigenlijk niet goed bij de huidige ingame assets.

Denk dat uiteindelijk de huidige ingame US assets, urban promenades, modern architecture en de USA creator pack tot beschikbaarheid van de asset store een vermoedelijk degelijke variatie voor binnen een stad zullen gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
In de patch notes van vandaag:
Increased student amounts for College and University buildings.
Hey, praktisch. Ik kijk vervolgens in het spel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJdmu-kciTqQCDsaMvYvLuycBEw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WJ2oQWYMlxIe0RPMIlTwjniU.png?f=user_large

Dat is meer dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:08
Patroclos schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:22:
In de patch notes van vandaag:

[...]

Hey, praktisch. Ik kijk vervolgens in het spel:

[Afbeelding]

Dat is meer dan ik had verwacht.
Niet gek toch? Een gemiddelde Nederlandse uni heeft 20.000 - 35.000 studenten dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
LoneRanger schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:44:
Mwa het is niet dat ik het niet gaaf vind het is enkel wat anders dan ik me had voorgesteld, en waachijnlijk zitten er vast wel wat intressante assets tussen die ik wel wil gebruiken had alleen wat meer voor in of rondom commerciële gebieden verwacht. Meer een beetje zoiets als plazas and promenades zoals in deel 1 mooie openbare pleinen bijvoorbeeld en wat verkeersvrije wegen voor voetgangers, dat was echt een leuke en waardevolle dlc vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 13:54

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Die creator patches zijn erg mooi, maar jeetje wat een aantal Gb's bij elkaar :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor degene die de volledige patch notes willen inzien (incl. ik):
https://forum.paradoxplaz...h-notes-1-1-12f1.1716824/

Ik vind het ook wel fijn dat de aantal studenten verhoogd wordt. Vooral met de elementary school is het belachelijk hoeveel scholen ik daarvan heb moeten plaatsen. In sommige gebieden heb ik er 3 vlak bij elkaar staan omdat ze gewoon zo snel vol zijn. Alleen wel jammer dat juist die NIET een verhoging hebben gekregen. Dat wordt weer volplempen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:24

JoepW

iRacer & Home Assistant

Dit is indrukwekkend.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:18:
[YouTube: Urban Promenades | Trailer | Cities: Skylines II]

[YouTube: Modern Architecture | Trailer | Cities: Skylines II]

Wel sick dat deze 2 december (én het radiostation) al komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:20
Worsteneter schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:18:
[...]

Wel sick dat deze 2 december (én het radiostation) al komen!
"al" :P

Maar inderdaad, mooi dat ze uiteindelijk alsnog dit jaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Avalaxy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:23:
[...]

"al" :P

Maar inderdaad, mooi dat ze uiteindelijk alsnog dit jaar komen.
Ja OK, maar ik had al volgende stip op de horizon het bridges en ports pakket in 2025, dan is een pakket dat 1 week na de aankondiging al komt wel fantastisch nieuws!

Ik startte gister de boel weer op om het UK pakket te bekijken en hij crashte gelijk (UI weg), dus wacht nu maar op 2 december in de hoop dat er dan ook voldoende variëteit is om een leuke(re) stad te bouwen. Ik loop wel echt aan tegen de maps, die vind ik gewoon niet echt mooi (en ook al vaak voorzien van té veel infra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
Worsteneter schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:37:
[...]

Ja OK, maar ik had al volgende stip op de horizon het bridges en ports pakket in 2025, dan is een pakket dat 1 week na de aankondiging al komt wel fantastisch nieuws!

Ik startte gister de boel weer op om het UK pakket te bekijken en hij crashte gelijk (UI weg), dus wacht nu maar op 2 december in de hoop dat er dan ook voldoende variëteit is om een leuke(re) stad te bouwen. Ik loop wel echt aan tegen de maps, die vind ik gewoon niet echt mooi (en ook al vaak voorzien van té veel infra)
De maps zijn mijn grootste struikelblok. Van de vanilla-maps vind ik eigenlijk enkel Barrier Island fijn om op te werken, ik probeer wel eens wat anderen uit maar ik ben ze vrij snel beu. De custom maps zijn hit en miss - ik wil nog wel eens verderdoen met mijn stad op 'Windmolen delta', maar ik heb weinig inspiratie om nog verder te doen aan mijn stad op 'Samui Island' (het terrein en gebrek aan outside rail connection vind ik onhandig). Segunda Beach (van CPP) vind ik wel een aanrader, de her en der verspreide starting squares zijn leuk.

Zou het overigens kunnen dat er ook wat snelheidsverbetering zijn? Ik heb gisterenavond mijn stad met 400k inwoners nog eens geopend, en het was gewoon speelbaar. Trager dan de stad van 50k, maar niet hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Patroclos schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:15:
[...]
(het terrein en gebrek aan outside rail connection vind ik onhandig).
Je kunt zelf heel makkelijk een outside rail connection maken door gewoon de rails tot aan de rand door te bouwen. moet je wel het land tot aan de rand kopen natuurlijk om erbij te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
geert_s schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:39:
[...]

Je kunt zelf heel makkelijk een outside rail connection maken door gewoon de rails tot aan de rand door te bouwen. moet je wel het land tot aan de rand kopen natuurlijk om erbij te kunnen.
Dat is bij 'Samui Island' wel een dingetje haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:07:
[...]

Verder voor wat betreft te getoonde building variety binnen de trailers wel te spreken. Dit is iets dat op dit moment hoognodig is om meer variatie te geven binnen steden. De regional packs zijn leuk voor wat custom detailing, maar veel van de assets passen slecht samen. En veel past ook eigenlijk niet goed bij de huidige ingame assets.

Denk dat uiteindelijk de huidige ingame US assets, urban promenades, modern architecture en de USA creator pack tot beschikbaarheid van de asset store een vermoedelijk degelijke variatie voor binnen een stad zullen gaan geven.
Exact, volledig akkoord. Vooral commercial mist nog. We hebben nu wel meer diversiteit in residential en mixed use, maar commercial en industrial is overal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:09:
Voor degene die de volledige patch notes willen inzien (incl. ik):
https://forum.paradoxplaz...h-notes-1-1-12f1.1716824/

Ik vind het ook wel fijn dat de aantal studenten verhoogd wordt. Vooral met de elementary school is het belachelijk hoeveel scholen ik daarvan heb moeten plaatsen. In sommige gebieden heb ik er 3 vlak bij elkaar staan omdat ze gewoon zo snel vol zijn. Alleen wel jammer dat juist die NIET een verhoging hebben gekregen. Dat wordt weer volplempen.
Elementary vind ik ook moeilijk om aan te voldoen! En als je de UK scholen naast die default school plaatst, dan lijkt er toch iets mis met de scaling? De UK variant is heel klein en de default school heel groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

De maps zijn mijn grootste struikelblok. Van de vanilla-maps vind ik eigenlijk enkel Barrier Island fijn om op te werken, ik probeer wel eens wat anderen uit maar ik ben ze vrij snel beu. De custom maps zijn hit en miss - ik wil nog wel eens verderdoen met mijn stad op 'Windmolen delta', maar ik heb weinig inspiratie om nog verder te doen aan mijn stad op 'Samui Island' (het terrein en gebrek aan outside rail connection vind ik onhandig). Segunda Beach (van CPP) vind ik wel een aanrader, de her en der verspreide starting squares zijn leuk.

Zou het overigens kunnen dat er ook wat snelheidsverbetering zijn? Ik heb gisterenavond mijn stad met 400k inwoners nog eens geopend, en het was gewoon speelbaar. Trager dan de stad van 50k, maar niet hinderlijk.
Segunda Beach wil ik ook een keer proberen.

Ben nu al een tijdje bezig op Samui Island. Zie hieronder. Perfect doenbaar op enkel windenergie trouwens.

Wel leuke map in vergelijking met de vanilla maps. Alleen: geen treinen en ook maar één outside connection. En deze map zou zo goed passen met een mooie haven...

Ik heb wel een afvalprobleem. Ik heb een recycling center met 25 trucks, maar er zijn altijd maar 9-11 trucks aan het werk. Als ik het recycling center verwijder en een nieuw plaats, zijn er direct 25 trucks aan het werk maar als ik een tijdje later terug ga, staat het weer op 9-11... Nog iemand? Bekende bug?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBn6wr0bVM9A6349lTcTTI143dM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8x6D4frQeqwimkNL6ZIzNr0x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6G8BvrPj5EQpnTcqo25sfI6qeI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N6EWCPcbeZxzI6dO4s1HqMBX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:34:
[...]

Ik heb wel een afvalprobleem. Ik heb een recycling center met 25 trucks, maar er zijn altijd maar 9-11 trucks aan het werk. Als ik het recycling center verwijder en een nieuw plaats, zijn er direct 25 trucks aan het werk maar als ik een tijdje later terug ga, staat het weer op 9-11... Nog iemand? Bekende bug?
Ja ik heb er uiteindelijk maar gewoon een afvalberg bij gezet, want alleen een recycling center werkte bij mij ook niet. Zou het zo zijn dat het recyclingcenter niet alles kan recyclen en dat je toch ook gewoon een afvalberg of incinerator plant nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Mountain village geprobeerd? Die vond ik wel gaaf.

Ik zag in de patchnotes dat ze de simulatie ook hadden aangepast: "Optimized citizens job-seeking calculations." Dat zou wel eens wat invloed kunnen hebben op performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:02:
[...]

Ja ik heb er uiteindelijk maar gewoon een afvalberg bij gezet, want alleen een recycling center werkte bij mij ook niet. Zou het zo zijn dat het recyclingcenter niet alles kan recyclen en dat je toch ook gewoon een afvalberg of incinerator plant nodig hebt?
Ja makes sense maar dan zou een buurgemeente het afval toch moeten komen halen. Of doet er mij aan denken, misschien heb ik die optie niet aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:07:
[...]

Mountain village geprobeerd? Die vond ik wel gaaf.

Ik zag in de patchnotes dat ze de simulatie ook hadden aangepast: "Optimized citizens job-seeking calculations." Dat zou wel eens wat invloed kunnen hebben op performance.
Ik geraak niet onder 20 procent werkloosheid.

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Flying Hawkic schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:06:
[...]

Ik geraak niet onder 20 procent werkloosheid.
Ik ook heel lang niet. Heb ik weken mee gestruggled en zelfd wat plezier verloren omdat het niet lukte, tot ik de belasting op industry en office extreem verlaagde (maximaal 5% ofzo, maar indien nodig nog lager), waardoor er ineens een enorme demand kwam voor deze twee types.

Vanaf dat moment alleen maar industry en office zonen en tijdelijk even geen residential.

Vervolgens zag ik de werkloosheid met de minuut dalen van 45% richting de 7%.

Wees je er wel van bewust dat er heel veel industry en office nodig is om zoveel werkloosheid op te vangen, dus hou rekening met een flinke uitbreiding je stad.

Maar het werkte echt.
Ethiron schreef op donderdag 28 november 2024 @ 06:23:
[...]

Ik ook heel lang niet. Heb ik weken mee gestruggled en zelfd wat plezier verloren omdat het niet lukte, tot ik de belasting op industry en office extreem verlaagde (maximaal 5% ofzo, maar indien nodig nog lager), waardoor er ineens een enorme demand kwam voor deze twee types.

Vanaf dat moment alleen maar industry en office zonen en tijdelijk even geen residential.

Vervolgens zag ik de werkloosheid met de minuut dalen van 45% richting de 7%.

Wees je er wel van bewust dat er heel veel industry en office nodig is om zoveel werkloosheid op te vangen, dus hou rekening met een flinke uitbreiding je stad.

Maar het werkte echt.
Maar ik heb naar mijn gevoel al heel veel industry (nog niet zoveel offices maar ik heb ook geen universiteit of college, ik heb enkel elementary schools en high schools). Maar de verhouding tussen industry en residential lijkt mij scheef te zitten.

Voor context: mijn stad heeft ongeveer 85K inwoners en maar één connectie per weg naar buiten (Samui Island).

Ik ga eens proberen om dan inderdaad enkel industry te zonen en ik was ook van plan om een college en misschien universiteit te bouwen. Maar dat ga ik pas doen in een tweede stadium, gewoon om te testen of het bouwen van industry helpt.

Overigens: eigenlijk is dat maar een nummer en heb je geen last van hoge werkloosheid? Maar misschien kan dat de tentjes in mijn parken verklaren. Maar op zich heeft mijn stad er verder niet echt last van. In het algemeen is de stad heel tevreden om de één of andere reden.

En hoe wordt het werkloosheidscijfer berekend? Is dat op de volledige bevolking inclusief kinderen en gepensioneerden of is dat enkel de actieve bevolking?
  • Als het gaat om de hele bevolking, dan is een cijfer van 20% niet vreemd, want kinderen en gepensioneerden "kunnen" niet werken.
  • Als het enkel om de actieve bevolking gaat die zou potentieel kunnen werken, dan is 20% natuurlijk wel hoog (België heeft een werkloosheid van 5,4% momenteel volgens Statbel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 07:34
Ik denk dat UK pack eindelijk Cities Skylines op het niveau heeft gekregen waardoor ik weer zin krijg om te spelen. Ben een nieuwe stad begonnen, of eigenlijk een regio met verschillende dorpen en kleine steden. Heel mooi om die verschillende soorten huizen te zien uit het pack.
En de pubs, en de kerk als begraafplaats. Gisteravond een tijd bezig geweest om overal wheelie bins te plaatsen :) Heb alleen nog een uitdaging qua budget. Hopelijk kom ik snel uit de min.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:41:
Ik denk dat UK pack eindelijk Cities Skylines op het niveau heeft gekregen waardoor ik weer zin krijg om te spelen. Ben een nieuwe stad begonnen, of eigenlijk een regio met verschillende dorpen en kleine steden. Heel mooi om die verschillende soorten huizen te zien uit het pack.
En de pubs, en de kerk als begraafplaats. Gisteravond een tijd bezig geweest om overal wheelie bins te plaatsen :) Heb alleen nog een uitdaging qua budget. Hopelijk kom ik snel uit de min.
Budget is even moeilijk in het begin maar eens je stad groter wordt en je doet geen gekke dingen met tiles, wordt het weer makkelijk zoals vroeger.

Mijn bezwaar is nog steeds dat het kopen van tiles het moeilijk maakt om echt aparte dorpjes te maken (enerzijds omdat je in het begin weinig tiles kan kopen omdat je geen permits hebt en geen geld, en anderzijds omdat je betaalt voor lege tiles tussen de dropjes terwijl die niks opbrengen), net zoals hoe demand werkt: op een bepaald moment ben je verplicht om medium density te zonen, ook al wil je dat niet.

• geert_s
Worsteneter schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:39:
[...]

Dat is bij 'Samui Island' wel een dingetje haha :P
Lange onderzeese tunnel maken? Lekker megalomaan project.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
overview van mijn stad nu, beetje rommelig misschien als je het zo ziet, maar er zit enorm veel detail werk in :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEac5vzKyqWowkKhZaOw6-SUwWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7mzGSSIkuRZYXLZ9icWOZOWH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Dat rommelige maakt het juist realistisch. Europese steden zijn altijd rommelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroclos
Flying Hawkic schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:08:
[...]

Budget is even moeilijk in het begin maar eens je stad groter wordt en je doet geen gekke dingen met tiles, wordt het weer makkelijk zoals vroeger.

Mijn bezwaar is nog steeds dat het kopen van tiles het moeilijk maakt om echt aparte dorpjes te maken (enerzijds omdat je in het begin weinig tiles kan kopen omdat je geen permits hebt en geen geld, en anderzijds omdat je betaalt voor lege tiles tussen de dropjes terwijl die niks opbrengen), net zoals hoe demand werkt: op een bepaald moment ben je verplicht om medium density te zonen, ook al wil je dat niet.
Dat is op zich wel leuk aan de map van Segunda Beach - langs en onder de snelwegen liggen ook stroomkabels en waterleidingen. Dus je kan effectief vanaf een aparte tile beginnen een kleiner dorpje te bouwen, zonder dat je allerlei services dubbel moet voorzien of 'nutteloze' tiles moet aankopen.
Leuk dat er weer wat plaatjes worden gedeeld, allemaal leuk om te zien.

@Goldia heb jij een filter over je screenshots of een afwijkend klimaat? De bergen lijken allemaal een gele bruintint te hebben.
Goldia schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:43:
overview van mijn stad nu, beetje rommelig misschien als je het zo ziet, maar er zit enorm veel detail werk in :)

[Afbeelding]
Is dat die fjorden map?

Jouw kleuren zien er ook anders uit, heb je een filter ofzo? Of misschien zijn de graphics instellingen of de map?

Ah @JelleDJs heeft het ook al opgemerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Flying Hawkic op 28-11-2024 13:19 ]

Patroclos schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:09:
[...]

Dat is op zich wel leuk aan de map van Segunda Beach - langs en onder de snelwegen liggen ook stroomkabels en waterleidingen. Dus je kan effectief vanaf een aparte tile beginnen een kleiner dorpje te bouwen, zonder dat je allerlei services dubbel moet voorzien of 'nutteloze' tiles moet aankopen.
Ah cool, wist niet dat dat kon. Dom dat dat niet is voorzien bij de standaard maps, toch?

Die map wil ik zeker eens proberen, volgende projectje :).
Flying Hawkic schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:19:
[...]

Ah cool, wist niet dat dat kon. Dom dat dat niet is voorzien bij de standaard maps, toch?
Niet helemaal. Dat heeft volgens mij meer met realiteit te maken. In ieder geval in Nederland liggen er (letterlijk) onder de snelwegen geen stroomkabels en/of (water)leidingen. Parallel wel.

Anders zou je voor een storing mogelijk een stuk snelweg open moeten gooien.

Overigens met de road editor kan je wel snelwegen maken die stroom en/of water meevoeren.
@Flying Hawkic @JelleDJs

Lumina mod is dat... ik heb misschien iets overdreven met de saturation en/of contrast

Ik speel de savegame van @lllustrious geen idee waar die de map vandaan heeft eigenlijk :)

• Jeffrey1908
Ik had gister last dat mijn monitor op een soort flauwe manier flikkert meer mensen hier last van? kan me niet herinneren dat ik dit eerder heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:57
Jeffrey1908 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:43:
Ik had gister last dat mijn monitor op een soort flauwe manier flikkert meer mensen hier last van? kan me niet herinneren dat ik dit eerder heb gehad.
Dat klinkt alsof je een G-Sync/FreeSync monitor hebt die buiten zijn refresh range komt. Zo ja, zet de sync uit en de flicker zou weg moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Geleihoofd schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:27:
[...]

Dat klinkt alsof je een G-Sync/FreeSync monitor hebt die buiten zijn refresh range komt. Zo ja, zet de sync uit en de flicker zou weg moeten zijn.
Ga ik eens uitproberen danku!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Geleihoofd schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:27:
[...]

Ik heb de sync van mijn monitor nu op basic gezet en vooralsnog geen last meer van. Heb het hiervoor ook niet eerder gehad dus weet niet of het incidenteel was of door de patch kwam of door G-sync maar tot nu toe werkt het weer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:27:
[...]

Niet helemaal. Dat heeft volgens mij meer met realiteit te maken. In ieder geval in Nederland liggen er (letterlijk) onder de snelwegen geen stroomkabels en/of (water)leidingen. Parallel wel.

Anders zou je voor een storing mogelijk een stuk snelweg open moeten gooien.

Overigens met de road editor kan je wel snelwegen maken die stroom en/of water meevoeren.
Wel het is inderdaad een detail of het eronder ligt of ernaast. Ik bedoelde het meer vanuit het gameplay aspect. Zonder dat je stroom hebt in de buurt van snelwegen, is het nutteloos om kleine dorpjes te bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Waarom spendeer ik uren aan een kruising? Waarom? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tj0cruDp07V_fz7AOtWXTgiSRLQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LTWYGoKG4pwfNlCJ3ogyrY3Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:46:

[Afbeelding]
Ik ken het... :)

Heb je trouwens ook ooit bij het maken van een kruising, en dan vooral met de snelwegen en je zet er verkeerslichten op, dat zelfs als het groen is ze allemaal even stoppen/vertragen en doorrijden? Dat maakt onnodige file natuurlijk. En ik weet niet wat de oorzaak is. Bug of doe ik iets fout. Heb het al een paar keer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:29:
[...]

Ik ken het... :)

Heb je trouwens ook ooit bij het maken van een kruising, en dan vooral met de snelwegen en je zet er verkeerslichten op, dat zelfs als het groen is ze allemaal even stoppen/vertragen en doorrijden? Dat maakt onnodige file natuurlijk. En ik weet niet wat de oorzaak is. Bug of doe ik iets fout. Heb het al een paar keer meegemaakt.
Ik gebruik hier traffic mod om prio's in te stellen zonder verkeerslichten. Dat gaat goed. Wat jij beschrijft ken ik niet zo 1,2,3.

Kan je verkeerslichten op snelwegkruisingen zetten? Wist ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:46:

[Afbeelding]
En hij is nog niet strak zie ik nu... de snelweg naar links hobbelt en bobbelt alle kanten op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Goldia schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:46:
[...]

En hij is nog niet strak zie ik nu... de snelweg naar links hobbelt en bobbelt alle kanten op :)
En je kunt niet rechtdoor als je uit noordelijke richting komt, denk dat je rechtsaf moet combineren met rechtdoor. Zou ik doe althans tenzij ten Zuiden niks is wat de moeite van heenrijden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

LoneRanger schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:05:
[...]

En je kunt niet rechtdoor als je uit noordelijke richting komt, denk dat je rechtsaf moet combineren met rechtdoor. Zou ik doe althans tenzij ten Zuiden niks is wat de moeite van heenrijden is.
Vanuit het westen kun je ook niet naar het zuiden nu @Goldia ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ethiron schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:44:
[...]

Vanuit het westen kun je ook niet naar het zuiden nu @Goldia ;)
Wat een prutswerkje, of niet? :+

@Goldia :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Goldia nu we toch bezig zijn, je hebt vanuit het Zuiden een sliplane naar rechts, dus je kan rechts afslaan op het kruispunt verbieden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
hey, hey jongens zo kan die wel weer he :) :) :)

maar jullie hebben gelijk, wat een prutswerk! En ben er zeker een uur mee bezig geweest 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ook commentaar op deze spaghetti? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAVbOU0mEs9OWbkt33c7C84yE84=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L9fsqUNzV1j1smr7wy5d1pCm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Weet niet of deze hier al voorbij gekomen was:
YouTube: Cities Skylines 2: BIG NEWS!! New upcomming Terrain Painting mod

Terrain painting mod in ontwikkeling. Voor detailing zal dit een zeer mooie stap voorwaarts zijn t.o.v. huidige decals naar wat getoond wordt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psychodude schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:49:
Weet niet of deze hier al voorbij gekomen was:
YouTube: Cities Skylines 2: BIG NEWS!! New upcomming Terrain Painting mod

Terrain painting mod in ontwikkeling. Voor detailing zal dit een zeer mooie stap voorwaarts zijn t.o.v. huidige decals naar wat getoond wordt!
Gaaf, nog meer uren stoppen in een klein speeltuintje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Goldia schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:58:
[...]

Gaaf, nog meer uren stoppen in een klein speeltuintje :)
Aye, nu nog een mod waardoor custom parks op deze manier dezelfde soort impact geeft op de inwoners als de park assets. Dan is het helemaal compleet qua park detailing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42
Goldia schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 21:57:
Ook commentaar op deze spaghetti? :)
Hehe, leuke puzzeltjes zijn dit ;)

Volgens mij is deze aansluiting meer spaghetti dan in de praktijk zal worden toegepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dS3qiO9bkH6sLMTaDSy4hsaEoNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dg69qfKsQc0Xpf7fpU9XuXZa.jpg?f=fotoalbum_large

De roze route is veel logischer via de oranje stippellijn. Lijkt qua hoogte van het maaiveld ook geen enkel probleem te zijn. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om in die hoek iets te maken wat verklaard waarom er zo’n (roze) spaghettiroute nodig is, zoals een berg of bebouwing dat in de weg staat van een simpele oranje verbindingslus.

Verder lijkt mij het logischer om de provinciale weg (vanaf de rotonde en vice versa) rechtdoor te laten gaan (blauwe lijnen) en daar de aansluiting naar de autoweg op te maken (bijvoorbeeld via de groene stippels onder de blauwe weg naar de groene verbindingslus toe.

Just my 2cts 8)
Pagina: 1 ... 54 ... 59 Laatste