Nou eigelijk heb je gewoon helemaal gelijkjochem05 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:23:
[...]
Hehe, leuke puzzeltjes zijn dit
Volgens mij is deze aansluiting meer spaghetti dan in de praktijk zal worden toegepast.
[Afbeelding]
De roze route is veel logischer via de oranje stippellijn. Lijkt qua hoogte van het maaiveld ook geen enkel probleem te zijn. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om in die hoek iets te maken wat verklaard waarom er zo’n (roze) spaghettiroute nodig is, zoals een berg of bebouwing dat in de weg staat van een simpele oranje verbindingslus.
Verder lijkt mij het logischer om de provinciale weg (vanaf de rotonde en vice versa) rechtdoor te laten gaan (blauwe lijnen) en daar de aansluiting naar de autoweg op te maken (bijvoorbeeld via de groene stippels onder de blauwe weg naar de groene verbindingslus toe.
Just my 2cts
Wat mij betreft is het het waard geweest, pareltjeGoldia schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:34:
Hier heb ik echt maar een klein beetje tijd aan gespendeerd hoor /s
[Afbeelding]
Straalt wel sfeer uit
I am the great Cornholio!
Haha leuke spaghetti weer
Ik denk dat je het moeilijk maakt door per definitie conflictvrij te werken, terwijl dat alleen nodig is als je echt hoge verkeersvolumes hebt.
De eerste keer dat ik een af- en oprittencomplex aanleg, doe ik het meestal gewoon eenvoudig. Ik ga het pas "upgraden" als blijkt dat het teveel verkeersproblemen zou geven. Dat is ook de meest realistische manier want bruggen enz. kosten geld dus als je die kan vermijden, doe je dat meestal (in de realiteit).
Hier een voorbeeld van een complex dat een rechtstreekse verbinding heeft naar het industrieterrein en naar de rest van de stad. Je zal zien dat ik er voor heb gekozen om niet helemaal (maar wel zoveel mogelijk) conflictvrij te werken voor de oprit vanuit het industrieterrein. Ze moeten even voorrang verlenen aan de mensen die van links komen, maar die van rechts komen, daar komen ze niet mee in conflict omdat die naar een andere rijstrook gaan. Als ik zonder verkeerslichten werk, probeer ik ook (voor de veiligheid) ervoor te zorgen dat er niet meer dan één rijstrook overgestoken moet worden. Anders is het veiliger met verkeerslichten, een rotonde,...
/f/image/mJQSimhKL0IbroHMyDsEwEms.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HnvgK25bHiUTyQ5TZ3KhXvSa.png?f=fotoalbum_large)
En bij dit complex heb ik gebruik gemaakt van een brug die ik al had. De snelweg lag een beetje tegen de heuvel op dus die brug kon ik makkelijk maken. En beide richtingen van de snelweg komen uit op een ander kruispunt, waardoor je het verkeer wat kan verspreiden over twee kruispunten in plaats van één.
/f/image/8lbax4T8SHlSUUEo332XNYUy.png?f=fotoalbum_large)
Mijn ik-houd-van-civiele-techniek-hoofd wordt hier niet vrolijk van. Geen mooie, realistische aansluiting met mooie heuvels van zand i.p.v. een brug. Maar voor een 'het moet even snel opgelost zijn' volg ik hem wel compleet. Ik kan dan weer uren aan zo'n aansluiting spenderen om hem zo mooi en realistisch mogelijk te krijgen.
Dit vind ik wel weer helemaal prachtig. Dit zul je dan weer totaal niet in mijn stad tegenkomen.Goldia schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:34:
Hier heb ik echt maar een klein beetje tijd aan gespendeerd hoor /s
[Afbeelding]
Wat is het ook mooi om zoveel verschillende focus punten te zien, dat iedereen het spel op een andere manier speelt.
Ik snap dezen ook, maar ik zou hem toch ook wel weer anders uitvoeren. Weet nog niet precies hoe, maar ik denk dat deze in realiteit niet zo zouden worden uitgevoerd.Flying Hawkic schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:15:
[...]
Haha leuke spaghetti weer!
Ik denk dat je het moeilijk maakt door per definitie conflictvrij te werken, terwijl dat alleen nodig is als je echt hoge verkeersvolumes hebt.
De eerste keer dat ik een af- en oprittencomplex aanleg, doe ik het meestal gewoon eenvoudig. Ik ga het pas "upgraden" als blijkt dat het teveel verkeersproblemen zou geven. Dat is ook de meest realistische manier want bruggen enz. kosten geld dus als je die kan vermijden, doe je dat meestal (in de realiteit).
Hier een voorbeeld van een complex dat een rechtstreekse verbinding heeft naar het industrieterrein en naar de rest van de stad. Je zal zien dat ik er voor heb gekozen om niet helemaal (maar wel zoveel mogelijk) conflictvrij te werken voor de oprit vanuit het industrieterrein. Ze moeten even voorrang verlenen aan de mensen die van links komen, maar die van rechts komen, daar komen ze niet mee in conflict omdat die naar een andere rijstrook gaan. Als ik zonder verkeerslichten werk, probeer ik ook (voor de veiligheid) ervoor te zorgen dat er niet meer dan één rijstrook overgestoken moet worden. Anders is het veiliger met verkeerslichten, een rotonde,...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En bij dit complex heb ik gebruik gemaakt van een brug die ik al had. De snelweg lag een beetje tegen de heuvel op dus die brug kon ik makkelijk maken. En beide richtingen van de snelweg komen uit op een ander kruispunt, waardoor je het verkeer wat kan verspreiden over twee kruispunten in plaats van één.
[Afbeelding]
Zoals het misschien wel duidelijk is, ben ik af en toe een beetje teveel van de realiteit willen nabootsen.
Zelf ben ik ook weer flink bezig met een gigantisch renovatieproject van één van mijn grootste en ingewikkeldste knooppunten. Zal ik binnenkort ook weer wat screenshots van delen.
Maar wel leuk om weer wat meer plaatjes te zien! Daar was er wat te weinig van.
Over welke heb je het? Want het zijn twee verschillende plaatsen.JelleDJs schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:09:
[...]
Ik snap dezen ook, maar ik zou hem toch ook wel weer anders uitvoeren. Weet nog niet precies hoe, maar ik denk dat deze in realiteit niet zo zouden worden uitgevoerd.
Zoals het misschien wel duidelijk is, ben ik af en toe een beetje teveel van de realiteit willen nabootsen.
Zelf ben ik ook weer flink bezig met een gigantisch renovatieproject van één van mijn grootste en ingewikkeldste knooppunten. Zal ik binnenkort ook weer wat screenshots van delen.
Maar wel leuk om weer wat meer plaatjes te zien! Daar was er wat te weinig van.
Ah benieuwd hoe jij hem zou verbeteren! Hier is m'n savegame: https://mods.paradoxplaza.com/mods/95722/Any
Inderdaad leuk om te zien hoe iedereen anders speelt
Ik had het over beiden. Ik zal wel even kijken naar je savegame, al kan ik niks garanderen dat ik met iets beter kom.Flying Hawkic schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:53:
[...]
Over welke heb je het? Want het zijn twee verschillende plaatsen.
Ah benieuwd hoe jij hem zou verbeteren! Hier is m'n savegame: https://mods.paradoxplaza.com/mods/95722/Any
Inderdaad leuk om te zien hoe iedereen anders speelt.
Overigens, disclaimer, het is helemaal niet zo 'omdat het niet realistisch is' dat het niet goed is. Als iemand tevreden is met hoe iets eruit ziet, dan is dat ook gewoon prima.
Daarom kan ik ook niet een aansluiting 'beter' maken, ik kan alleen een aansluiting maken volgens mijn eigen inzichten. Hoe ik het als 'realistisch' zou zien.
Daarom kan ik ook niet een aansluiting 'beter' maken, ik kan alleen een aansluiting maken volgens mijn eigen inzichten. Hoe ik het als 'realistisch' zou zien.
Uiteraard, zo had ik het ook begrepen! Ik probeer zelf zaken te bouwen die in mijn ogen redelijk realistisch zijn maar ik ben gewoon benieuwd om te zien wat andere mensen doen. Kan je altijd van leren of inspiratie uit opdoen. Uiteindelijk krijg je zoveel vrijheid in de game waardoor je een probleem op veel verschillende manieren kan oplossen.JelleDJs schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:31:
Overigens, disclaimer, het is helemaal niet zo 'omdat het niet realistisch is' dat het niet goed is. Als iemand tevreden is met hoe iets eruit ziet, dan is dat ook gewoon prima.
/f/image/pTmSJMnwS5NkVWV7QsyWYKU3.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb de boel ook maar eens weer opgepakt met de komst van alle gratis packs
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Vind het soms nog leuker om te zien wat andere doen, zeker als het op een map is waar ikzelf ook mee bezig ben.SideSwipe schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:16:
[Afbeelding]
Ik heb de boel ook maar eens weer opgepakt met de komst van alle gratis packsTot nu toe vermaak ik mij weer wat met de game, al heeft het wel wat mods nodig om voor mij leuk speelbaar te zijn
Soms is de manier waarop ik zelf begin de meest logische manier en is dat ook de manier die ik denkbeeldig aan ga houden maar als ik dan zie wat andere doen is dat soms zoveel logischer dan wat ik in me hoofd had, soms ook totaal niet maar wel heel erg leuk om dat te zien.
Kijk ook vaak wel hier of op youtube voor inspiratie of leuke ideeën soms loop ik gewoon stuk op wat ik wil dan is echt me creativiteit op ookal wist ik precies hoe ik het aan zou gaan pakken haha, maar gelukkig krijg ik hier weer ideetjes of iets waarvan ik denk hey dat ga ik ook toepassen maar dan net effe op mijn manier.
@Flying Hawkic Leuke stad, zit een mooie/strakke organisch flow in.
Even zitten pielen met een van je intersecties om die minder spaghetti te maken. Ik weet dat ik van zuid naar west ben vergeten, had ik ook even geen tijd meer voor.

naar:

Gevoelsmatig wordt het nog iets mooier met iets minder lanes. Die afslag naar/van de industrie oogt wel een behoorlijk bottle neck zo.
Even zitten pielen met een van je intersecties om die minder spaghetti te maken. Ik weet dat ik van zuid naar west ben vergeten, had ik ook even geen tijd meer voor.

naar:

Gevoelsmatig wordt het nog iets mooier met iets minder lanes. Die afslag naar/van de industrie oogt wel een behoorlijk bottle neck zo.
Only fools are enslaved by time and space.
Zuid naar West kan wel hoor, als je via links onderdoor gaat (dacht dat je dat bewust niet had voorzien omdat het daar dus kan). Dus in principe zijn alle richtingen mogelijk.LoneRanger schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:46:
@Flying Hawkic Leuke stad, zit een mooie/strakke organisch flow in.
[Afbeelding]
naar:
[Afbeelding]
En dit lijkt veel netter! Ik ga het ook zo bouwen denk ik.
Maar je moet weten, dit punt heeft een lange geschiedenis in m'n stad. Zo zag ie eruit kort na de oprichting:
/f/image/jWLLGHzv3QqzCz0NBk7xE211.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9JzpYYSnwfCI4VuKRIOFoTh0.png?f=fotoalbum_large)
Dan kwam er één brug.
/f/image/OBlAAGUdKWY8qvOU3g9IXFix.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Lav4pNbkkkJKvWC31sdKgjIS.png?f=fotoalbum_large)
En daarna de situatie zoals ze nu is. Dus telkens door het "upgraden" (wegwerken van een conflictpunt) is deze rare spaghetti ontstaan
Haha herkenbaar die organisch gegroeide spaghetti!
Hebben jullie trouwens ook het gevoel dat er relatief weinig traffic is? Alleen als je een nieuwe wijk aanlegt is er even een enorm overdreven overvloed aan verkeer, maar daarna is het overal mega rustig qua verkeer bij mij. Ik heb het idee dat het verkeer in CS1 veel uitdagender was om op te lossen. Herkennen jullie dit?
Hebben jullie trouwens ook het gevoel dat er relatief weinig traffic is? Alleen als je een nieuwe wijk aanlegt is er even een enorm overdreven overvloed aan verkeer, maar daarna is het overal mega rustig qua verkeer bij mij. Ik heb het idee dat het verkeer in CS1 veel uitdagender was om op te lossen. Herkennen jullie dit?
En kopen jullie deze uitbreidingen?
https://store.steampowere...86243201365052279?l=dutch
nu in de bundel voor 17,82 euro
Vanavond voor het eerst gespeeld. Wat een gepuzzel nog! Constant schuiven met water/electricity en meerdere keren gefaald.
Uiteindelijk nu best een redelijk dorpje neergezet, ik maak winst, mensen zijn happy.
Moet nog veel leren, zit echt veel detail in met alle opties als taxistandplaatsen etc. Ook snelwegen heb ik mij nog niet aan gewaagd. Qua wegen plemp ik zowat enkel de standaard brede weg neer, dus ook dat moet nog ontdekt worden, wat nodig is/werkt.
Veel dingen nog niet aangeraakt dus kom er nog wel achter, maar ik vermaak mij zeker al
/f/image/oDlxrv8QwFIyvKyGru4T4tA2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qBXQvMs15yK7Pzjt0Q8E3h20.png?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk nu best een redelijk dorpje neergezet, ik maak winst, mensen zijn happy.
Moet nog veel leren, zit echt veel detail in met alle opties als taxistandplaatsen etc. Ook snelwegen heb ik mij nog niet aan gewaagd. Qua wegen plemp ik zowat enkel de standaard brede weg neer, dus ook dat moet nog ontdekt worden, wat nodig is/werkt.
Veel dingen nog niet aangeraakt dus kom er nog wel achter, maar ik vermaak mij zeker al
/f/image/oDlxrv8QwFIyvKyGru4T4tA2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qBXQvMs15yK7Pzjt0Q8E3h20.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zmwhb6EeV7LA1z2YoBT29XaV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 03-12-2024 00:10 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
(Link werkt niet bij mij, misschien omdat ik op mijn werk ben, maar ik vermoed dat het gaat om de Modern City-pack?)Goldia schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:47:
En kopen jullie deze uitbreidingen?
Ik heb Urban Promenades en Modern Architecture apart gekocht (de radiostations doen mij vrij weinig
Maar tot nog toe maar een kwartiertje mee gespeeld (in de 400k stad - omdat de veelal brutalistische architectuur daar bij uitstek past, volgens mij), en in die tijd mij vooral beziggehouden met de schoolgebouwen te vervangen door de kleinere assets (om zo meer ruimte te creëren voor andere dingen). (Nog geen screenshots, vooralsnog.)
Exact, dat valt mij ook op! Ik heb nu een stad van bijna 110K inwoners en heb geen verkeersproblemen. Terwijl mijn eerste stad die ik bouwde, die had gigantische verkeersproblemen.Goldia schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:37:
En als er eens problemen zijn, is het omdat ik een nieuwe wijk heb aangelegd of door fouten in het spel: bv. raar gedrag bij het wisselen van rijstrook. Dat verloopt soms nog altijd heel bruut (plots stoppen op de snelweg terwijl er nog meer dan tijd genoeg is om in te voegen).
Heb ik geleerd om betere steden/wegen te maken of hebben ze iets aangepast?
En ook het OV, daar moeten ze toch iets aan balanceren. Waarom zou iemand aan een bushalte met 700 andere mensen gaan wachten? En hoe gingen die 700 mensen naar hun werk of wat ze ook gaan doen toen die buslijn er nog niet was? Allemaal wandelen?
Enorm veel mensen wandelen, je moet eens op je voetpaden kijken. Soms zien ze zwart van het volk.
Soms lijkt het alsof ze iets hebben gedaan om meer mensen te voet te laten gaan dan met de auto om performance redenen?
Dat hangt er vanaf hoeveel reismogelijkheden er zijn. Mijn eerste steden gingen kapot door verkeersproblemen terwijl er maar 50.000 mensen in wonen. In de steden daarna zorg ik voor veel OV, parkeerplaatsen bij OV knooppunten en looppaden zodat veel mensen ook naar hun werk kunnen lopen. Daarna geen problemen meer gehad. Het schijnt dat de huidige game, lopen teveel bevoordeeld terwijl de afstanden eigenlijk te groot zijn. Dat zal ook komen omdat fietsen nog niet beschikbaar zijn. Dat zullen ze later wel gaan oplossen.Goldia schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:37:
Haha herkenbaar die organisch gegroeide spaghetti!
Graveyard busstops had je in deel 1 ook, de engine zoekt een goede route maar maakt zich niet druk om de capaciteit. Zo kan je als speler zien waar je meer capaciteit nodig hebt, dus heel erg vind ik het niet.
Wat ik zelf heb is dat bij een nieuwe wijk er massaal CIMs op afkomen, veel met de auto, en dat veroorzaakt tijdelijke problemen. Erna zijn woonwijken vrijwel altijd rustig qua verkeer vergeleken met commerciele en industriele zones.
Wat ik zelf heb is dat bij een nieuwe wijk er massaal CIMs op afkomen, veel met de auto, en dat veroorzaakt tijdelijke problemen. Erna zijn woonwijken vrijwel altijd rustig qua verkeer vergeleken met commerciele en industriele zones.
Ja maar ik zou dan liever ergens data zien van "zoveel mensen zouden geïnteresseerd zijn om hier op te stappen, maar doen het niet". In de realiteit, als je één keer niet op de bus kon omdat die vol zat, en de volgende dag weer, dan ga je die bus toch niet meer elke dag nemen en zoek je een alternatief.Pingewin schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:24:
Graveyard busstops had je in deel 1 ook, de engine zoekt een goede route maar maakt zich niet druk om de capaciteit. Zo kan je als speler zien waar je meer capaciteit nodig hebt, dus heel erg vind ik het niet.
Dus ja ik zou ook graag zien waar er meer capaciteit nodig is, maar niet door 700 mensen aan één halte te zien staan
Exact, dat is wat ik hierboven ook schreef. Ik heb dezelfde indruk. Precies of mensen van de ene kant van de stad naar de andere wandelen.Mol_1248163264 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:23:
[...]
Het schijnt dat de huidige game, lopen teveel bevoordeeld terwijl de afstanden eigenlijk te groot zijn. Dat zal ook komen omdat fietsen nog niet beschikbaar zijn. Dat zullen ze later wel gaan oplossen.
Zo zijn er toch ook mensen die hun OV hadden verwijderd en er ontstonden geen verkeersproblemen? Die mensen zijn massaal beginnen wandelen.
Ik had in mijn stad ook geen echte nood aan OV. Maar heb het toch gebouwd en dan zit het toch vol. Maar als ik het niet had, was het ook goed geweest.
Ik heb juist het OV toegevoegd om verkeersproblemen op te lossen. Toen kreeg ik wel nieuwe verkeersproblemen door alle voetgangers die de weg blokkeren rondom de bus- tram-, en metrohaltes. Toen ik meer capaciteit had toegevoegd aan de tramlijnen kreeg ik weer congestie op de rails over de weg en liepen de wegen dus vol omdat kruispunten door trams werden geblokkeerd.Flying Hawkic schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:55:
[...]
Exact, dat is wat ik hierboven ook schreef. Ik heb dezelfde indruk. Precies of mensen van de ene kant van de stad naar de andere wandelen.
Zo zijn er toch ook mensen die hun OV hadden verwijderd en er ontstonden geen verkeersproblemen? Die mensen zijn massaal beginnen wandelen.
Ik had in mijn stad ook geen echte nood aan OV. Maar heb het toch gebouwd en dan zit het toch vol. Maar als ik het niet had, was het ook goed geweest.
Afijn, ik ben even helemaal gestopt omdat de simulatiesnelheid niet meer boven de 0.1 uitkomt. Eerst nieuwe PC bouwen.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Hoeveel inwoners had je?geert_s schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:55:
[...]
Ik heb juist het OV toegevoegd om verkeersproblemen op te lossen. Toen kreeg ik wel nieuwe verkeersproblemen door alle voetgangers die de weg blokkeren rondom de bus- tram-, en metrohaltes. Toen ik meer capaciteit had toegevoegd aan de tramlijnen kreeg ik weer congestie op de rails over de weg en liepen de wegen dus vol omdat kruispunten door trams werden geblokkeerd.
Afijn, ik ben even helemaal gestopt omdat de simulatiesnelheid niet meer boven de 0.1 uitkomt. Eerst nieuwe PC bouwen.
Wat mij betreft slopen ze er een hoop simulatie uit om die performance wat beter te krijgen zeker als je stad wat groter wordt
Study everything, You'll find something you can use
Zonder simulatie heb je toch geen spel meer?Castor385 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:35:
Wat mij betreft slopen ze er een hoop simulatie uit om die performance wat beter te krijgen zeker als je stad wat groter wordt
Ik bedoel minder gedetailleerd of gesampled,
Nu heb je ook geen spel meer als je stad te groot wordt
[ Voor 41% gewijzigd door Castor385 op 03-12-2024 15:10 ]
Study everything, You'll find something you can use
Volgens mij zat ik bijna op de 350K ofzo. Nu stel ik helemaal geen hoge eisen, maar het is echt onspeelbaar. Hopelijk binnenkort even tijd om de PC in elkaar te sleutelen, alle onderdelen liggen al klaar
Volgens mij wordt er al flink gesampled vanaf een bepaald punt. Zoiets las ik bij iemand die op een populatie van meer dan 3M zat. Veel traffic problemen zijn dan ineens niet meer zichtbaar, terwijl ze er nog wel zijn.Castor385 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:09:
Ik bedoel minder gedetailleerd of gesampled,
Ik kan me niet voorstellen op wat voor supercomputer je dan moet spelen om dat speelbaar te houden.
Alweer flink bijgeleerd, beetje met treinen en buslijnen geklooid en vooral veel industrie weg uit de stad nu. Ook wat "mooiere" layouts geprobeerd tegen de bergwand en richting de rivier. Blijft een gepuzzel waar je wat gaat bouwen en hoe je ergens iets tussen krijgt 
Belangrijkste is in ieder geval dat de geldzorgen weg zijn en je daardoor ineens veel meer kunt ipv constant met budgetten te schuiven.
/f/image/x1FQrS3ZwKpskzVDMSyzMz3p.png?f=fotoalbum_large)
Belangrijkste is in ieder geval dat de geldzorgen weg zijn en je daardoor ineens veel meer kunt ipv constant met budgetten te schuiven.
/f/image/x1FQrS3ZwKpskzVDMSyzMz3p.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kzH0vj6drKzpHrN2JAzSQ6mT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 03-12-2024 15:35 ]
Zo ver ben ik nog nooit geraaktgeert_s schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:28:
[...]
Volgens mij zat ik bijna op de 350K ofzo. Nu stel ik helemaal geen hoge eisen, maar het is echt onspeelbaar. Hopelijk binnenkort even tijd om de PC in elkaar te sleutelen, alle onderdelen liggen al klaar
Ik had in de free refund periode even getest met die 100K stad om de performance te testen, en dat ging nog redelijk, dus toen lekker een eigen stad gaan bouwen. Toen bleek toch dat 100K helemaal niet een end game achtig cijfer is voor mij haha. Ik vind het dan pas leuk worden eigenlijk.
Kom ik aan met mijn stad met 550K inwoners...
Maargoed, tijd om wat screenshots te delen. Ook in de stad van @Flying Hawkic heb ik wat infrastructuur bekeken. Wat gaat die trouwens soepel in vergelijking met mijn stad.
Eerst de gaststad. Heb 'maar' 2 knooppunten hertekend, namelijk deze twee.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1O92OGpAotKCRmj8yf7ny1NI.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/E5MtsfO5hS56SVaxz33rtTMg.jpg?f=user_large)
Beide heb ik opnieuw gemaakt. Dit is in mijn ogen 'realistischer'. Alleen de hellingen van aarde ontbreken nog.
Deze heb ik heel gelaten, want het principe zou ik hetzelfde uitvoeren. Ik snap alleen niet waarom er een U-bocht in zit...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/awbZdmtRETq4e9vPSpCCwLeV.jpg?f=user_large)
En deze screenshot heb ik puur gemaakt omdat ik het leuke en goede oplossing vindt.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tzejMHqHA6221tNBblwjYPaE.jpg?f=user_large)
En pas in de savegame zelf snapte ik deze pas. Er zit nog een extra weg aan vast.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EEjDQiXEfhEykBoy8NRGhEwm.jpg?f=user_large)
Dan nog een paar screenshots van mijn eigen stad. Ik heb een knooppunt namelijk compleet opnieuw gemaakt. Zie hier voor...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vDGwmmGR2eTjiNWoamelW8ol.jpg?f=user_large)
En hier na... ik heb hem volledig doorgetrokken tot de volgende afrit. Is nu meer 'losgetrokken' en minder klaverblad gevoel. Alleen probleem is wel dat ik de afrit van de wijk in het westen nu kwijt ben. Die moet ik nog een keer inbouwen weer.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LxdnxLQgB7exYe8vaBvGBSvm.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/O07cFgJtmBF0i1PRZFvPjj4e.jpg?f=user_large)
Alleen de verbindingsweg van oost naar zuid (op het eerste screenshot) vind ik niet mooi, maar daar moest ik nog snel even iets voor verzinnen. In de toekomst ga ik die nog wel aanpassen.
Voor degenen die mijn eerste savegame van deze stad hebben gedownload, ik heb mijn huidige voortgang als update 2.0 geüpload naar PDX Mods.
Maargoed, tijd om wat screenshots te delen. Ook in de stad van @Flying Hawkic heb ik wat infrastructuur bekeken. Wat gaat die trouwens soepel in vergelijking met mijn stad.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1O92OGpAotKCRmj8yf7ny1NI.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/E5MtsfO5hS56SVaxz33rtTMg.jpg?f=user_large)
Beide heb ik opnieuw gemaakt. Dit is in mijn ogen 'realistischer'. Alleen de hellingen van aarde ontbreken nog.
Deze heb ik heel gelaten, want het principe zou ik hetzelfde uitvoeren. Ik snap alleen niet waarom er een U-bocht in zit...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/awbZdmtRETq4e9vPSpCCwLeV.jpg?f=user_large)
En deze screenshot heb ik puur gemaakt omdat ik het leuke en goede oplossing vindt.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tzejMHqHA6221tNBblwjYPaE.jpg?f=user_large)
En pas in de savegame zelf snapte ik deze pas. Er zit nog een extra weg aan vast.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EEjDQiXEfhEykBoy8NRGhEwm.jpg?f=user_large)
Dan nog een paar screenshots van mijn eigen stad. Ik heb een knooppunt namelijk compleet opnieuw gemaakt. Zie hier voor...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vDGwmmGR2eTjiNWoamelW8ol.jpg?f=user_large)
En hier na... ik heb hem volledig doorgetrokken tot de volgende afrit. Is nu meer 'losgetrokken' en minder klaverblad gevoel. Alleen probleem is wel dat ik de afrit van de wijk in het westen nu kwijt ben. Die moet ik nog een keer inbouwen weer.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LxdnxLQgB7exYe8vaBvGBSvm.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/O07cFgJtmBF0i1PRZFvPjj4e.jpg?f=user_large)
Alleen de verbindingsweg van oost naar zuid (op het eerste screenshot) vind ik niet mooi, maar daar moest ik nog snel even iets voor verzinnen. In de toekomst ga ik die nog wel aanpassen.
Voor degenen die mijn eerste savegame van deze stad hebben gedownload, ik heb mijn huidige voortgang als update 2.0 geüpload naar PDX Mods.
Leuk om te zien hoe jullie aan de slag zijn gegaanJelleDJs schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:20:
Kom ik aan met mijn stad met 550K inwoners...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die kruising met die U-bocht, die zat by default in de map en ik heb hem niet aangepast. Ik vind hem wel groot maar op zich werkt ie wel. Die U-bocht, dat heb ik mij ook afgevraagd maar heb hem laten zitten; Ik denk dat dit is voor mensen die onmiddellijk de stad weer willen verlaten? Geen idee waarom je dat nodig hebt en ik heb eigenlijk ook nooit zitten kijken of iemand die ooit gebruikt.
Vraagje: hoe lang duurt het voordat grondvervuiling weg gaat? En is er iets dat je kunt doen om het te versnellen?
Heb mijn industrie en kolencentrales verplaatst, maar de grond is nog vervuild, dat is vervelend als ik er huizen neer wil zetten zeg maar
Vraag 2: Er zijn een paar gebouwen die moeilijk doen met afval, ze blijven maar "hangen" met afval. Dit terwijl ik volgens mij de boel wel onder controle heb. Ik heb een recycling center en een incineration plant die beiden afval halen en totaal niet aan de max zitten. Maar toch blijven deze gebouwen telkens "zeuren". Wat doe ik fout?
Heb mijn industrie en kolencentrales verplaatst, maar de grond is nog vervuild, dat is vervelend als ik er huizen neer wil zetten zeg maar
Vraag 2: Er zijn een paar gebouwen die moeilijk doen met afval, ze blijven maar "hangen" met afval. Dit terwijl ik volgens mij de boel wel onder controle heb. Ik heb een recycling center en een incineration plant die beiden afval halen en totaal niet aan de max zitten. Maar toch blijven deze gebouwen telkens "zeuren". Wat doe ik fout?
/f/image/JgKoLhUStvka6I5MDQmLfbF4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door Angeloonie op 04-12-2024 09:31 ]
@JelleDJs
Vind ik persoonlijk toch wel een enorme bord spaghetti. Die spoorlijnen helpen dan natuurlijk ook niet mee voor een rustiger en strakker beeld. Ik zou vanuit alle 4 de richtingen al veel eerder gaan splitsen zodat je in het midden N-Z en O-W laat kruizen. Als ik kijk van Oost naar West dan heb je 2 afslagen naar Noord maar beide kun je ook weer terug naar West, dat zelfde komt ook weer terug van Noord naar Oost. Het helpt denk ik ook enorm om dat spoor anders te leggen, dat is echt een wir war. Ik snap het wel want het zijn vaak pleisters op een ontwerp wat @Flying Hawkic ook al aangaf en iedereen tegenaan loopt.
Niet dat ik er zo goed in ben hoor maar zal eens kijken of ik dat punt in mijn save van jou stad kan vinden en mee gaan prutsen.
Vind ik persoonlijk toch wel een enorme bord spaghetti. Die spoorlijnen helpen dan natuurlijk ook niet mee voor een rustiger en strakker beeld. Ik zou vanuit alle 4 de richtingen al veel eerder gaan splitsen zodat je in het midden N-Z en O-W laat kruizen. Als ik kijk van Oost naar West dan heb je 2 afslagen naar Noord maar beide kun je ook weer terug naar West, dat zelfde komt ook weer terug van Noord naar Oost. Het helpt denk ik ook enorm om dat spoor anders te leggen, dat is echt een wir war. Ik snap het wel want het zijn vaak pleisters op een ontwerp wat @Flying Hawkic ook al aangaf en iedereen tegenaan loopt.
Niet dat ik er zo goed in ben hoor maar zal eens kijken of ik dat punt in mijn save van jou stad kan vinden en mee gaan prutsen.
Héél lang! Wat ik daar zelf mee heb gedaan is dat ik voor de definitieve plek van mijn industrie, voor de wind, heb gekeken waar de wind waait bij de randen van de map. Als daar de windrichting naar buiten de map is, dan plaats ik daar industrie. Voor wat betreft de grond heb ik 'gewoon' een flinke bufferzone tussen industrie en wegen/woningen.Angeloonie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:20:
Vraagje: hoe lang duurt het voordat grondvervuiling weg gaat? En is er iets dat je kunt doen om het te versnellen?
[Afbeelding]
Voor wat betreft het afval zou het kunnen zijn dat de afvalwagens in de file ergens staan. Volgens mij zou je als je op het icoontje klikt kunnen zien welke voertuigen naar dat adres onderweg zijn. Dan zou daar een afvalwagen tussen moeten zitten.
Ik snap niet helemaal je uitleg, maar ik ben wel heel benieuwd waar je zelf mee zou komen. Wat bedoel je met 2 afslagen naar Noord? Ik heb bij de Oostelijke aansluiting de verkeersregels zo ingesteld dat mensen van Oost niet over kunnen steken. Die moeten één van de 2 wijken in. Dan zou je theoretisch maar één verbinding van Oost naar Noord hebben?LoneRanger schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:23:
@JelleDJs
[Afbeelding]
Van Noord naar Oost is hetzelfde verhaal bij de Oostelijke aansluiting. Daar MOET je naar links of rechts.
Misschien begrijp ik je verkeerd hoor.
Maar het is ook zeker geen perfecte knooppunt, maar dat komt denk ik grotendeels omdat ik ten oosten een aansluiting heb en ten westen ook een (had). Dat wil ik dan mooi verbinden met elkaar, terwijl het ook een krappe ruimte is. Heb er ook wel over nagedacht om het spoor om te leggen, maar ik wil altijd zo min mogelijk dingen aanpassen.
Heb even wat gekleurd om misschien duidelijker naar elkaar te kunnen zijn.
Elke afkomst heeft zijn eigen kleur. Volgens mij kan oranje via 2 manieren van Oost naar West. Ik kom er wel nu pas achter dat blauw 2 manieren heeft om bij de Oostelijke aansluiting te komen. Daar ga ik nog even naar kijken, maar volgens mij zijn dat alle problemen? Even negeren trouwens dat ik de blauwe lijn van Noord naar Zuid ben vergeten te tekenen
:strip_exif()/f/image/zDn7Dgsyj0ds5bm0A7YZldJf.png?f=user_large)
In CS1 hielp het om bomen te planten dacht ik. Maar ben niet zeker en ben ook niet zeker of dat in CS2 werkt. Ik herinner mij dat het in CS1 ook lang duurde om grondvervuiling weg te krijgen (wat trouwens realistisch is). Maar je zou een manier moeten hebben om grond te kunnen saneren ofzo.Angeloonie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:20:
Over vraag 2: wat meestal goed helpt is een servicegebied instellen bij de service buildings. Zo voorkom je dat een vuilniswagen je hele stad door moet, en blijven ze allemaal meer in de buurt van hun eigen plant. Dat scheelt een hoop kilometers en filerijden waarschijnlijk.Angeloonie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:20:
[Afbeelding]
Afvalprobleem opgelost: had niet gezien dat het een doodlopende straat was, de straat er dwars op ging namelijk omhoog de lucht in, en deze eindigde daar onder. 
De vuilniswagens kwamen de straat dus in, haalden bij 50% van de straat het vuil op, waren vol en gingen weer weg. Nu wat straten veranderd waardoor ze er wel langs komen

De vuilniswagens kwamen de straat dus in, haalden bij 50% van de straat het vuil op, waren vol en gingen weer weg. Nu wat straten veranderd waardoor ze er wel langs komen
Ik gebruik die servicegebieden eigenlijk niet. Maar ik heb wel districten. Misschien moet ik eens proberen om services toe te wijzen aan die servicegebieden.geert_s schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:32:
[...]
Over vraag 2: wat meestal goed helpt is een servicegebied instellen bij de service buildings. Zo voorkom je dat een vuilniswagen je hele stad door moet, en blijven ze allemaal meer in de buurt van hun eigen plant. Dat scheelt een hoop kilometers en filerijden waarschijnlijk.
Maar ik dacht dat by default telkens de dichtsbijzijnde service geactiveerd wordt. Stel dat er brand is, is het toch logisch dat de brandweerwagen van de kazerne om de hoek komt en niet van de andere kant van de stad. Of werkt het zo niet? Daarom heb ik nooit de toegevoegde waarde ingezien van servicegebieden in te stellen.
En stel dat die brandweerwagens van om de hoek allemaal bezig zijn, en je hebt het gebied van de brand enkel aan die kazerne toegewezen, komen er dan geen brandweerwagens uit een ander gebied?
[ Voor 10% gewijzigd door Flying Hawkic op 04-12-2024 14:36 ]
@JelleDJs Rood is ook een afslag voor oranje, minus de oversteek blijft dat snelweg. Wat ik vooral bedoel is dat je in het midden het knooppunt maakt en de aan- en afvoer van en naar de diverse wijken al eerder maakt.
Ik moest heel erg zoeken waar dat punt was in mijn save, uiteindelijk kwam ik er achter dat het bij mij dit was geworden:

Verre van perfect maar puur de 4 richtingen knopen en de aan- afvoer eerder/later.
Ook nog even naar je huidige save gekeken maar dat knooppunt is mij veel te veel werk. Ik zie ook tramspoor en rails, super veel werk. Soms is het wel het beste om wat extra ruimte te creëren voor zo'n knooppunt.
Die savegame loopt ook bijna niet meer bij mij, verkeer staat stil en af en toe schokt het wat verder.
Ik moest heel erg zoeken waar dat punt was in mijn save, uiteindelijk kwam ik er achter dat het bij mij dit was geworden:

Verre van perfect maar puur de 4 richtingen knopen en de aan- afvoer eerder/later.
Ook nog even naar je huidige save gekeken maar dat knooppunt is mij veel te veel werk. Ik zie ook tramspoor en rails, super veel werk. Soms is het wel het beste om wat extra ruimte te creëren voor zo'n knooppunt.
Die savegame loopt ook bijna niet meer bij mij, verkeer staat stil en af en toe schokt het wat verder.
Het is inderdaad optioneel, maar je kan wat meer orde brengen in je stad. Het is ook vooral handig voor wat meer afgelegen dorpjes. Zo kan je zorgen dat het kleine hospital in dat dorp niet helemaal naar de grote stad gaat rijden om daar een zieke op te halen.Flying Hawkic schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:35:
[...]
Ik gebruik die servicegebieden eigenlijk niet. Maar ik heb wel districten. Misschien moet ik eens proberen om services toe te wijzen aan die servicegebieden.
Maar ik dacht dat by default telkens de dichtsbijzijnde service geactiveerd wordt. Stel dat er brand is, is het toch logisch dat de brandweerwagen van de kazerne om de hoek komt en niet van de andere kant van de stad. Of werkt het zo niet? Daarom heb ik nooit de toegevoegde waarde ingezien van servicegebieden in te stellen.
En stel dat die brandweerwagens van om de hoek allemaal bezig zijn, en je hebt het gebied van de brand enkel aan die kazerne toegewezen, komen er dan geen brandweerwagens uit een ander gebied?
Ik denk dat het voor een grote stad vooral handig is. Ik merk in mijn stad wel eens dat de hulpdiensten van best een afstand komen en volgens mij ook niet altijd vanaf de dichtsbijzijnde basis komen.Flying Hawkic schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:35:
[...]
Ik gebruik die servicegebieden eigenlijk niet. Maar ik heb wel districten. Misschien moet ik eens proberen om services toe te wijzen aan die servicegebieden.
En ik denk dat je laatste zin klopt. Als jij brandweerstations aan een bepaald gebied koppeld, dat deze ook niet naar een ander gebied gaan ook al zijn alle brandweerwagens uit dat gebied druk.
Klopt, als je de oversteek weg zou halen zou het dezelfde snelweg zijn.LoneRanger schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:11:
@JelleDJs Rood is ook een afslag voor oranje, minus de oversteek blijft dat snelweg.
Klopt ook. Misschien moet ik een langere parallelbaan maken. Heb ik misschien meer tijd om het verkeer goed te begeleiden.Wat ik vooral bedoel is dat je in het midden het knooppunt maakt en de aan- en afvoer van en naar de diverse wijken al eerder maakt.
Dat ziet er bijna heerlijk simpel uit. Maar nu ik er nog eens goed naar kijk, dat is toch niet dezelfde locatie? Volgens mij is mijn aansluiting verder naar de rand van de map. Die van mij is heel dicht bij de rand van de map. Misschien heb ik dat toen nog niet gemaakt toen ik mijn save destijds deelde.Ik moest heel erg zoeken waar dat punt was in mijn save, uiteindelijk kwam ik er achter dat het bij mij dit was geworden:
[Afbeelding]
Rete veel werk. Met dit knooppunt ben ik meerdere avonden bezig geweest, terwijl met een wat simpelere knooppunt ik in een (half)uur zo klaar ben. En het is zeker waar dat ik eigenlijk meer ruimte moet creëren, alleen dat is aan de ene kant wat lastig als je zo min mogelijk andere dingen wilt slopen. In realiteit proberen ze natuurlijk ook zo min mogelijk andere infrastructuur te veranderen.Ook nog even naar je huidige save gekeken maar dat knooppunt is mij veel te veel werk. Ik zie ook tramspoor en rails, super veel werk. Soms is het wel het beste om wat extra ruimte te creëren voor zo'n knooppunt.
Maar misschien moet ik er toch maar even aan beginnen.
Dat geloof ik meteen. Zelf met mijn high-end-PC loopt het allemaal niet meer zo soepel als in het begin. Al kan ik er nog wel mee verder.Die savegame loopt ook bijna niet meer bij mij, verkeer staat stil en af en toe schokt het wat verder.
Het stomme is, ik ben zo invested in deze stad dat ik hem nog niet wil achterlaten. Ook omdat ik natuurlijk in de winst zit, waarbij ik met een nieuwe stad eerst rustig moet beginnen en natuurlijk alleen verlies draai.
Maar eigenlijk moet ik weer eens met een nieuwe stad beginnen.
Leuk om weer eens wat screenshots te zien! Motiveert mij om vanavond ook wat te gaan delen.
@JelleDJs kun je een recente versie van je save delen? Dan ga ik eens kijken wat ik van jouw spaghetti interchange kan maken.
@JelleDJs kun je een recente versie van je save delen? Dan ga ik eens kijken wat ik van jouw spaghetti interchange kan maken.
Wat voor PC en wat voor inwonersaantal? En heb je ingesteld dat de simulatie voorrang moet krijgen op fps?JelleDJs schreef op donderdag 5 december 2024 @ 06:33:
[...]
Dat geloof ik meteen. Zelf met mijn high-end-PC loopt het allemaal niet meer zo soepel als in het begin. Al kan ik er nog wel mee verder.
Het stomme is, ik ben zo invested in deze stad dat ik hem nog niet wil achterlaten. Ook omdat ik natuurlijk in de winst zit, waarbij ik met een nieuwe stad eerst rustig moet beginnen en natuurlijk alleen verlies draai.
Maar eigenlijk moet ik weer eens met een nieuwe stad beginnen.
Overigens schijnt het dat die servicegebieden toekennen aan alle servicebuilding óók voor de simulatiesnelheid helpt. Waarschijnlijk omdat niet alle mogelijke routes door heel je stad heen berekend hoeven worden.
Ah dat wist ik niet. Goed punt. Maar neem aan dat het maar een marginaal verschil is. Het merendeel van routeberekeningen zal toch voor inwoners zijn en niet voor services?geert_s schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:33:
[...]
Overigens schijnt het dat die servicegebieden toekennen aan alle servicebuilding óók voor de simulatiesnelheid helpt. Waarschijnlijk omdat niet alle mogelijke routes door heel je stad heen berekend hoeven worden.
Zie hier:Ethiron schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:23:
Leuk om weer eens wat screenshots te zien! Motiveert mij om vanavond ook wat te gaan delen.
https://mods.paradoxplaza.com/mods/82238/Any
PC:geert_s schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:33:
[...]
Wat voor PC en wat voor inwonersaantal? En heb je ingesteld dat de simulatie voorrang moet krijgen op fps?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 535,40 | € 535,40 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 162,24 | € 162,24 |
1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC | € 711,99 | € 711,99 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 141,32 | € 141,32 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 104,99 | € 104,99 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 850W - TT Premium Edition | € 122,95 | € 122,95 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 134,64 | € 134,64 |
Totaal | € 1.972,43 |
Inwonersaantal:
+/- 570.000
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of ik simulatie of fps voorop heb gesteld. Als ik hem weer opstart en ik vergeet je vraag niet, zal ik even kijken.
Geen idee, zelf niet getest. Ik heb een hoop tips uit deze reddit post van iemand met een stad van 2.5M. Ik denk dat mijn PC in rook zou opgaan hiervan.Flying Hawkic schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:14:
[...]
Ah dat wist ik niet. Goed punt. Maar neem aan dat het maar een marginaal verschil is. Het merendeel van routeberekeningen zal toch voor inwoners zijn en niet voor services?
Ai dat lijkt wel redelijk op mijn nieuwe build..Heb je je grafische settings ook erg hoog staan?JelleDJs schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:40:
[...]
Zie hier:
https://mods.paradoxplaza.com/mods/82238/Any
[...]
PC:
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed € 535,40 € 535,40 1 Moederborden ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI € 162,24 € 162,24 1 Videokaarten ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC € 711,99 € 711,99 1 Behuizingen Fractal Design North - TG Clear Chalk White € 141,32 € 141,32 1 Processorkoeling Scythe Fuma 3 € 58,90 € 58,90 1 Geheugen intern G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 € 104,99 € 104,99 1 Voedingen Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 850W - TT Premium Edition € 122,95 € 122,95 1 SSD's Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB € 134,64 € 134,64 Totaal € 1.972,43
Inwonersaantal:
+/- 570.000
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of ik simulatie of fps voorop heb gesteld. Als ik hem weer opstart en ik vergeet je vraag niet, zal ik even kijken.
Voor alle meelezers zoals ik die het spel nog niet hebben: Volgens steamdb is de basegame vanaf vanavond 7 uur gratis te spelen tot en met maandag overdag. Goed moment om even te proeven of het voor mezelf ook "good enough" is na alle patches voor ik het aanschaf.
Tip van flip: download vooral even een save game van iemand anders om meer een grote stad te ervaren. Google even naar 100k population save file of pak er eentje die eerder in dit topic is genoemd. Daarna is het vooral leuk om zelf aan de slag te gaan met een nieuwe stad natuurlijk, maar daarmee test je de performance nog niet zo goed. Zelfs mijn aardappel PC draaide de game met een beginnende stad nog oke.Sleepkever schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:45:
Voor alle meelezers zoals ik die het spel nog niet hebben: Volgens steamdb is de basegame vanaf vanavond 7 uur gratis te spelen tot en met maandag overdag. Goed moment om even te proeven of het voor mezelf ook "good enough" is na alle patches voor ik het aanschaf.
@geert_s ik heb het spel even opgestart voor je, en ik heb de Performance Preference op Balanced staan.
En wat betreft graphics heb ik heel veel op Medium staan.
Dynamic Resolution Scale Quality staat op Automatic.
Anti-aliasing Quality staat op Low SMAA.
For Quality Settings staat op Enabled.
Motion Blur staat op Disabled.
En wat betreft graphics heb ik heel veel op Medium staan.
Dynamic Resolution Scale Quality staat op Automatic.
Anti-aliasing Quality staat op Low SMAA.
For Quality Settings staat op Enabled.
Motion Blur staat op Disabled.
@JelleDJs Het is dezelfde plek, heb het gecheckt in je updated savegame. Ik heb daar op die plek wel wat terraforming gedaan en die brug iets anders gelegd. Ook nog een stukje residential afgebroken en de rails verplaatst. Je had daar eerst ook een grote gevangenis staan daar.
@JelleDJs Ik ben begonnen aan je kruising maar het is, met alle respect, zo'n rommeltje dat ik er niet doorheen kom.
Op een gegeven moment heb ik gewoon alles verwijderd en ben ik opnieuw begonnen met één snelweg oost - west en één snelweg noord - zuid om daarna de afslagen aan te leggen, maar met alles eromheen zit er alsnog zoveel werk in dat ik het even heb gelaten.
Ligt ook aan mijzelf hoor... ik ben veel teveel een pietje precies. Als ik hier iets van wil maken naar 'mijn standaarden' ben ik uren bezig.
Zal zo even zelf wat screenshots plaatsen!
Op een gegeven moment heb ik gewoon alles verwijderd en ben ik opnieuw begonnen met één snelweg oost - west en één snelweg noord - zuid om daarna de afslagen aan te leggen, maar met alles eromheen zit er alsnog zoveel werk in dat ik het even heb gelaten.
Ligt ook aan mijzelf hoor... ik ben veel teveel een pietje precies. Als ik hier iets van wil maken naar 'mijn standaarden' ben ik uren bezig.
Zal zo even zelf wat screenshots plaatsen!
Bij deze een aantal screenshots van mijn huidige stad, Charm Bay, met op dit moment 53.000 inwoners.
/f/image/5SkqrRhqUtOjfnHs6cKGiFKd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/U7X5Qnk8zlNyYMMNnGB73D6i.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/znQFcyBP0bJEADRf9c0KnaM8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pUAVIQCNMcCkLBahEMGJNJBc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SDo7AyDoHhGppYU3psT4aLG7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5T4Rikam23lGeukqqMkAxmfn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sTiTfOnFtyAqJal9h6BO9MEG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YA8ULNyh7tEGicIelcucDx8J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xh6obiYJsFUWEq9c6DwT8wX9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aVFNwkm4uxP3Yt56l2nLC5Li.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/27M1Nwf1RwxF8mcO3214jVrv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MgpZuhM3pkbfR8FvAnPMQlJo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9Q3nfDEi7AipeWJSHeGwRAZF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZRfw0Zd2DTCQWvMYj3ilxklF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KPJzGLm49xEz3gkQAZlW99gi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2ngGy7LGU2sfmVOA0lqXIwNI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1Btg14g0j272DNn1L3KcCNJ7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/B5woes5QZgjohQ5piJGgVk3w.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PB5Z38RdG1txUZBkYIxCqkWW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5rQ9kdughrWsJ5wQ6wjyjjW7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tMQNmwwC2gx72Gb0KvoM5vGd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TYEeJX46NEjdUZr9Qdjz5uzo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vJ4alu1IswAjyzuOlBjwHjnq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BEA9QGnwOv7qs3TsoBXBcggM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LnMoIfKHYI25EPDGzwlt5Wms.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/19tnCd4HVS1sWJhSAqVznPN9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XkGCgjEQuEpWqpO9ggle6GFO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5SkqrRhqUtOjfnHs6cKGiFKd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/U7X5Qnk8zlNyYMMNnGB73D6i.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/znQFcyBP0bJEADRf9c0KnaM8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pUAVIQCNMcCkLBahEMGJNJBc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SDo7AyDoHhGppYU3psT4aLG7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5T4Rikam23lGeukqqMkAxmfn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sTiTfOnFtyAqJal9h6BO9MEG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YA8ULNyh7tEGicIelcucDx8J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xh6obiYJsFUWEq9c6DwT8wX9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aVFNwkm4uxP3Yt56l2nLC5Li.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/27M1Nwf1RwxF8mcO3214jVrv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MgpZuhM3pkbfR8FvAnPMQlJo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9Q3nfDEi7AipeWJSHeGwRAZF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZRfw0Zd2DTCQWvMYj3ilxklF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KPJzGLm49xEz3gkQAZlW99gi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2ngGy7LGU2sfmVOA0lqXIwNI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1Btg14g0j272DNn1L3KcCNJ7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/B5woes5QZgjohQ5piJGgVk3w.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PB5Z38RdG1txUZBkYIxCqkWW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5rQ9kdughrWsJ5wQ6wjyjjW7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tMQNmwwC2gx72Gb0KvoM5vGd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TYEeJX46NEjdUZr9Qdjz5uzo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vJ4alu1IswAjyzuOlBjwHjnq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BEA9QGnwOv7qs3TsoBXBcggM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LnMoIfKHYI25EPDGzwlt5Wms.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/19tnCd4HVS1sWJhSAqVznPN9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XkGCgjEQuEpWqpO9ggle6GFO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0YVwYStX11jCLcAAG8Sh9BnW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Ethiron op 05-12-2024 21:32 ]
Gaaf @Ethiron ! Hoe krijg je parkeerplaatsen zo vol met auto's? Die blijven bij mij altijd bijna leeg....
Thanks @Goldia 
Ik zorg er altijd voor dat ik een paar straten rondom de parkeerplaats alle street parking blokkeer door extra brede sidewalks aan te leggen. Dan worden ze gedwongen om op de parkeerplaats te parkeren (en het maximale tarief van 50 dollar te betalen
)
Ik zorg er altijd voor dat ik een paar straten rondom de parkeerplaats alle street parking blokkeer door extra brede sidewalks aan te leggen. Dan worden ze gedwongen om op de parkeerplaats te parkeren (en het maximale tarief van 50 dollar te betalen
In de discord, wellicht interessant voor iedereen die nog twijfelt?
Cities: Skylines II is having a **Free Weekend** on Steam! From now until the 9th of December, you can play it for **FREE** on Steam, and you can also play it via GeForce Now!
What will you build? Play now!
https://pdxint.at/CSIISteam
https://pdxint.at/GFN
Cities: Skylines II is having a **Free Weekend** on Steam! From now until the 9th of December, you can play it for **FREE** on Steam, and you can also play it via GeForce Now!
What will you build? Play now!
https://pdxint.at/CSIISteam
https://pdxint.at/GFN
Bij mij is het net omgekeerd. Bij mij zijn ze altijd direct vol. Vooral in het centrum. Ik kan parking blijven plaatsen...Goldia schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:37:
Gaaf @Ethiron ! Hoe krijg je parkeerplaatsen zo vol met auto's? Die blijven bij mij altijd bijna leeg....
Heel netjes en georganiseerd! Trouwens heel leuk dat uitzichtpunt met die voetgangersbrug met overkapping.Ethiron schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:25:
Bij deze een aantal screenshots van mijn huidige stad, Charm Bay, met op dit moment 53.000 inwoners.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks, daar ben ik zelf ook erg content meeFlying Hawkic schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:07:
[...]
Heel netjes en georganiseerd! Trouwens heel leuk dat uitzichtpunt met die voetgangersbrug met overkapping.
Dat is met recht weer een mooie spaghetti knooppunt!Goldia schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:00:
Omdat jullie zo van spaghetti houden; heb ik er hier nog eentje uit mijn stad. Ik vind het mooi
[Afbeelding]
Maar het is ook een rommeltje. Ik kan er zelf ook geen heel logisch geheel van maken. Maar ik wil dan weer per se alle twee de aansluitingen naar de wijken wel behouden.Ethiron schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:08:
@JelleDJs Ik ben begonnen aan je kruising maar het is, met alle respect, zo'n rommeltje dat ik er niet doorheen kom.
Snap ik.Op een gegeven moment heb ik gewoon alles verwijderd en ben ik opnieuw begonnen met één snelweg oost - west en één snelweg noord - zuid om daarna de afslagen aan te leggen, maar met alles eromheen zit er alsnog zoveel werk in dat ik het even heb gelaten.
Ik heb zelf ook te hoge standaarden hoor, ik wil alles zo realistisch mogelijk maken. Dat je het zo zou kunnen herkennen als een bestaand knooppunt uit Nederland.Ligt ook aan mijzelf hoor... ik ben veel teveel een pietje precies. Als ik hier iets van wil maken naar 'mijn standaarden' ben ik uren bezig.
Ik ben benieuwd!Zal zo even zelf wat screenshots plaatsen!
Met alle feedback over mijn gigantische knooppunt ben ik tóch aan de slag gegaan om de aansluiting met de wijk aan het water toch weer te realiseren én toch wel de spoorlijn aan te passen. Ik ga denk ik proberen een heel nieuw tracé te maken die aan het begin van het knooppunt naar rechts afbuigt zodat deze niet in de weg gaat zitten.
Als ik weer ver genoeg ben zal ik weer een screenshot delen.
Als ik weer ver genoeg ben zal ik weer een screenshot delen.
Aaah, die terraforming verklaart. Want mijn knooppunt zat niet zo dicht bij het water.LoneRanger schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:41:
@JelleDJs Het is dezelfde plek, heb het gecheckt in je updated savegame. Ik heb daar op die plek wel wat terraforming gedaan en die brug iets anders gelegd. Ook nog een stukje residential afgebroken en de rails verplaatst. Je had daar eerst ook een grote gevangenis staan daar.
Vraagje aan iedereen trouwens, gebruikt iemand die mod om zelf een kanaal/rivier of bijv. een meer aan te leggen?
Werkt die mod een beetje lekker? In het begin heb ik die wel eens gebruikt om ergens water te krijgen, maar dat ging toen gigantisch mis. Maar ik mis eigenlijk wel wat water in mijn map.
Werkt die mod een beetje lekker? In het begin heb ik die wel eens gebruikt om ergens water te krijgen, maar dat ging toen gigantisch mis. Maar ik mis eigenlijk wel wat water in mijn map.
Dat kunnen twee zaken zijn.Angeloonie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:39:
Wat moet ik hier mee? Een gebouw dat al heeeel lang staat, en nu ineens "no road access" roept?
[Afbeelding]
Soms als je een weg verbindt met een bestaande weg, dan kan de zoning op die bestaande weg plots veranderen waardoor je bestaande gebouwen niet meer gedekt zijn door zoning. Dat kan je zien als je zoning opent.
Maar soms - en dit gebeurt mij ook soms op de meest random manieren - verliest een gebouw gewoon road access om een voor mij onverklaarbare reden. De oplossing is dan om het gewoon af te breken.
Wil je je save eens delen? Heb inspiratie nodig!Ethiron schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:07:
[...]
Thanks, daar ben ik zelf ook erg content mee
Proberen wat @Flying Hawkic zegt, of het gebouw met MoveIT een klein stukje verschuiven, zodat ie weer road acces heeft. Vaak maar paar millimeter. Heb dit ook regelmatig met gebouwtjes die ik geplopt heb.Angeloonie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:39:
Wat moet ik hier mee? Een gebouw dat al heeeel lang staat, en nu ineens "no road access" roept?
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Goldia op 06-12-2024 11:37 ]
Hetgeen mij opvalt, wanneer dit gebeurd, is dit op het moment dat een gebouw qua level een upgrade heeft gehad. Waarbij level 1 bijvoorbeeld road access had. Level 2 vervolgens niet meer. Praktisch gezien, maakt het naar wat ik zelf heb ondervonden verder ook niet uit. Behoudens het vervelende icoon.Flying Hawkic schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:01:
[...]
Dat kunnen twee zaken zijn.
Soms als je een weg verbindt met een bestaande weg, dan kan de zoning op die bestaande weg plots veranderen waardoor je bestaande gebouwen niet meer gedekt zijn door zoning. Dat kan je zien als je zoning opent.
Maar soms - en dit gebeurt mij ook soms op de meest random manieren - verliest een gebouw gewoon road access om een voor mij onverklaarbare reden. De oplossing is dan om het gewoon af te breken.
De suggestie van @Goldia om met Move It te verplaatsen, werkt soms, soms niet naar mijn ervaring. Soms helpt het ook om niet het gebouw, maar de weg te verplaatsen. Maar waar ik zelf nog wel eens problemen behoud, is aan wegen langs het water waar ik met mods enkelzijdig een quay wall heb geforceerd.
Ah zo, zou het kunnen dat de upgrade-versie op andere plaatsen road access heeft. Dat zou wel een verklaring kunnen zijn. Dat is dan een foute upgrade, ergens een misconfiguratie ofzo.psychodude schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:14:
[...]
Hetgeen mij opvalt, wanneer dit gebeurd, is dit op het moment dat een gebouw qua level een upgrade heeft gehad. Waarbij level 1 bijvoorbeeld road access had. Level 2 vervolgens niet meer. Praktisch gezien, maakt het naar wat ik zelf heb ondervonden verder ook niet uit. Behoudens het vervelende icoon.
De suggestie van @Goldia om met Move It te verplaatsen, werkt soms, soms niet naar mijn ervaring. Soms helpt het ook om niet het gebouw, maar de weg te verplaatsen. Maar waar ik zelf nog wel eens problemen behoud, is aan wegen langs het water waar ik met mods enkelzijdig een quay wall heb geforceerd.
Nog even goed gekeken naar die gebouwen zonder road access, en het is idd een upgrade. Ineens heeft het gebouw een garage aan de achterkant gekregen, dus die zit idd niet aan de wegFlying Hawkic schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:57:
[...]
Ah zo, zou het kunnen dat de upgrade-versie op andere plaatsen road access heeft. Dat zou wel een verklaring kunnen zijn. Dat is dan een foute upgrade, ergens een misconfiguratie ofzo.

Hoe ver staat het nu eigenlijk met dit spel? Is deze nu eigenlijk al een beetje geoptimaliseerd? Werkt alles in de simulatie zoals het zou moeten zijn? Want lees veel tegenstrijdige berichten op verschillende forums van de neutrale, niet fanboys mensen.
Persoonlijk vermaak ik mij er afdoende mee om inmiddels bijna de 500 speeluren gepasseerd te zijn. Dus ergens zal ik vast een vorm van bias hierin hebben ;-).Luigi1981 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:10:
Hoe ver staat het nu eigenlijk met dit spel? Is deze nu eigenlijk al een beetje geoptimaliseerd? Werkt alles in de simulatie zoals het zou moeten zijn? Want lees veel tegenstrijdige berichten op verschillende forums van de neutrale, niet fanboys mensen.
Is het een beetje geoptimaliseerd? Ja. Moet je er wonderen van verwachten? Nee. Eén en ander zal flink afhangen van de hardware die je hebt. Indien je een beest van een PC hebt staan, dan is de performance redelijk, voor zover nodig is in een city builder. Zul je 300 fps verwachten, nee. Maar met een high-end systeem is het tot op zekere hoogte prima speelbaar in degelijke kwaliteit voor een stad van degelijk formaat. Heb je dit niet, dan is het met inleveren van grafische kwaliteit speelbaar, tot je tegen je hardware limiet aanloopt.
Hiermee zie je dat de schaalbaarheid met hardware, als tijdens development aangegeven, wel lijkt op te gaan. Maar kan het dus voor nu prima zijn, dat afhankelijk van je specs, 50 - 100k een beetje het max speelbare is zonder date je framerate (als ook simulation speed) tot een minimum zakt. Met betere hardware, is dit op te rekken richting 300 - 500k of meer.
Ten aanzien van de simulatie is het lastig hier een echt goed antwoord op te geven. Er is een zekere vorm van simulatie, maar er valt veel op aan te merken. Tegelijkertijd, wordt één en ander erg bepaald door ook eigen lokale verwachtingen in deze. Zo zie je dat de cims bijvoorbeeld bereid zijn om aanzienlijke afstanden te lopen op dit moment. Hetgeen ervoor zorgt dat road utilization vrij laag is.
Voor NL begrippen, voelt dit vrij raar. Onze wegen, ook in binnensteden, zijn tenslotte veelal toch vrij druk. Tegelijkertijd, is dit natuurlijk niet overal even gebruikelijk.
Dat buiten beschouwing gelaten, functioneert het momenteel een stuk meer gebalanceerd dan tijdens launch. Met name voor wat betreft jobs, balans in opleiding als ook beschikbare assets voor de diverse services om dit te dekken.
Al met al, verkeert het naar mijn idee ook in een redelijk prima staat. En diverse mods helpen om de ervaring al wat verder te doen verbeteren. Wat voornamelijk nog wel een gemis is, is de ruime hoeveelheid assets die bijvoorbeeld in CS beschikbaar was. De city packs en recente DLC zijn een mooie voorlopige toevoeging, maar blijft verder wachten op de asset editor. Zodra deze er is, dan gaat het denk ik hard qua de populariteit van CS2 versus CS. Hoe goed CS ook was/is, ook daar zijn toch nog altijd gewoon belangrijke beperkingen, met name qua performance op lange termijn, waarbij schaalbaarheid veel minder aanwezig is voor moderne hardware.
Ik volg wat @psychodude hieronder zegt.Luigi1981 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:10:
Dit weekend is het gratis te spelen dus je kan even een stad downloaden van Paradox Mods van 100K inwoners. De stad die ik heb geüpload heeft ongeveer zoveel inwoners. Je vindt hierboven de link of zoek op Center Hill Metropolis.
Hier dus https://mods.paradoxplaza.com/mods/95722/Any
[ Voor 4% gewijzigd door Flying Hawkic op 07-12-2024 07:46 ]
In aanvulling op bovenstaande: Het hangt er misschien ook nog een beetje af van wat je zoekt in de game @Luigi1981.
Als je een echte simulatiegame zoekt, dan valt er nogal wat aan te merken op de game. Simulatie werkt op veel fronten nog niet zoals het moet zijn. Maar als je een "city painter" game zoekt (vooral realistische steden proberen na te bouwen), dan kan je al aardig uit de voeten en dat wordt alleen maar beter, zeker als de assets eindelijk ondersteund gaan worden.
Als je een echte simulatiegame zoekt, dan valt er nogal wat aan te merken op de game. Simulatie werkt op veel fronten nog niet zoals het moet zijn. Maar als je een "city painter" game zoekt (vooral realistische steden proberen na te bouwen), dan kan je al aardig uit de voeten en dat wordt alleen maar beter, zeker als de assets eindelijk ondersteund gaan worden.
Om een voorbeeld te geven: mijn stad met 50k inwoners liep prima door en ik ben lekker aan het detailen. Maar ineens valt alle housing demand weg. Geen idee waar dat dan precies aan ligt. Uiteindelijk lijkt het erop dat ik te weinig benzinestations had gemaakt. Toen ik er daar een paar van het neergezet, kwam de demand langzaam terug. Dat soort dingen zijn voor mij onverklaarbaar en vind ik ook niet zo leuk. Ik wil gewoon mooie stadjes bouwen
Tuurlijk, bij deze!Goldia schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:35:
[...]
Wil je je save eens delen? Heb inspiratie nodig!
https://mods.paradoxplaza.com/mods/96039/Any
Ben benieuwd wat andere mensen van mijn stad maken.
Gaaf hoor!Ethiron schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:30:
[...]
Tuurlijk, bij deze!
https://mods.paradoxplaza.com/mods/96039/Any
Ben benieuwd wat andere mensen van mijn stad maken.
Heb even rondgekeken in je stad.. Lekker ruim opgezet, leuk die aparte dorpjes met de verschillende assets. Vind de Franse erg geslaagd, leuk ook die tiny parking lots aan elkaar gekoppeld. Toch knap dat je ze ook allemaal vol krijgt, zoals die bij de technical uni. Bij mij blijven die altijd helemaal leeg.
Dat uitzichtpunt bij het kasteel vind ik ook heel leuk bedacht. Die ga ik zeker kopiëren
Zag wel dat een aantal services waren afgebrand, waaronder een crematorium en een basischool. Vraag me wel of hoe dat kan, want je hebt genoeg firestations. Misschien zijn ze toch te lang onderweg, want alles moet eerst via een snelweg?
Je hebt overigens ruim 11% werkeloosheid. Dat moet niet veel hoger oplopen denk ik, dan krijg je problemen.
Verder denk ik dat je 'garbage piling' up kan worden opgelost als je een landfill maakt. Volgens mij werkt het niet met alleen een recycling center (niet bij mij althans).
Ik zie trouwens overal witte blokken rondrijden. Volgens de beschrijving zijn dat musclecars, maar die zie ik dus niet. Is dat een uitbreiding of bepaalde extra asset ofzo?
[ Voor 14% gewijzigd door Goldia op 07-12-2024 17:26 ]
Lijkt mij anders niet onlogisch dat het gebouw klaagt. Het is een hoekgebouw dat road acces langs de zijkant nodig heeft voor de inrit bovenaan. Level omhoog gegaan waardoor de inrit naar daar verhuisd is?Angeloonie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:39:
[Afbeelding]
Edit: whoops, niet gezien dat we al op een volgende pagina zitten, sorry
[ Voor 5% gewijzigd door Patroclos op 07-12-2024 18:02 ]
Thanks, leuk om te lezen!Goldia schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:21:
[...]
Gaaf hoor!
Heb even rondgekeken in je stad.. Lekker ruim opgezet, leuk die aparte dorpjes met de verschillende assets. Vind de Franse erg geslaagd, leuk ook die tiny parking lots aan elkaar gekoppeld. Toch knap dat je ze ook allemaal vol krijgt, zoals die bij de technical uni. Bij mij blijven die altijd helemaal leeg.
Dat uitzichtpunt bij het kasteel vind ik ook heel leuk bedacht. Die ga ik zeker kopiëren
Zag wel dat een aantal services waren afgebrand, waaronder een crematorium en een basischool. Vraag me wel of hoe dat kan, want je hebt genoeg firestations. Misschien zijn ze toch te lang onderweg, want alles moet eerst via een snelweg?
Je hebt overigens ruim 11% werkeloosheid. Dat moet niet veel hoger oplopen denk ik, dan krijg je problemen.
Verder denk ik dat je 'garbage piling' up kan worden opgelost als je een landfill maakt. Volgens mij werkt het niet met alleen een recycling center (niet bij mij althans).
Ik zie trouwens overal witte blokken rondrijden. Volgens de beschrijving zijn dat musclecars, maar die zie ik dus niet. Is dat een uitbreiding of bepaalde extra asset ofzo?
Dat van die afgebrande gebouwen ga ik even bekijken…
Die werkloosheid is bekend ja. Ik kom van 35% werkloosheid dus vind dit nu relatief meevallen…. maar het moet wel verder omlaag ja
Landfill ga ik maar eens proberen.. ik snap het niet want qua dekking, aantal auto’s en capaciteit zou de huidige recycling center het makkelijk moeten redden…
Die witte blokken snap ik niet. Ik heb geen enkele asset gedownload behalve de Franse en Duitse packs, dus het moeten gewoon originele assets zijn.
Als ik me niet vergis zitten muscle cars [o.a.] in de San-Francisco DLC die bij de deluxe versie zat. Als je die DLC dus niet hebt worden het idd boxes.
Ah, vandaar. Heb idd de deluxe versie.LoneRanger schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:19:
Als ik me niet vergis zitten muscle cars [o.a.] in de San-Francisco DLC die bij de deluxe versie zat. Als je die DLC dus niet hebt worden het idd boxes.
Wel een bijzondere keuze om er dan boxes van te maken. Vervang dan de box door een standaard model als iemand zonder de deluxe versie de savegame opent.
De musclecars was preorder bonus (of deluxe).Goldia schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:21:
[...]
Gaaf hoor!
Ik heb meer dan 20% werkloosheid zonder problemen.
Vreemd. Bij mij gaf dat heel veel gezeur. Kan me ook niet voorstellen dat dat op de langere termijn gezond blijft, maar ok, als het bij jou goed loopt... prima natuurlijk.Flying Hawkic schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:48:
[...]
Ik heb meer dan 20% werkloosheid zonder problemen.
Nou ik heb het voor mijn gevoel wel "uitgespeeld" met mijn huidige stad. Heb alle buildings (behalve die signature buildings, daar mis ik er wat). 430k inwoners, 144 miljoen op de bank, alle voorzieningen dik in orde.. Qua layout niet een spannende zone dus "mooi" bouwen is vooral op veel vlak land. De wegenspaghetti steeds beter onder controle, maar ik ga mijn startgebied niet herzien, daar zitten constructies in waar ik niet aan wil/durf te komen 
Wat plaatjes:
/f/image/2BJg1hdiy5wdWBNRqpY67RnH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/M0jCWq9DYeaUVt4tp4qHM0sK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sj1XbeIX1PTEs8abZCHi6vWy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TYB4RBSif49gzzeSfL1xOmuo.png?f=fotoalbum_large)
Wat plaatjes:
/f/image/2BJg1hdiy5wdWBNRqpY67RnH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/M0jCWq9DYeaUVt4tp4qHM0sK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sj1XbeIX1PTEs8abZCHi6vWy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TYB4RBSif49gzzeSfL1xOmuo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/74NzlGq1aUlxT2xX1E7Dnmqx.png?f=fotoalbum_large)
Staat deze op openbaar? Wil er wel eens effe doorheen kijken eigenlijk, of had je dit al gedeeld hier?Angeloonie schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:33:
Nou ik heb het voor mijn gevoel wel "uitgespeeld" met mijn huidige stad. Heb alle buildings (behalve die signature buildings, daar mis ik er wat). 430k inwoners, 144 miljoen op de bank, alle voorzieningen dik in orde.. Qua layout niet een spannende zone dus "mooi" bouwen is vooral op veel vlak land. De wegenspaghetti steeds beter onder controle, maar ik ga mijn startgebied niet herzien, daar zitten constructies in waar ik niet aan wil/durf te komen
Wat plaatjes:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sorry ik snap je vraag niet (dat ligt denk ik aan mij)Jeffrey1908 schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:55:
[...]
Staat deze op openbaar? Wil er wel eens effe doorheen kijken eigenlijk, of had je dit al gedeeld hier?
Ja, sorry of je hem wil delen zodat ik en de andere hier in je stad kunnen kijken? Doen meerdere leden hier soms wel hun stad delen zodat iemand een probleem kan oplossen of puur even doorheen gaan voor wat inspiratie.Angeloonie schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:19:
[...]
Sorry ik snap je vraag niet (dat ligt denk ik aan mij)
Ik gok dat het gelukt is dan denk ik zo: https://mods.paradoxplaza.com/mods/96187/AnyJeffrey1908 schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:21:
[...]
Ja, sorry of je hem wil delen zodat ik en de andere hier in je stad kunnen kijken? Doen meerdere leden hier soms wel hun stad delen zodat iemand een probleem kan oplossen of puur even doorheen gaan voor wat inspiratie.
Grappig dat dit zo kan. Is dat dan een statische save vanaf het moment dat ik share, of neemt hij wijzigingen mee?
Also: als je toch mee kijkt, alle kritiek is welkom! Alles buiten het centrum om heb ik later gedaan dus dat zou wat beter voor elkaar moeten zijn, maar goed kom maar op
Ja het lijkt er wel op, het moment vanaf wanneer je hem deelt dacht ik, gewoon leuk om te kijken of iemand te helpen die er niet uit komt.Angeloonie schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:24:
[...]
Ik gok dat het gelukt is dan denk ik zo: https://mods.paradoxplaza.com/mods/96187/Any
Grappig dat dit zo kan. Is dat dan een statische save vanaf het moment dat ik share, of neemt hij wijzigingen mee?
Also: als je toch mee kijkt, alle kritiek is welkom! Alles buiten het centrum om heb ik later gedaan dus dat zou wat beter voor elkaar moeten zijn, maar goed kom maar op
Ja is een statische save van het moment dat je hem upload. Je kan wel steeds nieuwe versies uploaden, waarop wij dan weer kunnen subscriben.Angeloonie schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:24:
[...]
Ik gok dat het gelukt is dan denk ik zo: https://mods.paradoxplaza.com/mods/96187/Any
Ik ga ook even kijken als ik weer tijd heb
[ Voor 3% gewijzigd door Goldia op 08-12-2024 23:48 ]
Niet helemaal waar, als je een subscription hebt op de save van @Angeloonie en hij update hem dat krijg je die update automatisch. Net als mods zeg maar. Nu weet ik niet zeker of een update je save overschrijft omdat ik altijd eerst een eigen save make van een savegame. Ik kwam erachter toen ik opzoek was naar @JelleDJs nieuwe updated savegame die automatisch tussen mijn huidige saves stond. Is die uitleg een beetje te volgen?Goldia schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:48:
[...]
Ja is een statische save van het moment dat je hem upload. Je kan wel steeds nieuwe versies uploaden, waarop wij dan weer kunnen subscriben.
Ik ga ook even kijken als ik weer tijd heb
Oh ja, natuurlijk wel als je met de playset speelt waar de savegame ge-subscribed is.