@Angeloonie gister eventjes een uurtje rondgekeken, helaas liep die niet even soepel op mijn systeem, maar je stad heeft alles waar het om vraagt alle diensten noem maar op, behalve een tram geloof ik maar het viel me heel erg op dat niemand de auto pakt iedereen gebruikt openbaar vervoer en er is amper verkeer behalve openbaar vervoer of service diensten. Zelfs toen ik alle openbaar vervoer had uitgezet werd mondjesmaat de auto gepakt iedereen loopt voornamelijk.
Welk gezeur krijg je dan? Bij mij is het altijd rond 20% geweest in mijn stad en niemand lijkt te klagen en iedereen is super happy. Ik heb zelfs geen wellfare gebouw.Goldia schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:31:
[...]
Vreemd. Bij mij gaf dat heel veel gezeur. Kan me ook niet voorstellen dat dat op de langere termijn gezond blijft, maar ok, als het bij jou goed loopt... prima natuurlijk.
Ja, zeer onrealistisch. We bespraken het hierboven al, maar het heeft wellicht te maken met performance.Jeffrey1908 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:13:
@Angeloonie maar het viel me heel erg op dat niemand de auto pakt iedereen gebruikt openbaar vervoer en er is amper verkeer behalve openbaar vervoer of service diensten. Zelfs toen ik alle openbaar vervoer had uitgezet werd mondjesmaat de auto gepakt iedereen loopt voornamelijk.
Hoe groter je stad, hoe meer mensen gewoon gaan wandelen, ongeacht hoe ver ze moeten stappen.
Tram idd overgeslagen, om dat aan te leggen moest ik mijn steden te veel op de schop nemen en daar had ik even geen zin meer in. Wel nog de metro gedaan, dus ze pakken de bus, metro, taxi of trein maarJeffrey1908 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:13:
@Angeloonie gister eventjes een uurtje rondgekeken, helaas liep die niet even soepel op mijn systeem, maar je stad heeft alles waar het om vraagt alle diensten noem maar op, behalve een tram geloof ik maar het viel me heel erg op dat niemand de auto pakt iedereen gebruikt openbaar vervoer en er is amper verkeer behalve openbaar vervoer of service diensten. Zelfs toen ik alle openbaar vervoer had uitgezet werd mondjesmaat de auto gepakt iedereen loopt voornamelijk.
Maar idd veel voetverkeer, enkel de grote snelwegen zijn/waren problematisch. Vooral de hoofdweg van buiten mijn stad naar de stad toe liep/loopt constant vast. Ook de afritten van de snelwegen constant vast. Nu zowat alles verbreed en wat extra uitvalswegen gemaakt en nu loopt het beter.
Ik ga denk ik een nieuwe stad starten, waar ik op voorhand al wat meer ruimte in kan calculeren van zaken waarvan ik weet dat die wat later gaan komen, als trams, treinstations etc.
Nu is het gewoon te laat zonder dat ik de halve oude stad plat moet gooien, en te veel spaghetti om aan te klooien. Ben iig blij dat ik het niet verprutst heb en inmiddels de mechanics aardig snap.
Enige grote minpunt/irritatie is dat er echt enorm veel basisscholen nodig zijn. Heb voor de oude stad echt 3-4 van die dingen naast elkaar en dan op 5-6 plekken in de stad om maar te zorgen voor genoeg plekken. Vind dat niet zo mooi staan maar was de enige manier om te zorgen dat er voldoende capaciteit was. Met alle andere schooltypen viel dit mee en was het minder met de capaciteitsissues.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Vooral residential demand issues. Niemand die meer in je stad wil werken en gedoe met geluk inderdaad.Flying Hawkic schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:05:
[...]
Welk gezeur krijg je dan? Bij mij is het altijd rond 20% geweest in mijn stad en niemand lijkt te klagen en iedereen is super happy. Ik heb zelfs geen wellfare gebouw.
Zouden ze recent misschien iets veranderd hebben dat de hoge werkeloosheid minder effect heeft?
Goeie vraag, heeft misschien ook met de homeless bug te maken of de oplossing ervan?Goldia schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:41:
[...]
Vooral residential demand issues. Niemand die meer in je stad wil werken en gedoe met geluk inderdaad.
Zouden ze recent misschien iets veranderd hebben dat de hoge werkeloosheid minder effect heeft?
https://forum.paradoxplaz...reator-dev-diary.1719565/
Zo, dat ziet er heel anders uit dan we gewoon zijn (of ik althans).
Wel leuk dat er commercial bij zit deze keer.
Zo, dat ziet er heel anders uit dan we gewoon zijn (of ik althans).
Wel leuk dat er commercial bij zit deze keer.
[ Voor 13% gewijzigd door Flying Hawkic op 09-12-2024 15:58 ]
Wie kan mijn stad fixen?
Mijn residential demand is ineens helemaal weg. Dit terwijl er ook veel tekort werkers zijn. Heb al van alles geprobeerd; soms komt de demand dan weer even terug, maar hij zakt daarna ook weer helemaal in.
Het enige probleem dat ik heb kunnen vinden is dat de post niet goed bezorgd wordt, maar volgens mij is dat een bug.
Wie helpt me uit de brand, want mijn budget is ook negatief....
https://mods.paradoxplaza.com/mods/96260/Any
Mijn residential demand is ineens helemaal weg. Dit terwijl er ook veel tekort werkers zijn. Heb al van alles geprobeerd; soms komt de demand dan weer even terug, maar hij zakt daarna ook weer helemaal in.
Het enige probleem dat ik heb kunnen vinden is dat de post niet goed bezorgd wordt, maar volgens mij is dat een bug.
Dat zou zeker een factor kunnen zijn:Goldia schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:00:
Wie kan mijn stad fixen?
:strip_exif()/f/image/4OA0gvYeYMBNSaFRuUe4oL1M.png?f=user_large)
Voor je budget: je kunt electricity nog aardig wat % terugschroeven. Politie ook wel.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Daar was ik ook achter, maar hoe los ik dat op? Ik heb voldoende postbussen en postkantoren...Angeloonie schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:26:
[...]
Dat zou zeker een factor kunnen zijn:
[Afbeelding]
Voor je budget: je kunt electricity nog aardig wat % terugschroeven. Politie ook wel.
'Het enige probleem dat ik heb kunnen vinden is dat de post niet goed bezorgd wordt, maar volgens mij is dat een bug.' Nee dat is geen bug. uiteindelijk moet je gewoon het postkantoor en eventueel sorteercentrum bouwen. Hoe zou jij het vinden als je pakketjes niet meer bezorgd worden.Goldia schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:00:
Wie kan mijn stad fixen?
En je moet ook brievenbussen plaatsen, want mensen willen hun Zalando zooi ook weer terug kunnen sturen!
Heeft heel weinig met die posterij te maken, je cims hoeven niet super happy te zijn om groei te hebben. Als je voldoet aan die Commercial vraag dan gaat de vraag naar Industrie omhoog en als je daar ook nog aan voldoet dan zijn de Residents balkjes ook weer compleet gevuld. Die niet gevulde werkplekken zorgen ervoor dat je minder winst draait, het zijn vooral banen voor laag opgeleiden dacht ik. Niet naar gekeken maar mss zijn die banen te ver/duur voor laag opgeleiden? Ik zou gewoon voldoen aan de vraag naar werk en waar te weinig werknemers zijn de-zonen om te kijken of het idd kosten/afstand is. Ik heb maar 10 minuutjes rondgekeken maar ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Kan ook zijn dat die plekken waar weinig arbeiders zijn niet voldoende zijn ontwikkeld zijn zodat er teveel laaggeschoold nodig is t.o.v. de ontwikkeling van je stad. Andersom kan ook, dat die plekken juist te ontwikkeld [level] zijn dat je niet genoeg geschoold personeel hebt.
Only fools are enslaved by time and space.
Het is echt absurd hoeveel industrie je nodig hebt. Ik heb nu massaal veel industrie bijgebouwd en zit op een werkloosheid van 9% nu. Dat lijkt mij laag genoeg.
@Flying Hawkic Ah, uiteindelijk dus toch aan de slag gegaan met extra industrie bouwen om die werkloosheid omlaag te krijgen.
Dat zei ik destijds al... je moet voorbij je eigen 'drempel' voor wat betreft wat jou realistisch/genoeg lijkt. Ver voorbij die drempel en dan gaat het uiteindelijk omlaag.
Ik vraag me af of het misschien komt omdat er relatief weinig werkplekken zijn per gebouwde industry. Volgens mij kan het aantal werkplekken flink omhoog, waardoor je minder hoeft te zonen om evenveel werkgelegenheid te genereren.
Dat zei ik destijds al... je moet voorbij je eigen 'drempel' voor wat betreft wat jou realistisch/genoeg lijkt. Ver voorbij die drempel en dan gaat het uiteindelijk omlaag.
Ik vraag me af of het misschien komt omdat er relatief weinig werkplekken zijn per gebouwde industry. Volgens mij kan het aantal werkplekken flink omhoog, waardoor je minder hoeft te zonen om evenveel werkgelegenheid te genereren.
Als je minder industrie wilt, moet je je volk beter opleiden en meer kantoren bouwen?Ethiron schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:49:
@Flying Hawkic Ah, uiteindelijk dus toch aan de slag gegaan met extra industrie bouwen om die werkloosheid omlaag te krijgen.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ik ben uiteindelijk weer aan mijn grootste stad aan het sleutelen, maar de post is bij mij op een aantal plaatsen ook wel een issue. In de meeste residentiële wijken draait de postbedeling redelijk goed, maar in de industriezones kleurt alles rood en bij de postkantoren aldaar rijden de busjes niet uit (ook al hebben ze te bezorgen post). De postsorteercentra lijken ook niet veel te doen - twee zeggen niet genoeg verwerkingscapaciteit te hebben (maar er komt ook niets binnen en er gaat niets buiten), en bij de derde die ik nieuw geplaatst heb, wordt niets geleverd (of het haalt niets op).Mol_1248163264 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:26:
[...]
'Het enige probleem dat ik heb kunnen vinden is dat de post niet goed bezorgd wordt, maar volgens mij is dat een bug.' Nee dat is geen bug. uiteindelijk moet je gewoon het postkantoor en eventueel sorteercentrum bouwen. Hoe zou jij het vinden als je pakketjes niet meer bezorgd worden.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het een bug zou zijn, ik acht de kans groot dat ik ze verkeerd gebruik.
Een idee waar ik voor vanavond aan zat te denken, was om de cargotreinstations opnieuw te plaatsen (hier was ooit een bug mee i.v.m. post, misschien lost dat iets op)? Sowieso moet ik eens snoeien in cargotreinen (deze werden aanvankelijk compleet overspoeld door vrachtverkeer, maar ik heb de indruk dat dit ook weer niet meer het geval is).
Ik zal vanavond anders ook eens een save delen.
Het kan een cargo terminal zijn, check dus even je cargo treinen en schepen en andere plekken waar dingen opgeslagen kunnen liggen. Plaatje van Reddit user met 200t aan local mail.Patroclos schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:44:
[...]
Ik ben uiteindelijk weer aan mijn grootste stad aan het sleutelen, maar de post is bij mij op een aantal plaatsen ook wel een issue. In de meeste residentiële wijken draait de postbedeling redelijk goed, maar in de industriezones kleurt alles rood en bij de postkantoren aldaar rijden de busjes niet uit (ook al hebben ze te bezorgen post). De postsorteercentra lijken ook niet veel te doen - twee zeggen niet genoeg verwerkingscapaciteit te hebben (maar er komt ook niets binnen en er gaat niets buiten), en bij de derde die ik nieuw geplaatst heb, wordt niets geleverd (of het haalt niets op).
Waarmee ik niet wil zeggen dat het een bug zou zijn, ik acht de kans groot dat ik ze verkeerd gebruik.
Een idee waar ik voor vanavond aan zat te denken, was om de cargotreinstations opnieuw te plaatsen (hier was ooit een bug mee i.v.m. post, misschien lost dat iets op)? Sowieso moet ik eens snoeien in cargotreinen (deze werden aanvankelijk compleet overspoeld door vrachtverkeer, maar ik heb de indruk dat dit ook weer niet meer het geval is).
Ik zal vanavond anders ook eens een save delen.

Het kan ook zijn dat je niet genoeg Small Post Offices hebt om al de local mail daar op te halen en te bezorgen. Je hebt er echt wel veel van nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door geert_s op 10-12-2024 14:56 ]
Ja, dat ziet er wel bekend uit. Ik zal ze eens weghalengeert_s schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:54:
[...]
Het kan een cargo terminal zijn, check dus even je cargo treinen en schepen en andere plekken waar dingen opgeslagen kunnen liggen. Plaatje van Reddit user met 200t aan local mail[Afbeelding]
Ja maar het enige wat dan verandert is dat je kantoren in plaats van industrie hebt? Dan nog heb je veel kantoren voor het aantal residential dat je hebt.geert_s schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:55:
[...]
Als je minder industrie wilt, moet je je volk beter opleiden en meer kantoren bouwen?
Ik heb trouwens inderdaad geen universiteit en maar één college.
Ja hoor, je had gelijk. Maar het voelt gewoon vreemd om zoveel industrie te bouwen.Ethiron schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:49:
In die kantoren kunnen wel veel meer mensen werken per vierkante meter, neemt een stuk minder ruimte in als het goed is.Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:58:
[...]
Ja maar het enige wat dan verandert is dat je kantoren in plaats van industrie hebt? Dan nog heb je veel kantoren voor het aantal residential dat je hebt.
Ik heb trouwens inderdaad geen universiteit en maar één college.
Ah is dat zo? Nog niet op gelet. Dus beter eerst kantoren bouwen. Maar dan heb je minder lokale productie en dus meer import via vrachtwagens of andere wegen. Vermoed ik.geert_s schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:05:
[...]
In die kantoren kunnen wel veel meer mensen werken per vierkante meter, neemt een stuk minder ruimte in als het goed is.
Je moet goed kijken naar waar je behoefte aan hebt binnen je stad. Je kunt gedetailleerd alle producten/diensten checken of je tekort of overschot hebt. Als je veel industrie hebt zal je waarschijnlijk al heel veel exporteren. Zonder kantoren zul je nu waarschijnlijk een tekort hebben aan diensten zoals softwareontwikkeling e.d..Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:49:
[...]
Ah is dat zo? Nog niet op gelet. Dus beter eerst kantoren bouwen. Maar dan heb je minder lokale productie en dus meer import via vrachtwagens of andere wegen. Vermoed ik.
Heb je in mijn stad gekeken? Ik heb tientallen postbussen, 4 postkantoren en ook een sorteercentrum. En toch een -9 voor happiness op dat punt. Begrijp daar niets van.Mol_1248163264 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:26:
[...]
'Het enige probleem dat ik heb kunnen vinden is dat de post niet goed bezorgd wordt, maar volgens mij is dat een bug.' Nee dat is geen bug. uiteindelijk moet je gewoon het postkantoor en eventueel sorteercentrum bouwen. Hoe zou jij het vinden als je pakketjes niet meer bezorgd worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Goldia op 10-12-2024 19:18 ]
Ja voldoen aan de commeciele en industriele vraag; dat heb ik al vaker gedaan, maar iedere keer zakt de residential demand toch weer helemaal in. Maar ja als dit de enige oplossing is... Ook wel beetje vreemd dat dit ineens een issue is. Was eerder nooit een probleem zoals nu.LoneRanger schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:18:
Heeft heel weinig met die posterij te maken, je cims hoeven niet super happy te zijn om groei te hebben. Als je voldoet aan die Commercial vraag dan gaat de vraag naar Industrie omhoog en als je daar ook nog aan voldoet dan zijn de Residents balkjes ook weer compleet gevuld. Die niet gevulde werkplekken zorgen ervoor dat je minder winst draait, het zijn vooral banen voor laag opgeleiden dacht ik. Niet naar gekeken maar mss zijn die banen te ver/duur voor laag opgeleiden? Ik zou gewoon voldoen aan de vraag naar werk en waar te weinig werknemers zijn de-zonen om te kijken of het idd kosten/afstand is. Ik heb maar 10 minuutjes rondgekeken maar ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Kan ook zijn dat die plekken waar weinig arbeiders zijn niet voldoende zijn ontwikkeld zijn zodat er teveel laaggeschoold nodig is t.o.v. de ontwikkeling van je stad. Andersom kan ook, dat die plekken juist te ontwikkeld [level] zijn dat je niet genoeg geschoold personeel hebt.
Frictiewerkeloosheid is ook een goed punt. Maar hoe los je dat dan op? Ik kan mensen toch niet lager opleiden? Alleen maar hoger?
Had al eens gevraagd, is cs:2 speelbaar op GeForce now? Ik heb het in het gespeeld en merkte toen al snel dat de hardware niet afdoende was voor grotere steden al is daar in het begin toch niks mis mee. Is dit spel te spelen zonder mods? (Want zover ik weet ondersteund GeForce now nog steeds geen mods).
Schijnt goed te draaien, maar geen mods inderdaad. Vanilla game is prima te spelen, maar verwacht dan niet dat je hetzelfde kunt als in CS:1, waar je al je mods gewend was. Ook de Region Packs werken volgens mij nog niet, en dat is wel zonde, want die zijn naar mijn mening een hele mooie toevoeging aan het spel.Webgnome schreef op woensdag 11 december 2024 @ 06:30:
Had al eens gevraagd, is cs:2 speelbaar op GeForce now? Ik heb het in het gespeeld en merkte toen al snel dat de hardware niet afdoende was voor grotere steden al is daar in het begin toch niks mis mee. Is dit spel te spelen zonder mods? (Want zover ik weet ondersteund GeForce now nog steeds geen mods).
@Webgnome, CS2 is net als CS1 prima te spelen zonder mods. Ik heb CS1 vrij lang op de PS4 gespeeld en dat werkte best goed. Maar ja, zodra je met mods speel, ja, dan is het ineens onspeelbaar zonder!
Klopt, het is ook een raar probleem, had er in deel 1 ook vaak last van maar in deel 2 tot nu toe niet. Je hebt wel een hele goede dekking wbt onderwijs. Ik zag trouwens ook [met de census of info loom] dat er studenten buiten je stad naar school gaan. Ik wist niet eens dat dat mogelijk was, is dat onderdeel van outside trading zoals ook met andere services? Wellicht dat dat de ballans verstoord wbt slecht opgeleide cims waar je stad behoefte aan heeft? Zal daar later nog eens naar kijken. Geen idee maar het moet toch ergens inzitten.Goldia schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:16:
[...]
Ja voldoen aan de commeciele en industriele vraag; dat heb ik al vaker gedaan, maar iedere keer zakt de residential demand toch weer helemaal in. Maar ja als dit de enige oplossing is... Ook wel beetje vreemd dat dit ineens een issue is. Was eerder nooit een probleem zoals nu.
Frictiewerkeloosheid is ook een goed punt. Maar hoe los je dat dan op? Ik kan mensen toch niet lager opleiden? Alleen maar hoger?
Werp even een blik Dames en Heren het is een flinke lijst!
Patch notes 1.2.0f1
https://forum.paradoxplaz...-0f1-patch-notes.1720277/
Patch notes 1.2.0f1
[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey1908 op 11-12-2024 13:21 ]
Ziet er goed uit! Schuin parkeren hebben ze mooi gejat van de road builder modJeffrey1908 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:07:
Als ze het goed implementeren is het alleen naar een mooi pluspunt toch! Line tool ben im ook erg blij mee!Goldia schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:13:
[...]
Ziet er goed uit! Schuin parkeren hebben ze mooi gejat van de road builder mod
Na deze update crasht CS:II bij mij voordat ik in het main menu kom. Ik laat nu zoals ze ook al aanraden bij de patch notes de integriteit van bestanden checken door Steam, hopelijk levert dat wat op...Jeffrey1908 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:07:
Oh dat is vervelend! Ben benieuwd of dat de oplossing uiteindelijk is.Crazz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:49:
[...]
Na deze update crasht CS:II bij mij voordat ik in het main menu kom. Ik laat nu zoals ze ook al aanraden bij de patch notes de integriteit van bestanden checken door Steam, hopelijk levert dat wat op...
Kan zijn dat ik het spel even moet opstarten voordat ik hem snap, maar ik snap dezen even niet:Jeffrey1908 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:07:
En ik hoop ten zeerste dat ze de nieuwe rontondes niet als allemaal aparte rotondes in het menu hebben zoals dat nu ook is, maar als upgrades erin zetten, anders krijg je 7*4 en 3*3 (cul-de-sac) nieuwe rotondes in het menu.New features:
- Traffic Routes
- Service Vehicle Parking
Toevoeging:
Oke, ik had deze even moeten opzoeken en lezen, daarin worden de twee features gewoon uitgelegd. Dat betekent dus dat ik een mod kan uitzetten en anarchy een functie eruit kan halen.
[ Voor 17% gewijzigd door JelleDJs op 11-12-2024 13:18 . Reden: Dingen opgezocht ]
En ik wil niet per se YouTubers promoten, maar deze video van CityPlannerPlays geeft een goed overzicht van alle nieuwe functies en assets.
YouTube: Cities Skylines 2's Just Got Its Biggest Update Yet!
Beter goed gejatGoldia schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:13:
[...]
Ziet er goed uit! Schuin parkeren hebben ze mooi gejat van de road builder mod
Hopelijk jatten ze in toekomstige updates meer van populaire mods, want ik ben in principe een vanilla speler.
Klopt, ik ging je naar dit filmpje verwijzen want ik begreep de service parking ook niet direct, maar wel toen ik het zag. Het zijn van die details die het spel veel meer sfeer geven! Blij om dat te zien.JelleDJs schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:49:
En ik wil niet per se YouTubers promoten, maar deze video van CityPlannerPlays geeft een goed overzicht van alle nieuwe functies en assets.
Traffic routes miste ik al sinds CS1, ik gebruikte dat heel veel. Dus blij om te zien dat dat terug is.
Ben trouwens ook blij met de wishlist van CPP. Ook dat bikes op nummer 1 staat. Hopelijk komt dat echt in 2025 want dat is toch nog een groot gebrek.
[ Voor 9% gewijzigd door Flying Hawkic op 11-12-2024 16:27 ]
Toen ik gisteren heb gespeeld, heb ik twee keer een crash naar desktop gehad, terwijl ik dit eerder nooit had. Misschien omdat mijn stad groter is geworden? Geen idee. Hopelijk lost de nieuwe patch het op.
Ook blij om te zien dat de opstarttijd korter is. Die begon enorm lang te worden en ik dacht dat het aan mij lag. Niet dus.
Wel vervelen deze update. Ik wou net weer even stoppen met spelen maar door de blijvende updates kan ik niet stoppen.
Ook blij om te zien dat de opstarttijd korter is. Die begon enorm lang te worden en ik dacht dat het aan mij lag. Niet dus.
Wel vervelen deze update. Ik wou net weer even stoppen met spelen maar door de blijvende updates kan ik niet stoppen.
Ik vroeg mij ook af hoe ze dat in de UI gaan doen zonder dat je binnenkort een gigantisch menu hebt. Zal een uitdaging worden met de steeds toenemende content. Wellicht met filters?JelleDJs schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:10:
[...]
En ik hoop ten zeerste dat ze de nieuwe rontondes niet als allemaal aparte rotondes in het menu hebben zoals dat nu ook is, maar als upgrades erin zetten, anders krijg je 7*4 en 3*3 (cul-de-sac) nieuwe rotondes in het menu.
Heb dit ook al vaker gehad maar tot op heden geen idee wat de aanleiding was.Flying Hawkic schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:27:
Toen ik gisteren heb gespeeld, heb ik twee keer een crash naar desktop gehad, terwijl ik dit eerder nooit had. Misschien omdat mijn stad groter is geworden? Geen idee. Hopelijk lost de nieuwe patch het op.
Ik speel het liefst ook vanilla dus de implementatie van deze leuke mods juich ik echt heel erg toe! Heb op deze manier ook steeds meer het idee dat ze goed door hebben wat wij spelers echt toegevoegde waarde vinden!
Ik ben nu zó dankbaar dat ik de Skyve-mod heb. De Traffic-mod (denk ik) gaf een error bij het menu, die ik niet weg kon klikken. Die heb ik helaas veelvuldig gebruikt, dus daar zal ik de negatieve gevolgen nu wel van merken in-game.
Update:
Ik kan voorlopig niet met mijn huidige stad spelen, want elke keer als ik die nu open crasht het spel. Heb al heel wat mods uitgezet, maar dat maakte niet uit.
Update 2:
Eindelijk, met alleen Road Builder aan werkt mijn stad weer.
Ja, toen ik die Traffic Routes feature zag, werd ik ook meteen blij. Die heb ik met deel 1 veelvuldig gebruikt. Voor mij staan bikes niet op nr. 1. Al wil ik die natuurlijk ook graag erin hebben. Ik denk dat ik het hele AI en de verkeersfunctieds met TM:PE heel graag erin wil hebben.Flying Hawkic schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:25:
[...]
Klopt, ik ging je naar dit filmpje verwijzen want ik begreep de service parking ook niet direct, maar wel toen ik het zag. Het zijn van die details die het spel veel meer sfeer geven! Blij om dat te zien.
Traffic routes miste ik al sinds CS1, ik gebruikte dat heel veel. Dus blij om te zien dat dat terug is.
Ben trouwens ook blij met de wishlist van CPP. Ook dat bikes op nummer 1 staat. Hopelijk komt dat echt in 2025 want dat is toch nog een groot gebrek.
Ze moeten dat hetzelfde doen als met de brede stoep en de bomen langs een weg. Heb dit nu eindelijk weten te checken, en alle rotonde variaties hebben hun eigen knop.Flying Hawkic schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:30:
[...]
Ik vroeg mij ook af hoe ze dat in de UI gaan doen zonder dat je binnenkort een gigantisch menu hebt. Zal een uitdaging worden met de steeds toenemende content. Wellicht met filters?

Update:
Ik kan voorlopig niet met mijn huidige stad spelen, want elke keer als ik die nu open crasht het spel. Heb al heel wat mods uitgezet, maar dat maakte niet uit.
Update 2:
Eindelijk, met alleen Road Builder aan werkt mijn stad weer.
@JelleDJs : meer opties inzake traffic zouden leuk zijn inderdaad; Ik mis vooral een betere regeling van verkeerslichten (bv. om links afdraaien efficiënter te maken zonder door ander verkeer gehinderd te worden). Of snelheidslimieten en verkeersdrempels (bv. in woonwijken). En hoe dat een effect heeft op de routes die gekozen worden.
Jullie maken wel allemaal grote steden!JelleDJs schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:37:
Ik heb wel besloten dat zodra ik de 600K inwoners heb, ik met een nieuwe stad ga beginnen. De 700K ga ik nooit halen, en wat betreft performance wordt het dan helemaal onspeelbaar ben ik bang.
Is bij jou de traffic flow ook op elk moment van de dag constant?
Ze hebben daar precies toch met een update iets gewijzigd want vroeger had ik echt "last" van een spits in de ochtend en de avond. Nu is het verkeer veel meer gelijk op elk moment van de dag en in mijn statistieken zie ik zelfs geen piek meer in de spits.
Klopt. Al denk ik dat dat enkel en alleen via de Traffic-mod geregeld gaat worden.Flying Hawkic schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:41:
@JelleDJs : meer opties inzake traffic zouden leuk zijn inderdaad; Ik mis vooral een betere regeling van verkeerslichten (bv. om links afdraaien efficiënter te maken zonder door ander verkeer gehinderd te worden). Of snelheidslimieten en verkeersdrempels (bv. in woonwijken). En hoe dat een effect heeft op de routes die gekozen worden.
Volgende keer stop ik ook wel wat eerder met mijn stad. Ik moet nog 20K voordat ik bij de 600K ben, maar dat gaat ook nog wel een lang traject worden.Flying Hawkic schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:42:
[...]
Jullie maken wel allemaal grote steden!
Is bij jou de traffic flow ook op elk moment van de dag constant?
Ze hebben daar precies toch met een update iets gewijzigd want vroeger had ik echt "last" van een spits in de ochtend en de avond. Nu is het verkeer veel meer gelijk op elk moment van de dag en in mijn statistieken zie ik zelfs geen piek meer in de spits.
Mijn traffic flow is heel constant, maar ik heb mijn nacht-cycle ook uitgezet. Die ga ik bij een volgende stad wel weer aanzetten.
Maar ik heb dan ook wel vrij weinig verkeer over mijn snelwegen. Ik las vandaag een comment dat er ook geen 'dummy'-verkeer aanwezig is. Dat geloof ik ook nog wel, maar maakt het ook wel wat minder leuk.
@JelleDJs Heb je al geprobeerd of het wel lukt als je in steam de game files verifieert?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk helemaal niet mis? Vond het eerlijk gezegd ook best wel een gedoe als je heel veel met die lane-connectors bezig was geweest je nog wel eens tijden bezig was omdat je ergens een fout had gemaakt waardoor het verkeer niet meer liep. Ik vind het wel prettig met de tools die je hebt. Er is volgens mij wel een mod dat je extra verkeer kunt boosten mocht je daar nog in uitgedaagd worden.JelleDJs schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:32:
Ja, toen ik die Traffic Routes feature zag, werd ik ook meteen blij. Die heb ik met deel 1 veelvuldig gebruikt. Voor mij staan bikes niet op nr. 1. Al wil ik die natuurlijk ook graag erin hebben. Ik denk dat ik het hele AI en de verkeersfunctieds met TM:PE heel graag erin wil hebben.
Beetje traffic flow is ook wel mooi om naar te kijken. In deeltje een was ik wel erg content met deze:
Bij mij doet ExtraDetailingTools lastig. Die is kennelijk nog niet geupdate.
Verder heb ik ook problemen met CTD's. Ben er nog niet achter wat het veroorzaakt. Zal we een mod zijn. Integrity check leverde niets op.
Verder heb ik ook problemen met CTD's. Ben er nog niet achter wat het veroorzaakt. Zal we een mod zijn. Integrity check leverde niets op.
Neen. Omdat ik elke keer het menu wel haalde, heb ik daar niet meer aan gedacht. De error begon pas toen een bepaalde mod zichzelf ging updaten.cracking cloud schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:03:
@JelleDJs Heb je al geprobeerd of het wel lukt als je in steam de game files verifieert?
Dat is wel een mooie hoeveelheid verkeer. Bij mij is het 20x minder denk ik zo. Maar misschien heb ik ook op een verkeerd stuk snelweg gekeken dat iedereen er ergens anders al was af gegaan. Maar sowieso moet ik in mijn huidige stad ook niet teveel verkeer hebben, want anders zou mijn PC nooit mijn stad kunnen draaien.LoneRanger schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:31:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk helemaal niet mis? Vond het eerlijk gezegd ook best wel een gedoe als je heel veel met die lane-connectors bezig was geweest je nog wel eens tijden bezig was omdat je ergens een fout had gemaakt waardoor het verkeer niet meer liep. Ik vind het wel prettig met de tools die je hebt. Er is volgens mij wel een mod dat je extra verkeer kunt boosten mocht je daar nog in uitgedaagd worden.
Beetje traffic flow is ook wel mooi om naar te kijken. In deeltje een was ik wel erg content met deze:
[YouTube: Cities Skylines Traffic]
In-game heb ik die nieuwe Traffic Route feature gecheckt, maar het is toch wat minder geweldig dan ik dacht. In deel 1 kon je echt een wegsegment selecteren, dat kan nu niet.
Ik hoop dat ik snel de 600K haalt, dan ga ik met unlock all iets vooruit spoelen in mijn volgende stad. Is er al een mod waarmee je jezelf geld kan geven? Want als ik unlock all ga doen en ik begin met snelwegen te bouwen en heuse knooppunten, ga ik natuurlijk flink in het rood staan.
Het nieuwe opslaan van je stad is een stuk kutter geworden. Voorheen selecteerde het spel automatisch de stad waarin je zat, nu is de eerste selectie een Nieuwe save. Of is dat gewoon een bug bij mij?
Trouwens, wel een nieuwe bug die ik ben tegengekomen, hopelijk hebben jullie er ook last van (zodat het niet aan mij ligt), is dat als je een voetpad brug over een weg wilt aanleggen, dat dat niet meer kan omdat de voetbrug ineens extra pilaren wilt neerzetten die clashen met de onderliggende weg.
Gisteren mijn nieuwe PC uitgeprobeerd, en C:S2 draait weer als een zonnetje. Ik kan nu weer normaal de simulatiesnelheid op x4 zetten, in plaats van dat hij op x0,02 blijft hangen. De savegame weer aan de praat krijgen was nog een dingetje, want blijkbaar is je default playset aan mods niet aan je account maar aan je PC gekoppeld. Die even opnieuw als default ingesteld, 100x de game opnieuw gestart, en alles draaide uiteindelijk weer. Stad zit inmiddels op de 400K inwoners. Op normale snelheid is dan ook meteen goed te zien waar er nog problemen liggen in traffic. Alle balkjes met demand liepen vol.. dus eens kijken hoe ver we kunnen gaan op deze PC
Je kunt volgens mij vanilla zelfs al infinite money aanzetten. Dat opslaan van een stad steeds als nieuwe save vind ik juist handig, ik heb van mijn stad ongeveer 20 saves staan met het inwoneraantal in de naam, zodat ik altijd een paar stapjes terug kan (naar voor de major fuck up, indien nodig).JelleDJs schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:26:
[...]
Neen. Omdat ik elke keer het menu wel haalde, heb ik daar niet meer aan gedacht. De error begon pas toen een bepaalde mod zichzelf ging updaten.
[...]
Ik hoop dat ik snel de 600K haalt, dan ga ik met unlock all iets vooruit spoelen in mijn volgende stad. Is er al een mod waarmee je jezelf geld kan geven? Want als ik unlock all ga doen en ik begin met snelwegen te bouwen en heuse knooppunten, ga ik natuurlijk flink in het rood staan.
Het nieuwe opslaan van je stad is een stuk kutter geworden. Voorheen selecteerde het spel automatisch de stad waarin je zat, nu is de eerste selectie een Nieuwe save. Of is dat gewoon een bug bij mij?
Wat bedoel je met dummy verkeer?JelleDJs schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:58:
[...]
Klopt. Al denk ik dat dat enkel en alleen via de Traffic-mod geregeld gaat worden.
[...]
Volgende keer stop ik ook wel wat eerder met mijn stad. Ik moet nog 20K voordat ik bij de 600K ben, maar dat gaat ook nog wel een lang traject worden.
Mijn traffic flow is heel constant, maar ik heb mijn nacht-cycle ook uitgezet. Die ga ik bij een volgende stad wel weer aanzetten.
Maar ik heb dan ook wel vrij weinig verkeer over mijn snelwegen. Ik las vandaag een comment dat er ook geen 'dummy'-verkeer aanwezig is. Dat geloof ik ook nog wel, maar maakt het ook wel wat minder leuk.
Nacht-cycle is puur visueel. De simulatie blijft gewoon doorlopen. Denk ik.
Veilig links afslaan bij verkeerslichten zou toch in vanilla moeten komen vind ik (ook voor consoles). Lijkt mij iets basic.
Bear in mind, het filmpje is van CS1JelleDJs schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:26:
[...]
Neen. Omdat ik elke keer het menu wel haalde, heb ik daar niet meer aan gedacht. De error begon pas toen een bepaalde mod zichzelf ging updaten.
[...]
Dat is wel een mooie hoeveelheid verkeer. Bij mij is het 20x minder denk ik zo. Maar misschien heb ik ook op een verkeerd stuk snelweg gekeken dat iedereen er ergens anders al was af gegaan. Maar sowieso moet ik in mijn huidige stad ook niet teveel verkeer hebben, want anders zou mijn PC nooit mijn stad kunnen draaien.
In-game heb ik die nieuwe Traffic Route feature gecheckt, maar het is toch wat minder geweldig dan ik dacht. In deel 1 kon je echt een wegsegment selecteren, dat kan nu niet.
Trouwens, wel een nieuwe bug die ik ben tegengekomen, hopelijk hebben jullie er ook last van (zodat het niet aan mij ligt), is dat als je een voetpad brug over een weg wilt aanleggen, dat dat niet meer kan omdat de voetbrug ineens extra pilaren wilt neerzetten die clashen met de onderliggende weg.
Helaas was gister de traffic light enhancement mod nog niet geupdate. Dus kon ik de verkeerslichten niet meer goed reguleren. Ik zit wel serieus te puzzelen met de toegang naar de stad. Meer rijbanen is niet perse de oplossingen, als er op 1 plek een kruising niet goed functioneert.
Wel gister voor eerst met mijn zoontje van 6 even zitten spelen. We wilden een grote bustermibal maken/neerzetten. Maar waar in de stad plaatsen jullie die? Of maken jullie alleen bushaltes langs de weg?
Wel gister voor eerst met mijn zoontje van 6 even zitten spelen. We wilden een grote bustermibal maken/neerzetten. Maar waar in de stad plaatsen jullie die? Of maken jullie alleen bushaltes langs de weg?
@Bartvw een grote busterminal zit in mijn steden eigenlijk altijd of in het centrum van een stad, of niet in een centrum maar dichtbij een drukke hotspot zoals een grote touristische trekpleister. Maar zelfs dat laatste bijna nooit, eigenlijk altijd in het centrum.
Daarna routes aanleggen met haltes.
Daarna routes aanleggen met haltes.
Wat bedoel je met terminal? Wil je een busstation (zo'n hub) of een busdepot? Een depot plaats ik vaak aan de rand van de stad, op een weg die niet druk is maar wel een goede verbinding naar de stad heeft. Zo'n busstation voegt weinig toe vind ik, maar wellicht wel leuk in de buurt van je vliegveld of iets dergelijks als grote overstapterminal naar verschillende punten in je stad.Bartvw schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:17:
Helaas was gister de traffic light enhancement mod nog niet geupdate. Dus kon ik de verkeerslichten niet meer goed reguleren. Ik zit wel serieus te puzzelen met de toegang naar de stad. Meer rijbanen is niet perse de oplossingen, als er op 1 plek een kruising niet goed functioneert.
Klopt. Oneindig geld wel, alleen ik wil geen oneindig geld. Ik wil uiteindelijk wel winst maken.geert_s schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:17:
[...]
Je kunt volgens mij vanilla zelfs al infinite money aanzetten. Dat opslaan van een stad steeds als nieuwe save vind ik juist handig, ik heb van mijn stad ongeveer 20 saves staan met het inwoneraantal in de naam, zodat ik altijd een paar stapjes terug kan (naar voor de major fuck up, indien nodig).
Wat grappig, ik heb juist maar 1 save van mijn stad.
Verkeer die niet jouw stad in komt. Die bijv. van je buurstad naar je andere buurstad gaat. In dé verkeersader door mijn stad zou die dan langskomen.Flying Hawkic schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:56:
[...]
Wat bedoel je met dummy verkeer?
Nacht-cycle is puur visueel. De simulatie blijft gewoon doorlopen. Denk ik.
Veilig links afslaan bij verkeerslichten zou toch in vanilla moeten komen vind ik (ook voor consoles). Lijkt mij iets basic.
Ik dacht dat je met de dag-nacht cycle daadwerkelijk verschil had in activiteit 's nachts? En daaruit zeg maar spitstijden.
Wat doet de traffic light enhancement mod? Ik dacht dat die in den beginnen puur zelf dingen anders deed, maar je kunt nu zelf stoplichten inregelen? Als in hoe dat vroeger bij CS1 de TM:PE ging?Bartvw schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:17:
Een busterminal zou ik in niet aan de rand van een stad doen, maar iets naar binnen. Daarnaast natuurlijk ook bushaltes langs de weg. Dan kan je het ook makkelijker aansluiten op de trein/metro enzovoorts.
Zag gisteren een video van CPP, waarin hij een terminal had met allemaal routes daar doorheen. Zoiets wil ik ook uiteindelijk.
Dag en nacht cyclus is volgens mij enkel grafisch, vandaar ook dat het onder graphics staat in het menu als ik mij niet vergis. Het enige wat het doet is het licht aanpassen maar de simulatie doet nog steeds hetzelfde.JelleDJs schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:56:
[...]
Klopt. Oneindig geld wel, alleen ik wil geen oneindig geld. Ik wil uiteindelijk wel winst maken.
Wat grappig, ik heb juist maar 1 save van mijn stad.
[...]
Verkeer die niet jouw stad in komt. Die bijv. van je buurstad naar je andere buurstad gaat. In dé verkeersader door mijn stad zou die dan langskomen.
Ik dacht dat je met de dag-nacht cycle daadwerkelijk verschil had in activiteit 's nachts? En daaruit zeg maar spitstijden.
[...]
Wat doet de traffic light enhancement mod? Ik dacht dat die in den beginnen puur zelf dingen anders deed, maar je kunt nu zelf stoplichten inregelen? Als in hoe dat vroeger bij CS1 de TM:PE ging?
Een busterminal zou ik in niet aan de rand van een stad doen, maar iets naar binnen. Daarnaast natuurlijk ook bushaltes langs de weg. Dan kan je het ook makkelijker aansluiten op de trein/metro enzovoorts.
Zag gisteren een video van CPP, waarin hij een terminal had met allemaal routes daar doorheen. Zoiets wil ik ook uiteindelijk.
Dus er zit nog steeds geen spitsuren in het spel na 1j?? Djeezes. Was 1 van hun ‘grote’ beloftes..Flying Hawkic schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:12:
[...]
Dag en nacht cyclus is volgens mij enkel grafisch, vandaar ook dat het onder graphics staat in het menu als ik mij niet vergis. Het enige wat het doet is het licht aanpassen maar de simulatie doet nog steeds hetzelfde.
Ik heb de indruk dat er wel spitsuren zijn, maar als je de dag/nachtcyclus uitschakelt, is er nog altijd een ochtend- en avondspits (dus op dat vlak grafisch?).Luigi1981 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:33:
[...]
Dus er zit nog steeds geen spitsuren in het spel na 1j?? Djeezes. Was 1 van hun ‘grote’ beloftes..
Omgekeerd. In het begin was er veel meer verkeer en had je echt pieken. Ik denk dat ze met verschillende updates ervoor hebben gezorgd dat er minder pieken zijn in het verkeer. Maar het kan ook zijn dat ik gewoon betere steden maak. Maar zou me toch straf lijken. Heel mijn traffic flow is op elk moment van de dag en nacht hetzelfde.Luigi1981 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:33:
[...]
Dus er zit nog steeds geen spitsuren in het spel na 1j?? Djeezes. Was 1 van hun ‘grote’ beloftes..
Ik heb hetzelfde idee een beetje, ik had voorheen echt horror straten betreft verkeer, uren bezig geweest met het oplossen van files, nu heb ik zelden dat er echt grote problemen ontstaan met verkeer.Flying Hawkic schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:50:
[...]
Omgekeerd. In het begin was er veel meer verkeer en had je echt pieken. Ik denk dat ze met verschillende updates ervoor hebben gezorgd dat er minder pieken zijn in het verkeer. Maar het kan ook zijn dat ik gewoon betere steden maak. Maar zou me toch straf lijken. Heel mijn traffic flow is op elk moment van de dag en nacht hetzelfde.
En toen die net uit was zat er toch wel een bepaalde spits in rond 7/8 uur sochtends en rond 4 / 5 smiddags?
Exact dit.Jeffrey1908 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:04:
[...]
Ik heb hetzelfde idee een beetje, ik had voorheen echt horror straten betreft verkeer, uren bezig geweest met het oplossen van files, nu heb ik zelden dat er echt grote problemen ontstaan met verkeer.
En toen die net uit was zat er toch wel een bepaalde spits in rond 7/8 uur sochtends en rond 4 / 5 smiddags?
En de momenten dat ik nu file heb, is het gewoon door onlogisch lane changing gedrag. Bijvoorbeeld: ik had een oprit op de snelweg maar daar ontstond file. Er was veel verkeer op de snelweg maar er was verkeer dat van de snelweg veranderde naar de oprit en die moesten dan even verder weer veranderen. Veel onlogische rijstrookveranderingen en dat zorgde voor file. Ik heb de oprit korter gemaakt, geen auto's meer die van de snelweg naar de oprit veranderde, minder rijstrookveranderingen, file opgelost.
Super voor inspiratie. Op YouTube zitten ze allemaal hetzelfde te tonen, maar eindelijk iemand die laat zien hoe je er mee aan de slag kan.cracking cloud schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:02:
Die nieuwe parkeerassets zijn best wel mooi. Daar kun je het echt hele verschrikkelijke dingen mee doen:
[Afbeelding]
Of juist wat subtieler:
[Afbeelding]
Bijvoorbeeld in combinatie met de nieuwe cul-de-sacs:
[Afbeelding]
Wel spijtig bij die eerste dat er helemaal niets van stoep meer is. Dat hadden ze beter kunnen doen. Nu parkeer je de auto rechtstreeks tegen de haag of muur van de voortuin.
[ Voor 21% gewijzigd door Flying Hawkic op 12-12-2024 20:15 ]
Thanks
Ja dat is met alley. Dan hou je geen voortuin meer over inderdaad.
Zonde, de straat is breed voor een alley, of toch naar BE/NL begrippen. Ze zouden de straat even breed als het zebrapad moeten maken en dan zou er plaats zijn voor een kleine stoep.cracking cloud schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:17:
ThanksJa dat is met alley. Dan hou je geen voortuin meer over inderdaad.
Ik heb jouw screenshot misbruikt om het te melden op het officiële forum. Hopelijk doen ze er wat mee.
https://forum.paradoxplaz...ssing-a-sidewalk.1720627/
[ Voor 21% gewijzigd door Flying Hawkic op 12-12-2024 20:42 ]
Ze hebben eigenlijk die nauwe alley weer heel erg breed gemaakt. Terwijl het met een stoep langs beide kanten inderdaad veel mooier is
Mijn main save crashed meteen naar de desktop sinds de update... heb al van alles geprobeerd, maar krijg hem niet meer aan de gang vrees ik. Oudere steden willen nog wel en een nieuwe stad lukt ook prima. Zal wel iets corrupt zijn gegaan. Ik ben best wel heel verdrietig. Maar ja dat is het risico van mods.
Oh, dat zou teleurstellend zijn. Je zou juist verwachten dat juist met een dag-nacht-cyclus je meer spits zou krijgen.Flying Hawkic schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:12:
[...]
Dag en nacht cyclus is volgens mij enkel grafisch, vandaar ook dat het onder graphics staat in het menu als ik mij niet vergis. Het enige wat het doet is het licht aanpassen maar de simulatie doet nog steeds hetzelfde.
Dat is natuurlijk ook wel deels de uitdaging. Files moeten oplossen tijdens de spits.
Klopt. In het verleden kreeg CS1 wel eens de kritiek dat het meer een traffic simulatie is. Maar verkeer is voor mij wel één van de uitdagingen in dit soort spel maar het is niet echt (meer) een uitdaging in CS2. Vraag mij echt af of daar iets aan updates is gebeurd of dat het gewoon aan mij ligt. Misschien ga ik het eens vragen op het officiële forum.JelleDJs schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 07:17:
[...]
Oh, dat zou teleurstellend zijn. Je zou juist verwachten dat juist met een dag-nacht-cyclus je meer spits zou krijgen.
Dat is natuurlijk ook wel deels de uitdaging. Files moeten oplossen tijdens de spits.
Ik heb een post gemaakt hier: https://forum.paradoxplaz...ed-to-the-launch.1720703/
[ Voor 8% gewijzigd door Flying Hawkic op 13-12-2024 07:37 ]
Neem aan dat je het hebt geprobeerd: uitzetten van mods? Steam de game files laten verifiëren?Goldia schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:51:
Mijn main save crashed meteen naar de desktop sinds de update... heb al van alles geprobeerd, maar krijg hem niet meer aan de gang vrees ik. Oudere steden willen nog wel en een nieuwe stad lukt ook prima. Zal wel iets corrupt zijn gegaan. Ik ben best wel heel verdrietig. Maar ja dat is het risico van mods.
Echt stom maar zie het als een opportuniteit om een nieuwe stad te stichten die nog beter wordt dan je vorige
Ja zo probeer ik het ook maar te zienFlying Hawkic schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 07:36:
[...]
Neem aan dat je het hebt geprobeerd: uitzetten van mods? Steam de game files laten verifiëren?
Echt stom maar zie het als een opportuniteit om een nieuwe stad te stichten die nog beter wordt dan je vorige
Nog een reden om je stad steeds in nieuwe saves op te slaanGoldia schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:51:
Ah ja dat doe ik ook. 5 minute auto-save en voor of na grote werken in m'n stad doe ik een manuele save. De lijst is ondertussen wel lang nu. Ik gebruik altijd [Stadsnaam] - [milestone] - 1/2/3...geert_s schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:53:
[...]
Nog een reden om je stad steeds in nieuwe saves op te slaanBij een corrupt bestand kun je in ieder geval nog een klein stukje terug. Heb je ook geen autosaves om naar terug te keren?
Met Road Builder heb ik er dit van gemaakt. Begonnen met de Angled Parking Alley, en daar aan weerszijden (buitenkant) een 'shoulder' aan toegevoegd van 2m. Vervolgens langs de rijbaan aan de binnenkant de shoulder verwijderd (die zit er standaard in). Misschien had ik die ook wel naar de buitenkant kunnen verplaatsen bedenk ik me nuFlying Hawkic schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:15:
[...]
Wel spijtig bij die eerste dat er helemaal niets van stoep meer is. Dat hadden ze beter kunnen doen. Nu parkeer je de auto rechtstreeks tegen de haag of muur van de voortuin.
/f/image/k0nReCmLV0vtB18UPXbFAOHB.png?f=fotoalbum_large)
Goed dat je het aanhaalt! Ik vind dit wel een component waar je eigenlijk niet op in zou moeten leveren ik zie het verkeer wel als een essentieel onderdeel waar een hoop juist om draait.Flying Hawkic schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 07:28:
[...]
Klopt. In het verleden kreeg CS1 wel eens de kritiek dat het meer een traffic simulatie is. Maar verkeer is voor mij wel één van de uitdagingen in dit soort spel maar het is niet echt (meer) een uitdaging in CS2. Vraag mij echt af of daar iets aan updates is gebeurd of dat het gewoon aan mij ligt. Misschien ga ik het eens vragen op het officiële forum.
Ik heb een post gemaakt hier: https://forum.paradoxplaz...ed-to-the-launch.1720703/
En dan te bedenken dat er nog een heleboel simulatie toegevoegd zou moeten worden wat nog steeds niet is gebeurd, als dat überhaupt nog komt want daar begin ik helaas licht aan te twijfelen.
Ik krijg CS2 niet meer opgestart. Met Skyve net alle mods en assist uitgezet die niet geüpdatet zijn na de laatste nieuwe versie van CS2 en dan nog crasht de boel. Ik heb de hoop ff opgegeven...
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Wat kan helpen is in Steam klikken op Eigenschappen bij Cities Skylines 2, en dan onder Geïnstalleerde bestanden kiezen voor 'Integriteit controleren van spelbestanden'. Dat hielp bij mij.JoepW schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:01:
Ik krijg CS2 niet meer opgestart. Met Skyve net alle mods en assist uitgezet die niet geüpdatet zijn na de laatste nieuwe versie van CS2 en dan nog crasht de boel. Ik heb de hoop ff opgegeven...
Ziet er veel beter uit. Als die shoulder dan nog een sidewalk zou kunnen zijn, dan zou dat een ideale variant zijn en hoe die volgens mij origineel had moeten zijn.Crazz schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:06:
[...]
Met Road Builder heb ik er dit van gemaakt. Begonnen met de Angled Parking Alley, en daar aan weerszijden (buitenkant) een 'shoulder' aan toegevoegd van 2m. Vervolgens langs de rijbaan aan de binnenkant de shoulder verwijderd (die zit er standaard in). Misschien had ik die ook wel naar de buitenkant kunnen verplaatsen bedenk ik me nu![]()
[Afbeelding]
Ik (we) ben (zijn) blijkaar niet de enige die merken dat er steeds minder verkeer is: (@Jeffrey1908 @JelleDJs )
https://forum.paradoxplaz...ed-to-the-launch.1720703/
[ Voor 7% gewijzigd door Flying Hawkic op 13-12-2024 10:34 ]
Top! Dat was ut.Crazz schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:08:
[...]
Wat kan helpen is in Steam klikken op Eigenschappen bij Cities Skylines 2, en dan onder Geïnstalleerde bestanden kiezen voor 'Integriteit controleren van spelbestanden'. Dat hielp bij mij.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Is dat de save die je geteeld hebt?Goldia schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:51:
Jawel 50 autosaves, maar er is er geen een die laadt. Heb ze niet alle 50 geprobeerd, maar wel de eerste de laatste en een paar er tussenin. Helaas allemaal meteen CTD.geert_s schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:53:
[...]
Nog een reden om je stad steeds in nieuwe saves op te slaanBij een corrupt bestand kun je in ieder geval nog een klein stukje terug. Heb je ook geen autosaves om naar terug te keren?
Dit doet het hier wel, kun je die save die niet laadt delen?
https://mods.paradoxplaza.com/mods/96579/Any @LoneRanger
[ Voor 13% gewijzigd door Goldia op 13-12-2024 17:28 ]
Ik lees hier dat er best veel mensen last hebben dat hun game crasht of niet opstart, ik heb er gelukkig nu even geen last van net na de update wel tot 2 keer toe.
Nou probeer ik altijd wel een beetje een patroon te ontdekken, ik heb wel een beetje gemerkt dat sinds ik Windows 11 24H2 draai ik met meerdere games een crash heb gehad terwijl ik hiervoor duidelijk minder last van had, Black Ops 6, Planet Coaster 2, Cities 2.
Kan iemand zich hier ook in vinden? Ik heb verder weinig tot geen verstand van hoe dit invloed kan hebben door Windows maar ik heb wel het idee dat met name games hier last van hebben, sinds ik me pc heb had ik zelden last van games die zomaar afsluiten bijvoorbeeld.
Nou probeer ik altijd wel een beetje een patroon te ontdekken, ik heb wel een beetje gemerkt dat sinds ik Windows 11 24H2 draai ik met meerdere games een crash heb gehad terwijl ik hiervoor duidelijk minder last van had, Black Ops 6, Planet Coaster 2, Cities 2.
Kan iemand zich hier ook in vinden? Ik heb verder weinig tot geen verstand van hoe dit invloed kan hebben door Windows maar ik heb wel het idee dat met name games hier last van hebben, sinds ik me pc heb had ik zelden last van games die zomaar afsluiten bijvoorbeeld.
Hij doet het bij mij gewoon?
Ja bij mij niet. En nu? Speel je mods?
[ Voor 4% gewijzigd door Goldia op 13-12-2024 19:32 ]
Ja met mods maar kom er ook vanille wel in.
96593 is save met vanille
96593 is save met mijn 96mod playset.
Ik heb verder niks met de stad gedaan behalve pauzeren en nieuwe save gemaakt. Geen idee wellicht werkt het? Als het niet werkt en met een Vanille playset ook niet dan ligt het echt aan jouw spel of computer?
Dankjewel! Ik ga het even proberen, als ik weer achter mijn pc zit!LoneRanger schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:55:
[...]
Ja met mods maar kom er ook vanille wel in.
96593 is save met vanille
96593 is save met mijn 96mod playset.
Ik heb verder niks met de stad gedaan behalve pauzeren en nieuwe save gemaakt. Geen idee wellicht werkt het? Als het niet werkt en met een Vanille playset ook niet dan ligt het echt aan jouw spel of computer?
Heb sinds de update ook continu crashes. Heb nu maar 5 mods aan, en daarmee lukt het dan toch om in-game te komen.
Om snel mijn stad naar de 600K inwoners te krijgen heb ik maar even alle industrie-, office- en commercial-demand opgevolgd en veel bij geplaatst. Met die instelling toch binnen een uur 10K mensen erbij gekregen. Ik hoef nu nog maar 9K á 10K nieuwe inwoners en dan ga ik eindelijk een nieuwe stad beginnen.
Misschien dat ik toch alsnog met unlimited money ga beginnen aan een nieuwe stad.
Om snel mijn stad naar de 600K inwoners te krijgen heb ik maar even alle industrie-, office- en commercial-demand opgevolgd en veel bij geplaatst. Met die instelling toch binnen een uur 10K mensen erbij gekregen. Ik hoef nu nog maar 9K á 10K nieuwe inwoners en dan ga ik eindelijk een nieuwe stad beginnen.
Misschien dat ik toch alsnog met unlimited money ga beginnen aan een nieuwe stad.
We zijn duidelijk niet de enige die minder verkeer merken. Meerdere mensen klagen over lege straten. Hopelijk komt er een reactie van CO.
Naarmate de stad steeds meer inwoners krijgt, neemt het relatief aantal gesimuleerde 'agents' steeds verder af. Het grotere oppervlakte van de stad zorgt er dan voor dat de stad steeds leger aanvoelt.Flying Hawkic schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:31:
We zijn duidelijk niet de enige die minder verkeer merken. Meerdere mensen klagen over lege straten. Hopelijk komt er een reactie van CO.
Heb CS2 weer eens afgestoft na een maand of 3 niet aangeraakt te hebben. De region packs zijn een welkome toevoeging, lekker veel variatie in bouwstijlen.
Mijn oudste stad met 322k+ inwoners weer wat nieuw leven ingeblazen. Inkomen ruim 1.1M per uur, wat wel wat veel is? Heb deze savegame na Economy 2.0 Patch nog wel gespeeld, en nu ook weer een paar uur, dus ik verwacht eigenlijk wel dat alles uitgeleveled is.
Wel een vaag bugje met UK Pack (Al dan niet door mods, nog niet uitgevogeld), de gebouwen spawnen traag in. Soms even geheel onzichtbaar zoals 1e screenshot, soms als grijze blokken. Uiteindelijk (30-60 sec) laden ze wel. Als ik de game restart laden ze weer traag in.
/f/image/zh4ROCMWIwtEZgC3LlaReCO0.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/Vxh6QltJUCYl2dPYJoh4d49x.png?f=fotoalbum_medium)
Ben nu al fan van de Urban Elementary School. Met een beetje liefde van MoveIt schuiven ze mooi in elkaar, lekker compact en veel studenten. In screenshot hierboven 3 naast elkaar. (En allemaal vol!)
Mijn oudste stad met 322k+ inwoners weer wat nieuw leven ingeblazen. Inkomen ruim 1.1M per uur, wat wel wat veel is? Heb deze savegame na Economy 2.0 Patch nog wel gespeeld, en nu ook weer een paar uur, dus ik verwacht eigenlijk wel dat alles uitgeleveled is.
Wel een vaag bugje met UK Pack (Al dan niet door mods, nog niet uitgevogeld), de gebouwen spawnen traag in. Soms even geheel onzichtbaar zoals 1e screenshot, soms als grijze blokken. Uiteindelijk (30-60 sec) laden ze wel. Als ik de game restart laden ze weer traag in.
/f/image/zh4ROCMWIwtEZgC3LlaReCO0.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/Vxh6QltJUCYl2dPYJoh4d49x.png?f=fotoalbum_medium)
Ben nu al fan van de Urban Elementary School. Met een beetje liefde van MoveIt schuiven ze mooi in elkaar, lekker compact en veel studenten. In screenshot hierboven 3 naast elkaar. (En allemaal vol!)
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Heb het spel ook maar eens afgestaft via geforce now deze keer. Erg vermakelijk weer en zeer mooie nieuwe content allemaal. Nu heb ik daar wel een irritant dingetje. Asl ik iets neerzet of juist verwijder dan zie ik de vervaging alsof het beeld niet goed word opgeschoond. Komt iemand dit bekend voor icm Geforce Now?