Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:11

Nakebod

Nope.

Ghosting bedoel je? Langzaam vervagen?
Als het goed is is dat wat ze DLSS Ghosting noemen, en alleen voorkomt op nVidia videokaarten. Heb zelf een AMD kaart dus geen last van.
De fix is een DLL vervangen, maar.. bij GeForce Now zal dat vast kunnen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nakebod schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:48:
Ghosting bedoel je? Langzaam vervagen?
Als het goed is is dat wat ze DLSS Ghosting noemen, en alleen voorkomt op nVidia videokaarten. Heb zelf een AMD kaart dus geen last van.
De fix is een DLL vervangen, maar.. bij GeForce Now zal dat vast kunnen.
Deze tip werkt prima!

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:35
@Nakebod dat gaat op geforce now inderdaad niet lukken :+ Ben even in de settings gedoken en heb DLSS uitgezet en nu ziet het er een beetje beter uit inderdaad

[ Voor 46% gewijzigd door Webgnome op 14-12-2024 17:18 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:08
JelleDJs schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:56:
[...]

Wat doet de traffic light enhancement mod? Ik dacht dat die in den beginnen puur zelf dingen anders deed, maar je kunt nu zelf stoplichten inregelen? Als in hoe dat vroeger bij CS1 de TM:PE ging?
...
Yes, zie https://github.com/slyh/C...ment/blob/master/GUIDE.md
Ook rechtsaf door rood-vrij en stoplichten zodat alleen de voetgangers over mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:55:
[...]

Ja met mods maar kom er ook vanille wel in.
96593 is save met vanille
96593 is save met mijn 96mod playset.

Ik heb verder niks met de stad gedaan behalve pauzeren en nieuwe save gemaakt. Geen idee wellicht werkt het? Als het niet werkt en met een Vanille playset ook niet dan ligt het echt aan jouw spel of computer?
Helaas werkt dit ook niet. Hij begin wel met laden, dus dat was al beter dan mijn eigen safe. Toen hij klaar was met laden kreeg ik een popup van road builder dat sommige roads in mijn stad 'invalid' waren. Ik kon ervoor kiezen om ze te resetten naar Vanilla; ja of nee. Ik drukte op ja en boem: CTD. Nog een tweede keer geladen. Hij laadt opnieuw wel goed. Dit keer op nee geklikt, dan krijg ik wel de game te zien, maar zijn alle huizen ineens abandoned en als ik op play druk, boem weer meteen een CTD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-06 07:56
We did it!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTbG9v8zVa7swclvY0g8dUHI1Qo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/n5bFb9twQ1RdQb3iIGx0fOwv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kX3enMILLidIpQCDKF-BGmLwp3k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DX6MBA4qUgNJxEaZFBSFdWVD.jpg?f=user_large

Blijkbaar, als je op een gegeven moment de aanwezige demand daadwerkelijk uitvoert, dan schieten de inwoners omhoog van 550.000 naar 600.000.

Nu gaan we weer proberen om langzaamaan mods weer aan te zetten en te kijken of we iets moois kunnen maken in een nieuwe stad.

Voor de liefhebbers, ik heb de stad in PDX Mods ook geüpdatet!

[ Voor 4% gewijzigd door JelleDJs op 15-12-2024 10:50 . Reden: PDX Mods update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Wel vreemd allemaal behalve die meldingen van roadbuilder en de huizen, dat is vrij normaal zonder de mods die je daarvoor nodig hebt. Als je plopt is er niet gezoned en vandaar dat huizen dan onbewoond worden verklaard. Had je al geprobeerd om die saves vanille te laden, als dat bij mij werkt zou dat bij jou ook moeten werken en weet je zeker dat het een mod is die dwarsligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:47:
Wel vreemd allemaal behalve die meldingen van roadbuilder en de huizen, dat is vrij normaal zonder de mods die je daarvoor nodig hebt. Als je plopt is er niet gezoned en vandaar dat huizen dan onbewoond worden verklaard. Had je al geprobeerd om die saves vanille te laden, als dat bij mij werkt zou dat bij jou ook moeten werken en weet je zeker dat het een mod is die dwarsligt.
Goede suggestie. Ga ik dat nog doen! Het is trouwens maar 1 save toch die je hebt geupload?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Nee, twee savegames. een Vanille gesaved en een mod mijn mod-pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:54
Sinds de laatste update heb ik vrij veel crashes to desktop, echt vervelend. Ik laat het denk ik maar even liggen tot de bridges en ports update er eindelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Laatst online: 21:20
Worsteneter schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:39:
Sinds de laatste update heb ik vrij veel crashes to desktop, echt vervelend. Ik laat het denk ik maar even liggen tot de bridges en ports update er eindelijk is.
Bij mij ook al een paar keer ja. Laatste keer was toen ik iets met de Picker mod kopieerde, maar geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Wat wel opvalt is dat er steeds wel een autosave beschikbaar is als ik de game weer opstart, dus misschien gaat daar iets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:35:
Nee, twee savegames. een Vanille gesaved en een mod mijn mod-pack.
Maar het zijn dezelfde mod numbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:55:
[...]

Ja met mods maar kom er ook vanille wel in.
96593 is save met vanille
96593 is save met mijn 96mod playset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ah stom, de andere is 96592 Jatwerk2 met mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Worsteneter schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:39:
Idem, had er vroeger nooit last van. Recent enkele keren gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 14:05
Ik heb dat eigenlijk alleen als ik move it gebruik. Niet altijd, maar elke keer als ik dingen wil verplaatsen is het 50/50 of die crasht of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzR2aZhsaREYeRukBMSwfi2jvic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeAavQlGhcXzz84UkKMtz6jc.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds de nieuwe update is het toch weer gaan kriebelen en eerlijk gezegd draait het spel best wel soepel met mijn oude 1060gtx. De daklozen rende met z'n allen de stad uit. Dus die bug is eindelijk helemaal opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:04
Mol_1248163264 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:41:
[Afbeelding]

Sinds de nieuwe update is het toch weer gaan kriebelen en eerlijk gezegd draait het spel best wel soepel met mijn oude 1060gtx. De daklozen rende met z'n allen de stad uit. Dus die bug is eindelijk helemaal opgelost.
Wacht maar tot je boven de 300K inwoners komt :)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:14:
Ah stom, de andere is 96592 Jatwerk2 met mods.
Vanilla save van jou geladen, zonder enige mods in mijn playset. Helaas knalt hij er toch meteen uit als ik op unpause druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
De Traffic mod geeft nog steeds enorme problemen in mijn game. Zodra ik die mod geactiveerd heb, wilt mijn spel niet meer naar het menu komen.

Maar ik kwam er vandaag achter dat, zodra ik mijn spel unpause, mijn nieuwe stad METEEN crashed.
Heb nu uiteindelijk Realistic Trips uitgezet, en dat zorgt ervoor dat ik in ieder geval Road Editor en Anarchy kan draaien. Baal er nog wel steeds van dat Traffic het bij mij absoluut niet doet.

Ik ga binnenkort eens proberen om ALLEEN met Traffic mijn spel op te starten. Als dat het doet, ligt het dus niet aan Traffic.

Af en toe begin ik wel een beetje een hekel aan dit spel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
JelleDJs schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:30:
De Traffic mod geeft nog steeds enorme problemen in mijn game. Zodra ik die mod geactiveerd heb, wilt mijn spel niet meer naar het menu komen.

Maar ik kwam er vandaag achter dat, zodra ik mijn spel unpause, mijn nieuwe stad METEEN crashed.
Heb nu uiteindelijk Realistic Trips uitgezet, en dat zorgt ervoor dat ik in ieder geval Road Editor en Anarchy kan draaien. Baal er nog wel steeds van dat Traffic het bij mij absoluut niet doet.

Ik ga binnenkort eens proberen om ALLEEN met Traffic mijn spel op te starten. Als dat het doet, ligt het dus niet aan Traffic.

Af en toe begin ik wel een beetje een hekel aan dit spel te krijgen.
Ik had eerst ook problemen met de Traffic mod maar dit was voor mij de oplossing: Verwijder de mod via Skyve en voeg deze daarna weer toe. De game crasht bij mij nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
Mol_1248163264 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:33:
[...]

Ik had eerst ook problemen met de Traffic mod maar dit was voor mij de oplossing: Verwijder de mod via Skyve en voeg deze daarna weer toe. De game crasht bij mij nu niet meer.
Held! Heeft het meteen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Goldia schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:23:
[...]

Vanilla save van jou geladen, zonder enige mods in mijn playset. Helaas knalt hij er toch meteen uit als ik op unpause druk.
Heel vaag. Verify integrity via steam had je al gedaan? Met andere saves geen last? Als je zonder mods die save niet kunt laden en ik wel dan zou het aan jou spel moeten liggen aangezien het bij mij wel lukt? misschien dat iemand anders jou save kan proberen [vanille] of geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:11:
[...]

Heel vaag. Verify integrity via steam had je al gedaan? Met andere saves geen last? Als je zonder mods die save niet kunt laden en ik wel dan zou het aan jou spel moeten liggen aangezien het bij mij wel lukt? misschien dat iemand anders jou save kan proberen [vanille] of geprobeerd heeft?

[...]
Ja heb integrity gecontroleerd. Andere steden doen het wel, het is echt alleen deze stad. Komt wellicht omdat alles geplopped is en met heel veel mods is gespeeld. Misschien CS2 helemaal opnieuw installeren, maar denk ik eerlijk gezegd dat dat weinig uitmaakt.

Heb jij hem zonder mod geladen en dat draait hij gewoon als je op unpause klikt?

[ Voor 5% gewijzigd door Goldia op 18-12-2024 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Goldia Ja, hier laadt je stad vanille en loopt die ook. Heb hem maar een minuutje laten lopen want alle huizen die geplopt waren werden meteen abandoned natuurlijk.

Ik weet niet of het gerelateerd is maar kennelijk kan move-it problemen geven, staat inmiddels op status "warning" Dat zou ook kunnen verklaren waarom er meer CTD's zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:11

Nakebod

Nope.

Stad is inmiddels 430k+ inwoners (Sinds vorige week ruim 100k erbij)

Paar dingen waar ik nog steeds tegenaan loop:
- Constant hoge vraag naar alle verschillende zone-types.
- Veel commercial: "Not enough customers". Terwijl ik niets (Ook geen mixed) erbij bouw.
- Om bovenstaande proberen op te lossen ben ik low density aan het upgraden naar medium of high.
- Best veel huizen die klagen om "High rent". Residential en commercial staan op 3%. (Hoger laat de demand wel wat afnemen, maar ook meer klagende inwoners)
- Scholen kan ik zowat oneindig plaatsen, zitten allemaal in no-time bomvol.
- Veel vraag naar ambulances en lijkwagens.

Ik probeer niet teveel te over-reageren, aka teveel services bouwen, maar balans is nog even ver te zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KJOeRZ9TZ3whh2uHNXo1PORH64=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/7kGvtx3YH2qUgdNd9TeLgulc.png?f=fotoalbum_medium

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Nakebod schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:54:
Stad is inmiddels 430k+ inwoners (Sinds vorige week ruim 100k erbij)

Paar dingen waar ik nog steeds tegenaan loop:
- Constant hoge vraag naar alle verschillende zone-types.
- Veel commercial: "Not enough customers". Terwijl ik niets (Ook geen mixed) erbij bouw.
- Om bovenstaande proberen op te lossen ben ik low density aan het upgraden naar medium of high.
- Best veel huizen die klagen om "High rent". Residential en commercial staan op 3%. (Hoger laat de demand wel wat afnemen, maar ook meer klagende inwoners)
- Scholen kan ik zowat oneindig plaatsen, zitten allemaal in no-time bomvol.
- Veel vraag naar ambulances en lijkwagens.

Ik probeer niet teveel te over-reageren, aka teveel services bouwen, maar balans is nog even ver te zoeken.

[Afbeelding]
Bij not enough customers moet je niet naar de totale demand kijken, maar de locatie van de winkels. Die is waarschijnlijk in een gebied waar weinig potentiële customers zitten. Bij het zonen zie je aan de kleur hoe geschikt het gebied is.

Bij high rent kun je inderdaad upgraden naar medium of high density, de huur wordt dan verdeeld over meer inwoners.

Dat er overal veel vraag naar is, is goed. Probeer er vooral niet teveel aan te voldoen. Het betekent dat je inwoners waarschijnlijk tevreden zijn, en mensen naar je stad willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik heb even jullie hulp nodig. Sinds de laatste patch zijn er nieuwe rotondes beschikbaar. Helemaal geweldig maar de lane switching is toch weer echt van het niveau goudvis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvwgGSBOZnVoJD3Zf-IOyMTgRmY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E1BXzRN6UJjB7YiOLKUGtz7c.png?f=user_large

Er is heel veel lane switching van het verkeer van de straat van rechts vlak voor de rotonde
Er is veel verkeer dat van het noorden naar het zuiden wil dat ineens stil staat midden op de rotonde om toch dezelfde route te vervolgen. En dan heb ik het nog niet over het verkeer dat van zuid naar noord wil en dan gewoon de snelweg oversteekt..

Hoe is dat op te lossen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:28:
Ik heb even jullie hulp nodig. Sinds de laatste patch zijn er nieuwe rotondes beschikbaar. Helemaal geweldig maar de lane switching is toch weer echt van het niveau goudvis:

[Afbeelding]

Er is heel veel lane switching van het verkeer van de straat van rechts vlak voor de rotonde
Er is veel verkeer dat van het noorden naar het zuiden wil dat ineens stil staat midden op de rotonde om toch dezelfde route te vervolgen. En dan heb ik het nog niet over het verkeer dat van zuid naar noord wil en dan gewoon de snelweg oversteekt..

Hoe is dat op te lossen?
Het ziet er uit als een heel complex knooppunt met weinig ruimte en veel verkeer. Kan je het niet wat ruimer opzetten allemaal? Vind het moeilijk om je zo te helpen op basis van dit screenshot. Misschien kan je je save eens delen?

Ps: ben een paar daagjes weg dus komende tijd geen tijd om te spelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Goldia op 24-12-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Save delen doe ik ff niet. Nadat ik het screenshot poste heb ik het inderdaad aangepast. Ik was mij aan het afvragen waarom dat de rotonde maar 2 baans is. Dat heb ik inmiddels opgelost. Lijkt al een stuk soepeler te werken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Webgnome schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:28:

[Afbeelding]

Hoe is dat op te lossen?
Het oogt allemaal wat krap. Er is te weinig ruimte om goed in en uit te voegen. Ook hebben een aantal van de zijwegen (rechts afslaan voor de rotonde) geen aparte in en uitvoeg stroken.

• Bartvw
  • Laatst online: 22:08
Ahh.. was net lekker bezig. Had zojuist de French en Germany pack gedownload.
Dus ik lekker bouwen en uitbreiden, nieuwe tiles gekocht, snelweg, trein alles. Laatste stukje even pielen met Move-It.. Poef.. Crash.

Opnieuw opstarten.. is CS alle settings vergeten, zelfs de tutorial kwam weer in beeld. Laatste stukje, poef weer crash.
Dit verpest het leuke spelen wel zo, ik hoop snel op iets meer stabiliteit.

Afgelopen dagen ook mijn zoontje van 6 lekker laten spelen met de stad. Die heeft alleen maar ambulances en brandweerauto's gevolgd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
Ik kan het spel niet meer opstarten. Nadat het logo in beeld komt crasht hij naar de desktop. Is daar een fix voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
Avalaxy schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:34:
Ik kan het spel niet meer opstarten. Nadat het logo in beeld komt crasht hij naar de desktop. Is daar een fix voor?
Wat kan helpen is in Steam klikken op Eigenschappen bij Cities Skylines 2, en dan onder Geïnstalleerde bestanden kiezen voor 'Integriteit controleren van spelbestanden'. Dat hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 23:03
Crazz schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:52:
[...]

Wat kan helpen is in Steam klikken op Eigenschappen bij Cities Skylines 2, en dan onder Geïnstalleerde bestanden kiezen voor 'Integriteit controleren van spelbestanden'. Dat hielp bij mij.
Dat hielp idd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gelukkig nieuwjaar stedenbouwers :)

Sinds mijn favoriete stad niet meer opstart, heb ik moeite om weer te beginnen. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Goldia schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 09:42:

Sinds mijn favoriete stad niet meer opstart, heb ik moeite om weer te beginnen. Iemand tips?
Gelukkig nieuwbouwjaar :)

Mijn stad werkt nog wel en kan ik nog niet verlaten, maar anders.. ik heb genoeg inspiratie op Reddit gezien om wat nieuwe toffe dingen te proberen. Ik zag een stad die helemaal rondom grachtengordels was opgebouwd a la Utrecht of Amsterdam. Lijkt me leuk om zoiets eens te proberen. Dat zijn wel dingen die je meteen bij een nieuwe stad wilt proberen.. ik ga niet mijn halve stad slopen voor een paar grachten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JelleDJs
Iedereen allereerst een goed nieuwjaar, moge er flink gebouwd worden!

Mooi moment om mijn tweede stad te laten zien, of tenminste, hoe die tot nu toe is. Ik heb één 'groot' gedeelte en ik probeer tot nu toe om de rest kleinere 'dorpjes' te laten zijn. Uiteindelijk zal het een en ander wel tegen elkaar aan groeien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SRN5jlyOWf3hHpsu3Ww5htBvUg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYZR7TY65rxMRRJvEgcvqvnd.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCQSBlpr2eTpxbpkjTpN6bw9Hm8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQJnQSvpQX6WkDu3BFTPg9hh.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUvbXU-8LwdRske84bbZU8A_e9c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnsrTjwVeMeBT1LTlIpj82be.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJd3VeAy0sFM72K8YKu_eEmQqyI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26bTxX8gteLoT8Z5M52nvI9r.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtDyGlbD8TpcjwXNJ8NwSCGP6WY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7NvgczYv6SHufsVboNNfdiV.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKvI4LAObQ3xsJIQZu9G-tS0D28=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XD4Cxrx1a1rR6FehxGdb2bC8.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYlWIiUXHxM2JhTFg-dnmzbpSz0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44i46uQ4KP51jWdIKhXSOqW1.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53fz9L26ssF9QTYMxz8p73hbUHs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQeUgH2u11xOI3VCLmnva717.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYPjq1oHN_EbZ90yBMttsVEQtrc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYrsEJi6eUWrOBIcaBBsfCw5.jpg?f=fotoalbum_medium

offtopic:
Nu dacht ik dat door de grote thumbnails te posten, dit automatisch een galerij zou worden, maar blijkbaar niet! Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:47
Ik ben deze kerstvakantie ook maar weer eens aan de slag gegaan met Cities Skylines 2 :)

Welkom in Tsjoenderlân, een stad van ca 80000 inwoners en nog een klein dorpje aan de andere kant van het water. Tot nu toe ging het gestaag en organisch doorbouwen best aardig, al heb ik wel wat leuke spaghettisnelwegen aangelegd. Verkeer zit slechts rond de 60% met een paar bottlenecks. Maar zie nog niet echt hoe die op te lossen zijn (wellicht toch een metrolijntje openen?). Volgende stap wordt in ieder geval de industrie uitbreiden met een haven en cargotrein aan de andere kant van het kanaal. Ook hier komt nog wat goedkope woningbouw ;)

Wat shots van bovenaf:
Het stuk waar ik ben begonnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZd806lehZnUFoTKgN-dghc0YB8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/V9TVaQZqdBsd9BVU9tUVGboe.png?f=fotoalbum_medium

Hoogbouw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMD7RvQUQsOBxfFrzIS3Yox61xM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/mqyBPm7yCGvzWChcAwKGnawY.png?f=fotoalbum_medium

Doorkijkje naar de Universiteit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEMGmYTjyIn865R14BKHjvI3sVI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/JGJimjEj0INeJjJ14FHQMPpR.png?f=fotoalbum_medium

Skyline vanaf het water met de brug op de achtergrond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67mqIk5M9RWyhP_VfaTUA9_Fc38=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ZSOepBLcxXA5DtuINRu4VKOc.png?f=fotoalbum_medium

Even buurten in de sjieke wijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGGqpT5pGoUa2Q4FgA5GLa4E2Qc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/8HX4zf02LBO75eRsdklDaiuq.png?f=fotoalbum_medium

Koffie op het dakteras aan het grote park en het gemeentehuis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9z1y5Jh6_IxnnT5b1fOl53aPRmo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/YkRTV9dzpw8CwZVdYtO8XKAf.png?f=fotoalbum_medium

Het dorp aan de overkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/378uWls3eFHeRjl0rP1KlSz9D0Y=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/hrLc6di9auRVPfLp7YOwdtvH.png?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Y8qCeMUUn06nkWLdoOuJCOgs0k=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/IIrYhhwTqNlPMXT9PhnkHKol.png?f=fotoalbum_medium

Gebruikte map: https://mods.paradoxplaza.com/mods/91633/Any

En een kaartje met https://github.com/taipei-native/Carto/wiki/Tutorial en QGIS :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqbAl26rBvyvxG7AYvwqFqDj-T8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/dY0lWX4nhZE77LsNThtR9Xiy.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goldia schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 09:42:

Misschien kan je de map Segunda Beach eens proberen? Daar wil ik zelf een keer in herstarten, want ik speel niet meer sinds mijn stad groot is geworden (reden: https://forum.paradoxplaz...ed-to-the-launch.1720703/)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb bij 100k nog steeds best wel heel wat traffic voor mijn gevoel door twee mods die ik gebruik. Maar wellicht moet ik er even mee spelen om het nog beter te krijgen. Deze twee mods zijn wel interssant daarvoor:

https://mods.paradoxplaza.com/mods/76836/Windows
https://mods.paradoxplaza.com/mods/77171/Windows

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 11-01-2025 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GENETX schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:22:
Ik heb bij 100k nog steeds best wel heel wat traffic voor mijn gevoel. Maar wellicht meot ik er even mee spelen. Deze twee mods zijn wel interssant daarvoor:

Ja er bestaan inderdaad mods voor, maar ik vind het zonde dat je hier mods voor zou moeten gebruiken. Dit zou vanilla toch ook goed moeten zitten. Welke settings gebruik je met deze mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
GENETX schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:22:
Ik heb bij 100k nog steeds best wel heel wat traffic voor mijn gevoel. Maar wellicht meot ik er even mee spelen. Deze twee mods zijn wel interssant daarvoor:

Waarom zou je mods moeten installeren? Kijk even naar een gemiddelde stad in het echt van 100k inwoners en zie wat daar aan verkeersproblematiek is in de ochtend/avond spits. En nee, daar kun je dan ook niet gewoon door rijden. Als je mods nodig hebt dan doe je denk ik iets fout of je accepteert gewoon niet dat mensen in de file kunnen staan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb het helemaal niet over file's en dergelijke. Als je de link in Flying Hawkic zijn post leest (https://forum.paradoxplaz...ed-to-the-launch.1720703/) dan zie je dat men het aantal auto's artificieel terugschroeft in de simulatie als hack om de rekenkracht te beperken. Daarmee wordt de stad dus wel erg leeg.

De mods die ik aangeef kunnen dat (deels) oplossen, met name de eerste. Die geven de optie om letterlijk deze "traffic reduction coefficient" terug te schroeven, de ander geeft een realistisch gebruikspatroon voor bijvoorbeeld Nederland.

Het ging hier om de realisme van de simulatie. En ja, die hangt dus ook af van je wegennet, parkeerplaaatsen, OV, afstand tussen wonen en werken.

Edit: Wellicht was mijn originele post niet duidelijk, maar ik heb juist nog redelijk realistisch verkeer doordat ik mods gebruik. De eerste mod heb ik gister geïnstalleerd en zonder was het echt een dode stad qua verkeer! (En ja, ik let op de tijden ivm rush hour waves)

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 11-01-2025 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:33:
[...]

Waarom zou je mods moeten installeren? Kijk even naar een gemiddelde stad in het echt van 100k inwoners en zie wat daar aan verkeersproblematiek is in de ochtend/avond spits. En nee, daar kun je dan ook niet gewoon door rijden. Als je mods nodig hebt dan doe je denk ik iets fout of je accepteert gewoon niet dat mensen in de file kunnen staan.
Het gaat hier om het omgekeerde. Hoe groter de stad, hoe eenvoudiger alles wordt en hoe minder leven er in de stad is. Zie ook dit topic: https://forum.paradoxplaz...ed-to-the-launch.1720703/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eigenlijk heel treurig he, dat dit nodig is....

Het os overigens al heel lang stil vanuit het CO team. Zouden ze nog bezig zijn met fixes? Of zouden ze er al klaar mee zijn? :) Ik merk dat ik moeilijk nog weer kan beginnen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
@Flying Hawkic ik heb de settings op Netherlands (verder defautl) staan voor Realistic Traffic. De traffic reduction coefficient staat op 0. Maar ik moet zeggen, mijn stad was net ook wel erg dood. Ik heb een beetje met OV gespeeld (dat uitgezet), maar het blijft rustig waar ik voorheen, rond de 80k nog leuke opstoppingen kreeg om op te lossen.

Ik krijg enkel een file over de hele snelweg als ik ineens een enorme woonwijk zone. Maar als ik geen zoning toevoeg, dus het verkeer van de stad zelf heb, dan valt het mij ook tegen. Dat terwijl mijn flow maar 60% zou moeten zijn...

En ja, bij mij is de lol er ook wel even vanaf nu weer. Ik hou van het oplossen van problemen en die komen nu niet meer :(

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 13-01-2025 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02:30
Flying Hawkic schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:01:
[...]

Ja er bestaan inderdaad mods voor, maar ik vind het zonde dat je hier mods voor zou moeten gebruiken. Dit zou vanilla toch ook goed moeten zitten. Welke settings gebruik je met deze mods?
Ben het hier helemaal mee eens, mods moeten je iets extra's geven of iets toevoegen.
De hobbyist die een mod maakt omdat die dat leuk vind kan dit wel en een dev team (die het voorheen al op orde had is pas sinds de laatste update) die schroeft het dood leuk terug, prioriteit of wat het ook is ik snap het niet, er is gewoon geen uitdaging op deze manier. Ik snap ook niet wat het heeft doen besluiten, vreemde gang van zaken helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Flying Hawkic schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:13:
[...]

Het gaat hier om het omgekeerde. Hoe groter de stad, hoe eenvoudiger alles wordt en hoe minder leven er in de stad is. Zie ook dit topic: https://forum.paradoxplaz...ed-to-the-launch.1720703/
Dit is helemaal waar. Mijn stad heeft 35.000 inwoners maar er is best veel verkeer. Ik heb wel overal veel parkeermogelijkheden en ik gebruik de mod realistic trips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:16:
@Flying Hawkic ik heb de settings op Netherlands (verder defautl) staan voor Realistic Traffic. De traffic reduction coefficient staat op 0. Maar ik moet zeggen, mijn stad was net ook wel erg dood. Ik heb een beetje met OV gespeeld (dat uitgezet), maar het blijft rustig waar ik voorheen, rond de 80k nog leuke opstoppingen kreeg om op te lossen.

Ik krijg enkel een file over de hele snelweg als ik ineens een enorme woonwijk zone. Maar als ik geen zoning toevoeg, dus het verkeer van de stad zelf heb, dan valt het mij ook tegen. Dat terwijl mijn flow maar 60% zou moeten zijn...

En ja, bij mij is de lol er ook wel even vanaf nu weer. Ik hou van het oplossen van problemen en die komen nu niet meer :(
Ja exact. Ik vond het leuk dat het druk was tijdens de spits om alles rustig te zien worden tijdens de nacht. Wegen beter maken enz. Dat is allemaal niet meer nodig eens je stad groter wordt. Je kan de meest debiele layout maken en nog draait het verkeer soepel.

Als ik kijk naar mijn statistieken voor flow, is die ook voor dag en nacht hetzelfde. De lijn is gewoon vlak dus ook de grafiek bevestigt dat er geen spitsuur meer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goldia schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:14:
Eigenlijk heel treurig he, dat dit nodig is....

Het os overigens al heel lang stil vanuit het CO team. Zouden ze nog bezig zijn met fixes? Of zouden ze er al klaar mee zijn? :) Ik merk dat ik moeilijk nog weer kan beginnen :(
Ja ik vind van wel; Ik blijf het topic ook naar boven brengen in de hoop op een reactie van CO. En het is inderdaad ondertussen heel stil bij CO.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het nog goed komt met CS2. De release was oktober 2023. We zijn 2025 en de game is nog steeds in twijfelachtige staat. Was het project niet te ambitieus voor het team van CO?

Ik las even een update terug van september 2024 waar ze in schreven (https://www.paradoxintera...to-the-release-schedule):
Following the Economy 2.0 patch we received a lot of great feedback on the difficulty of the game. Some of you enjoyed the added challenge while others did not. We understand that using the game options that disable achievements is not the most elegant solution for those of you who enjoy a lot of creative freedom while also wanting to keep some of the challenges in your gameplay experience. We are taking the time in the next months to figure out how we can better provide both fun and challenging experiences for the different types of players we have.
Bedenk je je niet voor je begint te ontwikkelen hoe een game fun en challenging kan zijn?

Ik heb steeds vaker het idee dat er bij CS2 moeite is gestoken in de "verkeerde" dingen. Ze proberen teveel te simuleren, veel meer dan nodig om een tof spel te hebben. Ze proberen zoveel te simuleren dat de simulatie zo complex is dat er met elke update wel iets is dat stuk gaat. Ze proberen zoveel te simuleren dat de simulatie moet worden teruggeschroef als je stad groter wordt.

Als je mensen ziet spelen, zie je ze allemaal gebouwen manueel neerzetten. Het is gewoon onmogelijk om realistische steden te bouwen als je zoning baseert op vierkante vakjes. Dat hadden ze beter kunnen doen.

Ik wil niet negatief klinken, maar ik vind het zo zonde dat de game in deze staat is en dat er zo weinig vooruitgang is.

Er ligt een grote markt open voor een concurrent. Net zoals de dood van Simcity de start van CS1 betekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
@Flying Hawkic Ik heb flink uren in CS1 zitten, omdat het spel klopte. Dingen zoals de industries dlc vond ik erg gaaf, die diepgang en micromanagement mis ik in CS2.

Tuurlijk zijn er wel dingen verbeterd in CS2, maar voor mijn gevoel zijn die verbeteringen in ruil voor iets anders gegaan en dat is zonde.

Er moet eigenlijk een CS1 remaster komen :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-06 09:43
Ik ben recent dan weer met het spel begonnen sinds die country packs uit zijn en moet eigenlijk zeggen dat ik me er prima mee vermaak en ik vind de staat van het spel eigenlijk niet eens zo slecht. Sterker nog, door de manier van wegen bouwen en de laadtijden wil ik niet meer terug naar CS1.

Ik wil daarmee niet zeggen dat e.e.a. niet verbeterd moet worden, maar de potentie is m.i. hoger dan CS1, maar die potentie moet wel nog beter benut gaan worden. Sommige mods, zoals Road Builder, geven al wel een inkijkje daarin. Maarja, dat het lang duurt is inderdaad wel een gegeven. Daarnaast verwacht ik nog wel een heel battaljon DLC de komende jaren, Paradox kennende. Net zoals met CS1.

Ik mis op dit moment zelf vooral een asset editor om zelfgemaakte kruispunten op te slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Justinn1988 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:48:
Ik ben recent dan weer met het spel begonnen sinds die country packs uit zijn en moet eigenlijk zeggen dat ik me er prima mee vermaak en ik vind de staat van het spel eigenlijk niet eens zo slecht. Sterker nog, door de manier van wegen bouwen en de laadtijden wil ik niet meer terug naar CS1.

Ik wil daarmee niet zeggen dat e.e.a. niet verbeterd moet worden, maar de potentie is m.i. hoger dan CS1, maar die potentie moet wel nog beter benut gaan worden. Sommige mods, zoals Road Builder, geven al wel een inkijkje daarin. Maarja, dat het lang duurt is inderdaad wel een gegeven. Daarnaast verwacht ik nog wel een heel battaljon DLC de komende jaren, Paradox kennende. Net zoals met CS1.

Ik mis op dit moment zelf vooral een asset editor om zelfgemaakte kruispunten op te slaan.
Ik wil ook niet terug naar CS1, al is het maar omdat roadbuilding in CS2 zoveel beter is. Dat is in mijn ogen eigenlijk de enige echte grote verbetering in CS2. Voor de rest is er zeker veel potentieel, maar het duurt wel heel lang voor zich dat vertaalt in een beter spel. En dat maakt me wat hopeloos. Ik vermoed dat ze veel resources "verspillen" aan de consoleversie, terwijl de PC-versie nog niet eens goed draait (en dan bedoel ik: hij draait wel goed maar alleen omdat de simulatie zo teruggeschroefd is).

Sorry dat ik het verspillen noem. Ik heb zeker niets tegen de consolespelers maar ik denk dat dit spel toch nog altijd PC-first zou moeten zijn. Iedereen heeft toch een PC? Zouden ze dan niet beter investeren in het spel draaien op low-end PC's dan te focussen op een consoleversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Flying Hawkic schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:43:
[...]

Ik wil ook niet terug naar CS1, al is het maar omdat roadbuilding in CS2 zoveel beter is. Dat is in mijn ogen eigenlijk de enige echte grote verbetering in CS2. Voor de rest is er zeker veel potentieel, maar het duurt wel heel lang voor zich dat vertaalt in een beter spel. En dat maakt me wat hopeloos. Ik vermoed dat ze veel resources "verspillen" aan de consoleversie, terwijl de PC-versie nog niet eens goed draait (en dan bedoel ik: hij draait wel goed maar alleen omdat de simulatie zo teruggeschroefd is).

Sorry dat ik het verspillen noem. Ik heb zeker niets tegen de consolespelers maar ik denk dat dit spel toch nog altijd PC-first zou moeten zijn. Iedereen heeft toch een PC? Zouden ze dan niet beter investeren in het spel draaien op low-end PC's dan te focussen op een consoleversie?
Nee niet iedereen heeft een PC. Misschien een laptopje voor erbij, maar zeker niet iedereen heeft een gaming PC. Een game zoals deze op low end PC's of laptops werkend krijgen is geen beginnen aan, dat is voor zo'n simulatiespel gewoon geen haalbare kaart. Dan krijg je zo'n slappe Sim City variant dat overal op moet kunnen draaien, en we weten allemaal wat voor een succes dat is geweest.

Voor zover ik begrepen heb is het ook een ander team dat de consoleversie maakt, dan het team dat de PC versie optimaliseert en uitbreidt. Dat zou (in theorie) elkaar niet in de weg moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:54
Ik mis ook gewoon content. Die bridges en ports DLC zou er Q3 2024 komen.. nu is het spel al een jaar in de lucht maar hebben we nog steeds geen DLC (behoudens wat landen packs en modern dinges). Dat maakt het spel wel een beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs

Hier ben ik het dan weer mee eens.

Ik vind de staat van het spel ook niet slecht, dat roep ik vanaf het begin ook al eigenlijk. Het spel is te spelen zonder mods, al doe ik dat, net zoals bij CS1, ook niet.

Ik heb nu ook weer flinke uitdaging met verkeer in mijn stad. Maar dat vind ik zeker niet de enige uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:57
Ik vind het spel zeker speelbaar en amusant, en een stuk beter dan CS1 (al mis ik soms wat de whimsy). Maar ik ben eens begonnen met oude video's van CPP te bekijken (in CS1), and it looks rough.

Momenteel ben ik zelf even stilgevallen met bouwen. Dat is deels te wijten aan het feit dat ik even verzeild ben geraakt in Horizon Zero Dawn (en ik heb maar een beperkt aantal uren in een dag), en deels aan het feit dat ik nu zie dat de indeling van mijn huidige stad geen steek houdt.

De arterial van mijn stad is een weg gemaakt in Road Builder, gebaseerd op de Antwerpse leien (die zijn aangelegd op de plek van de vroegere stadsomwalling), maar de locatie is niet logisch zijn voor een stadsomwalling en dat stoort mij nu enorm. Dus moet ik ofwel opnieuw beginnen, ofwel de straat los door mijn centrum trekken. (En CPP heeft mij voldoende geïndoctrineerd om zo weinig mogelijk eminent domain toe te passen.)

Maar eens Horizon Zero Dawn uit is, vliegen we er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:57
Er zou een kleine update zijn, die de simulatie iets efficiënter zou moeten maken en wat zaken fixt met de Content Creator Packs

(Samenvatting van CPP - YouTube: This Cities Skylines 2 Update Fixes One Major Thing That's Bothered ...)

Vanavond nog eens kijken, heb er eigenlijk wel nog eens zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
Eventjes de link naar de patch notes voor wie die wilt lezen.
https://forum.paradoxplaz...-3f1-patch-notes.1726512/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:54
En ook de volgende region pack is uit:

Oost Europees

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuk om nieuwe content te zien verschijnen.
Maar die sneeuw moeten ze toch echt eens afwerken. Beetje triestig zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
Het is goed dat ze met enige regelmaat met asset packs komen, maar dat verbloemt natuurlijk ook wel het gebrek aan (zichtbare) voortgang met de asset editor. Ze hebben in het verleden wel eens een ETA genoemd, maar die deadline is alweer overschreden. Recentelijk zijn er geen mededelingen meer over gedaan. En de asset editor was nu juist wat CS:I zo aantrekkelijk maakte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Het zou heel verstandig zijn als het team wat zich nu met de Xbox (optimalisatie) ontwikkeling bezighoud voorlopig andere dingen gaat doen zoals bugs fixen, DLC maken, etc. De rest kan zich dan volledig focussen op de asset editor. Het Xbox project is een dood gewicht dat de studio onder water trekt.

Hopelijk kunnen ze dan ook de rest van de animaties (inclusief fietsten) toevoegen zodat de parken, stadions, etc minder doods aanvoelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mol_1248163264 op 30-01-2025 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 14:05
Crazz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:49:
Het is goed dat ze met enige regelmaat met asset packs komen, maar dat verbloemt natuurlijk ook wel het gebrek aan (zichtbare) voortgang met de asset editor. Ze hebben in het verleden wel eens een ETA genoemd, maar die deadline is alweer overschreden. Recentelijk zijn er geen mededelingen meer over gedaan. En de asset editor was nu juist wat CS:I zo aantrekkelijk maakte.
De asset packs worden door externe mensen gemaakt dus dat heeft nauwelijks invloed op de ontwikkeling van C:S2 zelf.

Ben blij dat we in ieder geval iets meer assets hebben nu, geeft iets meer variatie in de stad.

[ Voor 7% gewijzigd door cracking cloud op 30-01-2025 18:34 ]

• Dreamer-1982
  • Laatst online: 23:22
Even een vraagje voor de doorgewinterde Cities: Skylines II spelers:

Ik ga een PC bouwen voor iemand die er vooral deze game op zal gaan spelen. Op dit moment heeft hij nog een 1080p 144Hz scherm, eventueel in de toekomst kan dat 1440p worden, maar dat hoeft niet allemaal direct.

De wens is wel om dit spel met prima looks te kunnen spelen, zonder dat het op een diashow lijkt.

Ik heb me wat ingelezen en ook youtube videos gezocht om wat benchmarks te zien, maar de meesten zijn minstens 10 maanden a 1 jaar oud. In de tussentijd kan er qua patches natuurlijk behoorlijk wat veranderd zijn en zo wellicht ook betere support voor DLSS en FSR.

Een paar concrete vragen:
- De PC die ik ga bouwen zal zeker op het AM platform zijn. Voegt een 9800X3D heel veel toe voor dit spel ten opzichte van bijv. een veel voordeligere 7700?

Qua videokaart, gegeven de 1080p en eventueel later 1440p resolutie:
- Is deze game veel beter op nVidia dan op AMD? (Op de (oudere) benchmarks die ik gevonden heb lijkt AMD het niet veel minder te doen). Op dit moment is een beetje leuke nVidia helaas slecht leverbaar (Qua budget denk dan aan minimaal rond de 4070s, tot eventueel 4080s, al zal dat op dit moment jong gebruikt moeten want nieuw zijn ze er niet meer voor voordelige prijzen).

Dat zou een voordeel kunnen zijn als AMD kaarten het ook prima doen, een 7800XT of 7900XT zouden dan prima opties kunnen zijn.

- Is ondertussen de support voor DLSS en FSR op een goed niveau? Is een van deze 2 veel beter dan de ander, want stel dat dat bijv. DLSS is dan zou de voorkeur toch een nVidia kaart zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, bedankt alvast!
Ik heb helaas geen antwoord op je vragen. Ik weet wel dat het spel nog steeds enorm zwaar leunt op zowel de CPU als de GPU en zou daar dus zeker niet op besparen.

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50
Dreamer-1982 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:10:

Ik ga een PC bouwen voor iemand die er vooral deze game op zal gaan spelen. Op dit moment heeft hij nog een 1080p 144Hz scherm, eventueel in de toekomst kan dat 1440p worden, maar dat hoeft niet allemaal direct.

De wens is wel om dit spel met prima looks te kunnen spelen, zonder dat het op een diashow lijkt.

Ik heb me wat ingelezen en ook youtube videos gezocht om wat benchmarks te zien, maar de meesten zijn minstens 10 maanden a 1 jaar oud. In de tussentijd kan er qua patches natuurlijk behoorlijk wat veranderd zijn en zo wellicht ook betere support voor DLSS en FSR.

- De PC die ik ga bouwen zal zeker op het AM platform zijn. Voegt een 9800X3D heel veel toe voor dit spel ten opzichte van bijv. een veel voordeligere 7700?

- Is deze game veel beter op nVidia dan op AMD? (Op de (oudere) benchmarks die ik gevonden heb lijkt AMD het niet veel minder te doen). Op dit moment is een beetje leuke nVidia helaas slecht leverbaar (Qua budget denk dan aan minimaal rond de 4070s, tot eventueel 4080s, al zal dat op dit moment jong gebruikt moeten want nieuw zijn ze er niet meer voor voordelige prijzen).

Dat zou een voordeel kunnen zijn als AMD kaarten het ook prima doen, een 7800XT of 7900XT zouden dan prima opties kunnen zijn.

- Is ondertussen de support voor DLSS en FSR op een goed niveau? Is een van deze 2 veel beter dan de ander, want stel dat dat bijv. DLSS is dan zou de voorkeur toch een nVidia kaart zijn.

Mijn ervaring is dat meer cores zeker helpt. Heb nu zelf een 7950x3d, AMD 7900XT en 64 GB memory. Resolutie is 5120x1440. Ik heb voor de test een map gedownload met 1 miljoen inwoners. Zoals in de screenshots is te zien zit ik op ongeveer 15FPS en worden de CPU als GPU behoorlijk belast. Moet wel zeggen dat ik ook met mods / assets draai.

Qua videokaart is wel Nvidia aan te raden voor de DLSS, want AMD wordt niet goed ondersteund. Ik zou ook minimaal 32 GB aanraden, want met de vele asset packages en in de toekomst zal dit alleen maar toenemen is meer geheugen altijd goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGRFUyn-EfXE_C-PnA1d2zU_zwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulGY7U4P0v93FUz8GOLX8RUg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALbaIABGTEyyypM_llu7P4TV_u4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2WODX4LT9Hhm1RLdLxCTUOzv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0U6PUak6spO6igoAYg12dQZzyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8d0LindZFLvkjlqQWAIAtMu.jpg?f=fotoalbum_large

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer-1982
@ChristianD Bedankt voor het delen van deze info. Met 15 FPS is deze stad dus eigenlijk niet eens lekker speelbaar met je huidige pc, terwijl dit toch wel behoorlijke dikke specs zijn.

Wel interessant om te zien dat zowel je gpu als cpu niet op 100% draaien (en ook het geheugen niet vol). Dan zou je verwachten dat er iets nog wat harder moet kunnen om nog iets meer FPS te halen.

Zou de 9800x3d in dit scenario echt te kort schieten? Je hebt dan maar de helft van de cores maar wel allemaal met x3d cache.
Hoe staan de instellingen bij jou, redelijk hoog? Ik vraag me af als je dat iets zou tunen of er nog veel te halen valt.

Verder is je resolutie natuurlijk wel flink hoog, dit is 2x QHD. De persoon voor wie ik de pc bouw gaat voorlopig op 1080p spelen. Is het voor jou makkelijk te doen om exact deze stad eens op 1080p te draaien om te kijken wat dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Dreamer-1982 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:10:

Zelf speel ik ook C:S2 op 1080p. Dat lukt met dit systeem aardig goed. Een stad van 500K inwoners heeft nog redelijk kunnen draaien.

De gemiddelde speler zal zijn/haar stad denk ik niet zo snel boven de 500K inwoners laten groeien. Dus een setup voor een stad van 1 miljoen inwoners is denk ik niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door JelleDJs op 14-02-2025 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer-1982
@JelleDJs Ok, bedankt voor het delen. Goed punt wat je daar aanhaalt, een stad van 1 miljoen is wellicht een beetje overkill. Is bij jou de CPU voor de volle 100% belast in het scenario van een stad van 500K inwoners?

En met de 7900 XT op 1080p (wat normaal natuurlijk enorme overkill is voor de meeste games): is dit spel dan wel met redelijke FPS op redelijke instellingen (dus niet alles op het allerlaagste) speelbaar?

Qua processor vraag ik me af wat nu de beste optie zou zijn: 7950x (veel cores, geen 3D cache, wel een stuk voordeliger), 7950X3D (veel cores en 8 stuks met X3D cache, wel extra drivers/Xbox game bar nodig om te zorgen dat games zoveel mogelijk de juiste cores gebruiken las ik), of toch de 9800X3D, wat in de meeste games verreweg de snelste CPU is.

Deze persoon speelt nu C:S2 het meeste, maar speelt ook andere simulatie games en wil bijv. ook de nieuwe CIV game gaan spelen. Budget is er op zich voldoende, maar ik probeer het wel redelijk te houden en de prijs/kwaliteit niet uit het oog te verliezen.

En normaal heb ik altijd een kleine voorkeur voor nVidia GPUs, maar dat is op het moment redelijk dramatisch qua verkrijgbaarheid. En een GPU kan later op een moment dat ze wel goed verkrijgbaar zijn altijd nog worden geupgrade natuurlijk. Daarom bekijk ik nu even goed de verschillende mogelijkheden. Als er bijv. met een wat voordeligere 7800XT nu even prima gegamed kan worden (want resolutie is toch maar 1080p), dan zou er later een jong gebruikte 4080s bijv in kunnen gaan als upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
Dreamer-1982 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 00:09:
@ChristianD Bedankt voor het delen van deze info. Met 15 FPS is deze stad dus eigenlijk niet eens lekker speelbaar met je huidige pc, terwijl dit toch wel behoorlijke dikke specs zijn.

Wel interessant om te zien dat zowel je gpu als cpu niet op 100% draaien (en ook het geheugen niet vol). Dan zou je verwachten dat er iets nog wat harder moet kunnen om nog iets meer FPS te halen.

Zou de 9800x3d in dit scenario echt te kort schieten? Je hebt dan maar de helft van de cores maar wel allemaal met x3d cache.
Hoe staan de instellingen bij jou, redelijk hoog? Ik vraag me af als je dat iets zou tunen of er nog veel te halen valt.

Verder is je resolutie natuurlijk wel flink hoog, dit is 2x QHD. De persoon voor wie ik de pc bouw gaat voorlopig op 1080p spelen. Is het voor jou makkelijk te doen om exact deze stad eens op 1080p te draaien om te kijken wat dat doet?
Klopt speel met hoge resolutie en grafische kwaliteit. Meeste steden die ik zelf maak gaan niet verder dan de 150k, omdat ik me dan alweer irriteer aan alle fouten die ik eerder heb gemaakt :X

Cities Skylines 2 onderliggende engine is qua simulatie overigens zo ie zo niet zo efficient anders dan dat het wel alle cores kan aanspreken.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
Dreamer-1982 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:22:
@JelleDJs Ok, bedankt voor het delen. Goed punt wat je daar aanhaalt, een stad van 1 miljoen is wellicht een beetje overkill. Is bij jou de CPU voor de volle 100% belast in het scenario van een stad van 500K inwoners?

En met de 7900 XT op 1080p (wat normaal natuurlijk enorme overkill is voor de meeste games): is dit spel dan wel met redelijke FPS op redelijke instellingen (dus niet alles op het allerlaagste) speelbaar?

Qua processor vraag ik me af wat nu de beste optie zou zijn: 7950x (veel cores, geen 3D cache, wel een stuk voordeliger), 7950X3D (veel cores en 8 stuks met X3D cache, wel extra drivers/Xbox game bar nodig om te zorgen dat games zoveel mogelijk de juiste cores gebruiken las ik), of toch de 9800X3D, wat in de meeste games verreweg de snelste CPU is.

Deze persoon speelt nu C:S2 het meeste, maar speelt ook andere simulatie games en wil bijv. ook de nieuwe CIV game gaan spelen. Budget is er op zich voldoende, maar ik probeer het wel redelijk te houden en de prijs/kwaliteit niet uit het oog te verliezen.

En normaal heb ik altijd een kleine voorkeur voor nVidia GPUs, maar dat is op het moment redelijk dramatisch qua verkrijgbaarheid. En een GPU kan later op een moment dat ze wel goed verkrijgbaar zijn altijd nog worden geupgrade natuurlijk. Daarom bekijk ik nu even goed de verschillende mogelijkheden. Als er bijv. met een wat voordeligere 7800XT nu even prima gegamed kan worden (want resolutie is toch maar 1080p), dan zou er later een jong gebruikte 4080s bijv in kunnen gaan als upgrade.
Ik verwacht dat een 7900xt op 1080p grafisch altijd qua GPU prima zal spelen, maar dat de CPU qua simulatie de bottleneck gaat zijn in de fps.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
Dreamer-1982 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:22:
@JelleDJs

Merk dat alle games tegenwoordig foundation, banor lords etc. op een gegeven moment vooral CPU bound worden en dat de onderliggende simulatie het niet kan bijhouden. Verschil per game is vooral hoe deze ermee omgaat. Vertraagt hij het qua grafische verwerking of laat zaken in de simulatie gewoon weg of wordt het gequeued.

bla di bla bla

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wel weer leuk die variatie met de nieuwe set gebouwen: https://mods.paradoxplaza.com/mods/101898/Windows

In mijn nieuwe stad (ja ja, ik ben weer begonnen) gebruik ik nu eigenlijk alles gewoon door elkaar en dat past best goed. Alleen Frankrijk valt erg uit de toon en ook Duitsland gebruik ik niet vaak. Jammer vind ik ook dat er geen industrie packs zijn gemaakt. Die zijn alleen nog maar vanilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand trouwens hoe je losse cars en trucks kan ploppen? Ik kan ze vinden via FindIt en dan ook plaatsen, maar ze verdwijnen daarna direct. Ambulances en firetrucks blijven wel staan (maar wel buggy) evenals losse trailers, aanhangwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Goldia schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:26:
Weet iemand trouwens hoe je losse cars en trucks kan ploppen? Ik kan ze vinden via FindIt en dan ook plaatsen, maar ze verdwijnen daarna direct. Ambulances en firetrucks blijven wel staan (maar wel buggy) evenals losse trailers, aanhangwagens.
Vanilla Car Props Asset pack die zijn wel ploppable en blijvend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 12:19
Goldia schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:26:
Via https://mods.paradoxplaza.com/mods/82254/Windows lukt dat. Via find it wordt idd afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks @LoneRanger en @Devilfish. Kende die mod, maar wil geen geen custom assets gebruiken zolang ze nog niet officieel ondersteund worden. Hopelijk komt die asset editor snel... helaas helemaal geen nieuws daarover

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Maar eens een plaatje van mijn nieuwe stad. Kijken of ik nog wat mensen kan bewegen om de game nog eens op te starten. Ben nu op 20k inwoners. Heel rustig aan het bouwen. Alles is nog 1 stad.

Kruising hieronder vind ik enorm lelijk, maar geen idee hoe ik dat beter kan doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LO9jhI2sloRIee76vBQHFYw4xW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k6BeyZtIQ3V3bPRjlgqTDCwD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:15

Aganim

I have a cunning plan..

Was het niet mogelijk om het spoor te verhogen ipv de weg en kruising @Goldia ? Dat oogt wellicht rustiger dan deze zwevende kruising.

[ Voor 25% gewijzigd door Aganim op 28-02-2025 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Is er ook al iets bekend over FSR4 in CS2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aganim schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:22:
Was het niet mogelijk om het spoor te verhogen ipv de weg en kruising @Goldia ? Dat oogt wellicht rustiger dan deze zwevende kruising.
Mja helaas ligt het station daar direct achter (rechts op het plaatje), die hoogte / hellingshoek haal je nooit met het spoor. Met de weg ging het nog wel, maar mooi is anders...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik denk dat het al een stuk helpt als je de weg over het water horizontaal maakt? Zou je je stad willen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
Wat @LoneRanger suggereert vind ik wel een goede. Dacht ik ook al aan.
Ik denk dat het mooier wordt als je de weg over het water vlak maakt. En dan aan de andere kant van het water niet op pilaren laat staan, maar hoog op de grond.
Ik denk dat dat realistischer eruit zou zien.

Misschien de weg ook wat langer hoger doorzetten? Alleen weet ik niet of dat per se mooier wordt.

Trouwens, hoe krijg je van die 'kademuren'? Werkt dat ook bij een weg?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jochem05
Ik heb ook wel een idee om het mooier te maken. Wegen en spoor laten liggen zoals ze zijn, maar de grond onder de wegen ophogen, samen met het parkje wat er achter ligt.
Dat is in het echt vaak ook de goedkopere oplossing, zie bijvoorbeeld rond de A20, aansluiting Moordrecht (Google Maps)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIoxww75O0_8DWQhD2uTN5lfwn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQCNkS3195tIZN1M7BBEv3Ju.jpg?f=fotoalbum_large
Bron: Apple Kaarten

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dank voor de suggesties! Ik zal mijn save even delen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
City hier: ID: 103318

https://mods.paradoxplaza.com/mods/103318/Windows

[ Voor 55% gewijzigd door Goldia op 01-03-2025 18:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Spoor hoog en weg laag werkt toch het beste imo. Station plus weg waar het aanligt ook iets verhoogd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/jIL2wwEuyJZztM81Hp6DKkS6.jpg

Rotonde loste gelijk de verkeerschaos op op dat punt. Geen idee of dat tijdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een gave oplossing zeg. Station verhogen zou ik nooit opgekomen zijn denk ik haha

Tunnel onder het spoor door lijkt wel erg laag, of is dat gezichtsbedrog? Ja verkeersopstoppingen zijn bijna altijd tijdelijk (bij mij in ieder geval), maar vind het ook niet misstaan zo'n rotonde daar.

Waar jij die voetburg heb gemaakt, heb ik inmiddels een tunnel liggen :)

Ben je er lang mee bezig geweest? Je gebruikt ook best wel wat mods zo te zien. Jouw kleuren/uitstraling/sfeer is ook anders dan bij mij.

Zal morgen even posten wat ik ervan heb gemaakt. Heb de eerdere suggesties gevolgd.

[ Voor 7% gewijzigd door Goldia op 02-03-2025 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik ben met die brug/spoor situatie niet lang bezig geweest, met move-it is het niet veel werk het station en de weg wat omhoog te brengen. Wat wel veel tijd kost is als die witte dozen in je stad. Ik heb zelf die SF uitbreiding niet. De tunnel onder het spoor is hoog genoeg voor vrachtwagens met nog ruim speling. Op zich ook wel weer leuk om die te vervangen. Ik moet zeggen dat je altijd leuke stadjes bouwt, zien er altijd realistisch en gezellig uit. Die college in jouw stad, zag ik dat goed dat die geen kosten meebrengt?

[edit]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/cSkATmOw1feg8ocnYyCfFely.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/c3MASh2dbFsLKovvOR7hECf7.jpg

Nog een hoop dozen te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door LoneRanger op 02-03-2025 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Thanks, leuk om te horen! Ik ben benieuwd wat je er verder van maakt. Ik plop alles met de hand, dat kost enorm veel tijd, maar heb er veel lol aan weer. En zo lang ik niet boven de 100k inwoners kom, kan mijn PC het ook nog aan :)

Ik gebruik alleen de assets van CO zelf. Ik denk dat je de East European ook niet hebt als ik zo naar de witte dozen kijk. Ik gebruik veel Japan, East Europeon, West USA, China en UK. Frankrijk en Duitsland (bijna) niet.

Die college is van de EE pack en zou 270k per maand moeten kosten? Er zitten echter maar 1800 students op.

Die kruising heb ik nu als volgt verbouwd. Langere aanloop van de wegen en meer gebruik gemaakt van taluds in plaats van de retaining wall. Ziet er nu wel redelijk uit imho.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI-iYr6Fvu_3xve4wRKqc34a9Ms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RUydQExCHpaxnKxHflRdrob2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWoKmYPfN2KDayanSkHKVuKN8yg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Cqy6wXaPmvKqrVQdb6TZIyk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Goldia op 02-03-2025 18:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jochem05
Goldia schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:46:
Kijken of ik nog wat mensen kan bewegen om de game nog eens op te starten.
Ha @Goldia,

Ik heb op jouw suggestie sinds lange tijd CS2 weer eens opgestart en gekeken of ik mijn gedachtes over jouw challenge kreeg verwerkt. Het is dit geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4qObXZGt4BVtmswbGpbXagK8UM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sVcvs6Yut6kE8KeELJnnaN8I.png?f=fotoalbum_large

Het park opgehoogd als een soort heuvel, waar het spoor doorheen snijdt. De wegen liggen nagenoeg op dezelfde plaats, maar ik heb wel de voetpaden van de wegen afgehaald en de voetgangers hun eigen infrastructuur gegeven. Dit zorgt er ook voor dat er maar 1 zepradad is op het kruispunt, waardoor dat een stuk beter doorstroomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KDINaUV6HoC414IbLxQhhtPras=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dHmZlx2jDwYsiGp8AYxm8ni1.png?f=fotoalbum_large

Ook een extra looproute naar het station en het een en ander wat gemaskeerd met stenen wallen of beplanting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMF-hOav6E2hsgjB5-nickqhEjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/icLJ0hyYOKeeXpRkHbgW8N2y.png?f=fotoalbum_large

Het grote hoogteverschil met het water heb ik proberen op te lossen met een voetpad naar een stadsstrandje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAVk8fUH-ma_MgEsmoLR90d447Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f54kJ4kS4NpqBIxgAJivOq8Q.png?f=fotoalbum_large

Ziet er nog best gezellig uit zo, zo'n visplekje in de stad 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RdcKPBMMTQdCWf-5ld9YSbV4rE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jh05SSYFOo2UUTDdDKFh2nGn.png?f=fotoalbum_large

Ik vind het leerzaam om te zien hoe jij door de stad heen wegen met parkeerplaatsen hebt gebruikt. Soms op hele korte stukjes wat parkeerplekken dat er heel natuurlijk uit ziet en goed werkt. Dat ga ik zeker onthouden. Verder stoor ik me zelf altijd heel erg aan de gigantische hoeveelheid zebrapaden die er bij iedere kruising komen. Ik zou daar zelf zeker de helft van weghalen en rondom de grotere wegen de voetgangers hun eigen infrastructuur geven zoals ik ook bij dit kruispunt heb gedaan. Met de roadbuilder-tool is dat aardig te bewerkstelligen.

Dank je voor het delen van je savegame. Was leuk om even mee te stoeien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jochem05 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 22:04:
[...]

Ha @Goldia,

Ik heb op jouw suggestie sinds lange tijd CS2 weer eens opgestart en gekeken of ik mijn gedachtes over jouw challenge kreeg verwerkt. Het is dit geworden.

[Afbeelding]

Het park opgehoogd als een soort heuvel, waar het spoor doorheen snijdt. De wegen liggen nagenoeg op dezelfde plaats, maar ik heb wel de voetpaden van de wegen afgehaald en de voetgangers hun eigen infrastructuur gegeven. Dit zorgt er ook voor dat er maar 1 zepradad is op het kruispunt, waardoor dat een stuk beter doorstroomt.

[Afbeelding]

Ook een extra looproute naar het station en het een en ander wat gemaskeerd met stenen wallen of beplanting.

[Afbeelding]

Het grote hoogteverschil met het water heb ik proberen op te lossen met een voetpad naar een stadsstrandje.

[Afbeelding]

Ziet er nog best gezellig uit zo, zo'n visplekje in de stad 8)
[Afbeelding]

Ik vind het leerzaam om te zien hoe jij door de stad heen wegen met parkeerplaatsen hebt gebruikt. Soms op hele korte stukjes wat parkeerplekken dat er heel natuurlijk uit ziet en goed werkt. Dat ga ik zeker onthouden. Verder stoor ik me zelf altijd heel erg aan de gigantische hoeveelheid zebrapaden die er bij iedere kruising komen. Ik zou daar zelf zeker de helft van weghalen en rondom de grotere wegen de voetgangers hun eigen infrastructuur geven zoals ik ook bij dit kruispunt heb gedaan. Met de roadbuilder-tool is dat aardig te bewerkstelligen.

Dank je voor het delen van je savegame. Was leuk om even mee te stoeien!
Wat leuk dat ik je heb kunnen verleiden om CS2 weer op te starten! \

Jij hebt ook een erg realistische oplossing gevonden vind ik. Ziet er goed uit. Het spoor snijdt inderdaad mooi door de heuvel. Die visstek is ook geweldig :) Ik ga zeker eens kijken wat ik daar nog in mijn stad mee kan. In mijn vorige steden gebruikte ik overigens ook veel meer voetpaden, dat ben ik deze keer een beetje vergeten... Zal eens kijken inderdaad of de roadbuilder tool daarin nog wat kan betekenen.

Dank ook voor je complimenten verder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Update over de staat van console versie en asset editor. Ook is er 10 maart een verassing.
https://forum.paradoxplaz...itor-and-console.1730446/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ze gooien de handdoek in de ring? :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
"Our focus is currently on removing Unity dependencies"
Is dit ook de reden waarom de game tijdens het opstarten soms freezes voor 20 a 30 seconden? Als je het spel daarna afsluit krijg je een melding van Unity dat er iets wordt geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-06 13:46
Mol_1248163264 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:19:
Update over de staat van console versie en asset editor. Ook is er 10 maart een verassing.
https://forum.paradoxplaz...itor-and-console.1730446/
Voor 10 maart voor voldoende brandweerkazernes zorgen dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:26:
Ze gooien de handdoek in de ring? :+
Je kunt zeggen wat je wilt maar sinds de laatste patch draait het hier super stabiel en ook weer een stukje soepeler. [gevoelsmatig] De laadtijden zijn ook stukken beter dan ze geweest zijn. Op mij 2+ jaar oude barrel duurt het 50 seconden om in het hoofdmenu te komen zonder mods. Met 31GB aan mods duurt het 4:40.

Pagina: 1 ... 57 ... 60 Laatste