Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:17
LoneRanger schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:29:
[...]

Je kunt zeggen wat je wilt maar sinds de laatste patch draait het hier super stabiel en ook weer een stukje soepeler. [gevoelsmatig] De laadtijden zijn ook stukken beter dan ze geweest zijn. Op mij 2+ jaar oude barrel duurt het 50 seconden om in het hoofdmenu te komen zonder mods. Met 31GB aan mods duurt het 4:40.
Kijk hier eens naar.
Je kan via Steam of Skyve de laadtijd van het spel (met mods) drastisch inkorten.
https://forum.paradoxplaz...es.1730339/#post-30210466

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mol_1248163264 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Kijk hier eens naar.
Je kan via Steam of Skyve de laadtijd van het spel (met mods) drastisch inkorten.
https://forum.paradoxplaz...es.1730339/#post-30210466
Prima tip hoor maar volgens mij alleen vanille. Was ook geen klacht van mijn kant, een kleine 5 minuten is prima te doen vind ik met 30 gig aan mods. Meestal start ik de game op en haal ik koffie, prima te doen en het is veel erger geweest ook.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdRChdc4ksbRP9r7cH2lgtTUkpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cr4qf6SThOrJgW8ZiBasn2nQ.png?f=fotoalbum_large

Buitenwijkje met medical uni op de achtergrond. Ik zit weer helemaal in het spel :

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Dsur0QcDieAuBGghgyuhf2PQ1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nDK8OiWjf8AFA3zyTg9xP2Up.png?f=fotoalbum_large

Lokale mijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqYbH-GBV6sUD6JQwLehUr7FfbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3wpVrSNfPyP0V4mf3aLc48zC.png?f=fotoalbum_large

Lokale voetbalclub

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ct0-CGBtHIukuEUBxJB-cedBnYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NEYA6sV3KCLS05bNuE4AEAi6.png?f=fotoalbum_large

Lokale tennisclub

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5ihsBA05ZWIm-4tIsuaHU3YSkw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1LOydxXsF0fHNvxtmiCyXk5X.png?f=fotoalbum_large

Overview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brwqcmjTIg6Mc-mApASQyCUrgFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jBePHEvXbM7armbi5p38pdVx.png?f=fotoalbum_large

Nieuw projectje: autofabriek en olieraffinaderij op de voorgrond nabij de kade.. Eigenlijk nog geen idee nog hoe ik dit wil invullen. Iemand suggesties?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:02
Leuk gebouwd en aangekleed die mijn en sportvelden! Heel herkenbaar.

Een autofabriek en olieraffinaderij vragen wat mij betreft om logistieke opties voor grote volumes. Dus spoor en/of schip. Volgens mij is er mooi ruimte om een van beide of zelfs allebei in combinatie te realiseren.

Komt de olie lokaal? Wellicht daar dan een transport op inrichten per spoor of water. Anders via de outside-connections.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jochem05 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 03:31:
Leuk gebouwd en aangekleed die mijn en sportvelden! Heel herkenbaar.

Een autofabriek en olieraffinaderij vragen wat mij betreft om logistieke opties voor grote volumes. Dus spoor en/of schip. Volgens mij is er mooi ruimte om een van beide of zelfs allebei in combinatie te realiseren.

Komt de olie lokaal? Wellicht daar dan een transport op inrichten per spoor of water. Anders via de outside-connections.
Goede idee, ga ik meer experimenteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:03
10 Jaar Cities: Skylines!

https://forum.paradoxplaz...-cities-skylines.1730575/

Met gratis content, zoals radio's en content creator packs en een patch!

[ Voor 25% gewijzigd door JelleDJs op 10-03-2025 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

JelleDJs schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:04:
10 Jaar Cities: Skylines!

https://forum.paradoxplaz...-cities-skylines.1730575/

Met gratis content, zoals radio's en content creator packs en een patch!
Nice! Maar er wordt niet gesproken over een aparte patch naast de content creator packs. Ze stellen de content creator packs beschikbaar middels een patch:
Cities: Skylines II Anniversary Special patch - 10 free assets!

To mark this milestone, we’re adding a special anniversary patch for Cities: Skylines II featuring 10 free assets, some with a very special makeover—starring none other than Chirper! After all, where there’s party, play, and fun, there’s Chirper.
In eerste instantie dacht ik dat er dus ook een patch kwam met bugfixes, maar dat lijkt niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Ethiron schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:31:
[...]

Nice! Maar er wordt niet gesproken over een aparte patch naast de content creator packs. Ze stellen de content creator packs beschikbaar middels een patch:

[...]

In eerste instantie dacht ik dat er dus ook een patch kwam met bugfixes, maar dat lijkt niet het geval.
Toch nog even gekeken en toen zag ik het ook.

Echter heb ik even een comment van een Paradox Staff opgezocht en die zegt dat er wel daadwerkelijk een patch komt waarin dingen worden aangepakt.
https://forum.paradoxplaz...nes.1730575/post-30222115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@JelleDJs Ja ik zie het inderdaad, die is later geplaatst. Dat is fijn om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm maar die creator packs moet je voor betalen als je niet de Ultimate Edition hebt gekocht. Begrijp ik dat goed?
These packs are included in the Cities: Skylines II - Ultimate Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:37
Goldia schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:28:
Hmm maar die creator packs moet je voor betalen als je niet de Ultimate Edition hebt gekocht. Begrijp ik dat goed?

[...]
Ik denk dat je het goed begrijpt, en het mag het hoeft niet ;)

Ben vooral benieuwd naar de update/patch wat die zal toevoegen/verbeteren, en dan later dit jaar de uitbreiding betreft haven dus wat meer leven op/langs het water!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
Doe je zelf een plezier en koop die ultimate edition ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heerlijk veel tijd besteed hieraan.. Nog tips om het realistischer te maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jFIeARBEyu703hstJxFi38zX-M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nA45JWlgfB38GMTwhDIH6Ppo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Goldia schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:50:
Heerlijk veel tijd besteed hieraan.. Nog tips om het realistischer te maken?

[Afbeelding]
Het zal nergens op slaan maar het doet mee een beetje denken aan een stukje uit Los Santos (GTA V) stukje vlak voor de haven.

Mooi stukje leuk geïntegreerd! Misschien wat leuke props reclameborden of zoiets dergelijks verder gewoon mooi ruim alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:35:
[...]

Het zal nergens op slaan maar het doet mee een beetje denken aan een stukje uit Los Santos (GTA V) stukje vlak voor de haven.

Mooi stukje leuk geïntegreerd! Misschien wat leuke props reclameborden of zoiets dergelijks verder gewoon mooi ruim alles.
Goeie! Van die grote Amerikaanse borden! Ga ik doen. Je wil niet weten hoe lang ik bezig ben geweest met die roadbuilder mod om dat spoor en de wegen eromheen een beetje knap te krijgen :)

Ps: je hebt teveel GTA gespeeld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Goldia op 14-03-2025 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jochem05
Ik zou in ieder geval het trottoir op het midden eiland weghalen (roze) en de zebrapaden daarnaar toe ook (groen). Er is geen reden voor voetgangers om daar te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKYxOq2jAausAfiuApPSLHvFDuA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tX3stl4R4tAES0reuPDFs5cX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jochem05 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:54:
Ik zou in ieder geval het trottoir op het midden eiland weghalen (roze) en de zebrapaden daarnaar toe ook (groen). Er is geen reden voor voetgangers om daar te zijn.

[Afbeelding]
Top idee! Ga ik eens proberen, zal wel altijd een shoulder blijven denk ik, anders ziet het er ook gek uit, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem05
Ja, je kunt met de road builder een 1m shoulder gebruiken. Groot voordeel zal ook zijn dat het kruispunt een stuk natuurlijker oogt, omdat de doorgaande rijbanen ook rechter zullen lopen en niet zo’n slinger maken op het kruispunt. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

De suggestie van reclameborden en andere props vond ik ook erg goed. Zal het geheel een stuk levendiger maken.

En tja, helaas zul je het niet kunnen aanpassen, maar de spoorbomen staan natuurlijk verkeerd. In werkelijkheid zal dit een kruispunt met verkeerslichten zijn en zouden de spoorbomen parallel aan het spoor lopen en zouden de verkeerslichten ervoor zorgen dat verkeer dat de spoorbaan kruist moet stoppen als er een trein passeert en dat doorgaand verkeer groen houdt. Nu lijkt het er op dat verkeer dat parallel aan het spoor rijdt ook voor de spoorboom moet wachten. Maar ik ben bang dat dit iets is dat ingebakken is in het spel en niet zomaar verandert kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door jochem05 op 14-03-2025 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Jeffrey1908 @jochem05 thanks voor de suggesties! Echt nog mooier zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2b_QKibz7w_tChmKcWxd7kHJ0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Jg0pQ9ewS3rqBDOuKFCL2A6.png?f=fotoalbum_large

spoorbomen komen helaas wel steeds terug en de spoorbomen die ik geplopt heb werken niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem05
Ow, heel geslaagd zo! Dat elektriciteitshuisje met heg ook. Die ga ik onthouden. Lekker bezig!

[ Voor 1% gewijzigd door jochem05 op 15-03-2025 03:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:29
In het algemeen (kun je niet zelf veranderen denk) zou het fijn zijn als die kruispunten wat ruimen zouden zijn. Bijvoorbeeld de zebra zit nu bijna op de rijloper.

Dus iets meer lucht maar dat zal vermoedelijk uit een mod moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kan dat met MoveIT, ga ik vanavond doen :) Goede tip weer van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Ben benieuwd en ik meen dat de Nederlandse verkeerskundige het liefst ongelijkvloerse kruisingen zien met trein verkeer. Hoogstens de tram die gelijk loopt. Nu ik dat zeg ook ProRail zit er zo in meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:38
Benmen schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:02:
Ben benieuwd en ik meen dat de Nederlandse verkeerskundige het liefst ongelijkvloerse kruisingen zien met trein verkeer. Hoogstens de tram die gelijk loopt. Nu ik dat zeg ook ProRail zit er zo in meen ik.
Voor alles nieuw aangelegd staan ze er zo in ja. Maar nog best wat plekken in NL waar treinverkeer gewoon gelijkvloers kruist met het overige verkeer. Soms nog zelfs zonder slagbomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Benmen schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:12:
In het algemeen (kun je niet zelf veranderen denk) zou het fijn zijn als die kruispunten wat ruimen zouden zijn. Bijvoorbeeld de zebra zit nu bijna op de rijloper.

Dus iets meer lucht maar dat zal vermoedelijk uit een mod moeten komen.
Kijk, met MoveIT kan je de kruisingen uit elkaar trekken voor wat ruimere bochten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMboC4lkbKaAVHJhbO1mbQnlUYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kb2RBQZEDttSQkeuUZXEVjZs.png?f=fotoalbum_large

Ongelijkvloerse kruisingen ga ik nu ff niet aan beginnen voor dit deel; heb juist met de roadbuilder mod deze weg gemaakt die vervolgens ongelijkvloers kruist naar het hoofdnetwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Kijk dat is beter! Nu nog die fantastisch mooie bewegwijzering van de NBD erboven en het is rond.

Ik vind Zoetermeer een mooi voorbeeld (qua stedenbouw) hoe je met een hoofdstructuur qua wegen, fietsnetwerk en trein (nu randstadrail). De stad kan opzetten, elke wijk zijn centrum.

Maar bijvoorbeeld ook het idee dat bij de uitrol van Zoetermeer is gebruikt dat er op de h structuur en de centrale wegen door de wijk geen kruisingen met vier assen zijn toegepast. Alleen t splitsingen, dit vanwege de doorstroming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Nieuwe patch is uit. Toch weer een hoop verbeteringen en toevoegingen.
https://forum.paradoxplaz...-5f1-patch-notes.1731875/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
Mol_1248163264 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:37:
Nieuwe patch is uit. Toch weer een hoop verbeteringen en toevoegingen.
https://forum.paradoxplaz...-5f1-patch-notes.1731875/
Even snel doorgelezen, maar er lijkt wel leuk spul tussen te zitten.

Vooral de wijzigingen aangaande de homelessness bug lijken veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 10:18

Stronkie

Where wind is Trouble

en met de nieuwe patch ook weer een zooi BETAALDE DLC's.. Melkkoe 2.0..

Frontier doet zijn naam wel weer eer aan.

Dikke pass.. Na aankoop , niet meer opgestart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
offtopic:
En heb je verder nog iets constructiefs?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Webgnome schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:58:
offtopic:
En heb je verder nog iets constructiefs?
Yes , precies dat..

Nee vind het jammer dat ze neit gewoon alles wat ze uitbrengen gewoon als gratis content update plaatsten...

Dit is gewoon een ding , waar ik me dus tegen verzet. Heb wel het spel gekocht .. maar zoals gezegd , het spel op zich is heeeeeeeeeeeeeeeel kaal.. Deel 1 speelt beter weg.

Contructiefs.. ja dat is dit.. Goede opbouw met uitleg , waarom ik het spel niets vind.. :D

[ Voor 50% gewijzigd door Stronkie op 19-03-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Nee vind het jammer dat ze neit gewoon alles wat ze uitbrengen gewoon als gratis content update plaatsten...
Jij wil dus gratis updates tot einde der tijden? Zo werkt dat niet he. Deel 1 heeft ook heel veel updates gehad in de loop der jaren. Als je nu Deel 1 koopt met alle poeha erbij dan ben je 100den euro's kwijt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:56

Aganim

I have a cunning plan..

Stronkie schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:12:
[...]
maar zoals gezegd , het spel op zich is heeeeeeeeeeeeeeeel kaal.. Deel 1 speelt beter weg.
Deel 1 is zonder de betaalde DLC in mijn herinnering nog kaler. Uiteindelijk is het de klassieker die het nu is doordat het spel zo lang is ondersteund, wat mogelijk was door de betaalde content die je nu zo verguisd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Stronkie schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:12:
[...]

Yes , precies dat..

Dit is gewoon een ding , waar ik me dus tegen verzet. Heb wel het spel gekocht .. maar zoals gezegd , het spel op zich is heeeeeeeeeeeeeeeel kaal.. Deel 1 speelt beter weg.

Contructiefs.. ja dat is dit.. Goede opbouw met uitleg , waarom ik het spel niets vind.. :D
Ben je al die regio content van de laatste weken/maanden al vergeten, die was gewoon gratis he. Het spel is veel completer dan deel 1, helemaal met de genoemde content er bij. Sorry maar in mijn optiek sla je de plank compleet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

ok daarvan akte. Ieder zijn eigen mening toch. ben blij dat jullie nog vermaak hebben uit het spel , daar gaat het toch om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 19:24
De nieuwe patch is wel echt een verbetering, spel draait een stuk soepeler :). Rond de 300.000 inwoners draaide dit weekend niet heel lekker meer, maar nu weer goed speelbaar. Ook nog geen crashes naar desktop gehad. Nieuwe icoontjes zijn even wennen, maar omdat ze niet van positie zijn verplaatst kan ik er ook wel aan gewend raken. Ook een aantal mods hebben updates gehad, dus ik ben weer happy 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:43
Nog steeds geen bericht over wanneer de ports & bridges DLC komt nietwaar? Ik vind die creator content hartstikke leuk maar ben ook wel toe aan echt wat grote wijzigingen, net als dat je in serie 1 de visindustrie of vliegvelden kon bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Laatst online: 28-05 14:03
Ik vond de Industries DLC van 1 ook leuker dan hoe industries in 2 gedaan is. Vooral de freeform figuren die je kan maken hebben zulke onnatuurlijke textures dat ik liever de beperkingen van de rechthoeken heb.
Mass transit zit er eigenlijk helemaal in. Net als Night times, Snowfall en verder wat stukjes hier en daar.

Ben wel benieuwd wat de echt langere termijn dlc plannen zijn. Airports mag van mij wel ongeveer zoals in deel 1, maar dingen als Green cities vond ik toch een beetje meuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:41
Worsteneter schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:47:
Nog steeds geen bericht over wanneer de ports & bridges DLC komt nietwaar? Ik vind die creator content hartstikke leuk maar ben ook wel toe aan echt wat grote wijzigingen, net als dat je in serie 1 de visindustrie of vliegvelden kon bouwen.
Eens. Ik wil zelf graag de asset editor, om bijv. zelfgemaakte kruispunten op te slaan. Ik wacht wel tot die beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Ik kijk vooral uit naar wat meer animatie zodat alles wat levendiger aanvoelt, content is er ondertussen genoeg zit zat leuks tussen, alhoewel ik wel uit kijk naar Ports and Bridges DLC.

Is het verkeer van deze patch iets veranderd? Vond in het begin de spits tijden wel leuk en dat miste ik een beetje kreeg erg lege steden.

Hoop dat ze lekker doorgaan met patchen word elkekeer een klein beetje beter!

Vind het zicht in de nacht wel een stuk fijner trouwens heel eventjes opgestart na het updaten maar te weinig tijd gehad om alles te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Ik heb nog niet zo geluk met de nieuwe update.

In de Road Builder-mod ben ik ongeveer 2/3 van mijn eigen gecreërde wegen kwijt.
Mag ik dus lekker opnieuw maken.

En heb nu al meerdere crashes terwijl ik dan nét een voetpad heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
JelleDJs schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:09:
Ik heb nog niet zo geluk met de nieuwe update.

In de Road Builder-mod ben ik ongeveer 2/3 van mijn eigen gecreërde wegen kwijt.
Mag ik dus lekker opnieuw maken.

En heb nu al meerdere crashes terwijl ik dan nét een voetpad heb gemaakt.
Al iets bekend bij meerdere? Komt er vlug een hotfix misschien als er veel mensen last van hebben, hoop vanavond zelf effe de tijd te vinden om weer eens te kijken hoe alles draait, hopen dat ik geen last krijg dan want na de patch hiervoor crashte die ook constant dus mede de reden dat ik het eigenlijk niet kon/wou spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
Jeffrey1908 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:26:
[...]

Al iets bekend bij meerdere? Komt er vlug een hotfix misschien als er veel mensen last van hebben, hoop vanavond zelf effe de tijd te vinden om weer eens te kijken hoe alles draait, hopen dat ik geen last krijg dan want na de patch hiervoor crashte die ook constant dus mede de reden dat ik het eigenlijk niet kon/wou spelen.
Ik ben er al achter. Blijkbaar, en dit wist ik niet, worden wegen per playset opgeslagen. En ik heb met de nieuwe update, toen een paar mods het niet meer deden, een nieuwe playset gemaakt.
Dus ik zette de knop "show all playsets" uit nieuwsgierigheid aan en bam, daar was de rest. Die moet ik dus nu allemaal gaan toevoegen aan de nieuwe playset.

Sorry dat ik het zeg, maar wat een domme instelling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TEvsbjEsQnx79mMzX6ace4CZwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tcm5lL4D4Obae6WfV5SXXSc1.png?f=fotoalbum_large

uren bezig met een kassenbedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Mooi weer. Wat ik mij bbij dit soort dingen wel afvraag of dat je enige bedrijvingheid ziet. Oftewel lopen er cims over de paadjes etc? Ik denk het niet?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:33:
Mooi weer. Wat ik mij bbij dit soort dingen wel afvraag of dat je enige bedrijvingheid ziet. Oftewel lopen er cims over de paadjes etc? Ik denk het niet?
Nee behoorlijk doods. Af en toe een auto of bestelbusje voor het woonhuis, maar verder is het alleen maar show. Ik kan het wel simuleren door een onzichtbaar voetpad te tekenen zodat voetgangers van a naar b lopen over de paadjes (mits ze geen andere route hebben). Echt bedrijvig wordt het nooit... wel leuk tip ga ik nog toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05 13:17
Na een jaar toch weer terug nu dat de anniversary patch gedropt is. Ik had betere performance verwacht, maar valt vies tegen. Of misschien herinner ik me niet hoe slecht het echt was bij release? Ter info, ik krijg grofweg 40 fps op een lege kaart met medium instellingen.

Ik weet dat mijn systeem niet meer high end is, maar 40 fps vind ik toch wel bizar laag, zeker als ik mensen hoor over steden met 300k inwoners. Hoe is jullie performance?

Ik speel op 3440x1440 btw.

[ Voor 8% gewijzigd door Rezania op 21-03-2025 17:05 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Rezania schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:04:
Na een jaar toch weer terug nu dat de anniversary patch gedropt is. Ik had betere performance verwacht, maar valt vies tegen. Of misschien herinner ik me niet hoe slecht het echt was bij release? Ter info, ik krijg grofweg 40 fps op een lege kaart met medium instellingen.

Ik weet dat mijn systeem niet meer high end is, maar 40 fps vind ik toch wel bizar laag, zeker als ik mensen hoor over steden met 300k inwoners. Hoe is jullie performance?

Ik speel op 3440x1440 btw.
Ik ben ook niet altijd positief geweest over hoe alles loopt en draait hoor zeker niet en ik denk dat het nog steeds niet is zoals het altijd bedoeld is maar bij een citybuilder hoef je natuurlijk ook geen 120 fps te hebben denk dat je met 30/40fps voor een citybuilder prima speelbaar is.

Tuurlijk hoe meer hoe beter maar voor een game als dit niet noodzakelijk om erg hoge fps aan te hoeven tikken al hoop ik wel dat ze vooruitgang blijven boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benmen
Ik ben opgegroeid tussen de kassen en moet hoe mooi ook een kleine aantekening maken: Ik mis de recht toe recht aan schaal van de huidige kassencomplexen. Maar bovenal tof dat je het zo kan maken. Zitten er ook druiven serres en abrikozen muren in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Zijn er al mensen die deze game spelen met een 9070XT of 5070TI? Hoe is de performance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:17:
[...]

Ik ben ook niet altijd positief geweest over hoe alles loopt en draait hoor zeker niet en ik denk dat het nog steeds niet is zoals het altijd bedoeld is maar bij een citybuilder hoef je natuurlijk ook geen 120 fps te hebben denk dat je met 30/40fps voor een citybuilder prima speelbaar is.

Tuurlijk hoe meer hoe beter maar voor een game als dit niet noodzakelijk om erg hoge fps aan te hoeven tikken al hoop ik wel dat ze vooruitgang blijven boeken.
Nee uiteraard heb je niet per se een hoge fps nodig voor een cotybuilder. Ik denk dat het meer een combinatie is waardoor het me tegen valt.

Eerste punt is dat een lege kaart betreft. Het ziet er mooi uit, maar niet spectaculair. Ik kan me gewoon niet voorstellen wat daaraan zo gpu intensief is. Zeker ook omdat de grafische pracht er snel vanaf is zodra je uitzoomt. Dan zie je het water opeens heen en weer springen, en andere LOD textures ook.

Ten tweede stelt het me niet gerust qua performance als er daadwerkelijk een stad is gebouwd. Als ik nu al amper 40 fps haal, hoeveel is het dan bij 300k inwoners? En daar bovenop ook de simulation speed, ben niet onder de indruk. Gaat erg langzaam, zelfs bij 3x versnellen. Minuut gametijd per seconde in het echt misschien?

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benmen schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:21:
[...]

Ik ben opgegroeid tussen de kassen en moet hoe mooi ook een kleine aantekening maken: Ik mis de recht toe recht aan schaal van de huidige kassencomplexen. Maar bovenal tof dat je het zo kan maken. Zitten er ook druiven serres en abrikozen muren in?
Haha ja die zitten erin (al zie je ze niet ;))
Ja ik wilde gewoon even wat experimenteren. Goeie tip als ik het wat grootser ga opzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Geweldig:) het is ook wel grappig om te kijken naar de verschillen tussen oude en nieuwe structuren.

Ik heb drie locaties opgezocht. Dan zie je het verschil in ontwikkeling.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ra6TYRxMEb_YXz3_BW7j9PIj_qc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9k1lR7A6LFgHyhEo0KoiaOlc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgWVjpbjk-Wl4kH2ka2CP0VSg4Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JtJytiIRPoQxq7AjzAO9Oeb8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YkiAK4LhYdsGFFhD5PYlkB3CqI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6zNcN5FpBDqrI3Z2ngKVRW30.png?f=fotoalbum_large

Op de eerste foto zie je nog echt kleine kassen, op basis van de oude verkaveling. Op de tweede zie je al kassen die groter zijn, de verkaveling is aan het verdwijnen. Nieuwe kassen zijn efficiënter en groter. De laatste foto laat een veel recentere ontwikkeling zien waarin de verkaveling minder belangrijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Rezania schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:13:
[...]

Nee uiteraard heb je niet per se een hoge fps nodig voor een cotybuilder. Ik denk dat het meer een combinatie is waardoor het me tegen valt.

Eerste punt is dat een lege kaart betreft. Het ziet er mooi uit, maar niet spectaculair. Ik kan me gewoon niet voorstellen wat daaraan zo gpu intensief is. Zeker ook omdat de grafische pracht er snel vanaf is zodra je uitzoomt. Dan zie je het water opeens heen en weer springen, en andere LOD textures ook.

Ten tweede stelt het me niet gerust qua performance als er daadwerkelijk een stad is gebouwd. Als ik nu al amper 40 fps haal, hoeveel is het dan bij 300k inwoners? En daar bovenop ook de simulation speed, ben niet onder de indruk. Gaat erg langzaam, zelfs bij 3x versnellen. Minuut gametijd per seconde in het echt misschien?
Ik deel je mening ook gedeeltelijk wel hoor!

Probeer anders een grote stad te downloaden misschien stelt het je iets gerust wanneer je het verschil ziet of valt het misschien nog wel meer tegen dat kan natuurlijk ook.

Ik mis ook nog wel een hoop elementen die ik graag allang had willen zien, sterker nog ik krijg de game sinds de laatste patch erg lastig opgestart einde van het laadscherm loopt die vast en kom ik niet in het menu soms na een keer of 5 proberen krijg ik alles aan de praat erg vervelend en lijkt me niet de bedoeling.

Kortom ik speel op 1440p en kan me best vermaken in een grotere stad 100k plus zo rond de 35/40 fps.

Kan me wel een beetje storen dat als ik met day/nicht cycle speel de schaduwen zo enorm flikkeren heb nu high smaa en taa geprobeerd dit lijkt me nog het best te werken iemand hier nog tips voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Hier gaan we weer. Een nieuwe update, ik laad mijn savegame, speel nog geen vijf minuten en de game gooit me er gewoon uit, naar desktop. Ik check Skyve, zet alles uit dat maar enigszins problemen kan leveren, maar nee, probleem blijft. PC drivers hardware is allemaal up-to-date. Dan maar eens een nieuwe game proberen. Die houdt het iets langer uit, na 20 minuten spelen, bam, wordt ik weer uit de game gegooid zo naar desktop, zonder foutmelding, helemaal niets nada.

Niet zo heel kort daarna kreeg ik een BSOD (Win 10 x64). Ik kon er nog net tijdig een foto van maken:
Stop code: WHEA_Uncorrectable_Error, pc reboot, en ja hoor, weer het oude probleem dat mijn OS ssd verdwenen is. Ik las iets over dat dit probleem veroorzaakt wordt door of een slechte CPU (verbinding naar de PCI-e bus) of een slechte SSD. Van wat ik gelezen heb is dat als deze WHEA zich voordoet de ssd zichzelf uitschakelt om de data te beschermen en alleen gereactiveerd kan worden door de pc aan/uit te zetten. Dit probleem heb ik al eerder gehad, heb de ssd er uit gehaald, opnieuw er ingeschoven, stevig aangedrukt en vastgeschroefd. Al heb ik wel het idee dat de m.2. ssd te makkelijk in het slot schuift. Ik hoor liever een korte klik of iets van weerstand zodat ik zeker weet dat ik goed vast zit.

Daarna pc opnieuw opgestart en Samsung Magician de hele ssd laten controleren. Geen problemen gevonden. Ik zit nog te denken om de beide nvme ssd's eens van slot te wisselen om te zien of dit iets veranderd. Voor de 4TB Samsung 990 Pro had ik deze problemen niet, dus mijn vermoeden is slecht contact in het m.2 slot, maar ik denk ook dat mijn moederbord te 'goedkoop' is (Asus Prime B650-Plus) en dat dit misschien ook verband kan houden met de spontane crashes van CS2. Maar aan de andere kant wel weer typerend dat CS2 weer telkens crasht net NA een update.

Update: heb de ssd's omgewisseld, de game crasht nog steeds, de pc zelf heeft nog geen WHEA_error weer gegeven. Inmiddels ben ik bezig met de tijdrovende klus om elke mod individueel te controleren om te zien of deze de veroorzaker is.

Uitgesloten zijn inmiddels:
- Lumina
- Move it
- Anarchy

Het zou mooi zijn als een ieder die hetzelfde probleem heeft dit ook gaat doen en we gezamenlijk kunnen 'coördineren' om de conflicteren mod te vinden die de crashes veroorzaken.

Ik word er een beetje heel erg moe van langzamerhand eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 22-03-2025 17:27 . Reden: Anarchy toegevoegd ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:09

JoepW

iRacer & Home Assistant

Snowwie schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:25:
Hier gaan we weer. …..

Ik word er een beetje heel erg moe van langzamerhand.
Hier hetzelfde gedoe met crashes. Ik heb de hoop voorlopig opgegeven.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:03
Mol_1248163264 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:25:
Zijn er al mensen die deze game spelen met een 9070XT of 5070TI? Hoe is de performance?
Ik heb 9070 no-xt onder Linux.
Haal ongeveer 30-35 FPS op high 3440x1440 met kleine stad(nog maar 1 tile) geen mods. GPU gebruikt 8-9 GBytes, CPU is R9 3900x
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYnUiyGJjoAKiSj3HCw1mBxdZe0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3qLy7EKjUZxLEi8P5lr8pILn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Is2rc8VzO1IX-ztkCbDJrmdySs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/th7Cu8jxu4cabfAJ1KHotYAr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rW6NfUVfHxX3lSZ5Sd190BL1rzw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eUFAmlXxsk71giKJXOvezaoM.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
marc1990 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:31:
[...]

Haal ongeveer 30-35 FPS op high 3440x1440 met kleine stad(nog maar 1 tile) geen mods. GPU gebruikt 8-9 GBytes, CPU is R9 3900x
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Alle settings op 'high', zal er vast goed uit zien. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Mol_1248163264 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:00:
[...]

Alle settings op 'high', zal er vast goed uit zien. _/-\o_
Nou blur liever uit dan high, heb de meeste settings heb ik op high staan en een aantal op medium.

Heeft soms ook echt wel nut om beetje te spelen soms is medium net zo prima als high en lever het toch weer wat meer performance.

Enkele setting die ik maar niet naar me zin krijg is shadow met day/night blijft het maar flikkeren dat blijft vervelend.

[ Voor 42% gewijzigd door Jeffrey1908 op 22-03-2025 14:49 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62aJTt8QYYkZ0tIjv4rpKAjGSDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pkgsoQB7H3fVZDPThGabn7Ne.png?f=fotoalbum_large

Avondje uit! Met parkeren beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Lijkt me CPU gelimiteerd. Tijd voor een upgrade naar een 7950x3D. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Gaat 16GB VRAM genoeg blijven na het toevoegen van assets? Had hoger VRAM-gebruik verwacht bij 3440*1440.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:03
Rezania schreef op zondag 23 maart 2025 @ 00:11:
[...]

Lijkt me CPU gelimiteerd. Tijd voor een upgrade naar een 7950x3D. :+
Een update per keer ;) Ik kwam van een 1660 Super, waar op Cities skylines II gewoon onspeelbaar was.
Raven schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:20:
[...]

Gaat 16GB VRAM genoeg blijven na het toevoegen van assets? Had hoger VRAM-gebruik verwacht bij 3440*1440.
Denk niet dat de resolution zoveel invloed heeft op VRAM gebruik, zal meer de textures op high/aantal zijn. Loop wel iets op als ik packs als UK aanzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Raven schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:20:
[...]

Assets worden (tenminste als het principe hetzelfde is als CS1) gewoon in normaal geheugen geladen en de rest gaat in het wisselbestand (page file). Zorg gewoon voor een grote page file op een snelle m.2. nvme ssd (64 of 128GB) dan heb je voldoende ruimte voor je assets.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

marc1990 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:42:
[...]

Een update per keer ;) Ik kwam van een 1660 Super, waar op Cities skylines II gewoon onspeelbaar was.
Ik heb nog een uitvoering: MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 , ga het niet eens proberen :+ , al wel nieuwe pc (rest was even oud als de 1060) maar nog geen dedicated GPU in het nieuwe systeem (wel iGPU).
marc1990 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:42:
Denk niet dat de resolution zoveel invloed heeft op VRAM gebruik, zal meer de textures op high/aantal zijn. Loop wel iets op als ik packs als UK aanzet.
Hmm okee. Twijfel namelijk om de volgende bonus van werk te gebruiken voor bijv. een 7900 XTX of de wat modernere (maar lagere VRAM) 9070 (XT).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Raven schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:46:
[...]
Ik heb nog een uitvoering: MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 , ga het niet eens proberen :+ , al wel nieuwe pc (rest was even oud als de 1060) maar nog geen dedicated GPU in het nieuwe systeem (wel iGPU).

[...]

Hmm okee. Twijfel namelijk om de volgende bonus van werk te gebruiken voor bijv. een 7900 XTX of de wat modernere (maar lagere VRAM) 9070 (XT).
Ik heb ook een GTX 1060 6GB, alle settings op low en het is nog redelijk te doen maar mijn steden werden niet groter dan 50.000 inwoners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Snowwie schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:46:
[...]

Assets worden (tenminste als het principe hetzelfde is als CS1) gewoon in normaal geheugen geladen en de rest gaat in het wisselbestand (page file). Zorg gewoon voor een grote page file op een snelle m.2. nvme ssd (64 of 128GB) dan heb je voldoende ruimte voor je assets.
Gewoonlijk is het meer een combinatie van beide. Alles in VRAM laden is, zeker in games met custom assets in de aantal als CS1 (en toekomst CS2) biedt simpelweg onmogelijk. Er is geen enkele consumer grade grafische kaart met bijvoorbeeld 64GB VRAM.

Alles in RAM inladen voor zover RAM toereikend is, is derhalve gebruikelijk. Wat vervolgens binnen rendering distance komt, is dan het snelst richting VRAM ingeladen.

Tegelijkertijd, helpt meer VRAM dan ook nog wel weer, want des te meer binnen de VRAM ingeladen kan zijn gelijktijdig, des te minder het deze data hoeft uit te wisselen. In de praktijk bemerk je dit doorgaans echter niet zozeer in de vorm van framerate, maar texture pop in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowwie
JoepW schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 05:21:
[...]

Hier hetzelfde gedoe met crashes. Ik heb de hoop voorlopig opgegeven.
Na lang topics lezen en proberen ben ik uitgekomen bij de mod:
- Asset Icon Library

Nadat ik deze mod verwijderd heb (tot op heden) geen RTD meer gehad. Ik heb net ongeveer 20 minuutjes met mijn stad 'gespeeld', wat dingen toegevoegd, verwijderd, aangepast etc. Anarchy gebruikt, maar in die 20 minuten in elk geval geen RTD. :) :)
Update: Ik heb weer lange speel sessies kunnen doen, plus opnames voor mijn YT kanaal. Top :) :)

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 25-03-2025 20:31 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ook kan helpen is een integriteitscontrole van de spelbestanden via Steam te doen. Dat loste bij mij in ieder geval wel een error op die ik steeds had bij het opstarten van het spel na de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is hier aan de hand? Farms gaan steeds van bezet, naar empty en weer terug. Lijkt wel een bug. Mijn production is ook helemaal van rel. Ik heb tientallen farms, maar nog steeds heb ik bijna overal een tekort.

Iemand die dit ook heeft, of kan reproduceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Snowwie schreef op maandag 24 maart 2025 @ 03:13:
[...]

Na lang topics lezen en proberen ben ik uitgekomen bij de mod:
- Asset Icon Library

Nadat ik deze mod verwijderd heb (tot op heden) geen RTD meer gehad. Ik heb net ongeveer 20 minuutjes met mijn stad 'gespeeld', wat dingen toegevoegd, verwijderd, aangepast etc. Anarchy gebruikt, maar in die 20 minuten in elk geval geen RTD. :) :)
Denk dat het verholpen is want ik zie net dat de mod is geupdate, ga het zo even checken.`

opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:31
Ik was eens door mijn verschillende steden aan het gaan om ze de nieuwe patch te laten verwerken. Het vraagt veel tijd in de grotere steden (met name het balanceren van commercial is nog niet volledig erdoor, de tientallen electronica- en meubelwinkels zitten echt op een berg cash), maar de grotere steden zijn wel terug speelbaar geworden.

Twee steden krijg ik wel niet meer aan de praat (ook niet als ik alle mods uitschakel, krijg een CTD). Een van de twee zou ik toch missen (was op de Windmolen Delta-map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
LoneRanger schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:57:
[...]

Denk dat het verholpen is want ik zie net dat de mod is geupdate, ga het zo even checken.`

opgelost dus.
Ik neem em niet weer terug, immers als alle assets ook nog eens een icoontje hebben moeten ook die allemaal geladen worden. En het spel is al tergend langzaam met opstarten, zeker het moment van het initialiseren van mods, ik kan wel 2 kannen koffie zuipen in de tijd. Maar eenmaal dat moment voorbij laadt de game vrij snel.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
Ik heb al die content creator packs aan staan en dat vertraagd de boel al enorm. Geen idee of coding mods veel uitmaken, zou eigenlijk niet moeten lijkt me.

Nu ga ik toch nooit ff 15 minuten CS2 spelen dus echt erg vind ik het niet, maar het voelt onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand sinds de laatste update een verschil gemerkt in verkeer in grotere steden? Eens mijn steden boven de 100K inwoners gingen, werden ze heel saai om mee te spelen want er was praktisch geen verkeer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem05
Daar ben ik ook benieuwd naar. Dat terugdraaien van het verkeer was toch een bewust ontworpen ‘feature’ tbv performance bij grote steden te waarborgen?

Daar had @GENETX eens een post over. Even opgezocht: GENETX in "[Multi] Cities: Skylines II"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Ik kan wel eens mijn allereerste stad opnieuw openen. Daar heb ik 600K inwoners.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jochem05 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:29:
Daar ben ik ook benieuwd naar. Dat terugdraaien van het verkeer was toch een bewust ontworpen ‘feature’ tbv performance bij grote steden te waarborgen?

Daar had @GENETX eens een post over. Even opgezocht: GENETX in "[Multi] Cities: Skylines II"
Ik had hier ook eens een post over gestart hier: https://forum.paradoxplaz...he-launch.1720703/page-15

Maar ook daar lijken er niet echt berichten te zijn van grote wijzigingen in verkeer.

Hier wel een positief bericht: https://forum.paradoxplaz...nch.1720703/post-30243039

[ Voor 9% gewijzigd door Flying Hawkic op 27-03-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-05 12:19
Graag wil ik jullie even iets voorleggen: ik heb sinds kort een nieuwe laptop met een i7 processor, 16GB RAM en een Geforce 4070. Dit is een enorme upgrade ten opzichte van mijn vorige laptop van meer dan 12 jaar oud, dus kan ik er weer eens op gamen.
Nu is mijn oog onder andere gevallen op Cities Skylines 2. Echter, er lijken nogal wat optimalisatieproblemen te zijn. Daarnaast is deel 1 van Cities Skylines maar een euro of 3 op Steam. Dat spel is natuurlijk wel uitontwikkeld.
Kan ik beter nog even wachten op verdere optimalisatie van deel 2 en ondertussen deel 1 uitproberen?
Om het geld is het mij eigenlijk niet te doen. Eerlijk gezegd gaat het mij er meer om welke game mijn tijd het meeste waard is.

Ik ben benieuwd hoe jullie hiernaar kijken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
CS1 vanilla vs CS2, zou voor mij een makkelijke keuze zijn. CS2.

Met multipele DLC pakketten, mods, is indien je geen CS2 gespeeld hebt, CS1 zeker een waardige game.

En hoewel dit laatste van persoon tot persoon wisseld, vind ik zelf na CS2 gespeeld te hebben, de terugkeer naar CS1 maar matig.

Zelf zou ik dan ook gewoon zeggen, ga voor CS2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mol_1248163264
CS1 zonder DLC's en mods is eigenlijk geen 3 euro (en je tijd) waard 😅 Sinds alle updates en patches speelt CS2 eigenlijk best wel soepel en dat voor iemand die nog een GTX 1060 heeft (alle settings op low)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Matizovic schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:37:
Graag wil ik jullie even iets voorleggen: ik heb sinds kort een nieuwe laptop met een i7 processor, 16GB RAM en een Geforce 4070. Dit is een enorme upgrade ten opzichte van mijn vorige laptop van meer dan 12 jaar oud, dus kan ik er weer eens op gamen.
Nu is mijn oog onder andere gevallen op Cities Skylines 2. Echter, er lijken nogal wat optimalisatieproblemen te zijn. Daarnaast is deel 1 van Cities Skylines maar een euro of 3 op Steam. Dat spel is natuurlijk wel uitontwikkeld.
Kan ik beter nog even wachten op verdere optimalisatie van deel 2 en ondertussen deel 1 uitproberen?
Om het geld is het mij eigenlijk niet te doen. Eerlijk gezegd gaat het mij er meer om welke game mijn tijd het meeste waard is.

CS2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fryskje
  • Laatst online: 15:56
Matizovic schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:37:

Zonder twijfel, zoals hierboven ook al gezegd is de keus van CS2 de beste.
Cs1 is zonder DLC's ontzettend incompleet en moet je dus echt wel een aantal DLC's bij aanschaffen om het leuk te maken.

CS2 is veel meer een complete game als basis, al mis ik daar ook nog wel veel content maar dat komt met de tijd vanzelf wel. Ook is de roadbuilder in CS2 zo ontzettend veel beter uitgewerkt. Ook is hij op je laptop zeker wel te spelen na wat aanpassingen in de graphics instellingen die overal op internet wel te vinden zijn.

Beide versies hebben mods, al is dat uiteraard gezien de leeftijd van CS1 natuurlijk een stuk meer, maar ook voor CS2 zijn er al ontzettend veel en ook zijn er al veel QOL mods aanwezig.

Al met al moet je natuurlijk zelf kiezen maar mijn advies is om voor CS2 te gaan. mocht je wel twijfelen geef ik als advies een maandje Xbox Gamepass te nemen, daar staat hij namelijk ook op en kun je het voor jezelf proberen.

Succes en welke van de 2 je ook gaat kiezen je gaat er sowieso veel plezier aan beleven!

[ Voor 29% gewijzigd door Fryskje op 30-03-2025 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bojaaper schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:53:

En weet 1 van jullie toevallig hoe je deze witte overlay uit kunt zetten, en of dat uberhaupt kan?
Kan eindelijk met deze top mod: https://mods.paradoxplaza.com/mods/80931/Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik wil sinds een tijdje weer Cities gaan spelen. Helaas is het begin voor mij echt het lastigste. Meestal begin ik enthousiast met bouwen, en na een uurtje of 2 vind ik alles spuug lelijk en sluit ik weer af. Ik kom niet verder, terwijl ik op YouTube vaak de allermooiste dingen zie. Gebouwen die zowel qua grootte als qua vorm goed bij elkaar passen.

Nu weet ik wel dat deze gasten hier 100x zoveel uur hebben zitten als ik, maar hoe maken ze deze steden? Dat wil zeggen : Gebruiken ze veel 'ploppable' buidlings, of zonen ze gewoon en zien wel hoe het uitpakt? En daarnaast is het detailen lastig als je gebruikt maakt van zones, aangezien deze levelen.

Zo was ik heel enthousiast met detailen en het zag er ook echt prachtig uit in mijn vorige stad, tot ik er na een tijdje achterkwam dat de gebouwen 1 of meerdere levels omhoog waren gegaan en mijn detailing dus niet meer klopte ten opzichte van het gebouw zelf. Nu weet ik wel dat je het levelen van gebouwen uit kunt zetten, maar hoe zorg je dan dat je gebouwen overeenkomen met de wensen van je inwoners, als in armere gezinnen in Level 1 Residential, de wat rijkere in de hogere levels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
bojaaper schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:56:
Ik wil sinds een tijdje weer Cities gaan spelen. Helaas is het begin voor mij echt het lastigste. Meestal begin ik enthousiast met bouwen, en na een uurtje of 2 vind ik alles spuug lelijk en sluit ik weer af. Ik kom niet verder, terwijl ik op YouTube vaak de allermooiste dingen zie. Gebouwen die zowel qua grootte als qua vorm goed bij elkaar passen.

Nu weet ik wel dat deze gasten hier 100x zoveel uur hebben zitten als ik, maar hoe maken ze deze steden? Dat wil zeggen : Gebruiken ze veel 'ploppable' buidlings, of zonen ze gewoon en zien wel hoe het uitpakt? En daarnaast is het detailen lastig als je gebruikt maakt van zones, aangezien deze levelen.

Zo was ik heel enthousiast met detailen en het zag er ook echt prachtig uit in mijn vorige stad, tot ik er na een tijdje achterkwam dat de gebouwen 1 of meerdere levels omhoog waren gegaan en mijn detailing dus niet meer klopte ten opzichte van het gebouw zelf. Nu weet ik wel dat je het levelen van gebouwen uit kunt zetten, maar hoe zorg je dan dat je gebouwen overeenkomen met de wensen van je inwoners, als in armere gezinnen in Level 1 Residential, de wat rijkere in de hogere levels.
Veel van de allermooiste dingen zoals je deze op YouTube ziet, gebruikt ploppables en mods als MoveIt om gebouwen exact te positioneren als wenselijk. Het is vaak meer een vorm van city painting dan iets anders in deze.

Gaat niet op voor alle content creators, een deel werkt wel meer met zoning. Maar dan is het een redelijk goede kennis van de zonable types om iets moois te maken. Dit kost tijd. Je moet zoning dan eigenlijk als een soort ploppables inzetten om het mooi te krijgen. Dus niet een blok van 100x10 trekken. Maar kleine blokjes zonen waarop een enkel gebouw komt te spawnen.

Dat detailing bij building leveling niet langer klopt, is een feit. Detailing op het plot zelf verdwijnt zelfs. Kunt dit tegengaan door met mods het levelen van het gebouw uit te schakelen.

Alternatief is detailing met name in te zetten voor de omgeving, niet zozeer de plots/buildings zelf.

Als laatste, niet te vergeten dat detailing en plannen ook gewoon tijd kost. Probeer met name niet te rap te bouwen, indien je iets moois wilt neerzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik plop ook 100% van mijn gebouwen, verplaats ze met MoveIT en gebruik ExtraDetailingTools om alles mooi aan te laten sluiten op wegen of andere gebouwen. Veel bomen en struiken helpt ook :)

Meestal verschillen lvl 1 en lvl 5 niet zo heel veel van elkaar, maar soms inderdaad wel. Maar als je dat wilt ben je inderdaad meer aan het schilderen, dan het spel aan het spelen, en moet je dat voor lief nemen.

Ik zit soms ook helemaal vast, maar haal dan inspiratie uit andere builds... En langzaam bouwen, neem je tijd. Mijn huidige stad heeft maar 50k inwoners en ben ik al uren zoet mee.

Deel anders je stad even, dan kunnen we misschien wat tips geven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fryskje

Als je jezelf de tijd neemt om alle gebouwen te "ploppen" kun je inderdaad hele mooie steden bouwen.
Als je de mod Plop the growables installeert (75826) dan kun je dat doen. En in de options van het spel moet je die betreffende mod even opzoeken en daar zie je de optie "Disable ALL building level changes", als je die aan zet ben je ook van je probleem verlost dat de levels veranderen en daarmee je gedetailde zones.

Vaak laat ik de stad rustig door draaien zolang het inkomen positief is en af en toe even checken of er geen rare dingen. Ik laat gedeelten gewoon automatisch zonen en ondertussen dan stort ik me volledig op bijvoorbeeld ergens een gedetaileerd parkeer terein aan leggen of mijn kolencentrale helemaal smerig maken en uitbreiden met extra detailing, of openbaar vervoer aanleggen etc. Verlies dan soms echt de tijd haha. Letop dat je autosave aan hebt met het oog op vastlopers en voor de rest gewoon genieten en rustig stukje voor stukje van je stad aanpassen en detailen. Pak het niet te groot aan in het begin door je hele stad met bijv 10k inwoners helemaal perfect te willen maken, doe gewoon stukje bij beetje. leef je uit op een blokje van 10x10 met iets en ga zo rustig je stad finetunen. Plaats ergens een tankstation en bouw ernaast met moveit en extra detailing mods en wat graffitie en zulk soort mods nog een kleine opslag met wat verhuur aanhangers en wat lege containers, reclame bordje bij de weg, wat bandensporen op het terrein etc en je zult zien dat je uren kwijt bent ineens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Flying Hawkic schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:55:
Heeft iemand sinds de laatste update een verschil gemerkt in verkeer in grotere steden? Eens mijn steden boven de 100K inwoners gingen, werden ze heel saai om mee te spelen want er was praktisch geen verkeer meer.
Dat valt me ook op, soms lijkt de stad, zeker in de industriële gebieden net een spookstad.

Je kunt natuurlijk alle vormen van openbaar vervoer vermijden en voetgangers onmogelijk maken wegen over te steken, dan moeten ze wel de auto in. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
Ik heb zelf dat het verkeer opdroogt als ik geen nieuwe woonruimte beschikbaar heb, de immigratie stroom is toch wel een groot deel van het verkeer de stad in. Misschien speelt dat ook mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je voldoende openbaar vervoer hebt (en eventueel wandelpaden) is verkeer in de stad inderdaad erg beperkt. Helaas is daardoor ook het oplossen van verkeersproblemen in CS2 veel minder uitdagend dan in CS1.

Als je net een nieuwe wijk hebt gebouwd, is het een tijdje belachelijk druk, maar dat lost vanzelf op. Daarvoor hoef je de wegen dus ook niet aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Interessante vraag aan Grok: "Which GPU has better performance for playing "Cities Skylines 2": the AMD 9070XT or the "nvidia 5070 ti""

Lang verhaal kort -> de RTX 5070 Ti heeft waarschijnlijk iets betere prestaties.
Antwoord:

To determine which GPU—AMD Radeon RX 9070 XT or NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti—offers better performance for Cities: Skylines 2, we need to consider the game’s specific demands and how these GPUs perform under those conditions. Unfortunately, the provided search results don’t include direct benchmark data for Cities: Skylines 2 with these exact GPUs, as the game’s performance data isn’t explicitly detailed for these models in the context given. However, we can make an informed assessment based on the game’s characteristics and the GPUs’ general performance trends.

Cities: Skylines 2 is a city-building simulation game that relies heavily on CPU performance for simulation calculations, but its graphical demands scale with resolution, asset detail, and population size. It uses a mix of rasterization for rendering buildings, terrain, and traffic, and it doesn’t heavily emphasize ray tracing (RT) based on its design as of its 2023 release, though future updates could shift this. The game benefits from GPUs with strong rasterization performance, sufficient VRAM to handle large cities (especially at higher resolutions like 1440p or 4K), and decent efficiency to maintain stable frame rates over long play sessions.
GPU Overview

AMD Radeon RX 9070 XT: Built on RDNA 4 architecture, it features 16 GB of GDDR6 VRAM on a 256-bit bus, with a TDP of around 304W. It excels in rasterization, often matching or slightly trailing the RTX 5070 Ti in non-RT scenarios, and has made significant strides in ray tracing and upscaling with FSR 4. Its MSRP is $599, though real-world prices can be higher.

NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti: Based on the Blackwell architecture, it also has 16 GB of VRAM but uses faster GDDR7 memory on a 256-bit bus, offering higher bandwidth. It has a TDP of 300W and shines in ray tracing, efficiency, and AI-driven features like DLSS 4 with multi-frame generation. Its MSRP is $749, though availability often pushes prices above $900.

Performance Analysis
1: Rasterization Performance: Across various benchmarks (e.g., TechSpot’s 50-game test), the RX 9070 XT and RTX 5070 Ti are very competitive in rasterized workloads, with the 5070 Ti typically leading by a small margin (around 5% at 1440p and 4K). For Cities: Skylines 2, which leans on rasterization, this suggests near-parity, with the 5070 Ti having a slight edge in raw frame rates.

2: VRAM and Memory: Both GPUs offer 16 GB, which is ample for Cities: Skylines 2 even at 4K with mods and large cities. The 5070 Ti’s GDDR7 provides higher bandwidth (around 896 GB/s vs. the 9070 XT’s ~640 GB/s with GDDR6 at 20 Gbps), potentially reducing stuttering in memory-intensive scenarios like dense urban areas. However, the difference is likely minimal unless pushing extreme settings or resolutions.

3: Upscaling and Frame Generation: NVIDIA’s DLSS 4, with multi-frame generation, can significantly boost frame rates by generating additional frames, which could smooth out performance dips in Cities: Skylines 2 when zooming into busy cities. AMD’s FSR 4, while improved, generates only one frame per rendered frame and is less widespread in adoption as of April 2025, with slower rollout noted in posts on X. If Cities: Skylines 2 supports these technologies by now, the 5070 Ti would likely have an advantage here.

4: Efficiency and Stability: The 5070 Ti is more power-efficient (29% better per TechSpot data), which could translate to lower heat output and more consistent performance during long Cities: Skylines 2 sessions. The 9070 XT’s higher power draw (350W in gaming vs. 280W for the 5070 Ti) might lead to thermal throttling if cooling isn’t robust, though this depends on specific card designs.

5: Game-Specific Context: Without direct benchmarks, we can extrapolate from similar titles. In games like Cyberpunk 2077 (raster-heavy with optional RT), the 9070 XT stays within a few frames of the 5070 Ti at 4K (IGN review), while in Total War: Warhammer 3, the 5070 Ti pulls ahead (87 fps vs. 76 fps at 4K). Cities: Skylines 2 likely falls closer to the former, suggesting tight competition, but the 5070 Ti’s efficiency and upscaling edge could tip the scales.

Conclusion
The NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti likely has better performance for Cities: Skylines 2 due to its slight rasterization advantage, superior memory bandwidth, and more advanced upscaling/frame generation capabilities with DLSS 4, which could stabilize frame rates in demanding scenarios. The AMD Radeon RX 9070 XT remains a strong contender, offering comparable raster performance and enough VRAM for the game’s needs, often at a lower price point ($150 less at MSRP), making it a better value if budget is a priority. Without ray tracing being a major factor in Cities: Skylines 2, the 9070 XT’s weaker RT performance is less relevant here.

For 1440p or 4K gameplay with mods, both GPUs will handle the game well, but the 5070 Ti’s efficiency and potential DLSS 4 support give it a narrow lead. If you already own one, either will suffice; if choosing today, the 5070 Ti is the safer bet for slightly smoother performance, assuming price isn’t a limiting factor. Check for game-specific patches or community benchmarks post-April 2025 for confirmation, as optimization updates could shift this balance.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowwie
Mol_1248163264 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:07:
Interessante vraag aan Grok: "Which GPU has better performance for playing "Cities Skylines 2": the AMD 9070XT or the "nvidia 5070 ti""

Lang verhaal kort -> de RTX 5070 Ti heeft waarschijnlijk iets betere prestaties.
Antwoord:

To determine which GPU—AMD Radeon RX 9070 XT or NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti—offers better performance for Cities: Skylines 2, we need to consider the game’s specific demands and how these GPUs perform under those conditions. Unfortunately, the provided search results don’t include direct benchmark data for Cities: Skylines 2 with these exact GPUs, as the game’s performance data isn’t explicitly detailed for these models in the context given. However, we can make an informed assessment based on the game’s characteristics and the GPUs’ general performance trends.

Cities: Skylines 2 is a city-building simulation game that relies heavily on CPU performance for simulation calculations, but its graphical demands scale with resolution, asset detail, and population size. It uses a mix of rasterization for rendering buildings, terrain, and traffic, and it doesn’t heavily emphasize ray tracing (RT) based on its design as of its 2023 release, though future updates could shift this. The game benefits from GPUs with strong rasterization performance, sufficient VRAM to handle large cities (especially at higher resolutions like 1440p or 4K), and decent efficiency to maintain stable frame rates over long play sessions.
GPU Overview

AMD Radeon RX 9070 XT: Built on RDNA 4 architecture, it features 16 GB of GDDR6 VRAM on a 256-bit bus, with a TDP of around 304W. It excels in rasterization, often matching or slightly trailing the RTX 5070 Ti in non-RT scenarios, and has made significant strides in ray tracing and upscaling with FSR 4. Its MSRP is $599, though real-world prices can be higher.

NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti: Based on the Blackwell architecture, it also has 16 GB of VRAM but uses faster GDDR7 memory on a 256-bit bus, offering higher bandwidth. It has a TDP of 300W and shines in ray tracing, efficiency, and AI-driven features like DLSS 4 with multi-frame generation. Its MSRP is $749, though availability often pushes prices above $900.

Performance Analysis
1: Rasterization Performance: Across various benchmarks (e.g., TechSpot’s 50-game test), the RX 9070 XT and RTX 5070 Ti are very competitive in rasterized workloads, with the 5070 Ti typically leading by a small margin (around 5% at 1440p and 4K). For Cities: Skylines 2, which leans on rasterization, this suggests near-parity, with the 5070 Ti having a slight edge in raw frame rates.

2: VRAM and Memory: Both GPUs offer 16 GB, which is ample for Cities: Skylines 2 even at 4K with mods and large cities. The 5070 Ti’s GDDR7 provides higher bandwidth (around 896 GB/s vs. the 9070 XT’s ~640 GB/s with GDDR6 at 20 Gbps), potentially reducing stuttering in memory-intensive scenarios like dense urban areas. However, the difference is likely minimal unless pushing extreme settings or resolutions.

3: Upscaling and Frame Generation: NVIDIA’s DLSS 4, with multi-frame generation, can significantly boost frame rates by generating additional frames, which could smooth out performance dips in Cities: Skylines 2 when zooming into busy cities. AMD’s FSR 4, while improved, generates only one frame per rendered frame and is less widespread in adoption as of April 2025, with slower rollout noted in posts on X. If Cities: Skylines 2 supports these technologies by now, the 5070 Ti would likely have an advantage here.

4: Efficiency and Stability: The 5070 Ti is more power-efficient (29% better per TechSpot data), which could translate to lower heat output and more consistent performance during long Cities: Skylines 2 sessions. The 9070 XT’s higher power draw (350W in gaming vs. 280W for the 5070 Ti) might lead to thermal throttling if cooling isn’t robust, though this depends on specific card designs.

5: Game-Specific Context: Without direct benchmarks, we can extrapolate from similar titles. In games like Cyberpunk 2077 (raster-heavy with optional RT), the 9070 XT stays within a few frames of the 5070 Ti at 4K (IGN review), while in Total War: Warhammer 3, the 5070 Ti pulls ahead (87 fps vs. 76 fps at 4K). Cities: Skylines 2 likely falls closer to the former, suggesting tight competition, but the 5070 Ti’s efficiency and upscaling edge could tip the scales.

Conclusion
The NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti likely has better performance for Cities: Skylines 2 due to its slight rasterization advantage, superior memory bandwidth, and more advanced upscaling/frame generation capabilities with DLSS 4, which could stabilize frame rates in demanding scenarios. The AMD Radeon RX 9070 XT remains a strong contender, offering comparable raster performance and enough VRAM for the game’s needs, often at a lower price point ($150 less at MSRP), making it a better value if budget is a priority. Without ray tracing being a major factor in Cities: Skylines 2, the 9070 XT’s weaker RT performance is less relevant here.

For 1440p or 4K gameplay with mods, both GPUs will handle the game well, but the 5070 Ti’s efficiency and potential DLSS 4 support give it a narrow lead. If you already own one, either will suffice; if choosing today, the 5070 Ti is the safer bet for slightly smoother performance, assuming price isn’t a limiting factor. Check for game-specific patches or community benchmarks post-April 2025 for confirmation, as optimization updates could shift this balance.
Lang verhaal kort, Cities Skylines 1 en 2 zijn simulaties. Wat je op je scherm ziet is een grafische voorstelling van deze simulatie. Het beeld is feitelijk relatief gezien vrij statisch. Voor CS1 en CS2 is het meest belangrijke om de snelste CPU te hebben en het liefst zoveel mogelijk ram. Qua videokaart kun je nog prima met een oudere GTX 1070 of zo werken. Je hebt dan alleen geen ray tracing, maar laten we eerlijk zijn, wie let daar op tijdens dit spel?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowwie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:22:
[...]

Dat valt me ook op, soms lijkt de stad, zeker in de industriële gebieden net een spookstad.

Je kunt natuurlijk alle vormen van openbaar vervoer vermijden en voetgangers onmogelijk maken wegen over te steken, dan moeten ze wel de auto in. :)
Ja er klopt toch echt iets niet met de simulatie. Al heb ik niet meer gespeeld sinds de update. Ik herinner mij dat in mijn stad er letterlijk niemand naar een industriegebied ging. Geen leveringen, geen werknemers,... En ik had daar geen OV-lijnen naar toe lopen en het was heel afgelegen. Dus dat was heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja er zijn helaas nog steeds best wel veel bugs met de simulatie. Ik heb ook bijna geen verkeer in de industriegebieden. En mijn farms willen geen van allen een level omhoog. Het aantal motoren op de weg slaat ook nergens op, net als het aantal honden :)

[ Voor 18% gewijzigd door Goldia op 11-04-2025 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Flying Hawkic schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 00:07:
[...]

Ja er klopt toch echt iets niet met de simulatie. Al heb ik niet meer gespeeld sinds de update. Ik herinner mij dat in mijn stad er letterlijk niemand naar een industriegebied ging. Geen leveringen, geen werknemers,... En ik had daar geen OV-lijnen naar toe lopen en het was heel afgelegen. Dus dat was heel vreemd.
De update heeft de game wel goed gedaan heb ik het idee. Heb in een stad nu bijna 300k inwoners maar de game snelheid is er niets anders op geworden, met alle settings op high. De treinen, metro's, auto's etc racen nog net zo lekker vlot door de stad als in het begin. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
Snowwie schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:59:
[...]

De update heeft de game wel goed gedaan heb ik het idee. Heb in een stad nu bijna 200k inwoners maar de game snelheid is er niets anders op geworden, met alle settings op high. De treinen, metro's, auto's etc racen nog net zo lekker vlot door de stad als in het begin. :)
Offtopic misschien een beetje maar mag ik vragen op wat voor systeem je draait dat je alles op High kan zetten en het nog steeds allemaal vlot draait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik ken het hoor en ik denk de meesten wel. Sowieso moet je youtube niet al referentie nemen dat zijn al vaak mensen die minimaal 8 uur per dag gamen. Mijn advies, gewoon doorbouwen ook al vind je je stad op dat moment lelijk. ik zou niet met ongelimiteerd geld spelen want dan is er ook niet iets van een uitdaging. Winst maken, bijbouwen, nog meer winst maken, nog meer bouwen en dan uiteindelijk herinrichten wat je niet mooi vindt of juist uitbouwen op een mooie manier. Vaak zie je dat ook in het echt, oude binnenstad is mooi, jaren 30-50 is vaak mooi, jaren 70-90 saai. Ik keer zelf regelmatig weer terug naar mijn eerste stad die ik ook als soort van zandbak gebruik voor experimenten omdat ik daar genoeg geld heb ook.

zo begonnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/XISUCpxZERb6A2LeAGGVVneh.jpg

inmiddels weer bezig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/QNzJI0sT1CQtGimcKXFaYIGR.jpg

Ik vind het niet super mooi maar zeker niet lelijk. Belangrijker, ik haal er veel plezier uit en keer er altijd weer terug. Helaas maar ~2 uurtjes tijd per week.

@Goldia Mijn boerderijen levelen wel gewoon, ook die ik na de laatste patch heb gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:34:
[...]

@Goldia Mijn boerderijen levelen wel gewoon, ook die ik na de laatste patch heb gebouwd.
Hmm, wat doe ik dan fout? Of zou het een mod zijn?
Pagina: 1 ... 58 ... 60 Laatste