Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Fryskje schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:52:
[...]

Offtopic misschien een beetje maar mag ik vragen op wat voor systeem je draait dat je alles op High kan zetten en het nog steeds allemaal vlot draait?
In mijn vorige reactie zei ik 200k inwoners, maar het zijn er 300k. :-)

Wat ik draaien heb:
- Mobo : Asus Prime B650-plus
- CPU : Amd Ryzen 9 - 7900X (12c/24t)
- GPU : MSI RTX 3090Ti Gaming Trio - 24GB vram
- Ram : 128GB DDR5 Kingston Fury Ram 5.200Mt/s
- Drive : Samsung 990 Pro 4TB m.2. nvme
- Externe 3,5" floppy drive :+

Het is me opgevallen dat sinds ik de 4TB drive gebruik de simulatie sneller gaat. Het is mogelijk dat omdat deze drive een hele hoge waarde heeft in IOPS (1,5 miljoen lees/schrijf waarden 4k bestanden) dat het spel veel sneller elementen uit de page file kan halen. Niet alle assets en mods worden in het geheugen geladen maar ook een deel in je page file. Vandaar mijn vermoeden dat de drive, die gewoon retesnel is, een toegevoegde waarde is voor het spel.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Snowwie schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:19:
[...]

In mijn vorige reactie zei ik 200k inwoners, maar het zijn er 300k. :-)

Wat ik draaien heb:
- Mobo : Asus Prime B650-plus
- CPU : Amd Ryzen 9 - 7900X (12c/24t)
- GPU : MSI RTX 3090Ti Gaming Trio - 24GB vram
- Ram : 128GB DDR5 Kingston Fury Ram 5.200Mt/s
- Drive : Samsung 990 Pro 4TB m.2. nvme
- Externe 3,5" floppy drive :+

Het is me opgevallen dat sinds ik de 4TB drive gebruik de simulatie sneller gaat. Het is mogelijk dat omdat deze drive een hele hoge waarde heeft in IOPS (1,5 miljoen lees/schrijf waarden 4k bestanden) dat het spel veel sneller elementen uit de page file kan halen. Niet alle assets en mods worden in het geheugen geladen maar ook een deel in je page file. Vandaar mijn vermoeden dat de drive, die gewoon retesnel is, een toegevoegde waarde is voor het spel.
Nice, ik kan het niet op 1 of andere manier niet met alles op high spelen, kan mn vinger er niet op leggen waar het probleem precies zit. Heb net mn nieuwe pc een paar weken draaien maar had verwacht, ondanks dat het een ontzettend zware en nog niet goed doorontwikkeld spel is, hiermee het toch wel te kunnen trekken. Maar moet toch echt wel de specs wat naar beneden toe fine tunen om een stad van rond de 150k inwoners nog richting de 50fps te krijgen.

Mijn specs,
Mobo: MSI x870 tomahawk
CPU: 9800x3d
GPU: 9070XT Sapphire Nitro+
RAM: Corsair vengeance 32gb DDR5 @6000mts
HD: Kingston Fury Renegade 2tb

Helaas padte de 3.5inch floppy drive niet meer in het budget :+

Zou het schelen denk je als ik mn ram nog wat uit ga breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Fryskje schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:14:
[...]

Nice, ik kan het niet op 1 of andere manier niet met alles op high spelen, kan mn vinger er niet op leggen waar het probleem precies zit. Heb net mn nieuwe pc een paar weken draaien maar had verwacht, ondanks dat het een ontzettend zware en nog niet goed doorontwikkeld spel is, hiermee het toch wel te kunnen trekken. Maar moet toch echt wel de specs wat naar beneden toe fine tunen om een stad van rond de 150k inwoners nog richting de 50fps te krijgen.

Mijn specs,
Mobo: MSI x870 tomahawk
CPU: 9800x3d
GPU: 9070XT Sapphire Nitro+
RAM: Corsair vengeance 32gb DDR5 @6000mts
HD: Kingston Fury Renegade 2tb

Helaas padte de 3.5inch floppy drive niet meer in het budget :+

Zou het schelen denk je als ik mn ram nog wat uit ga breiden?
Heb je je ram verbruik al gechecked tijdens het spelen? Ik had eenzelfde probleem bij Anno 1800 toen ik nog 16GB had... tijdens het gamen hing het verbruik constant tegen de 16GB en gebruikte het spel een deel van m'n SSD om het tekort te bufferen. Een upgrade naar 32GB gedaan en nooit meer een probleem gehad.

Bij dit soort spellen is RAM voornamelijk de beperkende factor (dit spel loopt ook vlot op m'n 7800XT namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
ArcticWolf schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:30:
[...]

Heb je je ram verbruik al gechecked tijdens het spelen? Ik had eenzelfde probleem bij Anno 1800 toen ik nog 16GB had... tijdens het gamen hing het verbruik constant tegen de 16GB en gebruikte het spel een deel van m'n SSD om het tekort te bufferen. Een upgrade naar 32GB gedaan en nooit meer een probleem gehad.

Bij dit soort spellen is RAM voornamelijk de beperkende factor (dit spel loopt ook vlot op m'n 7800XT namelijk)
RAM schommelt wat rond de 60%, voornamelijk de GPU die 90%+ zit, twijfel soms of de kaart wel in orde is, gezien ook soms spontane vastlopers in hele systeem terwijl ik soms amper wat gebruik, laatste keer was vanavond tijde quali kijken van F1tv in de firefox browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willen jullie eens meekijken wat er aan schort bij mijn farms? Ik begrijp het niet. Kijk ook eens naar mijn production levels, die kloppen volgens mij ook voor geen meter. Ik zou mega veel graan tekort hebben, maar dat kan haast niet kloppen.

https://mods.paradoxplaza.com/mods/106695/Any

[ Voor 37% gewijzigd door Goldia op 12-04-2025 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Goldia schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 22:13:
Willen jullie eens meekijken wat er aan schort bij mijn farms? Ik begrijp het niet. Kijk ook eens naar mijn production levels, die kloppen volgens mij ook voor geen meter. Ik zou mega veel graan tekort hebben, maar dat kan haast niet kloppen.

Je grond is niet optimaal vruchtbaar. Als ik de grond vruchtbaar[der] maak dan veranderd het tekort heel rap en als ik er nog een boerderij/graan bij bouw gaat het in de plus. Dus het ligt aan de vruchtbaarheid van je grond. Het levelen lijkt idd wel een probleem, daar krijg ik ook niet direct beweging in.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:17
Goldia schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 22:13:

Check de resource map. Je boerderijen staan op onvruchtbare grond en dus wordt er ook niks geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neee toch? Volgens mij stonden ze wel op fertile land, in ieder geval voor een groot deel?? Ze hebben toch ook 117% efficiency? Ik ga checken

EDIT: alle farms die fertile land nodig hebben staan op fertile land... Ik heb er 1 een beetje aangepast, want die was voor een deel niet goed gelegd, maar de rest wel hoor. Ze hebben ook allemaal voldoende efficiency (meer dan 100%). De kippenfarms hebben overigens geen fertile land nodig en die levelen ook niet.

[ Voor 67% gewijzigd door Goldia op 13-04-2025 21:30 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWeqZMPDC2quw2CgJty4_FHPWKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c9V0hErxy8OYPbwIEnklAbhD.png?f=fotoalbum_large

M'n zelf gebouwde auto import bij de haven. Ben nog bezig om het verder af te maken, vond het al wel leuk om even te delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:02
Ziet er goed uit! Mooi gemaakt! Mij valt vooral op hoe de bruine grond op het onbebouwde gedeelte goed past. Een stuk beter dan het standaard gras.

Nog suggesties:
- op de stoep voor de ingang van het terrein nog een markering maken dat daar voertuigen rijden. Bijvoorbeeld met hetzelfde asfalt als het parkeertterein of door middel van strepen en/of een zebrapad.
Een opstelplek voor autotransportervrachtwagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nieuwslezer
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-05 13:13
Ziet er inderdaad goed uit zeg, mooi gemaakt!
Heb je met losse props alles geplaatst?
Je zou eventueel ook het stuk weg waar de ingang aan grenst zonder stoep kunnen maken (bijvoorbeeld stukje national highway met lage snelheid), dat zie je ook bij veel industrie-gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
@nieuwslezer @jochem05
Thnx voor de suggesties, ga ik zeker mee aan de slag!

Ja alles los geplaatst, uiteraard de autos wel me de line tool, ben nu bezig die wat meer te draaien zodat het niet allemaal kaarsrecht staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fryskje schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:46:
@nieuwslezer @jochem05
Thnx voor de suggesties, ga ik zeker mee aan de slag!

Ja alles los geplaatst, uiteraard de autos wel me de line tool, ben nu bezig die wat meer te draaien zodat het niet allemaal kaarsrecht staat.
Bij mij verdwijnen auto's altijd meteen als ik ze met de hand plaats. Jij gebruikt costum assets zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
Goldia schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:59:
[...]

Bij mij verdwijnen auto's altijd meteen als ik ze met de hand plaats. Jij gebruikt costum assets zeker?
Ja klopt idd.
Heb geen idee wat er anders is, maar ik had dat vorig jaar ook maar nu blijven ze wel gewoon staan.
Had bij mn vuilstort op een oude map (helaas heb ik die niet meer) allemaal vuilniswagens enzo geplaatst en sommigen verdwenen gelijk en soms reden ze ineens uit zichzelf weg en gingen vuil op halen. Wat daar nou de oorzaak van was en ik onbewust anders doe of heb gedaan kan ik je helaas niet vertellen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik heb naar jullie adviezen geluisterd en ben begonnen. Heb nu voor het eerst een net van wegen aangelegd die rekening hielden met de bestaande infra en het landschap. Ik bouw elke keer een stukje, en niet meer hele vlakken tegelijk. En ik heb de lol weer terug nu ;) Thnx voor de adviezen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8SDaTWPJ6bUdJ43QMbSdq5ocmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXja1LHPFDOsK1yHmxUovYTU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iC0tLwEdm97Ta16xzvIsPzwG3UA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFCT3WXQ0GNYWpX47ZpTmfn6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
bojaaper schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:04:
Ik heb naar jullie adviezen geluisterd en ben begonnen. Heb nu voor het eerst een net van wegen aangelegd die rekening hielden met de bestaande infra en het landschap. Ik bouw elke keer een stukje, en niet meer hele vlakken tegelijk. En ik heb de lol weer terug nu ;) Thnx voor de adviezen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi om te zien en te lezen dat je de lol weer terug hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die tweede plaat ziet er toch fantastisch uit! Lekker bezig!

Hoe kom je aan alle die verschillende kleuren groen?

[ Voor 31% gewijzigd door Goldia op 14-04-2025 17:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bojaaper
Goldia schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:19:
Die tweede plaat ziet er toch fantastisch uit! Lekker bezig!

Hoe kom je aan alle die verschillende kleuren groen?
Thnx :) !

Het zijn ondergrond overlay's omdat ik de standaard boerderij velden maar eentonig vond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FlOgS3B6dgX6vZxtvjw3r5rGI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JI9Gyj1ejjlr1cJt3POSC0ts.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ja costum assets, die gebruik ik nog steeds niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Goldia schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:57:
Ah ja costum assets, die gebruik ik nog steeds niet :)
Deze kun je gewoon wel gebruiken hoor, hoeft niet upgedate te worden bij elke patch. sterker nog, is nog nooit upgedate. Je maakt gewoon een laag over je bestaande velden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8lsZsYIUCOulpyCaQnHqXD56.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/i5YQ7Y0Eqhan4yHReTnfSRKi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh? Heb je daar de "extra asset importer" omweg niet voor nodig? Wat gaaaaaaf. Dank voor het delen!

Geldt dit voor alle soorten surfaces? En welke mod(s) is dit dan precies?

De surfaces die ik zie hebben allemaal die ExtraAssetsImporter mod nodig. Dat is eigenlijk het enige dat ik nog niet wilde doen, omdat dat nog niet ondersteunt wordt. Maar ja, die officiële asset importer duurt wel heel lang nu.

Of verwar ik dit met de AssetsPacksManager? Hmm

[ Voor 47% gewijzigd door Goldia op 14-04-2025 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
LoneRanger schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:08:
[...]

Deze kun je gewoon wel gebruiken hoor, hoeft niet upgedate te worden bij elke patch. sterker nog, is nog nooit upgedate. Je maakt gewoon een laag over je bestaande velden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel gaaf idd! Heb je toevallig ook 1 of meerdere fotos van wat er rechts boven inallemaal gemaakt is voor moois? Zowel rechts als links van de snelweg ziet er allemaal zéér interessant uit haha. Ben altijd wel in voor nieuwe ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
Goldia schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:12:
Oh? Heb je daar de "extra asset importer" omweg niet voor nodig? Wat gaaaaaaf. Dank voor het delen!

Geldt dit voor alle soorten surfaces? En welke mod(s) is dit dan precies?

De surfaces die ik zie hebben allemaal die ExtraAssetsImporter mod nodig. Dat is eigenlijk het enige dat ik nog niet wilde doen, omdat dat nog niet ondersteunt wordt. Maar ja, die officiële asset importer duurt wel heel lang nu.

Of verwar ik dit met de AssetsPacksManager? Hmm
Voor de farming surfaces heb je de Extra Assets Importer nodig idd.
Mag ik vragen wat je tegenhoudt deze te installeren?
Zolang je Skyve gebruikt kan er niet heel veel mis gaan met bijna alle mods wel te installeren, en zeker als het gaat om surface packs, die leveren zelden een probleem op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fryskje schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:49:
[...]

Voor de farming surfaces heb je de Extra Assets Importer nodig idd.
Mag ik vragen wat je tegenhoudt deze te installeren?
Zolang je Skyve gebruikt kan er niet heel veel mis gaan met bijna alle mods wel te installeren, en zeker als het gaat om surface packs, die leveren zelden een probleem op.
Ja eens, zie nu pas dat er een verschil is tussen surfaces en assets. Misschien kan ik surfaces wel gewoon proberen. Wat een verschil kan dat al maken zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:25:
Ja er zijn helaas nog steeds best wel veel bugs met de simulatie. Ik heb ook bijna geen verkeer in de industriegebieden. En mijn farms willen geen van allen een level omhoog. Het aantal motoren op de weg slaat ook nergens op, net als het aantal honden :)
Is met de update het verkeer in industriegebieden ook nog niet terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:06:
[...]

Is met de update het verkeer in industriegebieden ook nog niet terug?
Nee, behalve misschien bij de hotspots (haven, cargotrain)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goldia schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:44:
[...]

Nee, behalve misschien bij de hotspots (haven, cargotrain)
Echt zonde. Ik heb het spel helaas al maanden niet meer aangeraakt omdat het voor mij nog steeds allemaal niet goed zit.

Hopelijk komt er weer een grote update met de Bridges & Ports expansion. Die staat gepland voor Q2 van dit jaar als ik mij niet vergis, dus nog voor de zomer. Hopelijk kunnen ze dat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Ik heb even advies nodig : Ik wil graag met alle Region Packs spelen. Nadat ik ze gedownload had kreeg ik een foutmelding, dus ik dacht dat het aan één van m'n andere mods lag. Na een nieuwe playset geactiveerd te hebben waarin ik alleen de Region Packs als mods geinstalleerd had krijg ik alsnog de foutmelding.

Zie ik iets over het hoofd? Of is dit een bekende foutmelding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5SDT5_yQVm-KMeWHLBiPk_c3lk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JXeGFRaLIyuRwcUqluon2PK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 15:10
Mijn eerste poging tot detailen waar ik blij mee ben. Lekker rustig een uurtje klooien. Tips welkom.

Nu op 230.000 population.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFCBvLOQ23WJSLtfXLvvJa7HGRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qAJnFY3htw3TMax2w9XhDzDj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
bojaaper schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:47:
Ik heb even advies nodig : Ik wil graag met alle Region Packs spelen. Nadat ik ze gedownload had kreeg ik een foutmelding, dus ik dacht dat het aan één van m'n andere mods lag. Na een nieuwe playset geactiveerd te hebben waarin ik alleen de Region Packs als mods geinstalleerd had krijg ik alsnog de foutmelding.

[Afbeelding]
Speel je via Skyves?

Zag omderstaande op Reddit

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

https://www.reddit.com/r/..._i_downloaded_the_region/

[ Voor 9% gewijzigd door VinnyAMS op 16-04-2025 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Die error ken ik niet. Heb je integrety check al gedaan via Steam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VinnyAMS schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:26:
Mijn eerste poging tot detailen waar ik blij mee ben. Lekker rustig een uurtje klooien. Tips welkom.

[Afbeelding]
Mooi man, lekker bezig! Je kan er nog een mooi industrial hek omheen zetten en bij de poort slagbomen. Eventueel nog wat pijlen op het asfalt.

Als je ook de surface assets gebruikt kan je het asfalt enzo ook nog heel realistisch maken met bandensporen, vlekken, vuil en rioolroosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Na een tijd proberen waarbij ik alle mods inclusief de Region Packs 1 voor 1 heb aangezet en steeds het spel opnieuw heb gestart werkt het nu wel, vreemd genoeg.

Wat is Skyves precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
bojaaper schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:59:
Na een tijd proberen waarbij ik alle mods inclusief de Region Packs 1 voor 1 heb aangezet en steeds het spel opnieuw heb gestart werkt het nu wel, vreemd genoeg.

Wat is Skyves precies?
Soort "app" die het spel ondersteund. Mods checken installeren etc.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2881031511

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
VinnyAMS schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:26:

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Mag naar mijn mening wel iets minder steriel zeg maar. Gras met surface textures bruin maken bijvoorbeeld. Parkeerterrein wat smoezelig maken met dirt textures etc en ik vergeet altijd bandensporen maar die kunnen hier ook zeker wat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
bojaaper schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:59:

Wat is Skyves precies?
Skyves kun je downloaden als mod in CS2 en dan de aangegeven stappen volgen uit de omschrijving.
Daarmee krijg je een programmatje buiten cs2,daarmee kun je verschillende dingen doen.
Bijvoorbeeld voor je het spel opstart, van daaruit eventuele updates van je geinstalleerd mods automatisch updaten zodat je geen herstart van je spel hoeft te doen.
Ook eenvouding zonder in het spel te zitten mods toevoegen of verwijderen uit je playsets.
Ontzettend handig programmatje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mol_1248163264

[Afbeelding]
Bij dit soort errors eerst even de foutcode googelen om uit te zoeken welke mod(s) de oorzaak is(zijn).
Daarna met Skyve de mod VERWIJDEREN, alleen uitschakelen is niet genoeg want de data van de mod moet volledig verwijderd worden. Daarna de mod opnieuw downloaden en dan zal de foutmelding als het goed is verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwslezer
Wat voor videokaarten hebben jullie goede ervaringen mee met CS2?
Ik hoop op 1440p te kunnen spelen met een 7900XTX, zou dat genoeg zijn om de grafische settings een beetje omhoog te kunnen schroeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Ik speel met een ASUS Radeon RX 7800 XT TUF-RX7800XT-O16G-GAMING Videokaart Dat gaat goed. Wel Fog en cloud op low/disabled. Rest op medium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 17:11
nieuwslezer schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:17:
Ik hoop op 1440p te kunnen spelen met een 7900XTX, zou dat genoeg zijn om de grafische settings een beetje omhoog te kunnen schroeven?
Ik speel ook op een 7800 XT, gaat prima. De grootste bottleneck voor soepele gameplay is je CPU.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
nieuwslezer schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:17:
Ik draai het op 4k (3840x2160) met alles op high behalve de wolken en schaduwen, wolken uit (persoonlijk want vindt het irritant) en schaduwen op low anders heb ik soms rare schaduwen op plekken waar ze niet horen 8)7

Mijn computertje 8) :
CPU: AMD98003dx
MB: MSI X870 Tomahawk
GPU: 9070 XT Sapphire Nitro+
MEM: Corsair Vengeance 32GB

Vereiste me nog wel wat tweaken en tunen me Adrenaline software om het max eruit te halen.
Draai standaard met ongeveer 100 mods (opstarttijd is ongeveer 3min)
Heb nu een map met ongeveer 150k inwoners en dan draai ik gemiddeld ongeveer op 50-60 fps

[ Voor 5% gewijzigd door Fryskje op 18-04-2025 12:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VinnyAMS
Weer een gedeelte uit mijn stad waar ik blij van ben geworden.

Gedeelte waar de cruiseschepen aanmeren. High/medium residential gedeelte va de stad.

De huizen met rode daken hebben wel wat tijd gekost om zo te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dM0GyYv1NkpuAzqrNeNRPPGt8Fk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GHWmeCq3MkT79keyLYYmMofh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dA-MZEK_5DKZYRbREqOYBVpA674=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6VXnv5eGyJZiOhZUt4NliWu4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVZVZudcdsj_KdjGDMONLWmO3hs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aIEMsitbqiQFvNVig7KEx9MH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk hoor, lekker ruim opgezet!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bojaaper
Het stadje groeit langzaam! Leuk om van simpele dingen zoals de waterpomp een klein industrie terreintje te maken zodat het er iets levendiger uitziet! Ik hou niet van lange rechte brede wegen in low en medium density, vandaar dat het vaak een soort van spinnenweb van wegen wordt.

Wat is een goede manier om met High density om te gaan? Vaak loop ik daarin vast wat betreft verkeer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRgpXzMx8lR-38ogQLE49H4auy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQfJ7QW39xRp6XQhnAavMhvU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mcF6CVbljvfBO2TNb1Otvui-54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJe1wWoEA3IWUr4BjjZc1P05.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxcUETrvNoFIJYit9jEYVvPRpbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxcHvEL8QSaWoduTLZjrCTEu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zCNGGZ6SP3vvMq83rEhIhdtJd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfzJoFBFokV01a4I26iraWBK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door bojaaper op 19-04-2025 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bojaaper schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:35:
Het stadje groeit langzaam! Leuk om van simpele dingen zoals de waterpomp een klein industrie terreintje te maken zodat het er iets levendiger uitziet! Ik hou niet van lange rechte brede wegen in low en medium density, vandaar dat het vaak een soort van spinnenweb van wegen wordt.

Wat is een goede manier om met High density om te gaan? Vaak loop ik daarin vast wat betreft verkeer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit hoor! Verkeer is niet echt een issue in mijn stad... veel autoverkeer komt op nieuwe woonwijken af, maar dat wordt vanzelf rustig. Zelfde met parkeerplaatsen. Als je minder parkeerplaatsen maakt is er ook weinig verkeer. En volgens mij staat daar ook geen penalty op ofzo. Dus als je parkeerplaatsen maakt, heb je ook geen verkeer :)

ik zou gewoon bouwen zoals jij het leuk vindt en kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noLCJwy0oH76uaQDHQb_A7ZFh_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4poI0QicGqZdryD6AlFmV13Y.png?f=fotoalbum_large

Avondje stoeien met de (voor mij nieuwe) surfaces; leuk hoor! Dit is de achterkant van een groot winkelcentrum (ik geloof een Duitse special asset). Geprobeerd om het een beetje als een laad- en losplaats op te zetten. Ben nog niet helemaal tevreden. Maar als jullie tips hebben... graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:29
[b]Goldia in "[Multi] Cities: Skylines II"Goldia schreef .......

Avondje stoeien met de (voor mij nieuwe) surfaces; leuk hoor! Dit is de achterkant van een groot winkelcentrum (ik geloof een Duitse special asset). Geprobeerd om het een beetje als een laad- en losplaats op te zetten. Ben nog niet helemaal tevreden. Maar als jullie tips hebben... graag!
Mijn gevoel: het is te krap. Zie hieronder voor wat voor voorbeelden van dock plaatsen voor vrachtwagens. De eerste is wat ouder de laatste wat recenter qua gebouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJuIkRDtTlw0S-HS8lEgnUR04TQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bNjFhezG3rcLttV2Dj5os4Gz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTUIgcy0DAK1f440TRU8-yCkQLM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LN8UBDbuuZXrIDabMG1FDGXn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aH0ggRhFi3LVu30TLbzhscFDEo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qGLD7gOdFeOVz6n3cQEnmIGw.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Goldia schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 23:36:
[Afbeelding]

Vind het wel tof geworden :) ! Gaat veel tijd in zitten hé! Maar wel leuk om te doen, zeker als je wat meerdere gedeeltes zoals dit bij elkaar hebt begint het wat meer levend aan te voelen.

Toevallig was ik ook op zoek naar die Ploppable voertuigen, ik weet nog dat ik die in een vorige installatie ook had. Ik heb de Car Props Asset Pack gevonden maar dat is niet de mod die ik vorige keer had. Die had veel meer voertuigen. Welke gebruik jij?

Ik weet nog dat er een probleem was met 1 van de voertuig mods. Als je bijvoorbeeld een brandweerauto neer zette registreerde het spel dit als een echte brandweerauto die dus vanaf dat moment bij je kazerne in gebruik is maar verder niks doet. Hetzelfde gold voor bijvoorbeeld lijkwagens en ambulances.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Benmen schreef op zondag 20 april 2025 @ 06:56:
[...]

Mijn gevoel: het is te krap. Zie hieronder voor wat voor voorbeelden van dock plaatsen voor vrachtwagens. De eerste is wat ouder de laatste wat recenter qua gebouw.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk! Ik ga eens kijken wat ik daaraan kan doen, zonder de heleboel overhoop te gooien haha

[ Voor 4% gewijzigd door Goldia op 20-04-2025 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bojaaper schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:47:
[...]

Vind het wel tof geworden :) ! Gaat veel tijd in zitten hé! Maar wel leuk om te doen, zeker als je wat meerdere gedeeltes zoals dit bij elkaar hebt begint het wat meer levend aan te voelen.

Toevallig was ik ook op zoek naar die Ploppable voertuigen, ik weet nog dat ik die in een vorige installatie ook had. Ik heb de Car Props Asset Pack gevonden maar dat is niet de mod die ik vorige keer had. Die had veel meer voertuigen. Welke gebruik jij?

Ik weet nog dat er een probleem was met 1 van de voertuig mods. Als je bijvoorbeeld een brandweerauto neer zette registreerde het spel dit als een echte brandweerauto die dus vanaf dat moment bij je kazerne in gebruik is maar verder niks doet. Hetzelfde gold voor bijvoorbeeld lijkwagens en ambulances.
Ja dat probleem had ik ook. Maar het lijkt nu goed te gaan, zonder dat ik daarvoor een speciale mod gebruik. Ik heb via Findit gezocht op "prop" en daar kwamen alle voertuigen ook tevoorschijn die ik zonder problemen kan ploppen. Ambulances overigens nog niet geprobeerd, maar alle voertuigen lijken verder goed te gaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bojaaper
Tijd voor een groeve!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h10hIuJ6GkJVUESr81SXtNKz-Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3AqEcLMaKVhP6UW45bGAM0Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAx9LG0XtSxaD8bOxYJWuHIY2NM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1k9fwXJ0VZ2El8bMR0RwBNS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yT9uq1Y8JUH27orNKYZvWcdr7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5PzKpBhwrKjIg6mIC4r6mbh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xADO-LIvKyz4SoQD65AnphyaXR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsXQiF0dpJKgMkkszZBs0mQQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
Erg nice, oog voor detail! Mooi aangekleed tot zelfs een paar verdwaalde stenen in het water. Mooi gemaakt kerel! Complimenten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gaaf! Jij hebt de paasdagen goed besteed!! Echt heel tof gedaan. Klein kritiekpunt, iets te veel groen denk ik. Zal toch weinig groeien in zo'n groeve denk ik.

Mooi ook die dikke bak daar rechts; die is zeker van de chef ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Goldia op 20-04-2025 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Man wat is die wegentool toch zwaar en zwaar frustrerend! Wat ik ook probeer, ik krijg bijna niks echt exact recht. Ik ben bezig 2 snelwegen te verbinden maar ik krijg het maar niet mooi symetrisch, zelfs niet als ik alles uitmeet. Krijg er met veel moeite zoiets uit (wat ik nog niet eens mooi vind) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwBnamIHwy_8stGvYoFs5C6ANqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xerEGJxGdxCZyhRpbQrW7Ybk.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ik was even opnieuw begonnen om te kijken waar het aan ligt. Ik kan niks ontdekken. Even een opstelling gemaakt om te kijken waar het aan lag, maar ik heb absoluut geen idee. Zie onderstaande. Alles is uitgemeten en haaks, en NOG komen die grids niet overeen en loopt het dus scheef. Wtf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0Rjf_te2zuwRSLH1bhaiqCK2-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veuX4Q0Wmhw1PyjgywfaBBO2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwslezer
bojaaper schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:04:

Dus ik was even opnieuw begonnen om te kijken waar het aan ligt. Ik kan niks ontdekken. Even een opstelling gemaakt om te kijken waar het aan lag, maar ik heb absoluut geen idee. Zie onderstaande. Alles is uitgemeten en haaks, en NOG komen die grids niet overeen en loopt het dus scheef. Wtf!

[Afbeelding]
Is het stuk grond volledig vlak? En welke snappingtools gebruik je? Grids werken het beste als je alleen zoning cell-length, snap to angles en het aanhaken bij bestaande wegen gebruikt volgens mij.
Overigens is dat geen waterdichte oplossing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
nieuwslezer schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:17:
[...]

Is het stuk grond volledig vlak? En welke snappingtools gebruik je? Grids werken het beste als je alleen zoning cell-length, snap to angles en het aanhaken bij bestaande wegen gebruikt volgens mij.
Overigens is dat geen waterdichte oplossing helaas.
Ja het is helemaal vlak. De tools hangen een beetje vanaf wat ik aan het doen ben, ik gebruik ze eigenlijk allemaal afwisselend wel. Het gaat mij niet zo zeer om de grids, ik wil symetrische dingen maken. Ik ben net na anderhalf uur kutten er maar mee gestopt omdat ik boos werd :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwslezer
bojaaper schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:23:
[...]

Ja het is helemaal vlak. De tools hangen een beetje vanaf wat ik aan het doen ben, ik gebruik ze eigenlijk allemaal afwisselend wel. Het gaat mij niet zo zeer om de grids, ik wil symetrische dingen maken. Ik ben net na anderhalf uur kutten er maar mee gestopt omdat ik boos werd :D .
Wellicht ligt het aan mij, maar het is allemaal symmetrisch toch? Ik vind het er strak uit zien in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik vind die tweede plaat er ook prima uitzien hoor :) @bojaaper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Ja dat lijkt het ook, maar als je naar de grids kijkt moet het wel scheef zijn toch? Omdat ze niet gelijk zijn aan elke kant? Of zit ik nu totaal verkeerd te denken?

Ik weet dat ik een grote zeikerd ben, maar ik zoek een reden waarom er altijd iets scheef is als ik iets aan het bouwen ben. Ik vind het niet een hele ramp dat het zo is, ik vind het gewoon zwaar irritant dat ik niet weet waarom het zo is.

[ Voor 42% gewijzigd door bojaaper op 22-04-2025 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
Zoning is sowieso op zn minst af en toe ook dubieus te noemen, met de juiste snapping aan en of uit gaat het opzich prima maar nog blijft het af en toe niet goed uit komen.
Denk dat je het los moet laten en eventueel door de find it mod te gebruiken, gebouwen zo plaatst dat het iig voor het oog wel goed lijkt en niet meer alleen naar de zoning blokjes kijken haha. Ziet er voor het oog verder te strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bojaaper schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:10:
Ja dat lijkt het ook, maar als je naar de grids kijkt moet het wel scheef zijn toch? Omdat ze niet gelijk zijn aan elke kant? Of zit ik nu totaal verkeerd te denken?

Ik weet dat ik een grote zeikerd ben, maar ik zoek een reden waarom er altijd iets scheef is als ik iets aan het bouwen ben. Ik vind het niet een hele ramp dat het zo is, ik vind het gewoon zwaar irritant dat ik niet weet waarom het zo is.
millimeter werk denk ik :) probeer de verschillende snapping tools aan of uit, dat helpt soms ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bojaaper
Goed, jullie raad opgevolgd en na nog steeds wel het één en ander schelden is het redelijk gelukt. Ik heb de afstanden (die je aanlegt) veranderd van meters naar units met behulp van de Extended Tool Tip mod, dit vind ik makkelijker.

Maar alsnog kwam ik steeds uit om vreemde afstanden, als in 1,4 unit ipv 1 of 2. Na het één en ander geprobeert te hebben kwam ik erachter dat de Snap To Guide Lines tool dit continu verziekt ook al lijkt ie nergens aan vast te snappen. Deze uitgezet en nu kun je wel in hele afstanden iets aanleggen. Dit maakte het al iets handiger. Alsnog een heel gefrutsel, maar onder het mom van proberen kun je leren is het toch gelukt.

Nu nog aankleden en afmaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIN40krAk1bH-eG1Km8nJB--pXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zb85pdrbvQvic2c9qJNSTJIu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Benmen schreef op zondag 20 april 2025 @ 06:56:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Weer een paar uurtjes prutsen en de weg is veel minder krap :) Nog meer suggesties? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ddyr9gEwFaIFWx7InzkVKIQhPUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VF9DhfkzywuRIuisKZia50cj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Goldia schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:25:
[...]

Weer een paar uurtjes prutsen en de weg is veel minder krap :) Nog meer suggesties? :)

[Afbeelding]
Heb je de gebouwen ge-locked? Dit was mijn grote probleem in eerdere saves. Alles tot in detail gemaakt, begint het gebouw te levelen en klopt er geen zak meer van :/

Heb je die docks zelf gemaakt? Heb ze nog nooit gezien. Vind het er wel goed uitzien, broodje bal met mayo tent ernaast voor de truckers misschien nog ;)

[ Voor 12% gewijzigd door bojaaper op 23-04-2025 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bojaaper schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:01:
[...]

Heb je de gebouwen ge-locked? Dit was mijn grote probleem in eerdere saves. Alles tot in detail gemaakt, begint het gebouw te levelen en klopt er geen zak meer van :/

Heb je die docks zelf gemaakt? Heb ze nog nooit gezien. Vind het er wel goed uitzien, broodje bal met mayo tent ernaast voor de truckers misschien nog ;)
Goeie tip! Ik ga ze meteen locken :)

Nee die "docks"zijn gewoon onderdeel van de asset. Heb alleen maar vrachtwagens ervoor gezet en lijnen getekend. Is een Duitse asset, volgens mij een special building.

Broodje bal met mayo tent; leuk idee! Eens kijken of dat wat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
  • Nu online
Met de plop the growables mod kun je in de instellingen het building leveling uitschakelen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• bojaaper
Waarschijnlijk veel te ingewikkeld gebouwd maar ik vind het wel wat hebben. Dit is zo opgezet met een grote uitbreiding van het industriegebied in het achterhoofd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5vOZsTtQYefw7ORj6qyu30K-ms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PIWw3w7CUppfifXWrgE2CPW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbxmZ0TOv6O7cubYW-bSSMhnbvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DU4YJT3XuQybyfY3n0bGOehC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VinnyAMS
@bojaaper Erg vet gemaakt. Met road Builder?

Zelf een begin gemaakt met de Passenger terminal havenachtig iets.

Volgende stap pilaren onder de harbour extension en kijken of ik de haven van de cruise schepen wat strakker tegen de weg kan aanleggen, zodat het meer één geheel is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38PZ_RlwUw1PKwy8SWa96lv-qYc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H8jCTpZe5K4wNcFj3ajKFycO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zCjACaMak2YSrCneWUU-kgoLiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qgF1k1tmA8Ww8AjpqgaHyGMz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bojaaper schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:06:
Waarschijnlijk veel te ingewikkeld gebouwd maar ik vind het wel wat hebben. Dit is zo opgezet met een grote uitbreiding van het industriegebied in het achterhoofd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk, alleen zonde dat er geen verkeer is om gebruik te maken van die mooie wegen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
VinnyAMS schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:50:
@bojaaper Erg vet gemaakt. Met road Builder?

Zelf een begin gemaakt met de Passenger terminal havenachtig iets.

Volgende stap pilaren onder de harbour extension en kijken of ik de haven van de cruise schepen wat strakker tegen de weg kan aanleggen, zodat het meer één geheel is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee alles is vanilla. Ziet er wel vet uit met die hoge gebouwen zo vlak langs het water!
Flying Hawkic schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:10:
[...]

Leuk, alleen zonde dat er geen verkeer is om gebruik te maken van die mooie wegen |:(
Dat is er wel zodra ik het gebied hier omheen af heb. Dit er later nog een keer tussen proppen gaat niet werken natuurlijk hé.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mol_1248163264

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik hoop dat ze ook wat zullen doen zodat je een echt strand ofzo kan maken :).

Als deze uitbreiding komt, dan ga ik wellicht nog eens proberen. Hopelijk hebben ze tegen dan het verkeer ook weer op orde en zijn industriegebieden niet meer dood.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:45:
[...]

Ik hoop dat ze ook wat zullen doen zodat je een echt strand ofzo kan maken :).

Als deze uitbreiding komt, dan ga ik wellicht nog eens proberen. Hopelijk hebben ze tegen dan het verkeer ook weer op orde en zijn industriegebieden niet meer dood.
Er is bijna niets dat niet te fixen is met een mod.. probeer deze mods eens.

Dan heb je genoeg traffic denk ik :) https://mods.paradoxplaza.com/mods/76836/Windows

Disclaimer: zelf niet geprobeerd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• bojaaper
Het begint te vorderen. Ook al heb ik nog maar 8,5k inwoners maak ik het wel naar m'n zin. Vandaag aardig wat aan detailen gedaan. Zo ben ik er achter dat je bestaande assets best een heel eind mooier kan maken door ze gewoon te vergroten in dezelfde stijl zoals de asset zelf, hier dus de begraafplaats.

Ik zie alleen een beetje op om aan de echte 'stad' te beginnen. Zolang ik rijtjeshuizen en medium density bouw houd ik alles qua verkeer goed onder controle. Waar moet ik aan denken bij het bouwen van een echte binnenstad met high density?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRXo52x5--CWlpinYWXYDO9CXaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32NVBXbVKR9Q7fRfqSqSV07M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PmvHlF5OLPelkbWQtJtu_wYPmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMZOS3GCESsta0hl4aYfhHPg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNmw1wJ9lsAHwuxW07aBBgVqa8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SM05Tq0pFdFA42oQ9PjTIAff.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdGyi4aUuNPuR0nwtwWK8SSyvvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzKK0yJQczBhQoXSXgGniL1Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzv9UMnQ6ExKoN1-ElcvuHWIB0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtEFovzRE49z62Njw1oajedL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi gedaan!

Dat verkeer valt wel mee hoor, niets om je zorgen over te maken. Gewoon lekker doorgaan met bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Goldia schreef op zondag 4 mei 2025 @ 20:54:
Mooi gedaan!

Dat verkeer valt wel mee hoor, niets om je zorgen over te maken. Gewoon lekker doorgaan met bouwen!
Thnx! En met de spits? Er moeten ineens veel meer mensen naar dezelfde plek op hetzelfde tijdstip dan bij medium density. Hoe pak je dit goed aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bojaaper schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:22:
[...]

Thnx! En met de spits? Er moeten ineens veel meer mensen naar dezelfde plek op hetzelfde tijdstip dan bij medium density. Hoe pak je dit goed aan?
Bij valt het allemaal erg mee met dat verkeer. Ik denk wel dat het goed is om wat OV aan te leggen en voetpaden. Dat scheelt enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingewin
  • Laatst online: 28-05 14:03
De grootste verkeersdrukte krijg je als een nieuw gebied zoned voor bewoning, dan komen alle nieuwe inwoners massaal de stad in. Is er geen OV dan nemen ze allemaal de auto of taxi, en als er wel OV doen veel dat toch nog. Daar wil de boel nog wel eens op vastlopen, maar daarna is het vaak wel ok. Niet te veel gebieden tegelijk zonen en de boel eerst weer even laten rusten tot je weer zoned werkt prima.

Verkeer despawn ook vanzelf als de boel te vast komt te zitten, dus je stad gaat er niet zo maar aan ten onder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:31
Ik heb eens een poging gedaan om een map te maken. Het is nog altijd een work in progress, maar ik weet niet goed welke richting ik verder uitmoet. https://mods.paradoxplaza.com/mods/108676/Windows

Ik ben vertrokken van een height map van Gent, heb eindeloos zitten knoeien om de waterlopen op te vullen en heb de twee grote snelwegen en ringweg aangelegd.

Beetje nadeel van de heightmap is dat de waterlopen vrij hoge en nogal lelijke kliffen hebben (ik vermoed dat ik de export van de heightmap beter moet instellen?), en de vele (smalle) vertakkingen raken moeizaam opgevuld met water (en bij een beetje uitzoomen lijkt het bij mij alsof ze hier en daar leegstaan).

Ik denk dat ik een aantal rivieren best wat zal dempen, weet alleen niet goed de welke (er komen een aantal rivieren samen, maar voor de binnenscheepvaart is er een ringkanaal rond de stad aangelegd).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1llmUDjUG_bN7VNrgv0aRZ5fxH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vntEtRwEfWMVbaAeM7eiAWW9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxClUFH3XjzLwQbXP-JAUewwUfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lPP0XEmPHrxRZx0xLTkzbMdh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Disco Disco Farm!

(Geen idee wat er gebeurt)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SXloCzJ.jpg
[Video hier te bekijken](https://imgur.com/a/SXloCzJ)

[ Voor 32% gewijzigd door bojaaper op 12-05-2025 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bojaaper schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:08:
Disco Disco Farm!

(Geen idee wat er gebeurt)

[Afbeelding]
[Video hier te bekijken](https://imgur.com/a/SXloCzJ)
Yep, die bug heb ik ook met mijn savegame. Geen idee hoe op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bojaaper schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:22:
[...]

Spits is eigenlijk geen probleem meer (helaas). Dat is één van de redenen waarom ik niet meer speel. Je kan hier meer info vinden: https://forum.paradoxplaz...he-launch.1720703/page-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Is deze nog altijd niet gefixt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYSmwlJ_C-uPDjL9YbqHlX7QCDk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GvIyHySh4eKWZ28mbnWMEA9f.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWB9jUC4NlrtNzgNZK3Y0aBySv8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/olfQtoHOrf5WqNG0Dv7ioI2f.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXQWPNfU2_mIF3fMwjhSOCHDFu4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LJzWI4RCqU2ZUbfEM2oaHGnb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bij mij werkt dit (nu wel) naar behoren. Je hebt wel enorm veel mailboxen staan. Ik denk dat je zeker met de helft afkan. Kan je nog upgrades van deze facility uitvoeren? Het lijkt erop dat je sorteer snelheid onvoldoende is, niet de hoeveelheid mail.

Eventueel nog 1 of 2 kleinere postoffices verspreid over je stad neer zetten. Of heb je die al staan?

Verder staan er twee enorme files op beide outside connections (bruggen). Wellicht dat dat de postservice ook beïnvloedt?

[ Voor 15% gewijzigd door Goldia op 17-05-2025 00:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:43
Ik vind de radiostilte nu we bijna op 2/3e van Q2 zijn wel echt frustrerend. Wanneer komt die DLC nou waar we 1,5 jaar geleden voor hebben betaald?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Worsteneter schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:59:
Ik vind de radiostilte nu we bijna op 2/3e van Q2 zijn wel echt frustrerend. Wanneer komt die DLC nou waar we 1,5 jaar geleden voor hebben betaald?!
Binnen de aankomende seconden en eind juni. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mol_1248163264 op 17-05-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimNomivaas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
@bojaaper Zou je eens aan kunnen geven wat voor mods en/of settings je gebruikt om de kleuren van je spel zo te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
TimNomivaas schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:39:
@bojaaper Zou je eens aan kunnen geven wat voor mods en/of settings je gebruikt om de kleuren van je spel zo te krijgen?
Ik gebruik de Lumina mod. Hiermee kun je alle kleuren/contrast aanpassen.
https://mods.paradoxplaza.com/mods/94394/Windows

[ Voor 7% gewijzigd door Mol_1248163264 op 23-05-2025 15:20 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Veel te lang bezig hiermee, maar wel ontspannen om te doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prkGcAPECnkZmyRberkoWArBMeQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KNmswfIMe0YIVUSYCrpk6tHi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!
iets verder gemaakt, zo weer 2 uurtje verder met al die surfaces haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VT2CL68OTiGoPemE4ZZ48z3ndM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nxKiOXcPZ86D69WgDQLGhybU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 20:31
Respect voor het engelengeduld met dit soort werkjes!

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jirnsum schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:38:
Respect voor het engelengeduld met dit soort werkjes!
Ik heb in het echte leven helemaal geen geduld :) dit is gewoon ontspannen voor mij; gewoon een beetje prutsen. Heb wel het gevoel dat er nog veel meer uit te halen is. Inspiratie welkom!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb daar ook niet echt veel geduld voor maar vind het vooral zonde aangezien je het uitgezoomd toch niet ziet. Ik ben wat meer van het grotere plaatje maar vind het wel super mooi gedaan. Leuk om te zien dat je dit spel op verschillende manieren kunt spelen.

Ik kom niet veel verder dus dan dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/k53MaClZdALlLNur7kLMhtWi.jpg

Tevens al een paar weken bezig met een haven/industriegebied:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/SAH9XAL6HDq0Zf1M65Kyznvc.jpg

Momenteel vooral bezig de haven te verlagen wat een bitch is met move it. Vooral netwerk verplaatsen zorgt nog wel eens voor een foutmelding en kun je alleen nog afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:03
Wat ik zó een gemis vind in CS2, als ik dat parkje zie, is dat je nog helemaal geen officiële parken kan maken. Je kan paden aanleggen en boompjes planten, maar geen officieel park maken.

Vind ik zo jammer in het spel.

Als ik het niet vergeet zal ik ook binnenkort maar weer wat plaatjes posten. Ziet er allemaal namelijk verdomd goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:02
Tja,… wat is een officieel park? Ook in de officiële parkjes zul je geen mensen zien hangen, zitten, spelen, etc. Er lopen wel mensen doorheen (en er kunnen daklozen hun tentje opzetten).
En er is nog geen Parklife DLC zoals dat er voor CS-1 was.

Met de mod Extra Networks and Areas (https://mods.paradoxplaza.com/mods/77175/Windows) kun je wel invisible paths maken (waardoor cims ook over gras, strand of een pleintje kunnen lopen. En met spaces/areas kun je ook parkjes definiëren. Ik heb niet precies scherp wat dit voor invloed heeft op de simulatie, maar volgens mij vinden je cims vind hier daadwerkelijk leisure (vrije tijd) als ze daar verblijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:40
JelleDJs schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:21:
Wat ik zó een gemis vind in CS2, als ik dat parkje zie, is dat je nog helemaal geen officiële parken kan maken. Je kan paden aanleggen en boompjes planten, maar geen officieel park maken.

Vind ik zo jammer in het spel.

Als ik het niet vergeet zal ik ook binnenkort maar weer wat plaatjes posten. Ziet er allemaal namelijk verdomd goed uit!
Los dat we geen eigen parken mogen maken zoals de parklife dlc van deel 1 mis ik gewoon dat de sims in de stad totaal geen beleving geven. Praktisch geen animaties van sims die parken of toerististische assets gebruiken. Ook geen animaties qua hulpdiensten, op scholen, rond ziekenhuizen etc. Het maakt het allemaal zo klinisch dat de zin om heel gedetailleerd alles aan te kleden een beetje verdwijnt.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinDin
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14:42
Elke keer als ik op Youtube iets over dit spel voorbij zie komen, met name bij Youtuber Biffer, dan krijg ik weer de kriebels om City Skylines 2 te starten en zelf ook eens een grote stad proberen te bouwen. Helaas ervaar ik keer op keer vrij snel de teleurstelling dat de game erg zwaar op de videokaart leunt.

De CPU doet vrijwel niets, wat best bijzonder is als je het mij vraag. Er zijn toch een hoop bewegingen in de stad of dorp die moeten worden berekend?
Maar de videokaart, die gaat los. Zit constant op 70 graden met de ventilators op 1300rtm. Met Fancontrol probeer ik de ventilators wat rustig te houden. Vandaar dat de kaart wellicht op 70 graden, met het bijkomend gevolg dat de werkkamer binnen een mum van tijd opgewarmd is naar 22 graden (het was er 20 graden) en dan is het nu nog vrij fris buiten. Laat staan als het buiten én binnen warmer wordt.

De warmte die de computer afgeeft en het geblaas van de ventilators zorgen bij mij ervoor dat de lol van dit spel weg is. Daarnaast heb ik nog een ander vreemd probleem. Na verloop van tijd verschijnen er spookbeelden achter auto's. Vergelijkbaar met de instelling van de computermuis. Dat er een hele zeem achter de muis aankomt, dat heb ik bij de auto's in het spel. Zie onderstaande afbeelding.
De stad is dan nog maar klein. Ik was net bij milestone 4 aangekomen.

Hebben hier meer mensen last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkC7S2XqSF86xMOjWP6rl-cnjss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l0z3O2fe8lntGuSl6iZJ8IGH.png?f=fotoalbum_large
Op de afbeelding is het niet meer zo goed te zien. Het effect verdwijnt vrij snel als je het probeert op te slaan.

Hieronder de samenstelling van mijn computer.

#CategorieProduct
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
1MoederbordenMSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI
1VideokaartenASUS ProArt GeForce RTX 4070 OC Edition 12GB GDDR6X
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 501 Airflow White
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5
1VoedingenSeasonic Focus GX-750
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB

Wat zijn eigenlijk een beetje normale temperaturen van de onderdelen?
De RAM modules waren bij het aanraken best wel heet, dat ik het aan mijn vingers voelde branden.
De CPU koeler, was warm, maar niet heet.
De GPU koeler (blok) was warm maar ook niet echt heet.
En die SSD wordt bij het minste al echt wel heet.

Ervaring van temperaturen is voor iedereen anders. Maar in werkelijke waardes. Is 70 graden voor een GPU warm? De CPU schijnt een heethoofd te zijn, maar die vond ik juist 'koel'. En de SSD, die is vaak ook al 70 graden. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
DinDin schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:32:
Elke keer als ik op Youtube iets over dit spel voorbij zie komen, met name bij Youtuber Biffer, dan krijg ik weer de kriebels om City Skylines 2 te starten en zelf ook eens een grote stad proberen te bouwen. Helaas ervaar ik keer op keer vrij snel de teleurstelling dat de game erg zwaar op de videokaart leunt.

De CPU doet vrijwel niets, wat best bijzonder is als je het mij vraag. Er zijn toch een hoop bewegingen in de stad of dorp die moeten worden berekend?
Maar de videokaart, die gaat los. Zit constant op 70 graden met de ventilators op 1300rtm. Met Fancontrol probeer ik de ventilators wat rustig te houden. Vandaar dat de kaart wellicht op 70 graden, met het bijkomend gevolg dat de werkkamer binnen een mum van tijd opgewarmd is naar 22 graden (het was er 20 graden) en dan is het nu nog vrij fris buiten. Laat staan als het buiten én binnen warmer wordt.

De warmte die de computer afgeeft en het geblaas van de ventilators zorgen bij mij ervoor dat de lol van dit spel weg is. Daarnaast heb ik nog een ander vreemd probleem. Na verloop van tijd verschijnen er spookbeelden achter auto's. Vergelijkbaar met de instelling van de computermuis. Dat er een hele zeem achter de muis aankomt, dat heb ik bij de auto's in het spel. Zie onderstaande afbeelding.
De stad is dan nog maar klein. Ik was net bij milestone 4 aangekomen.

Hebben hier meer mensen last van?
[Afbeelding]
Op de afbeelding is het niet meer zo goed te zien. Het effect verdwijnt vrij snel als je het probeert op te slaan.

Hieronder de samenstelling van mijn computer.

#CategorieProduct
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
1MoederbordenMSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI
1VideokaartenASUS ProArt GeForce RTX 4070 OC Edition 12GB GDDR6X
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 501 Airflow White
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5
1VoedingenSeasonic Focus GX-750
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB

Wat zijn eigenlijk een beetje normale temperaturen van de onderdelen?
De RAM modules waren bij het aanraken best wel heet, dat ik het aan mijn vingers voelde branden.
De CPU koeler, was warm, maar niet heet.
De GPU koeler (blok) was warm maar ook niet echt heet.
En die SSD wordt bij het minste al echt wel heet.

Ervaring van temperaturen is voor iedereen anders. Maar in werkelijke waardes. Is 70 graden voor een GPU warm? De CPU schijnt een heethoofd te zijn, maar die vond ik juist 'koel'. En de SSD, die is vaak ook al 70 graden. Is dat normaal?
Waarschijnlijk is je GPU framerate onnodig hoog, vandaar de hoge temperaturen. Laatst zag ik een mod voorbij komen waarmee je de framerate lager kon zetten. Ik ga eens kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Met deze mod kan je je fps verlagen. Misschien scheelt dit.
https://mods.paradoxplaza.com/mods/74286/Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingewin
  • Laatst online: 28-05 14:03
@dindin Die spookbeelden heb ik ook, zou iets te maken hebben met het gebruiken van een oude driver voor de videokaart. Maar een driver update crasht mijn hele system (boot niet meer, moet via recovery de boel herstellen) dus ik laat het maar zitten. Het ziet er wel suf uit.
Pagina: 1 ... 59 60 Laatste