Elke keer als ik op Youtube iets over dit spel voorbij zie komen, met name bij Youtuber Biffer, dan krijg ik weer de kriebels om City Skylines 2 te starten en zelf ook eens een grote stad proberen te bouwen. Helaas ervaar ik keer op keer vrij snel de teleurstelling dat de game erg zwaar op de videokaart leunt.
De CPU doet vrijwel niets, wat best bijzonder is als je het mij vraag. Er zijn toch een hoop bewegingen in de stad of dorp die moeten worden berekend?
Maar de videokaart, die gaat los. Zit constant op 70 graden met de ventilators op 1300rtm. Met Fancontrol probeer ik de ventilators wat rustig te houden. Vandaar dat de kaart wellicht op 70 graden, met het bijkomend gevolg dat de werkkamer binnen een mum van tijd opgewarmd is naar 22 graden (het was er 20 graden) en dan is het nu nog vrij fris buiten. Laat staan als het buiten én binnen warmer wordt.
De warmte die de computer afgeeft en het geblaas van de ventilators zorgen bij mij ervoor dat de lol van dit spel weg is. Daarnaast heb ik nog een ander vreemd probleem. Na verloop van tijd verschijnen er spookbeelden achter auto's. Vergelijkbaar met de instelling van de computermuis. Dat er een hele zeem achter de muis aankomt, dat heb ik bij de auto's in het spel. Zie onderstaande afbeelding.
De stad is dan nog maar klein. Ik was net bij milestone 4 aangekomen.
Hebben hier meer mensen last van?
/f/image/l0z3O2fe8lntGuSl6iZJ8IGH.png?f=fotoalbum_large)
Op de afbeelding is het niet meer zo goed te zien. Het effect verdwijnt vrij snel als je het probeert op te slaan.
Hieronder de samenstelling van mijn computer.
Wat zijn eigenlijk een beetje normale temperaturen van de onderdelen?
De RAM modules waren bij het aanraken best wel heet, dat ik het aan mijn vingers voelde branden.
De CPU koeler, was warm, maar niet heet.
De GPU koeler (blok) was warm maar ook niet echt heet.
En die SSD wordt bij het minste al echt wel heet.
Ervaring van temperaturen is voor iedereen anders. Maar in werkelijke waardes. Is 70 graden voor een GPU warm? De CPU schijnt een heethoofd te zijn, maar die vond ik juist 'koel'. En de SSD, die is vaak ook al 70 graden. Is dat normaal?