Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinDin
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-09 10:06
Pingewin schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:50:
@dindin Die spookbeelden heb ik ook, zou iets te maken hebben met het gebruiken van een oude driver voor de videokaart. Maar een driver update crasht mijn hele system (boot niet meer, moet via recovery de boel herstellen) dus ik laat het maar zitten. Het ziet er wel suf uit.
Ik probeer eerst die FPS limiter mod, daarna de driver update ondanks je ervaring.
Maar een driver van 850MB, pfff, wat voor zooi zit daar bij? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinDin
Bedankt voor de tip. Deze mod helpt goed. De temperatuur van de GPU zit rond 60 graden en de ventilators houden zich rustig. Het uiterlijk van de stad lijkt wel wat minder scherp te zijn, maar dat is misschien weer wat bij te stellen en een goede balans vinden tussen een warmte GPU en een mooi beeld.

Aanvulling:
Nieuwe NVidia driver geïnstalleerd, zonder NVidia App en tijdens de installatie gekozen voor "schone installatie". Na een herstart van de computer, geen vastlopers. Alles werkt naar behoren, behalve City Skylines. De spookbeelden zijn niet weg. Zelfs de voetgangers worden achtervolgt door spookbeelden.
Ergens vind ik dat City Skylines 2 nog (steeds) niet klaar is voor het grote publiek. Ik had misschien liever gehad dat ze CS1 verder hadden verbetert. Ik kap even met CS2 en ga weer terug naar het eerste deel.

[ Voor 33% gewijzigd door DinDin op 27-05-2025 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wbt die spookbeelden:
Here's how to stop this from happening:
1) Download Nvidia DLSS DLL version 2.5.1 (nvngx_dlss_2.5.1.zip) at www.TechPowerUp.com/download/nvidia-dlss-dll/
2) Extract `nvngx_dlss.dll` from that zip file into your CS2 install folder, overwriting the existing file.
3) That's it!

This downgrades DLSS from version 3.1.11 to version 2.5.1. Cities 2 does not use DLSS3 features so nothing is lost and in my tests the image is much more stable.
Bovenstaande werkte prima voor mij.

originele post: https://forum.paradoxplaz...-ghosting-mostly.1692962/

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinDin
LoneRanger schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:23:
Wbt die spookbeelden:

[...]

Bovenstaande werkte prima voor mij.

originele post: https://forum.paradoxplaz...-ghosting-mostly.1692962/
Dankjewel. _/-\o_
Dit heeft ook bij mij geholpen om van die ghosting af te komen.

Ik heb de stappen gevolgd zoals ze staan beschreven, ook echt de versie gedownload die wordt genoemd. Dus niet de nieuwste versie genomen, al zat ik nog wel even te twijfelen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19
TimNomivaas schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:39:
@bojaaper Zou je eens aan kunnen geven wat voor mods en/of settings je gebruikt om de kleuren van je spel zo te krijgen?

Even deze video kijken op YouTube! Ik gebruik Lumina en de Time of Day slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DinDin schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:32:
Elke keer als ik op Youtube iets over dit spel voorbij zie komen, met name bij Youtuber Biffer, dan krijg ik weer de kriebels om City Skylines 2 te starten en zelf ook eens een grote stad proberen te bouwen. Helaas ervaar ik keer op keer vrij snel de teleurstelling dat de game erg zwaar op de videokaart leunt.

De CPU doet vrijwel niets, wat best bijzonder is als je het mij vraag. Er zijn toch een hoop bewegingen in de stad of dorp die moeten worden berekend?
Maar de videokaart, die gaat los. Zit constant op 70 graden met de ventilators op 1300rtm. Met Fancontrol probeer ik de ventilators wat rustig te houden. Vandaar dat de kaart wellicht op 70 graden, met het bijkomend gevolg dat de werkkamer binnen een mum van tijd opgewarmd is naar 22 graden (het was er 20 graden) en dan is het nu nog vrij fris buiten. Laat staan als het buiten én binnen warmer wordt.

De warmte die de computer afgeeft en het geblaas van de ventilators zorgen bij mij ervoor dat de lol van dit spel weg is. Daarnaast heb ik nog een ander vreemd probleem. Na verloop van tijd verschijnen er spookbeelden achter auto's. Vergelijkbaar met de instelling van de computermuis. Dat er een hele zeem achter de muis aankomt, dat heb ik bij de auto's in het spel. Zie onderstaande afbeelding.
De stad is dan nog maar klein. Ik was net bij milestone 4 aangekomen.

Hebben hier meer mensen last van?
[Afbeelding]
Op de afbeelding is het niet meer zo goed te zien. Het effect verdwijnt vrij snel als je het probeert op te slaan.

Hieronder de samenstelling van mijn computer.

#CategorieProduct
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
1MoederbordenMSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI
1VideokaartenASUS ProArt GeForce RTX 4070 OC Edition 12GB GDDR6X
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 501 Airflow White
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5
1VoedingenSeasonic Focus GX-750
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB

Wat zijn eigenlijk een beetje normale temperaturen van de onderdelen?
De RAM modules waren bij het aanraken best wel heet, dat ik het aan mijn vingers voelde branden.
De CPU koeler, was warm, maar niet heet.
De GPU koeler (blok) was warm maar ook niet echt heet.
En die SSD wordt bij het minste al echt wel heet.

Ervaring van temperaturen is voor iedereen anders. Maar in werkelijke waardes. Is 70 graden voor een GPU warm? De CPU schijnt een heethoofd te zijn, maar die vond ik juist 'koel'. En de SSD, die is vaak ook al 70 graden. Is dat normaal?
Zet je grafische instellingen iets naar beneden, scheelt een hoop! Je PC zou het spel makkelijk aan moeten kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:45
Gespot in de discord;
Hello <@&897778728023756862>,

Since the release of the Detailers patch, we’ve spent the last five months working hard on the Bridges & Ports DLC, and towards our upcoming expected release. After reviewing the content ourselves and sharing it with our early access group, we’ve received consistent feedback: the bridges are super exciting, and the port works well, but there are aspects of the expansion that are not as polished as they could be.

That left us with a difficult choice: delay the release once again to add more depth, or release it as-is, knowing players may feel it falls short. We believe the current content is enjoyable, but we’re not blind to what’s missing, and to bring it to the level you deserve, we need more time.

The free update that was intended to come alongside Bridges & Ports will release on June 11th, with a bit of content that gives a slight sneak peek of what is to come in the expansion. In the meantime, we’re assessing feedback from our early access group and mapping out what we want to improve when the expansion launches - which we are now expecting in Q4 of this year.

That said, this is still a beautiful expansion, and we’re excited about what it will add to your city. We just want to ensure it adds enough to meet your deservedly high expectations.

The full patch notes for the free update will be shared on June 11th, together with the release of the patch. In the meantime, here’s a sneak peek of the free assets included to enhance your waterfronts.

### 2 New Bridges
Including Combination bridge:
- Four-Lane Highway Double Train Track Double-Decked Extradosed Bridge
- Double Train Track Truss Arch Bridge

### 3 Leisure Piers
Piers are shoreline/harbor assets created using the net tools. They are divided into leisure and
industrial piers.

### 3 Quays
Quays are a way to beautify the cities' shorelines. Quays can be updated with trees and piers can connect to them. Container Crane can be placed over the Cargo Port Quay that is designed to be wider than normal quays to work with the Reach Stackers. Quays work similarly to other roads in that buildings can be snapped to them when the zoning grid is visible.

*// the Cities: Skylines Team*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
Dit gebruikte ik ook om het een beetje in het gareel te houden kan nog wel schelen alleen wanneer je stad groot word gaat die toch moeite krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 19:02
Jezus, Q4??!!!!! Really?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:18
Wat denken jullie? Is het spel eigenlijk dood verklaard? Ik denk dat ze met deze lage ontwikkelsnelheid de spelersaantallen van CS1 echt niet meer gaan halen en het gewoon niet rendabel zal zijn om nog verder te blijven ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Nu online
Avalaxy schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:41:
Wat denken jullie? Is het spel eigenlijk dood verklaard? Ik denk dat ze met deze lage ontwikkelsnelheid de spelersaantallen van CS1 echt niet meer gaan halen en het gewoon niet rendabel zal zijn om nog verder te blijven ontwikkelen.
Mwa ik ben ook niet geheel tevreden over de game, maar ik weet niet of ze de handdoek in de ring zullen gooien. Er is ook geen concurrentie maar het loopt alles behalve goed, de console versie had ook eigenlijk al in 2023 uit moeten en is er ook nog steeds niet.
Welke conclusie ik hieruit kan trekken weet ik zelf ook niet maar het loopt duidelijk niet zoals ze zelf hadden verwacht.
De visie van de game is prima helemaal naar me zin maar de uitvoering loopt gewoon stroef en hoop dat er serieuze vooruitgang kan komen in de aankomende patches.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeffrey1908 op 28-05-2025 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:48
Nee maar ik denk dat er teveel ontwikkeluren in de console versie en asset editor zitten waardoor veel tijd verloren gaat. Deze mensen hadden zich anders kunnen bezighouden met DLC's en bugs fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DinDin
Goldia schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:26:
[...]

Zet je grafische instellingen iets naar beneden, scheelt een hoop! Je PC zou het spel makkelijk aan moeten kunnen.
Ik zal de instellingen weer eens nalopen. In het verleden had ik de instellingen al lager gezet.
Maar na de twee aanpassingen van gister (toevoegen van FSP limiter MOD en het plaatsen van DLSS versie 2.5.1.), gaat het al een heel stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mwuah, de cijfers qua spelers aantallen suggereren dat toch niet helemaal.

Cities Skylines 1 en Cities Skylines 2 hebben beide een piekmoment rondom launch gehad.

Circa 1.5 jaar post launch was er in augustus 2016 een dip tot gemiddeld minder dan 9k spelers. Zie: https://steamdb.info/app/255710/charts/#max

In september hierop een beperkte stijging, vast weer even wat verse content. Maar nu ook niet extreem hoog.

Circa 1.5 jaar post launch voor Cities Skylines 2 zijn die cijfers redelijk vergelijkbaar. Zie: https://steamdb.info/app/949230/charts/#max

Verder zie je sinds eind 2023 een duidelijke daling in de Cities Skylines playerbase. Een belangrijk deel is toch reeds overgestapt. Het aantal spelers in CS2 is op moment van schrijven bijvoorbeeld bijna hetzelfde als in CS1.

Er is daarnaast ook weinig echte concurrentie binnen dit genre.

Dus weinig reden om hierin de ontwikkeling niet voort te zetten. Mede gezien meer long term verwachte verkopen van DLC, er eigenlijk toch wel gaan zijn, een beetje ongeacht deze vroege ratings. En doorontwikkeling in games het tij ook zeker nog wel kan keren, wanneer de handdoek niet in de ring gegooid wordt maar werk verzet blijft worden om zaken te doen verbeteren.
Mol_1248163264 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:23:
[...]

Nee maar ik denk dat er teveel ontwikkeluren in de console versie en asset editor zitten waardoor veel tijd verloren gaat. Deze mensen hadden zich anders kunnen bezighouden met DLC's en bugs fixen.
Voor de console versie, zeker eens. Bij voorbaat was dit al jammer. In retrospect denk ik al helemaal jammer dat hier ooit op ingezet is. De asset editor daarentegen gaat toch wel een belangrijke toevoeging zijn. De mod community voor dit soort games is toch wat er uiteindelijk voor zorgt dat zelfs 10 jaar na dato dit soort titels interessant blijft en verkopen door blijven lopen.

Het is natuurlijk wel wat teleurstellend dat het zoveel problemen en moeite geeft om dit daadwerkelijk te implementeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Over concurrentie gesproken:

https://www.citystategame...ate-and-first-screenshots

Release in alpha eind dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
psychodude schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:30:
[...]

Mwuah, de cijfers qua spelers aantallen suggereren dat toch niet helemaal.

Cities Skylines 1 en Cities Skylines 2 hebben beide een piekmoment rondom launch gehad.

Circa 1.5 jaar post launch was er in augustus 2016 een dip tot gemiddeld minder dan 9k spelers. Zie: https://steamdb.info/app/255710/charts/#max

In september hierop een beperkte stijging, vast weer even wat verse content. Maar nu ook niet extreem hoog.

Circa 1.5 jaar post launch voor Cities Skylines 2 zijn die cijfers redelijk vergelijkbaar. Zie: https://steamdb.info/app/949230/charts/#max

Verder zie je sinds eind 2023 een duidelijke daling in de Cities Skylines playerbase. Een belangrijk deel is toch reeds overgestapt. Het aantal spelers in CS2 is op moment van schrijven bijvoorbeeld bijna hetzelfde als in CS1.

Er is daarnaast ook weinig echte concurrentie binnen dit genre.

Dus weinig reden om hierin de ontwikkeling niet voort te zetten. Mede gezien meer long term verwachte verkopen van DLC, er eigenlijk toch wel gaan zijn, een beetje ongeacht deze vroege ratings. En doorontwikkeling in games het tij ook zeker nog wel kan keren, wanneer de handdoek niet in de ring gegooid wordt maar werk verzet blijft worden om zaken te doen verbeteren.

[...]

Voor de console versie, zeker eens. Bij voorbaat was dit al jammer. In retrospect denk ik al helemaal jammer dat hier ooit op ingezet is. De asset editor daarentegen gaat toch wel een belangrijke toevoeging zijn. De mod community voor dit soort games is toch wat er uiteindelijk voor zorgt dat zelfs 10 jaar na dato dit soort titels interessant blijft en verkopen door blijven lopen.

Het is natuurlijk wel wat teleurstellend dat het zoveel problemen en moeite geeft om dit daadwerkelijk te implementeren.
Het is toch wel bijzonder om te zien dat er nu nog gemiddeld meer CS1 spelers actief zijn dan CS2 spelers. Ik moet eerlijk zeggen dat ik CS2 niet echt een interessante stap vond tov. CS1. En al helemaal niet in het begin... Het begon "niet af", vervelende bugs en iedere patch had weer nieuwe features (wat opzich fijn is, maar die hadden er vanaf het begin in moeten zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Ja maar ook bij dit spel gaat het nog jaren duren voordat het compleet is (inclusief openbaar vervoer, economy etc) Tegen die tijd is CS2 een aantal DLC's verder, inclusief een (hopelijk) uitgebrachte asset editor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06GFuL1KufnLOMYyXMw5n-5XM78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JaRsgqZ8HqmvJifJZhFLhvTO.png?f=fotoalbum_large

Tja van een afstandje zie je helemaal niets van alle detailing haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:40:
[...]

Het is toch wel bijzonder om te zien dat er nu nog gemiddeld meer CS1 spelers actief zijn dan CS2 spelers. Ik moet eerlijk zeggen dat ik CS2 niet echt een interessante stap vond tov. CS1. En al helemaal niet in het begin... Het begon "niet af", vervelende bugs en iedere patch had weer nieuwe features (wat opzich fijn is, maar die hadden er vanaf het begin in moeten zitten).
Kwestie van perspectief denk ik. Laten we wel wezen, het is ook niet zo alsof CS1 bij launch nu direct het summum van city building was. Ook CS1 had met name potentie, maar afgezet tegen de bijvoorbeeld jarenlange beschikbare content voor een titel als Sim City 4, heeft het nog nodige tijd geduurd alvorens de overstap van prior gen city building games echt gemaakt werd.

De ontvangst hierin is afgelopen jaren met name veranderd. Verwachtingen zijn verschoven van komt wel goed naar bash it to hell op moment dat het niet perfect is vanaf de start.
Zie deze titel weinig succes hebben om eerlijk te zijn. Citystate 1 en Citystate 2 zijn ook nooit echt geweldig doorgebroken. Is qua uiteindelijke gameplay ook nooit echt goed vergelijkbaar geweest met Cities Skylines. En van hetgeen de developer tot nu toe te kennen heeft gegeven, komt dit ook niet bepaald radicaal te veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-BEYS5xhSu1inaqKEh7P64J0Zk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9I9xDoa4P3cB7LgYyfDZVmEf.png?f=fotoalbum_large

En overzicht van het centrum van mijn laatste stad in opbouw. Op dit moment iets meer dan 30k inwoners, nog redelijk in de kinderschoenen. Maar nog ontzettend veel ruimte om uit te kunnen breiden op de actuele map (Bonita Bay).

Ook eerste keer in circa een half jaar dat ik krap 2 weken geleden weer met CS2 aan de slag ben gegaan. Enkele additionele asset packs in de tussentijd. Ook meer unique building variety inmiddels. Bevalt goed. Wordt langzamerhand minder copy paste gevoel zodra de stad wat groter begint te worden. Ook best wel wat assets uit de diverse asset packs welk redelijk goed samen te verwerken zijn binnen een stad inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Als het lukt om in de herfst de asset editor uit de brengen, zal de meeste kritiek wel verdwijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Goldia schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:06:
[...]

Er is bijna niets dat niet te fixen is met een mod.. probeer deze mods eens.

Dan heb je genoeg traffic denk ik :) https://mods.paradoxplaza.com/mods/76836/Windows

Disclaimer: zelf niet geprobeerd.
Deze nog maar even onder de aandacht brengen: traffic simulation adjuster. Ik heb hem geprobeerd en het werkt prima. Wat het doet is vrij simpel, er zitten 4 standen op, standje 4 is zoals het nu is, standje 1 is volgens de vanille waarden. Ik heb hem zelf nu op standje 2 staan en zie weer auto's rijden met af en toe een opstopping. Standje 1 nog niet geprobeerd ivm preformance maar ik merk er nu eigenlijk ook maar weinig van wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psychodude schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:56:
[...]

Kwestie van perspectief denk ik. Laten we wel wezen, het is ook niet zo alsof CS1 bij launch nu direct het summum van city building was. Ook CS1 had met name potentie, maar afgezet tegen de bijvoorbeeld jarenlange beschikbare content voor een titel als Sim City 4, heeft het nog nodige tijd geduurd alvorens de overstap van prior gen city building games echt gemaakt werd.

De ontvangst hierin is afgelopen jaren met name veranderd. Verwachtingen zijn verschoven van komt wel goed naar bash it to hell op moment dat het niet perfect is vanaf de start.

[...]

Zie deze titel weinig succes hebben om eerlijk te zijn. Citystate 1 en Citystate 2 zijn ook nooit echt geweldig doorgebroken. Is qua uiteindelijke gameplay ook nooit echt goed vergelijkbaar geweest met Cities Skylines. En van hetgeen de developer tot nu toe te kennen heeft gegeven, komt dit ook niet bepaald radicaal te veranderen.

[Afbeelding]

En overzicht van het centrum van mijn laatste stad in opbouw. Op dit moment iets meer dan 30k inwoners, nog redelijk in de kinderschoenen. Maar nog ontzettend veel ruimte om uit te kunnen breiden op de actuele map (Bonita Bay).

Ook eerste keer in circa een half jaar dat ik krap 2 weken geleden weer met CS2 aan de slag ben gegaan. Enkele additionele asset packs in de tussentijd. Ook meer unique building variety inmiddels. Bevalt goed. Wordt langzamerhand minder copy paste gevoel zodra de stad wat groter begint te worden. Ook best wel wat assets uit de diverse asset packs welk redelijk goed samen te verwerken zijn binnen een stad inmiddels.
Die hoofdrotonde met een watertoren in het midden:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit is trouwens ook een hele fijne mod. Gemakkelijk oppervlaktes invullen met een andere 'skin'. Is nog in beta en werkt niet altijd goed, maar het scheelt wel al veel tijd als je veel met surfaces (decals) werkt. https://mods.paradoxplaza.com/mods/81157/Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Goldia schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:59:
Dit is trouwens ook een hele fijne mod. Gemakkelijk oppervlaktes invullen met een andere 'skin'. Is nog in beta en werkt niet altijd goed, maar het scheelt wel al veel tijd als je veel met surfaces (decals) werkt. https://mods.paradoxplaza.com/mods/81157/Windows
zoek maar eens op "ultra painter", kun je rechtstreeks op alle ondergrond verven. Nadeel is wel dat je het al heel snel niet meer ziet als je te ver uitzoomed.

https://mods.paradoxplaza.com/mods/107468/Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:36:
[...]

zoek maar eens op "ultra painter", kun je rechtstreeks op alle ondergrond verven. Nadeel is wel dat je het al heel snel niet meer ziet als je te ver uitzoomed.

https://mods.paradoxplaza.com/mods/107468/Windows
Wat ik zelf doe is combineren. Decal als base, ultra painter eroverheen. Indien je bijvoorbeeld zand spuit, wordt het dan bij uitzoomen geen gras maar blijft het zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Ik zag gister bij meerdere opstoppingen in het verkeer dat een aantal auto's gewoon verdwijnt waardoor de opstopping verholpen is. Is hier iets tegen te doen zodat dit niet meer gebeurt? Als er opstoppingen zijn wil ik deze verhelpen, niet dat ze op een magische manier verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
bojaaper schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:12:
Ik zag gister bij meerdere opstoppingen in het verkeer dat een aantal auto's gewoon verdwijnt waardoor de opstopping verholpen is. Is hier iets tegen te doen zodat dit niet meer gebeurt? Als er opstoppingen zijn wil ik deze verhelpen, niet dat ze op een magische manier verdwijnen.
Kijk hier eens naar:
https://forum.paradoxplaz...icle-despawn-mod.1695356/

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Gestaag verder in mijn stad. Op dit moment zo'n 46k inwoners. Inmiddels een centraal station rijker. En "binnen de ring" grotendeels langzamerhand een beetje ingevuld. Rondom zal meer plaats voor laagbouw wijken gaan krijgen om één en ander verder te gaan laten groeien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdOLat7KkZfWDoU7knhtuENVnhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/unvzJmcdS2W49i0Vshou7mXr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZLJkwv52_zuy49XC3SgWpFS-dk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RueKZ0pNEBNmAmgAlcSBvcEh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLb73lofcDbPuN8qV21ooOcs_kU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mRhR6kEyTfXlSt3juZARmDCS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Kort na de (dramatische) launch CS II al gekocht, maar eerst maar links laten liggen.
Nu de basis redelijk staat ook maar eens begonnen, 250 uur verder: :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_r-LMef6LfhO2AXMVeNLEMOTW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYwC2oZoxUoXGon2pB2WqSQ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u3ytkTPSqanYYfd8hpemW-IWfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hrwKfKbCgLYIA59ccN5XBPt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dbdxFQdziqBa01846cbRjQ4fyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8CXTpXqWTVggCjMtforuT0j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzvHmY297_o9Z-qiYDXhF18qd5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFrqM7B0wiFqaoMOrHazgZgT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjBTok9scPBLospKCIqw4zZaURc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYxiedCtOb8oO8lUcFqunTf0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e41cf4gyCZZytVwsPxBlw7v3AWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77X5G0LFhEwNz8rZzyhtXtfX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvwaMZZbj-w-kBqpmthhyC0CWCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2H8F79KHBF8n2AvjZ0hGrw2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgoV_AsmmVc_xDxGcJWcLWnu9zI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YTOuhaWr2Yvv6Rcsd7AIjU8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kI3_yTvbiHFe_956qe-vm6fcCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8foSaj8HXqH7lyomjO0RtC6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgEKbLuZqi9QXv2Z594XTZu_NW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZas1eFQqlOjgCDKJsA8uUja.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xqffq1feGwjEnN91-TQih7HsD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnIqCgffqqhcpSBXxIcI111C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UXsCLzsPilclTjmBH2ikqvZNs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5taYI00cfDOGFUVDbytlq8yZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door BeetjeVreemd op 04-06-2025 19:07 ]

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Best een leuk spel he! Lekker door blijven bouwen :)

Hoe krijg je die grote parkeerplaatsen zo vol?

Dank voor je screenshots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mol_1248163264 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:49:
[...]

Ja maar ook bij dit spel gaat het nog jaren duren voordat het compleet is (inclusief openbaar vervoer, economy etc) Tegen die tijd is CS2 een aantal DLC's verder, inclusief een (hopelijk) uitgebrachte asset editor.
Ja maar als ik de devblog lees, dan lijkt hij andere keuzes te maken (zoals simulatie op niveau van het gebouw) die volgens mij "juister" zijn dan CS2. Ook doet hij iets wat écht in CS2 had moeten zitten, procedureel gegeneerde lots. Weliswaar nog gebaseerd op gebouwen van een grid, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayjay
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:07
BeetjeVreemd schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:59:
Kort na de (dramatische) launch CS II al gekocht, maar eerst maar links laten liggen.
Nu de basis redelijk staat ook maar eens begonnen, 250 uur verder: :)

...
Gebruik je soms één of andere LUT voor die color grading? Ziet er mooi uit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Rustig aan verder met de build. Population inmiddels bijna 80k. Op dit moment onder andere aan universiteit, ziekenhuis, post sorting facility erbij. Openbaar vervoer is iets waar ik nog wat meer op in ga zetten komende dagen.

Ook wordt het langzaam aan tijd om de highway welk door de stad loopt iets meer te optimaliseren. Kent nu nog gewoon kruisingen, maar van plan één en ander verzonken te maken met on- en off ramps om het verkeer geen problemen te laten vormen op langere termijn. Momenteel nog niet echt grootse problemen. Maar komt bij verdere bouw wel wat laagdrempeliger vast te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlqfCMqoxDPgYm5T-oHNmwuDDUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iLmTwqSYg6SonfJdfyW7KlXt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVfe2JNoxYRpa7wJfTjShLTdYjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hETP3lDCTXZdkKNfVyJKniHV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2plkKXcROAEk__GIzUPbkrcndgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WgcluuzTXrkTrWywPaz6yAXC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96ayIFwG0Dk_XYzTkZdd-ENuMro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f1g43f0OZMxVlk8xAXx0gzri.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6zT4rX7jydhUexE_7zaEGgFPkc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mkWY7uojAYiXJ87PCOt32Flw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9BAXgimcCmMXuDwyQBieTYbfXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H0jzDx4mHrOTIeZ1tJPuYD5g.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iE4CX73YNpCWszSGQnOlXbRmays=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z6sGO7vrLGjb1PIWAveNLW6U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi man! Dat grote plein is leuk gedaan; is dat een bepaalde asset? Of zelf ontworpen? En ook die straat met dat parkeren en die bomen is goed gelukt :) Ben benieuwd naar je gezonken snelweg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goldia schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:53:
Mooi man! Dat grote plein is leuk gedaan; is dat een bepaalde asset? Of zelf ontworpen? En ook die straat met dat parkeren en die bomen is goed gelukt :) Ben benieuwd naar je gezonken snelweg...
Het plein is een combinatie van:

- Community City Park (Modern Architecture Pack - Large Park)
- Cinevista (Leisure Venues pack - Commercial Signature Building)

Aan de andere straat, waar je op uit kijkt, staat:

- Citizen Service Center (Modern Architecture Pack - Administration Building)

De two-lane parking roads zijn een zeer mooie optie om zelf parkeerplaatsen te maken als dit, werkt echt top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:45
Uit de discord, update is uit! Vanmiddag eens testen :-)

<:csYell:1272231015183814816> <@&897778728023756862>

# A boatload of Patch Notes has landed at your city's new Quay, and you can read them on the Piers that you can now add.

# [Read the full Patch Notes here](https://pdxint.at/4jFYpvc) as they're too long to post in Discord!

> If you use community-made content in your game, this patch makes many changes to the game, and as with many patches in the past,** mods will have to be updated to work with this new version**.
>
> - **Do you play without custom community content?** If you play without any custom community content, you are good to go at the time of release!
> - **Do you play with custom community content?** If you use mods, there may be issues if you try to launch the game at the time of release. This is because some mods you rely on may be broken, resulting in the game being altered/glitched/broken.

## Here's a quick Patch Day 101;

- **Everyone** receives the new patch.
- Because new features and code changes are introduced into the base game, **mod creators may have to implement their code in a new or different way**.
- Many **mod creators have been given early access** and have been able to work on their mods ahead of time, **but these might not be able to update immediately**.
- **Please be patient**. Everyone has a personal life and might be unable to update a game mod immediately at launch. **Do not bug creators to update their mod, they will get to it as soon as they are able**.
- If you want to play the game without mods while you wait for mods to be patched, you can temporarily add `--disableModding` to the game's Steam launch options to **disable all community-made content**.
- However, remember that some save files will not load if some critical mods aren't enabled; in this case, you will need to wait for them to update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boatload. Maar niet 1 enkele bug die ik ervaar als ik het zo lees...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-09 15:53
Ik heb het gisterenavond eens uitgeprobeerd. Heeft een tijdje geduurd voor ik het aan de praat kreeg - heb een resem mods gedeactiveerd en dan is het uiteindelijk gelukt. Merendeel van de mods die ik veel gebruik waren blijkbaar wel al geüpdatet.

De kaaien en pieren werken wel redelijk goed, de snap-to-shoreline is bijzonder handig (en ze worden ook effectief snel gebruikt). De nieuwe bruggen zijn ook wel knap, al ben ik wel niet helemaal zeker dat de combo trein/snelwegbrug zo eenvoudig te gebruiken zal zijn (qua aansluiting aan de uiteinden). Over een shipping route blijft een uitdaging.

De simulatie heb ik nog niet goed bekeken, ik had even mijn stad met 450k inwoners gelanceerd en eventjes leek die te panikeren (commercial begon meteen overal te klagen over de hoeveelheid klanten en de populatie leek eventjes te zaken met 40k, maar leek zich ook wel vrij snel te stabiliseren). Leek ook wel iets vlotter te draaien, weer, al denk ik dat ik op een bepaald moment eens moet investeren in een nieuwe processor (en helaas dan ook in een nieuw moederbord en ram).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bojaaper
Fijn inderdaad. Na de update crasht het spel tijdens het opstarten. Nu moet ik alle mods weer 1 voor 1 aan en uit gaan zetten.

Edit : Ik herinnerde me dat ik Skyve had. Even gekeken en CTRL C en Car Props Asset Pack zorgde voor problemen. Het loopt weer!

[ Voor 34% gewijzigd door bojaaper op 12-06-2025 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:35
Volgens mij is idd Ctrl C de grote boosdoener voor veel mensen incl mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bojaaper schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:36:
Fijn inderdaad. Na de update crasht het spel tijdens het opstarten. Nu moet ik alle mods weer 1 voor 1 aan en uit gaan zetten.

Edit : Ik herinnerde me dat ik Skyve had. Even gekeken en CTRL C en Car Props Asset Pack zorgde voor problemen. Het loopt weer!
Wat voor mij hielp, ondanks eerst crashende mods, was niet zozeer uitschakelen maar de Mods folder in .cache verwijderen. Nog ter overweging waard. Wel even de tijd nemen om alle mods weer opnieuw te laten downloaden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Avalaxy
Nog laaaaaaaang niet klaar, maar wel leuk om alvast m'n voortgang te delen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNzAlacGdnHFODMQ4I4Qghh-Xg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ksN6DSnJguZdNyhBbSEJrGZG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQLa2eKh8vn8q7ALCHgNQul5lG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2NWIlXQ4X2l3fsw1vgbOCUvt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vq5vLQ-p_vyy1Dz9ck_z7r1dIvs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ijbl0f1ipyvEJ1kMRh5XsjFT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5e-oXCG3rNT1lV_cBsUBGh7--A8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ea0ewg38uotXmg3pU1Nq3Leu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcltZPRS787y72iIftvfnJsTWio=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rgC2pWDYDJ54kLgDMAqhDX7A.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVM13eO2C3NUy5FmzZlvZrERPkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/39LfKZ2jTVuc2uxHxEyZEjGd.png?f=fotoalbum_large

Wie kan raden welke steden mijn inspiratiebron zijn, krijgt een virtueel koekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaaaf! Venetie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:22
Willemstad Curaçao, de blokken Parijs.

Los daarvan hoe krijg je het voor elkaar....

Ik mis dan het geduld en een upgrade van de videokaart:')

[ Voor 59% gewijzigd door Benmen op 14-06-2025 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47
Is dit met, heel geduldig, dingen naast elkaar neer zetten gedaan? Denk het wel toch? Daar heb ik inderdaad ook niet het geduld voor :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psychodude schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:29:
[...]

Wat voor mij hielp, ondanks eerst crashende mods, was niet zozeer uitschakelen maar de Mods folder in .cache verwijderen. Nog ter overweging waard. Wel even de tijd nemen om alle mods weer opnieuw te laten downloaden.
Op steam staat inmiddels ook een heel stappenplan, als je game niet meer opstart

https://store.steampowere...40187601178857938?l=dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 19:02
Avalaxy schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 00:08:
Nog laaaaaaaang niet klaar, maar wel leuk om alvast m'n voortgang te delen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wie kan raden welke steden mijn inspiratiebron zijn, krijgt een virtueel koekje :)
Barca?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Nu online
Daar ging ook me eerste gedachte naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
Klopt, het moet een beetje een Spaanse stad zijn. Barcelona, San Sebastian, die richting.
Webgnome schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 07:39:
Is dit met, heel geduldig, dingen naast elkaar neer zetten gedaan? Denk het wel toch? Daar heb ik inderdaad ook niet het geduld voor :+
Voor een groot deel wel ja. Die vierkante blokken zijn organisch, maar zo'n oud stadscentrum met allemaal gekke vormen kun je alleen maar fatsoenlijk invullen met het handje.

[ Voor 49% gewijzigd door Avalaxy op 14-06-2025 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012

JoeZuCK

_Fonz > all.

Is het inmiddels mogelijk dat mensen hun eigen gebouwen/voertuigen uploaden naar Paradox mods? Bij deel 1 had je mooie NS treinen en Nederlandse politieauto's enz.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Nee de asset editor is er helaas nog steeds niet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nakebod schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:56:
Nee de asset editor is er helaas nog steeds niet.
Bedankt, het zou eens tijd worden zeg.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Webgnome schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 07:39:
Line Tool Mode :-)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Merken jullie na de update een verschil in verkeer? Is er terug verkeer in industriegebieden bv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nog niet lang genoeg gespeeld om dat te kunnen zeggen... probeer het zelf eens zou ik zeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goldia schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:01:
nog niet lang genoeg gespeeld om dat te kunnen zeggen... probeer het zelf eens zou ik zeggen :)
Heb al heel lang niet meer gespeeld door tijdsgebrek maar ook doordat m'n laatste ervaring zo slecht was :-). Misschien binnenkort nog eens proberen, in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Nu online
Flying Hawkic schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:37:
[...]

Heb al heel lang niet meer gespeeld door tijdsgebrek maar ook doordat m'n laatste ervaring zo slecht was :-). Misschien binnenkort nog eens proberen, in de zomer.
Voor mij ook, voor laatste update liet me ook weinig spelen heel vaak na een kwartiertje een crash helaas, hoop op een mooie sprong vooruit later dit jaar rond de DLC, dan ga ik er weer eens goed induiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:37
Gisteravond maar eens kort opgestart, aangezien ik hem al 1,5 jaar niet meer aangeraakt heb. In Steam zag ik dat er een hoop packs waren toegevoegd inmiddels, dus wilde vooral even kijken.

Het eerste wat opviel is dat bouwen (wegen aanleggen) een stuk soepeler lijkt te gaan. Geen gekke knikken omdat je net een pixel te ver klikt en de guidelines een bouwtegel opschuiven. De variatie in stijlen van verschillende gebouwen en de uitgebreidere opties in het menu voor parken/landschapsbeheer zijn een goede verbetering.

Helaas in een uurtje niet ver kunnen komen, dus ik ben benieuwd wat er nog meer aan verbeteringen in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:38
Misschien ben ik hier de enige in, maar ik vind toch nog wel nadelen aan bepaalde nieuwe functies zitten.

Zo in eerste instantie bij het neerleggen van wegen. Als ik een weg parallel wil maken, voorheen kon je dan ook een kortere afstand neerzetten. Nu moet ik een veel langer stuk trekken voordat ik de optie krijg om de handeling daadwerkelijk af te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Check deze post waarin diverse vragen worden beantwoord over de prioriteiten van de ontwikkelaars.
Huidige aandachtspunten:
Uitbrengen DLC
Bicycles,
Asset Editor
more bug fixes.

https://forum.paradoxplaz...7357/page-3#post-30452796

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:28
Uit die post:
Sacavain said:
- With the first major DLC « soon » out of the way (hopefully), what will you prioritize going forward?

Cities Skylines Official:
Bicycles, Asset Editor, and more bug fixes.
Blijkbaar staan fietsen op het prio-lijstje op een vergelijkbaar niveau als de asset-editor. Dat is voor mij nieuw en had ik echt niet verwacht. Want de laatste mededeling die ik me vanuit Paradox kan herinneren over fietsen is dat die nog niet op de roadmap stonden. Voorlopig hebben ze nog genoeg zaken waar ze eerst nog aan werken, maar een goed geïmplementeerde fiets-mechanic zou het spel voor mij een stuk interessanter maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
jochem05 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:12:
Uit die post:

[...]

Blijkbaar staan fietsen op het prio-lijstje op een vergelijkbaar niveau als de asset-editor. Dat is voor mij nieuw en had ik echt niet verwacht. Want de laatste mededeling die ik me vanuit Paradox kan herinneren over fietsen is dat die nog niet op de roadmap stonden. Voorlopig hebben ze nog genoeg zaken waar ze eerst nog aan werken, maar een goed geïmplementeerde fiets-mechanic zou het spel voor mij een stuk interessanter maken.
Dit had ik juist wel verwacht. Het geeft de stad wat meer dynamiek. Ook zijn ze bezig met meer animaties maar die kunnen ze nog niet implementeren. Dat zal ongetwijfeld daarna komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
kayjay schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:41:
[...]

Gebruik je soms één of andere LUT voor die color grading? Ziet er mooi uit.
Thanks, maar nope, geen LUT o.i.d.
De screenshots zijn gemaakt over een langere periode, en waarschijnlijk met verschillende in game grafische settings. Denk dat het een time of day/weather/clouds aan of uit dingetje is, of misschien dat ik achteraf bij sommige screenshots de saturatie v/d kleuren nog wat teruggeschroefd heb? 'k weet het eigenlijk niet meer :)

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Inmiddels weer een paar weken sinds de laatste status update. Een aantal belangrijke toevoegingen sindsdien:

Uitbreiding van het industriegebied en bijkomende havens. Idee is toe te werken richting een Botlek achtig havengebied.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76p44A5VAqtaVZomWxnsFaB5Itg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MRvSUMNomLG70K590sLeKlwD.png?f=fotoalbum_large

Bouw aan de overkant van het water.

Hierbij is het eilandje wat er was, vergroot. Om ruimte te geven aan medium density tot lagere highrise buildings (north east US high density pack).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0FljHaQXeTb1e1ZWKd6k6M08-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Erq7RWxOIKj3XOf8zyIw5Opl.png?f=fotoalbum_large

Aan de ware overkant focus op high density offices, high density residential en meer ruimte voor commercial.

Sunken highway door dit deel van de stad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYyWYrgr2DDorjD0bWDJnUZBnp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AmpdS0h4deCRsIPzc8whJmOw.png?f=fotoalbum_large

Verder nog wat views van de stad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inuhAzLbrppU00XfpOaLqLfjZnw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z6t94UZ4gHOMNKA05STc9FMC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/doMwY1YYlR_LOmlKMIFKrccKyB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VvFQqeXrUwAADHACtNjiN4u8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3DCcjUHoi128Mv660a-7x8FSPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IYXhXO5HxosunlSyrjjjYS7w.png?f=fotoalbum_large

Verder niet echt iets dat te zien is, maar inmiddels is de stad ook 2 metro lijnen rijker. Eén metro lijn welk de industrie in de oude stad via de kustlijn verbind tot nabij de witte brug op de bovenstaande afbeelding. Andere metro lijn welk de twee stadskernen met tussengelegen eiland verbind.

Die twee metro lijnen vreten een gigantische hoeveelheid verkeer weg.

Zo was er door de afstand tussen de twee stadskernen flink wat autoverkeer. Hoewel de Cims best ver lopen, ligt dit voorbij hetgeen ze te voet doen.

Qua inwonersaantal overigens flink opgelopen sinds de vorige update. Zat toen rond de 80K. Inmiddels alweer de 180K gepasseerd. Met de oplopende buiten temperaturen begint mijn PC langzamerhand te smelten :+.
jochem05 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:12:
Uit die post:

[...]

Ik vermoed dat de motivatie tweeledig zal zijn. Enerzijds omdat de vraag vanuit de community voor fietsen erg groot was. Maar anderzijds denk ik ook om de simulatie aan te kunnen gaan passen, realistischer te maken. Er is op dit moment qua simulatie weinig ruimte om een stad niet car-centric te maken, zonder dat de gemiddelde cim het accepteert om grote afstanden te lopen. In realiteit is dit natuurlijk anders. Slechts een klein deel van de bevolking loopt structureel afstanden van 2 - 5 km. Van de mensen die niet de auto pakt, fietst het merendeel dit soort afstanden.

Goed geïmplementeerd, verwacht ik dan ook dat het de simulatie veel ten goede zal kunnen gaan komen. Waarbij aandacht voor fiets infrastructuur en OV beide belangrijk zal blijken om het verkeer in de stad te managen. Andersom, je door dit niet te doen, vermoedelijk dus ook meer verkeersproblemen zult kunnen gaan verwachten, indien Cims dan meer neiging zouden krijgen de auto te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Nu online
Mol_1248163264 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:35:
[...]

Dit had ik juist wel verwacht. Het geeft de stad wat meer dynamiek. Ook zijn ze bezig met meer animaties maar die kunnen ze nog niet implementeren. Dat zal ongetwijfeld daarna komen.
Dat zou voor mij DE game changer zijn puur om het effect van parken te zien bijvoorbeeld. Zal direct een stuk levendiger voelen. Potentie blijft er zijn en mag ingevuld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehardmking
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-07 11:25
Eerste wat ik doe als ik een nieuwe map open is kijken hoe de wind staat. Dit bepaald nogal waar je industrie komt te staan. Maar aan de andere kant kom je daar bij je eerste stad ook snel genoeg achter.

Weet iemand hoe ik die San Francisco set kan downloaden? heb de game via Gamepass en speel een map waar deze in wordt gebruikt.. Kan alleen de Download nergens vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:35
Is de San Fransisco set niet alleen voor de CS2 Ultimate editie? Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb je via GamePass de "gewone" editie, misschien zit daar het punt dat je de set niet hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diehardmking
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-07 11:25
Grappig dat de map die er gebruik van maakt er dan weer wel erbij zit. Nou ja het idee daarachter is mij nu ook duidelijk ;)

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Bedrijfskavel te koop! Prima gelegen, dichtbij de haven en treinverbinding. Heeft wel wat TLC nodig! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dM3DdVMvCNPMg8SbDaxvb9NEwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tjvszV8veukUCInyyXEOGlrr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!
zet die foutparkeerders eens op de bon!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nZo6qETIXMFjVGFTOfjYXtkXlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h8cwJD7IFmzAlyf1NES5w2Iq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 12:04
Is het inmiddels al de moeite om terug te keren tot deze game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
JDdeV1992 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:09:
Is het inmiddels al de moeite om terug te keren tot deze game?
Sinds wanneer heb je voor het laatst gespeeld? Sinds een half jaar is het spel veel soepeler geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
Mol_1248163264 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:12:
[...]

Sinds wanneer heb je voor het laatst gespeeld? Sinds een half jaar is het spel veel soepeler geworden.
Jaar geleden maar er zijn nog altijd geen dlcs toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
JDdeV1992 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:49:
[...]

De eerste dlc wordt 4e kwartaal uitgebracht. (is met een aantal maanden uitgesteld)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kristof Vxx
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:25
Met een aantal goedgekozen mods vond ik het een zeer aangenaam spel geworden. Als je traag een stad wil uitbouwen en organisch wil groeien (dus niet gewoon dambordpatroon van New York natekenen) vind ik er veel uitdaging aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwslezer
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:37
JDdeV1992 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:49:
[...]

Er zijn inmiddels wel veel (gratis) asset packs die de variatie in je stad enorm vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
Ik heb de game weer opgestart. Ervaar alleen problemen met het geluid. Die is er helemaal niet namelijk... geen menu muziek niets.... iemand hier ervaring mee? Bij al het andere werkt audio prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDdeV1992 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:39:
Ik heb de game weer opgestart. Ervaar alleen problemen met het geluid. Die is er helemaal niet namelijk... geen menu muziek niets.... iemand hier ervaring mee? Bij al het andere werkt audio prima.
Dat is een bug die ik nog niet eerder heb gehoord.. wellicht gamefiles even verifiëren via steam? Of heb je een mod die iets met je geluid doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
Goldia schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:32:
[...]

Dat is een bug die ik nog niet eerder heb gehoord.. wellicht gamefiles even verifiëren via steam? Of heb je een mod die iets met je geluid doet?
Heb alle files verwijderd (inclusief oude saves) en opnieuw geïnstalleerd, het werkt gelukkig weer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Weer uren bezig met deze kruising en nog lang niet klaar, nu eerst maar eens naar bed :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ct-SUHciacSuGcDzrHE9BxDcSho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/55RvFCDvoDmLvusf75TXwDsQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:38
Goldia schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 00:14:
Weer uren bezig met deze kruising en nog lang niet klaar, nu eerst maar eens naar bed :)

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit, alleen waarom heb je daar een U-turn?
Verkeer kan toch ook rechtdoor rijden en dan gewoon 2 keer links mocht het nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:03:
[...]

Ziet er mooi uit, alleen waarom heb je daar een U-turn?
Verkeer kan toch ook rechtdoor rijden en dan gewoon 2 keer links mocht het nodig zijn?
Beetje lastig uitleggen maar veel verkeer wil die u-turn maken. Geen idee waarom. Vermoedelijk omdat ze naar de haven willen, rechts aan het water. Bovendien komt er ook veel verkeer van linksboven die ook naar rechts naar de haven langs het water willen, waardoor dat korte stukje in het midden (3x2 rijstroken) zwaar werd overbelast. Vandaar die extra u-turn..

Maar er valt nog veel te verbeteren en detailen! Hopelijk vanavond nog even wat tijd om verder te stoeien.

[ Voor 9% gewijzigd door Goldia op 08-07-2025 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:42
Iemand enig idee waarom mijn cargo ships bij aankomst in de haven zinken en weer boven komen als ze weg gaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPJ7-HFxmqQvEHDqKbbuuP9juCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JkZfyHCsQmHsrRcAUD5CZmlm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem05
Nee, zou ik niet weten… enige wat ik kan voorstellen is dat de enorme onderwater afgrond er iets mee te maken heeft… misschien eens proberen de bodem iets minder diep te maken?
En anders de vaarweg opnieuw aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja inderdaad wat @jochem05 zegt. Controleer even hoe de grond onder water eruit ziet dat zou het best wel eens kunnen zijn..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:42
Het is inderdaad de diepte. Het meest bizarre is dat drijvende schepen blijkbaar de bodem (was 450 meter diep) volgen haha. Thanks voor de tip!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEdfZcTl8W1z93EOYGlI11uy8lY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ffe6UwIBKBb6XVDlpI7TyAQp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Update!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVyru-bZpUbNfAOyDPTYZP-l1vw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PoBcOSuoWNd2m5q0pRaHywS4.png?f=fotoalbum_large

Als je (@Flying Hawkic)nog een uitdaging zoekt om het verkeer te regelen.... zet een cargo harbor neer. Jeetje wat veroorzaakt dat ding een traffic zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Goldia schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 00:02:
Update!

[Afbeelding]

Als je (@Flying Hawkic)nog een uitdaging zoekt om het verkeer te regelen.... zet een cargo harbor neer. Jeetje wat veroorzaakt dat ding een traffic zeg.
Wow dat ziet er wel goed uit! Wat voor theme gebruik je? En heb je die waterkanten zelf zo gemaakt? Ziet er tof uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bojaaper schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:19:
[...]

Wow dat ziet er wel goed uit! Wat voor theme gebruik je? En heb je die waterkanten zelf zo gemaakt? Ziet er tof uit zeg!
Thanks! Ja zelf gemaakt, theme moet ik even opzoeken. Iets met realistic dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47
Ben nu weer Biffa aan het kijken het kriebelt toch wel weer om te spelen. Gebruik zelf Geforce Now dus mod support is 'limited'. Wat zijn de systeem eisen tegenwoordig om het een beetje lekker te spelen? Draaid het bijvoorbeeld op linux via iets als Proton?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:31:
Ben nu weer Biffa aan het kijken het kriebelt toch wel weer om te spelen. Gebruik zelf Geforce Now dus mod support is 'limited'. Wat zijn de systeem eisen tegenwoordig om het een beetje lekker te spelen? Draaid het bijvoorbeeld op linux via iets als Proton?
Systeemeisen zijn nog steeds fors, zeker voor grotere steden. Draait wel beter dan tijdens release, maar blijft een enorme zware game. Linux / proton geen ervaring mee...

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDvE4kf_7pFpN4qQUo3QC-iwwKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/chyw5ThjsLCVkgVsBHcP1APW.png?f=fotoalbum_large

Weer een uurtje of wat zoet met een tunnel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
en het projectje van gisterenavond was ook leuk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvI4pVN-G9z6gaHPsF4yoJ30HSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gf0PxfxjlyeDwF8kLIv2b6rJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem05
Gaaf gemaakt! Heb je die verkeerslichten voor de tunnel zelf geplaatst? Mooi hoe je de tunnelmond hebt aangekleed. En ook dat centrum ziet er goed uit. Ik moet ook eens gaan oefenen met die costum-parkeerplaatsen. Maakt het geheel een stuk realistischer dan die standaard rechthoekjes.

Lekker bezig Goldia

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jochem05 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:30:
Gaaf gemaakt! Heb je die verkeerslichten voor de tunnel zelf geplaatst? Mooi hoe je de tunnelmond hebt aangekleed. En ook dat centrum ziet er goed uit. Ik moet ook eens gaan oefenen met die costum-parkeerplaatsen. Maakt het geheel een stuk realistischer dan die standaard rechthoekjes.

Lekker bezig Goldia
Thanks! Verkeerslichten heb ik inderdaad zelf geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bojaaper schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:19:
[...]

vergeten nog te antwoorden: VividCities 4k Map Theme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Goldia schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:02:
[...]

vergeten nog te antwoorden: VividCities 4k Map Theme
Thnx! Ga het proberen!
Goldia schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:50:
[Afbeelding]

Ziet er bijzonder goed uit! Mooi dat plein met die lampen overal! Gaaf gemaakt! Welke region pack zijn die gebouwen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bojaaper schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:14:
[...]

Thnx! Ga het proberen!

[...]

Ziet er bijzonder goed uit! Mooi dat plein met die lampen overal! Gaaf gemaakt! Welke region pack zijn die gebouwen van?
Thanks! UK volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:50:
[Afbeelding]

Ligt het nu aan mij of is die tunnel buitenproportioneel hoog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:21:
[...]

Ligt het nu aan mij of is die tunnel buitenproportioneel hoog :9
Neeee joh, autootjes zijn klein ;)
Pagina: 1 ... 60 61 Laatste