Hoe gaat het met jullie steden? Kom maar door met die screenshots
@Goldia ben ook weer begonnen tijdje terug. Ben aan het proberen om naar aanleiding van de nieuwe serie van Biffa over new tealand ( weet ff de naam niet die de stad nu heeft ) diezelfde map te gebruiken. En dat werkt aardig goed moet ik zeggen. Zal binnenkort wat screenshots maken.
Wat ik nog wel irritant vind is dit spel in combinatie met Geforce now. Na het starten van het spel moeten alle mods (niet code mods want die werken sowieso niet) gedownload worden, dan moet ik ze nog activeren. Dat kost mijn toch al snel 5 tot 10 minuten. Niet echt heel erg want ik plan toch meestal een hele avond in om 'te bouwen' wel vervelend. Hopelijk vinden ze bij GeforceNow daar snel iets op.
Verder zijn de nieuwe content packs (japan, china etc..) echt leuk en voegen echt wat toe. Zo kun je je stad wat verder diversificeren.
Wat ik nog wel irritant vind is dit spel in combinatie met Geforce now. Na het starten van het spel moeten alle mods (niet code mods want die werken sowieso niet) gedownload worden, dan moet ik ze nog activeren. Dat kost mijn toch al snel 5 tot 10 minuten. Niet echt heel erg want ik plan toch meestal een hele avond in om 'te bouwen' wel vervelend. Hopelijk vinden ze bij GeforceNow daar snel iets op.
Verder zijn de nieuwe content packs (japan, china etc..) echt leuk en voegen echt wat toe. Zo kun je je stad wat verder diversificeren.
@webgnome: zonder Geforce now laad het spel ook heel traag in, ik heb het nooit getimed maar ik kan rustig koffie zetten... Dus ik denk niet dat Geforce Now er zo veel aan kan doen. Ik speel met iets van 5-6 codes mods en verder alle content packs die beschikbaar zijn. En ja, die content packs zijn leuk en zodra de asset editor beschikbaar komt verwacht ik dat er nog meer variatie voor die stijlen zal komen.
Wat @Pingewin zegt. Ik speel op een dikke (nieuwe) pc en het laden van 40+ mods en decals duurt ook wel richting 5 minuten. Ik heb het niet precies getimed, maar lang duurt het zeker. Vraag me af hoe lang het gaat duren als de asset editor er is en ik 100 assets subscribe....?Webgnome schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:22:
@Goldia ben ook weer begonnen tijdje terug. Ben aan het proberen om naar aanleiding van de nieuwe serie van Biffa over new tealand ( weet ff de naam niet die de stad nu heeft ) diezelfde map te gebruiken. En dat werkt aardig goed moet ik zeggen. Zal binnenkort wat screenshots maken.
De region packs zijn inderdaad top. Ik gebruik meestal alles door elkaar en dat gaat best goed. Alleen Frankrijk en Duitsland vallen uit de toon en gebruik ik weinig. Sommige speciale buildings zijn wel leuk om ergens tussen te plaatsen.
Ik gebruik Duitsland/Frankrijk meestal in een bepaalde wijk. Dat zie je in steden ook wel eens dat ze volgens een bepaald stramien / stijl opgebouwd zijn. Laatst heb ik nog een google maps erbij gepakt en een woonboulevard hier in de buurt zoveel mogelijk proberen na te maken. Dan merk je toch dat verkeer in Skylines soms gekke dingen doet
Ik heb 103 mods geïnstalleerd en het spel laad bij mij in 3 minuten en 26 seconden. Dus het hangt echt wel van je specs af, maar het kan met een hij end pc toch redelijk snel.
Ik kan me er alleen de laatste maanden niet echt toe zetten om verder te klooien met mn stad.
Misschien idd die nieuwe build van de new tea land 2.0 van biffa maar eens gaan volgen. Vond zijn traffic fix series altijd wel leuk om te volgen maar eigenlijk is het niveau afgezakt bij hem en trekken zn filmpjes me vaak niet echt meer, sinds de start van CS2 (vindt ik persoonlijk)
Ik kan me er alleen de laatste maanden niet echt toe zetten om verder te klooien met mn stad.
Misschien idd die nieuwe build van de new tea land 2.0 van biffa maar eens gaan volgen. Vond zijn traffic fix series altijd wel leuk om te volgen maar eigenlijk is het niveau afgezakt bij hem en trekken zn filmpjes me vaak niet echt meer, sinds de start van CS2 (vindt ik persoonlijk)
Daar verschillen we dan over van mening. Zijn filmpjes zijn vooral nu over hoe hij dingen heeft gedaan en hoe de community daarbij helpt. Dat fixen van verkeer dat werd ook saai aangezien het op een bepaald moment hetzelfde plakken van pleisters was omdat de engine nu eenmaal zo werkt.
Je kunt dit versnellen met de volgende optie in Steam:Pingewin schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:44:
@webgnome: zonder Geforce now laad het spel ook heel traag in, ik heb het nooit getimed maar ik kan rustig koffie zetten... Dus ik denk niet dat Geforce Now er zo veel aan kan doen. Ik speel met iets van 5-6 codes mods en verder alle content packs die beschikbaar zijn. En ja, die content packs zijn leuk en zodra de asset editor beschikbaar komt verwacht ik dat er nog meer variatie voor die stijlen zal komen.
Steam -> Right click on Cities Skylines 2 -> select Properties -> Navigate to General tab if you're not already there -> add "--logsEffectiveness=DISABLED" to launch options.
you can google "cities skylines --logsEffectiveness=DISABLED" to see what this does
Source: https://forum.paradoxplaz...ntent-load-times.1730339/
Voor mij scheelde dit aanzienlijk.
Interesting! But whats the catch? Ik heb een google gedaan, maar kan niet zo snel vinden wat dit uitschakelen dan precies doet?DrDrizzel schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 07:41:
[...]
Je kunt dit versnellen met de volgende optie in Steam:
Steam -> Right click on Cities Skylines 2 -> select Properties -> Navigate to General tab if you're not already there -> add "--logsEffectiveness=DISABLED" to launch options.
you can google "cities skylines --logsEffectiveness=DISABLED" to see what this does
Source: https://forum.paradoxplaz...ntent-load-times.1730339/
Voor mij scheelde dit aanzienlijk.
Ik vond deze terug:Goldia schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:28:
[...]
Interesting! But whats the catch? Ik heb een google gedaan, maar kan niet zo snel vinden wat dit uitschakelen dan precies doet?
None what so ever. The only downside is that you won't have a mega long log with errors and warnings for every asset that the game must validate every time you go into a game, so if the game does crash you will have a smaller log, but there will still be a log.
You can always turn the log back on if you need but if your game is stable then why waste time writing a massive log that you don't need anyway?
If you're curious, we're talking about the Player.log
Bron: https://steamcommunity.co...2804/#c601899481260163071
Sowieso lijkt mij de parameter "logsEffectiveness" iets met logging te maken.
Dus gewoon eens proberen, werkt het niet, gewoon terug uitzetten. Ga ik vanavond ook eens proberen
Dank!!! Misschien dat duckduckgo minder goede zoekresultaten geeft...Kristof Vxx schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:38:
[...]
Ik vond deze terug:
None what so ever. The only downside is that you won't have a mega long log with errors and warnings for every asset that the game must validate every time you go into a game, so if the game does crash you will have a smaller log, but there will still be a log.
You can always turn the log back on if you need but if your game is stable then why waste time writing a massive log that you don't need anyway?
If you're curious, we're talking about the Player.log
Bron: https://steamcommunity.co...2804/#c601899481260163071
Sowieso lijkt mij de parameter "logsEffectiveness" iets met logging te maken.
Dus gewoon eens proberen, werkt het niet, gewoon terug uitzetten. Ga ik vanavond ook eens proberen
Ben weer een weekendje aan het spelen op Geforce now ( je moet wat als je een half jaar abbo hebt afgesloten..) en het werkt zeer zeker wel. Echter zijn er toch een paar pijn puntjes:
- Geen code mods nog
- Elke keer weer downloaden van alle mods
- Ghosting, kan het niet anders noemen. Op een of andere manier bij het verwijderen van zaken dan zie je het verdwijnen
Dat ghosting effect zoals je het omschrijft, klinkt een beetje als het resultaat van AI frame-gen. Indien je op de eigen PC speelt, komt dit ook terug. In één van de patches is dit standaard aangezet. Betere framerate, maar storend naar mijn idee. Ik weet niet of je dit binnen de grafische settings uit kan zetten indien je speelt op Geforce Now?Webgnome schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 08:35:
Ben weer een weekendje aan het spelen op Geforce now ( je moet wat als je een half jaar abbo hebt afgesloten..) en het werkt zeer zeker wel. Echter zijn er toch een paar pijn puntjes:Verder als het draait dan is het gewoon veel beter dan op mijn koekblik van een PC en ben ik weer uren zoet.
- Geen code mods nog
- Elke keer weer downloaden van alle mods
- Ghosting, kan het niet anders noemen. Op een of andere manier bij het verwijderen van zaken dan zie je het verdwijnen
Ingame ja, onder graphics settings DLSS uitzetten.Webgnome schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 08:42:
Als dat in-game is dan kan dat uitgezet worden
Ja klopt, en dat kan ook aan mij liggen hoor, bedoelde dat niet verkeerd. Misschien heb ik er ook wel bepaalde verwachtingen van ofzo ik weet het niet precies maar het pakt me niet meer zoals dat dat voorheen met CS1 deed. En wat betreft die traffic fix afl heb je eigenlijk ook wel gelijk idd haha.Webgnome schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 07:33:
Daar verschillen we dan over van mening. Zijn filmpjes zijn vooral nu over hoe hij dingen heeft gedaan en hoe de community daarbij helpt. Dat fixen van verkeer dat werd ook saai aangezien het op een bepaald moment hetzelfde plakken van pleisters was omdat de engine nu eenmaal zo werkt.
Poeh, ik heb zaterdagochtend zijn nieuwste reeks even bekeken. 3 of 4 afleveringen en gelijk 's avonds weer met nieuwe stad begonnen. Dan mis ik wel dat ik op mijn laptop niet dezelfde 4k high res beelden kan produceren, want dan is detailing toch anders.
Tja hij heeft het spel wel uitgespeeld ja, maar het is zijn baan denk ikWebgnome schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 07:33:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja ik houd enorm van city painting, dus ben meer van bijvoorbeeld "Infrastructurist". Daar haal ik veel inspiratie vandaan. Over inspiratie gesproken, waar blijven die screenshots nou!?
Om even in te haken op mijn eigen challenge uit mijn vorige post. Hoe zorgen jullie er voor dat er zo min mogelijk taxi verkeer vanuit het buitenland komt? Ik heb al op de twee aansluitingen over land en buslijn lopen naar het dichtstbijzijnde treinstation en dat lijkt iets te helpen. Ook heb ik bij deze stations een aantal grote parkeerplaatsen gezet ( zonder fee ) en dat lijkt ook te helpen. Echter er blijft toch veel personenvervoer komen vanaf buiten.
Helemaal uitsluiten is natuurlijk niet mogelijk aangezien nieuwe bewoners ook met de taxi komen ( en je gaat niet met je ikea kast de trein in ) echter zou je het toch moeten kunnen beïnvloeden. Alle busvervoer gratis is ook weer zoiets.
Sowieso het aanleggen van goed OV is lastig. Wat doen jullie? Leggen jullie een lijn aan vanaf een centraal punt (station bijvoorbeeld ) helemaal naar de andere kant van een stad? Of maken jullie er allemaal kleine busroutes van die maximaal een paar kilometer omtrek hebben?
Ik speel overigens op Geforce Now en heb dus alleen de beschikking tot non-code mods.
Helemaal uitsluiten is natuurlijk niet mogelijk aangezien nieuwe bewoners ook met de taxi komen ( en je gaat niet met je ikea kast de trein in ) echter zou je het toch moeten kunnen beïnvloeden. Alle busvervoer gratis is ook weer zoiets.
Sowieso het aanleggen van goed OV is lastig. Wat doen jullie? Leggen jullie een lijn aan vanaf een centraal punt (station bijvoorbeeld ) helemaal naar de andere kant van een stad? Of maken jullie er allemaal kleine busroutes van die maximaal een paar kilometer omtrek hebben?
Ik speel overigens op Geforce Now en heb dus alleen de beschikking tot non-code mods.
[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 08-08-2025 09:51 ]
Inmiddels een paar uur verder heb ik alle bus lijnen verwijderd en alle treinen. Ben vanaf 0 begonnen. De dingen die ik gevonden heb
- Maak voor elke verbinding naar buiten een dedicated bus lijn naar de dichtstbijzijnde treinstation
- Maak deze gratis en zorg dat er een directe treinverbinding is naar elke major train station
- Buslijnen in steden verlopen zoveel mogelijk direct. Geen grote lussen, daar houden cims niet van. Liever 3 losse korte lijntjes dan 1 hele grote
Ook de map van Biffa. Ik was van plan een keer wat ruimere opzet te kiezen. Ik heb hierbij wat meer wegen met parkeervakken langs de weg gekozen.
Alleen, helaas, de stad gaat failliet. Het tij lijkt niet meer te keren, dus dat wordt even opnieuw beginnen.
Ik denk volgende keer minder wegen met parkeerplekken, maar misschien meer (betaald) parkeren.
Plus dat ik nu eens begonnen ben met High Density- low income housing.
Ik merk wel dat er flinke files ontstaan, ondanks de redelijke lay-out al zeg ik het zelf.
Nu eerst vakantie, in september weer door!
/f/image/7qJApC6goNX2OuX73g55zpBv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0ut9JLA5vqvWNi2W5wYwNXNq.png?f=fotoalbum_large)
Alleen, helaas, de stad gaat failliet. Het tij lijkt niet meer te keren, dus dat wordt even opnieuw beginnen.
Ik denk volgende keer minder wegen met parkeerplekken, maar misschien meer (betaald) parkeren.
Ik merk wel dat er flinke files ontstaan, ondanks de redelijke lay-out al zeg ik het zelf.
/f/image/7qJApC6goNX2OuX73g55zpBv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0ut9JLA5vqvWNi2W5wYwNXNq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oUJeI24ZdexTbRskJhAAX4hJ.png?f=fotoalbum_large)
Vele uren heb ik gestopt in cities skylines 1.
Toen ik hoorde dat skylines 2 uitkwam was ik helemaal hyped. Gelijk een pre order gedaan. Maarja, helaas viel het nogal tegen met de stabiliteit.
Ik wil hem heel graag spelen, maar de graphics met mijn gtx 1660s zijn zo lelijk dat het gewoon niet leuk is en daardoor amper gespeeld
Nu wil ik hem toch weer gaan spelen, maar dan moet ik dus gaan upgraden. En tsja, beperkt budget.
Wat ik nu heb:
Gtx1660s
32gb ram
5 3600
650watt voeding.
B450m
50'' tv
Zal de gpu upgraden maar 3060(of amd variant) ervoor zorgen dat ik het spel op hogere settings kan spelen dan nu en het spel er mooi uitziet? Mensen die daarmee gamen? 4060 of hoger zal uiteraard beter zijn, maar ook gelijk een stuk duurder
Aangezien het spel veel van de cpu vraagt moet ook die vervangen gaan worden in de toekomst, maar eerst maar de gpu.
Of is de game nog steeds alleen voor ''zware'' pc's?
Toen ik hoorde dat skylines 2 uitkwam was ik helemaal hyped. Gelijk een pre order gedaan. Maarja, helaas viel het nogal tegen met de stabiliteit.
Ik wil hem heel graag spelen, maar de graphics met mijn gtx 1660s zijn zo lelijk dat het gewoon niet leuk is en daardoor amper gespeeld
Nu wil ik hem toch weer gaan spelen, maar dan moet ik dus gaan upgraden. En tsja, beperkt budget.
Wat ik nu heb:
Gtx1660s
32gb ram
5 3600
650watt voeding.
B450m
50'' tv
Zal de gpu upgraden maar 3060(of amd variant) ervoor zorgen dat ik het spel op hogere settings kan spelen dan nu en het spel er mooi uitziet? Mensen die daarmee gamen? 4060 of hoger zal uiteraard beter zijn, maar ook gelijk een stuk duurder
Aangezien het spel veel van de cpu vraagt moet ook die vervangen gaan worden in de toekomst, maar eerst maar de gpu.
Of is de game nog steeds alleen voor ''zware'' pc's?
[ Voor 3% gewijzigd door m4bnl op 08-08-2025 22:18 ]
Als ik van het screenshot af moet gaan dan zie ik dat er rechts bij het eerste screenshot geen directe verbinding lijkt te zijn met wat aan de binnenkant van de ringweg ligt? Wat mij heel veel heeft geholpen is om te kijken waar dat cims heen gaat. Klik op een auto / weg en klik dan op dat pijltje dan zie je hoe de meeste cims rijden. Daar kun je dan vervolgens op handelen. En natuurlijk simpele lane mathematics toepassen daar waar nodig.Bartvw schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:43:
Ook de map van Biffa. Ik was van plan een keer wat ruimere opzet te kiezen. Ik heb hierbij wat meer wegen met parkeervakken langs de weg gekozen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@m4bnl is een maandje Geforce now een idee?

Ben weer een paar uur verder en mijn strategie om buslijnen aan te leggen die ook daadwerkelijk gebruikt worden lijkt vruchten af te werpen. Ik houd nu heel miniem in de gaten welke buslijnen wel en niet gebruikt worden. En die laatste categorie gaat na verloop van tijd gewoon weg. Wat dus ook helpt is om te kijken waar cims allemaal heen willen en daar dan buslijnen naar toe te leggen ( of welk ander OV ) en werkt. Bijna alle buslijnen hebben nu een gebruik van > 10%. Het maakt overigens ook uit hoeveel bussen er gebruikt worden per lijn. Ik zet deze altijd eerst op het minimale en dan schroef ik het op mocht het nodig zijn
[ Voor 17% gewijzigd door Webgnome op 09-08-2025 10:51 ]
Dat is ook zeker een idee.Webgnome schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 07:42:
[...]
Als ik van het screenshot af moet gaan dan zie ik dat er rechts bij het eerste screenshot geen directe verbinding lijkt te zijn met wat aan de binnenkant van de ringweg ligt? Wat mij heel veel heeft geholpen is om te kijken waar dat cims heen gaat. Klik op een auto / weg en klik dan op dat pijltje dan zie je hoe de meeste cims rijden. Daar kun je dan vervolgens op handelen. En natuurlijk simpele lane mathematics toepassen daar waar nodig.
@m4bnl is een maandje Geforce now een idee?. Of gebruik je veel mods?
[/]
Ben weer een paar uur verder en mijn strategie om buslijnen aan te leggen die ook daadwerkelijk gebruikt worden lijkt vruchten af te werpen. Ik houd nu heel miniem in de gaten welke buslijnen wel en niet gebruikt worden. En die laatste categorie gaat na verloop van tijd gewoon weg. Wat dus ook helpt is om te kijken waar cims allemaal heen willen en daar dan buslijnen naar toe te leggen ( of welk ander OV ) en werkt. Bijna alle buslijnen hebben nu een gebruik van > 10%. Het maakt overigens ook uit hoeveel bussen er gebruikt worden per lijn. Ik zet deze altijd eerst op het minimale en dan schroef ik het op mocht het nodig zijn
Gebruik niet veel mods. Maar wellicht wil ik wel een paar gaan gebruiken om het verkeer beter te regelen. Of is de standaard cities skylines 2 goed uitgerust om, net zoals tmpe, kruizingen etc goed in te richten?
Ik ga binnenkort geforcenow proberen:)Webgnome schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:52:
@m4bnl met een stad van 119888 cims op dit moment heb ik heel die spullen niet nodig. Het enige dat ik heb aan mods zijn de asset packs.
En dan zomaar ineens zijn het aantal taxi's weer niet aan te slepen vanuit andere steden...
Als ik het goed had wilde ze alles van Cities 1 (DLC) weer in 2 hebben. Wanneer, dat is de grote vraag.
/f/image/NuWwtlZJzvK1xEkmBwsCfd3g.png?f=fotoalbum_large)
Avondje stoeien met een kruising... heerlijk
Als jullie nog suggesties hebben... graag!
[ Voor 5% gewijzigd door Goldia op 12-08-2025 23:32 ]
Ben benieuwd hoe het verkeer zich gaat gedragen dat vanaf de snelweg je rotonde op komt rijden. Er is nauwelijks ruimte voor verkeer dat vanaf linksonder komt aanrijden om bij de rotonde rechts af te slaan. Hoop dat dat je verkeer niet zal opstoppen...Goldia schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:31:
[Afbeelding]
Avondje stoeien met een kruising... heerlijk
Als jullie nog suggesties hebben... graag!
Verder vraag ik me af of het bewust is dat je de opritten en afritten van de snelweg als rijstrook laat afsplitsen in plaats van dat je er echte op/afritten van gemaakt hebt.
Vind de spoorlijn erlangs wel mooi, zeker met zo'n trein erop.
[ Voor 15% gewijzigd door Zenyatta op 13-08-2025 08:23 ]
The answer is 42.
Ik zou even goed kijken hoeveel verkeer de rotonde gebruikt zonder van of naar de snelweg te gaan. Als dat een redelijk aandeel heeft zou ik eens proberen de linksonder weg eenrichting verkeer van de rotonde af te maken. Of helemaal weg te halen.
Als je veel op- en afritten hebt loopt het waarschijnlijk wel goed, maar als je hier serieus wat verkeer op krijgt zit je snel met vastloop momenten.
Als je veel op- en afritten hebt loopt het waarschijnlijk wel goed, maar als je hier serieus wat verkeer op krijgt zit je snel met vastloop momenten.
Ik zou ook als het even kan alles een beetje verder weg van de stad af leggen en dan meer ruimte geven aan verkeer. Je zou als je ruimte genoeg hebt er nog een 4 baans van kunnen maken zodat men de keuze heeft om links, rechterdoor, rechts, of terug de snelweg op te gaan. Al hangt dat heel erg af van het verkeer in deze situatie of dat logisch is natuurlijk.
Overigens, weet iemand of er in-depth artikelen bestaan over vervuiling in-game. Ik weet van Cs:1 dat bomen wel wat tegen geluidshinder konden doen echter heb ik dat nooit echt terug kunnen zien in de overlay die je daarvoor hebt. In CS:2 zou dat ook zo werken echter ook daar zie ik er bar weinig van. Weet iemand hoe lang het duurt voordat maatregelen effect hebben?
Ik vraag specifiek om in-depth want de meeste artikelen die ik kan vinden die gaan niet verder als 'dit zijn de x dingen die je kan doen tegen vervuiling'. No shit sherlock..
Overigens, weet iemand of er in-depth artikelen bestaan over vervuiling in-game. Ik weet van Cs:1 dat bomen wel wat tegen geluidshinder konden doen echter heb ik dat nooit echt terug kunnen zien in de overlay die je daarvoor hebt. In CS:2 zou dat ook zo werken echter ook daar zie ik er bar weinig van. Weet iemand hoe lang het duurt voordat maatregelen effect hebben?
Ik vraag specifiek om in-depth want de meeste artikelen die ik kan vinden die gaan niet verder als 'dit zijn de x dingen die je kan doen tegen vervuiling'. No shit sherlock..
[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 14-08-2025 07:42 ]
Hoe heet deze map? Wil zelf binnenkort eens opnieuw starten.Bartvw schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:43:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik durf te wedden dat als je de save hier deelt iemand er wel uitkomt om de stad te redden. Meestal is het een kwestie van alle services minimaliseren en langzaamaan weer opbouwen. Tenzij je veel te veel grond unlocked hebt die bakken met geld kosten wat je niet meer snel terug kunt verdienen.Bartvw schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:43:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Hebben jullie nog tips qua assets die jullie gebruiken? Het liefst zonder code-mods want die werken niet in Geforce Now. Ik heb nu onder andere de Vibrant Foliage Pack en Tree Lined Road Pack
https://mods.paradoxplaza.com/mods/112990/AnyJustinn1988 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:31:
[...]
Hoe heet deze map? Wil zelf binnenkort eens opnieuw starten.
Seahorse Islands map by Sidai.
Ik zit zelf ook te zoeken naar meer informatie hierover, maar niet echt iets gevonden dat dit 100% weet te onderbouwen.Webgnome schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:23:
....
Merk het zelf niet wanneer ik bouwen plaats tussen commerical en residential, iets wat ik wel zag bij CS1. Soms een jaar daarna.
@Ves ik heb vanmorgen wat testjes gedaan en het tegengaan van lucht/noise vervuiling lijkt niet bestaand te zijn in CS2. Ik heb gisteren per toeval een probleem gecreerd voor mijzelf. Ik heb aan de overkant van een rivier een chipfabriek gezet en die heeft nogal veel lucht vervuiling. Nooit probleem tot ik de stad uit ging breiden. Ik denk, he dat is gek. Dat was het niet want de wind stond 'verkeerd' etc. Nu heb ik van alles geprobeerd
- Bomen
- Ophogen van land om artificial gebergte te maken
Dat denk ik ook. Ik heb de airpollution gewoon uitgezet via developermode. Vind het een beetje onzinnig deel van de simulatie, al was het alleen maar omdat de wind altijd uit dezelfde richting komt.Webgnome schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 06:05:
@Ves ik heb vanmorgen wat testjes gedaan en het tegengaan van lucht/noise vervuiling lijkt niet bestaand te zijn in CS2. Ik heb gisteren per toeval een probleem gecreerd voor mijzelf. Ik heb aan de overkant van een rivier een chipfabriek gezet en die heeft nogal veel lucht vervuiling. Nooit probleem tot ik de stad uit ging breiden. Ik denk, he dat is gek. Dat was het niet want de wind stond 'verkeerd' etc. Nu heb ik van alles geprobeerden niks lijkt te helpen. Het lijkt er dus op dat de simulatie hier gewoon harde waardes voor heeft.
- Bomen
- Ophogen van land om artificial gebergte te maken
Mogelijk, maar weet ik niet zeker, gedraagt de noise pollution zich vergelijkbaar als ground pollution en water pollution? En vervalt het langzaam in loop der tijd na aanpassingen?Webgnome schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 08:45:
Dat de wind altijd van dezelfde kant komt kan ik nog wel begrijpen want dat is nogal een dingetje om goed te doen. Echter als je air/noice polution toevoegd dan moet je daar ook wat mee denk ik dan.
Ziet er mooi uit! Heel leuk die driftsporen op het parkeerterrein.Goldia schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:45:
[Afbeelding]
Avondje Chirper Campus... Jammer dat dat stadium zo klein is eigenlijk. Misschien maar een custom bouwen
Er is weer een kleine update gegeven in de vorm van Developer Diary.
https://forum.paradoxplaz...n-a-word-from-co.1855899/
https://forum.paradoxplaz...n-a-word-from-co.1855899/
Bij mij werken 3 van de 4 afbeeldingen niet, maar in de volgende link wel, voor degenen die hier ook last van hebben:
https://www.paradoxintera...es-ii/news/work-in-motion
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje teleurstellend vind. Niet dat ik het gebruik, maar dat het blijkbaar zo ontiegelijk lang duurt om de console versie en de asset editor te bouwen vind ik bijzonder.
Ook had ik al graag de volgende DLC gewild en wat leuke extra features gezien.
https://www.paradoxintera...es-ii/news/work-in-motion
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje teleurstellend vind. Niet dat ik het gebruik, maar dat het blijkbaar zo ontiegelijk lang duurt om de console versie en de asset editor te bouwen vind ik bijzonder.
Ook had ik al graag de volgende DLC gewild en wat leuke extra features gezien.
Heb er even doorheen gelezen en moet eerlijk toegeven dat het me nogal teleurstelt, het is fijn dat ze een update geven maar eigenlijk alles is nog bezig zonder een release date. Valt ook weer wat voor te zeggen, als ze een release date niet halen worden ze volledig gefileerd op het forum/Discord.
De foto van Bridge & Ports ziet er mooi uit, ben benieuwd. Hoop dat ze nooit over de kop gaan want dit spel heeft zo ontzettend veel potentie.
De foto van Bridge & Ports ziet er mooi uit, ben benieuwd. Hoop dat ze nooit over de kop gaan want dit spel heeft zo ontzettend veel potentie.
Sta er een beetje tweeledig in. Enerzijds wisten we natuurlijk al dat de DLC uitgesteld was tot Q4 2025. Dus dat het wat magertjes was, niet geheel onverwacht.
Ben wel benieuwd of, met straks de nodige rebalancing achter de rug en eindeloos werk aan de asset editor, of de verdere ontwikkeling van toekomstige DLC's straks wat meer wilt komen te vlotten.
Ben wel benieuwd of, met straks de nodige rebalancing achter de rug en eindeloos werk aan de asset editor, of de verdere ontwikkeling van toekomstige DLC's straks wat meer wilt komen te vlotten.