Acties:
  • +4 Henk 'm!
Iemand een idee hoe deze rij mensen voor de bushalte op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7gH7XH9zlwboX2y6ik4T4N6zW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B5r66TlHLW2twaQyn6LXqjzs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer bussen? Busstop weg halen ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:18

Ves

A gadget addicted Bounty

De busstop verplaatsen en langer/breder maken.
Nu is het zebrapad direct tegenover de busstop. En kan men niet verder lopen tot er ruimte is.
Zorg ervoor dat het iets meer naar rechts/beneden is.

BTW slimme manier hoe je de bussen apart hebt gehouden van het algemene verkeer.
Inspiratie post.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja goed idee, de bussttop gewoon wat verderop zetten! Ga ik proberen. Vind het trouwens zo gek dat je geen bushalte kan plaatsen op een busbaan, alleen een busstop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:26
Goldia schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:34:

[Afbeelding]
Dit soort dingen frustreren me zo enorm aan dit spel. Waarom gaan al die mensen keurig in een rij staan dwars over de weg? Waarom niet gewoon over het trottoir bij de busbaan, of desnoods verspreid in het gras. Nu moet je weer een oplossing bedenken voor een probleem dat er niet zou moeten zijn.

Ik heb met de laatste NL pack gisteren weer wat gespeeld, en de nieuwe Nederlandse content is wel leuk. maar ik weet ook weer waarom ik het spel naast me neer heb gelegd. Alleen maar frustratie om zoning die verkeerd gaat, en simpele dingen voor elkaar krijgen die net weer net niet doen zoals je wilt..

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:12

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

FooLsKi schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:33:
[...]

Mischien een country-pack á la het UK-pack e.d.
LoneRanger schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:21:
[...]

Best fijn als je een keer goed gokt, naja gedeeltelijk. :+
Ik had het beter gegokt :9

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert_s schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:56:
[...]

Dit soort dingen frustreren me zo enorm aan dit spel. Waarom gaan al die mensen keurig in een rij staan dwars over de weg? Waarom niet gewoon over het trottoir bij de busbaan, of desnoods verspreid in het gras. Nu moet je weer een oplossing bedenken voor een probleem dat er niet zou moeten zijn.

Ik heb met de laatste NL pack gisteren weer wat gespeeld, en de nieuwe Nederlandse content is wel leuk. maar ik weet ook weer waarom ik het spel naast me neer heb gelegd. Alleen maar frustratie om zoning die verkeerd gaat, en simpele dingen voor elkaar krijgen die net weer net niet doen zoals je wilt..
daar zijn mods voor :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Haha ja I know. Het voelt inmiddels een beetje als een hele grote bal met elastiekjes waar ergens diep van binnen nog een basegame zit. En als één elastiekje knapt, gaat heel de bal meteen mee. Ik heb net te weinig tijd om te gamen om me weer druk te moeten maken welke mod mijn volgende frustratie weer kan oplossen. Ik ga wel wat anders doen. Probeer het over een half jaartje nog eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:18

Ves

A gadget addicted Bounty

Goldia schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:36:
Ja goed idee, de bussttop gewoon wat verderop zetten! Ga ik proberen. Vind het trouwens zo gek dat je geen bushalte kan plaatsen op een busbaan, alleen een busstop.
Viel mij een paar dagen geleden ook al op.
Hopelijk iets dat ze gaan fixen/verbeteren

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert_s schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:42:
[...]

Haha ja I know. Het voelt inmiddels een beetje als een hele grote bal met elastiekjes waar ergens diep van binnen nog een basegame zit. En als één elastiekje knapt, gaat heel de bal meteen mee. Ik heb net te weinig tijd om te gamen om me weer druk te moeten maken welke mod mijn volgende frustratie weer kan oplossen. Ik ga wel wat anders doen. Probeer het over een half jaartje nog eens :D
dat ben ik totaal niet met je eens. De basegame is vrij goed het is alleen de vraag wat je er van verwacht. Dat er veel mods voor zijn is een van de key onderdelen van de game. Dat was bij CS:1 niet anders.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Webgnome schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:15:
[...]

dat ben ik totaal niet met je eens. De basegame is vrij goed het is alleen de vraag wat je er van verwacht. Dat er veel mods voor zijn is een van de key onderdelen van de game. Dat was bij CS:1 niet anders.
Ik zeg ook niet dat het slecht is. Ik heb me echt wel al uren vermaakt en flinke steden gebouwd. Maar op dit moment om even een paar uurtjes te spelen op een avond in de week zitten er te veel irritaties in de weg voor echt spelplezier, that's all.

Dat zit hem dan in zoning, maar ik probeer ook een kanaal aan te leggen zoals een binnenstad van Utrecht of Amsterdam, en dat lukt ook voor geen meter om netjes te krijgen. Ik krijg er geen nette Nederlandse bruggetjes overheen enzo. Ik wil ook een wijkje maken zoals een typisch Nederlandse wijk, met een pleintje met groen en parkeerplaats in het midden en huizen eromheen. Lukt dan ook weer net niet lekker met de parkeerplaatsen in het midden en huizen eromheen.. Misschien was het gewoon niet mijn week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:18
Oww, ja het betere detailling werk.
Daar begin ik zelf maar niet aan. Ik kan heerlijk naar Biffa kijken (volgens mij niet perse de beste detailler op youtube). Maar dat gepriechel met boompjes, perkjes, parkeerplaatsen is net niks voor mij.

Moet wel zeggen dat met wat aankleding als bomen de stad wel ineens stuk levendiger wordt. In plaats van weg, zone, huis, zone, huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er viel mij trouwens iets op vandaag. Ik speel vaak met unlimited money/unlock all. Echter vorige week een nieuwe stad gestart zonder dat alles en de demand fluctueerde nogal. Echter nu weer toch terug die opties aan gezet en meteen was alle demand 100%. Is dat niet gewoon een bug?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Goldia schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:34:

[Afbeelding]
Ik zou het zebrapad daar weg halen en twee nieuwen maken namelijk verder naar boven en verder naar onder. [in het plaatje] Dan een voetpad door het gras vanaf beide zebra's zodat de mensen niet over de stoep gaan. Je kunt ook nog gaan voor een soort voetgangersbrug, het zij in de berm of zelfs over de weg als je daar ruimte voor hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fo-b0GZZ-YznVebQTRQGGS40Uvk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nHvG55vmMldpF7hIMH2Z4QoE.png?f=user_large

rood: zerbra's met voetpad
geel: voetgangersbrug over de busbaan.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Thanks iedereen! Veel beter zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0r3K-Ij1IHwrx3yjDp5zGDQ-rA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mjtc8x4rVNnwuYc1NIfQaBqz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Biffa met het Nederland-pack

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Goldia dat ziet er een stuk beter uit inderdaad.

Ik heb nu een aantal uren met het Nederlands pack er op zitten en ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat het er is, met 1 hele grote maar. Het is vooral een randstad feestje. Ik mis hier zoveel verschillende gebouwen in. Als je kijkt naar het UK pack dan zie je dat er op de diverse residential niveaus al verschillende soorten bebouwing zijn. Dat is hier simpelweg veel te weinig om een goed beeld te krijgen van hoe 'Nederland' er uit ziet. Tuurlijk een groot deel van wat Nederland is bestaat uit woningen met een dakkapel, wat seniorenflats en daarmee klaar.

Wat ik mis zijn echter oa. de typische kerkgebouwen in het Zuiden van het land ( ja , ik kom daar vandaan ) die allemaal gemaakt lijken te zijn door dezelfde architect. bijvoorbeeld deze. Of wat te denken van de vele kleine huisjes die midden in het landschap staan of de oude (vul provincie in) boerderij gebouwen. En wat te denken van de grote vrijstaande huizen? Ik mix nu de EE en de NL een beetje door elkaar en dan krijg ik wel het idee dat het 'klopt'. Het zou mooi zijn als die ooit nog worden toegevoegd.

Ik heb wel eens zitten spelen met de gedachte om 3d animatie te willen doen hiervoor, echter heb ik echt geen zin/tijd om mij hier in te verdiepen ( waar beginnen??)

[ Voor 20% gewijzigd door Webgnome op 04-10-2025 20:24 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +7 Henk 'm!
geert_s schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:12:
[...]

Ik zeg ook niet dat het slecht is. Ik heb me echt wel al uren vermaakt en flinke steden gebouwd. Maar op dit moment om even een paar uurtjes te spelen op een avond in de week zitten er te veel irritaties in de weg voor echt spelplezier, that's all.

Dat zit hem dan in zoning, maar ik probeer ook een kanaal aan te leggen zoals een binnenstad van Utrecht of Amsterdam, en dat lukt ook voor geen meter om netjes te krijgen. Ik krijg er geen nette Nederlandse bruggetjes overheen enzo. Ik wil ook een wijkje maken zoals een typisch Nederlandse wijk, met een pleintje met groen en parkeerplaats in het midden en huizen eromheen. Lukt dan ook weer net niet lekker met de parkeerplaatsen in het midden en huizen eromheen.. Misschien was het gewoon niet mijn week ;)
Zoiets bedoel je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOfW_WXm46v-BGf8uy1aUHW3fww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KsbquztL9QYWIvtcdZ2dD4Nt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is gedaan met mods denk ik?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Ha netjes! In mijn idee is het voorste stukje groen ook nog een ruitje huizen met de achtertuin naar het plein. de lege hoeken links en rechts zijn in Nederland vaak nog gevuld door één van de rijtjes huizen door te laten lopen in een steegje (dus alleen toegankelijk voor voetgangers via het trottoir langs de huizen. Maar netjes gedaan! als het middelste rijtje huizen nu halfhoogbouw zou zijn is het exact een huis waar ik vroeger heb gewoond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:59
Gaaf gemaakt! Veel leuke details (olifantenpaadjes, stoeptegels, oversteek naar het speeltuintje, andere ondergrond bij de parkeerplaats, logische opstelling van de lantaarnpalen en aankleding met caravan, bikes, etc! Wat Geert_s zegt is eigenlijk alleen de hoeken in te vullen met een steegje en woningen die daaraan liggen. Misschien nog kliko’s in de voortuinen?

Mooie inspiratie geef je @Goldia
Pagina: 1 ... 61 62 Laatste