Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Webgnome schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 06:47:
hoe heb je die parkjes gedaan? Is dat een specifieke surface?
Ja ik gebruik geen custom assets alleen surfaces en decals. Ik denk dat ik alle populaire wel heb gesubscribed. Het opstarten van de game duurt wel een paar minuten :)
jochem05 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:23:
Dat ziet er gaaf uit, zeg! Vooral dat blok met dat kruis in het midden. Welke woningen zijn dat?
Is het ook gelukt om wat commercial te plaatsen op het eiland?

Ik merk dat ik het wel jammer vind dat er uiteindelijk geen commercial in de Netherlands-pack zit. Volgens mij hadden veel modellen van de residential zich ook goed geleend voor mixed-zoning met de onderste laag winkeltjes en erboven appartementen. Zowel de medium density rijwoningen als de medium density appartementen en misschien zelfs de low-rent houding met onder winkeltjes zodat je een winkelcentumpje in een stadswijk kunt maken.

Misschien gaat er ooit nog een modder mee aan de gang.
Uit mijn hoofd zijn dat Duitse assets.. die passen best goed bij de Nederlandse. Daar gebruik ik ook de mixed use van, zodat je ook wat winkels hebt.

Daarnaast plaats ik low density commercial "in" de residential woningen en laat ze dan een beetje uitsteken. Dat lukt best heel goed bij sommige assets :)

Edit: kijk bijvoorbeeld naar dat blok met dat kruis in het midden... die twee winkels op de begane grond zijn gewoon low commercials die ik erin heb geschoven. Wel even level up uitzetten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Goldia op 26-10-2025 09:07 ]

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:57
Ow, nu zie het! Lekker bezig, slim!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwH1ZVIEw4tQ3BF8szStiz8O0M8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IYV71xjIoEFTJNYQTbAo058E.png?f=fotoalbum_large

Kijk hier zie je het detail. Die twee winkels op de voorgrond heb ik gewoon in die Duitse asset gezet. Ze werken allebei nog prima. Links en rechts zie je ook nog winkels die ik in de row housing hebgeplaatst. Een paar reclameborden erop, recolor om de kleuren gelijk te trekken en het ziet er dan prima uit vind ik. Als je goed kijkt zie je hier een daar nog wel wat zaken die niet helemaal kloppen, maar dan moet je goed kijken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_4GkvDQ-l4Q0XBOmMiyS9xWqrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D0GpmgR3uPT7J5mC4yY0scaF.png?f=fotoalbum_large

Vanuit een andere hoek

[ Voor 21% gewijzigd door Goldia op 26-10-2025 14:49 ]

Ben ook weer eens wat detailing aan het doen. Het is nog niet het niveau zoals hierboven al is het een goede poging al zeg ik het zelf
Willemsplein
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgwgIXnLkZeW3e10-rEfPZnJgMo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uAwEqqadDKLfAjZOKxfDEJMQ.png?f=fotoalbum_large
Dit is het befaamde willemsplein. Hier komen heel veel bussen bij elkaar. Ik geprobeerd het zo compact mogelijk te maken al is dat met vanilla nog niet heel makelijk. Het mist nog het eea aan aankleding. Al is he neerzetten van hekjes etc echt een hel
Binnenstad #1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXydLRzh-QNx6fpZk8CJ3SvNUXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hMvHszI4Twb0ObcDxteE6xrh.png?f=fotoalbum_large
Dit was een poging van mijzelf om ergens in de binnestad een leuk terrasje te maken. Ziet er aardig leuk uit voor de eerste keer
Gele rijdersplein/aku fontein
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zDTf4ULStcB5-l8gvf7GZjrxeY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V0uEAd0qD5WivGv7XrawtoHG.png?f=fotoalbum_large
Dit is een poging om gele rijdersplein/aku fontein omgeving te kunnen modeleren. Gaat nog een keer overnieuw gedaan worden want nu ben ik er niet tevreden over.
Airborneplein/rotonde
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHv9pmtrGwi6bs4g5XbCNKc7uuw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6sEYxugpmK9bGpFaZwkYeRYL.png?f=fotoalbum_large
Dit is een poging voor het airborneplein te modelleren. Ik wil nog kijken of ik er een verhoogde rotonde van kan maken zoals ook in het echt het geval is.

[ Voor 39% gewijzigd door Webgnome op 26-10-2025 15:59 ]

Strava | AP | IP | AW

Lekker bezig! Ik kan me echt niet meer voorstellen zonder findit, moveit, anarchy etc. te spelen!
findit is volgens mij gewoon developer tools asset finder in een ander sausje de rest is inderdaad wel iets dat ik soms mis vooral bij die rotodone is dat goed te zien :+

Wanneer mijn huidige Geforce Now abbo afloopt (over een half jaar? ) dan ga ik kijken of Shadow.tech nog leeft en dan ga ik daar waarschijnlijk verder. Minder krachtige hardware, wel de mogelijkheid om mods te installeren etc want je krijgt gewoon een windows pc tot je beschikking.

Om nieuwe hardware te kopen puur en alleen voor deze game, daar heb ik nu nog geen zin in om in te investeren

Strava | AP | IP | AW

Ik ben heel benieuwd naar deze DLC. Er zitten aardig wat leuke dingen in zoals dat je ook passagenrs via de terminal kan laten lopen. Wat ik mij alleen afvraag of dat dus een alternatief is voor de huidige haven.

Overigens houd er rekening mee dat deze DLC een hoop bugs fixed, en onder andere er voor zorgt dat in eerste instantie heel veel verkeer veroorzaakt word. Ook staat abandon van huizen weer aan. (Die had ik eigenlijk niet gemist :+)

Strava | AP | IP | AW

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:58
De video ziet er echt waanzinnig uit, als dit de kant is waar CSII naar toe gaat dan ben ik echt heel enthousiast. Heb 't al eerder gezegd maar ik heb al lang niet naar een update uitgekeken, ben benieuwd!

Weet iemand toevallig welke map hij speelt?

[ Voor 10% gewijzigd door Jochem1995 op 28-10-2025 20:28 ]

Dat word toch helemaal in het begin gezegd? Paradox Cove, MiteOfThor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vw8qOQifNwpBYDlb3BzMG78ZFCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lYwBZQQ814FQ3DbjrD8PXKHM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door Webgnome op 29-10-2025 06:38 ]

Strava | AP | IP | AW

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:58
Webgnome schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 06:37:
Dat word toch helemaal in het begin gezegd? Paradox Cove, MiteOfThor

[Afbeelding]
Niet helemaal goed opgelet maar bedankt, kon het in de beschrijving/reacties niet vinden... :+

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:00

Ves

A gadget addicted Bounty

De bug fix lijst is wel beperkt. Een aantal topics van bugs die ik volg krijgen al reacties dat ze niet gefixt zijn met deze patch.

Base game changes:​

Gameplay Fixes & Improvements:
  • Fixed game crashes to desktop after hovering the Small Elevated Subway Station over a Bus Stop.
  • Fixed a rare crash to desktop related to extractor areas
  • Fixed office max workers decrease to 5/5
  • Fixed incorrect calculation of max number of employees in commercial zone buildings
  • Fixed Recycling Center not exporting produced resources.
  • Fixed Post Facility with full storage not delivering local mail
  • Fixed MotorbikeDelivery01 not spawning
  • Fixed prison vans not spawning
  • Fixed issues related to specialized industry buildings not leveling up, earning a profit, and constantly collapsing
  • Fixes to the building leveling process
  • Fixed office/industrial demand not showing empty building factor when there is a need to fill empty office/industrial buildings.
  • Fixed “High Rent” for single homes and adjusted the home pathfinding to make the rich household prefer low density and the poor prefer high density.
  • Re-enabled building abandonment and fixed bugs related to it
  • Balanced resource chains and company profitability.
  • Increased the number of vehicles for warehouses from 3 to 10
  • Rebalanced signature building company profit
  • Rebalanced pollution
  • Increased the amount of noise pollution generated by both zoned and specialized industry
  • Increased the range of how far noise pollution spreads from buildings
  • Updated Residential Suitability to consider air and noise pollution
  • Increased the penalty citizens take from noise pollution slightly
  • Updates and fixes to all maps in relation to the water system updates
  • Water added outside the playable area
  • Updated City Hall bonuses to:
  • -5% City Service Base Upkeep Cost (city-wide)
  • -15% City Service Import Cost (city-wide)
  • Updated Central Bank bonuses to:
  • -50% Loan Interest (city-wide)
  • +1% Happiness Tax Tolerance (city-wide)
  • Updated Sickness to now reduce target citizen health by 50%
  • Added unemployment effect to citizen wellbeing
  • Added “Not enough Clearance” notification for bridges
  • Added small electricity and water consumptions for Small Emergency Shelter
  • Increased Overground Parking Building’s upgrade (Car Wash) Comfort Level to increase its effect.
  • Lowered Maximum City Specialization Bonus to 10%. Cities now also need to produce more Resources to gain the City Specialization Bonus
UI/controller fixes:
  • Multiple controller fixes
  • Improved production panel with more information for the production chains
  • Improved warehouses' Selected Info Panel
  • Added InfoView showing buildings that trade with Outside Connections
  • Added new tooltip when hovering over zoned buildings:
  • Residential and mixed zones show building level and number of residents
  • Other zones show building level
  • Added vehicle multiselect. This allows for one or more vehicles to spawn for a selected line.
Art/graphics:
  • Fixed prop outside the lot of Large Hadron Collider
  • Fixed visual issues with citizen models
  • Fixed birds sinking when idling on water
  • Updated road textures
  • Updated oil and agriculture lot range colors so they are more visible in different lighting conditions
  • Added animation to Radio Telescope and Satellite Uplink
  • Added swaying for watercrafts
  • Added animation for Oil Drilling Rig and Oil Pump
Misc:
  • Added an error message & better handling for corrupted packages error.
  • Water system updates
  • Replaced old water source system with a new and improved one
  • Option to convert maps to the new water system in the Editor
  • Improved water simulation
  • Updated all maps to use the new water system
Modding Fixes & Improvements:
  • LocalizationManager tracks locale sources added by mods and reloads them when localization gets rebuilt. This fixes code mod localization getting lost for the rest of the session when saving assets or maps in the Editor.
Paradox Mods Fixes & Improvements:
  • Updated to PDX Mods UI 1.12.1 and PDX SDK 1.38.1
  • Added the functionality to cancel mod downloads; mod downloads are then resumed if the previous attempt was canceled.
  • Reworked the cache files to fix playset conflict notifications.
  • Fixed crashes on startup related to invalid files or files not being accessible
  • Fixed selected mod version not updating correctly during the same session.
  • Fixed new playset sometimes getting the same ID as a previous one.
  • Fixed image and metadata files not getting deleted when updating a mod to a newer version
.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Zitten ook wel wat fixes tussen die ik ook ervaar... morgen maar eens opstarten als de meeste mods zijn geupdate

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-11 15:08
Goldia schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:27:
Zitten ook wel wat fixes tussen die ik ook ervaar... morgen maar eens opstarten als de meeste mods zijn geupdate
Hier een uur bezig geweest met geklier. Uiteindelijk Skyve kunnen updaten naar 1.1, veel mods werken gewoon, maar mods als 529 tiles en plop the growables zorgden er bij mij voor dat geen enkele mod wilde laden zelfs ("Mod Initialization Failed"). Anders mods laden wel, maar buggy (zoals map texture replacer). :P

Custom maps moeten allemaal geupdate worden i.v.m. verbeterde water features etc. etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Justinn1988 op 29-10-2025 20:43 ]

Als je problemen hebt met Skyve:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD_RaMeMFDXBtsV5AdaZ6bar3ko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/prSuC6sfeOFPlIPeBmy6EeZp.webp?f=fotoalbum_large
even voor de niet modders onder ons. Wat is skyve? Anyways, ik ben steeds meer het NL region pack aan het mixen met dat van de UK. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het NL region pack echt magertjes vind als je het vergelijkt met anderen en dan met name die van de UK. Daar zit HEEL veel in.

Heb overigens nu het airborneplein in Arnhem overnieuw gedaan:
Real:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9lh9nyrjOMQeKy0F5UbOcOQAiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xGcw7aqtkyLP3z4ofsr399ek.png?f=fotoalbum_large

Cities skylines 2:

Van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHv9pmtrGwi6bs4g5XbCNKc7uuw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6sEYxugpmK9bGpFaZwkYeRYL.png?f=fotoalbum_large

Naar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAYL_rR0AMIq_hWYllEBzjKXkwc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W9dngqn5breEKdRJX9tiDj1t.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 140% gewijzigd door Webgnome op 30-10-2025 07:52 ]

Strava | AP | IP | AW

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ah, bedankt. Ik vond het al raar dat b.v. anarchy het niet deed, niet kon laden en nu snap ik waarom.

@Webgnome Skyve is de mod-manager voor CS. Een van de redenen om die te gebruiken is dat je ook kunt zien welke mods problemen geven of niet compatible zijn met elkaar.

Only fools are enslaved by time and space.

CS:2 heeft er toch al eentje ingebakken? Wat is het voordeel t.o.v paradox mods?

( niet dat ik skyve kan gebruiken want Geforce now ondersteund niet alle mods.. )

Strava | AP | IP | AW

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:41
Webgnome schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 05:57:
even voor de niet modders onder ons. Wat is skyve? Anyways, ik ben steeds meer het NL region pack aan het mixen met dat van de UK. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het NL region pack echt magertjes vind als je het vergelijkt met anderen en dan met name die van de UK. Daar zit HEEL veel in.

Real:

[Afbeelding]

Cities skylines 2:

Van:
[Afbeelding]

Naar:

[Afbeelding]
Skyve is een mod manager die meer functionaliteit heeft dan standaard mod interface van Paradox mods.

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-11 15:08
even voor de niet modders onder ons. Wat is skyve?
Skyve is een modmanagementtool waarmee je buiten het spel om je eigen playsets volledig kunt beheren. Daarnaast controleert het de compatibiliteit van mods, veel grondiger dan de ingebouwde modmanager in CS2. Ook worden je mods automatisch buiten het spel om geüpdatet. Een groot voordeel daarvan is dat dit vaak voorkomt dat je het spel opnieuw moet opstarten, iets wat bij sommige mods vereist is na het (ingame) abonneren.

Het is geen vervanging van de ingame modmanager, maar werkt ermee samen.

[ Voor 5% gewijzigd door Justinn1988 op 30-10-2025 10:48 ]

• jochem05
Gaaf gelukt al. Leuk he, om bestaande situaties zo mooi mogelijk na te maken?

Ik weet het eigenlijk niet uit mijn hoofd, maar kan de pedestrian-road niet ook een rotonde krijgen? Dan kun je namelijk het verzonken deel ook heel gemakkelijk rond krijgen.
@jochem05 dit is een rotonde alleen door de breedte van de toegangswegen maakt CS:2 er een vierkantje van. Binnenkort maar eens verder mee spelen. Het is inderdaad leuk om bestaande situaties na te maken.

Strava | AP | IP | AW

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:00

Ves

A gadget addicted Bounty

Zoo, geef je een feestje op de Pine Highway, net als Amsterdam 750. Veel inwoners bij je halte.

Leuk gedaan met het ontwerp!

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Ja dt zijn inderdaad lekker veel cims. Dat heeft vooral te maken met de lijnen. Ik ben Arnhem zo veel mogelijk aan het na bouwen dus ook de buslijnen . Het hoogteverschil laat ik voor het gemak zoveel mogelijk achterwegen

Strava | AP | IP | AW

Heb nu ook de update gedraaid en Skyve werkende weten te krijgen.

Ik moet zeggen, het allereerste wat me opviel is dat ik de nieuwe structuur van de wegen echt spuuglelijk vindt. Na een tijdje moet ik zeggen dat het ook wel weer wat heeft. Zeker op snelwegen.

Voor de rest heb ik nog niet echt dingen gezien dat ik denk dat het echt anders is.
Voor de rest; ik vind het altijd mooi om te zien hoe dingen in het echt worden nagebouwd. Zelf ben ik ook van het zo realistisch mogelijk bouwen van (vooral) knooppunten.
Ik heb mijn laatste stad voor het eerst sinds de update ook geladen. Het goede nieuws; bijna alle mods zijn geupdate (behalve water visual tweaks, die heb ik uitgezet) en het draait als een zonnetje.

Het slechts nieuwe; kennelijk is het verkeer aanzienlijk toegenomen, evenals het aantal voetgangers. Mijn stad raakt nu langzaam in een totale gridlock. Voor de update ging het vekeer overal prima, maar nu lopen de wegen helemaal vol. Ook staan er een miljoen milard mensen bij de bus- en tramhaltes. Ik weet niet of deze stad nog te redden is eerlijk gezegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s08PXGPNPtoerfHUgulNE7JIUt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UYUYOvfc269G1Ibgjr5ZOMpD.png?f=fotoalbum_large

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 11:54
Goldia schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:39:
Ik heb mijn laatste stad voor het eerst sinds de update ook geladen. Het goede nieuws; bijna alle mods zijn geupdate (behalve water visual tweaks, die heb ik uitgezet) en het draait als een zonnetje.

Het slechts nieuwe; kennelijk is het verkeer aanzienlijk toegenomen, evenals het aantal voetgangers. Mijn stad raakt nu langzaam in een totale gridlock. Voor de update ging het vekeer overal prima, maar nu lopen de wegen helemaal vol. Ook staan er een miljoen milard mensen bij de bus- en tramhaltes. Ik weet niet of deze stad nog te redden is eerlijk gezegd.
[Afbeelding]
Soms moet je stad na zo'n update weer even in de nieuwe flow komen en gaat het daarna vanzelf weer beter, gewoon even een tijd laten draaien en kijken wat er gebeurt. Bij mij hielp het soms ook om zebrapaden bij de haltes te verleggen of gewoon helemaal te verwijderen om de grid locks op te lossen. Die voetgangers zorgen ervoor dat het verkeer nergens meer heen kan.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Goldia schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:39:

[Afbeelding]
Dat is inderdaad iets wat Biffa laatst ook al bekend maakte ( of het in de video was of op discord weet ik ff niet meer ). Als je de stad een tijdje laat draaien dan zou dit vanzelf opgelost moeten zijn. Al moet ik zeggen dat ik er bij mijn stad nog niet veel van heb gemerkt. Het blijft een drukke boel. Helaas kan ik geen trams oid instroduceren omdat die in Arnhem ook niet rijden ( ok ok, je zou met een beetje fantasie een troly als tram kunnen zien..)

Op Reddit hebben ze het er ook al over

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 31-10-2025 15:42 ]

Strava | AP | IP | AW

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 11:54
Webgnome schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:41:
[...]

Dat is inderdaad iets wat Biffa laatst ook al bekend maakte ( of het in de video was of op discord weet ik ff niet meer ). Als je de stad een tijdje laat draaien dan zou dit vanzelf opgelost moeten zijn. Al moet ik zeggen dat ik er bij mijn stad nog niet veel van heb gemerkt. Het blijft een drukke boel. Helaas kan ik geen trams oid instroduceren omdat die in Arnhem ook niet rijden ( ok ok, je zou met een beetje fantasie een troly als tram kunnen zien..)

Op Reddit hebben ze het er ook al over
Hiervoor wordt er steen en been geklaagd over dat steden zo doods aanvoelden. Ze hebben er iets aan gedaan blijkbaar.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Hebben meerdere mensen ook dat de UI van de Traffic-mod niet meer goed laad? Volgens de maker komt het door andere mods, maar misschien dat mensen hier weten hoe en wat.
geert_s schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:32:
[...]

Hiervoor wordt er steen en been geklaagd over dat steden zo doods aanvoelden. Ze hebben er iets aan gedaan blijkbaar.
Ach, volgens mij kunnen de devs het nooit meer goed doen. Dat heeft bij CS:1 ook aardig lang geduurd. Ik moet zeggen dat het met vlagen druk is. Het is beter zo in ieder geval.

Strava | AP | IP | AW

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 22:16
Ik heb al weer even zitten spelen met Bridges&Ports. Het is even wennen dat die haven en de fish-industry via upgrades werken. Daar zitten blijkbaar alle inrichtingsmodules in.
Nu nog even verder proeven en doen.

Helaas werkt de "Traffic Lights Enhancement Alpha"-mod niet meer na deze update. Dat merk je wel op sommige kruispunten.

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 13:12
JelleDJs schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:15:
Hebben meerdere mensen ook dat de UI van de Traffic-mod niet meer goed laad? Volgens de maker komt het door andere mods, maar misschien dat mensen hier weten hoe en wat.
Ik had eerst ook problemen dat de interfaces van mod niet goed laden. Heb vervolgens alle mods disabled en vervolgens per mod enabled en het spel opnieuw opgestart.

Ik hen niet achterhaald welke mod het is, maar heb de belangrijste mods nu gewoon goed werken.

Kijk ook goed in skyve for mods met een waarschuwing en welke al lange tijd niet geupdate waren

bla di bla bla

• Mol_1248163264
JelleDJs schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:15:
Bij mij was er helemaal geen UI zichtbaar. Ik heb toen via Skyve een aantal mods verwijderd die een waarschuwing gaven en toen werkte alles weer normaal. Het zal nog wel een paar dagen duren voordat alle mods zijn ge-upate.

• LoneRanger
  • Niet online
Volgens mij lag het ook wel aan Skyve zelf want ik kon nauwelijks mods laden ondanks de update maar met die update van donderdag werkt alles weer perfect. Ik heb gister even snel kunnen kijken maar die bruggen alleen al zijn geweldig.

Heel leuk hoor dat ze een aantal bugs hebben opgelost. Onderstaande is gewoon echt niet meer grappig. Ik heb nu noodgedwongen een metro moeten aanleggen ( die Arnhem niet heeft ) omdat het aantal Cims dat met de bus/ov wil gewoon niet te doen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZhUU0H1a2cIYChxJIRWGYClzro=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0VPNn3WbyI26FPCdTZseKMPT.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPsbdVDTini4dNQjZQRNcykQZY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kdJ2IGxIKvy7s4T2HJQSOvVI.png?f=fotoalbum_large

Strava | AP | IP | AW

Flying Hawkic schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:39:
[...]

Ja exact. Ik vond het leuk dat het druk was tijdens de spits om alles rustig te zien worden tijdens de nacht. Wegen beter maken enz. Dat is allemaal niet meer nodig eens je stad groter wordt. Je kan de meest debiele layout maken en nog draait het verkeer soepel.

Als ik kijk naar mijn statistieken voor flow, is die ook voor dag en nacht hetzelfde. De lijn is gewoon vlak dus ook de grafiek bevestigt dat er geen spitsuur meer is.
Nou tijd om terug te komen @Flying Hawkic !! Verkeer managen is zeker weer een ding geworden :)

• jochem05
Webgnome schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 22:13:
Ik heb nu noodgedwongen een metro moeten aanleggen ( die Arnhem niet heeft ) omdat het aantal Cims dat met de bus/ov wil gewoon niet te doen is.
Nou, ik denk dat als Arnhem fietsen zou verbieden er ook een metro nodig was ;)
Deze drukte schijnt trouwens, volgens sommige redit posts, gekoppeld te zijn aan de moeilijkheidsgraad.

Strava | AP | IP | AW

Ik krijg mijn stad vooralsnog ook niet meer goed draaiende. Door alle files zijn de ambulances overal veel te laat... heb ook al een metro aangelegd, maar dat lijkt weinig te doen.

Wat wel helpt is voetgangersbruggen en voetgangerstunnel maken op drukke kruispunten. Al het voetgangersverkeer blokkeert de boel dan niet meer. Groot nadeel: het ziet er erg onrealistisch uit. Zeer steile hellingen (omhoog of naar beneden) en veel "clipping" issues. Erg jammer. Waarom zijn er geen mooie trappen?
Er is een pack waar trappen in zitten weet ff niet welke het is. Ik ga zo een nieuw begin maken met de stad waar ik mee bezig was. Even kijken of ik het vanaf het begin af aan kan beteugelen ;)

Strava | AP | IP | AW

• Bartvw
Bartvw schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:08:
....
Helaas werkt de "Traffic Lights Enhancement Alpha"-mod niet meer na deze update. Dat merk je wel op sommige kruispunten.
Er is een temporary fix voor deze mod!
https://mods.paradoxplaza.com/mods/123674/Windows

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Webgnome schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:52:
Er is een pack waar trappen in zitten weet ff niet welke het is. Ik ga zo een nieuw begin maken met de stad waar ik mee bezig was. Even kijken of ik het vanaf het begin af aan kan beteugelen ;)
Klopt er is idd een stair and path asset, maar die pack ( 79539 ) zorgt bij mij steeds voor crashes, ook in de vorige versie van CS2 al. Tenminste als je die bedoelt. Hopelijk komt er snel een fix want dit creeert veel ellende zo.
Ben begonnen met de Map van Zwolle. Die van Gelre ( die ik voor Arnhem had gebruikt ) is te oud en bij een nieuwe stad gaat er het eea. helemaal mis. Ach ja, even kijken of we nog iets van Zwolle kunnen maken :+

Strava | AP | IP | AW

Mochten jullie willen proberen om mijn stad nog te redden... :) hier is het nummer van de savegame: 123778 (https://mods.paradoxplaza.com/mods/123778/Windows).

Het lukt mij vooralsnog niet om het verkeer te repareren. Ik vind het denk ik vooral heel moeilijk om de vele tientallen mooie details and kruisingen - waar ik vele uren in heb zitten - geweld aan te doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Goldia op 02-11-2025 21:02 ]

• LoneRanger
  • Niet online
`@Goldia Die stad is ook wel erg compact en dat kon ook wel met het verkeer zoals het was. Denk dat wat er nu gebeurd ook niet de bedoeling kan zijn, er is geen cim meer niet onderweg en alle honden.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Ik heb alles geprobeerd maar ik krijg mijn stad maar niet geladen. "Loading" en daar blijft het bij.

Dit is mijn playlist, ik kon niet zo goed een export optie vinden in Skyve, zal wel komen doordat m'n hoofd vol zat, maar het is leesbaar. En dit vergeleken met de Mod testing sheet, dat hier te vinden valt:
https://docs.google.com/s...1719176719&fvid=598198491

Wie ziet wat ik niet zie?

klikbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/noiIVdP3DMz9dFSPxNELeA6v.jpg

Mijn YouTube Channel

Minder mods gebruiken :+ Gisteren met de Zwolle map bezig geweest. Tot nu toe heb ik alleen het historische midden onder handen genomen en het aan voetgangers lijkt vooralsnog mee te vallen. Het zijn er veel meer dan voor de patch. Dat is niet perse een slecht ding. Natuurlijk.

Even kijken deze week of ik er nog iets meer mee kan doen en kan achterhalen wat gebeurd er precies. Volgens een aantal reddit posts is dit alleen op normal, en lijkt het te maken te hebben met commercial

[ Voor 90% gewijzigd door Webgnome op 03-11-2025 06:16 ]

Strava | AP | IP | AW

• LoneRanger
  • Niet online
@Snowwie volgens mij heeft @Goldia dit ook een keer gehad terwijl ik zijn save wel gewoon kon laden. Je kunt proberen om de stad vanille te laden. Meestal als het aan een mod ligt krijg je een foutmelding of een ctd. Je mag je save wel delen, dan wil ik wel kijken of hij hier laadt maar daar heb je weinig aan. Dus Vanille proberen, als dat lukt zou ik het proberen zonder de onderste 8 mods. Het meest voor de hand liggende zou zijn de "beach pack" en de "more parkings" omdat die nog geen update hebben gehad en volgens mij geeft dat meer problemen dan voorheen.

LoneRanger schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:34:
`@Goldia Die stad is ook wel erg compact en dat kon ook wel met het verkeer zoals het was. Denk dat wat er nu gebeurd ook niet de bedoeling kan zijn, er is geen cim meer niet onderweg en alle honden.
Ja dat is inderdaad mijn - achteraf bezien verkeerde - bouwstijl: alles dicht op elkaar. Nu is er geen ruimte meer om wegen en kruisingen aan te passen of '1 more lane' toe te passen, althans niet zonder heel veel details overhoop te gooien.
Snowwie schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:52:
Ik heb alles geprobeerd maar ik krijg mijn stad maar niet geladen. "Loading" en daar blijft het bij.

Dit is mijn playlist, ik kon niet zo goed een export optie vinden in Skyve, zal wel komen doordat m'n hoofd vol zat, maar het is leesbaar. En dit vergeleken met de Mod testing sheet, dat hier te vinden valt:
https://docs.google.com/s...1719176719&fvid=598198491

Wie ziet wat ik niet zie?

klikbaar
[Afbeelding]
Mja, lastige situatie. Ik heb helaas ook een stad die bij mij niet meer laden wil. Geen idee waarom dat is misgegaan. Ergens raakt die save corrupt en dan wil die niet meer. Merkwaardig was wel dat anderen die save nog wel konden laden. Misschien complete herinstallatie van de game? Saves even back-uppen en dan mod voor mod aanzetten.

• Fryskje
  • Nu online
@Goldia

Heb geen oplossing voor je helaas, maar zit even genietend rond te kijken in je stad nu net vlak voor werk even. Erg mooi gedaan man! Complimenten!
Is voor mij wel weer even een bron van inspiratie haha.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ge98pEWBCyw4jOX28nunjufhnxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wVbMqE8fkRctdgIPSLo86h9m.png?f=fotoalbum_large
Ook hier gestart met de Zwolle map. Nog erg vroeg in development. Maar mooie changes zo met niet alleen de DLC, maar ook de Dutch asset pack. Zoals iemand anders eerder ook al opmerkte, toch wel jammer dat v.w.b. de Dutch pack, mixed housing en commercial wat onderbelicht is. Maar voor wat betreft rijtjeshuizen, zowel low density als medium density, erg goed geslaagd.

Fijne map ook om te starten. Het historisch centrum vrijgelaten ter eigen invulling qua starting point. En in tegenstelling tot echt Zwolle, de vrijheid genomen om het historisch centrum te doorkruisen met voldoende ruimte om het wegennetwerk in de toekomst fraai uit te breiden :9.
@psychodude leuk! Ik probeer de map juist zo realistisch mogelijk in te kleuren. Het valt mij op dat de maker erg zij best gedaan heeft om dingen kloppend te krijgen

Strava | AP | IP | AW

Fryskje schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:55:
@Goldia

Heb geen oplossing voor je helaas, maar zit even genietend rond te kijken in je stad nu net vlak voor werk even. Erg mooi gedaan man! Complimenten!
Is voor mij wel weer even een bron van inspiratie haha.
Dankjewel, leuk om te lezen! Het grotere plaatje va de stad is helemaal niet zo interessant, maar diverse wijkjes en kruisingen zit enorm veel werk (plezier!) in. Bijna alles is ook met de hand geplaatst, zoning doe ik bijna niet, want dat werkt eigenlijk niet goed als je een beetje realistisch wilt bouwen :)

• Snowwie
LoneRanger schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:04:
@Snowwie volgens mij heeft @Goldia dit ook een keer gehad terwijl ik zijn save wel gewoon kon laden. Je kunt proberen om de stad vanille te laden. Meestal als het aan een mod ligt krijg je een foutmelding of een ctd. Je mag je save wel delen, dan wil ik wel kijken of hij hier laadt maar daar heb je weinig aan. Dus Vanille proberen, als dat lukt zou ik het proberen zonder de onderste 8 mods. Het meest voor de hand liggende zou zijn de "beach pack" en de "more parkings" omdat die nog geen update hebben gehad en volgens mij geeft dat meer problemen dan voorheen.
Een stad vanille laden terwijl deze is gebouwd met tientallen mods? Is dat niet sowieso vragen om nog meer problemen? Ik heb de Beach Pack en More Parking tevens uitgezet, maar de savegame (heb 3 savegames van dezelfde stad) wil niet laden. De andere opties die daar verder staan zijn 2 radio stations, ik denk niet dat die problemen geven. De andere twee mods, de Move it mod en Time & Weather anarchy geven geen problemen in een 2e speellijst die ik gemaakt hebt (met minder mods). Daar kan ik gewoon een nieuwe game beginnen, echter gebruik ik daar maar 20 a 25 mods, terwijl de grote stad bijna 90 mods gebruikt.

Als ik de save game naar je toe kan sturen hoe zou jij dan kunnen zien welke mod een probleem geeft?
Hoe kan ik die save met je delen?

Verder hoorde ik ook wat berichten links en rechts dat de "Water Features" mod niet correct zou werken, terwijl deze in Skyve als goed wordt bevonden.
Update: WHUTTTT, ik heb de Water Features mod verwijderd en mijn stad start nu gewoon weer, wtf???? En de mod is goed bevonden in Skyve. Ik heb gelijk een review request gedaan binnen Skyve en mijn stad geupload zodat ze de mod kunnen testen. Dus wie tevens ook laad problemen heeft met zijn/haar stad, verwijder de Water Features mod

[ Voor 9% gewijzigd door Snowwie op 03-11-2025 19:57 ]

Mijn YouTube Channel

• Fryskje
  • Nu online
Goldia schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:03:
[...]

Dankjewel, leuk om te lezen! Het grotere plaatje va de stad is helemaal niet zo interessant, maar diverse wijkjes en kruisingen zit enorm veel werk (plezier!) in. Bijna alles is ook met de hand geplaatst, zoning doe ik bijna niet, want dat werkt eigenlijk niet goed als je een beetje realistisch wilt bouwen :)
Klopt, zonnig makes a mess. Als je uitzoomt is elke stad in grote lijnen hetzelfde. Als je inzoomt op plekken in de stad kun je zien dat waar de tijd is ingestoken. Ik zou zo in jou stad wel rond willen lopen, net als dat dat kon in sc1.

• Fryskje
  • Nu online
Misschien kunnen mensen met traffic problemen wat met deze Reddit post en de mod die daar voorgesteld wordt

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

• LoneRanger
  • Niet online
@Snowwie fijn dat je probleem is opgelost.

Toch wel weer raar dat verkeer dan van -50% naar 300% moet gaan. Zou een goede balans dan gewoon niet mogelijk zijn of heeft een developer ergens een komma verkeerd gezet? Ik heb zelfs met 3K inwoners al enorme chaos tijdens de spits. Lijkt ook wel alsof cims dubbel gaan, lopend en met de auto ipv of.

Bedankt voor de tip @Fryskje zal eens kijken of het werkt.

• psychodude
LoneRanger schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:14:

Toch wel weer raar dat verkeer dan van -50% naar 300% moet gaan. Zou een goede balans dan gewoon niet mogelijk zijn of heeft een developer ergens een komma verkeerd gezet? Ik heb zelfs met 3K inwoners al enorme chaos tijdens de spits. Lijkt ook wel alsof cims dubbel gaan, lopend en met de auto ipv of.

De vraag is natuurlijk wel, is dit een simulatie probleem, of is dit gewoon een jou probleem ;). Bij dit soort inwoners aantallen is het enige moment waarop je mogelijk nog wat meer problematisch verkeer ineens kunt zien, het moment dat je een nieuwe wijk uit de grond stampt en mensen intrekken. Maar dit zou zich vrij snel moeten normaliseren.

Daarbuiten, zou je met 3K echt geen issues moeten zien, behoudens indien je zelf duidelijke bottlenecks vormt. Is je stad of industrie terrein bijvoorbeeld één grote cul-de-sac? Of heb je meerdere wegen naar binnen?

3K lijkt niet veel, maar in de werkelijke wereld moet je er niet op verkijken hoeveel entry points een gemiddeld dorp van dit soort inwoners aantallen heeft. In builds met traffic problemen binnen city building games ligt daar vaak een probleem. Te weinig verbindingen tussen collectors en arterials. Als er überhaupt al een road hierarchy is.
@psychodude ik kan uit eigen ervaring wel zeggen dat hoe de simulatie nu werkt het echt niet een simpele ' you did it yourself' probleem meer is. Ik ben met Zwolle bezig, het historisch centrum(pje) en heb nog geen 1000 cims en het lijkt alsof die ALLEMAAL te voet gaan. Het is nu nog 'gezellig' druk, echter ben ik bang dat wanneer ik buiten het centrum ga spelen het erger gaat worden.

Wanneer je kijkt naar de aantallen die je noemt, 3k, dan is een gemiddeld dorp, zelfs in de spits, niet helemaal vol van wandelaars.

Strava | AP | IP | AW

• Bartvw
Zou dit niet een voorbereiding op de fiets kunnen zijn. Waarbij straks de fietsers een deel van het voetverkeer overneemt? Maar bij gebrek aan fiets dit nu technisch een wandelaar wordt? Ik had namelijk rond deze dlc ook de fiets verwacht.

• psychodude
Webgnome schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:00:
@psychodude ik kan uit eigen ervaring wel zeggen dat hoe de simulatie nu werkt het echt niet een simpele ' you did it yourself' probleem meer is. Ik ben met Zwolle bezig, het historisch centrum(pje) en heb nog geen 1000 cims en het lijkt alsof die ALLEMAAL te voet gaan. Het is nu nog 'gezellig' druk, echter ben ik bang dat wanneer ik buiten het centrum ga spelen het erger gaat worden.

Wanneer je kijkt naar de aantallen die je noemt, 3k, dan is een gemiddeld dorp, zelfs in de spits, niet helemaal vol van wandelaars.
Even los van het feit dat voetgangers geen doorstroomproblemen geven, heb je ook afdoende werkgelegenheid buiten het historisch centrum?

Indien woon, werk en educatie allemaal binnen dat kleine historisch centrum te vinden is. Dan is het natuurlijk ook niet zo gek dat je veel voetgangers ziet. Maar is natuurlijk ook slecht te vergelijken met een echte stad als Zwolle. Noch is het goed te vergelijken met een gemiddeld dorp in e.g. Nederland, waar meeste mensen enkel wonen, niet werken.

Cims kun je prima de auto in krijgen, door werkgelegenheid op grotere afstand te plaatsen. Denk specialized industries, als ook meer afgelegen industrie gebieden.

Tegelijkertijd, is dit natuurlijk ook alleen meer interessant indien je de realiteit wilt nabootsen met al diens beperkingen. Zo kun je prima eindeloze strekken aan suburbs maken en werkgelegenheid op grote afstanden verwijderen. Cims pakken dan nog altijd gewoon de auto. Zelfs op kleine schaal zie ik dat al terug vanuit mijn wijk op de Zwolle map buiten het historisch centrum. Daar loopt bijna geen enkele voetganger. Er is ook bijna geen werk namelijk in dat deel, afgezet tegen het aantal inwoners daar.

Vooralsnog, met circa 6K inwoners, qua verkeer in ieder geval verder ook geen gekke dingen. Maar om eerlijk te zijn, dus ook conform verwachting.
psychodude schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:21:
[...]
Even los van het feit dat voetgangers geen doorstroomproblemen geven, heb je ook afdoende werkgelegenheid buiten het historisch centrum?
Natuurlijk, er zijn ook gewoon verbindingen naar buiten de stad. Als er geen werkgelegenheid is in het centrum gaan ze daarheen, en dat doen ze niet te voet ;)
[...]

Indien woon, werk en educatie allemaal binnen dat kleine historisch centrum te vinden is. Dan is het natuurlijk ook niet zo gek dat je veel voetgangers ziet. Maar is natuurlijk ook slecht te vergelijken met een echte stad als Zwolle. Noch is het goed te vergelijken met een gemiddeld dorp in e.g. Nederland, waar meeste mensen enkel wonen, niet werken.
Dat is in CS:2 ook niet toch? Ze werken lang niet allemaal in dezelfde stad. Er zijn cims genoeg die van en naar andere steden gaan om diverse dingen te doen. Het lijkt er vooral op dat commercial een grotere aantrekkingskracht heeft gekregen sinds de laatste patch.
[...]

Cims kun je prima de auto in krijgen, door werkgelegenheid op grotere afstand te plaatsen. Denk specialized industries, als ook meer afgelegen industrie gebieden.

[...]
[...]
Tegelijkertijd, is dit natuurlijk ook alleen meer interessant indien je de realiteit wilt nabootsen met al diens beperkingen. Zo kun je prima eindeloze strekken aan suburbs maken en werkgelegenheid op grote afstanden verwijderen. Cims pakken dan nog altijd gewoon de auto. Zelfs op kleine schaal zie ik dat al terug vanuit mijn wijk op de Zwolle map buiten het historisch centrum. Daar loopt bijna geen enkele voetganger. Er is ook bijna geen werk namelijk in dat deel, afgezet tegen het aantal inwoners daar.
Met ~ 500 uur in het spel, denk ik wel dat ik weet hoe de ingame mechanics in elkaar zitten :+. Er is echt iets gewijzigd sinds laatste patch.
Dat van die auto is gewoon niet het geval. In mijn vorige stad, Arnhem, had ik werkgelegenheid zoals in Arnhem daadwerkelijk aan de hand is. Oftewel alle industrie ( ongeveer ) zit aan de andere kant van de Rijn. Voor de patch NERGENS last van anders dan de gebruikelijkie spits op de bekende knelpunten. Na deze patch staan er bij een gemiddeld busstation ~1500 passengers. Safe to say, de mechanics zijn m.i. nu gewoon gewijzigd.

Zoals gezegd, in mijn huidige stad, heb ik nog geen heel grote conflicten, zie echter wel al voortekenen dat het mis zou kunnen gaan.

Strava | AP | IP | AW

• psychodude
Ik zeg ook niet dat er qua mechanics niets gewijzigd is. Maar het ging in dit geval niet langer om je oude stad welk je hernieuwd in probeert te laden. Maar om een nieuwe stad, 1000 cims en desondanks al problemen. Daarbij vraag ik mij toch zelf in ieder geval wel af of je hier nu niet gewoon eerder tegen eigen design keuzes aanloopt dan iets anders. Ik herken er zelf in ieder geval bij dat formaat niets van terug.
Er zal vast een design keuze factor in zitten, echter als ik Redit en andere bronnen zo bekijk dan kan ik niet anders dan concluderen dan dat er mechanics wijs echt iets mis is. We gaan het zien, eerst nog even verder klussen aan Zwolle

* Webgnome vraagt zich af waarom er geen Nederlandse kerken in het NL pack zitten..

Strava | AP | IP | AW

• LoneRanger
  • Niet online
psychodude schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:45:
Ik zeg ook niet dat er qua mechanics niets gewijzigd is. Maar het ging in dit geval niet langer om je oude stad welk je hernieuwd in probeert te laden. Maar om een nieuwe stad, 1000 cims en desondanks al problemen. Daarbij vraag ik mij toch zelf in ieder geval wel af of je hier nu niet gewoon eerder tegen eigen design keuzes aanloopt dan iets anders. Ik herken er zelf in ieder geval bij dat formaat niets van terug.
Ik weet niet of je het nu over mij hebt maar het is 3K en geen nieuwe stad zoals jij meldt. Het gaat ook niet om design het gaat om de intensive activiteit waar op diverse fora melding van wordt gemaakt.

Deze vond ik op het paradox forum:

Afbeeldingslocatie: https://forumcontent.paradoxplaza.com/public/1385509/1761999716300.png

Niet alleen files op de straten, ook op de stoepen en de zebra's.

@LoneRanger dat is exact wat ik ook had in mijn 'oude' save en na een aantal uren laten lopen nog steeds aan de hand had. Het enige dat een beetje hielp was een metro, al was dat feitelijk het verplaatsen van het probleem.

Strava | AP | IP | AW

• psychodude
LoneRanger schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:54:
[...]

Ik weet niet of je het nu over mij hebt maar het is 3K en geen nieuwe stad zoals jij meldt. Het gaat ook niet om design het gaat om de intensive activiteit waar op diverse fora melding van wordt gemaakt.

Deze vond ik op het paradox forum:

[Afbeelding]

Niet alleen files op de straten, ook op de stoepen en de zebra's.
Nee, was niet gericht naar jouw post, maar de post van webgnome welk het had over 1000 cims in een nieuwe save. Binnen existing saves zijn traffic en population veranderingen is aangekondigd. Dus die situatie is niet goed te vergelijken met een nieuwe stad, alwaar deze rebalancing dus niet aan de orde is.
@psychodude en daar zie ik hetzelfde gebeuren. Veel te veel, gevoelsmatig dan, traffic. Zoals gezegd, het is hier meer dan simpel rebalancing, wanneer ik de simulatie een paar uur heb laten lopen in een oudere save in de hoop dat het recht ging trekken. Dat gebeurde niet.

Nu in mijn 'zwolle' save zie ik dus nu al bij 1000 cims vergelijkbaar gedrag. In verhouding veel voetgangers. Heel veel voetgangers. Nog geen blokje industry alleen woningen en paar blokjes commercial. Ik zal morgen of overmorgen een screenshot maken.

Dus ja, ik denk dat de balancing act de verkeerde kant op gebalanced is nu

[ Voor 24% gewijzigd door Webgnome op 04-11-2025 21:33 ]

Strava | AP | IP | AW

• LoneRanger
  • Niet online
Fryskje schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 00:01:
Misschien kunnen mensen met traffic problemen wat met deze Reddit post en de mod die daar voorgesteld wordt

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Ik heb het niet verder onderzocht of het vanzelf zou oplossen zonder deze mod maar deze werkt voor mij. Ik heb de stad van @Goldia ook geprobeerd en ook daar merk ik verschil. Nu weet ik niet of het daar ook oplost want met 10fps duurt het heel lang om vooruitgang te boeken maar het lijkt me zeker het proberen waard. In mijn eigen stadje zie ik nog steeds wel iets van een spits maar lang zo extreem niet meer.

Het gaat dus om de mod "realistic trips"

• Fryskje
  • Nu online
LoneRanger schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:17:
[...]

Ik heb het niet verder onderzocht of het vanzelf zou oplossen zonder deze mod maar deze werkt voor mij. Ik heb de stad van @Goldia ook geprobeerd en ook daar merk ik verschil. Nu weet ik niet of het daar ook oplost want met 10fps duurt het heel lang om vooruitgang te boeken maar het lijkt me zeker het proberen waard. In mijn eigen stadje zie ik nog steeds wel iets van een spits maar lang zo extreem niet meer.

Ah fijn dat je even terugkoppelt! Mooi dat het voor jou een positief resultaat op levert!
LoneRanger schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:17:
[...]

Thanks! Ga het zeker proberen, maar ik heb het spel even aan de kant gelegd.. ik hoop stiekum op een hotfix, want van bijna geen verkeer naar extreem veel verkeer en voetganger lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Gelet op de vele klachten hierover verwacht ik wel een hotfix hiervoor.... of denken jullie dat dat niet zal gebeuren?
only the dev gods know..

Strava | AP | IP | AW

• Crazz
  • Laatst online: 10-11 12:46
Het grote aantal voetgangers is al veel langer een issue, dat vond ik trouwens in Skylines I ook al. Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de mismatch tussen in-game time en real-time. Een dag in-game duurt 72 minuten in real-time als je op normale snelheid speelt. Die normale snelheid zie je visueel terug in de snelheid van het verkeer. Dat lijkt heel erg op het 'echte leven'. Alle processen daarachter, in de simulatie, gaan echter veel sneller, er moet immers 1 dag worden voltooid in 72 minuten.

Als je een volledig echte simulatie zou doen op normale snelheid zou 1 dag in-game 24 uren in real-time duren. Dat is vanuit de snelheid die we willen ervaren in een spel natuurlijk niet werkbaar. Dus is nu gekozen om een dag te voltooien in 72 real-time minuten. Als die snelheid ook op het verkeer zou worden toegepast, zou alles veel sneller bewegen. Dat is visueel natuurlijk niet aantrekkelijk en speelt ' niet lekker'. Dus verkeer beweegt langzamer.

Ik zou dan verwachten dat er een procentuele factor (voor een vermindering van) zou worden toegepast op de hoeveelheid verkeer die per in-game uur op de weg zit. En misschien is die er ook wel, maar daarin lijkt wat mis te zijn.
@Crazz Ik denk dat je hier wel eens gelijk in kan hebben. Het lijkt voor voetgangers helemaal mis te gaan inderdaad. Toen ik zelf bezig was met een simulatie game in elkaar te zetten (Originele simcity uit begin jaren 90 na maken in Javascript ) kwam ik hier ook uiteindelijk achter en snapte ik waarom dat in die game er placeholders wrden gebruikt voor het verkeer ipv daadwerkelijk het verkeer dat je ziet te renderen.
Wat je ziet is een indicatie, niet wat er echt gebeurt.

Hopelijk komt er een dev blog uit binnenkort waarin ze dit probleem adresseren. Want het afdoen als 'zo heurt het' is te makkelijk

Strava | AP | IP | AW

Ah, we knew it ;). Ben nu weer iets verder met Zwolle, het historische centrum is af-ish. Wil nog veel detailering doen echter ben ik nu weer even met een andere wijk aanbeland omdat ik merkte dat er wel veel verkeer op 1 manier de snelweg op wilde. Zo blijf je bezig ;)

Strava | AP | IP | AW

• Snowwie
LoneRanger schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:14:

Zoekend naar de oorzaak van het probleem geeft dit als resultaat.
Heavy traffic after the Bridges & Ports DLC in Cities: Skylines 2 is caused by the new simulation changes,
which increase truck traffic for resource delivery and lead to more realistic traffic flow, including back-ups at intersections. The solution involves improving road infrastructure, such as upgrading highways, adding bypasses, or reconfiguring intersections to handle the increased freight and public transit
Dus het lijkt er op dat de developers behoorlijk wat vrachtverkeer hebben toegevoegd in de recente patch.
Dat betekent meer vracht treinen, schepen en vliegtuigen om maar zoveel mogelijk vrachtverkeer van de weg te houden. Het is jammer dat je geen volledige controle hebt over de wegen. In de echte wereld zijn er wegen waar vrachtwagens niet mogen komen. In CS2 nemen ze gewoon de kortste route, ook al gaat het dwars door een woonwijk. (In CS1 kon je nog met TM/PE vrachtverkeer bannen van bepaalde wegen, zou zoiets echt niet mogelijk zijn in CS2?).

Mijn YouTube Channel

@Goldia geeft een linkje waarin de devs zelf aangeven dat er een probleem met voetgangers is..

Strava | AP | IP | AW

Snowwie schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:05:
Dus het lijkt er op dat de developers behoorlijk wat vrachtverkeer hebben toegevoegd in de recente patch.
Dat betekent meer vracht treinen, schepen en vliegtuigen om maar zoveel mogelijk vrachtverkeer van de weg te houden. Het is jammer dat je geen volledige controle hebt over de wegen. In de echte wereld zijn er wegen waar vrachtwagens niet mogen komen. In CS2 nemen ze gewoon de kortste route, ook al gaat het dwars door een woonwijk. (In CS1 kon je nog met TM/PE vrachtverkeer bannen van bepaalde wegen, zou zoiets echt niet mogelijk zijn in CS2?).
Je kan via district policies vrachtverkeer bannen!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:28
Ik vermoed dat ik 1 van de weiningen ben die dit topic volgt en CS2 nog niet had, maar het is dit weekend gratis te spelen via Steam :)

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:40
Ik heb me de voorbije dagen weer wat tijd gehad om het op te starten… paar keer vastgesteld dat het plots 1 uur was. Misschien is het een bug, maar ik heb me eindeloos geamuseerd met proberen de verkeers-issues op te lossen (de mod voor de verkeerslichten helpt veel, geef ze hun eigen fase en ze blokkeren de kruispunten minder (soms met je ze wel een zeer lange eigen fase geven).

Een save-game (mijn grootste stad) krijg ik niet meer aan de praat. (Als ik op Load save klik, reageert het spel niet eens.) Dat is wel wat jammer.

• psychodude
Vandaag weer even een aantal uurtjes kunnen spelen.

Before:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ge98pEWBCyw4jOX28nunjufhnxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wVbMqE8fkRctdgIPSLo86h9m.png?f=fotoalbum_large

After:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fm3YE1F_VXEhyzxeaWLGtVITKw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1VfdXlDDGTiQ3LuSrUiNnr4R.png?f=fotoalbum_large

Zowel het oude stadscentrum, als ook de nieuwbouwwijk, begint meer vorm te krijgen. Aangrenzend nog een park gebouwd. Als ook links op de rand van de afbeelding een sportcomplex samengesteld. Tussengelegen ruimte voor meer woningbouw.
@psychodude ziet er goed uit. Ik zal straks eens paar screenshot maken van mijn versie. Hoe is het met de voetgangers gesteld in jou save?

Strava | AP | IP | AW

• psychodude
Webgnome schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 22:56:
@psychodude ziet er goed uit. Ik zal straks eens paar screenshot maken van mijn versie. Hoe is het met de voetgangers gesteld in jou save?
Nog altijd weinig bijzonderheden hier. Zie onderstaand. Winkelstraat. Paar shots in de woonwijken. Hier niets ongewoons. Voor de circa 7.5k inwoners in de stad, een gepast rustig straatbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0o96yDRm0xLuuX3__E7YJIUDMw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sxSUnVcVMHit7hdvo2LoTeCC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUQNhDOdkwHBP0tJWEBnVQbWFVc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HtRngeaxxUN9EE2hSjBKaLpT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RS1JsO_8bwGb9NwGFO7nNOmK6PE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aZ4VzwhF2sFfSyNURhV8vSBp.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AL7-jNLLQ9Ioa_0xMZZotjBBvpo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zL32FcoDasVmtkPIJtMd9fem.png?f=fotoalbum_tile
welke gebouwen zijn dat op de eerste screenshot? En zoals ik het zie aardig wat mods zoals anarchy? Of valt dat mee?

Strava | AP | IP | AW

• psychodude
De gebouwen op de eerste screenshot zijn de mixed zone USA North East.

Mods ja. Maar voornamelijk in de vorm van anarchy, tree controller, dat soort zaken. Enige simulatie beïnvloedende mod welk ik gebruik is realistic parking mod.

In de screenshots is het enige wat je overigens echt terugziet de meerwaarde van anarchy. De daadwerkelijk zichtbare assets zijn gewoon bestaande parkjes of region packs.
Ik dacht al, anarchy inderdaad. Verder niet veel spannends. Ik heb even wat screenshots gemaakt van een punt in de stad. Buiten en in de spits. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIrNJ5OYzzb_ThUgqbdgOG-8ljM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g4sPDcAJse964ymVFg9a18pL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chVixO926R0Ocf4MtXdRdicahjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kXzccXWepxiwHbw0Lf8pM853.png?f=fotoalbum_large

Nu 10k inwoners. Ik blijf erbij, dit aantal voetgangers is NIET normaal. Heb voor zover mogelijk Zwolle zo getrouw mogelijk gemaakt. Dus commercial waar dat hoort etc.

Strava | AP | IP | AW

Heb nog even de proef op de som genomen. Op een willekeurige plek High Density Commercial neer gezet en zoals je ziet, het werkt als een magneet.. Nadat ik deze drie gebouwtjes had gesloopt was er bijna geen verkeer. Dit terwijl er pal tegenover een Marketplace zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_HMd4AtC3EU9_LcgLWfPFWxHwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BWB4kAIbo4caOLC0QuaKzJKW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 08-11-2025 15:37 ]

Strava | AP | IP | AW

• psychodude
Zelf geen high density commercial nog. Dus mogelijk dat daar het verschil zit. Pak dit vaak pas zodra ik op circa 50k cims minstens zit.

Qua simulatie was ooit de achtergelegen gedachte meen ik dat cims met een goede financiële buffer vrij consumptief zouden zijn. Mogelijk dat er daarin dus nog iets verandert is wat dit effect heeft doen versterken.

Één ding wat qua voetgangers burst overigens wel opviel is 16:00 ingame tijd, school exit tijd. Vanuit een lagere school met 1200 leerlingen spawned dan een groot aantal kinderen met rugtasjes.

Maar deze lopen naar huis. En lost zich vrij snel op. Zie het verder ook niet per se als onrealistisch.

Kan mij niet goed voor de geest halen of dit voorheen ook zo was. Nooit echt op gelet.

• Snowwie
Goldia schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:11:
[...]

Je kan via district policies vrachtverkeer bannen!
Bedankt :)
Maar ik heb inmiddels ook een fors uitbreiding gedaan van het treinen netwerk, veel meer cargo stations, met elkaar verbonden en ook zo veel mogelijk (redelijkerwijs) verbindingen naar buiten. En ik merk nu dat bepaalde problemen aan het verdwijnen zijn. De files zijn zo goed als verdwenen en alle commerciële gebouwen schreeuwen niet meer dat ze geen personeel kunnen vinden. Dat personeel is er wel, maar door de files konden die nooit op hun werk komen. Echte 'traffic jams' kunnen je hele economie om zeep helpen.

Mijn YouTube Channel

psychodude schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:56:
Zelf geen high density commercial nog. Dus mogelijk dat daar het verschil zit. Pak dit vaak pas zodra ik op circa 50k cims minstens zit.

Qua simulatie was ooit de achtergelegen gedachte meen ik dat cims met een goede financiële buffer vrij consumptief zouden zijn. Mogelijk dat er daarin dus nog iets verandert is wat dit effect heeft doen versterken.

Één ding wat qua voetgangers burst overigens wel opviel is 16:00 ingame tijd, school exit tijd. Vanuit een lagere school met 1200 leerlingen spawned dan een groot aantal kinderen met rugtasjes.

Maar deze lopen naar huis. En lost zich vrij snel op. Zie het verder ook niet per se als onrealistisch.

Kan mij niet goed voor de geest halen of dit voorheen ook zo was. Nooit echt op gelet.
Dat van die scholieren heb ik ook gezien. Het lijkt er op dat ze bepaalde zaken goed hebben getweakt of weer hebben aangezet alleen alles bij elkaar is het lastig. Het is overigens niet alleen door high comm dat er magnetisme :+ ontstaat. Het heeft ook door low comm of die residential + comm impact. Alleen stuk minder.

Strava | AP | IP | AW

• Bartvw
Gister ook weer even mijn oude stad opgestart. Binnen no-time een groot verkeersinfarct, met name wat gridlocks waardoor niets meer doorloopt.
Combinatie van veel voetgangers en gewoon veel meer verkeer, met zowel de ochtend als avondspits. Dus beide kanten op.
De lol is er nu even vanaf.
Of je ziet het als een nieuwe challenge :)

Strava | AP | IP | AW

@Bartvw grapje natuurlijk. Het is een bekend probleem sinds de laatste patch. Probeer in je huidige stad de commercial demand eens te slopen / beter te verdelen en zie wat dat doet. Daar zit m.i. namelijk het probleem (zie een post van mij van het weekend). Commercial die veel te veel mensen trekt, die ook nog eens te voet gaan

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 10-11-2025 08:22 ]

Strava | AP | IP | AW

• Bartvw
Webgnome schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:15:
@Bartvw grapje natuurlijk. Het is een bekend probleem sinds de laatste patch. Probeer in je huidige stad de commercial demand eens te slopen / beter te verdelen en zie wat dat doet. Daar zit m.i. namelijk het probleem (zie een post van mij van het weekend). Commercial die veel te veel mensen trekt, die ook nog eens te voet gaan
Ik zag je oproep ook zo ;) zeker in relatie tot eerdere posts. En ik werd ook zeker wel weer wat enthousiast om flinke aanpassingen door te voeren! Waaronder commerciële zones en wat verbeteringen in wegennet.

• Mol_1248163264
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTf2rVIB73BxKrjty8wxYbf3Law=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PASYBMIfx73VICDQi45c5rK7.jpg?f=fotoalbum_large
Veel van mijn inwoners zitten vol met zelfhaat. Ze steken zonder te kijken de 'drukke' autoweg over terwijl 2 meter verderop een veilige oversteek tunnel aanwezig is. 😬
Is hier iets tegen te doen?

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 13:07

Niwla

dat dus....

Mol_1248163264 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:54:
[Afbeelding]
Veel van mijn inwoners zitten vol met zelfhaat. Ze steken zonder te kijken de 'drukke' autoweg over terwijl 2 meter verderop een veilige oversteek tunnel aanwezig is. 😬
Is hier iets tegen te doen?
tjonge, dit spel is echt levensecht :D

niets moet......behalve adem halen

Pagina: 1 ... 63 ... 65 Laatste