Ben jullie niet vergeten, was alleen druk bezig met van alles en nog wat.
De materialen voor de trap ga ik eind deze maand bestellen. Komende maand wordt het waarschijnlijk afgemaakt.
De drainage achter het huis en naast het huis is klaar.
Er moet alleen nog aan de voorkant gegraven worden, zodat alle water in het lager gelegen land afgevoerd wordt. En dan langzaam naar de afvoer rivier afgevoerd wordt.
Heb ook hier en daar wat dingen afgerond, zoals pilaren afgeschildert, dan kunnen de ronde balken besteld worden voor het dak op de plataform. Dat komt ergens in December.
En dan nu wat fotos
Kleur dat voorheen gekozen was, is toch te sterk, en met bepaalde zon inval, een beetje te roze.
Wou toch meer een aarde/bruin kleur hebben:
Uiteindelijk bovenstaande kleur gemixt. Lijkt het meeste op de aarde die we hier rondom het huis hebben, en bij opspattende regen water ziet men minder.
Verfen van de pilaren en de laaste gedeelte van de muur, daarvoor moest ik de steiger opbouwen.
En heb besloten om een buiten trap te maken. Dit maakt het makkelijker om naar boven te lopen, zeker wanneer het regent.
Deze trap is parralel aan de buiten deur. zodat ik direct door kan lopen.
Er komt een ramp naast de trap, zodat ik een karretje naar boven kan krijgen met evnt bouw materiaal en of groenten uit de tuin. Om deze trap parralel te krijgen, moest ik 4 grote en zwaar stenen verplaatsen (over de 150 kg elk, kon ze niet op tillen en nauwelijks verslepen).
Dan maar hefboom techniek gebruiken:
O ja, vergeten te vermelden

Heb een wasmachine in een ruine geplaatst waar nog een dak in staat, en waar de muren nog goed zijn.
Kan dus hier wassen.
Nachtelijke sfweer impressi, met nog de oude rode kleur:
Moet nog een nachtelijke foto maken met de nieuwe kleur.
En dan nu het groote project:
:strip_exif()/f/image/SUhjl3LcXnD97J5gFzKhsozJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb uiteindelijk tot een cm of 60 moeten afgraven om onder de binenen vloer te komen
plastick met noppen uitmeten en knippen:
In leggen:
En het zware werk kan beginnen:
Kruiwagens met grind verplaatsen, en dan met emmers aan de achterkant van het huis dumpen:
:strip_exif()/f/image/INfqlJ71KDAxafgieG7gzrBr.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig is het grind niet zo heel ver weg
Progress en eind resultaat:
Klein laagje grind onder de buis zelf (heb niet genoeg zand hiervoor, dan maar grind)
Afvoer buis van 15 cm erin en opvullen maar:
Even een snelle test doen om te kijken of het water goed doorstroomt:
Eind resultaat:
De rest van de buis moet nog in gegraven worden.
De geul is zo groot gemaakt, dat de grind genoeg was geweest. Maar met een buis erin, dan weet ik zeker dat het water goed doorstroomt wanneer het echt stortregent.
De persoon die mij helpt met de geul komt nog deze week om de voorkant af te graven, de plastic +grind + buis in te legen, en weer af dichten.
Dit willen we in 1 dag doen, om te voorkomen dat dat gat open blijft, en evnt weer dicht slibt, omdat er alleen zand/klei omheen zit.
Volgende project gaat het cement plateform zijn om er een gegeven aluminium schuur van 4*4 op te zetten.
Dan kan hier eindelijk all het gereedschap en planken ect in opgeborgen worden.
In de tussen tijd heb ik ook hier en daar wat hefts/winter klaar gemaakt, vanwegen de regen.
Tevens ook natuurlijk wat groenten geplant die het goed doen in de winter.
Heb het al hierboven vermeld, maar type het nogmaals:
mijn planning is het volgende:
hout voor de trap+structuur galarij wordt eind october besteld, (heb al een begrooting).
Dan komen er planken op, en is het practisch klaar.
In de tussentijd, drainage geul verder afgraven, zodat hele buis onder de grond zit.
Dit is +/- 1 dag werk.
KLeine platform afmaken van 4*4 +/- m voor de schuur, zodat hier gereedschap en wat bouwmateriaal opgeslagen kan worden (wat niet buiten kan staan).
En als laatste de trap, daar komt nog een ijzeren net, een beton laagje van 5 a 6 cm, en dan de treden. Op de tredes ga ik stenen legen, zodat het een mooiere trap wordt, dan alleen beton gestort.