Zo, het is weer eens tijd voor een update.
Heb nog niks kunnen doen aan de drainage achter het huis.
Maar heb wel alle pilaren klaar kunnen krijgen.
En wat lampen kunnen ophangen.
Plus de interne deuren op zijn plek gekregen.
Morgen komt eindelijk de gecertificeerde engineer langs om de muur goed te keuren (waar de electrische kabels binnen komen).
En voort gang te geven aan dit project.
Tevens is er een begin gemaakt met het verfen van de buiten kant, ook met verf en kalksteen. Om de muren te laten luchten.
Anders is het mogelijk dat water ophoping in de muren de muren zwak maakt, en de cement hechting uiteindelijk los laat.
Mijn spieren zijn op het moment natuurlijk helemaal rot, maar na een goede nacht slapen zullen ze morgen weer ok zijn.
En dan nu wat fotos:
Verfen van de buiten kant, huizen hebben in Algarve en Alentejo (midden Portugal) een rand met andere kleur.
Dat heeft verschillende redenen.
Het opspatten van regen. Dit zie je dan niet zo heel gauw, vroeger waren er geen regen goten.
Het weren van insecten die tegen de muur aan lopen(vraag me niet hoe en wat, dat weet ik niet. Weet wel dat het werkt en helpt)
En natuurlijk het is mooi.
Mixen en mixen en mixen:
Verven, hier had ik hulp van mijn moeder en een vriendin die vaker helpt:
:strip_exif()/f/image/uksUsYu5LAgz1CUmUx5M9vo2.jpg?f=fotoalbum_large)
Die kleuren die jullie zien, onder de schilders tape, zijn tests.
Het wordt niet die lichte kleur, is te licht ondanks dat het best wel mooi is, maar niet mijn stijl.
Het wordt een soort mix van terracota kleur. Niet 100% donker, iets lichter.
Denk dat ik dit morgen ga kunnen verfen.
En natuurlijk de pilaren:
Kleine verdeel doosje in cement vast maken, zodat ik de volgende dag overal cement kan plaatsen:
Deze hoeken zijn lastig te bereiken, maar moeten wel een bescherm laagje cement hebben.
Tadaaaaa, alles klaar. :
Op een van de pilaren heb ik mijn hand afdruk achter gelaten. Moest ik even doen
In de tussen tijd heb ik
het volgende gevonden:
Dit zijn rollen van verschillende lengtes en breedtes die gebruikt kunnen worden op schuine hellingen.
In die rollen zit al een cement mix ingewoven. Vraag me niet hoe, weet niet.
Maar dit zorgt er wel voor dat je het over een schuine helling kunt uitrollen.
Dan flink wat water overheen spuiten met een slang.
En binnen 48 uur is het uitgehard en 10 cm dik.
Dit is een perfecte en goedkopere oplossing dan de kooien vol storten met stenen.
Voor die oplossing had ik 1500e nodig + nog de graafmachine met machinist. De mini diger van mijn broer is te klein hiervoor.
De andere oplossing, die gelinkt staat, gaat me 600e kosten + de graafmachine + machinist.
Dus waarschijnljik ben ik met 1000 a 1500 euro al klaar.
Heb hier een distributeur gevonden, en ben aan het kijken wat het exact gaat kosten.
In dit geval, ga ik het gebruiken zoals het hier staat, vervang de straat even voor mijn huis.
Eens kijken wanneer het binnen komt.
[
Voor 206% gewijzigd door
fcs op 27-08-2025 20:00
]