En hier is weer een update.
Had vorige week al een post klaar staan, maar vergeten om op posten te drukken en per ongelijk kruisje gebruikt
Het was de bedoeling dat de vakmensen 3 dagen zouden komen. Na overleg is het 1 werk week geworden omdat anders te lang duurde.
In dit geval met fotos.
We zijn bijnaaaa klaar met de verbouwing van dit gedeelte.
Het gros cement werk, keuken blad, en vloer tegels zijn klaar.
Nu zijn we bezig met het opvullen van de voegsel tussen de vloer tegels.
Fotos:
Afmeten van de keukenblad voor de gasfornuis:
Op de laatste foto is te zien dat het wat warmer begint te worden, tevens had buenhaasje geen riem aan

:
PS noem hem beunhaasje omdat hij wat dingen fout of te snel afgerond heeft, waardoor er weinig oog was voor detail. Dus moet hier en daar nog wat dingen corrigeren, denk aan de stekker dozen, een lijn die op een betere plek geplaatst kon worden ect ect.
Hieronder de laatste afwerking voor de keukenblad, tevens het uitzagen van de ruimte voor de gas kook plaat:
Eind result:
:strip_exif()/f/image/dMY1oZL1h3n7QxBz0qaAsTUp.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zit tijdelijk de gas fles nog binnen. In de tussentijd is het naar buiten geplaats.
In de tussentijd zijn de fruit bomen lekker aan het groeien, hieronder zien jullie een amandel boom die al noten heeft:
En het is mei, dus tijd om land schoon te houden, anders geven ze flinke boetes.
Dus daar zijn we ook in de "vrije" uurtjes ook mee bezig.
Moest hier en daar nog de electra draden aanpassen.
Met de tegel vloer zouden ze niet goed aansluiten. Ze staken te ver naar buiten toe.
Dus meer ingraven, verlengen met dezelfde buis, en de draaden iest naar beneden trekken.
Gelukkig had ik genoeg ruimte bij de draden achter gelaten om dit te realizeren.
Tijd om de gesoldeerde gas buizen te testen met schuim ( water in zeep, schuim maken en op de buis verbindingen doen). Van de 10 soldeer punten zag je duidelijk 2 borrelen. Dus 2 lekages. Die zijn in de tussen tijd ook gefixed.
Tevens de leckages bij de water filters gefixed.
En alles op druk getest. Geen leckages meer, en alles werkt onder druk.
Het is broed seizon, dus had nogal wat vogels die binnen wouden nesten, en ook in de luchtings gaten. Dus rosters ervoor gezet.
Santa catarina tegels aan de buiten raam geplaatst.
Buiten kant is bijna geheel af. De witte water pijp ga ik ingraven.
Er komt grind erboven op dus makkelijk naar boven te halen mochten er lekages zijn.
Tegels in de keuken:
Eind produkt:
:strip_exif()/f/image/qB6owo7LS8DZWLFhu8yd99En.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de linker kant zien we dat de tegels uitsteken, dat komt omdat de muur niet 100% recht was.
Hier ga ik als oplossing een halve maan balk op maat zagen, inclusief de verschilen mee nemen, en ertegen aan doen.
Daarna komt er aan de linker muur een plank en je ziet het dan niet meer.
Tegels op de vloer legen, en afmonteren:
Tegels in de badkamer:
:strip_exif()/f/image/7VsgEqIHLjskNxC6jB72YmdF.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier moesten nog hier en daar de afvoer water aangepast worden.
Duche is goed afgemonteerd en is waterpas.
Er is gebruik gemaakt van 3 verschillende tegels in de badkamer, witte kleine , 20*20 en grijze 20*20 (we dachten dat het wit was, maar door dat ze vuil waren was het niet echt zichtbaar

) wel leuke combi geworden. En dezelfde tegels als in de keuken.
Buitenkant van de woning is ook opgeruimt, leek meer op een bouwval dan woonhuisje
Afvoer van de wasbak aangesloten:
Keuken kraan testen en aansluiten:
Grgrgrgrgr. Het is een halve centimeter te hoog.. Raam komt er niet overheen.
Heb maar een nieuwe besteld die er wel onder de raam past.
Gedeeltelijk af:
Electra kast is klaar gemaakt voor de electricien, zodat hij de rest kan aansluiten.
:strip_exif()/f/image/PnnA7CUTlAVE1ngWGGkeTS4Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat gaat komende week gebeuren (hoop ik)
Mijn broer heeft een raam in zijn container geplaatst, en heeft dus betere air flow: