Verbouwing van een oude ruine in Portugal, costa Vincentina

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

• hoevenp
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:43
En hout mag ook een verhaal hebben he. Is natuurlijk persoonlijk, maar van mij mag het altijd wel wat oneffenheden hebben. Dan leeft het wat meer :)

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 15:45
hoevenp schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:54:
En hout mag ook een verhaal hebben he. Is natuurlijk persoonlijk, maar van mij mag het altijd wel wat oneffenheden hebben. Dan leeft het wat meer :)
Ben ik met je eens.
nu heeft het een verhaal. Ben wel met de meeste eens dat het zo schoon mogelijk hoort te zijn. Maar een beetje gepersonalizeerd is niet erg. zolang het structureel veilig te gebruiken is.

• retakenroots
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:23
fcs schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:21:
[...]

In de meeste gevallen heb je gelijk. En over het algemeen doe ik dat ook.
Echter was deze balk no zeer nat doordat het buiten lag (te lang om ergens binnen te bewaren).

Dit zorgt ervoor dat het eerst moet drogen+/- 5 dagen.
Daarna kon ik het schuren. Het is nu idd wat lastiger om 1 kant te schuren. Maar liever op deze manier dan de 5 meter balk weg gooien en een nieuwe moeten halen. Die krengen zijn helaas niet goedkoop.
Het ziet eruit als een gelamineerde balk die zijn wat steviger, maar heel nat hout krimpt ook heel veel dus ik hoop dat je de balk goed op de muur hebt liggen en niet op een paar centimeter want dan kan dat problematisch worden.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 15:45
retakenroots schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:19:
[...]

Het ziet eruit als een gelamineerde balk die zijn wat steviger, maar heel nat hout krimpt ook heel veel dus ik hoop dat je de balk goed op de muur hebt liggen en niet op een paar centimeter want dan kan dat problematisch worden.
We zijn er mee bekend. Het hout zit best diep in de muur verwerkt, en met cement dicht gemaakt.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste