Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 65 66 Laatste
Acties:

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Bij mij was de communicatie ook beroerd. Meerdere keren werd me verteld dat ik teruggebeld zou worden, maar dat gebeurde nooit.

Ik ben toen zelf maar spontaan naar de dealer gereden en, net als de keer ervoor dat ik ze bezocht, was er geen andere klant te bekennen en zaten er twee medewerkers aan hun bureau. Dat was ook beide keren op een zaterdagmiddag, wat normaal gesproken de drukkere dagen zouden moeten zijn. Heel jammer dat de communicatie dan zo stroef gaat via mail en telefoon.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41

The Wizard

Moderator Mobile
Juancho schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:09:
[...]

Wellicht ook een reden waarom leasemaatschappijen merken als Xpeng nog in een hogere risicoklasse zetten (dus duurder in de lease).
Nee, dat is omdat ze niet weten wat de restwaarde is van de auto's, dan spelen ze op safe. VW/Audi/etc is veel duidelijker voor ze.

Kwaliteit van Xpeng is gewoon goed en aftersales werkt hetzelfde als bij de andere merken. Alleen Xpeng heeft (helaas) te weinig locaties op dit moment.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:12
The Wizard schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:41:
[...]

Nee, dat is omdat ze niet weten wat de restwaarde is van de auto's, dan spelen ze op safe. VW/Audi/etc is veel duidelijker voor ze.

Kwaliteit van Xpeng is gewoon goed en aftersales werkt hetzelfde als bij de andere merken. Alleen Xpeng heeft (helaas) te weinig locaties op dit moment.
Je mist alleen misschien wel het belangrijkste in de post waarop ik reageerde: onderdelen voorziening slecht.

Dit is namelijk iets dat ik vorig jaar zomer ook hoorde toen de G6 een optie was. Men is gewoon huiverig of Xpeng over x jaar nog bestaat, of de onderdelen wel snel beschikbaar zijn bij problemen en idd, waar je dan terecht kan etc. etc. Dat maakt leasemaatschappijen onzeker en dus gooien ze het risicoprofiel omhoog wat voor de leaser betekent een hogere prijs.

Ergens jammer want wat ik dus in die video zag is echt wel een heel gaaf stukje technologie wat ze er echt uit laat springen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ook jammer dat ze hier in NL niet voor Hedin hebben gekozen als importeur zoals o.a. België, Luxemburg en Zwitserland. Daar zijn genoeg vestigingen van iig.
Pagina: 1 ... 65 66 Laatste