Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 65 ... 69 Laatste
Acties:

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Die aflever kosten in NL zijn inderdaad erg fors. Xpeng centre’s zijn dun bezaaid, wat een proefrit, ophalen en onderhoud wel wat planning vergt. Zeker als je verder dan +70 kilometer ervan af woont. Dit i.c.m. die absurde aflever kosten gaat dit ‘persoonlijk’ zwaar meewegen bij het beslissen wat onze nieuwe auto gaat zijn. Wellicht een dealbreker.

• Falino
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15:59
Uiteraard is Nederland weer het duurst geprijsde EU-land met de bijkomende kosten.

De €2000,- bovenop de vraagprijs en het ontbreken van een RWD Ultra zorgen er bij mij voor dat ik de L03 waarschijnlijk aan me voorbij laat gaan.

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik heb de knoop doorgehakt en heb de G6 LR besteld. De auto is snel leverbaar, wat erg fijn is. Enige waar ik een beetje bang voor ben is dat ze op zeer korte termijn misschien een nieuwe versie zullen gaan uitbrengen. Is die kans erg groot, of moet ik daar niet te veel aan denken en gewoon blij zijn met deze nieuwe auto?

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:48
Ik zou me voor nieuwe releases niet zo druk maken, er is er nog niet zo heel lang geleden 1 geweest. Maar uiteraard weer je het nooit zeker.

Ik ben iig blij met mijn G6 P (1,5 week geleden gehaald)

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Xpeng is voorlopig bezig met de L03, dus of ze nog tijd hebben voor grote updates op de bestaand modellen?

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48
Ik wil graag jullie advies. Het kriebelt steeds meer om een Xpeng te kopen, en ik twijfel tussen een nieuwe P7+ performance of een gebruikte G9 performance. De P7+ kost minder in aanschaf en is efficiënter; de G9 is duurder maar ook ruimer, luxer, heeft een groter bereik en is bijna 20cm korter (parkeerruimte is bij mijn huis en werk nogal beperkt). Qua verzekering en wegenbelasting ontlopen ze elkaar weinig. Zijn er nog voor- en nadelen aan een van beide waar ik nog niet aan heb gedacht?

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Als je de ruimte van de G9 nodig hebt, dan lijkt dat me de beste keuze. Als dat niet nodig is, dan kun je net zo goed de P7+ kiezen. Het enige wat nog te overwegen valt is om te kiezen voor Long range, maar vermoedelijk wil je de performance voor het leuker rijden.

• MDB1106
De P7+ is lang, erg lang..

daardoor lijk je achterin prima te kunnen zitten, maar juist als je lang bent valt dat IMO tegen, bodem te hoog tov de bank

• Unst0pable
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:19
Kurgan schreef op zondag 26 juli 2026 @ 21:12:
Ik wil graag jullie advies. Het kriebelt steeds meer om een Xpeng te kopen, en ik twijfel tussen een nieuwe P7+ performance of een gebruikte G9 performance. De P7+ kost minder in aanschaf en is efficiënter; de G9 is duurder maar ook ruimer, luxer, heeft een groter bereik en is bijna 20cm korter (parkeerruimte is bij mijn huis en werk nogal beperkt). Qua verzekering en wegenbelasting ontlopen ze elkaar weinig. Zijn er nog voor- en nadelen aan een van beide waar ik nog niet aan heb gedacht?
Überhaupt het type auto. Heb zo'n 3,5 jaar in een P7 gereden. Deze is gemaakt om (snelweg)kilometers af te leggen, reed echt fantastisch. Geen ervaring met een grote / hoge SUV maar hier zal de dynamiek vast anders zijn...

en heel praktisch: levertijd
(mij is verteld dat P7+ 'mogelijk' december in NL komen en jan. uitgeleverd)

• Kurgan
@Flying Om eerlijk te zijn heb ik de ruimte van de G9 niet direct nodig, maar het is wel prettig om te hebben.

@MDB1106 Ja dat is wel een dingetje. Als iemand op langere ritten de leuning altijd in de "ligstand" moet zetten om voldoende hoofdruimte te hebben wordt dat ook oncomfortabel.

@Unst0pable Levertijd is inderdaad ook een factor i.v.m. het verkopen van mijn huidige auto. Ik heb al begrepen dat de Xpeng eigenlijk niet wil inruilen en daarom weinig biedt. Ik wil ook niet een tijd lang met dubbele lasten zitten of juist géén auto hebben dus de timing moet kloppen.

Het is jammer dat de G9 geen HUD heeft want dat vind ik zelf heel prettig maar verder lijkt hij me in alle opzichten meer te bieden dan de P7+, wat gezien de meerprijs ook verwacht mag worden. Autonoom rijden is voor beide modellen voorlopig niet aan de orde dus eventuele verschillen op dat gebied zijn voor mij niet relevant. Verder zijn er zo te zien geen grote verschillen in de gebruikte techniek maar als iemand iets weet hoor ik dat graag.

Ik heb een proefrit met een P7+ aangevraagd, dan heb ik in elk geval een basislijn voor wat ik kan verwachten.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:19

The Wizard

Moderator Mobile
Kurgan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:44:
@Flying Om eerlijk te zijn heb ik de ruimte van de G9 niet direct nodig, maar het is wel prettig om te hebben.

@MDB1106 Ja dat is wel een dingetje. Als iemand op langere ritten de leuning altijd in de "ligstand" moet zetten om voldoende hoofdruimte te hebben wordt dat ook oncomfortabel.

@Unst0pable Levertijd is inderdaad ook een factor i.v.m. het verkopen van mijn huidige auto. Ik heb al begrepen dat de Xpeng eigenlijk niet wil inruilen en daarom weinig biedt. Ik wil ook niet een tijd lang met dubbele lasten zitten of juist géén auto hebben dus de timing moet kloppen.

Het is jammer dat de G9 geen HUD heeft want dat vind ik zelf heel prettig maar verder lijkt hij me in alle opzichten meer te bieden dan de P7+, wat gezien de meerprijs ook verwacht mag worden. Autonoom rijden is voor beide modellen voorlopig niet aan de orde dus eventuele verschillen op dat gebied zijn voor mij niet relevant. Verder zijn er zo te zien geen grote verschillen in de gebruikte techniek maar als iemand iets weet hoor ik dat graag.

Ik heb een proefrit met een P7+ aangevraagd, dan heb ik in elk geval een basislijn voor wat ik kan verwachten.
De G9 heeft geen Turin chip, alleen als je de auto's met elkaar vergelijkt zie je wel dat de P7+ de meer geavanceerdere is (de registratie van de wereld om je heen is bij de G6/G9 beperkter).

Wil je meer toekomst proof zijn dan kan je het beste voor de P7+ gaan, voor meer cubic inches de G9 (en de hogere zit).

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Cerbje
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 03-09 20:02
Unst0pable schreef op maandag 27 juli 2026 @ 08:36:
[...]

Überhaupt het type auto. Heb zo'n 3,5 jaar in een P7 gereden. Deze is gemaakt om (snelweg)kilometers af te leggen, reed echt fantastisch. Geen ervaring met een grote / hoge SUV maar hier zal de dynamiek vast anders zijn...

en heel praktisch: levertijd
(mij is verteld dat P7+ 'mogelijk' december in NL komen en jan. uitgeleverd)
Ik mag mijn RWD P7+ in Augustus gaan ophalen. Dat was eerst Mei, toen Juli, toen Oktober. Maar vorige week te horen gekregen dat hij toch al geleverd was. Maar aangezien ik niet voor mijn vakantie kan ophalen is het voor erna. Ik heb wel ergens gelezen dat de Performance langer op zich zou laten wachten. Maar dat is dus van horen zeggen.

• MDB1106
Hulp gevraagd: is er een xcombo voor een wasstraat? elke in te stellen optie is welkom, niet alles gaat lukken:

- auto hold uit

- spiegels inklappen

- parkeersensoren uit

- Neutral (dat zal niet gaan vrees ik)

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:14
Autohold en spiegels inklappen zou kunnen. Rest niet. Oh ja, ruitenwissersensoren zou ik ook uitzetten. Helaas ook manuele handeling met fysieke schakelaar.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Cerbje schreef op maandag 27 juli 2026 @ 23:34:
[...]

Ik mag mijn RWD P7+ in Augustus gaan ophalen. Dat was eerst Mei, toen Juli, toen Oktober. Maar vorige week te horen gekregen dat hij toch al geleverd was. Maar aangezien ik niet voor mijn vakantie kan ophalen is het voor erna. Ik heb wel ergens gelezen dat de Performance langer op zich zou laten wachten. Maar dat is dus van horen zeggen.
Ja, dat gaf de "dealer" al aan (officiële dealers zijn ze niet), de AWD's komen volgend jaar. Tenminste, dat was in mei mij verteld. Ik heb hem in ieder geval besteld en mijn contract loopt 1 maart af, dus dat komt wel goed uit.

• Flying
  • Nu online
Die van mij, besteld in juni, is pas voor februari. Ik twijfel nu echter wel over het interieur. Ik heb light gray gekozen, maar zou misschien toch nog willen wisselen naar dark gray. Wat is wijsheid...

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik ben of benieuwd of een licht interieur niet gevoelig is voor vlekken van spijkerbroeken of andere kledingstukken. Zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben?

• Kurgan
Ja, ik heb een Lexus RX 450h gehad met een wit lederen interieur. Met de juiste producten kun je het prima beschermen en schoonhouden, zo heb ik bijvoorbeeld goede ervaringen met Gliptone producten. Ik zou me daar absoluut niet door laten tegenhouden om een licht interieur te kiezen.

• Ted_W
  • Nu online
Dank voor de bevestiging. Ik heb de purple L03 op het oog met lichte interieur, vind ik persoonlijk een mooie combi (hopen dat het in echt ook zo is, want ik heb natuurlijk alleen op YouTube gezien). Maar als het makkelijk andere kleuren opneemt die je er niet afkrijgt, dan zal dat ik wellicht heroverwegen.

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:14
Heb de private lease prijs gekregen vind het best fors had lager verwacht. Ze doen het via lease

Merk auto: Xpeng

Model auto: L03 71.2kWh ev long range 180kW rwd aut

Consumentenprijs excl. opties: € 38.677,00 incl. btw en bpm

Gekozen opties en accessoires:

Interieur Light Gray

Phantom Purple metallic

Afleverpakket (mattenset

gevarendriehoek

lampenset

veiligheidshesjes)

Volle Accu

De kleur en uitvoering van de afgebeelde

auto kunnen afwijken van de door u

gekozen kleur en uitvoering.

Gekozen leasepakket

Looptijd Private lease: 48 maanden

Aantal kilometers per jaar: 30.000

Jouw Private Lease is bij Lease'm altijd zeer compleet. Dit is namelijk inbegrepen:

Afschrijving en rente

Reparatie, onderhoud en vervanging banden via de dealer

Motorrijtuigenbelasting (1)

WA-verzekering, Casco dekking, Schadeverzekering Inzittenden (SVI)

24/7 Pechhulp in heel Europa

Vervangend vervoer in Nederland na 72 uur, bij reparatie (incl. schade) of regulier onderhoud (2)

Afleveringskosten

BTW

Gekozen extra diensten en services:

Maandelijks termijnbedrag: € 949,00 inclusief btw

Prijs per meerkilometer: 12,00 eurocent incl. BTW

Prijs per minderkilometer: 0,00 eurocent incl. BTW

Eigen bijdrage bij schade (3) € 350,00 per gebeurtenis incl BTW

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Wat een bedrag, kan je hem dan niet beter gewoon aanschaffen. Hou je er in ieder geval een auto aan over ;)

#edit: aangezien we het hier niet meer over Temu prijzen hebben wellicht ook Europees gaan oriënteren?

[ Voor 32% gewijzigd door Crawl NL op 29-07-2026 07:03 ]

• KWOAD
Ted_W schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 18:59:
Ik ben of benieuwd of een licht interieur niet gevoelig is voor vlekken van spijkerbroeken of andere kledingstukken. Zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben?
Ik heb nu bijna een jaar de G6 LR met witte leren bekleding. Volgens mij een keer een klein vlekje gehad die met een wipe er eenvoudig af ging. Dus verder geen strepen ofzo van kleding. We hebben wel een dochter van 4 maanden dus stiekem ben ik wel een beetje bang wat een jong kind in de toekomst zal doen met de achterbank. Maar tot nu toe zeer tevreden met de kleur en materiaal.

• kristofdeweyer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:47
MDB1106 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:16:
Hulp gevraagd: is er een xcombo voor een wasstraat? elke in te stellen optie is welkom, niet alles gaat lukken:

- auto hold uit

- spiegels inklappen

- parkeersensoren uit

- Neutral (dat zal niet gaan vrees ik)
Ik heb momenteel automatic car wash mode code 9964 0043 in mijn lijstje staan die heeft volgende zaken staan:
  • window switch driver all close
  • window switch passenger all close
  • window switch left rear all close
  • window switch right rear all close
  • window lock lock
  • all door locks lock
  • child lock left rear lock
  • child lock right rear lock
  • air circulation internal circulation
  • side mirror fold
Wordt allemaal terug gezet als je de auto daarna in drive zet en is via knop aan te zetten

• Ted_W
  • Nu online
Fibrenl schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:58:
Heb de private lease prijs gekregen vind het best fors had lager verwacht. Ze doen het via lease

Interieur Light Gray

Phantom Purple metallic

Afleverpakket (mattenset

gevarendriehoek

lampenset

veiligheidshesjes)

Volle Accu

Gekozen leasepakket

Jouw Private Lease is bij Lease'm altijd zeer compleet. Dit is namelijk inbegrepen:

Afschrijving en rente

Vervangend vervoer in Nederland na 72 uur, bij reparatie (incl. schade) of regulier onderhoud (2)

Afleveringskosten

BTW

Jeetje, wat een forse maandbedrag voor private lease. Met 48 x 949,- kom je uiit op 45.552 euro uit voor een auto van 38.677. Dit betekent dat je de auto volledig financiert met daarbovenop nog eens een opslag van bijna 7.000 euro, wat dus fors is. Bij een MG4, Leapmotor B05 of Cupra Tavascan kom je met dezelfde kilometrage en looptijd ongeveer uit op de aanaschafprijs of iets eronder, maar zeker niet 7K eroverheen. Bij de G6 vond ik de private lease bedragen al aan de hoge kant, de L03 spant nu de kroon. Ik denk dat Xpeng private lease niet erg aanmoedig of ze zijn in zee gegaan met een dure lease maatschappij.

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20:40
Fibrenl schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:58:

Interieur Light Gray

Phantom Purple metallic

Afleverpakket (mattenset

gevarendriehoek

lampenset

veiligheidshesjes)

Volle Accu

Gekozen leasepakket

Afschrijving en rente

Afleveringskosten

BTW

Ik heb die private lease nooit begrepen en al zeker niet bij een electrische auto waar je in principe vrijwel 0 onderhoud hebt buiten banden.

Betaal die auto gewoon af op 5 jaar, ongeveer 650 euro / maand. En na 5 jaar heb je je auto betaald en is die van jou ipv dat je die moet teruggeven aan een leasemaatschappij.

En ondertussen heb je garantie moest er iets defect gaan en daarbuiten enkel banden vervangen en af en toe ruitenwisservloeistof.

Voor bedrijven begrijp ik het overigens ook niet, want die rekenen forst onderhoud door terwijl bij electrische wagens er geen onderhoud is. Betaal gewoon je auto('s) af via renting. Veel goedkoper en de auto is van jou ipv dat je na 4 of 5 jaar die moet teruggeven.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Flying schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:52:
Die van mij, besteld in juni, is pas voor februari. Ik twijfel nu echter wel over het interieur. Ik heb light gray gekozen, maar zou misschien toch nog willen wisselen naar dark gray. Wat is wijsheid...
Ik ben voor de donkere gegaan, met een hond en 2 pubers vond ik wel wat praktischer, al is een licht interieur wel mooi.

• BramT
  • Laatst online: 21:09

BramT

Rule #1

Ik rij nu bijna een jaar in een G6 met licht grijs interieur...
Flying schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:52:
Persoonlijk vond ik het lichte interieur veel fijner/mooier. Het is lekker licht in de cabine. Ziet er wat mij betreft ook wat meer premium uit. Ik twijfelde ook... ook veel anderen die er raar op reageren ("wit moet je nooit doen") zonder dat ze er zelf recente ervaringen mee hebben gehad. En ik heb ook zo'n vermoeden dat dat zo'n "volkswijsheidje" is wat veel te lang mee gaat in het collectieve geheugen.

Ja ziet gewoon vuil wat sneller natuurlijk, maar met een nat doekje is het zo weg wanneer je dat wilt.
Ted_W schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 18:59:
Verschillende kleuren spijkerbroek en andere stoffen. Vrouw in van alles en nog wat. Kinderen achterin. En ook echte lange roadtrips gemaakt (spanje/portugal) waarbij we echt lang hebben gezeten. Nog geen vlekje gezien...

Zelfs zo'n kleine achterin die nog wel 's driftig tegen de leuning wil schoppen. Niks wat er met gewoon vochtig (water) doekje niet af gaat.

Ik had vooraf van die speciale autoreinigingsdoekjes speciaal voor dat type leer gekocht. Nog niet de noodzaak gezien om die te openen :9

Ik heb 0 spijt van het lichte interieur. Het ziet er nog steeds straks uit en ik maak het niet meer of minder schoon dan het donkere interieur van m'n vorige auto (=2 a 3x per jaar).
(Maar goed... gebaseerd op wat minder dan een jaar. En afkloppen natuurlijk, want na een post als deze weet je dat je direct de sjaak bent...)

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 17:14
Lichte bekleding weerspiegelt wel meer in je voorruit, wat de donkerdere minder doet. Wit is wel mooier 😬

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 14:42
The Wizard schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:38:
[...]

Ik ben voor de donkere gegaan, met een hond en 2 pubers vond ik wel wat praktischer, al is een licht interieur wel mooi.
Ik heb al 1.5 jaar een G6P met licht interieur die ik extreem intensief gebruik met kinderen en een hond. Geen enkel probleem. En ik blijf het zeggen; een licht interieur wordt niet smeriger dan een donker interieur. Je ziet het alleen eerder. Doekje erover en weg.

• Kurgan
een licht interieur wordt niet smeriger dan een donker interieur. Je ziet het alleen eerder. Doekje erover en weg.
Dus onder de streep is een licht interieur misschien wel schoner.

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-08 10:41
Jarus20 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:54:
[...]

Ik heb die private lease nooit begrepen en al zeker niet bij een electrische auto waar je in principe vrijwel 0 onderhoud hebt buiten banden.

Betaal die auto gewoon af op 5 jaar, ongeveer 650 euro / maand. En na 5 jaar heb je je auto betaald en is die van jou ipv dat je die moet teruggeven aan een leasemaatschappij.

En ondertussen heb je garantie moest er iets defect gaan en daarbuiten enkel banden vervangen en af en toe ruitenwisservloeistof.

Voor bedrijven begrijp ik het overigens ook niet, want die rekenen forst onderhoud door terwijl bij electrische wagens er geen onderhoud is. Betaal gewoon je auto('s) af via renting. Veel goedkoper en de auto is van jou ipv dat je na 4 of 5 jaar die moet teruggeven.
Hoe kom je erbij dat er geen onderhoud nodig is voor elektrische auto's? Heb je wel eens een Tesla beoordeeld na 5 jaar 'onderhoudsvrij'? De kosten zijn inderdaad een stukje lager, maar er zijn echt wel meer onderdelen als banden en ruitenwissers. Wat er bij een EV aan ontbreekt zijn de verbrandingsmotor, koppeling, etc. Maar bij een nieuwe ICE auto heb daar je behalve de olie en wat controles meestal eigenlijk ook nauwelijks onderhoud aan. Dus dan blijft de rest over en dat is ongeveer hetzelfde als bij een ICE; filters, airco, condensor, wielophanging, lagers, aandrijfassen, remklauwen, banden, vloeistoffen, plus de elektrische installatie en batterijmanagement bij (warmtepomp/koelsysteem). En ja, in het eerste jaar hoef je geen remschijven te vervangen, waarschijnlijk na 5 jaar ook niet, maar ik laat wel de boel controleren, zodat als ik eens een keer gebruik maar van de remschijven, ze ook naar behoren werken.

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
Zaterdag ga ik proefrijden in de Xpeng G6 LR. Ik ben erg benieuwd! Ze hebben mogelijk nog enkele voorraadmodellen die dit jaar geleverd kunnen worden, dus dat maakt het extra interessant.

Momenteel kan ik alleen in mijn leasebudget een Standaard krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door ExoFun op 30-07-2026 11:31 ]

• MDB1106
Jarus20 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:54:
[...]

Je vergeet:

wegenbelasting

verzekering

Overigens had ik mijn Kia e-Niro wel in de private lease en zou daar als je het uitrekent alleen afschrijving betaald hebben. Dat was wel een prima aanbieding qua private lease: aanschaf van die uitvoering was in 2021 45K, maandbedrag 450 en op het laatst (vanwege belasting) net iets over de 500 (15.000 km/jaar en 60 maanden looptijd) De Xpeng heb ik "gewoon" gekocht

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 17:14
Blijft de instelling "Alleen Melding" van LCC vast staan if moet je die bij iedere start opnieuw instellen?

• Jarus20
roel00 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Hoe kom je erbij dat er geen onderhoud nodig is voor elektrische auto's? Heb je wel eens een Tesla beoordeeld na 5 jaar 'onderhoudsvrij'? De kosten zijn inderdaad een stukje lager, maar er zijn echt wel meer onderdelen als banden en ruitenwissers. Wat er bij een EV aan ontbreekt zijn de verbrandingsmotor, koppeling, etc. Maar bij een nieuwe ICE auto heb daar je behalve de olie en wat controles meestal eigenlijk ook nauwelijks onderhoud aan. Dus dan blijft de rest over en dat is ongeveer hetzelfde als bij een ICE; filters, airco, condensor, wielophanging, lagers, aandrijfassen, remklauwen, banden, vloeistoffen, plus de elektrische installatie en batterijmanagement bij (warmtepomp/koelsysteem). En ja, in het eerste jaar hoef je geen remschijven te vervangen, waarschijnlijk na 5 jaar ook niet, maar ik laat wel de boel controleren, zodat als ik eens een keer gebruik maar van de remschijven, ze ook naar behoren werken.
We rijden op het werk met enkele Tesla's en ook andere electrische merken overigens waar nooit kosten aan zijn. En daar wordt nooit iets aan gedaan, behalve banden of als er eens iets van melding is. Maar zoals gezegd, dat is vrijwel nooit, alleszins niet onder de 100.000 of 150.000 km. En hoeveel km gaat de vraagsteller doen per jaar? Ik blijf erbij dat leasing belachelijk duur is voor electrische auto's. De eerste 100.000km heb je normaal gezien geen onderhoud - noch andere kosten, tenzij verplicht onderhoud omwille van de garantie die anders vervalt. Dat hebben wij bij de niet-Tesla merken. Maar 100.000 km is dus 25.000 km / jaar als hij over 4 jaar least. En onderhoud zou max. ca. 400 euro / jaar mogen zijn. En hij betaalt met lease vergeleken met gewone bank afbetaling 300 euro / maand extra. Heb je nog veel over na dat verplicht 'onderhoud'.

Al de rest wat je opnoemt, aandrijfassen, remklauwen, wielophanging, enz. mag ik hopen dat je daar geen kosten aan hebt onder de 200.000km.

Blijven banden en ruitewissers.. ja, dat zijn nu echt de enorme kosten. :) Ruitenwissers is 2x niks en banden kan je met 300 euro / maand ook wel kopen zeker en nog veel overhouden. 300 euro per maand is 14.400 euro / 4 jaar. :) Over 5 jaar is het nog meer dat je bespaart. Daar kan je wel een paar banden en ruitenwissers mee kopen en nog op het verplicht onderhoud gaan.

• Jarus20
MDB1106 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:32:
[...]

Je vergeet:

wegenbelasting

verzekering

Overigens had ik mijn Kia e-Niro wel in de private lease en zou daar als je het uitrekent alleen afschrijving betaald hebben. Dat was wel een prima aanbieding qua private lease: aanschaf van die uitvoering was in 2021 45K, maandbedrag 450 en op het laatst (vanwege belasting) net iets over de 500 (15.000 km/jaar en 60 maanden looptijd) De Xpeng heb ik "gewoon" gekocht
Akkoord, dat moet je ook rekenen. Maar je hebt na einde afbetaling wel een auto van jou. BIj lease heb je niks.Maar goed, ieder kiest wat hij best vindt. :)

• Reckoner
  • Nu online
ExoFun schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 11:31:
Zaterdag ga ik proefrijden in de Xpeng G6 LR. Ik ben erg benieuwd! Ze hebben mogelijk nog enkele voorraadmodellen die dit jaar geleverd kunnen worden, dus dat maakt het extra interessant.

Momenteel kan ik alleen in mijn leasebudget een Standaard krijgen.
Ik heb de mijne zaterdag besteld en de auto is deze week al in elkaar gezet in Oostenrijk. Over 3-4 weken zal ie dan opgehaald kunnen worden. Dit is wat mij verteld was in ieder geval.

• ExoFun
Reckoner schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:39:
[...]

Ik heb de mijne zaterdag besteld en de auto is deze week al in elkaar gezet in Oostenrijk. Over 3-4 weken zal ie dan opgehaald kunnen worden. Dit is wat mij verteld was in ieder geval.
Heb je ook de xpeng g6 standaard gekozen? Of hebben we het hier over een LR variant?

• nl1bzw
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54
Een xpeng P7+ lr in het zwart met trekhaak is leverbaar binnen 4 weken. Voor een witte P7+ lr met trekhaak is het wachten tot volgend jaar.

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 01-09 10:40
roel00 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Model 3 standard range plus uit 2019 (nieuw gekocht), 170.000 km op de teller. Banden, interieurfilters en ruitenwissers vervangen. En half jaar terug bij de APK de remvloeistoef toch maar preventief vervangen. Stuur kraakt soms bij lage snelheden (lijkt afhankelijk van de buitentemperatuur, vooral in de winter), daarom draagarmen vervangen (€300 bij Tesla), niet geholpen helaas. Maar mag de pret niet drukken!

We hebben er nu een G6 my 25 Black Edition naast staan. Super auto, leuk bij een stoplicht, maar de Tesla (1684 kg) rijdt leuker.

Verleden jaar de bestelling van de model Y facelift geannulleerd toen Musk Starlink uitzette voor Oekraine en dikke vriendjes was met Trump. De model Y stond in juni weer met stip bovenaan in de de autoverkopen (1618 stuks tegen 88 G6). Tot op heden nog geen spijt gehad. Voor mijn gevoel is XPeng nu wat Tesla was in 2019: een marktbestormer.

Laatste punt: zowel de M3 als de G6 hebben witte / lichte bekleding. Mij zie je niet meer in een doodskist, komt later wel.
Na terugkomst van vakantie met de G6 zag ik wel blauwe vegen van een spijkerbroek op de lederen bekleding. Dat poetste ik niet zomaar weg! Na wat onderzoek Uniters / Leather Master Light Colored Leather Care besteld, de vegen (op beide stoelen) verdwenen als sneeuw voor de zon. Aanrader dat spul.
Met het witte leatherette van de Tesla nooit een vlek gehad, maar de beschadiging van de schaar die in mijn kontzak zat zie je wel goed.

[ Voor 24% gewijzigd door Henkman op 30-07-2026 15:33 ]

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:59
Zou je wat meer willen vertellen over waarom de M3 leuker rijdt? Ik twijfel zelf tussen een M3 en L03. Niet dezelfde auto natuurlijk maa dan weet ik waar ik op kan letten

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 01-09 10:40
1684 kg vs 2295 kg merk je wel als je een bocht neemt. Het is beter gooien en smijten met deze M3 versie. Met mijn 66 jaar komt dat er niet zo veel meer van, maar het bloed kruipt. Maar na ruim 6 jaar en 170.000 km is zo'n auto net een een handschoen. Die blijft nog lang hier staan als het aan mij ligt, al was het alleen maar voor de lol.

Ik zie dat de M3 (natuurlijk) is aangekomen in 6 jaar tijd, 200 kilo maar.....

Maar daarmee nog iets lichter dan een L03.

Anyway, ik denk niet dat het gewicht van een auto bij veel autozoekers hoog op het criterialijstje staat. ;)

Misschien is het gegeven dat onderhoud bij Tesla geen onderdeel uitmaakt van het business model belangrijker. En qua software is er bij Tesla niets te wensen, alhoewel mijn oude Tesla nog regelmatig updates krijgt (hoeveel zijn dat er geweest in 6 jaar tijd? niet te tellen).

Bij Tesla kies je voor zekerheid, al die autokopers moeten het immers bij het rechte eind hebben nietwaar?

Maar als je gaat vergelijken heeft XPeng net iets minder dure opties (wielen, bekleding, kleur) en is net wat beter uitgerust en loopt (bij een G6 en met uitzondering van de software) technisch een stapje voor. En ieder nadeel heb z'n voordeel: een XPeng is net wat ongewoner dan een Tesla.

[ Voor 100% gewijzigd door Henkman op 30-07-2026 16:00 ]

• SpikeHome
  • Laatst online: 21:51
@Henkman volgens mij is de M3 nog geen 100kg aangekomen hoor.

• Flying
  • Nu online
nl1bzw schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:53:
Een xpeng P7+ lr in het zwart met trekhaak is leverbaar binnen 4 weken. Voor een witte P7+ lr met trekhaak is het wachten tot volgend jaar.
Hier komt wel vaak iemand melden dat ze de auto vroeger gekregen hebben (ongeacht model). Ik ben benieuwd of ze straks het aantal leveringen verhogen waardoor e.a. opschuift. Die van mij kon, op moment van bestelling, vier maanden eerder als ik het donkere interieur koos.

• Jarus20
Henkman schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:58:
[...]

Model 3 standard range plus uit 2019 (nieuw gekocht), 170.000 km op de teller. Banden, interieurfilters en ruitenwissers vervangen. En half jaar terug bij de APK de remvloeistoef toch maar preventief vervangen. Stuur kraakt soms bij lage snelheden (lijkt afhankelijk van de buitentemperatuur, vooral in de winter), daarom draagarmen vervangen (€300 bij Tesla), niet geholpen helaas. Maar mag de pret niet drukken!

We hebben er nu een G6 my 25 Black Edition naast staan. Super auto, leuk bij een stoplicht, maar de Tesla (1684 kg) rijdt leuker.

Verleden jaar de bestelling van de model Y facelift geannulleerd toen Musk Starlink uitzette voor Oekraine en dikke vriendjes was met Trump. De model Y stond in juni weer met stip bovenaan in de de autoverkopen (1618 stuks tegen 88 G6). Tot op heden nog geen spijt gehad. Voor mijn gevoel is XPeng nu wat Tesla was in 2019: een marktbestormer.

Laatste punt: zowel de M3 als de G6 hebben witte / lichte bekleding. Mij zie je niet meer in een doodskist, komt later wel.
Na terugkomst van vakantie met de G6 zag ik wel blauwe vegen van een spijkerbroek op de lederen bekleding. Dat poetste ik niet zomaar weg! Na wat onderzoek Uniters / Leather Master Light Colored Leather Care besteld, de vegen (op beide stoelen) verdwenen als sneeuw voor de zon. Aanrader dat spul.
Met het witte leatherette van de Tesla nooit een vlek gehad, maar de beschadiging van de schaar die in mijn kontzak zat zie je wel goed.
Kan ik me bij aansluiten. Heb zelf een Tesla gekocht, maar ook twijfel met Xpeng. Ik volg Xpeng nog want interesseert me zeker, maar voor mij moeten ze nog wat 'volwassener' worden. Veel zaken hebben veel potentieel, maar zijn voor mij nog niet 'afgewerkt'. En voor veel tech zaken maakt me dat niet uit en heb ik graag beta versies, maar op een auto moet voor mij gewoon altijd alles werken en niet telkens wachten op een update 'die dat gaat oplossen'.

Maar ik begrijp zeker de Xpeng kopers, knappe auto's en zeker de P7+ kan mij bekoren. Alleen jammer dat die zo lang is en in geen enkele parkeerplaats past. :)

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03
Ben ook in de markt voor een Xpeng. Vandaag een proefrit gemaakt in een Kia EV5 en hoewel een prima om auto voelt een G6 toch als iets meer auto voor iets minder geld. Mis je alleen wel de betrouwbare naam van Kia.

Iemand hier overigens toevallig ervaring met Ecar.nl? Zij leveren de autos net iets goedkoper dan het Xpeng center (scheelt vooral de schofterige afleverkosten). Ze gaven aan dat ze naast autoverkoper ook autos importeren voor verschillende merken (lijkt te kloppen na onderzoek van Google), waaronder ook voor Xpeng.

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:59
Henkman schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:21:
1684 kg vs 2295 kg merk je wel als je een bocht neemt.
bedankt voor je toelichting. Het ging mij inderdaad vooral om de wegligging. Jammere is wel dat je bij tesla alleen nog ACC krijgt en verder maar voor €100 p/m self driving moet abonneren.

• Reckoner
  • Nu online
ExoFun schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:42:
[...]

Heb je ook de xpeng g6 standaard gekozen? Of hebben we het hier over een LR variant?
Oh ja, dit gaat wel om een LR variant.

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 14:42
Kurgan schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:11:
[...]

Dus onder de streep is een licht interieur misschien wel schoner.
Precies dat. Eerder geneigd om schoon te maken.

• Frie2
  • Nu online
Heeft iemand bij kopen Xpeng een deal kunnen maken met korting op die idioot hoge afleverkosten?

• roel00
Jarus20 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:54:
[...]

We rijden op het werk met enkele Tesla's en ook andere electrische merken overigens waar nooit kosten aan zijn. En daar wordt nooit iets aan gedaan, behalve banden of als er eens iets van melding is. Maar zoals gezegd, dat is vrijwel nooit, alleszins niet onder de 100.000 of 150.000 km. En hoeveel km gaat de vraagsteller doen per jaar? Ik blijf erbij dat leasing belachelijk duur is voor electrische auto's. De eerste 100.000km heb je normaal gezien geen onderhoud - noch andere kosten, tenzij verplicht onderhoud omwille van de garantie die anders vervalt. Dat hebben wij bij de niet-Tesla merken. Maar 100.000 km is dus 25.000 km / jaar als hij over 4 jaar least. En onderhoud zou max. ca. 400 euro / jaar mogen zijn. En hij betaalt met lease vergeleken met gewone bank afbetaling 300 euro / maand extra. Heb je nog veel over na dat verplicht 'onderhoud'.

Al de rest wat je opnoemt, aandrijfassen, remklauwen, wielophanging, enz. mag ik hopen dat je daar geen kosten aan hebt onder de 200.000km.

Blijven banden en ruitewissers.. ja, dat zijn nu echt de enorme kosten. :) Ruitenwissers is 2x niks en banden kan je met 300 euro / maand ook wel kopen zeker en nog veel overhouden. 300 euro per maand is 14.400 euro / 4 jaar. :) Over 5 jaar is het nog meer dat je bespaart. Daar kan je wel een paar banden en ruitenwissers mee kopen en nog op het verplicht onderhoud gaan.
Schrijft wel lekker af, zo'n niet-onderhouden Tesla. :P

• Flying
  • Nu online
Frie2 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:43:
Heeft iemand bij kopen Xpeng een deal kunnen maken met korting op die idioot hoge afleverkosten?
Zeker, het afleverpakket gratis gekregen.

• roel00
Frie2 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:43:
Ja. Maar omdat Xpeng een agency model hanteert, is er geen marge waarover je kunt onderhandelen. Er moet dus wat tegenover staan als je korting wil. Die afleverkosten zijn ook niet de werkelijke kosten, maar houden de prijs van de auto kunstmatig laag.

• Flying
  • Nu online
Bij stond daar iets tegenover: het gedoe met testrit/aankoop. Dat creëert onderhandelingsruimte.

• Kurgan
@Flying Wat voor gedoe was dat dan? Ik probeer namelijk al meer dan een week een afspraak te maken voor een proefrit met de P7+ maar gewoon nul reactie.

• Flying
  • Nu online
@Kurgan snelle reactie op de aanvraag, maar alles daarna was moeilijk. Op de dag van de proefrit was de verkoper afwezig, stond ik niet ingepland, maar ben ik wel geholpen door iemand anders. Alles daarna was 0 reactie. Uiteindelijk filiaalmanager erbij gehaald en daarna vlot geholpen. Ter info, een vriend van een vriend had er ook een auto gekocht en was ook weken bezig enkel om de aankoop te kunnen doen. Alsof ze niet willen verkopen.

• Dreadramon
Bij welk filiaal hebben we het over? Ben in Eindhoven over het algemeen snel en netjes geholpen. Maar ruimte voor onderhandeling is er niet echt, heb ik de indruk.

• Reckoner
  • Nu online
Dreadramon schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:13:

Iemand hier overigens toevallig ervaring met Ecar.nl? Zij leveren de autos net iets goedkoper dan het Xpeng center (scheelt vooral de schofterige afleverkosten). Ze gaven aan dat ze naast autoverkoper ook autos importeren voor verschillende merken (lijkt te kloppen na onderzoek van Google), waaronder ook voor Xpeng.
Ik kende ze nog niet, maar lijkt inderdaad het geval te zijn. Lijkt er wel op dat ze vooral auto's die op voorraad zijn in Duitsland overnemen. Deze hebben dan wel oorspronkelijk een Duits kenteken en moeten dan op NL kenteken gezet worden door ze. Ik weet niet of dat verder nog nadelen heeft.
Verder geven ze aan dat je gewoon de fabrieksgarantie hebt en ook onderhoud bij Xpeng kan laten uitvoeren.

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Het contact met Xpeng is wel een beetje een rode draad die vaker terugkomt. Zelf ook hele slechte ervaringen met de after sales, afspraken die niet worden nagekomen, terugbelverzoeken die nooit plaatsvinden.

Het algemene support-adres is ook iemand die met een beetje Google Translate wat standaard antwoorden opstuurt. Nee, ik gun eenieder hier dat alles goed gaat met je auto of dat je leasemaatschappij wat druk kan zetten, want als er eenmaal iets niet goed loopt is het alleen maar ellende.

• Reckoner
  • Nu online
Hier ook geen positieve ervaringen met het contact met Xpeng. Op mails reageren ze heel laat. Telefoon wordt vaak niet opgenomen. Wanneer er aangegeven wordt dat een collega me later terugbelt gebeurt er daarna niets.

Voordat ik ging bestellen gaven ze aan dat de auto op voorraad is en als ik bestel meteen kan bellen zodat die specifieke auto aan mijn order gekoppeld kan worden. Dat was geregeld.
Paar dagen erna maar eens gebeld met de vraag wat de status is, hadden ze toch die auto van mijn order gehaald en sta ik in de wachtrij voor een nieuwe die nog gebouwd moet worden en duurt het dus opeens een maand langer. Niet even gebeld of gemaild met een update...

Lijkt me niet dat ze het zo ontzettend druk hebben.

• Flying
  • Nu online
De ervaringen zijn gelijkaardig. Ik ga geen filiaal noemen, want de relatie is nog steeds belangrijk, maar ik denk dat er zowel in NL als BE meerdere in hetzelfde bedje ziek zijn. Het zal niet helpen dat de marges voor de dealer niet zo heel groot zijn.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Filiaal Eindhoven is altijd prima bereikbaar, zowel via email als telefoon.

• CoyoteSwan
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-09 09:36
De L03 is te bekijken in Xpeng Center Amsterdam/Badhoevedorp. Onbekend welke uitvoering (maar zeker niet de RWD LR U grrr). Nog steeds vier maanden levertijd.

[ Voor 3% gewijzigd door CoyoteSwan op 31-07-2026 19:06 ]

• Ted_W
  • Nu online
CoyoteSwan schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:05:
De L03 is te bekijken in Xpeng Center Amsterdam/Badhoevedorp. Onbekend welke uitvoering (maar zeker niet de RWD LR U grrr). Nog steeds vier maanden levertijd.
Goed om te weten aangezien ik die op het oog heb. Dank voor de tip! Blijkbaar komt september vroeg dit jaar.

Afgezien van de Ultra zijn de andere uitvoeringen qua in- en exterieur toch hetzelfde of heb ik iets gemist?

[ Voor 13% gewijzigd door Ted_W op 31-07-2026 19:26 ]

• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Exocet schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:25:
Filiaal Eindhoven is altijd prima bereikbaar, zowel via email als telefoon.
Dan zal ik ze komende week maar eens bellen want tot nu toe zijn mijn beide mails onbeantwoord gebleven. Helaas geen goede eerste indruk op deze manier.

Never gonna let you down

• nl1bzw
Kurgan schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:16:
@Flying Wat voor gedoe was dat dan? Ik probeer namelijk al meer dan een week een afspraak te maken voor een proefrit met de P7+ maar gewoon nul reactie.
Bij xpeng Breukelen was het zo geregeld

• Frie2
  • Nu online
Met zo weinig verkooppunten zou men extra gefocust moeten zijn op klantcontact.

In een AutoWeek podcast werd het succes van Chinese merken onder de loep genomen. Conclusie was dat merken met veel verkooppunten het meest succesvol waren. Xpeng heeft dan nog een flinke uitdaging. Met 5 adressen waarvan 3 in de randstad en 1 alleen voor service is het wel erg dun gezaaid als het om nieuwe klanten lokken gaat.

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:19
Dreadramon schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:13:
Ben ook in de markt voor een Xpeng. Vandaag een proefrit gemaakt in een Kia EV5 en hoewel een prima om auto voelt een G6 toch als iets meer auto voor iets minder geld. Mis je alleen wel de betrouwbare naam van Kia.

Ik ben ik aan het kijken naar xpeng, ben benieuwd naar bovenstaande en aanvullend: waar laat je de auto onderhouden?

Ik woon in Enschede, en met mijn huidige BYD die ik destijds bij Louwman kocht (was destijds de enige importeur) moest ik naar Arnhem voor onderhoud. Is niet erg, maar wel onhandig.

• Ted_W
  • Nu online
AadFrancissen schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:51:
[...]

Ik ben ik aan het kijken naar xpeng, ben benieuwd naar bovenstaande en aanvullend: waar laat je de auto onderhouden?

Ik woon in Enschede, en met mijn huidige BYD die ik destijds bij Louwman kocht (was destijds de enige importeur) moest ik naar Arnhem voor onderhoud. Is niet erg, maar wel onhandig.
Ik ben bang dat het dan Zwolle gaat worden. Voor zover ik weet hebben ze geen samenwerking met een andere merk voor onderhoud.

• Dreadramon
AadFrancissen schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:51:
[...]

In Eindhoven. Maar ik woon 15 minuten van het Service Center, dus ik snap dat dat voor sommigen een argument is. Maar voor mij persoonlijk niet.

• nl1bzw
Zijn hier nog mensen op het forum die problemen hebben met de trekhaak?

• Frie2
  • Nu online
Ted_W schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:00:
[...]

Ik ben bang dat het dan Zwolle gaat worden. Voor zover ik weet hebben ze geen samenwerking met een andere merk voor onderhoud.
Enschede - Zwolle = 75km 1uur (x2 op en neer)

En voor verkoop naar Utrecht (bij Zwolle staat alleen Service) en dat is 140km 1,5 uur

Xpeng verwacht wel dat je dat er veel voor over hebt om klant te zijn...

• Reckoner
  • Nu online
CoyoteSwan schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:05:
Ik heb vandaag even gekeken. Daar staat de Ultra uitvoering. Je moet er wel naar vragen om de auto te kunnen zien. Proefritten schijnen pas vanaf oktober gemaakt te kunnen worden en leveren vanaf november.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

En wat vond je in het echt?

is everything cool?

• Reckoner
  • Nu online
Zeker een mooie auto! Ze hebben m in het grijs. Ik ga zelf toch voor de G6 long range omdat het wel echt wat ruimer is.

De L03 zou voor mij alleen interessant zijn geweest als de long range ultra hier beschikbaar zou zijn. De normale long range heeft niet de nieuwe chip en sommige onderdelen niet de beste optie (zoals massage functie). De L03 is wel echt een mooiere auto (vind ik).

• Dreadramon
Uiteindelijk was voor mij ruimte ook de doorslaggevende factor voor de G6. Wel enkel op basis van plaatjes en afmetingen.

Daarnaast was de presentatie indrukwekkend, maar bijna alle fancy opties zijn enkel beschikbaar op de Ultra. Die duurder uitvalt dan de G6LR.

• Ted_W
  • Nu online
Ik heb de L03 vandaag ook gezien in Badhoevedorp, voorlopig de enige in NL volgens de verkoper, tot ergens in oktober wanneer er dan ook proefritten gemaakt kunnen worden. Het is een zilveren Ultra met lichte bekleding voor degenen die geïnteresseerd zijn. Voor de privé financiering komt er ook een actie tarief van 3% volgens dezelfde verkoper. Prijzen voor privé financiering en private lease komen volgende week op de website.

• Leiden85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:44
Heeft iemand ook al iets gehoord over of/wanneer de L05 komt? Lijkt qua ruimte tussen de G6 en G9 te komen.

• Reckoner
  • Nu online
Ted_W schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:21:
Ik heb de L03 vandaag ook gezien in Badhoevedorp, voorlopig de enige in NL volgens de verkoper, tot ergens in oktober wanneer er dan ook proefritten gemaakt kunnen worden. Het is een zilveren Ultra met lichte bekleding voor degenen die geïnteresseerd zijn. Voor de privé financiering komt er ook een actie tarief van 3% volgens dezelfde verkoper. Prijzen voor privé financiering en private lease komen volgende week op de website.
Die je zag is niet de enige in NL, ze hebben er namelijk nog een daar. Is echter precies dezelfde uitvoering en kleuren.

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:47

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ted_W schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:21:
De G6 heeft een tarief van 0,99% bij privé financiering. De P7+ zit op 2,99%.

• Frie2
  • Nu online
Leiden85 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:52:
Heeft iemand ook al iets gehoord over of/wanneer de L05 komt? Lijkt qua ruimte tussen de G6 en G9 te komen.
Nog ff geduld als je dit plaatje moet gelovenAfbeeldingslocatie: https://images.carexpert.com.au/resize/960/-/cms/v1/media/xpeng_damianroyce_210726_dsmy_pxl.jpg

• Ted_W
  • Nu online
Reckoner schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:07:
[...]

Die je zag is niet de enige in NL, ze hebben er namelijk nog een daar. Is echter precies dezelfde uitvoering en kleuren.
Dan heb ik die gemist en ging ik vanuit wat de verkoper tegen mij zei.
EXCalibur_EeK schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:32:
[...]

De G6 heeft een tarief van 0,99% bij privé financiering. De P7+ zit op 2,99%.
Ja, de L03 krijgt net als de P7+ ook die 2,99% werd er vandaag tegen mij gezegd toen ik in Badhoevedorp was.

• nl1bzw
Mijn P7+ LR is besteld. wit, wit, trekhaak. Levertijd, maart 2027.

• Flying
  • Nu online
@nl1bzw dat is een even lange levertermijn als ik had (juni > begin februari). Ik hoop nog steeds dat ze sneller leveren. Ik had zelfs liever de leveringen van de huidige modellen zien versnellen i.p.v. een nieuw model te introduceren.

• ExoFun
Heb die van mij ook gereserveerd de witte g6 standard met trekhaak. Vandaag de Tesla model y geprobeerd maar die voelde een stuk minder premium aan.

• nl1bzw
Flying schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:21:
@nl1bzw dat is een even lange levertermijn als ik had (juni > begin februari). Ik hoop nog steeds dat ze sneller leveren. Ik had zelfs liever de leveringen van de huidige modellen zien versnellen i.p.v. een nieuw model te introduceren.
Ze konden sneller leveren, indien ik voor een andere kleur zou kiezen, maar ik wilde wit :)

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

nl1bzw schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:09:
[...]

Ze konden sneller leveren, indien ik voor een andere kleur zou kiezen, maar ik wilde wit :)
Weet je toevallig welke kleuren wél snel leverbaar zijn? Geldt dit alleen voor de zwarte (dat had je eerder gepost) of ook andere kleuren dat je weet? De p7+ staat naast de 7gt ook op mijn shortlist als nieuwe lease.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 02-08-2026 20:38 ]

is everything cool?

• SpikeHome

• KWOAD
nl1bzw schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 15:34:
Zijn hier nog mensen op het forum die problemen hebben met de trekhaak?
Nee, vooral omdat ik ‘m nog maar één keer gebruikt heb voor een aanhangwagen. Nog niet voor een fietsendrager.

Voor de rest: er zijn issues met de trekhaken van de faceliftversies van de G6. De vergrendeling schiet tijdens gebruik los.

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik vind zijn video's prima om te kijken, maar hij moet wel stoppen met al die superlatieven (ultra, geweldig, super etc.). Hij doet dat in andere video's ook en dat voegt niet veel toe. Ik heb wel het idee dat hij heel erg fan is van XPENG, dus vind zijn video's enigzins biased.

is everything cool?

• nl1bzw
FREAKJAM schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:49:
[...]

Weet je toevallig welke kleuren wél snel leverbaar zijn? Geldt dit alleen voor de zwarte (dat had je eerder gepost) of ook andere kleuren dat je weet? De p7+ staat naast de 7gt ook op mijn shortlist als nieuwe lease.
Weet het helaas niet van andere kleuren. Ze hebben in Breukelen een productie lijst dus wellicht even contact opnemen met ze

• Flying
  • Nu online
Ik heb de G6 en G9 in de showroom in het wit gezien en ik was overtuigd voor mijn bestelling. Op de P7+ met de zwarte bovenkant vind ik dat het meest contrastrijk ook. De andere auto hier is een zandbeige met zwarte bovenkant ook en dat is nog steeds, na enkele jaren, erg mooi.

• SpikeHome
FREAKJAM schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 21:49:
[...]

Ik vind zijn video's prima om te kijken, maar hij moet wel stoppen met al die superlatieven (ultra, geweldig, super etc.). Hij doet dat in andere video's ook en dat voegt niet veel toe. Ik heb wel het idee dat hij heel erg fan is van XPENG, dus vind zijn video's enigzins biased.
AW had ook filmpje over de 7+ die hadden voornamelijk over het irritante hulp systemen.

Al met al wil ik mijn huidige Y vervangen maar weet niet of ik xpeng aan durf (privé auto he).

De Mercedes cla stond op mijn lijstje ook maar die is eraf vanwege de vele problemen die ik lees voor en best dure auto.

Over zijn nog de nieuwe Y, id7 of xpeng en twijfel nog met zeekr die laatste 2 chinezen vind ik beide eng om daar mijn geld in te steken.

En anders wachten we nog wel even niks moet.

• nl1bzw
Heb in de P7+ gereden, maar had geen problemen met de rij hulp systemen. Mocht je je er wel aan storen, dan kan je een xcombo aanmaken. Als auto in drive wordt gezet, dan de volgende systemen uitschakelen.

Het is voor mij ook een prive aankoop. Het blijft een beetje een gok (wel heeft vw veel geld in xpeng gestoken), maar die auto voelde zo fijn aan.

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:54
Na een half jaar verder (en 13K) nog steeds erg tevreden met mijn G6 LR. Het is weliswaar lease maar nog 0 problemen gehad met de Xpeng.

Via Xcombo wel aantal hulpsystemen uitgezet die je 1x middels ok moet activeren als je in de auto stapt. De Pilot assist werkt echt super en als je 1 hand aan het stuur houd krijg je ook geen melding van draai aan het stuur.

Eind vorig jaar in 6 auto's gereden waaronder 3 niet chinese (EV6, Mach E en Model Y) maar de BYD S7 en de Xpeng G6 staken er met kop en schouder bovenuit :)

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:52
*verkeerd topic

[ Voor 100% gewijzigd door Juancho op 04-08-2026 17:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• Kurgan
Ik heb nu een paar keer geprobeerd een afspraak te maken voor een proefrit met een P7+. Ik heb het met verschillende e-mail adressen geprobeerd en de spamfilters gecontroleerd maar van Rotterdam krijg ik gewoon nul reactie. Gisterenmiddag aanvraag ingediend bij Breukelen en vanochtend werd ik al gebeld om het in te plannen. Blijkbaar wil men in Rotterdam niet verkopen. :/ Dat ga ik bij de proefrit uiteraard wel even melden.

• Frie2
  • Nu online
Op Trustpilot staan 79 Xpeng reviews. De positieve gaan over de auto, de negatieve over de klantcontacten. Niet terugbellen, niet reageren op emails, auto voor proefrit die toch niet beschikbaar is, geen aandacht in de showroom. After sales ook een drama en onderdelen voorziening slecht.

Dus als je het geluk hebt er een te mogen kopen en hij is probleemvrij dan ben je spekkoper. Maar anders...

Vooral dat lakse voordat er een koop is. Ze weten dat potentiële klanten er moeite voor gedaan hebben om naar het filiaal te komen omdat er niemand om de hoek woont maar meestal 10-tallen km veraf tot over de 100km. En dan zo nonchalant doen. Als ik de verkoop aantallen van Xpeng zie dan mogen ze echt wel 10x beter hun best doen.

• nl1bzw
Als je op Trustpilot op BMW of VW zoekt, dan komen die nog slechter uit de bus.

Ik kan Trustpilot niet echt een betrouwbaar platform noemen.

[ Voor 28% gewijzigd door nl1bzw op 04-08-2026 11:52 ]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:52
Frie2 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:19:
Op Trustpilot staan 79 Xpeng reviews. De positieve gaan over de auto, de negatieve over de klantcontacten. Niet terugbellen, niet reageren op emails, auto voor proefrit die toch niet beschikbaar is, geen aandacht in de showroom. After sales ook een drama en onderdelen voorziening slecht.

Dus als je het geluk hebt er een te mogen kopen en hij is probleemvrij dan ben je spekkoper. Maar anders...

Vooral dat lakse voordat er een koop is. Ze weten dat potentiële klanten er moeite voor gedaan hebben om naar het filiaal te komen omdat er niemand om de hoek woont maar meestal 10-tallen km veraf tot over de 100km. En dan zo nonchalant doen. Als ik de verkoop aantallen van Xpeng zie dan mogen ze echt wel 10x beter hun best doen.
Wellicht ook een reden waarom leasemaatschappijen merken als Xpeng nog in een hogere risicoklasse zetten (dus duurder in de lease).

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

Pagina: 1 ... 65 ... 69 Laatste