Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste
Acties:

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:40
ExoFun schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:11:
Iemand nog meer een uitnodiging gehad om bij het launch event in Utrecht te zijn voor de Lo3?
Nee, ik heb me ook alleen ooit aangemeld voor de nieuwsbrief maar niet voor een launch event. Is die datum al bekend?

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53
Ted_W schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:32:
[...]

Nee, ik heb me ook alleen ooit aangemeld voor de nieuwsbrief maar niet voor een launch event. Is die datum al bekend?
28 August wordt bij mij gecommuniceerd maar mogelijk hebben alle Xpeng locaties een andere datum.

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 02-09 14:40
ExoFun schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:35:
[...]

28 August wordt bij mij gecommuniceerd maar mogelijk hebben alle Xpeng locaties een andere datum.
Hier de 27ste :) Rotterdam

• ferminem
Iemand nog meer een uitnodiging gehad om bij het launch event in Utrecht te zijn voor de Lo3?
Yes 27ste

• Ted_W
Ik ben heel benieuwd naar de paarse L03 in het echt, hopelijk hebben ze die bij de launch event. De dealer in Badhoevedorp vertelde mij dat het dezelfde paarse kleur is als op de G6 maar volgens mij is dit niet zo.

[ Voor 38% gewijzigd door Ted_W op 13-08-2026 19:11 ]

• ferminem
Ted_W schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:10:
Ik ben heel benieuwd naar de paarse L03 in het echt, hopelijk hebben ze die bij de launch event. De dealer in Badhoevedorp vertelde mij dat het dezelfde paarse kleur is als op de G6 maar volgens mij is dit niet zo.
Dat is 100% een andere paars

XPeng G6: Deze maakt gebruik van de kleur Stellar Purple (geïntroduceerd bij de opfrisbeurt/facelift van de G6).

XPeng L03: Deze is leverbaar in de paarse lakkleur genaamd Phantom Purple.

L03 is donkerder en veranderd ook wat in het licht super mooi.

[ Voor 29% gewijzigd door ferminem op 13-08-2026 19:20 ]

• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Crawl NL schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:17:
[...]

Mag je best weten :) onder de rook van Arnhem. Het is niet alleen de afstand, al is dit wel de hoofdreden. Het is ook of Xpeng door deze wijze van ‘een auto aan de man brengen’, dit gaat zorgen voor tegenvallende verkoopcijfers en zich gaan terugtrekken. Maar goed, dit is puur onderbuikgevoel en tot op heden op niets gebaseerd. We worden overspoeld met Chinees merken, er zullen er toch op den duur wat gaan omvallen lijkt me. Maar ook dit is pure speculatie, dus trek je niets aan van mijn motivatie om Xpeng ‘vooralsnog’ van mijn wensenlijst te halen. Ik heb nog anderhalf jaar dus wie weet ;)
Wij rijden inmiddels 4,5 jaar in een MG. Destijds, dus bijna 5 jaar geleden, begon de opmars van de Chinese auto in Nederland. Inmiddels vinden we al die Chinese merken (MG, BYD, Leapmotor, Zeekr, Aiways, Hongqi, Lynk & Co, NIO, XPENG, Polestar enzovoort) bijna vanzelfsprekend, maar toen wij ons aan het oriënteren waren, vond een groot deel van de Nederlanders het nog maar ‘eng’.

Destijds hebben wij bewust gekozen voor een Chinees merk met een groot dealernetwerk erachter, in dit geval Van Mossel. Het idee daarachter was dat een grote partij zo’n merk niet zomaar laat vallen. Daarom zou ik tegenwoordig ook met een gerust hart een BYD (Louwman), Leapmotor (Stellantis) of XPENG (Emil Frey) durven aanschaffen. Er zitten grote partijen achter die niet zomaar zullen vertrekken.
MooDyBLueS schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:13:
[...]

Wellicht ter overweging: ervan uitgaande dat je niet een auto met veel problemen krijgt, hoe vaak moet je nu bij de dealer/center/service zijn? Proefrit, bestellen en ophalen en dan eens in de 30.000 km onderhoud.

En Zwolle heeft een service center, maar zonder te weten waar je woont is dat natuurlijk de vraag of dat dichterbij is voor je. Ook kan Xpeng wellicht gaan uitbreiden, al is dat de vraag natuurlijk of en wanneer.

Wat ik ermee wil zeggen: stel het is dé perfecte auto voor jou, dan zou ik er wel iets voor over hebben als je uiteindelijk 1x per jaar ongeveer terug moet. Maak je er gelijk een dagje weg van ofzo. :P
Toch kan het erg vervelend zijn als de dichtstbijzijnde servicevestiging op een uur rijden ligt. Je bent dan al snel een hele ochtend, of soms nog langer, kwijt voor een simpele onderhoudsbeurt, omdat je niet altijd als eerste aan de beurt bent.
Hoe kom je daarbij? Heb je een proefrit aangevraagd via het formulier, waardoor je op deze lijst bent terechtgekomen?

Never gonna let you down

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Interessante video: YouTube: Xpeng L03 Dynamic Review: All Look and No Good?

Toch fijn dat we hier een extra schermpje krijgen achter het stuur, dus niet helemaal afhankelijk van de HUD die niet altijd goed zichtbaar is.

• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

EXCalibur_EeK schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 22:09:

Toch fijn dat we hier een extra schermpje krijgen achter het stuur, dus niet helemaal afhankelijk van de HUD die niet altijd goed zichtbaar is.
Eens. Persoonlijk word ik wagenziek/misselijk van HUDs, dus dat is het eerste wat ik uitzet (of afdek als uitzetten niet mogelijk is).

Never gonna let you down

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:34
Heeft een Xpeng waarschuwingen voor flitspalen?

Auto van mijn vrouw waarschuwt met beeld en geluid. Mijn auto geeft alleen waarschuwingsborden bij routeplanning.

En Xpeng?

[ Voor 4% gewijzigd door Frie2 op 14-08-2026 12:56 ]

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
EXCalibur_EeK schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 22:09:

Wat bedoel je met HUD die niet altijd goed zichtbaar is?

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19
Is er ergens een mooi overzicht van Xpeng accessoires? Waarschijnlijk kan ik deze maand mijn G6LR ophalen en wil ik alvast wat accessoires bestellen.

Ik overweeg om de Kovvar vloermatten te bestellen (rubber voor en achter en duogrip rubber voor de kofferbak). Iemand ervaring met deze matten?

Verder zoek ik nog een goede center console organizer en wellicht voor de opbergruimte aan de onderkant (bij de USB poorten).

Nog andere tips? Zo'n matje voor de wireless chargers? Dividers voor opbergruimte in de deuren?

Ik heb alvast een 256gb Sandisk ultra fit USB stick besteld.

[ Voor 7% gewijzigd door Reckoner op 14-08-2026 13:33 ]

• mattlok
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:52
Reckoner schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:13:
Is er ergens een mooi overzicht van Xpeng accessoires? Waarschijnlijk kan ik deze maand mijn G6LR ophalen en wil ik alvast wat accessoires bestellen.

Ik overweeg om de Kovvar vloermatten te bestellen (rubber voor en achter en duogrip rubber voor de kofferbak). Iemand ervaring met deze matten?

Verder zoek ik nog een goede center console organizer en wellicht voor de opbergruimte aan de onderkant (bij de USB poorten).

Nog andere tips? Zo'n matje voor de wireless chargers? Dividers voor opbergruimte in de deuren?

Ik ben erg tevreden over de opbergbakken voor de deuren en voor de middenconsole. En zo'n rubberen matje voor de wireless chargers en bekerhouders is ook een aanrader. En goedkoop via Ali. In de Xpeng Discord worden regelmatig ook aanbevelingen gedeeld.

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09 15:44
Frie2 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:56:
Heeft een Xpeng waarschuwingen voor flitspalen?

Auto van mijn vrouw waarschuwt met beeld en geluid. Mijn auto geeft alleen waarschuwingsborden bij routeplanning.

En Xpeng?
Ja, in elk geval de vaste flitsers en trajectcontrole. Mobiel weet ik niet zeker. Hangt denk ik af van de bron (Tom Tom).

• KWOAD

Ja, veel van die accessoires heb ik ook:

- Matten voor in kofferbak: echt aan te raden
- inlay bij telefoonlader en beker houder: blijft langer mooi en makkelijker schoonmaken, ook aanrader
- V2L-adapter: kan altijd handig zijn. Bij evt. stroomuitval handig om bepaalde apparaten in huis toch even wat stroom te geven.

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

MooDyBLueS schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:07:
[...]

Wat bedoel je met HUD die niet altijd goed zichtbaar is?
Video niet gezien? Daar laat ie enkele voorbeelden zien wanneer de HUD niet meer af te lezen is. Rond 6m50s.

[ Voor 3% gewijzigd door EXCalibur_EeK op 14-08-2026 14:51 ]

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-08 22:00
Ja, en aangemeld, hapje en drankje gaat er altijd wel in tenslotte.

Zendure 2400 AC+ 16,8 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 7.7200wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh

• MooDyBLueS
  • Niet online
EXCalibur_EeK schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:50:
[...]

Video niet gezien? Daar laat ie enkele voorbeelden zien wanneer de HUD niet meer af te lezen is. Rond 6m50s.
Ah dat, nee ik had niet door dat je het over een fragment in de video had. :P

Nu wel gezien en op video is altijd lastig beoordelen, maar ik heb dit ook in mijn EV6 deels hoor. Ik kan natuurlijk niet beoordelen of de helderheid vergelijkbaar is, maar dit is denk ik altijd een "issue" want HUD's zijn altijd geprojecteerd op de ruit en dus ben je afhankelijk van omgevingslicht. Ik heb het bijv. met de EV6 ook als het asfalt nat is en als een spiegel werkt met de zon erop, dan zie je ook niks van de HUD. En met een gepolariseerde zonnebril is het ook veel donkerder. Maar zeg 80-90% van de tijd is het een fijne toevoeging. De keren dat ik iets niet kan aflezen gebruik ik het normale scherm achter het stuur, Xpeng zal niet anders zijn. Hoogstens het verschil in helderheid.

• ar3
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 01-09 20:39

ar3

Drexz schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:04:
Ik ben momenteel op vakantie en mijn Xpeng (G9) wil niet laden bij de Tesla supercharger hier. Toen ik een beetje zat te Googlen kwam ik dit artikel tegen

https://www.notebookcheck...erchargers.1364942.0.html

Klopt dit? Dat er een nieuwe update komt die het laden bij superchargers moet verbeteren? Mijn auto begint trouwens wel te laden maar na ongeveer een minuut stopt het en geeft de Tesla lader een error, heb 3 verschillende geprobeerd (wel allemaal op dezelfde locatie).

Ik vond later ook deze link https://xpengswitzerland....ing-and-comfort-features/

Maar het zijn beide een beetje vage sites.
5.9.5 is al uitgerold en ik heb al wel eens gelezen dat mensen nu wel kunnen laden waar het eerst niet kon. Daarnaast is tesla ook bezig zijn netwerk naar V4 te upgraden. Dan kun je daar ook met 800 volt laden. (zie bv bijgevoegd youtube filmpje met een bizar enthousiaste duitser ;-)). Begrijp dat er bij harderwijk ook een v4 upgrade is geweest, maar ben daar zelf niet geweest. Heb je op vakantie niets aan, maar misschien wel leuk om te weten. Overigens is die notebookcheck best wel een gerenommeerde site, hebben goede reviews voor laptops etc....

YouTube: Durchbruch am Tesla Supercharger: 800V XPENG lädt endlich mit voller Power und über 400 KW!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:07
Yup

• MooDyBLueS
  • Niet online
Weet iemand dit of is er iemand al eens eerder tegenaan gelopen?

Ik vergelijk de Xpeng G9 met de BMW iX3 en Volvo EX60 en omdat het om privé aankoop gaat ging ik zojuist ook bij Univé waar we voor autoverzekering zitten de verzekering er eens bijpakken. Ik heb weleens meegemaakt dat een bepaald model bizar veel duurder is dan een ander namelijk.

Maar wat schetst mijn verbazing: Univé zegt doodleuk "dit merk is alleen WA te verzekeren". Ik heb meerdere opties geprobeerd: zonder kenteken een nieuwe G9 of P7+, met kenteken een occasion G9 of G6, allemaal dezelfde melding. En ik heb ook nog een paar andere merken als Polestar en BYD erbij gepakt: geen probleem.

Heeft iemand dit weleens eerder meegemaakt? Ik vind dit vrij bizar. Waar zou dit mee te maken hebben?

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09 14:49
Ik heb bij Unive een G9p in de verzekering sinds 2 jaar. Wel schade mee gereden, dus misschien worden die G9s te duur voor hun O-)

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
Weet iemand of er nog kortingen zijn te verkrijgen bij de Xpeng dealer? Ik heb de P7+ als nr.1 kandidaat voor mijn lease auto.

• MooDyBLueS
  • Niet online
kramon schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:36:
Ik heb bij Unive een G9p in de verzekering sinds 2 jaar. Wel schade mee gereden, dus misschien worden die G9s te duur voor hun O-)
Nou, je wordt bedankt... :P Misschien dat het met onderdelen te maken heeft, als dat relatief erg duur is, dan snap ik dat ze misschien gestopt zijn met de all-risk en wa+casco verzekering.

• MooDyBLueS
  • Niet online
BlacKstaR- schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:39:
Weet iemand of er nog kortingen zijn te verkrijgen bij de Xpeng dealer? Ik heb de P7+ als nr.1 kandidaat voor mijn lease auto.
Wat ik begreep is dat het vaste prijzen zijn. Zelfs inruil is geen onderhandeling mogelijk omdat die simpelweg door jezelf qua foto's aangeleverd moet worden en het bod wat de handel geeft is wat je krijgt.

• KWOAD
MooDyBLueS schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:32:

Ik vergelijk de Xpeng G9 met de BMW iX3 en Volvo EX60 en omdat het om privé aankoop gaat ging ik zojuist ook bij Univé waar we voor autoverzekering zitten de verzekering er eens bijpakken. Ik heb weleens meegemaakt dat een bepaald model bizar veel duurder is dan een ander namelijk.

Maar wat schetst mijn verbazing: Univé zegt doodleuk "dit merk is alleen WA te verzekeren". Ik heb meerdere opties geprobeerd: zonder kenteken een nieuwe G9 of P7+, met kenteken een occasion G9 of G6, allemaal dezelfde melding. En ik heb ook nog een paar andere merken als Polestar en BYD erbij gepakt: geen probleem.

Heeft iemand dit weleens eerder meegemaakt? Ik vind dit vrij bizar. Waar zou dit mee te maken hebben?
Bij het verzekeren van mijn G6 heb ik ook even rondgekeken, en inderdaad niet elke verzekeraar accepteert een Xpeng. Heeft het niet alleen te maken met onzekerheid rondom een nog relatief onbekend merk, maar ook met aantal PK’s en gewicht, waarbij ze dus EV’s een hoger risico toedelen.

• MooDyBLueS
  • Niet online
KWOAD schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 11:59:
[...]

Bij het verzekeren van mijn G6 heb ik ook even rondgekeken, en inderdaad niet elke verzekeraar accepteert een Xpeng. Heeft het niet alleen te maken met onzekerheid rondom een nog relatief onbekend merk, maar ook met aantal PK’s en gewicht, waarbij ze dus EV’s een hoger risico toedelen.
Dat laatste lijkt mij sterk, want ik heb ook de Volvo EX60 P12 met 680 pk bekeken en een Porsche Taycan met ook zoiets en die zijn beide gewoon te verzekeren, wel wat duurder dan de normale versies, maar dat is niet meer dan 2-3 tientjes meer. En de RWD P7+ is ook niet te verzekeren en die heeft "slechts" 313 pk.

Wel goed om te weten dat niet elke verzekeraar Xpeng accepteert, dat zet het wel spontaan onderaan mijn lijstje, want dat gedoe wil ik niet.

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:32
Heb je al eens bij United Consumers gekeken? Daar krijg ik redelijke prijzen te zien voor een G9p, zelfs iets lager dan ik nu voor mijn Lexus betaal, en gewoon bij gerenommeerde verzekeraars zoals Avéro, NN of a.s.r. Vergeet alleen niet om aan te geven dat er een klasse 4 alarm in zit (wat je er dan wel in moet laten bouwen natuurlijk, kost 700 of meer) want dat maakt voor de verzekeraars ook een hoop verschil.

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 00:01
MooDyBLueS schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:06:
[...]

Dat laatste lijkt mij sterk, want ik heb ook de Volvo EX60 P12 met 680 pk bekeken en een Porsche Taycan met ook zoiets en die zijn beide gewoon te verzekeren, wel wat duurder dan de normale versies, maar dat is niet meer dan 2-3 tientjes meer. En de RWD P7+ is ook niet te verzekeren en die heeft "slechts" 313 pk.

Wel goed om te weten dat niet elke verzekeraar Xpeng accepteert, dat zet het wel spontaan onderaan mijn lijstje, want dat gedoe wil ik niet.
Heeft niet zozeer met pk's te maken volgens mij, maar met een Chinese auto. Als iemand een stuk uit je deur rijdt is het een gedoe om dat hersteld te krijgen. Enkel Xpeng kan het herstellen voorlopig en ook daar is het niet altijd evident. Externe carosserieherstellers geraken niet aan de nodige stukken en vinden het 'te veel gedoe'. En dus bij schade veel gedoe voor de verzekering -> ze beginnen er liever niet aan.

Zal nog wel beteren neem ik aan, maar voorlopig is dat wel een puntje om rekening mee te houden ja.

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19
Welke verzekeraar raden jullie aan? Eentje die ook schade aan het panoramadak repareert zonder dat het schadevrije jaren kost.

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Stond er niet een jaar of langer geleden ook al zoiets over Unive en xpeng in dit topic? Ik meen me iets te herinneren over dat xpeng niet goed in hun systeem stond en verzekeren na een belletje geen probleem was.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

• Frie2
De voorwaarden kunnen ook veranderen. Ik ben met een Smart verzekerd bij Inshared. Bij een premieberekening nu wordt geen enkele Smart meer geaccepteerd. Bij het opgeven van merk en type volgt de melding "Sorry maar deze verzekeren we niet". Bij Xpeng mag ik eerst het hele scherm invullen inclusief schadevrij etc en dan komt de melding "Sorry! Wij verzekeren geen auto's van dit merk". Lastig.

Er wordt ook wel moeilijk gedaan bij leeftijd + vermogen. Dus voor sommige leeftijden geen performance versie :(

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ToMaSZ schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 22:26:
Stond er niet een jaar of langer geleden ook al zoiets over Unive en xpeng in dit topic? Ik meen me iets te herinneren over dat xpeng niet goed in hun systeem stond en verzekeren na een belletje geen probleem was.
Nope, kreeg het hier na een belletje niet voor elkaar, ondanks dat we er al andere voertuigen verzekerd hadden. Ze gaven aan dat het te maken had met onderdelen die niet te krijgen waren bij schade. Datzelfde geeft Promovendum ook aan.

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 07:45
Ik heb irritante schokkende ruitenwissers. Sinds aanschaf van de auto (mid juli) nog niet veel nodig gehad dus merk het vandaag pas. Is dat bij jullie ook zo? (G6)

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51
MDB1106 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 07:14:
Ik heb irritante schokkende ruitenwissers. Sinds aanschaf van de auto (mid juli) nog niet veel nodig gehad dus merk het vandaag pas. Is dat bij jullie ook zo? (G6)
Schokkend als in de wissermotor of door het 'matige' rubber van de standaard wissers?

Ik heb zelf alleen 'last' van de matige kwaliteit van de standaard wissers af en toe. Maar (nog) niet voldoende om ze te verwisselen.

• Kurgan
Als je ruitenwissers "klapperen" over het glas dan kan het zijn dat de hoek t.o.v. het glas niet klopt, het rubber moet haaks op de ruit staan. Anders wil het glas goed (en dan ook écht goed) schoonmaken ook weleens helpen. Ik heb goede ervaringen met Glaco Glass Compound.

• KWOAD
Suicyder schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 07:23:
[...]

Schokkend als in de wissermotor of door het 'matige' rubber van de standaard wissers?

Ik heb zelf alleen 'last' van de matige kwaliteit van de standaard wissers af en toe. Maar (nog) niet voldoende om ze te verwisselen.
Heb ik ook last van. Ik wacht totdat Bosch ze uitbrengt. Overigens schijnen in Noorwegen al Bosch-ruitenwissers voor de G6 te bestaan, dus ik heb goede hoop.

• The Wizard
  • Laatst online: 31-08 22:19

The Wizard

Moderator Mobile
ar3 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:42:
[...]

5.9.5 is al uitgerold en ik heb al wel eens gelezen dat mensen nu wel kunnen laden waar het eerst niet kon. Daarnaast is tesla ook bezig zijn netwerk naar V4 te upgraden. Dan kun je daar ook met 800 volt laden. (zie bv bijgevoegd youtube filmpje met een bizar enthousiaste duitser ;-)). Begrijp dat er bij harderwijk ook een v4 upgrade is geweest, maar ben daar zelf niet geweest. Heb je op vakantie niets aan, maar misschien wel leuk om te weten. Overigens is die notebookcheck best wel een gerenommeerde site, hebben goede reviews voor laptops etc....

YouTube: Durchbruch am Tesla Supercharger: 800V XPENG lädt endlich mit voller Power und über 400 KW!
In Harderwijk staan al jaren de v4 laders, op veel plekken staan ze inmiddels al. Maar in Harderwijk zijn het nog steeds de oude laadunits, dus ondanks dat de paal zelf 1000V aan kan, levert deze nog steeds maar max 400V. Ze moeten eerst de units vervangen, geen idee wanneer, in Noorwegen al wel 1000V v4 laders gezien.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51
Ik geloof dat Tesla zelf de vernieuwde v4 ook al v5 noemt (met de vernieuwde units dus). In Noorwegen is de eerste een maand of 2 geleden geactiveerd (zie Bjorn Nyland video's).

Geen idee of er v5's in Nederland op de planning staan nog voor dit jaar. Ik laad vooralsnog weinig bij Tesla om deze reden, ondanks dat het met de laadpas van de zaak mag (en kan).

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09 14:49
eLScha schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 00:25:
[...]

Nope, kreeg het hier na een belletje niet voor elkaar, ondanks dat we er al andere voertuigen verzekerd hadden. Ze gaven aan dat het te maken had met onderdelen die niet te krijgen waren bij schade. Datzelfde geeft Promovendum ook aan.
Dat was bij mijn schadegeval eerst ook zo. Echter bleek het een communicatie probleem tussen schadenet en xpeng. Die konden elkaar niet te pakken krijgen. Heeft weken geduurd. Aangezien ik mijn G9 terug wilde, heb ik zelf via via ontdekt dat ze gewoon bij Jerry/Utrecht moeten zijn. Schadenet kwam niet door de telefooncentrale heen. 06 nummer van Jerry doorgegeven bij schadenet op een donderdag. De dag erna hadden ze contact. De maandag erop kon ik mijn auto met een volledig nieuwe voorkant ophalen.

Kan me best voorstellen dat dit vaker is gebeurt en dat het meespeelt met unive/promovendum hun houding.

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 07:45
Suicyder schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 07:23:
[...]

Het zijn volgens mij alleen met de rubbers van doen, er zit af en toe een "goede slag" tussen

• atanis
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-09 09:23
Frie2 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:55:
[...]

Nog ff geduld als je dit plaatje moet geloven[Afbeelding]
Bijzonder dat de G9L ook naar NL komt. Dikke bak! En de L05 wat later. Als er EREV's komen ga ik mn Kuga inruilen.

Weet iemand of de EREV versies ook naar NL komen? In Belgie staat er wel een EREV in de configurator voor de L03, bij ons niet.

• MooDyBLueS
  • Niet online
eLScha schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 00:25:
[...]

Ah ja, dan is het gevalletje dat de reparatie bij grote schades al snel duurder kan uitvallen dan vervanging en zou een auto dus sneller financieel total loss verklaard worden, dat kost een verzekeraar klauwen met geld dus er zit wel enige logica in. Wel jammer.

Misschien moet ik eens naar Private Lease gaan kijken, geen idee of Xpeng dat zelf aanbiedt.

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
Lijkt erop dat ik mijn xpeng eind september kan gaan ophalen 🙂.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 08:47
Frie2 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:55:
[...]

Nog ff geduld als je dit plaatje moet geloven[Afbeelding]
Dit is voor de australische markt?

De X9 is in DE wel verkrijgbaar maar niet in NL

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:26

NMH

Moderator General Chat
MooDyBLueS schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:32:

Ik zag toevallig jouw vraag dit weekend en toen vanochtend dit nieuwsbericht:
Univé verzekert niet alle Chinese auto's. Dit komt volgens de verzekeraar doordat onderdelen voor sommige auto's lastig verkrijgbaar zijn, waardoor schadeherstel lang kan duren en kostbaar is.
[...]
"Een verzekeraar moet kunnen inschatten hoe een beschadigde auto kan worden gerepareerd, hoeveel tijd daarvoor nodig is en welke kosten daarbij horen. Als daar te veel onzekerheid over bestaat, kan dat gevolgen hebben voor de verzekering die voor een auto mogelijk is."
[...]
Univé gebruikt uitgerekend een voorbeeld van een Amerikaans automerk om te laten zien welke problemen er kunnen ontstaan. "Een klein scheurtje in een onderdeel bij de voorwielophanging leidde uiteindelijk tot een totallossverklaring. De beschikbare herstelinstructie schreef namelijk voor dat de volledige carrosserie moest worden vervangen."
Het heeft dus waarschijnlijk te maken met onzekerheid over de repareerbaarheid.

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 08:21
Ik heb nu sinds 1,5 week mijn p7+. De softwareversie van mijn auto wijkt af van de versienummering die bijvoorbeeld Xpeng guru noemt. Ik heb versie 5.8.7 5906. Dat build nummer zie ik alleen bij 5.9.5. Ik heb wel een aantal van de features van 5.9.5, maar niet alle. Bijvoorbeeld het uitoarkeren of bij het inparkeren de richting van de neus van de auto niet. Gekke mix van versies dus. Weet iemand hoe dit zit?

• MooDyBLueS
  • Niet online
NMH schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:20:
[...]

Ik zag toevallig jouw vraag dit weekend en toen vanochtend dit nieuwsbericht:

[...]

Het heeft dus waarschijnlijk te maken met onzekerheid over de repareerbaarheid.
Dit is een goede eye-opener met nuttige achtergrondinformatie. De titel is wel wat kort door de bocht, dus ik raad iedereen aan de hele tekst te lezen. Want niet alleen Chinese merken worden geweerd en er zijn ook Chinese merken die wél door Univé goedgekeurd zijn: BYD en Lynk & Co worden daarbij genoemd. Maar het Amerikaanse Lucid ook weer niet.

Met name dit stukje vond ik wel verhelderend:
Univé gebruikt uitgerekend een voorbeeld van een Amerikaans automerk om te laten zien welke problemen er kunnen ontstaan. "Een klein scheurtje in een onderdeel bij de voorwielophanging leidde uiteindelijk tot een totallossverklaring. De beschikbare herstelinstructie schreef namelijk voor dat de volledige carrosserie moest worden vervangen." 
Nu rijdt vandaag de dag lang niet iedereen een EV omdat het beter voor het milieu is, maar dit soort situaties zijn wel heel erg slecht. Dan vernietig je gewoon een hele auto alleen maar omdat het herstelproces niet op orde is. Eigenlijk zouden we dat als consument inderdaad ook al mee moeten wegen, en ik vind het alleen maar goed dat een partij als Univé niet uit vooroordelen handelt maar o.b.v. daadwerkelijke praktijksituaties en zich daar ook op aanpast.

Het zou goed zijn als dit breder bekend gemaakt wordt, door bijv. een partij als Univé middels nieuwsbrieven of zelfs de media die hier aandacht aan geeft. Want je wilt ook geen koelkast kopen die als volgend jaar het lampje defect is volledig moet vervangen (gechargeerd gezegd), dus waarom wel met een auto?

• Frie2
Heeft Xpeng door de assemblage activiteiten in Oostenrijk geen betere onderdelen voorziening dan de merken waarbij complete auto's uit China worden aangevoerd?

• ferminem
Frie2 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:13:
Heeft Xpeng door de assemblage activiteiten in Oostenrijk geen betere onderdelen voorziening dan de merken waarbij complete auto's uit China worden aangevoerd?
Dat heeft het idd wel, ik vind als je een auto kan kopen van Xpeng of wat dan ook in Nederland, vind ik dat verzekeraars hier gewoon aan mee moeten werken. Het slaat helemaal nergens op dat dat bij sommige verzekeraars niet kan. Dat onderdeel geneuzel slaat nergens op, genoeg voorbeelden online dat dat helemaal geen probleem is. Bij veel Europese merken moet je soms ook lang wachten en zijn de onderdelen ook niet overal beschikbaar ook veel onderdelen komen dan gewoon uit China want de meeste Europese auto's hebben Chineese onderdelen.

• MooDyBLueS
  • Niet online
@ferminem Ik raad je aan het artikel even te lezen, een eventueel lange(re) levertijd van een onderdeel is namelijk wel het kleinste probleem wat er kan ontstaan.

En vergeet niet dat verzekeringen uiteindelijk één grote bak geld betreft waaruit schades betaald moeten worden. Want hoewel een Xpeng G9 duurder is om te verzekeren dan een VW Up, is het niet zo dat jouw Xpeng G9 schade uit het potje met maandelijkse betalingen van G9 verzekerden komt. Het komt wel degelijk uit de grote pot. Dus ik vind het zelfs zeer goed dat verzekeraars ervoor opkomen dat de kosten niet te hoog worden voor de sector als geheel en op termijn voor andere klanten, want uiteindelijk moet zoiets doorbelast worden.

Dus dat het helemaal nergens op zou slaan is wel veel te kort door de bocht. Want als iemand schade aan zijn Xpeng krijgt en het kost €6000 om een bumper te vervangen (ik geef puur hypothetische bedragen) en bij een vergelijkbare Volkswagen of Volvo kost dat €3000, dan is het toch niet eerlijk dat zowel de Xpeng rijder als de VW en Volvo rijder allemaal ongeveer €100/mnd aan verzekering betalen? Waar komt die extra €3000 dan vandaan denk je? Ja, je kan de Xpeng verzekering omhoog gooien, maar dan zegt verzekeraar A dat ze dat doen, terwijl B zegt we gooien het op 1 hoop. Maar bij die laatste worden de verzekeringen voor alle verzekeringsnemers duurder.

Kijk, ik weet de bedragen ook niet, maar afgaande op wat ik in het artikel lees en er zelf inmiddels ook over opgezocht heb kan het soms nog veel erger zijn dan dat. En daarom is het alleen maar goed om daar verstandig mee om te gaan en dus in dit geval een statement af te geven dat de fabrikanten het beter op orde moeten hebben, niet alleen de onderdelen, maar ook de herstelprocessen en kosten an sich. Want dat voorbeeld wat aangehaald wordt wat ik eerder gequote had over scheurtje in de ophanging en auto total loss verklaard omdat het hele chassis vervangen moet worden volgens de fabrikant, dáár gaat het voornamelijk om.

• Ted_W
@MooDyBLueS Ik snap je punt maar het werkt natuurlijk wel 2 kanten op. Niet elke G9 bezitter zal een nieuwe bumper nodig hebben (even doorgaand op jouw voorbeeld). Dus als een G9 bezitter elke maand een hogere premie betaalt dan degene met een VW Up, wat logisch is, en er gebeuren geen ongelukken, dan komen die premies ook gewoon ten goede aan de rest die wel schade hebben, waaronder die VW Up. Dit is hoe de grote pot met geld werkt, het is een afweging van risico's en opbrengsten op totaalniveau. Je kunt daarin niet selectief zijn want ook de VW Up rijders betalen hun schade niet uit hun eigen premies. Geen enkele merk of type doet dit. Dus je kunt een schade niet 1 op 1 vergelijken en dit proberen tegen elkaar weg te strepen en vervolgens concluderen dat het niet eerlijk omdat de een veel duurder is dan de ander. Dit is niet hoe een verzekering werkt.

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Ted_W Daar heb je zeker gelijk in, het ging me juist om de echt exorbitante bedragen, want dat een bumper van van een VW Up goedkoper is dan een G9 is logisch, een bumper van een Porsche 911 is weer duurder dan die van een G9. Daarom zijn verzekeringspremies ook sowieso bepaald adhv nieuwwaarde (dat geeft een indicatie van de reparatiekosten) maar ook risicoklasse. Dus dat deel sluit ik me bij aan. Punt is alleen dat het blijkbaar door Univé en door anderen nodig geacht wordt helemaal geen verzekering aan te bieden omdat het dus té veel afwijkt en de premie extreem veel hoger zou moeten worden en zelfs dan misschien nog niet genoeg de lading dekt omdat het zo onvoorspelbaar is.

Want een verzekeraar doet een inschatting wat reparaties voor bepaalde modellen kosten en baseert daar de premies op. Gaandeweg kunnen die bijgesteld worden en soms zitten ze te hoog, dan heeft de verzekeraar een mooi extra buffertje voor de volgende keer wanneer ze te krap blijken te zitten. Maar klaarblijkelijk gaat het hier niet om verklaarbare hogere prijzen obv type auto en welke (prijs)klasse deze in opereert maar om prijzen die dat ver te buiten gaan en daardoor niet meer voorspelbaar zijn.

Zeker dat ene voorbeeld van een scheurtje in de ophanging die het hele chassis als vervanging vereist, dat staat gewoon niet in verhouding en daar valt dus voor verzekeraars niet tegenop de verzekeren. Het zal ook vast wel iets zijn wat zeker niet bij elke schade voorkomt, maar al is dit 1 op de 25 keer dan is het al behoorlijk extreem. Dat was overigens geen Xpeng, maar werd als voorbeeld gegeven wat wel daadwerkelijk is voorgevallen.

Maar goed, iedereen denkt er anders over natuurlijk en dat is prima.

[ Voor 17% gewijzigd door MooDyBLueS op 18-08-2026 15:56 ]

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 01-09 10:40

Ik heb verleden jaar direct na aflevering van de G6 Black Edition voor €85 bij Kovvar 3 premium matten besteld, stukken beter dan die schamele matten die XPeng meelevert. Ik raad deze matten van harte aan.

Voor de achterbak bij Ali een plastic mat aangeschaft en 2 covers voor tegen de rugleuning, werkt prima.

Verder bijna alles van Ali besteld (voor ongeveer €100) dat er voor de G6 te vinden was. Over het algemeen van goede kwaliteit. Ik heb daar eerder over bericht.

De order voor een frunk gaat deze week de deur uit, even zoeken naar de laagste prijs (inclousief verzending!). Dan is het wel klaar. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Henkman op 18-08-2026 18:27 ]

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 01-09 10:40
Hier de eerdere post, inclusief de matten. De black edition badges en de klevende doorzichtige telefoonmatjes zijn de Kliko in gegaan. De covers voor het gaspedaal nooit besteld. Rest bevalt prima!

• Kurgan
Ik ga zaterdag een proefrit maken met een tweedehands G9. Zijn er nog dingen waar ik specifiek op zou moeten letten?

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:01
Kurgan schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:40:
Ik ga zaterdag een proefrit maken met een tweedehands G9. Zijn er nog dingen waar ik specifiek op zou moeten letten?
Welk modeljaar? Eerdere modeljaren ondersteunen geen Android Auto of Apple Carplay bijvoorbeeld. En latere modellen (MY25) hebben ook voor de long rage/performance een LFP accu die zeker bij een privé aankoop een pluspunt kan zijn. Ze gaan namelijk in principe veel langer mee ten koste van meer gewicht.

Verder weet ik niet hoe betrouwbaar het is, maar je kunt de State of Health in het Help menu terugvinden. Geeft in ieder geval een indicatie. Maar wellicht wil je een hele accu teste van Aviloo of andere partij laten doen, want als de accu een lange tijd leeg of helemaal vol stilgestaan heeft, kan dat een flinke kostenpost zijn later. Alhoewel je natuurlijk wel de garantie houdt neem ik aan bij tweedehands aankoop. Maar toch zou ik een slechte accu laten staan.

Ik heb mijn MY25 begin dit jaar soort van tweedehands gekocht: de demo auto. Toen vooral naar SoH gekeken en of hij er optisch goed uit zag. Voor de rest vertrouwd op garantie. Had pas 8500 kilometer gereden, half jaar oud.

Als het een MY25 is, ben je waarschijnlijk wel aan de beurt vanwege de slechte trekhaken die vervangen zullen moeten worden. Maar ook dat is garantie. Als het een ouder model is, was trekhaak dacht ik een optie, dus kijken of die eronder zit als je die nodig hebt ;-) En natuurlijk kijken of je alle sleutels/pasjes hebt afhankelijk van modeljaar (ik heb één fysieke sleutel en één pasje bij de auto gekregen).

Verder kan er met een jonge G9 occasion denk ik niet zo heel veel mis zijn wat je niet gelijk merkt bij een proefrit of optisch kunt zien (extreme bandenslijtage bijvoorbeeld). Behalve dus de accu die mishandeld kan zijn. En de originele ruitenwissers die prut waren en gelijk vervangen door Bosch.

Home Assistant 🏠📱, Zonneplan 20kWh thuisbatterij 🔋🏠, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade 🌡️🚿, 4100Wp PV ☀️, XPeng G9 🚙🔌

• Fellhound
  • Laatst online: 02-09 14:53
Goedemorgen iedereen,

Ik heb in mei de Xpeng P7+ laten bestellen voor zakelijke lease. Verwacht hem oktober/november. Begin erg ongeduldig te worden, kan niet wachten!

Hier al mensen die in bezit zijn van de auto? ik geloof dat er pas 30 op de weg zijn. heb nog erg weinig reviews of vlogs gezien van gebruikers. Ben heel benieuwd naar ervaringen uit het veld.

En vraagje voor xpeng eigenaren. Zijn accessories een goede toevoeging? Zo ja hoor ik graag wat goede investeringen zijn.

Alvast bedankt :)

• KWOAD
Frie2 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:13:
Ze hebben juist, wat ik begrepen heb, inderdaad een hele grote onderdelenvoorziening. Al eerder dat ze in Oostenrijk zaten, hebben ze een onderdelencentrum in Nederland die volgens mij diverse landen dient. Onderdelen hoeven dus niet uit China ofzo te komen. En ze geven ook garanties af hoe lang onderdelen beschikbaar zijn.

Maar inderdaad, als Univé Xpeng weigert om specifieke redenen, dan zou het nuttig zijn om te vermelden waarom. Vooral omdat andere grote verzekeraars wel gewoon Xpeng verzekeren. En Univé wel andere Chinese merken verzekerd.

• Kurgan
@sjoerd-p Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het gaat om een facelift model van eind 2025 (dus LFP) en er wordt geen trekhaak genoemd. Dat is dan inderdaad even iets om te controleren en ook of er een SoH rapport is. Zat er bij jou trouwens een AC laadkabel bij? Geen idee namelijk of dat standaard bij EV's wordt meegeleverd.

• Tweak5061
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 31-08 18:26
Voor iedereen die met vragen over verzekeringen inzake Xpeng, Emil Frey zou dekking aanbieden via de dealers. Schijnen ook een jarenlange nieuwwaarde regeling te hebben. Kijk even op de internet site van Emil Frey.

• sjoerd-p
Kurgan schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:58:
@sjoerd-p Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het gaat om een facelift model van eind 2025 (dus LFP) en er wordt geen trekhaak genoemd. Dat is dan inderdaad even iets om te controleren en ook of er een SoH rapport is. Zat er bij jou trouwens een AC laadkabel bij? Geen idee namelijk of dat standaard bij EV's wordt meegeleverd.
Mooi! Die van mij is van eind september, dus zelfde bouwjaar. In het facelift model zou trekhaak standaard moeten zijn. Maar daar zijn dus wel problemen mee. Met die van jou ook gegarandeerd als hij van eind 2025 is. Komt een terugroepactie voor en tot die tijd mag je alleen aanhangwagens/caravans trekken en geen bagageboxen of fietsendragers gebruiken. Dat bericht heeft de huidige eigenaar in de app gekregen. En check even of de witte kentekenplaat er dan ook bij zit ;-)

En ja, er ligt een Xpeng doosje achterin onder de vloer met ritssluiting. Daarin zit de laadkabel. Die heb ik gelijk naar de Frunk verhuisd, net als mijn spanbanden die ik altijd mee heb en een granny charger die ik nog had (die krijg je er niet bij). Verder dus één fysieke sleutel en één NFC pasje op credit card formaat.

Koop je privé of via Xpeng? Als het via Xpeng is, zou ik me niet zo druk maken, want valt alles toch onder garantie mocht bijvoorbeeld een airco het niet lekker doen zoals sommigen wel eens meldden. Als je privé koopt, moet je de app nog op jouw naam zien te krijgen en los van de vorige eigenaar. Dat kan een dingetje zijn. Heb je een service center voor nodig waarschijnlijk.

Verder zat er heel weinig bij volgens mij. Gevarendriehoek wel, maar noodhamers en hesjes volgens mij niet dacht ik, maar had ik nog uit de vorige auto. Vehicle to Load (V2L) adapter zit er ook niet bij.

Home Assistant 🏠📱, Zonneplan 20kWh thuisbatterij 🔋🏠, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade 🌡️🚿, 4100Wp PV ☀️, XPeng G9 🚙🔌

• ferminem
MooDyBLueS schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:45:
@ferminem Ik raad je aan het artikel even te lezen, een eventueel lange(re) levertijd van een onderdeel is namelijk wel het kleinste probleem wat er kan ontstaan.

En vergeet niet dat verzekeringen uiteindelijk één grote bak geld betreft waaruit schades betaald moeten worden. Want hoewel een Xpeng G9 duurder is om te verzekeren dan een VW Up, is het niet zo dat jouw Xpeng G9 schade uit het potje met maandelijkse betalingen van G9 verzekerden komt. Het komt wel degelijk uit de grote pot. Dus ik vind het zelfs zeer goed dat verzekeraars ervoor opkomen dat de kosten niet te hoog worden voor de sector als geheel en op termijn voor andere klanten, want uiteindelijk moet zoiets doorbelast worden.

Dus dat het helemaal nergens op zou slaan is wel veel te kort door de bocht. Want als iemand schade aan zijn Xpeng krijgt en het kost €6000 om een bumper te vervangen (ik geef puur hypothetische bedragen) en bij een vergelijkbare Volkswagen of Volvo kost dat €3000, dan is het toch niet eerlijk dat zowel de Xpeng rijder als de VW en Volvo rijder allemaal ongeveer €100/mnd aan verzekering betalen? Waar komt die extra €3000 dan vandaan denk je? Ja, je kan de Xpeng verzekering omhoog gooien, maar dan zegt verzekeraar A dat ze dat doen, terwijl B zegt we gooien het op 1 hoop. Maar bij die laatste worden de verzekeringen voor alle verzekeringsnemers duurder.

Kijk, ik weet de bedragen ook niet, maar afgaande op wat ik in het artikel lees en er zelf inmiddels ook over opgezocht heb kan het soms nog veel erger zijn dan dat. En daarom is het alleen maar goed om daar verstandig mee om te gaan en dus in dit geval een statement af te geven dat de fabrikanten het beter op orde moeten hebben, niet alleen de onderdelen, maar ook de herstelprocessen en kosten an sich. Want dat voorbeeld wat aangehaald wordt wat ik eerder gequote had over scheurtje in de ophanging en auto total loss verklaard omdat het hele chassis vervangen moet worden volgens de fabrikant, dáár gaat het voornamelijk om.
Dan snap je mijn punt denk ik niet, het gaat mij erom op het moment je een auto kan kopen in Nederland in dit geval Xpeng, dan moet je die gewoon bij elk verzekeraar in de verzekering kunnen zetten ongeacht dit een Chinees is of een auto uit een ander land uiteraard moeten er wel vestigingen in Nederland zijn. Het is toch gek als je een auto koopt in Nederland en je kan hem nergens verzekeren slaat helemaal nergens op. Ik ken genoeg voorbeelden van Europese auto's die ook heel lang op onderdelen moeten wachten of zelfs niet meer geproduceerd worden, en die worden wel verzekerd.

[ Voor 3% gewijzigd door ferminem op 19-08-2026 16:46 ]

• sjoerd-p
ferminem schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:43:
[...]

Dan snap je mijn punt denk ik niet, het gaat mij erom op het moment je een auto kan kopen in Nederland in dit geval Xpeng, dan moet je die gewoon bij elk verzekeraar in de verzekering kunnen zetten ongeacht dit een Chinees is of een auto uit een ander land uiteraard moeten er wel vestigingen in Nederland zijn. Het is toch gek als je een auto koopt in Nederland en je kan hem nergens verzekeren slaat helemaal nergens op.
Waarom niet? Verzekeraars zijn private sector en geen overheid. Dus zij verzekeren alleen auto's waar ze het risico durven nemen dat de ontvangen premie de gemiddelde schade niet zal overstijgen. Als er merken zijn die zij te risicovol vinden, òf waar ze slechte ervaringen mee hebben, staat het elk privaat bedrijf toch vrij om zo'n auto niet te verzekeren?

• ferminem
sjoerd-p schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:47:
[...]

Waarom niet? Verzekeraars zijn private sector en geen overheid. Dus zij verzekeren alleen auto's waar ze het risico durven nemen dat de ontvangen premie de gemiddelde schade niet zal overstijgen. Als er merken zijn die zij te risicovol vinden, òf waar ze slechte ervaringen mee hebben, staat het elk privaat bedrijf toch vrij om zo'n auto niet te verzekeren?
Ik vind dat te makkelijk, dan moet er echt een hele duidelijke reden voor zijn en niet van auto komt uit China. Want er komt heel veel uit China. Maar goed Xpeng zal niet zomaar weg zijn dus dit zal in de toekomst zeker veranderen

[ Voor 17% gewijzigd door ferminem op 19-08-2026 16:55 ]

• sjoerd-p
ferminem schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:50:
[...]

Ik vind dat te makkelijk, dan moet er echt een hele duidelijke reden voor zijn en niet van auto komt uit China. Want er komt heel veel uit China.
Dat heet marktwerking :)

• Kurgan
sjoerd-p schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:47:
[...]

Waarom niet? Verzekeraars zijn private sector en geen overheid.
Maar de overheid verplicht je wel om een verzekering te hebben, dus is het ook aan de overheid om het mogelijk te maken je auto te verzekeren.

@sjoerd-p Als ik hem koop (want dat is nog niet zeker) dan is dat niet via Xpeng want die geven veel te weinig terug voor mijn huidige auto. De garantie is overdraagbaar volgens de website van Xpeng (zou ook vreemd zijn als dat niet zo was) dus over dingen die onder de garantie vallen maak ik me niet zoveel zorgen.

• ToMaSZ
  • Laatst online: 17:29
Vandaag de G9 mogen ophalen, heerlijk! Nog wel even stoeien met de app als sleutel (2x Android). Het is een beetje hit and miss en het automatisch ontgrendelen lijkt met een vertraging te gebeuren. Meestal gaat het dan goed als je gewoon aan de hendel trekt. Alle rechten wel 3x nagelopen, las ook ergens iets over 'classic mode', maar die instelling heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand tips?

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

• KWOAD
ToMaSZ schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:40:
Alle rechten wel 3x nagelopen, las ook ergens iets over 'classic mode', maar die instelling heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand tips?
settings -> Default style

Daar kan je kiezen uit Standard Layout of Classic Mode.

• sjoerd-p
Kurgan schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:35:
[...]

Maar de overheid verplicht je wel om een verzekering te hebben, dus is het ook aan de overheid om het mogelijk te maken je auto te verzekeren.
Dat is ook mogelijk. Alleen wil niet elke maatschappij dat doen en rekenen sommige maatschappijen een dusdanig hoog bedrag dat ik daar ook niet mee in zee wilde gaan. Ik ben uiteindelijk bij ABN AMRO terechtgekomen voor mijn G9 LR.
@sjoerd-p Als ik hem koop (want dat is nog niet zeker) dan is dat niet via Xpeng want die geven veel te weinig terug voor mijn huidige auto. De garantie is overdraagbaar volgens de website van Xpeng (zou ook vreemd zijn als dat niet zo was) dus over dingen die onder de garantie vallen maak ik me niet zoveel zorgen.
Let dan even op dat je de app overgedragen krijgt. Daar kan een service center dan wellicht nog kosten voor in rekening brengen, want ze zijn er wel tijd aan kwijt en kun je denk ik niet zelf doen. Let ook even op of het eventuele onderhoud al gedaan is. Eerste onderhoud bij 20k volgens mij. Toen mijn auto na 8500km overgedragen werd, is de 20k beurt al gedaan door Xpeng, maar daardoor heb ik dus ook sneller de kosten voor de (duurdere) 40k beurt 8)7

En inderdaad ik heb mijn Volvo uit 2016 voor bijna het dubbele particulier verkocht dan via de inruil/veiling van XPeng geboden werd door handelaren. Dus voor hoge inruil hoef je niet bij Xpeng te zijn. Ze zetten hem alleen gratis voor je op een veilingplatform. En garanderen de prisj die daar geboden wordt. Dus niet zoals ikwilvanmijnautoaf.nl en zo waar je dan bij een garagebedrijf komt en ze dan ter plekke tóch minder willen betalen omdat hij zogenaamd in slechtere staat is dan zij op de foto's dachten.

• ferminem
sjoerd-p schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:41:
[...]

Dat is ook mogelijk. Alleen wil niet elke maatschappij dat doen en rekenen sommige maatschappijen een dusdanig hoog bedrag dat ik daar ook niet mee in zee wilde gaan. Ik ben uiteindelijk bij ABN AMRO terechtgekomen voor mijn G9 LR.

[...]

Let dan even op dat je de app overgedragen krijgt. Daar kan een service center dan wellicht nog kosten voor in rekening brengen, want ze zijn er wel tijd aan kwijt en kun je denk ik niet zelf doen. Let ook even op of het eventuele onderhoud al gedaan is. Eerste onderhoud bij 20k volgens mij. Toen mijn auto na 8500km overgedragen werd, is de 20k beurt al gedaan door Xpeng, maar daardoor heb ik dus ook sneller de kosten voor de (duurdere) 40k beurt 8)7

En inderdaad ik heb mijn Volvo uit 2016 voor bijna het dubbele particulier verkocht dan via de inruil/veiling van XPeng geboden werd door handelaren. Dus voor hoge inruil hoef je niet bij Xpeng te zijn. Ze zetten hem alleen gratis voor je op een veilingplatform. En garanderen de prisj die daar geboden wordt. Dus niet zoals ikwilvanmijnautoaf.nl en zo waar je dan bij een garagebedrijf komt en ze dan ter plekke tóch minder willen betalen omdat hij zogenaamd in slechtere staat is dan zij op de foto's dachten.
Het verschilt denk ik, ik kreeg een prima prijs terug voor mijn auto meer dan andere partijen.

• sjoerd-p
ferminem schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 07:33:
[...]

Het verschilt denk ik, ik kreeg een prima prijs terug voor mijn auto meer dan andere partijen.
Eens! Een Volvo V70 Diesel met 3 ton op de teller (wel Euro 6, nieuw roetfilter, etc) is bij handelaren niet populair, dus dan werkt zo'n platform een stuk minder goed dan met een populaire auto. Via Xpeng kwamen biedingen tot 3000 of 3500 Euro en hij is voor rond de 7k particulier verkocht (wat hij volgens koerslijst ook waard moest zijn). Maar mijn oplossing is dus gewoon wel bij Xpeng kopen, maar mijn eigen auto zelf verkopen. Probleem ook opgelost. Enige risico wat je dan loopt is dat je je eigen auto al verkocht hebt en dan hoort dat de levering later is. Dat was in mijn geval een klein risico aangezien ik de demo auto van Xpeng kocht, dus die levering was vrij zeker tenzij er schade gereden zou worden.

• Kurgan
sjoerd-p schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:10:
[...]

Eens! Een Volvo V70 Diesel met 3 ton op de teller (wel Euro 6, nieuw roetfilter, etc) is bij handelaren niet populair, dus dan werkt zo'n platform een stuk minder goed dan met een populaire auto.
Dat gaat niet altijd op. Een uitstekend onderhouden Lexus plug-in hybride met <65K op de teller en nog 6 jaar garantie lijkt me toch best een makkelijk te verkopen auto, maar Xpeng biedt vrolijk 7000 euro lager dan andere bedrijven. Dat gaat hem dan echt niet worden.

• waldkorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-08 13:30
Maandag a.s. haal ik mijn XPeng P7+ RWD Long Range op. Ben benieuwd, heb er nog nooit een gezien laat staan in gereden. De eerste auto die ik ongezien besteld heb en in tegenstelling tot alle andere europese auto's die ik versleten heb niet 4 maanden te laat geleverd wordt maar 6 weken eerder dan verwacht _/-\o_ .

• Fellhound
waldkorn schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:58:
Maandag a.s. haal ik mijn XPeng P7+ RWD Long Range op. Ben benieuwd, heb er nog nooit een gezien laat staan in gereden. De eerste auto die ik ongezien besteld heb en in tegenstelling tot alle andere europese auto's die ik versleten heb niet 4 maanden te laat geleverd wordt maar 6 weken eerder dan verwacht _/-\o_ .
Gaaf! ik heb hem ook besteld, ik moet alleen nog 2-3 maanden wachten.

Ben heel benieuwd als je hem even hebt hoe die bevalt :)

• nl1bzw
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 12:49
waldkorn schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:58:
Gefeliciteerd! Wanneer heb je de auto besteld en in welke kleur?

• Ted_W
Zijn er ook mensen die een L03 (LR) besteld hebben? Zo ja, wat is daarvan de verwachte levertijd?

• digitalrebel71
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-08 22:39
Ik heb die toevallig in het wild zien staan afgelopen maandag toen we de proefrit G6 wilden maken te Badhoevedorp

• vgelderen
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:20
Ted_W schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:35:
Zijn er ook mensen die een L03 (LR) besteld hebben? Zo ja, wat is daarvan de verwachte levertijd?
Yep, via Athlon bevestiging gekregen en ik heb de hoop op eind dit jaar. Bevestiging 31 maart 2027. Met Xpeng gebeld en die kunnen niks beloven maar zitten op schema van 4 maanden. Dus hopen maar.

• Cerbje
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 02-09 16:12
Gister mijn P7+ opgehaald. Het is behoorlijk wennen na mijn Ioniq 5.

Zaken die mij opvallen.

De Acc springt altijd naar de huidige snelheid als hij uitgeweest is. Er is geen duidelijke Resume functie. Het naar onder drukken om de huidige max snelheid over te nemen vind ik dan wel fijn.

Het is echt een gigantische auto. Echt wennen dus. Maar rijdt echt super.

Wat ik niet kon vinden: als ik de rem loslaat wil ik dat de auto gelijk begint te rijden. Deze optie heb ik niet kunnen vinden, de autohold optie heb ik gezien, maar daar kan ik op drukken wat ik wil, die blijft gewoon aan.

Al met al een leuke eerste dag gehad met de auto nu langzaam even alle opties zoeken en instellen.

Mochten er dingen zijn die jullie weten, ik kan nu kijken

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55
Henkman schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:23:
[... ]

Ik heb verleden jaar direct na aflevering van de G6 Black Edition voor €85 bij Kovvar 3 premium matten besteld, stukken beter dan die schamele matten die XPeng meelevert. Ik raad deze matten van harte aan.

Voor de achterbak bij Ali een plastic mat aangeschaft en 2 covers voor tegen de rugleuning, werkt prima.

Verder bijna alles van Ali besteld (voor ongeveer €100) dat er voor de G6 te vinden was. Over het algemeen van goede kwaliteit. Ik heb daar eerder over bericht.

De order voor een frunk gaat deze week de deur uit, even zoeken naar de laagste prijs (inclousief verzending!). Dan is het wel klaar. ;)
Zag dat frunks op Alibaba véél goedkoper zijn dan op AliExpress. Ik krijg mijn auto binnenkort geleverd als het goed is en wilde daar dan bestellen. Hoorde op Discord dat er meer mensen interesse hadden, dus wellicht is het interessant om er meerdere in bulk te kopen.
Cerbje schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:28:

De Acc springt altijd naar de huidige snelheid als hij uitgeweest is. Er is geen duidelijke Resume functie. Het naar onder drukken om de huidige max snelheid over te nemen vind ik dan wel fijn.
Volgens mij is naar onder gedrukt houden hervatten. Check dit even, want dit optie is er wel.

Daarnaast was ik vandaag bij Van Mossel Autoschade om mijn vorige auto in te leveren en kwamen Chinese autos ter sprake. Ze zien er steeds meer, zo hadden ze afgelopen week een Xpeng, Leapmotor en Maxis binnen. Hij gaf aan dat onderdelen voor die merken niet moeilijker te verkrijgen zijn of langer duren andere merken. De Leapmotor had bijvoorbeeld een geheel nieuwe bumper nodig. Daarvan werd verwacht dat dit lang zou duren, maar uiteindelijk was hij met 3 dagen binnen.

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-09 15:36

mlo

Klopt de acc/lcc hendel naar beneden houden resumed op oude snelheid.

Daarnaast is ook zo als je decellereert en activeert dan acc/lcc ook de oude snelheid wordt overgenomen. Alleen bij accelereren wordt de huidige snelheid overgenomen.

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 20:39
Ted_W schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:35:
Heb er eentje besteld in de lease maar die zit nog in het goedkeuringsproces, verwacht dat die één dezer dagen daar doorheen is. Nog geen idee van levertijd, heb nu een e-Niro die er begin februari 2027 uit moet en ook dan pas eruit mag. Dat is vanaf nu dus een ruime vijf maanden.

• TheHPWhisperer
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 01:05
De Acc springt altijd naar de huidige snelheid als hij uitgeweest is. Er is geen duidelijke Resume functie.
Pookje 2 à 3 sec. naar beneden gedrukt houden.
Wat ik niet kon vinden: als ik de rem loslaat wil ik dat de auto gelijk begint te rijden. Deze optie heb ik niet kunnen vinden, de autohold optie heb ik gezien, maar daar kan ik op drukken wat ik wil, die blijft gewoon aan.
Da's een gewenningskwestie: je drukt nu bij het tot-stilstand-komen je rempedaal te hard in. (groen autohold-lampje op je dashboard gaat dan ook branden). Druk je rempedaal met iets lichtere voet in en als je, na tot stilstand te zijn gekomen, je voet optilt gaat de auto meteen rollen.

• SpikeHome
  • Laatst online: 20:39
Dat rollen doen alle oude brandstof motoren met een automaat niks nieuws dus.

Bij tesla heet die modus kruip modus.

Maar dan heeft xpeng niet een echte onepedal modus?

Bij tesla voet van het stroompedaal is stil staan en de auto gaat op autohold.

• KWOAD
SpikeHome schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 06:56:
Dat rollen doen alle oude brandstof motoren met een automaat niks nieuws dus.

Bij tesla heet die modus kruip modus.

Maar dan heeft xpeng niet een echte onepedal modus?

Bij tesla voet van het stroompedaal is stil staan en de auto gaat op autohold.
Er is inmiddels voor sommige modellen wel echt One Pedal Drive, waaronder mijn G6 Face Lift. Ik dacht dat ik dat prettig zou vinden, maar ik heb het toch weer uitgezet. Zoals hierboven beschreven gaat de auto in de handrem als je het rempedaal diep intrapt. Dat is ook bij OPD zo als de auto stil staat. Dat is vooral bij parkeren, waarmee je telkens een stukje vooruit wil, erg onhandig. Ik heb OPD dus weer uitgezet.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:33
Bij Polestar hebben ze het zo gemaakt dat je nog tijdens heel traag rijden (dus idd parkeren of even kort achteruit en dan weer vooruit, gewoon met het pookje kan switchen. De OPD gaat dan niet op lock maar echt pas bij stilstand. De P stand wordt pas later geactiveerd.

Ik zou niet meer zonder OPD willen. Toen ik proefreed in de G6 zat OPD er iig nog niet op en moest je altijd nog even remmen om tot stilstand te komen. Net niet zeg maar.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 16:22
KWOAD schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:06:
[...]

Er is inmiddels voor sommige modellen wel echt One Pedal Drive, waaronder mijn G6 Face Lift. Ik dacht dat ik dat prettig zou vinden, maar ik heb het toch weer uitgezet. Zoals hierboven beschreven gaat de auto in de handrem als je het rempedaal diep intrapt. Dat is ook bij OPD zo als de auto stil staat. Dat is vooral bij parkeren, waarmee je telkens een stukje vooruit wil, erg onhandig. Ik heb OPD dus weer uitgezet.
Gisteren een G6 gaan testen met die nieuwe firmware en ik zou de OPD zeker aanzetten maar ik vond die net NIET genoeg remmen. Ik heb meerdere keren zelf moeten extra remmen en nochtans tijdig voet van gas gelaten. Wellicht is het aanpassen tov mijn BMW. Auto na die testrit al besteld deze morgen voor de vrouw, hopelijk is ze er tevreden mee _/-\o_

• Jixzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:10
Vandaag van de leasemaatschappij gehoord dat mijn P7+ voor volgend jaar februari staat.
Maar als ik hem met trekhaak wil hebben kan ik hem in oktober krijgen met voor de rest dezelfde configuratie.

Terwijl ik juist op advies van de verkoper juist eentje zonder trekhaak had besteld omdat die juist in februari binnen zouden komen.

Snap er niks meer van.

Iemand toevallig een P7+ zonder trekhaak besteld rond mei?

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 16:22
Jixzle schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:12:
Vandaag van de leasemaatschappij gehoord dat mijn P7+ voor volgend jaar februari staat.
Maar als ik hem met trekhaak wil hebben kan ik hem in oktober krijgen met voor de rest dezelfde configuratie.

Terwijl ik juist op advies van de verkoper juist eentje zonder trekhaak had besteld omdat die juist in februari binnen zouden komen.

Snap er niks meer van.

ik kan je niet echt helpen maar het lijkt me alsof ze extra "winst" maken op de trekhaak. Voor ons G6 met trekhaak binnen de 4 weken, zonder paar maanden tenzij we kleuren pakken die we niet willen.

• Fellhound

Snap er niks meer van.

Ik had dit ook. P7+ in mei besteld zonder trekhaak. Ik vond het belangrijk voor de korting op bijtelling dat de levering voor 1 januari zou zijn. Na wat pushen voor het navragen om een levertijd gaf mijn leasemaatschappij aan dat ze met trekhaak wel rond okt/nov konden leveren en zonder trekhaak geen garantie was dat dit voor 1 januari zou zijn.

Leasemaatschappij heeft toen geregeld met Xpeng dat de trekhaak er gratis bij kon. Dus geen hoger leasebedrag. Wel eerder een auto. Vond dit juist wel netjes van Xpeng.

Belangrijk daarbij misschien wel is dat ik had aangegeven de auto niet te willen als hij na 1 januari zou worden geleverd.

[ Voor 58% gewijzigd door Fellhound op 21-08-2026 14:11 ]

• Jixzle
Fellhound schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:55:
[...]

Ik had dit ook. P7+ in mei besteld zonder trekhaak. Ik vond het belangrijk voor de korting op bijtelling dat de levering voor 1 januari zou zijn. Na wat pushen voor het navragen om een levertijd gaf mijn leasemaatschappij aan dat ze met trekhaak wel rond okt/nov konden leveren en zonder trekhaak geen garantie was dat dit voor 1 januari zou zijn.

Leasemaatschappij heeft toen geregeld met Xpeng dat de trekhaak er gratis bij kon. Dus geen hoger leasebedrag. Wel eerder een auto. Vond dit juist wel netjes van Xpeng.

Belangrijk daarbij misschien wel is dat ik had aangegeven de auto niet te willen als hij na 1 januari zou worden geleverd.
Oh dat is dan wel een mooie bijkomstigheid.
Zal dit doorgegeven aan mijn leasemaatschappij. Dan is het een no-brainer.
De L03 wordt dit jaar ook niet geleverd en is dan ook geen optie.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:51

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Snap er niks meer van.

Vorige week ook met een leasemaatschappij gesproken en die gaf ook aan dat ik de P7+ met trekhaak sneller kon krijgen en met als het ware korting (dus dat ik niet hoefde te betalen voor de trekhaak in mijn lease). Geen idee waarom ze deze "kwijt" willen. Mogelijk een partij opgekochte auto's die ze niet kwijt krijgen. Was het bij jou ook een specifieke kleur, of maakte dat niet uit?

is everything cool?

• Jixzle
FREAKJAM schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:30:
[...]

Vorige week ook met een leasemaatschappij gesproken en die gaf ook aan dat ik de P7+ met trekhaak sneller kon krijgen en met als het ware korting (dus dat ik niet hoefde te betalen voor de trekhaak in mijn lease). Geen idee waarom ze deze "kwijt" willen. Mogelijk een partij opgekochte auto's die ze niet kwijt krijgen. Was het bij jou ook een specifieke kleur, of maakte dat niet uit?
Raar dit allemaal, ik heb een Silver Frost besteld.

• Eastblocker99
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:32
Jixzle schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:31:
[...]

Oh dat is dan wel een mooie bijkomstigheid.
Zal dit doorgegeven aan mijn leasemaatschappij. Dan is het een no-brainer.
De L03 wordt dit jaar ook niet geleverd en is dan ook geen optie.
Sinds wanneer is het bekend dat de L03 dit jaar niet meer geleverd gaat worden? Ik had dit najaar nog begrepen.

• ferminem
voodoo077 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:58:
[...]

Gisteren een G6 gaan testen met die nieuwe firmware en ik zou de OPD zeker aanzetten maar ik vond die net NIET genoeg remmen. Ik heb meerdere keren zelf moeten extra remmen en nochtans tijdig voet van gas gelaten. Wellicht is het aanpassen tov mijn BMW. Auto na die testrit al besteld deze morgen voor de vrouw, hopelijk is ze er tevreden mee _/-\o_
Ik heb ook een g6 facelift en ik ervaar dit totaal niet

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:58
eLScha schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:59:
[...]

Ik zou hem nooit privé aanschaffen. De algemene ervaring met de service is gewoon te belabberd. Heb je geluk met een auto zonder problemen, dan is er natuurlijk niets aan de hand. Heb je wel problemen, dan sta je als particulier nergens. Als de auto eenmaal verkocht is aan je zie je “het ware gezicht”. Ik sluit me persoonlijk aan bij de verschillende online reviews. Spijt als haren op m’n hoofd dat ik voor Xpeng ben gegaan. Nooit meer.
Ik heb even je historie bekeken, ik zie dat je meer dan 6 weken op een nieuwe sleutel moest wachten, heb je zelf nog andere slechte ervaringen met de service van XPeng gehad? Ik had juist voor de aankoop al wel wat mindere ervaringen met de responsiviteit van sales: er werd niet gereageerd op web formulieren, ook terugbellen duurde vaak lang. Mijn ervaring is wel dat als je eenmaal bij de dealer bent je netjes wordt geholpen (ervaringen met Breukelen en Eindhoven (met een verkoper uit Rotterdam)), met welke vestigingen had jij de slechte ervaringen? Als anderen slechte of goede ervaringen hebben ben ik daar natuurlijk ook benieuwd naar.

Nu is XPeng sinds de G6 natuurlijk hard gegroeid wat aantal auto's op de weg betreft, wellicht dat hun service organisatie intussen achter loopt bij die groei. Verder begrijp dat Univé met name ook de XPeng niet wil verzekeren, of geldt dat voor alle Chinezen, daar zal vast ook wel een echte reden voor zijn.

Ben als P7 eigenaar natuurlijk wel benieuwd, aan de andere kant kan ik er zelf weinig aan veranderen. Nu XPeng met de G6 lekker groeit zal Emil Frey er toch ook wel voor willen zorgen dat de dealerschappen zich verder ontwikkelen, en de L03 zal de groei nog verder versterken verwacht ik.

• Frie2
"Nu XPeng met de G6 lekker groeit"

Is wel erg optimistisch gesteld. De G6 staat op plaats 139 in het overzicht van 2026. Als je ziet wat er allemaal boven staat en hoeveel die verkopen. BYD Seal U bijvoorbeeld meer dan 5x zoveel.

https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/2026/

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:58
Frie2 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:31:

Is wel erg optimistisch gesteld. De G6 staat op plaats 139 in het overzicht van 2026. Als je ziet wat er allemaal boven staat en hoeveel die verkopen. BYD Seal U bijvoorbeeld meer dan 5x zoveel.

Volgens mij is groei altijd relatief, en we weten hier allemaal dat XPeng nog geen groot merk is in Nederland, maar waar ik eerder maar zelden een P7 of G9 op de weg tegenkwam zie ik nu vrij regelmatig een G6 (hoewel ik zie dat getalsmatig ik bijna net zo vaak een G9 tegen zou moeten komen :+ ).

Overigens is ook de relatieve groei van BYD groter dan die van XPeng, maar dat zou juist voor Emil Frey een trigger moeten zijn om ervoor te zorgen dat ze daar ook de zaken op orde hebben. XPeng is immers naast Changang/Deepal het enige Chinese merk wat ze voeren (en van de laatste hebben ze er een whopping 35 verkocht dit jaar. En hoe je het ook wendt of keert zullen de Chinezen voorlopig een steeds groter marktaandeel verkrijgen, als dealerorganisatie wil je daar een graantje van meepikken.

Maar goed, we dwalen af van het eigenlijke onderwerp: wat zijn in de dagelijkse praktijk de issues met de service van XPeng in Nederland :)

• ferminem
Frie2 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:31:

Vergeet niet dat Xpeng ook vaak iets duurder is dan BYD. Iets meer premium als je het mij vraagt ook kwa software. Ik zie dit wel verranderen als de L03 hier gaat rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door ferminem op 22-08-2026 17:17 ]

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste