Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste
Acties:

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-04 15:55
Refl schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:53:
Momenteel wil ik denk ik wachten op de Turing-chip, vind het zonde om prive 48k voor de LR neer te leggen wetende dat die nieuwe chip eraan zit te komen met VLA2.0 support.
Ja, maar wanneer is de G6 dan daadwerkelijk leverbaar met die chip?

[ Voor 4% gewijzigd door Nougat op 19-03-2026 12:40 ]

• Nougat
Maakt er overigens iemand gebruik van de "Xpeng Universal Car Seat Leg Support Extension Mat Cushion Pad"?
https://xpengaccessories....er?variant=41879844978723

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Nougat schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:39:
[...]

Ja, maar wanneer is de G6 dan daadwerkelijk leverbaar met die chip?
Dat weet niemand officieel volgens mij. Dat blijft enorm koffiedik kijken omdat Xpeng dat zelf ook niet mededeelt. Wat ook logisch is, anders raken ze de huidige modellen mogelijk niet allemaal meer kwijt.

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 12:53
Refl schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:53:
Momenteel wil ik denk ik wachten op de Turing-chip, vind het zonde om prive 48k voor de LR neer te leggen wetende dat die nieuwe chip eraan zit te komen met VLA2.0 support. Dat gezegd hebbende vind ik zelfs met de huidige uitrusting het al een betere deal dan de MY (Premium LR kostte 55k).
Ik durf niet te zeggen of die Turing chips snel naar Europa komen. Waar de Chinese versie al een tijd rond reed met twee Orin-X chips, is het nieuwste model in Europa (2025) nog met één Orin-X chip. Dat liep ook niet in lijn met China. En als de chip er al in komt, betekent dat nog niet dat het hier allemaal vlekkeloos zal werken. Er zal specifiek op Europese situaties getraind moeten worden. Al zijn daar al wel mooie filmpjes van trouwens. Ik heb dus goede hoop samen met jou, maar er is zeker nog geen garantie dat Turing chips en VLA al in het 2026 model komen. Rond juni zullen we wel meer te weten komen.

Als je (net als ik) privΓ© koopt, zou je ook voor een demo auto kunnen gaan. De eerste auto's van modeljaar 2025 zijn eind september in gebruik genomen en gaan er na 6 maanden uit. Op die manier neem ik een G9 long range over. Dan zit je ook niet met lange onvoorspelbare levertijden. Maar als je de tijd hebt, kun je uiteraard nog tot juni afwachten in de hoop dat er dan meer bekend is.

Home Assistant πŸ πŸ“±, Zonneplan 20kWh thuisbatterij πŸ”‹πŸ , Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade 🌑️🚿, 4100Wp PV β˜€οΈ, XPeng G9 πŸš™πŸ”Œ

• Nougat
Wat heeft de Turing-chip voor voordelen behalve het autonoom rijden (waar ik zelf toch geen gebruik van zou maken)?

• sjoerd-p
Nougat schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:51:
Wat heeft de Turing-chip voor voordelen behalve het autonoom rijden (waar ik zelf toch geen gebruik van zou maken)?
Voor zover ik weet zijn de Orin-X en Turing chips alleen belangrijk voor de rijhulpsystemen (ADAS) en autonoom rijden (XNGP/VLA/VLA 2.0). Het entertainment systeem en dergelijke draait op een andere processor. Volgens mij de Qualcomm Snapdragon 8295P. Aangezien de cockpit ook steeds meer met AI doet, kan ik me voorstellen dat er een Turing chip gebruikt gaat worden voor ChatGPT achtige integratie en commando's. Maar ik verwacht dat de upgrade dus vooral voor hulpsystemen en autonoom rijden gaat zijn.

Home Assistant πŸ πŸ“±, Zonneplan 20kWh thuisbatterij πŸ”‹πŸ , Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade 🌑️🚿, 4100Wp PV β˜€οΈ, XPeng G9 πŸš™πŸ”Œ

• Nougat
Maarja... als je wilt wachten op een model met die chip, dan zal je ook willen wachten op een eventuele favelift....

• sjoerd-p
Nougat schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:09:
Maarja... als je wilt wachten op een model met die chip, dan zal je ook willen wachten op een eventuele favelift....
Daarom haal ik volgende week de G9 long range demo auto van het 2025 model (sinds afgelopen september beschikbaar in Nederland). De stap naar LFP was voor mij wel een belangrijke upgrade als privΓ© gebruiker. En voordeel van de demo auto is iets korting, voorspelbare en korte levertijd. En met de huidige dieselprijs kan die levering volgende week niet snel genoeg komen O-)

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:02
Nougat schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:42:
Maakt er overigens iemand gebruik van de "Xpeng Universal Car Seat Leg Support Extension Mat Cushion Pad"?
https://xpengaccessories....er?variant=41879844978723
Hmmm wel interessant deze. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog geen last van heb maar heb nog geen hele lange ritten gehad (van 2u+). Maar ik ga dit wel overwegen voor de zomervakantie.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 21:59
Interessant inderdaad. Jullie een idee hoe je dat ding vast zet? Vooral die achterkant met die rondjes snap ik niet echt. :)

• Mooper
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17:47
Hi allen, ik ben een Xpeng G6 LR aan het overwegen, ik kom momenteel van een Tesla Model 3 LR.

Heb gisteren een proefrit gehad en er vielen mij twee minor dingen in het negatief op, los van het feit dat de auto verder echt compleet is en erg comfortabel. Ben benieuwd naar jullie ervaringen:

1) Apple CarPlay was erg laggy/traag. Ik had mijn mobiel op dat moment ook op de laadpad liggen waardoor die toch altijd warm wordt (ondanks de ventilatie) en daardoor eventueel CarPlay ook traag. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik vond de rest van de infotainment overigens ook soms traag; maar dat kan liggen aan het feit dat mijn referentiekader Tesla is.

2) Hond achterin: het viel mij op dat er in de kofferbak geen haak o.i.d. is waar ik de riem van de hond kan vastmaken. Het is voor mij een van de grootste reden om van mijn Tesla over te stappen zodat de hond achterin kan. Zijn hier aftermarket oplossingen voor? Ben overigens sowieso benieuwd naar ervaringen van mensen die hun hond achterin doen in de G6. Het betreft een medium hond Γ‘ 22kg ;)

Alvast bedankt!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
XOS 5.8.7.8905

Rijhulpsystemen

β€’ Adaptieve cruisecontrol en Rijstrookcentrering Controle (ACC&LCC)
【Verbetering】 Optimaliseert ACC en LCC om ongewenste vertragingen te verminderen voor een soepelere en vloeiendere rijervaring.
【Verbetering】 Verbetert de volgprestaties van ACC en LCC, waardoor het volggedrag soepeler en natuurlijker aanvoelt.
【Verbetering】 Verfijnt LCC om kleine stuurcorrecties op rechte wegen te verminderen voor een stabielere en comfortabelere rit.

Slim cabine

β€’ Optimalisatie van apps van derden β€” alleen voor Europa
【Verbetering】 Verbeterde Disney-app-ervaring met betere stabiliteit en soepelere prestaties, waarbij incidentele problemen zijn opgelost zoals het niet reageren van de app of wegvallend geluid.

β€’ Microfoonvrije karaoke
【Verbetering】 Geluid van hogere kwaliteit voor microfoonvrije karaoke, wat een meeslependere karaoke-ervaring in de cabine biedt.

Verbeterde rij- en comfortervaring

β€’ Langere looptijd airconditioning
【Oplossing】 Instelbare looptijd voor de functie Slimme ontgeuring op afstand, met maximaal 60 minuten.

Verbeterde oplaadervaring

β€’ Optimalisatie motorbesturing
【Verbetering】 Zorgt voor behoud van voertuigbesturing bij een storing van de resolversensor, waardoor gerelateerde storingen worden voorkomen.

Bugfixes en verbeteringen

【Oplossing】 Lost het probleem op waarbij WhatsApp-berichten de ingebouwde navigatie van de auto konden verstoren nadat Android Auto was verbonden.
【Oplossing】 Lost een probleem op waarbij het navigatiepictogram op de bureaubladbalk onjuist werd weergegeven als de Android-robot.
【Nieuw】 Het radiopictogram wordt nu weergegeven op de navigatiebalk van het bureaublad.
【Verbetering】 Verbeterde systeemstabiliteit in specifieke scenario's, waardoor storingen en fouten zoals vertraging, vastlopen van het scherm op het opstartlogo, zwarte schermen, uitval van de Voice Assistent, onverwachte herstarts en mislukte OTA-updates minder vaak voorkomen.
【Verbetering】 Hogere stabiliteit van CarPlay en Android Auto.
【Verbetering】 Verbetert de weergave van UI-teksten om beter aan te sluiten bij uw leesgewoonten.
【Verbetering】 Verfijnt hoe dataverbruik wordt bijgehouden en weergegeven, waardoor u meer inzicht en controle krijgt over uw entertainmentverkeer.
【Verbetering】 Het uploaden van voertuiggegevens in aftersalesscenario's is nu efficiΓ«nter, waardoor problemen sneller en nauwkeuriger kunnen worden geanalyseerd.
【Verbetering】 We hebben de seconde-per-seconde data-upload stopgezet en een nieuwe uploadfunctie op aanvraag geΓ―ntroduceerd, waarbij gegevens eerst lokaal worden opgeslagen in de eMMC-opslag van het voertuig. Let op: Er worden geen persoonsgegevens opgenomen in geΓΌploade gegevens.
【Verbetering】 Optimaliseert de logica voor het weergeven van voertuigbediening en -informatie, wat u meer inzicht biedt.
【Verbetering】 Verbetert de werking van de navigatiebalk op het bureaublad en het uiterlijk van de pictogrammen voor een intuΓ―tievere ervaring.
【Verbetering】 Verbetert de algehele systeemstabiliteit verder.
【Verbetering】 Verkort de wachttijd voor OTA-updates, zodat u eerder toegang heeft tot nieuwe functies.
【Oplossing】 Verbetert de stabiliteit van signaaloverdracht om een probleem op te lossen waarbij de binnenste deurschakelaar niet werkte wanneer "Dubbeltikken om te openen" was ingeschakeld voor de linker achterdeur.
【Oplossing】 Lost verbindingsproblemen op die optraden tijdens roaming op specifieke providernetwerken.

• sjoerd-p
Ik neem aan dat jij het over XOS 5.8.7.8905 hebt. Dus 7 in plaats van 6?

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:57
Mooper schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:46:
Hi allen, ik ben een Xpeng G6 LR aan het overwegen, ik kom momenteel van een Tesla Model 3 LR.

Heb gisteren een proefrit gehad en er vielen mij twee minor dingen in het negatief op, los van het feit dat de auto verder echt compleet is en erg comfortabel. Ben benieuwd naar jullie ervaringen:

1) Apple CarPlay was erg laggy/traag. Ik had mijn mobiel op dat moment ook op de laadpad liggen waardoor die toch altijd warm wordt (ondanks de ventilatie) en daardoor eventueel CarPlay ook traag. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik vond de rest van de infotainment overigens ook soms traag; maar dat kan liggen aan het feit dat mijn referentiekader Tesla is.

2) Hond achterin: het viel mij op dat er in de kofferbak geen haak o.i.d. is waar ik de riem van de hond kan vastmaken. Het is voor mij een van de grootste reden om van mijn Tesla over te stappen zodat de hond achterin kan. Zijn hier aftermarket oplossingen voor? Ben overigens sowieso benieuwd naar ervaringen van mensen die hun hond achterin doen in de G6. Het betreft een medium hond Γ‘ 22kg ;)

Alvast bedankt!
G6 LR MY2025 eigenaar hier.

1. Ik heb geen ervaring met Tesla, maar zowel infotainment als carplay heb ik nog nooit als traag ervaren.

2. Hier kan ik je zo niks over vertellen nu.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:25
Mooper schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:46:

Alvast bedankt!
Carabijn haak aan de bagagenet haak ?

• Mooper
  • Laatst online: 17:47
tspawn schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:25:
[...]

Carabijn haak aan de bagagenet haak ?
Ik kreeg de bagagenet haak dus niet gevonden. Want daar doel ik op. Maar die zit er dus wel in?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:25
Mooper schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:45:
[...]

Ik kreeg de bagagenet haak ik dus niet gevonden. Want daar doel ik op. Maar die zit er dus wel in?
Nou na wat plaatjes gezien volgens mij niet nee... :| Ik gaf het eigenlijk aan omdat een kennis op deze manier de hond vast maakt.

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 13:23

BramT

Rule #1

Hoe krijg ik die filmpjes van XGuard op m'n telefoon/pc? Dit weekend heeft er weer iemand m'n deur geschampt tijdens het inparkeren. Gelukkig had de xguard 'm in de smiezen.

Via het download(/upload)-icoontje bij het videotje krijg ik een scherm wat zegt dat ik de xpeng app moet openen, maar als ik dat doe gebeurt er vervolgens niks. In de app kan geen optie vinden welke ik speciaal zou moeten openen. Tekst op het scherm maakt me ook niet wijzer...

/Edit: Android Auto hield de hotspot bezet. Ook terwijl AA helemaal niet actief was. Even de hotspot uit/aan heeft het opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door BramT op 23-03-2026 18:37 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Suicyder
BramT schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:07:
Hoe krijg ik die filmpjes van XGuard op m'n telefoon/pc? Dit weekend heeft er weer iemand m'n deur geschampt tijdens het inparkeren. Gelukkig had de xguard 'm in de smiezen.

Via het download(/upload)-icoontje bij het videotje krijg ik een scherm wat zegt dat ik de xpeng app moet openen, maar als ik dat doe gebeurt er vervolgens niks. In de app kan geen optie vinden welke ik speciaal zou moeten openen. Tekst op het scherm maakt me ook niet wijzer...
Ik heb het net ook even moeten doen, iemand heeft zijn fietsendrager achteruit in mijn bumper gerost.

Menu auto - > apparaten - > hotspot aanzetten en verbinden - > naar filmpje en download klikken.
vroeger zette hij volgens mij automatisch de hotspot aan, nu niet meer.

• BramT

BramT

Rule #1

Suicyder schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:59:
[...]

Ik heb het net ook even moeten doen, iemand heeft zijn fietsendrager achteruit in mijn bumper gerost.

Menu auto - > apparaten - > hotspot aanzetten en verbinden - > naar filmpje en download klikken.
vroeger zette hij volgens mij automatisch de hotspot aan, nu niet meer.
Thanks, maar dat werkte niet bij mij.
Heb nog even verder zitten klooien, blijkt dat de hotspot "in gebruik" was door android auto. Vandaar dat ik niet kon verbinden. Hotspot uitgezet en opnieuw aan en toen werkte het meteen wel.
(Bij de devices waar ik het filmpje heen kon sturen stond een rare naam die ik nog nooit eerder had gezien ("komodo" oid). Maar daarmee ging het wel naar m'n telefoon...)

• Suicyder
BramT schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:37:
[...]

Thanks, maar dat werkte niet bij mij.
Heb nog even verder zitten klooien, blijkt dat de hotspot "in gebruik" was door android auto. Vandaar dat ik niet kon verbinden. Hotspot uitgezet en opnieuw aan en toen werkte het meteen wel.
(Bij de devices waar ik het filmpje heen kon sturen stond een rare naam die ik nog nooit eerder had gezien ("komodo" oid). Maar daarmee ging het wel naar m'n telefoon...)
Ah ja, bij Android Auto wordt de wifi gebruikt inderdaad. Ik heb momenteel Android Auto helemaal niet meer verbonden, gebruik de ingebouwde Navi en Bluetooth is voor de rest voldoende.

• BramT

BramT

Rule #1

Vandaag voor het eerst met de 5.8.7 op pad. Wat meteen opvalt is dat het schokken in de camera-streams (richting, achteruit) helemaal weg is. Heel erg blij mee.
De ACC lijkt inderdaad ook soepeler/zekerder van z'n zaak.
Morgen weer flink wat km's op de snelweg doen; dan ga ik 'm 's verder aan de tand voelen.

• Nougat
Heeft er al iemand ervaring met een inzet zonnescherm voor het dak voor de G6? (Op youtube staan ook al elektrische versies)
Vandaag weer 2 uur proef gereden maar had toch wel last van de zon...

YouTube: Roof Sunshade Installation

[ Voor 19% gewijzigd door Nougat op 26-03-2026 11:27 ]

• BramT

BramT

Rule #1

BramT schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:43:
Morgen weer flink wat km's op de snelweg doen; dan ga ik 'm 's verder aan de tand voelen.
Alle camerafeeds doen het nog steeds zonder framerate drops/stotteren. Helemaal joepie.
Ook in de (snelweg)file doet ACC het een stukje beter/strakker. Ik heb de volgafstand een tandje hoger gezet aangezien het wel erg 'strak' werd. Dit is moeilijk kwantificeerbaar maken natuurlijk, geen idee hoeveel hiervan placebo is.
Verder in de praktijk geen verschillen gemerkt met 5.8.0.
Ik hoop niet dat dit het gangbare update-tempo is van xpeng, anders gaan we er nooit komen.

• Nougat
BramT schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:29:
[...]
Ik heb de volgafstand een tandje hoger gezet aangezien het wel erg 'strak' werd
Jammer dat je dit ook niet uit kan zetten... of heb ik wat over het hoofd gezien?

• BramT

BramT

Rule #1

Nougat schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:54:
[...]

Jammer dat je dit ook niet uit kan zetten... of heb ik wat over het hoofd gezien?
Hoe bedoel je? De ACC (Adaptive Cruise Control) zelf kan je natuurlijk aan/uit zetten. Hoe dicht hij op de voorganger moet blijven kan je vervolgens instellen. Standje 1 (zo dichtbij mogelijk) is wel erg dichtbij wat mij betreft. Het gaat altijd wel goed, maar geeft soms toch wat geknepen billetjes. Het remmen wordt dan soms ook wat abrupt wat weer niet fijn voor m'n achterliggers is. Standje 2 of 3 is wat mij betreft prima, maar dat is verder natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

De LCC (Lane Centering Control) zou met deze update ook verbeterd zijn trouwens, maar daar heb ik eigenlijk niks van gemerkt. Die deed het goed genoeg, en doet dat nog steeds.

• Nougat
BramT schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:07:
[...]

Hoe bedoel je? De ACC (Adaptive Cruise Control) zelf kan je natuurlijk aan/uit zetten. Hoe dicht hij op de voorganger moet blijven kan je vervolgens instellen.
Ik bedoelde dat je niet een normale Cruise Control kan gebruiken, maar altijd Adaptive Cruise Control.

• BramT

BramT

Rule #1

Nougat schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:13:
[...]

Ik bedoelde dat je niet een normale Cruise Control kan gebruiken, maar altijd Adaptive Cruise Control.
Oh zo... nee het is altijd Adaptive.
Maar nu ben ik wel nieuwsgierig, in welke situatie zou je niet willen dat je auto afremt als de auto voor je dat doet?

• Nougat
BramT schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:20:
[...]

Maar nu ben ik wel nieuwsgierig, in welke situatie zou je niet willen dat je auto afremt als de auto voor je dat doet?
Om vaart te maken om bijvoorbeeld in te gaan halen en ik zelf wil bepalen tot hoever ik de auto naar de voorliger laat rijden/rollen. Daarnaast gebeurde het (had eerst de ACC ipv de CC in m'n werkauto aan staan) dat hij vol in de remmen gaat als er maar iets voor de auto komt, bijv bij het wisselen van de rijbaan.

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-03 15:36
BramT schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:20:
[...]

Als een passerende auto te kort voor je invoegt. Dat is vrij veelvuldig het geval.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-04 08:48
MacFan schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:32:
[...]

Als een passerende auto te kort voor je invoegt. Dat is vrij veelvuldig het geval.
Zolang de passerende auto sneller rijdt dan jij, merk ik dat mijn G9 niet (significant) remt. Zodra de auto net zo langzaam rijdt als jij wel, maar dan halen ze vaak juist weer niet in ;)

• TheVoidSpecter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-04 15:38
Ik heb ontdreuningsplaat gekocht bij Amazon (mooi spul!) geplakt aan de binnenkant van de rand van de motorkap, het dichts langs de raamzijde. De beweging is zichtbaar o.a. boven de 100 km/u en dan links en rechts van het midden van de klep, bovenaan aan de raam zijde.

Het plakken heeft nog niet helemaal het gewenste resultaat, zie nog steeds beweging, ik twijfel of ik het vilt wat er af-fabriek voorzit onder de motorkop voor een stuk, ook af moeten halen om daar ook te plakken. Iemand ervaring mee?

Xpeng G9 Long Range 2025, 21inch, Gray + Saddle

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
Stiekeme volgpost.. ik heb een G9LR in bestelling staan πŸ™‚

Het probleem met wiebelende motorkap heb ik 2 auto's geleden met een Peugeot 5008 (2017) gehad. Daar is destijds uiteindelijk een terugroepactie voor geweest, omdat de kap ma verloop van tijd uit de vergrendeling kon trillen. De oplossing was toen het plaatsen van dikkere rubber doppen om de kap strak te kunnen stellen. Misschien is het probleem met de G9 vergelijkbaar? Ook een 'koektrommel' klep die over de rand heen valt en daardoor kennelijk meer windgevoelig is.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

• Oblomow
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 08-04 23:34
Heeft iemand de P7+ al in de showroom zien staan?

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:27
ToMaSZ schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:08:
Stiekeme volgpost.. ik heb een G9LR in bestelling staan πŸ™‚

Het probleem met wiebelende motorkap heb ik 2 auto's geleden met een Peugeot 5008 (2017) gehad. Daar is destijds uiteindelijk een terugroepactie voor geweest, omdat de kap ma verloop van tijd uit de vergrendeling kon trillen. De oplossing was toen het plaatsen van dikkere rubber doppen om de kap strak te kunnen stellen. Misschien is het probleem met de G9 vergelijkbaar? Ook een 'koektrommel' klep die over de rand heen valt en daardoor kennelijk meer windgevoelig is.
Dat is het probleem helemaal niet.
Het bovenste plaatwerk is gewoon erg dun wat dan met de wind wat meegaat.
Het frame zelf van de motorkap is sterk genoeg en beweegt niet mee.

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:44
Oblomow schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:12:
In Brussel gezien, prachtige auto!!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:13
Mijn Xpeng G6 '25 heeft afgelopen week een nieuw panoramadak gekregen, na het koppen van een niet nader te identificeren zwart object afkomstig van de tegenliggers op de snelweg. Het was geen kiezel of deeltje asfalt, meer grootte golfbal. Het goede nieuws is dit glas toch binnen een week of 4 te leveren valt.

Toen kwam de bandenwissel, waarna ik ontdekte dat de bodemplaten over de krikpunten aan de voorkant van de auto ontbraken. Volgens de "snelle" bandenboer ontbrak linksvoor al bij de zomerbandenwissel, dus die vergoeden ze niet, rechtsvoor bestellen ze wel na. Het argument dat zij de auto met 100km winterbanden hebben gegeven en de auto bij de zomerbandenwissel (2700km) voor de 2e keer op de brug stond, vonden ze moeilijk te controleren. Overlegd met de leasemaatschappij; die hebben geen zin in een welles nietes verhaal en zullen linksvoor vergoeden.

Na ieder brugbezoek zal ik de bodemplaatjes dus maar zelf moeten controleren en nogmaals goed vast draaien.

TL;DR
Controleer je bodem op missende onderdelen na een autobrug bezoek en draai de krikpunt platen even goed vast.

Deze dus:

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-04 18:00
Oblomow schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:12:
Ja, in Breukelen. Erg groot, maar ook wel erg mooi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7uXc5VMEX6VEuV9mQw46nLFMIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZSGWBewg5VF8nrPiNXn59sf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlWmnL4-buO_EUAC2gYAkAuA6tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8csluMT9raaYpFaC6nRLmar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVgdjXRHCVD9Uoe7Ei2puLnj2zU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BiGAzIK38hQimwkwDlGUJnvQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4HoZZ4xzHSf2QPd_FHuSHQqV0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4uPOVDP8djg6z3rVoVYRu72.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvtoBRz0KUv2SFP8FCyzJXJdgKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McGv2ADYq0DDamilshacWloU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQIyR0VPfKD0unvJIqHBhIR39b4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvKWOXS64wWN90Ogo91vo8gd.jpg?f=fotoalbum_large

• TheVoidSpecter
dwadj schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 16:53:
[...]

Dat is het probleem helemaal niet.
Het bovenste plaatwerk is gewoon erg dun wat dan met de wind wat meegaat.
Het frame zelf van de motorkap is sterk genoeg en beweegt niet mee.
Nog tips om het te verhelpen of verminderen?

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:06
Weet iemand of Xpeng Eindhoven morgen ook geopend is ? Kan zo snel niks vinden op Internet

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:13
@mm1987 Ze delen het gebouw met Peugeot en die zijn open van 11 - 17 uur. Dus je kunt gewoon langsgaan, ik neem aan dat er wel iemand is.

• mm1987
@FrenzyFreak Dankjewel, wilde eens gaan kijken naar de G9 maar misschien kan ik beter een afspraak maken zodat ik ook kan proef rijden. Weet niet of ze daar lastig zijn in Eindhoven ?

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
mm1987 schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:38:
@FrenzyFreak Dankjewel, wilde eens gaan kijken naar de G9 maar misschien kan ik beter een afspraak maken zodat ik ook kan proef rijden. Weet niet of ze daar lastig zijn in Eindhoven ?
Lastig? Je kunt ze gewoon even bellen natuurlijk en overleggen over de mogelijkheden.

• mm1987
De gok genomen, kwam om 11:45 aan en heb een proefrit van 1 uur kunnen maken. De auto bevalt me wel goed.

1 minpuntje is dat One pedal drive niet 100% One pedal drive is je moet de auto toch tot stilstand brengen met de rem.

Verder vond ik de Xpilot niet heel slecht deze was beter dan gedacht.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 21:59
Ik heb in december een G9 Long range besteld. Kreeg toen te horen dat levering medio april zou zijn. Vorige week maar eens gaan mailen met Xpeng of er al meer bekend was. Het antwoord was helaas dat de auto pas in juni/juli geproduceerd word en dan moet hij nog naar nederland. Wel bijzonder dat ze zelf nog niets hadden laten weten aan mij of aan de leasemaatschappij en dat bij navraag je dit opeens te horen krijgt.

Dat is wel een kleine domper, mede omdat mijn bestaande auto vanaf 1 juli 26 voor een hogere bijtelling gaat zorgen. Maar goed, ik kijk er nog steeds naar uit. :)

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:10
mm1987 schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:15:
1 minpuntje is dat One pedal drive niet 100% One pedal drive is je moet de auto toch tot stilstand brengen met de rem.
Is idd stom, maar went wel. Ik zag vandaag in een video review van de P7+ trouwens, toen ze in het menu zaten rond te klikken, een optie voor helemaal tot stilstand komen. Hopelijk bij de volgende softwareupdate ook voor de andere modellen :)

• mm1987
Ik heb nu een Mercedes EQE Suv 350+ daar vergelijk ik de Xpeng G9 dus mee en moet zeggen dat het echt niet slechter is. Tuurlijk elke auto heeft zijn puntjes maar de stoelen zijn minstens net zo goed, Xpilot wat ik vandaag gemerkt heb werkt deze beter in situaties met stoepranden ipv lijnen dan de EQE. Luchtvering is minstens net zo goed... Kortom de Xpeng G9 doet niet veel onder omen op bepaalde punten zelfs niet onder voor een Mercedes.

• kosternet
mm1987 schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:15:
Wel interessant; wanneer je de rem bij stilstand even extra diep indrukt, gaat de automatische rem in werking. en blijft hij stilstaan tot je weer gas(?) geeft.

• mm1987
kosternet schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:43:
[...]

Wel interessant; wanneer je de rem bij stilstand even extra diep indrukt, gaat de automatische rem in werking. en blijft hij stilstaan tot je weer gas(?) geeft.
Ja dit is gewoon Auto Hold functie die je dan activeert met het rem pedaal.

• kosternet
mm1987 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:02:
[...]

Ja dit is gewoon Auto Hold functie die je dan activeert met het rem pedaal.
Klopt.. Maar die ontdekte is pas nadat ik er al een week in had gereden 8)7

• sjoerd-p
kosternet schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:32:
[...]

Klopt.. Maar die ontdekte is pas nadat ik er al een week in had gereden 8)7
Klopt. En is wel heel fijn dat je daar even extra hard voor moet trappen en dat bij licht de rem intrappen de auto daarna gewoon weer gaat rollen. Zeker als je nog een klein stukje tot een muurtje moet of zo. Dan is voorzichtig de rem een beetje loslaten voldoende i.p.v. voet naar gaspedaal en heel snel weer op de rem ;-)

De andere waar ik pas laat achter kwam is dat als je de vernsellingspook langer naar beneden drukt, je de oude snelheid weer ingesteld krijgt. Ik was al een tijdje op zoek naar de "resume" als ik even moest remmen.

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:56
sjoerd-p schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:37:
[...]

De andere waar ik pas laat achter kwam is dat als je de vernsellingspook langer naar beneden drukt, je de oude snelheid weer ingesteld krijgt. Ik was al een tijdje op zoek naar de "resume" als ik even moest remmen.
Ah, ik dacht dat het gedrag wat random was, maar blijkbaar zijn mijn "downpresses" wat random ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Batilan op 09-04-2026 13:34 ]

• KWOAD
Die functie is ook niet heilig. Bij een slagboom leunde ik naar buiten, tikte daarbij het gaspedaal aan, en ondanks die Auto Hold schoot de auto naar voren. Sindsdien zet ik β€˜m in P bij slagbomen, want mijn motorkap heeft nu een lange deuk door de slagboom…

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-04 22:07

mlo

KWOAD schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:26:
Die functie is ook niet heilig. Bij een slagboom leunde ik naar buiten, tikte daarbij het gaspedaal aan, en ondanks die Auto Hold schoot de auto naar voren.
klinkt logisch, Autohold gaat er af zodra je "gas"pedaal intrapt

• Suicyder
mlo schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:53:
[...]

klinkt logisch, Autohold gaat er af zodra je "gas"pedaal intrapt
Inderdaad, het moment dat er EEN registratie is van versnelling/acceleratievraag schakelt de Auto-Hold af. Zoals ik ook zou verwachten (en het altijd ingezet heb, ook bij mijn vorige auto werkte dat zo)

• TheVoidSpecter
GAEvakYD schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:13:
Ik heb in december een G9 Long range besteld. Kreeg toen te horen dat levering medio april zou zijn. Vorige week maar eens gaan mailen met Xpeng of er al meer bekend was. Het antwoord was helaas dat de auto pas in juni/juli geproduceerd word en dan moet hij nog naar nederland. Wel bijzonder dat ze zelf nog niets hadden laten weten aan mij of aan de leasemaatschappij en dat bij navraag je dit opeens te horen krijgt.

Dat is wel een kleine domper, mede omdat mijn bestaande auto vanaf 1 juli 26 voor een hogere bijtelling gaat zorgen. Maar goed, ik kijk er nog steeds naar uit. :)
Bijzonder. Ik heb eind november besteld en rij sinds februari in de nieuwe G9.

• ferminem
  • Laatst online: 14:47
GAEvakYD schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:13:

Je kan het toch gewoon in de app volgen? Ik zag precies wanneer hij werd toegekend en geleverd werd precies zoals gemeld was binnen 3 maanden. Maar misschien verschilt het per model en vraag.

• KWOAD
Suicyder schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:59:
[...]

Inderdaad, het moment dat er EEN registratie is van versnelling/acceleratievraag schakelt de Auto-Hold af. Zoals ik ook zou verwachten (en het altijd ingezet heb, ook bij mijn vorige auto werkte dat zo)
Klopt, het valt Xpeng ook niet te verwijten want volgens mij is dit inderdaad bij elke moderne auto zo. Ik wil alleen een kanttekening plaatsen bij deze ontwikkeling. In mijn oude auto met manuele handrem was dat niet gebeurd 😜. En uiteraard wil ik mensen waarschuwen dat dit dus mogelijk is.

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:26
KWOAD schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:41:
[...]

Klopt, het valt Xpeng ook niet te verwijten want volgens mij is dit inderdaad bij elke moderne auto zo. Ik wil alleen een kanttekening plaatsen bij deze ontwikkeling. In mijn oude auto met manuele handrem was dat niet gebeurd 😜. En uiteraard wil ik mensen waarschuwen dat dit dus mogelijk is.
Pas ook op want als je je gordel los maakt, gaat autohold er ook vanaf en rolt je auto gewoon door.

Geen idee of dit al opgelost is, maar dit was in het begin wel zo.

• ferminem
  • Laatst online: 14:47
jesse! schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:09:
[...]

Pas ook op want als je je gordel los maakt, gaat autohold er ook vanaf en rolt je auto gewoon door.

Geen idee of dit al opgelost is, maar dit was in het begin wel zo.
Waarom zou je je autogordel los doen als je op autohold staat? hij slaat overigens op elektrische parkeerrem als je je gordel los doet.

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:26
ferminem schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:47:
[...]

Waarom zou je je autogordel los doen als je op autohold staat? hij slaat overigens op elektrische parkeerrem als je je gordel los doet.
Meerdere redenen.
1) Je staat stil, je wilt uitstappen
2) Je moet even omdraaien voor iets achterin / je kind oid
3) Je moet bij een slagboom net iets verder uit je raam hangen

Zo zijn er wel meerdere redenen te bedenken. En het gaat niet zo zeer om de reden / waarom. Maar om de waarschuwing dat auto hold uit zichzelf uit ging in sommige gevallen. Bij mij was het ooit deur openen oid om iets aan te pakken, en dat de auto ineens weer begon te rijden.

Maar ik dacht inderdaad ook al dat ze het aangepast hadden, gelukkig maar. Weer een stukje veiliger voor die edge cases
Pagina: 1 ... 60 61 Laatste