Mijn Xpeng G6 '25 heeft afgelopen week een nieuw panoramadak gekregen, na het koppen van een niet nader te identificeren zwart object afkomstig van de tegenliggers op de snelweg. Het was geen kiezel of deeltje asfalt, meer grootte golfbal. Het goede nieuws is dit glas toch binnen een week of 4 te leveren valt.
Toen kwam de bandenwissel, waarna ik ontdekte dat de bodemplaten over de krikpunten aan de voorkant van de auto ontbraken. Volgens de "snelle" bandenboer ontbrak linksvoor al bij de zomerbandenwissel, dus die vergoeden ze niet, rechtsvoor bestellen ze wel na. Het argument dat zij de auto met 100km winterbanden hebben gegeven en de auto bij de zomerbandenwissel (2700km) voor de 2e keer op de brug stond, vonden ze moeilijk te controleren. Overlegd met de leasemaatschappij; die hebben geen zin in een welles nietes verhaal en zullen linksvoor vergoeden.
Na ieder brugbezoek zal ik de bodemplaatjes dus maar zelf moeten controleren en nogmaals goed vast draaien.
TL;DR
Controleer je bodem op missende onderdelen na een autobrug bezoek en draai de krikpunt platen even goed vast.
Deze dus: