Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 50 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:55

TurboNick3

Thedutchtravellers

goetfoud schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:43:
[...]

Op internet even bagageruimte opgezocht omdat ik gevoelsmatig twijfelde over je stelling;

Mondeo station: 542l
Ev9 als 5zitter: 828l
G9: 660l
G6: 571l
Jij kijkt naar theoretische waarde die een fabrikant opgeeft
ik met met een meetlint op wat de breedte en lengte van een kofferbak is.
Dan zie je dat die liter helemaal niks zeggen over het praktische bruikbare ruimte.
daarnaast neem ik ook de kinderwagen mee om een beeld te krijgen.

de diepte ofwel lengte is in mijn mondeo 115cm en dat is bij de G6 96CM en bij de G9 102cm
De breedte is bij mijn mondeo ook 112cm En bij de G6 100cm en bij de G9 98cm gemeten tussen de wielkast want dat is het bruikbare deel. Qua hoogte maakt het weinig uit want in alle gevallen kan de kinderwagen erin geschoven worden. Toch tijdens kamperen stapel je tot het dak.
Het grote verschil wat die elektrische auto's doen is de ruimte onder de kofferbak bodem meerekenen.
en de frunk.
Daarnaast hebben ze er een handje van om te spelen met tot hoe hoog ze meten. Dus die hoedeplank zeg maar die plaatsen ze iets hoger en dan hebben ze meer liters maar dat zegt helemaal niks.

Daarom ga ik uit van eigen metingen in een praktijk test.
Telsa Model Y bijvoorbeeld claimed 840 liter maar als je de afmetingen erbij neemt komt die net op 540 liter uit.

Daarnaast vind ik de lengte om bijvoorbeeld planken door te schuiven richting dashboard belangrijk.
bij mijn mondeo is het vrij veilig om een plank of balk van 270cm in te laden.
Bij de Xpengs is dat wel wat riskanter met die schermen. Dat heb ik dan wel ondervonden maar verder niet benoemd en maar voor lief genomen want concurrentie heeft hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door TurboNick3 op 30-06-2025 10:31 ]

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:47
gisteren een update ontvangen voor de G6. hier zouden o.a. verbeteringen t.b.v. de smootness of het scherm zijn verbeterd en connectivity. Zijn er mederijders welke al iets hebben gemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:05
Ik kwam deze vandaag tegen op youtube. Een behoorlijk grondige review van het interieur van de Xpeng G7.
YouTube: XPeng G7 Brutally Honest Review

In ieder geval het feit dat de achterste ramen niet 'dubbel glas' bevatten was een verrassing. Weet niet of dit ook bij de nieuwe G6 wel of niet in zit?

Ben wel erg benieuwd naar de HUD technologie, die helaas in dit fimpje niet getoond kon worden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15-09 19:17
Xpeng vrienden helaas moet ik melden dat ik de Xpeng verkocht heb. Niet omdat de auto slecht is in tegendeel zelfs, maar puur om praktische redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:35
Is het (inmiddels) mogelijk om met de camera's van de G6/G9 beelden op te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Nougat schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:23:
Is het (inmiddels) mogelijk om met de camera's van de G6/G9 beelden op te nemen?
sensory mode kan je aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:36
Sentry mode kan nu, ik heb nog niet kunnen vinden of ik ook beelden kan opslaan als dashcam (zou ik wel graag willen kunnen, simpel knopje op de snelkoppelingenbalk welke laatste 2 minuten ofzo op de stick zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:58
Suicyder schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:34:
[...]

Sentry mode kan nu, ik heb nog niet kunnen vinden of ik ook beelden kan opslaan als dashcam (zou ik wel graag willen kunnen, simpel knopje op de snelkoppelingenbalk welke laatste 2 minuten ofzo op de stick zet)
Kan (nog) niet. Xpeng is voorzichtig ivm de regelgeving en vooral de verschillen daartussen in EU landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 11:09

Nowhereman

Ygenweis

roel00 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:13:
[...]

Kan (nog) niet. Xpeng is voorzichtig ivm de regelgeving en vooral de verschillen daartussen in EU landen.
Waarom denk je dat? Ik hoor van andere Xpeng rijders in BE en NL dat ze het gewoon gebruiken?

-Pwn the day-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:58
Nowhereman schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:49:
[...]

Waarom denk je dat? Ik hoor van andere Xpeng rijders in BE en NL dat ze het gewoon gebruiken?
Ik rij een G9 en sta in contact met veel EU eigenaren. Sommigen hebben een aftermarket oplossing. Er wordt wel gewerkt aan een dashcam door Xpeng. Op dit moment hebben we alleen de sentry mode.

[ Voor 21% gewijzigd door roel00 op 04-07-2025 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:02
Alleen als je geparkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:20
Is er al meer bekend over de prijzen van de nieuwe G6/G9, zou in juli zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:22
Spekkie99 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:55:
Toen ik gisteren in Breukelen was konden (/wilden) ze nog niks vertellen. Het zou ergens de komende weken bekend moeten worden was de boodschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:12
Spekkie99 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:55:
Half juli ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1zkxB2WdcXtVzInHre3AI8Fm6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgRpWZpNyVJlKRgFJr8hpkUu.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen gaat de huidige G6 in de aanbieding.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigranlv
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:41
Henkman schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:46:
[Afbeelding]

Ondertussen gaat de huidige G6 in de aanbieding.......
Alleen op voorraadmodellen - dus Standard Range. Geen Performane of Long Range op voorraad.

Ik heb mijn G6P op 13 juni besteld via een leasemaatschappij. Verwachte levering eind oktober, maar nog niet duidelijk of het een oud of een faceliftmodel wordt. Medio juli zou er meer bekend moeten zijn.Ik vraag me af of ik een prijscorrectie krijg als een facelift goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Tigranlv schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:44:
[...]

Alleen op voorraadmodellen - dus Standard Range. Geen Performane of Long Range op voorraad.

Ik heb mijn G6P op 13 juni besteld via een leasemaatschappij. Verwachte levering eind oktober, maar nog niet duidelijk of het een oud of een faceliftmodel wordt. Medio juli zou er meer bekend moeten zijn.Ik vraag me af of ik een prijscorrectie krijg als een facelift goedkoper is?
Sorry, maar dit gaat 99% zeker het oude model worden. De nieuwe is nog niet bestelbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RVE_NL
De laatste iOS app update is wel echt nice:
- Je kunt nu veel makkelijker een navigatie adres doorsturen naar de auto. Gewoon vanuit Google/Apple Kaarten/Waze > deel icoon > Xpeng icoontje (klaar)
- Siri Shortcuts ondersteuning. Dus met dit warme weer roep je bijv. tijdens typen van je laatste mailtje gewoon “Hey Siri, koel de auto”.
- iOS Opdrachten/Shortcuts ondersteuning: volledige automation straks in de winter: als de wekker gaat & kouder dan 0 graden & dag door de week > Xpeng quick heating.

[ Voor 6% gewijzigd door RVE_NL op 05-07-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Dit weekend besloten om voor de G6 te gaan als volgende leaseauto.
Helaas, omdat ik hem voor 2026 wil hebben ivm bijtelling, zal dat denk ik niet de facelift worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
amw82 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:26:
Dit weekend besloten om voor de G6 te gaan als volgende leaseauto.
Helaas, omdat ik hem voor 2026 wil hebben ivm bijtelling, zal dat denk ik niet de facelift worden.
Gezien de voorraad wacht ik nog even met bestellen, ik wil toch even afwachten wat het daadwerkelijke nieuws wordt van de facelift...geen zin om nu al een auto te kiezen die dan toch op gegeven moment buiten de updates gaat vallen... (nu ook meegemaakt met huidige P2 van 4 jaar geleden die toen bij launch al geleverd werd met te trage chips e.d.)
Al zit ik in dezelfde boot als jou dat ik de auto graag dit jaar op kenteken wil (p2 is 29-12-21 nog op kenteken gegaan net voor de bijtellingverhoging van toen :P )

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 06-07-2025 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
lubbertkramer schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:57:
[...]

Gezien de voorraad wacht ik nog even met bestellen, ik wil toch even afwachten wat het daadwerkelijke nieuws wordt van de facelift...geen zin om nu al een auto te kiezen die dan toch op gegeven moment buiten de updates gaat vallen... (nu ook meegemaakt met huidige P2 van 4 jaar geleden die toen bij launch al geleverd werd met te trage chips e.d.)
Al zit ik in dezelfde boot als jou dat ik de auto graag dit jaar op kenteken wil (p2 is 29-12-21 nog op kenteken gegaan net voor de bijtellingverhoging van toen :P )
Same. Heb ook een P2 die aan het eind van het jaar op kenteken is gezet (2020 in mijn geval, maar soit). Zoiets zullen LM's toch ook wel doen met de G6? Of is dat naïef?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
hoipimniet schreef op maandag 7 juli 2025 @ 06:47:
[...]

Same. Heb ook een P2 die aan het eind van het jaar op kenteken is gezet (2020 in mijn geval, maar soit). Zoiets zullen LM's toch ook wel doen met de G6? Of is dat naïef?
De LM's zijn uiteindelijk ook afhankelijk van Xpeng zelf. Het is voor Xpeng natuurlijk wel maar een relatief kleine afzetmarkt als je globaal gaat kijken.

Ben benieuwd, ik heb ondertussen naar tevredenheid de huidige G6, geen spijt van een voorraadmodel gescoord te hebben. Allicht dat updates iets eerder stoppen, maar met de Kia waren de updates al minimaal vanaf het begin (en geen haar beter aan einde).

Ik wil eigenlijk eind deze week even een 'review' doen over mijn 1e maand met de G6, inclusief vergelijking naar mijn vorige auto. Tegen die tijd zit ik ook over de 3.000 km (nogal hard gegaan deze maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
hoipimniet schreef op maandag 7 juli 2025 @ 06:47:
[...]

Betwijfel het, op dit moment zie je dat een Xpeng, Zeekr, BYOD veel duurder uitvallen dan de "gevestigde" merken of Tesla ondanks een gelijke fiscale waarde. LM's vinden deze merken toch nog een groter risico vanwege dat ze nog niet weten wat de restwaarde aan het einde gaat zijn waarmee ze weer kunnen verkopen.

Ik zie wel weer een actie met Tesla, Polestar en andere merken komen bij LM"s dat ze vele auto's aankopen in verschillende configuraties vanwege de aankomende verhoging naar 22% bijtelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 13:05

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amw82
Hier staat nog niks toch, alleen dat je je kan inschrijven om op de hoogte te blijven. Dat kon al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Nog Iets
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-07 22:26
Mensen met een G9 en een Bip&Go... Waar plakken jullie die tolbadge precies in de G9? Op de ruit zelf, links, rechts of onder de spiegel, of op die console? De eerste keer met de EV op reis en eerste keer Bip&Go... dus liever geen problemen met de tolpoortjes. ;) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53
Peter Nog Iets schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:40:
Mensen met een G9 en een Bip&Go... Waar plakken jullie die tolbadge precies in de G9? Op de ruit zelf, links, rechts of onder de spiegel, of op die console? De eerste keer met de EV op reis en eerste keer Bip&Go... dus liever geen problemen met de tolpoortjes. ;) :9
Ik leg 'm voor het ruit. Plakken doe ik niet meer

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:10
Peter Nog Iets schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:40:
Hoe simpel het ook was, mijn skoda had aan de voorruit een doorzichtig lipje hangen voor vignetten of parkeerkaarten. Helaas de xpeng niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batch63
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:50
Ik denk dat we a.s. Vrijdag wat meer weten.
Teasers zijn al te vinden op YouTube.

[ Voor 40% gewijzigd door batch63 op 08-07-2025 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
Op YouTube zie ik ook de eerste testritten van de G7 in China. Veelbelovend en fingers crossed dat deze begin volgend jaar hier beschikbaar komt.

Las over de Nissan n7, dat om deze geschikt te maken voor de EU er mogelijk de Chinese AI uitgesloopt moet worden. Iets met privacy :) Ben benieuwd of dat voor de Xpeng G7, die daar ook vol van zit ook zal gelden.

[ Voor 42% gewijzigd door FJP84 op 09-07-2025 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
FJP84 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:22:
Op YouTube zie ik ook de eerste testritten van de G7 in China. Veelbelovend en fingers crossed dat deze begin volgend jaar hier beschikbaar komt.

Las over de Nissan n7, dat om deze geschikt te maken voor de EU er mogelijk de Chinese AI uitgesloopt moet worden. Iets met privacy :) Ben benieuwd of dat voor de Xpeng G7, die daar ook vol van zit ook zal gelden.
Xpeng heeft al een g6 in EU. Dus daar zullen ze de software wel van gebruiken lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tata
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 12-09 11:28
https://www.xpeng.com/news/0197f7770bcc97e8d9368a02811e0079

Availability

Both the new XPENG G6 and XPENG G9 are now available for order in France, Germany, Denmark, Norway, Sweden, the Netherlands, Belgium and Luxembourg, with deliveries beginning at the end of the summer of 2025.

The new XPENG G6 will make its dynamic public debut at the Goodwood Festival of Speed (July 10-13, 2025), offering a glimpse into the future of electrified performance.

For more information, please visit XPENG’s official website.

Dinsdag gaf de verkoper in Amsterdam aan dat volgende week zou prijzen bekend moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 20:48
Configurator is ook online: https://store.xpeng.com/nl/configurator/F30bV

Long range is 1000 euro goedkoper als oude model :) maar wel minder bereik :-(
Helaas alleen de Performance te bestellen als Black Edition.

[ Voor 51% gewijzigd door Juicie op 11-07-2025 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:40
Oeh, het is dat ik al een G9 SR heb, maar de 2025 zijn goed geprijst zeg. Ik betaalde 65K voor mijn 2024 SR met Dynaudio etc (Premium pakket) en trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:01
Hoe kan het nu zijn dat de WLTP waarde is afgenomen? Dit was eerst iets van 570km bij de long range en nu zo’n 535km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56
Pollux89 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:59:
Hoe kan het nu zijn dat de WLTP waarde is afgenomen? Dit was eerst iets van 570km bij de long range en nu zo’n 535km.
misschien handig te vermelden over welk model je het hebt.

Als je het over de G6 hebt: de accu is iets kleiner geworden, maar is wel een LFP accu geworden. Die kan je altijd zonder problemen tot 100% laden. Dus effectief dezelfde range.

[ Voor 23% gewijzigd door T7D_Sneezy op 11-07-2025 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
G6: Geen Standard Range meer :o Hoop dat deze nog binnen ons (lease-) budget valt dan...

Ook gek: Premium stoelen lijken een optie, maar je kunt 'm niet uitvinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:00:
[...]

Als je het over de G6 hebt: de accu is iets kleiner geworden, maar is wel een LFP accu geworden. Die kan je altijd zonder problemen tot 100% laden. Dus effectief dezelfde range.
Inderdaad de G6. En thanks voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Pollux89 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:59:
De batterij is van 87.5 kWh naar 80.8 kWh gegaan. De standard range is dan weer gestegen in capaciteit. Waardoor deze denk ik de beste prijs/kwaliteit verhouding gaat hebben. Maar die is natuurlijk nog niet te bestellen. Van wat ik gelezen heb zou deze pas volgend jaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:00:
[...]

Maar voor die paar keer per jaar dat je het bereik wel nodig had is het dan wel weer jammer.

Ik laad mijn Enyaq standaard op tot 80%, maar die paar keer per jaar dat ik het extra bereik goed kan gebruiken, laad ik tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56
Juicie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Maar voor die paar keer per jaar dat je het bereik wel nodig had is het dan wel weer jammer.

Ik laad mijn Enyaq standaard op tot 80%, maar die paar keer per jaar dat ik het extra bereik goed kan gebruiken, laad ik tot 100%.
Hij laadt ruim 1,5x zo snel als voorheen dus op vakantie is hij nog steeds sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:20
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:23:
[...]

Hij laadt ruim 1,5x zo snel als voorheen dus op vakantie is hij nog steeds sneller.
Plus dat de oude LR een NMC Accu had en nu heb je altijd een LFP ( ergo 100% range ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:42
Ik ben benieuwd wat er nu met mijn bestelling gaat gebeuren.
SR G6 Silver Frost. Contract van leasemaatschappy ligt nu bij MT voor ondertekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Juicie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:42:
Helaas alleen de Performance te bestellen als Black Edition.
De Black Edition is alweer verdwenen uit de configurator, ze zijn er dus nog mee bezig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tektweakers
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 06-09 14:24
New version is ready to order
https://store.xpeng.com/nl/configurator/F30bV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 12:37
Maar helaas nog niet de populaire standard range...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 11:32
heeft er iemand toevallig ook alle specificaties van de nieuwe modellen ?
zoals de luchtvering en dergelijke op de G9, vind ik altijd prettig om door heen te baladeren maar kan ze nog niet terug vinden ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:56

mlo

volgens de configurator heeft de G9 performance nog steeds luchtvering:

AWD Performance
€ 73.990
De G9 AWD Performance is de vierwielaangedreven topversie van de G9. Hij is uitgerust met adaptieve luchtvering en biedt maximale prestaties zonder afbreuk te doen aan comfort en stabiliteit.

Belangrijkste specificaties

· Actieradius (WLTP): 540 km

· Max. vermogen: 575 pk

· Max. koppel: 695 Nm

· Bruto accucapaciteit (LFP): 93,1 kWh

· Boordnet: 800 V

· Gemiddeld verbruik (WLTP): 20,1 kWh/100km

· Acceleratie 0-100 km/u: 4,2 seconden.

· Topsnelheid: 200 km/u

· Max. trekvermogen (met optionele trekhaak): 1.500 kg

· DC opladen: 525 kW (10-80% in 12 min)

· AC opladen: 11 kW (3-fase)

· V2L: 6 kW (230 V stopcontact van laadpoort)

· Warmtepomp: XHP 3.0 Intelligent Thermal Management System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
mlo schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:26:
volgens de configurator heeft de G9 performance nog steeds luchtvering:
We was spraken van dat het op alle modellen zou komen

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Op de NL site bestellen kan het nog niet

https://www.xpeng-center.nl/modellen/g6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:05
Zie ik nu goed dat de black edition er ook bij staat? Ben echt benieuwd wat die gaat kosten?
En : fijn dat de performance velgen ook onder de 'normale' editie kunnen, de standaard velgen zien er ook al 100x beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
Dat is niet de officiële NL site. Deze wel: https://store.xpeng.com/nl/configurator/F30bV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
JustTrying schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:13:
Zie ik nu goed dat de black edition er ook bij staat? Ben echt benieuwd wat die gaat kosten?
En : fijn dat de performance velgen ook onder de 'normale' editie kunnen, de standaard velgen zien er ook al 100x beter uit.
De Black Edition heeft even in de configurator gestaan en was 1000 euro extra en alleen te krijgen op de Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Nu ook in de mail m.b.t. de G6/G9 en de NL website is geupdate :)
De nieuwe XPENG G6 – nu te configureren en te bestellen!
Vanaf vandaag kun je de nieuwe XPENG G6 Long Range en Performance zelf samenstellen op onze website én hem direct bestellen bij een XPENG Center. Wat is er nieuw?

Nieuwe generatie 5C-batterijtechnologie
Opladen is nu nóg sneller en efficiënter. De G6 ondersteunt tot 451 kW laadvermogen, waarmee je van 10% tot 80% SOC kunt opladen in slechts 12 minuten – als de laadpaal het aankan.

Vernieuwd interieur
Het interieur van de G6 is opnieuw ontworpen voor nog meer comfort, afwerking en gebruiksgemak. Denk aan slimme details, hoogwaardige materialen en een serene rijervaring.

Nieuwe exterieurkleur: Stellar Purple
Val op met de gloednieuwe kleur Stellar Purple - modern, elegant en exclusief voor de G6.

In de komende weken houden we je helemaal op de hoogte van alle vernieuwingen.
We nemen je stap voor stap mee in alles wat de nieuwe XPENG G6 te bieden heeft. Dus houd je inbox in de gaten - er komt nog veel moois aan!

De G6 is uitgerust met onze nieuwste LFP batterij met 5C-technologie, waarmee je van 10 tot 80% kunt opladen in slechts 12 minuten.

Het systeem ondersteunt een laadvermogen tot maar liefst 451 kW, veel meer dan de meeste laadstations momenteel aankunnen. Het voordeel voor jou: welke snellader je ook tegenkomt, de XPENG G6 haalt er het maximale uit.

We hebben bovendien gesproken met verschillende Europese laadexploitanten, en zij bevestigen dat de infrastructuur in rap tempo wordt uitgebreid om auto's als de XPENG G6 bij te benen. Dus ook al kunnen veel laders nog geen 400 kW leveren, jij bent er al klaar voor – de XPENG G6 is volledig toekomstbestendig.

Wat is het voordeel van een LFP-batterij?

De XPENG G6 gebruikt duurzame LFP-batterijen in alle uitvoeringen – en dat is goed nieuws voor jou:
Vol opladen zonder zorgen: Regelmatig tot 100% opladen is geen probleem, ideaal voor dagelijks gebruik.
Lange levensduur: Meer laadcycli, minder capaciteitsverlies.
Veilig: Chemisch stabiel en minder kans op oververhitting.
Kostenefficiënt: Solide actieradius, lagere afschrijving.
Duurzamer geproduceerd: Geen nikkel of kobalt, minder zeldzame metalen.

Kortom: Betrouwbaar, veilig en klaar voor vandaag en de toekomst.
De nieuwe XPENG G9 - nu te configureren en te bestellen!
Vanaf vandaag kun je de nieuwe XPENG G9 Long Range en Performance zelf samenstellen op onze website én hem direct bestellen bij een XPENG Center. Wat is er nieuw?

Nieuwe generatie 5C-batterijtechnologie
Opladen is nu nóg sneller en efficiënter. De G9 ondersteunt tot 525 kW laadvermogen, waarmee je van 10% tot 80% SOC kunt opladen in slechts 12 minuten.

Black Edition
Gedurfd en toch elegant met donkere details en futuristische vormen. Geïntegreerde zwarte accenten op spiegels, raamomlijstingen en wielen bieden een samenhangende en verfijnde visuele signatuur. Oranje remklauwen benadrukken het sportieve uiterlijk van de G9 Black Edition.

In de komende weken houden we je helemaal op de hoogte van alle vernieuwingen.
We nemen je stap voor stap mee in alles wat de nieuwe XPENG G9 te bieden heeft. Dus houd je inbox in de gaten - er komt nog veel moois aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Maar nog steeds geen details over Xopera 2.0... ben daar wel echt benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Juicie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:56:
[...]

De Black Edition heeft even in de configurator gestaan en was 1000 euro extra en alleen te krijgen op de Performance.
Dan gaat em dat niet worden, want ik wilde juist onder de 70k blijven .. Ben al lang blij dat er op de LR nu ook fatsoenlijke velgen te configureren zijn, en een aantal mooie interieurtinten.

Klopt het nu dat er altijd een trekhaak op zit?

Weet iemand op welke termijn er proefritten te maken zijn in de 2026 modellen?

[ Voor 4% gewijzigd door JustTrying op 11-07-2025 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Ik heb het idee dat de Nederlandse configurator nog niet helemaal 'af' is. Er zitten rare keuzes/checks in die mijns inziens niet echt kloppen.

- Kaitoke matte Green zou niet meer als kleur leverbaar zijn. Dat zou Interstellar green worden.

- De Black Warrior editie was gister nog een keuze, die is nu plots verdwenen.

- De keuze voor een trekhaak en het audio/stoel pakket lijken nu verplicht te zijn.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Nowhereman schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:56:
Ik heb het idee dat de Nederlandse configurator nog niet helemaal 'af' is. Er zitten rare keuzes/checks in die mijns inziens niet echt kloppen.

- Kaitoke matte Green zou niet meer als kleur leverbaar zijn. Dat zou Interstellar green worden.

- De Black Warrior editie was gister nog een keuze, die is nu plots verdwenen.

- De keuze voor een trekhaak en het audio/stoel pakket lijken nu verplicht te zijn.
Nee dit lijkt me ook nog niet helemaal goed te staan allemaal, en ik las ergens iets over kleinere accu's? Wel vreemd dat deze versie dan wel gewoon online gegooid wordt voor het weekend, terwijl er ook wordt aangegeven dat de prijzen ook pas volgende week bekend worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Dat is niet de “officiële” Nederlandse Xpeng website, maar de website van de dealer. Als je daadwerkelijk “nieuw” gaat kopen, loopt het normaliter via https://www.xpeng.com/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
RVE_NL schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:38:
[...]

Dat is niet de “officiële” Nederlandse Xpeng website, maar de website van de dealer. Als je daadwerkelijk “nieuw” gaat kopen, loopt het normaliter via https://www.xpeng.com/nl
Ok thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Weet iemand of de zitting van de G6 ook verandert is bij de nieuwere versie? Vind het zitvlak vlak bij de rugleuning (ronding in de naad) niet lekker zitten.

BTW wat is die WLTP Actieradius een stuk lager geworden. :( :( (Dat is voor mijn een zeer negatief punt... eigenlijk een afknapper!)

[ Voor 13% gewijzigd door Nougat op 13-07-2025 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolname
  • Laatst online: 15-09 13:42
Als nog-niet-maar-misschien-binnenkort-wel XPeng rijder heb ik klein vraagje. Volgens mij is er al een keer iets over geschreven in dit forum, maar ik kan het even niet meer vinden. Ik heb laatst een proefrit gedaan in een G9P en het viel me op dat het gas(stroom)pedaal een beetje trage reactie tot gevolg had. Als ik pedaal losliet duurde het een moment voordat de auto echt inhield en vooral ook: als ik gas gaf duurde het toch wel even voor ik reactie van de auto voelde. Optrekken daarna gaat helemaal prima, maar die eerste seconde vind ik eigenlijk ook best belangrijk (als je drukke weg moet kruisen ofzo). Nu las ik geloof ik ergens (helaas daarna) dat dit alleen in de X-pedal modus is. Ik heb tijdens de proefrit inderdaad alleen in die modus gereden. Ik ben gewend aan 1-pedal driving en zie daarmee het nut (voor mij) van de andere modi niet meer zo. Maar die reactiesnelheid vind ik wel belangrijk. Ter info: ik rijd momenteel nog in een Tesla model 3, dus ben misschien een beetje verwend hierin, maar daarmee niet minder belangrijk voor me. Kan iemand die een G9 heeft mij misschien bijpraten of die tragere reactie echt anders is in de andere modi (dan de X-pedal stand)? Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Nougat schreef op zondag 13 juli 2025 @ 16:53:
Weet iemand of de zitting van de G6 ook verandert is bij de nieuwere versie? Vind het zitvlak vlak bij de rugleuning (ronding in de naad) niet lekker zitten.

BTW wat is die WLTP Actieradius een stuk lager geworden. :( :( (Dat is voor mijn een zeer negatief punt... eigenlijk een afknapper!)
Ja eens, dit viel mij ook direct al op. Door het snellere laden is die ook zo weer vol, mits de laadpaal dit kan leveren, maar per saldo sta je natuurlijk wel vaker te laden. Ik had gehoopt dat het rondom de 600km range zou zitten net als vele andere merken momenteel (Tesla, Zeekr, Kia etc). Erg jammer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Laatst online: 16-09 08:07
Pollux89 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:36:
[...]

Ja eens, dit viel mij ook direct al op. Door het snellere laden is die ook zo weer vol, mits de laadpaal dit kan leveren, maar per saldo sta je natuurlijk wel vaker te laden. Ik had gehoopt dat het rondom de 600km range zou zitten net als vele andere merken momenteel (Tesla, Zeekr, Kia etc). Erg jammer!
Let wel: xpeng haalt de wltp waarde zo'n beetje.
Andere merken bij lange na niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
Coolname schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:10:
Als nog-niet-maar-misschien-binnenkort-wel XPeng rijder heb ik klein vraagje. Volgens mij is er al een keer iets over geschreven in dit forum, maar ik kan het even niet meer vinden. Ik heb laatst een proefrit gedaan in een G9P en het viel me op dat het gas(stroom)pedaal een beetje trage reactie tot gevolg had. Als ik pedaal losliet duurde het een moment voordat de auto echt inhield en vooral ook: als ik gas gaf duurde het toch wel even voor ik reactie van de auto voelde. Optrekken daarna gaat helemaal prima, maar die eerste seconde vind ik eigenlijk ook best belangrijk (als je drukke weg moet kruisen ofzo). Nu las ik geloof ik ergens (helaas daarna) dat dit alleen in de X-pedal modus is. Ik heb tijdens de proefrit inderdaad alleen in die modus gereden. Ik ben gewend aan 1-pedal driving en zie daarmee het nut (voor mij) van de andere modi niet meer zo. Maar die reactiesnelheid vind ik wel belangrijk. Ter info: ik rijd momenteel nog in een Tesla model 3, dus ben misschien een beetje verwend hierin, maar daarmee niet minder belangrijk voor me. Kan iemand die een G9 heeft mij misschien bijpraten of die tragere reactie echt anders is in de andere modi (dan de X-pedal stand)? Dank alvast.
Heeft niets met x-pedal te maken maar de geselecteerde rijmodus stand.

De ECO stand is inderdaad behoorlijk vertraagd accelereren. De normale stand is al responsiever. De sport stand is super responsief.

De remmen zijn vervolgens ook los regelbaar ongeacht de rijmodus stand, van comfortabel (vertraagd) tot snel (direct).

Persoonlijk vind ik de sport modus juist te responsief als default voor alledaags woon-werk, dit werkt namelijk logischerwijs ook door in bijvoorbeeld het automatisch accelereren tijdens file rijden. De ECO stand is dan lekker comfortabel, waar de sport stand… zeer sportief aansluit.
Wel fijn dat de optie erin zit overigens, want soms wil je dat juist, ik switch dan met voice command.

[ Voor 10% gewijzigd door RVE_NL op 13-07-2025 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 10:31
Benieuwd wanneer de LM hun websites updaten w.o. Athlon en Ayvens.. Kijken waar het maand bedrag op uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolname
RVE_NL schreef op zondag 13 juli 2025 @ 22:37:
[...]

De ECO stand is inderdaad behoorlijk vertraagd accelereren. De normale stand is al responsiever. De sport stand is super responsief.

De remmen zijn vervolgens ook los regelbaar ongeacht de rijmodus stand, van comfortabel (vertraagd) tot snel (direct).

Persoonlijk vind ik de sport modus juist te responsief als default voor alledaags woon-werk, dit werkt namelijk logischerwijs ook door in bijvoorbeeld het automatisch accelereren tijdens file rijden. De ECO stand is dan lekker comfortabel, waar de sport stand… zeer sportief aansluit.
Wel fijn dat de optie erin zit overigens, want soms wil je dat juist, ik switch dan met voice command.
Dank je voor je reactie. Maar volgens mij heb ik juist vooral in de sportmodus gereden met dit als resultaat. Wel goed dat eea ook doorwerkt in de xpilot rijstijl trouwens. Hmm, wel vreemd dat hij bij mij niet zo responsief was., en jij dus andere ervaring hebt. Misschien moet ik ook nog even wachten op meer reacties. En Misschien moest ik nog maar eens een proefritje maken. Ik heb ook een Audi A6 etron en BMW i5 gereden, en die waren wel heel responsief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Coolname schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:10:
Ik rij zelf een G6, dus niet exact zelfde. Maar de auto is een stuk responsiever op de pedalen dan mijn e-Niro was. Comfort/Sport zijn prima te noemen in de G6. Wel vind ik het sturen in Sport fijner, net wat meer gevoel (zwaarder).
Wel is een Tesla (heb ook MY getest oude model) iets sportiever qua rijgedrag (zeker een M3), dus kan zeker indenken dat dat wennen zou zijn. Zelf vind ik het juist fijn iets 'relaxter' te rijden, hoewel de auto een stuk beter op de weg ligt dan de e-Niro hiervoor, mede door RWD en betere software in de Traction Control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
RVE_NL schreef op zondag 13 juli 2025 @ 22:37:
[...]

Vertraagd remmen? Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Coolname schreef op maandag 14 juli 2025 @ 01:37:
[...]

Dank je voor je reactie. Maar volgens mij heb ik juist vooral in de sportmodus gereden met dit als resultaat. Wel goed dat eea ook doorwerkt in de xpilot rijstijl trouwens. Hmm, wel vreemd dat hij bij mij niet zo responsief was., en jij dus andere ervaring hebt. Misschien moet ik ook nog even wachten op meer reacties. En Misschien moest ik nog maar eens een proefritje maken. Ik heb ook een Audi A6 etron en BMW i5 gereden, en die waren wel heel responsief.
Vrijwel alle youtube reviews kaarten dit "vertraagd reageren" ook aan. Ik denk dus dat het een "feature" is, omdat de meeste reviewers de auto in "normal" mode rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 10:01

BramT

Rule #1

De BYD's doen dat ook, die 'vertraging'. (Momenteel m'n voorlopertje.) Als je van Tesla af komt is dat inderdaad vrij 'jarring'... Je moet die auto's echt in max/sport-stand zetten om een beetje in de buurt te komen. Het is overigens geen vertraging volgens mij; ik denk dat ze een soort van smoothness-curve (average) over de input heen leggen. Dit zorgt voor veel soepeler optrekken, maar voelt als een vertraging in de eerste fractie van een seconde.

Na een tijdje ben ik echter weer terug in de 'normal' stand. Uiteindelijk is het wel wat comfortabeler/natuurlijker, zeker voor de passagiers.

Verder top dat de nieuwe G6 te bestellen is zeg. De mijne (oude G6) wordt vrijdag a.s. geleverd... }:|

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
Op het instagram bericht van Xpeng Nederland zie ik wel een paar reacties staan;

Modellen eind september in de showroom.
Black edition iets later pas te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
olafmol schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:28:
[...]

Vertraagd remmen? Waarom zou je dat willen?
Simpelweg hoe gevoelig het rempedaal is. Je hebt vast wel eens in auto’s gereden waar je het rempedaal relatief diep moet intrappen om hard te remmen en dus met minder diep intrappen heel smooth tot stilstand komt. Terwijl in een andere auto je het rempedaal maar hoeft aan te raken om hard te remmen. (Dat bedoelde ik met vertraagt remmen, maar een betere omschrijving is gevoeligheid van het rempedaal ;))
Bij je Xpeng kun je het dus gewoon je rempedaalgevoel naar wens instellen (3 standen; comfort, standaard, sport), los daarvan is ook individueel regelbaar de vermogensrespons, stuurbekrachtiging en regeneratie.
Coolname schreef op maandag 14 juli 2025 @ 01:37:
[...]

Het idee achter dit vertraagt accelereren in de ECO stand is overigens (naast verbeterde actieradius) je banden slijtage beperken. Op de gemiddelde EV slijt een autoband ± 20% sneller (t.o.v reguliere fossiel auto) door het enorme koppel vanuit stilstand. Met de ECO stand is dit slechts ± -5%, hoe meer stadsverkeer hoe groter de impact van de ECO stand.

[ Voor 54% gewijzigd door RVE_NL op 14-07-2025 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolname
BramT schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:00:
De BYD's doen dat ook, die 'vertraging'. (Momenteel m'n voorlopertje.) Als je van Tesla af komt is dat inderdaad vrij 'jarring'... Je moet die auto's echt in max/sport-stand zetten om een beetje in de buurt te komen. Het is overigens geen vertraging volgens mij; ik denk dat ze een soort van smoothness-curve (average) over de input heen leggen. Dit zorgt voor veel soepeler optrekken, maar voelt als een vertraging in de eerste fractie van een seconde.

Na een tijdje ben ik echter weer terug in de 'normal' stand. Uiteindelijk is het wel wat comfortabeler/natuurlijker, zeker voor de passagiers.

Verder top dat de nieuwe G6 te bestellen is zeg. De mijne (oude G6) wordt vrijdag a.s. geleverd... }:|
Dank allen zover!
Ik denk dat je gelijk hebt dat het een soort mapping is. In ieder geval bij de niet-sport modi. Maar bij sport zou ik toch verwachten (en wensen dus) dat je zo direct mogelijke koppeling hebt tussen pedaalstand en vermogen en ook instantaan. Dat is bij Tesla wel het geval, wat ik zelf erg prettig vind. Let wel, dat betekent helemaal niet dat er ook altijd heel sportief gereden wordt door mij, maar door die directe koppeling weet je gewoon exact wat er gebeurt, en kan het even instantaan snel als het een keer moet (bij inhalen e.d.). Dat wat meer relaxed optrekken doe ik overigens gewoon door mijn voet wat minder snel te bewegen. Naar mijn mening (maar dat is persoonlijk natuurlijk) hoeft daar helemaal geen vertragende of uitsmerende mapping tussen te zitten. (overigens, ik wil Tesla helemaal niet de hemel inprijzen hoor, want er zijn ook wel een aantal dingen minder geweldig, maar dit hebben ze toch wel goed voor elkaar). Audi en BMW hebben die directe koppeling ook in de sportmodes (en inderdaad minder in de andere modi). Ergo, zou fijn zijn als je als bestuurder kon kiezen. Daar zijn die modi immers voor.

Maar om even terug te komen op de vraag die ik eigenlijk wilde stellen: is die X-pedal setting (dus on-pedal driving, die in te stellen is bij de setting hoe hard hij moet regenereren op motor) mogelijk van invloed hierop. Ik zou inderdaad verwachten van niet, vandaar dat ik die tijdens de proefrit daarop had gezet en verder niet meer heb aangeraakt. Maar ik dacht laatst toch ergens gelezen te hebben dat die setting het pedaal toch wat 'sponzig' of 'aan elastieke draadje' maakt. Eigenlijk zou ik heel graag hebben als iemand die setting eens even zou willen vergelijken met de setting daarnaast (max. regeneratie denk ik) en kijkt of dat inderdaad ook inpact heeft op de reactietijd en vermogensopbouw als je van stilstaand het pedaal intrapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
Coolname schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:57:
[...]
Maar om even terug te komen op de vraag die ik eigenlijk wilde stellen: is die X-pedal setting (dus on-pedal driving, die in te stellen is bij de setting hoe hard hij moet regenereren op motor) mogelijk van invloed hierop.
Bij X-pedal kun je geen custom regeneratie niveau kiezen, x-pedal valt onder het kopje “regeneratie”
Bij X-pedal kun je enkel rijmodus, stuurbekrachtiging en rempedaal gevoel instellen. Waarbij het rempedaal gevoel niet van invloed is op het acceleratie pedaal, ofwel je one pedal.(zojuist even getest)

[ Voor 17% gewijzigd door RVE_NL op 14-07-2025 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Ik denk dat het ook te maken heeft met de hoofd markt van Xpeng. In China valt of staat alles met comfort. Dus het geleidelijk versterken van regeneratie/afremmen of vermogen afgeven bij gas geven is daarbij een logisch gevolg.
Wil je echt een fel acceleratiepedaal, dan kom je eigenlijk uit op de Launch Mode.

Zelf heb ik voorkeur voor het comfort, maar dat zal er allicht ook mee te maken hebben dat ik 2 gezinsleden heb met wagenziekte, plus mijzelf afgeleerd heb haast te hebben op de weg, want het levert je vooral negatieve zaken (ergernis/bloeddruk etc) op i.p.v. echt veel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

RVE_NL schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:10:
[...]Bij X-pedal kun je enkel rijmodus, stuurbekrachtiging en rempedaal gevoel instellen. Waarbij het rempedaal gevoel niet van invloed is op het acceleratie pedaal, ofwel je one pedal.(zojuist even getest)
Dit is wat raar verwoord. Het is even geleden dat ik in het ding heb gezeten, dus naamgeving zal anders zijn, maar is het niet:

Rijmodus: eco, normaal, sport, custom (zijn presets voor onderstaande 3 opties, waarbij je bij 'custom' ze dus individueel zelf mag kiezen)
Stuurbekrachtiging: low, middel, high
Rempedaal: low, middel, high
Regeneratie: off, low, middel, high, x-pedal

X-pedal is niks meer dan max regeneratie, en is bijna vergelijkbaar met wat tesla doet. Met de grootste uitzondering dat hij niet helemaal tot stilstand komt. Waarvan ik dacht dat dat me enorm zou storen, maar ik zit dus inmiddels een paar maanden in een BYD waarbij de maximale regeneratie daar nog steeds 'low' is, en je dus toch doorlopend het rempedaal nodig hebt, en ik moet zeggen dat het me niet echt stoort. Je bent dit 'ouderwetse' ook zo weer gewend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolname
RVE_NL schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:10:
[...]

Bij X-pedal kun je geen custom regeneratie niveau kiezen, x-pedal valt onder het kopje “regeneratie”
Bij X-pedal kun je enkel rijmodus, stuurbekrachtiging en rempedaal gevoel instellen. Waarbij het rempedaal gevoel niet van invloed is op het acceleratie pedaal, ofwel je one pedal.(zojuist even getest)
Super bedankt voor het uittesten!!!
Ik snap het alleen niet helemaal (excuses, ligt vast aan mij). X-pedal is toch de benaming van Xpeng voor one-pedal driving? En dat is dan toch 1 van de mogelijke settings onder het kopje Regen level (of hoe dat dan bij Xpeng ook heet)? In die context snap ik je 2e zin in zijn geheel niet.
Maar begrijp ik het goed dat specifiek die instelling dus (in tegenstelling tot wat ik dacht gelezen te hebben) geen enkel effect heeft op die reactietijd van indrukken gas?
(Vergeef mij ajb voor dekt doorvragen voor verduidelijking. Ik moet voor de menu’s puur in mijn geheugen graven, dus wat lastig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
X-Pedal is inderdaad voor het "One-pedal driving", echter zoals aangegeven gaat hij terug tot ong 2 km/h en niet stilstand. Gemerkt dat, dat niet zo erg is.
Regeneratie bouwt zich in X-Pedal op van laag naar hoog (vrij snel tempo, afhankelijk van hoeveel je het 'gas'pedaal beweegt. Zoals aangegeven is dat meer een comfort optie dan wat Tesla doet. Eenmaal gewend is dat geen issue, maar het is kort wennen aan hoe het pedaal reageert, maar dat is allicht met iedere andere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Misschien dat "launch mode" meer overeen komt met de standaard Tesla response curve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
https://www.autoweek.nl/a...laden-nu-al-in-nederland/

Autoweek heeft het nieuws nu ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:20
Nu de nieuwe lease tarieven nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:16
Jammer van de beperkte kleuren. De iets wat gouden kleur uit China ontbreekt en ook daar zijn het al vooral grijstinten…

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Gemeni schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:34:
Jammer van de beperkte kleuren. De iets wat gouden kleur uit China ontbreekt en ook daar zijn het al vooral grijstinten…
Net als de groene bekleding...jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Laatst online: 23:20
Spekkie99 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:36:
Ik zie ze inmiddels wel staan op directlease.
Ik weet even niet wat het verschil met de oude is qua prijzen dus kan niet opmaken of het ook voordeliger is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Spekkie99 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:36:
Ayvens heeft hem ook erop staan, wel met oude afbeelding, maar opties en specs zijn van de facelift:

https://www.ayvens.com/nl...el=xpeng,g6&bodyTypes=suv

[ Voor 6% gewijzigd door Juicie op 15-07-2025 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Duur :( Boven mijn budget helaas... en de Standard Range komt pas volgend jaar dus? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
Juicie schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:42:
[...]

Ayvens heeft hem ook erop staan, wel met oude afbeelding, maar opties en specs zijn van de facelift:

https://www.ayvens.com/nl...el=xpeng,g6&bodyTypes=suv
De calculator onder mijn ayvens heeft nu ook alleen nog maar de long range en de performance als keuze en de opgeslagen configuraties onder "mijn auto's" met de oude G6 staan nu op niet meer leverbaar.

Long range past gelukkig binnen de calculator, nu maar een definitieve keuze gaan maken en bestellen al twijfel ik nog om te wachten op eindejaarsdeals die er ongetwijfeld gaan komen bij de LM. Ik verwacht vooral met de Y nog wel wat leuke acties richting het einde van het jaar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTQL66Xivct6AtD_yeX8ZXovYWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/co6KRMpDwtHI4Z9dUDx4VkJe.png?f=fotoalbum_large
hoipimniet schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:00:
Duur :( Boven mijn budget helaas... en de Standard Range komt pas volgend jaar dus? :(
Yes, dat is de verwachting

[ Voor 24% gewijzigd door lubbertkramer op 15-07-2025 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
Mooi topic! 😄
Ik ben serieus aan het overwegen om een Xpeng G9 aan te schaffen (privé). Momenteel rijd ik in een Volvo XC90 D5 (MY2016) en ben daar nog steeds erg tevreden over, maar het is tijd voor de overstap naar volledig elektrisch. onderhoud begint ook duurder te worden, naarmate de auto ouder wordt. Ik betaal nu iets van 1600 per jaar (incl banden), onderhoud doe ik (al langre tijd) niet meer bij de dealer.

Wat ik nog wil uitzoeken, is het inruilbeleid. In dit draadje zie ik namelijk tegenstrijdige berichten hierover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellred666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:16
Black edition is terug in de configurator voor G6P, ipv 800,- voor midnight black betaal je 1000,- voor black edition. Dus maar 200,- meerprijs. gaat vast iets fout

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Suicyder

Een maand met de Xpeng G6 LR

Ondertussen rij ik alweer een maand in deze mooie wagen, ruim 3.100 km gemaakt en ben ik heel blij met de stap van de Kia e-Niro naar de Xpeng G6. Ik zal mijn vergelijkingen dan ook maken tot de e-Niro, daar het vergelijken met een brandstofauto niet realistisch meer is voor mij (na 4 jaar EV).

Allereerst ben ik heel blij met de levering, alles werkte, werd geholpen met instellen en wat ik wilde is uitgelegd (mag zelf graag ook uitzoeken). De eerste kilometers waren heel soepel en het weekeinde erna natuurlijk de nodige kilometers gemaakt om te showen en lekker dagje weg. Alles prima, zelfs snelladen getest bij Ionity en werkelijk 286 kW gezien op de klok (boven verwachting bij 19% wat ik op dat moment had).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZ44eplMR5iLh6AQKceMwoMLhQM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSJ94GhKzWARZgBGjHaNNZhC.jpg?f=fotoalbum_small

In de weken erna meer met de auto gaan leven, wennen, instellen, bijpassen en update gehad enzovoorts.
Puntenlijstje
Pluspunten
  • Mooie auto, trekt nog wel wat meer bekijks, maar dat zal allicht met de tijd afnemen
  • Goede wegligging (dusver), traction control werkt stuk beter dan in de e-Niro ook
  • Regeneratie en acceleratie vind ik super (rij zelf standaard met X-Pedal) en kan veel makkelijker bepalen met de voet hoe snel ik ga.
  • Multimedia, mogelijkheden super. Instelbaar display voor mijn neus is geweldig te noemen, toch een ‘first’ met deze auto
  • Ruim, trekhaak
  • Ruim ook achterin, kinderen vinden de extra beenruimte heel fijn, tieners in de groei dus komt goed uit de ruimte
  • Voorverwarming/koeling accu bij navigeren naar laadpunt
  • Navigeren langere route neemt hij laadpunten mee. Let op: Ik zou heel graag als extra nog voorkeurslaadinfra op kunnen geven (bv. Ionity).
Minpunten
  • Ik vind de LCC soms nog wat onrustig (bij veel zijwind) en wat angstig bij bochten (houdt te snel/veel in)
  • Navigatie heeft de neiging enorm snel en vaak naar ‘shortcuts’ te grijpen en lijk daar maar niet vanaf te komen. Vooral A2->A27 bij Vianen -> Lexmond blijft tot mijn irritatie steeds terugkomen. Ondanks duidelijk verbod op het tijdstip ( zie Locaties van de inrijverboden | Gemeente Vijfheerenlanden )
  • Als je tijdens LCC ‘te snel’ begint met wisselen van rijstrook na inschakelen richtingaanwijzer heeft de auto de neiging je terug te forceren de rijstrook in. Ondanks dat de rijstrook waar je naar toe voegt geheel vrij is en er niets in de buurt is (alsof hij ondanks melding nog je in laan probeert te houden.
Samengevat
Hele fijne auto met hier en daar nog wel wat aandachtspuntjes (heeft elke auto, maar deze zijn wellicht bekend en kunnen nog aangepast worden in software).
Het is een flinke upgrade gebleken tot de e-Niro, hele andere klasse qua comfort, ondanks dat die auto mij enorm goed bevallen is. Moest vooral even wennen aan de breedte van de G6 op de achterwegen en op parkeerplaatsen.

Verder moet ik nog gaan ervaren hoe het als vakantieauto zich gaat gelden, maar heb een goed vertrouwen hierin, daar het een enorm sterke reisauto lijkt te zijn (comfort)! Maar daar ga ik zeker achter komen tijdens de vakantie straks.

Nu verder naar nog veel fijne en comfortabele kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 20:52
hellred666 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:22:
Black edition is terug in de configurator voor G6P, ipv 800,- voor midnight black betaal je 1000,- voor black edition. Dus maar 200,- meerprijs. gaat vast iets fout
Kan toch best kloppen? Paar chrome delen vervangen voor zwarte en wat spuitwerk op de velgen en de remklauwen.

· Midnight Black lak

· Zwarte 20-inch velgen

· Frontlogo in smoked black

· Voorspatbord, slimme camera op de voordeur en sierdelen in smoked black

· Sierdelen van de voorbumperstrip in smoked black

· “XPENG“ en “G6“ opschrift op de achterkant in smoked black

· Zwarte remklauwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

De Black Edition is ook terug voor de G9. Additionele kosten van 1250. Dat vind ik wel frappant aangezien de kaitoke matte green kleur nogsteeds 1500 kost en mij dat minder werk lijkt dan andere wielen etc.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Suicyder schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:26:

Een maand met de Xpeng G6 LR

...
Hoe bevalt de app? En dan met name de auto-unlock e.d.?
Ook al met die x-hoeheethet automatisering gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Weet iemand trouwens waarom de opbergruimte in de armsteun achter zo 'klein' is en vreemd van vorm? Voor mijn idee had dat veel groter kunnen zijn?

-Pwn the day-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indibindi
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-09 15:32
Voor zover ik weet had de nieuwe G9 LR ook luchtvering maar zie dit nergens expliciet vermeld. Wat me doet vermoeden dat dit is weggelaten? Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
Nowhereman schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:58:
De Black Edition is ook terug voor de G9. Additionele kosten van 1250. Dat vind ik wel frappant aangezien de kaitoke matte green kleur nogsteeds 1500 kost en mij dat minder werk lijkt dan andere wielen etc.
Kan ook geen performance velgen meet kiezen op de LR, trekhaak lijkt nog steeds standaard uitrusting.

Denk dat we er bijna zijn qua uiteindelijke configurator, ze hadden wellicht eerst een paar testrondjes met het personeel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
indibindi schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:21:
Voor zover ik weet had de nieuwe G9 LR ook luchtvering maar zie dit nergens expliciet vermeld. Wat me doet vermoeden dat dit is weggelaten? Iemand een idee?
Helaas is die optie alleen voor de performance

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik zie dat de G9 nu niet beschikbaar bij de calculator van Direct lease en Ayvens. Komende dagen even in de gaten houden.

[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 15-07-2025 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Vind de G6 er nou niet op vooruit gegaan... ja sneller laden naar 80%.maar dat komt ook!!! doordat de accu kleiner is.
Pagina: 1 ... 50 ... 53 Laatste