Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-07 19:06

TurboNick3

Thedutchtravellers

goetfoud schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:43:
[...]

Op internet even bagageruimte opgezocht omdat ik gevoelsmatig twijfelde over je stelling;

Mondeo station: 542l
Ev9 als 5zitter: 828l
G9: 660l
G6: 571l
Jij kijkt naar theoretische waarde die een fabrikant opgeeft
ik met met een meetlint op wat de breedte en lengte van een kofferbak is.
Dan zie je dat die liter helemaal niks zeggen over het praktische bruikbare ruimte.
daarnaast neem ik ook de kinderwagen mee om een beeld te krijgen.

de diepte ofwel lengte is in mijn mondeo 115cm en dat is bij de G6 96CM en bij de G9 102cm
De breedte is bij mijn mondeo ook 112cm En bij de G6 100cm en bij de G9 98cm gemeten tussen de wielkast want dat is het bruikbare deel. Qua hoogte maakt het weinig uit want in alle gevallen kan de kinderwagen erin geschoven worden. Toch tijdens kamperen stapel je tot het dak.
Het grote verschil wat die elektrische auto's doen is de ruimte onder de kofferbak bodem meerekenen.
en de frunk.
Daarnaast hebben ze er een handje van om te spelen met tot hoe hoog ze meten. Dus die hoedeplank zeg maar die plaatsen ze iets hoger en dan hebben ze meer liters maar dat zegt helemaal niks.

Daarom ga ik uit van eigen metingen in een praktijk test.
Telsa Model Y bijvoorbeeld claimed 840 liter maar als je de afmetingen erbij neemt komt die net op 540 liter uit.

Daarnaast vind ik de lengte om bijvoorbeeld planken door te schuiven richting dashboard belangrijk.
bij mijn mondeo is het vrij veilig om een plank of balk van 270cm in te laden.
Bij de Xpengs is dat wel wat riskanter met die schermen. Dat heb ik dan wel ondervonden maar verder niet benoemd en maar voor lief genomen want concurrentie heeft hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door TurboNick3 op 30-06-2025 10:31 ]

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 16:02
gisteren een update ontvangen voor de G6. hier zouden o.a. verbeteringen t.b.v. de smootness of het scherm zijn verbeterd en connectivity. Zijn er mederijders welke al iets hebben gemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-07 16:53
Ik kwam deze vandaag tegen op youtube. Een behoorlijk grondige review van het interieur van de Xpeng G7.
YouTube: XPeng G7 Brutally Honest Review

In ieder geval het feit dat de achterste ramen niet 'dubbel glas' bevatten was een verrassing. Weet niet of dit ook bij de nieuwe G6 wel of niet in zit?

Ben wel erg benieuwd naar de HUD technologie, die helaas in dit fimpje niet getoond kon worden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11-07 17:06
Xpeng vrienden helaas moet ik melden dat ik de Xpeng verkocht heb. Niet omdat de auto slecht is in tegendeel zelfs, maar puur om praktische redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:47
Is het (inmiddels) mogelijk om met de camera's van de G6/G9 beelden op te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Nougat schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:23:
Is het (inmiddels) mogelijk om met de camera's van de G6/G9 beelden op te nemen?
sensory mode kan je aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:44
Sentry mode kan nu, ik heb nog niet kunnen vinden of ik ook beelden kan opslaan als dashcam (zou ik wel graag willen kunnen, simpel knopje op de snelkoppelingenbalk welke laatste 2 minuten ofzo op de stick zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-07 12:08
Suicyder schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:34:
[...]

Sentry mode kan nu, ik heb nog niet kunnen vinden of ik ook beelden kan opslaan als dashcam (zou ik wel graag willen kunnen, simpel knopje op de snelkoppelingenbalk welke laatste 2 minuten ofzo op de stick zet)
Kan (nog) niet. Xpeng is voorzichtig ivm de regelgeving en vooral de verschillen daartussen in EU landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

Nowhereman

Ygenweis

roel00 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:13:
[...]

Kan (nog) niet. Xpeng is voorzichtig ivm de regelgeving en vooral de verschillen daartussen in EU landen.
Waarom denk je dat? Ik hoor van andere Xpeng rijders in BE en NL dat ze het gewoon gebruiken?

-Pwn the day-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-07 12:08
Nowhereman schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:49:
[...]

Waarom denk je dat? Ik hoor van andere Xpeng rijders in BE en NL dat ze het gewoon gebruiken?
Ik rij een G9 en sta in contact met veel EU eigenaren. Sommigen hebben een aftermarket oplossing. Er wordt wel gewerkt aan een dashcam door Xpeng. Op dit moment hebben we alleen de sentry mode.

[ Voor 21% gewijzigd door roel00 op 04-07-2025 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:38
Alleen als je geparkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 11:57
Is er al meer bekend over de prijzen van de nieuwe G6/G9, zou in juli zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:17
Spekkie99 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:55:
Toen ik gisteren in Breukelen was konden (/wilden) ze nog niks vertellen. Het zou ergens de komende weken bekend moeten worden was de boodschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:41
Spekkie99 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:55:
Half juli ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11-07 14:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1zkxB2WdcXtVzInHre3AI8Fm6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgRpWZpNyVJlKRgFJr8hpkUu.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen gaat de huidige G6 in de aanbieding.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigranlv
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-07 16:22
Henkman schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:46:
[Afbeelding]

Ondertussen gaat de huidige G6 in de aanbieding.......
Alleen op voorraadmodellen - dus Standard Range. Geen Performane of Long Range op voorraad.

Ik heb mijn G6P op 13 juni besteld via een leasemaatschappij. Verwachte levering eind oktober, maar nog niet duidelijk of het een oud of een faceliftmodel wordt. Medio juli zou er meer bekend moeten zijn.Ik vraag me af of ik een prijscorrectie krijg als een facelift goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Tigranlv schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:44:
[...]

Alleen op voorraadmodellen - dus Standard Range. Geen Performane of Long Range op voorraad.

Ik heb mijn G6P op 13 juni besteld via een leasemaatschappij. Verwachte levering eind oktober, maar nog niet duidelijk of het een oud of een faceliftmodel wordt. Medio juli zou er meer bekend moeten zijn.Ik vraag me af of ik een prijscorrectie krijg als een facelift goedkoper is?
Sorry, maar dit gaat 99% zeker het oude model worden. De nieuwe is nog niet bestelbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RVE_NL
De laatste iOS app update is wel echt nice:
- Je kunt nu veel makkelijker een navigatie adres doorsturen naar de auto. Gewoon vanuit Google/Apple Kaarten/Waze > deel icoon > Xpeng icoontje (klaar)
- Siri Shortcuts ondersteuning. Dus met dit warme weer roep je bijv. tijdens typen van je laatste mailtje gewoon “Hey Siri, koel de auto”.
- iOS Opdrachten/Shortcuts ondersteuning: volledige automation straks in de winter: als de wekker gaat & kouder dan 0 graden & dag door de week > Xpeng quick heating.

[ Voor 6% gewijzigd door RVE_NL op 05-07-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Dit weekend besloten om voor de G6 te gaan als volgende leaseauto.
Helaas, omdat ik hem voor 2026 wil hebben ivm bijtelling, zal dat denk ik niet de facelift worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:01
amw82 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:26:
Dit weekend besloten om voor de G6 te gaan als volgende leaseauto.
Helaas, omdat ik hem voor 2026 wil hebben ivm bijtelling, zal dat denk ik niet de facelift worden.
Gezien de voorraad wacht ik nog even met bestellen, ik wil toch even afwachten wat het daadwerkelijke nieuws wordt van de facelift...geen zin om nu al een auto te kiezen die dan toch op gegeven moment buiten de updates gaat vallen... (nu ook meegemaakt met huidige P2 van 4 jaar geleden die toen bij launch al geleverd werd met te trage chips e.d.)
Al zit ik in dezelfde boot als jou dat ik de auto graag dit jaar op kenteken wil (p2 is 29-12-21 nog op kenteken gegaan net voor de bijtellingverhoging van toen :P )

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 06-07-2025 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
lubbertkramer schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:57:
[...]

Gezien de voorraad wacht ik nog even met bestellen, ik wil toch even afwachten wat het daadwerkelijke nieuws wordt van de facelift...geen zin om nu al een auto te kiezen die dan toch op gegeven moment buiten de updates gaat vallen... (nu ook meegemaakt met huidige P2 van 4 jaar geleden die toen bij launch al geleverd werd met te trage chips e.d.)
Al zit ik in dezelfde boot als jou dat ik de auto graag dit jaar op kenteken wil (p2 is 29-12-21 nog op kenteken gegaan net voor de bijtellingverhoging van toen :P )
Same. Heb ook een P2 die aan het eind van het jaar op kenteken is gezet (2020 in mijn geval, maar soit). Zoiets zullen LM's toch ook wel doen met de G6? Of is dat naïef?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:44
hoipimniet schreef op maandag 7 juli 2025 @ 06:47:
[...]

Same. Heb ook een P2 die aan het eind van het jaar op kenteken is gezet (2020 in mijn geval, maar soit). Zoiets zullen LM's toch ook wel doen met de G6? Of is dat naïef?
De LM's zijn uiteindelijk ook afhankelijk van Xpeng zelf. Het is voor Xpeng natuurlijk wel maar een relatief kleine afzetmarkt als je globaal gaat kijken.

Ben benieuwd, ik heb ondertussen naar tevredenheid de huidige G6, geen spijt van een voorraadmodel gescoord te hebben. Allicht dat updates iets eerder stoppen, maar met de Kia waren de updates al minimaal vanaf het begin (en geen haar beter aan einde).

Ik wil eigenlijk eind deze week even een 'review' doen over mijn 1e maand met de G6, inclusief vergelijking naar mijn vorige auto. Tegen die tijd zit ik ook over de 3.000 km (nogal hard gegaan deze maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
hoipimniet schreef op maandag 7 juli 2025 @ 06:47:
[...]

Betwijfel het, op dit moment zie je dat een Xpeng, Zeekr, BYOD veel duurder uitvallen dan de "gevestigde" merken of Tesla ondanks een gelijke fiscale waarde. LM's vinden deze merken toch nog een groter risico vanwege dat ze nog niet weten wat de restwaarde aan het einde gaat zijn waarmee ze weer kunnen verkopen.

Ik zie wel weer een actie met Tesla, Polestar en andere merken komen bij LM"s dat ze vele auto's aankopen in verschillende configuraties vanwege de aankomende verhoging naar 22% bijtelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-07 21:12

XC40 P8 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amw82
Hier staat nog niks toch, alleen dat je je kan inschrijven om op de hoogte te blijven. Dat kon al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Nog Iets
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-07 22:26
Mensen met een G9 en een Bip&Go... Waar plakken jullie die tolbadge precies in de G9? Op de ruit zelf, links, rechts of onder de spiegel, of op die console? De eerste keer met de EV op reis en eerste keer Bip&Go... dus liever geen problemen met de tolpoortjes. ;) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 12:05
Peter Nog Iets schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:40:
Mensen met een G9 en een Bip&Go... Waar plakken jullie die tolbadge precies in de G9? Op de ruit zelf, links, rechts of onder de spiegel, of op die console? De eerste keer met de EV op reis en eerste keer Bip&Go... dus liever geen problemen met de tolpoortjes. ;) :9
Ik leg 'm voor het ruit. Plakken doe ik niet meer

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:08
Peter Nog Iets schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:40:
Hoe simpel het ook was, mijn skoda had aan de voorruit een doorzichtig lipje hangen voor vignetten of parkeerkaarten. Helaas de xpeng niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batch63
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 11:46
Ik denk dat we a.s. Vrijdag wat meer weten.
Teasers zijn al te vinden op YouTube.

[ Voor 40% gewijzigd door batch63 op 08-07-2025 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:44
Op YouTube zie ik ook de eerste testritten van de G7 in China. Veelbelovend en fingers crossed dat deze begin volgend jaar hier beschikbaar komt.

Las over de Nissan n7, dat om deze geschikt te maken voor de EU er mogelijk de Chinese AI uitgesloopt moet worden. Iets met privacy :) Ben benieuwd of dat voor de Xpeng G7, die daar ook vol van zit ook zal gelden.

[ Voor 42% gewijzigd door FJP84 op 09-07-2025 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:06
FJP84 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:22:
Op YouTube zie ik ook de eerste testritten van de G7 in China. Veelbelovend en fingers crossed dat deze begin volgend jaar hier beschikbaar komt.

Las over de Nissan n7, dat om deze geschikt te maken voor de EU er mogelijk de Chinese AI uitgesloopt moet worden. Iets met privacy :) Ben benieuwd of dat voor de Xpeng G7, die daar ook vol van zit ook zal gelden.
Xpeng heeft al een g6 in EU. Dus daar zullen ze de software wel van gebruiken lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tata
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11-07 15:59
https://www.xpeng.com/news/0197f7770bcc97e8d9368a02811e0079

Availability

Both the new XPENG G6 and XPENG G9 are now available for order in France, Germany, Denmark, Norway, Sweden, the Netherlands, Belgium and Luxembourg, with deliveries beginning at the end of the summer of 2025.

The new XPENG G6 will make its dynamic public debut at the Goodwood Festival of Speed (July 10-13, 2025), offering a glimpse into the future of electrified performance.

For more information, please visit XPENG’s official website.

Dinsdag gaf de verkoper in Amsterdam aan dat volgende week zou prijzen bekend moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 17:49
Configurator is ook online: https://store.xpeng.com/nl/configurator/F30bV

Long range is 1000 euro goedkoper als oude model :) maar wel minder bereik :-(
Helaas alleen de Performance te bestellen als Black Edition.

[ Voor 51% gewijzigd door Juicie op 11-07-2025 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 10:53
Oeh, het is dat ik al een G9 SR heb, maar de 2025 zijn goed geprijst zeg. Ik betaalde 65K voor mijn 2024 SR met Dynaudio etc (Premium pakket) en trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:43
Hoe kan het nu zijn dat de WLTP waarde is afgenomen? Dit was eerst iets van 570km bij de long range en nu zo’n 535km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-07 19:04
Pollux89 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:59:
Hoe kan het nu zijn dat de WLTP waarde is afgenomen? Dit was eerst iets van 570km bij de long range en nu zo’n 535km.
misschien handig te vermelden over welk model je het hebt.

Als je het over de G6 hebt: de accu is iets kleiner geworden, maar is wel een LFP accu geworden. Die kan je altijd zonder problemen tot 100% laden. Dus effectief dezelfde range.

[ Voor 23% gewijzigd door T7D_Sneezy op 11-07-2025 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
G6: Geen Standard Range meer :o Hoop dat deze nog binnen ons (lease-) budget valt dan...

Ook gek: Premium stoelen lijken een optie, maar je kunt 'm niet uitvinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:43
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:00:
[...]

Als je het over de G6 hebt: de accu is iets kleiner geworden, maar is wel een LFP accu geworden. Die kan je altijd zonder problemen tot 100% laden. Dus effectief dezelfde range.
Inderdaad de G6. En thanks voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Pollux89 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:59:
De batterij is van 87.5 kWh naar 80.8 kWh gegaan. De standard range is dan weer gestegen in capaciteit. Waardoor deze denk ik de beste prijs/kwaliteit verhouding gaat hebben. Maar die is natuurlijk nog niet te bestellen. Van wat ik gelezen heb zou deze pas volgend jaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:00:
[...]

Maar voor die paar keer per jaar dat je het bereik wel nodig had is het dan wel weer jammer.

Ik laad mijn Enyaq standaard op tot 80%, maar die paar keer per jaar dat ik het extra bereik goed kan gebruiken, laad ik tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-07 19:04
Juicie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Maar voor die paar keer per jaar dat je het bereik wel nodig had is het dan wel weer jammer.

Ik laad mijn Enyaq standaard op tot 80%, maar die paar keer per jaar dat ik het extra bereik goed kan gebruiken, laad ik tot 100%.
Hij laadt ruim 1,5x zo snel als voorheen dus op vakantie is hij nog steeds sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:41
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:23:
[...]

Hij laadt ruim 1,5x zo snel als voorheen dus op vakantie is hij nog steeds sneller.
Plus dat de oude LR een NMC Accu had en nu heb je altijd een LFP ( ergo 100% range ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-07 16:12
Ik ben benieuwd wat er nu met mijn bestelling gaat gebeuren.
SR G6 Silver Frost. Contract van leasemaatschappy ligt nu bij MT voor ondertekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Juicie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:42:
Helaas alleen de Performance te bestellen als Black Edition.
De Black Edition is alweer verdwenen uit de configurator, ze zijn er dus nog mee bezig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tektweakers
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 14:45
New version is ready to order
https://store.xpeng.com/nl/configurator/F30bV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:33
Maar helaas nog niet de populaire standard range...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
heeft er iemand toevallig ook alle specificaties van de nieuwe modellen ?
zoals de luchtvering en dergelijke op de G9, vind ik altijd prettig om door heen te baladeren maar kan ze nog niet terug vinden ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-07 14:26

mlo

volgens de configurator heeft de G9 performance nog steeds luchtvering:

AWD Performance
€ 73.990
De G9 AWD Performance is de vierwielaangedreven topversie van de G9. Hij is uitgerust met adaptieve luchtvering en biedt maximale prestaties zonder afbreuk te doen aan comfort en stabiliteit.

Belangrijkste specificaties

· Actieradius (WLTP): 540 km

· Max. vermogen: 575 pk

· Max. koppel: 695 Nm

· Bruto accucapaciteit (LFP): 93,1 kWh

· Boordnet: 800 V

· Gemiddeld verbruik (WLTP): 20,1 kWh/100km

· Acceleratie 0-100 km/u: 4,2 seconden.

· Topsnelheid: 200 km/u

· Max. trekvermogen (met optionele trekhaak): 1.500 kg

· DC opladen: 525 kW (10-80% in 12 min)

· AC opladen: 11 kW (3-fase)

· V2L: 6 kW (230 V stopcontact van laadpoort)

· Warmtepomp: XHP 3.0 Intelligent Thermal Management System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
mlo schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:26:
volgens de configurator heeft de G9 performance nog steeds luchtvering:
We was spraken van dat het op alle modellen zou komen

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Op de NL site bestellen kan het nog niet

https://www.xpeng-center.nl/modellen/g6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:54
Zie ik nu goed dat de black edition er ook bij staat? Ben echt benieuwd wat die gaat kosten?
En : fijn dat de performance velgen ook onder de 'normale' editie kunnen, de standaard velgen zien er ook al 100x beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
Dat is niet de officiële NL site. Deze wel: https://store.xpeng.com/nl/configurator/F30bV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
JustTrying schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:13:
Zie ik nu goed dat de black edition er ook bij staat? Ben echt benieuwd wat die gaat kosten?
En : fijn dat de performance velgen ook onder de 'normale' editie kunnen, de standaard velgen zien er ook al 100x beter uit.
De Black Edition heeft even in de configurator gestaan en was 1000 euro extra en alleen te krijgen op de Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Nu ook in de mail m.b.t. de G6/G9 en de NL website is geupdate :)
De nieuwe XPENG G6 – nu te configureren en te bestellen!
Vanaf vandaag kun je de nieuwe XPENG G6 Long Range en Performance zelf samenstellen op onze website én hem direct bestellen bij een XPENG Center. Wat is er nieuw?

Nieuwe generatie 5C-batterijtechnologie
Opladen is nu nóg sneller en efficiënter. De G6 ondersteunt tot 451 kW laadvermogen, waarmee je van 10% tot 80% SOC kunt opladen in slechts 12 minuten – als de laadpaal het aankan.

Vernieuwd interieur
Het interieur van de G6 is opnieuw ontworpen voor nog meer comfort, afwerking en gebruiksgemak. Denk aan slimme details, hoogwaardige materialen en een serene rijervaring.

Nieuwe exterieurkleur: Stellar Purple
Val op met de gloednieuwe kleur Stellar Purple - modern, elegant en exclusief voor de G6.

In de komende weken houden we je helemaal op de hoogte van alle vernieuwingen.
We nemen je stap voor stap mee in alles wat de nieuwe XPENG G6 te bieden heeft. Dus houd je inbox in de gaten - er komt nog veel moois aan!

De G6 is uitgerust met onze nieuwste LFP batterij met 5C-technologie, waarmee je van 10 tot 80% kunt opladen in slechts 12 minuten.

Het systeem ondersteunt een laadvermogen tot maar liefst 451 kW, veel meer dan de meeste laadstations momenteel aankunnen. Het voordeel voor jou: welke snellader je ook tegenkomt, de XPENG G6 haalt er het maximale uit.

We hebben bovendien gesproken met verschillende Europese laadexploitanten, en zij bevestigen dat de infrastructuur in rap tempo wordt uitgebreid om auto's als de XPENG G6 bij te benen. Dus ook al kunnen veel laders nog geen 400 kW leveren, jij bent er al klaar voor – de XPENG G6 is volledig toekomstbestendig.

Wat is het voordeel van een LFP-batterij?

De XPENG G6 gebruikt duurzame LFP-batterijen in alle uitvoeringen – en dat is goed nieuws voor jou:
Vol opladen zonder zorgen: Regelmatig tot 100% opladen is geen probleem, ideaal voor dagelijks gebruik.
Lange levensduur: Meer laadcycli, minder capaciteitsverlies.
Veilig: Chemisch stabiel en minder kans op oververhitting.
Kostenefficiënt: Solide actieradius, lagere afschrijving.
Duurzamer geproduceerd: Geen nikkel of kobalt, minder zeldzame metalen.

Kortom: Betrouwbaar, veilig en klaar voor vandaag en de toekomst.
De nieuwe XPENG G9 - nu te configureren en te bestellen!
Vanaf vandaag kun je de nieuwe XPENG G9 Long Range en Performance zelf samenstellen op onze website én hem direct bestellen bij een XPENG Center. Wat is er nieuw?

Nieuwe generatie 5C-batterijtechnologie
Opladen is nu nóg sneller en efficiënter. De G9 ondersteunt tot 525 kW laadvermogen, waarmee je van 10% tot 80% SOC kunt opladen in slechts 12 minuten.

Black Edition
Gedurfd en toch elegant met donkere details en futuristische vormen. Geïntegreerde zwarte accenten op spiegels, raamomlijstingen en wielen bieden een samenhangende en verfijnde visuele signatuur. Oranje remklauwen benadrukken het sportieve uiterlijk van de G9 Black Edition.

In de komende weken houden we je helemaal op de hoogte van alle vernieuwingen.
We nemen je stap voor stap mee in alles wat de nieuwe XPENG G9 te bieden heeft. Dus houd je inbox in de gaten - er komt nog veel moois aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Maar nog steeds geen details over Xopera 2.0... ben daar wel echt benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Juicie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:56:
[...]

De Black Edition heeft even in de configurator gestaan en was 1000 euro extra en alleen te krijgen op de Performance.
Dan gaat em dat niet worden, want ik wilde juist onder de 70k blijven .. Ben al lang blij dat er op de LR nu ook fatsoenlijke velgen te configureren zijn, en een aantal mooie interieurtinten.

Klopt het nu dat er altijd een trekhaak op zit?

Weet iemand op welke termijn er proefritten te maken zijn in de 2026 modellen?

[ Voor 4% gewijzigd door JustTrying op 11-07-2025 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

Nowhereman

Ygenweis

Ik heb het idee dat de Nederlandse configurator nog niet helemaal 'af' is. Er zitten rare keuzes/checks in die mijns inziens niet echt kloppen.

- Kaitoke matte Green zou niet meer als kleur leverbaar zijn. Dat zou Interstellar green worden.

- De Black Warrior editie was gister nog een keuze, die is nu plots verdwenen.

- De keuze voor een trekhaak en het audio/stoel pakket lijken nu verplicht te zijn.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Nowhereman schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:56:
Ik heb het idee dat de Nederlandse configurator nog niet helemaal 'af' is. Er zitten rare keuzes/checks in die mijns inziens niet echt kloppen.

- Kaitoke matte Green zou niet meer als kleur leverbaar zijn. Dat zou Interstellar green worden.

- De Black Warrior editie was gister nog een keuze, die is nu plots verdwenen.

- De keuze voor een trekhaak en het audio/stoel pakket lijken nu verplicht te zijn.
Nee dit lijkt me ook nog niet helemaal goed te staan allemaal, en ik las ergens iets over kleinere accu's? Wel vreemd dat deze versie dan wel gewoon online gegooid wordt voor het weekend, terwijl er ook wordt aangegeven dat de prijzen ook pas volgende week bekend worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Dat is niet de “officiële” Nederlandse Xpeng website, maar de website van de dealer. Als je daadwerkelijk “nieuw” gaat kopen, loopt het normaliter via https://www.xpeng.com/nl
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste