Toch wel een hele fraaie auto! Erg benieuwd naar de specs en uitvoering. Dit zal de komende dagen wel duidelijk worden. Uiteraard ook of/wanneer deze naar Nederland komt.
Het lijkt er op dat we morgen (12-06) om 09:00 interressant nieuws gaan krijgen!
https://www.instagram.com/xpengnederland/
-Pwn the day-
#newG6andG9coming lol... ugh het gaat zo snel haha. Mijn G9-2023 model voelt oud als ze nu al met 2026 komenNowhereman schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:20:
Het lijkt er op dat we morgen (12-06) om 09:00 interressant nieuws gaan krijgen!
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh
Hopen dat de LM hem snel in de configurator heeft, scheelt ritje naar XPENG om hem samen te stellenNowhereman schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:20:
Wie weet horen we hier morgen meer over maar vrijwl zeker dat dit alleen over de nieuwe G6 en G9 zal gaan.FJP84 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:31:
Nou laat die G7 ook maar komen.
Erg mooi van buiten de G7. Wel zonde dat ze het scherm hebben vervangen door een HUB achter het stuur.
Het schernpje achter het stuur was een van de belangrijkste redenen om te kiezen voor een Xpeng ipv Tesla, zowel functioneel als cosmetisch.
Het schernpje achter het stuur was een van de belangrijkste redenen om te kiezen voor een Xpeng ipv Tesla, zowel functioneel als cosmetisch.
Eens! Vind het ook jammer. Hoewel de HUD die ze presenteren er wel veelbelovend uitziet waardoor je het wellicht minder of niet zal missen.Wimploo schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:12:
Erg mooi van buiten de G7. Wel zonde dat ze het scherm hebben vervangen door een HUB achter het stuur.
Op de site van Xpeng Nederland kan ik geen auto (G9) meer 'uit voorraad' bestellen. Denk dat het een mooie indicatie is voor het nieuws van morgen 
https://www.xpeng.com/nl/quick-delivery?model=G9
-Pwn the day-
Ligt aan de link/site. Even van "Aanbevolen" op "Normaal" zetten, dan zie je weer zat G9's (en G6's) op voorraad.
Wel valt op dat voorraad LR en Performance bij de G6 nu wel 'op' is. Dat was een maandje geleden wel anders.
Wel valt op dat voorraad LR en Performance bij de G6 nu wel 'op' is. Dat was een maandje geleden wel anders.
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Zat op de xiaopeng.com naar de G7 te kijken. Eigenlijk is de "Tesla" layout van het dashboard maar dan incl. HUD precies wat ik zoek. Geinige feature: filmpje kijken via de HUD 😀/f/image/YdvTIqnSBxHp9DfgD0QQlrHl.png?f=fotoalbum_large)
Dat scherm achter in de G7 hoeft van mij niet zo. Kinderen zijn niet gewend iets te kijken in de auto. Ik hoop dat je die kan locken/uitschakelen.
Maar de nieuwe G6 blijft ook een mooie deal. Tzt maar eens vergelijken.
/f/image/YdvTIqnSBxHp9DfgD0QQlrHl.png?f=fotoalbum_large)
Dat scherm achter in de G7 hoeft van mij niet zo. Kinderen zijn niet gewend iets te kijken in de auto. Ik hoop dat je die kan locken/uitschakelen.
Maar de nieuwe G6 blijft ook een mooie deal. Tzt maar eens vergelijken.
[ Voor 11% gewijzigd door FJP84 op 11-06-2025 21:24 ]
9u geweest, waar blijft dat nieuws
staat gewoon in instagram.
Facelift voor de G6 (aangepaste voor- en achterkant, aangepast interieur). G9 is nu ook met zwarte wielen te krijgen zo lijkt het. Daarnaast 5C charging voor beide modellen. Voor de G9 zou dit >450kW snelladen betekenen.
Zie geen nieuw bericht op IG. Nu gebruik ik dit nauwelijks en kijk ik wellicht niet op de juiste plek. Kan je t bericht delen?T7D_Sneezy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:18:
[...]
staat gewoon in instagram.
Facelift voor de G6 (aangepaste voor- en achterkant, aangepast interieur). G9 is nu ook met zwarte wielen te krijgen zo lijkt het. Daarnaast 5C charging voor beide modellen. Voor de G9 zou dit >450kW snelladen betekenen.
appelstruike schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:22:
[...]
Zie geen nieuw bericht op IG. Nu gebruik ik dit nauwelijks en kijk ik wellicht niet op de juiste plek. Kan je t bericht delen?
:strip_exif()/f/image/WGkEBhkqbbqpuFLtGDcQhyDi.jpg?f=fotoalbum_large)
Benieuwd of de prijzen ook zullen zakken net als in China met ~12% voor het instapmodel G6 en ~6% voor de G9.
Xpeng rotterdam geeft aan vanaf medio juli te bestellen.
Ben benieuwd wanneer de website van Xpeng Nederland wordt aangepast met de nieuwe versies. Vooralsnog is dat niet aangepast. November loopt het huidige lease contract af en twijfel tussen de 7x, G9 of G6. Daarom hoop ik snel meer info te krijgen wat betreft de facelift van de Xpeng modellen.
[ Voor 40% gewijzigd door Malortje op 12-06-2025 09:41 ]
Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep
Blijkbaar ia er een officiële "unveiling" tijdens Le Mans 2025, wanneer dat precies is kan ik zo 123 niet vinden...
/f/image/vJ8qtugRjNHc68rxp92gU4ry.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Oooeeeh Xopera 2.0 sound system?? Ik heb niks meegekregen over een audio upgrade!
/f/image/vJ8qtugRjNHc68rxp92gU4ry.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Oooeeeh Xopera 2.0 sound system?? Ik heb niks meegekregen over een audio upgrade!
/f/image/ZU1jhmR66msylGY6uV23xXZH.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 90% gewijzigd door hoipimniet op 12-06-2025 10:36 ]
En per nu zie ik weer 'gewoon' voorraad.Nowhereman schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:29:
Op de site van Xpeng Nederland kan ik geen auto (G9) meer 'uit voorraad' bestellen. Denk dat het een mooie indicatie is voor het nieuws van morgen
-Pwn the day-
Bij mij is die er niet.Nowhereman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:36:
[...]
En per nu zie ik weer 'gewoon' voorraad.
Hebben jullie nou echt goed zicht op het midden scherm? Omdat deze nogal recht op het dashboard staat en niet richting de bestuurder...
Yep heel goed, geen enkel probleemNougat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:52:
Hebben jullie nou echt goed zicht op het midden scherm? Omdat deze nogal recht op het dashboard staat en niet richting de bestuurder...
Zekers, ben blij dat ie r bij mij (G6SR24) nog gewoon zitNougat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:52:
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Juli*appelstruike schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:39:
Xpeng rotterdam geeft aan vanaf medio juni te bestellen.
Althans dat is wat ze tegen mij zeiden, en wat ik ook op internet lees.
[ Voor 17% gewijzigd door hoipimniet op 12-06-2025 16:01 ]
Excuus, klopt. Vanaf medio juni zou er meer info zijn idd.hoipimniet schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:59:
[...]
Juli*
Althans dat is wat ze tegen mij zeiden, en wat ik ook op internet lees.
In Xpeng Maldegem België vroeg ik vandaag of er meer nieuws was en info mbt de G7 en ik kreeg een arrogant antwoord terug: "G7? Die bestaat zelfs niet volgens mij". Bij aankoop toch even een andere vestiging bezoeken
Mijn huidige auto heeft een kleiner scherm en ook recht in het dashboard, nooit een probleem mee gehad (Kia e-Niro MY'21), grootste fout in die auto is de hoeveelheid pianolakNougat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:52:

Maar morgen mag ik de Xpeng G6 LR ophalen
Ja prima hoor, zon gekanteld scherm zoals veel Franse autos hebben vind ik echt een enorme afknapper. Heel de symetrie is weg, maar dat kan aan mij liggen.Nougat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:52:
Weet iemand of de v2l aansluiting op de xpeng g6 geaard is?
Hoop snel op meer info inderdaad. Ik moet 1-10 een nieuwe. Nu zal de nieuwe G6 niet haalbaar zijn per die datum maar hopelijk wel voor 1-1-26.Malortje schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:40:
Ben benieuwd wanneer de website van Xpeng Nederland wordt aangepast met de nieuwe versies. Vooralsnog is dat niet aangepast. November loopt het huidige lease contract af en twijfel tussen de 7x, G9 of G6. Daarom hoop ik snel meer info te krijgen wat betreft de facelift van de Xpeng modellen.
Voor deze optie zou wel een meerprijs van toepassing zijn heb ik begrepen.FJP84 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:12:
Ik zag op videos groen interieur, dat vond ik wel wat hebben. Ik benieuwd of dat Europa haalt.
Ik hoop eerlijk gezegd dat de de G7 nog dit jaar naar Nederland komt. Mocht dat niet gebeuren dan blijven de G6 en G9 op de shortlist staan naast de Zeekr 7X en 7GT. Vooral erg benieuwd naar de prijzen. Ik hoop stiekem dat de ze net als in China verder in prijs dalen.
Ik hoop hard met je mee, die groene G7 lijkt me echt de perfecte auto voor ons
Het zou niet logisch zijn wanneer een auto pas een kwartaal nadat deze in de showroom staat, te bestellen is, zeker niet omdat we weten dat de versies binnen een maand te bestellen gaan zijn.Juicie schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:32:
Eind Q3 in showroom, Q4 verkrijgbaar wat dat ook mag betekenen. Bestelbaar of leverbaar?
Hier ook voorkeur voor groen met lichtgrijze bekleding of eens kijken hoe warm orange combineert met dat groen.hellred666 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:39:
Ik hoop hard met je mee, die groene G7 lijkt me echt de perfecte auto voor ons
De lichtblauwe of zilveren buitenkant met lichtblauw/grijze bekleding is ook nog een optie.
Hopelijk Q3/Q4 meer duidelijkheid.
Wel jammer dat er naast de Paarse kleur weinig kleur te kiezen valt. Ik vond fel oranje bij de vorige juist mooi en in China vond ik de beige variant ook wel wat hebben, maar die lijkt Europa niet te halen…Juicie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:07:
De nieuwe G6 te bewonderen op Le Mans en officieel de verkrijgbare kleuren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep
+1, hier thuis waren ze gek op de oranje kleur met het blauwe effect erin icm witte bekledingGemeni schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:20:
[...]
Wel jammer dat er naast de Paarse kleur weinig kleur te kiezen valt. Ik vond fel oranje bij de vorige juist mooi en in China vond ik de beige variant ook wel wat hebben, maar die lijkt Europa niet te halen…
Smaken verschillen gelukkig… maar ik hoop dat er in ieder geval een aantal opties zijn buiten het standaard zwart, grijs of witlubbertkramer schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:52:
[...]
+1, hier thuis waren ze gek op de oranje kleur met het blauwe effect erin icm witte bekleding
[ Voor 17% gewijzigd door Pollux89 op 15-06-2025 10:21 ]
Tijdens het rijden in de G6 zie ik regelmatig een wit driehoekje in het instrumenten-paneel. Ik heb nog niet kunnen vinden wat dit is. Iemand die dit weet?
chatgtp dumps zijn niet de bedoeling
[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 15-06-2025 18:57 ]
Op de website van Xpeng m.b.t. de eu release update staat dat de nieuwe g6/g9 bestelbaar is vanaf Juli.
Waar zie jij dit staan?supaStylin schreef op zondag 15 juni 2025 @ 18:21:
Op de website van Xpeng m.b.t. de eu release update staat dat de nieuwe g6/g9 bestelbaar is vanaf Juli.
https://www.xpeng.com/news/019762f4239996d25db58a02820b01b0
The new XPENG G6, featuring a complete overhaul and a new color Stellar Purple, will be on static display at Le Mans Village in France starting today. European customers can now register their interest for both models via XPENG's official websites in the Netherlands, Belux, Norway, Denmark, Sweden, and France. Order will open from mid-July.
Ok hahaha, okee dan. Ik heb gegoogled, en toen vond ik dat het een algemene waarschuwing was, en dat je in het hoofd scherm onder waarschuwingen of meldingen ws meer info kunt vinden.olafmol schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:43:
[mbr]chatgtp dumps zijn niet de bedoeling [/]
Zo dat is stukken beter hè
Ik neem aan dat de oranje versie niet genoeg verkocht? Dan ben ik wel benieuwd naar de verkoopcijfers van een paarse met oranje interieur hahahasupaStylin schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:26:
[...]
https://www.xpeng.com/news/019762f4239996d25db58a02820b01b0
The new XPENG G6, featuring a complete overhaul and a new color Stellar Purple, will be on static display at Le Mans Village in France starting today. European customers can now register their interest for both models via XPENG's official websites in the Netherlands, Belux, Norway, Denmark, Sweden, and France. Order will open from mid-July.
Man ik rijd nu in precies de zelfde auto (ook uit 21) en heb een paar weken geleden ook een proefrit gemaakt met de G6. Gefeliciteerd met je nieuwe bak ik ben benieuwd hoe hij bevalt tegenover de eNiro!Suicyder schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:40:
[...]
Mijn huidige auto heeft een kleiner scherm en ook recht in het dashboard, nooit een probleem mee gehad (Kia e-Niro MY'21), grootste fout in die auto is de hoeveelheid pianolak
Maar morgen mag ik de Xpeng G6 LR ophalen![]()
![]()
Helaas ga ik ivm de afschrijving op de eNiro die voorlopig nog niet de deur uit doen. Maar over 3 jaar hoop ik een G6 op de kop te kunnen tikken voor een zachter prijsje. Wat een top auto is dat zeg!
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Weet iemand hoe je de standaard-namen van de radio-stations op FM kan wijzigen? deze hebben nu de naam van de frequentie...
Een vraagje.
Die G6 is zoveel cleaner dan de G9 waar de G9 praktischer is.
Bijvoorbeeld. Waar laat je je zonnebril in de G6?
De G9 heeft daar een perfect mooi ingebouwd vakje voor.
Geen dashboard kastje in de G6 waar de G9 al dan niet klein wel een dashboard kastje heeft.
G6 vind ik qua gebruiksgemak dan toch beetje karig. of hebben jullie andere oplossingen hiervoor?
Geen dashboard kastje in de G6 waar de G9 al dan niet klein wel een dashboard kastje heeft.
G6 vind ik qua gebruiksgemak dan toch beetje karig. of hebben jullie andere oplossingen hiervoor?
PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP
Ik gebruik deze zonnebrilhouder. Daarnaast heb ik een middenconsole houder. Ik heb een frunk voor opslag onder de motorkap, poetsdoeken en laadkabel, boodschappentas. Tevens kun je nog makkelijk wat onder de stoelen kwijt (bijvoorbeeld natte poetsdoekjes / babydoekjesTurboNick3 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:59:
Een vraagje.
[ Voor 8% gewijzigd door RVE_NL op 17-06-2025 10:17 ]
Ergens wel klein beetje verdrietig dat het schermpje achter het stuur niet langer mooi geïntegreerd is. Maar verder ziet er wel uit als weer een mooie nieuwe iteratie van de G6. Die donkergrijs exterieur / wit interieur staat bij mij in ieder geval al tijdje op de wishlist.
Lease contract loop af per 01-01-26, dus zal mij benieuwen of ik hem voor dit jaar nog een bestelling kan maken bij de lease maatschappij.
Lease contract loop af per 01-01-26, dus zal mij benieuwen of ik hem voor dit jaar nog een bestelling kan maken bij de lease maatschappij.
Grappig ik rij ook E-niro en heb de G6 op mijn short list staan na een positieve proefrit .Yariva schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:34:
[...]
Man ik rijd nu in precies de zelfde auto (ook uit 21) en heb een paar weken geleden ook een proefrit gemaakt met de G6. Gefeliciteerd met je nieuwe bak ik ben benieuwd hoe hij bevalt tegenover de eNiro!
Helaas ga ik ivm de afschrijving op de eNiro die voorlopig nog niet de deur uit doen. Maar over 3 jaar hoop ik een G6 op de kop te kunnen tikken voor een zachter prijsje. Wat een top auto is dat zeg!
Even wachten of de nieuwe snel te bestellen is . De Kia moet over een paar maanden de deur uit .
Waar ik nog naar opzoek ben zijn de EPA/WLTP cijfers van de nieuwe versie ?
De CLTC waardes zijn wel te vinden ( 625km / 725km ) en met een willekeurige calculator komen hier wel WLTP cijfers uit maar erg betrouwbaar vind ik dit niet .
Ik zat hetzelfde te denken, ik rij nu ook de E-niro en die moet per 1-10 vervangen worden. De nieuwe G6 gaan ze echt niet leveren per oktober, dat geloof ik niet. Heb nu de ID.7 Tourer genomen. Levering daarvan gaat wel lukken (zitten nu begin september op zijn vroegst). Wellicht dat het je bij je keuze kan helpen.Shyne schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:00:
[...]
Grappig ik rij ook E-niro en heb de G6 op mijn short list staan na een positieve proefrit .
Even wachten of de nieuwe snel te bestellen is . De Kia moet over een paar maanden de deur uit .
De CLTC waardes zijn wel te vinden ( 625km / 725km ) en met een willekeurige calculator komen hier wel WLTP cijfers uit maar erg betrouwbaar vind ik dit niet .
Op insta vertelde xpeng prijzen bekend in juli dus dan kan er ook gecalculeerd gaan worden....CombatHermit schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:58:
Ergens wel klein beetje verdrietig dat het schermpje achter het stuur niet langer mooi geïntegreerd is. Maar verder ziet er wel uit als weer een mooie nieuwe iteratie van de G6. Die donkergrijs exterieur / wit interieur staat bij mij in ieder geval al tijdje op de wishlist.
Ik vermoed (destijds tenminste vanaf mijn perspectief) dat de eNiro je destijds veel bang-for-the-buck gaf. Het zelfde ervaar ik vandaag de dag met de G6. Je krijgt bizar veel auto en techniek voor het geld. Veel meer dan bij de concurrentie.Shyne schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:00:
[...]
Grappig ik rij ook E-niro en heb de G6 op mijn short list staan na een positieve proefrit .
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Heb hetzelfde, daarom ook heel erg benieuwd naar de G7.TurboNick3 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:59:
Een vraagje.
Dank voor de tips. Ik kwam ook deze nog tegenRVE_NL schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:14:
[...]
Ik gebruik deze zonnebrilhouder. Daarnaast heb ik een middenconsole houder. Ik heb een frunk voor opslag onder de motorkap, poetsdoeken en laadkabel, boodschappentas. Tevens kun je nog makkelijk wat onder de stoelen kwijt (bijvoorbeeld natte poetsdoekjes / babydoekjes)
[ Voor 28% gewijzigd door FJP84 op 17-06-2025 16:58 ]
Kan je de G6 ook in het Noorden van het land testrijden?
Vlgs mij in Zwolleleeuwarden440 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:28:
Kan je de G6 ook in het Noorden van het land testrijden?
Ik kan enkel Amsterdam,Rotterdam,Eindhoven en Utrecht kiezen op de site van xpeng.
Das wel ver vanuit net noorden allemaal.
Zwolle zal mij net nog gaan ivm de reistijd.
Zwolle is alleen een service point momenteel. Ze zijn wel met een roadshow nog bezig met verschillende locaties.leeuwarden440 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:06:
Ik kan enkel Amsterdam,Rotterdam,Eindhoven en Utrecht kiezen op de site van xpeng.
https://www.events-xpeng.nl/
Nadeel is dat ik geen noordelijke opties aan zien komen.
Wij hebben uiteindelijk voor een G9 gekozen. 2 weken geleden opgehaald en helaas na 1 week al storingen/problemen en/of camera's defect. Baal als een stekker, de vrouw vandaag al heel de middag naar breukelen geweest voor onverrichter zaken en binnenkort weer terug en maar afwachten of het opgelost wordt. Nu ben ik vooral benieuwd of iemand deze storingen herkend? En wat kan ik nog meer verwachten komende tijd?? Degene op dit forum: rijden jullie probleemloos vanaf het begin?
Zelf heb ik geen probleem gehad sinds 1 jan 24. Maar goed n=1, heb je meer details over je storing / camera problemen?Hrom schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:16:
Wij hebben uiteindelijk voor een G9 gekozen. 2 weken geleden opgehaald en helaas na 1 week al storingen/problemen en/of camera's defect. Baal als een stekker, de vrouw vandaag al heel de middag naar breukelen geweest voor onverrichter zaken en binnenkort weer terug en maar afwachten of het opgelost wordt. Nu ben ik vooral benieuwd of iemand deze storingen herkend? En wat kan ik nog meer verwachten komende tijd?? Degene op dit forum: rijden jullie probleemloos vanaf het begin?
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh
Ja. Rij er nu een jaar in. Geen enkele storing gehad. Er is een levendige Discord server met heel veel leden. Ik krijg de indruk dat de G9 kwalitatief goed in elkaar zit. Als dat inderdaad zo is, dan heb je gewoon pech gehad. XPENG CommunityHrom schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:16:
Van wat ik uit eerste hand weet van 2 Xpeng G9 rijders zijn deze beide tevreden over de kwaliteit. 1 heeft zelf een keer een paaltje geraakt en toen na reparatie wel wat gedoe gehad met een parkeersensor die niet lekker meer wilde werken maar dat is uiteindelijk ook opgelost. Dus zowel qua bouwkwaliteit als qua reparaties lijkt het wel snor te zitten. Hoop niet dat je een maandag ochtend model te pakken hebt, iedere fabrikant heeft ze en niemand wil ze maar ik ken geen merk dat zonder zit.
-Pwn the day-
Dat is wel balen, cameraatje of een sensor kan natuurlijk altijd kapot gaan. Gebeurd wel vaker. Maar is nog steeds irritant / lullig, vooral als je 'm net hebt.Hrom schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:16:
Zelf heb ik de auto al 1,5 jaar en bijna 80k km, en nog geen enkel probleem / storing gehad gelukkig
Ik rij een P7 wing edition, 1 keer terug geweest camera voor zat los, kwam water in vervangen en netjes opgelost. Ze hadden de camera mooi op voorraad. Binnen uurtje weer gefixt. Schijnt bij de P7 wel eens vaker voor te komen.Hrom schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:16:
Gisteren een proefrit gemaakt in de G6 (huidig model) ter vervanging van onze Kia Niro. Wat een prachtige auto! Veel ruimte, luxe uitrusting en rijdt heerlijk. Fijn ook het scherm achter het stuur en de audio is stukken beter dan de (Harman Kardon) audio van de Kia.
Navigatie werkte op het korte stuk ook prima en de software werkt lekker snel en responsief.
Nu eerst nog een reëel bod krijgen voor onze Kia. De service bij XPeng was goed maar het inruilaanbod is het slechtste wat ik ooit heb gehad. Nog even verder zoeken dus.
Navigatie werkte op het korte stuk ook prima en de software werkt lekker snel en responsief.
Nu eerst nog een reëel bod krijgen voor onze Kia. De service bij XPeng was goed maar het inruilaanbod is het slechtste wat ik ooit heb gehad. Nog even verder zoeken dus.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Ik heb met mijn G6 vanavond het probleem dat hij aangeeft dat het opladen voltooid is. Dit terwijl er nog geen 70% is voltooid. De limiet staat op 90 procent. En elke keer stopt hij ermee. Tevens laad deze niet op de maximale 11 kW. iemand die dit herkend?
Ik zou een andere paal proberen. Het kan zijn dat de paal tijdelijk geen stroom meer geeft, en als de paal ook al geen 11kW kan leveren zal de auto dit ook niet kunnen laden.pitchdown schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:02:
Ik heb met mijn G6 vanavond het probleem dat hij aangeeft dat het opladen voltooid is. Dit terwijl er nog geen 70% is voltooid. De limiet staat op 90 procent. En elke keer stopt hij ermee. Tevens laad deze niet op de maximale 11 kW. iemand die dit herkend?
Is het een openbare laadpaal?
Proefritje gemaakt in zowel de G9 als de G6
Beide echt fantastisch mooie luxe afgewerkt en zeer comfortabele stoelen.
G9 als eerste getest 2 weken terug.
Fijne zit, mooi ruim en van alle gemakke voorzien. Praktisch interieur met vakjes voor bril en drinken en groot opbergvak etc. Veel luxe aan boord en dit was de performance versie.
Nou die sport stand ging ons veel te abrupt en is niet zo comfortabel als de standaard stand. Ook over slecht wegdek rijd die comfor stand echt super. Beter dan de G6 trouwens, ik merkte wel verschil tussen die type onderstel.
G6 dan zelfde soort stoelen, iets minder breed denk ik. heel comfortabel. weinig zijsteun trouwens, had g9 ook niet overdreven veel aan.
G6 mooi interieur goed afgewerkt en mooi ingebouwen display als dashboard. Ook apple carplay integratie werkte goed.
Wat me opviel was dat als je flitsmeister aan hebt bijvoorbeeld en apple carplay naar achtergrond doet dan krijg je die meldingen niet meer. Als alternatief als je de onboard navi gebruikt en carplay dan verplaatst die navi sowieso naar het kleinere scherm dus die combi lijkt me ideaal.
G6 is qua praktisch gebruikgemak alleen ondermaats in het interieur.
Ik mis echt een dashboard kastje. brillen opberg vak. Al vind ik die middenconsole opbergvak wel zeer ruim en ook het opberg vak in de deur is ruimer dan de G9 geloof ik. Ook miste ik de frunk in de G6.
Stel je gaat op vakantie kamperen, dan wil je niet die kabel onderin de kofferbak willen hebben.
Nou kan je wel allerlei ali opties kopen maar ik vind dan wel, als je 40-50K uitgeeft aan een auto dan moet je die niet hoeven aanvullen met ali oplossingen. hij voldoet dat simpelweg niet.
De G6 was een longrange met genoeg vermogen dat het zelfs in sport stand eigenlijk niet sportief aanvoelt. het is vlot maar niet abrupt snel zoals die G9.
Over de kofferruimte van beide trouwens. allebei een beetje aan de kleine kant. er zit bijna geen verschil in. Ik heb met een meetlint gemeten en de ene was iets breder de ander iets langer maar weinig verschil. In vergelijking met mijn oudere Ford Mondeo station lever je een hoop ruimte in.
Voor mij persoonlijk belangrijk maar ook geen dealbreaker meer omdat die 'concurrentie EV' eigenlijk ook allemaal hetzelfde kofferruimte gebrek hebben. Zelfs Skoda Enyaq heeft niet meer ruimte.
ze meten allemaal rond die +/-100cm diep en 95-100 cm breed. Behalve de KIA EV9 die is wel 12-15cm breder/dieper en ongeveer hetzelfde als mijn mondeo.
Ben er nog niet overuit wat we gaan doen.
De rijervaring, hoge instap, zuinige verbruik, de range, en trekgewicht zijn wel mooie pluspunten.
Fijne zit, mooi ruim en van alle gemakke voorzien. Praktisch interieur met vakjes voor bril en drinken en groot opbergvak etc. Veel luxe aan boord en dit was de performance versie.
Nou die sport stand ging ons veel te abrupt en is niet zo comfortabel als de standaard stand. Ook over slecht wegdek rijd die comfor stand echt super. Beter dan de G6 trouwens, ik merkte wel verschil tussen die type onderstel.
G6 dan zelfde soort stoelen, iets minder breed denk ik. heel comfortabel. weinig zijsteun trouwens, had g9 ook niet overdreven veel aan.
G6 mooi interieur goed afgewerkt en mooi ingebouwen display als dashboard. Ook apple carplay integratie werkte goed.
Wat me opviel was dat als je flitsmeister aan hebt bijvoorbeeld en apple carplay naar achtergrond doet dan krijg je die meldingen niet meer. Als alternatief als je de onboard navi gebruikt en carplay dan verplaatst die navi sowieso naar het kleinere scherm dus die combi lijkt me ideaal.
Ik mis echt een dashboard kastje. brillen opberg vak. Al vind ik die middenconsole opbergvak wel zeer ruim en ook het opberg vak in de deur is ruimer dan de G9 geloof ik. Ook miste ik de frunk in de G6.
Stel je gaat op vakantie kamperen, dan wil je niet die kabel onderin de kofferbak willen hebben.
Nou kan je wel allerlei ali opties kopen maar ik vind dan wel, als je 40-50K uitgeeft aan een auto dan moet je die niet hoeven aanvullen met ali oplossingen. hij voldoet dat simpelweg niet.
De G6 was een longrange met genoeg vermogen dat het zelfs in sport stand eigenlijk niet sportief aanvoelt. het is vlot maar niet abrupt snel zoals die G9.
Over de kofferruimte van beide trouwens. allebei een beetje aan de kleine kant. er zit bijna geen verschil in. Ik heb met een meetlint gemeten en de ene was iets breder de ander iets langer maar weinig verschil. In vergelijking met mijn oudere Ford Mondeo station lever je een hoop ruimte in.
Voor mij persoonlijk belangrijk maar ook geen dealbreaker meer omdat die 'concurrentie EV' eigenlijk ook allemaal hetzelfde kofferruimte gebrek hebben. Zelfs Skoda Enyaq heeft niet meer ruimte.
ze meten allemaal rond die +/-100cm diep en 95-100 cm breed. Behalve de KIA EV9 die is wel 12-15cm breder/dieper en ongeveer hetzelfde als mijn mondeo.
De rijervaring, hoge instap, zuinige verbruik, de range, en trekgewicht zijn wel mooie pluspunten.
Bij mijn bezoek aan XPENG vandaag begrepen dat ze eerst de oude voorraad van alle G6 modellen opmaken voordat de nieuwe versie geleverd gaat worden.
De standard range zou daarmee sowieso pas in Q1 2026 leverbaar (en dus op kenteken) komen. Voor de LR en Performance versie zou Q4 wel haalbaar zijn. Van die laatsten was de voorraad namelijk bijna op.
De standard range zou daarmee sowieso pas in Q1 2026 leverbaar (en dus op kenteken) komen. Voor de LR en Performance versie zou Q4 wel haalbaar zijn. Van die laatsten was de voorraad namelijk bijna op.
[ Voor 9% gewijzigd door Speedfight op 25-06-2025 15:17 ]
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Hm dat zou ik wel erg jammer vinden... ben benieuwd of dat ook geldt voor de leasemaatschappijen.Speedfight schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:08:
Bij mijn bezoek aan XPENG begrepen dat ze eerst de oude voorraad van alle G6 modellen opmaken voordat de nieuwe versie geleverd gaat worden.
De standard range zou daarmee sowieso pas in Q1 2026 leverbaar (en dus op kenteken) komen. Voor de LR en Performance versie zou Q4 wel haalbaar zijn.
Zou ik ook erg jammer vinden maar het kan dan ook wel snel gaan. Als ik zo even rond kijk op de verschillende europese sites van XPeng staat er niet veel meer op voorraad.
Zodra ze te bestellen zijn laat ik in mijn leasecontract opnemen dat ik hem dit jaar nog op kenteken wil hebben.Speedfight schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:08:
Bij mijn bezoek aan XPENG begrepen dat ze eerst de oude voorraad van alle G6 modellen opmaken voordat de nieuwe versie geleverd gaat worden.
De standard range zou daarmee sowieso pas in Q1 2026 leverbaar (en dus op kenteken) komen. Voor de LR en Performance versie zou Q4 wel haalbaar zijn.
Grote kans dat de LM's sowieso VEEL gaan inkopen (Tesla, Xpeng, Polestar e.d.) vanwege de verandering in bijtelling met de eis dat ze 2025 op kenteken staan, dat is tot nu toe iedere jaar gebeurd bij een verandering van de bijtelling. Hierdoor rij ik ook mijn huidige P2 doordat leaseplan deze in vele configuraties met 1000+ tegelijk besteld had in 2021 en 29-12-21 op kenteken is gegaan maar pas 01-2022 uitgeleverd werden.
[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 25-06-2025 15:22 ]
Ik kon al geen G6 LR of Performance kopen, moest wachten op de facelift mid july.Speedfight schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:08:
Bij mijn bezoek aan XPENG vandaag begrepen dat ze eerst de oude voorraad van alle G6 modellen opmaken voordat de nieuwe versie geleverd gaat worden.
Standaard range wel op voorraad leverbaar.
G9 was ook slechts handjevol beschikbaar nog.
Dit was eindhoven
Deze week doorgekregen van Eindhoven dat er nog enkele beschikbaar waren voor mijn configurati.
G6 Silver, wit, trekhaak
G6 Silver, wit, trekhaak
Ik heb inderdaad hetzelfde gehoord net in Eindhoven. LR en Performance in Q4 2025, SR in Q1 2026. SR model 2024 wel nog beperkt uit voorraad leverbaar.TurboNick3 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:43:
[...]
Ik kon al geen G6 LR of Performance kopen, moest wachten op de facelift mid july.
Standaard range wel op voorraad leverbaar.
G9 was ook slechts handjevol beschikbaar nog.
Dit was eindhoven
Qua planning komt de G6/G9 2025 goed uit, hoop eigenlijk dat de G7 medio 2026 geleverd kan worden. Ik hoop wel dat de elektrische trekhaak voor Europa als optie blijft.
Op internet even bagageruimte opgezocht omdat ik gevoelsmatig twijfelde over je stelling;TurboNick3 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:28:
Proefritje gemaakt in zowel de G9 als de G6
Mondeo station: 542l
Ev9 als 5zitter: 828l
G9: 660l
G6: 571l
Ik zou vooral ook even kijken naar de praktisch bruikbare ruimte. De G9 heeft bijvoorbeeld een flinke frunk, en de G6 heeft dat niet. Als e EV9 een optie is, dan kun je ook kijken naar de Xpeng X9, die mogelijk ook naar NL komt.goetfoud schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:43:
[...]
Op internet even bagageruimte opgezocht omdat ik gevoelsmatig twijfelde over je stelling;
Mondeo station: 542l
Ev9 als 5zitter: 828l
G9: 660l
G6: 571l
Zelf hoef ik niet meer te kijken. Rij al enige tijd naar volle tevredenheid een G6P.roel00 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:18:
[...]
Ik zou vooral ook even kijken naar de praktisch bruikbare ruimte. De G9 heeft bijvoorbeeld een flinke frunk, en de G6 heeft dat niet. Als e EV9 een optie is, dan kun je ook kijken naar de Xpeng X9, die mogelijk ook naar NL komt.
Overigens vernam ik van een salesmanager van Emil Frey, die Xpeng in markt zet, dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat de X9 naar NL komt
22 mei gebeld met Xpeng of je al een voorkeur op kon geven voor de nieuwe G6.
Mij werd vertelt om de bestelling te plaatsen en dan tzt om te laten zetten naar het nieuwe model dat kon bij wijzen van spreken zelfs nog de dag voor levering.
Dus als ik dat nu zou doen,
Dan was de datum van de bestelling de volgorde van levering en was ik er snel bij.
Woensdag een mail gestuurd nav het bericht van 12 juni dat er al n voorkeur opgegeven kon worden.
In deze mail vroeg ik waar je deze voorkeur dan daadwerkelijk op kon geven omdat dat nergens kon vinden en of dit ook betekende dat mijn bestelling al omgezet kon worden naar t nieuwe model?
Mij werd verzocht om telefonisch contact op te nemen wat ik vrijdag heb gedaan.
In dat telefoongesprek werd mij medegedeeld dat ik het oude model had besteld en als ik het nieuwe model wilde bestellen ik mijn bestelling moest annuleren en wachten tot je het nieuwe model kon bestellen.
Mijn €100 was ik dan kwijt want een bestelling aanpassen is niet mogelijk!
Voor verdere informatie over het nieuwe model moest ik geduld hebben, het internet in de gaten houden, me abonneren op de nieuwsbrief, want hun werd ook niets verteld. Of ik nog verdere vragen had?
Euhh ik word hier niet niet vrolijk van en maak me daarom zorgen over de aftersales cq de garantie van Xpeng.
Mijn vraag is,
Wat is jullie ervaring met de aftersales/garantie?
Wat is het gevoel over de toekomst van Xpeng hebben we daar n goed gevoel over?
Mij werd vertelt om de bestelling te plaatsen en dan tzt om te laten zetten naar het nieuwe model dat kon bij wijzen van spreken zelfs nog de dag voor levering.
Dan was de datum van de bestelling de volgorde van levering en was ik er snel bij.
Woensdag een mail gestuurd nav het bericht van 12 juni dat er al n voorkeur opgegeven kon worden.
In deze mail vroeg ik waar je deze voorkeur dan daadwerkelijk op kon geven omdat dat nergens kon vinden en of dit ook betekende dat mijn bestelling al omgezet kon worden naar t nieuwe model?
In dat telefoongesprek werd mij medegedeeld dat ik het oude model had besteld en als ik het nieuwe model wilde bestellen ik mijn bestelling moest annuleren en wachten tot je het nieuwe model kon bestellen.
Voor verdere informatie over het nieuwe model moest ik geduld hebben, het internet in de gaten houden, me abonneren op de nieuwsbrief, want hun werd ook niets verteld. Of ik nog verdere vragen had?
Euhh ik word hier niet niet vrolijk van en maak me daarom zorgen over de aftersales cq de garantie van Xpeng.
Mijn vraag is,
Laatst een proefrit gemaakt in zowel de oude G6 en G9 op een evenement in Noord Holland, prima geregeldbatch63 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:50:
22 mei gebeld met Xpeng of je al een voorkeur op kon geven voor de nieuwe G6.
Mijn vraag is,
Het is nog een hele jonge organisatie in Nederland, ik zou dit even bespreken met iemand hoger dan de klanten service. Komt vast goed of verwacht je dat ze hier meelezen?
Nee ik verwacht niet dat ze hier mee lezen, mijn vraag staat onderaan de tekst.
Deze is gericht aan de tweakers hier.
Deze is gericht aan de tweakers hier.
Ga er maar van uit dat wat de verkopers zeggen over ingewikkelde pre-order constructies niet waar is totdat de auto beschikbaar is in Nederland.
Gewoon even wachten, dus.
Gewoon even wachten, dus.
Ik was vergeten om er naar te vragen.
Mag je zelf op pad met de wagen of zit er iemand naast?
Ik ga zo even naar Maastricht voor een proefrit met de G6
Eerder dit jaar in Breukelen was het zelfstandig, na een korte uitleg uiteraard.MaXeRs schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:52:
Bij het event reed er iemand mee.MaXeRs schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:52:
Ik was vergeten om er naar te vragen.
Gisterenmiddag een proefrit gemaakt met een Long range G6 2024/25 in Maastricht
Top geregeld allemaal met vriendelijke medewerkers op een mooie lokatie met als bonus een xpeng goodie bag.
Na de proefrit heb ik
de G6 modeljaar 2025/26 toegevoegd aan mijn lijst.
Misschien komt daar de G7 ook wel op te staan.
Top geregeld allemaal met vriendelijke medewerkers op een mooie lokatie met als bonus een xpeng goodie bag.
Na de proefrit heb ik
:strip_exif()/f/image/SniZjiYFTtVVZwV536HhNVjG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door MaXeRs op 29-06-2025 11:48 ]
Goodie bag die heb ik niet gekregenMaXeRs schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:35:
Gisterenmiddag een proefrit gemaakt met een Long range G6 2024/25 in Maastricht
Na de proefrit heb ik
[Afbeelding]
Wat ik er van heb kunnen zien (want kinderen)
Zat er er een zakje altijd weer die autodrop in en een xpeng waterfles + flesje spa.