Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 48 ... 54 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:50
Gemeni schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:52:
Had zo zo goed als mijn keuze gemaakt voor de Xpeng G6, maar met de introductie van het nieuwe model in China heb ik toch nog even gewacht. Nu komt binnenkort ook de Smart #5 uit en heb ik toch een lichte twijfel.

Zijn er meer mensen die de vergelijking al gemaakt hebben tussen de G6 en de Smart #5?

Voordelen:
- Wel service dichter bij huis
- Wel een frunk
- Ook erg snel laden
- Voelt iets traditioneler als auto (zowel voordeel als nadeel)

Nadelen:
- Software waarschijnlijk stuk minder
- Garantie maar 3 jaar
- Duurder

Zie ook Frie2 in "Het grote Smart #5 topic"
Ik irriteer me bij Europese/klassieke autofabrikanten altijd mateloos aan de "vanaf" prijs, en dan wordt het ineens snel veel duurder als je wat handige opties wilt. Bv bij de Smart zit de warmtepomp alleen in de hogere pakketten. En het is allemaal imho weer vaag en ondoorzichtig wat wel en niet, veel kleine lettertjes.

Dat vind ik bij Xpeng echt een verademing, gewoon alles erin, en alleen op range kiezen.

En daarbij denk ik dat Xpeng echt voorop loopt qua software/tech, en dat is voor mij wel heel interessant. Zie daarom de #5 ook niet echt als een valide alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 15:07
Hrom schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:46:
Wij zitten met exact hetzelfde dilemma als Peter Nog Iets..... Persoonlijk vind ik de aero velgen gewoon echt een mega afknapper voor een auto van dit kaliber, ook als de kapjes zwart gespoten of weggelaten worden. Maar de meerprijs voor een performance is op dit moment toch wel erg fors. Zeker als dergelijke opties (mogelijk) later dit jaar standaard geleverd gaan worden. En voor ons misschien de afweging om binnenkort nog naar de Zeekr 7x te gaan kijken.... En vinden jullie het Premium Pakket ook echt toevoeging die het geld waard is?
Je kan de velgen los bestellen bij xpeng.
Zijn wel meerdere die geen performance hebben maar wel 21"
Volgens mij zo'n 4k, ik heb een winterbanden set (band + velg) voor 4k gekocht toen ik de auto kocht (heb wel performance) maar ik kon er ook een 19" set op zetten. De auto's zijn verder hetzelfde, dus past allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
olafmol schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:19:
[...]

Ik irriteer me bij Europese/klassieke autofabrikanten altijd mateloos aan de "vanaf" prijs, en dan wordt het ineens snel veel duurder als je wat handige opties wilt. Bv bij de Smart zit de warmtepomp alleen in de hogere pakketten. En het is allemaal imho weer vaag en ondoorzichtig wat wel en niet, veel kleine lettertjes.

Dat vind ik bij Xpeng echt een verademing, gewoon alles erin, en alleen op range kiezen.

En daarbij denk ik dat Xpeng echt voorop loopt qua software/tech, en dat is voor mij wel heel interessant. Zie daarom de #5 ook niet echt als een valide alternatief.
> En daarbij denk ik dat Xpeng echt voorop loopt qua software/tech
Ik vind zelf dat xpeng heel erg achter loopt wat dit betreft, en ben er wel teleurgesteld in.
Maar ik hoor wel dat andere chinese merken nog slechter geregeld is.
En het pakket dat ze hebben, is wel wat uitgebreider dan de westerse merken. Maar wel minder stabiel.
Vertalingen zijn niet goed geregeld bijvoorbeeld, maar ook radio / DAB dat bij erg veel mensen niet (goed) werkt.
Zelf stoor ik mij er niet dagelijks aan, en ze hebben ook weer fijne dingen.
Zo vind ik de browser enorm fijn, en gebruik ik dit vrijwel elke rit.
Standaard zit er ook Spotify op, maar wel een erg basic versie, met niet alle features.
x-combo is ook weer iets dat erg fijn is en op zich wel uniek is. Je kan net als iOS shortcuts je auto een beetje "programmeren".. Maar nog niet alles is mogelijk, het is ook vrij nieuw. Er zullen vast wel dingen bijkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:25
[...]

Eens, ik vind het een groot voordeel van Xpeng dat alles erin zit. Wel hoop ik dat dit zo blijft, want in China zit er volgens mij nu ook wat verschil in luxe tussen de goedkoopste en duurdere versie van de G6.

Smart is natuurlijk ook Chinees, Mercedes tekent de auto's Geely levert de technologie. Ik vind de Smart #5 wel redelijk compleet vanaf de Pro+, maar een warmtepomp ontbreekt inderdaad.

Het is een heel ander type auto. Xpeng is een echt technology bedrijf, ik denk dat ze een auto bouwen die erg lijkt op het idee achter Tesla. Maar Geely heeft weer meer massa qua auto's bouwen. Zo vond ik bij de Xpeng de motorkap wel heel dun aanvoelen als je hem dichtduwt en hoorde ik op Discord ook wat klachten over de lak die snel krast. Bij de Smart #5 die ik enkel in de showroom bekeken heb voelde dit allemaal wel meer solide aan.

Is dus inderdaad een heel andere type auto. De Xpeng G6 is meer tech een positieve vorm van eenvoud, de Smart #5 voelt wat traditioneler. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik belangrijk vind.

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrom
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-09 14:50
Gemeni schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:01:
[...]

Eens, ik vind het een groot voordeel van Xpeng dat alles erin zit. Wel hoop ik dat dit zo blijft, want in China zit er volgens mij nu ook wat verschil in luxe tussen de goedkoopste en duurdere versie van de G6.

Smart is natuurlijk ook Chinees, Mercedes tekent de auto's Geely levert de technologie. Ik vind de Smart #5 wel redelijk compleet vanaf de Pro+, maar een warmtepomp ontbreekt inderdaad.

Het is een heel ander type auto. Xpeng is een echt technology bedrijf, ik denk dat ze een auto bouwen die erg lijkt op het idee achter Tesla. Maar Geely heeft weer meer massa qua auto's bouwen. Zo vond ik bij de Xpeng de motorkap wel heel dun aanvoelen als je hem dichtduwt en hoorde ik op Discord ook wat klachten over de lak die snel krast. Bij de Smart #5 die ik enkel in de showroom bekeken heb voelde dit allemaal wel meer solide aan.

Is dus inderdaad een heel andere type auto. De Xpeng G6 is meer tech een positieve vorm van eenvoud, de Smart #5 voelt wat traditioneler. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik belangrijk vind.
Hoe zien xpeng autorijders dit? Is de lak wat slechter? Motorkap fragieler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Hrom schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:16:
[...]

Zelf geen ervaring, maar las o.a. een eigenaar van een oranje G6 die toch al wat krassen had doordat zijn jas/rits langs de auto kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterblank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 14:39
Gemeni schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:54:
[...]

Zelf geen ervaring, maar las o.a. een eigenaar van een oranje G6 die toch al wat krassen had doordat zijn jas/rits langs de auto kwam.
[...]

Klopt dat was ik, de lak is zo verschrikkelijk dun, en vooral op mijn oranje zie je die plekken goed zitten, ik overweg al om de lak te laten bijwerken en dan clear te wrappen, of anders wellicht met een paar jaar een andere felle kleur erop wrappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12:22
[...]

Sluit ik me bij aan. Modellen met Pro, Pro+, Premium, enz. sla ik ook over. Dat soort modelbenaming en opties is old-school en zo jaren '90.

Doe mij dan ook maar de nieuwe Chinese (en ook Tesla) cultuur. Eén model all-in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 15:21
Poah - vanmorgen de G6 zien rijden en hij blijft mij in aanzien stijgen wat betreft uiterlijk. Er wordt van gezegd dat het een tegenhanger van de MY is (Y not?), maar ik vind de G6 vele maler beter er uit zien dan de MY die toch wat log en opgeblazen overkomt.

Mijn lease loopt dec-25 af, nu al twijfels over wat te doen. G6 (facelift?), of toch gewoon lekker eentje uit de poule want ja autorijden blijft gewoon duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:00
Tesio schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:24:
Poah - vanmorgen de G6 zien rijden en hij blijft mij in aanzien stijgen wat betreft uiterlijk. Er wordt van gezegd dat het een tegenhanger van de MY is (Y not?), maar ik vind de G6 vele maler beter er uit zien dan de MY die toch wat log en opgeblazen overkomt.

Mijn lease loopt dec-25 af, nu al twijfels over wat te doen. G6 (facelift?), of toch gewoon lekker eentje uit de poule want ja autorijden blijft gewoon duur..
Bij mij hangt de keuze G6 / nieuwe Y af van of er op tijd iets bekend wordt mbt de facelift versie van de G6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15-09 19:17
[...]

Uni lakken geven sowieso meer krassen dan metalic lakken, metalic is net wat harder. Heb zelf een p7 floating green [uni lak] en die lak is redelijk.
Als ik het vergelijk met mercedes en audi lakken is de lak wel iets dunner. Geen idee of de metalic lak van xpeng ook wat dunner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30
De lak bij EV's is vaak dunner dan bij andere auto's ook, allicht iets met gewicht te maken (geen idee hoeveel gram dat scheelt maargoed). Die van mijn huidige e-Niro noem ik ook gewoon shit.

Vandaag even langs de Xpeng dealer geweest, met een beetje geluk is mijn bestelling voor half juni een levering van de G6 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellred666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:29
Eindelijk nieuws over de G7 nog even geduld alleen: https://www.stocktitan.ne...sing-ai-p31y8trlqz7z.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 07:58
ferminem schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:47:
[...]

Uni lakken geven sowieso meer krassen dan metalic lakken, metalic is net wat harder. Heb zelf een p7 floating green [uni lak] en die lak is redelijk.
Als ik het vergelijk met mercedes en audi lakken is de lak wel iets dunner. Geen idee of de metalic lak van xpeng ook wat dunner is.
De blanke lak bepaalt grotendeels de hardheid, niet de uni-lak of metallic lak. Op de zwarte lak zie je makkelijker krassen dan op wit of grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Suicyder schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:40:
De lak bij EV's is vaak dunner dan bij andere auto's ook, allicht iets met gewicht te maken (geen idee hoeveel gram dat scheelt maargoed). Die van mijn huidige e-Niro noem ik ook gewoon shit.
Welke kleur e-Niro heb je? Ik heb zelf een 2019 antraciete en daar zitten nog weinig krassen op. Ben daar eigenlijk erg tevreden over de kwaliteit.

Denk dat de dikte van de laklaag eerder een commerciële besparing is. Kan me niet voorstellen dat dit bij bijvoorbeeld de Hybride Niros anders is.

Ook kan ik me voorstellen dat het specifiek bij de oranje kleur een issue is, die worden na de facelift ook niet meer aangeboden (jammer!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:06
Eindelijk inderdaad. Had gehoopt dat de G7 dit jaar nog naar Nederland zou komen. Maar helaas, nu maar hopen dat de nieuwe G6 dit jaar nog komt. Heb toch wel mijn keuze gemaakt voor Xpeng als nieuwe leasewagen.

Vraag me wel af of de G6 en G7 niet te veel met elkaar concurreren. Of wat nu precies de gedachte achter de G7 vs de G6 is bij Xpeng. De ene wat sportiever en de andere meer voor gezinnen?

Hier nog een artikel over wat we dit jaar nog van Xpeng kunnen verwachten.

https://carnewschina.com/...-models-to-debut-in-2025/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Gemeni schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:55:
[...]

Welke kleur e-Niro heb je? Ik heb zelf een 2019 antraciete en daar zitten nog weinig krassen op. Ben daar eigenlijk erg tevreden over de kwaliteit.

Denk dat de dikte van de laklaag eerder een commerciële besparing is. Kan me niet voorstellen dat dit bij bijvoorbeeld de Hybride Niros anders is.

Ook kan ik me voorstellen dat het specifiek bij de oranje kleur een issue is, die worden na de facelift ook niet meer aangeboden (jammer!).
Wit 2021 (gelukkig met VESS knop om de vrachtwagenstand uit te zetten). Maar mij is de lak best wel tegen gevallen.

Geen idee hoe dat straks met de Xpeng G6 gaat zijn, die zal ook in het wit geleverd gaan worden in mijn geval. Maar ga het meemaken, lijkt het matig te zijn ga ik kijken of ik er niet bescherming omheen wil laten doen, maar dat zal ook een kostenplaatje worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Had zo zo goed als mijn keuze gemaakt voor de Xpeng G6, maar met de introductie van het nieuwe model in China heb ik toch nog even gewacht. Nu komt binnenkort ook de Smart #5 uit en heb ik toch een lichte twijfel.

Zijn er meer mensen die de vergelijking al gemaakt hebben tussen de G6 en de Smart #5?

Voordelen:
- Wel een frunk
- Ook erg snel laden

Nadelen:
- Garantie maar 3 jaar
- Duurder

Op de G6 kan je ook gemakkelijk een Frunk verwezenlijken. <200 EUR krijg je een hele mold om te plaatsen: https://de.aliexpress.com/item/1005008636989757.html

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem

Voordelen:
- Wel een frunk
- Ook erg snel laden

Nadelen:
- Garantie maar 3 jaar
- Duurder

Als ik heel eerlijk ben is de Smart totaal geen concurrent voor de G6, maar goed dat is mijn mening. Eerder de eqb van Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
ferminem schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:32:
[...]

Als ik heel eerlijk ben is de Smart totaal geen concurrent voor de G6, maar goed dat is mijn mening. Eerder de eqb van Mercedes.
Het klopt dat het een heel andere auto is, maar veel mensen zullen toch een gezinsauto zoeken die ruim is en snel laad. Op die punten concurreren ze wel.

De G6 heeft natuurlijk op software gebied een heel ander product.

Ik ben nog steeds heel enthousiast in de G6, maar zaken als de bereikbaarheid per email, veel onduidelijkheden over de facelift en alleen voor garantie in Breukelen terecht kunnen vind ik wel een groot nadeel.

Ook voelde voor mij bijvoorbeeld de lichtheid van het plaatwerk van de motorkap wel minder kwalitatief dan Smart.

Zo heeft elk merk en auto weer zijn eigen dingen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Gemeni schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:47:
[...]

Het klopt dat het een heel andere auto is, maar veel mensen zullen toch een gezinsauto zoeken die ruim is en snel laad. Op die punten concurreren ze wel.

De G6 heeft natuurlijk op software gebied een heel ander product.

Ik ben nog steeds heel enthousiast in de G6, maar zaken als de bereikbaarheid per email, veel onduidelijkheden over de facelift en alleen voor garantie in Breukelen terecht kunnen vind ik wel een groot nadeel.

Ook voelde voor mij bijvoorbeeld de lichtheid van het plaatwerk van de motorkap wel minder kwalitatief dan Smart.

Zo heeft elk merk en auto weer zijn eigen dingen…
Tuurlijk dat is ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:03
ferminem schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:32:
[...]

Objectief gezien zitten de G6 en Smart #5 best wel in hetzelfde vaarwater, gekeken naar bijvoorbeeld prijsstelling, afmetingen, ruimteaabod, rijbereik en performance. Waarbij de Smart (op papier) nóg sneller kan laden en een wat ruimere kofferbak heeft. Daartegenover is de Smart ook de zwaardere auto en (flink?) duurder bij enigszins vergelijkbare uitrusting.
Qua looks (buiten én binnen) zijn het wel echt heel verschillende auto's... ;) De Smart is behoorlijk 'uitgesproken' en dat moet je mooi vinden, of kunnen tolereren :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
MetaalMan schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:59:
[...]
Daartegenover is de Smart ook de zwaardere auto en (flink?) duurder bij enigszins vergelijkbare uitrusting.
Bij Smart krijg je alleen wel korting op de prijs, introductiekorting is bijvoorbeeld 4.500. Zijn dingen die ik liever niet zie, want de bijtelling gaat wel over de catalogusprijs. Toch hoeft de prijs dan niet flink duurder uit te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:03
Gemeni schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:42:
[...]
Bij Smart krijg je alleen wel korting op de prijs, introductiekorting is bijvoorbeeld 4.500. Zijn dingen die ik liever niet zie, want de bijtelling gaat wel over de catalogusprijs. Toch hoeft de prijs dan niet flink duurder uit te pakken.
Ik kijk als leaserijder ook alleen naar de fiscale waarde, maar inderdaad goed dat er voor kopers van de #5 nu een voordeel te halen valt!

Meer on-topic: ik heb de Xpeng G6 al vanaf het begin op mijn 'longlist' staan, naast een rijtje modellen in grofweg dezelfde prijsklasse en formaat/type auto. Dus vooral de usual suspects denk ik, waarbij overigens andere Chinese modellen als de BYD Sealion 7 en Zeekr 7X reeds afgevallen zijn. Ik heb geen echte haast met mijn keuze, maar ik hoop binnen nu en een aantal weken een proefrit met de G6 te maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
MetaalMan schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:55:
[...]

Ik kijk als leaserijder ook alleen naar de fiscale waarde, maar inderdaad goed dat er voor kopers van de #5 nu een voordeel te halen valt!

Meer on-topic: ik heb de Xpeng G6 al vanaf het begin op mijn 'longlist' staan, naast een rijtje modellen in grofweg dezelfde prijsklasse en formaat/type auto. Dus vooral de usual suspects denk ik, waarbij overigens andere Chinese modellen als de BYD Sealion 7 en Zeekr 7X reeds afgevallen zijn. Ik heb geen echte haast met mijn keuze, maar ik hoop binnen nu en een aantal weken een proefrit met de G6 te maken.
Op dit moment kan je je inschrijven voor proefrit met de G6 en G9, 30 en 31 mei Breda event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 11:09

Nowhereman

Ygenweis

ferminem schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:03:
[...]
Op dit moment kan je je inschrijven voor proefrit met de G6 en G9, 30 en 31 mei Breda event.
Gaat het daar om de 2025 modellen?

-Pwn the day-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Nowhereman schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 20:32:
[...]

Ik denk het niet. Pas als die officieel aangekondigd zijn en in batches naar Nederland komen. Dus waarschijnlijk pas als ze in de configurator staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 22:04
Automatisch stoel laten zakken is een mooie functie, alleen zou er een check op moeten als er nog iemand achter je zit...
Nu al 3x een volwassene klem gehad terwijl ik even moest uitstappen....

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 15:58
alberthakvoort schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:57:
Automatisch stoel laten zakken is een mooie functie, alleen zou er een check op moeten als er nog iemand achter je zit...
Nu al 3x een volwassene klem gehad terwijl ik even moest uitstappen....

Hoe doen jullie dat?
Je kan die 'easy entrance/exit' optie uitzetten in de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 22:04
Yes, maar de optie zelf is wel handig.. ze moeten hem alleen even fine tunen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
alberthakvoort schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:27:
Nooit geprobeerd, maar misschien met een XCombo. Er is een 'Stay-ON Mode When Leaving Vehicle'. Misschien kan je die aanpassen...

[ Voor 14% gewijzigd door DragonFly op 22-05-2025 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Nowhereman schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 20:32:
[...]

Nee helaas de oude modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:48
ferminem schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:39:
[...]
Nee helaas de oude modellen
Maar... Correct me if I'm wrong... Dan kun je toch ook gewoon een proefrit boeken bij de dealer ipv te wachten op een speciale "event"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
hoipimniet schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:26:
[...]

Maar... Correct me if I'm wrong... Dan kun je toch ook gewoon een proefrit boeken bij de dealer ipv te wachten op een speciale "event"?
Klopt, het idee achter het event is de regio's zonder dealers ook te proberen voorzien in proefritten en natuurlijk de extra exposure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
alberthakvoort schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:27:
Je kan zelf een X-Combo schrijven die kijkt of er iemand op de stoel achter de bestuurder zit. Zo ja, de functie uitschakelen?

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:41
Peter Nog Iets schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:14:
[...]

Die velgen zijn inderdaad afgrijselijk. En die grijze letters zou ik er ook liefst af willen achteraan.

We zouden voor de trekhaak kiezen (stom om voor 1K die weg te laten). En de andere optie ook, gewoon omdat ik wel hou van super geluid en wij allemaal zéér nieuwsgierig zijn naar die nappa massagezetels... :*)

Naar de Zeeker heb ik nog niet gekeken. We zoeken een comfortabele suv om af en toe mee op reis te gaan, en we zijn redelijk groot. We waren eerst naar een BWM X3 gaan kijken en mijn dochter zat met haar knieën constant tegen de voorzetel. :X
Ik heb een G9 2024 en over het algemeen wel tevreden. Standaard 19' omgewisseld voor 21' Brock velgen. Check de Discord app maar even voor het plaatje.
En ja, geluid is super (Dynaudio) en massagestoelen heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
hoipimniet schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:26:
[...]

zeker maar het is handig als het bij je in de beurt is natuurlijk, gezien en maar 5 vestigingen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
Wat betere foto's van de nieuwe P7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-xXdB8Aw09DlGdjpklmeTY1KHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMh4wNg8cGGdckHuafw2RrED.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPkh7jPHRvclDWt8_KDh794cK4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fO2iPuv55YtWmn3T33dOODy5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_4LXR9eU04r_5ga6wRQzA5L56g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K74557vfFezp72Wgn4frEgl1.jpg?f=fotoalbum_large

Zou mooi zijn als we deze in NL/BE op de weg gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

-Muncky- schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:17:
[...]

Ik heb een G9 2024 en over het algemeen wel tevreden. Standaard 19' omgewisseld voor 21' Brock velgen. Check de Discord app maar even voor het plaatje.
En ja, geluid is super (Dynaudio) en massagestoelen heerlijk.
Wat kost dat setje inclusief de banden?

-Pwn the day-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Laatst online: 18-09 09:39
DragonFly schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:24:
[...]

Je kan die 'easy entrance/exit' optie uitzetten in de instellingen
J kunt met de xcombo ook een custom easy entrance/exit maken waarbij rekening word gehouden de achterbank indien bezet !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:41
Nowhereman schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:19:
[...]

Wat kost dat setje inclusief de banden?
Ik heb €1500 voor de velgen betaald en de banden waren iets van €100 ps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
Zijn er ondertussen mensen (bijna) een jaar in het bezit van een G6 en kan er iets nuttigs worden gezegd over het verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
Op Reddit lees ik dat een Belgische dealer heeft gezegd dat specificaties en prijzen voor de G6 en G9 facelifts in juni/ uiterlijk medio juli bekend worden. In de zomer zou deze dan te bestellen zijn, en in december worden de eerste auto’s geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 10:30
Tesio schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:18:
Op Reddit lees ik dat een Belgische dealer heeft gezegd dat specificaties en prijzen voor de G6 en G9 facelifts in juni/ uiterlijk medio juli bekend worden. In de zomer zou deze dan te bestellen zijn, en in december worden de eerste auto’s geleverd.
Ik zou mijn adem niet inhouden....... ;)

Voorlopig rijdt ook in China nog niemand rond in een nieuw model G6.

Na een beetje discussie is ChatGPT het met me eens: https://chatgpt.com/share...08-8003-a87f-7c37d0e8b21d

Het is wel aannemelijk dat de productie van het oude model is gestopt en dat de voorraad wereldwijd langzaam zal opraken. Als XPeng de productie van het nieuwe model op orde krijgt zal het ook snel deze kant opkomen lijkt mij.

Tip: de levertijd voor het (door mij afbestelde) origineel bedraagt (afhankelijk van de uitvoering minder dan) een maand. AWD versies zijn uit voorraad leverbaar, nu met gratis MAGA pet in de kleur van de auto.

[ Voor 11% gewijzigd door Henkman op 27-05-2025 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Leuk als cabrio de nieuwe p7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2M6tTExXsz5kOH6ZoaqC-YZM_H4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FixHy9osj8NRRPvmvMMKn9X6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdBkms4S8aZE2IGAxBECJLccdfI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FC4efFUa20yqppfJypniakvL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXMcC8Am7JawKHBtepSskV85RS0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Huv9sjnJR8uSG0GNn0ejE2aN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuXeCcM6sDnt680YVaB1UfrYqec=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Yt5I4dh9DkucFvZjUVHRQhIH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Kom net van Xpeng terug en de levering voor Europa ligt momenteel even stil, dit komt omdat de vraag in Azië voorrang krijgt. Hopelijk kan Xpeng wel straks weer hun voorraad op pijl houden in NL omdat kwa verkopen het best prima gaat. Ook met de komst van de nieuwe g6 en g9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 20:34
is er iemand die al een V2L adapter heeft gekocht voor de g6?
Ik zoek een goedkope die het maximale vermogen van 3,3 KW kan leveren. Op ali zie ik maximaal 2200 watt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Henkman schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:08:
[...]

Ik zou mijn adem niet inhouden....... ;)

Voorlopig rijdt ook in China nog niemand rond in een nieuw model G6.

Na een beetje discussie is ChatGPT het met me eens: https://chatgpt.com/share...08-8003-a87f-7c37d0e8b21d

Het is wel aannemelijk dat de productie van het oude model is gestopt en dat de voorraad wereldwijd langzaam zal opraken. Als XPeng de productie van het nieuwe model op orde krijgt zal het ook snel deze kant opkomen lijkt mij.

Tip: de levertijd voor het (door mij afbestelde) origineel bedraagt (afhankelijk van de uitvoering minder dan) een maand. AWD versies zijn uit voorraad leverbaar, nu met gratis MAGA pet in de kleur van de auto.
Afgelopen week in de G6 via XPENG Utrecht een proefrit gedaan naast de andere auto's op de shortlist als nieuwe leaseauto.
Nu via XPENG Utrecht wel de vragen uitstaan wanneer het 2025 model te bestellen is want als ik kijk naar de verbeteringen (en soms een stapje terug zoals met dan toch weer schuifjes bij de blazers :P) ben ik wel nieuwsgierig naar het 2025 model.
Wil wel eerst de massagestoel gaan ervaren aangezien het niet zomaar een massage zou moeten zijn maar een shiatsu massage |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gemeni
Ik vind die schuifjes bij de blazers juist mede een reden om te wachten voor het 2025 model (of een andere auto te kiezen). Juist bij zulke dingen die je even snel anders wil zetten zie ik niet de voordelen om het via het scherm te moeten doen…

Maar helaas tot nu toe nergens een antwoord. Ik kijk nu ook serieus naar de Smart #5, terwijl duidelijkheid over het 2025 model Xpeng volgens mij veel verkopen zou opleveren…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 07:58
Gemeni schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:49:
[...]

Ik vind die schuifjes bij de blazers juist mede een reden om te wachten voor het 2025 model (of een andere auto te kiezen). Juist bij zulke dingen die je even snel anders wil zetten zie ik niet de voordelen om het via het scherm te moeten doen…

Maar helaas tot nu toe nergens een antwoord. Ik kijk nu ook serieus naar de Smart #5, terwijl duidelijkheid over het 2025 model Xpeng volgens mij veel verkopen zou opleveren…
Het voordeel om dit via het scherm te doen, is dat de luchtuitlaat en luchtstroom geautomatiseerd kan worden. Zo kunnen de huidige modellen de luchtstroom van links naar rechts laten bewegen en kun je de luchtstroom open/dicht/richting ook instellen van de lege bijrijdersstoel. De vraag is dus of dit allemaal ook nog kan wanneer er fysieke kleppen opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
lubbertkramer schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:01:
[...]

Afgelopen week in de G6 via XPENG Utrecht een proefrit gedaan naast de andere auto's op de shortlist als nieuwe leaseauto.
Nu via XPENG Utrecht wel de vragen uitstaan wanneer het 2025 model te bestellen is want als ik kijk naar de verbeteringen (en soms een stapje terug zoals met dan toch weer schuifjes bij de blazers :P) ben ik wel nieuwsgierig naar het 2025 model.
Wil wel eerst de massagestoel gaan ervaren aangezien het niet zomaar een massage zou moeten zijn maar een shiatsu massage |:(

[YouTube: 2025 XPENG G6: 81 Upgrades, AI Tech & 5C Fast Charging – FIRST LOOK at the Updates!]
Mooie review. De nieuwe G6 bevat een paar mooie verbeteringen die ik graag zou willen hebben (sneller laden, ambient light achter, binnenspiegel als scherm, dubbele beglazing achter). Helaas ook wijzigingen waar ik niet enthousiast van word. (Fake hout look bij interieur, losstaand dashboard schermpje ipv ingebouwd, meer harde interieur materialen en handmatige bediening ventilatie).

De automatische ventilatie vind ik persoonlijk echt fijn. Je kunt dit in het huidige model op swing modus zetten dat is lekker. Voor alle andere momenten merk ik in de praktijk dat je 1x je default blaas positie instelt zodat de luchtstroom jou en je passagiers niet raakt, handmatige knopjes zijn wat mij betreft echt onnodig.

In mijn vorige 2 auto’s had ik een massage functie in de stoel, ik heb het misschien 5x gebruikt. Ik had liever gezien dat ze die euro’s in het behouden van een luxe zacht afgewerkt interieur hadden gestoken. Als ik nog iets op het wensenlijstje mag zetten, matrix verlichting. Hopelijk komt dit bij de facelift in 2029 ofzo goed :).

[ Voor 5% gewijzigd door RVE_NL op 03-06-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
[...]

Haha eens hoor, was ook meersarcastisch bedoeld. Vind dit persoonlijk een stuk veiliger dan moeten klikken op een scherm in het midden door allerlei menu's terwijl je zelf aan het rijden bent.... al vraag ik mij af hoevaak je het gaat instellen (huidige auto raak ik het ook niet aan)
[...]
Ik wacht geduldig, heb nog even de tijd aangezien mijn Polestar pas einde jaar uit de lease moet. Ik wil alleen de auto graag dit jaar op kenteken vanwege de bijtelling,maar dat mag ook 31-12-25 nog gedaan worden (huidige auto is ook 29-12-21 op kenteken gegaan en in januari opgehaald) :P

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 03-06-2025 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Laatst online: 01:48

TurboNick3

Thedutchtravellers

Net dat filmpje bekeken maar ik zie echt geen reden voor wachten op de nieuwe
de looks zijn in het interieur niet beter, materiaal keus zelfs slechter aldus de reviewer.
uiterlijk is natuurlijk persoon en ik vind de achterkant van die nieuwe mooier maar de voorkant niet dus dat is om het even. qua techniek is die oude nogsteeds bovengemiddeld goed. kwestie van wachten op een goede deal denk ik

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
lubbertkramer schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:48:
[...]

Haha eens hoor, was ook meersarcastisch bedoeld. Vind dit persoonlijk een stuk veiliger dan moeten klikken op een scherm in het midden door allerlei menu's terwijl je zelf aan het rijden bent.... al vraag ik mij af hoevaak je het gaat instellen (huidige auto raak ik het ook niet aan)

[...]
1 keer drukken op de ventilator welke je als shortcut neerzet en daarna kan je swipen. Maar hoe vaak verander je nu je ventilatiestand? Ik zet hem 1x goed in de zomer en 1x in de winter. Vooraf was ik ook sceptisch over dit sport bedieningen met touchscreen. Nu ik het zelf heb en er een tijd mee rij vind ik het helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
[...]

Hoezo geen antwoord Q4 is de nieuwe G6 te bestellen, levering wordt dan December 2025 begin 2026. Voor de Europese markt moet de G6 nog aangepast worden ten opzichten van de nieuwe G6 in China. Ook ligt het kwa auto's die naar Europa gaan even stil van wege Azië. De dealer vertelde mij dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
ferminem schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:42:
[...]
Hoezo geen antwoord Q4 is de nieuwe G6 te bestellen, levering wordt dan December 2025 begin 2026. Voor de Europese markt moet de G6 nog aangepast worden ten opzichten van de nieuwe G6 in China. Ook ligt het kwa auto's die naar Europa gaan even stil van wege Azië. De dealer vertelde mij dit.
Dat antwoord heb ik nog nooit gekregen, voor mij is 2025 op kenteken wel een must…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Gemeni schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:25:
[...]

Dat antwoord heb ik nog nooit gekregen, voor mij is 2025 op kenteken wel een must…
Met een beetje mazzel eind Aug bestellen via de site levering oktober/december. Ik zou daarom goed de site in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ferminem
Goed nieuws voor wie graag een headup diplay in een Xpeng wilt Xpeng is een samenwerking aan gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dm9gk9_fZEtQo99pT5XavrQ1TGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42tOH7erDnvXdlfk18A1OTuQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ferminem op 04-06-2025 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
ferminem schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:41:
Goed nieuws voor wie graag een headup diplay in een Xpeng wilt Xpeng is een samenwerking aan gegaan.

[Afbeelding]
Waar heb je deze vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
Obelixxx schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Waar heb je deze vandaan?
https://cnevpost.com/2025...ng-huawei-in-car-display/

Meer informatie beschikbaar gekomen:

https://cnevpost.com/2025...g-to-debut-huawei-hud-g7/

[ Voor 18% gewijzigd door Juicie op 05-06-2025 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellred666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Denk dat (heel?) veel van dit soort features initieel alleen werken in China. Net zoals de Xpeng fully autonomous driving. Dat werkt heel goed in Chinese steden, omdat alle lokale data en systemen ermee integreren. Maar daarbuiten is het nu niet te gebruiken. Denk dat veel van deze HUD data ook gedeeld wordt vanuit die autonomous driving systems als ik de voorbeeld video’s zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkman
Leuk dat de nieuwe G6 nu ook in het wild is getest.

Dit sprong wel in het oog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VPnBd9LihlqabrjCBliC4Qy8H8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oS76unwSEooM3BPZK4RZEJPz.jpg?f=user_large

Jammer (of misschien veelzeggend?) dat de eindconclusie aan de kijker wordt overgelaten. Van de reacties wordt je niet veel wijzer.

De after market frunk gaat niet werken bij deze versie zo te zien. Verder worden goedkopere materialen voor het interieur gemeld en geen merkbaar verschil in rijervaring. Wachten op deze versie lijkt me geen must.

[ Voor 14% gewijzigd door Henkman op 05-06-2025 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
ferminem schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:41:

[Afbeelding]
Xiaopeng AR-HUD in actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

BramT

Rule #1

Technisch gezien impressive, maar man wat leidt dat af zeg...
Als het beeld 100% matched met wat er daadwerkelijk voor je op de weg gebeurt is het mooi, maar hier en daar klopt/matched het net niet helemaal en dan zit je letterlijk met "dual input" in je zintuigen.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-09 22:30
Vandaag een mooie P9 laten samenstellen bij de dealer.
Exact dezelfde configuratie kan ik kopen als demowagen (5000 km) met een prijsverschil van - € 12.000 op de nieuwprijs.
Lijkt me een no brainer?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juicie
De G6 2025 is gespot in Duitsland.

https://www.reddit.com/r/Xpeng/s/8bYqD6Piio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
Dus al een keer in Nederland (Bij lader)
Biervliet (op Poolse trailer)
en nu in Duitsland.

Lijkt nu wel te gaan gebeuren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:27
Hoe zit het met de G9 2025?

Ik zelf ben gecharmeerd van de G6 2025 qua looks en bang for buck, maar mijn partner was qua uiterlijk niet kapot van het huidige model en toen we langs een G9 reden vroeg ze. Waarom kies je dan niet? :).

Medio volgend jaar wisselen, dus waarschijnlijk december/januari knoop door hakken. Ergens voelt de G9 (mits passend qua budget) wat over de top met die twee schermen voorin, maar voor de komende 5 jaar wel een erg prettige reisauto. Tzt maar eens een vergelijkende proefrit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkman
Was dit filmpje hier al voorbij gekomen? 2 maanden oud.

[ Voor 28% gewijzigd door Henkman op 07-06-2025 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
FJP84 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:31:
Hoe zit het met de G9 2025?

Ik zelf ben gecharmeerd van de G6 2025 qua looks en bang for buck, maar mijn partner was qua uiterlijk niet kapot van het huidige model en toen we langs een G9 reden vroeg ze. Waarom kies je dan niet? :).

Medio volgend jaar wisselen, dus waarschijnlijk december/januari knoop door hakken. Ergens voelt de G9 (mits passend qua budget) wat over de top met die twee schermen voorin, maar voor de komende 5 jaar wel een erg prettige reisauto. Tzt maar eens een vergelijkende proefrit doen.
De G9 zit wel echt in een ander segment qua prijs en formaat. Is echt een enorme auto en flibk duurder.

Bij Xpeng is er ook weinig ruimte om over prijs te onderhandelen, bij andere fabrikanten (zoals Smart) is die er wel heb ik ervaren. Zo kan een auto die op papier duurder is toch even goedkoop uitpakken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:31
Zou dat betekenen dat je hem ook direct in Nederland kunt bestellen? Vind hem er erg mooi uitzien! Benieuwd naar het interieur, de specs en natuurlijk de prijs. Ik houd hem in ieder geval goed in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Pollux89 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:00:
[...]

Zou dat betekenen dat je hem ook direct in Nederland kunt bestellen? Vind hem er erg mooi uitzien! Benieuwd naar het interieur, de specs en natuurlijk de prijs. Ik houd hem in ieder geval goed in de gaten.
Je zou denken van wel omdat ze aangeven globel. In China kost de auto maar 38000 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
ferminem schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:02:
[...]
Je zou denken van wel omdat ze aangeven globel. In China kost de auto maar 38000 dacht ik.
Het is niet het officiële account die de hashtag gebruikt en post plaatst, maar het zou mooi zijn natuurlijk! 38000 dollar / 250000 yuan is de Chinese prijs natuurlijk. Dan zal ie net onder de G9 komen die 265000 yuan kost geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Hier wat mooie plaatjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMumIscM39KdSiPOmTs2JIvtvtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEqpG6gFl5GabmlAKZDY8ZER.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUb2yC03SwbyrQesFwovYLYIZUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00Y05cgeL8dCnIomwb6gYgH7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s83wKHk0HMyvZcy8RmrPosomqBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThtM9VhvmiCVHbWWySvzlWw0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkdeM5OVZ12TVzw_ZdkPiVpzcbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOfjtizw9nUkFUMeAX6kGOCT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgAwjwzWq8Rp-YsS6LD23znlh04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAL7GVVtbC7JiuLAhQhkYMla.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiDAx_yDkToBUcAufaByc5r8-cY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gm20Sp6cnQQJ0L1geT14VD67.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHqedQCK5F2BZJi7SDh9BeQswWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3TtrQl0GEi7wVVFJeXQXBgV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Pollux89 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:04:
[...]

Het is niet het officiële account die de hashtag gebruikt en post plaatst, maar het zou mooi zijn natuurlijk! 38000 dollar / 250000 yuan is de Chinese prijs natuurlijk. Dan zal ie net onder de G9 komen die 265000 yuan kost geloof ik.
Volgens ChatGPT zal ie dan ergens rond de 47000 euro gaan kosten in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Pollux89 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:04:
[...]

G6 vanaf prijs 60.000 euro zou mooi zijn als de G7 rond de 53.000 begint. Ben benieuwd wat ze 11 juni gaan vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
olafmol schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:38:
[...]

Volgens ChatGPT zal ie dan ergens rond de 47000 euro gaan kosten in NL
Zou heel mooi zijn, maar lijkt mij erg laag, laten we het hopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Eerste filmpje, je ziet heel even iets van het interieur

YouTube: All New 2026 XPeng G7 EV First Look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Wat mij opvalt is dat er geen scherm lijkt te zitten achter het stuur (bij 30 sec in het filmpje). Dat zou toch wel erg jammer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Pollux89 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Wat mij opvalt is dat er geen scherm lijkt te zitten achter het stuur (bij 30 sec in het filmpje). Dat zou toch wel erg jammer zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ea5KDnEfKQ_6ngsXa75pSt5rPyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMT70gNzlZB6SdL8T7RH2eVz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64jQDvLoJTNi8WtYo_hQtHohOwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIpBt6wQsQSc0V4xyXHwnnAf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiI_ozScsCykqZ462OyzVwjEPdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Digk8fS5rNaPDTwFYXtiD7x.jpg?f=fotoalbum_largeklopt maar de auto krijgt HUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
ferminem schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:39:
[...]
G6 vanaf prijs 60.000 euro zou mooi zijn als de G7 rond de 53.000 begint. Ben benieuwd wat ze 11 juni gaan vertellen.
Eh, G6 is toch 42.000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
olafmol schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:07:
[...]

43000 vanaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:48
olafmol schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:07:
[...]

Denk dat hij de G9 bedoelt.
Pollux89 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Oeh ziet er wel vet uit! Qua ontwerp heel erg de SUV-versie van de P7+, met die koplampen en achterkant.

[ Voor 50% gewijzigd door hoipimniet op 09-06-2025 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
hoipimniet schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:25:
[...]

Denk dat hij de G9 bedoelt.

[...]

Oeh ziet er wel vet uit! Qua ontwerp heel erg de SUV-versie van de P7+, met die koplampen en achterkant.
Klopt bedoelde de G9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Ok, ik schrok al van de heftige inflatie die ik ff gemist had ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 22:07
Ik zit al een tijdje te kijken naar een G6, maar zit met een vraagje (moet eigenlijk gewoon eens langs een dealer)... maar wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

De ventilatie word (bij het huidige model) via het scherm ingesteld, dwz de richting. Kan je ook ergens de windvolume per ventilatierooster instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
Nougat schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:31:
Ik zit al een tijdje te kijken naar een G6, maar zit met een vraagje (moet eigenlijk gewoon eens langs een dealer)... maar wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

De ventilatie word (bij het huidige model) via het scherm ingesteld, dwz de richting. Kan je ook ergens de windvolume per ventilatierooster instellen?
Ja, je kunt het windvolume instellen (Fan speed level 1-10) handmatig of automatisch. Maar niet per rooster invidiueel, je kunt wel invidiueel roosters uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje74
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18-09 13:09
Ik begreep dat de cruise control niet werkt boven de 90km per uur als de trekhaak is uitgeklapt. Dit is met een fietsendrager op de trekhaak op weg naar Spanje niet echt handig.
Xpeng zou hier aan werken .
Weet iemand of dit opgelost is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
Sandertje74 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:05:
Ik begreep dat de cruise control niet werkt boven de 90km per uur als de trekhaak is uitgeklapt. Dit is met een fietsendrager op de trekhaak op weg naar Spanje niet echt handig.
Xpeng zou hier aan werken .
Weet iemand of dit opgelost is?
  • Trailer Mode (small object/fietsdrager) = max 150km/h
  • Caravan Mode = max 100km/h
sinds versie 5.4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:10
Mirabis schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:33:
[...]
  • Trailer Mode (small object/fietsdrager) = max 150km/h
  • Caravan Mode = max 100km/h
sinds versie 5.4.5
Ben even benieuwd, hoe werkt het dan met zaken als lane assist? Die is bij mijn IX3 uitgeschakeld, zou mooi zijn als dat bij mijn toekomstige auto beter werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Gemeni schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:27:
[...]

De G9 zit wel echt in een ander segment qua prijs en formaat. Is echt een enorme auto en flibk duurder.

Bij Xpeng is er ook weinig ruimte om over prijs te onderhandelen, bij andere fabrikanten (zoals Smart) is die er wel heb ik ervaren. Zo kan een auto die op papier duurder is toch even goedkoop uitpakken…
Eens. Uiteindelijk gaat de netto budget calculator het eindoordeel geven. En dan verwacht ik dat de G6 2025 het beste uit de bus komt. Mogelijk gaat de G7 nog een optie zijn om in overweging te nemen, al vind ik het interieur net iets te veel ronde vormen hebben op de eerste foto's. Benieuwd naar de global launch morgen.

[ Voor 8% gewijzigd door FJP84 op 10-06-2025 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Verwijderd. Per ongeluk dubbele post.

[ Voor 93% gewijzigd door FJP84 op 10-06-2025 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
ferminem schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:00:
[...]
klopt maar de auto krijgt HUD
Die HUD ziet er wel cool uit. Ik heb dit nu in mijn Skoda Enyaq en ik vind dat zeer prettige rijden.

https://cnevpost.com/2025...nveils-hud-system-huawei/

Al vraag ik me af hoe het 87" full screen gaat zijn :) en of het werkt met polariserende zonnebril (al draag ik die zelf niet) 8)

[ Voor 17% gewijzigd door FJP84 op 10-06-2025 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

FJP84 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:31:
[...]

Al vraag ik me af hoe het 87" full screen gaat zijn :) en of het werkt met polariserende zonnebril (al draag ik die zelf niet) 8)
Het enige dat ik mij voor kan stellen is dat ze de HUD projecteren op de voorruit zoals een short-throw beamer dat ook kan, in theorie zou je dan de hele voorruit kunnen gebruiken. Of dat handig is c.q. fijn werkt is dan een tweede. Wat ook kan is dat ze een foutje hebben gemaakt en het 8,7 inch moet zijn. Van wat ik aan de foto's/screenshots af kan zijn lijkt het mij in ieder geval geen 87 inch, al laat ik mij heel graag verrassen :)

-Pwn the day-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juicie
Nowhereman schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:01:
[...]

Het enige dat ik mij voor kan stellen is dat ze de HUD projecteren op de voorruit zoals een short-throw beamer dat ook kan, in theorie zou je dan de hele voorruit kunnen gebruiken. Of dat handig is c.q. fijn werkt is dan een tweede. Wat ook kan is dat ze een foutje hebben gemaakt en het 8,7 inch moet zijn. Van wat ik aan de foto's/screenshots af kan zijn lijkt het mij in ieder geval geen 87 inch, al laat ik mij heel graag verrassen :)
Wat het meestal is met die claims is dat het focus punt op bijvoorbeeld 6 meter voor je ligt , waardoor het beeld lijkt als een 87 inch scherm op 6 meter afstand. Maar in werkelijkheid dus een stuk kleiner is.
How can a HUD be "87 inches"?
1. Virtual Image Projection
The HUD system uses optics to project information onto the windshield.
The virtual image appears to float far in front of the car—often 7 to 10 meters (about 23 to 33 feet) ahead, not directly on the glass.
Because the image is projected so far away, it can appear very large to the driver.
2. Field of View and Diagonal Measurement
The "87-inch" claim means the virtual display, if measured diagonally at its apparent distance, would be 87 inches (over 7 feet) across.
This is similar to how you might see a movie screen that looks huge because it’s far away, even though it’s physically not as wide as it appears from your seat.
The actual area of the windshield being used is much smaller, but the optics make the info appear much larger.
3. What Does This Mean for the Driver?
You see a wide "band" of information seemingly floating in your field of view, possibly spanning most of your forward vision.
This allows for more data, augmented reality (AR) overlays, lane guidance, and alerts to be shown in context with the real world.
4. Summary Table
Claimed HUD Size What It Means

10–15 inches Small, basic HUD (just a speed readout, etc.)
30–50 inches Larger, more info, possible navigation and warnings
87 inches Huge AR HUD, info appears to float wide and far in front of car
5. Why Use Such a Large "Size"?
It’s a marketing way to express how immersive and informative the HUD is.
Larger virtual images mean more room for AR navigation, lane guidance, and warnings.
In summary:
A claimed "87-inch" HUD size does not mean there’s an 87-inch screen in your car! It means the virtual image, as perceived by your eyes at its projected distance out in front of you, would measure 87 inches diagonally. This is made possible by clever optics and projection, making the display appear very large and immersive, even though the actual hardware is much smaller.
G7:

[ Voor 58% gewijzigd door Juicie op 11-06-2025 11:25 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 54 Laatste