Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:59
Iemand die dit probleem herkend ik de g6 (zie langs de naad) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzplghXWKoiJwg1CY7c0aJbvioA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atpiRWGJVZD5B2ixl8Tucryk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:59
Blauwe spijkerbroek? Dat is direct ook het nadeel van lichte bekleding.

[ Voor 56% gewijzigd door Jarno op 04-05-2025 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:29
Lijkt er wel op idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-05 11:08

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:08
Je bedoelt het, denk ik, als compliment, maar iemand tegenwoordig met Musk vergelijken doet eerder negatief aan dan positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 14:40
pitchdown schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:45:
Iemand die dit probleem herkend ik de g6 (zie langs de naad) [Afbeelding]
Ik zit zelf ook regelmatig met een spijkerbroek in m’n Xpeng met lichte bekleding. Ik herken dit probleem (nog) niet sinds einde zomer vorig jaar. Heb je misschien een nieuwe (nog nooit gewassen) spijkerbroek aangehad? Dat geeft veel sneller af ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
RVE_NL schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:05:
[...]

Ik zit zelf ook regelmatig met een spijkerbroek in m’n Xpeng met lichte bekleding. Ik herken dit probleem (nog) niet sinds einde zomer vorig jaar. Heb je misschien een nieuwe (nog nooit gewassen) spijkerbroek aangehad? Dat geeft veel sneller af ;).
Dat zou toch ook geen probleem mogen zijn? En anders zou er een oplossing moeten zijn om dit makkeljk op te lossen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
Tesio schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:51:
[...]

Je bedoelt het, denk ik, als compliment, maar iemand tegenwoordig met Musk vergelijken doet eerder negatief aan dan positief.
Ik denk dat hij met "nieuwe Musk" meer doelt op het imago van Musk toen hij nog wel populair was, niet nu hij aan vervanging toe is.

Overigens kan je zowel geniaal als gestoord tegelijk zijn, die twee kanten had hij altijd al. Zie je bij meer "extreme" ondernemers en leiders. De scheiding tussen geniaal en gestoord is maar dun...

Xpeng Reviews; https://www.proefritreviews.nl/reviews/brand/Xpeng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
pitchdown schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:10:
[...]

Dat zou toch ook geen probleem mogen zijn? En anders zou er een oplossing moeten zijn om dit makkeljk op te lossen lijkt mij.
Is vast super makkelijk op te lossen! YouTube “Clean Tesla white seats”. De meeste dingen veeg ik direct als ik het zie zelf met een nat babydoekje weg, vooral van m’n dochtertje haar schoenen tegen de achterkant van m’n stoel….
Als het daarmee niet lukt zou ik (zachtjes) met zo’n wit wondersponje van action eens proberen (€0,20 ofzo), waarschijnlijk in 2 vegen is het weg. Ga er alleen niet hard mee lopen schuren, want dan beschadig je mogelijk het kunstleder.

[ Voor 7% gewijzigd door RVE_NL op 07-05-2025 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
RVE_NL schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:28:
[...]

Is vast super makkelijk op te lossen! YouTube “Clean Tesla white seats”. De meeste dingen veeg ik direct als ik het zie zelf met een nat babydoekje weg, vooral van m’n dochtertje haar schoenen tegen de achterkant van m’n stoel….
Als het daarmee niet lukt zou ik (zachtjes) met zo’n wit wondersponje van action eens proberen (€0,20 ofzo), waarschijnlijk in 2 vegen is het weg. Ga er alleen niet hard mee lopen schuren, want dan beschadig je mogelijk het kunstleder.
Thx.
bedoel je daar deze mee?
https://www.action.com/nl-nl/p/2510297/spargo-powersponsjes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

Nowhereman

Ygenweis

Ik heb eens zitten rekenen en voor mij persoonlijk valt de extra bijtelling (22% over het hele bedrag t.o.v. 17% en 22% nu) nog wel mee. Als ik uit ga van het feit dat de nieuwe G9 5% goedkoper uit zou vallen dan zou ik bruto 52 euro p/maand meer kwijt zijn. Netto merk je daar dus nog minder van.
Gezien de nieuwe features o.a. een betere range met zich meebrengen heb ik besloten te wachten op het 2025 model.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
Ik heb gisteren een witte G6 LR met sleurhaak en zwarte bekleding in gang gezet bij de LM. Had liever de oranje maar die gaan ze niet meer nieuw leveren (alleen die uit voorraad en LR was er niet meer).
Benieuwd hoe snel het verdere proces loopt en welke datum ik exact de overstap van een Kia e-Niro (my'21) naar de G6 ga maken.

Waarom de zwarte bekleding, zeker gezien ik wit mooier vind. Eigenlijk alles te maken met 3 ADHD'ers in huis, waarvan 2 pubers. Het risico op vlekken vind ik te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
De G6 staat hier op de shortlist. Vraagje aan ervaringsdeskundigen: werkt de autopilot ook als je via Apple CarPlay navigeert met Google maps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
olafmol schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:02:
De G6 staat hier op de shortlist. Vraagje aan ervaringsdeskundigen: werkt de autopilot ook als je via Apple CarPlay navigeert met Google maps?
Ja werkt gewoon, heeft eigenlijk helemaal niets met elkaar te maken ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:07
olafmol schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:02:
Ja werkt dan nog, helaas gebruikt xpilot niets van de navigatie. Dus heeft, zoals hierboven al gezegd, inderdaad geen invloed erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
jesse! schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:16:
[...]

Ja werkt dan nog, helaas gebruikt xpilot niets van de navigatie. Dus heeft, zoals hierboven al gezegd, inderdaad geen invloed erop
Ah ok. Hoe herkent xpilot dan bv max snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
Ik lees verschillende berichten over wanneer de G6 facelift nu naar Europa/ NL komt. Heeft iemand een (betrouwbare) bron over wanneer dit verwacht wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
olafmol schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:27:
[...]
Hij leest de verkeerdborden letterlijk via de camera's wat opzich een prima gedachte is gezien een verkeersbord altijd overruled t.o.v. de standaard situatie op een weg.
Het probleem is; hij begrijpt tijdsgebonen onderschiften (nog) niet (denk aan 6-19u) , begrijpt matrix borden (nog) niet of leest regelmatig de snelheidsborden van een andere parralel gelegen weg (weg direct langs de snelweg).
Het is bruikbaar als waarschuwing op je cockpit display, maar door deze fouten echt onbruikbaar als automatische snelheidaanpassing.

[ Voor 5% gewijzigd door RVE_NL op 08-05-2025 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 17:05
Tesio schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:42:
Ik lees verschillende berichten over wanneer de G6 facelift nu naar Europa/ NL komt. Heeft iemand een (betrouwbare) bron over wanneer dit verwacht wordt?
Geen bron, maar gezien de kortingen bij de leasemaatschappijen allemaal tot juni geldig zijn en zoals hierboven gemeld een bepaalde kleur al niet meer te leveren is zal het niet lang meer duren. Ik ga ervan uit dat na de zomer de nieuwe versies te bestellen zijn. Ik hoop dat levering nog dit jaar lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
Jbee81 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:52:
[...]

Geen bron, maar gezien de kortingen bij de leasemaatschappijen allemaal tot juni geldig zijn en zoals hierboven gemeld een bepaalde kleur al niet meer te leveren is zal het niet lang meer duren. Ik ga ervan uit dat na de zomer de nieuwe versies te bestellen zijn. Ik hoop dat levering nog dit jaar lukt.
Dank voor je reactie - dit is precies mijn gedachtegang. Maar als ik zoek naar onderbouwende berichten dan vind ik louter (ongefundeerde/ speculerende) forumposts (zoals die van jou ;) ) die alle kanten op gaan. Geduld is een schone zaak, zal ik maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
olafmol schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:27:
[...]

Via camera achter de binnenspiegel.
Maar dit werkt vrij belabberd, dus je kan hier niet op aan.
In 90% van de gevallen heeft hij het onjuist bij mij.
Denk aan:
- Tijds gebonden borden (onderborden)
- Matrix borden
- Zijstraatjes waar een bord "5" staat voor eigen terein (die pakt hij op de doorgaande weg ook al op)
- Tijdelijke snelheids borden die eindigen bij de volgende zijstraat, dan mag je bijv al weer 80, en blijft hij op 30 staan.
- In Duitsland heb je veel snelheids beperkingen bij nat weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
jesse! schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:13:
[...]

Via camera achter de binnenspiegel.
Maar dit werkt vrij belabberd, dus je kan hier niet op aan.
In 90% van de gevallen heeft hij het onjuist bij mij.
Denk aan:
- Tijds gebonden borden (onderborden)
- Matrix borden
- Zijstraatjes waar een bord "5" staat voor eigen terein (die pakt hij op de doorgaande weg ook al op)
- Tijdelijke snelheids borden die eindigen bij de volgende zijstraat, dan mag je bijv al weer 80, en blijft hij op 30 staan.
- In Duitsland heb je veel snelheids beperkingen bij nat weer
Helder. Dus dat is een kwestie van zelf in de gaten houden en de ACC erop aanpassen dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
olafmol schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:14:
[...]

Helder. Dus dat is een kwestie van zelf in de gaten houden en de ACC erop aanpassen dus?
Ja klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 20:30
Jbee81 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:52:
[...]

Geen bron, maar gezien de kortingen bij de leasemaatschappijen allemaal tot juni geldig zijn [..]
Even een check voor mijzelf (want anders moet ik mijn lease aanvraag bij mijn werkgever versnellen); de kortingen zijn geldig tot en met eind juni, toch?
Dat is tenminste wat ik op de website van Xpeng zelf zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Misterxx2 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:20:
[...]

Even een check voor mijzelf (want anders moet ik mijn lease aanvraag bij mijn werkgever versnellen); de kortingen zijn geldig tot en met eind juni, toch?
Tot en met 30 juni staat op de website dus ja.
Of zolang de voorraad strekt wellicht, dat kan natuurlijk ook een gevolg zijn!

Wel kreeg ik aan de telefoon dat wanneer een model wel bestelbaar is, maar niet op voorraad. De levertijd 2-3 maanden zou bedragen momenteel. Dus het is niet zo dat er niets meer onze kant op komt!

[ Voor 17% gewijzigd door Suicyder op 08-05-2025 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 17:05
Misterxx2 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:20:
[...]

Bij Ayvens geldt de actie tot 31 mei, bij Alphabet tot en met 30 juni.
Bij de Alphabet staat: Geldig voor bestellingen bij de dealer tussen 11 april en 30 juni 2025. (uiterste registratiedatum kenteken 30-09-2025)

Ik heb het dus over zakelijke lease, niet de private lease bij Xpeng zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
Nowhereman schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:14:
Ik heb eens zitten rekenen en voor mij persoonlijk valt de extra bijtelling (22% over het hele bedrag t.o.v. 17% en 22% nu) nog wel mee. Als ik uit ga van het feit dat de nieuwe G9 5% goedkoper uit zou vallen dan zou ik bruto 52 euro p/maand meer kwijt zijn. Netto merk je daar dus nog minder van.
Gezien de nieuwe features o.a. een betere range met zich meebrengen heb ik besloten te wachten op het 2025 model.
Wel benieuwd hoe je uitkomt als hij niet goedkoper wordt? Dat vraag ik me namelijk sterk af. Ook de vraag of de configuraties gelijk blijft. In China is er bijvoorbeeld wat meer verschil in de types dan enkel range.

Xpeng Reviews; https://www.proefritreviews.nl/reviews/brand/Xpeng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Gemeni schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:43:
[...]

Wel benieuwd hoe je uitkomt als hij niet goedkoper wordt? Dat vraag ik me namelijk sterk af. Ook de vraag of de configuraties gelijk blijft. In China is er bijvoorbeeld wat meer verschil in de types dan enkel range.
Eigenlijk vrij simpel te berekenen. € 30.000 * 5% = € 1.500 / 12 = € 125 bruto.
Ik zie zeker wel upgrades in de nieuwe uitvoering, maar of dat mij wachten en dat bedrag waard zou zijn, nu niet. Vandaar ook nu de bestelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-05 15:54
Handig om te weten wellicht: Xpeng Zwolle is er enkel voor onderhoud, niet voor service werkzaamheden.

Ik heb issues met de automatische verlichting, dus had via de app een service afspraak ingeschoten en Zwolle geselecteerd. Kreeg ik vandaag een telefoontje dat ze alleen "bevoegd" waren om onderhoudsintervallen uit te voeren en niet om reparaties uit te voeren of te troubleshooten. Daarvoor moest ik toch echt met Breukelen een afspraak maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Weet niet of dit al gepost is hier, maar in deze video vanaf ongeveer 10m kun je allerlei nieuwe software/firmware settings zien. Geen idee welke hiervan ook daadwerkelijk naar EU komen, maar die waarbij de auto automatisch gaat knipperen met groot licht en of toeteren bij inhalen met hoge snelheid is natuurlijk wel hilarisch ;)

YouTube: 2025 All-New Xpeng G6 EV Interior and Exterior in details 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-05 11:08
Tesio schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:51:
[...]

Positief bedoeld inderdaad, de "oude" Musk heeft afgedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Henkman op 09-05-2025 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:29
Vraagje aan de G6-eigenaren hier. Ik heb afgelopen vrijdag m'n eerste proefrit gehad. Is me goed bevallen, maar één ding viel me een beetje tegen: het audiosysteem, met name de subwoofer.
Hoe groot achten jullie de kans dat dat dmv een software-update nog wordt verbeterd? Ik vraag dit ook omdat bij mijn huidige auto (Polestar 2) dit ook is gebeurd onlangs - door de laatste software-update zit er veel meer punch in de lage tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
hoipimniet schreef op maandag 12 mei 2025 @ 07:51:
Vraagje aan de G6-eigenaren hier. Ik heb afgelopen vrijdag m'n eerste proefrit gehad. Is me goed bevallen, maar één ding viel me een beetje tegen: het audiosysteem, met name de subwoofer.
Hoe groot achten jullie de kans dat dat dmv een software-update nog wordt verbeterd? Ik vraag dit ook omdat bij mijn huidige auto (Polestar 2) dit ook is gebeurd onlangs - door de laatste software-update zit er veel meer punch in de lage tonen.
EQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03
Zojuist voor het eerst in een tesla gezeten, erg leuk om te zien hoe al het verkeer in beeld wordt gebracht.
Wel rommelig en lijdt af.

Heeft de Xpeng dat ook ??
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bbt43smd2WBKtwbqh3B2NCb1HMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vk15MlnojK4E8P3ZSTyTp61u.jpg?f=fotoalbum_large

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 14:43
Geluidservaring is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind dat er juist een dikke bass uitkomt, ook bij laag volume. Wil niet zeggen dat de ruiten eruit springen, maar klinkt goed.

Inderdaad, de EQ instellingen kunnen een hoop goed doen. Ook de gekozen bron kan uitmaken. Ik speel zelf alleen lokaal opgeslagen muziek (via een aangesloten AI box). De EQ van die player doet er nog een schepje bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Heb ik mee zitten rommelen inderdaad. Maar ook met de bas op max viel het een beetje tegen. Was niet slecht hoor! Maar wel een stapje terug tov m'n huidige auto.
DragonFly schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:03:
[...]

Geluidservaring is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind dat er juist een dikke bass uitkomt, ook bij laag volume. Wil niet zeggen dat de ruiten eruit springen, maar klinkt goed.

Inderdaad, de EQ instellingen kunnen een hoop goed doen. Ook de gekozen bron kan uitmaken. Ik speel zelf alleen lokaal opgeslagen muziek (via een aangesloten AI box). De EQ van die player doet er nog een schepje bovenop.
Ja hij is niet slecht hoor, is dus alleen een stapje terug tov mijn huidige auto. Wat op zijn beurt weer een flinke stap terug was tov de auto ervoor (e-Golf met Dynaudio). Misschien ben ik door die Golf gewoon verwend geraakt.

Maar wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vraag, is er in het verleden ook al een software-update geweest die wat met het audiosysteem deed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 14:43
hoipimniet schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:10:
[...]

Heb ik mee zitten rommelen inderdaad. Maar ook met de bas op max viel het een beetje tegen. Was niet slecht hoor! Maar wel een stapje terug tov m'n huidige auto.

[...]

Ja hij is niet slecht hoor, is dus alleen een stapje terug tov mijn huidige auto. Wat op zijn beurt weer een flinke stap terug was tov de auto ervoor (e-Golf met Dynaudio). Misschien ben ik door die Golf gewoon verwend geraakt.

Maar wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vraag, is er in het verleden ook al een software-update geweest die wat met het audiosysteem deed?
Nou, niet echt iets van gemerkt. Er zijn wel updates gewest m.b.t. tot de media players, maar qua geluid niet iets van meegemaakt. In mijn geval is dit de beste audio-installatie die ik heb gehad (maar dat is natuurlijk relatief). En ik ben zeker een sucker voor een dikke bass.

Maar het zou zo maar kunnen zijn dat bij bepaalde fabriek batch een ander merk of type subwoofer is geplaatst.

[ Voor 5% gewijzigd door DragonFly op 12-05-2025 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Arie26 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:58:
Zojuist voor het eerst in een tesla gezeten, erg leuk om te zien hoe al het verkeer in beeld wordt gebracht.

[Afbeelding]
Volgens mij ga je het met Xpilot ook zien inderdaad, maar op het grote scherm kan je het bij de Xpeng ook weg halen, daar je het ook ziet op het display voor je (snelheid en dit stukje). Dus grote scherm kan rustiger zijn.

Let wel: Ik moet mijne nog in ontvangst gaan nemen, dus nog weinig meer ervaring dan de proefrit.

Wat betreft de audio vraag, het geluid vergt persoonlijk wel wat EQ aandacht heb ik gemerkt, maar is redelijk goed op niveau te brengen. Maar het zal allicht niet in de buurt van de Kef's in de woonkamer komen. Ik kom straks van een Kia e-Niro zonder het luxe audiopakket (maar prima geluid) dus ga het na ontvangst merken na wat langer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Arie26 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:58:

[Afbeelding]
Ja, xpeng heeft dit ook. Maar je kan ook iets anders kiezen.
Maar in principe is dit wel het standaard scherm.
Je kan het standaard scherm op de navigatie zetten, als je splitscreen dan het visualisatie scherm is.
Kan wel handig zijn voor status wat betreft LCC en auto lange change etc.
Maar verder werkt het best belabberd, en is het meer een soort gimmick.. Het is niet accuraat.

[ Voor 5% gewijzigd door jesse! op 12-05-2025 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:29
Zat er xopera op? Mm dan gaat er toch iets niet helemaal goed rij vaak mee in een Polestar maar vind het geluid uit de Xpeng beter en zwaarder. Kan mij dus niet vinden in je verhaal ook heeft de Xpeng volgens mij ook meer speakers.

[ Voor 15% gewijzigd door ferminem op 12-05-2025 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Voor zover mij bekend, zit xOpera bij de G6 er standaard op, zo vind ik het wel terug op de website en staat het ook in mijn geheugen tijdens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
ferminem schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:18:
[...]
Zat er xopera op? Mm dan gaat er toch iets niet helemaal goed rij vaak mee in een Polestar maar vind het geluid uit de Xpeng beter en zwaarder. Kan mij dus niet vinden in je verhaal ook heeft de Xpeng volgens mij ook meer speakers.
Yes, standaard op alle modellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
Heb je naast de EQ sliders ook gewisseld tussen cinema /original/dynamic en de verschillende “surround levels”? (Ik gebruik zelf cinema + surround level 3, dit geeft het meest een effect wat te vergelijken is met traditionele loudness setup)

Daarnaast maakt het een een verschil welke audio app je gebruikt, zelfde muziek nummer via CarPlay Spotify vs Spotify build-in vs mediaplayer build-in met locale usb geeft (ietsje hoorbare) verschillende resultaten. Dat heeft er vermoedelijk mee te maken dat sommige apps in de achtergrond in een chrome browser wrapper draaien. De Disney+ app ondersteund bijvoorbeeld alleen stereo geluid, terwijl de native meditatie app echt een volledig immersive surround geluid afspeelt.

Ik ben uiteindelijk voor gemak gegaan en gebruik gewoon de ingebouwde Spotify omdat dat het snelste/fijnste te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
RVE_NL schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:59:
[...]

Heb je naast de EQ sliders ook gewisseld tussen cinema /original/dynamic en de verschillende “surround levels”? (Ik gebruik zelf cinema + surround level 3, dit geeft het meest een effect wat te vergelijken is met traditionele loudness setup)

Daarnaast maakt het een een verschil welke audio app je gebruikt, zelfde muziek nummer via CarPlay Spotify vs Spotify build-in vs mediaplayer build-in met locale usb geeft (ietsje hoorbare) verschillende resultaten. Dat heeft er vermoedelijk mee te maken dat sommige apps in de achtergrond in een chrome browser wrapper draaien. De Disney+ app ondersteund bijvoorbeeld alleen stereo geluid, terwijl de native meditatie app echt een volledig immersive surround geluid afspeelt.

Ik ben uiteindelijk voor gemak gegaan en gebruik gewoon de ingebouwde Spotify omdat dat het snelste/fijnste te bedienen is.
Ja, heb ik wel iets mee zitten klooien, maar had nog niet alle combinaties geprobeerd. Ik zal bij een volgende proefrit jouw instellingen kopiëren. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Even heel wat anders, ik verwacht mijn Xpeng G6 LR voor de zomervakantie in ontvangst te mogen nemen.

Wat is de ervaring van mensen met lange ritten en de G6? Wijkt het werkelijke verbruik op dat soort ritten nog veel af van de WLTP (en rekening houdende met het 10-80% idee)?
De rit zal naar verwachting 2.000-2.200 km zijn, waarvan ik het overgrote deel (75-80%) met Ionity zal kunnen doen en de rest met 'lokale' laadstations, hoewel aldaar 400V tot max 150 kW zal zijn, maar dat is niet erg.

Reisgenootschap, 2 volwassenen en 2 pubers en bagage, dus de auto zal allicht weer vol gaan (maakt volgens mij niet uit hoe groot je auto is, gebeurd toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
Suicyder schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:03:
Even heel wat anders, ik verwacht mijn Xpeng G6 LR voor de zomervakantie in ontvangst te mogen nemen.

Wat is de ervaring van mensen met lange ritten en de G6? Wijkt het werkelijke verbruik op dat soort ritten nog veel af van de WLTP (en rekening houdende met het 10-80% idee)?
De rit zal naar verwachting 2.000-2.200 km zijn, waarvan ik het overgrote deel (75-80%) met Ionity zal kunnen doen en de rest met 'lokale' laadstations, hoewel aldaar 400V tot max 150 kW zal zijn, maar dat is niet erg.

Reisgenootschap, 2 volwassenen en 2 pubers en bagage, dus de auto zal allicht weer vol gaan (maakt volgens mij niet uit hoe groot je auto is, gebeurd toch).
Ik rijd zelf een ID.3, maar ik denk dat je je nergens druk om hoeft te maken. Ja, WLTP actieradius ga je niet redden door een combinatie van rijstijl, temperatuur, wind, extra gewicht, en helling. Je zult moeten laden, maar die momenten worden nagenoeg volledig gevuld met even de benen strekken, wat eten, en toiletbezoeken. Ikzelf reis in ieder geval met een stuk rustiger gevoel, precies zoals een vakantie hoort te voelen. Mijn ID.3 heeft een lagere actieradius plus degradatie plus een lagere snellaadsnelheid, dus ik verwacht dat dit net zo gaat zijn voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-05 15:36
hoipimniet schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:05:
[...]

Ja, heb ik wel iets mee zitten klooien, maar had nog niet alle combinaties geprobeerd. Ik zal bij een volgende proefrit jouw instellingen kopiëren. Thanks!
Het lijkt erop dat een bepaalde productielijn G6'en geen subwoofer heeft, of dat er issues zijn met de bedrading o.i.d. Ik heb op diverse fora meer mensen horen klagen over te weinig sublaag, maar evenzoveel over 'ontzettend goed geluid'. Ik heb zelf een G9 met het Dynaudio systeem, en daar hoef ik het volume maar een beetje omhoog te gooien en dan springen de ruiten er zowat uit. De responscurve lijkt op die van een gekalibreerd Atmos systeem. Een Xpeng gebruiker op Discord heeft een meting gedaan op een G6 en uit de grafiek kan ik opmaken dat die curve enorm lijkt op wat ik in mijn G9 hoor (ik heb getrainde oren). Ik zou dus kijken of je een G6 eigenaar kunt vinden die geen klachten heeft en proberen jouw auto daarmee te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Tesio schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:23:
[...]

Ik rijd zelf een ID.3, maar ik denk dat je je nergens druk om hoeft te maken. Ja, WLTP actieradius ga je niet redden door een combinatie van rijstijl, temperatuur, wind, extra gewicht, en helling. Je zult moeten laden, maar die momenten worden nagenoeg volledig gevuld met even de benen strekken, wat eten, en toiletbezoeken. Ikzelf reis in ieder geval met een stuk rustiger gevoel, precies zoals een vakantie hoort te voelen. Mijn ID.3 heeft een lagere actieradius plus degradatie plus een lagere snellaadsnelheid, dus ik verwacht dat dit net zo gaat zijn voor jou.
Ik kom van een Kia e-Niro, geweldige reisauto, maar het snelladen is heel beperkt (max 75 kW), regelmatig had ik al uigebreid gegeten / getoiletteerd en dan moest de auto nog een minuut of 15-20 laden. Dat zal met de G6 anders zijn, ook met wat multimedia in de auto.

Dat terwijde, reizen met de EV is beide jaren met de e-Niro heel relaxed gebleken, maar dat waren 'maar' 1000-1100 kilometers, dan is het dubbele toch wel een ding wellicht. Maar ga het sowieso meemaken.

Ben sowieso heel erg benieuwd wanneer de auto afgehaald mag gaan worden, dan nog even flink spelen en testen met verbruik en menu's. Zat met de Kia vrijwel op de WLTP scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:01

BramT

Rule #1

Suicyder schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:03:
De rit zal naar verwachting 2.000-2.200 km zijn, ...
Ook naar Portugal toevallig? Die staat bij mij ook op de planning :9

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
roel00 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Het lijkt erop dat een bepaalde productielijn G6'en geen subwoofer heeft, of dat er issues zijn met de bedrading o.i.d. Ik heb op diverse fora meer mensen horen klagen over te weinig sublaag, maar evenzoveel over 'ontzettend goed geluid'. Ik heb zelf een G9 met het Dynaudio systeem, en daar hoef ik het volume maar een beetje omhoog te gooien en dan springen de ruiten er zowat uit. De responscurve lijkt op die van een gekalibreerd Atmos systeem. Een Xpeng gebruiker op Discord heeft een meting gedaan op een G6 en uit de grafiek kan ik opmaken dat die curve enorm lijkt op wat ik in mijn G9 hoor (ik heb getrainde oren). Ik zou dus kijken of je een G6 eigenaar kunt vinden die geen klachten heeft en proberen jouw auto daarmee te vergelijken.
Goed om te weten! En ja... ik mis mijn Dynaudio-syteem...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

Nowhereman

Ygenweis

Ik zag dat er X-Combo's zijn om vanalles en nog wat te kunnen automatiseren. Nu heeft iemand daar een database voor aangelegd om zo makkeiljk X-Combo's te kunnen delen:

https://vjp4csliuiap.jp.l...rjpUijCLxwpTZ46opOWnNxv0e

Toen ik op het keyword ISA zocht kwam ik een mooie tegen die regelt dat als je de gordel van de bestuurder vastmaakt deze het Speed Limit Assist Warning geluid uitschakeld.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
BramT schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:33:
[...]

Ook naar Portugal toevallig? Die staat bij mij ook op de planning :9
Nee, meer naar het oosten met Roemeense deel v/d karpaten. Tot de grens van Hongarije en Roemenië redt je het met Ionity, paar plekken Tesla SuC's in Roemenië zelf, maar alles is daar nog in ontwikkeling op dat vlak. Genoeg plekjes met 50 en 150 kW laders, maar is eenmaal daar zeker niet erg dat ik geen 200+ kW zou halen.

Ga het meemaken, zal proberen een verslag van de ervaringen te maken en te zijner tijd te delen. Want het is voor mij dan echt de grote test.
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste