Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:29
Obelixxx schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:48:
En we hebben nog geen G6 2025 model nieuws voor dit jaar?
Ik heb hier afgelopen vrijdag nog naar gevraagd bij Xpeng Rotterdam, die waren heel conservatief - er werd mij gezegd dat er nog niet eens zeker was dat 'ie überhaupt naar Nederland zou komen. Volgens hem ook omdat de "oude" G6 in China sowieso al heel anders is dan die in Europa.

Van de P7+ was hij ook skeptisch of 'ie zou gaan komen, gezien de verkoopaantallen van de P7 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05:37
hoipimniet schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:37:
[...]

Ik heb hier afgelopen vrijdag nog naar gevraagd bij Xpeng Rotterdam, die waren heel conservatief - er werd mij gezegd dat er nog niet eens zeker was dat 'ie überhaupt naar Nederland zou komen. Volgens hem ook omdat de "oude" G6 in China sowieso al heel anders is dan die in Europa.

Van de P7+ was hij ook skeptisch of 'ie zou gaan komen, gezien de verkoopaantallen van de P7 hier.
Tja. Wat weten ze nou. De X9 zou ook nooit naar Europa komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
[...]

Tijdens de presentatie werd juist verteld dat het een internationaal model is en dat hij zowel met links sturend als rechtsturend geproduceerd wordt.

Daarbij vertellen ze ook dat de oranje versie niet meer geproduceerd wordt. Laat dat nu net de kleur zijn die ook bij de nieuwe versie niet meer leverbaar is.

Ook vraag ik me af of die korting op de leaseprijs er eerder al was? https://www.xpeng.com/nl/g6

Ik blijf erbij, volgens mij zijn ze hard bezig hun oude voorraad te verkopen. Maar het blijft natuurlijk allemaal koffiedik kijken…

[ Voor 4% gewijzigd door Gemeni op 14-04-2025 19:53 ]

Xpeng Reviews; https://www.proefritreviews.nl/reviews/brand/Xpeng

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

Nowhereman

Ygenweis

[...]

Momenteel geld er een leuke korting als je op de site van Xpeng NL kijkt. Tevens zie ik van de G9 geen 2023 modellen meer op de voorraad pagina staan.

Ze vermelden dat de actie/korting tot juni geld.

Als je kijkt naar de intro van de orginele G9 en het 2024 model dan waren de release datums in september.

Ik durf dus wel een 'educated guess' te doen dat het 2025 model zo medio tot eind september hier zijn opwachting zal maken.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Nja... met dat de huidige voorraad verkocht wordt zie ik net dat onze LM ze al van de website heeft gehaald. Als Xpeng geen garantie kan geven dat ik dit jaar nog een auto geleverd kan krijgen (G6 LR of Perf) ga ik naar andere opties toe.

Momenteel spreekt de Mazda 6e mij heel erg aan, vind het een mooiere auto, alleen valt vooral tegenover de G6 het snelladen aldaar nogal tegen. Maar de bestelling zal voor eind mei moeten gaan gebeuren met een vorm van zekerheid voor mij, dus vrees een beetje dat de Xpeng af gaat vallen. Ik zit niet te wachten op een levering in 2026 met een flink hogere bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:29
Yes, die verkoper zegt dat natuurlijk ook alleen maar omdat hij de huidige G6 ook nog gewoon moet verkopen. Als hij tegen iedereen zegt dat 'ie een paar maanden moet wachten omdat er dan een betere versie op de markt komt schiet hij zichzelf in z'n voet.
Suicyder schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:28:
Momenteel spreekt de Mazda 6e mij heel erg aan, vind het een mooiere auto
Yes, die staat bij mij ook zeker op de shortlist! Offtopic voor dit forum, maar je kunt de 6e in het echt bekijken, alleen vandaag nog. Moet je je hier aanmelden: https://mazda6epreview.nl/
Nowhereman schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 00:02:
[...]

Momenteel geld er een leuke korting als je op de site van Xpeng NL kijkt. Tevens zie ik van de G9 geen 2023 modellen meer op de voorraad pagina staan.

Ze vermelden dat de actie/korting tot juni geld.

Als je kijkt naar de intro van de orginele G9 en het 2024 model dan waren de release datums in september.

Ik durf dus wel een 'educated guess' te doen dat het 2025 model zo medio tot eind september hier zijn opwachting zal maken.
Dit zijn wel hoopvolle analyses :) Thanks!

Nu nog wachten op prijs/releasedatum van de P7+.... ben echt heeeel benieuwd (lees: skeptisch) of deze net als in China goedkoper gaat worden dan de P7....

[ Voor 37% gewijzigd door hoipimniet op 15-04-2025 08:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gemeni
Suicyder schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:28:
Nja... met dat de huidige voorraad verkocht wordt zie ik net dat onze LM ze al van de website heeft gehaald. Als Xpeng geen garantie kan geven dat ik dit jaar nog een auto geleverd kan krijgen (G6 LR of Perf) ga ik naar andere opties toe.
Neem aan dat je dan de vernieuwde G6 bedoelt? De huidige is gewoon leverbaar, maar misschien dat je leasemaatschappij liever niet het huidige model aanbiedt ivm misschien hogere afschrijving? Als lease rijder krijg je wel korting, dus dat kan een reden zijn om toch nu het huidige model te bestellen. De verschillen in de praktijk zijn immers niet enorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:28
Xpeng global brand night today ..

https://x.com/XPengMotors...mpION094h51ng_HFkaCg&s=19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 14:40
pitchdown schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:13:
Gisteren is deze video online gekomen. Wellicht interessant.
YouTube: 2300 km in 23 uur in de XPENG G6 | Zo snel mogelijk naar de Costa de...

Ik ga binnenkort met de G6 naar Frankrijk en in de zomer naar Kroatié.
Wat is nu voor EV-route planning op dit moment het beste werkende systeem zodat je onderweg geen gedoe hebt?
Normaliter gebruik ik Waze en Flitsmeister voor navigatie. Ik heb voor FM ook een betaald abbonement.
En welke apps werken het beste voor laden in het buitenland? Ik heb zelf een pas/thuislader van Shell Recharge.
Ik ben laatst gewoon met de ingebouwde navigatie naar Parijs gereden (G6 SR), voordeel daarvan is dat de auto ook automatisch je batterij temperatuur managed en voorbereid op de snellader voor max snelheid. Verder heb ik flitsmeister op m’n iPhone aanstaan (automation gemaakt: indien verbonden met Bluetooth van de G6 > iPhone volume op max en open app flitmeister)
Betreft laadpas ben ik ook wel benieuwd naar wat andere aanbevelen (ik heb nu gewoon bij iedere snellader met QR/Creditcard betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrom
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21:40
Weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar:

We willen een andere auto gaan kopen en twijfelen daarbij o.a. over een Xpeng G9. Ik ben alleen nog wel scpetisch om het "Chinese" idee/onderdelen/backup dealer/ restwaarde e.d. Zijn er G9 rijders van het eerste uur op dit forum of die al echt veel Km's gereden hebben en zo ja, loopt er iemand tegen technische/mechanische problemen aan? (die niet middels update's verholpen worden) En verder ben ik benieuwd of er in NL een beetje te handelen valt bij de dealers? ik zie bijvoorbeeld dat in Belgie sommige prijzen wezenlijk lager liggen voor vergelijkbare modellen. Benieuwd naar juliie reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-05 18:07
Hrom schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:41:
Weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar:

We willen een andere auto gaan kopen en twijfelen daarbij o.a. over een Xpeng G9. Ik ben alleen nog wel scpetisch om het "Chinese" idee/onderdelen/backup dealer/ restwaarde e.d. Zijn er G9 rijders van het eerste uur op dit forum of die al echt veel Km's gereden hebben en zo ja, loopt er iemand tegen technische/mechanische problemen aan? (die niet middels update's verholpen worden) En verder ben ik benieuwd of er in NL een beetje te handelen valt bij de dealers? ik zie bijvoorbeeld dat in Belgie sommige prijzen wezenlijk lager liggen voor vergelijkbare modellen. Benieuwd naar juliie reactie
Ik heb er meer dan 60k op zitten en nog steeds erg tevreden.
Zolang je geen grote schade rijdt, dan heb je er sowieso geen last van.
Ik heb wel wat lichte schade gehad, lakschade kan je overal laten fixen.
En onderdelen zijn er veel van op voorraad, maar als je de hele voorkant eraf rijdt dan kan je je auto wel een aantal maanden kwijt zijn.
Maar ik denk dat dat bij andere merken ook wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:29
CHINA'S XPENG: WILL ACHIEVE MASS PRODUCTION OF VEHICLES WITH LEVEL 3 AUTONOMOUS DRIVING IN CHINA BY END 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:50:
CHINA'S XPENG: WILL ACHIEVE MASS PRODUCTION OF VEHICLES WITH LEVEL 3 AUTONOMOUS DRIVING IN CHINA BY END 2025
Zal dus ook onze kant op gaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
[...]
De grote ev komt ook naar Europa ze noemen het in China a starship, ook hebben nu een chip die 4x beter is dan die van Tesla met ook meer performance alles is via x te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
[...]
Hier lees ik zelf wat anders in. In China is Xpeng al veel verder met zelfrijdende auto’s. Nu zijn hulpsystemen meestal level 1 of 2, waarbij je zelf moet blijven opletten. Bij level 3 hoef je alleen in extreme situaties nog in te grijpen.

Ik denk dat dit niks zegt over de introductie van modellen in Europa…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Gemeni schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:54:
[...]

Hier lees ik zelf wat anders in. In China is Xpeng al veel verder met zelfrijdende auto’s. Nu zijn hulpsystemen meestal level 1 of 2, waarbij je zelf moet blijven opletten. Bij level 3 hoef je alleen in extreme situaties nog in te grijpen.

Ik denk dat dit niks zegt over de introductie van modellen in Europa…
Niet helemaal, level 4 hoef je alleen af en toe nog maar op te letten volgens mij. Level 5 is helemaal geen stuur meer nodig.
Level 3 is entree level voor autonomous driving, waar de auto in control is.
Maar je moet op elk moment nog kunnen overnemen.
Je mag dan andere dingen doen, zoals videos kijken of op je telefoon bezig zijn. Maar je moet altijd nog over kunnen nemen als de auto daar om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:09
jesse! schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:58:
[...]

Niet helemaal, level 4 hoef je alleen af en toe nog maar op te letten volgens mij. Level 5 is helemaal geen stuur meer nodig.
Level 3 is entree level voor autonomous driving, waar de auto in control is.
Maar je moet op elk moment nog kunnen overnemen.
Je mag dan andere dingen doen, zoals videos kijken of op je telefoon bezig zijn. Maar je moet altijd nog over kunnen nemen als de auto daar om vraagt.
Wat is er toegestaan in Nederland en Europa ?
Het lijkt er op level 1 en 2 of mag 3 ook al ?

[ Voor 4% gewijzigd door Arie26 op 16-04-2025 06:22 ]

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Arie26 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 06:01:
[...]

Tot level 3 met max 130 kmh is momenteel toegestaan in de EU (sinds Juli 2024). De rest is nog niet gereguleerd op Europees niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Arie26 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 06:01:
[...]

Level 3 zie je bijna niet, bmw en mercedes zijn naar mijn weten de enige die hier toestemming voor hebben, in Duitsland.
Je hebt ook Ford, in heel Europa op bepaalde wegen, maar dat is eigenlijk level 2, maar dan hoef je niet elke paar sec je stuur aan te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
In Europa zijn er op dit moment twee autofabrikanten die auto's met Level 3 autonoom rijden aanbieden — maar nog wel beperkt en alleen in Duitsland.

Mercedes-Benz biedt het systeem Drive Pilot aan op de S-Klasse en EQS, waarmee je op bepaalde snelwegen tot 95 km/u zelfstandig kunt rijden terwijl je bijvoorbeeld een video kijkt.
BMW heeft sinds 2024 Personal Pilot L3 op de 7 Serie, bedoeld voor langzaam rijdend verkeer (tot 60 km/u), ideaal voor in de file.

In beide gevallen moet je als bestuurder wel beschikbaar blijven om de controle weer over te nemen.

Overigens is het niet zo dat als XPeng een goed werkend systeem in China krijgt, dit ook in Europa werk. De manier van rijden, opbouw van wegen, etc. is allemaal heel anders in China dan in Europa.

Dit wordt in dit artikel ook mooi duidelijk; https://www.autoweek.nl/a...tonoom-in-2027-reportage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Wat heeft de huidige Xpeng G6 / G9 in Nederland, Level 2

Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben en deze met ons willen delen ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-05 17:25

Tijntje

Hello?!

Arie26 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:58:

Ik rijd nu ongeveer een jaar in een Xpeng G9 (2023) en heb gemengde ervaringen met de rijhulpsystemen. Over het algemeen zijn ze oké, maar er zitten zeker verbeterpunten in.

Mijn ervaring met Level 2 systemen:
  • Adaptieve Cruise Control (ACC):
    Deze werkt, maar ik vind hem persoonlijk niet prettig. Hij houdt te veel rekening met aankomende bochten en gaat dan onnodig afremmen. Bijvoorbeeld: op een fly-over op de snelweg waar ik prima met 100 km/u doorheen kan, remt de auto toch af. Dat voelt onnatuurlijk en frustrerend.
    Ter vergelijking: mijn vorige auto, een Audi A4, deed dit veel beter. Die keek vooral naar de voorligger en hield zich niet zo bezig met de algehele wegconfiguratie, wat veel voorspelbaarder reed.
  • ACC + Lane Keeping Assist:
    Deze combinatie gebruik ik best vaak. Het systeem werkt redelijk, maar ook hier geldt hetzelfde probleem bij bochten: hij houdt overdreven in.
Wel goed om erbij te vermelden: op de Xpeng Discord en in de WhatsApp-groep zijn er ook genoeg gebruikers die wel heel tevreden zijn met de rijhulpsystemen. Dus het kan ook een kwestie van persoonlijke voorkeur of rijstijl zijn.

Ondanks mijn kritiekpuntjes ben ik verder echt heel blij met de G9. Geen spijt van mijn aankoop en ik zou hem zo weer kiezen.
Maar... ik voel me eerlijk gezegd wel een beetje genaaid dat het 2023-model nooit Android Auto heeft gekregen, terwijl latere modellen dat wél hebben.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel00
Tijntje schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:17:
[...]

Ik rijd nu ongeveer een jaar in een Xpeng G9 (2023) en heb gemengde ervaringen met de rijhulpsystemen. Over het algemeen zijn ze oké, maar er zitten zeker verbeterpunten in.

Mijn ervaring met Level 2 systemen:
  • Adaptieve Cruise Control (ACC):
    Deze werkt, maar ik vind hem persoonlijk niet prettig. Hij houdt te veel rekening met aankomende bochten en gaat dan onnodig afremmen. Bijvoorbeeld: op een fly-over op de snelweg waar ik prima met 100 km/u doorheen kan, remt de auto toch af. Dat voelt onnatuurlijk en frustrerend.
    Ter vergelijking: mijn vorige auto, een Audi A4, deed dit veel beter. Die keek vooral naar de voorligger en hield zich niet zo bezig met de algehele wegconfiguratie, wat veel voorspelbaarder reed.
  • ACC + Lane Keeping Assist:
    Deze combinatie gebruik ik best vaak. Het systeem werkt redelijk, maar ook hier geldt hetzelfde probleem bij bochten: hij houdt overdreven in.
Wel goed om erbij te vermelden: op de Xpeng Discord en in de WhatsApp-groep zijn er ook genoeg gebruikers die wel heel tevreden zijn met de rijhulpsystemen. Dus het kan ook een kwestie van persoonlijke voorkeur of rijstijl zijn.

Ondanks mijn kritiekpuntjes ben ik verder echt heel blij met de G9. Geen spijt van mijn aankoop en ik zou hem zo weer kiezen.
Maar... ik voel me eerlijk gezegd wel een beetje genaaid dat het 2023-model nooit Android Auto heeft gekregen, terwijl latere modellen dat wél hebben.
Je kunt Android Auto mogelijk maken met een Ownice T3. Ik heb dat gedaan en het werkt behoorlijk. In de praktijk gebruik ik echter vrijwel altijd de ingebouwde navigatie en entertainment opties. AA en CP voegen gewoon voor mij niet genoeg toe. Ik vind zelfs de Apple Music integratie in CP ronduit irritant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RVE_NL
Arie26 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:58:

Ik heb de G6 sinds vorig jaar sept. Het systeem is in deze periode echt enorm verbeterd. Ik gebruik het echt dagelijks op de snelweg en N wegen.

Het bestaat uit drie onderdelen (die je met 1 druk op de knop activeert, short key op het stuur)

Adaptieve Cruise Control
Afstand houden van voorligger werkt echt heel goed, standje 1 is ook een fijne afstand. Ver genoeg om je veilig te voelen maar ook dichtbij genoeg zodat er in drukker verkeer niet telkens mensen voor je invoegen. De afstand tot voorligger werkt ook adaptief op je rijsnelheid, bij langzaam rijdend file verkeer blijft hij echt relatief kort op de voorganger. “Set and forget”. Ik zijn eigenlijk maar 2 scenario’s waarin ik meestal handmatig ingrijp, extreem hard afremmend verkeer tot stilstand en scherpe snelwegbochten (adviessnelheid 70kmh > maar je wilt sneller).

Bij ineens zeer hard afremmend tot stilstaand verkeer op de snelweg, zou ik zelf eerder beginnen met remmen (geleidelijker) maar het is niet nodig om in te grijpen (hij komt wel tijdig tot stilstand maar ik doe het in dit specifieke scenario toch soms zelf voor het comfort van de medepassagiers). Bij normaal afremmend verkeer remt hij precies hetzelfde als ik zelf ook zou doen.

Ik herken het verhaal van hierboven met remmen in de bochten. Dit was in het verleden echt extreem (vervelend), waar in zelf met 100 de bocht nam op de snelweg remde hij regelmatig af tot 70kmh, m.i gevaarlijk gewoon (ik schakelde deze modus met een druk op het stuurwiel dan vaak gewoon tijdelijk uit / of gaf handmatig “gas” bij met mijn voet, dan overrule je). Echter bij iedere software update is dit ook verbeterd, sinds de update van vorige week merk ik weer echt een heel groot (positief) verschil. Gevoelsmatig remt de auto in veel van deze bochten niet meer af maar word nog wel het “gas” losgelaten, je snelheid daalt dan geleidelijk van 100 naar ±90kmh. Ik vind het nog steeds niet perfect, ik zou zelf sneller door de bocht rijden. Bij de zeer scherpe snelweg bochten met adviessnelheid 70kmh neem ik altijd handmatig het stuur over, geen idee of dit met de laatste software update is verbeterd, de auto remde hier in het verleden zo hard dat ik het niet eens meer heb geprobeerd.

Op N wegen werkt het echt top ook in de bochten, je moet alleen zelf remmen bij het aanrijden van rotondes/verkeerslichten. De neem je dan handmatig en daarna kun je het weer aanzetten. (Ik meen ergens gelezen te hebben dat Tesla wel vanzelf kan remmen bij het aanrijden van rotondes/verkeerlichten?)

Automatic Lane Change
Op de snelweg kun je van rijstrook wisselen (inhaalactie), je moet dan je richtingaanwijzer aanzetten en de Xpeng kijkt zelf of het veilig is en wisselt van strook. Als de Xpeng zelf afremt voor een naderend voertuig op jou rijstrook (vrachtwagen) en je geeft zelf tijdig richting aan dan versneld hij direct weer (sinds de voorgaande software update) tijdens het wisselen van rijstrook. (Voorafgaand ging je dus met afgeremde snelheid wisselen van strook en daarna pas versnellen, waardoor je rijstrook wisseling onnatuurlijk lang duurde).

Ik gebruik deze functie regelmatig maar niet altijd. Als het zeer druk is op de weg acht de auto het vaak niet veilig genoeg om van baan te wisselen, terwijl dat handmatig prima gaat. Midden in een bocht inhalen werkt ook niet altijd, dan doe ik het dus ook vaak handmatig.

Wel is fijn hoe deze modus automatisch hervat word na handmatig ingrijpen. Je neemt gewoon het stuur over en zodra je handmatig van strook gewisseld bent zie je aan een icoontje op je dashboard scherm dat de autonoom rijd modus weer vanzelf hervat word en kun je het stuur loslaten.

Lane Keeping Assist
Dit werkt heel goed, je auto blijft netjes tussen de lijnen rijden. In het verleden reed hij bij veel mensen wat te veel naar rechts ipv het midden, dan moest je het bij de garage laten kalibreren. Sinds de laatste software update kalibreren de camera’s automatisch en rijd dus iedereen perfect in het midden.

Samengevat; Ik gebruik het dagelijks, het is echt een toevoeging maar er is zeker nog ruimte voor verbetering.

[ Voor 6% gewijzigd door RVE_NL op 17-04-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 10:22
@RVE_NL goede uitleg van je ervaring met de hulp systemen.
" Gevoelsmatig remt de auto in veel van deze bochten niet meer af maar word nog wel het “gas” losgelaten, je snelheid daalt dan geleidelijk van 100 naar ±90kmh"
Het dalen van snelheid na het "gas" loslaten is neem ik aan afhankelijk van het gekozen regeneratie niveau ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gemeni
@RVE_NL

Bedankt voor de uitgebreide review.

Ik vond het jammer dat er op het Tweakers forum zoveel gedeeld wordt, maar soms niet zo makkelijk te vinden is. Daarom heb ik middels AI maar een website in elkaar geknutseld om (proef)ritervaringen te delen.

Zie bijvoorbeeld mijn review van de Xpeng G6:
https://www.proefritrevie...20-4351-88bb-8dffc05f018c

Mochten jullie het ook leuk vinden, is jullie review ook welkom. Ik heb geen commerciële bedoelingen hiermee. Vind het leuk om proefritjes te maken en ben op zoek naar een nieuwe auto, dus leuk om ervaringen van anderen te verzamelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:46
Ik ben normaliter niet zo van 'pimpen' van auto's maar ik zag een keer een graphite grey G6 rijden met zwarte letters wat ik echt veel mooier vond.
Dus maar eens op aliexpress covers besteld die je gewoon over bestaande letters drukt. 2 weken geleden geplaatst. Auto in tussentijd 2x gewassen. Blijft perfect zitten!!
Dus voor diegene die het overweegt.....wat mij betreft een aanrader. Volgens mij voor nog geen €40.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSSTuY0qOIZL1W-6463ehauJ294=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drqWmwLnwTkiVRn38C8YjLPr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnnJQWx5XDqbTRqAqAOnuI0lnA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZlBAvsnKCuY1MH2RXn4OcmM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-05 15:54
goetfoud schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:45:
Ik ben normaliter niet zo van 'pimpen' van auto's maar ik zag een keer een graphite grey G6 rijden met zwarte letters wat ik echt veel mooier vond.
Dus maar eens op aliexpress covers besteld die je gewoon over bestaande letters drukt. 2 weken geleden geplaatst. Auto in tussentijd 2x gewassen. Blijft perfect zitten!!
Dus voor diegene die het overweegt.....wat mij betreft een aanrader. Volgens mij voor nog geen €40.
heb je toevallig nog een linkje? En, zijn het echt 'overzet' covers of plak je ze er bovenop. Dat laatste had in de Discord gezien namelijk en dat staat mijn inziens niet mooi, aangezien je aan de zijkanten het origineel nog ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
edhollan schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:24:
@RVE_NL goede uitleg van je ervaring met de hulp systemen.
" Gevoelsmatig remt de auto in veel van deze bochten niet meer af maar word nog wel het “gas” losgelaten, je snelheid daalt dan geleidelijk van 100 naar ±90kmh"
Het dalen van snelheid na het "gas" loslaten is neem ik aan afhankelijk van het gekozen regeneratie niveau ?
Ik heb niet getest of de x-pedal setting invloed op dit specifieke scenario tijdens het gebruik van ACC, maar ik kan mij best voorstellen dat dit impact erop heeft.

Ik rijd zelf altijd zonder x-pedal/one pedal drive, dus bij gas los is bij mij lang doorrollen. Als je namelijk “gewoon” remt gebruikt hij dit ook regeneratief (kun je ook zijn op je dashboard display) en heeft dus nauwelijks/geen impact op je range. Ik vind persoonlijk x-pedal/one pedal drive vermoeider rijden omdat ik gemerkt heb dat ik het fijn vindt mijn voet niet continu op pedaal te hebben staan.

Ik vind het in ieder geval super fijn dat je dit bij Xpeng helemaal kunt customizen naar je persoonlijke wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ter vergelijk, zo ziet het blackpack van de dealer eruit (foto’s eerder uit dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterblank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-05 10:44
Gemeni schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:39:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ter vergelijk, zo ziet het blackpack van de dealer eruit (foto’s eerder uit dit topic).
Nee dat heb je verkeerd begrepen (of ik heb het onhandig uitgelegd) ;) , ik heb er ook overzet covers op zitten, eronder zitten dus nog de chrome letters. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
oomenit schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:30:
[...]

heb je toevallig nog een linkje? En, zijn het echt 'overzet' covers of plak je ze er bovenop. Dat laatste had in de Discord gezien namelijk en dat staat mijn inziens niet mooi, aangezien je aan de zijkanten het origineel nog ziet zitten.
Overzet. Echt eroverheen plakken.
Origineel zie je niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
oomenit schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:30:
[...]

Ik gebruik de aliexpress app. Daarin zoeken op xpeng g6.
Kom je heel veel tegen. Goed opletten dat je covers kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvdk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-05 21:58
Is er al meer bekend over de leverbaarheid van de G6 2025? Laatst was toch de Milan Design Week waar er meer over bekend zou worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

roelvdk schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:52:
Is er al meer bekend over de leverbaarheid van de G6 2025? Laatst was toch de Milan Design Week waar er meer over bekend zou worden?
Voor zover ik na kan gaan lijkt de G9 rond september te komen. Van wat ik heb kunnen vinden mbt de G6 kom ik niet veel verder dan 'na de zomer'. Let wel, dit is puur een 'educated guess' op basis van de artikelen die ik lees over Xpeng.

Als iemand gerichtere datums heeft dan hoor ik die uiteraard graag :)

-Pwn the day-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Nowhereman schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 00:37:
[...]

Voor zover ik na kan gaan lijkt de G9 rond september te komen. Van wat ik heb kunnen vinden mbt de G6 kom ik niet veel verder dan 'na de zomer'. Let wel, dit is puur een 'educated guess' op basis van de artikelen die ik lees over Xpeng.

Als iemand gerichtere datums heeft dan hoor ik die uiteraard graag :)
Aan de ene kant snap ik Xpeng omdat ze met voorraad zitten, aan de andere kant snap ik ze niet mensen die niet kunnen wachten, zouden ook de nieuwe model y kunnen kopen. Als je echt wilt concurren had ik de nieuwe gelijk met de Model y gelanceerd in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-05 16:29
Inderdaad, in ieder geval zou ik duidelijkheid scheppen over de levering omdat 1-1-2026 de nieuwe bijtelling ingaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrom
In belgie staan G9 performance lauch edition met (er staat) productiedatum 01-2025 te koop voor aardig wat mider centen als de Performance hier. Weet iemand hier hoe dat komt of wat de verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Hrom schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:24:
In belgie staan G9 performance lauch edition met (er staat) productiedatum 01-2025 te koop voor aardig wat mider centen als de Performance hier. Weet iemand hier hoe dat komt of wat de verschillen zijn?
Let er op dat productie datum niet gelijk staat aan model year.
Het kan zijn dat ze MY25 pas van de zomer in productie nemen. Of dat ze pas vanaf Maart oid in productie zijn gegaan.
Maar productiedatum 01-2025 zal hoogstwaarschijnlijk een 24 model zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 17:05
In december loopt mijn leasecontract af, ik mag alvast een beetje rondkijken bij de diverse leasemaatschappijen. Bij Alphabet en Ayvens loopt een actie voor de G6, respectievelijk tot eind mei en tot eind juni. Wellicht dat ná juni het nieuwe model te bestellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
@Jbee81
Sowieso denk ik dat Xpeng de voorraad in de aanbieding doet door lease kortingen. Dat valt minder op dan een korting op de aanschafprijs en zorgt voor minder negativiteit onder bestaande kopers.

Normaal zijn de lente en het najaar goede momenten voor nieuwe modellen, maar er zijn natuurlijk meer factoren om rekening mee te houden, dus het blijft allemaal gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Gemeni schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:02:
@Jbee81
Sowieso denk ik dat Xpeng de voorraad in de aanbieding doet door lease kortingen. Dat valt minder op dan een korting op de aanschafprijs en zorgt voor minder negativiteit onder bestaande kopers.

Normaal zijn de lente en het najaar goede momenten voor nieuwe modellen, maar er zijn natuurlijk meer factoren om rekening mee te houden, dus het blijft allemaal gokken.
Xpeng heeft gewoon de kortingen op hun eigen site staan (bij de G9):

https://www.xpeng.com/nl/g9

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
@Nowhereman
Bij de G6 staan wel kortingen op de operational leaseprijs, maar niet op de catalogusprijs. Ze hadden ook kunnen zeggen, iedereen krijgt die korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Gemeni schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:12:
@Nowhereman
Bij de G6 staan wel kortingen op de operational leaseprijs, maar niet op de catalogusprijs. Ze hadden ook kunnen zeggen, iedereen krijgt die korting.
Mooi punt voor de onderhandeling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
@Spekkie99
Is die ruimte er? Ik vraag het me af, gezien je toch online moet bestellen…

Zijn er al mensen die over de aanschafprijs hebben kunnen onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eselbee
  • Laatst online: 12-05 12:07
Hi allemaal,

Ik sta op het punt een keuze te maken tussen de G6 Standard Range en Long Range. De SR is vanuit zakelijke lease qua prijs heel aantrekkelijk. Scheelt ongeveer 80 euro netto per maand tov de LR en daarnaast is de configuratie die ik wel er alleen nog maar met trekhaak in de LR uitvoering en komt er dus nog eens circa 29 euro per maand bij.

Wat zijn jullie ervaringen met de standard range en dan vooral in de winter?

Qua zomer ga ik wel met de auto richting Spanje maar is het voor mij been probleem om dit in 2 dagen te doen en dus wat vaker te laden.

Update: ik kan niet bij mijn eigen huis laden. Mede daarom twijfel ik wat meer over de SR omdat ik dus niet elke nacht volledig kan opladen

[ Voor 12% gewijzigd door eselbee op 23-04-2025 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-05 16:29
Ik zelf heb een Tesla M3 SR+.
Deze heeft een vergelijkbare batterij maar minder bereik dan de huidige G6 SR.
Ik rijd hiermee einde iedere winter naar Benidorm (2000km) en dat gaat prima, ja, wellicht 1 of 2 keer vaker laden dan dat je gewend bent in de winter. Maar dat is niet iets waar IK 960€ voor over zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Spekkie99 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:27:
[...]

Mooi punt voor de onderhandeling toch?
Zeker! Mijn vermelding was ook bedoeld als een 'ter info'.
Zelf wacht ik tot Q3 met het doorhakken v/d knoop. Ik zit niet op een schopstoel en de korting op de huidige modellen maakt voor mij persoonlijk de upgrades (range, laadtijd) niet goed. Waar ik wel mee zit is de bijtelling die van 17 naar 22 procent gaat, dus mochten ze de 2025 niet in 2025 kunnen leveren (en dat klinkt eigenlijk een beetje gek nu ik het zo tik) dan opteer ik waarschijnlijk als nog voor een 2024 model.

-Pwn the day-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eselbee
Update: Zojuist via de leasemaatchappij een Longe Range in Graphite Grey besteld. Inclusief trekhaak welke niet nodig is voor mij, maar zonder trekhaak was er geen vooraad meer en zou de levertijd 4 tot 6 maanden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
eselbee schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:38:
Update: Zojuist via de leasemaatchappij een Longe Range in Graphite Grey besteld. Inclusief trekhaak welke niet nodig is voor mij, maar zonder trekhaak was er geen vooraad meer en zou de levertijd 4 tot 6 maanden zijn.
Je hebt al besteld maar omdat de g6 zo snel kan laden zou ik niet bang zijn voor de SR. 80 per maand is best veel.

Rij al een poos met een xc40 en die heeft geen geweldige range en gaat prima.

Maar snel je nieuwe auto rijden is ook leuk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eselbee
Spekkie99 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:53:
[...]

Je hebt al besteld maar omdat de g6 zo snel kan laden zou ik niet bang zijn voor de SR. 80 per maand is best veel.

Rij al een poos met een xc40 en die heeft geen geweldige range en gaat prima.

Maar snel je nieuwe auto rijden is ook leuk natuurlijk.
Dat klopt inderdaad helemaal wat je zegt. Echter heb ik thuis geen eigen oplaadpunt en zal ik dus niet elke ochtend vertrekken met een 100 procent batterij. Dit heeft er vooral voor gezorgd dat ik uiteindelijk voor de Long Range ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Heb al meerdere keren gekeken naar de 2025 modellen, maar kan niet goed terug vinden wat nu de verschillen zijn met de G9 model.
Is daar meer over terug te vinden ? ook is deze goedkoper geworden als model maar niet zo veel als de G6.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Arie26 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:38:
Heb al meerdere keren gekeken naar de 2025 modellen, maar kan niet goed terug vinden wat nu de verschillen zijn met de G9 model.
Is daar meer over terug te vinden ? ook is deze goedkoper geworden als model maar niet zo veel als de G6.
Heb je de NL prijzen dan al?

YouTube: 2025 XPENG G9 First Look - Did this SUV get BETTER?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Nee maar ik heb wel ergens gelezen dat de verkoop prijs in China lager ligt, hopelijk zal deze automaterialen niet al te hard stijgen

Teteringen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Van wat ik lees zou de Xpeng G9 2025 in China 5% goedkoper zijn dan zijn voorganger, zelfs met de upgrades.

Upgrades G9 2025:
- Alle modellen hebben luchtvering
- Alle modellen hebben velgen ala de Performance van 2024
- Alle 4 de stoelen (dus niet het midden zitje achterin) zijn: verwarmd, geventileerd en hebben massage (2024 model heeft achterin enkel verwarming, massage twijfel ik over)
- De range is sterk verbeterd (Performance versie die nu Max schijnt te gaan heten?) is van 520 naar 725km gegaan
- De laadtijd is door de 5C accu technologie verbeterd en zou van 10% naar 80% moeten laden in 12 minuten.
- Audio is nu van Xopera ipv DynAudio en heeft 20 speakers (bij aanschaf optie pakket)

De info heb ik van de chinese Xpeng site (google stranslate):
https://www.xiaopeng.com/g92025.html

[ Voor 5% gewijzigd door Nowhereman op 23-04-2025 18:48 ]

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 00:00
Nowhereman schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:39:
Van wat ik lees zou de Xpeng G9 2025 in China 5% goedkoper zijn dan zijn voorganger, zelfs met de upgrades.

Upgrades G9 2025:
- Alle modellen hebben luchtvering
- Alle modellen hebben velgen ala de Performance van 2024
- Alle 4 de stoelen (dus niet het midden zitje achterin) zijn: verwarmd, geventileerd en hebben massage (2024 model heeft achterin enkel verwarming, massage twijfel ik over)
- De range is sterk verbeterd (Performance versie die nu Max schijnt te gaan heten?) is van 520 naar 725km gegaan
- De laadtijd is door de 5C accu technologie verbeterd en zou van 10% naar 80% moeten laden in 12 minuten.
- Audio is nu van Xopera ipv DynAudio en heeft 20 speakers (bij aanschaf optie pakket)

De info heb ik van de chinese Xpeng site (google stranslate):
https://www.xiaopeng.com/g92025.html
Vooral het zinnetje van de velgen is wat mij betreft erg goed nieuws, het enige wat me echt tegenstond bij die niet-performance versie.

Hopelijk komt er snel meer definitief Europees nieuws..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hrom
Als je dit filmpje bekijkt is er volgens mij alle reden te wachten op deze versie. Erg benieuwd wanneer er nieuws komt …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:08
eselbee schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:07:
[...]

Dat klopt inderdaad helemaal wat je zegt. Echter heb ik thuis geen eigen oplaadpunt en zal ik dus niet elke ochtend vertrekken met een 100 procent batterij. Dit heeft er vooral voor gezorgd dat ik uiteindelijk voor de Long Range ben gegaan.
Heb je elke ochtend een 100% opgeladen accu nodig dan? Zo ja; dan zou ik een LR of een andere auto met meer range overwegen. Range anxiety is sowieso niet iets wat ik herken (rijd geen Xpeng).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-05 14:03
Hrom schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:07:
[...]

Als je dit filmpje bekijkt is er volgens mij alle reden te wachten op deze versie. Erg benieuwd wanneer er nieuws komt …
Eerst maar eens zien wat hiervan ook in Europa komt. XNGP sneuvelt al grotendeels door trage EU-wetgeving (dus komen die lampjes dan wel?), het snellere laden kan eigenlijk nergens gebruikt worden omdat zelfs de nieuwste laadstations niet de capaciteit ervoor hebben, etc.

China loopt voorop wat betreft EV's.

[ Voor 3% gewijzigd door Grotbewoner op 27-04-2025 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stntj
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 11-05 22:31
Ik heb de G9 besteld ter vervanging van een Tesla Model 3 en heb een paar vragen waar ik, ondanks Google, geen antwoord op vind.

Bij Tesla kan je op een knopje op de laadkabel klikken en dan gaat de laadpoort open. Ik ging er van uit dat dat niet zou werken bij Xpeng, maar zag een comment onder een G6 YouTube-filmpje dat het wel zou werken. Iemand met Tesla-lader die dit al eens geprobeerd heeft?

Welke laadkabel(s) worden er standaard meegeleverd?

Ik moet mijn spiegels inklappen om in mijn garage te kunnen rijden. Bij de testwagen klapten de spiegels telkens terug uit bij het starten, zelfs als ze ervoor manueel waren ingeklapt voor het afsluiten, wat enorm vervelend is (en ik vrees dat het ooit voor schade gaat zorgen als ik het een ochtend vergeet). Is er een optie om het uitklappen te vermijden? Of kan dit enkel door het automatisch inklappen bij sluiten van de wagen ook volledig uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
Stntj schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:07:
Ik moet mijn spiegels inklappen om in mijn garage te kunnen rijden. Bij de testwagen klapten de spiegels telkens terug uit bij het starten, zelfs als ze ervoor manueel waren ingeklapt voor het afsluiten, wat enorm vervelend is (en ik vrees dat het ooit voor schade gaat zorgen als ik het een ochtend vergeet). Is er een optie om het uitklappen te vermijden? Of kan dit enkel door het automatisch inklappen bij sluiten van de wagen ook volledig uit te zetten?
Eigenaren van de G9 kunnen je hier een beter antwoord op geven, maar misschien kun je ook een X-Combo regel maken hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-05 16:02
Ik heb de G9 besteld ter vervanging van een Tesla Model 3 en heb een paar vragen waar ik, ondanks Google, geen antwoord op vind.

Bij Tesla kan je op een knopje op de laadkabel klikken en dan gaat de laadpoort open. Ik ging er van uit dat dat niet zou werken bij Xpeng, maar zag een comment onder een G6 YouTube-filmpje dat het wel zou werken. Iemand met Tesla-lader die dit al eens geprobeerd heeft?

Welke laadkabel(s) worden er standaard meegeleverd?

Ik kom ook van een M3, nu een G9.
De G9 komt met een standaard, simpele laadkabel. Ik heb geen Tesla Wall charger thuis, dus kan niks zeggen over die werking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Muncky-
Hierbij mijn G9 trouwens. Voorzien van 21' aftermarket velgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rf5JAYRUmFWsy5B_pZRypQpYey4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMFcs44j2kZDXeZc0ZMN5WtF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXjlNkSO6FnGnMcjEA5qFO44ORs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsF8IM2RG0mf7hdYiD6jr9mR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ykx0_XtOqFdIjV0g0H51vkBDJeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1CrYOBto4QenPHiD14EHDkF3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
-Muncky- schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:19:
[...]

Ik kom ook van een M3, nu een G9.
De G9 komt met een standaard, simpele laadkabel. Ik heb geen Tesla Wall charger thuis, dus kan niks zeggen over die werking.
Nice, remklauwen nog een kleurtje en hij is af ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RVE_NL
Bij Tesla kan je op een knopje op de laadkabel klikken en dan gaat de laadpoort open.
Ik heb geen tesla laadkabel, dus geen volledig antwoord op je vraag. Maar je kunt ook gewoon aan de buitenkant op de laadklep (in een specifieke hoek duwen) dan gaat de laadpoort open (zolang de auto niet op slot is). Zo maak ik meestal de poort open als ik het vergeten ben bij het uitstappen.
Ik moet mijn spiegels inklappen om in mijn garage te kunnen rijden. Is er een optie om het uitklappen te vermijden? Of kan dit enkel door het automatisch inklappen bij sluiten van de wagen ook volledig uit te zetten?
Dit is makkelijk op te lossen, automatische stand uitzetten en slimme xcombo’s maken. Denk aan; spiegels klappen uit na x seconden, of spiegel klappen uit als je de gordel vast klikt, spiegels klappen uit na snelheid x, of uit na druk op pop-up etc. En dan xcombo inklappen bij afsluiten.

xcombo’s zijn volledig zelf te customizen “if this then that” automatiseringen die je via de app kunt aanmaken / delen.

[ Voor 24% gewijzigd door RVE_NL op 28-04-2025 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Tesio schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:34:
[...]

Heb je elke ochtend een 100% opgeladen accu nodig dan? Zo ja; dan zou ik een LR of een andere auto met meer range overwegen. Range anxiety is sowieso niet iets wat ik herken (rijd geen Xpeng).
100% opgeladen accu moet je voor een SR gaan, die kan je tot 100% laden.
LR en Performance wordt aangeraden om normaal gesproken tot 90% te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
jesse! schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:03:
[...]

Bij 11kw laden gewoon lekker tot 100% laden en bij snelladen tot 90%

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• benjamin94
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik heb net gebeld met de klantenservice en ze geven aan dat het 2025 model in Q4 in Nederland/Europa beschikbaar komt. Onder voorbehoud natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
goetfoud schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:05:
[...]

Bij 11kw laden gewoon lekker tot 100% laden en bij snelladen tot 90%
Niet persé goed voor de levensduur van de batterij. Ze raden aan om tot 90% te laden.
100% kan nog steeds, maar niet dagelijks bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
jesse! schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:03:
[...]

100% SR is dus geen 100% LR, dat bedoelde ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stntj
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 11-05 22:31
benjamin94 schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:14:
Ik heb net gebeld met de klantenservice en ze geven aan dat het 2025 model in Q4 in Nederland/Europa beschikbaar komt. Onder voorbehoud natuurlijk.
Toen ik die van mij bestelde zei de garage bestellen vanaf september en levering begin 2026 (België).

Degenen die een G9 performance overwegen kunnen er beste rekening mee houden dat de prijs vermoedelijk enorm gaat zakken. Er zal immers geen performance-variant meer zijn als China en indicatie is. De 0-100 km/u gaat een fractie achterruit (4.2 ipv 3.9), maar voor de rest krijg je voor een standaard LR-prijs waarvoor je nu een performance met comfort-pakket moet nemen. (Maar ik was zelf te ongeduldig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oomenit
Ik zie nu overigens mijn gebruikersnaam staan als bestuurder, met avatar, in plaats van Xpeng7478954333787333279844679. Of het valt me nu pas op.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kp2fQZEqvwlEGsQYS8gGsYZ2xMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0zCXunkvmMIKP2L0W35BVqi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:24
Goed om te weten. Ik zit ook te kijken naar een G6 voor in de lease (SR, de long range kost 78 euro meer per maand).
De korting op de huidige G6 loopt tot eind juni, volgens de leasemaatschappij mag je hem tot dan bestellen en zolang hij voor eind van het jaar in ontvangst genomen wordt is de korting van toepassing.
Maar als de nieuwe nog dit jaar leverbaar is, dan opteer ik denk ik daarvoor, ook zonder korting.

Ben benieuwd wanneer we officieel nieuws over de introductie kunnen verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel00
jesse! schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:02:
[...]

Niet persé goed voor de levensduur van de batterij. Ze raden aan om tot 90% te laden.
100% kan nog steeds, maar niet dagelijks bijvoorbeeld
100% is geen probleem als je maar zo snel mogelijk gaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuurman_Kim
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 00:21
De standaard range accu zijn de veiligere, duurzamere en voordeligere LFP cellen. Deze bevatten geen Kobalt en Mangaan, gaan minstens 10 jaar mee zonder noemenswaardige degradatie en zijn een stuk stabieler bij en na ongevallen dan de NMC cellen die een iets hogere dichtheid hebben. Ik had al ervaring met een LFP thuisbatterij en heb bewust voor een G6 met deze cellen gekozen en tot nu toe erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Stuurman_Kim schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 00:17:
De standaard range accu zijn de veiligere, duurzamere en voordeligere LFP cellen. Deze bevatten geen Kobalt en Mangaan, gaan minstens 10 jaar mee zonder noemenswaardige degradatie en zijn een stuk stabieler bij en na ongevallen dan de NMC cellen die een iets hogere dichtheid hebben. Ik had al ervaring met een LFP thuisbatterij en heb bewust voor een G6 met deze cellen gekozen en tot nu toe erg blij mee!
Wat is je bereik op een volle accu?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RVE_NL
Gemeni schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:13:
[...]
Wat is je bereik op een volle accu?
Het verschilt tussen zomer en winter. Daarnaast maakt het enorm veel uit of je enkel snelweg rijd of voornamelijk binnendoor (snelweg 130 khm = aanzienlijk kortere range dan veel binnendoor).

Mijn persoonlijke ervaringen met G6 SR;
- In de zomer met 70% snelweg is zo'n 415km range.
- In de winter en 70% snelweg is zo'n 380km range.
- In de winter naar Frankrijk (skivakantie) met continu 130kmh (dus 100% snelweg) is de range max 340km.

Mijn kijk erop:
Als je thuis kunt laden is de SR echt ruim voldoende, als je afhankelijk bent van openbare laders wil je zo min mogelijk met laden bezig zijn zijn de extra kms range waarschijnlijk gewenst.
Voor de 4x op een jaar dat ik een zeer lange snelweg only rit maak (zomervakantie/skivakantie) zou ik het best fijn vinden om meer range te hebben. De xpeng laad heel snel, hij is altijd weer tot 80% gevuld zodra ik kom met het gezin terug van de toilletstop (dus ik hoef niet echt te wachten). Maar met 120KM meer range had je op zo'n afstand 2 stops minder gemaakt (dus ~40min op de totale reis bespaard). Het was mij het prijsverschil niet waard (in mijn geval €8.000 door SEPP), maar dat is de realistische afweging die je moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Stntj schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:36:
[...]

Toen ik die van mij bestelde zei de garage bestellen vanaf september en levering begin 2026 (België).

Degenen die een G9 performance overwegen kunnen er beste rekening mee houden dat de prijs vermoedelijk enorm gaat zakken. Er zal immers geen performance-variant meer zijn als China en indicatie is. De 0-100 km/u gaat een fractie achterruit (4.2 ipv 3.9), maar voor de rest krijg je voor een standaard LR-prijs waarvoor je nu een performance met comfort-pakket moet nemen. (Maar ik was zelf te ongeduldig)
Er is geen auto meer die 'Performance' als badge draagt, dat klopt. Maar er blijven 3 varianten:
- Long Range 625km (6.6s naar 100)
- Ultra-Long Range 725km (6.4s naar 100)
- Ultra-Long range 680km (4WD) (4.2s naar 100)

Allemaal kunnen ze met dezelfde snelheid laden. In 12 minuten van 10% naar 80%

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
RVE_NL schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:04:
[...]

Het verschilt tussen zomer en winter. Daarnaast maakt het enorm veel uit of je enkel snelweg rijd of voornamelijk binnendoor (snelweg 130 khm = aanzienlijk kortere range dan veel binnendoor).

Mijn persoonlijke ervaringen met G6 SR;
- In de zomer met 70% snelweg is zo'n 415km range.
- In de winter en 70% snelweg is zo'n 380km range.
- In de winter naar Frankrijk (skivakantie) met continu 130kmh (dus 100% snelweg) is de range max 340km.

Mijn kijk erop:
Als je thuis kunt laden is de SR echt ruim voldoende, als je afhankelijk bent van openbare laders wil je zo min mogelijk met laden bezig zijn zijn de extra kms range waarschijnlijk gewenst.
Voor de 4x op een jaar dat ik een zeer lange snelweg only rit maak (zomervakantie/skivakantie) zou ik het best fijn vinden om meer range te hebben. De xpeng laad heel snel, hij is altijd weer tot 80% gevuld zodra ik kom met het gezin terug van de toilletstop (dus ik hoef niet echt te wachten). Maar met 120KM meer range had je op zo'n afstand 2 stops minder gemaakt (dus ~40min op de totale reis bespaard). Het was mij het prijsverschil niet waard (in mijn geval €8.000 door SEPP), maar dat is de realistische afweging die je moet maken.
Ik vind het verschil tussen zomer en winter bijzonder klein! Ervaren andere G6 SR-rijders dit ook zo? Ik rijd zelf ID.3 en daar is het verschil veel groter, oftewel het verbruik in de winter is veel hoger dan in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin94
Ik zag deze video van de 2025 versie net: YouTube: New (551hp) Xpeng G9 Performance Ambiente Lights [2025] POV Drive in de comments staat dat het in Finland is opgenomen. Dus hij is al in de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

benjamin94 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:58:
Ik zag deze video van de 2025 versie net: YouTube: New (551hp) Xpeng G9 Performance Ambiente Lights [2025] POV Drive in de comments staat dat het in Finland is opgenomen. Dus hij is al in de EU?
Dat is niet het 2025 model, kijk maar naar het stuur. In het 2025 model heeft het stuur een update gehad en heeft een zelfde kleur als het interieur. Ter illustratie zie foto hieronder.

https://insidechinaauto.c...2025/03/G9-7-1024x576.jpg

In het filmpje geven ze ook een range op van 520km , dat is de oude range, zie mijn eerdere reactie in dit topic (denk zelfde pagina).

[ Voor 9% gewijzigd door Nowhereman op 29-04-2025 12:33 ]

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Tesio schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:54:
[...]

Ik vind het verschil tussen zomer en winter bijzonder klein! Ervaren andere G6 SR-rijders dit ook zo? Ik rijd zelf ID.3 en daar is het verschil veel groter, oftewel het verbruik in de winter is veel hoger dan in de zomer.
Lijkt me inderdaad onwaarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Stuurman_Kim schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 00:17:
Ook met andere batterij geen noemenswaardige degradatie bij normaal gebruik.
En als je de auto dagelijks gebruikt kan deze gewoon dagelijks tot 100% geladen worden via 11Kw laadpaal.
Bij snelladers is dat anders als je het structureel doet.
Maar ik de praktijk doet niemand dat aangezien de laatste 10% toch veel te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 20:45
G6? Dat wordt ongeveer mijn moment van bestellen. Medio 2026 is het na 5jr weer tijd om te wisselen. Zou perfect uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjamin94
G9 heb ik gevraagd, je kan ze ook bellen: https://www.xpeng.com/nl/contact-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Misschien ook interessant hier, een review van de Xpeng APP
YouTube: XPeng G6 Mobile App FULL Review | Control Your Car from Anywhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomenit
Heeft iemand hier al eens de nieuwe Lokale Media app geprobeerd en gekeken of deze 5.1 / 7.1 / Atmos ondersteund?
Heb er een USB stickje in gedaan met allerlei MKV'tjes van demolandia.net maar geen enkele speelt met geluid af. De G6 zou 'Dolby Atmos' certified zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Volgens The Electric Viking is de geüpdatet G6 mogelijk nog niet hier van wege de slechte levering van de batterijen die in de nieuwe modellen zitten. Zodra dit op orde is bijvb de nieuwe g6 en p7+ te bestellen. Hou daarom zijn kanaal in de gaten.

Ook hij geeft wel aan vermoedelijk september/oktober dit jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door ferminem op 01-05-2025 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy_Adam91
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-05 16:53
Toevallig vandaag de leaseprijzen bij Athlon gecheckt, het lijkt er op dat ze sinds vandaag goedkoper in de lease zijn voor de G6 en G9.

Hebben meer mensen die bij hun leasemaatschappij gezien? Zouden de oude in de uitverkoop gaan om ruimte te maken voor de nieuwe modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Roy_Adam91 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:01:
Toevallig vandaag de leaseprijzen bij Athlon gecheckt, het lijkt er op dat ze sinds vandaag goedkoper in de lease zijn voor de G6 en G9.

Hebben meer mensen die bij hun leasemaatschappij gezien? Zouden de oude in de uitverkoop gaan om ruimte te maken voor de nieuwe modellen?
Het nieuwe model gaat wel goedkoper zijn dan het oude model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
ferminem schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:07:
[...]
Het nieuwe model gaat wel goedkoper zijn dan het oude model.
Ook hier ?
Hoe kom je al aan deze info ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Arie26 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 06:43:
[...]

Ook hier ?
Hoe kom je al aan deze info ?
Staat allemaal online, volg the electric Viking bijvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Electric Viking woont wel in Australië, daar zijn geen importheffingen.

Alles blijft nu een beetje gokken tot er officieel nieuws komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirPhil
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-05 23:02

Bedankt voor je tip! Hier ook het geval, ook Athlon. De SR is op 60/30.000 ruim 60/mnd gedaal. De LR viel eerst buiten budget, weet ik prijs dus niet van. En past er nu opeens binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:01

BramT

Rule #1

Damn... 80,-/maand goedkoper dan waar ik 'm voor besteld heb eind maart.
Ach ja, you win some....

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Topgear90
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-05 16:48
Iemand een idee of je de laadsnelheid kunt beperken in de wagen zelf?
Bv bij BMW kan je de maximale Ampère instellen, wat wel handig is in België met het capaciteitstarief (meer piekverbruik = meer betalen).
Zo laad ik bewust op aan 4 kWh ipv 11 en blijf ik ook mooi onder de opbrengst van mijn zonnepanelen.

Edit: had beter de manual zelf even gedownload...
volgens pagina 36 (NL handleiding) kan dat dus inderdaad met de schuifbalk bij de "Schedule Slow Charging" instellingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Topgear90 op 02-05-2025 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:24

Bij Arval zijn ze niet gedaald, maar dat had ik ook niet verwacht; zij gaven vorige week aan dat de korting die xpeng nu biedt op de G6 / G9 al in de leaseprijzen zat inbegrepen.
De vraag is alleen wat het verschil zal zijn in nieuwprijs met de nieuwe varianten en of dat de korting (die mogelijk dus 60 euro per maand is) overtreft. Maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

Tenzij ze voor eind juni met prijzen en een verwachte levering in 2025 komen (ivm bijtelling) denk ik dat het een oud model wordt voor mij. Veel goedkoper gaat het vast niet worden, maar ik laat me graag verrassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
@emcore
Ik verwacht het ook niet, zeker niet met de huidige leasekortingen. Bij lease zit er nu eigenlijk al 3000 korting op de aanschafprijs.

Ik wil zelf kopen, daarop krijg je nu geen korting, en ik verwacht wel een snellere afschrijving als het nieuwe model op korte termijn ook uit komt. En wat kleine zaken als het handmatig verstellen van de luchtroosters vind ik wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
oomenit schreef op woensdag 30 april 2025 @ 18:10:
Heeft iemand hier al eens de nieuwe Lokale Media app geprobeerd en gekeken of deze 5.1 / 7.1 / Atmos ondersteund?
Heb er een USB stickje in gedaan met allerlei MKV'tjes van demolandia.net maar geen enkele speelt met geluid af. De G6 zou 'Dolby Atmos' certified zijn, toch?
Voor zover ik weet heb je alleen Atmos met de ingebouwde Cinema (oid) app. Maw, geen enkele andere source gaat zorgen voor Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
-Muncky- schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:35:
[...]

Voor zover ik weet heb je alleen Atmos met de ingebouwde Cinema (oid) app. Maw, geen enkele andere source gaat zorgen voor Atmos.
Het systeem is afgesteld volgens de Dolby normen en qua hardware in staat om Atmos, 5.1 en 7.1 af te spelen. Echter kan de ingebouwde browser, geen meerkanaals audio afspelen. Alle huidige bronnen, op wat demosoftware na, maken gebruik van die browser. Het probleem is bekend bij het ontwikkelteam in China.
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste