Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirPhil
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-05 21:00
BramT schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:42:
Zojuist akkoord gegeven op de offerte! *O*

Verwachte levertijd 14 weken. Nu wachten tot juli.... -O-

(Als volgende maand bekend wordt dat het nieuwe model in mei leverbaar wordt ga ik wel een beetje gillen denk ik :X)
Gefeliciteerd! Mag ik vragen wat je uiteindelijke samenstelling is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

BramT

Rule #1

SirPhil schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:17:
[...]Gefeliciteerd! Mag ik vragen wat je uiteindelijke samenstelling is geworden?
AWD performance. Arctic white met wit interieur. Geen trekhaak. En verder is er niet veel te kiezen :P

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Tegenover ons huis stond net de Xpeng G9. Wat een enorme joekel is dat zeg.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:06
Juancho schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:57:
Tegenover ons huis stond net de Xpeng G9. Wat een enorme joekel is dat zeg.
Check. Heb nu een half jaar en denk het nog elke keer als ik er op af loop.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_Adam91
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-05 11:39
Afgelopen vrijdag de G6 proefgereden als mogelijke nieuwe lease en ik was positief verast! Het lijstje is momenteel wat ingekort tot deze auto, de Hyunday Ioniq 5 (Lounge, RWD, 84kW), Kia, of heel misschien toch nog even afwachten wat de 7X van Zeekr doet..

Momenteel slaat de meter toch nog uit richting de Ioniq 5 om een paar kleine details: Ik vind de stoelen daarvan beter zitten betere merkbekendheid en servicepunten in NL, een heel aantal fysieke knoppen aanvullend op het touchscreen, er zit een V2L stekker in de auto. Wel is de Ioniq wat duurder (in de uitvoering die ik dan wil).

Iemand anders toevallig dezelfde vergelijking al eens gemaakt?

[ Voor 6% gewijzigd door Roy_Adam91 op 23-03-2025 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trisje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 15:00
Die Xpeng g6 kan toch ook V2L doen. Ik weet alleen niet of die stekker er standaard wordt bijgeleverd. Maar goed die paar honderd euro zou niet het verschil moeten maken. De stoelen van de g6 zitten toch echt al super. Ik heb het eigenlijk niet getest maar men kan ook de lendesteun aanpassen. Maar de knop daarvan zit gek genoeg in het scherm verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trisje
De dealer gaf aan dat de nieuwe versie voorlopig niet naar Noorwegen komt. Waneer wel wist hij niet. Niet dat dat voor mij iets uitmaakt. Ik weet niet zeker of je wel de nieuwe versie zou willen hebben. Er zijn ook veranderingen die minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22
@trisje
Of die dealer echt gelijk heeft vraag ik me af. Tijdens de presentatie van het model in China gaven ze namelijk specifiek aan dat dit model ook voor de internationale markt is.

Natuurlijk kan dat ook eerst bijvoorbeeld Australië zijn, maar de meeste dealers vertellen je het liefst de informatie die op korte termijn zorgt voor een verkoop.

Zelf denk ik dat de dealers ook nog niks weten. Het zou vanuit een commercieel oogpunt en de update van de Y naar mijn idee erg dom zijn om een jaar te wachten met de update in Europa.

Denk dat het van de voorraad afhangt hoelang het nog duurt voor de nieuwe versie leverbaar wordt. Eventueel met een kortingsactie op de oude voorraad.

Maar dat is niet gebaseerd op enige informatie, maar mijn eigen logica…

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trisje
Ik heb natuurlijk geen idee, maar er is nog geen 4 wiel aandrijving, en dat is nou juist in Noorwegen popular. vanwegen de winter. Maar ja dealer verkopers zijn natuurlijk nietzo betrouwbaar, ze zitten daar om een auto te verkopen. Is het in Nederland ook gebruikelijk om een ceramic coating op de lak te verkopen? en wat vinden jullie van die toevoeging?

[ Voor 21% gewijzigd door trisje op 25-03-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
@trisje
Op Discord las ik wel dat de lak van de Xpeng G6 wel snel krast, wat dat betreft is extra bescherming wel handig. Maar of dit in de praktijk ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 07-06 16:54
Over Noorwegen gesproken, de G6 RWD LR versie is daar uitverkocht.....

Tot 1 april wordt de G6 zonder meerkosten geleverd met trekhaak, alternatieve kleur naar keuze én een set winterwielen. Zolang de voorraad strekt!

https://store.xpeng.com/no/configurator/G6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEYiJbE92JygERz1i7gaqzGv8X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzxc9DlUwo6ZchthQwiERozY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Henkman op 25-03-2025 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trisje
ja dat klopt tot 31 maart loopt deze actie. Ik heb de AWD gekocht. Ik denk eigenlijk dat ze de long range RWD helemaal niet verkopen vanwegen het kleine prijs verschil tegenover de AWD

[ Voor 48% gewijzigd door trisje op 25-03-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkman
trisje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:33:
ja dat klopt tot 31 maart loopt deze actie. Ik heb de AWD gekocht. Ik denk eigenlijk dat ze de long range RWD helemaal niet verkopen vanwegen het kleine prijs verschil tegenover de AWD
Je hebt gelijk, ik ging weer eens het bos in met Chat-GPT. Even wat Noorse autotestjes bekeken en inderdaad wordt de LR daar niet verkocht. Vals alarm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Ook Denemarken heeft al een tijdje een aanbieding (ook te horen in tests van Bjorn Nijland).

Kan natuurlijk gewoon marketing zijn, of ze proberen hun voorraad daar op te maken…

https://store.xpeng.com/dk/configurator/G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-06 19:31
Ik heb nu al twee avonden meegemaakt dat ik in het donker in de G6 stap, maar het dimlicht (op AUTO) niet aanspringt. Ook de leeslampjes gaan niet aan bij het openen van de portier. Is dit een bekend euvel?

Als ik overdag een tunnel inrijd, gaat het dimlicht wél aan, dus de sensor lijkt te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 14:47
In de grote zoektocht naar een nieuwe lease auto kwam ik er vandaag achter dat onze leasemaatschappij de G9 voor een zachter tarief heft staan (mogelijk ivm aankomende X9). Hiermee wordt dit weer een interessante auto.

Ik ben op zoek naar een paar datapunten die ik niet zo goed kan vinden:

- Wat zijn de afmetingen van de kofferbak?
--- diepte tot achterkant achterbank boven/onder
--- breedte tussen wielkasten
--- maximale breedte
--- hoogte van de vloer tot aan de rollo/kofferbak afdekking

- Is er de mogelijkheid om een bagagenet/rek te monteren achter de 2e zitrij (bij voorkeur niet aan de hoofdsteunen)?

- Kan je in de G9 met 2 langere volwassenen (180/190) achter elkaar zitten?

- Wat is de maximale dakbelasting?

- Is er een 12V ansluiting aanwezig in de babageruimte en/of voorin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-06 23:57
PRoeske schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:40:
In de grote zoektocht naar een nieuwe lease auto kwam ik er vandaag achter dat onze leasemaatschappij de G9 voor een zachter tarief heft staan (mogelijk ivm aankomende X9). Hiermee wordt dit weer een interessante auto.

--- maximale breedte

- Is er de mogelijkheid om een bagagenet/rek te monteren achter de 2e zitrij (bij voorkeur niet aan de hoofdsteunen)?

- mogelijk ivm aankomende G9 MY2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 15:49

--- maximale breedte

Kan er 2 beantwoorden:

- Is er een 12V ansluiting aanwezig in de babageruimte en/of voorin? Ja die is er achterin
Kan je in de G9 met 2 langere volwassenen (180/190) achter elkaar zitten? Ja zeker erg veel ruimte.

afmetingen kan ik je niet direct geven weet wel dat je niet 1 op 1 de aangeleverde specs moet vergelijken met bijvoorbeeld een Model Y want Tesla gebruikt een andere rekenmethode die gunstiger uitkomt.

Misschien interessant voor je om op youtube de bananabox test van Bjorn op te zoeken voor de G9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
@PRoeske
Heb je hem al eens in het echt bekeken? De G9 is echt een enorme auto. In de G6 kan ik al makkelijk achter mezelf zitten met 1,96 (achterbank wel rechtop ivm aflopende daklijn).

In de G9 moet je dus wel zeeën aan ruimte hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:49

--- maximale breedte

Als je je afvraagt of je met een G9 op (ski) vakantie kunt met het hele gezin: ja dat kan prima. Voor het overige, raad ik je aan een proefrit te maken voordat je je keuze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 14:47
roel00 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:39:
[...]

Als je je afvraagt of je met een G9 op (ski) vakantie kunt met het hele gezin: ja dat kan prima. Voor het overige, raad ik je aan een proefrit te maken voordat je je keuze maakt.
Skivakantie maak ik me niet zoveel zorgen over. Dat lukt ook net een Niro met dakkoffer.

Ik maak me meer zorgen om de zomers met De Waard tent. Nu een Golf Variant + 450L dakkoffer die beiden helemaal vol gaan in de zomervakantie. Dat id dus wat ik minimaal weer nodig heb aan ruimte :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
PRoeske schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:01:
[...]

Skivakantie maak ik me niet zoveel zorgen over. Dat lukt ook net een Niro met dakkoffer.

Ik maak me meer zorgen om de zomers met De Waard tent. Nu een Golf Variant + 450L dakkoffer die beiden helemaal vol gaan in de zomervakantie. Dat id dus wat ik minimaal weer nodig heb aan ruimte :-).
Er mag maximaal 75kg op het dak (inclusief imperiaal). Als je een trekhaak neemt, kun je ook daarop een koffer kwijt. Dan zul je wel de LCC moeten missen, want die is afhankelijk van de camera's. In de bagageruimte past 660L. Dus dat is vergelijkbaar met de Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Voor de mensen die al een Xpeng hebben, weten jullie toevallig of dat merk compatible is met de Tesla home-charger? Ik weet van collega's dat dat per merk verschilt.

En toevallig ook al een Supercharger geprobeerd? Dat schijnt ook een dingetje te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door BramT op 28-03-2025 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11-06 22:24
BramT schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:31:
Voor de mensen die al een Xpeng hebben, weten jullie toevallig of dat merk compatible is met de Tesla home-charger? Ik weet van collega's dat dat per merk verschilt.

En toevallig ook al een Supercharger geprobeerd? Dat schijnt ook een dingetje te zijn.
werkt prima via de app van Tesla kan je kiezen voor een niet Tesla accountje aan maken en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk13
  • Laatst online: 11-04 12:50
Zijn er nog mensen die problemen onder vinden met de opstart radio?

Moet regelmatig manueel starten.
Staat regelmatig op andere zender bij starten auto.
DAB iconen zenders verdwijnen steeds of worden steeds gewist bij opstart radio.

Weet iemand of het probleem opgelost is met de radio DAB en FM met de nieuwe update die in april er aankomt?

[ Voor 52% gewijzigd door Dirk13 op 29-03-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:41
Nee niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirPhil
Kan iemand hier bevestigen of de G6 voorzien is van automatisch dimmende binnen en/of buitenspiegels?

Daarnaast zag ik gisteren een Australische test tussen BYD Sealion en G6 waarin beweerd werd dat de G6 niet keyless is? Mijn ervaring tijdens de testrit is anders: daar kon ik toch echt keyless de deuren openen en vervolgens de auto starten. Iemand andere ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkman
Deze Reddit post laat zien dat de G6 keyless entry heeft, ook met een telefoon: https://www.reddit.com/r/...ing_two_phones_for_phone/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 16:26
Aankomende vrijdag kan ik mijn G6 LR Silver Frost met wit interieur ophalen.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04

bebopper

I'm an absolute beginner...

BramT schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:31:

Kan bevestigen dat de Tesla home charger ook prima mijn Xpeng G9 oplaadt. Je moet wel laden toestaan voor alle auto's (de andere opties zijn: laden toestaan voor een specifieke Tesla en laden toestaan voor alle Tesla's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

bebopper schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:40:
[...]

Kan bevestigen dat de Tesla home charger ook prima mijn Xpeng G9 oplaadt. Je moet wel laden toestaan voor alle auto's (de andere opties zijn: laden toestaan voor een specifieke Tesla en laden toestaan voor alle Tesla's).
Top, dat zou erg mooi zijn. Als in, dat scheelt weer 500,- voor een andere wallcharger.

Ik heb nog een 'oude', gen2 geloof ik, zelf 5 jaar geleden geinstalleerd. Heb de installatiehandleiding er nog even bij gepakt. Maar waar kan je dat instellen? Ik zie het er zo niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 15:04

bebopper

I'm an absolute beginner...

BramT schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Top, dat zou erg mooi zijn. Als in, dat scheelt weer 500,- voor een andere wallcharger.

Ik heb nog een 'oude', gen2 geloof ik, zelf 5 jaar geleden geinstalleerd. Heb de installatiehandleiding er nog even bij gepakt. Maar waar kan je dat instellen? Ik zie het er zo niet tussen staan.
Even de handleiding bekeken en lijkt erop dat ik dan de v3 heb (is nu ~3-4 jaar oud volgens mij); daarbij kun je met een lokaal wifi netwerk verbinden en wat dingen instellen, o.a. access control. Lijkt erop dat dat bij de v2 niet kan helaas. Kan dan helaas ook niet bevestigen dat de Xpeng goed overweg kan met de v2 wall charger.

Heb trouwens die v3 destijds 2ehands gekocht, was ongebruikt en heb er dacht ik iets minder als de helft voor betaald. Dus even speuren op bvb. marktplaats kan nog wat opleveren (en hoeft dan zeker geen tesla wall charger te zijn).

[ Voor 14% gewijzigd door bebopper op 31-03-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

bebopper schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:23:
[...] Kan dan helaas ook niet bevestigen dat de Xpeng goed overweg kan met de v2 wall charger.
Roger. Dan wachten we nog even af. Over paar maandjes kan ik het anders al dan niet bevestigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:41
@BramT volgens mij was het de manier waarop een kabeltje in de wall charger werd aangesloten. Even zoeken naar oude handleidingen. Ik heb niets hoeven aanpassen en het werkt gewoon met mijn G9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:59
BramT schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Ik heb geen Xpeng, maar wel een Tesla Wall Connector V2 en deze is ook te gebruiken niet voor Tesla's. In de handleiding staat op pagina 2 dat dipswitch 2 altijd in stand "omhoog" moet staan. In die instelling is de Wall Connector alleen te gebruiken om Tesla's op te laden. Als je dipswitch 2 in stand "omlaag" zet dan kan je de Wall Connector ook gebruiken voor niet Tesla's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:59
Henkman schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:39:
Deze Reddit post laat zien dat de G6 keyless entry heeft, ook met een telefoon: https://www.reddit.com/r/...ing_two_phones_for_phone/
Niet "ook" met een telefoon, maar "alleen" met een telefoon.
De fysieke sleutel heeft geen keyless entry, wel keyless go (starten van het voertuig)

cc @SirPhil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Sturgeon22 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:10:
[...]

Ik heb geen Xpeng, maar wel een Tesla Wall Connector V2 en deze is ook te gebruiken niet voor Tesla's.
Vandaag m'n voorloopautotje gekregen, een BYD Atto 3. Even geprobeerd thuis, en hij doet het op de V2! *O*

Beetje offtopic allemaal, maar ik vermoed dat er meer mensen van een Tesla naar iets ander gaan. Dus wellicht toch relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andretreffers
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 10:55
Iemand al wat betrouwbare info over g6 2025 naar Europa?
Ik twijfel of ik zal wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:52
Andretreffers schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:14:
Iemand al wat betrouwbare info over g6 2025 naar Europa?
Ik twijfel of ik zal wachten
Ik ben gisteren bij Xpeng Eindhoven geweest en ook deze vraag gesteld. Kreeg als antwoord Q4 maar zonder verdere garanties, kon eerder maar ook later zijn. Verkoper gaf aan dat hij eigenlijk ook niet meer wist als wat er al online te vinden is.
Ik vroeg ook naar de G7, maar die zou helemaal niet meer komen.

Als ze slim zijn zorgen ze dat Nederland voorrang krijgt zodat er een voorraadje 2025 modellen nog dit jaar de lease in kan. Levertijd op huidige model was 6 weken, dus je kunt altijd nog wel wachten en op laatste moment toch voor het huidige model gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Juicie op 04-04-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Merk de laatste dagen dat sommige deurklinken niet goed sluiten automatisch. Iemand anders dit ook gehad en een oplossing voor? (g9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
Van 7 tot 13 april is de Milan design week, er waren wat geruchten dat de G9 dan geïntroduceerd wordt, dus misschien dan ook nieuws over de G6…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb sinds vandaag mijn G5.
Ik heb een vraagje m.b.t het scherm recht voor mij.

Ik zou graag de helderheid van dit scherm wat hoger willen zetten.
is dit mogelijk en waar is dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
pitchdown schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:28:

bedoel je niet de g6? g5 bestaat die wel? Wist ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
ferminem schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:46:
[...]
bedoel je niet de g6? g5 bestaat die wel? Wist ik niet
Inderdaad de G6 uiteraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
pitchdown schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:28:

In het hoofd menu van de auto kan je kiezen voor verlichting als je daarin zit kan je kiezen voor de helderheid van beide schermen maar bijvb ook de sfeerverlichting in het andere menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb de meeste zaken allemaal netjes kunnen instellen.
Wat minder goed werkend lijkt te werken is het gebruik van profielen en de bluetooth-sleutel.

Zaken die ik nutoe nu heel handig vind :
1) Username is Xpeng met een nummer erachter. Ik zag dat je dit eventueel kan laten wijzigen door een mail te sturen. Erg omslachtig moet ik zeggen
2) Binnen 1 profiel kan je meerdere driver-posities aanmaken waarbij de stoel en de spiegels worden ingesteld. De andere instellingen kan alleen door van gebruikersprofiel te wisselen en daar heb je dan weer de QR-code voor nodig en je telefoon. Kan dit niet makkelijker?
3) Ik wil eigenlijk voor beide bestuurders werken met de bluetooth-sleutel. Ik merk echter dat regelmatig de deur niet geopend kan worden, of niet automatisch vergrendeld word ondanks dat de instellingen goed staan. Ik heb ook verschillende afstanden geprobeerd. Wie herkend dit, en wat werkt het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Vertaald uit de link hierboven aan de pagina over het pairen van je G6 met 2 telefoons en 2 gebruikers.

“Wat je moet doen:

Als je in de auto zit en deze is geopend met je Bluetooth telefoontoets, maak dan een tweede profiel aan in de auto voor je vrouw. Een profiel dat alleen aangepaste spiegels en stoelinstellingen bevat. Alle andere instellingen (bijv. sfeerverlichting, ghost 3D auto, EQ-instellingen enz. ) veranderen alleen wanneer je de auto opent met een andere (bluetooth) toets.
Maak een foto van de instellingenschermen (inclusief een foto van de stoelinstellingen voor beide profielen)
Maak een apart account aan in de app voor je vrouw
In de Xpeng app op je eigen telefoon, instellingen (rechtsboven) > sleutelbeheer > automatisch vergrendelen > ontgrendelen bij naderen inschakelen, instellen op 3 meter, automatisch vergrendelen inschakelen
Ga in de Xpeng-app op uw eigen telefoon naar instellingen (rechtsboven) > "voertuigautorisatie" > account voor uw vrouw toevoegen
Open op de telefoon van uw vrouw de Xpeng-app > instellingen (rechtsboven) > sleutelbeheer > automatisch vergrendelen > ontgrendelen bij naderen inschakelen, instellen op 2 meter, automatisch vergrendelen inschakelen
Zorg ervoor dat je nu de auto opent met de Bluetooth-telefoonsleutel van je vrouw. (Druk op het gebruikerspictogram linksboven op het scherm in de auto, er zou maar 1 profiel moeten zijn) Doe in principe alle aangepaste instellingen opnieuw, configureer de stoel opnieuw voor je vrouw.
Maak een tweede profiel voor jezelf terwijl de auto geopend is met de telefoon van je vrouw. Pas de spiegels en stoelinstellingen aan. Alle andere instellingen (bijv. sfeerverlichting, 3D-auto ghost, EQ-instelling enz.) veranderen alleen wanneer je de auto opent met een andere (bluetooth) toets.
Eenmaal zo ingesteld zou alles moeten werken.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Gemeni schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:08:
Vertaald uit de link hierboven aan de pagina over het pairen van je G6 met 2 telefoons en 2 gebruikers.

“Wat je moet doen:

Als je in de auto zit en deze is geopend met je Bluetooth telefoontoets, maak dan een tweede profiel aan in de auto voor je vrouw. Een profiel dat alleen aangepaste spiegels en stoelinstellingen bevat. Alle andere instellingen (bijv. sfeerverlichting, ghost 3D auto, EQ-instellingen enz. ) veranderen alleen wanneer je de auto opent met een andere (bluetooth) toets.
Maak een foto van de instellingenschermen (inclusief een foto van de stoelinstellingen voor beide profielen)
Maak een apart account aan in de app voor je vrouw
In de Xpeng app op je eigen telefoon, instellingen (rechtsboven) > sleutelbeheer > automatisch vergrendelen > ontgrendelen bij naderen inschakelen, instellen op 3 meter, automatisch vergrendelen inschakelen
Ga in de Xpeng-app op uw eigen telefoon naar instellingen (rechtsboven) > "voertuigautorisatie" > account voor uw vrouw toevoegen
Open op de telefoon van uw vrouw de Xpeng-app > instellingen (rechtsboven) > sleutelbeheer > automatisch vergrendelen > ontgrendelen bij naderen inschakelen, instellen op 2 meter, automatisch vergrendelen inschakelen
Zorg ervoor dat je nu de auto opent met de Bluetooth-telefoonsleutel van je vrouw. (Druk op het gebruikerspictogram linksboven op het scherm in de auto, er zou maar 1 profiel moeten zijn) Doe in principe alle aangepaste instellingen opnieuw, configureer de stoel opnieuw voor je vrouw.
Maak een tweede profiel voor jezelf terwijl de auto geopend is met de telefoon van je vrouw. Pas de spiegels en stoelinstellingen aan. Alle andere instellingen (bijv. sfeerverlichting, 3D-auto ghost, EQ-instelling enz.) veranderen alleen wanneer je de auto opent met een andere (bluetooth) toets.
Eenmaal zo ingesteld zou alles moeten werken.”
Aanvullend op bovenstaand verhaal. Ik zie dat er maar 1 telefoon via bluetooth verbonden kan zijn.
De laatste telefoon word onthouden bij de G6. Hoe kan je het dan voor elkaar krijgen om allebei via een digitale sleutel de auto te ontgrendelen?

Of is het handig om de 2e extra sleutel te hebben,? kan dat uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:23
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door TFZ61 op 05-04-2025 17:39 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Weet hier iemand of er al meer bekend is over de P7+ en de verachijningsdatum daarvan in Nederland? Is dat ook iets wat bv tijdens die Milan design week potentieel duidelijk gemaakt wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
hoipimniet schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:51:
Weet hier iemand of er al meer bekend is over de P7+ en de verachijningsdatum daarvan in Nederland? Is dat ook iets wat bv tijdens die Milan design week potentieel duidelijk gemaakt wordt?
zou kunnen maar niks is bekend voor NL momenteel ook niet de mona ook niet de nieuwe g6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mynicksnix
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 19:15
Was gisteren bij XPENG center in Eindhoven. Vroeg ze naar de G6 refresh. Die verwachten ze pas in december in Nederland. Nog onzeker of bijtelling op 2025 zetten daarbij nog lukt.

De voorraad in Fiery Orange is bijna op in Europa, die wordt niet meer aangevuld. Er is recent nog een lading met een paar honderd auto's in Silver Frost aangekomen.

De levertijd voor varianten die op voorraad zijn in Nederland is 5 werkdagen. Voor Europese voorraad is dat 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
@mynicksnix
Ik heb zelf meer het gevoel dat de voorraad oude modellen die in de EU of China staan nog verkocht worden, maar heb mijn vraagtekens of ze überhaupt de oude modellen nog produceren…

Zou jammer zijn als ze te lang wachten, beter duidelijkheid geven en de oude voorraad met korting aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphbaas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:26
Ik denk dat ze de huidige voorraad G6 willen verkopen en daarom niks (mogen) zeggen over de refresh G6.
Geen mens zal de huidige G6 kopen als bijv bekend zou zijn dat in juni de G6 er zou zijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Is er iemand actief met het bijhouden van de updates voor G6?
Waar is dit makkelijker te volgen en zijn er opties om aan beta-software mee te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gemeni
Was de voorraad vroeger ook al op de website vindbaar?

https://www.xpeng.com/nl/quick-delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:08
pitchdown schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:34:
Is er iemand actief met het bijhouden van de updates voor G6?
Waar is dit makkelijker te volgen en zijn er opties om aan beta-software mee te doen?
Dit wordt al maanden lang actief bijgehouden. Gebruikers input, feedback en contacten met Xpeng. Zie Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oomenit
Ik schrok me dood. Kreeg de 5.6 update door en daarna alles ineens in het Chinees 😅 gelukkig was dat een paar minuten en had ik het daarna weer wat begrijpelijker 🤣Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKQ7KC3ZCzgtmLP-mCvIJVgdN6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K04eHOnmczHIrCvaD4PZ8UjC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Hier ook versie 5.6 actief dus dat is mooi.
Ik heb nog een vraag aan de G6-rijders.

Normaliter rij ik altijd op Android Auto. Bij navigeren is het mogelijk om (bij file) snel een alternatieve route kiezen.
Ik zie deze optie niet in de navigagtie van Xpeng. Mis ik iets, of weet iemand waar deze optie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
oomenit schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:50:
Ik schrok me dood. Kreeg de 5.6 update door en daarna alles ineens in het Chinees 😅 gelukkig was dat een paar minuten en had ik het daarna weer wat begrijpelijker 🤣[Afbeelding]
hier ook alleen blijft hij bij mij op 1% hangen de download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomenit
ferminem schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:38:
[...]
hier ook alleen blijft hij bij mij op 1% hangen de download
verbonden met de thuis wifi (en daarmee evt slecht signaal) misschien?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eselbee
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-05 21:14
Voor de zoekende leaserijders.. Zojuist contact gehad met Alphabet. Zij hebben vorige week een overeenkomst gesloten met Xpeng en zijn druk bezig om alle informatie in hun portal te zetten. De Xpeng G6 is zo goed als zeker deze week al te bestellen via hun portal. Tevens gaan ze live met een kortingsactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
oomenit schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:16:
[...]

verbonden met de thuis wifi (en daarmee evt slecht signaal) misschien?
zou kunnen echter ging de vorige update zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:04:
[...]
zou kunnen echter ging de vorige update zonder problemen.
In middels opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
hoipimniet schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:51:
Het antwoord is Ja ;) .

https://www.nordiskbil.com/xpeng-p7-european-debut/

Helaas nog niks over de G6 of G9 voor zover ik kon vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Gemeni schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:02:
[...]

Het antwoord is Ja ;) .

Oeh, nice, dank je! Nu nog kijken wat 'ie gaat kosten... als ik het goed heb is 'ie in China ongeveer even duur als de G6. Ben benieuwd of dat hier ook het geval zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:52
[...]

Het antwoord is Ja ;) .

Ik ben ook wel geïnteresseerd in de G7, maar daar hoor je helemaal niks meer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Moet zeggen dat de xpilot een stuk beter is sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Mirved schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:04:
Moet zeggen dat de xpilot een stuk beter is sinds de update.
ze doen veel met de feedback dat is echt een plus, is niet altijd vanzelfsprekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Gisteren is deze video online gekomen. Wellicht interessant.
YouTube: 2300 km in 23 uur in de XPENG G6 | Zo snel mogelijk naar de Costa de...

Ik ga binnenkort met de G6 naar Frankrijk en in de zomer naar Kroatié.
Wat is nu voor EV-route planning op dit moment het beste werkende systeem zodat je onderweg geen gedoe hebt?
Normaliter gebruik ik Waze en Flitsmeister voor navigatie. Ik heb voor FM ook een betaald abbonement.
En welke apps werken het beste voor laden in het buitenland? Ik heb zelf een pas/thuislader van Shell Recharge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Peer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:47
@pitchdown Hoi, ik raad aan om je aan te melden bij de Xpeng community op Discord. Daar is heel veel informatie gedeeld over laden in het buitenland. Heeft mij o.a. met laden in het buitenland verder geholpen, maar ook bij andere vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 18:00
pitchdown schreef op zondag 30 maart 2025 @ 20:26:
Aankomende vrijdag kan ik mijn G6 LR Silver Frost met wit interieur ophalen.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen.
Ow gaaf, die combi heb ik ook. Ook black pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
pitchdown schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:13:
Gisteren is deze video online gekomen. Wellicht interessant.
YouTube: 2300 km in 23 uur in de XPENG G6 | Zo snel mogelijk naar de Costa de...

Ik ga binnenkort met de G6 naar Frankrijk en in de zomer naar Kroatié.
Wat is nu voor EV-route planning op dit moment het beste werkende systeem zodat je onderweg geen gedoe hebt?
Normaliter gebruik ik Waze en Flitsmeister voor navigatie. Ik heb voor FM ook een betaald abbonement.
En welke apps werken het beste voor laden in het buitenland? Ik heb zelf een pas/thuislader van Shell Recharge.
Ik heb geen ervaring met de ingebouwde navigatie, maar dat zou persoonlijk wel mijn voorkeur hebben. Die weet toch de staat van de accu, verbruik, etc. en kan dus beter de stops inplannen dan een losse App. Ook ga ik er dan vanuit dat hij de accu op tijd voorverwarmt zodat je de optimale laadsnelheden bereikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
Gemeni schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:58:
[...]

Ik heb geen ervaring met de ingebouwde navigatie, maar dat zou persoonlijk wel mijn voorkeur hebben. Die weet toch de staat van de accu, verbruik, etc. en kan dus beter de stops inplannen dan een losse App. Ook ga ik er dan vanuit dat hij de accu op tijd voorverwarmt zodat je de optimale laadsnelheden bereikt...
De ingebouwde navigatie is prima. Wij plannen nooit de route met stops vooraf. Deden we ook niet met een ICE. Na drie uur rijden moet je echt even stoppen. Gewoon even tijdens het rijden zoeken naar een beschikbare snellader werkt voor ons het beste. Is het een land met wat minder mogelijkheden, dan vooraf de gewenste snellader invoeren als eindbestemming en dan ter plekke de volgende zoeken. Het plannen van de hele route met laders lijkt mij relevanter bij een langzaam ladende auto. De batterij hoeft onder normale omstandigheden niet voorverwarmd te worden, omdat die al op temperatuur is door het rijden. En wel voorverwarmen levert nauwelijks winst op, tenzij het heel koud is en je nog niet lang hebt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Focus schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:48:
[...]

Ow gaaf, die combi heb ik ook. Ook black pakket?
Nee, hoe kon je deze verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterblank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-06 11:07
pitchdown schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:23:
[...]

Nee, hoe kon je deze verkrijgen?
Deze moet je voor aflevering aanvragen bij de dealer, het is overigens wel ernstig aan de prijs, op de discord heb ik een tread lopen waar ik een aanzienlijk goedkopere optie (al vermoed ik dat de dealer dit zelfde gebruikt en er een dikke cent voor vraagt) heb gebruikt voor het zelfde resultaat (minus de zwarte velgen).
in de discord groep zijn er zo al meerdere G6 rijders daar die de black pack hebben zonder er zo'n grote dealer prijs voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
peterblank schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:31:
[...]

Deze moet je voor aflevering aanvragen bij de dealer, het is overigens wel ernstig aan de prijs, op de discord heb ik een tread lopen waar ik een aanzienlijk goedkopere optie (al vermoed ik dat de dealer dit zelfde gebruikt en er een dikke cent voor vraagt) heb gebruikt voor het zelfde resultaat (minus de zwarte velgen).
in de discord groep zijn er zo al meerdere G6 rijders daar die de black pack hebben zonder er zo'n grote dealer prijs voor te betalen.
Eigenlijk zijn het gewoon zwart gewrapte delen. Voordeel van bij de dealer is misschien garantie, maar of dat de meerprijs waard is?

Heb je foto’s van jouw auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterblank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-06 11:07
Gemeni schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:42:
[...]

Eigenlijk zijn het gewoon zwart gewrapte delen. Voordeel van bij de dealer is misschien garantie, maar of dat de meerprijs waard is?

Heb je foto’s van jouw auto?
De dealer zegt dat ze deze delen laten poedercoaten, echter heb ik al begrepen at er mensen hun auto hebben gekregen met de chromen letters, dus ik vermoed sterk dat zij dezelfde letters bestellen als die we zelf voor een fractie kunnen krijgen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_qFl2mz7u59_RnYwPozYFK27_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUG24V5MryXDvZjjBa4RmMTc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GAyYLc6mTyZM0reFWoflxYm95c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xchpn9io2BBmLoJ0aheDRuVv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8yZO620R-COTL9AG-_8y6zr-L8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcMtNeuMeyNl3Dsr2PNVdBuk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door peterblank op 10-04-2025 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
@peterblank
Mooi! Blijft jammer dat het nieuwe model straks niet meer in oranje leverbaar is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

roel00 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:08:
[...]

De ingebouwde navigatie is prima. Wij plannen nooit de route met stops vooraf. Deden we ook niet met een ICE. Na drie uur rijden moet je echt even stoppen. Gewoon even tijdens het rijden zoeken naar een beschikbare snellader werkt voor ons het beste. Is het een land met wat minder mogelijkheden, dan vooraf de gewenste snellader invoeren als eindbestemming en dan ter plekke de volgende zoeken. Het plannen van de hele route met laders lijkt mij relevanter bij een langzaam ladende auto. De batterij hoeft onder normale omstandigheden niet voorverwarmd te worden, omdat die al op temperatuur is door het rijden. En wel voorverwarmen levert nauwelijks winst op, tenzij het heel koud is en je nog niet lang hebt gereden.
Mja, sorry... maar dat is natuurlijk niet hoe dit hoort. "De gewenste snellader" vooraf inplannen kan natuurlijk, maar het hele punt is dat ik niet zomaar weet welke dat is in iedere situatie. Ja, dat kan ik gaan zitten uitzoeken, maar daar hebben we nou net 🤬🤬🤬 die auto voor!

Tesla deed dat 10+ jaar geleden al. Dat dit anno 2025 nog een dingetje moet zijn is bezopen. Tijdens mijn testrit ging ik er van uit dat dit tegenwoordig zo 'standaard' is dat ik er niet eens naar gekeken/getest heb. Weer wat geleerd :(

De laatste update zou ook eea hebben verbeterd mbt dit punt. Ik mag hopen dat het nu wat bruikbaarder is geworden dan.

Hoor/lees sowieso graag wat de ervaringen zijn met de laatste update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
BramT schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:53:
[...]

Mja, sorry... maar dat is natuurlijk niet hoe dit hoort. "De gewenste snellader" vooraf inplannen kan natuurlijk, maar het hele punt is dat ik niet zomaar weet welke dat is in iedere situatie. Ja, dat kan ik gaan zitten uitzoeken, maar daar hebben we nou net 🤬🤬🤬 die auto voor!

Tesla deed dat 10+ jaar geleden al. Dat dit anno 2025 nog een dingetje moet zijn is bezopen. Tijdens mijn testrit ging ik er van uit dat dit tegenwoordig zo 'standaard' is dat ik er niet eens naar gekeken/getest heb. Weer wat geleerd :(

De laatste update zou ook eea hebben verbeterd mbt dit punt. Ik mag hopen dat het nu wat bruikbaarder is geworden dan.

Tip: op langere ritten (bijv. een roadtrip als vakantie), plan gewoon stop voor stop in (misschien max 1 extra stop vooruit). Dat kan je prima doen met een app als ABRP (weet niet of die in de store staat van Xpeng? En anders gewoon via je mobiel). Op zo'n langere trip kan er zomaar iets gebeuren waardoor je planning met bijv. 6 stops in de soep loopt en dan heb je er helemaal niks aan. Het klinkt heel leuk om vooraf je gehele trip naar bijv. Spanje in te voeren, maar in praktijk werkt het eigenlijk nooit zo.

Vorige zomer hebben wij het ook zo gedaan, stop voor stop invoeren en aan het laden dus de volgende alvast invoeren met de realtime auto data. Werkt veel relaxter en je kan altijd zelf besluiten van je plan af te wijken (als bijv. het verbruik mee valt en je een stop later zou kunnen).

Het enige wat auto's, ook bijv. onze Volvo met Maps als ingebakken navigatiesysteem, beter moeten doen en waar Tesla idd in uitblinkt, is gewoon op een wat kortere trip als je maar 1x hoeft bij te laden met het meest logische voorstel te komen op je route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
@Juancho
Maar eigenlijk zou je auto navigatie toch ook flexibel stops moeten kunnen inplannen?

Ik sluit me wel bij @brambtr aan dat je hierin eigenlijk juist ontzorgd wil worden. Dat heeft Tesla dan wel weer goed voor elkaar begrijp ik uit ervaringen…

Ik koop deze auto juist zodat ik niet overal CarPlay bij hoef te gebruiken en alle Apps in de auto ingebakken zijn.

Wel heb ik het vertrouwen dat Xpeng leert en uiteindelijk de komende jaren ook zover komt.

Deze video sluit goed aan bij het lange afstanden verhaal; YouTube: 2300 km in 23 uur in de XPENG G6 | Zo snel mogelijk naar de Costa de...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Gemeni schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:30:
@Juancho
Maar eigenlijk zou je auto navigatie toch ook flexibel stops moeten kunnen inplannen?

Ik sluit me wel bij @brambtr aan dat je hierin eigenlijk juist ontzorgd wil worden. Dat heeft Tesla dan wel weer goed voor elkaar begrijp ik uit ervaringen…
Op papier wel ja, maar je hebt met meerdere zaken te maken. Die discussie is er ook bij AAOS/Maps die ingebakken zit bij een aantal merken. In principe is Maps echt top, na Tesla wellicht het beste systeem. Maar niet alles wordt altijd getoond of even logisch. Dat kan komen omdat aanbieders Google niet betaalt of andersom, dat het voor Google te duur is om alle aanbieders te tonen. Daar zit blijkbaar nog wel wat meer achter dan wij als rijders zouden denken.

Ik ben dan ook wel benieuwd hoe de Chinese wagens dat gaan doen in Europa en wat ze laten zien. Hebben ze alle punten/aanbieders aan boord? Of zit daar ook niet alles in waardoor je soms gekke voorstellen zijn? Nog los van de navigatie zelf van die ingebakken systemen. Maps doet dat wel heel goed (net zoals op je telefoon met realtime data) maar vanuit bijv. de Zeekr 001 hoor ik slechte verhalen en gebruikt men vaak toch weer AA/Carplay. Hoe dat met de G6 zit weet ik niet. Tijdens mijn proefritten heb ik dat niet goed kunnen testen. Wel vond ik het qua UI echt heel ouderwets, maar dat zie je vaker bij dat soort ingebakken systemen. Maar misschien is/komt er nog eens een update van Xpeng dat ze bijv. ook satelliet view aanbieden.

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 11-04-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
[...]

Ook de laatste update is niet heel goed met laders plannen op een lange route. Er wordt wel aan gewerkt door Xpeng en de navigatie is met de laatste update wel beter geworden. Je frustratie begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed. Dit soort features gebruik ik maar een paar keer per jaar. De eerder genoemde methodiek werkt eigenlijk net zo goed, of eigenlijk misschien wel beter dan een hele route vooraf plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellred666
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Juicie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:51:
[...]

Ik ben ook wel geïnteresseerd in de G7, maar daar hoor je helemaal niks meer over.
De G7 zit ik ook eigenlijk voornamelijk op te wachten, wil binnenkort wel een ritje maken met de G6 om te kijken of die ruim genoeg gaat zijn voor ons gezin + grote hond. (hebben nu een octavia en zou het liefst geen enkele vorm van kofferbakruimte in willen leveren. Snap dat dit niet helemaal realistisch gaat zijn met een EV in deze prijsklasse.

De laatste info die ik heb kunnen vinden is deze:
"The brand teased the exterior for a G7 model in late January, set to compete with Tesla’s refreshed Model Y. The vehicle is likely to launch by the end of June"
Zie ook: https://eletric-vehicles....targeting-global-markets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
[...]

Tja als je hier je auto op laat afhangen, zoals eerder vermeld is het ook even geduld hebben, Xpeng werkt aan die mogelijkheid. Tesla doet dit misschien beter maar Xpeng is in andere dingen veel beter, wat naar mijn mening veel belangrijker is dan niets meer dan een kleine toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-06 23:57
[...]

Het antwoord is Ja ;) .

Hmm die design week is toch maandag al begonnen, en Denza heeft wel al een tipje van de sluier gelicht, maar nog geen enkel nieuws van Xpeng te vinden over de P7+, en MY 2025 G6 en G9 ..

Zou er dan toch niets aangekondigd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:53
[...]

Ik ben 4x op wintersport gegaan met de Xpeng en altijd via de navigatie de laadstops gezocht.
Maar ik ben altijd gewoon gaan rijden en met 100 kilometer resterende dynamische range op de teller de volgende laadstop toegevoegd aan de rit.
Dus gewoon navigeren naar eindbestemming en dan vervolgens op het vergrootglas en dan op de bliksemschicht wanneer je binnen 100km moet laden.

Laadstops 800km vooruit plannen heeft geen enkel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:27:
[...]

Ik ben 4x op wintersport gegaan met de Xpeng en altijd via de navigatie de laadstops gezocht.
Maar ik ben altijd gewoon gaan rijden en met 100 kilometer resterende dynamische range op de teller de volgende laadstop toegevoegd aan de rit.
Dus gewoon navigeren naar eindbestemming en dan vervolgens op het vergrootglas en dan op de bliksemschicht wanneer je binnen 100km moet laden.

Denk dat dat een prima manier is.

Wat dan mooi zou zijn is dat de navigatie zelf opmerkt dat hij nog 100 km bereik heeft en dan suggesties doet voor laadstoppen.

Natuurlijk zijn er belangrijkere zaken dan je vakantie eens per jaar, maar een auto als de G6 koop je toch wel om zijn software features. Als je
alsnog de hele tijd carplay gebruikt, dan komt de auto naar mijn idee niet tot zijn recht en kun je ook voor een traditionele (Kia, Peugeot, etc.) auto kiezen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
JustTrying schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:10:
[...]

Hmm die design week is toch maandag al begonnen, en Denza heeft wel al een tipje van de sluier gelicht, maar nog geen enkel nieuws van Xpeng te vinden over de P7+, en MY 2025 G6 en G9 ..

Zou er dan toch niets aangekondigd worden?
Die P7+ stond volgens mij op de beurs. Op Italiaanse media wel dingen over te vinden. Qua G6 en G9 geen nieuws kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

[...]Ik ben 4x op wintersport gegaan met de Xpeng ....
Het gaat me ook niet eens zo om de vakanties. Ik maak met enige regelmaat ook wat KM's door het binnen-/buitenland en die auto moet gewoon zelf aangeven of ik het haal of niet -- en in dat laatste geval een optimale tussenstop inplannen. Ik vergeet 'm ook wel 's aan de lader te hangen 's nachts. Of ik heb ineens een onverwachte/ongeplande lange rit door het land. "Range anxiety" heb ik de afgelopen 5 jaar nooit last van gehad juist omdat die auto dat zelf allemaal netjes regelde. Real-time, met actuele en realistische verbruiksgegevens. Werkt vlekkeloos in die Tesla's.... al 10 jaar.

Ja "vroeger" moest je dat ook handmatig doen met een ice-bak. Maar met die argumenten ga je nooit ergens komen...

Ben ik nou te verwend?

Net als het echte OPD zijn dit soort dingen wel puntjes die ze hier en daar sales zullen kost. En jammer omdat het gewoon 100% met software te fixen is.

PS. Ik overleef het wel hoor. Kijk nog steeds erg uit naar m'n nieuwe G6je. Hij doet andere dingen ook echt wel beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:53
BramT schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:01:
[...]

Het gaat me ook niet eens zo om de vakanties. Ik maak met enige regelmaat ook wat KM's door het binnen-/buitenland en die auto moet gewoon zelf aangeven of ik het haal of niet -- en in dat laatste geval een optimale tussenstop inplannen. Ik vergeet 'm ook wel 's aan de lader te hangen 's nachts. Of ik heb ineens een onverwachte/ongeplande lange rit door het land. "Range anxiety" heb ik de afgelopen 5 jaar nooit last van gehad juist omdat die auto dat zelf allemaal netjes regelde. Real-time, met actuele en realistische verbruiksgegevens. Werkt vlekkeloos in die Tesla's.... al 10 jaar.

Ja "vroeger" moest je dat ook handmatig doen met een ice-bak. Maar met die argumenten ga je nooit ergens komen...

Ben ik nou te verwend?

Net als het echte OPD zijn dit soort dingen wel puntjes die ze hier en daar sales zullen kost. En jammer omdat het gewoon 100% met software te fixen is.

PS. Ik overleef het wel hoor. Kijk nog steeds erg uit naar m'n nieuwe G6je. Hij doet andere dingen ook echt wel beter :D
Als jij een bestemming invoert in je Xpeng waarvoor je te weinig range hebt dan zegt de auto dat ook en dan wordt er gewoon netjes een lader voorgesteld/ingepland hoor.

Het Tesla voorbeeld is natuurlijk wel anders omdat deze hun eigen laadinfra hebben. Hier kwamen tot een paar jaar geleden ook geen andere laders in voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:32
Zelf heb ik dan geen Xpeng, maar zakelijk rijd ik wel een Tesla Model 3. En ook die doet wel eens vreemde voorstellen in de laadplanning op lange ritten. B.v. bij een SoC van 45% al willen laden terwijl er genoeg beschikbare SuCs verder op de route liggen. En als je die SuC dan voorbij rijdt, dan stuurt hij je gewoon vele kilometers lang terug...
Just fyi dat het ook bij Tesla niet altijd feilloos werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Laatst online: 11-06 20:24
Maps in mijn xc40 ook, als je de eindbestemming niet haalt wil maps direct gaan laden terwijl ik liever eerst een stuk rij ivm spits bijvoorbeeld. Vraagt ook om een handmatige correctie.

Ev.com nieuw YT fimpje over de 2025 X9. Alle modellen krijgen standaard luchtvering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:21
[...]

Precies dat, wat een onzin om bij een rit van vele honderden kilometers laadstops in te plannen.
Waarvoor?
Lekker rijden en met 20% eens op laadmogelijkheden op de route klikken werkt perfect. Zo al duizenden kilometers gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Gemeni schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:39:
[...]

Denk dat dat een prima manier is.

Wat dan mooi zou zijn is dat de navigatie zelf opmerkt dat hij nog 100 km bereik heeft en dan suggesties doet voor laadstoppen.

Natuurlijk zijn er belangrijkere zaken dan je vakantie eens per jaar, maar een auto als de G6 koop je toch wel om zijn software features. Als je
alsnog de hele tijd carplay gebruikt, dan komt de auto naar mijn idee niet tot zijn recht en kun je ook voor een traditionele (Kia, Peugeot, etc.) auto kiezen…
Carplay of AA is echt niet nodig. Systeem xpeng werkt prima.
Denk dat er vaak wat spastisch over die laadstops gedacht wordt. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
BramT schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:01:
[...]

Ben ik nou te verwend?

Ik vraag me werkelijk af waarmee je verwend bent. Xpeng systeem zal anders werken maar voldoet prima.
En het OPD verhaal gaat ze echt geen sales kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:56
En we hebben nog geen G6 2025 model nieuws voor dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Obelixxx schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:48:
En we hebben nog geen G6 2025 model nieuws voor dit jaar?
Nee, nog niet...

Ik zou zeggen, blijf het Xpeng vragen en geef aan dat je tot er duidelijkheid is nog geen G6 koopt, dan ontstaat er ook prioriteit om daarin actie te ondernemen.

Lijkt me redelijk om wat tegemoet te komen, geef een korting op de huidige G6 of duidelijkheid over wanneer de nieuwe leverbaar is…

[ Voor 46% gewijzigd door Gemeni op 14-04-2025 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirPhil
Thanks voor je waardevolle praktijk ervaring. Hier kan ik wat mee!
[...]

Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste