Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 51 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:36
BramT schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:40:
[...]

Hoe bevalt de app? En dan met name de auto-unlock e.d.?
Ook al met die x-hoeheethet automatisering gespeeld?
De app bevalt prima. De Bluetooth auto unlock staat bij mij uit, doordat de auto soms voor de deur staat en ik dan te dichtbij kom ondanks dat ik in de keuken sta.
Auto lock staat wel aan en werkt prima.
Verder kan ik temp instellen, lock/unlock, sentry mode etc allemaal regelen.
Ook kan je vanaf Google map ls een bestemming doorsturen naar de xpeng app (en daarmee naar je navi).

X-combo's ga ik komende weken mee spelen, nog geen tijd voor genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:05
Arie26 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:39:
[...]

Helaas is die optie alleen voor de performance
Hier staat toch iets anders ;

The updated G9 comes with dual-chamber air suspension as standard, while the 2024 G9 uses air suspension only in the highest-priced variant.

https://cnevpost.com/2025...g-launches-updated-g6-g9/ ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:35
JustTrying schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:06:
[...]

The updated G9 comes with dual-chamber air suspension as standard, while the 2024 G9 uses air suspension only in the highest-priced variant.

Tja.. de G6 LR zou ook een hogere WLTP krijgen... dus even afwachten 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 11:32
JustTrying schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:06:
[...]

In China is dit ook het geval, hier volgens mijn niet.
Zag al ergens op FB een reactie komen hier over van uit Xpeng.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Arie26 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 04:32:
[...]

In China is dit ook het geval, hier volgens mijn niet.
Zag al ergens op FB een reactie komen hier over van uit Xpeng.
Bijzonder hoe wij altijd de uitgeklede versies krijgen en dan alsnog 2x zoveel mogen betalen als in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
JustTrying schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:38:
[...]

Bijzonder hoe wij altijd de uitgeklede versies krijgen en dan alsnog 2x zoveel mogen betalen als in China.
Klopt. Op YT zag ik bij de G9 ook de NFC card die bij de G6 wel maar de G9 niet staat vermeld. Verder zie ik bij G9 ook geen vermelding over Apple CarPlay en Android Auto, terwijl dat bij de G6 wel beschreven staat.

Dan wordt het toch de G6 of wachten op de G7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik las op Reddit ook een interessante analyse van iemand over de GPU power in de Chinese vs EU modellen. Het lijkt erop dat voor de lokale Chinese markt de modellen met meer "future proof" GPU's worden uitgerust, overcapaciteit zeg maar, terwijl voor EU/INT markt de processor-capaciteit zo minimaal mogelijk wordt gehouden. Wel schijnen de GPU/processing slots modulair te zijn, zodat ze mogelijk later geupgrade kunnen worden met meer/nieuwere chipsets.

Ik begrijp de overweging op zich ook wel, want de mogelijkheden/acceptatie/wetgeving voor autonoom rijden is al veel verder in China dan in EU landen, dus is het vanuit kostenaspect wel te snappen dat ze voor EU niet de auto al voorbereiden op dikke upgrades qua autonoom rijden.

Maar zelf zie ik XPeng een beetje als de "tech voorloper" en het "slimmere" (want radar en meer sensors) alternatief voor Tesla, en dan zou ik niet over 1 of 2 jaar ineens met een model willen zitten die de nieuwste tech-snufjes niet meer kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 15:07
olafmol schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:58:
Ik las op Reddit ook een interessante analyse van iemand over de GPU power in de Chinese vs EU modellen. Het lijkt erop dat voor de lokale Chinese markt de modellen met meer "future proof" GPU's worden uitgerust, overcapaciteit zeg maar, terwijl voor EU/INT markt de processor-capaciteit zo minimaal mogelijk wordt gehouden. Wel schijnen de GPU/processing slots modulair te zijn, zodat ze mogelijk later geupgrade kunnen worden met meer/nieuwere chipsets.

Ik begrijp de overweging op zich ook wel, want de mogelijkheden/acceptatie/wetgeving voor autonoom rijden is al veel verder in China dan in EU landen, dus is het vanuit kostenaspect wel te snappen dat ze voor EU niet de auto al voorbereiden op dikke upgrades qua autonoom rijden.

Maar zelf zie ik XPeng een beetje als de "tech voorloper" en het "slimmere" (want radar en meer sensors) alternatief voor Tesla, en dan zou ik niet over 1 of 2 jaar ineens met een model willen zitten die de nieuwste tech-snufjes niet meer kan draaien.
Voorheen hadden de chinese modellen 2 orin-x chips, waarvan 1 dedicated voor lidar. Die hebben de internationale modellen niet, en dus ook de 2e chip niet.

In China stoppen ze nu ook met lidar, en wordt de 2e volgens mij meer voor AI gebruikt.. Iets dat de internationale modellen ook niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Hoe zit het met regeneratief remmen met een single en dual motor... zit daar nog wat verschil in qua laden van de accu door het remmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Nougat schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:32:
Hoe zit het met regeneratief remmen met een single en dual motor... zit daar nog wat verschil in qua laden van de accu door het remmen?
Geen idee exact.
Maar een G6 single motor kan harder / aggressiever regeneratief remmen dan een G9 dual motor.
Ze hebben dat bij de G9 een beetje verpest, waardoor hij na een update ineens minder afremde op de motor.
G6 doet dit nog wel.

Maar zo heeft de G6 nog wel meer dingen die fijner werken dan een G9. Als je goed oplet zijn er echt best wel wat kleine verschillen die in de G6 een stukje fijner werken dan in een G9, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
jesse! schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:56:
[...]

Geen idee exact.
Maar een G6 single motor kan harder / aggressiever regeneratief remmen dan een G9 dual motor.
Ze hebben dat bij de G9 een beetje verpest, waardoor hij na een update ineens minder afremde op de motor.
G6 doet dit nog wel.

Maar zo heeft de G6 nog wel meer dingen die fijner werken dan een G9. Als je goed oplet zijn er echt best wel wat kleine verschillen die in de G6 een stukje fijner werken dan in een G9, helaas.
Neem aan G6 2023/2024 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
olafmol schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:09:
[...]

Neem aan G6 2023/2024 model?
Ja denk 23 model, misschien 24.
Zelf heb ik een G9 uit 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56
Nougat schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:56:
Vind de G6 er nou niet op vooruit gegaan... ja sneller laden naar 80%.maar dat komt ook!!! doordat de accu kleiner is.
Als de accu even groot was dan was hij nog steeds sneller geladen in de nieuwe versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16:32
Vanmiddag de G6 AWD Black Edition besteld, deze komt standaard met trekhaak inderdaad.

Die trekhaak heb ik wel nodig, dus de extra kosten van AWD zijn in mijn geval €3.810 in plaats van €5.000. Dat maakt de keuze tussen LR en AWD voor mij toch al weer een beetje een no-brainer.

Met een beetje geluk zit mijn mijn auto al in de pijplijn, dat hoop ik snel in de XPeng app te zien. Levering zal dan in oktober zijn, anders uiterlijk half november.

Toch nog even gekeken wat de (door mij afbestelde) zwarte Tesla Y AWD in met wit interieur, trekhaak en 20 inch velgen kost en dat blijkt €5.200 meer te zijn.

Mijn huidige witte Tesla M3 standard range plus met wit interieur en 19 inch velgen kostte in 2019 €53.000. Met een kleurtje en een trekhaak zou hij duurder zijn geweest dan de G6 nu.

Qua bijtelling is het natuurlijk een ander verhaal. Maar toch, geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:12
Ik hoor net van Xpeng Rotterdam dat de nieuwe SR ook waarschijnlijk pas in januari te bestellen is. Erg jammer. Dan moet ik voor het huidige model gaan. Ook geen straf hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 10:31
Gister een proefrit aangevraagd voor de G9 en netjes terug gebeld. De mevrouw gaf aan dat ze hoopt dat uiterlijk volgende week de lease maatschappijen de auto's online zetten. Ik wil zelf graag voor de G9 Black Edition gaan. Benieuwd wat het leasebedrag doet en of ik daar binnen val!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:55

TurboNick3

Thedutchtravellers

jesse! schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:56:
[...]
Weet jij of iemand anders hier nog wat voorbeelden van te noemen zodat daar op gelet kan worden.
want dat is wel interessant
ik weet wel dat de G9 door journalisten niet slecht maar minder WOW opleverde destijds als de G6 dat wel deed. instaautovlog is een voorbeeld.
Maar eerlijk gezegd dacht ik dat dit voornamelijk met software te maken had en dat dit middels updates gelijk getrokken is voor G9 als G6.

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:58
TurboNick3 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:04:
[...]

Weet jij of iemand anders hier nog wat voorbeelden van te noemen zodat daar op gelet kan worden.
want dat is wel interessant
ik weet wel dat de G9 door journalisten niet slecht maar minder WOW opleverde destijds als de G6 dat wel deed. instaautovlog is een voorbeeld.
Maar eerlijk gezegd dacht ik dat dit voornamelijk met software te maken had en dat dit middels updates gelijk getrokken is voor G9 als G6.
De G6 en G9 zijn op het gebied van software altijd geheel gelijk geweest. Verder is de G9 wat groter, luxer afgewerkt, heeft een volledig infotainment scherm voor de passagier en heeft het performance model luchtvering. Ook is de G9 wat stiller en rijdt natuurlijk wat anders door de andere ophanging en het formaat. Voordelen van de G6 kunnen de verminderde luchtweerstand en gewicht zijn. Dus waar de vorige post nu verder op doelt, is mij een raadsel. Die vlogger van instaautovlog zit er wel vaker naast met zijn beoordelingen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik was de verouderde review van de G9 (Instaautovlog) aan het terugkijken. Hij spreekt van dat de auto laat heeft van zijwind en dat de 'motor'kap resoneert en dat je dat kunt zien. Wat zijn de ervaringen hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thibaut89
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-08 22:29
Goeieavond,

Zojuist mijn (jonge tweedehands) G9 performance gaan ophalen in Duitsland.
Op de weg terug grondig kunnen testen en echt een zalige auto.

Wat ik wel opmerkte is dat de moterkap redelijk "beeft"/beweegt bij snelheden boven de 100km/h.

Nog mensen die hier ervaring mee hebben? Vind de moterkap niet super solide maar niet in die mate dat hij zo mogen bewegen bij hogere snelheden.

Ook iemand een idee hoe je de wagen toevoegt in de app van Xpeng?

Dankjewel en een fijn weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53
thibaut89 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:47:
Goeieavond,

Wat ik wel opmerkte is dat de moterkap redelijk "beeft"/beweegt bij snelheden boven de 100km/h.

Nog mensen die hier ervaring mee hebben? Vind de moterkap niet super solide maar niet in die mate dat hij zo mogen bewegen bij hogere snelheden.

Gefeliciteerd! Prachtig ding! Die motorkap is helaas normaal, dat hebben we allemaal.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
kramon schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:39:
[...]

Gefeliciteerd! Prachtig ding! Die motorkap is helaas normaal, dat hebben we allemaal.
Ik ben benieuwd of dat bij het 2025 middel is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
thibaut89 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:47:
Goeieavond,

De trillingen van de motorkap komen doordat de kap van aluminium gemaakt is voor onze markt. Het kan verminderd worden door de rubber steunen aan de binnenkant af te stellen.

Het toevoegen van de auto aan de app moet door Xpeng gedaan worden. Hiervoor neem je contact op met de dealer en geef je de VIN door en je eigendomsbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaut89
roel00 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 09:02:
[...]

De trillingen van de motorkap komen doordat de kap van aluminium gemaakt is voor onze markt. Het kan verminderd worden door de rubber steunen aan de binnenkant af te stellen.

Het toevoegen van de auto aan de app moet door Xpeng gedaan worden. Hiervoor neem je contact op met de dealer en geef je de VIN door en je eigendomsbewijs.
Top, dankjewel.
Enig idee waar de brandblusser zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolname
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-09 13:42
Mij is laatst verteld (Xpeng Ehv), over de G9, dat levering van auto’s met zwarte bekleding dit jaar nog worden uitgeleverd en andere kleuren pas daarna. En tevens dat black edition of buitenkleur niet uitmaakt qua levertijd. Hebben jullie overeenkomstige berichten of wellicht iets anders?

Verder nog even compleet iets anders: weet iemand of er dakdragers zijn voor de G9?
Edit: die laatste vraag was een beetje voorbarig gesteld. Even google levert het antwoord al. Maar bij deze nog even voor degenen die dit ook willen weten: Ja, van verschillende merken zelfs (maar bij Xpeng zelf niet geloof ik)

[ Voor 30% gewijzigd door Coolname op 20-07-2025 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 11:09

Nowhereman

Ygenweis

Coolname schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:44:
Mij is laatst verteld (Xpeng Ehv), over de G9, dat levering van auto’s met zwarte bekleding dit jaar nog worden uitgeleverd en andere kleuren pas daarna. En tevens dat black edition of buitenkleur niet uitmaakt qua levertijd. Hebben jullie overeenkomstige berichten of wellicht iets anders?

Verder nog even compleet iets anders: weet iemand of er dakdragers zijn voor de G9?
Edit: die laatste vraag was een beetje voorbarig gesteld. Even google levert het antwoord al. Maar bij deze nog even voor degenen die dit ook willen weten: Ja, van verschillende merken zelfs (maar bij Xpeng zelf niet geloof ik)
Ik zou wat dealers vertellen met een korreltje zout nemen. De dealers moeten nog van oude voorraad af en zullen de waarheid ietsje anders presenteren om dat te stimuleren.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolname
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-09 13:42
Nowhereman schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:19:
[...]

Ik zou wat dealers vertellen met een korreltje zout nemen. De dealers moeten nog van oude voorraad af en zullen de waarheid ietsje anders presenteren om dat te stimuleren.
Dank voor je reactie, maar in dit geval ging het expliciet om het nieuwe model (excuses er niet bij gezet), dus zal dat van die voorraad niet gelden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
roel00 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:28:
[...]

De G6 en G9 zijn op het gebied van software altijd geheel gelijk geweest. Verder is de G9 wat groter, luxer afgewerkt, heeft een volledig infotainment scherm voor de passagier en heeft het performance model luchtvering. Ook is de G9 wat stiller en rijdt natuurlijk wat anders door de andere ophanging en het formaat. Voordelen van de G6 kunnen de verminderde luchtweerstand en gewicht zijn. Dus waar de vorige post nu verder op doelt, is mij een raadsel. Die vlogger van instaautovlog zit er wel vaker naast met zijn beoordelingen overigens.
Er zit wel degelijk best wat verschil tussen de G6 en de G9
Zo heeft de G6 bijvoorbeeld een "launch" mode, wat de G9 niet heeft, ook de G9 performance niet.
Bij de G6 kunnen de deur hendels automatisch naar buiten komen als je de auto in P zet, bij de G9 kan dit enkel met een combo gemaakt worden.
G6 heeft andere configuratie voor regeneratie remmen, deze vond ik zelf beter dan de G9
Ook heb ik verschil gemerkt in auto lange change, waar dit bij de G6 anders werkt dan in mijn G9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batch63
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:50
Zaterdag bij het filiaal langs geweest en mijn bestelling "oude" G6 om laten zetten naar "New G6".

Deze omzetting zag ik vandaag netje in de app verschijnen.

Tot nu toe alles gladjes verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 10:01

BramT

Rule #1

Afgelopen vrijdag eindelijk de G6 performance (wit/wit) mogen ophalen -- na 13 weken wachten. Ik was de testrit alweer bijna vergeten, maar ik weet weer meteen waarom destijds de keuze op deze jongen is gevallen. Wat een bak zeg :9~

Nu nog even wachten tot de dealert de auto aan m'n xpeng-account koppelt.

Paar vraagjes alvast:
- Flitsmeister, is het iemand gelukt om de waarschuwingen via de auto te laten lopen (A2DP)? Dat ging in tesla/byd eigenlijk zonder er bij na te denken, in de G6 nog niet voor elkaar gekregen.
- De spotify login werkt niet. Krijg na de QR-code meteen een melding dat het inloggen niet lukt. Idem via de andere manieren. Intune werkt wel prima. Ben ik de enige?

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
BramT schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 00:05:

Paar vraagjes alvast:
- Flitsmeister, is het iemand gelukt om de waarschuwingen via de auto te laten lopen (A2DP)? Dat ging in tesla/byd eigenlijk zonder er bij na te denken, in de G6 nog niet voor elkaar gekregen.
- De spotify login werkt niet. Krijg na de QR-code meteen een melding dat het inloggen niet lukt. Idem via de andere manieren. Intune werkt wel prima. Ben ik de enige?
Koppelen werd bij mij gedaan nog voordat ik uitleg kreeg van de auto, ook gelijk om de bluetooth sleutel te koppelen etc.

- Flitsmeister nog niet geprobeerd op dat vlak, die ligt eigenlijk op telefoongeluid op de wireless charger, gebruik het ook niet zoveel. Neiging wat harder te gaan rijden dan.
- Spotify heb ik ook ruzie mee gehad, 1e dag op een gegeven moment op gegeven, dag erna werkte het vrij snel, maar volgens mij heb ik uiteindelijk niet de QR code gebruikt.
- Ik moet nog steeds de tijd nemen ergens voor de X-Combo's, vooral een voor de wasstraat denk ik :+

Verder ben ik eigenlijk nog op zoek naar goede 3D prints voor de auto (G6), heb er een paar gevonden, maar had verwacht dat er meer zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristofdeweyer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:40
Afgelopen vrijdag eindelijk de G6 performance (wit/wit) mogen ophalen -- na 13 weken wachten. Ik was de testrit alweer bijna vergeten, maar ik weet weer meteen waarom destijds de keuze op deze jongen is gevallen. Wat een bak zeg :9~

Paar vraagjes alvast:
Bij Hedin Aalst hebben ze ook pas gekloppeld bij levering, Dat ging op zich wel vlot zodat we direct daarna ook de bleutooth key hebben kunnen opzetten.

Spotify ging bij mij wel direct met de qr code.

Wat ik wel merk is dat de bleutooth key niet altijd even vlot werkt, zou wel kunnen zijn dat dit is doordat we met 2 bleutooth keys zijn en hij op dat moment met de andere geconnecteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:02

Paar vraagjes alvast:
- in heb een iOS (opdrachten app) automation gemaakt, zodra de telefoon met de bluetooth van mijn auto verbind opend hij de app flitsmeister + telefoon volume op x%. Tevens automation, zodra de telefoon de verbinding met de auto verliest gaat het volume weer op stil.
- Spotify werkte bij mij zonder problemen.
kristofdeweyer schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 07:39:
[...]
Wat ik wel merk is dat de bleutooth key niet altijd even vlot werkt, zou wel kunnen zijn dat dit is doordat we met 2 bleutooth keys zijn en hij op dat moment met de andere geconnecteerd is.
Herkenbaar probleem. Het schijnt te komen doordat de auto een bluetooth chip heeft die maar met 1 telefoon tegelijkertijd kan verbinden, geen idee of dit dus ooit opgelost kan worden.
Als je het echt vervelend vindt kun je het beste maar 1 telefoon met de bluetooth sleutel laten ontgrendelen / vergrendelen en de andere gebruiker de sleutel laten gebruiken. Dan heb je sowieso nooit last van dit probeleem. Ik gebruik zelf wel 2 bluetooth keys, en neem voor lief dat ik af en toe via de app moet ontgrendelen.

[ Voor 27% gewijzigd door RVE_NL op 22-07-2025 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:07
roel00 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:28:
[...]

Is de G9 daadwerkelijk stiller? Dit heb ik met testen niet zo ervaren. Kwam gelijkwaardig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SergeBeukers
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-08 16:01
batch63 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:38:
Zaterdag bij het filiaal langs geweest en mijn bestelling "oude" G6 om laten zetten naar "New G6".

Deden ze dat kosteloos? En welk filiaal?

Ik heb zelf de G6 wit performance met trekhaak en zwarte bekleding in bestelling staan en wil deze ook graag omzetten.

Maar dan moet deze wel voor 30 november geleverd worden.

Gr,

Serge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batch63
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:50
SergeBeukers schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 23:11:
[...]

Deden ze dat kosteloos? En welk filiaal?

Ik heb zelf de G6 wit performance met trekhaak en zwarte bekleding in bestelling staan en wil deze ook graag omzetten.

Maar dan moet deze wel voor 30 november geleverd worden.

Gr,

Serge
Was in filiaal Amsterdam en ja dat was geheel kosteloos.
De datum van de orginele bestelling bleef ook t zelfde.

De lever datum konden ze nog niets over zeggen.
Wel dat de autos al op zee zaten..
Zolang je een gangbare versie hebt dan heb je grote kans dat hij al in t laatste kwartaal geleverd zou kunnen worden.

De nieuwe kleur bijvoorbeeld zal wat moeilijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet

Oh dit is wel heel interessant. Wanneer had je de originele bestelling gedaan? En wat was de originele leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:41
lubbertkramer schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:19:
[...]

De calculator onder mijn ayvens heeft nu ook alleen nog maar de long range en de performance als keuze en de opgeslagen configuraties onder "mijn auto's" met de oude G6 staan nu op niet meer leverbaar.

Long range past gelukkig binnen de calculator, nu maar een definitieve keuze gaan maken en bestellen al twijfel ik nog om te wachten op eindejaarsdeals die er ongetwijfeld gaan komen bij de LM. Ik verwacht vooral met de Y nog wel wat leuke acties richting het einde van het jaar...

[Afbeelding]

[...]
Bij Ayvens/Leaseplan is nu de "oude" G65 standard range weer te bestellen als leaseauto. Hij stond ineens weer als beschikbaar onder mijn opgeslagen configuraties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigranlv
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:41

Leuk! Is het een privébestelling of via lease? Welke app gebruik je om de voortgang bij te houden?

Mijn bestelling werd half juni via LM geplaatst voor een G6P wit met wit interieur, zwarte velgen, oud model, levering gepland voor 28 oktober. Pas vorige week kreeg ik bericht dat hij niet meer leverbaar is in de oude versie, maar verder geen nieuws. Ik heb gevraagd of ze hem kunnen aanpassen naar de Black Edition, omdat zwarte velgen ongeveer even duur zijn als de Black Edition, maar tot nu toe niets vernomen. Het ligt bij Xpeng HQ en LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
goetfoud schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:39:
[...]

Is de G9 daadwerkelijk stiller? Dit heb ik met testen niet zo ervaren. Kwam gelijkwaardig over.
Ja. G9P is nog ietsjes stiller dan G9LR door luchtvering en demping in banden. Maar het is allemaal heel subtiel. Zou geen keuze maken gebaseerd op het geluidsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 10:31
Ik wacht nog met smart op de publicatie van de leasebedragen van de G9. Zie hem op Ayvens al wel staan, maar hoop toch dat deze week Athlon hem ook publiceert. Wij kunnen kiezen en merk toch vaak dat daar een significant verschil in zit! Overigens wel jammer dat de longrange niet met de verwachtte luchtvering komt en dat de long range ook niet te bestellen is in de black edition volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Malortje schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:09:
Ik wacht nog met smart op de publicatie van de leasebedragen van de G9. Zie hem op Ayvens al wel staan, maar hoop toch dat deze week Athlon hem ook publiceert. Wij kunnen kiezen en merk toch vaak dat daar een significant verschil in zit! Overigens wel jammer dat de longrange niet met de verwachtte luchtvering komt en dat de long range ook niet te bestellen is in de black edition volgens mij.
Zelfde situatie hier! Wacht ook op Athlon :)
De Black editie lijkt inderdaad met als luchtvering voorbehouden aan de duurste variant.
Bij Ayvens zie ik een overigens nog de oude modellen staan? Tenminste ik vergelijk de prijzen die ze daar hebben staan met die vd site van Xpeng Nederland en daar zie ik de oude prijzen nog bij Ayvens.

[ Voor 13% gewijzigd door Nowhereman op 24-07-2025 12:59 ]

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:01
Vandaag ben ik naar de Xpeng-dealer geweest om de G6 te bekijken, die zeer waarschijnlijk mijn volgende auto wordt! Ik dacht dat ik al zeker was van een zwarte lak met zwart interieur, maar ik vond het witte interieur ook erg mooi – het leek een grijzig tintje te hebben dat me erg aansprak. Niet dat felwitte wit dus. Is er hier iemand met een wit interieur? Ben benieuwd naar jullie ervaringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Pollux89 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:02:
Vandaag ben ik naar de Xpeng-dealer geweest om de G6 te bekijken, die zeer waarschijnlijk mijn volgende auto wordt! Ik dacht dat ik al zeker was van een zwarte lak met zwart interieur, maar ik vond het witte interieur ook erg mooi – het leek een grijzig tintje te hebben dat me erg aansprak. Niet dat felwitte wit dus. Is er hier iemand met een wit interieur? Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Van wat ik hoor staat het witte interieur de Xpengs erg goed. Het schijnt echter dat je wel op moet letten met (nieuwe) spijkerbroeken, die willen nog wel eens afgeven. Verder is wit een stuk besmettelijker dan zwart dus je hebt misschien wat extra poetswerk maar daar staat tegenover dat (vind ik) het erg chique staat.

-Pwn the day-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Ik vond het (bijna) witte interieur zelf ook mooier, maar ben uiteindelijk voor het zwarte interieur gegaan, daar ik ook 2 pubers in huis heb. Vrees dat ergens de achterbank de pineut zou worden (of de bijrijdersstoel) gedurende de jaren. Dan is zwart toch minder besmettelijk, merk wel dat het zwarte interieur lekker warm kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Mijn voorkeur gaat licht interieur zijn wit indien G6, coffee indien de G9 zou lukken. Maar als de G7 nog mogelijk gaat zijn, dan lijkt me dat oranje kleurtje (mits beschikbaar) wel gaaf. Ik heb nog jonge (kleurende) kinderen dus ik overweeg tzt iets van een cover voor de achterbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15-09 19:17
FJP84 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:09:
Mijn voorkeur gaat licht interieur zijn wit indien G6, coffee indien de G9 zou lukken. Maar als de G7 nog mogelijk gaat zijn, dan lijkt me dat oranje kleurtje (mits beschikbaar) wel gaaf. Ik heb nog jonge (kleurende) kinderen dus ik overweeg tzt iets van een cover voor de achterbank
Die gaat sowieso niet in die kleur komen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16:32
Tot nu 1,5 ton gereden in een Tesla 3 met wit interieur, nog steeds vind ik het een feest om in te stappen. De kleur van het interieur van de recent bestelde G6 was dus een no-brainer.

Spijkerbroeken zijn geen probleem, zolang je niet instapt met een schaar in je achterzak....... 😉

[ Voor 3% gewijzigd door Henkman op 25-07-2025 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Ik ben zelf ook voor wit gegaan. Helemaal zwart vond ik wel erg donker worden. En dat wit (off-white) is inderdaad wel erg chique. Nog niet gek veel km's gemaakt, dus ben nog benieuwd hoe dat na verloopt van tijd gaat uitpakken.

Ik rij nog met een dreumes rond, dus heb standaard van die babydoekjes bij. Kan dat kwaad om daarmee ook dat nepleer af te doen? Of van die andere schoonmaakdoekjes? Gewoon vochtige doek (kraanwater) lijkt me het veiligst, maar die heb je nooit bij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
BramT schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:33:
Gewoon vochtige doek (kraanwater) lijkt me het veiligst, maar die heb je nooit bij natuurlijk.
Klein flesje water in de kofferbak? Ook handig als er vogeluitwerpselen op je auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaut89
Weet niet of ik dit hier mag plaatsen maar ik ga kijken om andere velgen te kopen voor mijn G9 Performance.
Iemand die interesse heeft in de originele Performance velgen (21'')?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:47
Bij mij heeft de G6 mijn telefoon hernoemd naar "T". Ook opnieuw koppelen geeft niet de naam van mijn telefoon. Iemand die dit herkend een een oplossing weet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-_0JbwFd7q62_TAif0LaZHE28o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Ks0KMkxjhFw6wmToFlYRs29.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:08
pitchdown schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:22:
Bij mij heeft de G6 mijn telefoon hernoemd naar "T". Ook opnieuw koppelen geeft niet de naam van mijn telefoon. Iemand die dit herkend een een oplossing weet?

[Afbeelding]
"Mr T" briljant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:05
Vandaag het besluit genomen om een XPENG G6 RWD Long Range te bestellen bij de leasemaatschappij. Voor mij was het vooral een vergelijking tussen de G6 en de Model Y, maar ben blij dat ik nu in ieder geval alleen nog maar hoef te wachten tot december.

De reden dat deze twee uiteindelijk op de eindlijst zijn gegaan was de ruime kofferbak ruimte in de beide auto's, en de software onderhoud die beide bedrijven vrij vlot doorvoeren, en een gebrek aan pakket puzzel gedoe. (Werd helemaal kriegel van die Enyaq configurator e.d.) |:(

Leaseprijs voor de G6 was wat duurder, er was een 55 euro p.m. verschil (inclusief 'brandstof' voorschot). Maar de royale vergoeding van mijn werkgever gaf genoeg ruimte om deze keus te maken. Lijkt erop dat die Amerikaanse auto toch iets meer waardevast worden geacht. ;)

Uiteindelijk de belangrijkste overwegingen:
- Fiscale waarde toch nog wat lager dan Model Y (en exterieur naar mijn smaak wat mooier)
- FSD bij het pakket inbegrepen
- Wit Interieur kost niks extra, en heeft iets meer persoonlijkheid dan Model Y
- Actief software ondersteuning en polijstwerk wat ik hier voorbij zie komen. _/-\o_
- Hogere laadsnelheid (ik heb geen eigen oprit, en zal waarschijnlijk vaker bij snellader staan)

Ik was wel teleurgesteld dat de nieuwe versie toch weer aan range moest inleveren, maar had bij mijn proefrit van de 'oude editie' wel achteruitkijkspiegel zicht als issue geconstateerd, dus dat dit gefixt is met camera in de 2025 editie wel prettig.

We gaan het ergens in december meemaken, want dan verloopt mijn andere contract, het zal mijn eerste elektrische vervoertuig zijn. Ben dus erg benieuwd! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:19
CombatHermit schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:10:
[...]

Leaseprijs voor de G6 was wat duurder, er was een 55 euro p.m. verschil [...]
Weet je waarom? Heeft dat te maken met risico's (relatief nieuw (Chinees?) merk; lagere restwaarde, ...)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
Tesio schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:15:
[...]

Weet je waarom? Heeft dat te maken met risico's (relatief nieuw (Chinees?) merk; lagere restwaarde, ...)?
Yes, de belangrijkste reden is de onvoorspelbaarheid van de Chinese maatschappijen, die toch vrij vlot nieuwe versies uitbrengen. Verder moeilijk in te schatten hoe dit platform zich ontwikkeld in de loop van de tijd en hoe de restwaarde zich dan ontwikkeld.

Ik denk dat omdat XPENG ook een kleinere Europese partner is er dus meer risico in wordt gecalculeerd, wat ik persoonlijk wel logisch vindt. Het grappige is dus dat 'politieke' overwegingen e.d. dus niet echt mee worden genomen.

Effectief is de impopulariteit van de Model Y, maar tijdelijk in de waarde beleving van de cijfertovernaars. Want uiteindelijk keek ik naar 55 p.m. lease duurder, vs dan zo'n 40 bruto bijtelling p,m. goedkoper.

Als je dat dus wat plust en mint kom je dus op uit dat Model Y eigenlijk goedkoper is, als je in ieder geval uit gaat van het 'kale' long range model. Zodra je met kleuren ging spelen was het al weer snel anders. (1300 voor een space gray extern kleur, 1200 voor wit interieur kleur zat niet in deze vergelijking, ben een wat zunige 'ollander. dus wilde niet de 50k voorbij. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
CombatHermit schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:29:
[...]

Yes, de belangrijkste reden is de onvoorspelbaarheid van de Chinese maatschappijen, die toch vrij vlot nieuwe versies uitbrengen. Verder moeilijk in te schatten hoe dit platform zich ontwikkeld in de loop van de tijd en hoe de restwaarde zich dan ontwikkeld.

Ik denk dat omdat XPENG ook een kleinere Europese partner is er dus meer risico in wordt gecalculeerd, wat ik persoonlijk wel logisch vindt. Het grappige is dus dat 'politieke' overwegingen e.d. dus niet echt mee worden genomen.

Effectief is de impopulariteit van de Model Y, maar tijdelijk in de waarde beleving van de cijfertovernaars. Want uiteindelijk keek ik naar 55 p.m. lease duurder, vs dan zo'n 40 bruto bijtelling p,m. goedkoper.

Als je dat dus wat plust en mint kom je dus op uit dat Model Y eigenlijk goedkoper is, als je in ieder geval uit gaat van het 'kale' long range model. Zodra je met kleuren ging spelen was het al weer snel anders. (1300 voor een space gray extern kleur, 1200 voor wit interieur kleur zat niet in deze vergelijking, ben een wat zunige 'ollander. dus wilde niet de 50k voorbij. :P )
Gefeliciteerd! Zit in eenzelfde schuitje. Heel lang Model Y overwogen totdat Musk doordraaide. Toen verder gaan kijken en fast forward naar nu ga ik ook zeer waarschijnlijk de G6 LR bestellen. Twijfel nog wel over de kleur van het interieur gelet op kinderen en een hond. Heb jij voor wit gekozen, en zo ja waarom? Ben je bang voor onderhoud?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CombatHermit
Pollux89 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:21:
[...]

Gefeliciteerd! Zit in eenzelfde schuitje. Heel lang Model Y overwogen totdat Musk doordraaide. Toen verder gaan kijken en fast forward naar nu ga ik ook zeer waarschijnlijk de G6 LR bestellen. Twijfel nog wel over de kleur van het interieur gelet op kinderen en een hond. Heb jij voor wit gekozen, en zo ja waarom? Ben je bang voor onderhoud?
Ik heb jaren zwarte interieur gehad, maar toen ik in het interieur zat met wit vond ik het heel erg aanspreken. Het geeft een fris en meer heldere uitstraling waar ik een positief gevoel van kreeg. De auto heeft natuurlijk ook veel zonlicht met het glazen dak, dus dan is denk ik dat wit (wat meer gebroken, dan strak wit is) ook mooier.

Op gebied van onderhoud ben ik wat pragmatischer, grote kans dat je stof minder gaat zien op het witte interieur, daar had ik altijd veel last van bij mijn zwarte interieur. Verder is het een lease auto voor mij, dus vanuit dat perspectief is voor mij het vooral een ervaring om te kijken wat ik van 'wit' vindt, en de problemen die erbij horen.

Daar komt bij dat ik ik als alleenstaande geen gezin heb die intensief gebruik gaat maken van de andere stoelen. Dat gezegd hebbende, ik zag op verschillende plekken dat het prima schoon te maken is. Dus dat in combinatie met lease maakt dat ik dacht, ik ga het gewoon proberen. Die zwarte stoelen hebben ook vaak wel eens een vlek die moeilijker eruit is te krijgen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pollux89
CombatHermit schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:32:
[...]

Ik heb jaren zwarte interieur gehad, maar toen ik in het interieur zat met wit vond ik het heel erg aanspreken. Het geeft een fris en meer heldere uitstraling waar ik een positief gevoel van kreeg. De auto heeft natuurlijk ook veel zonlicht met het glazen dak, dus dan is denk ik dat wit (wat meer gebroken, dan strak wit is) ook mooier.

Op gebied van onderhoud ben ik wat pragmatischer, grote kans dat je stof minder gaat zien op het witte interieur, daar had ik altijd veel last van bij mijn zwarte interieur. Verder is het een lease auto voor mij, dus vanuit dat perspectief is voor mij het vooral een ervaring om te kijken wat ik van 'wit' vindt, en de problemen die erbij horen.

Daar komt bij dat ik ik als alleenstaande geen gezin heb die intensief gebruik gaat maken van de andere stoelen. Dat gezegd hebbende, ik zag op verschillende plekken dat het prima schoon te maken is. Dus dat in combinatie met lease maakt dat ik dacht, ik ga het gewoon proberen. Die zwarte stoelen hebben ook vaak wel eens een vlek die moeilijker eruit is te krijgen. 8)
Als alleenstaande had ik het ook wel geweten! Hier betreft het ook een lease dus zou het eventueel wel aandurven. Er is overigens ook een actieve community (3000+ leden) op Discord mocht je dat interessant vinden --> https://discord.gg/6BzmqfZaAf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:36
Ik zit bijna op 4 jaar met een Ioniq5 met wit interieur en 2 kinderen van nu 8 en 7 (en echt niet netjes :) ).
Maar hier geen enkel probleem met schoonhouden (zonder dat ik dit maandelijks doe, even doekje erover als het toch echt weer tijd is om binnenkant een beetje te reinigen).
Vandaar nu ook weer voor wit gekozen bij de G6, vind ik persoonlijk zoveel mooier en ruimtelijker. Nu nog wachten tot december...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Xpeng Global: "P7+ [...] on European streets later this year"

https://www.instagram.com/reel/DMFRtcFovOk/?hl=en

Dat zou wat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilol
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:34
Ik zit inmiddels een tijdje mee te lezen (en heb een redelijk deel terug gelezen) van dit mooie topic vol ervaringen. Eind van dit jaar moet ik een nieuwe zakelijke leaseauto uitzoeken en kijk naar de Xpeng G9 Performance. Op dit moment rij ik in een Lynk & Co 01 wat lekker rijd maar echt dramatische software heeft (Android auto draadloos koppelen duurt regelmatig 5 min of langer).

Heb inmiddels 2x in de Xpeng G9 gereden, zowel de LR als de Performance en heb mijn oog laten vallen op de performance voor de luchtvering en de optie voor de mat groene lak. Nu heb ik nog een aantal vragen waar hopelijk enkele van jullie mee kunnen helpen als ervaringsdeskundigen.

1. Wat is jullie ervaring met de software en specifiek de koppeling met Android Auto (of Apple Carplay)? Heb dit tijdens de proefritten wel getest en werkte erg goed. Zag ook al dat Xpeng heel veel updates uitbrengt die ook echt zaken verbeteren wat goed is om te lezen.

2. Zoals hierboven beschreven ben ik aan het kijken naar de G9 met de mat groene lak. Hoor wisselende verhalen over matte lak (m.b.t. wasstraat, schoonhouden, krassen etc). Bij de Xpeng garage in Breukelen zeiden ze dat ze een "glas coating" kunnen aanbrengen. Ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft (en met matte lak in het algemeen)

3. Bij mijn werkgever heb ik redelijk vrije keuze qua leasemaatschappij (we werken er met meerdere). Op dit moment heb ik een offerte van Dutchlease (48 maanden, 30.000 KM/jaar) voor €1.676. Welke zakelijke lease maatschappij gebruiken jullie? En welke komt voordelig uit de vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Hilol schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:27:
Ik zit inmiddels een tijdje mee te lezen (en heb een redelijk deel terug gelezen) van dit mooie topic vol ervaringen. Eind van dit jaar moet ik een nieuwe zakelijke leaseauto uitzoeken en kijk naar de Xpeng G9 Performance. Op dit moment rij ik in een Lynk & Co 01 wat lekker rijd maar echt dramatische software heeft (Android auto draadloos koppelen duurt regelmatig 5 min of langer).

Heb inmiddels 2x in de Xpeng G9 gereden, zowel de LR als de Performance en heb mijn oog laten vallen op de performance voor de luchtvering en de optie voor de mat groene lak. Nu heb ik nog een aantal vragen waar hopelijk enkele van jullie mee kunnen helpen als ervaringsdeskundigen.

1. Wat is jullie ervaring met de software en specifiek de koppeling met Android Auto (of Apple Carplay)? Heb dit tijdens de proefritten wel getest en werkte erg goed. Zag ook al dat Xpeng heel veel updates uitbrengt die ook echt zaken verbeteren wat goed is om te lezen.

2. Zoals hierboven beschreven ben ik aan het kijken naar de G9 met de mat groene lak. Hoor wisselende verhalen over matte lak (m.b.t. wasstraat, schoonhouden, krassen etc). Bij de Xpeng garage in Breukelen zeiden ze dat ze een "glas coating" kunnen aanbrengen. Ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft (en met matte lak in het algemeen)

3. Bij mijn werkgever heb ik redelijk vrije keuze qua leasemaatschappij (we werken er met meerdere). Op dit moment heb ik een offerte van Dutchlease (48 maanden, 30.000 KM/jaar) voor €1.676. Welke zakelijke lease maatschappij gebruiken jullie? En welke komt voordelig uit de vergelijking?
> 2. Zoals hierboven beschreven ben ik aan het kijken naar de G9 met de mat groene lak. Hoor wisselende verhalen over matte lak (m.b.t. wasstraat, schoonhouden, krassen etc). Bij de Xpeng garage in Breukelen zeiden ze dat ze een "glas coating" kunnen aanbrengen. Ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft (en met matte lak in het algemeen)

Ik ga gewoon door de wasstraat, niet vaker dan 1x per week. En ik kies eigenlijk alleen het goedkoopste programma, omdat daar dan geen wax behandeling bij zit (wat niet goed is voor matte lak, omdat wax juist laat shinen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00

Mijn ervaring is dat je beter de ingebouwde navigatie en entertainment apps kunt gebruiken. Ook omdat Android Auto en Apple Carplay van zichzelf al behoorlijk beperkt zijn in functionaliteit. De ingebouwde navigatie werkt prima voor de meeste omstandigheden en is beter geïntegreerd dan AA en CP. AA en CP brengen vooral meerwaarde bij auto's die een beperkte functionaliteit bieden voor navigatie en media. Xpeng leunt duidelijk meer op de eigen software, die nu behoorlijk goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shyne
  • Laatst online: 20:12
Laatst een G6 LR besteld in Stellar purple maar krijg nog even niet door wanneer de eerste geleverd gaan worden .
Iemand hier al achter gekomen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoipimniet
Na lang tobben heb ik gisteren de G6 SR besteld. Kijk ernaar uit!

Is er hier een leaserijder die een aftermarket frunk heeft geïnstalleerd? Enig idee of je daar gezeik mee krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Shyne schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:59:
Laatst een G6 LR besteld in Stellar purple maar krijg nog even niet door wanneer de eerste geleverd gaan worden .
Iemand hier al achter gekomen ?
Deze kleur in het echt gezien? Met wit interieur lijkt me dat wel wat, maar twijfel of de schwung er niet snel van af is of dat het toch te paars is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15-09 19:17

Mijn ervaring is dat het een geweldige kleur is, echter als er een krasje op komt is deze er niet uit te halen. En idd dan is een qoating een goeie optie al zou ik daar ook mee oppassen. Als je niet tegen krassen en degelijk kunt zou ik eerlijk gezegd een andere kleur nemen of de auto in die kleur wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilol
roel00 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:41:
[...]

Mijn ervaring is dat je beter de ingebouwde navigatie en entertainment apps kunt gebruiken. Ook omdat Android Auto en Apple Carplay van zichzelf al behoorlijk beperkt zijn in functionaliteit. De ingebouwde navigatie werkt prima voor de meeste omstandigheden en is beter geïntegreerd dan AA en CP. AA en CP brengen vooral meerwaarde bij auto's die een beperkte functionaliteit bieden voor navigatie en media. Xpeng leunt duidelijk meer op de eigen software, die nu behoorlijk goed is.
Wat is jouw (of jullie als andere ook willen reageren) ervaring met de ingebouwde navigatie in combinatie met verkeersinformatie / omleidingen bij file? Goede ervaringen met Google Maps wat dat betreft namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilol
jesse! schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:21:
[...]

> 2. Zoals hierboven beschreven ben ik aan het kijken naar de G9 met de mat groene lak. Hoor wisselende verhalen over matte lak (m.b.t. wasstraat, schoonhouden, krassen etc). Bij de Xpeng garage in Breukelen zeiden ze dat ze een "glas coating" kunnen aanbrengen. Ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft (en met matte lak in het algemeen)

Ik ga gewoon door de wasstraat, niet vaker dan 1x per week. En ik kies eigenlijk alleen het goedkoopste programma, omdat daar dan geen wax behandeling bij zit (wat niet goed is voor matte lak, omdat wax juist laat shinen)
Goed om te horen dat dit dus gewoon kan! Over de wax behandeling had ik ook gelezen inderdaad. En heb jij met of zonder glas coating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilol
ferminem schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:25:
[...]
Mijn ervaring is dat het een geweldige kleur is, echter als er een krasje op komt is deze er niet uit te halen. En idd dan is een qoating een goeie optie al zou ik daar ook mee oppassen. Als je niet tegen krassen en degelijk kunt zou ik eerlijk gezegd een andere kleur nemen of de auto in die kleur wrappen.
Ben op zich niet zo bang voor krasjes, ben zuinig op de auto. Het enige wat ik niet ga doen is elke week met de hand de auto schoonmaken omdat anders de lak er niet meer uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
Hilol schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:50:
[...]
Wat is jouw (of jullie als andere ook willen reageren) ervaring met de ingebouwde navigatie in combinatie met verkeersinformatie / omleidingen bij file? Goede ervaringen met Google Maps wat dat betreft namelijk.
De verkeersinformatie is ongeveer gelijk aan die van Google, maar lijkt iets later binnen te komen. Alleen Waze lijkt over veel nauwkeuriger informatie te beschikken. Het omleiden bij file reageert bij de ingebouwde navigatie al op een paar minuten tijdswinst, wat in de praktijk dus eigenlijk vaak juist minder goed uitpakt. Xpeng is hiervan op de hoogte. Ik verwacht dat dit dan ook binnenkort wel een update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Ik heb even gekeken bij Dutch Lease, ik vind de informatie mbt de voertuigen wat verwarrend, weet je zeker dat je de 2025 variant krijgt?

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Hilol schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:50:
[...]
Niks haalt het bij google maps natuurlijk. Die liggen nog mijlenver voor op de concurrentie, al is tomtom natuurlijk ook geen flauwe speler in de markt. File informatie loopt in mijn beleving 5 to 15 minuten achter.

Ik ben al diverse fouten tegengekomen in mijn 'hometown'. Denk aan eenrichtingsverkeer welke nog niet opgenomen is, of een doodlopende straat die bij hun wel 'doorloopt'.
Via https://www.tomtom.com/mapshare/tools/new/mapshare/ kan je die fouten overigens doorgeven. Ik heb 6 'reports' open staan. Nu 's kijken hoe snel ze dat verwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shyne
  • Laatst online: 20:12
FJP84 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:21:
[...]

Deze kleur in het echt gezien? Met wit interieur lijkt me dat wel wat, maar twijfel of de schwung er niet snel van af is of dat het toch te paars is.
Nee . Maar ik hou wel van een beetje kleur . De vorige had ik in oranje besteld als die er nog was 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 20:48
Shyne schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:00:
[...]

Nee . Maar ik hou wel van een beetje kleur . De vorige had ik in oranje besteld als die er nog was 8)
Heb op een ander forum gelezen dat er een paarse G6 bij een dealer in Nederland is/was op Deens kenteken. Diegene heeft hem heel kort mogen zien en was meteen verkocht. Dacht dat ze later deze maand daadwerkelijk in de showroom gaan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilol
Nowhereman schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:30:
[...]

Ik heb even gekeken bij Dutch Lease, ik vind de informatie mbt de voertuigen wat verwarrend, weet je zeker dat je de 2025 variant krijgt?
Als ik in mijn offerte kijk gaat het inderdaad om de nieuwe versie. Heb daarin namelijk gekozen voor de Coffee Nappa leather stoelen, die alleen in het 2025 model zit, en die staat op de offerte. Daarnaast de nieuwe prijs van ~76000 inclusief het audio pakket etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterblank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:26
FJP84 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:21:
[...]

Ik heb de nieuwe G6 in Frankrijk gezien tijdens de Europese launch, hij is niet echt "paars", meer een grijs met een paars/roze shine erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterblank
hoipimniet schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:11:
Na lang tobben heb ik gisteren de G6 SR besteld. Kijk ernaar uit!

Is er hier een leaserijder die een aftermarket frunk heeft geïnstalleerd? Enig idee of je daar gezeik mee krijgt?
Ik heb al snel na ontvangst van mn G6 de frunk erin gelepeld, nooit iets over gehoord.
overigens ook niet over dat ik alle emblemen heb vervangen voor zwarte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
peterblank schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 23:56:
[...]

Ik heb de nieuwe G6 in Frankrijk gezien tijdens de Europese launch, hij is niet echt "paars", meer een grijs met een paars/roze shine erin.
Dank, dan tzt in het echt bekijken om te kijken of ik het niet te zoetsappig vind 😄. Wel eens wat anders zo'n kleur. Bij de New P7 noemt Xpeng het de Romantic style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik zag iemand een rubberen mat van de Enyaq in de Zeekr 7x liggen. Dan zie je dat de ruimte daar behoorlijk wat breder en iets dieper is. Enyaq is voornamelijk wat ruimtelijker in de hoogte. Heeft iemand hier bij de G6 een zelfde soort vergelijking gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:36
peterblank schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 23:57:
[...]

Ik heb al snel na ontvangst van mn G6 de frunk erin gelepeld, nooit iets over gehoord.
overigens ook niet over dat ik alle emblemen heb vervangen voor zwarte.
Heb je een link welke je gekocht hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
BramT schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:44:
[...]

Niks haalt het bij google maps natuurlijk. Die liggen nog mijlenver voor op de concurrentie, al is tomtom natuurlijk ook geen flauwe speler in de markt. File informatie loopt in mijn beleving 5 to 15 minuten achter.

Ik ben al diverse fouten tegengekomen in mijn 'hometown'. Denk aan eenrichtingsverkeer welke nog niet opgenomen is, of een doodlopende straat die bij hun wel 'doorloopt'.
Via https://www.tomtom.com/mapshare/tools/new/mapshare/ kan je die fouten overigens doorgeven. Ik heb 6 'reports' open staan. Nu 's kijken hoe snel ze dat verwerken.
Er gaat werkelijk niets boven TomTom Go op smartphone wat betreft files, flitsers ook mobiele en wegafsluitingen
Ik ben taxichauffeur en zit 9 uur per dag in de auto en TomTom is waanzinnig.

Zo kan je instellen dat hij alleen bij snelheids cameras mag piepen ls ik daadwerkelijk te hard rijdt.
Ook laat ik m niet automatisch een andere snellere route pakken...hij moet t eerst voorstellen en tonen,want ik wil niet de snelweg af voor 1 Minuut tijdswinst.

Maar handigste is natuurlijk dat de auto zn eigen navigatie dit ook kan, want met lange ritten en laadplan is veel handiger natuurlijk maar ikzelf heb dat probleem niet.

Maar ik zag afgelopen week een G6 rijden...kolere wat een vette auto zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterblank
amw82 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:37:
[...]

Heb je een link welke je gekocht hebt?
https://nl.aliexpress.com...V0Se&gatewayAdapt=glo2nld

Deze heb ik gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Hilol schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:51:
[...]

Goed om te horen dat dit dus gewoon kan! Over de wax behandeling had ik ook gelezen inderdaad. En heb jij met of zonder glas coating?
Ik heb zonder coating, en alles ziet er na bijna 2 jaar nog netjes uit.
Al zal je vast wel micro krasjes zien etc, maar dat heb je altijd met een wasstraat.. Een auto moet ook gewoon gebruikt worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
YouTube: 🚀 XOS 5.8 MASSIVE Update! XPeng Just Added a Ton of New Features!

Grote update?

Ik heb zelf geen xpeng ;)

Verbeterde ACC met hogere bochten snelheid
Vloeiender afremmen
Betere Airco control
Meerdere bluetooth telefoon instellingen
Betere radio DAB
Digitale achteruit spiegel automatisch uit bij openen kofferbak
Meer voice commands
Andere achteruit wisser snelheden
Betere weergave laadpalen en betere filters tonen snelladers

Ik zie trouwens dat deze YouTuber die ik niet ken, zeer veel videos heeft over xpeng G6 met uitleg

[ Voor 55% gewijzigd door Ferry34 op 05-08-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Ferry34 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:29:
YouTube: 🚀 XOS 5.8 MASSIVE Update! XPeng Just Added a Ton of New Features!

Grote update?

Ik heb zelf geen xpeng ;)

Verbeterde ACC met hogere bochten snelheid
Vloeiender afremmen
Betere Airco control
Meerdere bluetooth telefoon instellingen
Betere radio DAB
Digitale achteruit spiegel automatisch uit bij openen kofferbak
Meer voice commands
Andere achteruit wisser snelheden
Betere weergave laadpalen en betere filters tonen snelladers

Ik zie trouwens dat deze YouTuber die ik niet ken, zeer veel videos heeft over xpeng G6 met uitleg
Hij heeft zich bedacht en wil deze informatie toch niet zo graag delen met de rest van de wereld ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdIrEd-gybXun25r7UI2TWOscSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zsVLLGaqYBixduSXobqzO9GA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
bebopper schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:50:
[...]

Hij heeft zich bedacht en wil deze informatie toch niet zo graag delen met de rest van de wereld ;)

[Afbeelding]
Op vraag van Xpeng ;)
Info uit beta die iets te snel gedeeld werd... komt nog wel door...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xpenger
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-09 15:08
De onthulling van de nieuwe P7 wordt vandaag een feit.Hij wordt al de mooiste sedan van gans China genoemd.Deze wagen zullen veel monden laten openvallen.Hopelijk ook snel te koop hier bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
bebopper schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:50:
[...]

[Afbeelding]
Niet helemaal waar.. Hij wil het juist heel graag delen.
Maar xpeng is nogal onduidelijk geweest met de release notes en deze release.. Het was niet duidelijk dat het om een beta ging waarvan de release notes niet naar buiten gebracht mochten worden.
Dus een aantal mensen / groepen hebben het verzoek vanuit xpeng hq gekregen om dit voor nu te verwijderen / niet te delen.

Zodra de final release er is, zal er weer van alles gedeeld (mogen) worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter_S
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 13:10
xpenger schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:56:
De onthulling van de nieuwe P7 wordt vandaag een feit.Hij wordt al de mooiste sedan van gans China genoemd.Deze wagen zullen veel monden laten openvallen.Hopelijk ook snel te koop hier bij ons.
Ik wacht eigenlijk op de G7. Iemand enig idee wanneer we die in NL mogen verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xpenger
De G7 wordt verwacht in de tweede helft van de zomer in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

jesse! schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:28:
[...]

Niet helemaal waar.. Hij wil het juist heel graag delen.
Maar xpeng is nogal onduidelijk geweest met de release notes en deze release.. Het was niet duidelijk dat het om een beta ging waarvan de release notes niet naar buiten gebracht mochten worden.
Dus een aantal mensen / groepen hebben het verzoek vanuit xpeng hq gekregen om dit voor nu te verwijderen / niet te delen.

Zodra de final release er is, zal er weer van alles gedeeld (mogen) worden
Ja, dat snap ik natuurlijk ook wel, vandaar ook die smiley met die knipoog achteraan de zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
xpenger schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:51:
Sorry, maar bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 20:48
xpenger schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:56:
Hier een (spaanse) live feed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpenger
Op Zeven minuten tijd tienduizend pre-orders binnen van de nieuwe P7.Dat belooft voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Dit jaar nog, of tweede helft zomer 2026?

Ik kwam dit nog tegen mbt de Next P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
YouTube: This Is Not A Concept - XPeng P7 Static Review

Wat een gaaf ding zeg, design is echt een keer helemaal wat anders, gaat een opvallende verschijning zijn op de weg. ‘Echte’ lancering opeens eind augustus? Half jaar later in NL te bestellen, zomer 26 rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 21:29
Dat zou super zijn was aan het wachten op de update van de G6 maar nu de G7 geïntroduceerd is heb ik mijn zinnen hierop gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
Deze zomer of de zomer van 2026? Bron?
Pagina: 1 ... 51 ... 53 Laatste