Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-04 21:37
Bassie1992 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:41:
[...]
Van 15:00 tot 16:00. Ik hoop dat de G6 er in meerdere kleuren staat, zodat ik die knoop ook door kan hakken. Wat vind jij op voorhand de mooiste kleur?
Dan gaan we elkaar niet tegenkomen, evenwel veel succes met je keuze.
De M3 heeft nooit op mijn lijstje gestaan na 5 jaar M3 rijden, in de basis een fijne auto met solide software, echter bouwkwaliteit was beneden niveau en het interieur vol harde plastic en veel interieurlawaai.
De Highland is beslist een stuk beter, maar nog steeds veel harde plastics, het zou voor mij te weinig veranderen tov de huidige M3, terwijl ik ca. 5x het maandbedrag zou moeten betalen.

De Xpengs vind ik luxer en fijner rijden, na een proefrit met de P7 was ik eigenlijk verkocht, terwijl de Xpeng showroom echt per toeval heb bezocht, onderweg naar BYD kwamen we tijd tekort en besloten 'even een kijkje te gaan nemen' in Breukelen om 17:20, tien minuten gereden.

De G6 vind ik qua model minder fraai, maar dat ligt aan het SUV model, ik vind een sedan echt meer in balans. De Y van Tesla vind ik uit proportie en eigenlijk alleen in zwart nog wel wat hebben. Hetzelfde geld in mindere mate voor de G6, die zou ik in het zwart kiezen. In Breukelen staat een oranje, zeer fel... ik vind het wel wat hebben, maar is zeker smaak. In Badhoevedorp (15 min verderop) stonden oranje, donker en lichtgrijs. Wit rijdt staat ook in Nederland, zwart heb ik echter nog niet kunnen ontdekken (helaas).
De zwarte lijst om de wielkast vind ik minder geslaagd en valt bij een zwarte carrosserie weg.

Voor de P7, groen, donkergrijs, wit of zwart, alles staat hem, alleen zilver doet het niet bijzonder op de auto.
Bij de P7 doet het contrast tussen lakkleur en hoogglans kunststof delen het erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 20:45
Bij de G6 spreekt mij met sowieso de keuze voor het witte interieur de kleuren wit en zwart het meeste aan. In de video's die ik zie heeft zilver ook wel iets, maar toch net niet en grijs vind ik net nog te licht, die zou ik een tintje donkerder mooier hebben gevonden. Eens met die zwarte details boven de wielkasten (en de koplamp units, met zwart ballen die contrasterende onderdelen weg, ik zou het in het echt moeten zien.

Renault Scenic E-tech staat ook hoog op de lijst. Totaalpakket van de Xpeng G6 en het super strakke interieur daar spreken mij meer aan, met als de mogelijkheid voor een elektrische trekhaak. Heb ik nu ook. Ook als gebruik ik het weinig, het is wel heel erg relaxed.

[ Voor 24% gewijzigd door FJP84 op 06-06-2024 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 00:16
FJP84 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:06:
Bij de G6 spreekt mij met sowieso de keuze voor het witte interieur de kleuren wit en zwart het meeste aan. In de video's die ik zie heeft zilver ook wel iets, maar toch net niet en grijs vind ik net nog te licht, die zou ik een tintje donkerder mooier hebben gevonden. Eens met die zwarte details boven de wielkasten (en de koplamp units, met zwart ballen die contrasterende onderdelen weg, ik zou het in het echt moeten zien.

Renault Scenic E-tech staat ook hoog op de lijst. Totaalpakket van de Xpeng G6 en het super strakke interieur daar spreken mij meer aan, met als de mogelijkheid voor een elektrische trekhaak. Heb ik nu ook. Ook als gebruik ik het weinig, het is wel heel erg relaxed.
Ik zou absoluut voor de witte bekleding gaan, vond ik persoonlijk er mooier uitzien dan de zwarte bekleding.
Ik ga als het de G6 gaat worden voor witte bekleding en witte lak. Zwarte lak zie je te snel de lichte swirls in de lak.
Weet trouwens niet of het klopt maar kreeg tijdens het kijken in Badhoevedorp te horen dat de eerste batch in Augustus komt allemaal zonder trekhaak zijn.
En als je met trekhaak besteld dat de levertijd dus langer is.

Ik ga zaterdag proefrit maken met de Scenic en dan op 1 juli met de G6.
Peugeot E-3008 viel bij het bekijken snel af, wat een krap interieur als je iets groter bent dan 1.85m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Stephan_haarlem schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:30:
[...]
Ik zou absoluut voor de witte bekleding gaan, vond ik persoonlijk er mooier uitzien dan de zwarte bekleding.
Ik ga als het de G6 gaat worden voor witte bekleding en witte lak. Zwarte lak zie je te snel de lichte swirls in de lak.
Weet trouwens niet of het klopt maar kreeg tijdens het kijken in Badhoevedorp te horen dat de eerste batch in Augustus komt allemaal zonder trekhaak zijn.

Peugeot E-3008 viel bij het bekijken snel af, wat een krap interieur als je iets groter bent dan 1.85m.
De witte bekleding in de G6 geeft het interieur wat meer dynamiek, voor de G6 is bewust gekozen voor kosten reducerende maatregelen, in tegenstelling to de G9 en P7 zijn er veel minder contrasterende interieurdelen gebruikt, grotere vlakken en meer harde plastics. Het interieur in zwart, gebruikelijk mijn voorkeur, maakt de wagen saai en beslist minder premium. Wit... ik heb het nooit echt fraai gevonden, in de G6 werkt het echter beter dan zwart.

De trekhaak problemen waren er ook bij Tesla destijds, ook bij de huidige BYD's problemen met certificering op de Seal en Seal U.

De Scenic heb ik bekeken bij een plaatselijke dealer toen ik één van onze bedrijfswagens voor onderhoud bracht, enorm veelzijdige auto. Wordt de ultieme gezinswagen genoemd, maar best wel een saaie keuze ook. Overigens denk ik net zo over de Enyaq, ze hebben alles wat een mens wenst van een auto, behalve uitstraling, opties op dergelijke wagens zijn vaak nodig om tot hetzelfde niveau als Xpeng te komen waarbij ze vaak duurder uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:23
Het interieur is ook niet echt wit wit, maar een beetje grijs, mooier imo.
Echter het showroom model was al schmutzig, dat gaat met (mijn) kinderen niet lang mooi blijven, zeker niet met schoenen tegen de achterkant.
Veel andere merken hebben bij "witte" bekleding de achterkant van de stoel wel zwart, lijkt mij praktischer.

Hierdoor ben ik eigenlijk verplicht om voor zwart te gaan, maar dan wellicht met de oranje buitenkant >:)

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 06-06-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
mitsumark schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:15:
Het interieur is ook niet echt wit wit, maar een beetje grijs, mooier imo.
Echter het showroom model was al schmutzig, dat gaat met (mijn) kinderen niet lang mooi blijven, zeker niet met schoenen tegen de achterkant.
Veel andere merken hebben bij "witte" bekleding de achterkant van de stoel wel zwart, lijkt mij praktischer.

Hierdoor ben ik eigenlijk verplicht om voor zwart te gaan, maar dan wellicht met de oranje buitenkant >:)
Klopt wel, de stoelen in mij huidige Tesla zijn aan de achterzijde hard plastic, met in de midden steekzakken in zwart kunstleer. Het harde plastic is overigens niet zaligmakend omdat dit gemakkelijker krassen achterlaat.

Ook bij de (sneeuw-) witte Tesla interieurs lees ik wel wat berichten over vervuilen en verkleuren van de lichte bekleding, bovendien reflecteert het nogal in de zon doordat in de Tesla ook het dash spierwit is.

Het toevoegen van rood stiksel zoals in de P7 had wonderen voor het zwarte interieur in de G6 kunnen doen, het is hoe dan ook van een hoger niveau dan de Tesla Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:52
Heeft er toevallig iemand hier al echte cijfers van verbruik van de G9 performance bij 100 en 130 km/u want die Noorse test is toch weer anders dan hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-05 20:51
dwadj schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:49:
Heeft er toevallig iemand hier al echte cijfers van verbruik van de G9 performance bij 100 en 130 km/u want die Noorse test is toch weer anders dan hier....
Ligt heel erg aan de temperatuur.
130 kom ik aan zo'n 25kWh/100km
100 denk ik zo'n 20

In de winter was het al snel 30-35.

Maar dat is een beetje uit mn hoofd van wat ik af en toe zie als ik kijk. Heb het niet bewust gemeten.
Misschien dat je met 100 wel onder de 20 al uitkomt, en richting de 18 gaat of misschien nog lager.
Maar ik rijd niet vaak 100kmph voor een langere tijd

[ Voor 13% gewijzigd door jesse! op 06-06-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-05 16:49
dwadj schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:49:
Is inderdaad een enorm verschil tussen winter en zomer. Ik kom nu na laden tot 90% richting 540 km. (rijdt wel als een ouwe taart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-10-2024
mitsumark schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:52:
[...]

Vanwaar niet meer op de shortlist?
Kia bungelt bij mij ook losjes onderaan de shortlist vanwege kleine kofferruimte, meeste andere eigenschappen lijken me "perfect", maar de Skoda staat omwille de kofferruimte juist nog wel in mn top 3.
Ik vind de Skoda een mooie auto, maar zodra ik hier opties kies en sportievere velgen kies, kom ik rond de 50k uit, wat me door de bijhorende hogere eigen bijdragen al snel 100 euro netto meer kost dan de model 3. Daarnaast voelt de software in de auto "oud" en traag aan. Wellicht moet ik de Enyag toch een eerlijke kans geven als de G6 niet aan mijn verwachtingen voldoet.

Gevoelsmatig is dit ook een klote jaar om een nieuwe auto uit te kiezen. Zowel de Enyag, als de model Y en de Kia EV6 komen komend jaar met een grote update.

Luxeproblemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
jesse! schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:56:
[...]

Ligt heel erg aan de temperatuur.
130 kom ik aan zo'n 25kWh/100km
100 denk ik zo'n 20

In de winter was het al snel 30-35.

Maar dat is een beetje uit mn hoofd van wat ik af en toe zie als ik kijk. Heb het niet bewust gemeten.
Misschien dat je met 100 wel onder de 20 al uitkomt, en richting de 18 gaat of misschien nog lager.
Maar ik rijd niet vaak 100kmph voor een langere tijd
Mmm ok thx,

Dacht toch dat ie wat zuiniger was, als ik zo de Noorse en Deense testen bekijk, maar dat blijkt dan toch wat tegen te vallen ...
Ik heb ook wel interesse in een Performance met Premium pack, maar geen android auto, noch Apple carplay, en dan is er nog het issue van het max gewicht 2800 kg, maar leeg weegt ie al 2430 dus ja er is veel plaats maar wij als niet Chinezen wegen toch gem. meer, waardoor het hele gezin van 5 eigenlijk niet mee kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
kosternet schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:05:
[...]

Is inderdaad een enorm verschil tussen winter en zomer. Ik kom nu na laden tot 90% richting 540 km. (rijdt wel als een ouwe taart)
Euh met de Awd Performance...?
Bergaf en wind mee :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
dwadj schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:11:
[...]

Mmm ok thx,

Dacht toch dat ie wat zuiniger was, als ik zo de Noorse en Deense testen bekijk, maar dat blijkt dan toch wat tegen te vallen ...
Ik hoop niet dat je de cijfers van jesse betrouwbaarder/realistischer opvat dan die van de echte tests..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassie1992
Voor de geïnteresseerde; deze foto's kreeg ik doorgestuurd vanuit Xpeng Badhoevedorp. Helaas hebben ze daar niet de kleuren zwart en donkergrijs staan.

Jammer dat de kleuren wel wat saai zijn. Oranje vind ik wat te heftig, en de rest is wat saai. De kleur Shadow Green van de BYD Seal vind ik bijvoorbeeld fantastisch.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdynjDFUDqK6wbJBO2oYohUV814=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i85wbELXP7SiaDWQW9Mlju2j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjMTNzsc2DmIkXqca5tEfYcepqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AijqMrZPHJxsbgvN5pLdwps.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Bassie1992 op 06-06-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Bassie1992 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:30:
Voor de geïnteresseerde; deze foto's kreeg ik doorgestuurd vanuit Xpeng Badhoevedorp. Helaas hebben ze daar niet de kleuren zwart en donkergrijs staan.

Jammer dat de kleuren wel wat saai zijn. Oranje vind ik wat te heftig, en de rest is wat saai. De kleur Shadow Green van de BYD Seal vind ik bijvoorbeeld fantastisch.
Is je foto 1 pixel groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Bassie1992 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:30:

Jammer dat de kleuren wel wat saai zijn. Oranje vind ik wat te heftig, en de rest is wat saai. De kleur Shadow Green van de BYD Seal vind ik bijvoorbeeld fantastisch.
Twee weken terug stonden er oranje, donker en lichtgrijs in Badhoevedorp, met zowel wit als zwarte bekleding.
De pastel tinten van Byd op de Seal, maar ook het kleurenpalet van Nio zijn inderdaad prachtig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassie1992
Mijn fout. Schijnbaar had ik ze nog in moeten voegen. Ik ben nog nieuw hier :D

Ik heb mijn vorige reactie aangepast en de foto's staan er nu wel in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elviz83
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-04 09:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THzwaOdrs20JHfzhaQSKEnva0TM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIGBTi0FpLZQ02vr8UqD05R8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Slbaqm7JFiAM2oBIpY-wl8tW_yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WX2eAsIv3clNwJ0NSxkMp90S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_BcNrym3UCtRDPcrmQLOXUl6KY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZAY2qIlQxDdHg7RLQb4XyHO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1SbJov6_I6r-i47pqDC9Qludjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvbdugrdBJwZJsu8ELjn2uAJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQj-N2HahK9s7g2M-DO2vMEy0Vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBidWoID5lZPZ5rwwMSiWvdR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZCSIZhhjAwvfVI6GpOafTQSrIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bC47qxTsAEuG2rz7Yin164A1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Dat is de locatie in Breukelen met donkergrijs, wit en oranje, in Badhoevedorp zag ik ook nog een licht grijze (zilver). Twee weken terug stond er alleen een oranje in de showroom (voor zover ik kon zien).

De keuze is reuze, jammer dat er geen zwarte te bewonderen is, wel fijn dat ze nu ook buiten staan, dat geeft toch een beter beeld dan in een showroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-03 15:51
Grotbewoner schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:18:
https://www.motor.no/bil/...sten-sommeren-2024/276263

De G6 scoorde plek 3 in de zomer-rangetest in Noorwegen met -3.5% onder WLTP.

Net als de G9 destijds een goede score dus.

Van de top 6 zijn 4 wagens Chinees, valt me dan op.

En de ID7 scoort -22%... En zelfs de Taycan ook -20%.
Bjorn Nyland heeft in lange een video (die ik niet meer kan vinden) deze jaarlijkse test bekritiseerd. Zijn grootste bezwaar is dat ze richting een hoogvlakte rijden. De eerste paar honderd kilometer is gemiddeld flink bergop. De auto's die de hoogvlakte halen (grotere accu) hebben in verhouding veel betere resultaten aangezien ze met de laatste procenten energie vlak/bergaf kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-05 16:11
Matn61 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:07:
[...]

Hoe laat 12 juni....? Ik heb een proefrit voor 9 uur staan.

Bij mij gaat tussen P7 of G6....tot nu, ook na bezichtigen, voorkeur voor de P7, mijn kinderen zijn dan ook reeds volwassen en ruimte is niet persé een issue. Banale zaken als standaard premium audio en carplay maken voor mij de G6 toch nog een kleine twijfel. Ik ben geen fan van de zitposities in SUV's, ik vind dat minder relaxed rijden. Ik moet nog diep nadenken over de dure audio update op de P7.

De opties op BMW, Audi, Mercedes, Mini, Skoda maken ze snel veel duurder dan een reeds complete Xpeng. Opties op een Tesla zijn overigens ook duur.
Mijn onderbuik gevoel zegt dat de P7 een "verloren" kindje wordt. Dat die niet of minder zal meegaan met de feature updates zoals de G9 of G6.

Check even de verkoopcijfers van de P7, als die niet zo geweldig zijn in China en buiten China dan is er een risico dat ze dit model langzaam uitfaseren. Ik denk dat je met de G6 en G9 een toekomstbestendiger auto hebt dan de P7, maar he dat is mijn onderbuik gevoel. Geen feiten die dit onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
von Reet schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:57:
Proefrit gedaan in G9, mooie auto maar ik vind het kwa rijden een beetje zompig en log ding. Mooi van binnen, dat wel. Hij brengt kwa rijden gewoon geen lach op mijn gezicht, ik erger me juist. Daar baal ik van want ik had me erop verheugd. De afgelopen jaren een Tesla heeft de lat gewoon te hoog gelegd, die reageert erg fijn op het gas en stuur (quick and nimble). Voor anderen kan dit wel de juiste keuze zijn, wel een heerlijke auto voor lange afstanden als de software goed uitontwikkeld is.

Tomtom navi in de nieuwe versie en apple carplay zal de boel wel verbeteren kwa infotainment.
JoostvdB1974 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:12:
[...]

Heb 5 jaar een model 3 en herken helemaal wat je zegt over de Tesla. Uitgebreid gekeken en geprobeerd met de G9, maar uiteindelijk kreeg ik teveel een 'slagschip' gevoel bij deze auto. Rijdt bij lange na niet zo strak als de Tesla, voelde me er gewoon niet prettig in. Hoewel het verder een prima auto is met een uitstekende afwerking. Ik heb overigens uiteindelijk een Zeekr 001 besteld.
Ik heb nog nooit in een M3 gereden, enkel in de showroom bekeken en in gezeten. Instappen is laag, erg laag t.o.v de G9. Denk je niet dat elke SUV jullie het gevoel geven van slagschip vanwege de rijhoogte van de M3?

Zou een BMW i4 of een ander lage auto beter geschikt zijn voor jullie. Een lage auto biedt altijd meer gevoel en heeft een strakkere weglegging dan zo'n groot log apparaat als een SUV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Stephan_haarlem schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:30:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar het vergelijk tussen de Xpeng G6 en de Scenic. Zou bij mij tzt zomaar eens tussen deze twee kunnen gaan. Maar ik heb nog even dus wie weet komen er nog wat nieuwe opties bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
peak schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:28:
[...]
Mijn onderbuik gevoel zegt dat de P7 een "verloren" kindje wordt. Dat die niet of minder zal meegaan met de feature updates zoals de G9 of G6.

Check even de verkoopcijfers van de P7, als die niet zo geweldig zijn in China en buiten China dan is er een risico dat ze dit model langzaam uitfaseren. Ik denk dat je met de G6 en G9 een toekomstbestendiger auto hebt dan de P7, maar he dat is mijn onderbuik gevoel. Geen feiten die dit onderbouwen.
De SUV's zijn immens populair, ook de Y verkoopt veel beter dan de nieuwe M3, ondanks de Highland update.
Enyaq topscorer zo ook de KIA EV6 en 9 en Renault Scenic. Ik zie het meer als een markt trend dan het achterblijven van de, overigens net ge-update P7 (2023).

Uit navraag blijkt dat voor alle drie modellen de software identiek zal blijven, Xpeng hanteerd één platform voor alle modellen. In een exel heb ik alle specificatie van de P7 en de G6 naast elkaar gezet en ze wijken slechts op detail af, besturing, veligheid alle software is identiek, behoudens carplay op de G6.

De model S is ook meer niche dan de M3 en Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Bassie1992 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:42:
[...]

Mijn fout. Schijnbaar had ik ze nog in moeten voegen. Ik ben nog nieuw hier :D

Ik heb mijn vorige reactie aangepast en de foto's staan er nu wel in.
Kijk! Mooie foto's _/-\o_ Dank.

En welkom. Hoop dat je nog lang en veel plezier beleeft op het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Ai...nu wordt de keuzestress gemaximaliseerd, de prijzen van de G6 zijn in de portal gezet

basisprijs G6 SR
basisprijs G6 LR + € 82
basisprijs G6 Performance + € 188
basisprijs P7 RWD + € 116

De G6 blijkt wel erg aantrekkelijk geprijsd, zeker de standard range met LFP accu, waarmee ik de meerprijs van de LR wel een lastige vind vanwege LFP t.o.v. NCM batterij. Kleur voegt ca. € 8 euro toe, trekhaak ca. € 18.

lastig mandje met appels en peren vergelijken, de P7 vind ik echt erg fraai...maar de G6 is dan wel een stuk aantrekkelijker geprijsd, ook als je de LR versie zou kiezen.De vraag is, wat gaat mij gelukkiger maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
Matn61 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:32:
Ai...nu wordt de keuzestress gemaximaliseerd, de prijzen van de G6 zijn in de portal gezet

basisprijs G6 SR
basisprijs G6 LR + € 82

De G6 blijkt wel erg aantrekkelijk geprijsd, zeker de standard range met LFP accu, waarmee ik de meerprijs van de LR wel een lastige vind vanwege LFP t.o.v. NCM batterij. Kleur voegt ca. € 8 euro toe, trekhaak ca. € 18.

lastig mandje met appels en peren vergelijken, de P7 vind ik echt erg fraai...maar de G6 is dan wel een stuk aantrekkelijker geprijsd, ook als je de LR versie zou kiezen.De vraag is, wat gaat mij gelukkiger maken?
Zeker lastig. Ik vind het ook lastig om een prijskaartje te hangen aan rijervaring. Wat is auto rijden me waard? Zeker nu ik net vader ben en ik 3 dagen kinderopvang moet aftikken denk ik hier extra goed over na. 100 euro netto extra per maand is niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bassie1992 op 06-06-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 15:23
Matn61 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:32:

basisprijs G6 SR
basisprijs G6 LR + € 82

Zit er eigenlijk qua features/uitrusting nog een verschil tussen een G6 SR, LR of Performance? Of is het echt alleen vermogen/aandrijving? Kan nergens op de xpeng site een fatsoenlijk verschil vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
Gremen schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:09:
[...]

Zit er eigenlijk qua features/uitrusting nog een verschil tussen een G6 SR, LR of Performance? Of is het echt alleen vermogen/aandrijving? Kan nergens op de xpeng site een fatsoenlijk verschil vinden.
Nope, geen verschil.

Sr is met Lfp accu, 100% laden dus.
Lr zelfde maar met Ncm accu, 80% laden en af en toe 100.
P of Awd zelfde als Lr, met extra motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Bassie1992 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:53:
[...]

Zeker lastig. Ik vind het ook lastig om een prijskaartje te hangen aan rijervaring. Wat is auto rijden me waard? Zeker nu ik net vader ben en ik 3 dagen kinderopvang moet aftikken denk ik hier extra goed over na. 100 euro netto extra per maand is niet niks.
Die afweging heb ik hier ook, maar andere reden.
Voor corona reed ik 35k km per jaar en wilde ik wat "luxe" rijden, sinds corona is dit nog 25k km, maar vanaf 1 juli bij nieuwe werkgever nog maar 5k km (waarvan nul snelweg) + eventuele vakantie in zuid frankrijk.
In principe voldoet een "koekblik" scheurijzer (model 3, cupra born, etc) dan ook, tot je met het gezin 3000km moet afleggen :P
Andersom wordt rijden veel goedkoper, met niet eens echt minder vergoeding, dus ik kan me wat meer veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Matn61 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:24:
[...]

Nope, geen verschil.

Sr is met Lfp accu, 100% laden dus.
Lr zelfde maar met Ncm accu, 80% laden en af en toe 100.
P of Awd zelfde als Lr, met extra motor
Hier al jaren laad ik 100% elke keer met eenncm accu.

Laat je niet al te gek maken.

Gewoon laden dat ding.

Vaker bij snellader staan is schadelijker dan 1x per week naar 100%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matn61
peak schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:45:
[...]
Hier al jaren laad ik 100% elke keer met een ncm accu.
Laat je niet al te gek maken.
Gewoon laden dat ding.
Vaker bij snellader staan is schadelijker dan 1x per week naar 100%
4.5 jaar ervaring, ik laad standaard, zo'n beetje om de twee, drie dagen tot 90% met de Tesla M3 2019.
Degradatie over 4.5 jaar is van 372 km naar 355 km bij 100% vol, 17 km dus. Dat beoordeel ik als nihil, het 80% bereik van een M3, vooral in de winter is erg beperkt en zal netto rond de 220 km liggen.

Het verschil in leaseprijs tussen G6 SR en LR, is €83 voor 115km extra bereik bij 100% laden, € 0.72 per km voor de extra 115 km. Ironisch is dat ik vaak moeten zoeken om parkeerruimte als ik niet hoef te laden thuis.

De toename in bereik, zeker als je tot 80% dagelijks laadt, is slechts zo'n 90km is. Gevoel zegt LR omdat dit mooi binnen het budget past, echter de meerprijs staat eigenlijk niet in verhouding.

Blijf de P7 mooier vinden, dat terzijde ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
Gezien de G6 er al is.
Iemand al een proefrit gedaan?
Hoe ziet het nieuwe XOs 5 eruit?
Android auto en Apple carplay nu wel beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
dwadj schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:28:
Gezien de G6 er al is.
Android auto en CarPlay komen naar de G6, dat is zeker.
De G6 wordt ook geleverd met xos 5.x
In augustus komt hij pas in de showrooms, vanaf 12 juni zijn er volgens mij wat showdagen waar je kan proefrijden, moet je wel reserveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bassie1992
Gezien de G6 er al is.
Ik heb aanstaande woensdag een proefrit. Ik ben super benieuwd. Na de proefrit zal ik hier mijn bevindingen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Bassie1992 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:06:
[...]

Ik heb aanstaande woensdag een proefrit. Ik ben super benieuwd. Na de proefrit zal ik hier mijn bevindingen plaatsen.
Leuk, zou je kunnen confirmeren of de proefritjes met v5 worden gedaan of nog gewoon 4.4.1 zoals bij de G9/P7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-03 10:28
Gezien de G6 er al is.
Dit is voor mij key in het nemen van de beslissing. Wat voegt XMart 5 en Apple Carplay toe aan deze auto.
Ik ben benieuwd naar de reviews van deze groep :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noudenes
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-03 10:41
Wij zijn sinds vandaag gelukkige eigenaar van de G9 Proformance.
Ik vroeg me af hoe jullie het doen met de alarm klasse 3 dat minimaal vereist word door meeste auto verzekeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:52
Noudenes schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:44:
Ik vroeg me af hoe jullie het doen met de alarm klasse 3 dat minimaal vereist word door meeste auto verzekeringen.
Oplossing: een verzekering kiezen waar dat niet vereist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Noudenes schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:44:
Zit er niet op, maar er zijn een aantal verzekeraars die het niet vereisen voor de G9.
Zo bijvoorbeeld Univé en NH1816 en nog wel wat andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik ben erg benieuwd naar de NL winter ervaringen tzt van de standaard range lfp. Als er netto ±200-250km mee rond kan komen is het een no-brainer. Paar keer in de maand moet ik 160km enkele reis af kunnen leggen. Zomervakantie rijd ik in etappes van 200-300km. Al is een keer snelladen is met de G6 waarschijnlijk ook geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
FJP84 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:40:
Ik ben erg benieuwd naar de NL winter ervaringen tzt van de standaard range lfp. Als er netto ±200-250km mee rond kan komen is het een no-brainer. Paar keer in de maand moet ik 160km enkele reis af kunnen leggen. Zomervakantie rijd ik in etappes van 200-300km. Al is een keer snelladen is met de G6 waarschijnlijk ook geen straf.
Mijn excuses, wist niet dat het om G6 ging. Dus geen idee.

Origineel bericht:
Moet denk ik wel te doen zijn. Met mn performance kwam ik op 300 op 90% met lekker doorrijden.
Nu in de zomer heb ik 400km op 90%
Dus neem aan dat 200 minimaal wel haalbaar is (2/3e van performance)

[ Voor 6% gewijzigd door jesse! op 07-06-2024 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Kleine impressie van de P7 RWD voor en na wrap van raamlijsten, spiegelkappen en inserts van de 18" velgen. Ik heb enige ervaring met wrappen en zou de wagen op deze wijze aanpassen.

Met name de velgen vallen echt fraai uit, de standaard grijze inserts zijn vanaf de binnenzijde demontabel d.m.v. schroefverbinding. Weliswaar een maat kleiner dan de Performance versie maar qua vormgeving mijns inziens fraaier.

Origineel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0cJ3hEyrWSec3NL4oNrqDKbTuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFbWS5vzw6Fr31o0lDolPF84.jpg?f=fotoalbum_large

Na wrap

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHTjW_k9rvVyHPNavMo2758b2GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QElKqUdGg7dPqZWEtNbxlUI3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Matn61 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:41:
Kleine impressie van de P7 RWD voor en na wrap van raamlijsten, spiegelkappen en inserts van de 18" velgen. Ik heb enige ervaring met wrappen en zou de wagen op deze wijze aanpassen.

Met name de velgen vallen echt fraai uit, de standaard grijze inserts zijn vanaf de binnenzijde demontabel d.m.v. schroefverbinding. Weliswaar een maat kleiner dan de Performance versie maar qua vormgeving mijns inziens fraaier.

Origineel

[Afbeelding]

Na wrap

[Afbeelding]
Stuk mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
De kaitoke groen is een fraaie kleur, maar op één of ander manier steekt het chroom en grijs van de velgen er het minst mooi bij af, dit is relatief eenvoudig op te lossen en meer in lijn met de hedendaagse trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Matn61 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:52:
[...]

De kaitoke groen is een fraaie kleur, maar op één of ander manier steekt het chroom en grijs van de velgen er het minst mooi bij af, dit is relatief eenvoudig op te lossen en meer in lijn met de hedendaagse trend.
Ah, alleen de LR heeft chrome randen. De Performance en Wing Edition hebben beide wel de zwarte lijsten.
Ik heb zelf ook kaitoke green, maar dan op de G9 performance, in een matte afwerking. Heel erg mooie lak.

En gelukkig ook standaard met zwarte lijsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digieurope
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 30-08-2024
Hier wat informatie over de compatibiliteit van Android Auto en Apple CarPlay, volgens de importeur voor België, Hedin:

De nieuwe modellen G6 (was gekend) en G9 MY2024 zullen compatibel zijn met Android Auto en Apple CarPlay. De reeds geleverde G9-modellen zullen blijkbaar niet compatibel zijn. Er ontbreekt een "doosje" om het mogelijk te maken.
De eerstvolgende leveringen met Android Auto en Apple CarPlay zijn gepland voor augustus 2024 voor LR en november 2024 voor SR.
Er komt een prijsverhoging van 2000 euro.

Het feit dat Android / Auto Apple Carplay niet beschikbaar wordt voor oudere modellen is teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkamonster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 13:13
Ik vind het ook jammer, al moet ik zeggen dat ik de navigatie prima vind werken. Ik gebruikte op mijn vorige auto’s meestal Google Maps via Carplay. Dit waren overigens geen elektrische auto’s dus nooit het gemak van ABRP gehad in een elektrische auto. Ik hoop dan wel dat bijvoorbeeld Apple Music een first class experience gaat krijgen zoals dat met Spotify wel is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
mkamonster schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:53:
Ik vind het ook jammer, al moet ik zeggen dat ik de navigatie prima vind werken. Ik gebruikte op mijn vorige auto’s meestal Google Maps via Carplay. Dit waren overigens geen elektrische auto’s dus nooit het gemak van ABRP gehad in een elektrische auto. Ik hoop dan wel dat bijvoorbeeld Apple Music een first class experience gaat krijgen zoals dat met Spotify wel is gedaan.
In de Tesla geen carplay en heb het in 5 jaar geen moment gemist, wellicht juist omdat ik carplay nooit heb gebruikt. Van de medewerker in Breukelen begrijp ik dat de navigatie volledig wordt vervangen bij de te verwachten update deze zomer, zoals ik begrijp word thet op basis van Tom Tom. Met name het zoeken op naam, bijvoorbeeld "Xpeng Breukelen" werkt niet en zou onderdeel zijn van de update.

Wat missen we nu eigenlijk echt zonder carplay...? Bellen, navigeren en muziek zijn geintegreerd in de auto, ook Youtube werkt zonder carplay. Zaken als Whatsapp, Netlfix en agenda werken niet ook werkt een carlinkit (nochthans niet) Mis ik verder nog grote zaken?

Geen carplay dus voor de bestaande modellen, wel ben ik benieuwd of het pakket wordt uitgebreid met bijvorbeeld Netflix en een browser.... met een browser opent het meteen weer deuren voor calinkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Matn61 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:18:
[...]

In de Tesla geen carplay en heb het in 5 jaar geen moment gemist, wellicht juist omdat ik carplay nooit heb gebruikt. Van de medewerker in Breukelen begrijp ik dat de navigatie volledig wordt vervangen bij de te verwachten update deze zomer, zoals ik begrijp word thet op basis van Tom Tom. Met name het zoeken op naam, bijvoorbeeld "Xpeng Breukelen" werkt niet en zou onderdeel zijn van de update.

Wat missen we nu eigenlijk echt zonder carplay...? Bellen, navigeren en muziek zijn geintegreerd in de auto, ook Youtube werkt zonder carplay. Zaken als Whatsapp, Netlfix en agenda werken niet ook werkt een carlinkit (nochthans niet) Mis ik verder nog grote zaken?

Geen carplay dus voor de bestaande modellen, wel ben ik benieuwd of het pakket wordt uitgebreid met bijvorbeeld Netflix en een browser.... met een browser opent het meteen weer deuren voor calinkit.
Maar met een browser is ook maar de vraag of dat mogelijk is tijdens het rijden, of alleen in P stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
Ik kan nog steeds geen fatsoenlijke foto vinden van de G6 in de kleur midnight black.

Heeft een van jullie wel beeldmateriaal? Als ik de xpeng g6 black google, zie ik wel een zwarte variant, maar deze heeft volledig zwartr velgen. Velgen welke overigens mooier zijn onder de zwarte kleur dan de velgen die hier uitgeleverd worden. Of heeft de zwarte kleur hier dezelfde velgen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yqDgK_uI0oOE2ydHm1oagd-zAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LY4oVpr1kwHE0nafIthOxxen.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Bassie1992 op 09-06-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Bassie1992 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:55:
Ik kan nog steeds geen fatsoenlijke foto vinden van de G6 in de kleur midnight black.

Heeft een van jullie wel beeldmateriaal? Als ik de xpeng g6 black google, zie ik wel een zwarte variant, maar deze heeft volledig zwartr velgen. Velgen welke overigens mooier zijn onder de zwarte kleur dan de velgen die hier uitgeleverd worden. Of heeft de zwarte kleur hier dezelfde velgen?[Afbeelding]
De zwarte versie vind ik ook het fraaiste, gek genoeg niet bij de dealers (nog). De versies op de video's zijn idd de full black edities. De gepolijste delen op de velgen overigens zijn volledig vlak en daardoor vrij eenvoudig te wrappen. De hemel zou voor alle Europese versies wel zwart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
Matn61 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:20:
[...]

De zwarte versie vind ik ook het fraaiste, gek genoeg niet bij de dealers (nog). De versies op de video's zijn idd de full black edities. De gepolijste delen op de velgen overigens zijn volledig vlak en daardoor vrij eenvoudig te wrappen. De hemel zou voor alle Europese versies wel zwart zijn.
Ik blijf het ergens vreemd vinden dat je zo weinig over de auto hoort en ik bijvoorbeeld geen foto van een Europese zwarte editie kan vinden. Zelfs de xpeng dealer kon geen foto overleggen.

Wachten op de model Y juniper voelt veiliger. Helaas is niet bekend wanneer deze komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Bassie1992 op 09-06-2024 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:08
Matn61 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:18:
[...]

In de Tesla geen carplay en heb het in 5 jaar geen moment gemist, wellicht juist omdat ik carplay nooit heb gebruikt.
Navigatie via google maps is echt superieur.

Daarnaast mis je dus heel veel apps zoals flitsmeister ABRP, whatsapp en waze etc wat je makkelijk kan gebruiken. Niet voor niks dat velen het vragen omdat ze gemerkt hebben hoeveel beter dat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Het stomme is ook, ik heb Waze aan de praat gekregen via een eigen installatie toen dat nog kon. Behalve wat UI-problemen omdat de app niet goed snapt dat hij niet op een telefoon draait, werkt het gewoon prima. Alleen als de achteruitrij-camera het scherm overneemt ontstaat een probleem. En hij kan niet volledig fullscreen.

Ook ABRP doet het, die gebruik ik wel eens op vakantie op het bijrijdersscherm (waar hij dus niet uitgaat als de achteruitrij/zijcamera aangaat).

De Firefox-browser doet het ook gewoon (al is de UI te klein omdat hij denkt dat hij op een PC draait).

Ze zouden dus flink meer apps vrij kunnen geven in een handomdraai en met een kleine aanpassing van de software, is mijn indruk.

Geen idee of dit ook soort van blijft werken bij de UI-update naar 5.2.0 straks, trouwens.

[ Voor 31% gewijzigd door Grotbewoner op 10-06-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 17:35

bebopper

I'm an absolute beginner...

Grotbewoner schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:14:
Het stomme is ook, ik heb Waze aan de praat gekregen via een eigen installatie toen dat nog kon. Behalve wat UI-problemen omdat de app niet goed snapt dat hij niet op een telefoon draait, werkt het gewoon prima. Alleen als de achteruitrij-camera het scherm overneemt ontstaat een probleem.

De Firefox-browser doet het ook gewoon (al is de UI te klein omdat hij denkt dat hij op een PC draait).

Ze zouden dus flink meer apps vrij kunnen geven in een handomdraai en met een kleine aanpassing van de software, is mijn indruk.
Kunnen we dat als request inschieten? Of bestaat er al zoiets en kan ik daarop stemmen? Vooral googlemaps/waze/ABRP zou errug fijn zijn. Krijg de mijne (G9) pas einde juli, dus zal zeer waarschijnlijk niet de mogelijkheid hebben om zelf apps te installeren. Ga ervanuit dat deze geleverd wordt met nieuwere software waarmee dit als ik het goed begrepen heb niet meer mogelijk is.

Eventueel met screenshots erbij van gebruikers waar het gewoon wel werkt om te laten zien dat het kan.

[ Voor 4% gewijzigd door bebopper op 10-06-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
Grotbewoner schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:14:
Het stomme is ook, ik heb Waze aan de praat gekregen via een eigen installatie toen dat nog kon. Behalve wat UI-problemen omdat de app niet goed snapt dat hij niet op een telefoon draait, werkt het gewoon prima. Alleen als de achteruitrij-camera het scherm overneemt ontstaat een probleem. En hij kan niet volledig fullscreen.

Ook ABRP doet het, die gebruik ik wel eens op vakantie op het bijrijdersscherm (waar hij dus niet uitgaat als de achteruitrij/zijcamera aangaat).

Geen idee of dit ook soort van blijft werken bij de UI-update naar 5.2.0 straks, trouwens.
Er werd een "app" gedeeld in de W'app groep waarmee je andere apps in fullscreen+ op de achtergrond kan laten draaien. Wellicht dat je via die methode Waze toch wel kunt gebruiken. Shizuku app + "XPeng-1.0.5-bate2-6-20240524-release_105-bate2_jiagu_sign.apk".

Ik heb wel Waze op mijn G9 maar heb het nog niet geprobeerd. Ik heb namelijk eigenlijk helemaal geen problemen met de ingebouwde navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Mirabis schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:37:
[...]

Er werd een "app" gedeeld in de W'app groep waarmee je andere apps in fullscreen+ op de achtergrond kan laten draaien. Wellicht dat je via die methode Waze toch wel kunt gebruiken. Shizuku app + "XPeng-1.0.5-bate2-6-20240524-release_105-bate2_jiagu_sign.apk".

Ik heb wel Waze op mijn G9 maar heb het nog niet geprobeerd. Ik heb namelijk eigenlijk helemaal geen problemen met de ingebouwde navigatie.
Ja, dat had ik gezien. Misschien ga ik dat dit weekend eens proberen.

Toch nog een hoop getweak, zo'n Chinese auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
bebopper schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:17:
[...]
Kunnen we dat als request inschieten? Of bestaat er al zoiets en kan ik daarop stemmen? Vooral googlemaps/waze/ABRP zou errug fijn zijn. Krijg de mijne (G9) pas einde juli, dus zal zeer waarschijnlijk niet de mogelijkheid hebben om zelf apps te installeren. Ga ervanuit dat deze geleverd wordt met nieuwere software waarmee dit als ik het goed begrepen heb niet meer mogelijk is.

Eventueel met screenshots erbij van gebruikers waar het gewoon wel werkt om te laten zien dat het kan.
Xpeng heeft de vraag voor carplay onderschat, en inmiddels toegegeven aan de dringende marktvraag. Voor Tesla (ook geen carplay) zijn er inmiddels Carlinkit's beschikbaar die aftermarket carplay mogelijk maken.

De besturingssoftware op de drie modellen wordt gelijk getrokken, de aangekondigde update juli/augustus zou al een betere en volledig nieuwe navigatie krijgen. Mocht er een browser beschikbaar komen in de toekomst, dan kan daarop (blijkbaar) een carlinkit draaien.

Voor upgrade standaard Dynaudio (en terugbouw bij lease) heb ik wat info ingewonnen bij een audiospecialist. De premium audio biedt voor een fors bedrag meer, maar niet per definitie betere speakers.
De af-fabriek speakers zijn vaak van lichte kwaliteit vanwege gewichtsbesparing, een bescheiden upgrade met Match versterker, filtering en/of vervangen enkele speakers zou al een grotere kwaliteitstoename voor beduidend minder geld dan een fabrieksoptie bieden. T.z.t. ga ik dit verder onderzoeken.

Ik moet uiterlijk woensdag nieuwe leaseauto bestellen en ga 90% zeker voor de P7, nog wel even een proefrit met de G6 woensdagochtend voor de laatste afweging. De 'gadgets' zijn voor mij waarschijnlijk toch ondergeschikt aan het totaalplaatje van rijbeleving. looks and feel, goede audio vind ik wel een pré en zou voor een te overzien bedrag gerealiseerd kunnen worden, levering zal pas begin december zijn. Uiteraard hoop ook ik dat voor de bestaande modellen een oplossing komt v.w.b. mogelijkheden voor toevoegen apps (al dan niet af-fabriek).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FDutchman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 08:39
Autoweek review van de versie van de G6 die we in NL krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassie1992
FDutchman schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:26:
Autoweek review van de versie van de G6 die we in NL krijgen.
Ik heb alle reviews bekeken die nu online staan. Ze zijn toch allemaal super positief. Ben heel erg benieuwd morgen. Als de proefrit morgen bevalt, ga ik er toch voor.

Welke kleur zouden jullie nemen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matn61
Bassie1992 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:05:
[...]

Ik heb alle reviews bekeken die nu online staan. Ze zijn toch allemaal super positief. Ben heel erg benieuwd morgen. Als de proefrit morgen bevalt, ga ik er toch voor.

YouTube: Review | XPENG G6 | Dit wordt een klapper | Zo zuinig als een Y

Deze anders best wel kritische autojournalist is simpelweg lyrisch over de G6 en ik krijg de indruk dat de G6 hem beter bevalt dan de tot nu toe benchmark auto in dit segment de Y.

Oranje is in levende lijve best heftig, als je thuis de handen op elkaar krijgt, doen! Ik zou persoonlijk voor zwart gaan maar het donkergrijs is ook best mooi met de lakzwarte accenten. Wit of zwart interieur is wel een twijfelgeval, dat wit blijft nooit zo wit als nieuw en het is toch meer een gezinsauto denk ik.
Het interieur is erg strak en in het zwart, met zwarte hemel best een beetje saai ook (tov de G9 en P7).

Ik mag morgen om 9 uur het spits afbijten met de eerste klant-proefrit in Nederland, heb de wagen reeds uitvoerig bekeken, maar mocht beslist (nog) niet rijden een paar weken terug. Ik vrees echter dat ik de P7 niet uit mijn hoofd kan zetten. Hoe dan ook, morgenavond wordt er een Xpeng besteld...G6 of P7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Laatst online: 18-04 21:44
Ik kan ook niet wachten tot donderdag…en ik ga dan voor zwart (al was het maar om die “bijzondere” accentuering rond de wielkasten te verbergen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Bla65 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:37:
en ik ga dan voor zwart (al was het maar om die “bijzondere” accentuering rond de wielkasten te verbergen).
^

Exact mijn gedachte, ik vind G6 qua vormgeving wat tam en met name de boogjes niet heel fraai. De daklijn achter vind ik dan wel weer fraai, zo ook de kont. De voorzijde vind ik wat minder geslaagd.

Zwart verhult veel en maakt de wagen wat strakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:22
Ik rij zelf nog minstens een jaar, misschien twee jaar een Škoda Enyaq, maar deze G6 springt er bij mij wel uit momenteel. Strak interieur, dik aangekleed met alle opties en gunstig geprijsd. Ik hou hem in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
Hoewel die zilveren uit de review ook niet verkeerd is (en minder poetsen weet ik uit ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDutchman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 08:39
Matn61 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:36:
[...]

YouTube: Review | XPENG G6 | Dit wordt een klapper | Zo zuinig als een Y

Deze anders best wel kritische autojournalist is simpelweg lyrisch over de G6 en ik krijg de indruk dat de G6 hem beter bevalt dan de tot nu toe benchmark auto in dit segment de Y.

Oranje is in levende lijve best heftig, als je thuis de handen op elkaar krijgt, doen! Ik zou persoonlijk voor zwart gaan maar het donkergrijs is ook best mooi met de lakzwarte accenten. Wit of zwart interieur is wel een twijfelgeval, dat wit blijft nooit zo wit als nieuw en het is toch meer een gezinsauto denk ik.
Het interieur is erg strak en in het zwart, met zwarte hemel best een beetje saai ook (tov de G9 en P7).

Ik mag morgen om 9 uur het spits afbijten met de eerste klant-proefrit in Nederland, heb de wagen reeds uitvoerig bekeken, maar mocht beslist (nog) niet rijden een paar weken terug. Ik vrees echter dat ik de P7 niet uit mijn hoofd kan zetten. Hoe dan ook, morgenavond wordt er een Xpeng besteld...G6 of P7.
Ik heb Irwin nog nooit zo positief over een auto gehoord, het lijkt wel een reclamespot :) :)
Heb zaterdag een proefrit staan, erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
vinom schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:44:

Ik rij zelf nog minstens een jaar, misschien twee jaar een Škoda Enyaq, maar deze G6 springt er bij mij wel uit momenteel. Strak interieur, dik aangekleed met alle opties en gunstig geprijsd. Ik hou hem in de gaten!
Ik moet nog iets minder dan 2 jaar in de Enyaq iV80. De G6 Standard Range staat bij ook al op nr 1 op de shortlist.

Grootste en enige irritatiepunt bij de Enyaq is het trage multi-mediasysteem en dat zit bij de G6 wel snor. Wat een verademing lijkt me dat.

De grote pluspunten van de Enyaq (ruime achterbak van 585L en de elektrische trekhaak) komen bij de Xpeng G6 nagenoeg overeen. Meer dan bij bijv. de Scenic E-tech en KIA ev5).

Heel benieuwd naar de rijervaring in de G6 maar ergens vind ik het nog wel te vroeg om te gaan proefrijden.

Gebeurt ook niet vaak, maar bij deze auto vind ik zelf de kleur silver frost erg goed uit de bus komen. Mooi ook icm de witte bekleding.

Mogelijk dat ik dit jaar in de winterperiode ga kijken of er een standaard range met LFP accu te proefrijden valt, om een gevoel bij de Nederlandse winterrange te krijgen en het snelladen een keer uit te proberen (als dat is toegestaan dan).

[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 11-06-2024 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassie1992
Ik had nog navraag gedaan naar de full black optie, welke ik veruit het mooiste vind maar in Nederland niet te bestellen is. Hierop kreeg ik vanuit Xpeng behoevendorp onderstaand antwoord;

Het is geen standaard mogelijkheid hier in Nederland. Wij gaan wel een pakket aanbieden waarbij de wielen zwart poeder coaten en o.a. de ramen gaan blinderen. Hiermee gaan we een blackpack creëren.

Dit pakket gaat €1.499.- kosten. Hiermee gaat de auto er net zo uit zien als op de foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Bassie1992 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:05:
[...]

Oranje natuurlijk!

Beetje kleur op de weg is leuk. Na al het grijs en zwart en wit van de G9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Staat ook over terugwerkende kracht, ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
Er wordt pas in november over gestemd lees ik, en dan moeten ze het geld maar van me zien te krijgen als ik hem al zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Bla65 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:07:
Er wordt pas in november over gestemd lees ik, en dan moeten ze het geld maar van me zien te krijgen als ik hem al zou hebben.
Volgens mij biedt Xpeng ook de garantie dat je hem gewoon voor de huidige prijs krijgt, ook al zijn er heffingen die later in het leverproces duidelijk worden, las ik op de Deense Facebook. Lijkt me dat dat ook voor Nederland geldt.

[ Voor 8% gewijzigd door Grotbewoner op 12-06-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Komt er dan 25% bij op het bruto bedrag? Zou betekenen dat er bij mij bijna 16k bij zou komen aan belasting.
In dat geval mag xpeng mn auto weer op komen halen en de nieuwwaarde terug storten :D

Maar zo ver zal het waarschijnlijk toch niet komen. Maar dit gaat misschien wel iets met de prijs van de nieuwe auto's doen (en niet alleen de G6 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
https://www.ft.com/conten...b9-4e8a-80fa-c9f808e18385

Duitsland, Zweden en Hongarije zijn tegen. Duitsland is fel tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Lijkt mij logisch, vooral Duitsland, die exporteren flink naar China.
China zal wel reageren door een ban op Europese auto's, of ook een hogere heffing oid.

Maar allemaal subsidie voor EV's, want beter voor het milieu, maar als er dan betaalbare EV's komen en het interessanter wordt voor mensen om een EV aan te schaffen dan moet er ineens weer geld aan verdiend worden.

De Europese EV's zijn gewoon simpelweg te duur. Vaak al te duur om in aanraking te komen voor subsidie.
Dit zal veel mensen denk ik wel weerhouden om een EV aan te schaffen en gewoon nog door te blijven rijden in hun ICE.

Maar een beetje off-topic hier denk ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
https://www.theguardian.c...ectric-vehicles-trade-war

Ook interessant: de heffingen verschillen naar mate van samenwerking met de EU-onderzoekers en vermeende staatssteun. Tussen de 17% en 38%. Ben benieuwd wat Xpeng dan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
Grotbewoner schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:22:
https://www.theguardian.c...ectric-vehicles-trade-war

Ook interessant: de heffingen verschillen naar mate van samenwerking met de EU-onderzoekers en vermeende staatssteun. Tussen de 17% en 38%. Ben benieuwd wat Xpeng dan krijgt.
Volgens CarNewsChina.com (let op enkele bron) https://carnewschina.com/...17-4-geely-20-saic-38-1/:
  • BYD: 17.4%
  • Geely: 20%
  • SAIC: 38.1%
  • Overige partijen die mee hebben gewerkt: 21%
  • Overige partijen die niet hebben meegewerkt aan onderzoek: 38.1%
Mocht het bovenstaande kloppen dan zal het 21 of 38.1% zijn (misschien 0 als er geen steun was :+ ?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bassie1992
Net terug van mijn proefritje met de G6. De ruimte, interieur en exterieur hebben mij overtuigd. De cabine was ook stil. De drempels voelde vrij heftig aan, maar wellicht heeft dit met het formaat en gewicht te maken (heb weinig ervaring met SUV's, maar mijn model 3 voelde soepeler aan).

Mijn grootste "maar" is de software. Dit is gevoelsmatig een stapje terug t.o.v. Tesla. Ook het feit dat het een relatief onbekend merk is maakt me wat nerveus.

Het proefritje was te kort om me helemaal te overtuigen, maar ik denk dat ik de G6 toch ga nemen.

Nog meer mensen hier die een proefrit achter de rug hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elviz83
Vanmiddag ook een proefrit gehad met de G6. Dit was (helaas) wel de performance uitvoering, dus zodoende nog geen goed beeld gehad van het rijgedrag van de LR. Ik moet eerlijk zeggen dat de rijbeleving mij zeker niet tegenviel en vergelijkbaar is met die van mijn model 3 (AWD 2019), en dat is een compliment.

Ik heb daarna ook nog een proefrit gemaakt met een Tesla MY (RWD LR) en ook daarmee was het rijgedrag wat mij betreft redelijk vergelijkbaar. Blijft dus nog even ongewis wat het verschil in rijgedrag in het alledaagse verkeer precies is tussen de P en de LR, volgens het salesteam in de winkel viel het verschil wel mee. Dat herken ik overigens bij de Tesla AWD en RWD wel een beetje, als je gewoon je dagdagelijkse ritjes doet, dan is het verschil niet zo groot.

Ik had wel het idee dat de Tesla nèt iets preciezer is in het stuurgedrag en pedaalgevoel, maar dat is heel minimaal en zul je waarschijnlijk na een week rijden met de G6 ook niet echt meer merken. Maargoed deze beoordeling is op basis van een ritje van 45 minuten.

De afwerking en materiaalgebruik vind ik persoonlijk van een hoger niveau dan die bij de Tesla MY en de M3-2019. De MY heeft íets meer ruimte in de kofferbak, maar het verschil is niet zo groot als in een van de videoreviews werd aangegeven. De zitruimte achterin is daarentegen weer een duidelijke winst voor de G6.

De software viel me zeker niet tegen, op basis van deze eerste kennismaking tijdens een ritje en het meest opvallende wat ik miste is de automatische dode-hoek-camera bij het gebruik van de richtingaanwijzer die de M3/MY wel hebben. Lijkt me wel iets dat XPeng in de toekomst nog wel zal toevoegen, want bij het wegrijden worden deze camera's wel getoond op het grote scherm in het midden. Verder is het voornamelijk even wennen waar welke info getoond wordt en hebben de Chinezen de neiging om meer info standaard te tonen dan de Amerikanen, maar zeker niet storend wat mij betreft. Daarnaast zijn een heleboel apps (Spotify) wel inbegrepen bij de G6, waar dat bij Tesla een extra pakket behoeft (10 euro p/m) en komt er natuurllijk Carplay/AA aan.

Mochten de prijzen blijven zoals ze nu zijn ga ik bij een keuze tussen de MY en de G6 absoluut voor de G6. Als je de MY wilt voorzien van een trekhaak, wit interieur, EAP ben je toch al gauw 7 tot 8k meer kwijt. Beide zijn uitstekende auto's en krijg je waar voor je geld, maar dat laatste toch net iets meer bij de G6. Buiten het feit dat ik deze ook qua uiterlijk mooier vind, maar dat is natuurlijk smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
Bassie1992 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:16:

Mijn grootste "maar" is de software. Dit is gevoelsmatig een stapje terug t.o.v. Tesla. Ook het feit dat het een relatief onbekend merk is maakt me wat nerveus.

Het proefritje was te kort om me helemaal te overtuigen, maar ik denk dat ik de G6 toch ga nemen.

Nog meer mensen hier die een proefrit achter de rug hebben?
Morgen om 10 uur… wat mis je aan de software dan kan ik er morgen ook op letten. Sowieso komt er een update voor hij wordt uitgeleverd maar ik heb ook altijd wat voorbehoud te opzichte van “the next version”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
Elviz83 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:37:
Vanmiddag ook een proefrit gehad met de G6. Dit was (helaas) wel de performance uitvoering, dus zodoende nog geen goed beeld gehad van het rijgedrag van de LR. Ik moet eerlijk zeggen dat de rijbeleving mij zeker niet tegenviel en vergelijkbaar is met die van mijn model 3 (AWD 2019), en dat is een compliment.

Ik heb daarna ook nog een proefrit gemaakt met een Tesla MY (RWD LR) en ook daarmee was het rijgedrag wat mij betreft redelijk vergelijkbaar. Blijft dus nog even ongewis wat het verschil in rijgedrag in het alledaagse verkeer precies is tussen de P en de LR, volgens het salesteam in de winkel viel het verschil wel mee. Dat herken ik overigens bij de Tesla AWD en RWD wel een beetje, als je gewoon je dagdagelijkse ritjes doet, dan is het verschil niet zo groot.

Ik had wel het idee dat de Tesla nèt iets preciezer is in het stuurgedrag en pedaalgevoel, maar dat is heel minimaal en zul je waarschijnlijk na een week rijden met de G6 ook niet echt meer merken. Maargoed deze beoordeling is op basis van een ritje van 45 minuten.

De afwerking en materiaalgebruik vind ik persoonlijk van een hoger niveau dan die bij de Tesla MY en de M3-2019. De MY heeft íets meer ruimte in de kofferbak, maar het verschil is niet zo groot als in een van de videoreviews werd aangegeven. De zitruimte achterin is daarentegen weer een duidelijke winst voor de G6.

De software viel me zeker niet tegen, op basis van deze eerste kennismaking tijdens een ritje en het meest opvallende wat ik miste is de automatische dode-hoek-camera bij het gebruik van de richtingaanwijzer die de M3/MY wel hebben. Lijkt me wel iets dat XPeng in de toekomst nog wel zal toevoegen, want bij het wegrijden worden deze camera's wel getoond op het grote scherm in het midden. Verder is het voornamelijk even wennen waar welke info getoond wordt en hebben de Chinezen de neiging om meer info standaard te tonen dan de Amerikanen, maar zeker niet storend wat mij betreft. Daarnaast zijn een heleboel apps (Spotify) wel inbegrepen bij de G6, waar dat bij Tesla een extra pakket behoeft (10 euro p/m) en komt er natuurllijk Carplay/AA aan.

Mochten de prijzen blijven zoals ze nu zijn ga ik bij een keuze tussen de MY en de G6 absoluut voor de G6. Beide zijn uitstekende auto's en krijg je waar voor je geld, maar dat laatste toch net iets meer bij de G6. Buiten het feit dat ik deze ook qua uiterlijk mooier vind, maar dat is natuurlijk smaak.
Wat vond je van het cabine geluid t.o.v. de model Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Elviz83 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:37:

De software viel me zeker niet tegen, op basis van deze eerste kennismaking tijdens een ritje en het meest opvallende wat ik miste is de automatische dode-hoek-camera bij het gebruik van de richtingaanwijzer die de M3/MY wel hebben. Lijkt me wel iets dat XPeng in de toekomst nog wel zal toevoegen, want bij het wegrijden worden deze camera's wel getoond op het grote scherm in het midden.
Doet de G6 dat toch niet? Had het al geprobeerd toen het model in Badhoevedorp stond maar toen gaf de verkoper aan dat dat wel kon.
Wel apart als de G6 dat niet heeft en de andere twee modellen wel.
Vindt het echt ideaal als extra zicht in toch vaak een rothoek bij de meeste auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elviz83
Stephan_haarlem schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:48:
[...]

Doet de G6 dat toch niet? Had het al geprobeerd toen het model in Badhoevedorp stond maar toen gaf de verkoper aan dat dat wel kon.
Vindt het echt ideaal als extra zicht in toch vaak een rothoek bij de meeste auto.
Het zou best kunnen dat 'ie het wel kan hoor, maar ik heb de optie niet kunnen vinden en de verkoper naast mij ook niet. De software schijnt gelijk te zijn op alle modellen dus als die andere twee het hebben zou de G6 het ook moeten hebben. Je kan overigens altijd met een druk op de knop op het stuur de camera activeren, maar dat is dan wel weer een extra handeling.

[ Voor 8% gewijzigd door Elviz83 op 12-06-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elviz83
Bassie1992 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:42:
[...]

Wat vond je van het cabine geluid t.o.v. de model Y?
Ik heb geen storend cabinegeluid ervaren in beide auto's, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar in de M3-2019 ook geen last van heb en die heeft wel iets meer merkbaar geluid in de cabine. Het kwam op mij heel robuust en stil over. Al heb ik geen grote stukken zonder radiogeluid gereden, want dat moest ook even getest worden.

Audio is overigens prima wat mij betreft, maar ik luister voornamelijk podcasts en anders standaard radio in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Gaat over twee jaar wel een duurder geintje voor me worden dan denk ik.....eens kijken hoe het EV aanbod er dan voorstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Voor de proefrijders, vergeet niet dat de software een grote wijziging van de hele UI krijgt waarbij de Chinese en Europese versie ongeveer hetzelfde worden, bij levering van je auto. Dan komt XOS 5.2.0 uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Grotbewoner op 12-06-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Stephan_haarlem schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:48:
[...]

Kan zijn dat het uit stond, is volgens mij een optie die je aan en uit kan zetten. Default is wel aan (op de G9 in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
Bla65 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:37:
[...]

Morgen om 10 uur… wat mis je aan de software dan kan ik er morgen ook op letten. Sowieso komt er een update voor hij wordt uitgeleverd maar ik heb ook altijd wat voorbehoud te opzichte van “the next version”
Ja. De look en feel is naar mijn mening toch minder dan de software van Tesla. Het kan ook wennen zijn.

Ik miste inderdaad het automatische camerabeeld bij knipperen. Daarnaast komt de auto niet volledig tot stilstand als je het gas los laat, waardoor 1 pedal drive niet mogelijk is. Daarnaast moet je de lane assist elke keer opnieuw uitzetten. Bij mijn Tesla bleef dat uit staan (wellicht is dat bij de nieuwe Tesla anders).

De waarschuwing als je de snelheid overschrijdt kun je wel eenvoudig uitzetten. Dit zit niet ver weg in een menu verstopt.

Helaas kon de verkoper de app niet laten zien. Hier was ik ook wel nieuwsgierig na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
jesse! schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:37:
[...]

Kan zijn dat het uit stond, is volgens mij een optie die je aan en uit kan zetten. Default is wel aan (op de G9 in ieder geval)
Had toen met de verkoper in de software gekeken maar konden beide niets vinden.
Zag het bij de NL reviews ook niet terugkomen, bij sommige Chinese review wel maar die hebben andere software.
Maar ga het wel uitzoeken, heb op 1 juli een proefrit gepland staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Stephan_haarlem op 12-06-2024 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matn61
Ook hier twee proefritten direct na elkaar vanaf 9 uur in de ochtend, toen al redelijk druk met kijkers, testers en veel (jonge) medewerkers. Proefrit gaat samen met medewerker dit keer om erg lange ritten te voorkomen, zo begrijp ik.

9 uur de G6 Performance, zo'n 20-25 minuten een blokje om op wat rustige wegen rondom Breukelen, de wagen voelt erg solide aan, kwalitatief echt degelijke bouwkwaliteit. De enorme torsiestijfheid voel je terug in het stuur, de auto stuurt erg strak en rijdt eigenlijk als verwacht, erg goed. Ik weet het eigenlijk al na 15 minuten...

9:30 uur, de P7 RWD, de lage zit voelt goed, je zit IN de auto, in plaats van 'op de bok'... je raadt het al, de SUV is (nog) niet mijn cup of tea. De P7 oogt fraaier, rijdt lekkerder, zit fijner en is net wat stiller. Ik heb daarom vanavond een bestelling voor de Kaitoke groene P7 RWD geplaatst.

Ik had nog een vraag waarop men vanmiddag geen antwoord wist en krijg vanavond om 20:55 per what-app antwoord van de filiaalleider Breukelen, tsja, zo verkoop je auto's. Dat doen ze erg goed is onderdeel van de totaalbeleving Xpeng, kwaliteit en service. Juist daar zit 'm de kneep bij Tesla, persoonlijk contact is na aankoop onmogelijk, veel manco's die je aan een auto van 50K niet verwacht vallen buiten garantie en manco's zijn er zeker. Als particulier zou ik geen wagen van Tesla durven kopen na 5 jaar ervaring.

Terugkomende op de G6, een perfect auto onder de G9 en voor een geheel andere doelgroep dan de P7. T.o.v. de grote rivaal, de Tesla Y een geduchte concurrent, kwaliteit staat meteen, verkijk je niet op de software van Tesla...autopilot werk dan wel goed...maar eigenlijk alleen als je 90km/u blijft rijden op de rechterbaan, inhalen kan niet met de Tesla, de Xpeng kan dat wel, wat een enorme meerwaarde is. Het interieur is zonder twijfel van veel hoger niveau, zo ook het laden en de helaas noodzakelijke piepjes in de Xpeng's een stuk subtieler dan in een Tesla. De G6 gaat een groot succes worden, zonder twijfel.

Ander (goed) nieuws, de bestaande G9 en P7 zullen worden uitgevoerd met 'mirror-casting', door het ontbreken van de nodige hardware is carplay op de oude modellen niet mogelijk, maar Xpeng werkt aan een andere oplossing hiervoor. Ook hier onderscheidt Xpeng zich met het daadwerkelijk luisteren naar de klantvraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassie1992
Matn61 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:22:
Ook hier twee proefritten direct na elkaar vanaf 9 uur in de ochtend, toen al redelijk druk met kijkers, testers en veel (jonge) medewerkers. Proefrit gaat samen met medewerker dit keer om erg lange ritten te voorkomen, zo begrijp ik.

9 uur de G6 Performance, zo'n 20-25 minuten een blokje om op wat rustige wegen rondom Breukelen, de wagen voelt erg solide aan, kwalitatief echt degelijke bouwkwaliteit. De enorme torsiestijfheid voel je terug in het stuur, de auto stuurt erg strak en rijdt eigenlijk als verwacht, erg goed. Ik weet het eigenlijk al na 15 minuten...

9:30 uur, de P7 RWD, de lage zit voelt goed, je zit IN de auto, in plaats van 'op de bok'... je raadt het al, de SUV is (nog) niet mijn cup of tea. De P7 oogt fraaier, rijdt lekkerder, zit fijner en is net wat stiller. Ik heb daarom vanavond een bestelling voor de Kaitoke groene P7 RWD geplaatst.

Ik had nog een vraag waarop men vanmiddag geen antwoord wist en krijg vanavond om 20:55 per what-app antwoord van de filiaalleider Breukelen, tsja, zo verkoop je auto's. Dat doen ze erg goed is onderdeel van de totaalbeleving Xpeng, kwaliteit en service. Juist daar zit 'm de kneep bij Tesla, persoonlijk contact is na aankoop onmogelijk, veel manco's die je aan een auto van 50K niet verwacht vallen buiten garantie en manco's zijn er zeker. Als particulier zou ik geen wagen van Tesla durven kopen na 5 jaar ervaring.

Terugkomende op de G6, een perfect auto onder de G9 en voor een geheel andere doelgroep dan de P7. T.o.v. de grote rivaal, de Tesla Y een geduchte concurrent, kwaliteit staat meteen, verkijk je niet op de software van Tesla...autopilot werk dan wel goed...maar eigenlijk alleen als je 90km/u blijft rijden op de rechterbaan, inhalen kan niet met de Tesla, de Xpeng kan dat wel, wat een enorme meerwaarde is. Het interieur is zonder twijfel van veel hoger niveau, zo ook het laden en de helaas noodzakelijke piepjes in de Xpeng's een stuk subtieler dan in een Tesla. De G6 gaat een groot succes worden, zonder twijfel.

Ander (goed) nieuws, de bestaande G9 en P7 zullen worden uitgevoerd met 'mirror-casting', door het ontbreken van de nodige hardware is carplay op de oude modellen niet mogelijk, maar Xpeng werkt aan een andere oplossing hiervoor. Ook hier onderscheidt Xpeng zich met het daadwerkelijk luisteren naar de klantvraag.
Ik heb zojuist een G6 standaard range in de kleur graphite gray metallic besteld (zakelijk lease via werkgever).

Voor mij was er geen beter alternatief met een vergelijkbare hoeveelheid ruimte.
(model Y was niet kiesbaar), wat voor mij met een jong gezin toch essentieel is. Hopelijk kan de bestelling doorgaan ivm de toekomstige importheffing verhoging.

De verkoper gaf aan dat de eerste G6 eind augustus/begin september geleverd gaan worden.

Ik heb me wel ietsje gestoord aan de jonge verkopers. Ze waren aardig en behulpzaam, maar de kennis hield soms te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Bassie1992 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:25:
[...]

Ik heb zojuist een G6 standaard range in de kleur graphite gray metallic besteld (zakelijk lease via werkgever).

Voor mij was er geen beter alternatief met een vergelijkbare hoeveelheid ruimte.
(in model Y was niet kiesbaar), wat voor mij met een jong gezin toch essentieel is. Hopelijk kan de bestelling doorgaan ivm de toekomstige importheffing verhoging.

De verkoper gaf aan dat de eerste G6 eind augustus/begin september geleverd kunnen worden.

Ik heb me wel ietsje gestoord aan de jonge verkopers. Ze waren aardig en behulpzaam, maar de kennis hield soms te wensen over.
Erg benieuwd naar de ervaringen. Heb je ook de trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
FJP84 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:49:
[...]

Erg benieuwd naar de ervaringen. Heb je ook de trekhaak?
Zonder trekhaak. Wat wil je graag weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Bassie1992 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:25:
[...]

(model Y was niet kiesbaar), wat voor mij met een jong gezin toch essentieel is. Hopelijk kan de bestelling doorgaan ivm de toekomstige importheffing verhoging.

De verkoper gaf aan dat de eerste G6 eind augustus/begin september geleverd gaan worden.

Ik geloof niet zo in die importheffing, er worden veel (ook Europese) auto's in China geproduceerd, om nog maar te zwijgen over de immense onderdelenstroom. Hoe zou een regering dat kunnen reguleren?
Wij zijn afhankelijke van China en China van de rest van de wereld, sterk door de overheid gesubsidieerde merken daargelaten.

Overigens gefeliciteerd met je keuze, met een jong gezin een open deur. Ik heb erg lang, tot vanochtend getwijfeld juist vanwege de praktische bruikbaarheid van de G6.

Aangaande jonge medewerkers, ik vind het wel wat hebben... beter jong en enthousiast dan 'belegen' verkopers die overmatig hun best doen voor een stukje provisie. In Breukelen geen woord gerept over daar de wagen laten leveren, in Badhoevedorp wel. De medewerken bij mij in de wagen verteld me dat ze van een overkoepelende organisatie komen en vanwege de drukte assistentie mochten verlenen. Dit zijn niet de mensen die dagelijks in de showrooms staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
Matn61 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:11:
[...]

Ik geloof niet zo in die importheffing, er worden veel (ook Europese) auto's in China geproduceerd, om nog maar te zwijgen over de immense onderdelenstroom. Hoe zou een regering dat kunnen reguleren?
Wij zijn afhankelijke van China en China van de rest van de wereld, sterk door de overheid gesubsidieerde merken daargelaten.

Overigens gefeliciteerd met je keuze, met een jong gezin een open deur. Ik heb erg lang, tot vanochtend getwijfeld juist vanwege de praktische bruikbaarheid van de G6.

Aangaande jonge medewerkers, ik vind het wel wat hebben... beter jong en enthousiast dan 'belegen' verkopers die overmatig hun best doen voor een stukje provisie. In Breukelen geen woord gerept over daar de wagen laten leveren, in Badhoevedorp wel. De medewerken bij mij in de wagen verteld me dat ze van een overkoepelende organisatie komen en vanwege de drukte assistentie mochten verlenen. Dit zijn niet de mensen die dagelijks in de showrooms staan.
Bedankt! Jij ook gefeliciteerd. Weet jij of de proefauto op de nieuwste software reed? Of krijgen de geleverde auto's nog een update (dus de nieuwste xmart 5.x)? Dit ben ik vergeten te vragen

Het was wellicht meer de gebrekkige kennis waar ik me aan stoorde. Veel meer dan het opdreunen van de specificaties zat er niet in. De vraag is wat je van een verkoper mag verwachten. Een objectief vergelijk trekken met andere auto's zit er toch niet in :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xpenger
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15-02 12:43
Ik verwacht dat autobouwer VW flink op de rem gaat staan om de importheffing te laten doorgaan.Volkswagen heeft een deal gesloten met X-Peng ter waarde van zevenhonderd miljoen dollar,of vijf procent van de aandelen van X-Peng.Ze gaan samen volgend jaar twee nieuwe modellen voor VW ontwerpen en verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Bassie1992 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:58:
[...]

Zonder trekhaak. Wat wil je graag weten?
Meer als je de auto straks hebt. Hoe de standaard range zich een beetje qua range en verbruik houdt.
Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste