Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 27 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
Hans221 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:31:
Weet iemand wat het verschil is tussen normaal nappa bruin leer en het luxury pakket op de G9? dus waar zit met name de meerwaarde in het luxury pakket?
Waar zie je een "luxury pakket" ?

Ik zie wel een "Premium Comfort & Audio Pack", en daar staat gewoon bij wat erin zit?

Premium Comfort & Audio Pack

€ 3.990

Nappalederen stoelen
Dynaudio Confidence Sound System

- Massagefunctie (vier stoelen)
- Dijbeensteun bestuurderstoel in twee richtingen verstelbaar
- Beensteun passagiersstoel in twee richtingen verstelbaar
- Verstelling passagiersstoel lendensteun in vier richtingen
- Achterbank tweewegs dijbeensteunverstelling

- Luidsprekers bestuurdersstoel * Twee
- Dolby Atmos
- Zonneklep voorpassagier met premium LED-spiegel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 23:05
Engelse vertaling van de event in april 2024. vanaf minuut 13
YouTube: XPENG Beijing Auto Show 2024 Press Conference English Replay

Samenvattend:
Ze zijn in Duitsland NGP aan het testen met de G9.
Een blik op de Xmart OS 5.1.0 (Staat Global Debut bij.. ) met extra features die we nu nog niet kennen zoals Sentry mode.
Ze gaan dit 20 mei lanceren maar het is mij niet duidelijk of wij het ook krijgen. Er staat "global debut" in de presentatie dus dan zou je denken... ook buiten China..

Goed, komende week weten we meer :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aadnr9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08 14:38
aadnr9 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:14:
[...]

Ik bij Badhoevedorp. Vandaag belde ze nog. Vin nr bekend, auto is gereserveerd en onderweg. Eind juni nog steeds verwachtte leverdatum.
Gister gebeld, binnen 2 weken kan ik hem oppikken. Kan niet wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01 14:46
Vandaag offerte van MHC lease gekregen en die viel me niet tegen.
945 euro voor de long range rwd in het oranje.

Doordat de bijtelling minder is vanwege de aanschafwaarde valt het me wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 18:49
Hier 1090 euro, performance versie op basis van 4 jaar en 30000 km p/j, tankpas (eu), winterbanden en verplichte reservering voor de laadpaal.

Wat een verschil met de long range. Ik ben benieuwd waar het hem in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 13:18
Leaseprijzen G6 zijn zojuist online gezet.

Private lease 699 voor 10.000KM en 60M. Valt mij tegen, had lager verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 10:26
aadnr9 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:06:
[...]

Gister gebeld, binnen 2 weken kan ik hem oppikken. Kan niet wachten!!
Wat fijn! Ik onlangs nog steeds eind juni/ begin juli doorgekregen. Benieuwd hoe groot het verschil tussen levering gaat zijn tussen die van jou en mij (wat betekent dat dealerspecifieke zaken evt tot wezenlijke verschillen in levering leiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!LL!E
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
Hier bij Leaseplan 880 euro p/m (Witte SR met trekhaak) 25.000km/j (5 jaar), winterbanden en EU laadpas.

Alleen al ruim 8 maanden op de auto aan het wachten (opnieuw moeten bestellen na een fout van de XPeng-importeur) :( Planning is nu de week van 27 mei....ik ben benieuwd.

[ Voor 50% gewijzigd door H!LL!E op 17-05-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:42
H!LL!E schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:21:
Hier bij Leaseplan 880 euro p/m (Witte SR met trekhaak) 25.000km/j (5 jaar), winterbanden en EU laadpas.

Alleen al ruim 8 maanden op de auto aan het wachten (opnieuw moeten bestellen na een fout van de XPeng-importeur) :( Planning is nu de week van 27 mei....ik ben benieuwd.
G6 of G9?

Bij de G6 vraag ik me overigens wel af of dat glazen dak wat niet afgeschermd kan worden niet te warm gaat zijn in de zomer. Misschien straks toch alvast maar eens proefrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
G9 heeft hetzelfde dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DV1973
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23-06-2024
Hallo

Is er al meer informatie van eigenaars van de G9 en hun ervaringen .

Ik heb reeds een testrit met de G9 kunnen doen.

- ventilatie achteraan koelt niet genoeg (of ik had een instelling niet juist staan)
- was geen zon dus geen ervaring met glazen dak en wqrme dag . al is er wel een maximale koeling knop
- was wat zoeken met de werking en gebruik X pilot . ook hier zal het een kwestie zijn van gebruik en ervaring.
- het automatisch parkeren was wel indrukwekkend
- kwaliteit DAB radio was voor mij niet indrukwekkend

ik dank ook dat de update software veel zaken kan verhelpen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 19:54
DV1973 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:15:
Hallo

- ventilatie achteraan koelt niet genoeg (of ik had een instelling niet juist staan)
- was geen zon dus geen ervaring met glazen dak en wqrme dag . al is er wel een maximale koeling knop
- was wat zoeken met de werking en gebruik X pilot . ook hier zal het een kwestie zijn van gebruik en ervaring.

> - ventilatie achteraan koelt niet genoeg (of ik had een instelling niet juist staan)
Stond misschien niet helemaal open dan, AC is niet top. Maar hij werkt wel prima. Alleen kalibratie lijkt niet goed te zijn.

> - was geen zon dus geen ervaring met glazen dak en wqrme dag . al is er wel een maximale koeling knop
Geen last van gehad, volgens mij is het zon en warmte werend. Ik kan in principe gewoon recht de zon in kijken door het glazen dak en geen last.

> - kwaliteit DAB radio was voor mij niet indrukwekkend
- één keer gebruikt in een leenauto (P7) maar was echt ruk. Of het was normale FM idk.. Maar op random momenten houdt hij er even mee op. Zelfs onder viaducten had hoorde ik eventjes niets.
Maar niet veel ervaring mee want luister nooit radio, dus kan ook gewoon FM zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09 14:35
Ik lees dat er voor de Tesla een Carlinkit box beschikbaar is, de Tesla heeft geen Apple of Android carplay aan boord, net als de P7 dat 'mist'... Voor Tesla is dus een box ontwikkeld die carplay toch mogelijk maakt.

Om je telefoon te kunnen koppelen en diverse apps te kunnen gebruiken op je autoscherm is de Carlinkit een handige feature, echter zou een dergelijke box op de P7 aangesloten kunnen worden...?
Op de G6 zou dit geen probleem hoeven zijn, deze krijgt wel carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans221
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik rij zelf al jaren Tesla en overweegeen overstap te maken. Heb m'n Tesla net verkocht en kijk nu naar de G9. Mijn vraag is of Sentry mode en dashcams beschikbaar zijn momenteel? Ik heb daar tot 3x toe mijn eigen verzekeringspremie mee kunnen redden door aan te tonen dat de tegenpartij fout zat tijdens schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Hans221 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:56:
Ik rij zelf al jaren Tesla en overweegeen overstap te maken. Heb m'n Tesla net verkocht en kijk nu naar de G9. Mijn vraag is of Sentry mode en dashcams beschikbaar zijn momenteel? Ik heb daar tot 3x toe mijn eigen verzekeringspremie mee kunnen redden door aan te tonen dat de tegenpartij fout zat tijdens schade.
Zit er niet op helaas.
Laatst iemand mijn spiegel eraf geslagen, waar 3 camera's op zitten (2 op de spiegel zelf en eentje ernaast) en je hebt er helemaal niets aan.
Alle schade (á 3k) moet ik zelf ophoesten.

Dus zo'n modus zou wel heel erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Laatst online: 14-09 21:14
Matn61 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:03:
Ik lees dat er voor de Tesla een Carlinkit box beschikbaar is, de Tesla heeft geen Apple of Android carplay aan boord, net als de P7 dat 'mist'... Voor Tesla is dus een box ontwikkeld die carplay toch mogelijk maakt.

Om je telefoon te kunnen koppelen en diverse apps te kunnen gebruiken op je autoscherm is de Carlinkit een handige feature, echter zou een dergelijke box op de P7 aangesloten kunnen worden...?
Op de G6 zou dit geen probleem hoeven zijn, deze krijgt wel carplay.
Die Carlinkit box werkt als een lokaal gehoste app op een browser. Dat zou kunnen werken in de P7, mits een volgende XmartOS update volledige browser functionaliteit biedt. Er zijn dan vermoedelijk wel nog wat beperkingen. CarPlay kan gebruik maken van voertuiggegevens zoals status handrem, snelheid, e.d. Ik denk niet dat die gegevens op deze manier beschikbaar zullen zijn. Ook is het maar de vraag of de voice control button werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
DV1973 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:15:
Hallo

kwaliteit van de DAB radio was hier zelfs gewoon archislecht te noemen. Was met het audio pack erop. Dingen uit spotify klonken wel prachtig, aan de speakers lag het dus niet. Maar de radio klonk slechter dan een jaren '80 radiootje in de keuken. Ergens een instelling verneukt of zijn er problemen met DAB radio waar eigenaars weet van hebben ?

Ik vroeg me ook af of het mogelijk is om zelf media over te zetten op de wagen ? Dus bv muziek via een stickje over copieren naar het interne geheugen zodat dat beschikbaar is in de media ? Zou moeten gaan denk ik dan zo ? Iemand hier zicht op ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Ben ik dan een van de weinige die totaal geen problemen heeft met DAB radio? Werkt hier altijd prima :D Misschien geeft het met de omgeving te maken. Midden Nederland hier.

Ik dacht trouwens dat er 20 Mei weer een grote update zou komen? Of moet ik dat gedroomd hebben?

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pprinssen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-05 17:26
Is er bij iemand hier meer bekend of Xmart OS 5.1.0 ook naar ons komt? Release was 20-05 maar nog geen OTA gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

Pprinssen schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 06:53:
Is er bij iemand hier meer bekend of Xmart OS 5.1.0 ook naar ons komt? Release was 20-05 maar nog geen OTA gehad.
Versie 5 komt pas Juli/Augustus hier in Europa.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Pprinssen schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 06:53:
Vast wel, maar is nog niet bekend wanneer.
Kan ook over een jaar pas zijn oid.

5.0.0 wordt ergens deze zomer verwacht.
In China lopen versies anders dan in Europa. Wij lopen hier achter omdat alles nog omgezet moet worden voor de Europese markt / modellen.

[ Voor 22% gewijzigd door jesse! op 22-05-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik zag in de specs dat de G6 een bagage afschermer bij het exterieur heeft staan. Enige beetje jammere is dat de ruiten achter niet geblindeerd zijn, maar dat is volgens mij achter nog te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans221
Ik was benieuwd of het cameratoezicht die merkt dat je gaapt afgeplakt kan worden? In mijn Tesla 3 heb ik dit cameraatje altijd achter een schuifje zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Hans221 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:09:
Ik was benieuwd of het cameratoezicht die merkt dat je gaapt afgeplakt kan worden? In mijn Tesla 3 heb ik dit cameraatje altijd achter een schuifje zitten namelijk.
Ja dat kan, je krijgt dan wel continue in beeld dat de camera geen goed zicht heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 10:26
Gaap je zo vaak tijdens het rijden? 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_0KfpVKynYNGXDUD_BP93kQgyw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EXSGGyRqq4IehvY7wxWLR4Yj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6Le3R9ebGXP_0XgnGBfQrasyXA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cewdM3VFZ1XwN8gk22kkOQXk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebIz8NIkt4mANGsgT2mz8UWly0c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xRXYbNbFbBsAFIZWy5SlSr0z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans221
Julicount schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:59:
[...]

Gaap je zo vaak tijdens het rijden? 😜
Wellicht in die nieuwe G9 niet meer...maar een camera continu op je bakkes, mwhaa hoeft niet. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Afplakken is niet nodig. Je kan de toezicht uitschakelen. Dan zeurt ie niet meer als je gaapt.

Dient wel elke rit uitgeschakeld te worden. 2 kliks nodig om uit te zetten per rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
peak schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:06:
[...]

Afplakken is niet nodig. Je kan de toezicht uitschakelen. Dan zeurt ie niet meer als je gaapt.

Dient wel elke rit uitgeschakeld te worden. 2 kliks nodig om uit te zetten per rit.
Dan is 1x afplakken toch veel makkelijker? En beter beschermd ivm privacy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
mitsumark schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:32:
[...]

Dan is 1x afplakken toch veel makkelijker? En beter beschermd ivm privacy?
Als je je om privacy zorgen maakt dan kan je beter ook het volgende doen:
- microfoons eruit trekken
- alle buiten camera’s
- niet meer je telefoon syncen en apps gebruiken
- niet meer de navigatie gebruiken
- vergeet ik nog iets?

Ik ben het volledig met je eens dat met deze connected auto’s welk merk dan ook dat er risico’s zijn betreft privacy. De auto’s die Google Android gebruiken… wat gaat naar Google? Heeft een auto bouwer nog een extra verdienmodel naast auto verkopen? Je data verkopen aan de belastingdienst zoals TomTom dat deed met lease rijders of verzekeraars.

Het is onvermijdelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mitsumark
peak schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:37:
[...]

- alle buiten camera’s
- vergeet ik nog iets?

Ik ben het volledig met je eens dat met deze connected auto’s welk merk dan ook dat er risico’s zijn betreft privacy. De auto’s die Google Android gebruiken… wat gaat naar Google? Heeft een auto bouwer nog een extra verdienmodel naast auto verkopen? Je data verkopen aan de belastingdienst zoals TomTom dat deed met lease rijders of verzekeraars.

Het is onvermijdelijk.
Jammer dat je nu vol ingaat op het privacy ding en het vervolgens volledig overtrekt, het is gewoon een leuke bonus, niet de kern.

Nogmaals:
1x afplakken is toch makkelijker dan elke rit 2x een knop indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
mitsumark schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:51:
[...]
Jammer dat je nu vol ingaat op het privacy ding en het vervolgens volledig overtrekt, het is gewoon een leuke bonus, niet de kern.

Nogmaals:
1x afplakken is toch makkelijker dan elke rit 2x een knop indrukken?
Ligt eraan, ik vind het niet prettig om continue een "interieurcamera slecht zicht" achtige melding voor mijn neus te hebben.
Er zijn 3 dingen die je elke rit uit moet zetten, duurt een paar sec. Is nou eenmaal zo.
Krijgen meerdere nieuwe auto's mee te maken.

Uiteraard moet je doen wat jij het prettigste vindt. Als jij 'm wil afplakken, dan moet je dat doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 11:15
jesse! schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:07:
[...]

Er zijn 3 dingen die je elke rit uit moet zetten, duurt een paar sec. Is nou eenmaal zo.
Welke zaken zet jij dat uit?
Ik eigenlijk alleen de snelheid, de rest laat ik aan en heb weinig waarschuwingen, heel af en toe let op de weg omstandigheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
gompy schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:10:
[...]

Welke zaken zet jij dat uit?
Ik eigenlijk alleen de snelheid, de rest laat ik aan en heb weinig waarschuwingen, heel af en toe let op de weg omstandigheden..
Snelheid alarm, dan statusmonitor en dan emergency lane keeping

Als ik dat niet doe gaan ze alle 3 piepen tijdens vrijwel elke rit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Matn61
Vandaag veel plezier gehad in het Xpeng service center in Amsterdam, vlot en behulpzaam personeel en maar liefst drie proefritten.

Allereerst de G6 in het bezichtigd, een fraaie wagen die de concurrentie met de Tesla Y gemakkelijk aan zou moeten kunnen met een beduidend fraaier interieur en veel ruimte. Dat oranje knalt in het echt immens.
De zwarte bekleding deed iets minder luxe aan dan wit...wit echter moet wel je smaak zijn. Tis allemaal iets minder luxe dan in de P7 en G9.

Dan de proefritten, De P7 Performance, daarna de G9 Performance...met de G6 mag (nog) niet gereden worden maar die zou tussen de P7 en G9 moeten zitten. de P7 voldoet aan de verwachtingen, echter het was de enorme power in de toch vrij log ogende G9 die we hilarisch vonden, wat een power, wat een trekkracht.... maar beide boven mij budget.

Net als we de showroom uit lopen komt er een collega in de P7 LR aanrijden....met enig vrolijke sturing werden we vriendelijk verzocht ook daar maar even in te rijden. De LR zou dan ook de realistische keuze zijn. Deze rijdt normaal snel, niet belachelijk snel. Daarna doorgereden naar Breukelen om alle 5 kleuren bij elkaar te zien om deze laatste lastige keuze te maken.

Het wordt niet de G6, we vinden de P7 te mooi en gaan voor het meer onhandig, minder praktisch en het minder ruime model zonder trekhaak en carplay. Tsjah...zo mooi vinden we de P7, dan maar niet verstandig!
De kleur wordt toch maar groen, velgen en raamlijsten worden zwart gewrapt zodra te auto geleverd wordt, dat chroom op de groene auto doet 'm geen goed. De grijze vakjes in de velgen doen ze zelfs veelvuldig vanuit Xpeng zelf.

Een leerzame dag en eindelijk de twijfel weg kunnen nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans221
peak schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:37:
[...]

- alle buiten camera’s
- vergeet ik nog iets?

Het is onvermijdelijk.
War mij betreft gaat het initieel alleen om de binnen camera. Heb zelf wat moeite met camera's die OP mij gericht staan ipv alles om de auto heen. Daarbij het enige. Maar fijn dat ze uit kunnen.

Overigens zal ik binnenkort zelf de LR aanschaffen, hoop dat hij binnen 2 a 3 weken voor de deur staat. Het enige wat ik tot nu toe door het forum geen zo heb opgemerkt ten opzichte van mijn vorige wagen (Tesla) is dat Sentry mode en dashcam niet hetzelfde werken. Verder vind ik persoonlijk de performance velgen enorm prijzig dus die ga ik of later aanschaffen, of vervangen door een iets goedkopere variant.

Aangaande dit laatste ben ik benieuwd of er ervaringen zijn van Xpeng G9 rijders die niet standaard velgen hebben laten monteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:09
Vanochtend de G6 bekeken in Badhoevedorp, ziet er in het echt goed uit.
Degelijk kwaliteit zowel binnen als buiten, meer dan genoeg ruimte.
Degelijk qua interieur, vindt de witte bekleding er mooier uitzien dan de zwarte bekleding.
Software lekker snel vergeleken met mijn Ioniq 5.
Apple CarPlay/android auto zit in de software maar verkoper kon niet garanderen dat het ook echt gaat werken.
1 juli proefrit ingepland en dan knoop doorhakken of dit de opvolger van de Ioniq 5 gaat worden.
Oranje ziet er trouwens wel heel gaaf uit qua kleur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5QFlhWC6ZC3ZbIveSj_BB7HGd0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnmXDd1hn4l4d8taVaeQKB0f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Stephan_haarlem op 25-05-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Van de G9 zou er in china een facelift/upgrade komen
https://cnevpost.com/2023/09/19/xpeng-launches-new-g9/

Van wat ik er zo van lees: wit interieur, andere speakers (dinaudio eruit voor Xpeng Grand opera), andere koeling/verwarming in de zetels, lidar en beide telefoonpads zouden nu (gekoeld) moeten kunnen laden
Qua motorvermogen zou er niets wijzigen, actieradius zou wel verbeteren.

Geen flauw idee of dat ook naar europa gaat komen en/of wanneer.
Lijken mij wel enkele opties te zijn waarvoor ik zou durven wachten met bestellen tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans221
rouchken11 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:14:

Van wat ik er zo van lees: wit interieur, andere speakers (dinaudio eruit voor Xpeng Grand opera), andere koeling/verwarming in de zetels, lidar en beide telefoonpads zouden nu (gekoeld) moeten kunnen laden

Lijken mij wel enkele opties te zijn waarvoor ik zou durven wachten met bestellen tbh
De vraag is; hoe lang wil je daar op wachten... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
rouchken11 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:14:

Deze variant komt niet deze kant op. Is door iemand anders op dit forum bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
peak schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:47:
[...]

Deze variant komt niet deze kant op. Is door iemand anders op dit forum bevestigd.
Volgens mij zijn de modellen die eind dit jaar geleverd worden al voorzien van wat aanpassingen.
Maar weinig is daar echt zeker van bij Xpeng helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Laatst online: 22-07-2024
Vraagje voor de techneuten/audiofielen onder ons: ik heb een G9 met standaard audio. Op zich prima geluid voor mij, maar ik mis een beetje bass... zou het kunnen werken als ik een high to low converter op de achterspeakers aansluit, hiermee een versterker aanstuur om vervolgens in de kofferbak extra speakers in te bouwen? En om te voorkomen dat ik kabels moet gaan trekken: zou ik die versterker kunnen voeden via de 180W sigarettenplug aansluiting in de kofferbak? Of slaathet hele systeem daarmee op tilt? Zoals jullie kunnen lezen, ben ik vooral op zoek naar een gemakkelijke oplossing ;-) Niet perse de beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Laatst online: 14-09 21:14
komkommertijd schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:20:
Vraagje voor de techneuten/audiofielen onder ons: ik heb een G9 met standaard audio. Op zich prima geluid voor mij, maar ik mis een beetje bass... zou het kunnen werken als ik een high to low converter op de achterspeakers aansluit, hiermee een versterker aanstuur om vervolgens in de kofferbak extra speakers in te bouwen? En om te voorkomen dat ik kabels moet gaan trekken: zou ik die versterker kunnen voeden via de 180W sigarettenplug aansluiting in de kofferbak? Of slaathet hele systeem daarmee op tilt? Zoals jullie kunnen lezen, ben ik vooral op zoek naar een gemakkelijke oplossing ;-) Niet perse de beste...
Converters werken vaak niet of leveren ruis en storingen op. Ga naar een car-audio shop en laat je daar adviseren. Maar misschien dat iemand op dit forum het al gedaan heeft en een makkelijke oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
roel00 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:11:
[...]
Converters werken vaak niet of leveren ruis en storingen op. Ga naar een car-audio shop en laat je daar adviseren. Maar misschien dat iemand op dit forum het al gedaan heeft en een makkelijke oplossing weet?
Bij een één-op-één vergelijk van het standaard en ge-upgrade audiosysteem in de P7 kwam ik tot de conclusie dat het geluidsniveau niet enorm omhoog gaat, de 'lift tweaters' zijn fraai maar premium audio in totaliteit biedt geen extreem verschil. De 4k upgrade met audio, nappa leder en softclose deuren deed meer vermoeden.

Dynaudio is opzicht wel een hoogstand merk, maar standaard komt het in de Xpeng niet geheel uit de verf.
Ik ben tevens benieuwd met welke pragmatische aanpassing het geluid naar een iets hoger/dieper niveau gebracht kan worden, het vervangen van de lage speakers ligt voor de hand (?)

[ Voor 6% gewijzigd door Matn61 op 27-05-2024 15:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:19
Ik lees op de Deense Facebook een bericht van de Xpeng-account dat XOS 5.2.0 in juli bij ons uitkomt. Europa skipt dus de versie die nu in China uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digieurope
  • Laatst online: 30-08-2024
Goedenavond iedereen,

Heeft iemand de standard range al besteld en kan en ervaring meedelen. Volgens de gegevens van ABRP zou er in feite weinig verschil zijn tussen de standard en long range met de snelle oplaattijden.

LFP batterijen blijken ook langer uit te houden en raken ook minder in brand.

In Duitsland kun je de G9 met gratis premium pakket en 7 jaar garantie bestellen tot einde juni.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
digieurope schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:36:
Goedenavond iedereen,

Heeft iemand de standard range al besteld en kan en ervaring meedelen. Volgens de gegevens van ABRP zou er in feite weinig verschil zijn tussen de standard en long range met de snelle oplaattijden.

LFP batterijen blijken ook langer uit te houden en raken ook minder in brand.

In Duitsland kun je de G9 met gratis premium pakket en 7 jaar garantie bestellen tot einde juni.

Groeten
SR kan je altijd makkelijk tot 100% laden, en LR wordt aangeraden tot 90% te laden vanwege ander accu type.
Als je WLTP erbij pakt van 100% SR en 90% LR dan verschilt het volgens mij niet super veel meer las ik eerder.

Zelf de berekening niet gedaan, mijn realistische range met een performance is momenteel zo'n 400-450km op 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
jesse! schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:25:
[...]

SR kan je altijd makkelijk tot 100% laden, en LR wordt aangeraden tot 90% te laden vanwege ander accu type.
Als je WLTP erbij pakt van 100% SR en 90% LR dan verschilt het volgens mij niet super veel meer las ik eerder.

Zelf de berekening niet gedaan, mijn realistische range met een performance is momenteel zo'n 400-450km op 90%
Ben qua LFP accu wel benieuwd naar de verminderde (doch beschikbare) range bij kouder weer in de winter. Ik las dat de LFP accu wat meer last heeft van de kou.

Bij mijn huidige Enyaq iV 80 (non LFP) ga ik in de winter richting de 300km range bij 100%, maar merk na drie jaar EV rijden dat hoge range niet het doel is. Snel laden is handiger. De G6 staat omwille van de looks (binnen/buiten), software en snelladen daarom hoog op shortlist en dan de standard range met LFP. Als ik onder koude minder ideale omstandigheden er comfortabel 250km kan rijden zou dat meer dan genoeg zijn.

Eens kijken wat de mogelijke importheffing gaat doen tzt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Ik laad met de LR gewoon naar 100% voor de enkele keer dat ik dat nodig heb. Heb hem toch via de lease dus vind de degradatie ook niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
FJP84 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:34:
[...]
Ben qua LFP accu wel benieuwd naar de verminderde (doch beschikbare) range bij kouder weer in de winter. Ik las dat de LFP accu wat meer last heeft van de kou.

Bij mijn huidige Enyaq iV 80 (non LFP) ga ik in de winter richting de 300km range bij 100%, maar merk na drie jaar EV rijden dat hoge range niet het doel is. Snel laden is handiger. De G6 staat omwille van de looks (binnen/buiten), software en snelladen daarom hoog op shortlist en dan de standard range met LFP. Als ik onder koude minder ideale omstandigheden er comfortabel 250km kan rijden zou dat meer dan genoeg zijn.

Eens kijken wat de mogelijke importheffing gaat doen tzt :?
LFP is goed voor dagelijks gebruik, rijdt je vaker lange stukken aaneen dan is een LR natuurlijk handiger.
Ook ik ben benieuw wat kou doet met een LFP accu, het bereik van mijn huidige Tesla is in de winter echt beduidend minder dan in de zomer, dat scheelt zomaar 75km. Mocht een LFP nog minder presteren in de kou dan zou dat verschil nog groter zijn...dat gezegd hebbende, zijn de accu's van nu natuurlijk wel door ontwikkelt en beter dan 5 jaar terug.

Ik heb net even met ons wagenparkbeheer gesproken, wachtende tot de G6 beschikbaar wordt in de portal. Ik zou graag een afweging, mede op leasebedrag, tussen de P7 en G6 maken. Mocht de G6 Performance net zo duur zijn als de P7 LR in de lease, dan kies ik wellicht toch nog voor de G6. Nu gaat de voorkeur uit naar de P7 wegens hoger afwerkingsniveau.

Ik hoop dat Xpeng niet net als Tesla gaat jongleren met de prijzen, dit heeft namelijk ook effect op de leasebedragen, eerder dan einde contract (begin december) wisselen blijkt niet mogelijk helaas. De G9 is net met 2K omhoog gegaan.... de P7 en G6 zijn nog stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digieurope
Hier een overzicht over het verschil tussen de drie versies

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pV5iL50jv24GfIKKpyss41agBY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bp0DzO9mwrjv6Ha1qIRNEW7B.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door digieurope op 01-06-2024 14:18 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rps
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-06-2024

rps

Weet iemand hier misschien hoe ik mijn P7 in developer mode kan zetten?
Ik wil graag een browser om mijn systeem zetten, maar kan hier geen handleiding voor vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
rps schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 12:01:
Weet iemand hier misschien hoe ik mijn P7 in developer mode kan zetten?
Ik wil graag een browser om mijn systeem zetten, maar kan hier geen handleiding voor vinden.
https://github.com/hackxpeng/hackp5g9

Is beste oplossing, werkt niet als je al 4.4.0 of later hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
"Waarom geven we hem niet meer dan een 7,5? Omdat onze kennismaking te kort was."

wat is dit voor iets doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Mirved schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:14:
[...]

"Waarom geven we hem niet meer dan een 7,5? Omdat onze kennismaking te kort was."

wat is dit voor iets doms?
Ik vind dat soort dingen altijd in en in triest. Schrijf dan een review als je hem een keer wat langer hebt kunnen testen. Ipv altijd maar snel snel snel voor de views.

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:08
Inderdaad.
Ben overigens zelf flink onder de indruk van de G6.

Is wellicht mijn volgende auto (ipv de MY).

Alleen de minder grote trunk, missende frunk en ontbrekende dashboard kastje houden me nog tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
adros schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:41:
[...]
Ik vind dat soort dingen altijd in en in triest. Schrijf dan een review als je hem een keer wat langer hebt kunnen testen. Ipv altijd maar snel snel snel voor de views.
Vond de bevinding van 'veel' bandengeluid in het interieur dan wel weer opvallend, ik moet mijn keuze voor de komende 5 jaar voor 13 juni maken en de twijfel tussen P7 en G6 blijft. Dergelijke rijtests kunnen nog net een doorslaggevend criteria geven wanneer de G6 zelf (nog) niet te testen is.

Buiten het model hik ik nog tegen de standaard audio in de P7 aan, 4K voor de upgrade is erg veel geld (€ 68/mnd), ook het ontbreken van carplay is een nadeel t.o.v. de G6. Het afwerkniveau vind ik wel beduidend hoger dan de G6, komt daarbij minder goed geïsoleerd interieur is dat wel bepalend voor een keuze.

Ik had gehoopt op meer Nederlandse, of tenminste Europese reviews van de G6 voor 13 juni, maar het lijkt er op dat ze pas ergens in juli mogen gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-08 18:50
Geluid is altijd erg subjectief. Je moet het eigenlijk zelf en 1 op 1 vergelijken. Ook het asfalt waar je op rijdt heeft een enorme invloed hierop.
De G6 heeft 21" banden echter geen luchtvering. De P7 volgens mij 19" dus dat betekent automatisch al dat de G6 meer afrolgeluid heeft.
Vergelijk je hem met bv een G9 Performance die 21" heeft maar wel luchtvering dan zal de G6 ook meer afrolgeluid hebben dan de G9 met luchtvering.
Vergelijk je hem met een G9 LR met 19" (zonder luchtvering) dan kan de G6 nog steeds meer geluid produceren dan de G9 puur omdat er grotere banden om heen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
k.monsma schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:21:
Geluid is altijd erg subjectief. Je moet het eigenlijk zelf en 1 op 1 vergelijken. Ook het asfalt waar je op rijdt heeft een enorme invloed hierop.
De G6 heeft 21" banden echter geen luchtvering. De P7 volgens mij 19" dus dat betekent automatisch al dat de G6 meer afrolgeluid heeft.
Vergelijk je hem met bv een G9 Performance die 21" heeft maar wel luchtvering dan zal de G6 ook meer afrolgeluid hebben dan de G9 met luchtvering.
Vergelijk je hem met een G9 LR met 19" (zonder luchtvering) dan kan de G6 nog steeds meer geluid produceren dan de G9 puur omdat er grotere banden om heen zitten.
G6 staat op 20"
P7 RWD op 18"en de P op 19"
G9 op 19" en de P op 21"

ik begrijp dat luchtvering ook een geluiddempende werking heeft? Hoe groter de wielen, des temeer afrolgeluid klinkt niet per definitie logisch. Zelf ervaren is natuurlijk het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bla65
  • Laatst online: 23-08 20:52
Matn61 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Ik had gehoopt op meer Nederlandse, of tenminste Europese reviews van de G6 voor 13 juni, maar het lijkt er op dat ze pas ergens in juli mogen gaan rijden.
Ik heb een proefrit met de G6 op 13 juni in Breukelen, op 12 juni was ook nog plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Bla65 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:05:
[...]

Ik heb een proefrit met de G6 op 13 juni in Breukelen, op 12 juni was ook nog plaats
ehm oh...ik ga nu bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Benieuwd naar de ervaringen van de proefritten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matn61
Bla65 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:05:
[...]

Ik trap af, openingstijd 12 juni ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digieurope
Hier ook benieuwd naar de ervaringen van de proefritten. Graag een feedback naar het forum toe.

In vergelijing met de G9: kwaliteit van de materialen, komfort van de zetels en rolgeluid. Zou super zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
18 juni mijn proefrit staan, erg benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• von Reet
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik twijfel nog over de G9...Tesla model 3 bevalt goed maar gaat uit de lease. Ik wil een keer iets anders en deze keer ga ik hem zakelijk zelf aanschaffen. De Tesla is zo lekker "quick and nimble", reageert zo fijn op het gas en de software is fantastisch. Superchargers. Infotainment. Je roept wat en hij speelt het af of hij navigeert erheen via snelladers met google maps. Afijn, we kennen het riedeltje. Hij tovert elke keer een lach op mijn gezicht. Dat is wel een groot offer om op te geven. En de nieuwe model 3 performance is een stuk beter en ziet er m.i heel gaaf uit.

Zijn er mensen die een Tesla hadden en zijn geswitched en eerlijk kunnen zeggen of ze ergens spijt hebben of niet? De G9 is wel erg aantrekkelijk, het jonge honden imago moet ik dan wel loslaten en inruilen voor een mooie herensalon met dat bruine leer...mooi is het wel. Maar maakt de auto je ook blij.

Twijfel twijfel... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von Reet
Er is trouwens een nieuwere versie van de G9 op de website verschenen, met android en carplay ingebouwd (daarvoor was nieuwe hardware benodigd), twee telefoonladers, stoelverwarming en ventilatie in de leuningen, grijswit leer optie en nog wat ander grut. Ook gelijk 2 mille duurder helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
von Reet schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:27:
Ik twijfel nog over de G9...Tesla model 3 bevalt goed maar gaat uit de lease. Ik wil een keer iets anders en deze keer ga ik hem zakelijk zelf aanschaffen. De Tesla is zo lekker "quick and nimble", reageert zo fijn op het gas en de software is fantastisch. Superchargers. Infotainment. Je roept wat en hij speelt het af of hij navigeert erheen via snelladers met google maps. Afijn, we kennen het riedeltje. Hij tovert elke keer een lach op mijn gezicht. Dat is wel een groot offer om op te geven. En de nieuwe model 3 performance is een stuk beter en ziet er m.i heel gaaf uit.

Zijn er mensen die een Tesla hadden en zijn geswitched en eerlijk kunnen zeggen of ze ergens spijt hebben of niet? De G9 is wel erg aantrekkelijk, het jonge honden imago moet ik dan wel loslaten en inruilen voor een mooie herensalon met dat bruine leer...mooi is het wel. Maar maakt de auto je ook blij.

Moet je niet eerst bedenken of je een (praktische/ruime) SUV wilt, of een (kleinere) sedan/hatchback, en dan pas welke auto dan het best bij je secundaire wensen past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von Reet
mitsumark schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:52:
[...]
Moet je niet eerst bedenken of je een (praktische/ruime) SUV wilt, of een (kleinere) sedan/hatchback, en dan pas welke auto dan het best bij je secundaire wensen past?
Klopt, dat heb ik al gedaan. Er valt voor beide wat te zeggen (hoogzitter vs "sportieve zit"), dus dat maakt me niet uit. M'n vriendin heeft een SUV en dat bevalt goed. Dus dat kan ik tegen elkaar wegstrepen. We hebben 2 kleine kids en het past prima in een model 3 maar wat hoger zitten en iets meer ruimte is ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von Reet
Ik ga eerst maar eens een proefrit maken, zojuist afspraak gemaakt. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Ik ga de stap van Tesla naar Xpeng maken, ik rijdt nu een 2019 M3 en terwijl software en rijgedrag prima is, is bouwkwaliteit van de vroege Tesla dat niet, ik ben blijk dat het 'slechts lease' is.
De nieuwe Tesla's zijn beter, echter persoonlijk vind ik de Xpengs wat meer premium, zeker qua bouwkwaliteit en interieur op een hoger niveau. Xpeng is nog in ontwikkeling met software en lijkt daarin best pro-actief te zijn. Bovenal, we vergeten het wel eens...de Xpengs rijden erg prettig.

Ik heb diverse vergelijkbare EV's getest en neig naar de P7, komende week de G6 nog rijden en de dag daarna keuze P7 of G6. Met de hoeveelheid Tesla's en Kia's op de wegen is er ook een sterke drang naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Rijd nu in een M3 (2019) en in juli komt (hopelijk) mijn G9. Getwijfeld tussen de Tesla MY en de G9 want wilde wel meer de SUV kant op. Uiteindelijk gaf bij mij ook de doorslag dat ik eigenlijk gewoon geen zin heb om nog weer 4,5-5 jaar min of meer hetzelfde te ervaren als ik instap. Er veranderd gewoon bijna niets als ik van M3 naar MY zou gaan, dat heeft z'n goede kanten, maar ik vind het te saai :)

En er rijden al veel te veel Tesla's rond (ik ben er nog 1 van) 8)

Samengevat: het is uiteindelijk toch vooral een gevoelskeuze geweest want voor de rest voldeden beide opties aan alle requirements (de een wat beter op het ene punt de andere wat beter op het andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik ben benieuwd naar de G6. Bij mijn vorige week reed ik in een model 3 (bouwjaar begin 2023, dus model voor de "highland" update), waarbij er op het gebied van software/infotainment van de auto een hoge standaard is gelegd.

Daarvoor heb ik een ID3 gereden, waarbij ik ervaren heb hoe frustrerend het is als het infotainmentsysteem/software niet fatsoenlijk functioneert. Dat is voor mij ook de grootste reden waarom ik terughoudend ben voor de G6. Ik ben kort geleden vader geworden, waardoor extra ruimte welkom is (al is de model 3 stiekem ook best ruim), maar twijfel enorm tussen een nieuwe model 3 of de Xpeng G6.

De Model Y is helaas geen optie, daar deze buiten mijn leasebudget valt (wat opzich vreemd is, aangezien een audi q4 e tron sportback er wel tussen staat). Zou de restwaarde zo belabberd zijn van een model Y?

Ik heb 12 juni een proefrit staan, wat me hopelijk voldoende input geven voor het maken van een keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door Bassie1992 op 04-06-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Bassie1992 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:19:
Ik ben benieuwd naar de G6. Bij mijn vorige week reed ik in een model 3 (bouwjaar begin 2023, dus model voor de "highland" update), waarbij er op het gebied van software/infotainment van de auto een hoge standaard is gelegd.

Daarvoor heb ik een ID3 gereden, waarbij ik ervaren heb hoe frustrerend het is als het infotainmentsysteem/software niet fatsoenlijk functioneert. Dat is voor mij ook de grootste reden waarom ik terughoudend ben voor de G6. Ik ben kort geleden vader geworden, waardoor extra ruimte welkom is (al is de model 3 stiekem ook best ruim), maar twijfel enorm tussen een nieuwe model 3 of de Xpeng G6.

De Model Y is helaas geen optie, daar deze buiten mijn leasebudget valt (wat opzich vreemd is, aangezien een audi q4 e tron sportback er wel tussen staat). Zou de restwaarde zo belabberd zijn van een model Y?

Ik heb 12 juni een proefrit staan, wat me hopelijk voldoende input geven voor het maken van een keuze.
Bijzonder...de Tesla's zijn bij ons in de portal uitermate vriendelijk geprijsd, weliswaar met minder accu-inhoud dus niet helemaal één-op-één. Met een jong gezin zou ik altijd voor ruimte gaan, een kinderbuggy gaat er bij een M3 al best lastig in. Let wel op dat vanaf juli alle nieuwe auto's last hebben van irritante piepjes, de Xpeng gaat hier na de Beta update al subtieler mee om dan de huidige Tesla's.

De Tesla Highland is een fraaie auto en van veel betere bouwkwaliteit, meer een alternatief voor de P7 dan de G6, de P7 staat dichter bij de duurdere S. Vanuit mijn M3 in een Y betekent nagenoeg dezelfde omgeving voor een 5.5 x hogere leaseprijs vanwege bijtelling, daarmee voor mij geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• von Reet
Dank. Ik neig nu naar de de G9. Volgens mij rijdt de G9 heerlijk, Bjorn Nyland is er ook erg positief over. En in geval van navi-frustratie heb ik apple carplay nog. Benieuwd naar de proefrit.

Life is too short om weer minstens 5 jaar in een Tesla te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
von Reet schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:58:
Dank. Ik neig nu naar de de G9. Volgens mij rijdt de G9 heerlijk, Bjorn Nyland is er ook erg positief over. En in geval van navi-frustratie heb ik apple carplay nog. Benieuwd naar de proefrit.

Life is too short om weer minstens 5 jaar in een Tesla te stappen.
Let op dat CarPlay alleen nog confirmed is voor de G6.
Redelijk zeker dat hij ook op de 2024 G9 komt, die wordt volgens mij vanaf oktober geleverd.
Huidige G9 (2023) heeft geen CarPlay, en onbekend of dat komt via een OTA update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBr
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-12-2024
Iemand al gestoeid met een OBD scanner? Ik gebruik nu Car Scanner Pro met een OBDlink LX. Car Scanner Pro heeft nog geen profiel helaas voor de Xpeng modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Kan Xpeng (G9/G6) bij Tesla laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
FJP84 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:45:
Kan Xpeng (G9/G6) bij Tesla laden?
V2 wel, V3 en V4 werken niet (goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
von Reet schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:30:
Er is trouwens een nieuwere versie van de G9 op de website verschenen, met android en carplay ingebouwd (daarvoor was nieuwe hardware benodigd), twee telefoonladers, stoelverwarming en ventilatie in de leuningen, grijswit leer optie en nog wat ander grut. Ook gelijk 2 mille duurder helaas..
Heb 5 jaar een model 3 en herken helemaal wat je zegt over de Tesla. Uitgebreid gekeken en geprobeerd met de G9, maar uiteindelijk kreeg ik teveel een 'slagschip' gevoel bij deze auto. Rijdt bij lange na niet zo strak als de Tesla, voelde me er gewoon niet prettig in. Hoewel het verder een prima auto is met een uitstekende afwerking. Ik heb overigens uiteindelijk een Zeekr 001 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:00
jesse! schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:10:
[...]

Let op dat CarPlay alleen nog confirmed is voor de G6.
Redelijk zeker dat hij ook op de 2024 G9 komt, die wordt volgens mij vanaf oktober geleverd.
Huidige G9 (2023) heeft geen CarPlay, en onbekend of dat komt via een OTA update
Beetje raar allemaal.
2023 model heeft geen (voorlopig) Android auto, noch Apple carplay.
Nieuw model zou dat wel hebben, maar daar is dan een heel pak andere dingen gestript/gewijzigd, waardoor deze dus eigenlijk goedkoper zou moeten zijn, maar hier bij ons dus 2000 euro duurder !
  • Het laadvermogen is met 100 kg verhoogd tot maximaal 570 kg. Voor de AWD Performance met trekhaak en premiumpakket levert dit een laadvermogen op van 525 kg, terwijl voor de LongRange-achterwielaandrijving het maximale laadvermogen van 570 kg geldt.
  • De bekerhouders zijn vervangen door vaste bekerhouders, van de huidige uitschuifbare.
  • Het draadloze oplaadpad is gewijzigd naar twee oplaadplekken en 50W opladen met koeling, van de huidige 15W en één oplaadpad. Houd er rekening mee dat de telefoon een beperking kan hebben wat betreft de laadsnelheid.
  • De "Boss-knop" van de passagiersstoel is verwijderd, dit zijn de huidige bovenste knoppen aan de linkerkant van de passagiersstoel waarmee de afstand, de stoel en de rugleuninghoek kunnen worden aangepast.
  • Grijs is een nieuwe beschikbare interieurkleur (stoelen, deurpanelen en dashboard).
  • Een zwarte hemelbekleding is standaard in de auto, ongeacht de interieurkleur van de auto.
  • De ventilatie in de voorstoelen zal nu zowel vanuit de zitting als via de rugleuning plaatsvinden (nieuw).
  • De sensorgestuurde achterklep is verwijderd, nu gaat de achterklep alleen nog open met een sleutel, met de hand of via de app.
  • Nieuw is een kleerhanger op de achterdeuren, met een maximale capaciteit van 3kg.
  • Het welkomstlicht in de vloer bij het openen van de deur is verwijderd.
  • Apple CarPlay/Android Auto zal beschikbaar zijn, zowel via kabel als draadloos.
  • Xmart OS met versie 5.0 komt vanaf het begin. Nieuw is een split-screen opstelling, waarbij je onder andere het scherm kunt splitsen tussen het gebruik van navigatie en andere applicaties. Er zal ook een weergave van real-time weer in het autosysteem zijn.
  • Navigatie-inhoud zal afkomstig zijn van TomTom, ter vervanging van HERE+Telenav.
  • Mogelijks ook geen verstelbare, verwarmde achterzetels meer.(Premium pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
dwadj schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:38:
[...]

Beetje raar allemaal.
Nieuw model zou dat wel hebben, maar daar is dan een heel pak andere dingen gestript/gewijzigd, waardoor deze dus eigenlijk goedkoper zou moeten zijn, maar hier bij ons dus 2000 euro duurder !
  • Het laadvermogen is met 100 kg verhoogd tot maximaal 570 kg. Voor de AWD Performance met trekhaak en premiumpakket levert dit een laadvermogen op van 525 kg, terwijl voor de LongRange-achterwielaandrijving het maximale laadvermogen van 570 kg geldt.
  • De bekerhouders zijn vervangen door vaste bekerhouders, van de huidige uitschuifbare.
  • Het draadloze oplaadpad is gewijzigd naar twee oplaadplekken en 50W opladen met koeling, van de huidige 15W en één oplaadpad. Houd er rekening mee dat de telefoon een beperking kan hebben wat betreft de laadsnelheid.
  • De "Boss-knop" van de passagiersstoel is verwijderd, dit zijn de huidige bovenste knoppen aan de linkerkant van de passagiersstoel waarmee de afstand, de stoel en de rugleuninghoek kunnen worden aangepast.
  • Grijs is een nieuwe beschikbare interieurkleur (stoelen, deurpanelen en dashboard).
  • Een zwarte hemelbekleding is standaard in de auto, ongeacht de interieurkleur van de auto.
  • De ventilatie in de voorstoelen zal nu zowel vanuit de zitting als via de rugleuning plaatsvinden (nieuw).
  • De sensorgestuurde achterklep is verwijderd, nu gaat de achterklep alleen nog open met een sleutel, met de hand of via de app.
  • Nieuw is een kleerhanger op de achterdeuren, met een maximale capaciteit van 3kg.
  • Apple CarPlay/Android Auto zal beschikbaar zijn, zowel via kabel als draadloos.
  • Xmart OS met versie 5.0 komt vanaf het begin. Nieuw is een split-screen opstelling, waarbij je onder andere het scherm kunt splitsen tussen het gebruik van navigatie en andere applicaties. Er zal ook een weergave van real-time weer in het autosysteem zijn.
  • Navigatie-inhoud zal afkomstig zijn van TomTom, ter vervanging van HERE+Telenav.
Sommige dingen zorgen voor extra kosten (extra laadvermogen, draadloze oplader, stukje hardware voor android auto) en sommige zaken voor minder (verdwenen features).

Denk dat er ook gewoon een inschatting wordt gemaakt t.o.v. de concurrentie en dat ze dus iets meer winst kunnen pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 14:59
JoostvdB1974 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:12:
[...]

Heb 5 jaar een model 3 en herken helemaal wat je zegt over de Tesla. Uitgebreid gekeken en geprobeerd met de G9, maar uiteindelijk kreeg ik teveel een 'slagschip' gevoel bij deze auto. Rijdt bij lange na niet zo strak als de Tesla, voelde me er gewoon niet prettig in. Hoewel het verder een prima auto is met een uitstekende afwerking. Ik heb overigens uiteindelijk een Zeekr 001 besteld.
Dat slagschip-gevoel vind ik juist zo aardig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-09 16:56
JohnBr schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:12:
Iemand al gestoeid met een OBD scanner? Ik gebruik nu Car Scanner Pro met een OBDlink LX. Car Scanner Pro heeft nog geen profiel helaas voor de Xpeng modellen.
Ik wacht ook al tijdje op een werkend profiel voor de G9 in Car Scanner. Weet niet of die er ooit komt. De Zeekr 001 heeft er volgens mij al wel één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
dwadj schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:38:
[...]

Beetje raar allemaal.
Een stuk meer toegevoegd dan verwijderd, zie ik.
"Het welkomstlicht in de vloer bij het openen van de deur is verwijderd."
- Dat is jammer, altijd wel een leuke gimmick.

"De sensorgestuurde achterklep is verwijderd"
- Nog nooit gebruikt, ook in andere auto's vrijwel niet. Werkt vaak toch nét niet lekker.

"De "Boss-knop" van de passagiersstoel is verwijderd"
- Ook als je de actie knop ingedrukt houdt rechts achterin? Vind dit wel een fijne feature om de stoelen plat te leggen als ik grote / lange spullen meeneem in de auto. Maar echt noodzakelijk ook niet.

Dingen die toegevoegd zijn, zijn echt veel relevanter / nuttiger imho dan de zaken die verwijderd zijn.
Draadloos opladen is enorm traag nu, en ook dat je rug niet gekoeld / verwarmd wordt bij de stoelen is een flink gemis.

Maar met al deze extra elementen etc snap ik dat de auto wel duurder wordt. En het is ook gewoon marktwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:00
jesse! schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Een stuk meer toegevoegd dan verwijderd, zie ik.
"Het welkomstlicht in de vloer bij het openen van de deur is verwijderd."
- Dat is jammer, altijd wel een leuke gimmick.

"De sensorgestuurde achterklep is verwijderd"
- Nog nooit gebruikt, ook in andere auto's vrijwel niet. Werkt vaak toch nét niet lekker.

"De "Boss-knop" van de passagiersstoel is verwijderd"
- Ook als je de actie knop ingedrukt houdt rechts achterin? Vind dit wel een fijne feature om de stoelen plat te leggen als ik grote / lange spullen meeneem in de auto. Maar echt noodzakelijk ook niet.

Dingen die toegevoegd zijn, zijn echt veel relevanter / nuttiger imho dan de zaken die verwijderd zijn.
Draadloos opladen is enorm traag nu, en ook dat je rug niet gekoeld / verwarmd wordt bij de stoelen is een flink gemis.

Maar met al deze extra elementen etc snap ik dat de auto wel duurder wordt. En het is ook gewoon marktwerking.
Mmm dat zou ik toch niet zo durven zeggen
Ok, je hebt al zeker Android auto & Apple carplay, Tom Tom navigatie, 2 gekoelde oplaadpads en het hoger laadvermogen, maar de basis uitvoering kost dan ook al 2000 extra tov van huidig model...

Xmart 5.0 komt ook op het huidige model, de navigatie geen idee?

Het premium pack kost evenveel in de nieuwe versie terwijl er een pak minder in zit, geen
Dynaudio
Verstelbare achterzetels
Massage op achterzetels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
Matn61 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:18:
[...]

Bijzonder...de Tesla's zijn bij ons in de portal uitermate vriendelijk geprijsd, weliswaar met minder accu-inhoud dus niet helemaal één-op-één. Met een jong gezin zou ik altijd voor ruimte gaan, een kinderbuggy gaat er bij een M3 al best lastig in. Let wel op dat vanaf juli alle nieuwe auto's last hebben van irritante piepjes, de Xpeng gaat hier na de Beta update al subtieler mee om dan de huidige Tesla's.

De Tesla Highland is een fraaie auto en van veel betere bouwkwaliteit, meer een alternatief voor de P7 dan de G6, de P7 staat dichter bij de duurdere S. Vanuit mijn M3 in een Y betekent nagenoeg dezelfde omgeving voor een 5.5 x hogere leaseprijs vanwege bijtelling, daarmee voor mij geen optie.
Ja. Na navraag bij de leasemaatschappij blijkt het inderdaad in de restwaarde te zitten die zij laag inschatten van de model Y.

Ondanks de onhandige opening van de kofferbak van de model 3, is deze kwa liters bagageruimte wel vergelijkbaar met de G6. Veel andefe electrische suvs of crossovers kunnen op dat gebied ook niet tippen aan de model 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Bassie1992 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:38:
[...]
Ondanks de onhandige opening van de kofferbak van de model 3, is deze kwa liters bagageruimte wel vergelijkbaar met de G6. Veel andefe electrische suvs of crossovers kunnen op dat gebied ook niet tippen aan de model 3.
Dit is wel precies de reden dat ik de afgelopen 4 jaar wel eens heb staan vloeken, wel veel ruimte, maar je krijgt een (onhandig) groter object er gewoonweg niet in. Als je veel ruimte nodig hebt om kleinere objecten te vervoeren - geen probleem. Wil je een wat groter object meenemen, dan wordt dat toch vaak lastig vanwege die opening. Vergelijk de M3 niet te snel met een SUV puur op liters inhoud.

Dat gezegd hebbende ben ik nog steeds heel blij met de M3 de afgelopen jaren (en nu nog steeds), maar zoals eerder al gezegd: ik wil wat anders, daarom wordt het een G9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von Reet
Proefrit gedaan in G9, mooie auto maar ik vind het kwa rijden een beetje zompig en log ding. Mooi van binnen, dat wel. Hij brengt kwa rijden gewoon geen lach op mijn gezicht, ik erger me juist. Daar baal ik van want ik had me erop verheugd. De afgelopen jaren een Tesla heeft de lat gewoon te hoog gelegd, die reageert erg fijn op het gas en stuur (quick and nimble). Voor anderen kan dit wel de juiste keuze zijn, wel een heerlijke auto voor lange afstanden als de software goed uitontwikkeld is.

Tomtom navi in de nieuwe versie en apple carplay zal de boel wel verbeteren kwa infotainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
von Reet schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:57:
Proefrit gedaan in G9, mooie auto maar ik vind het kwa rijden een beetje zompig en log ding. Mooi van binnen, dat wel. Hij brengt kwa rijden gewoon geen lach op mijn gezicht, ik erger me juist. Daar baal ik van want ik had me erop verheugd. De afgelopen jaren een Tesla heeft de lat gewoon te hoog gelegd, die reageert erg fijn op het gas en stuur (quick and nimble). Voor anderen kan dit wel de juiste keuze zijn, wel een heerlijke auto voor lange afstanden als de software goed uitontwikkeld is.

Tomtom navi in de nieuwe versie en apple carplay zal de boel wel verbeteren kwa infotainment.
Precies hetzelfde gevoel. De lat van Tesla ligt best hoog inderdaad. Al eens in de Zeekr 001 gereden? Dat is uiteindelijk mijn keuze geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof2006
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
Persbericht van Xpeng, ze groeien lekker door...

10,146 vehicles delivered in May 2024, a 35% increase year-over-year

GUANGZHOU, China, June 01, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- XPeng Inc. (“XPENG” or the “Company,” NYSE: XPEV and HKEX: 9868), a leading Chinese smart electric vehicle (“Smart EV”) company, today announced its vehicle delivery results for May 2024.

XPENG delivered 10,146 Smart EVs in May, representing a 35% increase year-over-year and an 8% increase over the prior month.

Bron: https://ir.xiaopeng.com/n...delivery-results-may-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
JoostvdB1974 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:09:
[...]
Precies hetzelfde gevoel. De lat van Tesla ligt best hoog inderdaad. Al eens in de Zeekr 001 gereden? Dat is uiteindelijk mijn keuze geworden.
Wij hebben ook een bezoek gedaan bij Zeekr in Zeist voor een proefrit met de X, het model vonden we echter te klein en hebben geen rit gedaan, wel ook de 001 in diverse versies in de showroom bekeken.
De vergelijking Zeekr 001 en Xpeng G9 gaat natuurlijk volledig mank... tis als een BMW 5 met een Range Rover vergelijken, dat gaat niet.

De Zeekr ligt in lijn met de BYD Han, ook ernstig fraai en beslist een stap boven de Xpeng P7, ook boven de Tesla S overigens. De 001 zou ook zeekr mijn keuze zijn, maar als je ruimte wilt de G9.
von Reet schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:57:
Proefrit gedaan in G9, mooie auto maar ik vind het kwa rijden een beetje zompig en log ding.
De G9 oogt inderdaad best lomp, maar de performance versie rijdt toch wel errug vlot vond ik... Nimble zijn ze niet, daar doet de Tesla Highland een duit in het zakje, hoewel ik die minder vlot op het pedaal vind reageren dan de oudere M3 (tevens bevestigd door Tesla zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:30
Bassie1992 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:19:

Idem hier. De Y kost aanzienlijk meer dan eigenlijk elke andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Recci schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:04:
[...]
Idem hier. De Y kost aanzienlijk meer dan eigenlijk elke andere auto.
Xpeng P7 (waarde 50K) € 40 duurder dan Tesla Y, 75kWh, long range RWD (waarde 50K ) bij ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
bebopper schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:14:
[...]

Dit is wel precies de reden dat ik de afgelopen 4 jaar wel eens heb staan vloeken, wel veel ruimte, maar je krijgt een (onhandig) groter object er gewoonweg niet in. Als je veel ruimte nodig hebt om kleinere objecten te vervoeren - geen probleem. Wil je een wat groter object meenemen, dan wordt dat toch vaak lastig vanwege die opening. Vergelijk de M3 niet te snel met een SUV puur op liters inhoud.

Dat gezegd hebbende ben ik nog steeds heel blij met de M3 de afgelopen jaren (en nu nog steeds), maar zoals eerder al gezegd: ik wil wat anders, daarom wordt het een G9.
Als de G9 binnen mijn budget viel, zou die ook zeker op mijn optielijst staan. Op dit moment gaat het eigenlijk tussen de model 3 en de xpeng G6. De Seal u, kia ev6 en skoda envay zijn al van mijn shortlist verdwenen. Audi q4 is leuk, maar zodra ik deze een beetje ga aankleden met opties, valt die ook buiten het budget.

12 juni dus een proefrit staan. Ik hoop dat de G6 me kan overtuigen (met name het rijgeluid binnen en het infotainmentsysteem). Ik heb de auto al in de showroom bekeken, wat me wel erg enthousiast maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Bassie1992 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:32:
[...]

Als de G9 binnen mijn budget viel, zou die ook zeker op mijn optielijst staan. Op dit moment gaat het eigenlijk tussen de model 3 en de xpeng G6. De Seal u, kia ev6 en skoda envay zijn al van mijn shortlist verdwenen. Audi q4 is leuk, maar zodra ik deze een beetje ga aankleden met opties, valt die ook buiten het budget.

12 juni dus een proefrit staan. Ik hoop dat de G6 me kan overtuigen (met name het rijgeluid binnen en het infotainmentsysteem). Ik heb de auto al in de showroom bekeken, wat me wel erg enthousiast maakte.
Hoe laat 12 juni....? Ik heb een proefrit voor 9 uur staan.

Bij mij gaat tussen P7 of G6....tot nu, ook na bezichtigen, voorkeur voor de P7, mijn kinderen zijn dan ook reeds volwassen en ruimte is niet persé een issue. Banale zaken als standaard premium audio en carplay maken voor mij de G6 toch nog een kleine twijfel. Ik ben geen fan van de zitposities in SUV's, ik vind dat minder relaxed rijden. Ik moet nog diep nadenken over de dure audio update op de P7.

De opties op BMW, Audi, Mercedes, Mini, Skoda maken ze snel veel duurder dan een reeds complete Xpeng. Opties op een Tesla zijn overigens ook duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
https://www.motor.no/bil/...sten-sommeren-2024/276263

De G6 scoorde plek 3 in de zomer-rangetest in Noorwegen met -3.5% onder WLTP.

Net als de G9 destijds een goede score dus.

Van de top 6 zijn 4 wagens Chinees, valt me dan op.

En de ID7 scoort -22%... En zelfs de Taycan ook -20%.

[ Voor 17% gewijzigd door Grotbewoner op 05-06-2024 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
Matn61 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:07:
[...]

Hoe laat 12 juni....? Ik heb een proefrit voor 9 uur staan.

Bij mij gaat tussen P7 of G6....tot nu, ook na bezichtigen, voorkeur voor de P7, mijn kinderen zijn dan ook reeds volwassen en ruimte is niet persé een issue. Banale zaken als standaard premium audio en carplay maken voor mij de G6 toch nog een kleine twijfel. Ik ben geen fan van de zitposities in SUV's, ik vind dat minder relaxed rijden. Ik moet nog diep nadenken over de dure audio update op de P7.

De opties op BMW, Audi, Mercedes, Mini, Skoda maken ze snel veel duurder dan een reeds complete Xpeng. Opties op een Tesla zijn overigens ook duur.
Van 15:00 tot 16:00. Ik hoop dat de G6 er in meerdere kleuren staat, zodat ik die knoop ook door kan hakken. Wat vind jij op voorhand de mooiste kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Bassie1992 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:32:De Seal u, kia ev6 en skoda envay zijn al van mijn shortlist verdwenen.
Vanwaar niet meer op de shortlist?
Kia bungelt bij mij ook losjes onderaan de shortlist vanwege kleine kofferruimte, meeste andere eigenschappen lijken me "perfect", maar de Skoda staat omwille de kofferruimte juist nog wel in mn top 3.
Pagina: 1 ... 27 ... 53 Laatste