Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 26 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helddi
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-02 09:54
Elmar1982 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:19:
[...]

Is wel kleiner maar qua specs best uitgebreid. Het is dat ik een auto binnen 6 weken moet hebben (lease) anders was de g6 zeker een optie. Gok dat deze niet snel leverbaar is. Misschien privé kopen nog voor einde van het jaar met SEPP. Even over denken
Kun je geen overbrugging krijgen? Anders is zelf kopen echt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helddi
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-02 09:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqZUQONuXw6GajnCKMZa7afZxDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSBtklEuVsf1ViYORmsIoPKY.jpg?f=fotoalbum_large

Toch leuk om de model Y en de G6 in de configuratie naast elkaar zet zoals ik hem zou willen hebben. Valt op dat je bij Tesla voor de toeters en bellen flink moet dokken (alleen de 20' wielen zijn al €2.300) en dat bij Xpeng weinig te kiezen is. Dwz alles zit er standaard in. Heb net beelden van OS 5 gezien van iemand die nu China zit. GEWELDIG!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:36
Helddi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:46:
[Afbeelding]

Toch leuk om de model Y en de G6 in de configuratie naast elkaar zet zoals ik hem zou willen hebben. Valt op dat je bij Tesla voor de toeters en bellen flink moet dokken (alleen de 20' wielen zijn al €2.300) en dat bij Xpeng weinig te kiezen is. Dwz alles zit er standaard in. Heb net beelden van OS 5 gezien van iemand die nu China zit. GEWELDIG!!!
Gaaf. OS5 komt op de Xpeng G6? Heb je een linkje?

Ik heb nog even met de huidige lease auto (Skoda Enyaq) te gaan, maar toch zo langzaamaan een beetje een shortlist aan het opstellen voor als het keuzemoment daar is. Gisteren kwam ik de G6 tegen en staat qua bang for buck wel bovenaan de lijst nu (gevolgd de Renault Scenic e-tech en Kia EV5).

De optie elektrische trekhaak is welkome bijkomstigheid (aangezien ik dat nu ook heb). Verder vind ik bij G6 voor het eerst een wit interieur mooier ogen dan het volledig zwarte interieur. Ik vraag me alleen af hoe besmettelijk dit is met bijv. blauwe jeans en zo en met een stel jonge kinderen rond de 6 jaar dan :-).

Al met al is dit een interessant topic om te volgen. Met name benieuwd naar de kwaliteit/snelheid van multimedia/software en navigatie, want dat is bij de huidige bolide wel een klein irritatiepuntje aan het worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 09:54
FJP84 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:07:
[...]

... toch zo langzaamaan een beetje een shortlist aan het opstellen voor als het keuzemoment daar is. Gisteren kwam ik de G6 tegen en staat qua bang for buck wel bovenaan de lijst nu (gevolgd de Renault Scenic e-tech en Kia EV5)....
Ik ben ook met mijn shortlist bezig, waar blijkbaar ongeveer dezelfde auto's op staan... Over de Kia EV5
heb ik nog niet veel informatie kunnen vinden, laat staan prijzen. Ben wel benieuwd wat jij al weet/gevonden hebt. Mag ook in een DM als het te veel off topic gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:49
Leuk om de ervaringen op dit forum te lezen. Eind dit jaar gaat de Tesla M3 eruit. Met grote zekerheid dat ik voor de G6 Performance ga.

Ik ben nog op zoek naar wat filmpjes over hoe het Xmart OS werkt. Wat mag ik daar van verwachten en wat biedt Apple Carplay in de G6. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:54
Helddi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:46:
[Afbeelding]

Houd er rekening mee dat niet alles zo gaat zijn in onze versie.
In China hebben ze lidar, dus daarmee kunnen ze in de schermen veel meer tonen dan wij hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 13:18
leroydew schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:48:
Leuk om de ervaringen op dit forum te lezen. Eind dit jaar gaat de Tesla M3 eruit. Met grote zekerheid dat ik voor de G6 Performance ga.

Ik ben nog op zoek naar wat filmpjes over hoe het Xmart OS werkt. Wat mag ik daar van verwachten en wat biedt Apple Carplay in de G6. Iemand nog tips?
Ik zal gisteren een Nederlandse youtube preview waar gezegd werd dat zowel Apple Carplay als Android auto ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Held44
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 19:47
Ondertussen bericht gekregen dat de Xpeng modellen beschikbaar zijn voor testritten in BE. Iemand die weet of er een lanceringsactie komt zoals in andere landen? (In de mail stond enkel de vanaf prijzen van de verschillende modellen zonder meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:35
Zijn hier actieve P7 rijders die mij kunnen adviseren met een 'serieus keuze dilemma'?

Xpeng P7 RWD> 463 (457 in wit)
Voor: droom chassis en meest fraai interieur, kleur Space grey met zwart/rd stiksel interieur, range
Nadeel: radio ontvangst en standaard audio is belabberd, geen carplay mogelijk (?)

Xpeng G6 RWD ST> 370?
Voor: ruimte, trekhaak, waarschijnlijke goede audio.
Nadeel: looks, minder fraai dan de sedans.

Byd Seal RWD> 363
Voor: kantelbaar display (echt handig met navi), frunk, prijs.
Nadeel: software op scherm ziet er wat knullig uit en is niet intuitief, verbruik

Het is een emotie versus ratio keuze, binnen ca. 4 weken te maken. De P7 duidelijk de mooiste wagen, maar met de slechtse audio en dat vind ik een ding, met de 4k optie wordt de wagen echt te duur. Ik heb zelfs de gedachte om Xpeng te vragen of er louter een speaker update mogelijk is, desnoods achteraf zelf betalen, echter ik vrees niet mogelijk. Qua rijhulpen, dat geloof ik wel, ik vind de autopilot van mijn huidige Tesla al irritant, laat staan van de merken die nog niet zover zijn.

De prijs speelt natuurlijk ook mee, een zacht groene BYD Seal is ook fraai, maar de Xpeng oogt net allemaal wat volwassener dan de Seal, die overigens ook best wel wat voordelen (ook in bediening) tov de P7 heeft.

De G6 is the big unknown...krijgt de P7 dezelfde geupdate software als de G6...? Wordt carplay mogelijk?
De G6 biedt veel, in een minder fraaie verpakking, thuis vind met de P7 en Seal duidelijk mooier en dat maakt de twijfel niet minder.

Mijn 'angst', kies ik voor de P7 maak ik dan voor een beduidend hoger maandbedrag wel de juiste keuze gezien de compromissen, met name de audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:50
Matn61 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:56:
Zijn hier actieve P7 rijders die mij kunnen adviseren met een 'serieus keuze dilemma'?

Voor: droom chassis en meest fraai interieur, kleur Space grey met zwart/rd stiksel interieur, range
Nadeel: radio ontvangst en standaard audio is belabberd, geen carplay mogelijk (?)

Xpeng G6 RWD ST> 370?

Byd Seal RWD> 363
Nadeel: software op scherm ziet er wat knullig uit en is niet intuitief, verbruik

Het is een emotie versus ratio keuze, binnen ca. 4 weken te maken. De P7 duidelijk de mooiste wagen, maar met de slechtse audio en dat vind ik een ding, met de 4k optie wordt de wagen echt te duur. Ik heb zelfs de gedachte om Xpeng te vragen of er louter een speaker update mogelijk is, desnoods achteraf zelf betalen, echter ik vrees niet mogelijk. Qua rijhulpen, dat geloof ik wel, ik vind de autopilot van mijn huidige Tesla al irritant, laat staan van de merken die nog niet zover zijn.

De prijs speelt natuurlijk ook mee, een zacht groene BYD Seal is ook fraai, maar de Xpeng oogt net allemaal wat volwassener dan de Seal, die overigens ook best wel wat voordelen (ook in bediening) tov de P7 heeft.

De G6 is the big unknown...krijgt de P7 dezelfde geupdate software als de G6...? Wordt carplay mogelijk?
De G6 biedt veel, in een minder fraaie verpakking, thuis vind met de P7 en Seal duidelijk mooier en dat maakt de twijfel niet minder.

Mijn 'angst', kies ik voor de P7 maak ik dan voor een beduidend hoger maandbedrag wel de juiste keuze gezien de compromissen, met name de audio?
Het duurt even voor de G6 ook geleverd wordt. Dat realiseer je je he?

Volgens mij heeft de P7 RWD ook een NMC accu + trager laden (175kW vs 210kW op G6).

De G6 standard heeft een LFP accu die ook nog sneller laadt. Een LFP accu kan je tot 100% dagelijks laden, gaat langer mee maar is slechter in de kou en heeft minder range (430km vs 576km). Maar NMC moet dagelijks maar tot 80% opgeladen worden en gaat minder lang mee.

Ik zou voor de G6 gaan als je niet least. Bij leasen kan je altijd later nog wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01 14:46
Matn61 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:56:

Xpeng G6 RWD ST> 370?

Byd Seal RWD> 363

Eerste keuze die je moet maken is natuurlijk Sedan of SUV.
Ik heb in de Seal gereden, beide versies. Echt lekker hoor dat rijden. Veel ruimer ook dan de Tesla model 3. Software wordt vast nog wel ontwikkeld.

Als geluid een ding is, dan is de G6 een topkeuze met die 18 speakers van goede kwaliteit, en een lekker hoge instap en veel ruimte achterin en bagage, dan mis je de frunk niet. Opening achterklep is bij de Seal wel echt minimaal, maar van binnen breder dan de Tesla. Mijn golftas past er een stuk beter in :)

Voor mij was het nadeel dat ik vanuit Eindhoven naar Utrecht moet, maar de verkoper wist mij te vertellen dat voor het einde van het jaar er ook in Eindhoven een XPENG centrum komt.

Seal is met zijn RWD wel echt 5000 euro goedkoper, maar wel wat zwaarder. Dat zal ongeveer 20 euro per maand gaan schelen als de motorrijtuigenbelasting erbij gaat komen, daar moet je dus ook rekening mee houden.

Ik moet in December, dus als de xpeng G6 in juni gereden kan worden kan ik nog alle kanten op. En looks doen mij niet zo veel, mijn kids willen zelfs de Oranje hebben maar mijn vrouw is daar tegen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
zwellugje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:57:
[...]

Ik heb in de Seal gereden, beide versies. Echt lekker hoor dat rijden. Veel ruimer ook dan de Tesla model 3. Software wordt vast nog wel ontwikkeld.

Als geluid een ding is, dan is de G6 een topkeuze met die 18 speakers van goede kwaliteit, en een lekker hoge instap en veel ruimte achterin en bagage, dan mis je de frunk niet. Opening achterklep is bij de Seal wel echt minimaal, maar van binnen breder dan de Tesla. Mijn golftas past er een stuk beter in :)

Voor mij was het nadeel dat ik vanuit Eindhoven naar Utrecht moet, maar de verkoper wist mij te vertellen dat voor het einde van het jaar er ook in Eindhoven een XPENG centrum komt.

Seal is met zijn RWD wel echt 5000 euro goedkoper, maar wel wat zwaarder. Dat zal ongeveer 20 euro per maand gaan schelen als de motorrijtuigenbelasting erbij gaat komen, daar moet je dus ook rekening mee houden.

Ik moet in December, dus als de xpeng G6 in juni gereden kan worden kan ik nog alle kanten op. En looks doen mij niet zo veel, mijn kids willen zelfs de Oranje hebben maar mijn vrouw is daar tegen haha.
Ik ben heel benieuwd hoe die oranje er nu in het echt uitziet. Lijkt mij wel een leuke kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwellugje
Grotbewoner schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:24:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe die oranje er nu in het echt uitziet. Lijkt mij wel een leuke kleur.
Mja en welke kleur binnenkant dan? Denk dat zwart het mooiste is.
Ik had mijn keuze al gemaakt. Seal is toch te laag (ouderdom en nieuwe heup :)). Ik zou gaan voor de Renault Scénic e-tech. En toen kwam de G6. In betere configuratie 5k goedkoper, nu nog de leaseprijs afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
zwellugje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:30:
[...]

Mja en welke kleur binnenkant dan? Denk dat zwart het mooiste is.
Ik had mijn keuze al gemaakt. Seal is toch te laag (ouderdom en nieuwe heup :)). Ik zou gaan voor de Renault Scénic e-tech. En toen kwam de G6. In betere configuratie 5k goedkoper, nu nog de leaseprijs afwachten.
Yep, qua positionering is de G6 wel een game changer. De eerste echt serieuze Model Y concurrent uit China imo.

En daar komt de software focus van Xpeng nog bovenop. Die heb je bij MG en BYD niet en kan flink waarde creëeren in bestaande auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
zwellugje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:57:
[...]

Sedan of SUV is een puur emotionele keuze, we vinden allemaal een sedan veel mooier (emotie), maar de SUV is natuurlijk veelzijdiger (ratio).

Ik moet ook in december over, maar leaseportal wordt 8mnd tevoren 4 weken opengezet voor bestelling, nog even wachten kan in overleg altijd natuurlijk.

De Seal kon me op de foto's niet overtuigen, maar in het echt toch fraaier dan ik dacht, wellicht heeft de G6 datzelfde effect...? De verstandigste keuze is niet altijd de de leukste met nog 5 jaar op 16/22% maakt een dikke wagen in de lease nu nog betaalbaar, dat kan over 5 jaar wel eens heel anders zijn.

Ook bij ons twee 'no-go's, rood leer en oranje lak.... ik vind beide wel mooi overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Grotbewoner schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:42:
[...]

Het duurt even voor de G6 ook geleverd wordt. Dat realiseer je je he?

Volgens mij heeft de P7 RWD ook een NMC accu + trager laden (175kW vs 210kW op G6).

De G6 standard heeft een LFP accu die ook nog sneller laadt. Een LFP accu kan je tot 100% dagelijks laden, gaat langer mee maar is slechter in de kou en heeft minder range (430km vs 576km). Maar NMC moet dagelijks maar tot 80% opgeladen worden en gaat minder lang mee.

Ik zou voor de G6 gaan als je niet least. Bij leasen kan je altijd later nog wisselen.
Ik hecht na wat jaren in een EV ook wat minder waarde aan long range. Zeker met het 800v laden.

Ik was me dus verdiepen in de LFP accu tov NMC. De G6 heeft met de LFP een WLPT van 435km. Ik vraag me af wat daar bij een LFP van overblijft in de winter en of ik met gemak nog 250km vooruit kan zou dat prima zijn.

Met de huidige NMC van 78kWh haal ik op de GOM in de zomer 460-475km en in de winter 300-320km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwellugje
In Utrecht hadden ze het over levering eind augustus/begin september als je nu bestelt.

Als je 80% van die 576 km neemt heb je ook 430 kilometer. Ik heb in die 5 jaar dat ik Tesla rijd nog maar 3 keer aan een snellader gestaan, altijd laden openbaar of bij de klant.

SUV is voor mij door lichaamsklachten een pre. Nou vond ik de instap van de Seal al beter dan die van de Model 3. Maar de G6 zal nog stukken beter zijn.

Ik wordt gebeld als er weer een 'roadshow' is en er een G6 in Utrecht staat. Ik zal dat hier dan even mededelen. Maar dan kun je niet rijden in de G6 helaas, dat kan pas later in juni of zo. De kleuren die je kunt kiezen, behalve Oranje, zijn dezelfde als van de G9 en de P7, dus die kun je wel al bekijken. Nu vond ik de Parelmoer Wit ook wel erg mooi in combinatie met zwarte en witte bekleding. Ik heb nu witte bekleding in de Model 3 en die wordt wel smoezelig na een paar jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 16:21
Vandaag een proefrit gemaakt met een G9 en wat een ongelofelijk grote teleurstelling. Ik ben 1,98m waarbij de lengte vooral in m’n bovenlijf zit. Diegene die bij Xpeng verzonnen heeft een stuk hard materiaal (aluminium?) midden bovenin de rugleuning te plaatsen moeten ze op staande voet ontslaan. Dat drukte gedurende de hele proefrit precies bovenin m’n rug / onderin m’n nek… voel het na een proefrit van 1 uur nu bijna 4 uur later nog steeds 🙄. Als dat stuk materiaal er niet gezeten had had ik een G9 besteld… want wat een verder waanzinnig mooi en kwalitatief hoogstaand interieur.

Of heeft iemand dezelfde ervaring en er een perfecte oplossing voor? Want de oplossing van de verkoper was minder hard op te trekken…. maar da’s geen oplossing als het misschien een Performance was geworden 😉

PS. een stoel op maat wordt me dan weer te gortig als ik de optie voor premium sound en dergelijke kies. Daarnaast moet mijn vrouw er ook in kunnen rijden

[ Voor 10% gewijzigd door arjola op 04-05-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik ben gisteren door een medewerker van xpeng gebeld n.a.v. een info verzoek over een testrit met de G6. Hij wist mij te vertellen dat ze op zijn vroegst ergens in augustus een auto beschikbaar gaan krijgen voor testritten. Helaas voor mij te laat, aangezien ik in die maand al een andere auto nodig heb.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Held44 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:47:
Ondertussen bericht gekregen dat de Xpeng modellen beschikbaar zijn voor testritten in BE. Iemand die weet of er een lanceringsactie komt zoals in andere landen?
Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:05:
Ik ben gisteren door een medewerker van xpeng gebeld n.a.v. een info verzoek over een testrit met de G6. Hij wist mij te vertellen dat ze op zijn vroegst ergens in augustus een auto beschikbaar gaan krijgen voor testritten. Helaas voor mij te laat, aangezien ik in die maand al een andere auto nodig heb.
Mocht er in Belgie een introductie komen zoals in Nederland (toen ik net op vakantie was) dan ben ik wel bereid 600km te rijden, de G6 blind bestellen is wel een enorme gok....ook als het lease is.
Aanvankelijke repte men over eerste modellen leveren in augustus, nu augustus voor eerste testritten?
Ik mag in december over, maar gemiddeld genomen moet je toch wel rekening houden met 4 maanden levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:23
Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:05:
Oh ik ben begin vorige week gebeld door de vestiging in Badhoevedorp en die zeiden dat ze begin juni waarschijnlijk al de modellen voor de showroom en proefritten zouden ontvangen.
Hoop niet dat het inderdaad nu opeens is verschoven naar augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik zou pas je oude auto inleveren als de nieuwe er is. Met de G9 was er ook geen peil op te trekken ondanks allerlei specifiek afgesproken data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Stephan_haarlem schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:04:
[...]

Oh ik ben begin vorige week gebeld door de vestiging in Badhoevedorp en die zeiden dat ze begin juni waarschijnlijk al de modellen voor de showroom en proefritten zouden ontvangen.
Hoop niet dat het inderdaad nu opeens is verschoven naar augustus.
Badhoevedorp is van xpeng zelf. Misschien nog een verschil.
Alhoewel emil frey die vestiging ook gaat overnemen als het goed is.
Dan heeft xpeng zelf niets meer in NL (misschien alleen westfield mall nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Valt me op dat steeds meer auto's geen hoedenplank of rolgordijn on de inhoud van de achterbak van buiten af te schermen hebben.

Ik zag op AliExpress dat er al covers (rolgordijnen) voor de achterbak van de G6 te koop zijn 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:27

mlo

FJP84 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:35:
Valt me op dat steeds meer auto's geen hoedenplank of rolgordijn on de inhoud van de achterbak van buiten af te schermen hebben.

Ik zag op AliExpress dat er al covers (rolgordijnen) voor de achterbak van de G6 te koop zijn 8)
bij de G9 zat deze er standaard bij, zou niet weten waarom bij de G6 niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 14:59
Matn61 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:43:
[...]

[...]

Mocht er in Belgie een introductie komen zoals in Nederland (toen ik net op vakantie was) dan ben ik wel bereid 600km te rijden, de G6 blind bestellen is wel een enorme gok....ook als het lease is.
Aanvankelijke repte men over eerste modellen leveren in augustus, nu augustus voor eerste testritten?
Ik mag in december over, maar gemiddeld genomen moet je toch wel rekening houden met 4 maanden levertijd.
Ik heb de G9 toen besteld met als opmerking dat de bestelling gratis geannuleerd kon worden op het moment dat de proefrit (die ik pas later kon doen) slecht zou bevallen. Gelukkig is de proefrit fantastisch bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
mlo schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:36:
[...]

bij de G9 zat deze er standaard bij, zou niet weten waarom bij de G6 niet
Geen idee. Bij de Tesla Model Y was het volgens mij wel after market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
kosternet schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:07:
[...]
Ik heb de G9 toen besteld met als opmerking dat de bestelling gratis geannuleerd kon worden op het moment dat de proefrit (die ik pas later kon doen) slecht zou bevallen. Gelukkig is de proefrit fantastisch bevallen :)
In mijn geval gaat het om operational lease via mijn werkgever, ik kan richting mijn werkgever dergelijke 'eisen' niet stellen. Wel kan ik om enige uitstel voor de bestelling vragen, na bijvoorbeeld een proefrit in juni, dan is er nog genoeg ruimte om de bestelling normaal te laten verlopen, ik moet pas in december om.

Echter leveringen zijn over het algemeen grillig, 4 tot 5 maanden tevoren bestellen is wel raadzaam, daarmee is juni wel zo'n beetje een kantelpunt. Het is natuurlijk wel een luxe probleem, zoveel auto's te kiezen en je wilt net die ene die nog niet beschikbaar is, evenwel met de huidige lease tarieven betaal je wel 25-30K over 5 jaar.

Mijn twijfel ligt echt bij de te verwachten kwaliteit van de G6, is de audio zoveel beter, werkt de software zoveel beter, hoe oogt het interieur in het echt? Want qua model scoort hij voor mijn beduidend minder hoog dan de P7 en BYD Seal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:29
Matn61 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:58:
[...]

In mijn geval gaat het om operational lease via mijn werkgever, ik kan richting mijn werkgever dergelijke 'eisen' niet stellen. Wel kan ik om enige uitstel voor de bestelling vragen, na bijvoorbeeld een proefrit in juni, dan is er nog genoeg ruimte om de bestelling normaal te laten verlopen, ik moet pas in december om.

Echter leveringen zijn over het algemeen grillig, 4 tot 5 maanden tevoren bestellen is wel raadzaam, daarmee is juni wel zo'n beetje een kantelpunt. Het is natuurlijk wel een luxe probleem, zoveel auto's te kiezen en je wilt net die ene die nog niet beschikbaar is, evenwel met de huidige lease tarieven betaal je wel 25-30K over 5 jaar.

Mijn twijfel ligt echt bij de te verwachten kwaliteit van de G6, is de audio zoveel beter, werkt de software zoveel beter, hoe oogt het interieur in het echt? Want qua model scoort hij voor mijn beduidend minder hoog dan de P7 en BYD Seal.
Mijn ervaring na de EV markt al een decennia te volgen, is dat je bijna alle informatie wel uit Youtube-reviews kan halen als je de goede kanalen kent, die ook niet bang zijn om kritisch te zijn.

Wheelsboy is wat mij betreft een goede bron van auto's. Mijn ervaring met de Chinese auto's is dat ze echt heel goed gebouwd zijn, veel beter dan Amerikanen, en eigenlijk anno 2024 beter dan veel Europeanen, de software werkt goed, kwaliteit is goed en de prijs is beter. Je krijgt heel veel auto en comfort voor je geld.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Iemand ervaring of een xpeng ook load balancing kan via bv homeassistant. Anders gezegd kan ik het laadvermogen dynamisch regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 11:15
fortfort schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:06:
Iemand ervaring of een xpeng ook load balancing kan via bv homeassistant. Anders gezegd kan ik het laadvermogen dynamisch regelen?
je kan de auto niet benaderen via een API op dit moment.
Ik laad dynamisch via mijn eigen script en Alfen laadpaal. Werkt top. Hij gaat door tot het percentage wat in in de auto heb ingesteld.

Ik hoop dat er API toegang komt, dat kan je nog iets meer, voor nu werkt het goed!

en! sinds 4.4.1 geen pling/plong meer na starten en stoppen met laden. Heerlijk voor de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
gompy schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:11:
[...]

je kan de auto niet benaderen via een API op dit moment.
Ik laad dynamisch via mijn eigen script en Alfen laadpaal. Werkt top. Hij gaat door tot het percentage wat in in de auto heb ingesteld.

Ik hoop dat er API toegang komt, dat kan je nog iets meer, voor nu werkt het goed!

en! sinds 4.4.1 geen pling/plong meer na starten en stoppen met laden. Heerlijk voor de buren.
Dank voor je reactie. Jammer misschien wel show stopper. Beetje zonde om huidige (domme tesla) laadpaal overboord te gooien.

Is het het ook niet mogelijk laadvermogen via auto of app in te stellen?

[ Voor 5% gewijzigd door fortfort op 05-05-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Is de software (geval van de G9) inmiddels wel een keer geüpdatet zodat hij de snelladers gewoon ziet langs de snelweg op de route en gaat voorverwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

fortfort schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:46:
[...]
Is het het ook niet mogelijk laadvermogen via auto of app in te stellen?
In de auto kan je het laadvermogen verlagen tot 6A (instelbaar tussen 6 en 32A)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo

mlo

-Muncky- schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:08:
Is de software (geval van de G9) inmiddels wel een keer geüpdatet zodat hij de snelladers gewoon ziet langs de snelweg op de route en gaat voorverwarmen?
Ja, je kan zoeken en navigeren naar laders. Als het bereik niet voldoende is naar de bestemming worden laadmogelijkheden voorgesteld. daarnaast is toegevoegd dat je kan filteren op laadvermogen in 3 categorieën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olof2006
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
Xpeng heeft nu zelf 4 occasions te koop, 2x P7, 2x G9

https://www.xpeng-center....&page=1&sorting=price_asc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans221
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-05-2024
arjola schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:19:
Vandaag een proefrit gemaakt met een G9 en wat een ongelofelijk grote teleurstelling. Ik ben 1,98m waarbij de lengte vooral in m’n bovenlijf zit. Diegene die bij Xpeng verzonnen heeft een stuk hard materiaal (aluminium?) midden bovenin de rugleuning te plaatsen moeten ze op staande voet ontslaan. Dat drukte gedurende de hele proefrit precies bovenin m’n rug / onderin m’n nek… voel het na een proefrit van 1 uur nu bijna 4 uur later nog steeds 🙄. Als dat stuk materiaal er niet gezeten had had ik een G9 besteld… want wat een verder waanzinnig mooi en kwalitatief hoogstaand interieur.

Of heeft iemand dezelfde ervaring en er een perfecte oplossing voor? Want de oplossing van de verkoper was minder hard op te trekken…. maar da’s geen oplossing als het misschien een Performance was geworden 😉

PS. een stoel op maat wordt me dan weer te gortig als ik de optie voor premium sound en dergelijke kies. Daarnaast moet mijn vrouw er ook in kunnen rijden
Ik ben zelf 2 meter 21 en heb ook in de G9 gereden.waar ik mij over verbaas is de enorme ruimte die deze wagen heeft. Kan mij dan ook moeilijk voorstellen dat los van het stukje in de nek de complete wagen is tegengevallen?
Overigens overweeg zelf wel de wagen te gaan kopen en laat de stoel dan iets naar achteren zetten. Op basis van de proefrit durf ik wel te stellen dat dit de meest ruime suv is die ik zelf in tijden heb gereden. Dat stukje plastic kan er ook uit he.. 😀 kwestie van iets aanpassen, dan heb je wel veel voor weinig toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Hans221 op 06-05-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans221
Scheelt je 1000 euro... 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HK20
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-08-2024

Had deze ervaring niet bij mijn proefrit, maar wel een oplossing. Zoek maar bij aliexpress op xpeng g9 headrest, voor 10-25 euro vind je daar allerlei aanbieders van kussens voor de hoofdsteun of onderrug.

[ Voor 4% gewijzigd door HK20 op 07-05-2024 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Met 1.92 en al 4 maanden rijden herken ik dit totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-01 19:58
@Mirved
Helemaal mee eens, 1,95 meter hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
Hans221 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:35:
[...]

Ik ben zelf 2 meter 21 en heb ook in de G9 gereden.waar ik mij over verbaas is de enorme ruimte die deze wagen heeft. Kan mij dan ook moeilijk voorstellen dat los van het stukje in de nek de complete wagen is tegengevallen?
Overigens overweeg zelf wel de wagen te gaan kopen en laat de stoel dan iets naar achteren zetten. Op basis van de proefrit durf ik wel te stellen dat dit de meest ruime suv is die ik zelf in tijden heb gereden. Dat stukje plastic kan er ook uit he.. 😀 kwestie van iets aanpassen, dan heb je wel veel voor weinig toch?
Verder top auto inderdaad en zeer ruim... alleen dat stuk bovenin die rugleuning :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjola
HK20 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 06:10:
[...]

Had deze ervaring niet bij mijn proefrit, maar wel een oplossing. Zoek maar bij aliexpress op xpeng g9 headrest, voor 10-25 euro vind je daar allerlei aanbieders van kussens voor de hoofdsteun of onderrug.
Thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Heb net mijn eigen G9! Heerlijk :) Paar dingetjes & vragen:

- Ben zelf 1.93. Had bij de proefrit totaal geen last van die headrest. Nu ook weer even gecheckt, en kom er zelf niet eens tegen aan (tegen het aluminium gedeelte)? Snap het probleem niet echt eigenlijk. Misschien andere lichaamsbouw zoals je zelf aan gaf.

vragen:

- Hele erge noob vraag misschien, maar hoe ziet je de auto 'uit' :D Of zet je hem gewoon in P, stap je uit en schakelt hij zichzelf uit? Kon zelf geen 'off' button vinden ofzo, dus ga er vanuit dat hij dus in z'n P gewoon goed staat.

- De verkoper had mijn telefoon gekalibreerd, zodat als ik er in de buurt kwam werd de auto geopend. Dit werkte in de shop. Nu thuis werkt dit niet meer. Iemand hier ervaring mee? De deurhendels gaan sowieso niet open als ik in de buurt kom, ook met de sleutel niet. Terwijl dit wel staat ingesteld in de auto. Ik unlock de auto dus nu gewoon met de bijgevoegde sleutel, maar wil uiteraard dat dit weer automatisch gaat met m'n telefoon.

- Zijn er meer dingen in te stellen met cameras? De auto heeft zoveel technologie en cameras. Als ik bijvoorbeeld bij een kruispunt sta met knipperlicht, zie ik mooi wat er gebeurt in de richting waar ik op ga op het grote scherm via de camera. Kan ik deze camera bv ook handmatig aan zetten? En hoe zit met met de front cam? Deze gaat soms aan bij parkeren. Handig! Maar kan ik deze ook even snel handmatig op het scherm laten zien? Of gebruiken als dashcam? Dat zou helemaal handig zijn.

- Spotify is een hele simpele interface als mijn telefoon is verbonden. Hoe kan je hier instellen dat hij 'last added songs' af speelt? Kon dit zelf nergens vinden, dus heb het maar via de telefoon gedaan. Maar een 'sorteer' knopje zou handig zijn, of mis ik iets?

Zal nog wel met meer komen, maar dit was even gedurende mijn eerste ritje :)

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
@adros

> - Hele erge noob vraag misschien, maar hoe ziet je de auto 'uit' :D Of zet je hem gewoon in P, stap je uit en schakelt hij zichzelf uit? Kon zelf geen 'off' button vinden ofzo, dus ga er vanuit dat hij dus in z'n P gewoon goed staat.

Ja, auto gaat vanzelf uit als hij op slot is.

> - De verkoper had mijn telefoon gekalibreerd, zodat als ik er in de buurt kwam werd de auto geopend. Dit werkte in de shop. Nu thuis werkt dit niet meer. Iemand hier ervaring mee? De deurhendels gaan sowieso niet open als ik in de buurt kom, ook met de sleutel niet. Terwijl dit wel staat ingesteld in de auto. Ik unlock de auto dus nu gewoon met de bijgevoegde sleutel, maar wil uiteraard dat dit weer automatisch gaat met m'n telefoon.

Je moet de xpeng app altijd op de achtergrond hebben draaien.

> - Zijn er meer dingen in te stellen met cameras? De auto heeft zoveel technologie en cameras. Als ik bijvoorbeeld bij een kruispunt sta met knipperlicht, zie ik mooi wat er gebeurt in de richting waar ik op ga op het grote scherm via de camera. Kan ik deze camera bv ook handmatig aan zetten? En hoe zit met met de front cam? Deze gaat soms aan bij parkeren. Handig! Maar kan ik deze ook even snel handmatig op het scherm laten zien? Of gebruiken als dashcam? Dat zou helemaal handig zijn.

Je kan in apps en dan 360 graden camera app de camera's zien.
Als je de shortcut knop op je stuur (linker kant, het sterretje) ingedrukt houdt dan komt er een popup, ik heb deze gekoppeld aan 360 graden camera. Werkt echt heel chill, krap stukje of parkeren, één klik en je hebt mooi overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
adros schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:16:

-

- De verkoper had mijn telefoon gekalibreerd, zodat als ik er in de buurt kwam werd de auto geopend. Dit werkte in de shop. Nu thuis werkt dit niet meer. Iemand hier ervaring mee? De deurhendels gaan sowieso niet open als ik in de buurt kom, ook met de sleutel niet. Terwijl dit wel staat ingesteld in de auto. Ik unlock de auto dus nu gewoon met de bijgevoegde sleutel, maar wil uiteraard dat dit weer automatisch gaat met m'n telefoon.
Moet in achtergrond draaien met bluetooth aan. Als je paar keer in de buurt bent geweest en automatisch open dicht is gegaan gaat ie soms niet meer automatisch open. Met de fysieke sleutel gaat ie sowieso niet automatisch open

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans221
adros schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:16:

- Ben zelf 1.93. Had bij de proefrit totaal geen last van die headrest. Nu ook weer even gecheckt, en kom er zelf niet eens tegen aan (tegen het aluminium gedeelte)? Snap het probleem niet echt eigenlijk. Misschien andere lichaamsbouw zoals je zelf aan gaf.

vragen:

- Hele erge noob vraag misschien, maar hoe ziet je de auto 'uit' :D Of zet je hem gewoon in P, stap je uit en schakelt hij zichzelf uit? Kon zelf geen 'off' button vinden ofzo, dus ga er vanuit dat hij dus in z'n P gewoon goed staat.

- Zijn er meer dingen in te stellen met cameras? De auto heeft zoveel technologie en cameras. Als ik bijvoorbeeld bij een kruispunt sta met knipperlicht, zie ik mooi wat er gebeurt in de richting waar ik op ga op het grote scherm via de camera. Kan ik deze camera bv ook handmatig aan zetten? En hoe zit met met de front cam? Deze gaat soms aan bij parkeren. Handig! Maar kan ik deze ook even snel handmatig op het scherm laten zien? Of gebruiken als dashcam? Dat zou helemaal handig zijn.

- Spotify is een hele simpele interface als mijn telefoon is verbonden. Hoe kan je hier instellen dat hij 'last added songs' af speelt? Kon dit zelf nergens vinden, dus heb het maar via de telefoon gedaan. Maar een 'sorteer' knopje zou handig zijn, of mis ik iets?

Zal nog wel met meer komen, maar dit was even gedurende mijn eerste ritje :)
Proficiat met de aankoop! 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Het best bewaarde geheim van Xpeng blijft hoe
Xmart OS eruit ziet in het Nederlands en welke functionaliteiten het biedt.

Het ligt ongetwijfeld aan mijn zoek skills, maar is er iemand die een zinnige review kan vinden over Xmart OS? Ik ben vooral benieuwd waar ik dat vinden kan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05
leroydew schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:48:
Het best bewaarde geheim van Xpeng blijft hoe
Xmart OS eruit ziet in het Nederlands en welke functionaliteiten het biedt.

Het ligt ongetwijfeld aan mijn zoek skills, maar is er iemand die een zinnige review kan vinden over Xmart OS? Ik ben vooral benieuwd waar ik dat vinden kan…
Bedoel je het OS wat nu draait op de g9. Of bedoel je versie 5.0 die in China al op de x9 en g6 draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capiyol
Nou, waarschijnlijk kan ik kort nadat ik hier gekomen ben ook weer uit het topic vertrekken. Gisteren zijn de leaseprijzen voor de G6 bij LeasePlan op de site geplaatst, en tot mijn verbazing zijn de maandlasten enorm hoog?! Met een fiscale waarde ongeveer gelijk aan een BYD Seal U, is de G6 bijna €150/maand duurder! (Obv (48 maanden en 160.000km.) Daarmee komt de G6 in hetzelfde bereik als een Renault Scenic E-Tech of een Polestar 2, de andere auto's op mijn shortlist.

De G6 blijft een mooie wagen, maar zonder het financiële voordeel ten opzichte van andere, gelijkwaardige auto weet ik niet of ik voor de G6 zou kiezen...

...Balen...hoopte op een mooie wagen en wat financieel voordeel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
peak schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 02:42:
[...]

Bedoel je het OS wat nu draait op de g9. Of bedoel je versie 5.0 die in China al op de x9 en g6 draait?
Opzoek naar wat op de G6 gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Capiyol schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 06:23:
Nou, waarschijnlijk kan ik kort nadat ik hier gekomen ben ook weer uit het topic vertrekken. Gisteren zijn de leaseprijzen voor de G6 bij LeasePlan op de site geplaatst, en tot mijn verbazing zijn de maandlasten enorm hoog?! Met een fiscale waarde ongeveer gelijk aan een BYD Seal U, is de G6 bijna €150/maand duurder! (Obv (48 maanden en 160.000km.) Daarmee komt de G6 in hetzelfde bereik als een Renault Scenic E-Tech of een Polestar 2, de andere auto's op mijn shortlist.

De G6 blijft een mooie wagen, maar zonder het financiële voordeel ten opzichte van andere, gelijkwaardige auto weet ik niet of ik voor de G6 zou kiezen...

Dat is balen. De G9 was wel voordeliger in lease dan de Duitse concurrentie.

Zou het bij een andere leasebedrijf goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

Grotbewoner schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:34:
[...]

Dat is balen. De G9 was wel voordeliger in lease dan de Duitse concurrentie.

Zou het bij een andere leasebedrijf goedkoper zijn?
Dat hing er ook een beetje vanaf, ik kon een BMW iX3 leasen met de zelfde catalogus waarde als mijn G9, en dan was de BMW goedkoper.
Ik vermoed dat ze de restwaarde heel laag inschatten van de Xpeng

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Tijntje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:56:
[...]

Dat hing er ook een beetje vanaf, ik kon een BMW iX3 leasen met de zelfde catalogus waarde als mijn G9, en dan was de BMW goedkoper.
Ik vermoed dat ze de restwaarde heel laag inschatten van de Xpeng
Oh ik dacht meer aan de IX en de EQE SUV :P . Daarin ben ik gaan proefrijden voor ik de Xpeng kocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
Gisteren zijn de leaseprijzen voor de G6 bij LeasePlan op de site geplaatst, en tot mijn verbazing zijn de maandlasten enorm hoog?! Met een fiscale waarde ongeveer gelijk aan een BYD Seal U, is de G6 bijna €150/maand duurder! (Obv (48 maanden en 160.000km.)

De G6 staat bij ons nog niet in de portal, de P7 wel, de G6 komt er binnen enkele dagen/weken bij.
Voor de P7 zie ik ook en vrij hoog lease bedrag (eigen bijdrage) t.o.v. duurdere andere merken, hierin is niet echt een duidelijke lijn te trekken overigens. Zo is een Seal AWD à 50k duurder dan een P7, de RWD à 46K weer zo'n €90 goedkoper.

Ik heb net uitgebreid met Xpeng Utrecht gesproken, eind mei zou er een G6 showroom model te bezichtigen zijn, rijden kan pas medio augustus, ik moet mijn keuze voor 14 juni maken en hang nog tussen P7 en G6.

De software zou voor beide wagen nagenoeg gelijk worden, vragen mbt beschikbaarheid carplay worden nagevraagd, zo ook aangaande louter audio update voor de P7 (zonder de andere upgrades als lederen stoelen en softclose deuren). Mits de P7 met verbeterde audio geleverd kan worden, desnoods achteraf dan is dat mijn voorkeur.... maar wel erg nieuwsgiering na de afwerking van de G6 en of de wagen in het 'echie', mooier is dan op de plaatjes. De voorkant vind ik best fraai, echter de lijn van opzij wat tam en saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:39

Wow. Ben benieuwd naar de PL prijzen. Zullen ook wel hoog zijn dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwellugje
Ik zie bij MHC leasing de prijs voor lease ook hoger zijn dan bijvoorbeeld van de scenic e-tech iconic. Die is 5000 euro duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:54
Matn61 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:24:
[...]

…maar wel erg nieuwsgiering na de afwerking van de G6 en of de wagen in het 'echie', mooier is dan op de plaatjes. De voorkant vind ik best fraai, echter de lijn van opzij wat tam en saai.
FWIW: ik ben momenteel in China en zie de G6 zo af en toe voorbij rijden. Ik vind hem zelf ‘in het echie’ mooier dan op de plaatjes of de YouTube filmpjes. Voor mij ook een optie als vervangende wagen, al maak ik mij wat zorgen over de toekomst van Xpeng in NL. Als de G6 geen succes wordt, zou ik mij zo kunnen voorstellen dat ze zich uit NL terugtrekken.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
De hoge tarieven verbazen mij vooral omdat het zo
veel scheelt met de BYD Seal U, die volgens mij in hetzelfde segment zit en ook van Chinese makelij is. Hieronder voor wie het interessant vind de vergelijking in getallen obv 48 maanden en 40.000km/jaar bij LeasePlan:

Seal U Comfort €757/mnd (€41.990)
Seal U Design €802/mnd (€44.990)
G6 Standard Range €925 (€42.990)
G6 Long Range €968 (€47.990)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Capiyol schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:01:
De hoge tarieven verbazen mij vooral omdat het zo veel scheelt met de BYD Seal U, die volgens mij in hetzelfde segment zit en ook van Chinese makelij is. Hieronder voor wie het interessant vind de vergelijking in getallen obv 48 maanden en 40.000km/jaar bij LeasePlan:

Seal U Comfort €757/mnd (€41.990)
Seal U Design €802/mnd (€44.990)
G6 Standard Range €925 (€42.990)
G6 Long Range €968 (€47.990)
De ene Chinees is de andere niet.
De G6 is op zoveel vlakken beter, is echt een ander segment, appels met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elviz83
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-05 15:02
mitsumark schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:09:
[...]

De ene Chinees is de andere niet.
De G6 is op zoveel vlakken beter, is echt een ander segment, appels met peren.
Dan zou je juist verwachten dat bij vergelijkbare aanschafwaarde de restwaarde hoger is en dus de leaseprijs lager?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-

Lease via je werkgever?
Dit is mijn view bij Leaseplan voor de G6 vs Tesla MY. Standaard config, zonder evt. opties.
Boven Tesla, onder Xpeng.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHATW2Lf1CJlccykWEcQ1yJozQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gOGiZDNeGvxjlGwdJGjLgaEA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgFwKm-SUAqq71VSO0ld4rcZj7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5Be8HgUc8vEaEJOPZH5d4sFI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Elviz83 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:10:
[...]

Dan zou je juist verwachten dat bij vergelijkbare aanschafwaarde de restwaarde hoger is en dus de leaseprijs lager?
Dat is waar, waarschijnlijk is BYD toch een iets meer gevestigd merk dan Xpeng, grotere onzekerheid.
Gewoon kopen (met financiering) is dan een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elviz83
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-05 15:02
-Muncky- schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:12:
[...]

Lease via je werkgever?
Dit is mijn view bij Leaseplan voor de G6 vs Tesla MY. Standaard config, zonder evt. opties.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie min-bedragen staan dus dat betekent dat je bij een vergelijkbare G6 minder terugkrijgt dan bij de MY? M.a.w. de G6 is ook hier een stukje duurder bij een vergelijkbare aanschafwaarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
Elviz83 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Ik zie min-bedragen staan dus dat betekent dat je bij een vergelijkbare G6 minder terugkrijgt dan bij de MY? M.a.w. de G6 is ook hier een stukje duurder bij een vergelijkbare aanschafwaarde?
Klopt, de MY kent dus een beter (lager) leasetarief waar ik meer geld toekrijg. De G6 is dus duurder in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
-Muncky- schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:12:
[...]

Lease via je werkgever?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blik op de site van leaseplan, kost ca. 60-70/mnd BYD tov Xpeng, hoe dit met lease via werkgever is, is natuurlijke afhankelijk van eigen regelement.

Seal U 43k > 574
Seal U 46k > 614
Seal 46k > 616
G6 43k > 641
G6 48k > 705
P7 50k > 704

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deuceboss
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:10
Matn61 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:02:
[...]

Blik op de site van leaseplan, kost ca. 60-70/mnd BYD tov Xpeng, hoe dit met lease via werkgever is, is natuurlijke afhankelijk van eigen regelement.

Seal U 43k > 574
Seal U 46k > 614
Seal 46k > 616
G6 43k > 641
G6 48k > 705
P7 50k > 704
zou het zo kunnen zijn dat de BYDs momenteel in duizendtallen niets staan te doen op een parkeerplaats in de haven en dat ze daarom goedkoper gepushed worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
deuceboss schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:15:
[...]

zou het zo kunnen zijn dat de BYDs momenteel in duizendtallen niets staan te doen op een parkeerplaats in de haven en dat ze daarom goedkoper gepushed worden?
Dat was overigens gerectificeerd door de media, dat het allemaal wel meeviel met het aantal Chinese auto’s in havens.

Waarschijnlijk is het een risico premie, BYD is 1 van de grootste autobouwers van de wereld, xpeng is een stuk kleiner.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Korte vraag over de G9:

Ik moet telkens weer het piepje uitzetten van de overschrijding van de max snelheid. Dit slaat de auto niet op, en ik moet dit dus telkens weer opnieuw uit zetten in de instellingen. Op zich weinig werk, maar toch wat irritant. Waarom wordt dit niet opgeslagen of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
adros schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:35:
Korte vraag over de G9:

Ik moet telkens weer het piepje uitzetten van de overschrijding van de max snelheid. Dit slaat de auto niet op, en ik moet dit dus telkens weer opnieuw uit zetten in de instellingen. Op zich weinig werk, maar toch wat irritant. Waarom wordt dit niet opgeslagen of mis ik iets?
Dit moet elke rit weer aan door (domme) regels vanuit de EU. Dit geldt voor elke recent geproduceerde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Grotbewoner schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:38:
[...]

Dit moet elke rit weer aan door (domme) regels vanuit de EU. Dit geldt voor elke recent geproduceerde auto.
Dit is niet correct. Een geluidssignaal is niet verplicht. Ze kozen gewoon voor de meest goedkope / simpele oplossing.
The ISA regulation provides four options for systems feedback to the driver, from which car manufacturers will be free to choose from:

Cascaded acoustic warning
Cascaded vibrating warning
Haptic feedback through the acceleration pedal
Speed control function

The first two feedback options do not directly intervene but only provide warnings (first optic and if no response from the driver, a delayed acoustic/vibrating warning), which have to be as short as possible in duration to avoid potential annoyance of the driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
graceful schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:46:
[...]

Dit is niet correct. Een geluidssignaal is niet verplicht. Ze kozen gewoon voor de meest goedkope / simpele oplossing.

[...]
Goed, het is dus niet (blijvend) uit te zetten voor nu. Misschien in een latere update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
graceful schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:46:
[...]

[...]
Tja, een trillend stuur is misschien iets minder irritant, maar het probleem is dat de snelheidswaarschuwing vaak totaal niet klopt met de maximumsnelheid. Daarnaast is het een probleem dat er geen 5 km/u speling is.

Om nog maar te zwijgen over wegwerkzaamheden waar de borden soms lukraak neergezet worden en er geen einde-30-bord is.

Ik snap het doel van de wetgeving en ik zou een goede snelheidswaarschuwing best kunnen waarderen, maar het lukt niet met de huidige technologie.

[ Voor 9% gewijzigd door Grotbewoner op 08-05-2024 19:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
adros schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:35:
Korte vraag over de G9:

De uitleg is volgens mij hierboven al gegeven.
Een tip is in het shortcut menu (van boven naar beneden swipen) staat rechts onder ook een icoontje om het snel uit te zetten.

Mijn flow elke rit:
- Shortcut scherm openen om snelheids alarm uit te zetten
- Dan klik op op passenger airbag icoon in de top bar, daar direct onder in het instellingen scherm dat opent zet ik status monitor uit
- Vanuit daar klik ik links in het menu op xpilot en scroll ik naar emergency lane keeping oid en zet ik dat uit (de 2e van de twee opties voor lane keeping)

Dit moet helaas elke rit en is best wel onnodig complex gemaakt.
Hopelijk wordt dit aangepakt met de volgende grote update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Het valt mij idd ook op dat xpeng helaas stuk duurder is in de lease, maand bedrag voor een g6 performance is bijna hetzelfde als een zeekr 001 performance terwijl er 10k verschil in prijs in zit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuceboss
Focus schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 08:27:
Het valt mij idd ook op dat xpeng helaas stuk duurder is in de lease, maand bedrag voor een g6 performance is bijna hetzelfde als een zeekr 001 performance terwijl er 10k verschil in prijs in zit?!
Bij Leaseplan zie ik dit niet helemaal gebeuren zoals je het hier verkondigt. Hoe kom je bij deze getallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex DB
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-05-2024
Beetje verbaasd dat er zo weinig mensen lijken te gaan voor de silver frost kleur op de G9. Ik vond het toch een knappe kleur in de showroom... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Alex DB schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:34:
Beetje verbaasd dat er zo weinig mensen lijken te gaan voor de silver frost kleur op de G9. Ik vond het toch een knappe kleur in de showroom... :o
Op basis waarvan denk je dat?
Ik heb hier uberhaupt nog maar 1 zien rijden, een witte.

Ik heb de kleur niet in het echt gezien, maar "zilver" vind ik toch een beetje jaren 2000 kleur, voor een simpele volkswagen of skoda ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
deuceboss schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:48:
[...]

Bij Leaseplan zie ik dit niet helemaal gebeuren zoals je het hier verkondigt. Hoe kom je bij deze getallen?
Hey dat is gek, bij direct lease zijn ze een stuk duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:19
Voor de geïnteresseerden. De G6 gaat op showroom tour (geen proefrit helaas).
Linkje met data per vestiging: https://event.xpeng.com/n...?ch=00001&ad=M202405A0009

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adros
jesse! schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:51:
[...]

De uitleg is volgens mij hierboven al gegeven.
Een tip is in het shortcut menu (van boven naar beneden swipen) staat rechts onder ook een icoontje om het snel uit te zetten.

Mijn flow elke rit:
- Shortcut scherm openen om snelheids alarm uit te zetten
- Dan klik op op passenger airbag icoon in de top bar, daar direct onder in het instellingen scherm dat opent zet ik status monitor uit
- Vanuit daar klik ik links in het menu op xpilot en scroll ik naar emergency lane keeping oid en zet ik dat uit (de 2e van de twee opties voor lane keeping)

Dit moet helaas elke rit en is best wel onnodig complex gemaakt.
Hopelijk wordt dit aangepakt met de volgende grote update
Thanks hiervoor! Ik wist niet eens dat die optie op het shortcut scherm zat! Helpt een hoop en maakt het een stuk makkelijker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuceboss
https://www.autoweek.nl/a...chieten-op-tesla-model-y/

Autoweek is niet superenthousiast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwellugje
Ze hebben op een industrieterrein gereden met 40 Km/uur max. Dan zou ik met geen enkele auto enthousiast worden :)

Over een dikke maand weten we meer als de autos in Nederland door de autobladen getest kunnen worden. Ben benieuwd. Vandaag in de nieuwe scenic gereden. Daar was de laadruimte achter ook smaller dan gedacht. Het rijden was wel echt goed, en dat zal met de G6 niet anders zijn in het dagelijkse verkeer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ecological
Mooi, als autoweek niet enthousiast is dan weet ik dat het een goede auto is. :*) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memon
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik overweeg op korte termijn voor de G9 AWD te gaan, met de beide opties. Proefrit in B’dorp in een LR en AWD gemaakt, met name qua vering en de 4 wiel aandrijving, besloten voor die versie te gaan.
Begreep van Xpeng center dat Univé de standaard klasse 1 alarm accepteert voor de verzekering, maar op trustpilot lees ik alleen maar zeer slechte reviews over Univé autoverzekeringen.

Wie heeft nog goede tips voor de verzekering? Beetje zonde om 1400 eu uit te geven voor klasse 4 als t niet nodig is.

Als ik de politiek moet geloven willen ze zelfs bepaalde gebieden verbieden voor Chinese ev’s, ivm spionage risico? Lijkt me onhaalbaar….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

Memon schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:17:
Ik overweeg op korte termijn voor de G9 AWD te gaan, met de beide opties. Proefrit in B’dorp in een LR en AWD gemaakt, met name qua vering en de 4 wiel aandrijving, besloten voor die versie te gaan.
Begreep van Xpeng center dat Univé de standaard klasse 1 alarm accepteert voor de verzekering, maar op trustpilot lees ik alleen maar zeer slechte reviews over Univé autoverzekeringen.

Wie heeft nog goede tips voor de verzekering? Beetje zonde om 1400 eu uit te geven voor klasse 4 als t niet nodig is.

Als ik de politiek moet geloven willen ze zelfs bepaalde gebieden verbieden voor Chinese ev’s, ivm spionage risico? Lijkt me onhaalbaar….
Dat laatste stukje, ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld bij defensie of de inlichtingendienst niet het terrein op mag.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Memon schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:17:

Ik ben al mn hele leven bij Unive verzekerd en heb alleen maar extrem goede ervaringen met toch regelmatig een claim door de jaren heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
PVPaneel schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:43:
Voor de geïnteresseerden. De G6 gaat op showroom toer (geen proefrit helaas).
Linkje met data per vestiging: https://event.xpeng.com/n...?ch=00001&ad=M202405A0009
Ik heb na het plaatsen van jou link meteen een drie-dubbele afspraak gemaakt...Xpeng G6, P7 en nogmaals BYD Seal bezichtigen en testen om een beslissing te kunnen maken. Direct na elkaar voor een goed vergelijk.

Ik vroeg me af...hoe heb je deze link gevonden, ik zag 'm niet op de site van Xpeng?

G6 en Seal sowieso in zwart/zwart, kleur P7 twijfel ik nog over wat ik het mooiste vind op de wagen...
Zwart of wit is altijd goed, maar heb nu een witte auto en wil wel wat anders, twijfel tussen kaitoke groen en space grey. Ik vind de standaard velgen en de lakzwarte trim-delen mooi afsteken bij het space grey, groen is daarentegen dan wel weer chic. G6 nog steeds niet in de lease portal te zien, dus vraagtekens over maandbedrag. Zelden zo getwijfeld over een autokeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:00
Matn61 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:39:
[...]

Ik heb na het plaatsen van jou link meteen een drie-dubbele afspraak gemaakt...Xpeng G6, P7 en nogmaals BYD Seal bezichtigen en testen om een beslissing te kunnen maken. Direct na elkaar voor een goed vergelijk.

Ik vroeg me af...hoe heb je deze link gevonden, ik zag 'm niet op de site van Xpeng?

G6 en Seal sowieso in zwart/zwart, kleur P7 twijfel ik nog over wat ik het mooiste vind op de wagen...
Zwart of wit is altijd goed, maar heb nu een witte auto en wil wel wat anders, twijfel tussen kaitoke groen en space grey. Ik vind de standaard velgen en de lakzwarte trim-delen mooi afsteken bij het space grey, groen is daarentegen dan wel weer chic. G6 nog steeds niet in de lease portal te zien, dus vraagtekens over maandbedrag. Zelden zo getwijfeld over een autokeuze.
Ik kreeg deze melding/uitnodiging per email :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Laatst online: 09-09 13:17
adros schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:16:
[...]

Ik ben al mn hele leven bij Unive verzekerd en heb alleen maar extrem goede ervaringen met toch regelmatig een claim door de jaren heen.
Ik heb afgelopen jaar in Italië bij het Gardameer gezeten en dan kom je er toch wel achter dat een kleinere autoverzekering het beter geregeld heeft dan een hele grote. Mijn auto is total-loss verklaard door die hagelbui (Renault Megane station uit 6 jaar oud en nog in top conditie).

Zowel ANWB en Univé deden vanaf het begin al moeilijk met alles wat er geregeld moest worden.
Ik ben zelf verzekerd bij Nh1816 en die hebben alles keurig afgehandeld.
Mijn auto kon eerder terug op zelf geregeld vervoer (stuk duurder dan centraal geregeld vervoer), een extra week vakantie in dezelfde stacaravan op hun kosten (was gelukkig mogelijk bij die camping), beter vervoer terug (vliegtuig i.p.v. bus met vrouw en 2 jonge kinderen) en hele snelle afhandeling nadat de auto terug in Nederland was.

Ik weet dat er mensen zijn die in januari nog niet eens de auto in Nederland hadden en nog steeds wachten op het geld van de verzekeraars voor de auto's. Ook waren de kleine verzekeraars een stuk beter bereikbaar dan de grote verzekeraars en stuurden ze je ook niet iedere keer van het kastje naar de muur.

Dit is mijn ervaring geweest met de verzekeraars tijdens een redelijk grote ramp met veel mensen en auto's in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:19
@Matn61 Onder de optie "Bekijk de G6" die sinds kort aanwezig is op de site. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gNIRvl_plMqbcB5ADyiEGaaxEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldLhkJBBF0kZXOKZIzHIjiQN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Laatst online: 09-09 13:17
Ik kreeg dit net in de mail:
XPENG G6 is tijdelijk te bewonderen in onze stores! 🚀

Met trots kunnen we je vertellen dat onze gloednieuwe elektrische SUV vanaf 18 mei te bewonderen is in onze Nederlandse stores. Bekijk hieronder het schema om te zien wanneer de XPENG G6 bij jou in de buurt zal zijn.

• 18 mei t/m 23 mei – in onze store in Rotterdam (let op: 2e pinksterdag zijn wij geopend)
• 24 mei t/m 28 mei – in onze store in Amsterdam
• 29 mei t/m 1 juni – in onze store in Breukelen

Mis deze kans niet om de G6 in het echt te bekijken en zelfs alvast een testrit te boeken. Wil je weten welke store het dichtst bij jou in de buurt zit?
https://event.xpeng.com/n...?ch=00001&ad=M202405A0009

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Ik was de G6 voor de grap bij LeasePlan (publieke calculator) aan het samenstellen en het lijkt een stukje goedkoper dan 1 a 2 weken geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deuceboss
FJP84 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:12:
Ik was de G6 voor de grap bij LeasePlan (publieke calculator) aan het samenstellen en het lijkt een stukje goedkoper dan 1 a 2 weken geleden.
De specs zijn ook completer gevuld nu. Misschien dat dat iets met de verwachte restwaarde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Peer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-06 13:43
adros schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:30:
[...]

Thanks hiervoor! Ik wist niet eens dat die optie op het shortcut scherm zat! Helpt een hoop en maakt het een stuk makkelijker _/-\o_
  • De keuze voor een geluidssignaal of één van de andere opties staat de fabrikant idd vrij, maar het mag niet permanent uitgeschakeld worden. Daarom moet je dit elke keer uitschakelen. Dit zal helaas niet met een update opgelost worden.
  • Na de laatste update voor de XPeng kan de gevoeligheid van de Status Monitor aangepast worden. Sinds ik deze op het minst gevoelig heb gezet, heb ik de Status monitor niet meer uit hoeven zetten. Scheelt ook weer wat druk- en schuifwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Peter Peer op 15-05-2024 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Ik gaap blijkbaar nog best vaak in de auto, en zelfs op laag gaat hij dan piepen. Dus helaas moet ik hem nog standaard uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Peer
jesse! schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:29:
Ik gaap blijkbaar nog best vaak in de auto, en zelfs op laag gaat hij dan piepen. Dus helaas moet ik hem nog standaard uitzetten.
Jammer dat dit bij jou niet heeft geholpen. Voor de update werd ik er ook kriebelig van. Ik hoop voor je dat het dan snel als snelkoppeling wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
FJP84 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:12:
Heb even de prijzen die eerder had gepost erbij gepakt (48mnd / 40kkm/jr)

G6 Standard Range was €925, is nu €909/mnd
G6 Long Range €968, is nu €992/mnd!

Performance durf ik niet eens te kijken haha.

Ter vergelijking even de G9 opgezocht. Die begint bij €1033/mnd voor de standard range.

Ondanks de prijzen ga ik toch zaterdag even kijken in Rotterdam. Want de defenitieve prijs voor mij weet ik als ik over een aantal weken toegang heb tot het bestel portaal…wie weet valt het nog mee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans221
Weet iemand wat het verschil is tussen normaal nappa bruin leer en het luxury pakket op de G9? dus waar zit met name de meerwaarde in het luxury pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Peer
Hans221 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:31:
Weet iemand wat het verschil is tussen normaal nappa bruin leer en het luxury pakket op de G9? dus waar zit met name de meerwaarde in het luxury pakket?
Geen. Standaard heeft de XPeng G9 kunstlederen stoelen. Door de upgrade naar het Comfort pack worden de stoelen bekleed met nappa leer.

Daarnaast heb je o.a. een upgrade van het geluidssysteem en nog wat dingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Peter Peer op 15-05-2024 15:48 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 53 Laatste