Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 25 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:54
S_Chief schreef op maandag 15 april 2024 @ 23:36:
Kwam de G6 vanochtend nog tegen op de A2, met rode kentekenplaten.
Zijn volgens mij de test auto's, rijden met een G9 en een G6 door europa.
Begonnen in scandinavië, en gaan nu meer richting het zuiden.. Via Duitsland nu Nederland en straks België en Frankrijk / Spanje als ik het goed begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Grotbewoner schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:11:
[...]

Het wisselen van rijstrook is veel soepeler en veel sneller, ik gebruik dit nu veel.

Het inhalen van vrachtwagens is verbeterd maar nog niet feilloos. Bij een brede truck remt de auto soms nog te veel bij inhalen.

Toch gebruik ik nu standaard X-Pilot op de snelweg en geef ik af en toe gas bij in een situatie waarin ik denk dat de auto onnodig gaat twijfelen. Filerijden vind ik helemaal prima nu.
Ik heb recent een Duitse test gezien en deze test persoon werd echt helemaal gek van de X-Pilot, zowel als auto`s voor je invoegen als ook als je vrachtwagens inhaalt. De X-Pilot remde voortdurend af, zelfs als er helemaal geen auto voor de G9 reed. (rechter en linker baan volledig leeg)

Ik heb een proefrit gepland staan voor 11-mei maar was benieuwd naar de recente ervaringen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:50
mm1987 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:48:
[...]

Ik heb recent een Duitse test gezien en deze test persoon werd echt helemaal gek van de X-Pilot, zowel als auto`s voor je invoegen als ook als je vrachtwagens inhaalt. De X-Pilot remde voortdurend af, zelfs als er helemaal geen auto voor de G9 reed. (rechter en linker baan volledig leeg)

Ik heb een proefrit gepland staan voor 11-mei maar was benieuwd naar de recente ervaringen.
Ik vind X-Pilot echt flink verbeterd ten opzichte van toen. Naar mijn weten is er nog geen reviewer die de nieuwe software heeft geprobeerd op video.

X-Pilot ging van gimmick met irritante geluidjes naar iets wat ik nu standaard gebruik voor 90% van mijn snelwegrijden. Alle geluidjes zijn overigens verdwenen. Het is nog steeds wel beter geschikt voor rustig rijden op de snelweg (dus niet constant inhalen). Ik mik meestal op zo'n 105-110 km/u op twee rechterbanen.

De zwakke punten zijn scherpere bochten (waar er te veel en soms een beetje schokkerig geremd wordt) en inhaalmanouvres met vrachtwagens. Als een auto voor je invoegt reageert hij minder vaak door te remmen. Als iemand langzaam inhaalt dan gas ik zelf handmatig een beetje bij of en soms zet ik het systeem even uit.

In scherpere bochten zet ik het systeem even uit en doe ik het handmatig. Bij vrachtwagens gas ik even handmatig bij zonder X-Pilot uit te zetten. Dit kan voor korte periodes zonder dat het systeem zichzelf uitschakelt.

Het wisselen van banen doe ik met 1 tikje op de richtingaanwijzer, X-Pilot doet de rest. Dit is echt sterk verbeterd, dit gaat nu vrij rap en trefzeker.

[ Voor 5% gewijzigd door Grotbewoner op 16-04-2024 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
Grotbewoner schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:56:
[...]

Ik vind X-Pilot echt flink verbeterd ten opzichte van toen. Naar mijn weten is er nog geen reviewer die de nieuwe software heeft geprobeerd op video.

X-Pilot ging van gimmick met irritante geluidjes naar iets wat ik nu standaard gebruik voor 90% van mijn snelwegrijden. Alle geluidjes zijn overigens verdwenen. Het is nog steeds wel beter geschikt voor rustig rijden op de snelweg (dus niet constant inhalen). Ik mik meestal op zo'n 105-110 km/u op twee rechterbanen.

De zwakke punten zijn scherpere bochten (waar er te veel en soms een beetje schokkerig geremd wordt) en inhaalmanouvres met vrachtwagens. Als een auto voor je invoegt reageert hij minder vaak door te remmen. Als iemand langzaam inhaalt dan gas ik zelf handmatig een beetje bij of en soms zet ik het systeem even uit.

In scherpere bochten zet ik het systeem even uit en doe ik het handmatig. Bij vrachtwagens gas ik even handmatig bij zonder X-Pilot uit te zetten. Dit kan voor korte periodes zonder dat het systeem zichzelf uitschakelt.

Het wisselen van banen doe ik met 1 tikje op de richtingaanwijzer, X-Pilot doet de rest. Dit is echt sterk verbeterd, dit gaat nu vrij rap en trefzeker.
Ik sluit mij hier wel bij aan. 4.4.0 is een heel stuk beter, vooral door het ontbreken van de geluidjes.
Maar ook wat algemene verbeteringen aan het systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Super dankjewel heren ! ik ben benieuwd 11-mei (helaas was eerder niks vrij in het weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:27

mlo

jesse! schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:32:
[...]

- Ik sta regelmatig bij een oud adres
- Als je route selecteert en je hebt niet genoeg actieradius dan stelt hij voor om een laadstop toe te voegen, dit is vrijwel altijd een AC lader, geen DC (snellader)
- Veel POI's kan hij niet vinden, probeer bijvoorbeeld eens "xpeng" te zoeken, er zijn dan geen resultaten.
- Je kan snellaadstations op vermogen zoeken, maar alleen een aantal in de buurt. Je kan niet verder zoeken dan die 2 of 3 die er komen.

áls de POI gevonden kan worden, dan is de route er naartoe prima. Maar het gaat vooral om alle randzaken eromheen dat niet goed werkt.
Dit is gewoon ouderwets dat je een volledig adres moet invoeren, ipv een POI zoals "Albert Heijn Utrecht" of "XPENG breukelen"
zo gebruik ik navigatie inderdaad niet veel, meestal heb ik op mijn mobiel al gekeken wat het adres is en dat voer ik in. In dat geval zou (zoals dat op P7 al wel kan) het handig zijn om adres/route ook al vanuit mobiel naar auto te kunnen sturen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MGB76
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-10-2024
jesse! schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:01:
[...]

Ik sluit mij hier wel bij aan. 4.4.0 is een heel stuk beter, vooral door het ontbreken van de geluidjes.
Maar ook wat algemene verbeteringen aan het systeem
Ik ben helaas wat minder enthousiast over de gemaakte stap. Misschien had ik mij er iets te veel van voorgesteld na alle positieve geluiden van de beta testers. De voornamelijkste verandering is naar mijn mening dat de vele piepjes zijn verdwenen, maar vind bijvoorbeeld de XPilot nauwelijks verbeterd, deze heeft nog steeds vergelijkbare makken.

Om te beginnen is de cruise control, tenzij er geen hond op de weg rijdt, niet bruikbaar. Naast dat er zelfs op standje 1 nog te veel afstand wordt gehouden, remt hij veel te abrupt wanneer er een auto voor je invoegt of van rijbaan veranderd. Dat doen zelfs de commodity europese en koreaanse merken beduidend beter.
Daarnaast is de centrering van de lanekeeping assistant nog steeds te veel naar rechts, met het gevolg dat bij elke vrachtwagen die je in wilt halen er een gevecht met het stuur plaats vindt.
Op auto-pilot in de file gaat overigens wel goed, maar op normale snelheden en omstandigheden voldoet deze niet. Stuur en rem correcties gaan niet soepel en veroorzaken te veel onrust en dat is jammer, want daarmee worden de uitmuntende rijeigenschappen en alle luxe en comfort voor mij volledig teniet gedaan.

Verder is zoals eerder al gezegd de navigatie te beperkt voor een EV. Leuk dat je nu kan filteren in de buurt op laadpaal snelheden, maar dat zou je bij het route plannen willen doen. En tevens kent hij veel snelladers niet. Gevolg is dat je ABRP en TT er op je phone naast moet gebruiken, niet handig als er geen Carplay of Android auto opzit...

Mijn conclusie is dat de basics van de software nog niet op orde zijn en niet on par met huidige EVs.
Om toch positief af te sluiten, XPeng onderscheidt zich wel met de snelheid van doorvoeren van updates iedere 3 maanden, daar kunnen gevestigde namen een voorbeeld aan nemen. Ik heb dus goede hoop dat het binnerkort op orde komt, en ook met het oog op de introductie van de G6 en uitrol naar autoland Duitsland verwacht ik dat XPeng beseft dat ze dan de basics op orde moeten hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:19
Hallo allemaal; even een korte vraag. Is het servicecenter in Badhoevedorp ook ingericht om klanten te ontvangen die zich willen oriënteren? Ben wel benieuwd naar de G6 (als ie überhaupt al ergens in de showroom staat). Of kan ik dan beter naar Leidschenhage (regio bollenstreek).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09 12:35
ik rijd op de snelweg sinds ik de auto heb eigenlijk op de snelweg voor 90% op xpilot, en dat gaat goed, niet beduidend slechter als Tesla. En met de update 4.4.0 is het ook echt beter op diverse punten zoals:
- auto lanechange (echt vele malen beter dan tesla, werkt eigenlijk zogoed als altijd, bij tesla was het andersom)
- optrekken na afremmen gaat sneller, maar helaas nog niet soepel en snel genoeg.
- afremmen in bochten is al minder, maar nog steeds te vaak.

dus ik gebruik regelmatig het gaspedaal om wat bij te corrigeren, maar verder rijd het zeer prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
PVPaneel schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:09:
Hallo allemaal; even een korte vraag. Is het servicecenter in Badhoevedorp ook ingericht om klanten te ontvangen die zich willen oriënteren? Ben wel benieuwd naar de G6 (als ie überhaupt al ergens in de showroom staat). Of kan ik dan beter naar Leidschenhage (regio bollenstreek).
G6 stond vorige week in Breukelen, geen idee of die daar nog staat.
Je kan altijd langs gaan en je oriënteren, misschien bellen om een afspraak te maken kan wel handig zijn, dan weet je zeker dta er iemand voor je klaar staat.
En anders moet je mogelijk even wachten, in Breukelen hebben ze in ieder geval prima koffie :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
MGB76 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:06:
[...]

Ik ben helaas wat minder enthousiast over de gemaakte stap. Misschien had ik mij er iets te veel van voorgesteld na alle positieve geluiden van de beta testers. De voornamelijkste verandering is naar mijn mening dat de vele piepjes zijn verdwenen, maar vind bijvoorbeeld de XPilot nauwelijks verbeterd, deze heeft nog steeds vergelijkbare makken.

Om te beginnen is de cruise control, tenzij er geen hond op de weg rijdt, niet bruikbaar. Naast dat er zelfs op standje 1 nog te veel afstand wordt gehouden, remt hij veel te abrupt wanneer er een auto voor je invoegt of van rijbaan veranderd. Dat doen zelfs de commodity europese en koreaanse merken beduidend beter.
Daarnaast is de centrering van de lanekeeping assistant nog steeds te veel naar rechts, met het gevolg dat bij elke vrachtwagen die je in wilt halen er een gevecht met het stuur plaats vindt.
Op auto-pilot in de file gaat overigens wel goed, maar op normale snelheden en omstandigheden voldoet deze niet. Stuur en rem correcties gaan niet soepel en veroorzaken te veel onrust en dat is jammer, want daarmee worden de uitmuntende rijeigenschappen en alle luxe en comfort voor mij volledig teniet gedaan.

Verder is zoals eerder al gezegd de navigatie te beperkt voor een EV. Leuk dat je nu kan filteren in de buurt op laadpaal snelheden, maar dat zou je bij het route plannen willen doen. En tevens kent hij veel snelladers niet. Gevolg is dat je ABRP en TT er op je phone naast moet gebruiken, niet handig als er geen Carplay of Android auto opzit...

Mijn conclusie is dat de basics van de software nog niet op orde zijn en niet on par met huidige EVs.
Om toch positief af te sluiten, XPeng onderscheidt zich wel met de snelheid van doorvoeren van updates iedere 3 maanden, daar kunnen gevestigde namen een voorbeeld aan nemen. Ik heb dus goede hoop dat het binnerkort op orde komt, en ook met het oog op de introductie van de G6 en uitrol naar autoland Duitsland verwacht ik dat XPeng beseft dat ze dan de basics op orde moeten hebben..
Vrijwel helemaal mee eens.
Voor mij was de grootste reden om LCC niet te gebruiken de piepjes, die zijn nu weg. Dus nu gebruik ik het af en toe wel. Maar ideaal is het niet.
Als je dan gaat nadenken over "zelfrijdend is de toekomst", dan staat XPENG daar nog mijlen ver vandaan.
In China doen ze het vast beter, maar dat is dan helemaal niet zoals het in Europa werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Dat schrikt toch wel enigszins af, ik rijd zelf nu een BMW Ix3 en hier werkt LCC bijvoorbeeld perfect. Kan hele ritten enkel een vinger aan het stuur houden maar meer is ook niet nodig op de snelwegen. Op wegen binnen de bebouwde kom werkt het alleen als de belijning in perfecte staat is.

Daarnaast werkt de Adaptive cruise ook redelijk goed, houd gewoon snelheid vast terwijl je inhaalt remt wel net als de Xpeng soms een beetje als iemand kort invoegt.

Ik hoop dat de proefrit me weet te overtuigen, deze is inmiddels verplaatst naar 10 mei. Ben er een beetje bang voor dat dit een groot issue gaat worden omdat ik de Ix3 natuurlijk gewend ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
mm1987 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:11:
Dat schrikt toch wel enigszins af, ik rijd zelf nu een BMW Ix3 en hier werkt LCC bijvoorbeeld perfect. Kan hele ritten enkel een vinger aan het stuur houden maar meer is ook niet nodig op de snelwegen. Op wegen binnen de bebouwde kom werkt het alleen als de belijning in perfecte staat is.

Daarnaast werkt de Adaptive cruise ook redelijk goed, houd gewoon snelheid vast terwijl je inhaalt remt wel net als de Xpeng soms een beetje als iemand kort invoegt.

Ik hoop dat de proefrit me weet te overtuigen, deze is inmiddels verplaatst naar 10 mei. Ben er een beetje bang voor dat dit een groot issue gaat worden omdat ik de Ix3 natuurlijk gewend ben.
Ik ben wel benieuwd naar jouw vergelijking. Laat je vooral even horen na het proefrijden :). Het is overigens één keer rechterhendel omlaag voor normale cruise control, twee keer voor cruise control met LCC.

Misschien ook even bellen voor de zekerheid of ook echt update 4.4 op de testwagen staat. Volgens mij heeft nog steeds niet iedereen de update.

[ Voor 5% gewijzigd door Grotbewoner op 17-04-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Grotbewoner schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:25:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar jouw vergelijking. Laat je vooral even horen na het proefrijden :). Het is overigens één keer rechterhendel omlaag voor normale cruise control, twee keer voor cruise control met LCC.

Misschien ook even bellen voor de zekerheid of ook echt update 4.4 op de testwagen staat. Volgens mij heeft nog steeds niet iedereen de update.
Ik zal mijn bevinding laten weten.
Normale cruise met adaptieve afstand of is LCC en Adaptive 1 stand en zit het enkel in de LCC ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
mm1987 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:28:
[...]

Ik zal mijn bevinding laten weten.
Normale cruise met adaptieve afstand of is LCC en Adaptive 1 stand en zit het enkel in de LCC ?
1x hendel omlaag = adaptive cruise control zonder LCC (dus zelf sturen, maar de auto houdt afstand)
2x hendel omlaag = adaptive cruise control met LCC (de auto stuurt zelf, de auto houdt afstand en je kan nu ook de auto laten inhalen door de richtingaanwijzer aan te zetten en een klein beetje druk op het stuur te houden)

[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 17-04-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
mm1987 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:11:

Ik heb hiervoor bmw 7 serie gereden (2020 model) en co-pilot daarop was dikke prima.
Die van xpeng is niet zo goed als van bmw, al heeft xpeng wel automatic lane change dat had mijn 7 serie niet.
Maar de nieuwe bmw modellen zijn ook al een stuk beter dan de 2020 modellen.
Qua auto ga je denk ik meer krijgen dan de iX3, maar qua bestuurdershulpsystemen etc is bmw nog wel beter dan xpeng.

Ik weet ook niet wat de 5.0.0 update gaat veranderen aan xpilot.
Ze zijn in ieder geval bezig vanuit xpeng om xpilot in europa te verbeteren. En volgens mij zijn ze van plan om met 5.0.0 heel veel issues op te lossen.

Let ook op dat xpilot maar tot 130km/h werkt (ook acc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gompy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 11:15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Zou je svp een copy-paste kunnen doen voor de niet-facebookers onders ons (waaronder ikzelf) :) Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
bebopper schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:56:
[...]

Zou je svp een copy-paste kunnen doen voor de niet-facebookers onders ons (waaronder ikzelf) :) Alvast hartelijk dank!
Het is ook een gesloten groep, geen openbaar bericht.
Dus ik zie ook graag een copy-paste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
jesse! schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:57:
[...]

Het is ook een gesloten groep, geen openbaar bericht.
Dus ik zie ook graag een copy-paste
Ik heb al op de knop lidmaatschap aanvragen gedrukt maar nog geen reactie.
ben ook wel benieuwd...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grotbewoner
Citaat uit de facebook:
Xmart OS 5 X is being tested these days in China for among others G9 and G6 and seems to offer a lot of good. It's probably also said that the G6 comes with this here in Q3, then also with Carplay and Android Auto.
- Completely upgraded look
- Menu line at the bottom with optional shortcuts
- New temperature control
- Split screen
- % and km range on the driver's screen
+ and a lot more!
Looks very good in the videos I've seen and drives unbelievably smooth 🙂
Afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJDTgmVlinzmxmuNh357FZKusYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/coUAAARCttHWPbR61gQJnFC9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iW4enuLKWUuCFcJaszCy401Oyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7Li8gOma434vxzRwRNGGU9A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRzzwKLG707vtLHibA2jh5CLuwo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnr4XCknk3QWqLbP3Tjv1ftH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kc2zvrkrrRNrleULv15ya1qi0yY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bC6GI7tL0pezj7PRfJPvD6yF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5oVgCFxzpUFKbjel5sG4sxykwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYm8VcpRr1eS9HUZAt7wufoH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eijN7i5PUoHh_nYjN7-EIiatwlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GU4fkJDEdfeLbfQ6t0xpW7bc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5mvqIB_4McUw9ZWMd3XOgJ9WsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOUUA0NaWE7g1Vy0YXXHnAZF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kz4hwVUHdV7brx4NLm8w9eMLUJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLSFZQrivvoIYt7FgbyPQFKg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Grotbewoner op 17-04-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Held44
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 19:47
Ik heb interesse in de XPeng G9 (wanneer effectief te koop in BE).
Ik heb de meeste van de berichten in dit forum gelezen.
Wat me niet duidelijk is of Android auto nu enkel op de G6 zal zitten of ook zal mogelijk zijn op de G9?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

Held44 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:50:
Wat me niet duidelijk is of Android auto nu enkel op de G6 zal zitten of ook zal mogelijk zijn op de G9?
Dat lijkt een hele goede vraag te zijn :) en daar zweven verschillende antwoorden over rond hier op het forum en in de Whatsapp groep

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Held44 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:50:
Het is nog onduidelijk.

Van alle discussies die ik nu zie is het aannemelijk dat het op een gegeven moment wel gaat gebeuren, maar dat het nog niet zeker is dat de G9 ook draadloze Android Auto krijgt ivm hardwaregebrek. De G6 kan die hardware dan wel hebben.

Maar er wordt, zoals gezegd, mysterieus over gedaan. Ik denk dat we eerst maar eens moeten kijken of de G6 gereleased wordt met Android Auto. Als dat zo is, dan verwacht ik ook dat het naar de G9 komt, al dan niet draadloos.

Er is nog nergens zwart-op-wit aangekondigd Xpeng dat Android Auto ook echt gaat komen. Maar tot nu toe hebben ze er expliciet mysterieus over gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Grotbewoner op 17-04-2024 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Niet zo zeer mysterieus, gewoon onwetend.
De verkopers / service medewerkers in Nederland van XPENG weten ook niet alles.
Ze horen wel wat dingen, maar er is nog geen duidelijkheid.

Ik ga er vanuit dat we geen carplay krijgen op de G9, android auto weet ik niet, heb ik minder verstand van.
In de G6 zou beide wel komen.

Phone mirror zou wel naar G9 komen zoals ik het begreep / heb gehoord

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grotbewoner

Eerste beelden van NGP (navigation guided pilot, de self driving van Xpeng) in Europa getest (Duitsland).

Hier zie je hoe de auto automatisch in haalt zonder terwijl hij rekening houdt met de snelheidsduivels van achteren op de linkerbaan. Je ziet ook de nieuwe ui die erbij hoort.

De ambitie is om NGP deze zomer uit te rollen (wellicht als beta) in Europa en alleen op snelwegen. De auto moet dan autonoom kunnen inhalen, navigeren op basis van navigatie en afslagen kunnen nemen.

De volgende stap is XNGP, wat al in China uitgerold is. Dat is full self driving maar dan op alle wegen.

[ Voor 24% gewijzigd door Grotbewoner op 18-04-2024 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aadnr9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08 14:38
Julicount schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:21:
[...]

Ik heb 1/7 doorgekregen. Officieel geen Q2 dus ;) Bij welke dealer heb jij besteld? Ik Rotterdam :)
Ik bij Badhoevedorp. Vandaag belde ze nog. Vin nr bekend, auto is gereserveerd en onderweg. Eind juni nog steeds verwachtte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:22
jesse! schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:48:
Niet zo zeer mysterieus, gewoon onwetend.
De verkopers / service medewerkers in Nederland van XPENG weten ook niet alles.
Ze horen wel wat dingen, maar er is nog geen duidelijkheid.

Ik ga er vanuit dat we geen carplay krijgen op de G9, android auto weet ik niet, heb ik minder verstand van.
In de G6 zou beide wel komen.

Phone mirror zou wel naar G9 komen zoals ik het begreep / heb gehoord
Ah ik dacht dat apple carplay in de steigers stond (ivm G9) voor een software update eind dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
rouchken11 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:17:
[...]

Ah ik dacht dat apple carplay in de steigers stond (ivm G9) voor een software update eind dit jaar.
Zou zomaar kunnen, niemand weet het echt zeker.
Maar ik dacht dat je daar nog specifieke hardware voor nodig hebt, welke niet in de G9 zit.
G9 kan dan wel een mirrorlink achtig iets krijgen om je telefoon te "casten" naar auto scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pprinssen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-05 17:26
Grotbewoner schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:32:
[YouTube: Xpeng is testing NGP on German highways]

Eerste beelden van NGP (navigation guided pilot, de self driving van Xpeng) in Europa getest (Duitsland).

Hier zie je hoe de auto automatisch in haalt zonder terwijl hij rekening houdt met de snelheidsduivels van achteren op de linkerbaan. Je ziet ook de nieuwe ui die erbij hoort.

De ambitie is om NGP deze zomer uit te rollen (wellicht als beta) in Europa en alleen op snelwegen. De auto moet dan autonoom kunnen inhalen, navigeren op basis van navigatie en afslagen kunnen nemen.

De volgende stap is XNGP, wat al in China uitgerold is. Dat is full self driving maar dan op alle wegen.
Op de China versie zit LIDAR waardoor dit mogelijk is, zover ik weet zit dit niet op de EU versies

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05
Pprinssen schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:02:
[...]

Op de China versie zit LIDAR waardoor dit mogelijk is, zover ik weet zit dit niet op de EU versies
Huh? Wie zegt dat LiDAR nodig is voor NGP?

Dit is trouwens een Europese xpeng op een Duitse snelweg.

Dus dat filmpje is wat wij ook gaan krijgen met de huidige xpeng zonder lidar.

Enige wat we wellicht niet krijgen is XNGP die binnen de bebouwde kom uitblinkt en lidar erg goed helpt bij het detecteren van alle dynamische objecten die komt kijken in een drukke stad.

Maar eerlijk gezegd is lidar geen vereiste hoor. Op de xpeng zitten nog tig andere sensoren. Alleen werkt LiDAR gewoon goed op dit moment. Maar wil niet zeggen dat over een paar jaar de andere sensoren icm software hetzelfde of nagenoeg hetzelfde resultaat kunnen behalen als lidar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVPaneel
Voor de liefhebbers, hier nog wat (nieuwe?) info over de Europese G6. Wordt in ieder geval ingegaan op de beschikbare kleuren voor de G6:
Het kleurenpalet is overzichtelijk met de keuze uit Arctic White, Graphite Grey, Midnight Black, Silver Frost en het opvallende Fiery Orange.
Standaard biedt XPENG je daarnaast de keuze uit een wit, grijs of zwart interieur.
Audio is niet meer van Dynaudio, maar van Xopera, wat gezien de X wel van eigen makelij zal zijn (wel 18 boxen standaard).

RWD Standard Range
66 kWh LFP, 218 kW snelladen, 0-100 in 6,9 sec, 435 km WLTP

RWD Long Range
87,5 kWh NMC, 280 kW snelladen, 0-100 in 6,7 sec,
570 km WLTP

AWD Performance,
87,5 kWh NMC, 280 kW snelladen, 0-100 in 4,1 sec,
??? km WLTP

Alle versies
11 kW AC laden en max 3,3 kW V2L

Er is geen(!) verschil in uitrusting tussen de versies. Alle uitrusting is standaard (Accu/motoren verschillen). Alleen de trekhaak en de kleuren zijn de kiezen. Ook de wielen zijn standaard 20 inch voor alle versies. En voor wat betreft de RWD SR prijsstelling de volgende quote:
De prijzen? Die zijn nog niet bekend, maar XPENGs Nederlandse vertegenwoordiger liet al wel doorschemeren dat de G6 voor een SEPP-regeling in aanmerking zal komen. Verwacht dus een prijs die ruim onder de 45.000 euro ligt. In augustus wordt-ie bij de diverse XPENG-stores in Nederland verwacht.
Bron:

[ Voor 3% gewijzigd door PVPaneel op 20-04-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:35
PVPaneel schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 07:48:
Voor de liefhebbers, hier nog wat (nieuwe?) info over de Europese G6. Wordt in ieder geval ingegaan op de beschikbare kleuren voor de G6:

Er is geen(!) verschil in uitrusting tussen de versies. Alle uitrusting is standaard (Accu/motoren verschillen). Alleen de trekhaak en de kleuren zijn de kiezen. Ook de wielen zijn standaard 20 inch voor alle versies. En voor wat betreft de RWD SR prijsstelling de volgende quote:
Erg interessante wagen, gezien verwachtte levertijden is introductie in augustus niet ideaal wanneer je zeker wilt zijn van 16% bijtelling, 2-5 maanden levertijd is wel zo'n beetje gebruikelijk, route vanuit China blijft onzeker en tijdig bestellen een must. De P7 vind ik weergaloos mooi, echter lijkt in de lease zo'n €100/mnd duurder uit te vallen van de vergelijkbare BYD Seal, dat is een te groot verschil. Qua luxe lijken beide Xpeng alsook BYD de Tesla's voorbij te streven, qua techniek (software) nog niet.

BYD Seal, Xpeng P7, Tesla 3 Highland
of
Xpeng G6, BYD Seal U, Tesla Y en outsider Zeekr X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
@Matn61 Eens. Anderzijds gaat het om 300 euro bruto bijtelling toch? De MRB wordt pijnlijker :)

Overigens, heb je het dan over privé lease? De p7 "instapper" met cataloguswaarde van net geen 50k doet exact hetzelfde in de zakelijke lease als de byd seal excellence?

[ Voor 47% gewijzigd door PVPaneel op 20-04-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
PVPaneel schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:29:
@Matn61 Eens. Anderzijds gaat het om 300 euro bruto bijtelling toch? De MRB wordt pijnlijker :)

Overigens, heb je het dan over privé lease? De p7 "instapper" met cataloguswaarde van net geen 50k doet exact hetzelfde in de zakelijke lease als de byd seal excellence?
Operationele lease via werkgever, leasebedragen zijn gekoppeld aan functie en salaris.
We zien wel vaker dat auto's met vergelijkbare aanschafwaarde afwijken in leaseprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Pprinssen schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:02:
[...]

De nieuwe modellen in China krijgen volgens mij ook geen Lidar meer, wordt voornamelijk camera / vision based.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roel00
  • Laatst online: 14-09 21:14
jesse! schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:26:
[...]

Niet 100%
Maar vanuit XPENG is dat gezegd.
En G9 heeft geen hardware voor CarPlay dus dat kan sowieso niet.
Hooguit dat ze een phone mirror inbouwen via software update. De G6 komt met nieuwe hardware, daar kunnen ze wel de CarPlay eisen in meenemen
Hier vind je wat de hardware requirements zijn van Apple CarPlay https://devstreaming-cdn....y_systems_part_1.pdf?dl=1

Niet alles geloven wat XPENG Nederland uitkraamt. Als een auto bluetooth, wifi en een touchscreen heeft, en h264 video streams ondersteund, is het technisch al mogelijk. Er bestaat in ieder geval niet zoiets als een Apple CarPlay hardware module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Als je op de Noorse Xpeng website kijkt zie je dat ze nu flinke kortingen geven op G9 direct vanuit stock.

Iemand enig idee of dit ook in NL gaat gebeuren?

Edit: dit zag ik gister maar kan het gek genoeg nu niet meer terug vinden. 50k dkk korting op long range, 30k dkk op performance.

[ Voor 29% gewijzigd door adros op 23-04-2024 07:30 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
adros schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:26:
Als je op de Noorse Xpeng website kijkt zie je dat ze nu flinke kortingen geven op G9 direct vanuit stock.

Iemand enig idee of dit ook in NL gaat gebeuren?

Edit: dit zag ik gister maar kan het gek genoeg nu niet meer terug vinden. 50k dkk korting op long range, 30k dkk op performance.
Op Autotrack staat een P7 van Xpeng Rotterdam: https://www.autotrack.nl/...ektriciteit-2023-55082629
Zullen vast wel andere komen ook. Best gebruikelijk voor merken om bepaalde modellen die voor proefritten / demo gebruikt zijn om die te verkopen met een leuke korting.
Hier gaat dan al 10k vanaf op 16k kilometer.

Zullen vast ook wel G9's bij gaan komen ooit.

Maar geen idee of ze veel nieuwe voorraad modellen hebben, veel is al wel verkocht dacht ik.
Als ze echt weg moeten wegens ruimte gebrek of dat ze te lang stil gaan staan dan gaan ze waarschijnlijk wel kortingen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
jesse! schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:16:
[...]

Op Autotrack staat een P7 van Xpeng Rotterdam: https://www.autotrack.nl/...ektriciteit-2023-55082629
Zullen vast wel andere komen ook. Best gebruikelijk voor merken om bepaalde modellen die voor proefritten / demo gebruikt zijn om die te verkopen met een leuke korting.
Hier gaat dan al 10k vanaf op 16k kilometer.

Zullen vast ook wel G9's bij gaan komen ooit.

Maar geen idee of ze veel nieuwe voorraad modellen hebben, veel is al wel verkocht dacht ik.
Als ze echt weg moeten wegens ruimte gebrek of dat ze te lang stil gaan staan dan gaan ze waarschijnlijk wel kortingen geven.
Het ging hier niet om demo modellen, maar nieuwe wagens die weg mochten met kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
adros schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:43:
[...]

Het ging hier niet om demo modellen, maar nieuwe wagens die weg mochten met kortingen.
Snap ik, maar voor sommige mensen maakt het niet uit of er een paar km op staat, en gaat het meer om de auto met korting.
Occasions zijn er nog niet echt, omdat het model te nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
En nog wat meer info over de vanaf prijs v.d. G6:
De instapper komt in ieder geval in aanmerking voor 2.950 euro SEPP-subsidie. Dat geldt zelfs wanneer de optionele trekhaak is aangevinkt en je een kleurtje naar smaak hebt gekozen.
Bron:
https://autorai.nl/xpeng-g6-2024/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
PVPaneel schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:10:
En nog wat meer info over de vanaf prijs v.d. G6:

[...]

Bron:
https://autorai.nl/xpeng-g6-2024/
Dus... kleurtje €1000.
Trekhaak €1300.

Prijs voor de standard G6 is dus lager dan €42.700.

Dus ten minste €1000,- goedkoper dan de goedkoopste Model Y.

Mijn gok: €41.999. En dan hoef je niet nog extra te betalen voor autopilot... Zelfs de belofte van full self-driving ooit in de toekomst zit er soort van op.

[ Voor 14% gewijzigd door Grotbewoner op 24-04-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
Als het dan ook nog eens een wegklappende trekhaak zoals bij de G9 is, dan is het wel echt een serieus mooie aanbieding.
Maar ja, misschien doet Elon nog even een price drop voor Q3 omdat het niet zo lekker gaat. Wie weet.. Wel serieus veel auto voor het geld (net als de G9).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pprinssen
Blij met de keuze voor deze velg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvhQpw_aTI_XqzFkpptgCvZFpzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pysW1RIABbuNO2sLJ0iwzFLC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NcfmjqsZd2yHQNA7i4BQ9-UBaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8oCRJfvScIgyGsjJ0ui82C0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qH1GyGQkxG2uUXztzyTAGCwfDT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKI4xN6j2Nk29IfH9SlQ8rJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WWyaX654NRbgG5hyoRVi5nRN_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvQhQFEgV3UjJhM7gd2yUtvG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Ik heb mijn G9 ook besteld!

Welke laadpaal gebruiken jullie? Er zijn er zoveel, en zoveel aanbieders. Ik heb zelf een stel zonnepanelen. Zijn er nog adviezen van mensen hier qua laadpalen voor Xpeng, of maakt het allemaal niet zoveel uit? Ik heb zelf altijd hybride gereden dus dit is ook gelijk mijn eerste elektrische auto. Erg zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

adros schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:05:
Ik heb mijn G9 ook besteld!

Welke laadpaal gebruiken jullie? Er zijn er zoveel, en zoveel aanbieders. Ik heb zelf een stel zonnepanelen. Zijn er nog adviezen van mensen hier qua laadpalen voor Xpeng, of maakt het allemaal niet zoveel uit? Ik heb zelf altijd hybride gereden dus dit is ook gelijk mijn eerste elektrische auto. Erg zin in!
Ik gebruik zelf een Zappi, is met name omdat je dan ook slim kan laden als straks de PV salderingsregeling verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 14:59
Tijntje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:16:
[...]

Ik gebruik zelf een Zappi, is met name omdat je dan ook slim kan laden als straks de PV salderingsregeling verdwijnt.
Hier hetzelfde. Ook Zappi. Werkt ook goed samen met mijn elektrische boiler (via de Eddi), en de laadpaal van mijn Partner (Zappi).

In gedachten inderdaad ook de toekomstige plannen met betrekking tot het afbouwen van de salderingsregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Hier ook een zappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Toch weer dezelfde vraag die ik eerder heb gesteld maar geen antwoord op heb gekregen.

Betreft Thuisladen. Hoeveel kw, ampere en volt zien jullie in de g9?

Ik kom niet hoger dan 14,5 ampere bij 415 volt.

Ook een laadpaal op straat geprobeerd. Idem. Ik krijg daardoor nooit 11kw in de auto maar 10kw.

Zien jullie hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pprinssen
peak schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:31:
Toch weer dezelfde vraag die ik eerder heb gesteld maar geen antwoord op heb gekregen.

Ook een laadpaal op straat geprobeerd. Idem. Ik krijg daardoor nooit 11kw in de auto maar 10kw.

Zien jullie hetzelfde?
15.0A bij 394,5V auto zit op 413WLTP (kan % niet zien in de app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Zien jullie hetzelfde?
Mijn Zappi rapporteert 10.4kWh, is in de WhatsApp groep ook besproken dat dit de max lijkt van het laden.
11kWh haalt hij niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Tijntje op 25-04-2024 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet

Zien jullie hetzelfde?
Ik ook. Scheelt ong. 5 procent (half uurtje bij 100% lading).

Voor mij dus in de praktijk een iets van 20 minuten (op nog geen 7 uur) omdat ik vaak van 20% naar 80 of 90% laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Tijntje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:27:
[...]

Mijn Zappi rapporteert 10.4kWh, is in de WhatsApp groep ook besproken dat dit de max lijkt van het laden.
11kWh haalt hij niet.
Thanks voor het checken allemaal.

fijn dat het niet aan mijn auto of laadpaal ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desamson
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
Voor België zijn de wagens gisteren allemaal aangekomen, deze worden nu klaargemaakt om ten laatste vanaf 6 mei in de showroom te staan en voor proefritten beschikbaar te zijn.

Indien er nog mensen zijn vanuit België die hun contact gegevens willen doorgeven om een afspraak in te plannen voor bezichtiging of proefrit , graag via DM.

Tot snel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
desamson schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:50:
Voor België zijn de wagens gisteren allemaal aangekomen, deze worden nu klaargemaakt om ten laatste vanaf 6 mei in de showroom te staan en voor proefritten beschikbaar te zijn.

Indien er nog mensen zijn vanuit België die hun contact gegevens willen doorgeven om een afspraak in te plannen voor bezichtiging of proefrit , graag via DM.

Tot snel !
Gister voor de tweede maal, dit keer uitgebreid de P7 gereden, tot mijn genoegen werd er tevens een P7 afgeleverd aan stel van middelbare leeftijd, waarbij de man in spijkerbroek, straalde als een klein kind.

In de ochtend de BYD Seal gereden, door naar Zeekr voor de X alwaar we een proefrit na het aanschouwen van de auto vriendelijk hebben afgeslagen en daarna naar Xpeng. De P7 is een volwassener auto dan de Seal, de software van de P7 oogt volwassener zo ook het uiterlijk en interieur. De wagen rijdt als een vliegend tapijt. Geluid uit de boxen is armoedig voor een auto van 50k...helaas, 4k voor een upgrade die weinig toevoegt behoudens betere audio is me wat te gek. Ook de 5k extra t.o.v. van de Seal is een hoop geld bij toch vergelijkbare wagens, en de Seal met frunk.

De kwaliteit van de P7 maakt me meer en meer nieuwsgierig naar de G6, die op diverse fronten verbetert zou moeten zijn (t.o.v. de P7), men weet echter niet wanneer de G6 te bezichtigen is, komende week worden wel de prijzen vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:41
Matn61 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:24:
[...]

Gister voor de tweede maal, dit keer uitgebreid de P7 gereden, tot mijn genoegen werd er tevens een P7 afgeleverd aan stel van middelbare leeftijd, waarbij de man in spijkerbroek, straalde als een klein kind.

In de ochtend de BYD Seal gereden, door naar Zeekr voor de X alwaar we een proefrit na het aanschouwen van de auto vriendelijk hebben afgeslagen en daarna naar Xpeng. De P7 is een volwassener auto dan de Seal, de software van de P7 oogt volwassener zo ook het uiterlijk en interieur. De wagen rijdt als een vliegend tapijt. Geluid uit de boxen is armoedig voor een auto van 50k...helaas, 4k voor een upgrade die weinig toevoegt behoudens betere audio is me wat te gek. Ook de 5k extra t.o.v. van de Seal is een hoop geld bij toch vergelijkbare wagens, en de Seal met frunk.

De kwaliteit van de P7 maakt me meer en meer nieuwsgierig naar de G6, die op diverse fronten verbetert zou moeten zijn (t.o.v. de P7), men weet echter niet wanneer de G6 te bezichtigen is, komende week worden wel de prijzen vrijgegeven.
In Breukelen zeiden ze ergens in Mei.
Ik was daar eergisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
@Matn61 Wat is er precies "ondermaats" aan de P7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
kx22 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:59:
[...]
In Breukelen zeiden ze ergens in Mei.
Ik was daar eergisteren.
Begin mei zijn de prijzen bekend, en is de G6 bestelbaar, vanaf ergens komende week dus.
De G6 zal leverbaar zijn vanaf augustus met een verwachtte levertijd van 2-3 maanden, echter dit wil nog wel eens uitlopen. Wordt het vanaf augustus 4 maanden dan val je in de 17% lease, i.p.v. 16% in 2024.
Wanneer de G6 fysiek in de showroom staat en te testen is, is niet bekend, een G6 blind bestellen is ook weer zoiets.
PVPaneel schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:49:
@Matn61 Wat is er precies "ondermaats" aan de P7?
Het geluid uit de standaard speakers is niet indrukwekkend (to say the least), dat vind ik idd ondermaats voor een wagen in deze klasse. Het ontbreken van een frunk, dan verwacht je toch meer ruimte onder de kofferbakvloer, echter die ontbreekt ook. De Seal en de Tesla bieden wat dat betreft veel meer bagageruimte in wagens met kleinere afmetingen. Overigens is de Nio nog beperkter met baggageruimte.

Vanwege de afwerking, rijgedrag en cleanere looks trekken Xpeng P7 en G6 met net iets meer dan de vergelijkbare Seal en Seal U. De prijs van de P7 is echter wel fors hoger dan de Seal en het gebruiksgemak minder, met de komst van de G6 zal dat zeer waarschijnlijk niet het geval zijn. Overigens, na BYD en Xpeng ook nog even bij Tesla binnengelopen... die zijn dan plots wel bijzonder kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Matn61 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:54:
[...]
Wanneer de G6 fysiek in de showroom staat en te testen is
Hij heeft al in de showrooms gestaan in NL. Heb er al ingezeten en beetje rond gekeken.
Geen idee of hij al weg is, of dat je 'm nog steeds kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:41
Matn61 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:54:
[...]

Wanneer de G6 fysiek in de showroom staat en te testen is, is niet bekend, een G6 blind bestellen is ook weer zoiets.
Ergens in Mei staan ze in breukelen. Testen weet ik niet.
16% en 17% bijtelling scheelt je per maand minder dan 10 euro netto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
@Matn61 Dank voor het verduidelijken. Ben zelf ook erg benieuwd naar het Xopera audio systeem. Een frunk heeft de G6 ook niet, maar 571L en een dubbele laadvloer maakt vast een hoop goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ameron85
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-02 22:48
Beste dm .
Hopelijk zal er een promo zijn in België zoals in Duitsland op G9 ?
Het zetel pakket gratis.
Gr Ameron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
jesse! schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:24:
[...]
Hij heeft al in de showrooms gestaan in NL. Heb er al ingezeten en beetje rond gekeken.
Geen idee of hij al weg is, of dat je 'm nog steeds kan zien
Weet ik...12 april, toen was in in Portugal, één dagje was ook wel wat kort.
kx22 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:56:
[...]
Ergens in Mei staan ze in breukelen. Testen weet ik niet.
16% en 17% bijtelling scheelt je per maand minder dan 10 euro netto?
Gister in Breukelen gaven ze aan, geen idee te hebben wanneer de eerste showroom versies arriveren.
V.w.b. bijtelling, onnodig geld uitgeven wil ik graag voorkomen ;)
PVPaneel schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:55:
@Matn61 Dank voor het verduidelijken. Ben zelf ook erg benieuwd naar het Xopera audio systeem. Een frunk heeft de G6 ook niet, maar 571L en een dubbele laadvloer maakt vast een hoop goed. :)
De G6 als SUV is uiteraard een stuk veelzijdiger in gebruik, een klep i.p.v. van koffer maakt al een wereld van verschil, optionele trekhaak. Ik lees dat zowel de audio and besturing sterk verbeterd zou zijn. Qua interieur lijkt er geen schokkend verschil, zelfde formaat schermen, zelfde midenconsole, zetels vergelijkbaar. Sedan is fraaier om te zien echter de SUV heeft wel wat futuristisch dankzij de lichtunits voor en achter, in zwart wel een goede verschijning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Matn61 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:04:
[...]

Weet ik...12 april, toen was in in Portugal, één dagje was ook wel wat kort.

[...]

Gister in Breukelen gaven ze aan, geen idee te hebben wanneer de eerste showroom versies arriveren.
V.w.b. bijtelling, onnodig geld uitgeven wil ik graag voorkomen ;)

[...]

De G6 als SUV is uiteraard een stuk veelzijdiger in gebruik, een klep i.p.v. van koffer maakt al een wereld van verschil, optionele trekhaak. Ik lees dat zowel de audio and besturing sterk verbeterd zou zijn. Qua interieur lijkt er geen schokkend verschil, zelfde formaat schermen, zelfde midenconsole, zetels vergelijkbaar. Sedan is fraaier om te zien echter de SUV heeft wel wat futuristisch dankzij de lichtunits voor en achter, in zwart wel een goede verschijning.
Hij heeft er meerdere dagen gestaan, ik was er ook niet op 11 april, heb hem later bekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MGB76
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoVViyTPD1cb0sAnNth7gdnV_gc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6lwa62JaguZAohGjzJvrxKx.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag alweer een kleine software update ontvangen, versie 4.4.1
Met name het bellen via Bluetooth was niet OK, hoop dat dit nul opgelost is.
Tot nu toe petje af voor de snelheid van updates van Xpeng!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
Ik overweeg een G9 Long Range, maar heb nog wat twijfels. Op andere fora en in reviews hoor ik over een beroerde rechtuit-stabiliteit bij de Long Range en een torterende/trillende motorkap. Ik heb al een proefrit gemaakt, maar het regende zo hard dat die twee zaken mij niet opvielen. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
roel00 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:19:
Ik overweeg een G9 Long Range, maar heb nog wat twijfels. Op andere fora en in reviews hoor ik over een beroerde rechtuit-stabiliteit bij de Long Range en een torterende/trillende motorkap. Ik heb al een proefrit gemaakt, maar het regende zo hard dat die twee zaken mij niet opvielen. Wat zijn jullie ervaringen?
Ja, de motorkap kan wat trillen. Voor mij niet storend.

Rechtuit-stabiliteit, eerste keer dat ik daar over hoor. Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Het is heel persoonlijk, waar je op let en wat je belangrijk vindt.

Ik heb de G9 performance en ben er blij mee. Rijd heerlijk.
Software is nog wel een ding, maar ook is het al stukken beter en mooier dan hoe al die oude systemen van bijvoorbeeld een VW group eruit zien.

Ze hebben wel regelmatig updates, en komende zomer wordt er een nieuwe grote update verwacht met een nieuwe UI ook.

Trillende motorkap, ja klopt. Je ziet hem een beetje bewegen maar ik heb er geen last van. Het is volgens mij voornamelijk omdat het erg dun materiaal is wat gewoon door de wind gaat bewegen. Maar verder is en voelt het stabiel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02
En vergeet de LCC niet. Die is nog steeds ondermaats. We zijn nu op Tenerife, een huur Hyundai bayon van 15k en 3 jaar oud doet dit perfect. Echt bijzonder dat ze dat niet gewoon kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
n00bCoder schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:43:
En vergeet de LCC niet. Die is nog steeds ondermaats. We zijn nu op Tenerife, een huur Hyundai bayon van 15k en 3 jaar oud doet dit perfect. Echt bijzonder dat ze dat niet gewoon kunnen fixen.
"dat ze dat niet gewoon kunnen fixen."
Ze zijn er mee bezig, de laatste maanden hebben we al meerdere updates mogen ontvangen die het verbeteren.
Ja het is minder fijn dat ze de europese en Nederlandse markt betreden zonder het juist te testen.
Maar ze rijden nu wel rond in Europa en zijn bezig om de wegen beter te "leren" aan hun xpilot systeem.

Ik ben weer erg benieuwd naar de 4.5 update (of 5.0 idk) van deze zomer.

Over het algemeen werkt het prima bij mij, helaas niet harder dan 130kmpu en soms zit hij te ver naar rechts op de rijstrook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
Ik heb ook de G9 LR (met pretpakket en trekhaak). Trillende motorkap viel me eerste rit inderdaad op. Dit voel en hoor je niet, maar de weerspiegeling trilt wat op de snelweg. Daar is volgens mij niets aan veranderd maar ik kan me niet herinneren wanneer ik er voor het laatst op heb gelet. Het stoort me intussen helemaal niet meer. Ik ben nog wel dagelijks aan het genieten van hoe soepel de auto rijdt. Lane centering valt me niet specifiek op, maar LCC kan nog wel wat verdere ontwikkeling hebben. Daar is men echter wel mee bezig. Voor mij zijn de laatste updates steeds wel een stap vooruit.

Moet wel wennen aan het feit dat je met de auto veel gemakkelijker te hard rijdt. Moet je dus echt goed op letten :)

Geen seconde spijt van de keuze overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
itons schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:19:
[...]

Ja, de motorkap kan wat trillen. Voor mij niet storend.

Rechtuit-stabiliteit, eerste keer dat ik daar over hoor. Bron?
YouTube: De imponerende xPeng G9 geeft je stress | Long Range & Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik zou zeggen, doe een testrit. Door de updates aan de ADAS-systemen zijn de meeste reviews een beetje gedateerd wat betreft dit soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Sorry ik ben gestopt met kijken toen hij xpang zei ipv xpeng. :F

Ik ervaar 0 stress met de G9, vind het een prima auto.
Mn eerste volledige EV.

Enige waar je je zorgen om zou kúnnen maken, is dat het soms even kan duren voordat er onderdelen beschikbaar zijn. Maar ik moet nu een nieuwe buitenspiegel unit en daar lagen er 4 van op voorraad.

Kan een risicootje zijn, maar daar hebben andere merken net zo goed last van.

Als je specifieke punten hebt waar je je zorgen om maakt, vraag die gerust hier of in de WhatsApp groep (of via DM mag ook) dan zullen er genoeg zijn die hun (eerlijke) ervaringen delen.

Het is namelijk best lastig om een auto als de G9 aan te raden of af te raden. Iedere situatie is weer anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Hier nog een ervaring, heb de auto nu 2 maanden.
G9 Performance met Premium en trekhaak.
Kom uit een Audi A4 Avant uit 2021 (diesel).

De G9 rijd heerlijk, het vermogen is echt een genot en het blijft een kick om de Performance eens op zijn staart te trappen.
Ik heb de Performance genomen omdat ik de andere modellen te veel vond rollen in de bocht, de Performance heeft luchtvering en ligt daardoor strakker op de weg.

Het interieur en de afwerking daarvan is echt super en is op sommige vlakken beter dan de Audi en op sommige vergelijkbaar.

Wat bijvoorbeeld wat minder is afgewerkt ten opzichte van de Audi is de bagage afdekking (weet even de officiële naam niet), die ging bij de Audi automatisch omhoog en omlaag bij het openen sluiten van de achterklep. Bij de G9 is dit een zeiltje wat iets minder degelijk is.

De stoelen zitten heerlijk (al had het voor mij iets meer kuipstoel mogen zijn).

De infotainment is op dit moment in de G9 oke, maar nog niet geweldig. Er zijn wat onhebbelijkheden maar dit is allemaal software en kan/wordt opgelost.

De Adaptive Cruise Control (ACC), is in de G9 oke maar nog niet zo soepel als de Audi. Ook dit is software en in de afgelopen 2 maanden zijn hier al updates in geweest om het beter te maken.

De Lane Centering Control (LCC), of the wel self driving is bij de G9 oke, maar de Audi had dat helemaal niet :)

De motorkap trilt inderdaad en vind ik wel jammer omdat dit toch een beetje af doet aan het Premium gevoel. Na 2 maanden valt het me eigenlijk bijna niet meer op.

Al met al stond ik voor de keus een EV te nemen en heb proef gereden in de BMW iX3, de Audi Q4 etron en de Xpeng G9.
Tot op heden nog geen moment spijt gehad van mijn keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door Tijntje op 01-05-2024 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRaver87
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-09 14:10
jesse! schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:02:
[...]

Sorry ik ben gestopt met kijken toen hij xpang zei ipv xpeng. :F

Ik ervaar 0 stress met de G9, vind het een prima auto.
Mn eerste volledige EV.

Enige waar je je zorgen om zou kúnnen maken, is dat het soms even kan duren voordat er onderdelen beschikbaar zijn. Maar ik moet nu een nieuwe buitenspiegel unit en daar lagen er 4 van op voorraad.

Kan een risicootje zijn, maar daar hebben andere merken net zo goed last van.

Als je specifieke punten hebt waar je je zorgen om maakt, vraag die gerust hier of in de WhatsApp groep (of via DM mag ook) dan zullen er genoeg zijn die hun (eerlijke) ervaringen delen.

Het is namelijk best lastig om een auto als de G9 aan te raden of af te raden. Iedere situatie is weer anders.
Bij mij is er parkeerschade gereden waardoor de achterlamp is gebroken. Gelukkig wel een briefje achtergelaten dus alles wordt met de verzekering afgehandeld.
Maar ik ben afgelopen maandag naar de lokale schade afhandelaar gegaan om de schade te laten beoordelen, die waren af huiverig of ze onderdelen konden krijgen.
Een dag later (gisteren) was de lamp al binnen, en vanmorgen is de lamp er al opgezet. Al met al heeft het nog geen 48 uur geduurd.
Ze waren er hier verbaasd over hoe soepel dat allemaal ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
DRaver87 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:16:
[...]

Bij mij is er parkeerschade gereden waardoor de achterlamp is gebroken. Gelukkig wel een briefje achtergelaten dus alles wordt met de verzekering afgehandeld.
Maar ik ben afgelopen maandag naar de lokale schade afhandelaar gegaan om de schade te laten beoordelen, die waren af huiverig of ze onderdelen konden krijgen.
Een dag later (gisteren) was de lamp al binnen, en vanmorgen is de lamp er al opgezet. Al met al heeft het nog geen 48 uur geduurd.
Ze waren er hier verbaasd over hoe soepel dat allemaal ging.
Goed om te horen :)
Zijn een aantal verhalen van mensen die al maanden wachten. Maar gelukkig zijn er ook voldoende verhalen van mensen die snel geholpen zijn met schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deuceboss
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:10
Werd net gebeld door Xpeng. Wat kleine flarden info:

Prijs start bij 42900 voor de Standard. Long even ontschoten, maar dacht 47K te herinneren. Performance kwam neer op 51900.

Proefritten zouden starten over een week of drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
@deuceboss Scherp. Ben dan wel benieuwd naar de prijs van trekhaak en lak, want als je de optieprijs vd G9 als richtlijn pakt (2350 voor kleurtje + trekhaak) zit je net buiten SEPP (hetgeen niet blijkt uit eerdere communicatie).

[ Voor 11% gewijzigd door PVPaneel op 01-05-2024 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
PVPaneel schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:59:
@deuceboss Scherp. Ben dan wel benieuwd naar de prijs van trekhaak en lak, want als je de optieprijs vd G9 als richtlijn pakt (2350 voor kleurtje + trekhaak) zit je net buiten SEPP (hetgeen niet blijkt uit eerdere communicatie).
Kleurtje op de P7 kost €900 (of €1200 voor groen) dat scheelt minder dan €100 voor SEPP, goede kans dat een optiekleur €800 wordt voor de 'instapper'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matn61
G6 met prijzen online: RWD STR 42.990, RWD LR 47.990, P 51.990

Trekhaak 1.190, kleur 800, kleuren bekleding licht of donker gratis

G6 in zwart met trekhaak komt op € 44.980.... wachten op proefrit en dan keuze G6 of BYD Seal, neig sterk naar de G6 en de prijzen maken het kiezen nog wat makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PVPaneel
@Matn61 Ben erg benieuwd naar je rijervaring. Voor mij volgend jaar pas einde huidige lease, maar wat een aanbieding. Ik ben begonnen met oriënteren op een Ioniq 6 en Volvo ex30 LR, maar qua prijs/specs blaast de G6 alles weg..Zelfs een zwarte MY met trekhaak en 20 inch is gewoon 5k duurder..

[ Voor 12% gewijzigd door PVPaneel op 02-05-2024 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dydody
  • Laatst online: 14-08 16:06
Matn61 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:37:
G6 met prijzen online: RWD STR 42.990, RWD LR 47.990, P 51.990

Trekhaak 1.190, kleur 800, kleuren bekleding licht of donker gratis

G6 in zwart met trekhaak komt op € 44.980.... wachten op proefrit en dan keuze G6 of BYD Seal, neig sterk naar de G6 en de prijzen maken het kiezen nog wat makkelijker.
Wat een bizar lage prijs zeg... vooral voor die Performance versie. Echt alles erop en eraan. Dit laat mij dan toch wel weer twijfelen wat ik ga doen... De Zeekr 001 vind ik ook een onwijs gave bak, maar wel weer in Privilege versie een heel stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Dydody schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:47:
[...]
Wat een bizar lage prijs zeg... vooral voor die Performance versie. Echt alles erop en eraan. Dit laat mij dan toch wel weer twijfelen wat ik ga doen... De Zeekr 001 vind ik ook een onwijs gave bak, maar wel weer in Privilege versie een heel stuk duurder.
De basisprijs is inderdaad erg scherp, de 5k prijsopslag voor netto ca.100km effectief meer bereik op de LR is wel fors, de performance biedt naast meer bereik ook meer performance. De RWD LR vind ik derhalve minder interessant en de P voor de liefhebbers.

De Zeekr's vorige week bekeken en de X vlot van het lijstje geschrapt, de 001 te duur voor mij...maar idd een onwijs mooie wagen, wellicht de fraaiste in zijn klasse t.o.v. de P7 P, Tesla S en BYD Han.
De G6 tegenover de Tesla Y wordt een no-brainer, tenzij je voor de superieure software van de Tesla kiest, de G6 echter biedt een meer premium interieur en hoewel subjectief, vind ik het exterieur ook fraaier.

De P7 erg fraai, maar ben bang dat ik de standaard audio niet ga verdragen en ook lees ik nog (teveel) klachten over de software, dit zou allemaal beter voor elkaar moeten zijn in de nieuwe G6 die bovendien veel praktischer in gebruik qua ruimte en trekhaak optie. Kijk zeker uit naar de G6 in het echt te aanschouwen, proefrit maak ik me geen zorgen over, de auto schijnt erg comfortabel te zijn. Zwart ext. /wit int. zou mijn voorkeur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
Ik ben erg benieuwd naar de g6. Zeker ivm hoe compleet de “basis” versie al is. Ben benieuwd wat deze in de private lease gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:27

mlo

Matn61 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:12:
[...]
en ook lees ik nog (teveel) klachten over de software,
Veel is ook al opgelost, veel klachten gingen over irritante geluidjes, die nu allemaal weg zijn. Dat maakt het rijden al heel aangenaam.

Autopilot (Xpilot) dat kan inderdaad nog optimaler (is soms nog wat voorzichtig), maar werkt al wel. Autolane change bijvoorbeeld werkt echt heel goed, hier moet je bij tesla dik voor bij betalen terwijl dit er bij XPENG gratis op zit.

Komende zomer komt er een hele grote SW update die bij de G6 introductie aanwezig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:44
Matn61 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:12:
[...]

De Zeekr's vorige week bekeken en de X vlot van het lijstje geschrapt, de 001 te duur voor mij...maar idd een onwijs mooie wagen, wellicht de fraaiste in zijn klasse t.o.v. de P7 P, Tesla S en BYD Han.
Waarom de x snel van lijstje geschapt?

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Elmar1982 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:24:
[...]
Waarom de x snel van lijstje geschapt?
Te klein voor de prijs en hoewel fraai gemaakt is de X geen vergelijk voor de G6, P7 of BYD Seal, het is een veel kleinere wagen. Overigens blijkt de Zeekr ook niet ons leaseportal beschikbaar.

Gister de leaseportal geopend en binnen 4 weken, keuze maken....

Ik mag toch hopen dat de G6 binnen deze 4 weken ergens te bezichtigen is :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 09:54
Super dat de prijzen al bekend zijn! Dat is volgens mij sneller dan verwacht, toch? Ben benieuwd wanneer LeasePlan de G6 toegevoegd heeft...

En als het goed heb zijn de enige verschillen tussen de uitvoeringen:
UitvoeringStandard RangeLong RangePerformance
Actieradius (WLTP)435km570km550km
MotorRWDRWDAWD
Max. vermogen190kW210kW350kW
Max. koppel440Nm440Nm660Nm
BatterijtypeLFPNCMNCM
Netto accucapaciteit66kWh87,5kWh87,5kWh
Gemiddeld verbruik (WLTP)17,5kWh/100km17,9kWh/100km17,9kWh/100km
Acceleratie 0-100 km/u6,9s6,7s4,1s
DC opladen215kW (10-80% in 20 min)280kW (10-80% in 20 min)280 kW(10-80% in 20 min)
Leeggewicht zonder trekhaak (kg)202520252120
Leeggewicht met trekhaak (kg)204820482143
Bruto voertuiggewicht (kg)255325532638
Maximale lading zonder trekhaak (kg)528528518
Maximale lading met trekhaak (kg)505505495

...pfff...wat een werk zo'n tabel!...

[ Voor 0% gewijzigd door Capiyol op 03-05-2024 10:54 . Reden: Foutje in de tabel ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Capiyol schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:19:
Super dat de prijzen al bekend zijn! Dat is volgens mij sneller dan verwacht, toch? Ben benieuwd wanneer LeasePlan de G6 toegevoegd heeft...

En als het goed heb zijn de enige verschillen tussen de uitvoeringen:
UitvoeringStandard RangeLong RangePerformance
Actieradius (WLTP)435km570km550km
MotorRWDRWDAWD
Max. vermogen190kW210kW350kW
Max. koppel440Nm440Nm660Nm
BatterijtypeLFPNCMNCM
Netto accucapaciteit66kWh87,5kWh87,5kWh
Gemiddeld verbruik (WLTP)17,5kWh/100km17,9kWh/100km17,9kWh/100km
Acceleratie 0-100 km/u6,9s6,7s4,1s
DC opladen: 215kW (10-80% in 20 min)280kW (10-80% in 20 min)280 kW(10-80% in 20 min)
Leeggewicht zonder trekhaak (kg)202520252120
Leeggewicht met trekhaak (kg)204820482143
Bruto voertuiggewicht (kg)255325532638
Maximale lading zonder trekhaak (kg)528528518
Maximale lading met trekhaak (kg)505505495

Ik zet hem meteen even in de OP :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
Capiyol schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:19:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvl0KCq3b-41DTbcJrXtr6xsvTA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h8tGuEX6tOXAeMxwCpTfliq7.png?f=user_large

Verschil tussen RWD SR en LR is eigenlijk alleen de batterij.
De NMC batterij heeft meer capaciteit bij gelijke omvang en werkt beter bij lage temperaturen, echter heeft een kortere levensduur en bij voorkeur niet te vaak laden tot 100%. De LFP is feitelijk de betere batterij, behoudens absolute capaciteit, echter door te laden naar 100% valt dit nadeel eigenlijk weg, de LFP is namelijk ook iets zuiniger.

LFP is 5K goedkoper dan NMC...ik zie het voordeel bij normaal gebruik van de NMC (long range) eigenlijk niet en denk dat Xpeng onnodig een tussenmodel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 09:54
Matn61 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:31:
[...]

LFP is 5K goedkoper dan NMC...ik zie het voordeel bij normaal gebruik van de NMC (long range) eigenlijk niet en denk dat Xpeng onnodig een tussenmodel heeft.
Daar heb je wel een punt. Aangezien er verder geen verschil in luxe is, is de vraag eigenlijk hoe erg je het vind om in de winter of op vakantie vaker aan de snellader de staan...

Of je moet het €9.000,- waard vinden om meer stoplichtsprintjes te winnen van petjes in een VW/Audi/Mercedes... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Laatst online: 14:39
mprkooij schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:38:
Ik ben erg benieuwd naar de g6. Zeker ivm hoe compleet de “basis” versie al is. Ben benieuwd wat deze in de private lease gaat doen :)
Erg nette prijs voor de "instapper" die geen instapper is eigenlijk. Wat een comfort. Inderdaad erg benieuwd naar de PL prijzen. Zit zelf te twijfelen tussen BYD Seal u of de G6. G6 wint op heel veel fronten overigens.
Bied Xpeng zelf geen PL aan? Heb verder nog geen aanbieder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
Martijnvdb schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:28:
[...]

Erg nette prijs voor de "instapper" die geen instapper is eigenlijk. Wat een comfort. Inderdaad erg benieuwd naar de PL prijzen. Zit zelf te twijfelen tussen BYD Seal u of de G6. G6 wint op heel veel fronten overigens.
Bied Xpeng zelf geen PL aan? Heb verder nog geen aanbieder gezien.
Same! Voor de g6 nog geen private lease tarieven gezien! Nog even wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
mprkooij schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:31:
[...]

Same! Voor de g6 nog geen private lease tarieven gezien! Nog even wachten denk ik.
Wel een zware auto, dus hoge MRB (zoals het er nu uitziet met de plannen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
Voor de PL eens gekeken wat de P7 in PL kost. 60 maanden 15.000 km EUR 786. Deze auto kost circa 50k. G6 43k. Dus ff snel rekensommetje kom je op ongeveer 160 per 10.000 euro waarde auto. Dus zal de PL prijs per maand uitkomen op circa 675 denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
Martijnvdb schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:44:
Voor de PL eens gekeken wat de P7 in PL kost. 60 maanden 15.000 km EUR 786. Deze auto kost circa 50k. G6 43k. Dus ff snel rekensommetje kom je op ongeveer 160 per 10.000 euro waarde auto. Dus zal de PL prijs per maand uitkomen op circa 675 denk ik.
5 jaar operational lease met 35k per jaar, via werkgever

50K P7 E457 met audio update van 4k E524
50K BYD Seal E481
45K BYD Seal E363
45K G6 met kleurtje en trekhaak ?

De eigen bijdrage varieert nogal per auto en stijgt niet éénopéén met de fiscale waarde, boven de 45K schieten de bedragen snel omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Al netflix op de g6?
Bijzonder dat xpeng in de g6 geen schermpje achterin heeft gebouwd, dat gaat in de nieuwe model y wel komenz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:44
Matn61 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:13:
[...]

Te klein voor de prijs en hoewel fraai gemaakt is de X geen vergelijk voor de G6, P7 of BYD Seal, het is een veel kleinere wagen. Overigens blijkt de Zeekr ook niet ons leaseportal beschikbaar.

Gister de leaseportal geopend en binnen 4 weken, keuze maken....

Ik mag toch hopen dat de G6 binnen deze 4 weken ergens te bezichtigen is :|
Is wel kleiner maar qua specs best uitgebreid. Het is dat ik een auto binnen 6 weken moet hebben (lease) anders was de g6 zeker een optie. Gok dat deze niet snel leverbaar is. Misschien privé kopen nog voor einde van het jaar met SEPP. Even over denken

Zeekr X Long range Mist Grey

Pagina: 1 ... 25 ... 53 Laatste