Hier nog een ervaring, heb de auto nu 2 maanden.
G9 Performance met Premium en trekhaak.
Kom uit een Audi A4 Avant uit 2021 (diesel).
De G9 rijd heerlijk, het vermogen is echt een genot en het blijft een kick om de Performance eens op zijn staart te trappen.
Ik heb de Performance genomen omdat ik de andere modellen te veel vond rollen in de bocht, de Performance heeft luchtvering en ligt daardoor strakker op de weg.
Het interieur en de afwerking daarvan is echt super en is op sommige vlakken beter dan de Audi en op sommige vergelijkbaar.
Wat bijvoorbeeld wat minder is afgewerkt ten opzichte van de Audi is de bagage afdekking (weet even de officiële naam niet), die ging bij de Audi automatisch omhoog en omlaag bij het openen sluiten van de achterklep. Bij de G9 is dit een zeiltje wat iets minder degelijk is.
De stoelen zitten heerlijk (al had het voor mij iets meer kuipstoel mogen zijn).
De infotainment is op dit moment in de G9 oke, maar nog niet geweldig. Er zijn wat onhebbelijkheden maar dit is allemaal software en kan/wordt opgelost.
De Adaptive Cruise Control (ACC), is in de G9 oke maar nog niet zo soepel als de Audi. Ook dit is software en in de afgelopen 2 maanden zijn hier al updates in geweest om het beter te maken.
De Lane Centering Control (LCC), of the wel self driving is bij de G9 oke, maar de Audi had dat helemaal niet
De motorkap trilt inderdaad en vind ik wel jammer omdat dit toch een beetje af doet aan het Premium gevoel. Na 2 maanden valt het me eigenlijk bijna niet meer op.
Al met al stond ik voor de keus een EV te nemen en heb proef gereden in de BMW iX3, de Audi Q4 etron en de Xpeng G9.
Tot op heden nog geen moment spijt gehad van mijn keuze.
[
Voor 3% gewijzigd door
Tijntje op 01-05-2024 08:32
]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.