Tsja, maar waarom dan wel een beta auto voor een flinke prijs de markt op brengen. Terwijl de auto software matig nog helemaal niet af is.Mouse5312 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:46:
Het is nog BETA firmware van de auto. De ontwikkelaars/testers van XPeng zijn afgelopen week al verschillende keren gespot in Nederland, dus het kan zijn dat de uiteindelijke versie nog meer verbeteringen heeft.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Gun Xpeng de tijd om de problemen op te lossen en ben blij dat ze er zo actief mee bezig zijn! Er zijn genoeg merken die helemaal niet naar de klanten luisteren en bijna geen updates uitbrengen bij problemen of klachten. Geduld is een schone zaak.
En als alleen de XPilot niet perfect werkt, heb je voor de rest nog steeds een perfecte auto om mee te rijden...
Het kost ze wel wat eerste review credits, maar aan de andere kant verzamelen ze nu veel feedback en bovenal rij-informatie om X-Pilot te verbeteren.jesse! schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:31:
[...]
Tsja, maar waarom dan wel een beta auto voor een flinke prijs de markt op brengen. Terwijl de auto software matig nog helemaal niet af is.
Dat kan allemaal verwerkt worden voordat de G6 deze zomer in de verkoop gaat. Dat is natuurlijk het echte massamodel, gericht op de Model Y. En die kan dan hopelijk hoge ogen slaan, o.a. door de feedback en data van de G9 en P7.
Daarnaast was de auto zelfs met day 1 software het geld waard imo. Ben er zelf mee op vakantie geweest en we waren zeer tevreden, ondanks irritaties (het stuur dat niet goed resette, piepjes, matige X-Pilot) die inmiddels verdwenen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Grotbewoner op 19-03-2024 09:58 ]
Ik heb indertijd als één van de eerste de Kia Sorento besteld. Dat merk was op dat moment nog vrij onbekend. Ding had in het begin best wat dingen waar nog wat aan moest gebeuren, maar omdat er nog lang niet zo veel techniek in zat merkte je daar niet zo heel veel van.jesse! schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:31:
[...]
Tsja, maar waarom dan wel een beta auto voor een flinke prijs de markt op brengen. Terwijl de auto software matig nog helemaal niet af is.
Ik denk dat het goed is om te beseffen dat XPENG een heel nieuw merk is wat in opkomst is. Als de verwachting is dat alles tot in de puntjes in orde is, kan ik me voorstellen dat het tegenvalt. Aan de andere kant; wanneer je minder techniek gewend bent, dan is dit al een enorme stap voorwaarts. Ik vertrouw erop dat XPENG verder gaat ontwikkelen en de hardware lijkt me heel erg in orde. Ik wil niet meer terug naar de vorige auto ;-)
Sowieso wat is de verwachting. Mag iets op een auto zitten enkel als het perfect werkt?
Autonoom rijden is iets dat zo erg nog in de kinderschoenen staat dat het voor mij echt niet perfect hoeft te werken. Het is leuk dat het er op zit. Een auto moet vooral goed rijden en fijn zitten. Iets als ACC is ondertussen wel een technologie waarvan je mag verwachten dat dit goed erop zit bij een auto in deze prijsklasse. Ik vind dat de G9 al erg compleet is met enkele verbeterpunten. Hij had voor mij echt niet uitgesteld hoeven te worden voor de mindere puntjes waaraan nog gewerkt moet worden.
Autonoom rijden is iets dat zo erg nog in de kinderschoenen staat dat het voor mij echt niet perfect hoeft te werken. Het is leuk dat het er op zit. Een auto moet vooral goed rijden en fijn zitten. Iets als ACC is ondertussen wel een technologie waarvan je mag verwachten dat dit goed erop zit bij een auto in deze prijsklasse. Ik vind dat de G9 al erg compleet is met enkele verbeterpunten. Hij had voor mij echt niet uitgesteld hoeven te worden voor de mindere puntjes waaraan nog gewerkt moet worden.
Rijden anderen ook wel eens met een zonnebril op?
De statusmonitor draait bij mij af en toe overuren en blijkt een zonnebril niet goed te kunnen verwerken. Best irritant! Verder nog steeds heel tevreden, sowieso een betere auto dan mijn i-pace hiervoor.
De statusmonitor draait bij mij af en toe overuren en blijkt een zonnebril niet goed te kunnen verwerken. Best irritant! Verder nog steeds heel tevreden, sowieso een betere auto dan mijn i-pace hiervoor.
Heb regelmatig zonnebril op, maar heb statusmonitor sowieso altijd standaard uit staan. Vind het maar een onding, maar ja het is verplicht volgens mij.Robvanh schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:43:
Rijden anderen ook wel eens met een zonnebril op?
Beta3 is er en einde maand beta 4 met nog meer verbeteringen.
Ik heb feedback gegeven over bij het plannen van een route dan ook op laadstations kunt filteren op vermogen. Dat kan nu niet tijdens het plannen van een lange rit.
Zouden jullie dit ook als feedback willen indienen. Want dan heb je in theorie de beste laadstops tijdens een lange rit.
Ik heb feedback gegeven over bij het plannen van een route dan ook op laadstations kunt filteren op vermogen. Dat kan nu niet tijdens het plannen van een lange rit.
Zouden jullie dit ook als feedback willen indienen. Want dan heb je in theorie de beste laadstops tijdens een lange rit.
[ Voor 70% gewijzigd door peak op 19-03-2024 19:43 ]
@Robvanh Ik rijd ook heel vaak met zonnebril op, status monitor piept niet meer of minder.
Net gelezen dat de G6 in de tweede helft van het jaar naar Europa komt.
Daar zit ik op te wachten.
Daar zit ik op te wachten.
Op verzoek van de TS (en het is ook wel logisch) het topic omgedoopt tot het algemene Xpeng topic, ipv de tot nu 2 beschikbare modellen
Ik heb de OP geüpdatet en ook een plekje voor de G6 gemaakt.
Daarnaast wil ik in de OP de softwareversies bijhouden met daarbij de precieze wijzigingen. Daarnaast ook een lijstje met bekende bugs/irritaties.
Daarnaast wil ik in de OP de softwareversies bijhouden met daarbij de precieze wijzigingen. Daarnaast ook een lijstje met bekende bugs/irritaties.
Iemand die de mogelijkheid heeft om achter deze paywall te lezen?
https://www.automotive-on...fase-terecht/?gdpr=accept
Ik ben wel benieuwd wat er met die knock out fase bedoelt wordt. Ik heb wel een vermoeden maar ben gewoon geïnteresseerd
Ik ben wel benieuwd wat er met die knock out fase bedoelt wordt. Ik heb wel een vermoeden maar ben gewoon geïnteresseerd
Dit lijkt op het artikel qua content denk ik: https://www.autointernati...-15-miljard-euro-verlies/daantjuh68 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:43:
Iemand die de mogelijkheid heeft om achter deze paywall te lezen?
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Knoop doorgehakt en gisteren G9 long range met premium pack in het zwart leaseofferte gekrabbeld.
Ben benieuwd naar de levertijd, site staat nog 2e kwartaal. Leasemaatschappij geeft aan dat levertijden nu oplopen van 3 tot 6 maanden.
Kan niet wachten!
Ben benieuwd naar de levertijd, site staat nog 2e kwartaal. Leasemaatschappij geeft aan dat levertijden nu oplopen van 3 tot 6 maanden.
Kan niet wachten!
Heeft er iemand aftermarket velgen (21/22’) op de G9 gezet?
Dus niet de standaard 21’ set van Xpeng (duur?). Vooral benieuwd of de G9 in het zwart en zwarte velgen een beetje staat.
Dus niet de standaard 21’ set van Xpeng (duur?). Vooral benieuwd of de G9 in het zwart en zwarte velgen een beetje staat.
Poeh, dat zijn flinke verliescijfers t.o.v. hun omzet. Hun spaarpot is nog aardig maar in dit tempo zijn ze failliet in circa 2 jaar tijd zonder extra financieringen. Maar hopen dat Volkswagen bereid is om weer bij te springen.Mirabis schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:34:
[...]
Dit lijkt op het artikel qua content denk ik: https://www.autointernati...-15-miljard-euro-verlies/
het schijnt dat vw een auto gaat bouwen op het xpeng platform dus dat komt wel goedolof2006 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:55:
[...]
Poeh, dat zijn flinke verliescijfers t.o.v. hun omzet. Hun spaarpot is nog aardig maar in dit tempo zijn ze failliet in circa 2 jaar tijd zonder extra financieringen. Maar hopen dat Volkswagen bereid is om weer bij te springen.
Maar volgens mij enkel in China. Die modellen komen volgens mij niet naar EU maar dat weet ik niet zeker.blinded schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:52:
[...]
het schijnt dat vw een auto gaat bouwen op het xpeng platform dus dat komt wel goed
En dat VW investeert in XPENG maakt voor ons niet heel veel uit, het geeft 0 garanties.
Als het niet goed gaat met XPENG dan kunnen ze zich zo terugtrekken uit europa of Nederland. Kijk maar naar NIO.
Zal niet zo 1, 2, 3 gebeuren maar er zijn geen garanties.
Nieuwe insider informatie uit de whatsappgroep.
TLDR:
TLDR:
- Android auto en Carplay zal komen met de nieuwe OS-versie die de Chinese en Europese software verenigt. Mogelijk alleen bedraad voor huidige G9-variant. Er komt dan ook een nieuwe kaart.
- ADAS-systemen worden herontwikkeld voor Europa. Dit heeft hoge prioriteit.
- Highway NGP, een soort full self driving alleen op snelwegen, wordt dit jaar toegevoegd. Hangt wel van EU wetgeving af hoe ambitieus dit wordt.
Vanavond een interessante meeting gehad met Xpeng, oa gesproken met Joachim Gryholm van Xpeng DK (van het filmpje op YT met die Deense Journalist) over de OTA toekomst. Er komt veel aan is wel gebleken, deze zomer komt er een compleet nieuwe OS in de auto’s, nieuwe kaart zoals eerder gemeld, idd ook CarPlay en Android Auto, (maar nog niet zeker of HW in huidige auto’s dat ook draadloos gaan kunnen), ook de aanhanger ACC gaat komen maar moet heel goed getest worden voor het uitkomt, maar het gaat allemaal komen! Er zijn veel mensen mee bezig en focus ligt nu op EU en de rijvaardigheid die hier zo anders is als in China.
De ADAS systemen worden volledig nieuw ingeregeld voor de Europese markt. Reden hiervoor is dat het verkeer in Europa zo anders is dan in China. Er kan hier met hogere snelheden gereden worden, iets wat de verkeerssituatie in China niet toelaat. Dus situaties die wij dagelijks meemaken komen minder of niet voor in China en hiervoor moet het systeem dan ook worden ingeregeld.
Daarnaast begreep ik ook dat er een mentaliteitsverschil is tussen de Europese en Chinese automobilist. En Europa is het uitgangspunt dat de bestuurder nog steeds een grote mate van verantwoordelijkheid heeft. In China wordt er bij een ongelijk of incident veel sneller naar de OEM gewezen. Vandaar ook dat de systemen zo voorzichtig staan afgesteld.
Bij de initieele testen in Europa waren geen Europeanen betrokken. Dus men heeft getest met de Chinese mindset en ervaringen. Dus alle pliepjes en voorzichtigheid waren voor de testers heel normaal.
De ADAS systemen in Europa hebben hoge prioriteit gekregen, maar het vergt een enorme hoeveelheid praktijktesten. Vandaar ook dat sommigen van jullie de testauto's hebben zien rijden op de NL-se wegen.
(Persoonlijk vind ik dat enorme toewijding van de engineers die volgens mij al maanden in Europa zijn. Ervan uitgaande dat zij ook gezinnen thuis hebben zitten 😊 )
En einde van het jaar, begin volgend jaar (ongeveer) wordt NGP (Navigation Guided Pilot) voor snelwegen toegevoegd. Dit zal nog meer autonoom rijden toevoegen aan de auto's. Hoe en wat hangt nog sterk af van de Europese wetgeving. Daar kon men nog geen beloftes over doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Grotbewoner op 27-03-2024 12:56 ]
Vanaf mei start de verkoop ook in Duitsland met 12 dealers en 24 locaties, er komt een speciale G9 launch edition/deal (waarbij je bij bestellingen tot 30-06 het premium pakket er gratis bij krijgt).
Als ze het premium pakket er hier ook bij zouden geven was ik al lang om, LR met premium pakket en trekhaak 🙃bebopper schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:57:
Vanaf mei start de verkoop ook in Duitsland met 12 dealers en 24 locaties, er komt een speciale G9 launch edition/deal (waarbij je bij bestellingen tot 30-06 het premium pakket er gratis bij krijgt).
Best leden
Ik ben nieuw op deze forum.
Heb al veel gelezen op dit forum.
Reed vorig jaar al 2 keer naar Xpeng Nederland geweest om de modellen te zien .
In januari naar hedin geweest de g 9 nog eens te bekijken.
Nu wacht ik tot ze in de toonzaal in Gent staan.
Hoop dat er ook een speciale promo komt in België zoals in Duitsland.
De testrit krijg je dan de auto voor een uurtje ?
Bij Mercedes kregen we de auto eqe 350+ voor 2 uur .
Ameron
Ameron
je kan ook een langere proefrit inplannen.Ameron85 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:15:
Best leden
Ameron
hier zit iemand van hedin die wss nieuws zal posten als je in België kan bestellenAmeron85 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:15:
Best leden
Ameron
@Ameron85
Bij Mercedes kregen we de auto eqe 350+ voor 2 uur
Mag ook wel als 30~40K meer betaald voor de Mercedes.
Ik heb voor mijn G9 performance een Mercedes GLC gereden.
Ik zou mijn G9 niet willen ruilen tegen een Mercedes.
De G9 is een fantastische rijervaring.
Succes met de keuzestress😅
Bij Mercedes kregen we de auto eqe 350+ voor 2 uur
Mag ook wel als 30~40K meer betaald voor de Mercedes.
Ik heb voor mijn G9 performance een Mercedes GLC gereden.
Ik zou mijn G9 niet willen ruilen tegen een Mercedes.
De G9 is een fantastische rijervaring.
Succes met de keuzestress😅
@Ameron85
Kijk ook eens naar de garantietermijn.
Bij XPENG heb ik als snelle beslisser in 2023 een fabrieksgarantie van 7 jaar en 8 jaar op het batterijpakket.
Moet je bij Mercedes eens mee aankomen.
2 jaar en daarna kun je extra garantie bij kopen.😲
Kijk ook eens naar de garantietermijn.
Bij XPENG heb ik als snelle beslisser in 2023 een fabrieksgarantie van 7 jaar en 8 jaar op het batterijpakket.
Moet je bij Mercedes eens mee aankomen.
2 jaar en daarna kun je extra garantie bij kopen.😲
NeeS_Chief schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:41:
Werkt X-pilot met de laatste update ook boven 130 km/h?
Is er een mogelijkheid om de bèta updates te krijgen? Mijn vrouw heeft de xpeng g9 geleased maar is er nu echt helemaal klaar mee. Oorzaak: de vreselijke software.
Waar is ze helemaal klaar mee? Welke software problemen zijn zo erg dan? Herken geen enkel probleem waardoor je "er helemaal klaar mee" zou zijn
Nee, je moet wachten tot de update naar 4.4.0 later deze maand. Beta is gesloten.TgrKing schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 01:54:
Is er een mogelijkheid om de bèta updates te krijgen? Mijn vrouw heeft de xpeng g9 geleased maar is er nu echt helemaal klaar mee. Oorzaak: de vreselijke software.
En je vrouw had misschien eerst even een (fatsoenlijk) proefritje moeten plannen. En naar alle belangrijke aspecten kijken van de auto.
Als je de auto nu al zat bent, dan heb je zelf een slechte aankoop / keuze gemaakt. Daar kan XPENG vrij weinig aan doen.
ip komt 4.4.0 final komende week uit, als ze niet nog tegen byzondere problemen aanlopen.
Dat klinkt goed. We kijken ernaar uit. Dank Lisa.
Ik was gister bij de Xpeng dealer. Die gaf aan dat Q2 nog steeds de verwachting is en niets genoemd over oplopende levertijden. Heeft jouw leasemaatschappij een reden genoemd voor de oplopende levertijden?aadnr9 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:38:
Knoop doorgehakt en gisteren G9 long range met premium pack in het zwart leaseofferte gekrabbeld.
Kan niet wachten!
Even wat extra info / bevindingen voor wat betreft apps installeren, voor zolang het nog kan, mijn auto heeft nog OS versie 4.3.0.
Nadat je via de originele instructies de "Debug switch" hebt gezet, kan je ook USB kabel gebruiken om apps te installeren. Het hoeft niet via Wifi. Ik heb wel ook "USB read-only mode" uitgevinkt, ik weet niet meer helemaal zeker of dat de standaardinstelling is of niet, maar voor de zekerheid zou ik die uitvinken (zodat je kan schrijven via USB).
Ik zie trouwens dat "Debug switch" ook aan blijft, de volgende dag. Eenmaal ingesteld lijkt die setting dus actief te blijven, zo ook voor de "USB read-only mode". Goed om te weten, misschien blijft dit werkend na OS upgrade naar 4.4.0, maar dat weet ik nu nog niet.
Ik gebruik een USB-A naar USB-C data kabel, USB-A poort van de auto, in USB-C van laptop. Wanneer deze aangesloten is krijg je in Windows bij apparaat beheer (device manager) onder het kopje "Universal Serial Bus devices" een nieuw apparaat zien: "ADB Interface" (Driver provider: Microsoft, winusb.sys).
Vervolgens controleren via adb commando of de USB interface beschikbaar is voor adb:
C:\g9>adb devices -l
List of devices attached
150ea098 device product:au8155_xp model:G9 device:au8155_xp transport_id:8
Indien je deze device ziet, dan is het goed, je hoeft geen "adb connect" commando te geven om te verbinden. Je kan nu gelijk "adb install xxxxxx.apk" doen om apps te installeren.
Veel apps die NIET succesvol installeren via netwerk, installeren WEL probleemloos via USB, is mijn ervaring tot zover.
Nadat je via de originele instructies de "Debug switch" hebt gezet, kan je ook USB kabel gebruiken om apps te installeren. Het hoeft niet via Wifi. Ik heb wel ook "USB read-only mode" uitgevinkt, ik weet niet meer helemaal zeker of dat de standaardinstelling is of niet, maar voor de zekerheid zou ik die uitvinken (zodat je kan schrijven via USB).
Ik zie trouwens dat "Debug switch" ook aan blijft, de volgende dag. Eenmaal ingesteld lijkt die setting dus actief te blijven, zo ook voor de "USB read-only mode". Goed om te weten, misschien blijft dit werkend na OS upgrade naar 4.4.0, maar dat weet ik nu nog niet.
Ik gebruik een USB-A naar USB-C data kabel, USB-A poort van de auto, in USB-C van laptop. Wanneer deze aangesloten is krijg je in Windows bij apparaat beheer (device manager) onder het kopje "Universal Serial Bus devices" een nieuw apparaat zien: "ADB Interface" (Driver provider: Microsoft, winusb.sys).
Vervolgens controleren via adb commando of de USB interface beschikbaar is voor adb:
List of devices attached
Indien je deze device ziet, dan is het goed, je hoeft geen "adb connect" commando te geven om te verbinden. Je kan nu gelijk "adb install xxxxxx.apk" doen om apps te installeren.
Veel apps die NIET succesvol installeren via netwerk, installeren WEL probleemloos via USB, is mijn ervaring tot zover.
Ik had dit ook geprobeerd, maar ik krijg geen connectie op die usb poort (de USB-A naast de USB-C poort)ApolloDrm schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:06:
Even wat extra info / bevindingen voor wat betreft apps installeren, voor zolang het nog kan, mijn auto heeft nog OS versie 4.3.0.
List of devices attached
Ik heb 4.4.0 beta 4, en ik denk dat ik de USB read only misschien nooit uit heb gezet helaas

Weet iemand of je voor een proefrit altijd moet reserveren ?
Heb serieuze interesse en wilde morgen wel eens vanuit het uiterste zuiden naar Rotterdam of Utrecht Rijden.
Iemand een idee of ze moeilijk doen ?
Heb serieuze interesse en wilde morgen wel eens vanuit het uiterste zuiden naar Rotterdam of Utrecht Rijden.
Bel ze van te voren.mm1987 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:43:
Weet iemand of je voor een proefrit altijd moet reserveren ?
Dat zou kunnen al verlies ik dan alweer snel 2,5 tot 3 uur. Vandaar mijn vraag of er ervaringen zijn met spontaan langs gaan.
In Rotterdam doen ze niet moeilijk, maar zitten ze ook stampvol met afleveringen en proefritten. De kans dat je net op het juiste moment komt, is niet heel groot, zou echt een afspraak inplannen. Dan kan je ook aangeven in welke uitvoering je wil rijden.mm1987 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:57:
Dat zou kunnen al verlies ik dan alweer snel 2,5 tot 3 uur. Vandaar mijn vraag of er ervaringen zijn met spontaan langs gaan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Dank! Ja door de populariteit van de xpeng G9 gaf de leasemaatschappij aan. Ik hoop op Q2 :)😀
Julicount schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:51:
[...]
Ik was gister bij de Xpeng dealer. Die gaf aan dat Q2 nog steeds de verwachting is en niets genoemd over oplopende levertijden. Heeft jouw leasemaatschappij een reden genoemd voor de oplopende levertijden?
Laat je nog even weten als je de verwachte leverdatum te horen krijgt? Ben benieuwd of die van ons een beetje bij elkaar liggen (inmiddels ook "besteld" maar nog niet door de verwerkingsmolen heen) en ik hoop ook dat het nog Q2 is!aadnr9 schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:13:
Dank! Ja door de populariteit van de xpeng G9 gaf de leasemaatschappij aan. Ik hoop op Q2 :)😀
[...]
https://www.xpeng.com/nl/...33a3a8dc66fae2c9e8e28045b
De G6 is vanaf mei te bestellen.
270kW laadsnelheid, enige opties zijn een trekhaak en kleuren. De rest zit er allemaal op. Ben benieuwd naar de prijs.
De dealer vertelde mij een jaar geleden dat deze net onder de Model Y geprijsd zou worden.
De G6 is vanaf mei te bestellen.
270kW laadsnelheid, enige opties zijn een trekhaak en kleuren. De rest zit er allemaal op. Ben benieuwd naar de prijs.
De dealer vertelde mij een jaar geleden dat deze net onder de Model Y geprijsd zou worden.
Zo rij hem nu een kwartaal! Op 280kw geladen en met 420km range door Frankrijk met een snelheid van 160km/u. Geniale auto! Ook de kosten voor premium meer dan waard!-Muncky- schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:39:
[...]
Als ze het premium pakket er hier ook bij zouden geven was ik al lang om, LR met premium pakket en trekhaak 🙃
Ik heb sinds enige tijd ‘uit het niets’ automatisch groot licht.
Klinkt handig, maar is het niet, schakelt op de meest ongepaste momenten, dus ik wil het graag uitschakelen, maar heb geen idee hoe! Iemand tips?
Klinkt handig, maar is het niet, schakelt op de meest ongepaste momenten, dus ik wil het graag uitschakelen, maar heb geen idee hoe! Iemand tips?
In de topbar kan je op het grootlicht icoontje klikken, daarmee schakel je het in en uit.Robvanh schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:45:
Ik heb die ook een keer per ongeluk aangezet met het poetsen van het hoofdscherm. Inderdaad in de topbar naast de ruitenverwarming uit te zetten.Robvanh schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:45:
Voor als je het nog niet wist, in de shortcut panel is een screen cleaning modeT7D_Sneezy schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:28:
[...]
Ik heb die ook een keer per ongeluk aangezet met het poetsen van het hoofdscherm. Inderdaad in de topbar naast de ruitenverwarming uit te zetten.
Wat is jullie ervaring met de premium stoellverlenging bij kortere mensen bij langere ritten? Ik ben zelf 180 en vind die zitting al eigenlijk te lang voor mijn benen, maar als je 165 bent bijvoorbeeld lijkt me het juist niet prettig rijden bij langere ritten? Normaal gesproken kun je zon laatste stuk naar eigen wens in- en uitschuiven, bij de G9 is het een geheel.
Bazzan
Kun je hem niet wat kantelen qua hoek? Ik vond hem zelf prima zitten bij het testen (1,73) maar ik zou het ook niet missen als het er niet was. Kwestie van voorkeur, denk ik.Bazzan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:00:
Wat is jullie ervaring met de premium stoellverlenging bij kortere mensen bij langere ritten? Ik ben zelf 180 en vind die zitting al eigenlijk te lang voor mijn benen, maar als je 165 bent bijvoorbeeld lijkt me het juist niet prettig rijden bij langere ritten? Normaal gesproken kun je zon laatste stuk naar eigen wens in- en uitschuiven, bij de G9 is het een geheel.
Verwachte datum is 30/6 dus levering Q2 lijkt de dealer toch echt op te mikken. Hope so!
Julicount schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:41:
[...]
Laat je nog even weten als je de verwachte leverdatum te horen krijgt? Ben benieuwd of die van ons een beetje bij elkaar liggen (inmiddels ook "besteld" maar nog niet door de verwerkingsmolen heen) en ik hoop ook dat het nog Q2 is!
Inmiddels is de update uitgevoerd. Heb het zelf getest en het is een enorme verbetering!TgrKing schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:46:
Dat klinkt goed. We kijken ernaar uit. Dank Lisa.
Ben nu weer blij met onze keuze.
De BNR autoshow heeft de directeur van Xpeng Nederland gesproken. Met name over de G6 Leuk gesprek.
https://www.bnr.nl/podcas...egelrechte-model-y-killer
https://www.bnr.nl/podcas...egelrechte-model-y-killer
Iemand al ervaring met snelladen bij Tesla met een G9 op 400v ipv 800v ?
Benieuwd wat de G9 er van bakt op 400v..
Drama. Alle 800v hebben er last van. Kia ev6 doet 42kw ook bij de tesla super charger v4.mm1987 schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:57:
Iemand al ervaring met snelladen bij Tesla met een G9 op 400v ipv 800v ?
De v2 schijnt voor nu het beste resultaat te leveren. De v3 is slechter dan v2.
Hmm dat is beetje jammer... Hopelijk komen snel meer merken met Bank Charging zoals Audi dat nu gaat toepassen bij de nieuwe Q6 alleen daar hangt weer een prijskaartje aan 🤦🏻
Wat is dat?mm1987 schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:10:
Hmm dat is beetje jammer... Hopelijk komen snel meer merken met Bank Charging zoals Audi dat nu gaat toepassen bij de nieuwe Q6 alleen daar hangt weer een prijskaartje aan 🤦🏻
Overigens, pro tip: een freshmile pas voor 5 euro, geen abonnement. Een laadpas die ook een minutentarief heeft waardoor sneller laden dus goedkoper is. Dan kan je bij Fastned voor zo'n 40ct per kwh laden van 10-80% door de hoge laadsnelheid van de G9.
[ Voor 29% gewijzigd door Grotbewoner op 09-04-2024 08:45 ]
Ik heb 1/7 doorgekregen. Officieel geen Q2 dusaadnr9 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:48:
Verwachte datum is 30/6 dus levering Q2 lijkt de dealer toch echt op te mikken. Hope so!
[...]
Dit systeem split de 800 volt batterij in 2 batterijen van 400 volt. Deze zouden aan de juiste lader elk kunnen laden met 135 kWh.Grotbewoner schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:43:
[...]
Wat is dat?
Overigens, pro tip: een freshmile pas voor 5 euro, geen abonnement. Een laadpas die ook een minutentarief heeft waardoor sneller laden dus goedkoper is. Dan kan je bij Fastned voor zo'n 40ct per kwh laden van 10-80% door de hoge laadsnelheid van de G9.
Even afwachten hoe dat gaat werken..
Dat doen de Hyundai Ioniq 5 en Kia ev6 ook.mm1987 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:22:
[...]
Dit systeem split de 800 volt batterij in 2 batterijen van 400 volt. Deze zouden aan de juiste lader elk kunnen laden met 135 kWh.
Even afwachten hoe dat gaat werken..
YouTube: Can we charge the KIA EV6 at the Tesla V4 Supercharger? - with @elec...
Spoiler alert.
Max 42kw
Dit stukje bedoelde ik:peak schreef op woensdag 10 april 2024 @ 02:33:
[...]
Dat doen de Hyundai Ioniq 5 en Kia ev6 ook.
YouTube: Can we charge the KIA EV6 at the Tesla V4 Supercharger? - with @elec...
Spoiler alert.
Max 42kw
For charging stations working with 400-volt technology, bank charging is enabled. Corresponding high-voltage switches in the BMCe (battery management controller) are activated before the charging process begins. This divides the 800-volt battery into two batteries with equal voltage, which can then be charged in parallel with up to 135 kW. If necessary, both halves of the battery are first brought to the same state of charge and then charged in lockstep.
Bij welke stoel bedoel je dit?Bazzan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:00:
De bestuurdersstoel en de zitplaatsen achterin zijn elektrisch te verlengen.
Chauffeur —> linksvoorT7D_Sneezy schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:34:
[...]
Bij welke stoel bedoel je dit?
De bestuurdersstoel en de zitplaatsen achterin zijn elektrisch te verlengen.
Bazzan
Het is inderdaad 1 deel, maar het is wel te verlengen of te verkorten (op alle zitplekken). Je zit dus niet zoals met veel andere merken met een lelijke spleet als je de zetel verlengt.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
De eerste filmpjes van de G6 in Europa beginnen binnen te druppelen...
Hier een eerste indruk van Björn.
Hij staat ook in de showroom, staat er momenteel eentje in Breukelen in ieder geval. Geen idee tot wanneer.Grotbewoner schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:31:
De eerste filmpjes van de G6 in Europa beginnen binnen te druppelen...
[YouTube: Xpeng G6 first impressions]
Beste Xpeng enthousiastelingen van België.
Ik kan jullie met veel plezier vertellen dat de contracten voor België vandaag gefinaliseerd zijn.
Verdere info in functie van beschikbaarheid voor offertes en proefritten volgt asap!
Ik kan jullie met veel plezier vertellen dat de contracten voor België vandaag gefinaliseerd zijn.
Verdere info in functie van beschikbaarheid voor offertes en proefritten volgt asap!
Google presenteerde mij het volgende artikel over de G6: https://www.businessinsid...n-tegen-de-tesla-model-y/
Ik heb watertandend naar de G9 gekeken, maar waarschijnlijk past die niet in het leasebudget, dus ben benieuwd naar de prijzen eind deze maand. En wat LeasePlan er voor maandlasten aan hangt...
Ik heb watertandend naar de G9 gekeken, maar waarschijnlijk past die niet in het leasebudget, dus ben benieuwd naar de prijzen eind deze maand. En wat LeasePlan er voor maandlasten aan hangt...
De dealer vertelde mij een half jaar geleden dat het plan was om de G6 net onder de Model Y te prijzen. De standaardversie komt dan ook in aanmerking voor de SEPP-subsidie.Capiyol schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:29:
Google presenteerde mij het volgende artikel over de G6: https://www.businessinsid...n-tegen-de-tesla-model-y/
Leuk jammer genoeg heb ik reeds een ev9 in de bestelling ondertussendesamson schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:28:
Beste Xpeng enthousiastelingen van België.

Bij online aankoop heb je twee weken na levering om de koop te ontbinden 😉.blinded schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:58:
[...]
Leuk jammer genoeg heb ik reeds een ev9 in de bestelling ondertussen
Ik was ook geïnteresseerd in de nieuwe Ford Explorer, maar die is gek genoeg veel duurder in de lease dan bijvoorbeeld een Renault Scenic E-Tech. Scheelt zomaar €150/maand bij 48mnd en 40.000km/jaar bij LeasePlan...dus ik wacht nog even met enthousiast worden tot de maandlasten bekend zijn daar...Grotbewoner schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:46:
[...]
De dealer vertelde mij een half jaar geleden dat het plan was om de G6 net onder de Model Y te prijzen. De standaardversie komt dan ook in aanmerking voor de SEPP-subsidie.
Volgens mij begint hij rond de 45k of net eronder. Voor goedkoopste model dan natuurlijkCapiyol schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:29:
G6 is een zeer mooie auto, met wat verbeteringen hier en daar ten opzichte van de G9, maar ook weer veel minder opties natuurlijk (daarom ook de goedkopere prijs)
De achterstoelen kunnen wel kantelen maar niet elektrisch bijvoorbeeld.
Ik ben wel jaloers op die telefoonoplader. Zou ik wel willen kopen voor de G9 als upgrade.jesse! schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:37:
[...]
Volgens mij begint hij rond de 45k of net eronder. Voor goedkoopste model dan natuurlijk
G6 is een zeer mooie auto, met wat verbeteringen hier en daar ten opzichte van de G9, maar ook weer veel minder opties natuurlijk (daarom ook de goedkopere prijs)
De achterstoelen kunnen wel kantelen maar niet elektrisch bijvoorbeeld.
En de G6 komt met Apple CarPlay, iets dat niet in de G9 zal komen helaas.Grotbewoner schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:57:
[...]
Ik ben wel jaloers op die telefoonoplader. Zou ik wel willen kopen voor de G9 als upgrade.
is dat al zeker dan?jesse! schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:17:
[...]
En de G6 komt met Apple CarPlay, iets dat niet in de G9 zal komen helaas.
Niet 100%
Maar vanuit XPENG is dat gezegd.
En G9 heeft geen hardware voor CarPlay dus dat kan sowieso niet.
Hooguit dat ze een phone mirror inbouwen via software update. De G6 komt met nieuwe hardware, daar kunnen ze wel de CarPlay eisen in meenemen
snip
[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 14-04-2024 12:52 . Reden: Spam ]
Rotterdam vertelde me vorige week nog dat het wel kwam deze zomer
Specifiek CarPlay? Op de G9?neiltvs schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:42:
Rotterdam vertelde me vorige week nog dat het wel kwam deze zomer
Volgens mij heb je namelijk wat specifieke hardware nodig, welke de G9 niet heeft, en de G6 wel zal krijgen.
Wel komt er een soort mirrorlink op de G9 via software update dan waarschijnlijk, maar wat ik hoorde geen Apple CarPlay
Afgelopen weekend een 48 uurs proefrit gemaakt met een Kia EV9, wat een ding is dat. Bij Xpeng ga ik 4 mei een proefrit maken van een uur, dus da's wel kort dan. De keuze voor een volgende leaseauto zal waarschijnlijk gaan tussen de G9 en de EV9 waarbij de G9 de financieel aantrekkelijker keuze is (een EV9 single motor heeft "maar" 204pk, dat vind ik persoonlijk wat weinig voor zo'n grote auto).
Ik rijd nu in een Enyaq en gebruik tijdens vakantie Apple CarPlay in combinatie met ABRP en/of Pump om de route en laadstations te bepalen want de onboard navigatie van mijn Enyaq voldoet daarvoor totaal niet.
Door het ontbreken van Apple Carplay (bij de G9) ben ik benieuwd naar de ervaringen van Tweakers die al langere ritten met een G9 gemaakt hebben en of de standaard navigatie dan volstaat voor het plannen van de route en laadstops.
Ik rijd nu in een Enyaq en gebruik tijdens vakantie Apple CarPlay in combinatie met ABRP en/of Pump om de route en laadstations te bepalen want de onboard navigatie van mijn Enyaq voldoet daarvoor totaal niet.
Door het ontbreken van Apple Carplay (bij de G9) ben ik benieuwd naar de ervaringen van Tweakers die al langere ritten met een G9 gemaakt hebben en of de standaard navigatie dan volstaat voor het plannen van de route en laadstops.
De huidige navigatie is kort gezegd, ruk.arjola schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:36:
Afgelopen weekend een 48 uurs proefrit gemaakt met een Kia EV9, wat een ding is dat. Bij Xpeng ga ik 4 mei een proefrit maken van een uur, dus da's wel kort dan. De keuze voor een volgende leaseauto zal waarschijnlijk gaan tussen de G9 en de EV9 waarbij de G9 de financieel aantrekkelijker keuze is (een EV9 single motor heeft "maar" 204pk, dat vind ik persoonlijk wat weinig voor zo'n grote auto).
Je kan amper laadstations vinden, als je een route plant en hij ziet dat de actieradius niet toereikend is dan gaat hij zelf voorstellen om een laadstop toe te voegen onderweg, dan heb je geen keuze. Hij voegt dan een AC charger toe, en gaat niet voor een snellaad station, welke vrijwel altijd wel onderweg staan.
In juli zou er een nieuwe grote update komen (xmart OS 5) (Zitten nu op 4.4.0) en daarbij zou TomTom als nieuwe navigatie dienst gebruikt worden.
Hopen dat het dan beter is, maar dat is altijd maar afwachten.
CarPlay heb ik gehoord dat dat niet naar de G9 komt omdat de hardware niet aanwezig is in de auto.
Wel zou er iets van MirrorLink komen met xmart OS 5, maar de vraag is maar of dat ook tijdens het rijden werkt etc of alleen in P stand.
abrp heb ik wel draaiend op mijn G9, via sideloading, maar ook daar is het onduidelijk of dat met xmart os 5 nog mogelijk zal zijn.
Kaart is inderdaad out dated om te onderbouwen wat “ruk” nou betekent.jesse! schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:34:
[...]
De huidige navigatie is kort gezegd, ruk.
Je kan amper laadstations vinden, als je een route plant en hij ziet dat de actieradius niet toereikend is dan gaat hij zelf voorstellen om een laadstop toe te voegen onderweg, dan heb je geen keuze. Hij voegt dan een AC charger toe, en gaat niet voor een snellaad station, welke vrijwel altijd wel onderweg staan.
In juli zou er een nieuwe grote update komen (xmart OS 5) (Zitten nu op 4.4.0) en daarbij zou TomTom als nieuwe navigatie dienst gebruikt worden.
CarPlay heb ik gehoord dat dat niet naar de G9 komt omdat de hardware niet aanwezig is in de auto.
Wel zou er iets van MirrorLink komen met xmart OS 5, maar de vraag is maar of dat ook tijdens het rijden werkt etc of alleen in P stand.
abrp heb ik wel draaiend op mijn G9, via sideloading, maar ook daar is het onduidelijk of dat met xmart os 5 nog mogelijk zal zijn.
Ook het filteren op een route voor laad stations kan beter. Ze hadden de filter moeten hergebruiken als je om je heen een snellaadstation zoekt. Heb hier wel een feature request tijdens de beta ingediend.
Ze zijn bezig met een kaart leverancier. Dus daar voorzie ik wel verbeteringen.
Heel eerlijk, als het infotainment systeem, navigatie en kaarten goed zijn dan mis ik geen Apple CarPlay.
Wat mij betreft moeten ze een App Store introduceren zodat ik zelf extra apps kan installeren die native draaien en niet in een browser.
Daarnaast updated kaarten en navigatie voor langere ritten uitbreiden met laadstops die zinnig zijn.
Dan mis ik Apple CarPlay niet meer.
Volgens eigenaars van een ev6 zou dit bij kia wel redelijk op punt staanjesse! schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:34:
[...]
De huidige navigatie is kort gezegd, ruk.
Helaas werd mijn post over het 'andere' forum en de appgroepen door de beheerder als spam verwijderd. Jammer want door onderling contact kunnen we elkaar beter informeren. En de druk op Xpeng grootste houden om de software te verbeteren. Dus hier nogmaals de uitnodiging voor de appgroepen.
Algemeen: https://chat.whatsapp.com/EWasRbR9KUjGzBzuiiot2J
Techniek: https://chat.whatsapp.com/IxBsrLPJavnBRYzrkx5f86
Hopelijk mag dit wel blijven staan.
Inderdaad de oproep voor iedereen om verbeterpunten op het xpeng g9-forum te plaatsen, daar worden ze gebundeld en daarna worden ze besproken met Xpeng zelf.Helddi schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:26:
Helaas werd mijn post over het 'andere' forum en de appgroepen door de beheerder als spam verwijderd. Jammer want door onderling contact kunnen we elkaar beter informeren. En de druk op Xpeng grootste houden om de software te verbeteren. Dus hier nogmaals de uitnodiging voor de appgroepen.
Geen idee of er regels tegen het linken van een ander forum zijn, maar google even "xpeng g9 forum" en je vindt de site zo.
Heeft jouw situatie de zeven stoelen van de EV9 moet per se nodig? Zo nee, dan lijkt de G9 me fijner qua luxe. Al is de navigatie zoals gezegd nu niet sterk.arjola schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:36:
De G9 + telefoonhouder is dan beter, tenzij je echt een hekel daaraan hebt (en dat is je goed recht).
Zou in elk geval (naast afwerking) ook naar laadsnelheid en range kijken. Ik rij bijna een half jaar in een G9 LR. Heb al 316 kW aangetikt en laatst een bereik van 545 echte kilometers. Niet altijd nodig maar op vakanties erg handig.arjola schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:36:
Vanochtend gebeld door Xpeng Badhoevedorp, ze verwachten daar begin juni een showmodel van de G6 te ontvangen.
Dus nog even geduld voor de potentiële kopers.
Ik heb hem afgelopen vrijdag in Breukelen bekeken, hij stond daar boven in de showroom.Stephan_haarlem schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:04:
Vanochtend gebeld door Xpeng Badhoevedorp, ze verwachten daar begin juni een showmodel van de G6 te ontvangen.
Geen idee tot wanneer.
Iemand al wat ervaring opgedaan met de 4.4 update van de G9 ? Is het continu inhouden van snelheid bij het wisselen van rijstrook en/of het inhalen van vrachtwagens nu opgelost ?
Het wisselen van rijstrook is veel soepeler en veel sneller, ik gebruik dit nu veel.mm1987 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:32:
Iemand al wat ervaring opgedaan met de 4.4 update van de G9 ? Is het continu inhouden van snelheid bij het wisselen van rijstrook en/of het inhalen van vrachtwagens nu opgelost ?
Het inhalen van vrachtwagens is verbeterd maar nog niet feilloos. Bij een brede truck remt de auto soms nog te veel bij inhalen.
Toch gebruik ik nu standaard X-Pilot op de snelweg en geef ik af en toe gas bij in een situatie waarin ik denk dat de auto onnodig gaat twijfelen. Filerijden vind ik helemaal prima nu.
Dit kan ik niet onderstrepen. Ik gebruik het dagelijks naar tevredenheid. Eens dat er zaken beter kunnen maar ruk zeker niet.
Sinds de laatste update is het mogelijk om snellaadstations op vermogen te selecteren. En komt bij grote afstanden ook met plausibele (hoog vermogen) oplossingen.
Ik herken wel dat je zegt dat dit nog niet altijd vlekkenloos werkt en dat ook niet alle laadstations beschikbaar zijn.
De voorgestelde routes zijn voor mij 99% goed. Soms (echt heel af en toe) komen er wel rare voorstellen van routes, maar dit hindert nooit. Ik kom in iedergeval altijd van A naar B
- Ik sta regelmatig bij een oud adresmlo schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:25:
[...]
Dit kan ik niet onderstrepen. Ik gebruik het dagelijks naar tevredenheid. Eens dat er zaken beter kunnen maar ruk zeker niet.
Sinds de laatste update is het mogelijk om snellaadstations op vermogen te selecteren. En komt bij grote afstanden ook met plausibele (hoog vermogen) oplossingen.
Ik herken wel dat je zegt dat dit nog niet altijd vlekkenloos werkt en dat ook niet alle laadstations beschikbaar zijn.
De voorgestelde routes zijn voor mij 99% goed. Soms (echt heel af en toe) komen er wel rare voorstellen van routes, maar dit hindert nooit. Ik kom in iedergeval altijd van A naar B
- Als je route selecteert en je hebt niet genoeg actieradius dan stelt hij voor om een laadstop toe te voegen, dit is vrijwel altijd een AC lader, geen DC (snellader)
- Veel POI's kan hij niet vinden, probeer bijvoorbeeld eens "xpeng" te zoeken, er zijn dan geen resultaten.
- Je kan snellaadstations op vermogen zoeken, maar alleen een aantal in de buurt. Je kan niet verder zoeken dan die 2 of 3 die er komen.
áls de POI gevonden kan worden, dan is de route er naartoe prima. Maar het gaat vooral om alle randzaken eromheen dat niet goed werkt.
Dit is gewoon ouderwets dat je een volledig adres moet invoeren, ipv een POI zoals "Albert Heijn Utrecht" of "XPENG breukelen"