Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 23 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Pointwood schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:15:
Ik heb bij Emil Frey een goede inruilprijs gekregen voor mijn Mercedes plug-in full option uit maart 2021 in tegenstelling tot Tesla waar ze mij een SCHANDALIG lage prijs boden.
Dus bij Emil Frey bied men een markt conforme prijs.
Heb je een Xpeng gekocht ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pointwood
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-01 19:58
@mm1987
Jazeker, een G9 performance full option.
Rijdt fantastisch qua rijdgenot kan mijn voorgaande Mercedes er niet aan tippen.
Succes met je keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 14:59
mm1987 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:26:
Iemand ervaring met Inruil op een Xpeng G9 ?
Heb serieuze interesse maar het grootste probleem is de inruil van mijn huidige EV.

Ik lees berichten over inruil ja maar ook berichten over inruil nee... Ik heb zelf een IX3 dus niet heel slecht voor Emil Frey lijkt me aangezien ze veel BMW dealers hebben.
Ik heb mijn e-Niro uit 2019 voor een marktconforme prijs ingeruild bij Robert-Jan in Rotterdam. Ik zou even met ze bellen. Nu mega blij met mijn G9 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Toch wel leuk om te zien, cijfers over de Xpeng in Nederland: https://allecijfers.nl/auto/xpeng/
Voor G9 en vooral wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-07-2024
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Heb het vanaf het begin doorgelezen en zie vooral mensen met een Performance of LR-uitvoering. Ik heb zelf een SR in bestelling, zonder extra pakket (want dat past niet in mijn leasebudget..). Zijn er mensen hier met een SR zonder comfortpakket die hun ervaring willen delen met de audio en werkelijk rijbereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

bebopper schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:27:
Toch wel leuk om te zien, cijfers over de Xpeng in Nederland: https://allecijfers.nl/auto/xpeng/
Voor G9 en vooral wit :)
Ik heb mijn Performance ook besteld in het Wit, lekker goedkoop :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adriaanwandel
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-03-2024
komkommertijd schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:26:
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Heb het vanaf het begin doorgelezen en zie vooral mensen met een Performance of LR-uitvoering. Ik heb zelf een SR in bestelling, zonder extra pakket (want dat past niet in mijn leasebudget..). Zijn er mensen hier met een SR zonder comfortpakket die hun ervaring willen delen met de audio en werkelijk rijbereik?
Ik heb sinds 28 december de SR, kleur wit, zonder pakket. Kortom: de allergoedkoopste uitvoering ;-) Auto bevalt uitstekend! Uiteraard mogen sommige zaken via software updates worden verbeterd, maar zelfs als dat niet zou gebeuren dan hoor je mij niet klagen (hangt wellicht ook af van wat je gewend was). Ik vind de audio prima, maar ik stel daar ook geen bijzonder hoge eisen aan. Bellen gaat overigens ook prima, in tegenstelling tot sommige anderen bij wie dit kennelijk problemen geeft. Ik bel dagelijks meerdere keren vanuit de auto en nog geen enkele klacht ontvangen, ook niet nadat ik ze gevraagd had hier scherp op te letten. Rijbereik ligt bij mij tussen 330 en 400 kilometer, afhankelijk van buitentemperatuur, wel/geen snelweg maar bovenal afhankelijk van gebruik van de rechtervoet ;-) Voor mij is dit meer dan genoeg aangezien ik thuis kan laden en bijna nooit meer dan 200 kilometer per dag rij. Bovendien is 5 of 10 minuten laden bij Fastned toereikend om weer op weg te kunnen. In de zomermaanden zal de actieradius vermoedelijk nog wat beter zijn. Kortom: als het aan mij ligt heb je een fantastische auto om naar uit te kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• komkommertijd
adriaanwandel schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:33:
[...]

Ik heb sinds 28 december de SR, kleur wit, zonder pakket. Kortom: de allergoedkoopste uitvoering ;-) Auto bevalt uitstekend! Uiteraard mogen sommige zaken via software updates worden verbeterd, maar zelfs als dat niet zou gebeuren dan hoor je mij niet klagen (hangt wellicht ook af van wat je gewend was). Ik vind de audio prima, maar ik stel daar ook geen bijzonder hoge eisen aan. Bellen gaat overigens ook prima, in tegenstelling tot sommige anderen bij wie dit kennelijk problemen geeft. Ik bel dagelijks meerdere keren vanuit de auto en nog geen enkele klacht ontvangen, ook niet nadat ik ze gevraagd had hier scherp op te letten. Rijbereik ligt bij mij tussen 330 en 400 kilometer, afhankelijk van buitentemperatuur, wel/geen snelweg maar bovenal afhankelijk van gebruik van de rechtervoet ;-) Voor mij is dit meer dan genoeg aangezien ik thuis kan laden en bijna nooit meer dan 200 kilometer per dag rij. Bovendien is 5 of 10 minuten laden bij Fastned toereikend om weer op weg te kunnen. In de zomermaanden zal de actieradius vermoedelijk nog wat beter zijn. Kortom: als het aan mij ligt heb je een fantastische auto om naar uit te kijken!
Dat klinkt goed! Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 09:03
Test in Noorwegen. Google translate =)
Range test:
https://www.motor.no/bil/...sten-vinteren-2024/264144
-> top 5 range, 451km in de winter, bv iets beter dan Model 3 LR.

Charge test:
https://www.naf.no/elbil/...etest-el-prix-vinter-2024
-> 10%-80% in 19minuten, no. 1

Range
451.8 km ( -13.1 % )
Consumption / 100 km
22.8 kWh ( + 7 % )
Charging time (10-80%)
19 min ( -1 min )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levering van de bestelde Xpeng P7 is onverwacht uitgesteld. Xpeng Rotterdam geeft aan dat er externe logistieke problemen zijn die de levering van hun elektrische voertuigen beïnvloeden, maar tasten in het duister over de werkelijke reden en leveringstermijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansham
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Zou best eens kunnen zijn dat ze om moeten varen vanwege de militaire toestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-09 16:56
Omoe schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:15:
Test in Noorwegen. Google translate =)
Range test:
https://www.motor.no/bil/...sten-vinteren-2024/264144
-> top 5 range, 451km in de winter, bv iets beter dan Model 3 LR.

Charge test:
https://www.naf.no/elbil/...etest-el-prix-vinter-2024
-> 10%-80% in 19minuten, no. 1

Range
451.8 km ( -13.1 % )
Consumption / 100 km
22.8 kWh ( + 7 % )
Charging time (10-80%)
19 min ( -1 min )
Onze Björn geeft hier zijn mening over deze Noorse test: YouTube: 4K podcast about NAF's El Prix winter range test and why it's not ac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1988
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-08 11:50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
Als belg is mijn geduld eigenlijk op .als deze in april pas te bestellen is gaat levering nog lang duren 😅Zeer hard de ev9 aan het overwegen. Iemand de 2 getest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof2006
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
Vandaag zowaar een G9 op de snelweg gezien. Op weg terug vanuit Oostenrijk. Rond de Duitse/Nederlandse grens. Een prachtige auto. Nu alleen nog de vrouw overtuigen dat we zo’n lel van een auto nodig hebben…

Ter info, hier wat ik online vond over het aantal Xpengs in Nederland (per begin februari). Gaat best wel hard nu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LwGIr5Idvx21pztyu0GgaNGB1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EFRiQWa2ymR5h7brP26wAAz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
olof2006 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:01:
Vandaag zowaar een G9 op de snelweg gezien. Op weg terug vanuit Oostenrijk. Rond de Duitse/Nederlandse grens. Een prachtige auto. Nu alleen nog de vrouw overtuigen dat we zo’n lel van een auto nodig hebben…

Ter info, hier wat ik online vond over het aantal Xpengs in Nederland (per begin februari). Gaat best wel hard nu.
[Afbeelding]
Ha dat zou ik geweest kunnen zijn. Al de hele dag heen en weer aan het rijden tussen Weert & Düsseldorf. Zwarte G9 Performance zonder letters (weg laten halen). Sneller dan 213 lukte niet maar wel tevreden met hoe stabiel en stil het ging.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSE
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-09 21:34

TSE

Mirabis schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:07:
[...]

Ha dat zou ik geweest kunnen zijn. Al de hele dag heen en weer aan het rijden tussen Weert & Düsseldorf. Zwarte G9 Performance zonder letters (weg laten halen). Sneller dan 213 lukte niet maar wel tevreden met hoe stabiel en stil het ging.
Foto ?

WP : Mitsu PUHZ-SHW80YAA - VV+ Innova Airleafs - Homey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMFApePOk8NsJrd7qoYf2hsbiw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtGStOFzX6qiwdzu0ZWpJms3.jpg?f=fotoalbum_large

Zitten op dit moment 19" winterbanden op ipv de stock 21" zomer.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
[...]

Heb je de letters weg laten halen bij de aflevering en zo ja, werden daar kosten voor in rekening gebracht?

[ Voor 23% gewijzigd door komkommertijd op 25-02-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:35
komkommertijd schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:14:
[...]

Heb je de letters weg laten halen bij de aflevering en zo ja, werden daar kosten voor in rekening gebracht?
Kosteloos worden deze voor je verwijderd bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
komkommertijd schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:14:
[...]

Ik heb ze kosteloos laten weghalen door vroegtijdig aan te geven dat ik de auto zonder emblemen wou ontvangen. Ze liggen nu ergens in m'n middenconsole maar vind het mooier zonder de letters etc.

Vaak genoeg dat men wil weten wat voor auto het is. Nu moeten ze de remklauwen bekijken of het kenteken invoeren. De kentekenplaat houder heb ik ook laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
Ik weet dat het een beetje 1990 is, maar is het mogelijk om een externe versterker incl speakers aan te sluiten op het bestaande (standaard) systeem?

[ Voor 4% gewijzigd door komkommertijd op 26-02-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Die comments onder de review zijn wel echt treurig zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pointwood
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-01 19:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
komkommertijd schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:57:
Ik weet dat het een beetje 1990 is, maar is het mogelijk om een externe versterker incl speakers aan te sluiten op het bestaande (standaard) systeem?
Poe.... als je echt aan de gang gaat zal het vast wel kunnen.
Echter vind ik de audio echt geweldig!
[...]

Mijn G9 LR loopt maximaal 208. De acceleratie is dan nog niet klaar maar de begrenzer maakt er een eind aan.

[ Voor 39% gewijzigd door T7D_Sneezy op 27-02-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:14:
[...]

Poe.... als je echt aan de gang gaat zal het vast wel kunnen.
Echter vind ik de audio echt geweldig!

[...]

Mijn G9 LR loopt maximaal 208. De acceleratie is dan nog niet klaar maar de begrenzer maakt er een eind aan.
Dat lees ik inderdaad overal, maar ik krijg de versie zonder comfort pakket (dus met 'maar' 8 speakers). Heb jij dat ook?

[ Voor 25% gewijzigd door komkommertijd op 27-02-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
komkommertijd schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:13:
[...]

Dat lees ik inderdaad overal, maar ik krijg de versie zonder comfort pakket (dus met 'maar' 8 speakers). Heb jij dat ook?
Nee ik heb wel de dynaudio.
Zelf zou ik niet snel gaan knutselen in een dergelijke auto maar aan de andere kant kan je het altijd proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoOx9vym0v4W1CJjBeNXK7lmQK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tH32ybvQeWAnLsPmoikTBAAU.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag na wat rijden in de bergen en opladen naar 100% is de auto wel heel optimistisch over het bereik haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

daantjuh68 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:50:
[Afbeelding]

Vandaag na wat rijden in de bergen en opladen naar 100% is de auto wel heel optimistisch over het bereik haha
Dat zijn diesel waardes :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
komkommertijd schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:13:
[...]

Ik ben heel tevreden met de standaard audio. Maar ik ben ook geen audiofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Hoi allemaal, ik gebruikte sinds een paar dagen TuneIn om een paar Amerikaanse zenders te benaderen. Vanmorgen viel me op dat ik ineens een favoriet (https://tunein.com/radio/True-Crime-Now-s323945/) niet meer kon gebruiken. In de auto klikken deed helemaal niets en er missen ineens duizenden internationale zenders.
Zijn er meer personen die hier gebruik van maken en dit herkennen? Op zich erg jammer dat ik er eerder nog met plezier gebruik van kon maken maar dat het nu ineens niet meer werkt.

Zonet even op de website ingelogd (waar ook de link vandaan komt) en daar zie ik ineens een regionale beperking.

Heb een ticket neergelegd bij XPENG en TuneIn. Hopelijk hebben ze snel een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 16:34
kosternet schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:22:
Hoi allemaal, ik gebruikte sinds een paar dagen TuneIn om een paar Amerikaanse zenders te benaderen. Vanmorgen viel me op dat ik ineens een favoriet (https://tunein.com/radio/True-Crime-Now-s323945/) niet meer kon gebruiken. In de auto klikken deed helemaal niets en er missen ineens duizenden internationale zenders.
Zijn er meer personen die hier gebruik van maken en dit herkennen? Op zich erg jammer dat ik er eerder nog met plezier gebruik van kon maken maar dat het nu ineens niet meer werkt.

Zonet even op de website ingelogd (waar ook de link vandaan komt) en daar zie ik ineens een regionale beperking.

Heb een ticket neergelegd bij XPENG en TuneIn. Hopelijk hebben ze snel een reactie.
IP adres van de 4G verbinding staat niet in NL geregistreerd. Je kan proberen met wi-fi hotspot van je telefoon bijvoorbeeld of een ander wi-fi netwerk, dan zou het waarschijnlijk wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
jesse! schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:09:
[...]

IP adres van de 4G verbinding staat niet in NL geregistreerd. Je kan proberen met wi-fi hotspot van je telefoon bijvoorbeeld of een ander wi-fi netwerk, dan zou het waarschijnlijk wel werken.
Als ik naar de DNS verzoeken kijk, maakt de/mijn G9 gebruik van "Telefonaktiebolaget L M Ericsson (AS28852)" 129.192.x.xxx. Te lezen als in, de verzoeken vanuit de auto maken gebruik van dit IP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:20
https://ir.xiaopeng.com/n...ce-entry-master-agreement

Nieuwe overeenkomst met Volkswagen waarin vastgelegd wordt dat Xpeng en Volkswagen gezamenlijk onderdelen gaan inkopen.

Goed nieuws dus voor de toekomstbestendigheid van Xpeng als bedrijf (en onderdelen voor onze auto's).

En ook goed nieuws voor Volkswagen, denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Grotbewoner op 29-02-2024 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Zojuist in de haven van Vlissingen weer wat verse aanvoer gespot!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mS7aZ1TOw5FGsFcEdc5lY_cXjwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otxPGaUFP6CvHmXrt1F6s10O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjLFAYVbHRwS76mbFkmCks48H_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaeUgnZrRqf2NwIkwdv1YabO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29bkMWcc1o2utuzgaxT5832mUwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urjdseL01tJIN0lDdyvl2j9K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1J54gQlS1FDCXM2MilOAcIURIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7b60BbLsDbWvSlsKswemT65d.jpg?f=fotoalbum_large

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSE

TSE

desamson schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:02:
[...]

Als Hedin Medewerker en (toekomstig) verkoper Xpeng hou ik het forum hier mee in de gaten.
van zodra er een concrete datum is dat Xpeng in België effectief gelanceerd word ( de wagens waren reeds te zien op het hedin autofest vorig weekend ) zal ik het hier plaatsen. ( voorlopige verkooppunten zullen normaal gezien zijn : Antwerpen, Wemmel, Gent)
Al nieuws wanneer we kunnen testrijden / offerte kunnen aanvragen ?

• blinded
TSE schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:24:
[...]

Indicatie was eind maart. Dus dat is nog even :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desamson
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
TSE schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:24:
[...]

jammer genoeg op dit moment nog geen concrete datum. Ik heb zonet doorgekregen dat er grote stappen worden gezet naar de integratie in de Belgische markt, MAAR dat er op dit moment nog contractueel zaken zijn die op vlak van aftersales onrealistisch zijn vanuit Xpeng ( China ).

U kan me via pb uw contact gegevens doorsturen, van zodra ik concreet info heb wanneer de wagens beschikbaar zijn voor proefrit en offerte kan ik u contacteren.

• TSE

TSE

desamson schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:50:
[...]

jammer genoeg op dit moment nog geen concrete datum. Ik heb zonet doorgekregen dat er grote stappen worden gezet naar de integratie in de Belgische markt, MAAR dat er op dit moment nog contractueel zaken zijn die op vlak van aftersales onrealistisch zijn vanuit Xpeng ( China ).

U kan me via pb uw contact gegevens doorsturen, van zodra ik concreet info heb wanneer de wagens beschikbaar zijn voor proefrit en offerte kan ik u contacteren.
dat klinkt alsof het nog niet voor morgen zal zijn... bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Mocht je een G9 performance bezitter zijn (liefste zwart met zwart interieur) en denken: het was leuk, maar ik rijd toch liever iets anders? Of wellicht toch wilt overstappen naar een LR ipv Performance?

Stuur me dan grsag even een berichtje 👍.

[ Voor 4% gewijzigd door Bazzan op 01-03-2024 06:44 ]

Bazzan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grotbewoner
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8qpndRRj-3cmZw3iv_tPW-WBu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yu1mbCD2AjENYYwy16QpdSBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Nou mensen, registreren maar!

In de app, onder "evenementen".

[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 01-03-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-09 16:56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 13:17
In de app. Onder de optie "Evenementen" onderin de app.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik vind op de Deense Facebook trouwens een veel uitgebreidere lijst met veranderingen bij update 4.4.0. De lijst vind ik eigenlijk zeer indrukwekkend. Nu kijken of ze kunnen leveren.

Ik weet niet zeker of al deze features meteen bij de beta-versie van de update zitten.

TLDR:
  • Geluidskwaliteit bluetooth verbeterd.
  • Accucapaciteit kan nu ook in percentage worden weergegeven.
  • P7 only: unlock-signaal/geluid kan nu veranderd worden.
  • Laadstations in de navigatie kunnen nu gefilterd worden naar laadvermogen.
  • Duitse taalinstelling is nu mogelijk.
  • Minder disclaimers voor apps.
  • Verbetering van de vertaling van functies in Nederlands en andere talen.
  • DSM (driver monitoring system) kan nu 3 verschillende gevoeligheden hebben: laag/normaal/hoog. Hoog is hierbij hoe het standaard was voor de update.
  • LSS (Lane support system): aantal waarschuwingen flink verminderd tot de meest noodzakelijke en legaal noodzakelijke. Minder trillingen aan het stuur hiervan.
  • IHB (intelligent high beam): Zou meer precies moeten zijn, eerder de lampen uit om irritatie van tegenliggers te voorkomen. Zou ook beter moeten zijn op snelwegen.
  • X-Pilot ACC (adaptive cruise control): zou meer "smooth" moeten werken, minder remmen door geparkeerde auto's aan de rand van de straat. Ook verbeterde logica in verwerken van verandering van snelheidlimiet. Houdt nu automatisch snelheid vast bij switchen van LCC naar ACC door stuurbeweging.
  • X-Pilot LCC (Lane Centering Control): Stoplichtendetectie is nu toegevoegd en verschijnt in de top van het bestuurdersdashboard. Optimalisatie van acceleratie en remmen, dus minder traag optrekken en minder plotseling remmen, ook bij invoegen van bestuurders voor jou op jouw rijbaan. Ook minder vertraging in bochten en minder kans dat het systeem zichzelf uitschakelt.
  • ALC (automatic lane shift assistant): Feedback is verbeterd en timing van acceleratie nadat de rijbaanwissel heeft plaatsgevonden is verbeterd. ALC zou de primaire manier van rijbaanwisselen moeten kunnen zijn op de snelweg.
  • APA (intelligent park assist): Is beter geworden in parkeren in vakken. Beter comfort door minder plotselinge bewegingen tijdens parkeren. Beter in parallelparkeren op wegen en ook in nauwe straten. Minder tijd in wisselen van vooruit en achteruit tijdens parkeerbeweging.
  • 360 graden camera: banden zijn nu zichtbaar onder het chassis. Transparant chassis is verbeterd. Stuurrichting en bandenpositie zijn nu real-time te zien. Optimalisatie van de rijrichting in 360-graden-view om parkeerschade te voorkomen.
  • _/-\o_ Piepjes: minder piepjes en visuele notificaties tijdens X-Pilot met ACC, X-Pilot met LCC en ALC tijdens het rijden. Een vredigere en meer user-friendly rijervaring zou het gevolg moeten zijn _/-\o_ .
  • Airco: anti-stof functie start eerder waardoor er minder risico is op airco- en raamschade.
OTA 4.4.0 updates

Smart Cockpit
Sound quality improvements for Bluetooth phone calls
The sound quality of Bluetooth calls has been improved, so that more powerful and clearer sound reception in the car is now achieved. This is intended to significantly increase the user experience when using the phone for driving calls.

Display of battery levels in percent and/or kilometers
The battery menu now has a button where you can freely switch between two views for range or percentage. When you switch between the displays, the display in the dashboard will also change, so that you get a clear idea of the remaining battery level or mileage.

Changing sound function when locking/unlocking (P7 only)
During the car's settings it is now possible to change between the different signals that the car emits in connection with locking/unlocking. You can now choose between: 1. Flash signal number 2. Flash signal and horn or 3. Flash signal and music playing.
*Recommendation: Independent turn signal is recommended for unlocking to avoid disrupting your local environment, while blink and horn are recommended for feedback when locking to inform the driver that the vehicle is locked. Make sure the vehicle is locked before getting out of the vehicle.

Filtering when searching for charging stations
When you use navigation to find charging points, you can now filter the charging stations by their charging strength at the top of the list of search results, thus improving the efficiency of your search. It also helps ease the user-friendly in connection with route planning and heating the battery on long trips.

German can now be chosen as a language for display and messages
Now you can choose German as a language for display and messages. Users can change the language to German under Display - Language. Touchscreen, dashboard user interface and voice notifications will change to German.

Disclaimers for certain third party apps
WebAPPs, including YouTube, Disney Plus, Apple TV, Instagram, TikTok, Apple Music, Audible, and Prime Video, will be added to the app list in bookmarks and can be used normally after accepting the pop-up disclaimer notice.

Revision and clarification of function names and system descriptions
A large range of function names and descriptions in the contents of the car have been revised in Danish, Dutch, Swedish and Norwegian to improve the experience of the infotainment system and ensure greater clarity for the users. You probably remember when the massage function in the front seat was called "heat in" and the famous "cruise speed"...

2. Active Security - XPILOT

Driver Monitoring (DSM)
Now you can adjust the sensitivity of the driver monitoring with 3 levels: Low/Normal/High, and the default setting is "Normal", while the previous one has been set to what is now the new "High" function.
More accurate driver monitoring should ensure the accuracy of the messages and improve the user experience.

Lane Support System (LSS)
Lane Support System (LSS) uses cameras (same or similar to those in AEB) to "read" the lines on the road and warn the driver if the car is approaching the lines dangerously. We have reduced the frequency of warnings when driving and turning, so that you only get the most necessary and legal warnings.
The experience with helping avoidance of road deviations is improved by reducing feedback from vibrations from the steering wheel, so a warning is issued to avoid too many disturbances.

Upgrading the intelligent high beam assistant (IHB)
We have increased the distance and precision for registering oncoming and oncoming vehicles in the dark, so that the system can more accurately turn off the highlights earlier and avoid bothering other vehicles
On highways and byways in cities, the highlights will be automatically turned off when oncoming traffic arrives and will automatically be turned on again when the vehicles have passed, thus avoiding disturbing oncoming traffic and in urban environments.

Adaptive Cruise Pilot (ACC)
Better long-term comfort in the smoothness of the adaptive cruise control and less unjustified deceleration caused by vehicles parked on the roadside.
The logic of speed limit after lowering has been optimized. When taken over the steering wheel to manually take over from LCC to ACC, the speed limit for the pilot will automatically maintain the driving speed and the system will respect that you take over as long as you remember to use the right/left turn signal.

Train Track Assistant (LCC)
Status of traffic lights in the used carriage lane will now appear at the top of the driver's screen and can help in situations where backlight or limited vision makes it difficult to see the status of traffic lights.
Optimizing the experience with acceleration and deceleration. This enables the vehicle to accelerate or decelerate in a better time and suitable in certain scenarios, e.g. ex. when the vehicle in front changes lanes and other vehicles drive in front.
The experience of speed and precision using LCC in turn is optimized, which reduces the number of slow turn situations and unnecessary warnings and provides a more appropriate speed in multiple driving scenarios.

Automatic Lane Shift Assistant (ALC)
The signaling of the automatic lane change option has improved and the accuracy and timing of acceleration after lane change have improved. ALC will, in several situations, be able to work in combination with LCC, as the primary form of lane change on the highway.

Intelligent Parking Assistant (APA)
Optimization of automatic parking at booth parking.
Optimized comfort during parking by reducing unevenness during parking.
Optimization of the car's self-parking abilities in narrow parking booths and parallel parking on road sides on narrow streets.
We have increased the user friendliness and experience with the use of the automatic parking assistant for booth and parallel parking. Users will now experience that there is a shorter time between gear shifts back and forth.

Optimization of 360-degree camera view of the vehicle (AVM)
We have added the view of the location of the tires under the transparent chassis. The effect of transparent chassis in the surveillance around the vehicle has improved, and steering direction and tire placement are now shown in real time.
Optimization of the marking that indicates the direction of driving at 360-degree view in order to prevent undesirable parking damage etc.

Interactive experience between driver and vehicle
We’ve reduced the number of function sounds and visual notifications that occur when using ACC, LCC and ALC while driving. It provides a more peaceful and user friendly driving experience.

3. Other updates - the heating and anti-cloth
We have optimized the heating logic of the car, so that the automatic anti-dust function starts earlier and more effectively to avoid dangerous situations with dented windows and failure to heat the cabin.

[ Voor 16% gewijzigd door Grotbewoner op 01-03-2024 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peak
Grotbewoner schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:24:
Ik vind op de Deense Facebook trouwens een veel uitgebreidere lijst met veranderingen bij update 4.4.0:

TLDR:
  • Geluidskwaliteit bluetooth verbeterd.
  • Accucapaciteit kan nu ook in percentage worden weergegeven.
  • P7 only: unlock-signaal/geluid kan nu veranderd worden.
  • Laadstations in de navigatie kunnen nu gefilterd worden naar laadvermogen.
  • Duitse taalinstelling is nu mogelijk.
  • Minder disclaimers voor apps.
  • Verbetering van de vertaling van functies in Nederlands en andere talen.
  • DSM (driver monitoring system) kan nu 3 verschillende gevoeligheden hebben: laag/normaal/hoog. Hoog is hierbij hoe het standaard was voor de update.
  • LSS (Lane support system): aantal waarschuwingen flink verminderd tot de meest noodzakelijke en legaal noodzakelijke. Minder trillingen aan het stuur hiervan.
  • IHB (intelligent high beam): Zou meer precies moeten zijn, eerder de lampen uit om irritatie van tegenliggers te voorkomen. Zou ook beter moeten zijn op snelwegen.
  • X-Pilot ACC (adaptive cruise control): zou meer "smooth" moeten werken, minder remmen door geparkeerde auto's aan de rand van de straat. Ook verbeterde logica in verwerken van verandering van snelheidlimiet. Houdt nu automatisch snelheid vast bij switchen van LCC naar ACC door stuurbeweging.
  • X-Pilot LCC (Lane Centering Control): Stoplichtendetectie is nu toegevoegd en verschijnt in de top van het bestuurdersdashboard. Optimalisatie van acceleratie en remmen, dus miner traag optrekken en minder plotseling remmen, ook bij invoegen van bestuurders voor jou op jouw rijbaan. Ook minder vertraging in bochten en minder kans dat het systeem zichzelf uitschakelt.
  • ALC (automatic lane shift assistant): Feedback is verbeterd en timing van acceleratie nadat de rijbaanwissel heeft plaatsgevonden is verbeterd. ALC zou de primaire manier van rijbaanwisselen moeten kunnen zijn op de snelweg.
  • APA (intelligent park assist): Is beter geworden in parkeren in vakken. Beter comfort door minder plotselinge bewegingen tijdens parkeren. Beter in parallelparkeren op wegen en ook in nauwe straten. Minder tijd in wisselen van vooruit en achteruit tijdens parkeerbeweging.
  • 360 graden camera: banden zijn nu zichtbaar onder het chassis. Transparant chassis is verbeterd. Stuurrichting en bandenpositie zijn nu real-time te zien. Optimalisatie van de rijrichting in 360-graden-view om parkeerschade te voorkomen.
  • Piepjes: minder piepjes en visuele notificaties tijdens X-Pilot met ACC, X-Pilot met LCC en ALC tijdens het rijden. Een vredigere en meer user-friendly rijervaring zou het gevolg moeten zijn _/-\o_ .
  • Airco: anti-stof functie start eerder waardoor er minder risico is op airco- en raamschade.
[...]
Jeetje wat een lijst van verbeteringen en het lijkt erop dat ze werkelijk in maart met de update uitkomen. Tot nu toe houdt Xpeng zich aan haar woord en dat belooft veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Heb een ev9 besteld. Succes aan de andere Belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Grotbewoner schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:58:
[Afbeelding]

Nou mensen, registreren maar!

In de app, onder "evenementen".
Kreeg jij een push notificatie voor de inschrijving van dit evenement? Ik niet namelijk op iOS.

Zonder jouw bericht had ik het gemist. Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 16:59

mlo

ik (en vele andere) kreeg een notificatie inderdaad

[ Voor 20% gewijzigd door mlo op 04-03-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
De update schijnt morgen gepusht te worden naar de ingeschreven auto’s!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
peak schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:37:
[...]

Kreeg jij een push notificatie voor de inschrijving van dit evenement? Ik niet namelijk op iOS.

Zonder jouw bericht had ik het gemist. Mijn dank is groot.
Meest recente nieuws vind je in de WhatsApp community, veel dingen worden alleen daar gedeeld en niet in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

jesse! schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:34:
[...]

Meest recente nieuws vind je in de WhatsApp community, veel dingen worden alleen daar gedeeld en niet in dit topic.
Waar vind je die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 21:37
T7D_Sneezy schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:00:
De update schijnt morgen gepusht te worden naar de ingeschreven auto’s!!
Waar heb je dit gelezen?

[ Voor 30% gewijzigd door foobalicious op 04-03-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Op Deense FB heeft XPENG volgens mij gezegd ergens deze week, zo rond 6 maart.
Maar kan altijd later zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Heel benieuwd wat jullie vinden van de update en of dit de meest grote ergenissen weghaalt. Voor mij een reden om nu echt een keer te gaan proeftijden in de G9 en deze op de shortlist te zetten naast de Tesla MY LR/P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
Moet zeggen dat de auto ook al super fijn rijdt zonder de update. Zeer tevreden over tot nu toe. Maar mag natuurlijk altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
-Muncky- schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:30:
Heel benieuwd wat jullie vinden van de update en of dit de meest grote ergenissen weghaalt. Voor mij een reden om nu echt een keer te gaan proeftijden in de G9 en deze op de shortlist te zetten naast de Tesla MY LR/P.
Mijn reden om voor Xpeng te kiezen was omdat ik de P7 veel mooier vind dan de M3, bovendien heeft iedereen die al ik wilde iets speciaals.

Tesla werkt al jaren aan de software, daar zijn ze goed in en dat is daarom met kop en schouders beter/verfijnder dan de software van Xpeng. Xpeng laat mooie stappen zien maar tegelijk kopieren ze ook vol op ideeën van Tesla. Weet je dit allemaal dan kan je een wel overwogen keuze maken voor of Tesla of Xpeng. Bij Xpeng heb ik bij een aantal functies echt een beta test gevoel, blijkbaar zijn Chinese autorijders toch niet zo kritisch? Persoonlijk vind ik dat niet erg, wat zou jij vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
daantjuh68 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:39:
[...]

Mijn reden om voor Xpeng te kiezen was omdat ik de P7 veel mooier vind dan de M3, bovendien heeft iedereen die al ik wilde iets speciaals.

Tesla werkt al jaren aan de software, daar zijn ze goed in en dat is daarom met kop en schouders beter/verfijnder dan de software van Xpeng. Xpeng laat mooie stappen zien maar tegelijk kopieren ze ook vol op ideeën van Tesla. Weet je dit allemaal dan kan je een wel overwogen keuze maken voor of Tesla of Xpeng. Bij Xpeng heb ik bij een aantal functies echt een beta test gevoel, blijkbaar zijn Chinese autorijders toch niet zo kritisch? Persoonlijk vind ik dat niet erg, wat zou jij vinden?
Chinezen hebben een heel ander systeem. Hun X-Pilot is al veel verder, navigatie is daarmee ook anders en ik vraag me af of zij android als basis gebruiken voor verwerking van apps. Dus ik vermoed dat hun software-ervaring beter is op dit moment.

Xpeng heeft de ambitie om dit bij elkaar te brengen de komende twee jaar, waardoor ze dus geen twee besturingssystemen apart hoeven te onderhouden.

De update die eraan zit te komen maakt ziet er wel al goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
daantjuh68 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:39:
[...]

Kijk je naar Software dan heeft Tesla de overhand op dit moment. Maar kijk je naar interieur, comfort en luxe dan is een Model Y ver achter op de G9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof2006
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
Voor diegene die nog geen Xpeng (of andere Chinese EVs) gekocht hebben (waaronder ik) misschien tijd om dit snel te gaan doen. Er komen importheffingen aan.

Bron: https://electrek.co/2024/...tive-tariffs-chinese-evs/

Enkele citaten:
"After months of investigation, the European Commission says it has found evidence that China has been “unfairly” subsidizing the EVs it exports to Europe. Possible “remedies” on the table include retroactive tariffs on Chinese EVs."

"While the probe will continue through November, the EU could impose provisional duties as early as July [2042], the report said."

"The commission also said that it would require customs registrations of Chinese EV imports starting Thursday, “meaning they could be hit by retroactive tariffs from that point if the EU’s trade investigation later concludes that they are receiving unfair subsidies,” reports Reuters. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Iemand al de 4.4.0 update ontvangen? Laat het weten zodra je die binnen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
peak schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:44:
Iemand al de 4.4.0 update ontvangen? Laat het weten zodra je die binnen hebt.
Ik weet van 1 iemand die hem heeft. Die was er heel positief over.

Ander bericht is dat de uitrol even stil ligt vanwege een technisch probleem. Wat dit probleem is is onduidelijk.

Verwachting is dat rond de 8ste de grote push plaats vindt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mirved op 07-03-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxGaabPZfnEMvFacHaZeHetE3k4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPWhgQ1q4rHDDGncPNGVuO0W.jpg?f=fotoalbum_large

Ben het nu handmatig aan het updaten vanuit de app. Geen zin om te wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door peak op 07-03-2024 21:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik heb de update ook binnen gekregen vanavond.

Voelt wel een beetje raar nu om zonder piepjes te rijden met LCC aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadnr9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08 14:38
Zondag proefrit, kan niet wachten.. offertes ook binnen. Indien proefrit positief volgende week bestellen en juni rijden geeft LM aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peak
Grotbewoner schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:17:
Ik heb de update ook binnen gekregen vanavond.

Voelt wel een beetje raar nu om zonder piepjes te rijden met LCC aan.
Hier hetzelfde.

Jeetje wat een verbetering zeg. Auto is stuk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zelf apps installeren via ADB lijkt niet meer te werken op v4.4.0 zie ik op de whatsapp groep. Jammer, zelf niet de kans gehad nog om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtilmano4y
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-04 06:36
itons schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:13:
Zelf apps installeren via ADB lijkt niet meer te werken op v4.4.0 zie ik op de whatsapp groep. Jammer, zelf niet de kans gehad nog om uit te proberen.
Ik zie een WhatsApp group, hoe kan men daarin komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 16:59

mlo

Zoek even op whatsapp in deze thread, bijv op 4 maart staat de link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Rtilmano4y schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:32:
[...]

Ik zie een WhatsApp group, hoe kan men daarin komen?
https://chat.whatsapp.com/EWasRbR9KUjGzBzuiiot2J

Vanuit daar kan je via community naar de andere groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Het lijkt erop dat de mogelijkheid om eigen apps te installeren via ADB beperkt is sinds de update, helaas.

Ben blij dat ik nog een browser, ABRP en een muziek-app op tijd heb geïnstalleerd. Ze doen het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Grotbewoner schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:45:
Het lijkt erop dat de mogelijkheid om eigen apps te installeren via ADB beperkt is sinds de update, helaas.

Ben blij dat ik nog een browser, ABRP en een muziek-app op tijd heb geïnstalleerd. Ze doen het nog wel.
Als het goed is blijft ADB via usb aan staan, alleen wireless adb via wi-fi zet hij elke keer dat de auto start weer uit volgens mij. Maar dat was al.

adb via usb moet je wel eenmalig aanzetten en deze blijft aan staan, en kan zijn dat dit ook blijft werken met 4.4.0. Alleen moet ik nog even checken of de usb-a poort ook een data poort is die je kan gebruiken met adb. Want de usb-c poort is alleen power, geen data.

Dus dan zou het een geluk zijn voor mensen die adb al aangezet hebben voor 4.4.0, want daarna is er nog geen manier gevonden om het aan te zetten. Ook op de chinese modellen is er nog geen manier gevonden afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
jesse! schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:13:
[...]

Als het goed is blijft ADB via usb aan staan, alleen wireless adb via wi-fi zet hij elke keer dat de auto start weer uit volgens mij. Maar dat was al.

adb via usb moet je wel eenmalig aanzetten en deze blijft aan staan, en kan zijn dat dit ook blijft werken met 4.4.0. Alleen moet ik nog even checken of de usb-a poort ook een data poort is die je kan gebruiken met adb. Want de usb-c poort is alleen power, geen data.

Dus dan zou het een geluk zijn voor mensen die adb al aangezet hebben voor 4.4.0, want daarna is er nog geen manier gevonden om het aan te zetten. Ook op de chinese modellen is er nog geen manier gevonden afaik
Is het niet beter om met z'n allen aan te geven dat we een browser en ABRP als apps beschikbaar willen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
kosternet schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:35:
[...]

Is het niet beter om met z'n allen aan te geven dat we een browser en ABRP als apps beschikbaar willen? :)
Ik zou liever pleiten voor de vrijheid en dat we gewoon android apps kunnen installeren. Laat ze lekker Google Play services meeleveren en een Play Store. Dan kunnen we zelf kiezen wat we willen.
Heb je ook geen Android Auto of Apple CarPlay meer nodig imho.
Maarja, dan kan je beter alles op een echte Android Automotive bouwen en moeten ze alles van scratch gaan opbouwen denk ik.

En ook dan kan je nog best beperkt worden als gebruiker, kijk maar naar Polestar auto's. Die gebruiken Android Automotive met GAS (Google Automotive Services)
Maar die kunnen dan nog steeds niet alles installeren volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Of simpelweg gewoon ADB weer toegankelijk maken, op een standaard en ondersteunde manier (geen gekke unlock hacks etc)
Gewoon een optie in het menu om het aan te zetten. Ze leveren namelijk al standaard apps mee, maar dit zijn allemaal web-apps in een trage browser implementatie gewrapped.

Eerste keer dat ik Disney+ gebruikte in de G9 schrok ik wel van hoe traag het navigeren en het scrollen was in de app.
Later, toen ik ook zelf Disney+ als native app had geinstalleerd kwam ik erachter dat het systeem echt snel zat is. Maar alles in die ingebouwde browser waar de meegeleverde apps in draaien, gewoon traag is.

Edit: Dubbel bericht? Had verwacht dat ze samengevoegd zouden worden.. oops

[ Voor 5% gewijzigd door jesse! op 11-03-2024 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtilmano4y
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-04 06:36
mlo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:26:
Zoek even op whatsapp in deze thread, bijv op 4 maart staat de link
Had ik eerst gedaan, maar heb eerst een typecursus nodig, daarom kreeg ik geen resultaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Vrijdag 5 april kan ik mijn G9 Performance op gaan halen! Zin in :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
reuzekind schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:11:
Vrijdag 5 april kan ik mijn G9 Performance op gaan halen! Zin in :*)
Ah ik hoop dat je de beta update hebt. Dan is het nog mooier en anders moet je helaas even wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grotbewoner
Net een heel stuk met druk verkeer en sporadisch files gereden met X-Pilot + LCC in de G9 en de 4.4.0 beta 2. Dat vond ik de auto na de update echt goed doen. Paar observaties:
  • Hij trekt nu vlot genoeg op, ook uit stilstand, niemand zette hem er nog even tussen. Filerijden is nu echt gewoon kwestie van een duimpje aan het stuur.
  • Hij remt minder af als iemand op snelheid de zich in jouw rijbaan voegt.
  • Je voelt het stuur iets meer kleine correcties maken bij 60-70 km/u, maar de daadwerkelijk gereden lijn is recht.
  • Vond hem ook niet te rechts zitten, iets waar sommige anderen over klagen. Behalve op een brug, waar de belijning rechts weg was en er een stijle stoeprand was. Hij ging zelfs goed om met fietsers naast een 50km/u weg. Niet te voorzichtig in de snelheid, maar met genoeg ruimte. Ook al snapt hij oranje fietspaden aan dezelfde weg nog niet goed. Ik zou willen dat die ook in het display kwamen zodat je zeker weet dat je auto het snapt.
  • Hij gaat veel beter om met flauwe tot matige bochten. Scherpe bochten moet je nog echt zelf doen (lijkt me ook niet zo gek).
  • Semi-automatische rijbaanwissel doet de auto nu veel vlotter. Zelfs in dit drukke verkeer kon ik hem af en toe nog ertussen krijgen. Ik heb geen gekke situaties geprobeerd en in zulk druk fileverkeer rij ik vooral rustig rechts.
  • Geen enkel irritant geluidje meer, voelt bijna eng, zo stil, als je er al aan gewend was. Ik zou een optie met kleine tikgeluidjes wel fijn vinden, denk ik.
  • Geen remschokken meer bij inhalen van trucks (maar niet veel trucks ingehaald).
  • Ik durf het nu aan om op binnenwegen X-Pilot + LCC voorzichtig uit te proberen. Maar wegen zonder middenlijn zijn nog niet te doen.
  • Geen remschokken meer door geparkeerde auto's langs de weg op binnenwegen.
  • Ik zou nu wel eens Tesla FSD in Europa willen proberen om te kijken welke beter is.
Kortom, ik vind het nu echt een waardevolle toevoeging in plaats van een leuke gimmick. Vooral filerijden is nu zeer ontspannen, mits je veel op één baan kan blijven.

[ Voor 13% gewijzigd door Grotbewoner op 12-03-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1988
aim-creativity schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:31:
[...]

Check ff bij Hornbach
DRESSELHAUS Afdekdop voor ronde buis
Kleurvaste zwarte doppen die je in verschillende diameters kan krijgen en je gemakkelijk in de schroefgaten kan duwen. Wellicht niet de eindoplossing maar je kan in ieder geval met een kleine ingreep de gaten laten verdwijnen
Welke diameter dopjes heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:22
Algemeen vraagje: als Belgisch limburger (niemand is perfect ;p) lijkt een Frey-punt dichterbij dan de verkoopspunten die in België gaan komen.
Maar wat me niet duidelijk is, is of je daar overal je Xpeng onderhoud kan laten doen ? Of zijn dat, net zoals in België slechts enkele (zo ja, waar) onderhoudspunten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!LL!E
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
stefan1988 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:40:
[...]

Welke diameter dopjes heb je gebruikt?
Goede vraag, ben ik ook benieuwd naar. Wat is de diameter van de gaten? Weet iemand dat of kan iemand dat even meten? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Grotbewoner schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:06:
Net een heel stuk met druk verkeer en sporadisch files gereden met X-Pilot + LCC in de G9 en de 4.4.0 beta 2. Dat vond ik de auto na de update echt goed doen. Paar observaties:
  • Hij trekt nu vlot genoeg op, ook uit stilstand, niemand zette hem er nog even tussen. Filerijden is nu echt gewoon kwestie van een duimpje aan het stuur.
  • Hij remt minder af als iemand op snelheid de zich in jouw rijbaan voegt.
  • Je voelt het stuur iets meer kleine correcties maken bij 60-70 km/u, maar de daadwerkelijk gereden lijn is recht.
  • Vond hem ook niet te rechts zitten, iets waar sommige anderen over klagen. Behalve op een brug, waar de belijning rechts weg was en er een stijle stoeprand was. Hij ging zelfs goed om met fietsers naast een 50km/u weg. Niet te voorzichtig in de snelheid, maar met genoeg ruimte. Ook al snapt hij oranje fietspaden aan dezelfde weg nog niet goed. Ik zou willen dat die ook in het display kwamen zodat je zeker weet dat je auto het snapt.
  • Hij gaat veel beter om met flauwe tot matige bochten. Scherpe bochten moet je nog echt zelf doen (lijkt me ook niet zo gek).
  • Semi-automatische rijbaanwissel doet de auto nu veel vlotter. Zelfs in dit drukke verkeer kon ik hem af en toe nog ertussen krijgen. Ik heb geen gekke situaties geprobeerd en in zulk druk fileverkeer rij ik vooral rustig rechts.
  • Geen enkel irritant geluidje meer, voelt bijna eng, zo stil, als je er al aan gewend was. Ik zou een optie met kleine tikgeluidjes wel fijn vinden, denk ik.
  • Geen remschokken meer bij inhalen van trucks (maar niet veel trucks ingehaald).
  • Ik durf het nu aan om op binnenwegen X-Pilot + LCC voorzichtig uit te proberen. Maar wegen zonder middenlijn zijn nog niet te doen.
  • Geen remschokken meer door geparkeerde auto's langs de weg op binnenwegen.
  • Ik zou nu wel eens Tesla FSD in Europa willen proberen om te kijken welke beter is.
Kortom, ik vind het nu echt een waardevolle toevoeging in plaats van een leuke gimmick. Vooral filerijden is nu zeer ontspannen, mits je veel op één baan kan blijven.
Zelfde ervaring hier, Echt heel veel beter nu!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNYqe8tXSul505bbTfdSkNifb2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24yf4PL77B1WB7WyLcK01N88.jpg?f=fotoalbum_large

Wie-o-wie kwam ik tegen bij de technishow deze week?

Ik kon het niet laten een foto'tje te maken. Mijne is de P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

peak schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:45:
[...]

Ah ik hoop dat je de beta update hebt. Dan is het nog mooier en anders moet je helaas even wachten.
Dat hoop ik ook! Ik reken er niet op, dan kan het niet tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadnr9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08 14:38
Auto rijdt heerlijk. Goede proefrit gehad, stuur mag wel iets meer gevoel geven. Plus op snelweg met lange bochten melding handen aan stuur, heben anderen dat ook ervaren? En is het uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
aadnr9 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:18:
Auto rijdt heerlijk. Goede proefrit gehad, stuur mag wel iets meer gevoel geven. Plus op snelweg met lange bochten melding handen aan stuur, heben anderen dat ook ervaren? En is het uit te zetten?
Je kan de directheid van de stuurbekrachtiging instellen in drie standen. Denk dat hij op de hoogste stand stond.

Die melding snap ik niet helemaal. Met X-Pilot aan denk ik? Je moet een beetje druk op het stuur zetten, anders slaat hij af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
aadnr9 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:18:
Stuur op "Sport" stand is wat veel mensen aanbevelen. Auto zelf kan op eco of standaard blijven staan qua rijden/vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Las net dat Nio er mee stopt in Denemarken door slechte verkoopcijfers.

https://eu-evs.com/bestSellers/ALL_DAILY/Brands/Year/2024

Xpeng doet het best goed qua verkopen in Europa voor een nieuw merk. Al 774 verkopen dit jaar in Europa. Daarmee zitten ze op hetzelfde niveau als Citroën, net onder Cupra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superstore
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik lees al een tijdje vanaf de zijlijn in dit topic mee omdat ik afgelopen maanden het plezier had om een P7 te mogen rijden. Ik heb echter niet voor een XPeng P7 (of G9) gekozen als opvolger, maar ik denk dat er met een flinke update (volgende generatie) wel een heeeel bijzonder aanbod op de weg zou kunnen komen.

In de afgelopen 4 maanden heb ik ruim 15.000 KM op de teller gezet. Iedereen die heeft meegereden kon het beamen - wat een heerlijke auto is de P7. Bijzonder stil, comfortabel en zuinig. Ook de bouwkwaliteit is dik in orde. Twee ritten naar Hamburg waren een absoluut plezier, zelfs op ruim Autobahn tempo weet de auto het op de linker baan zeer lang vol te houden (heb in hartje winter volledig op de snelheid met gemak 350 KM gedaan tot 10%).

Qua software vind ik ‘m echter nog enorm tegenvallen. Alles PIEPT! Het is geen XPeng, maar een XPing! Dat is heel persoonlijk, maar voor mij wel een reden om het merk nu links te laten liggen. Ik sprak laatst @MKN_ en die was juist heel happy met zijn G9, dus ik besef mij ook dat het niet voor iedereen geldt.

Het XPilot systeem op de P7 is wat mij betreft echt waardeloos en voor achterliggers volgens mij een ergernis. De P7 weet zelfs op het meest overzichtelijke stuk asfalt geen tempo te houden. Vooral ‘s avonds (minder ander verkeer om te volgen, minder licht) gaat de auto gerust van 130 naar 90 bij iets wat geen bocht moet heten (of misschien wel de slagschaduw van een konijn). Mijn vorige auto, Mustang Mach-E, had een “standaard” set aan rijhulpsystemen die op papier minder capabel waren maar tegelijkertijd enorm duidelijk in wat er wel en niet mee kon. Werk aan de winkel, helaas.

Hoewel door de EU voorgeschreven, zijn ook de veiligheidssystemen niet in lijn met dat van andere fabrikanten. De lane keep is heeeel enthousiast, dat maakt de auto erg onrustig, en de onboard camera (verplicht?) zit zo onhandig gepositioneerd dat je met veel geweld gewaarschuwd wordt wanneer je al kort in je spiegel of op je navigatiesysteem kijkt. De camera in de G9 zit volgens mij wat beter geplaatst, dus misschien is het daar beter.

Ook een werkende app of keyless go systeem heb ik helaas nog niet kunnen vinden bij de P7.

In conclusie ben ik dus best tevreden met de XPing, maar is er nog wat werk aan de winkel om het aanbod goed genoeg te maken ten opzichte van de concurrentie. Doen ze dat, dan staat er wat mij betreft een bijzonder sterke propositie op de weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Superstore schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:12:
Ik lees al een tijdje vanaf de zijlijn in dit topic mee omdat ik afgelopen maanden het plezier had om een P7 te mogen rijden. Ik heb echter niet voor een XPeng P7 (of G9) gekozen als opvolger, maar ik denk dat er met een flinke update (volgende generatie) wel een heeeel bijzonder aanbod op de weg zou kunnen komen.

In de afgelopen 4 maanden heb ik ruim 15.000 KM op de teller gezet. Iedereen die heeft meegereden kon het beamen - wat een heerlijke auto is de P7. Bijzonder stil, comfortabel en zuinig. Ook de bouwkwaliteit is dik in orde. Twee ritten naar Hamburg waren een absoluut plezier, zelfs op ruim Autobahn tempo weet de auto het op de linker baan zeer lang vol te houden (heb in hartje winter volledig op de snelheid met gemak 350 KM gedaan tot 10%).

Qua software vind ik ‘m echter nog enorm tegenvallen. Alles PIEPT! Het is geen XPeng, maar een XPing! Dat is heel persoonlijk, maar voor mij wel een reden om het merk nu links te laten liggen. Ik sprak laatst @MKN_ en die was juist heel happy met zijn G9, dus ik besef mij ook dat het niet voor iedereen geldt.

Het XPilot systeem op de P7 is wat mij betreft echt waardeloos en voor achterliggers volgens mij een ergernis. De P7 weet zelfs op het meest overzichtelijke stuk asfalt geen tempo te houden. Vooral ‘s avonds (minder ander verkeer om te volgen, minder licht) gaat de auto gerust van 130 naar 90 bij iets wat geen bocht moet heten (of misschien wel de slagschaduw van een konijn). Mijn vorige auto, Mustang Mach-E, had een “standaard” set aan rijhulpsystemen die op papier minder capabel waren maar tegelijkertijd enorm duidelijk in wat er wel en niet mee kon. Werk aan de winkel, helaas.

Hoewel door de EU voorgeschreven, zijn ook de veiligheidssystemen niet in lijn met dat van andere fabrikanten. De lane keep is heeeel enthousiast, dat maakt de auto erg onrustig, en de onboard camera (verplicht?) zit zo onhandig gepositioneerd dat je met veel geweld gewaarschuwd wordt wanneer je al kort in je spiegel of op je navigatiesysteem kijkt. De camera in de G9 zit volgens mij wat beter geplaatst, dus misschien is het daar beter.

Ook een werkende app of keyless go systeem heb ik helaas nog niet kunnen vinden bij de P7.

In conclusie ben ik dus best tevreden met de XPing, maar is er nog wat werk aan de winkel om het aanbod goed genoeg te maken ten opzichte van de concurrentie. Doen ze dat, dan staat er wat mij betreft een bijzonder sterke propositie op de weg!
De beta update heeft alle piepjes verwijderd en de ADAS-systemen een stuk verbeterd. Maar het klinkt alsof je de aanmeldperiode daarvoor gemist hebt. Eind deze maand zou hij voor iedereen beschikbaar moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Grotbewoner schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:23:
[...]

De beta update heeft alle piepjes verwijderd en de ADAS-systemen een stuk verbeterd. Maar het klinkt alsof je de aanmeldperiode daarvoor gemist hebt. Eind deze maand zou hij voor iedereen beschikbaar moeten komen.
Helaas zijn de andere punten nog steeds heel erg relevant, aangezien die niet verbeterd zijn nog.
Gaat vast wel komen, maar moeten we dan waarschijnlijk nog minimaal een paar maanden op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
jesse! schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:28:
[...]

Helaas zijn de andere punten nog steeds heel erg relevant, aangezien die niet verbeterd zijn nog.
Gaat vast wel komen, maar moeten we dan waarschijnlijk nog minimaal een paar maanden op wachten.
Er is zeker nog genoeg te verbeteren (o.a. de afstand tot voorligger en navigatie), maar veel van de klachten die genoemd worden laten vooruitgang zien met de laatste update. Minder remmen in bochten, veel minder frequente waarschuwingen van de driver monitoring, minder onrustig w.b.t. remmen en beter accelereren na remmen met X-Pilot.

Voor mij persoonlijk is X-Pilot nu een selling point geworden ipv een gimmick. Ik gebruik het nu standaard op de snelweg.

Ervan uitgaande dat het bij de P7 even goed of slecht werkt als bij de G9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Grotbewoner schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:40:
[...]

Er is zeker nog genoeg te verbeteren (o.a. de afstand tot voorligger en navigatie), maar veel van de klachten die genoemd worden laten vooruitgang zien met de laatste update. Minder remmen in bochten, veel minder frequente waarschuwingen van de driver monitoring, minder onrustig w.b.t. remmen en beter accelereren na remmen met X-Pilot.

Voor mij persoonlijk is X-Pilot nu een selling point geworden ipv een gimmick. Ik gebruik het nu standaard op de snelweg.

Ervan uitgaande dat het bij de P7 even goed of slecht werkt als bij de G9.
Verschilt aan wie je het vraagt tho.. Bij mij merk ik nu pas op in de beta dat hij echt remt als ik langs een vrachtwagen met aanhanger rijd op de snelweg, als ik die links wil inhalen dan ziet hij het als twee vrachtwagens waarvan de voorste dan een beetje op mijn baan komt, en dan remt hij echt af.

Status monitor (op laag) is bij mij net zo irritant en gaat net zo vaak af helaas. Dus die zet ik nog elke rit uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
jesse! schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:26:
[...]

Verschilt aan wie je het vraagt tho.. Bij mij merk ik nu pas op in de beta dat hij echt remt als ik langs een vrachtwagen met aanhanger rijd op de snelweg, als ik die links wil inhalen dan ziet hij het als twee vrachtwagens waarvan de voorste dan een beetje op mijn baan komt, en dan remt hij echt af.

Status monitor (op laag) is bij mij net zo irritant en gaat net zo vaak af helaas. Dus die zet ik nog elke rit uit
Rij je ook in een G9? Toch gek dat onze ervaringen op dit moment dan zo veel verschillen.

Ik heb zelf expliciet inhalen bij trucks zitten testen op de snelweg en dat ging nu iedere keer goed, behalve toen een truck in een bocht zo ver over de linker weghelft hing dat ik zelf ook even gas terug zou nemen. En ik gebruik X-Pilot nu standaard op de snelweg.

In ieder geval zijn de piepjes weg. Misschien zit er niks anders op voor andere lezers dan zelf even proefrijden als de update op iedere auto zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Grotbewoner schreef op maandag 18 maart 2024 @ 23:25:
[...]

Rij je ook in een G9? Toch gek dat onze ervaringen op dit moment dan zo veel verschillen.

Ik heb zelf expliciet inhalen bij trucks zitten testen op de snelweg en dat ging nu iedere keer goed, behalve toen een truck in een bocht zo ver over de linker weghelft hing dat ik zelf ook even gas terug zou nemen. En ik gebruik X-Pilot nu standaard op de snelweg.

In ieder geval zijn de piepjes weg. Misschien zit er niks anders op voor andere lezers dan zelf even proefrijden als de update op iedere auto zit.
Ja ook in een G9.
Status monitor gaat ook nog steeds af bij gapen, wat erg irritant is aangezien ik nog steeds goed op de weg let.

Maar hoogste prio voor mij zou nu zijn om ADB weer te supporten, die ze er helaas uitgehaald hebben met 4.4.0.
De mogelijkheid om zelf apps op de auto te sideloaden was toch echt wel een lichtpuntje van een auto die qua software nog veel mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 13:17
Het is nog BETA firmware van de auto. De ontwikkelaars/testers van XPeng zijn afgelopen week al verschillende keren gespot in Nederland, dus het kan zijn dat de uiteindelijke versie nog meer verbeteringen heeft.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Gun Xpeng de tijd om de problemen op te lossen en ben blij dat ze er zo actief mee bezig zijn! Er zijn genoeg merken die helemaal niet naar de klanten luisteren en bijna geen updates uitbrengen bij problemen of klachten. Geduld is een schone zaak.
En als alleen de XPilot niet perfect werkt, heb je voor de rest nog steeds een perfecte auto om mee te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Persoonlijk weinig last van de statusmonitor. Ja 1x in het uur krijg je misschien eens een melding voor gapen maar stoor me daar niet aan.

Wat ik wel jammer vind is LCC. Die kan de meest flauwe bochten nog niet nemen zonder af te remmen. Tevens houdt ie nog steeds te veel in als iemand je inhaalt en voor je gaat rijden (ook al rijdt die harder en is het een stuk voor je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
jesse! schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:23:
[...]

Ja ook in een G9.
Status monitor gaat ook nog steeds af bij gapen, wat erg irritant is aangezien ik nog steeds goed op de weg let.

Maar hoogste prio voor mij zou nu zijn om ADB weer te supporten, die ze er helaas uitgehaald hebben met 4.4.0.
De mogelijkheid om zelf apps op de auto te sideloaden was toch echt wel een lichtpuntje van een auto die qua software nog veel mist.
Ik heb de radio nog nooit gebruikt, realiseer ik me nu.

Ik hoop ook dat ze de mogelijkheden van Android omarmen. Ze doen nog mysterieus over Android Auto. Ik zie dat Android Auto binnenkort meerdere schermen gaat ondersteunen dus hopelijk is dat het perfecte moment. Ben blij dat ik zelf nog een paar apps, waaronder een browser, heb kunnen installeren.

Toch jammer dat ze er softwarematig nog niet eruithalen wat erin zit (wat ik bij veel andere, westerse merken ook zie). Hopelijk komen ze tot inzicht, net als met die piepjes. Xpeng laat zich voorstaan op hun software focus.

Overigens ben ik wel al meer dan tevreden met de auto in huidige staat, vooral na de update.

[ Voor 8% gewijzigd door Grotbewoner op 19-03-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Oeps dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Grotbewoner op 19-03-2024 08:52 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 53 Laatste