Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 22 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
aadnr9 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 00:15:

Ik zit met 3 vragen, waarvan ik benieuwd ben wat jullie persoonlijke ervaring/mening is:

1. Vinden jullie het verschil in prijs tussen performance en long range het waard?

2. Is het premium pakket de moeite waard voor 4k?

3. Ondanks op niveau luxe niet te vergelijken, hebben jullie de MY of een andere auto overwogen?

Alvast dank!
1: ik persoonlijk niet. Vond de vering van long range prima, heb die extra pk's echt niet nodig. Enige jammere is natuurlijk de velgen maar om daar nu 10k+ voor te betalen..

2: Ligt heel erg aan jou persoonlijk. Hoeveel waarde hecht je aan muziek? Ga je de massage stoelen veel gebruiken? Vind je de extra opties van de stoelen fijn? Denk dat vooral het geluid hierin doorslaggevend is.

Persoonlijk geef ik daar niet zoveel om dus heb ik een gewone LR besteld.

3: Ik heb de MY gereden nadat ik de G9 had gereden. Vond de minder prijs het niet waard tegenover de G9 (dit was wel voor de nieuwe prijsverlaging van Tesla). Buiten dat ik de MY een enorme eenheidsworst vind en persoonlijk niet zo mooi. Had ik ook een aantal irritaties tijdens de testrit (gedoe met ruitenwissers/geen eigen cockpit recht voor je). Kia EV6 had te kleine kofferbak, KIA EV9 was te duur, Enyaq bood te weinig voor hetzelfde geld, Audi e tron Q4 met dezelfde opties was veel duurder.

[ Voor 5% gewijzigd door Mirved op 23-01-2024 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:20
Hoi allemaal,

Ik heb aardig wat reviews en opties bekeken en ben erg enthousiast over de G9. Rij nu een M3 performance en mag dit jaar een nieuwe leaseauto. Uitgangspunten: grotere auto vanwege grotere kids, meeer luxe, snelladen ivm aantal x per jaar naar italie/frankrijk/Spanje, max bijtelling rond 550 netto.

Mijn voorkeur: xpeng g9 performance in matgroen met premium pakket, in totaal 78.5K. (Nadeel bijtelling hoger dan gewenst)

Beste optie qua max gewenste bijtelling: xpeng g9 long range met premium pakket, in totaal 69.5K

Alternatief beste optie voor portemonnee is de Tesla MY performance, in totaal 60K

Ik zit met 3 vragen, waarvan ik benieuwd ben wat jullie persoonlijke ervaring/mening is:

1. Vinden jullie het verschil in prijs tussen performance en long range het waard?

3. Ondanks op niveau luxe niet te vergelijken, hebben jullie de MY of een andere auto overwogen?

Alvast dank!
Wij hebben de performance maar het is het geld niet waard imo als je een beetje op de centen moet letten.

Premium pakket wel imo.

Nadeel is wel dat laden bij Tesla op vakantie niet werkt (en de laadpoort zit aan de verkeerde kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:35
Grotbewoner schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Wij hebben de performance maar het is het geld niet waard imo als je een beetje op de centen moet letten.

Premium pakket wel imo.

Nadeel is wel dat laden bij Tesla op vakantie niet werkt (en de laadpoort zit aan de verkeerde kant).
Zo ver bekend hebben alle 800v auto’s problemen met laden.

Hopelijk is dat verholpen met de v4 super chargers die 1000v aankunnen.

In Harderwijk staat er 1. Geen idee of iemand al getest heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09 12:35
1. Ik was het optrekken van mijn model S gewend en daarom voor de performance gekozen

2. goed geluid en heerlijke stoelen met massage, is favoriet en wordt heel vaak gebruikt.

3. ja heel veel auto's bekeken en geprobeerd:
- Nio, net als Tesla te minimalistisch en te duur uiteidenlijk, en de ES8 kwam niet naar Nederland.
- BYD, geen snelladen, en op dat moment alleen 1 fase laden thuis
- Tesla Model Y, te minimalistisch, en toch voor die prijs een spartaanse auto in vergelijking met de chinese auto's
- Kia Ev9 overwogen, te veel plastic, lelijk design (smaken verschillen)
- Volvo EX90, te duur
- Hongqi te duur
- Vinfast VF9, te onbekend, en onduidelijk wanneer die nu kwam, en partner vond hem lelijk
- Mercedes EQB. toch wat klein, en weinig waar voor je geld.
- BMW en Audi, te duur, minder waar voor je geld. geen snelladen

Uiteindelijk kwam de G9 zeer goed uit de vergelijkingen die we hadden gedaan. En we waren toch niet zo tevreden over de beloftes van Tesla de afgelopen 5 jaar. Ook had mijn Model S problemen die nooit opgelost werden met het Sentry Systeem (viel om de haverklap uit, soms wel 10x/dag), batterijgebruik in standby modus (op schiphol was de batterij na 3 weken vakantie, leeg terwijl we met 75% lading hem hadden geparkeerd en alles uit hadden gezet). autopilot stopte er regelmatig gewoon mee, moest dan uitstappen, auto op slot doen, en weer instappen, en dan deed alles het soms weer, erg irritant als je op de snelweg bent, Alles meerdere keren gemeld, en vaak naar Tesla servicepunten geweest, nooit opgelost. Supercharger netwerk werkt wel heel goed. En de interactie met de thuis wallcharger en de auto was ook heel prettig. dat mis ik nu wel, maar verder is de G9 echt een betere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Peer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-06 13:43
Hoi allemaal,

Ik heb aardig wat reviews en opties bekeken en ben erg enthousiast over de G9. Rij nu een M3 performance en mag dit jaar een nieuwe leaseauto. Uitgangspunten: grotere auto vanwege grotere kids, meeer luxe, snelladen ivm aantal x per jaar naar italie/frankrijk/Spanje, max bijtelling rond 550 netto.

Mijn voorkeur: xpeng g9 performance in matgroen met premium pakket, in totaal 78.5K. (Nadeel bijtelling hoger dan gewenst)

Beste optie qua max gewenste bijtelling: xpeng g9 long range met premium pakket, in totaal 69.5K

Alternatief beste optie voor portemonnee is de Tesla MY performance, in totaal 60K

Alvast dank!
  1. Vering van de LR is uitstekend en de velgen van de LR wennen ;)
  2. Het geluid is beter en we hebben massage voor de massagestand aangevraagd, omdat het systeem kramp krijgt. Zo vaak gebruiken we dat ;)
  3. Wij hebben meerdere modellen geprobeerd (Ford Mustung, Skoda Enyaq, Tesla Model Y, etc.) maar de ruimte en afwerking voor deze prijs is perfect. De MY hebben we afgeschoten door het wegbezuinigen van de USSensoren. In Italië gezien dat iemand uit moest stappen om te helpen bij het parkeren. Dat was een echte dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Het viel mij op dat bij mij thuis de g9 met 10kw oplaad ipv 11kw. (Heb in de auto gekeken en de slimme meter)

Heb andere laadkabel geprobeerd maar zelfde resultaat.

M’n oude kona 1 fase haalt wel 3,6 kw uit 1 fase.

Wil uitsluiten of het aan mn laadpaal ligt of auto of toch misschien de kabel.

14,7 ampere bij 398 volt.

Halen jullie wel de 11 kw?

[ Voor 21% gewijzigd door peak op 24-01-2024 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56
Mss meer mensen in de straat inmiddels met een laadpaal? Dan kan de spanning bij tegelijk verbruik onder voltage opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewestein
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-09 15:43
peak schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 06:42:
Het viel mij op dat bij mij thuis de g9 met 10kw oplaad ipv 11kw. (Heb in de auto gekeken en de slimme meter)

Ik tik af en toe de 11kW aan. Mijn laadpaal is een Alfen Eve Mini, loadbalancing via P1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fB8ZZDqeZB0GpXCcBmdcr0LUpc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xc3IaIlhqAITC4lVKnnp5IU2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
peak schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:22:
[...]

Zo ver bekend hebben alle 800v auto’s problemen met laden.

Hopelijk is dat verholpen met de v4 super chargers die 1000v aankunnen.

In Harderwijk staat er 1. Geen idee of iemand al getest heeft.
Overigens lees ik net dat in Noorwegen een G9 aan een V3 lader heeft geladen met zo'n 75kW. Toch maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:59
peak schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 06:42:

Als jouw laadpaal load-balancing heeft (zou je moeten willen), dan kan het zomaar veroorzaakt worden doordat je al stroomverbruikers in jouw huis hebt die op één van de fasen te veel stroom gebruikt om ook de auto nog eens 11kW te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
kosternet schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:50:
[...]

Als jouw laadpaal load-balancing heeft (zou je moeten willen), dan kan het zomaar veroorzaakt worden doordat je al stroomverbruikers in jouw huis hebt die op één van de fasen te veel stroom gebruikt om ook de auto nog eens 11kW te geven.
Heb geen load balancing.

Ik laad enkel in de nacht op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• churchlane
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-08 12:23
Hoi allen,
Ik rijd sinds eind nov G9P en heb tot vorige week alleen maar snelladers buitenshuis gebruikt, in binnen en buitenland.
Snelladen geen probleem. Ja, de laadwaarden van de snellaad palen (Allego, Mega E, Shell Recharge, Ionity, Aral Pulse, Pfalzwerke) worden niet vaak gehaald. Heeft vooral met temp en soc van batterij te maken. Op het meest ideale moment van de laadsessie, werd bij 300kw palen met 284kw geladen. Bij Tesla superchargers heb ik gemerkt dat bij de 150kW palen (V2?) niet meer dan 75kW laadsnelheid behaald wordt, ongeacht de omstandigheden. Bij de 250kW palen lukt het me niet het laden op te starten en wordt ik in de Tesla app verwezen naar een andere paal. Ik verdenk hier Tesla van wat kinderachtige discriminatie, anderzijds kan ik er ook wel begrip voor opbrengen. Weet niet of andere gebruikers met een niet-Tesla dezelfde ervaring hebben. (Gebeld met Tesla, zij ontkennen. Gebeld met Xpeng, zij hebben dit vaker gehoord)

Thuis sinds vorige week een Zaptec Pro laadpunt. 3 Fase lader, die bij noodzaak via loadbalancing terugschakelt naar 1 fase. En weer terug naar 3 fase als er weer ruimte is. Heb veel grote stroomverbruikers in mijn elektrische huis....
Desondanks toch een aantal keer 3fase laadsessie zien plaatsvinden. En ook dat de lader terugschakelt naar 1fase tijdens de laadsessie. Maar als er dan weer opgeschaald wordt naar 3fase laden, stopt de Xpeng het laadproces en moet ik opnieuw authoriseren, ofwel opnieuw het laden opstarten. Bij nachtelijk opladen niet zo handig natuurlijk. (Ik heb ook een M3, die stopt na het opschalen naar 3fase laden overigens ook, maar start dan zelf weer op met 1fase laden. Die is smorgens wel vol....)

Is dit herkenbaar voor iemand?

68 SolarFrontier 11.560Wp pal zuid - 34 SE P300 optimizers - SE 12,5K 3 fase / 52 DMEGC 23.400Wp pal noord - 52 S440 optimizers - SE 10K 3 fase / SE 23kW 48v batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-09 16:56
churchlane schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:57:
Hoi allen,
Ik rijd sinds eind nov G9P en heb tot vorige week alleen maar snelladers buitenshuis gebruikt, in binnen en buitenland.
Snelladen geen probleem. Ja, de laadwaarden van de snellaad palen (Allego, Mega E, Shell Recharge, Ionity, Aral Pulse, Pfalzwerke) worden niet vaak gehaald. Heeft vooral met temp en soc van batterij te maken. Op het meest ideale moment van de laadsessie, werd bij 300kw palen met 284kw geladen. Bij Tesla superchargers heb ik gemerkt dat bij de 150kW palen (V2?) niet meer dan 75kW laadsnelheid behaald wordt, ongeacht de omstandigheden. Bij de 250kW palen lukt het me niet het laden op te starten en wordt ik in de Tesla app verwezen naar een andere paal. Ik verdenk hier Tesla van wat kinderachtige discriminatie, anderzijds kan ik er ook wel begrip voor opbrengen. Weet niet of andere gebruikers met een niet-Tesla dezelfde ervaring hebben. (Gebeld met Tesla, zij ontkennen. Gebeld met Xpeng, zij hebben dit vaker gehoord)

Thuis sinds vorige week een Zaptec Pro laadpunt. 3 Fase lader, die bij noodzaak via loadbalancing terugschakelt naar 1 fase. En weer terug naar 3 fase als er weer ruimte is. Heb veel grote stroomverbruikers in mijn elektrische huis....
Desondanks toch een aantal keer 3fase laadsessie zien plaatsvinden. En ook dat de lader terugschakelt naar 1fase tijdens de laadsessie. Maar als er dan weer opgeschaald wordt naar 3fase laden, stopt de Xpeng het laadproces en moet ik opnieuw authoriseren, ofwel opnieuw het laden opstarten. Bij nachtelijk opladen niet zo handig natuurlijk. (Ik heb ook een M3, die stopt na het opschalen naar 3fase laden overigens ook, maar start dan zelf weer op met 1fase laden. Die is smorgens wel vol....)

Zowel thuis als op de zaak heb ik een Zaptec Go ter beschikking. Tot op heden geen problemen (lees: altijd vol). Nu houd ik niet bij of dat 1 fase of 3 fase laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 16:34
churchlane schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:57:
Hoi allen,

Tesla superchargers werken niet goed met XPENG's 800v systeem dacht ik.
Voorheen kon je volgens mij helemaal niet laden, nu maximaal 75kW
Hopelijk gaat Tesla een software update uitbrengen voor de V3 en V4 superchargers zodat we ook daar kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadnr9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08 14:38
peak schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:42:
[...]

1. Nee. Je kan ook de SR overwegen. Max 260kw laden wat alsnog snel is.

2. Ja zeker waard. Massage stoelen en betere audio.

3. Ja heb tesla, Audi, mercedes, Hyundai en BMW overwogen. Tesla te minimalistisch en gebrek aan kwaliteit plus verwijderen van USS sensoren en andere sensoren vind ik not done tenzij tesla vision echt zou werken. . Audi sinds 2019 geen echte innovatie meer aan de e-tron uitgevoerd. BMW ix lelijk van binnen. Hyundai Ioniq 5 mwaa van binnen. Nog geen premium gevoel en navigatie erg gedateerd qua design en opties. Mercedes is echt mooi, maar trek je portemonnee maar open voor dezelfde specs.
Dank voor de uitgebreide reactie! SR nooit overwogen nog, ga ik eens over nadenken. Premium pack ben ik wel over uit met alle reacties dat ik daarvoor ga. Andere opties sluit redelijk aan op hoe ik er in sta. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadnr9
Tijntje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:08:
[...]

Ik sta zelf nog voor de keuze en vind het ook heel lastig.
Heb proefrit gedaan in BMW IX3, Audi Q4 E-tron, xpeng G9 LR en performance.
Kom nu uit een Audi A4 Avant en wil wat meer ruimte.
Q4 vond ik oke maar niet heel veel groter, en de afwerking vond ik minder dan mijn huidige A4.
BMW was mooi van binnen en best ruim, heb alleen wel het gevoel dat de elektro techniek (accu, laden, range) wat minder is dan die van de Xpeng.
De G9 long range vond ik te soepel geveerd waardoor je op rotondes het gevoel hebt op een boot te zitten.
De Performance versie is dan echt veel strakker geveerd, nadeel is dat hij in de lease wel aanzienlijk duurder is.

De software op de Xpeng vond ik nog niet geweldig, maar denk dat ze dat wel oplossen.
Bij een Duitse auto is de auto die je koopt, de auto die je al die jaren rijdt, daar verandert nooit zoveel in de software.
Bij een Xpeng zijn er veel meer updates en verbetering. Is het verschil tussen een auto en een software bedrijf.

Moet zelf de aankomende weken de knoop doorhakken.
Dank en met name voor je mening over de vering. Ben daar erg naar benieuwd met vele drempels in de woonwijk. Ik wil vooral comfort op dit moment na de "race" jaren in mijn M3 performance. Twijfel ook nog over een plug in rav4 (weet niet of ik het erdoor kan krijgen op werk). Laatst in gereden en was verrassend positief.

En benieuwd wat jou uiteindelijke keuze gaat worden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadnr9
kosternet schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:35:
[...]

1. Voor mij heeft de performance 3 grote +-jes; Sneller optrekken, luchtvering en mooiere standaard velgen. Sneller optrekken is heel soms leuk, maar zal het in de praktijk niet dagelijks gebruiken. De 'metalen' vering van de LR werkt volgens mij al supergoed. De velgen zie ik ook niet zo vaak. Om die reden heb ik niet voor de performance gekozen omdat 10k toch wel heel veel geld is.
2. Dat gaf me wel de mogelijkheid om de trekhaak en het premium pakket te kiezen. daar heb ik wel dagelijks plezier van. Tegen mijn verwachting in gebruik ik de massage toch regelmatig even. Zou niet zonder willen.
3. Ik heb nagedacht over de Kia EV9, maar daarbij had ik het gevoel dat de dealer me niet als serieuze koper behandelde. Daarnaast was de EV9 toch meer plastic dan de G9. Tesla niet over nagedacht.

Succes met de keuze ;-)
Thanks! Sneller optrekken hoeft voor mij niet, leuk maar niet meer dan dat. Vering ga ik nog even wat meer over inlezen qua verschil en uiteraard zelf ervaren. Het liefst kies ik voor de performance, maarja is het me de extra prijs waard.. daar lijkt het niet op. Premium pack gaat hem wel sowieso worden als ik voor G9 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadnr9
Mirved schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:37:
[...]

1: ik persoonlijk niet. Vond de vering van long range prima, heb die extra pk's echt niet nodig. Enige jammere is natuurlijk de velgen maar om daar nu 10k+ voor te betalen..

2: Ligt heel erg aan jou persoonlijk. Hoeveel waarde hecht je aan muziek? Ga je de massage stoelen veel gebruiken? Vind je de extra opties van de stoelen fijn? Denk dat vooral het geluid hierin doorslaggevend is.

Persoonlijk geef ik daar niet zoveel om dus heb ik een gewone LR besteld.

3: Ik heb de MY gereden nadat ik de G9 had gereden. Vond de minder prijs het niet waard tegenover de G9 (dit was wel voor de nieuwe prijsverlaging van Tesla). Buiten dat ik de MY een enorme eenheidsworst vind en persoonlijk niet zo mooi. Had ik ook een aantal irritaties tijdens de testrit (gedoe met ruitenwissers/geen eigen cockpit recht voor je). Kia EV6 had te kleine kofferbak, KIA EV9 was te duur, Enyaq bood te weinig voor hetzelfde geld, Audi e tron Q4 met dezelfde opties was veel duurder.
Bedankt! En goed om te horen dat vering prima is. Ik neig inmiddels naar de LR met premium pack. Heb je inmiddels de auto al of nog in de wachtstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadnr9
Grotbewoner schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Premium pakket wel imo.

Dank! Prijsverschil tussen performance en LR is net even te groot voor het mooie. Geen Tesla netwerk is zeker een nadeel, ben daar nu wel aan gewend. Hoe vind je het plannen met laadstops op de navigatie van xpeng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadnr9
Lisa schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:32:
1. Ik was het optrekken van mijn model S gewend en daarom voor de performance gekozen

2. goed geluid en heerlijke stoelen met massage, is favoriet en wordt heel vaak gebruikt.

3. ja heel veel auto's bekeken en geprobeerd:
- Nio, net als Tesla te minimalistisch en te duur uiteidenlijk, en de ES8 kwam niet naar Nederland.
- BYD, geen snelladen, en op dat moment alleen 1 fase laden thuis
- Tesla Model Y, te minimalistisch, en toch voor die prijs een spartaanse auto in vergelijking met de chinese auto's
- Kia Ev9 overwogen, te veel plastic, lelijk design (smaken verschillen)
- Volvo EX90, te duur
- Hongqi te duur
- Vinfast VF9, te onbekend, en onduidelijk wanneer die nu kwam, en partner vond hem lelijk
- Mercedes EQB. toch wat klein, en weinig waar voor je geld.
- BMW en Audi, te duur, minder waar voor je geld. geen snelladen

Uiteindelijk kwam de G9 zeer goed uit de vergelijkingen die we hadden gedaan. En we waren toch niet zo tevreden over de beloftes van Tesla de afgelopen 5 jaar. Ook had mijn Model S problemen die nooit opgelost werden met het Sentry Systeem (viel om de haverklap uit, soms wel 10x/dag), batterijgebruik in standby modus (op schiphol was de batterij na 3 weken vakantie, leeg terwijl we met 75% lading hem hadden geparkeerd en alles uit hadden gezet). autopilot stopte er regelmatig gewoon mee, moest dan uitstappen, auto op slot doen, en weer instappen, en dan deed alles het soms weer, erg irritant als je op de snelweg bent, Alles meerdere keren gemeld, en vaak naar Tesla servicepunten geweest, nooit opgelost. Supercharger netwerk werkt wel heel goed. En de interactie met de thuis wallcharger en de auto was ook heel prettig. dat mis ik nu wel, maar verder is de G9 echt een betere auto.
Thanks! Mooi vergelijk de alternatieven opties, ik had er 2 daarvan niet eens overwogen, ga dat nog even checken. Balen van je Model S, ik gelukkig nooit problemen gehad met M3. Keuze is uitdagend maar denk dat performance mij net te duur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadnr9
Peter Peer schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:02:
[...]
  1. Vering van de LR is uitstekend en de velgen van de LR wennen ;)
  2. Het geluid is beter en we hebben massage voor de massagestand aangevraagd, omdat het systeem kramp krijgt. Zo vaak gebruiken we dat ;)
  3. Wij hebben meerdere modellen geprobeerd (Ford Mustung, Skoda Enyaq, Tesla Model Y, etc.) maar de ruimte en afwerking voor deze prijs is perfect. De MY hebben we afgeschoten door het wegbezuinigen van de USSensoren. In Italië gezien dat iemand uit moest stappen om te helpen bij het parkeren. Dat was een echte dealbreaker.
Dat lijkt mij ook echt een dealbreaker. Mijn huidige auto wel veel plezier van gehad, maar mis toch beetje luxe. Fijn dat vering uitstekend bevalt en premium pack ook haha. Massagestoelen lijkt mij ook heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
aadnr9 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:38:
[...]

Dank! Prijsverschil tussen performance en LR is net even te groot voor het mooie. Geen Tesla netwerk is zeker een nadeel, ben daar nu wel aan gewend. Hoe vind je het plannen met laadstops op de navigatie van xpeng?
Laadstops bij lange ritten zou ik gewoon via ABRP plannen en dan intikken op navigatie. Ik plan ook altijd m'n aanbieder ivm de kosten. Dat kan niet zo makkelijk naar ik meen in de Xpeng navigatie. Maar laatste keer dat ik op vakantie ging met de auto was software versie 0.

De navigatie is functioneel maar schijnt een verouderde kaart te gebruiken. Oké bij mij in de buurt maar eigenlijk mis je Google maps/waze dus wel. Jammer dat de auto geen android auto ondersteunt.

[ Voor 14% gewijzigd door Grotbewoner op 24-01-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Grotbewoner schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:16:
[...]

Laadstops bij lange ritten zou ik gewoon via ABRP plannen en dan intikken op navigatie. Ik plan ook altijd m'n aanbieder ivm de kosten. Dat kan niet zo makkelijk naar ik meen in de Xpeng navigatie. Maar laatste keer dat ik op vakantie ging met de auto was software versie 0.

De navigatie is functioneel maar schijnt een verouderde kaart te gebruiken. Oké bij mij in de buurt maar eigenlijk mis je Google maps/waze dus wel. Jammer dat de auto geen android auto ondersteunt.
Ik heb in de debug modus Flitsmeister en ABRP geinstalleerd op de XPENG en kan dus via die apps navigeren. Workaround, maar wellicht biedt het je opties.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB76
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-10-2024
Mirabis schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:47:
[...]

Ik heb in de debug modus Flitsmeister en ABRP geinstalleerd op de XPENG en kan dus via die apps navigeren. Workaround, maar wellicht biedt het je opties.
Is ABRP dan ook met de G9 verbonden en kent hij actuele range en verbuik zodat hij dynamisch kan plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
MGB76 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:58:
[...]

Is ABRP dan ook met de G9 verbonden en kent hij actuele range en verbuik zodat hij dynamisch kan plannen?
Kan AFAIK niet verbonden worden, heeft wel de standaard G9 gegevens om een route te plannen specifiek voor jouw uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
MGB76 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:58:
[...]

Er moet qua software het een en ander verbeterd worden.

Waaronder ook laadstops efficiënt inplannen bij enkel snelladers van 300+ kw. Dat ontbreekt nu net als de verouderde map data.

Koop de auto met de toekomst in zicht dat ze dit gaan verbeteren. Dan is het een perfecte auto.

CarPlay en Android auto worden dan minder relevant als de software alles heeft wat je nodig hebt tijdens een rit/reis.

Ik kijk erg uit naar xmart os 5.0 waarbij wij de Chinese features krijgen.

Xpilot in de file is heerlijk en betrouwbaar voor mij. Als alles weer doorrijdt dan houdt ik m’n handen wel aan het stuur voor onverwachte acties zoals remmen in flauwe bochten of te dicht langs vrachtauto’s rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Ik heb begrepen dat er inderdaad een navigatie update komt, ik dacht februari. Met betere laadstop filtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56
is er ergens een pagina met release notes en aankondigingen van aanstaande versies voor xmart OS? Google op xmart os 5.0 levert geen enkele hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
n00bCoder schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:59:
is er ergens een pagina met release notes en aankondigingen van aanstaande versies voor xmart OS? Google op xmart os 5.0 levert geen enkele hit.
YouTube: XPENG Tech Day 2023 English Replay

geen echte release notes maar wel een idee wat er te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcchan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-08 17:03
Hoi allemaal,

Alvast dank!
1) als performance een must is dan is de G9 Perf de keuze. De luchtvering van de G9 vond ik niet optimaal. , maar je krijgt wel mooiere 21inch velgen. Ik vond persoonlijk het verschil niet 10K waard.

2) in kort, Ja!

3) Ook naar de Zeekr 001 en Nio EL7 gekeken en gereden. Qua rij comfort en luxe zeker met de G9 te vergelijken. Zeekr viel bij mij af puur vanwege lage instap (getting old!), Nio viel af vanwege kosten/functionalteit. Batterij is een standard 'subscription constructie', afkopen maakt de Nio te duur.

De MY is qua luxe vele malen minder ook vond ik het zitvlak van de voorstoelen te kort, en achterbank de usual EV lage zit issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzone
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:17
G9 staat bovenaan het lijstje, performance vind ik de meerprijs niet waard dus het wordt de Standard of Long Range. Maar xpeng kom op....die 19 inch velgen...ik las al over het wrappen of plastidippen van de kappen. Heeft iemand nog andere oplossingen en daar fotos van? Bijv wegwerken van de bevestigingen van de kappen als je ze eraf laat (doppen oid) of 3d printen van afdekking.
Tja en verder moet xpeng echt de cruise control activeren bij het koppelen van een fietsendrager of aanhanger... Ik ben benieuwd of xpeng nu ook snel functionaliteiten gaat verbeteren, ik hou het forum in de gaten maar lees nog weinig/geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Stefzone schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:02:
G9 staat bovenaan het lijstje, performance vind ik de meerprijs niet waard dus het wordt de Standard of Long Range. Maar xpeng kom op....die 19 inch velgen...ik las al over het wrappen of plastidippen van de kappen. Heeft iemand nog andere oplossingen en daar fotos van? Bijv wegwerken van de bevestigingen van de kappen als je ze eraf laat (doppen oid) of 3d printen van afdekking.
Tja en verder moet xpeng echt de cruise control activeren bij het koppelen van een fietsendrager of aanhanger... Ik ben benieuwd of xpeng nu ook snel functionaliteiten gaat verbeteren, ik hou het forum in de gaten maar lees nog weinig/geen updates.
Ik zou geen nieuwe features verwachten als ik een globale versie zou uitbrengen later dit jaar.

Dus verwacht geen grote updates tot ze hun globale infotainment os af hebben en vanaf dat moment wel frequent updates uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Stefzone schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:02:
De 21" velgen kunnen volgens mij ook gewoon op de niet performance versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEAQ1HnRwfGIgflsLaT_UbelFHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1jpd2VPUDRfupQdIVoiZAJU7.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand wat dit doet?
De camera wordt gestart en je ziet een horizontale lijn van boven naar beneden gaan.

Maat geen flauw idee wat je er mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
peak schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:21:
[Afbeelding]

De camera wordt gestart en je ziet een horizontale lijn van boven naar beneden gaan.

Barcode / QR code scanner.
Geen idee waarvoor precies, misschien om sleutel te delen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
ook geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

jesse! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:03:
[...]

Klopt, die zijn gewoon te bestellen bij Xpeng. €3595,- incl. set winterbanden.
reuzekind schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:14:
[...]

€3595,- heb ik net inderdaad via e-mail doorgekregen. Waarmee het verschil tussen de LR en de Performance nog maar €6400,- is als je toch graag deze velgen wilt hebben.

Ik ga nog even goed rekenen hier welke het wordt, en dan de koop doorhakken.

[Afbeelding]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzone
jesse! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:03:
[...]

Klopt, maar voor een extreme prijs, die 19 inch qua maat kan best. Op zich zijn de standaard velgen zonder het plastic prima, maar dan zitten die bevestigingspunten in het zicht, vandaar dat ik benieuwd ben naar anderen die er iets mee gedaan hebben. Alternatief is gewoon een set andere alu 19 velgen zelf ergens aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzone
peak schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:42:
[...]

Ik zou geen nieuwe features verwachten als ik een globale versie zou uitbrengen later dit jaar.

Dus verwacht geen grote updates tot ze hun globale infotainment os af hebben en vanaf dat moment wel frequent updates uitbrengen.
Ok, dus er komt een compleet nieuw OS in de huidige g9? Enig idee wanneer ongeveer, mijne zal pas gaan rijden vanaf aug-sep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Stefzone schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:28:
[...]

Ok, dus er komt een compleet nieuw OS in de huidige g9? Enig idee wanneer ongeveer, mijne zal pas gaan rijden vanaf aug-sep.
Oktober wordt er geroepen voor het xmart 5.

Overigens al van meerdere partijen binnen xpeng europa gehoord dat er wel gewoon nog een update komt voor diverse bugs in Q1 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Stefzone schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:26:
[...]

Klopt, maar voor een extreme prijs, die 19 inch qua maat kan best. Op zich zijn de standaard velgen zonder het plastic prima, maar dan zitten die bevestigingspunten in het zicht, vandaar dat ik benieuwd ben naar anderen die er iets mee gedaan hebben. Alternatief is gewoon een set andere alu 19 velgen zelf ergens aanschaffen.
437,50 per stuk. Vind ik niet een "extreme prijs"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 13:17
jesse! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:18:
[...]

437,50 per stuk. Vind ik niet een "extreme prijs"
Maak daar maar €898,74 per stuk van. Dan wordt het toch wat anders |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Mouse5312 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:27:
[...]

Maak daar maar €898,74 per stuk van. Dan wordt het toch wat anders |:(
Inclusief banden wel ja.
Ik heb net geen 4k betaald voor 21" velgen + winterbanden voor onder mij performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-01 19:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pointwood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Hierboven drie links naar reviews van Kris Riva die heel goed het algehele kwaliteitsniveau van de Xpeng G9 laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Hier een recente NL'se review, die is wat kritischer.

YouTube: De imponerende xPeng G9 geeft je stress | Long Range & Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Laatst online: 09-09 13:17
jesse! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:29:
[...]

Inclusief banden wel ja.
Ik heb net geen 4k betaald voor 21" velgen + winterbanden voor onder mij performance.
Vind ik toch een hoop geld voor "standaard" velgen van een fabrikant...
Voor mij een reden om geen extra set velgen te bestellen en met all-season banden te rijden.

En de kosten die XPeng Rotterdam vroeg voor all-season banden was ook belachelijk.
Ik heb nu nog geen €800,- betaald voor Pirelli all-season banden en als ik dat via de garage liet doen was ik daar €1500,- voor kwijt en kreeg ik ook niets terug voor de zomer banden die er onder lagen. Daar konden ze niets meer mee, want er was al op gereden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Vraagje aan de leaserijders:

Via welke lease maatschappij hebben jullie de G9?
Ik sta echt versteld van de prijzen die ze vragen, wel met het excuus dat ze geen zicht hebben op de restwaarde.
Ik kan elke BMW of andere Duitser samenstellen voor hetzelfde aankoop bedrag en makkelijk onder het voor mij gestelde lease bedrag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Mothergoose schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:37:

Ik sta echt versteld van de prijzen die ze vragen, wel met het excuus dat ze geen zicht hebben op de restwaarde.
Ik kan elke BMW of andere Duitser samenstellen voor hetzelfde aankoop bedrag en makkelijk onder het voor mij gestelde lease bedrag blijven.
Ik heb vandaag de order ingeschoten voor de G9 Performance bij Xpeng lease zelf, onder water is ALD Lease.
Heb nog wel wat kunnen onderhandelen over de prijs maar goedkoop is het zeker niet. Een vergelijkbaar geprijsde BMWQ IX3 was voordeliger in de lease

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
“ Een vergelijkbaar geprijsde BMWQ IX3 was voordeliger in de lease”

Precies dat.
Baal dat een veel kalere BMW wel in mijn lease budget past en de G9 niet, maar ja het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluuter
  • Laatst online: 20-10-2024
Tijntje schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Ik heb vandaag de order ingeschoten voor de G9 Performance bij Xpeng lease zelf, onder water is ALD Lease.
Heb nog wel wat kunnen onderhandelen over de prijs maar goedkoop is het zeker niet. Een vergelijkbaar geprijsde BMWQ IX3 was voordeliger in de lease
Bedoel je dan onderhandelen over de leaseprijs an sich of opties etc.?

Overigens de offerten die ik heb opgevraagd bij o.a. Xpeng maar ook andere Chinese merken als Zeekr en Nio zijn ongeveer 150-180 euro per maand goedkoper dan de voorkeurs leasepartijen van mijn werkgever. Voorwaarden zijn gelijk (25k, 60mnd, €150,- CASCO eigen risico, geen winterbanden, vervangend vervoer >24uur, geen brandstof voorschot etc.). Zit dat verschil dan puur in de restwaarde die zo'n partij berekend? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Xpeng lease (waar ALD achter zit) nergens anders goedkoper gevonden (zakelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Kluuter schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:58:
[...]

Bedoel je dan onderhandelen over de leaseprijs an sich of opties etc.?

[...]

Overigens de offerten die ik heb opgevraagd bij o.a. Xpeng maar ook andere Chinese merken als Zeekr en Nio zijn ongeveer 150-180 euro per maand goedkoper dan de voorkeurs leasepartijen van mijn werkgever. Voorwaarden zijn gelijk (25k, 60mnd, €150,- CASCO eigen risico, geen winterbanden, vervangend vervoer >24uur, geen brandstof voorschot etc.). Zit dat verschil dan puur in de restwaarde die zo'n partij berekend? 8)7
De lease prijs heb ik over onderhandeld.
Heb uiteindelijk een G9 performance met winterbanden en full option.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barron
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-08-2024
Vraag over verzekeren van de G9 Performance.

Zijn er maatschappijen die de G9 accepteren zonder dat je een alarmsysteem hoeft te laten inbouwen? Mijn verzekering vereist klasse III met hellingshoek detectie. Dat zit er toch allemaal wel op?? Of niet??

En weet iemand of Xpeng zelf het af fabriek alarmsysteem gaat laten certificeren? Dan is het probleem toch ook voor iedereen opgelost?.

Ik zie in het forum dat het eind vorig jaar ook uitzoeken was dus ben even benieuwd naar huidige status. Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
barron schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:45:

Zijn er maatschappijen die de G9 accepteren zonder dat je een alarmsysteem hoeft te laten inbouwen? Mijn verzekering vereist klasse III met hellingshoek detectie. Dat zit er toch allemaal wel op?? Of niet??

En weet iemand of Xpeng zelf het af fabriek alarmsysteem gaat laten certificeren? Dan is het probleem toch ook voor iedereen opgelost?.

Ik zie in het forum dat het eind vorig jaar ook uitzoeken was dus ben even benieuwd naar huidige status. Bedankt!!
Alarmsysteem gaat vast niet gecertificeerd worden. Kies een verzekeraar waarbij geen alarmsysteem nodig is, die zijn er genoeg, zelfs met de waarde van een performance + alle opties. Zoek even in dit topic.

Univé bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!

Zit e.e.a. op, maar erg onduidelijk want weinig documentatie en de medewerkers weten het ook niet allemaal even goed.

Maar het alarm heeft sowieso geen SCM certificaat en dus is het niet geldig voor je verzekering.
Er zijn veel verzekeraars al voorbij gekomen waar geen alarm vereiste voor nodig is voor deze auto.
Denk meer niet dan wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

In sommige situaties en bij sommige verzekeringen is het laten inbouwen van een lojack voldoende. Dat is betaalbaarder en heeft zelfs bij diefstal een veel grotere vindkans. Je zou dat kunnen navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

N1traat schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:34:
[...]

In sommige situaties en bij sommige verzekeringen is het laten inbouwen van een lojack voldoende. Dat is betaalbaarder en heeft zelfs bij diefstal een veel grotere vindkans. Je zou dat kunnen navragen.
In mijn Xpeng lease zit dat er inderdaad bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
peak schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:21:
[Afbeelding]

Volgens mij is dit straks om in de occasionmarkt je auto aan je Xpeng account te koppelen.
Nu moet de dealer dat altijd nog doen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdvorst
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-07 09:20
Vraag voor bezitters van honden: hoe werkt de eventuele dog-modus? De medewerker vertelde dat er niet een specifieke dog modus op zit maar dat je wel de airco voor een uur met de app kunt laten werken. Klopt dat en is dat ook een beetje OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
@avdvorst dat is de T-park functie in de app, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 21:37
avdvorst schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:37:
Vraag voor bezitters van honden: hoe werkt de eventuele dog-modus? De medewerker vertelde dat er niet een specifieke dog modus op zit maar dat je wel de airco voor een uur met de app kunt laten werken. Klopt dat en is dat ook een beetje OK?
Het klopt wel. Maar ook ik heb 'm nog niet gebruikt omdat het nog niet echt heel warm is geweest :-)

Maar ik denk niet dat ik het voor lange tijd zal gebruiken. Max om even bij de supermarkt in en uit te rennen. Sowieso zit onze hond in een bench in de achterbak dus ik moet dan ook even goed testen of het in de achterbak ook wel koel wordt/blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• limburg
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
avdvorst schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:37:
Bij de Dog Modus van Tesla blijft de airco/verwarming op ingestelde waarde doordraaien, niet tijd beperkt.Maar het grote verschil is dat het Scherm aan blijft staan met een grote afbeelding van een hond en tekst die duideelijk maakt dat er een hond in de auto zit en de verwarmig/airco aan staat, dat de hond dus in goede omstandigheden verkeert.
Dit is gedaan zodat personen van buiten de auto die de hond zien zitten, zich geen zorgen hoeven maken en dus geen hulpdiensten gaan alarmeren.

Dus, een echte Dog-Modus makes sense!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdvorst
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-07 09:20
limburg schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:33:
[...]

Bij de Dog Modus van Tesla blijft de airco/verwarming op ingestelde waarde doordraaien, niet tijd beperkt.Maar het grote verschil is dat het Scherm aan blijft staan met een grote afbeelding van een hond en tekst die duideelijk maakt dat er een hond in de auto zit en de verwarmig/airco aan staat, dat de hond dus in goede omstandigheden verkeert.
Dit is gedaan zodat personen van buiten de auto die de hond zien zitten, zich geen zorgen hoeven maken en dus geen hulpdiensten gaan alarmeren.

Dus, een echte Dog-Modus makes sense!
Ja daarom ook de vraag, ik heb nu een Model 3 en die honden modus werkt goed en gebruiken we ook vaak. Niet alleen voor de temp maar ook dat zichtbaar is dat je geen ruit in hoeft te tikken om ze te redden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peak
Persoonlijk vind ik dat veel reviewers elkaar napraten. Met name over de vele Ping Pong geluiden.

Als de reviewer de tijd had genomen om de instellingen te leren begrijpen dan kan je dit reduceren tot nagenoeg 0.

En ja veel waarschuwingen zijn vanuit wetgeving opgelegd.

Eerste tip is afblijven van emergency lane keeping. Mijn dealer zette deze op off maar is dus gevaarlijk deze uit te zetten. Laat deze op akoestisch waarschuwen en corrigeren.

Zet de optie eronder “gevoeligheid rijstrook ondersteuning” op laag. Laag betekent dat hij pas gaat waarschuwen als je op de witte strepen rijdt. Hoog betekent dat hij al eerder gaat piepen ( 50cm voordat jr op de strook rijdt)

Verder de tips die al eerder gegeven zijn.
Status monitor uitschakelen door op passenger airbag te klikken boven in.

En snelheid waarschuwing uitschakelen via de snelkoppeling door van boven naar beneden te schuiven.

Ik heb dan geen last meer van overmatige waarschuwingen. Ook in xpilot lcc mode niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jesse!
peak schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:51:
Persoonlijk vind ik dat veel reviewers elkaar napraten. Met name over de vele Ping Pong geluiden.

Als de reviewer de tijd had genomen om de instellingen te leren begrijpen dan kan je dit reduceren tot nagenoeg 0.

En ja veel waarschuwingen zijn vanuit wetgeving opgelegd.

Eerste tip is afblijven van emergency lane keeping. Mijn dealer zette deze op off maar is dus gevaarlijk deze uit te zetten. Laat deze op akoestisch waarschuwen en corrigeren.

Zet de optie eronder “gevoeligheid rijstrook ondersteuning” op laag. Laag betekent dat hij pas gaat waarschuwen als je op de witte strepen rijdt. Hoog betekent dat hij al eerder gaat piepen ( 50cm voordat jr op de strook rijdt)

Verder de tips die al eerder gegeven zijn.
Status monitor uitschakelen door op passenger airbag te klikken boven in.

En snelheid waarschuwing uitschakelen via de snelkoppeling door van boven naar beneden te schuiven.

Ik heb dan geen last meer van overmatige waarschuwingen. Ook in xpilot lcc mode niet.
> Als de reviewer de tijd had genomen om de instellingen te leren begrijpen dan kan je dit reduceren tot nagenoeg 0.
Nagenoeg 0 is wel erg optimistisch. De meeste geluidjes zijn namelijk niet uit te zetten.

> En ja veel waarschuwingen zijn vanuit wetgeving opgelegd.
Over napraten gesproken ("Persoonlijk vind ik dat veel reviewers elkaar napraten")
Ik heb nog niemand deze wetgeving zien delen. Ik heb zelf e.e.a. opgezocht en kan nergens een wetgeving vinden voor de piepjes die niet uit te zetten zijn.
Grappig, want over de piepjes waar ik wel regelgeving over kon vinden staat expliciet beschreven in diezelfde regelgeving dat het altijd door de gebruiker uit te zetten moet zijn.

> Eerste tip is afblijven van emergency lane keeping.
Mijn tip is om deze elke rit direct op "off" te zetten, dit is één van de 3 dingen die veel XPENG bestuurders doen en aanraden om te doen om van de piepjes af te komen welke uit te zetten zijn.

> maar is dus gevaarlijk deze uit te zetten
Wat is er gevaarlijk aan? Het wordt gevaarlijk als je zelf niet oplet tijdens het rijden. Maar dan ligt het gevaar bij jezelf als bestuurder, niet bij het uitschakelen van een emergency functie.

> Laat deze op akoestisch waarschuwen en corrigeren.
Bij mij gaat hij vrij vaak piepen en aan het stuur trekken (het corrigeren). Veel wegen zijn ingedeeld op dat je juist over de streep moet rijden bij tegenliggers. Ook in bochten gaat hij nog vaak af bij mij.

> Ik heb dan geen last meer van overmatige waarschuwingen. Ook in xpilot lcc mode niet.
Als ik met xpilot (vooral lcc) rij dan bij elke stuur beweging die ik zelf maak hoor ik een piepje dat XPILOT gepauzeerd is, en als ik het stuur los laat dan weer een piepje / deuntje dat hij weer aan staat.
Als je dus een auto wilt inhalen terwijl je LCC aan hebt hoor je dus 4x een deuntje.
Eerste bij verlaten van rijstrook
Tweede bij aankomen op rijstrook dat je gebruikt om in te halen
Derde bij verlaten van je inhaal rijstrook
Vierde weer bij aankomst op je originele rijstrook.

Tsja, dan kan je XPILOT lane change assist gebruiken, vaak werkt deze niet of te langzaam. En ook dan hoor je een geluidje. Wel twee keer dan ipv vier keer, maar ook niet uit te zetten. Je hoort dan namelijk een "vrolijk" deuntje dat de baanwissel gelukt is.

Dit zijn mijn punten, en voor een ieder is dit natuurlijk weer anders, maar grotendeels door deze piepjes gebruik ik XPILOT niet, helaas.

Maar als jij echt (vrijwel) alle bovenstaande piepjes uit kan zetten ("reduceren tot nagenoeg 0") dan ben ik oprecht heel benieuwd hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Weet iemand intussen hoe ik de 'spoorweeg overgangen' en 'schoooolzoones' uit kan zetten? Ik hoef niet iedere dag daaraan herinnerd te worden.

Daarnaast klopt bij mij de snelheidsindicatie niet. Hij blijft continue aangeven dat ik maar 60 mag op een 80-kilometer-weg.

Geert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
kosternet schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:35:
Weet iemand intussen hoe ik de 'spoorweeg overgangen' en 'schoooolzoones' uit kan zetten? Ik hoef niet iedere dag daaraan herinnerd te worden.

Daarnaast klopt bij mij de snelheidsindicatie niet. Hij blijft continue aangeven dat ik maar 60 mag op een 80-kilometer-weg.

Geert
Ik weet niet precies hoe, maar ik weet dat het uit te zetten is.
Probeerde het laatst nog te vinden maar kon het echt niet vinden gek genoeg.
Volgens mij was het ergens bij een instellingen scherm, dan een los knopje met "Instellingen" oid nog en daarin kon je dan het volume aanpassen (en naar 0 zetten) of het gewoon uit zetten.

Kan zijn dat het onderdeel was van navigatie. En kan bij geluid, navigatie of andere instellingen staan.

Niet echt hulpvol 8)7 maar ik heb die geluiden ooit uit gezet, dus het moet mogelijk zijn.
Kan zijn dat dat nog in vorige versie was en dat ze het er nu uitgehaald hebben, maar die kans is niet heel groot denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
jesse! schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Ik weet niet precies hoe, maar ik weet dat het uit te zetten is.
Probeerde het laatst nog te vinden maar kon het echt niet vinden gek genoeg.
Volgens mij was het ergens bij een instellingen scherm, dan een los knopje met "Instellingen" oid nog en daarin kon je dan het volume aanpassen (en naar 0 zetten) of het gewoon uit zetten.

Kan zijn dat het onderdeel was van navigatie. En kan bij geluid, navigatie of andere instellingen staan.

Niet echt hulpvol 8)7 maar ik heb die geluiden ooit uit gezet, dus het moet mogelijk zijn.
Kan zijn dat dat nog in vorige versie was en dat ze het er nu uitgehaald hebben, maar die kans is niet heel groot denk ik
Zal er straks nog eens induiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 21:37
jesse! schreef op maandag 5 februari 2024 @ 00:12:
[...]

> Als de reviewer de tijd had genomen om de instellingen te leren begrijpen dan kan je dit reduceren tot nagenoeg 0.
Nagenoeg 0 is wel erg optimistisch. De meeste geluidjes zijn namelijk niet uit te zetten.

> En ja veel waarschuwingen zijn vanuit wetgeving opgelegd.
Over napraten gesproken ("Persoonlijk vind ik dat veel reviewers elkaar napraten")
Ik heb nog niemand deze wetgeving zien delen. Ik heb zelf e.e.a. opgezocht en kan nergens een wetgeving vinden voor de piepjes die niet uit te zetten zijn.
Grappig, want over de piepjes waar ik wel regelgeving over kon vinden staat expliciet beschreven in diezelfde regelgeving dat het altijd door de gebruiker uit te zetten moet zijn.
Wat ik bij de wetgeving die ik heb gelezen niet zag was dat er eisen worden gesteld aan het volume noch de aard van de "piep". Dus je zou de wetgeving misschien zo kunnen interpreteren dat een lichte "klik" voldoende is. Ik denk dat dat vele malen minder hinderlijk is dan de geluidjes die Xpeng nu heeft gekozen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11-2024

Arval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Het is jammer dat je voor elke rit het menu in moet gaan, maar als je van lane assist aangeeft corrigeren zonder geluid en snelheidswaarschuwing alleen display, dan zijn de geluidjes weg.
Persoonlijk vind ik dan het geluid na automatische lane change niet storend.

Gekker is dat bij de P7 de optie om je buiten- welkomstgeluid uit te zetten is verdwenen. Rare bug die wellicht ooit wordt hersteld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gompy
  • Laatst online: 23-07 11:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Dat klinkt als heel goed nieuws, die van mij komt als het goed is eind maart :)
Het zijn behoorlijk grote woorden en claims die ze doen.
Op basis van de waardevolle feedback van Europese klanten en journalisten heeft het interne ADAS-team van XPENG een software-update ontwikkeld die de werking van ADAS (Advanced Driver Assistance Systems, rijhulpsystemen) en de algehele rijervaring van de XPENG P7 en G9 aanzienlijk zal verbeteren. Deze verbeteringen maken deel uit van een OTA(over-the-air)-update die in maart 2024 voor alle Europese XPENG-eigenaren zal worden uitgebracht. Zoals altijd zijn de OTA-updates van XPENG gratis en zorgeloos - eigenaren hoeven hiervoor niet naar de werkplaats te gaan. Eerder dit jaar bood XPENG enkele Deense journalisten die hun zorgen hadden geuit, de mogelijkheid om deze software te testen en feedback te geven om de software-update verder te verbeteren. Hun eerste feedback is positief, zoals je kunt lezen in dit artikel van het Deense 'Motormagasinet' (achter een paywall): https://www.motormagasine...mmorer_flojet_til_danmark

Belangrijkste punten uit het artikel.
  • "Sinds begin december 2023 is een team van vijf tot zes mensen van XPENG's ADAS-team onder leiding van Dr. Jun Ma (Senior Director) in Denemarken om uitgebreid te testen met de nieuwe software onder Europese (verkeers)omstandigheden. Ma is verbonden aan het Autonomous Driving Center, met meer dan 1000 R&D-medewerkers in China en 50 in Silicon Valley (VS) en München (Duitsland).”
  • "Hij en zijn team hebben een handvol testauto's gehad en hebben veel over de Deense wegen gereden met de Deense medewerkers van XPENG."
  • "De waarschuwingsgeluiden zijn enorm verminderd. Met andere woorden: je komt niet meer in een kakofonie terecht als je de snelheidslimiet overschrijdt of als de assistentiesystemen zijn uitgeschakeld. Ook heeft de auto geen moeite meer om de strepen te volgen en blijft hij mooi in het midden van de rijbaan."
  • "Hij wijkt niet meer uit naar de zijkant van de rijbaan, waardoor de bestuurder moest corrigeren en het assistentiesysteem werd uitgeschakeld."
  • "Langs een stuk weg waar langs de kant geparkeerde auto's stonden, remde de auto één keer af. Jun Ma vond dat nog steeds niet acceptabel en laat weten dat te zullen oplossen.”
  • "Jun Ma laat weten dat XPENG dicht is bij het sluiten van een deal met een wereldwijde kaartenleverancier voor Europese wegen, waarbij kaartgegevens bijvoorbeeld snelheidslimieten aangeven, waaraan de auto zich vervolgens aanpast."
  • "Jun Ma stelt dat de software-update in maart in Europa zal worden geïmplementeerd. Het zal over-the-air gebeuren, dus de auto's hoeven geen werkplaats te bezoeken."
Alle details over de verbeteringen worden bekendgemaakt als de software-update in maart wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
nou een en ander is dus al getest door reviewers in Denemarken, de link zat er ook bij. En dat was al heel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Lisa schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:47:
nou een en ander is dus al getest door reviewers in Denemarken, de link zat er ook bij. En dat was al heel positief.
Heb jij het volledige artikel geIezen/gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
Al nieuws van hedin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Tijntje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:23:
[...]

Heb jij het volledige artikel geIezen/gezien?
Is gedeeld in de whatsapp groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik word ook wel blij van deze manier van communiceren. Test door journalisten en dan de citaten voor de niet-Denen. Vrij duidelijke benoemen van de problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Hierbij de volledige tekst van het artikel:

Chinese Xpeng has big ambitions in the European market – especially in Denmark, which the brand believes is mature enough to embrace luxurious electric cars. Already in April 2022, the manufacturer opened a showroom at the expensive end of Vesterbrogade in Copenhagen.

However, Xpeng has had an unfortunate start. First, the cars couldn't be delivered due to the global supply crisis, and now, with the manufacturer having two cars on the shelves, new problems have arisen. The car's driving assistants have been strongly criticized for being both unhelpful and sometimes downright dangerous. The Danish car owner organization FDM wrote in its review of the G9 car in November 2023 with the headline "Luxury SUV with dangerous assistants":

"(…) on a cross-country trip, we experienced a handful of times when the car phantom-braked because it thought a truck in the inner lane was right in front of us. We have also experienced the car braking for parallel-parked cars in marked parking spaces in the city. Such a strong braking from 60 to 15 km/h not only surprises the driver but also creates dangerous situations in traffic."

It further states: "There is also a steering assist that should center the car in the lane. But as soon as the car approaches the lane markers, it pulls strongly on the steering wheel. There are also frequent warnings to keep your hands on the wheel, even though you have your hands on the wheel and are steering lightly through the curves. The assistant systems are so poor that we cannot recommend them in their current version."

Danish office pushed on

Motor magazine also had the mentioned car for testing. And here, we experienced similar problems and also noted that the car had difficulty recognizing signs. The editorial staff brought this to Xpeng's attention.

The criticism was taken very seriously at the Danish office, which contacted the headquarters and persuaded Xpeng's Chinese engineering team to come to Denmark to address the issues.

"We emphasized to the headquarters that the problems with the assistant systems needed to be solved and pushed for it to happen quickly. And I am very satisfied that it was taken seriously. A few days after our contact, a team of Chinese people was flown here from China and Munich," says Joachim Vishart Hummel-Gryholm, who is the marketing manager at Xpeng Denmark.

Since early December, a team of five to six people led by Jun Ma, who holds the title of Senior Director, has been in the country and has been programming extensively on the driving computer installed in Xpeng's models. He is associated with the Autonomous Driving Center department, which has over 1000 programmers in China, 50 in Silicon Valley in the USA, and a department in Munich, Germany. Jun Ma explains:

"We developed the system from scratch ourselves, and I admit we were surprised by the significant differences between Chinese and European traffic conditions. Roads in China are typically wider, and there are no parked cars on the roadside. But that's how it is in Denmark, and we have to adapt to it," he says. He and his team have had a handful of test cars and have been driving the Danish roads extensively with Xpeng's Danish employees.

Xpeng's test cars were equipped with special software to record unintended incidents with the assistant systems.

Update for March

Motor magazine took a test drive in one of the test cars with the updated software with the Chinese chief programmer by their side. The test car was the upcoming G6, a mid-size SUV that will directly compete with the Tesla Model Y.

"Actually, the further development of driving assistants is not very high priority. We are far along in the development of self-driving technologies and had the perception that the driving assistants were in place," explains Jun Ma, who nonetheless took the criticism from Denmark seriously and sent a team of programmers there.

But how do the updated driving assistants work?

The car no longer has problems following the stripes and stays nicely in the middle of the road. It no longer veers to the side, requiring the driver to correct, after which the assistant system deactivates. Along a stretch where there were parked cars along the roadside, the car slowed down once. Jun Ma didn't approve.

"Perhaps because it was a Tesla parked there," he said with a smile and noted the incident down. He continues:

"Assistant systems can never be completely perfect. A sign can be hidden behind a tree, snow, or leaves can make it difficult to locate lane markings. This is why they are assistants. I have also experienced on Danish highways that there can be exits indicating a lower speed, which the car picks up and therefore slows down. That issue we cannot immediately solve," he says.

Jun Ma, however, informs that Xpeng is close to closing a deal with a global map provider for European roads, where map data indicates, for example, speed limits, which the car then adjusts to.

Jun Ma states that the update will be implemented in Europe by March. It will be done over the air, so the cars will not need to visit a workshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
De volgende tekst is later nog toegevoegd aan het stuk:

“De waarschuwingsgeluiden zijn enorm verminderd. Met andere woorden: je komt niet meer in een ‘geluidsinferno’ terecht als je de snelheidslimiet overschrijdt of als de assistentiesystemen zijn uitgeschakeld. Ook heeft de auto geen moeite meer om de strepen te volgen. en blijft mooi in het midden van de rijbaan.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Ik hoop dat ze in de up-date ook een wasstraat modus meegenomen hebben want in de wasstraat is het net of er een fanfare in de auto zit. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Is er ook al iemand die weet hoe de originele accessoires (nek en hoofdkussen) te bestellen zijn.
Ik kan hier nergens iets over terugvinden terwijl ik weet dat die accessoires er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Pointwood schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:56:
Ik hoop dat ze in de up-date ook een wasstraat modus meegenomen hebben want in de wasstraat is het net of er een fanfare in de auto zit. >:)
Nog niet in de volgende update, maar ze zijn het wel van plan. Geen roadmap nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Top, hoop zo snel als mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Als ze in deze relatief korte periode de xpilot issues kunnen fixen, dan verwacht ik wel dat ze de rest ook snel kunnen fixen.

Al hebben we de update nog niet, dus misschien is er veel te weinig verbeterd aan xpilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Laten we hopen dat het echt een goede up-date is.
Alleen verbaast het mij dat ze Denemarken zo’n heel belangrijk land vinden voor wat betreft de rijervaring.
Het land is 1,15 maal groter dan Nederland en hebben een inwoneraantal van 5,9 miljoen inwoners.
Dus een derde van de Nederlandse bevolking.
Ons wegennet is veel uitgebreider en voller.
Ik zou eerder Nederland gekozen hebben voor het testen van een update voor Xpilot gezien de verkeersintensiteit hier.
Ik ben afwachtend matig positief al moet ik wel zeggen dat men vanuit China de zaken wel snel oppakt en aanpakt.
Chapeau daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Pointwood schreef op zondag 11 februari 2024 @ 00:22:
Alleen verbaast het mij dat ze Denemarken zo’n heel belangrijk land vinden voor wat betreft de rijervaring.
Het land is 1,15 maal groter dan Nederland en hebben een inwoneraantal van 5,9 miljoen inwoners.
Ik zou eerder Nederland gekozen hebben voor het testen van een update voor Xpilot gezien de verkeersintensiteit hier.
Ik ben afwachtend matig positief al moet ik wel zeggen dat men vanuit China de zaken wel snel oppakt en aanpakt.
Chapeau daarvoor.
Meer het idee dat ze daar wat pro actiever de problemen op hebben gepakt en meer druk richting China. Waardoor ze meer aandacht hebben gekregen vanuit het hoofdkantoor. Waren daar sowieso veel beter in de communicatie met de klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cjan
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18-02-2024
Pointwood schreef op zondag 11 februari 2024 @ 00:22:
Chapeau daarvoor.
Ik heb deze groep test engineers en programmeurs bij toeval ontmoet in Duitsland, in de buurt van Aschaffenburg. Daar waren ze met een man of 5/6 en 2 auto's, een G6 en een G9 bij een laadstation. Een van hen was de eindverantwoordelijke voor het programmeren van de LCC. Hij wist precies wat er mis was met Xpilot en er wordt hard aan gewerkt. Volgens hem komt er eind deze maand een update maar dat zou dus ook Maart kunnen zijn. Ze maken heel veel testkilometers door meerdere Europese landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1988
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-08 11:50
Hoe is jullie ervaring met bellen in de auto, Is het een beetje verstaanbaar aan de andere kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
stefan1988 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:03:
Hoe is jullie ervaring met bellen in de auto, Is het een beetje verstaanbaar aan de andere kant?
Ik zet de telefoon op speaker, de microfoon in de auto is niet verstaanbaar aan de andere kant.
Geluid over speaker is prima, maar mij verstaan ze bijna niet aan de andere kant. Mensen zetten mij op speaker en hoogste volume en dan nog ben ik slecht verstaanbaar.

Heb het zelf niet gehoord hoe het klinkt, maar ik heb alleen maar klachten gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
jesse! schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:25:
[...]

Ik zet de telefoon op speaker, de microfoon in de auto is niet verstaanbaar aan de andere kant.
Geluid over speaker is prima, maar mij verstaan ze bijna niet aan de andere kant. Mensen zetten mij op speaker en hoogste volume en dan nog ben ik slecht verstaanbaar.

Heb het zelf niet gehoord hoe het klinkt, maar ik heb alleen maar klachten gekregen
Idem ditto, maar is een bekend probleem. De microfoon weet haarfijn op te pakken op welke stoel je zit bij een voice commando - maar de persoon aan de andere kant kan tijdens een telefoongesprek je nauwelijks verstaan >.<. Ik begreep dat enkele het tijdelijk konden verbeteren door wat te spelen met microfoon-zones (voor de voice assistant).

Voorlopig schreeuw ik maar gewoon tegen de carkit in de hoop dat ik te verstaan ben :)

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
@Cjan
nou dat ziet er veelbelovend uit.
Zijn ze goed bezig als ze diverse landen aandoen tijdens het testen, TOP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Mirabis schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:27:
[...]

Idem ditto, maar is een bekend probleem. De microfoon weet haarfijn op te pakken op welke stoel je zit bij een voice commando - maar de persoon aan de andere kant kan tijdens een telefoongesprek je nauwelijks verstaan >.<. Ik begreep dat enkele het tijdelijk konden verbeteren door wat te spelen met microfoon-zones (voor de voice assistant).

Voorlopig schreeuw ik maar gewoon tegen de carkit in de hoop dat ik te verstaan ben :)
Zoiets begreep ik ook van een G9 eigenaar die ik laatst sprak. Had eerst veel klachten over verstaanbaarheid bij bellen in de auto. Hij heeft toen in de settings de microfoon (zones) van de passagierstoel en de achter zitplaatsen uitgezet en alleen die van de bestuurder aan laten staan. Daarna waren de klachten bij hem over.

Disclaimer: heb zelf (nog) geen Xpeng G9, dus heb dit niet zelf ervaren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01
bebopper schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:20:
[...]

Zoiets begreep ik ook van een G9 eigenaar die ik laatst sprak. Had eerst veel klachten over verstaanbaarheid bij bellen in de auto. Hij heeft toen in de settings de microfoon (zones) van de passagierstoel en de achter zitplaatsen uitgezet en alleen die van de bestuurder aan laten staan. Daarna waren de klachten bij hem over.

Disclaimer: heb zelf (nog) geen Xpeng G9, dus heb dit niet zelf ervaren :9
Het maakt het iets beter, maar het is nog steeds echt matig. Daarnaast de settings van voice assistant zones blijven niet bewaard, waardoor je na paar dagen het weer opnieuw moet instellen. Ik sta op het punt om een aparte bluetooth carkit te kopen, want het is echt irritant en nauwelijks mee te bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Iemand ervaring met Inruil op een Xpeng G9 ?
Heb serieuze interesse maar het grootste probleem is de inruil van mijn huidige EV.

Ik lees berichten over inruil ja maar ook berichten over inruil nee... Ik heb zelf een IX3 dus niet heel slecht voor Emil Frey lijkt me aangezien ze veel BMW dealers hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door mm1987 op 13-02-2024 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pointwood
Ik heb bij Emil Frey een goede inruilprijs gekregen voor mijn Mercedes plug-in full option uit maart 2021 in tegenstelling tot Tesla waar ze mij een SCHANDALIG lage prijs boden.
Dus bij Emil Frey bied men een markt conforme prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB76
  • Laatst online: 09-10-2024
Masoud85 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:58:
[...]

Het maakt het iets beter, maar het is nog steeds echt matig. Daarnaast de settings van voice assistant zones blijven niet bewaard, waardoor je na paar dagen het weer opnieuw moet instellen. Ik sta op het punt om een aparte bluetooth carkit te kopen, want het is echt irritant en nauwelijks mee te bellen.
Geldt dit probleem alleen voor het premium audio pakket of ook voor de standaard versie?
Pagina: 1 ... 22 ... 53 Laatste