Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 20 ... 53 Laatste
Acties:

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:35
Tijntje schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:31:
Ook weer lekker dan :)
Had een paar weken geleden een proefrit ingepland met de G9 performance. Werd ik gebeld dat die was weg voor inbouwen, alarm of ik dan de Long Range wilde proberen.
Prima kan gebeuren dus doen we dat.
Na de proefit aangegeven dat ik voor het maken van mijn keuze wel eerst ook in de performance wil rijden om te bepalen of het, het geld waard is.
Geen probleem, direct nieuwe afspraak ingepland voor deze week.
Krijg ik net weer een belletje dat hij er nog niet is.
Kijk al dagen uit naar die proefrit om eindelijk mijn keuze eens te kunnen maken :p
Iets stiller tijdens rijden
Meer vermogen
Mooiere velgen (subjectief)
Rijhoogte instelbaar. Ga je hooguit de eerste week mee spelen en daarna kijk je er niet meer naar.

Is dat de extra €€€ waard?
Kan je het geld missen dan doen. Als je die €€€ voor een 2 vakanties wilt gebruiken dan dat vooral doen!

De LR heeft een betere prijs voor wat je krijg verhouding

• peak
Hans221 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:49:
Goedemiddag, nieuwe gebruiker en volg het forum Xpeng al een tijdje. zelf heb ik al bijna 5 jaar een Tesla model 3 SR. Supertevreden mee, vanaf het begin ook veel op Tweakers gezeten en de aflevering van mijn toen nieuw besteld model 3 op de voet gevolgd. Van fabriek USA tot aflevering Amsterdamse haven….😛 maar het wordt nu tijd voor m’n tweede EV.

Wat mij tot nu toe opvalt is dat er veel vragen en opmerkingen van nieuwe EV rijders naar voren komen die eigenlijk bij Tesla al gesneden koek zijn. Logisch uiteraard, mede doordat ik denk dat ze op softwarematig gebied nog steeds de standaard zetten. Maar dat doet mij wel twijfelen aan een aanschaf van een P9. zaken als routeplanner, updates, slecht werkende sleutels en Autopilot komen met regelmaat naar voren bij Xpeng. Ik wil eigenlijk graag een P9 aanschaffen aangezien mijn lengte van boven de 2 meter niet helemaal matcht met de model 3. Dus in die zin zou ik graag de overstap maken, maar zijn er op dit forum Tesla rijders die deze stap al wel hebben gemaakt en al een periode met de p9 hebben gereden? Wat zijn de ervaringen tov Tesla? Is het wennen of echt een stap terug? Ik ben heel benieuwd, de aanvraag voor een proefrit is de deur uit, dus ga het binnenkort zelf beleven.
Zat tesla rijders die geswitcht zijn. Zoek even op tesla in dit forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09 12:35
@Hans221 ik kom van een model s 75D, full options, en ben tot nu toe meer tevreden met mijn G9.
Ik rijd continue met X-pilot en tot nu toe is dat prettiger dan in "full selfdriving" model s. Ik heb nog geen ghostbrakes meegemaakt (hoewel anderen dat blijkbaar wel hebben gehad). In mijn Model S moest ik altijd op ghostbrakes alert zijn, en reed ik met autopilot toch altijd met voet bij het gaspedaal, om snel gas te kunnen geven. En dat hoor ik ook van o.a. model 3 gebruikers.

Het meest vervelend is het gedoe met de sleutel, als je meerdere bluetooth sleutels hebt. Daarom heb ik sinds anderhalve maand altijd de fysieke sleutel opzak. Helaas is dat er maar 1.

Ik veel vertrouwen en hoop in de updates, er zijn er al 2 geweest sinds de auto op de markt is. En dat waren allemaal zaken die gemeld waren en enkele die echt op korte termijn gefixed moest worden. De laatste versie voor de P7 pakt veel van de gemelde problemen met Xpilot en piepjes aan, maar door range problemen met de G9, is die voor de G9 verschoven lijkt het met een tussentijdse fix (3.4.0) om uitvallende auto's te voorkomen. De App (IOS) is ook al meerdere keren geupdate, gisteren voor het laatst.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

peak schreef op donderdag 28 december 2023 @ 04:33:
[...]

Iets stiller tijdens rijden
Meer vermogen
Mooiere velgen (subjectief)
Rijhoogte instelbaar. Ga je hooguit de eerste week mee spelen en daarna kijk je er niet meer naar.

Is dat de extra €€€ waard?
Kan je het geld missen dan doen. Als je die €€€ voor een 2 vakanties wilt gebruiken dan dat vooral doen!

De LR heeft een betere prijs voor wat je krijg verhouding
Met name die luchtvering lijkt me wel fijn, vond de long range wel een beetje rolbewegingen maken over een rotonde.
Het is natuurlijk ook een zware hoge auto.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans221
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-05-2024
[/quote]
Lisa schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:23:
@Hans221 ik kom van een model s 75D, full options, en ben tot nu toe meer tevreden met mijn G9.
Ik rijd continue met X-pilot en tot nu toe is dat prettiger dan in "full selfdriving" model s. Ik heb nog geen ghostbrakes meegemaakt (hoewel anderen dat blijkbaar wel hebben gehad). In mijn Model S moest ik altijd op ghostbrakes alert zijn, en reed ik met autopilot toch altijd met voet bij het gaspedaal, om snel gas te kunnen geven. En dat hoor ik ook van o.a. model 3 gebruikers.

Het meest vervelend is het gedoe met de sleutel, als je meerdere bluetooth sleutels hebt. Daarom heb ik sinds anderhalve maand altijd de fysieke sleutel opzak. Helaas is dat er maar 1.

Ik veel vertrouwen en hoop in de updates, er zijn er al 2 geweest sinds de auto op de markt is. En dat waren allemaal zaken die gemeld waren en enkele die echt op korte termijn gefixed moest worden. De laatste versie voor de P7 pakt veel van de gemelde problemen met Xpilot en piepjes aan, maar door range problemen met de G9, is die voor de G9 verschoven lijkt het met een tussentijdse fix (3.4.0) om uitvallende auto's te voorkomen. De App (IOS) is ook al meerdere keren geupdate, gisteren voor het laatst.
Ok thnx voor je reactie!

De Ghostbrakes met de model 3 waren en zijn nihil als ik mag spreken uit eigen ervaring. Maar ik zie zaken als hacks voorbijkomen om Netflix te installeren, dat is echt niet wat ik wil. Niet dat ik dagelijks op Netflix zit in de wagen, maar je eigen auto hacken voelt al snel alsof je teveel voor je wagen heb betaalt en je hem zelf moet gaan updaten omdat de concurrent dit ook al heeft. Een beetje het "ik wil graag alles wat Tesla ook heeft" idee. Zou standaard door Xpeng al moeten worden voorzien toch? of ben ik te verwend.. :D

Zoals je zelf ook aangeeft, de range, wat is daarmee?

Verder heb ik inmiddels 2 keer met de dealer gebeld, maar zowel Den Haag als Utrecht nemen de telefoon niet aan. Wellicht gesloten door de kerstdagen, inmiddels de proefrit aanvraag maar eens gedaan via mail, en afwachten wanneer ze mij gaan bellen. Ik ben wat sceptisch, maar sta wel open voor een ander merk, mede doordat ik eigenlijk niet de overstap naar zo'n opgeblazen model Y wil maken. Die heeft de hele wereld inmiddels en wat mij aanspreekt aan de Xpeng is dat het een heel complete en vooral ruime wagen is die meer biedt qua luxe dan de Y. Hoe staat het met de ruimte in deze wagen? voldoende beenruimte en hoogte op de bestuurdersstoel voor iemand boven de 2 meter denk je?

Dank alvast voor het meedenken O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Hans221 op 28-12-2023 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Hans221 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:44:
[...]

[...]

Ok thnx voor je reactie!

De Ghostbrakes met de model 3 waren en zijn nihil als ik mag spreken uit eigen ervaring. Maar ik zie zaken als hacks voorbijkomen om Netflix te installeren, dat is echt niet wat ik wil. Niet dat ik dagelijks op Netflix zit in de wagen, maar je eigen auto hacken voelt al snel alsof je teveel voor je wagen heb betaalt en je hem zelf moet gaan updaten omdat de concurrent dit ook al heeft. Een beetje het "ik wil graag alles wat Tesla ook heeft" idee. Zou standaard door Xpeng al moeten worden voorzien toch? of ben ik te verwend.. :D

Zoals je zelf ook aangeeft, de range, wat is daarmee?

Verder heb ik inmiddels 2 keer met de dealer gebeld, maar zowel Den Haag als Utrecht nemen de telefoon niet aan. Wellicht gesloten door de kerstdagen, inmiddels de proefrit aanvraag maar eens gedaan via mail, en afwachten wanneer ze mij gaan bellen. Ik ben wat sceptisch, maar sta wel open voor een ander merk, mede doordat ik eigenlijk niet de overstap naar zo'n opgeblazen model Y wil overstappen. Die heeft de hele wereld inmiddels en wat mij aanspreekt aan de Xpeng is dat het een heel complete en vooral ruime wagen is die meer biedt qua luxe dan de Y. Hoe staat het met de ruimte in deze wagen? voldoende beenruimte en hoogte op de bestuurdersstoel voor iemand boven de 2 meter denk je?

Dank alvast voor het meedenken O-)
De G9 is waanzinnig ruim vanbinnen, door het panorama dak is er in de hoogte ook heel veel ruimte.
Ik ben 1.85 en ik voelde me klein in de auto :) tijdens de proefrit.
Ook achterin zijn het volledige stoelen en veel hoofdruimte en beenruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Er was een range probleem, ik had 120 km over maar de auto dacht dat de batterij leeg was. Maar dat was niet echt zo. Daarom kon ik niet verder rijden.
Dat was binnen 3 weken of zo met een software fix opgelost. Sindsdien heb ik geen last meer gehad. En ook geen meldingen meer gezien op dit forum of de WhatsApp groep.

• Hans221
Ah super, dat klinkt bemoedigend!
zeker met een lengte van 2.21 meter. ;-) alhoewel elke auto die ik ook pas vaak te klein is.
Maar wellicht kan ik de stoelen nog wat laten aanpassen op mijn postuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wezzle
  • Laatst online: 31-07-2024
Tijntje schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:31:
Ook weer lekker dan :)
Had een paar weken geleden een proefrit ingepland met de G9 performance. Werd ik gebeld dat die was weg voor inbouwen, alarm of ik dan de Long Range wilde proberen.
Prima kan gebeuren dus doen we dat.
Na de proefit aangegeven dat ik voor het maken van mijn keuze wel eerst ook in de performance wil rijden om te bepalen of het, het geld waard is.
Geen probleem, direct nieuwe afspraak ingepland voor deze week.
Krijg ik net weer een belletje dat hij er nog niet is.
Kijk al dagen uit naar die proefrit om eindelijk mijn keuze eens te kunnen maken :p
Gisteren heb ik met mijn vrouw een proefrit gemaakt in de long range, echt een top auto. Bij mij was er ook twijfel tussen de LR en de Performance, zeker ook omdat ik de velgen een stuk mooier vind. Gelukkig konden we direct daarna nog een klein stukje rijden in een Performance. Meteen zodra we wegreden merkte we de stuggere vering en elk hobbeltje in de weg. Dat terwijl zowel mijn vrouw en ik in de LR nog tegen elkaar zeiden dat je een soort van over het wegdek zweefde.

Aangezien rijcomfort hoger op de lijst staat dan de 0-100 stats en het uiterlijk van de velgen, is het bij ons de LR geworden.

De verkopers gaven ook nog aan dat er voor de 21” velgen geen goedgekeurde all season banden waren en je dus wel echt een winter en zomerbanden set nodig ging hebben.

Ben benieuw hoe anderen het verschil ervaren hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
ik merk dat dit ook echt aan de banden spanning licht. Toen ik de performance kreeg was de banden spanning (zomerbanden) 2.8, toen zweefde hij over de weg.
Nu met winterbanden (via kwikfit), is de spanning 3.1 en dan voel je ondanks de luchtvering toch de weg een stuk beter. Als ik tijd heb ga ik de spanning weer wat verminderen. Dat was veel fijner rijden.

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 16:34
wezzle schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:02:
[...]

Gisteren heb ik met mijn vrouw een proefrit gemaakt in de long range, echt een top auto. Bij mij was er ook twijfel tussen de LR en de Performance, zeker ook omdat ik de velgen een stuk mooier vind. Gelukkig konden we direct daarna nog een klein stukje rijden in een Performance. Meteen zodra we wegreden merkte we de stuggere vering en elk hobbeltje in de weg. Dat terwijl zowel mijn vrouw en ik in de LR nog tegen elkaar zeiden dat je een soort van over het wegdek zweefde.

Aangezien rijcomfort hoger op de lijst staat dan de 0-100 stats en het uiterlijk van de velgen, is het bij ons de LR geworden.

De verkopers gaven ook nog aan dat er voor de 21” velgen geen goedgekeurde all season banden waren en je dus wel echt een winter en zomerbanden set nodig ging hebben.

Apart dat de Performance versie met luchtvering minder comfortabel zou rijden dan een model met standaard vering.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

[...]

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je de proefrit hebt gedaan?
Dit omdat Rotterdam mij heeft afgebeld voor de proefrit in de performance omdat die nog bij de alarm inbouw staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wezzle
Tijntje schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:17:
[...]

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je de proefrit hebt gedaan?
Dit omdat Rotterdam mij heeft afgebeld voor de proefrit in de performance omdat die nog bij de alarm inbouw staat.
In Badhoevedorp. Daar lijkt de planning genoeg ruimte te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 09:03
Bij Badhoevedorp had ik goede proefritjes kunnen doen met de LR en Performance op dezelfde dag.
Zelfde route en ik vond de LR goed rijden, erg "wolkerig" inderdaad. Maar niet zo stabiel, de luchtvering gaven mij meer comfort en vingen klinkers/drempels beter op.
Wat me opvalt in de handleiding (pagina 292), is dat Maximaal totaal gewicht van de Performance 2800kg is vs 2680kg met de andere 2 versies van de G9.
Netto maakt het niet veel uit, maar hoe ik het lees: Kan de luchtvering meer hebben?

2 vraagjes nog:
- Begrijp ik het goed dat je alleen Dolby Atmos kan krijgen via XOpera? Kan weinig informatie vinden hierover.
Had niet het gevoel dat ik net zo goed geluid kreeg met de music apps of Disney +/Youtube.
Alleen via Xpengs eigen apps merkte ik goede surround sound. Op de engelse website staat hierover:
*Note: iQIYI app shown in the video is available only in China.

- En is het een idee om oplaad compatibiliteit per merk (DC) centraal te hebben?
Ik las ergens dat de G9 niet laadt bij Supercharger v3, maar wel bij v1 of v2? Klopt dit?
Ionity zou wel goed moeten werken, maar in mijn ervaring zijn de Superchargers het best beschikbaar in West-Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
2 vraagjes nog:
- Begrijp ik het goed dat je alleen Dolby Atmos kan krijgen via XOpera? Kan weinig informatie vinden hierover.
Had niet het gevoel dat ik net zo goed geluid kreeg met de music apps of Disney +/Youtube.
Alleen via Xpengs eigen apps merkte ik goede surround sound. Op de engelse website staat hierover:
*Note: iQIYI app shown in the video is available only in China.

- En is het een idee om oplaad compatibiliteit per merk (DC) centraal te hebben?
Ik las ergens dat de G9 niet laadt bij Supercharger v3, maar wel bij v1 of v2? Klopt dit?
Ionity zou wel goed moeten werken, maar in mijn ervaring zijn de Superchargers het best beschikbaar in West-Europa.
1. helaas tot nu toe alleen via de eigen apps.
2. superchargen klopt, maar en zijn diverse aanbieders van snel laden, zoals inderdaad Ionity.
We kunnen het Xpeng forum daarvoor gebruiken om een overzicht te maken.
Ik gebruik een app als chargeprice, om te filteren op snelladers en dan krijg ik ook de prijzen te zien, en dat maakt per laadpunt enorm uit per laadpas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wezzle
[...]

Heb vandaag nog een keer beide versies kunnen proefrijden. De performance is gewoon stuk stugger geveerd waarbij de LR meer dempt maar nog blijft na deinen. Ik heb vooral een stuk woonwijk gereden waarbij ik beiden als comfortabel heb ervaren. Een recht stuk met veel hobbels is wat fijner in de LR maar als je afslaat en scheef een stoep/drempel kruist dan heeft de performance weer voordeel omdat je dan niet heen en weer geschud wordt aangezien de auto dus stugger geveerd is.

Uiteindelijk blijf ik dus twijfelen tussen de twee versies waarbij ik zeer waarschijnlijk mijn bestelling toch gaan aanpassen naar de performance. Dit omdat de velgen toch een stuk mooier zijn, de 4 wiel aandrijving wel echt een pre is en de snelheid een leuke extra.

Ik vrees dat als ik voor de LR ga ik toch later spijt van m’n keuze krijg.

Dit is natuurlijk allemaal super persoonlijk maar hopelijk heeft iemand wat aan mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 09:03
wezzle schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:46:
[...]

Heb vandaag nog een keer beide versies kunnen proefrijden. De performance is gewoon stuk stugger geveerd waarbij de LR meer dempt maar nog blijft na deinen. Ik heb vooral een stuk woonwijk gereden waarbij ik beiden als comfortabel heb ervaren. Een recht stuk met veel hobbels is wat fijner in de LR maar als je afslaat en scheef een stop/drempel kruist dan heeft de performance weer voordeel omdat je dan niet heen en weer geschud wordt aangezien de auto dus stugger geveerd is.

Uiteindelijk blijf ik dus twijfelen tussen de twee versies waarbij ik zeer waarschijnlijk mijn bestelling toch gaan aanpassen naar de performance. Dit omdat de velgen toch een stuk mooier zijn, de 4 wiel aandrijving wel echt een pre is en de snelheid een leuke extra.

Dit is natuurlijk allemaal super persoonlijk maar hopelijk heeft iemand wat aan mijn ervaring.
Bij twijfel doen en volgens mij heb je jezelf al overtuigd! :)
De performance op lage rijhoogte ziet er ook erg strak uit, zeker met die 21inch velgen. En zou ietsjes moeten schelen qua efficiëntie, hoewel de dikkere banden een groter nadeel is voor de range.
Uit de handleiding zie ik dat de Performance 130kg zwaarder is.
Verder weten we natuurlijk nog niet hoe het zit met de betrouwbaarheid van de compressor van de luchtvering, maar over het algemeen is het wel luxere upgrade. Voor die prijs heb ik geen EV kunnen vinden met luchtvering.
Zou wel snel beslissen ivm dit jaar 2 jaar extra garantie!

Ik ben erg blij met de Performance!
Zie hierboven, helaas, vind ik, wordt het audio systeem niet volledig benut. Je hoort echt een groot verschil met geluid via de music apps vs Xpengs eigen geluidjes en apps.
Geluid is maar net ok, maar je merkt echt dat de volle potentie niet benut wordt. Denk niet dat het alleen komt door dat het webbased apps zijn.

Goede app Chargeprice, thanks voor de tip @Lisa
In die app staat dat de Xpeng G9 alleen 11kw kan laden. 22kw AC dus niet? Iemand anders ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-09 16:56
Omoe schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:36:
[...]
In die app staat dat de Xpeng G9 alleen 11kw kan laden. 22kw AC dus niet? Iemand anders ervaring?
Klopt, AC-laden is in alle gevallen 11kw maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 16:59

mlo

Omoe schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:36:
[...]
Zou wel snel beslissen ivm dit jaar 2 jaar extra garantie!
Xpeng Denemarken heeft aangegeven dat de actie van 7 jaar garantie met één jaar is verlengd. Wellicht ook in NL...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyauZuRjnrlWSw4qdEV-1cRxVH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAuckA1gQwI7ouipgQhieGjW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door mlo op 29-12-2023 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 18:20
wezzle schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:46:
[...]

Heb vandaag nog een keer beide versies kunnen proefrijden. De performance is gewoon stuk stugger geveerd waarbij de LR meer dempt maar nog blijft na deinen. Ik heb vooral een stuk woonwijk gereden waarbij ik beiden als comfortabel heb ervaren. Een recht stuk met veel hobbels is wat fijner in de LR maar als je afslaat en scheef een stoep/drempel kruist dan heeft de performance weer voordeel omdat je dan niet heen en weer geschud wordt aangezien de auto dus stugger geveerd is.

Heb je nog gerommeld met de hoogte-instelling in de performance?

Ik heb hem laatst op "hoog" ingesteld en vond hem zachter geveerd voelen. De auto past dan nog steeds de vering aan aan snelheid (lager op de snelweg, hoger als je langzaam gaat). In mijn hoofd kan de auto dan dieper zakken voordat hij stijf wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzle
Grotbewoner schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:04:
[...]

Heb je nog gerommeld met de hoogte-instelling in de performance?

Ik heb hem laatst op "hoog" ingesteld en vond hem zachter geveerd voelen. De auto past dan nog steeds de vering aan aan snelheid (lager op de snelweg, hoger als je langzaam gaat). In mijn hoofd kan de auto dan dieper zakken voordat hij stijf wordt.
Ja, die had ik bij wegrijden en halverwege nog eens op de hoogste stand gezet. De hoogste was alleen maar tot 30km/h als ik het goed onthouden heb, de een na hoogste tot 50km/h. Maar het was niet zo dat de auto je keuze onthield. Dus uiteindelijk reed ik op de middelste stand volgens mij. Ik vond het lastig om een verschil te merken in de vering bij verschillende hoogtes.

De verkoper gaf aan dat het systeem ook dynamisch afsteld aan de hand van je rijgedrag, dus rij je doorgaans sportiever dan zal die stugger gaan veren. Geen idee met welke termijn zoiets veranderd en of het invloed heeft gehad op mijn proefrit. Ik kan me voorstellen dat de proefritjes in de performance over het algemeen redelijk sportief gereden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans221
Vandaag mag ik een proefrit maken. Ben heel benieuwd hoe het mij gaat bevallen tov Tesla. Met name software, ruimte en comfort zal ik kritisch afwegen. Later meer, op naar Breukelen vanuit het diepe zuiden van Limburg😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik heb inmiddels mijn G9 performance een paar dagen. Hier mijn eerste ervaringen (vorige auto was een Jaguar Ipace):

- de auto nodige minder uit om echt hard te rijden dan de IPace. Ik denk dat dit komt door de vormgeving, hogere zitting en iets soepelere vering. Of gewoon mijn leeftijd:)
- xpilot met LCC is ondermaats. Zelfs op een lege snelweg om 24:00… als je met 130 km/uur iemand op de linkerbaan in een hele flauwe lange bocht inhaalt gaat hij terug naar 122-126. Met korte rem pogingen…. Dan weer een beetje gas en als je hem dan bijna inhaalt dan weer iets zachter. Dan heel traag weer naar de 130. Vet irritant. De IPace doet dit gewoon top.
- automatisch parkeren werkt niet. Zowel achteruit inparkeren als file parkeren. Hij geeft goed aan hoe het eea zit op het scherm dus hij snapt de omgeving. Maar als hij dan gaat inparkeren - kansloos.
- bij mij thuis op een 3 fase laadpaal laad hij niet harder dan 4kw. Mss ligt het aan de paal - 16 January komt er een monteur
- stoelen met massage zitten heerlijk:)
- al die piepjes, je wordt er gek van. Mss moet ik nog het eea goed instellen… maar heb ook het idee dat er om niks waarschuwingen worden gegeven.
- DAB implementatie is nog niet af. Veel zenders hebben geen Thumbnail. Switchen gaat snel, das fijn.
- ik vind de vering op normaal prima. En de auto is erg stil in vergelijk met de IPace. Waarschijnlijk ook omdat die laatste 22 inch wielen had:) Dan voel je ook alles op de weg, stukken beter in de g9
- mijn kinderen zitten heel ruim achterin. Vinden ze top! Evenals de massagestoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
n00bCoder schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:11:

- bij mij thuis op een 3 fase laadpaal laad hij niet harder dan 4kw. Mss ligt het aan de paal - 16 January komt er een monteur
Als je iPace wel 11kWh pakte dan ligt het niet aan je paal lijkt mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Ik kan gewoon snel thuis laden met mijn 3 fasen Tesla wall charger en g9. Van leeg naar vol in een nachtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-01 19:58
Lijkt eerder dat hij dan maar op een fase laad.
Ik laad thuis ook gewoon volle bak 11kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB76
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-10-2024
Volg dit topic al een tijdje en ben van plan om de G9 binnenkort te bestellen, wordt dan mijn eerste EV.
De Performance valt buiten Lease budget en zit nu te twijfelen tussen SR en LR.
Op papier zou je dan 110km meer WLTP range krijgen voor de LR en een 40kW hogere laadsnelheid, maar zou graag de praktijk verschillen willen weten, met name voor langere vakantie ritten.
Heb daarvoor op deze site de geteste laadsnelheden eens nader bekeken: https://evkx.net/models/xpeng/g9/

Daarvan onderstaand grafiekje gemaakt met vergelijk SR en LR. Opvallend verschil in eerste deel van de curve, de LR komt laat op gang en haalt pas na ongeveer 20 min de SR in. Voor langere vakantie ritten zou je de LR dus nooit onder de 10% moeten laten komen, als deze data correct is.. Maar als dat klopt wordt het capactiteits voordeel van de LR veel geringer..
Herkennen jullie dit uit de praktijk?
Valt me op dat hier bijna iedereen voor een LR of Performance kiezen, nog geen ervaring voor de SR voorbij zien komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4JGbloxT4oW3xc5KCxN4BNMVLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L87nVpXlbL0OZ2M4IGP85YTr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 14:59
MGB76 schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:25:
Volg dit topic al een tijdje en ben van plan om de G9 binnenkort te bestellen, wordt dan mijn eerste EV.
Op papier zou je dan 110km meer WLTP range krijgen voor de LR en een 40kW hogere laadsnelheid, maar zou graag de praktijk verschillen willen weten, met name voor langere vakantie ritten.
Heb daarvoor op deze site de geteste laadsnelheden eens nader bekeken: https://evkx.net/models/xpeng/g9/

Daarvan onderstaand grafiekje gemaakt met vergelijk SR en LR. Opvallend verschil in eerste deel van de curve, de LR komt laat op gang en haalt pas na ongeveer 20 min de SR in. Voor langere vakantie ritten zou je de LR dus nooit onder de 10% moeten laten komen, als deze data correct is.. Maar als dat klopt wordt het capactiteits voordeel van de LR veel geringer..
Valt me op dat hier bijna iedereen voor een LR of Performance kiezen, nog geen ervaring voor de SR voorbij zien komen.

[Afbeelding]
Ik rijdt intussen ongeveer 5 jaar volledig elektrisch. Had hiervoor een e-Niro. In de praktijk probeer ik de accu ergens tussen de 20 en 85% te houden. Dat is uiteindelijk het beste voor de accu.
Ik laad bijna alleen thuis en dan is laadtijd niet echt een factor. Voor mij is het hoogstens interessant als ik het laden nog een dagje extra kan ophouden tot het weekend omdat ik dan overdag (en dus op zonne-energie) kan laden. De extra capaciteit is voor mij dan net de extra dag dat ik met mijn auto kan rijden.

Laden aan een snellader gaat sowieso razendrap. Was hiervoor een limiet van 50kW gewend, en dan heb je nog tijd om even rustig een netflixje te doen, maar met de snelheden van deze auto ben je amper ingelogd voordat je alweer verderr kunt ;-)

Mijn keuze is dus vooral geënt op het feit dat ik maar zelden met de auto op vakantie ga. Capaciteit zijn vooral kilometers die ik op normale dagen kan maken. Daarom vind ik een grotere accu fijner.

Succes met de keuze en daarna natuurlijk enorm veel fijne kilometers gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewestein
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-09 15:43
kx22 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:15:
[...]

Als je iPace wel 11kWh pakte dan ligt het niet aan je paal lijkt mij?
De iPace kan alleen 1 fase AC laden, de G9 3 fase AC (max 3x 16A). Er is dus een kans dat jouw laadpaal 1 fase is aangesloten of is voorzien van een 1 fase laadkabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 21:37
MGB76 schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:25:

[Afbeelding]
Ik heb voor de SR gekozen. Mede ook vanwege de kosten. Het is ook mijn eerste EV en ik had persoonlijk liever betere audio dan een beetje meer range. Zeker omdat de G9 zo ontzettend snel kan laden.

Daarnaast telde bij mij mee dat de LFP accu net wat veiliger is dan de accu in de LR. Maar statistisch gezien zijn er maar weinig autobranden met elektrische auto heb ik onlangs ergens gezien (was op youtube kanaal van de Fully Charged Show. Misschien niet helemaal objectief).

In het dagelijks gebruik is de range meer dan voldoende, zeker wanneer je ook thuis kan laden. Afgelopen kerst was de eerste keer dat ik onderweg moest laden omdat ik het net niet zou halen. Dit was op een reis van 275 km met zeer sterke tegenwind op de heenweg en 130+ km/u op de terugweg. En een temp van ongeveer 9 graden. We hebben toen 5 min geladen bij een 300kW paal en toen zat er al weer zo'n 80km bij.

Ik verwacht dat de range in de zomer een stuk beter is. Ja, de reis naar Italie zal wat langer duren. Maar ach. Onze instelling is altijd geweest, zodra we de auto instappen is het vakantie. We zien het wel...:-)

Bijgevoegd nog twee laadcurves van twee laadsessies aan een snellader. Staat helaas geen tijd bij. De 100% sessie was iig 43 min. Vanaf 13%. Wilde 'm perse helemaal aftoppen om te kijken hoe lang dat duurde. Maar die laatste paar kWh duren errrrrg lang.

BTW. de batterij is echt 100% vol ondanks het feit dat de paal 10% zegt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Jcyg5fG5vd-ibh1HUjdwUZZ3V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tfs20SbSh5PmdtlHyiUtP1RA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9Ze_DgTN6A2HNNvz-BTmhpEjfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQtmYsMBhmtHuvJvG7KZnBlR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NOzWRS-6EzR7A_7GWg1dYKfzWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FY3ZLOA14wWtQDRIeJPgbfLr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door foobalicious op 31-12-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans221
Lisa schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:04:
Ik kan gewoon snel thuis laden met mijn 3 fasen Tesla wall charger en g9. Van leeg naar vol in een nachtje
Wat vreemd, de Tesla charger heeft toch VIN registratie, Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Hans221 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:38:
Vandaag mag ik een proefrit maken. Ben heel benieuwd hoe het mij gaat bevallen tov Tesla. Met name software, ruimte en comfort zal ik kritisch afwegen. Later meer, op naar Breukelen vanuit het diepe zuiden van Limburg😉
En, hoe is hij bevallen? Zat je klem tussen het dak en de stoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans221
Tijntje schreef op maandag 1 januari 2024 @ 09:57:
[...]

En, hoe is hij bevallen? Zat je klem tussen het dak en de stoel?
Haha, heel scherp. Nee hoor, valt mij zeker mee. Heb de proefrit gedaan in Breukelen eergisteren. Verkoper gesproken, korte uitleg gehad en uiteindelijk de long range even gereden. Fijne wagen met veel binnenruimte. Hoogte is perfect voor mij, lengte zit voornamelijk in de benen met m’n 221 cm. Dus niet heel representatief voor de rest van dit forum, maar wel goed om te weten dat met name de ruimte tussen middenconsole en stuur vrij klein is. Dus zit mijn knie iets klem. Dus ja, het is ruim, zeker een optie maar zal wel de stoel een 3 a 4 cm op de bodem naar achteren laten plaatsen door een specialist. De prestaties vallen mij mee, iets minder snel dan de model 3 maar snel genoeg voor zo’n grote wagen. Los daarvan zocht ik wat meer comfort, en dat tref je echt wel aan in deze wagen. Meer range had ik ook nodig, dat vind ik ook terug dus ja zeker een optie deze G9. Aangenaam verrast en wat een mooie wagen. Ik zou zelf alleen wel kiezen voor andere velgen en een comfort pakket. Kan iemand mij aangeven wat buiten de speakers het comfort pakket nog meer k inhoud? Ik kan dat niet echt terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Hans221 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Haha, heel scherp. Nee hoor, valt mij zeker mee. Heb de proefrit gedaan in Breukelen eergisteren. Verkoper gesproken, korte uitleg gehad en uiteindelijk de long range even gereden. Fijne wagen met veel binnenruimte. Hoogte is perfect voor mij, lengte zit voornamelijk in de benen met m’n 221 cm. Dus niet heel representatief voor de rest van dit forum, maar wel goed om te weten dat met name de ruimte tussen middenconsole en stuur vrij klein is. Dus zit mijn knie iets klem. Dus ja, het is ruim, zeker een optie maar zal wel de stoel een 3 a 4 cm op de bodem naar achteren laten plaatsen door een specialist. De prestaties vallen mij mee, iets minder snel dan de model 3 maar snel genoeg voor zo’n grote wagen. Los daarvan zocht ik wat meer comfort, en dat tref je echt wel aan in deze wagen. Meer range had ik ook nodig, dat vind ik ook terug dus ja zeker een optie deze G9. Aangenaam verrast en wat een mooie wagen. Ik zou zelf alleen wel kiezen voor andere velgen en een comfort pakket. Kan iemand mij aangeven wat buiten de speakers het comfort pakket nog meer k inhoud? Ik kan dat niet echt terug vinden.
Massage stoelen voor en achter
Stoel ventilatie voor en achter
Elektrisch verstelbare voorstoelen (meer verstel mogelijkheden dan standaard)
Audio pakket

Hier kan je alles makkelijk op 1 rijtje zien
https://s-cdn.heyxpeng.co...a421abeda1eb16c6f4935.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 13:17
Tijntje schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:38:
[...]

Massage stoelen voor en achter
Stoel ventilatie voor en achter
Elektrisch verstelbare voorstoelen (meer verstel mogelijkheden dan standaard)
Audio pakket

Hier kan je alles makkelijk op 1 rijtje zien
https://s-cdn.heyxpeng.co...a421abeda1eb16c6f4935.pdf
Jij bedoelt stoel verwarming voor en achter en alleen stoel ventilatie voor. Dit pakket is echt een aanrader. Ik hoefde er in ieder geval niet lang over na te denken en heb het gelijk gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGB76
foobalicious schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:43:
[...]

Ik heb voor de SR gekozen. Mede ook vanwege de kosten. Het is ook mijn eerste EV en ik had persoonlijk liever betere audio dan een beetje meer range. Zeker omdat de G9 zo ontzettend snel kan laden.

Daarnaast telde bij mij mee dat de LFP accu net wat veiliger is dan de accu in de LR. Maar statistisch gezien zijn er maar weinig autobranden met elektrische auto heb ik onlangs ergens gezien (was op youtube kanaal van de Fully Charged Show. Misschien niet helemaal objectief).

In het dagelijks gebruik is de range meer dan voldoende, zeker wanneer je ook thuis kan laden. Afgelopen kerst was de eerste keer dat ik onderweg moest laden omdat ik het net niet zou halen. Dit was op een reis van 275 km met zeer sterke tegenwind op de heenweg en 130+ km/u op de terugweg. En een temp van ongeveer 9 graden. We hebben toen 5 min geladen bij een 300kW paal en toen zat er al weer zo'n 80km bij.

Ik verwacht dat de range in de zomer een stuk beter is. Ja, de reis naar Italie zal wat langer duren. Maar ach. Onze instelling is altijd geweest, zodra we de auto instappen is het vakantie. We zien het wel...:-)

Bijgevoegd nog twee laadcurves van twee laadsessies aan een snellader. Staat helaas geen tijd bij. De 100% sessie was iig 43 min. Vanaf 13%. Wilde 'm perse helemaal aftoppen om te kijken hoe lang dat duurde. Maar die laatste paar kWh duren errrrrg lang.

BTW. de batterij is echt 100% vol ondanks het feit dat de paal 10% zegt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor het delen van deze info.
Die laad curves komen inderdaad overeen met de data die ik had gebruikt van https://evkx.net/models/x...dard_range/chargingcurve/

Als ik daar dan wat mee ga rekenen dan zou de LR voor een situatie zonder onderweg te moeten laden rond 75km extra range hebben tov de SR.
Maar voor langere vakantieritten met onderweg bijladen denk ik dat dit voordeel meer richting de 50km zou gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3Nd30C-krlXE2bEK1szMniYq7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SMP5380V6TgArA8ysmgD8jwN.png?f=fotoalbum_large

Dus dat zou dan op een langere vakantie rit naar verwachting neerkomen op een extra laadstop voor de SR.
Ik zit daarom ook op de gedachte om die 4000 euro extra in het premium pakket te stoppen ipv in een long range, omdat je daar elke rit plezier van hebt. En tijdens die extra laadstop kan je dan met de stoel in de relax massage stand even ontspannen naar de premium sound luisteren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peak
MGB76 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 12:48:
[...]

Dank voor het delen van deze info.
Die laad curves komen inderdaad overeen met de data die ik had gebruikt van https://evkx.net/models/x...dard_range/chargingcurve/

Als ik daar dan wat mee ga rekenen dan zou de LR voor een situatie zonder onderweg te moeten laden rond 75km extra range hebben tov de SR.
Maar voor langere vakantieritten met onderweg bijladen denk ik dat dit voordeel meer richting de 50km zou gaan.

[Afbeelding]

Dus dat zou dan op een langere vakantie rit naar verwachting neerkomen op een extra laadstop voor de SR.
Ik zit daarom ook op de gedachte om die 4000 euro extra in het premium pakket te stoppen ipv in een long range, omdat je daar elke rit plezier van hebt. En tijdens die extra laadstop kan je dan met de stoel in de relax massage stand even ontspannen naar de premium sound luisteren ;)
Laadstop die paar minuten langer duurt vanwege 260kw laden in massage stoelen is geen straf.

Ik zeg, goede keuze om je geld in de stoelen upgrade te steken ipv beetje meer bereik en sneller laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans221
limburg schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 00:42:
[Afbeelding] Vrijdag middag was het zover.De G9 performance gaan ophalen en mee naar zuid limburg gereden.
Morgen nog een toer maken en dan zal ik een uitgebreide review schrijven. Wat vandaag opviel:
-hij rijdt zeer soepel, glijd over de weg en is bijzonder stil. Beter dan mijn voorgande Tesla Model S
-stuur gaat telkens naar een irritante hoge positie, dus daar kloppen de instellingen nog niet van.
-hele kermis aan knipperende lampen en geluid buiten bij openen en sluiten van auto moet morgen ook ff uitgezet worden.
-auto is werkelijk perfect, geen krasje, lakoneffenheid, afstand naden overal gelijk en interieur prima.
-zachtste volume stand bij DAB radio is nog best hard
-navigatie zeer snel en adaptief. Laadpalen nog niet in navigatie ontdekt.
Een vraag van een mede provincie genoot..heb je inmiddels wel de laadpalen op het scherm kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans221
foobalicious schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:58:
[...]

Kan ik hieruit opmaken dat je in een Tesla regelmatig last had van Ghost braking? Ik bedoel, een rit van 1 1/2 uur is nog niet zo heel lang. Als je in een Tesla dan al last zou hebben gehad van Ghost braking dan is het erger gesteld met Tesla dan ik dacht.

Ghost braking is een van de redenen waarom ik niet voor een Tesla kies. Had op verschillende fora gelezen dat de Tesla daar last van had.

Dus je bevindingen sterken mijn gevoel dat ik de juiste keuze ga maken :)

Veel rijplezier !
Als ik daarop mag inhaken, er is verschil tussen de modellen van tesla waar het gaat om ghostbraking. Heb mijn model 3 nu ruim 4 jaar en heb dit in al die tijd misschien 3 of 4x gehad. 80.000 om. Dus de models S heeft daar meer last van de 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Mouse5312 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:13:
[...]

Jij bedoelt stoel verwarming voor en achter en alleen stoel ventilatie voor. Dit pakket is echt een aanrader. Ik hoefde er in ieder geval niet lang over na te denken en heb het gelijk gedaan.
Stoel verwarming voor en achter + ventilatie voor is standaard en GEEN onderdeel van het extra pakket.

Stoelverwarming en ventilatie is overigens alleen het zitvlak niet de rug.

[ Voor 8% gewijzigd door Mirved op 02-01-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heerlijk Helder
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-01 14:23
Voor de twijfelaars onder ons, want ik ben er nog niet helemaal uit waar ik verstandig aan doe. Rij momenteel een Tesla model 3 LR met volledige autopilot. Leuke auto, maar na bijna 5 jaar niet voor herhaling vatbaar. Nu de XPeng G9 (dikke SUV, rijdt fantastisch, premium indruk, nette prijs) in het vizier om aan te kopen (geen lease). Echter toch nog wat vragen, misschien dat de ervaringsdeskundigen hier meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

G9 in Europa zou op een verouderd platforms worden geleverd/gefabriceerd. Kan niet heel veel terugvinden wat de verschillen zijn, lees voornamelijk voor de fabrikant efficiency in het produceren. Echter wel een puntje waar ik op aansloeg en dan specifiek op het woord ‘future customers’ dat is: ‘SEPA 2.0-based R&D platform lowers the software adaption costs of XPeng’s Xmart OS by 85%, shortens voice software R&D cycle by 50%, and reduces cost of voice assistant service by 50%. As a result, XPeng will be able to offer its in cabin smart service to all future customers.’ Bron: https://electrek.co/2023/...-coupes-pickups-platform/
Geen idee in hoeverre je dit moet afzetten tegen de ontwikkeling en updates van de huidige software voor de G9 Europa, maar als ik dan op het andere NL XPENG forum lees dat de met name de X-Pilot zwaar te wensen over laat en er een concept klachtenbrief is opgesteld. Dan vraag ik mij wel af wat mag je daarin gaan verwachten. Kijk ik terug naar de Tesla, dan is de autopilot ook niet zo ontwikkeld wat initieel beloofd is, terwijl daar door veel rijders dik geld voor betaald is.

Wat dat X-Pilot betreft heb ik onvoldoende ervaring kunnen opdoen tijdens de proefrit en is het bij Tesla ook niet optimaal. Maar in 98% van de tijd werken de basis opties zoals adaptive cruisecontrol en lane assist zowel in de stad/provinciaal/snelweg prima bij Tesla. Kijkende naar de klachtenbrief zou zelfs dat niet lekker werken op de snelweg. Ben dan ook heel benieuwd of er XPENG gebruikers zijn die andere ervaringen hebben?

Dan het puntje garantie, die is op papier geweldig. Vergelijk je dat met de Duitse premium merken dan kunnen ze daar nog wat van leren. Maar hoe houdt deze garantie stand als XPENG klaar met Europa is en/of om wat voor reden dan ook niet aan die verplichting kan/wil voldoen. Wat ik heb gelezen waren er voor de Japanners en Koreanen goede afspraken gemaakt dat ze minimaal 10/15 jaar onderdelen beschikbaar moesten houden. Ik zie nergens zwart op wit terug hoe dit is geborgd met deze garantie en land China waar de EU bar weinig invloed op heeft. Mogelijk dat de agent Emil Frey hier een rol in speelt, maar ik kan vooralsnog geen harde afspraken hierover vinden.

Benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• limburg
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Hans221 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:13:
[...]

Een vraag van een mede provincie genoot..heb je inmiddels wel de laadpalen op het scherm kunnen krijgen?
Jazeker in software versie 4.3.0 gaat het plannen van een route prima. Maar ook de zelf geïnstalleerde ABRP (A-Better-Route-Planner) helpt bij lange ritten de juiste route en laadstops te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
limburg schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:16:
[...]

Jazeker in software versie 4.3.0 gaat het plannen van een route prima. Maar ook de zelf geïnstalleerde ABRP (A-Better-Route-Planner) helpt bij lange ritten de juiste route en laadstops te maken.
Op de 4.3.0 op de G9 is plannen van een route een drama.
Oude kaarten, oude bedrijven erop, als je een plaatsnaam opzoekt om naartoe te navigeren dan doet hij iets raars met "Switchen naar [plaatsnaam]" maar start geen navigatie. Ook veel fastned snelladers langs de snelweg is het lastig om die goed te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• limburg
Heerlijk Helder schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:04:

G9 in Europa zou op een verouderd platforms worden geleverd/gefabriceerd. Kan niet heel veel terugvinden wat de verschillen zijn, lees voornamelijk voor de fabrikant efficiency in het produceren. Echter wel een puntje waar ik op aansloeg en dan specifiek op het woord ‘future customers’ dat is: ‘SEPA 2.0-based R&D platform lowers the software adaption costs of XPeng’s Xmart OS by 85%, shortens voice software R&D cycle by 50%, and reduces cost of voice assistant service by 50%. As a result, XPeng will be able to offer its in cabin smart service to all future customers.’ Bron: https://electrek.co/2023/...-coupes-pickups-platform/
Geen idee in hoeverre je dit moet afzetten tegen de ontwikkeling en updates van de huidige software voor de G9 Europa, maar als ik dan op het andere NL XPENG forum lees dat de met name de X-Pilot zwaar te wensen over laat en er een concept klachtenbrief is opgesteld. Dan vraag ik mij wel af wat mag je daarin gaan verwachten. Kijk ik terug naar de Tesla, dan is de autopilot ook niet zo ontwikkeld wat initieel beloofd is, terwijl daar door veel rijders dik geld voor betaald is.

Dan het puntje garantie, die is op papier geweldig. Vergelijk je dat met de Duitse premium merken dan kunnen ze daar nog wat van leren. Maar hoe houdt deze garantie stand als XPENG klaar met Europa is en/of om wat voor reden dan ook niet aan die verplichting kan/wil voldoen. Wat ik heb gelezen waren er voor de Japanners en Koreanen goede afspraken gemaakt dat ze minimaal 10/15 jaar onderdelen beschikbaar moesten houden. Ik zie nergens zwart op wit terug hoe dit is geborgd met deze garantie en land China waar de EU bar weinig invloed op heeft. Mogelijk dat de agent Emil Frey hier een rol in speelt, maar ik kan vooralsnog geen harde afspraken hierover vinden.

Ik kan je alleen mijn mening geven, maar geen advies. toen ik 10 jaar geleden als een van de eersten een Tesla S kocht, verklaarde iedereen me voor gek. Een techbedrijf die geen auto's kunnen bouwen en die binnen een paar jaar failliet zouden zijn. Nu 10 jaar later blijkt anders... En Ja de Tesla's waren in begin verre van perfect en nu nog aan verbetering toe in vergelijk met de premium auto merken. Zo is ook Xpeng een jonge autobouwer die nog veel moet ontwikkelen en leren. Vergelijk ik hen met Tesla, is mijn mening dat hun eerste versies 'beter' zijn dat de eerste Tesla's.
Kan het gebeuren dat Xpeng zich van de EU markt terug trekt? Ja... is die kans groot? ik denk niet. Mocht het gebeuren dan zien we tzt wel weer. De kans dat we tzt Rusisch spreken is misschien wel even groot, toch start ik nog niet met een taalcursus.
Het verouderde platform is een fabel... die fabels waren er rondom Tesla in het begin ook continue..
Xpilot kan nog heel veel verbeterd worden. Nu is de Xpilot even slecht dan de autopilot van Tesla-S. En ja hij is veel te voorzichtig... maar beetje gasbijgeven verhelpt dit. Ik gebruik Xpilot als hulpmiddel, niet als taxi. En ja ik zie erg uit naar de volgende software update's, heerlijk elke paar maanden een gratis cadeautje. Ondertussen 11.000 km in de G9 gereden met veel plezier en genot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mouse5312
Voor de twijfelaars onder ons, want ik ben er nog niet helemaal uit waar ik verstandig aan doe. Rij momenteel een Tesla model 3 LR met volledige autopilot. Leuke auto, maar na bijna 5 jaar niet voor herhaling vatbaar. Nu de XPeng G9 (dikke SUV, rijdt fantastisch, premium indruk, nette prijs) in het vizier om aan te kopen (geen lease). Echter toch nog wat vragen, misschien dat de ervaringsdeskundigen hier meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

Wat dat X-Pilot betreft heb ik onvoldoende ervaring kunnen opdoen tijdens de proefrit en is het bij Tesla ook niet optimaal. Maar in 98% van de tijd werken de basis opties zoals adaptive cruisecontrol en lane assist zowel in de stad/provinciaal/snelweg prima bij Tesla. Kijkende naar de klachtenbrief zou zelfs dat niet lekker werken op de snelweg. Ben dan ook heel benieuwd of er XPENG gebruikers zijn die andere ervaringen hebben?

Ook even mijn visie en "kennis" over jouw twijfel. Op dit moment werkt X-Pilot nog niet perfect. Daar is iedereen het over eens, maar daar wordt aan gewerkt. De klachtenbrief is alleen maar ervoor dat het sneller gaat en dat XPeng ook zeker op de hoogte is van de grootste problemen.
Wat betreft het platform hoef je niet bang te zijn. Het hele platform gaat straks ook gebruikt worden in Volkswagen producten, dat hebben ze in de zomer gekocht voor 700 miljoen. Dit houdt ook in dat de kans heel groot is dat reserve onderdelen dadelijk nog beter beschikbaar zijn en dat er alleen maar meer kennis over het platform komt.
De concurrentie van Volkswagen zorgt er ook voor dat ze aan het werken zijn aan een nieuw universeel platform (Xmart OS 5.0), dat zowel voor China als voor Europa gelijk is. Zo willen ze VW toch voorblijven ondanks dat het platform hetzelfde is.
Het nieuwe platform dat ze nu in China voor de G9 gebruiken zorgt er voornamelijk voor dat de productiekosten omlaag gaan of dit beter is durf ik niet te zeggen.

Ik heb zelf ook de G9 LR gekocht en ben er heel tevreden over. Alleen de software mag inderdaad nog wel wat beter (vooral al die piepjes mogen weg). Maar ik ben me er ook van bewust dat ik geen stuiver meer heb moeten betalen voor X-Pilot of welk ander veiligheidssyteem, terwijl er genoeg andere fabrikanten zijn die er een fortuin voor vragen. En zonder het X-Pilot systeem rijdt de auto perfect!

Wat betreft de garantie heb ik mij ook niet zo druk gemaakt, aangezien iedere fabrikant die hier in Europa komt minimaal nog 10 jaar reserve onderdelen MOETEN leveren. En als het echt een probleem is kunnen die onderdelen ook wel uit China deze kant op komen.

Ik heb de gok genomen en rij nu al een dikke maand (bijna helemaal) tevreden rond in de G9 LR en heb er geen spijt van. Voor het geld dat je voor deze auto betaald koop je nergens anders een vergelijkbare auto en al helemaal niet een die op interieur en afwerking zo hoog staat. Deze auto concurreert met Mercedes, Audi en BMW en doet het (naar mijn mening) zelfs beter. En er zijn nu al 2 updates geweest in een paar maanden tijd en ze hebben alle intenties om het hele product ook nog veel beter te maken.

Trek zelf hier jouw conclusies uit en maak zelf een wel overworgen beslissing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved

De auto is qua hardware erg goed..qua software zijn er nog wel wat bugs

Er zijn 3 zaken die gefixed MOETEN worden:
1.
Acc/lcc is gewoon niet goed genoeg op dit moment en dat is echt benedenmaats voor een auto in deze prijsklasse. Het maakt langdurig rijden niet zo fijn als men al gewend is van andere auto's met dergelijke systemen die al jaren op de markt zijn.

2. Navigatie is verouderd en voldoet niet. Aangezien er geen Carplay/Android auto is kan dit gewoonweg niet.

3. Piepjes van waarschuwingssystemen. Ik weet dat dit vereist is uit wetgeving maar je kunt dit ook anders afstellen en minder irritant maken.

Deze 3 zaken zijn naar mijn mening de ergste frustraties op dit moment maar ook op te lossen. De vraag is of ze Europa serieus genoeg nemen om dat ook op korte termijn te doen. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Ik moet zeggen dat ik echt weinig last heb van de piepjes.
Elke rit zet ik even snel de DriverStatusMonitor uit (via Airbag link op scherm) en via swipe naar beneden de Snelheidsassistent.

Je moet wel zorgen dat je het piepje dat bij detectie van een nieuw snelheidslimiet uitzet. Deze blijft ook permanent uit (via het submenu van de snelheidsassistent) en wordt vaak over het hoofd gezien

Zo lang je gewoon binnen de lijnen blijft rijden ga je dus niks merken van de hulpsystemen.
ACC gebruik ik in Nederland toch niet want geen enkele auto doet dat goed in druk verkeer. Twee seconde afstand is gewoon te veel. Voor langere ritten zou het wel fijn zijn als hij ook zou werken >130Km/u.

Over een paar weken met de G9 op wintersport en zit nog te dubben over welke sneeuwkettingen. De versies die ik heb gevonden zijn duur en de goedkopere versies lijken me de 21 inch velgen te beschadigen met de kettingen tegen het alu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mirved schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:26:
[...]

2. Navigatie is verouderd en voldoet niet. Aangezien er geen Carplay/Android auto is kan dit gewoonweg niet.
Wat schort daar aan dan? Is toch Google maps met eigen presentatie laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans221
Robvanh schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:58:
Ik heb eind april de G9 long range besteld, met comfort pakket & 21” performance velgen en deze wordt eind sept geleverd - enorm veel zin in.
Dag Rob, hoe zijn jou ervaringen tot nu toe? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:17:

Zo lang je gewoon binnen de lijnen blijft rijden ga je dus niks merken van de hulpsystemen.
ACC gebruik ik in Nederland toch niet want geen enkele auto doet dat goed in druk verkeer. Twee seconde afstand is gewoon te veel. Voor langere ritten zou het wel fijn zijn als hij ook zou werken >130Km/u.
ACC werkte prima vanaf dag 1 op mijn 5 jaar oude KIA. Gebruikte het iedere dag en een groot deel van de weg. Deed niet vertragen als ik vrij kort deed invoegen achter een auto die harder reed. Deed niet vertragen in bochten. Deed snel optrekken als de ruimte ervoor vrij was. Kon zelfs ingesteld worden boven het snelheidslimiet van 130. Geen ghostbraking. Bleef netjes in het midden tussen de lijnen rijden.

[ Voor 23% gewijzigd door Mirved op 02-01-2024 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
itons schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Nee dat is het niet. Het is HERE maps met een versie van 2 jaar geleden. Er ontbreken heel veel laadpunten (cruciaal voor een elektrische auto) en gewoon alle weg aanpassingen van afgelopen 2 jaar zitten er niet in. Daarnaast als je wilt afslaan doet ie je pas waarschuwen op het moment dat je bij de afslag bent oftewel te laat.

[ Voor 14% gewijzigd door Mirved op 02-01-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Mirved schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:37:
[...]

ACC werkte prima vanaf dag 1 op mijn 5 jaar oude KIA. Gebruikte het iedere dag en een groot deel van de weg. Deed niet vertragen als ik vrij kort deed invoegen achter een auto die harder reed. Deed niet vertragen in bochten. Deed snel optrekken als de ruimte ervoor vrij was. Kon zelfs ingesteld worden boven het snelheidslimiet van 130. Geen ghostbraking. Bleef netjes in het midden tussen de lijnen rijden.
Zelfde ervaringen met mijn 5-jaar oude e-Niro (februari 2019). Wanneer dit in orde gemaakt wordt zal ik het weer gaan gebruiken. Nu voor mij slecht bruikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
itons schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Ze gebruiken voor de mapdata HereMaps. Maar wel een oude versie.
Of ze de navigatie zelf doen of ook via HereMaps dat durf ik niet te zeggen

Maar het is niet eens 5% zo goed als Google Maps helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans221
Hallo forumleden, heeft de G9 long range bidirectioneel laden mogelijkheden? Ik kan dat niet direct terugvinden. Dus is hij inzetbaar als thuis accu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Hans221 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:15:
Hallo forumleden, heeft de G9 long range bidirectioneel laden mogelijkheden? Ik kan dat niet direct terugvinden. Dus is hij inzetbaar als thuis accu?
Je kan een v2l adapter aanschaffen, maar je kan hier zo'n 2,3kW op zetten volgens mij.
Dus vergelijkbaar met een thuis stopcontact.
Je kan dus niet je hele huis er op aansluiten. En het werkt alleen naar een stopcontact toe denk ik. Geen volledige v2h of v2g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Hans221 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:15:
Nee geen v2g

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kosternet
Is bijvoorbeeld handig om bitterballen te maken voor iemand die op oudjaarsdag in het ziekenhuis lag...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmMm8iL9daFnkV1aHSBpIiroNck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OfontrEn8RySKg5RVCvUDZaz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans221
kosternet schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:56:
Is bijvoorbeeld handig om bitterballen te maken voor iemand die op oudjaarsdag in het ziekenhuis lag...

[Afbeelding]
Haha, geweldig! 🤩 die airfryer dan, dat ziekenhuis wat minder uiteraard. Sterke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:17:

Over een paar weken met de G9 op wintersport en zit nog te dubben over welke sneeuwkettingen. De versies die ik heb gevonden zijn duur en de goedkopere versies lijken me de 21 inch velgen te beschadigen met de kettingen tegen het alu.
eigenlijk zijn 21 inch velgen minder geschikt voor sneeuwkettingen en dergelijke.
Beter is 19 of 20 inch in de winter en 21 incht in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heerlijk Helder
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-01 14:23
Mirved schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:26:
[...]

1.
Acc/lcc is gewoon niet goed genoeg op dit moment en dat is echt benedenmaats voor een auto in deze prijsklasse. Het maakt langdurig rijden niet zo fijn als men al gewend is van andere auto's met dergelijke systemen die al jaren op de markt zijn.

3. Piepjes van waarschuwingssystemen. Ik weet dat dit vereist is uit wetgeving maar je kunt dit ook anders afstellen en minder irritant maken.

Deze 3 zaken zijn naar mijn mening de ergste frustraties op dit moment maar ook op te lossen. De vraag is of ze Europa serieus genoeg nemen om dat ook op korte termijn te doen. We gaan het zien.
Als ik dit zo lees, dan ben ik toch wel een beetje terughoudend met bestellen :/ . Je zou toch mogen verwachten dat ze ondertussen iets essentieels zoals adaptieve cruise control en navigatie goed op de rit hebben. Als ik het mij nog goed kan herinneren bij bezoek aan de showroom kreeg ik te horen dat de kaarten gebaseerd zijn op google maps en zo dus ook up to date.

Hebben jullie de indruk dat ze naar deze klachten luisteren en er ook daadwerkelijk wat mee doen? De G9 is toch sinds september uitgeleverd aan NL/EU klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
Volgens mij passen deze op de performance. Prijs op aws is 187 euro:
https://www.amazon.nl/-/e...?smid=A3C1D9TG1HJ66Y&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Heerlijk Helder schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:59:
[...]

Als ik dit zo lees, dan ben ik toch wel een beetje terughoudend met bestellen :/ . Je zou toch mogen verwachten dat ze ondertussen iets essentieels zoals adaptieve cruise control en navigatie goed op de rit hebben. Als ik het mij nog goed kan herinneren bij bezoek aan de showroom kreeg ik te horen dat de kaarten gebaseerd zijn op google maps en zo dus ook up to date.

Hebben jullie de indruk dat ze naar deze klachten luisteren en er ook daadwerkelijk wat mee doen? De G9 is toch sinds september uitgeleverd aan NL/EU klanten?
Ik heb in 2003 één van de eerste Sorento's besteld in NL. Daar was het vergelijkbaar met nu. Communicatie was in het begin wat lastig (maar Kia was toen ook een wat onbekender merk) en het heeft even geduurd. Wel had ik toen -net als nu- VEEL auto voor het geld.
Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van het overleg wat een aantal mensen van hier met XPENG gaan hebben. Ook de brief zal helpen om de communicatie te verbeteren.

Ik heb het vertrouwen dat het de komende updates veel aanpassingen zullen meenemen. Als je twijfelt kun je altijd nog even wachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmtudy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-09 14:00
Has anyone compared the g9 against a regular eqs (not the suv)? A 2 year old eqs450+ is about 60-70k eur in germany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-01 19:58
@Heerlijk Helder
Als je de G9 even los ziet van de software dan krijg je een perfect gebouwde en fantastisch rijdende auto.
De software is inderdaad voor verbetering vatbaar maar gezien de drive die Xpeng heeft om in Europa te slagen ben ik positief gestemd dat dat gaat goedkomen.
Je moet maar zo denken in het begin was de software van Tesla ook verre van perfect laat staan de bouwkwaliteit.
Ik heb in 2019 op het punt gestaan om een Tesla X te bestellen, maar na een testrit er maar snel van af gezien vanwege het enorme windgeruis en en eveneens niet optimaal werkende acc/lcc.
Ik rijd nu een G9 performance met de beide optiepakketten en ik heb nog geen minuut spijt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
hansham schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:21:
[...]

eigenlijk zijn 21 inch velgen minder geschikt voor sneeuwkettingen en dergelijke.
Beter is 19 of 20 inch in de winter en 21 incht in de zomer.
Je hebt helemaal gelijk, maar 5 maanden per jaar met die frisbee's rijden zie ik niet zitten ;) .
n00bCoder schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:08:
Volgens mij passen deze op de performance. Prijs op aws is 187 euro:
https://www.amazon.nl/-/e...?smid=A3C1D9TG1HJ66Y&th=1
het is net niet de goede maat, maar ze zouden wel kunnen passen.

[ Voor 31% gewijzigd door T7D_Sneezy op 03-01-2024 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bCoder
T7D_Sneezy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:25:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, maar 5 maanden per jaar met die frisbee's rijden zie ik niet zitten ;) .

[...]

het is net niet de goede maat, maar ze zouden wel kunnen passen.
De helft van de sneeuwkettingen sites noemen de 255/54 r21 wel als passend. De andere helft niet. Ik heb ze besteld - zal ze wel even aanmeten en laten weten of ze passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
Als je zelf een tussenstop plant op een onbekende laad locatie - hoe kun je de XPENG dan toch laad voor verwarming laten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
n00bCoder schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:50:
Als je zelf een tussenstop plant op een onbekende laad locatie - hoe kun je de XPENG dan toch laad voor verwarming laten uitvoeren?
Volgens mij is dit niet mogelijk. Voorwaarden voor die functie is dat je navigeert naar plek dat volgens de mapdata ook een snellader heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
n00bCoder schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:50:
onder voorbehoud maar ik meen gelezen te hebben door tijden het rijden op de accu te klikken. Kan je handmatig voorverwarmen aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-09 16:10
Beste mensen,

Ik zal even kort voorstellen hier 39 jaar en opzoek naar een ruime SUV om met 4 personen goed ruim te kunnen zitten. Afstanden voornamelijk in Noord-NL en zo nu en dan buitenland. Ruime kofferbak voor gereedschappen en werken op locatie komt zo af en toe voor.

Nu toch weer kijkend naar een Xpeng G9, naast de Y Juniper (die nog moet uitkomen..) en BMX iX3 en iX1 die beide qua techniek toch wat achterlopen of beperkt zijn (iX1 max 130 kW laden als top bijvoorbeeld). Andere merken vallen al aardig snel af op specs of

Wat is jullie motivatie om te kiezen voor een LR ipv SR? Ik zie veel LR hier voorbij komen maar de LFP accu mag tot 100% geladen worden.

- LFP 75.8 kWh capaciteit VS NMC 93,1 maar als die tot 80% geladen mag worden kom ik uit op 74,48 kWH dus netto geen verschil en zelfde prestaties qua vermogen.
- 260 kW vs 300 kW, merk je dit in de praktijk? Dit is al zoveel sneller dan meeste andere merken zeker alles boven de 200 Kw is al super snel denk ik.
- Ik kan altijd gratis laden op de zaak en gedurende kantoortijden kan hij aan de paal staan 8 uur per dag en kan je hem altijd even starten om te gaan laden via de app om te gaan (bij)laden of wanneer de zon schijnt om maximaal gebruik te maken van gratis stroom van 50 panelen.

Wat geeft Xpeng aan wat goed is voor de NMC accu qua maximaal laden bij dagelijks gebruik? 80% of 90%? En 100% maar daarna gelijk gaan rijden? De LFP mag tot 100% geladen worden namelijk zonder echt schade aan de accu/te veel negatieve gevolgen.

Levensduur: ik denk voor dat je de 200.000 km of meer aantikt de auto niet meer in mijn bezit is of niet lang daarna er uit zal gaan. Dus maakt dit nog een verschil tussen LFP en NMC? LFP zou langer stabiel moeten blijven en minder degradatie moeten kennen is de theorie.

Zijn er rijders die al uitgebreide ervaring hebben qua dagelijkse range bij SR en LR wat reëel is te rijden zonder te veel laadstress of helemaal leeg te hoeven rijden? Mocht er keer wat tegen vallen dat je niet gelijk laadstress krijgt met lange file oid (files kennen we eigenlijk niet in het noorden).

Dus kortom of een SR en alles erop of LR en alles erop nemen en meer betalen. Het klinkt leuk de grotere accu voor niet al te veel geld maar als het in de praktijk door 80 a 90% max laden weinig verschil maakt en sneller degradeert dan is een SR de betere optie wellicht.. En wat is de beste versie als die 5 of 10 jaar oud is met 200.000 km en welke is dan nog in de beste staat is beetje de overweging.

Software zie ik wel goedkomen bij dit merk en zeker als ze blijven verbeteren.

De batch die nu binnenkomt is nog geproduceerd in 2023 neem ik aan. En wellicht iets later dit jaar de 2024 versie met dubbele draadloze lader voor je telefoon en wellicht lichtgrijs interieur als mogelijkheid zag ik op internet voorbij komen. Zijn er mensen die daar op gaan wachten? Of toch maar nu een pakken die nu op voorraad staat zag ik net op de website. Ze hebben op het moment echt van alle versies genoeg voorraad qua kleuren en interieur opties.

Nog laatste advies: standaard interieur of toch gaan voor het premium pakket? Trekhaak is sowieso een must voor mijn gebruik af en toe lichte kar voor beperkte afstanden.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Alexander1984 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:04:
Beste mensen,

Ik zal even kort voorstellen hier 39 jaar en opzoek naar een ruime SUV om met 4 personen goed ruim te kunnen zitten. Afstanden voornamelijk in Noord-NL en zo nu en dan buitenland. Ruime kofferbak voor gereedschappen en werken op locatie komt zo af en toe voor.

Nu toch weer kijkend naar een Xpeng G9, naast de Y Juniper (die nog moet uitkomen..) en BMX iX3 en iX1 die beide qua techniek toch wat achterlopen of beperkt zijn (iX1 max 130 kW laden als top bijvoorbeeld). Andere merken vallen al aardig snel af op specs of

Wat is jullie motivatie om te kiezen voor een LR ipv SR? Ik zie veel LR hier voorbij komen maar de LFP accu mag tot 100% geladen worden.

- LFP 75.8 kWh capaciteit VS NMC 93,1 maar als die tot 80% geladen mag worden kom ik uit op 74,48 kWH dus netto geen verschil en zelfde prestaties qua vermogen.
- 260 kW vs 300 kW, merk je dit in de praktijk? Dit is al zoveel sneller dan meeste andere merken zeker alles boven de 200 Kw is al super snel denk ik.
- Ik kan altijd gratis laden op de zaak en gedurende kantoortijden kan hij aan de paal staan 8 uur per dag en kan je hem altijd even starten om te gaan laden via de app om te gaan (bij)laden of wanneer de zon schijnt om maximaal gebruik te maken van gratis stroom van 50 panelen.

Wat geeft Xpeng aan wat goed is voor de NMC accu qua maximaal laden bij dagelijks gebruik? 80% of 90%? En 100% maar daarna gelijk gaan rijden? De LFP mag tot 100% geladen worden namelijk zonder echt schade aan de accu/te veel negatieve gevolgen.

Levensduur: ik denk voor dat je de 200.000 km of meer aantikt de auto niet meer in mijn bezit is of niet lang daarna er uit zal gaan. Dus maakt dit nog een verschil tussen LFP en NMC? LFP zou langer stabiel moeten blijven en minder degradatie moeten kennen is de theorie.

Zijn er rijders die al uitgebreide ervaring hebben qua dagelijkse range bij SR en LR wat reëel is te rijden zonder te veel laadstress of helemaal leeg te hoeven rijden? Mocht er keer wat tegen vallen dat je niet gelijk laadstress krijgt met lange file oid (files kennen we eigenlijk niet in het noorden).

Dus kortom of een SR en alles erop of LR en alles erop nemen en meer betalen. Het klinkt leuk de grotere accu voor niet al te veel geld maar als het in de praktijk door 80 a 90% max laden weinig verschil maakt en sneller degradeert dan is een SR de betere optie wellicht.. En wat is de beste versie als die 5 of 10 jaar oud is met 200.000 km en welke is dan nog in de beste staat is beetje de overweging.

Software zie ik wel goedkomen bij dit merk en zeker als ze blijven verbeteren.

De batch die nu binnenkomt is nog geproduceerd in 2023 neem ik aan. En wellicht iets later dit jaar de 2024 versie met dubbele draadloze lader voor je telefoon en wellicht lichtgrijs interieur als mogelijkheid zag ik op internet voorbij komen. Zijn er mensen die daar op gaan wachten? Of toch maar nu een pakken die nu op voorraad staat zag ik net op de website. Ze hebben op het moment echt van alle versies genoeg voorraad qua kleuren en interieur opties.

Nog laatste advies: standaard interieur of toch gaan voor het premium pakket? Trekhaak is sowieso een must voor mijn gebruik af en toe lichte kar voor beperkte afstanden.

Mvg
Ik heb niet je hele bericht doorgelezen, maar ik zag iets over 2023 en 2024 model.. De G9 MY2024 met dubbele lader etc is alleen een chinees model.
Buiten china hebben we de internationale modellen, welke anders zijn dan de chineze modellen. Ander interieur, andere opties en andere exterieur kleuren.
Voorlopig komt er hoogstwaarschijnlijk geen model update voor de G9 voor ons beschikbaar, aangezien ze deze net gelanceerd hebben en nog blijven produceren. Misschien over 3-4 jaar dat je een facelift oid kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Dat opladen tot Max 90% is een aanbeveling vanuit de fabrikant betreft degradatie.

Je kan prima standaard tot 100% opladen. Doe ik nu ook in m’n Hyundai uit 2019.

Jij hebt garantie op je accu en ook hoeveel % hij gedegradeerd mag zijn na x jaar/km

De fabrikant speelt enkel op safe. Net als dat sommige fabrikanten zeggen dat je met je auto niet op een race track mag rijden als je je garantie niet wilt laten vervallen.

Het levert meer slijtage op. In het geval van de accu’s zal de slijtage in enkele procenten vallen. kortom gewoon lekker mee rijden en opladen zoals jij wilt en niet te veel piekeren over tot Max 90% opladen.

Laat je niet gek maken door de fabrikant.

Betreft afschrijving ben ik van mening dat de SR minder hard afschrijft dan de Lr en Performance.

[ Voor 4% gewijzigd door peak op 04-01-2024 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:16
Tijntje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:17:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de stoelverwarming alleen de zetel is en niet zoals gebruikelijk ook de rug.
Vind dat ook vreemd dat het er niet op zit.
Dit is wel echt kansloos, juist je rug wordt enorm plakkerig tijdens hete zomers! Zitten de gaatjes er wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
Mirved schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:11:
[...]

onder voorbehoud maar ik meen gelezen te hebben door tijden het rijden op de accu te klikken. Kan je handmatig voorverwarmen aanzetten.
Ik kan een dergelijke knop niet vinden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Alexander1984 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:04:
Beste mensen,

Mijn kijk hierop: Een LR kan je ook tot 100% laden. Persoonlijk rij ik vaak circa 300KM heen en weer naar mijn schoonouders waar ik niet kan opladen. Ik wil deze rit niet nog eens verlengen met onderweg laden, wil gewoon 130 kunnen rijden savonds en geen stress hebben of ik het wel haal in de winter. Ook op vakanties of plekken waar minder laadpalen beschikbaar zijn vind ik de extra range fijn. Sowieso zou ik een dergelijke auto nooit kopen dus de degradatie van de accu na 4 jaar leasen is ook niet echt mijn probleem.
Ligt aan je persoonlijke smaak. Geef je veel om het geluid of niet? Heb wel mensen gehoord dat ze het basis geluid niet zo goed vonden. Maar vind dat altijd erg moeilijk omdat sommige mensen hier veel meer om geven dan anderen.

Mijn persoonlijke mening:
- Massagefunctie (vier stoelen) : leuke gimmick die je paar keer gebruikt maar niet waard 4k meer voor betalen.
- Dijbeensteun bestuurderstoel in twee richtingen verstelbaar: niet nodig
- Beensteun passagiersstoel in twee richtingen verstelbaar: niet nodig
- Verstelling passagiersstoel lendensteun in vier richtingen: Aardige toevoeging, ga ik geen 4k voor betalen.
- Achterbank tweewegs dijbeensteunverstelling: niet nodig.

- Luidsprekers bestuurdersstoel: hierover sowieso veel klachten gehoord.
- Dolby Atmos: Cool maar voor mij geen 4k waard. basis geluid is voor mij prima.
- Zonneklep voorpassagier met premium LED-spiegel : Gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
n00bCoder schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:27:
[...]

Ik kan een dergelijke knop niet vinden:)
Vraag het even in de whatsapp group. Het is geen aparte knop. Je moet op de accu duwen en dan zie je de lijntjes veranderen tijdens het rijden dat hij aan het opwarmen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
Ik laad nu bij citywatt in Duitsland. SOC is 50%. Hij laadt met 200kw.

[ Voor 5% gewijzigd door n00bCoder op 04-01-2024 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
Hans221 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:36:
[...]

Dag Rob, hoe zijn jou ervaringen tot nu toe? :)
Ben heel tevreden. Vorige week van Amsterdam naar Ibiza gereden (2200km). Comfort is echt goed, rijbereik in Frankrijk (130km/u - 5 graden) zo’n 350km. Rijbereik hier op Ibiza is 500-600km door hogere temperaturen en lagere snelheden. Het snelladen is echt onwijs snel en heel fijn. Helaas in Spanje 2 aanbieders waar de auto niet kan snelladen (Iberdrola en Tesla super charger), dat maakte het laatste stuk van de rit wel even te spannend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• limburg
Mirved schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:03:
[...]

- Massagefunctie (vier stoelen) : leuke gimmick die je paar keer gebruikt maar niet waard 4k meer voor betalen.
- Verstelling passagiersstoel lendensteun in vier richtingen: Aardige toevoeging, ga ik geen 4k voor betalen.

- Dolby Atmos: Cool maar voor mij geen 4k waard. basis geluid is voor mij prima.
En zo heeft iedereen een andere mening:

- Massagefunctie (vier stoelen) : [b} wij rijden elke maand een keer naar zuid -frankrijk en mijn pasagiers gebruiken de massage functie veel en vinden het geweldig, dus voor ons grote meerwaarde.[/b]
- Dijbeensteun bestuurderstoel in twee richtingen verstelbaar: perfecte tool om tijdens lange rit je zitcomfort te optimaliseren
- Beensteun passagiersstoel in twee richtingen verstelbaar: heerlijk om goed te rusten
- Verstelling passagiersstoel lendensteun in vier richtingen: geeft comfort maar 2 richtingen was ook prima.
- Achterbank tweewegs dijbeensteunverstelling: nmaakt veel verschil voor kleine ne grote mensen, dus voor premium beleving een must.

- Luidsprekers bestuurdersstoel: geweldig, een stem die de comandos in je oor fluistert, ik heb het volume zacht staan....
- Dolby Atmos: Basis geluid is ook goed maar vooral zacht is dit geluid veel meer in balans dan bij de basis hifi.
voor mij dus WEL 4k waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB76
Robvanh schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:27:
[...]

Ben heel tevreden. Vorige week van Amsterdam naar Ibiza gereden (2200km). Comfort is echt goed, rijbereik in Frankrijk (130km/u - 5 graden) zo’n 350km. Rijbereik hier op Ibiza is 500-600km door hogere temperaturen en lagere snelheden. Het snelladen is echt onwijs snel en heel fijn. Helaas in Spanje 2 aanbieders waar de auto niet kan snelladen (Iberdrola en Tesla super charger), dat maakte het laatste stuk van de rit wel even te spannend.
Dat is een flink stukje rijden!
Wat was je gemiddelde verbruik over een enkele reis en hoeveel tijd heb je aan laden besteedt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Idd als je zoveel km's maakt en veel lange ritten rijdt kan ik mij voorstellen dat dit soort dingen het wel waard zijn. 1x in het jaar op vakantie met de auto is de enige keer dat ik echt langer dan 3 uur in de auto zit op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Robvanh schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:27:
[...]

Was dit met de LR neem ik aan of de performance? Zijn mooie lange ritten, dat maak ik er niet mee maar goed om te horen dat de auto zich daar voor leent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Mirved schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:03:
[...]

Mijn kijk hierop: Een LR kan je ook tot 100% laden. Persoonlijk rij ik vaak circa 300KM heen en weer naar mijn schoonouders waar ik niet kan opladen. Ik wil deze rit niet nog eens verlengen met onderweg laden, wil gewoon 130 kunnen rijden savonds en geen stress hebben of ik het wel haal in de winter. Ook op vakanties of plekken waar minder laadpalen beschikbaar zijn vind ik de extra range fijn. Sowieso zou ik een dergelijke auto nooit kopen dus de degradatie van de accu na 4 jaar leasen is ook niet echt mijn probleem.

[...]

Ligt aan je persoonlijke smaak. Geef je veel om het geluid of niet? Heb wel mensen gehoord dat ze het basis geluid niet zo goed vonden. Maar vind dat altijd erg moeilijk omdat sommige mensen hier veel meer om geven dan anderen.

Dank voor je uitgebreide input! Het is toch denk ik even kwestie van zitten en proberen en dan kijken of het je waard is en wat het doet in de bijtelling voor korte periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewestein
limburg schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:36:
[...]

En zo heeft iedereen een andere mening:

- Massagefunctie (vier stoelen) : [b} wij rijden elke maand een keer naar zuid -frankrijk en mijn pasagiers gebruiken de massage functie veel en vinden het geweldig, dus voor ons grote meerwaarde.[/b]
- Dijbeensteun bestuurderstoel in twee richtingen verstelbaar: perfecte tool om tijdens lange rit je zitcomfort te optimaliseren
- Beensteun passagiersstoel in twee richtingen verstelbaar: heerlijk om goed te rusten
- Verstelling passagiersstoel lendensteun in vier richtingen: geeft comfort maar 2 richtingen was ook prima.
- Achterbank tweewegs dijbeensteunverstelling: nmaakt veel verschil voor kleine ne grote mensen, dus voor premium beleving een must.

- Luidsprekers bestuurdersstoel: geweldig, een stem die de comandos in je oor fluistert, ik heb het volume zacht staan....
- Dolby Atmos: Basis geluid is ook goed maar vooral zacht is dit geluid veel meer in balans dan bij de basis hifi.
voor mij dus WEL 4k waard.
Daar sluit ik mij volledig bij aan!

Massagefunctie is bij ons dagelijks in gebruik, dijbeensteunen zijn erg comfortabel (zeker als je wat langer bent) en de audio is toch echt een stuk beter ten opzichte van de standaard versie (heb ik destijds vergeleken in de showroom). Voor mij is dit pakket zeker ook 4K waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
n00bCoder schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:55:
Ik laad nu bij citywatt in Duitsland. SOC is 50%. Hij laadt met 200kw.
Dit is een SR? En wat haal je in de praktijk qua rijbereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewestein
Met mijn Android toestel (Google Pixel 7 Pro) werkt de bluetooth sleutel zeer slecht. In veel gevallen ontgrendelt de auto niet of pas na enige tijd (zeg 20 seconden naast het bestuurdersportier staan). Zelf de deurklink uittrekken helpt in de meeste gevallen ook niet en de enige optie is dan de app openen en daar op het slotje tikken (als ik de fysieke sleutel niet bij me heb).

Daarnaast is het bluetooth bereik (ondanks instelling gevoeligheid minimaal in de app) eigenlijk te goed. De auto staat thuis onder de carport direct naast mijn huis en als ik in huis ben kom ik regelmatig binnen een straal van een paar meter naast de auto. In de gevallen dat de bluetooth sleutel dan wel een keertje werkt gaat de auto open en vaak niet meer, of veel later, op slot.

Voor mij is de bluetooth sleutel dus onbruikbaar en ik kan de auto alleen normaal gebruiken met de fysieke sleutel.

Zijn er andere Android gebruikers met deze zelfde issue?
Hebben iPhone gebruikers hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Jammer ook dat de gewone sleutel geen keyless entry ondersteunt zeker omdat de bluetooth sleutel zo matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 21:37
Alexander1984 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:05:
[...]

Ik rijd een SR en haal in deze temperaturen (ge-extrapoleerd want ik rijd 'm nooit helemaal leeg) zo'n 300-315 km. Ik rijd wel meestal overdag, dus 100km/u en ook regelmatig korte ritjes in de stad. Voor mij is dit bereik prima. Het snel laden maakt veel goed. (Ik heb in wat vorige posts wat foto's van laadcurves geplaatst). Ik kan thuis laden. En als ik het op een rit net niet haal dan stop ik 5 minuten bij een snellader en heb ik weer ruim voldoende range om thuis te komen. Want vergeet niet: je hoeft niet elke keer tot 80% of meer te laden. Dus ook bij ritten binnen NL die net buiten je range vallen verlies je niet enorm veel tijd.

Ik ga er vanuit dat dit in de zomer alleen maar beter wordt. En ik vrees dan ook (nog) niet voor de vakantie naar Umbrië in de zomer.

Naast het 100% kunnen laden (al is het laden van de LR accu's tot 100% ook geen probleem lees in in andere reacties) geeft het feit dat de LFP accu minder brandgevaarlijk is mij ook een (misschien misplaatst) gevoel van veiligheid.

Ik heb wel gekozen voor een SR + comfortpakket + trekhaak ipv de LR zonder extra's. Puur voor het het audiosysteem. Ik had het standaardsysteem gehoord in een P7 (onlangs nogmaals toen ik de P7 als vervangend vervoer meekreeg) en dat beviel me niet. Het Dynaudio systeem is echt wel een klasse beter, is mijn geheel subjectieve mening. Ja, Dolby Atmos zul je niet gebruiken (misschien in de toekomst) maar los daarvan vind ik het geluid dat wordt gereproduceerd gewoon veel mooier klinken. Betere definitie, helderder, beter in balans.

Voor de stoelen hoef je het denk ik idd niet te doen. Al moet ik bekennen dat ik de massage wel regelmatig gebruik. En mijn vrouw en de kinderen ook.

Welke range wil je minimaal kunnen rijden?

[ Voor 10% gewijzigd door foobalicious op 05-01-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01
ewestein schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:06:
Met mijn Android toestel (Google Pixel 7 Pro) werkt de bluetooth sleutel zeer slecht. In veel gevallen ontgrendelt de auto niet of pas na enige tijd (zeg 20 seconden naast het bestuurdersportier staan). Zelf de deurklink uittrekken helpt in de meeste gevallen ook niet en de enige optie is dan de app openen en daar op het slotje tikken (als ik de fysieke sleutel niet bij me heb).

Daarnaast is het bluetooth bereik (ondanks instelling gevoeligheid minimaal in de app) eigenlijk te goed. De auto staat thuis onder de carport direct naast mijn huis en als ik in huis ben kom ik regelmatig binnen een straal van een paar meter naast de auto. In de gevallen dat de bluetooth sleutel dan wel een keertje werkt gaat de auto open en vaak niet meer, of veel later, op slot.

Voor mij is de bluetooth sleutel dus onbruikbaar en ik kan de auto alleen normaal gebruiken met de fysieke sleutel.

Met een iPhone heb ik gelukkig nergens last van.
Het werkt best goed eigenlijk. Ik las dat andere iPhone gebruikers klachten hadden over batterij gebruik maar ook daar merk ik zelf weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Ik heb een iPhone en ik moet vaak zelf de deurklink eruit trekken en dan pas unlocked de auto. Zelden gebeurd dit op het moment dat ik naar de auto toe loop. Dus een beetje zoals de oude comfort access systemen, waar je wel de deurklink moet vastpakken en opendoen, en dan unlocked hij, ipv kijken of je in de buurt bent.

Wat wel soms helpt is als je de telefoon actief hebt, dus bijvoorbeeld even op het scherm klikt of ontgrendeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouse5312
ewestein schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:06:

Ik heb ook wel eens last gehad van problemen met een Android toestel (Samsung S23), maar sinds dat ik de applicatie van XPeng ingesteld heb dat deze op de achtergrond mag draaien en dat deze niet gestopt mag worden gaat het goed. Wel heb ik gemerkt dat als ik de auto met de app op slot maak, dat de auto dan niet meer open gaat bij aan komen lopen. Als ik dan de telefoon weer eens opnieuw opstart gaat dit weer goed.

Probeer anders de telefoon weer eens opnieuw in te leren en dan de kalibratie opnieuw doen (op logo en achterruit leggen). En als dat niet werkt de telefoon eens opnieuw opstarten, dat helpt bij mij ook meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
Alexander1984 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:05:
[...]

Performance. In Duitsland reed ik mixed 130-150 op de autobahn. Dan doe je tussen de 29-30kw/100. Het eerste stuk was m.n NL op 110. Dat was 23.5 kw/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1988
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-08 11:50
Ik overweeg het comfort pakket a 4000 euro niet te nemen, twijfel alleen nog over kunstleer. Is het nappaleer een groot verschil met het kunstleer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Iets zachter. Misschien even langs gaan in de showroom om het verschil te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Ik heb de LR gekozen waarbij ik hem normaal tot 90% laat laden. De enkele keer dat ik net dat stuk extra nodig heb laadt ik dan wel tot 100%. Dat ben ik al gewend in de 5 jaar elektrisch rijden die ik eerder had. Soms net die extra kilometers die je nodig hebt om in één keer thuis te komen.

Ja, het kost extra, maar voor mij is het de mogelijkheid hebben om extra te kunnen gebruiken. Mijn woon-werk afstand is overigens 35 km per dag dus dat betekent dat ik sowieso niet dagelijks laadt.

Heb wel voor het comfort-pakket gekozen. Stoelmassage gebruik ik ook af en toe. Vind het wel lekker. Het betere geluid is voor mij ook gewenst maar bijvoorbeeld de 'makeupspiegel voor de koningin' is bij mij minder waardevol ;-)

Trekhaak heb ik ook genomen en de paardentrailer erachter doet zeker wat met verbruik, maar hij heeft er geen enkel probleem mee. Denk dat de range wel ongeveer halveert.

Succes met de keuze en wat je ook kiest; vele veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1988
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-08 11:50
Hoeveel zits is de G9? Is die 5 of 7-zits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 16:59

mlo

stefan1988 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:40:
Hoeveel zits is de G9? Is die 5 of 7-zits?
5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Hebben jullie al ervaring met service?

Komen ze ook langs op locatie bijvoorbeeld, ook al is dit in het Noorden van het land en staan er nog meer service punten op de planning bijvoorbeeld andere dealers of locaties? Ik weet dat je weinig tot niks nodig bent qua service maar mocht het keer voorkomen dat het wel geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Leuk artikel van Bright over de G9
https://www.bright.nl/nie...voor-lange-afstanden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Alexander1984 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:12:
Hebben jullie al ervaring met service?

Komen ze ook langs op locatie bijvoorbeeld, ook al is dit in het Noorden van het land en staan er nog meer service punten op de planning bijvoorbeeld andere dealers of locaties? Ik weet dat je weinig tot niks nodig bent qua service maar mocht het keer voorkomen dat het wel geregeld is.
Maken gebruik van het Emile Frey dealer netwerk. Zit over heel Nederland geloof ik.
Pagina: 1 ... 20 ... 53 Laatste