Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 19 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:12
Iemand al gekeken naar all seasons banden voor de 21 inch velgen?

Ik wilde voor de Michelin crossclimate gaan die ik nu ook gebruik maar de maat is 255/40/R21 ipv 45.
Ik ben geen bandenexpert dus heb geen idee of deze dan zouden passen of een andere maat beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:44
peak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:25:
Iemand al gekeken naar all seasons banden voor de 21 inch velgen?

Ik wilde voor de Michelin crossclimate gaan die ik nu ook gebruik maar de maat is 255/40/R21 ipv 45.
Ik ben geen bandenexpert dus heb geen idee of deze dan zouden passen of een andere maat beter is?
Nee past niet. Je mist dan 5% van de breedte van de band in de hoogte. Dus je gaat een giga afwijking krijgen in rol omtrek.
Volgens mij zijn er geen passende 4s banden voor de 21 inchers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-01 19:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood

• Pointwood
Falken heeft het aanbod winterbanden uitgebreid met de Eurowinter HS02 en HS02 PRO. Daarnaast heeft Falken met de Euroall Season AS220 PRO ook een nieuwe all-seasons band voor ‘hoge prestatie rijders’ op de markt gebracht. Dat meldt het bandenbedrijf in een persbericht.

De Falken Eurowinter HS02 en HS02 PRO worden gekenmerkt door een dynamisch ontwerp van het zijvlak, een lager gewicht en een reeks innovatieve technische aspecten. De banden hebben uitstekende aquaplanning eigenschappen dankzij een symmetrisch en directioneel V-profiel. De PRO-versie heeft ook een asymmetrische drie-zone bedrading waarmee hij speciaal gericht is op berijders van personenauto’s en SUV’s die hoge prestaties verwachten, een nieuwe sector voor Falken.

De in 2022 gelanceerde Falken Eurowinter HS02 is nu beschikbaar in 45 maten van 14 tot 20 inch in de 45 tot 70 serie. De PRO komt in 74 maten van 16 tot 21 inch in de 35 tot 70 serie terwijl de nieuwe all-seasons band komt in 45 maten van 17 tot 21 inch in de 35 tot 65 serie.

• wolfschmitt
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-01-2024
Iemand een idee wanneer Xpeng naar Belgie komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:49
Zag dat al een paar belgische auto's geleverd zijn. Weet niet of dat dan via nederlandse dealer is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Helaas werkt Bluetooth sleutel ook na firmware update nog steeds slecht zeker in combinatie met twee voertuig autorisaties.
Zijn er berijders met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox_nl72
  • Laatst online: 30-09-2024
Pointwood schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 00:33:
Helaas werkt Bluetooth sleutel ook na firmware update nog steeds slecht zeker in combinatie met twee voertuig autorisaties.
Ook geen onderveeld succes. Gebeurt me regelmatig dat ik wel de auto in kan maar niet kan wegrijden omdat de "sleutel" niet gevonden is. Pas na klooien in de app en/of bluetooth settings krijg ik 'm dan aan de gang.

Al moet ik zeggen dat het de laatste tijd beter gaat. Ik kan nog niet mijn vinger er op leggen waar dat aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 15:55
Ik heb ook wel een ss moeite gehad met de "sleutel" in de app. Bij mij had ik dan het achtergrondproces van XPeng afgesloten. Dit start dan niet meer lekker en zorgt er voor dat de sleutel dan niet werkt. Na het opnieuw opstarten van de telefoon werkt alles weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 19:40
Pointwood schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 00:33:
Hier hetzelfde. Wanneer ik en mijn partner samen naar de auto lopen is dit blijkbaar te veel voor de auto.

Ook herken ik het probleem dat ik wel de auto in kan komen, maar vervolgens de melding krijg dat er geen sleutel is. Erg irritant. Voor mij maakt dit 'onbetrouwbare' gedrag dat ik toch de sleutel maar weer meeneem. Bij de Tesla van mijn partner werkt dit wel altijd goed. Hopelijk krijgt XPENG dat ook voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unst0pable
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:46
Ben een P7 rijder (met Android telefoon) en heb nooit problemen met de bluetooth sleutel.

Ingesteld conform adviezen bij configuratie van de sleutel in de app.
(Heb wel continue het bericht dat 'XPENG' een hoog accuverbruik op de achtergrond heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:17
Robvanh schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:45:
Ik heb een vraag: het valt me op dat mijn spiegels soms blauw kleuren. In combinatie met wat druppels beperkt dit het zicht enorm, waardoor de spiegels nagenoeg niet bruikbaar zijn. Hebben anderen dit ook ervaren? Iemand enig idee waarom dit gebeurt?

[Afbeelding]

Ook ‘dansen’ de auto’s op straat in de Xpilot weergave. Is dit bij anderen ook het geval? (De TPMS error heb ik sinds het wisselen naar winterbanden en wordt nog onderzocht).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat donkerblauwe is om in het donker niet verblind te raken door de mensen die achter je rijden

De bandensensor ziet er herkenbaar uit (had mijn Opel ook), dan moeten ze de ''wielen'' opnieuw koppelen met de TPM. Bij mij moesten ze dat per wiel doen zodat de sensor in het wiel gekoppeld wordt aan de auto, als straks de zomerset erop komt mogen ze het opnieuw doen (ouderwets systeem als je het mij vraagt). Nu weet ik niet of dit bij xpengen ook is, maar de Opel gaf vrijwel dezelfde melding als je de wielen niet opnieuw liet koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Blijkbaar is het toch wel een algeheel probleem met de bluetooth sleutel.
Misschien toch een item voor diegene die het Trello board beheert om dit probleem er op te zetten.
Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timmy_T
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Voor de P7 is dit de geplande update

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkblUjG_-YJxDKWwmI5I6g4w77w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFQqwZImkWWiSQMQcvGoKiVL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNQGUMfEyeS6aeZtYACU_CYtJS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45AcGTs61fXz5HZx1yoNj8nu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADSxUGEbHXGheOMGdTMain758pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUYmYnuj6Elj3DH8JPJLS1t2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIceWeQtak0wgEUBu8hH7qWn0JM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7R18728vbEXcL0Q705lKYYLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eN2UsN8LEr4twCZmzaoBSnFfm6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6W4vGLCgYXoQQyODl4GuwKcL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfAvB-1klZxIODCF_ViO1xefKv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgb6u5YaIVClNjJ3n7PplonY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6DsEK1qrun1Oz7eKgn91Vkvtpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DG8i9gawQVICPDJFZo5WXQZl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Zy3BK4kLW_uQ3n-CVklQv_wUiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OoqeblfuOlz2H0ILKhKOMPEa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpB4uwUirvYwlwfotZ148TPvLBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCh1qlxHGtbUJpMQidl4cI3W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDa1Csk5rHDuxn2NzIdJADSFAtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NN9HJ7RtCCtj0Xi28Y8G2B4m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-03 15:51
Dat ziet er hoopvol uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeActive
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-12-2023
Is al bekend wanneer Xpilot beter gaat werken in Europa?

Kijkend naar de berichten onder lopen we nog wat achter qua OS versie in Europa?

interessant:
https://www.arenaev.com/x...on_heats_up-news-2879.php
XPeng is ramping up its efforts to make its advanced driver assistance system, XNGP (Navigation Guided Pilot), accessible to more users across China. XPeng has expanded the coverage to 27 more cities, reaching a total of 52 urban areas in China. The company also has plans to introduce XNGP to Europe by the end of 2024.
Starting immediately, eligible G9 and P7i vehicles will have access to the Xmart OS 4.5.0 system's public beta, which includes the XNGP feature. As for G6 vehicle owners, they will be able to join the beta starting on December 18.

https://cnevpost.com/2023...-xngp-coverage-52-cities/
On November 28, Xpeng pushed Xmart OS 4.4.0 to eligible vehicles, bringing the XNGP feature to an additional 20 cities that don't have HD maps.

XNGP YouTube: Driving Round Shanghai With No Hands - XPeng XNGP

[ Voor 5% gewijzigd door BeeActive op 16-12-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05

Tijntje

Hello?!

Ben zelf aan het kijken naar de G9 in de Long Range of Performance uitvoering.

Ik kom van een diesel af dus heb nog niet echt een idee hoe de range uitvalt. Zijn er hier mensen die 1 van de deze uitvoeringen rijd en kan/wil delen wat ze gemiddeld halen op een accu?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-06 11:25
BeeActive schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:58:
Is al bekend wanneer Xpilot beter gaat werken in Europa?

Kijkend naar de berichten onder lopen we nog wat achter qua OS versie in Europa?

interessant:
https://www.arenaev.com/x...on_heats_up-news-2879.php
XPeng is ramping up its efforts to make its advanced driver assistance system, XNGP (Navigation Guided Pilot), accessible to more users across China. XPeng has expanded the coverage to 27 more cities, reaching a total of 52 urban areas in China. The company also has plans to introduce XNGP to Europe by the end of 2024.
Starting immediately, eligible G9 and P7i vehicles will have access to the Xmart OS 4.5.0 system's public beta, which includes the XNGP feature. As for G6 vehicle owners, they will be able to join the beta starting on December 18.

https://cnevpost.com/2023...-xngp-coverage-52-cities/
On November 28, Xpeng pushed Xmart OS 4.4.0 to eligible vehicles, bringing the XNGP feature to an additional 20 cities that don't have HD maps.

XNGP YouTube: Driving Round Shanghai With No Hands - XPeng XNGP
Bij de vorige tech dag zei meneer Peng dat ze NGP voor het einde van 2024 in Europa willen hebben uitgerold. Dat is in feite full self driving op snelwegen tot je daarvan afslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Tijntje schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:00:
Ben zelf aan het kijken naar de G9 in de Long Range of Performance uitvoering.

Ik kom van een diesel af dus heb nog niet echt een idee hoe de range uitvalt. Zijn er hier mensen die 1 van de deze uitvoeringen rijd en kan/wil delen wat ze gemiddeld halen op een accu?
Diesel range ga je never nooit halen haha.

Als je 100 op de snelweg aanhoudt dan ligt het verbruik rond de 20 kWh per 100 km. Dus dat op een 98 kWh accu is dan bijna 500 km. In Noorwegen is het ze gelukt om er 557+ km uit te halen met de performance. (Mixed stad en snelweg route)

Kijk altijd naar het verbruik bij de verschillende snelheden en temperatuur.

In de winter zal je eerder rond de 25 kWh per 100 km zitten bij 100 km/h

als je thuis kunt opladen dan is het echt een zegen dat je elke dag vol kunt vertrekken.

Ja lange vakantie ritten gaat je diesel niet van de troon geslagen worden. Let wel er zijn steeds meer steden die een zone introduceren waarbij diesels en benzine auto’s tot jaar X verboden zijn. Dus vroeg of laat kom je het centrum niet meer in met een diesel.

Duurt wel even voordat dat er is.

Daarnaast denk ik wel dat xpeng de g9 in prijs gaat verhogen met enkele duizenden euro’s als ze de naamsbekendheid hebben verworven.

[ Voor 6% gewijzigd door peak op 16-12-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Dat ik geen 1000 km red, had ik wel verwacht :p
Ik ben meer een 130km/h rijder, wat is dan een beetje realistisch aan verbruik en range?

Denk ik inderdaad ook, al is de Private lease die ze aanbieden niet echt super scherp, heb bijvoorbeeld een BMW IX3 lease aanbieding die nieuwprijs vergelijkbaar is maar toch goedkoper in de maand.

[ Voor 43% gewijzigd door Tijntje op 16-12-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerlijk Helder
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-01 14:23
Vraagje... De kleur van het leer en dan het pakket 'Zadelbruin nappaleer' dit komt op alle plaatjes en filmpjes als oranje :? over en niet als bruin. Neigt deze kleur meer naar oranje of bruin?

En zijn er ervaringen of je op het middelste scherm video kunt kijken, altijd leuk tijdens het diner bij de MAC :P

[ Voor 23% gewijzigd door Heerlijk Helder op 16-12-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
Tijntje schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:26:
Dat ik geen 1000 km red, had ik wel verwacht :p
Ik ben meer een 130km/h rijder, wat is dan een beetje realistisch aan verbruik en range?

Denk ik inderdaad ook, al is de Private lease die ze aanbieden niet echt super scherp, heb bijvoorbeeld een BMW IX3 lease aanbieding die nieuwprijs vergelijkbaar is maar toch goedkoper in de maand.
Ik maak veel km's en houd ook van doorrijden. Ik kom ook vanaf een diesel. De G9 is mijn eerste EV.

Een EV verandert je rijstijl. Elektrisch rijden forceert je namelijk de gemiddelde rijsnelheid te verlagen, omdat je door het flink lagere verbruik meer kilometers kunt maken, minder laadbeurten nodig hebt en daardoor sneller over bent.

Ik houd dus rekening met een langere reistijd.

Elektrisch rijden geeft me echter een compleet andere rijervaring. Het reizen is veel luxer, relaxter en veiliger. Ik kan veel langer doorrijden voordat de (slaap)vermoeidheid intreedt en kom uitgerust over.

Ik heb de diesel (Skoda Kodiaq) nog steeds. Deze wordt gebruikt door de overige gezinsleden. Maar die nemen ook liever de G9 als die er staat.

Dus, na 2 maanden (winter)rijden met de Xpeng, wil ik, ondanks wat kinderziektes, niet meer terug naar diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Heerlijk Helder schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:49:
Vraagje... De kleur van het leer en dan het pakket 'Zadelbruin nappaleer' dit komt op alle plaatjes en filmpjes als oranje :? over en niet als bruin. Neigt deze kleur meer naar oranje of bruin?

En zijn er ervaringen of je op het middelste scherm video kunt kijken, altijd leuk tijdens het diner bij de MAC :P
Meer naar oranje.

Bekijk het in de showroom zou ik zeggen voordat je een keuze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

DikkeGoudvis schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:15:
[...]

Ik maak veel km's en houd ook van doorrijden. Ik kom ook vanaf een diesel. De G9 is mijn eerste EV.

Een EV verandert je rijstijl. Elektrisch rijden forceert je namelijk de gemiddelde rijsnelheid te verlagen, omdat je door het flink lagere verbruik meer kilometers kunt maken, minder laadbeurten nodig hebt en daardoor sneller over bent.

Ik houd dus rekening met een langere reistijd.

Elektrisch rijden geeft me echter een compleet andere rijervaring. Het reizen is veel luxer, relaxter en veiliger. Ik kan veel langer doorrijden voordat de (slaap)vermoeidheid intreedt en kom uitgerust over.

Ik heb de diesel (Skoda Kodiaq) nog steeds. Deze wordt gebruikt door de overige gezinsleden. Maar die nemen ook liever de G9 als die er staat.

Dus, na 2 maanden (winter)rijden met de Xpeng, wil ik, ondanks wat kinderziektes, niet meer terug naar diesel.
Maar waar kom je dan nu op uit, als ik vragen mag?
Heerlijk Helder schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:49:

Heb het in de showroom gezien en is erg oranje, ik weet nog niet of ik het mooi vind :)
Had eigenlijk het liefts zwart leer en zwarte hemel gehad maar die is er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
Tijntje schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:23:
[...]

Maar waar kom je dan nu op uit, als ik vragen mag?
Bij de huidige temperaturen haal ik, wanneer ik de accu's helemaal 100% oplaadt, ongeveer 375 km's snelweg (zonder bijladen). Maar een accu rijd je nooit helemaal leeg. Dat risico neem je vaak niet. In de zomer verwacht ik een flink hogere range.

Meestal rijdt ik weg met 90% accu weg. Mijn blaas vraagt toch geregeld om een pitstop. Met één kleine snellaadbeurt van 10 minuten, heb je er zo weer 200km bij.

Ik zou er wellicht wel anders overdenken wanneer ik thuis of op het werk geen laadmogelijkheid had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

DikkeGoudvis schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:39:
[...]

Bij de huidige temperaturen haal ik, wanneer ik de accu's helemaal 100% oplaadt, ongeveer 375 km's snelweg (zonder bijladen). Maar een accu rijd je nooit helemaal leeg. Dat risico neem je vaak niet. In de zomer verwacht ik een flink hogere range.

Meestal rijdt ik weg met 90% accu weg. Mijn blaas vraagt toch geregeld om een pitstop. Met één kleine snellaadbeurt van 10 minuten, heb je er zo weer 200km bij.

Ik zou er wellicht wel anders overdenken wanneer ik thuis of op het werk geen laadmogelijkheid had gehad.
Dank je, is dat de long range of de performance versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
Tijntje schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:44:
[...]

Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Dat is bemoedigend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansham
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Tijntje schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:44:
[...]

Ik rij P7 long range, long range als bewuste keuze omdat ik niet met 100 op de linker baan kan rijden. Ik heb mijn hele leven gemiddeld 140 gereden en heb dat afgebouwd naar 130, dat gaat uitstekend, ook met de airco vol aan. Onze G9 komt over een paar weken, ik verwacht bijna dezelfde range. P7 in de winter 410km zomer 510. G9 390, zomer 490
Dit over voorwaarde dat je altijd van huis vertrekt met volle accu en bij lange ritten 100% geladen

[ Voor 4% gewijzigd door hansham op 17-12-2023 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
Waar kan ik die nieuwe driver alerts instellen? In de Acoustic Driver Alert System " ADAS" Zoals in de update tekst werden genoemd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-06 09:59
hansham schreef op zondag 17 december 2023 @ 00:39:
[...]

Ik rij P7 long range, long range als bewuste keuze omdat ik niet met 100 op de linker baan kan rijden. Ik heb mijn hele leven gemiddeld 140 gereden en heb dat afgebouwd naar 130, dat gaat uitstekend, ook met de airco vol aan. Onze G9 komt over een paar weken, ik verwacht bijna dezelfde range. P7 in de winter 410km zomer 510. G9 390, zomer 490
Dit over voorwaarde dat je altijd van huis vertrekt met volle accu en bij lange ritten 100% geladen
Ik laad mijn G9 performance tot 90% en kan momenteel 350km rijden dynamische range. Of ik dat echt haal geen idee.
Mijn gemiddelde verbruik is 23kWh, soms wat eronder soms wat erboven op de laatste 100km

Rijd dan op zich gewoon lekker door. Soms netjes 120, soms ook 140/150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
Ja dit klopt met mijn verwachtingen dat ik met mijn " wat vlottere" rijstijl met een performance in de winter tegen de 400 km range haal en dan niet helemaal leeg uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
Hier iemand uit de Achterhoek. Wij hebben vaak wat minder haast. Daarnaast vooral binnendoor, we hebben immers bijna geen snelwegen ;-)
Ik heb laden standaard op 90% staan. Gisterenmorgen gaf mijn Dynamic Range 440 km aan. Normaal kom ik ongeveer op 400 km bij 90%.

Heb overigens de Long Range. Ben zelf wel erg te spreken over nappaleer en zwarte hemel. Ik zou ook adviseren om even langs een xpeng-vestiging te rijden. Wanneer je in de achterhoek zit, doe dan even een PM, dan kun je bij mij wel even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

kosternet schreef op maandag 18 december 2023 @ 07:41:
Hier iemand uit de Achterhoek. Wij hebben vaak wat minder haast. Daarnaast vooral binnendoor, we hebben immers bijna geen snelwegen ;-)
Ik heb laden standaard op 90% staan. Gisterenmorgen gaf mijn Dynamic Range 440 km aan. Normaal kom ik ongeveer op 400 km bij 90%.

Heb overigens de Long Range. Ben zelf wel erg te spreken over nappaleer en zwarte hemel. Ik zou ook adviseren om even langs een xpeng-vestiging te rijden. Wanneer je in de achterhoek zit, doe dan even een PM, dan kun je bij mij wel even kijken.
Bedankt allemaal voor het delen van de range. :)

Ben in de vestiging Rotterdam geweest voor proefrit, over 2 weken nog een keer om de performance te gaan rijden.
Ik twijfel echt enorm over dat Nappa, hebben daar wel een uur van de ene auto in de andere gezeten. Bij andere merken is dat echt meer richting cognac bruin, bij xpeng is de teint heel oranje.

[ Voor 5% gewijzigd door Tijntje op 18-12-2023 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Toevallig zag ik net een artikel over de range van de G9 voorbijkomen van Autovisie.

Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Xpeng G9 - Autovisie

[ Voor 18% gewijzigd door reuzekind op 18-12-2023 09:27 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
vorige week heb ik 510 kilometer gereden op 1 (100%) acculading met de G9 LR.
Normaal kom ik rond de 420 met 90% lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:21

mlo

T7D_Sneezy schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:40:
vorige week heb ik 510 kilometer gereden op 1 (100%) acculading met de G9 LR.
Normaal kom ik rond de 420 met 90% lading.
netjes! hoeveel range gaf de auto toen nog aan, na 520km? Had je al SW 4.3.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peak
reuzekind schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:25:
Toevallig zag ik net een artikel over de range van de G9 voorbijkomen van Autovisie.

Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Xpeng G9 - Autovisie
Ik vind het een slechte review.

De standard range met lpf batterij kan geen eens met 300kW laden. Dat claimt xpeng ook niet.

Daarnaast zou het ze sieren als ze zomer range en winter range testen onder vergelijkbare condities. Want veel mensen weten niet dat in de winter je een grotere hit hebt op bereik.

Dus niet een e-tron q8 in de winter bij -10 testen en een andere auto bij 7 graden. Idem voor wind, regen en sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
peak schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:49:
[...]

Ik vind het een slechte review.

De standard range met lpf batterij kan geen eens met 300kW laden. Dat claimt xpeng ook niet.

Daarnaast zou het ze sieren als ze zomer range en winter range testen onder vergelijkbare condities. Want veel mensen weten niet dat in de winter je een grotere hit hebt op bereik.

Dus niet een e-tron q8 in de winter bij -10 testen en een andere auto bij 7 graden. Idem voor wind, regen en sneeuw.
Ze hebben ook een ander artikel waar ze de Nissan Ariya tegenover de G9 zetten. In dat artikel zitten in de specs ook een aantal fouten. G9 wint overigens.

https://www.autovisie.nl/...-elektrische-premium-suv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Mirved schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:21:
[...]

Ze hebben ook een ander artikel waar ze de Nissan Ariya tegenover de G9 zetten. In dat artikel zitten in de specs ook een aantal fouten. G9 wint overigens.

https://www.autovisie.nl/...-elektrische-premium-suv/
Lijkt alleen te lezen als je lid bent :) Ben ik niet :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
mlo schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:00:
[...]

netjes! hoeveel range gaf de auto toen nog aan, na 520km? Had je al SW 4.3.0?
Nog 28 km resterend volgens mij.
Ik had inderdaad al 4.3.0 er op staan. Overigens reed ik wel op de zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

-nvm-

[ Voor 99% gewijzigd door reuzekind op 18-12-2023 11:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:36
DikkeGoudvis schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:15:
[...]

...
Eigenlijk ben je sneller op langere trips als je harder rijdt, want laden kan met >1000km/u gaan, maar rijden niet. Het is natuurlijk wel duurder, stopt vaker en slechter voor je accu op den duur. Maar als je ergens snel moet zijn is het wel sneller om harder te rijden. Hoe hard verschilt natuurlijk per voertuig.

Hier een voorbeeld van Tesla Bjorn, waar 190km/u het snelste was.

YouTube: Optimal cruising speed for Model 3 Performance

Coïtus ergo sum

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mirved
kosternet schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:33:
[...]

Lijkt alleen te lezen als je lid bent :) Ben ik niet :-(
https://digitalekrant.tel...objects.json#/pages/66-67

Hier kun je het artikel gratis lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mirved op 18-12-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Weer een dingetje wat eventueel voor verbetering vatbaar is.
Dat is de batterij verwarming.
Wil je hier gebruik van maken moet de auto aangesloten zijn of worden aan een laadpaal.
Maar nu kan ik hem niet aan de lader hangen maar toch wil ik de batterij voorverwarmen bij deze temperaturen.
Hoe ga ik dat nu doen??
XPENG, is het misschien mogelijk de app zo te configureren zodat ik de auto toch kan voorverwarmen zonder aan de laadpaal te moeten hangen en de verwarming te stoppen op het moment dat de batterij is voorverwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:21

mlo

Wat ik vervelender vind is dat de auto aan de laadpaal moet hangen om de accu voor te verwarmen, maar vervolgens wel energie uit de accu gebruikt en ook na het voorverwarmen niet de accu dan weer gaat bij laden.
Dan snap ik de logica van het aan de laadpaal moeten hangen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Dus twee dingen om op te lossen voor de batterij verwarming door XPENG.
Weer een dingetje voor het Trello board.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pointwood
Vandaag door de wasstraat en de G9 bleek een kakofonie aan geluiden.
Als je niet beter zou weten zou je haast denken dat er van alles mis gaat.
Ik hoop dat XPENG snel met een wasstraat modus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox_nl72
  • Laatst online: 30-09-2024
Pointwood schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:59:
Weer een dingetje wat eventueel voor verbetering vatbaar is.
Dat is de batterij verwarming.
Wil je hier gebruik van maken moet de auto aangesloten zijn of worden aan een laadpaal.
Maar nu kan ik hem niet aan de lader hangen maar toch wil ik de batterij voorverwarmen bij deze temperaturen.
Hoe ga ik dat nu doen??
XPENG, is het misschien mogelijk de app zo te configureren zodat ik de auto toch kan voorverwarmen zonder aan de laadpaal te moeten hangen en de verwarming te stoppen op het moment dat de batterij is voorverwarmd.
Het kan natuurlijk zo zijn dat de accu voorverwarmen vanuit de accu zelf zo veel energie kost dat je er netto niets mee op schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Klopt, maar dan heeft opwarmen geen zin.
Want als je alleen maar gebruik kunt maken van voorverwarmen als je een eigen laadpaal hebt is het een zinloze functie.
Los daarvan schreef MLO in zijn bericht dat ook bij een volledig opgeladen batterij en een aangekoppelde laadpaal het voorverwarmen gebeurd vanuit de batterij en niet van de laadpaal.
Resumerend: voor verbetering vatbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Zijn er hier mensen die de Xpeng G9 in een private lease constructie hebben, en zo ja, bij welke maatschappij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peak
Tijntje schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:53:
Zijn er hier mensen die de Xpeng G9 in een private lease constructie hebben, en zo ja, bij welke maatschappij?
Mag ik vragen waarom private lease? Ik heb dat nooit begrepen, lease.

Met het lease tarief en termijn heb je bijna de auto waarde betaald. De lease maatschappij krijgt de auto weer terug en zal er minstens 30% aan verkoop waarde overhouden.

Dat men zegt dat met lease je geen omkijk hebt etc vind ik geen sterk argument. Enkel als het een goede deal was waarbij het leasebedrag dus dermate onder het totale bedrag zit van de nieuwwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:01
peak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:56:
[...]

Met het lease tarief en termijn heb je bijna de auto waarde betaald. De lease maatschappij krijgt de auto weer terug en zal er minstens 30% aan verkoop waarde overhouden.

Dat men zegt dat met lease je geen omkijk hebt etc vind ik geen sterk argument. Enkel als het een goede deal was waarbij het leasebedrag dus dermate onder het totale bedrag zit van de nieuwwaarde.
Er is een topic specifiek over private lease. In sommige gevallen is het goedkoper (zie ook uitleg ANWB). In andere gevallen maakt het wel wat uit, maar krijg je er zorgeloosheid voor terug. Is voor iedereen wat anders waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

peak schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:56:
[...]

Voor mij omdat ik altijd zakelijke lease auto heb gehad en het bedrijf nu verschuift naar een mobiliteitsbudget en dat ik het zelf kan/moet regelen.
Met private lease heb ik geen zorgen en vaste maand lasten die ik kan wegstrepen tegen het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft het standaardpakket nou wel of niet geventileerde voorstoelen? Staat 2x in de lijst. 1x standard, 1x als comfort pakket optie…

https://s-cdn.heyxpeng.co...a421abeda1eb16c6f4935.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
itons schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:59:
Heeft het standaardpakket nou wel of niet geventileerde voorstoelen? Staat 2x in de lijst. 1x standard, 1x als comfort pakket optie…

https://s-cdn.heyxpeng.co...a421abeda1eb16c6f4935.pdf
Ik heb dat destijds ook nagevraagd. Ventilatie is standaard. Het comfort pakket bevat alleen:

Nappalederen stoelen
Dynaudio Confidence Sound System

- Massagefunctie (vier stoelen)
- Dijbeensteun bestuurderstoel in twee richtingen verstelbaar
- Beensteun passagiersstoel in twee richtingen verstelbaar
- Verstelling passagiersstoel lendensteun in vier richtingen
- Achterbank tweewegs dijbeensteunverstelling

- Luidsprekers bestuurdersstoel * Twee
- Dolby Atmos
- Zonneklep voorpassagier met premium LED-spiegel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
foobalicious schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:03:
[...]

Ik heb dat destijds ook nagevraagd. Ventilatie is standaard. Het comfort pakket bevat alleen:
Thanks. Met dat idee heb ik hem ook zonder comfort pakket besteld. Maar ging twijfelen vanwege de review in Autovisie die stoelventilatie bij het comfortpakket opnam.

• kosternet
itons schreef op donderdag 21 december 2023 @ 05:47:
[...]

Thanks. Met dat idee heb ik hem ook zonder comfort pakket besteld. Maar ging twijfelen vanwege de review in Autovisie die stoelventilatie bij het comfortpakket opnam.
Gefeliciteerd en veel veilige (heerlijke comfortabele) kilometers gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
[...]

Autovisie had wel meer features/opties niet juist toegekend. Vaak zijn de magazines daar heel slordig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

[...]

Houd er wel rekening mee dat de stoelverwarming alleen de zetel is en niet zoals gebruikelijk ook de rug.
Vind dat ook vreemd dat het er niet op zit.

• peak
Tijntje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:17:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de stoelverwarming alleen de zetel is en niet zoals gebruikelijk ook de rug.
Misschien vanwege de massage functie dat het niet kan?

Maar ja mij viel het ook op

• Mirved
peak schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:11:
[...]

Misschien vanwege de massage functie dat het niet kan?

Maar ja mij viel het ook op
De stoelen zonder massagefunctie hebben het helaas ook niet. Beetje jammer idd.

• itons
  • Niet online
Tijntje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:17:
[...]

ah, dat wist ik niet. Wel jammer, maar geen ramp.

• mkamonster
  • Laatst online: 14:58
Ik heb nu in mijn huidige Peugeot 5008 ook massage stoelen waarbij de rug ook verwarming heeft. Denk dat er gewoon ergens een gekke keuze is gemaakt.

• Camelman1976
  • Laatst online: 20-09-2024

• gompy
  • Laatst online: 21-05 10:32
Ik deze laatste review wordt er gesteld dat er geen geheugen op de stoelen zit. In de specificaties staan deze wel benoemd. Weet iemand die hem gereden of in bezig heeft hoe dit nu zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
gompy schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:24:
Ik deze laatste review wordt er gesteld dat er geen geheugen op de stoelen zit. In de specificaties staan deze wel benoemd. Weet iemand die hem gereden of in bezig heeft hoe dit nu zit?
Ja, maar anders dan gebruikelijk. Het zijn bestuurders profielen, welke je kan aanmaken via het hoofdscherm.
Er zit dus geen knopje voor meerdere standen die opgeslagen kunnen worden per bestuurder.
Bij BMW heb je bijv twee knopjes, en per sleutel heb je een gebruiker die dus 2 standen kan opslaan en makkelijk kan switchen.

Bij XPENG is dit niet zo, als je de stoel verstelt krijg je een klein popupje op het scherm met "Opslaan" "Herstellen" of "Opslaan als nieuw profiel" oid.

Door op het scherm op het hoofdje links bovenin te klikken (naast de AI assistente) kan je wisselen van profiel.
Kan zomaar zijn dat dit enkel in P kan, dat weet ik niet.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Dat is ook niet alleen voor de stoel afstelling maar alle voorkeurs instellingen van de auto, als het goed is

• 2000usa
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-06-2024
foobalicious schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:03:
[...]

Nappalederen stoelen
Dynaudio Confidence Sound System

- Massagefunctie (vier stoelen)
- Dijbeensteun bestuurderstoel in twee richtingen verstelbaar
- Beensteun passagiersstoel in twee richtingen verstelbaar
- Verstelling passagiersstoel lendensteun in vier richtingen
- Achterbank tweewegs dijbeensteunverstelling

- Luidsprekers bestuurdersstoel * Twee
- Dolby Atmos
- Zonneklep voorpassagier met premium LED-spiegel
Klopt, zo is het mij ook uitgelegd door de mensen van Xpeng. Jammer van de rugverwarming/ventilatie.

Mijne besteld bij de LM op 24/11, vandaag eindelijk leverweek doorgekregen: Week 13. (LR Midnight Black Saddle non-Premium).
Iemand al een idee of de Rode Zee perikelen al impact hebben op de levertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
Tijntje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:17:
Dat is ook niet alleen voor de stoel afstelling maar alle voorkeurs instellingen van de auto, als het goed is
klopt. Instellingen zoals drive modus, spiegelstand, stuurstand, Xpedal-stand, interieurkleuren etc worden allemaal opgeslagen. Erg handig.

Kan alleen in de P-stand inderdaad. Om te voorkomen dat tijdens het rijden je stuur en stoel alle kanten opgaan. Ik heb bijv. een filmkijk-profiel gemaakt. Stoel in relaxt-stand, stuur uit de weg, verlichting uit etc. Die wil je niet per ongeluk op de snelweg activeren :-)

[ Voor 27% gewijzigd door foobalicious op 21-12-2023 17:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:01
Donderdag is het zover. Mag ik m’n g9 performance ophalen:)

Nog bijzondere zaken om aandacht aan te besteden?

• gompy
  • Laatst online: 21-05 10:32
@n00bCoder ons op de hoogte houden en foto's maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J. Goedhart
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-04-2024
n00bCoder schreef op donderdag 21 december 2023 @ 19:00:
Donderdag is het zover. Mag ik m’n g9 performance ophalen:)

Nog bijzondere zaken om aandacht aan te besteden?
+1. Ik ben woensdag aan de beurt. G9 performance, midnight black. Laat kerst maar snel voorbij zijn😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
jesse! schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:51:
[...]

Ja, maar anders dan gebruikelijk. Het zijn bestuurders profielen, welke je kan aanmaken via het hoofdscherm.
Er zit dus geen knopje voor meerdere standen die opgeslagen kunnen worden per bestuurder.
Bij BMW heb je bijv twee knopjes, en per sleutel heb je een gebruiker die dus 2 standen kan opslaan en makkelijk kan switchen.

Bij XPENG is dit niet zo, als je de stoel verstelt krijg je een klein popupje op het scherm met "Opslaan" "Herstellen" of "Opslaan als nieuw profiel" oid.

Door op het scherm op het hoofdje links bovenin te klikken (naast de AI assistente) kan je wisselen van profiel.
Kan zomaar zijn dat dit enkel in P kan, dat weet ik niet.
Je kunt in de stoelinstellingen via het menu wel 3 standen per stoel instellen en opslaan. Dus 3 vooringestelde standen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzone
  • Laatst online: 13:43
kosternet schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:57:
Korte vraag; ik zie dat ik de trekhaak kan inschakelen bij de instellingen van de auto. Onder de 'schakelaar' om de trekhaak uit te draaien zit een 'schakelaar' met 'trailer-mode'. Het is me niet echt duidelijk wat dit inhoudt. Is er iemand die me daar meer over kan vertellen?
Ben je inmiddels iets wijzer geworden? Ik overweeg de p9, wil nl de cruise control gebruiken onderweg met vakantie met bijvoorbeeld een fietsendrager op de trekhaak. Nagenoeg alle hulpsystemen (ook cruise control) zijn uitgeschakeld staat in de handleiding, maar is dit altijd bij uitgeklapte trekhaak of alleen bij geactiveerde trailermode

Dan zou ik de trekhaak gewoon kunnen gebruiken voor de fietsendrager met de hulpsystemen, dus ook cruise control aan, waarbij trailermode uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Stefzone schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:46:
[...]

Ben je inmiddels iets wijzer geworden? Ik overweeg de p9, wil nl de cruise control gebruiken onderweg met vakantie met bijvoorbeeld een fietsendrager op de trekhaak. Nagenoeg alle hulpsystemen (ook cruise control) zijn uitgeschakeld staat in de handleiding, maar is dit altijd bij uitgeklapte trekhaak of alleen bij geactiveerde trailermode

Dan zou ik de trekhaak gewoon kunnen gebruiken voor de fietsendrager met de hulpsystemen, dus ook cruise control aan, waarbij trailermode uit staat.
Als je trailer mode activeert dan houdt hij volgens mij rekening mee dat je langer bent en minder hard mag rijden of dat soort dingen.

Voor een fietsendrager hoef je dit niet aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzone
jesse! schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:21:
[...]

Als je trailer mode activeert dan houdt hij volgens mij rekening mee dat je langer bent en minder hard mag rijden of dat soort dingen.

Voor een fietsendrager hoef je dit niet aan te zetten.
Klopt, maar de vraag is....zonder trailer mode met fietsendrager....kan ik dan wel de cruise control gebruiken, of schakelt hij deze uit? Zonder cruise control 1000km reizen vind ik toch wel erg onhandig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
Je kan dus meer android apps op je Xpeng installeren (zoals een browser en Netflix) met een beetje tweaken. Hier een kleine gids:

https://xpeng-g9.nl/forum...-installeren-op-je-xpeng/

Ik ga het morgen proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Grotbewoner op 23-12-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Stefzone schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:46:
[...]

Ik zal straks eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:03
Grotbewoner schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:37:
Je kan dus meer android apps op je Xpeng installeren (zoals een browser en Netflix) met een beetje tweaken. Hier een kleine gids:

https://xpeng-g9.nl/forum...-installeren-op-je-xpeng/

Ik ga het morgen proberen.
Serieus vet dat dit kan! Krijg je Netflix er zo op? Ik las dat sommigen die het proberen bij bepaalde apps parsing errors krijgen.
Ben benieuwd naar je bevindingen!

Oh en wat ik mij nog afvraag, op welke van de twee schermen komt het dan beschikbaar? Of is het één processing unit met twee schermen? Het laatste zou dus zou betekenen dat Netflix op beide schermen afgespeeld kan worden? (maar waarschijnlijk niet tegelijkertijd?)

Als je mij, en vele met mij schat ik zo, een grote gunst zou willen doen; zou je eens kunnen kijken of de app Smarters Pro erop draait? Deze kun je hier legaal downloaden:

https://www.iptvsmarters.com/smarters4-0.apk

Muchas gracias :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Iptv en Netflix op het middenscherm al draaiende gezien bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkjanboom
  • Laatst online: 16-02-2024
In het kader van de software iemand al bekend met dit https://www.sorastream.com/

Schijnt ook te werken op de xpeng?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik wacht nog even met rommelen met unlocken tot bevestigd is dat updates gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Mirved schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:44:
Iptv en Netflix op het middenscherm al draaiende gezien bij anderen.
Nice! Als Plex ook werkt, heb je helemaal een rijdende bioscoop 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Laatst online: 11:34
Stefzone schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:24:
[...]

Klopt, maar de vraag is....zonder trailer mode met fietsendrager....kan ik dan wel de cruise control gebruiken, of schakelt hij deze uit? Zonder cruise control 1000km reizen vind ik toch wel erg onhandig.
Mijn ervaring bij een testrit van de zomer met een forse vouwwagen (Fleetwood Sun Valley, 1350kg) achter de G9 was, dat zodra je stekker van de vouwwagen aansloot op de trekhaak, nagenoeg alle assistentsystemen werden uitgeschakeld en ook niet meer in te schakelen waren. Voor mij was dat de dealbreaker. Het is overigens iets dat menig ander merk ook heeft. Verbruik over 60km was prima (26kw bij 90km/u), de luchtvering fantastisch in combinatie met de vouwwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzone
IonniUnique schreef op zondag 24 december 2023 @ 23:52:
[...]

Mijn ervaring bij een testrit van de zomer met een forse vouwwagen (Fleetwood Sun Valley, 1350kg) achter de G9 was, dat zodra je stekker van de vouwwagen aansloot op de trekhaak, nagenoeg alle assistentsystemen werden uitgeschakeld en ook niet meer in te schakelen waren. Voor mij was dat de dealbreaker. Het is overigens iets dat menig ander merk ook heeft. Verbruik over 60km was prima (26kw bij 90km/u), de luchtvering fantastisch in combinatie met de vouwwagen.
Ok, bedankt! Inderdaad erg irritant, ergens snap ik het een aanhanger wel aangezien de auto zich anders gedraagt, maar gewoon traditionele cruise control kan dan toch gewoon....Hier ook een vouwwagen maar wel een stuk lichter, rond de 700kg all in maar met 4 fietsen erop een lekkere windvanger. Mijn huidige rav4 heeft achteraf een trekhaak gekregen en daar blijft alles gewoon werken. Ben benieuwd welke autos dan wel een optie zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Android16 schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:37:
[...]

Serieus vet dat dit kan! Krijg je Netflix er zo op? Ik las dat sommigen die het proberen bij bepaalde apps parsing errors krijgen.
Ben benieuwd naar je bevindingen!

Oh en wat ik mij nog afvraag, op welke van de twee schermen komt het dan beschikbaar? Of is het één processing unit met twee schermen? Het laatste zou dus zou betekenen dat Netflix op beide schermen afgespeeld kan worden? (maar waarschijnlijk niet tegelijkertijd?)

Als je mij, en vele met mij schat ik zo, een grote gunst zou willen doen; zou je eens kunnen kijken of de app Smarters Pro erop draait? Deze kun je hier legaal downloaden:

https://www.iptvsmarters.com/smarters4-0.apk

Muchas gracias :)
Alle 3 de schermen draait op dezelfde android tbox.
Het instrumenten cluster is heel simpel gezegd gewoon een apk'tje dat daar op draait.

Netflix is heel goed mogelijk op beide schermen (niet op het instrumenten cluster)
Het draait niet fullscreen, je ziet de topbar nog en de navigatie / menu links.

Meeste apps werken wel, maar er staat geen volwaardig google play services framework op, dus niet alles dat dat nodig heeft werkt heel goed.

Ook draait er niets in de achtergrond, als je de app hebt draaien en je opent bijvoorbeeld het airco scherm of je navigatie dan is de app "geforceerd afgesloten". Dus voor navigatie apps (Google Maps, Waze, ABRP) is het niet heel ideaal.
Wel kan je net als andere (media) apps de app "swipen" naar het andere scherm.
Dus een hack is dat je je navigatie of Netflix of whatever naar het andere scherm zet, dan je ding doet en dan kan je 'm weer terug zetten op het hoofd scherm, zo sluit hij niet af. Ideaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Grotbewoner schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:03:
Ik wacht nog even met rommelen met unlocken tot bevestigd is dat updates gewoon werken.
Er is vrij weinig gerommel, je voegt alleen wat apps toe die je heel makkelijk weer kan verwijderen.
"Unlocken" is niets meer dan een debug tool aanzetten wat op zowat elke Android smartphone ook aanwezig is en door app-developers gebruikt wordt.

OTA updates blijven gewoon goed werken, en na zo'n update staan ook al je apps er gewoon nog.

Het kan zijn dat er ooit een update komt waardoor je ADB niet meer aan kan zetten, dit is momenteel in de chinese versie al het geval.
Dan zou je het Android OS moeten rooten om er nog iets mee te kunnen doen, maar dat is wel weer next-level en kan je systeem ook "kapot" maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Laatst online: 11:34
Stefzone schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:12:
[...]

Ok, bedankt! Inderdaad erg irritant, ergens snap ik het een aanhanger wel aangezien de auto zich anders gedraagt, maar gewoon traditionele cruise control kan dan toch gewoon....Hier ook een vouwwagen maar wel een stuk lichter, rond de 700kg all in maar met 4 fietsen erop een lekkere windvanger. Mijn huidige rav4 heeft achteraf een trekhaak gekregen en daar blijft alles gewoon werken. Ben benieuwd welke autos dan wel een optie zijn....
Dat verschilt per merk / platform. Ik vermoed dat als je een ‘domme’ trekhaak achteraf laat monteren, dat alles het gewoon blijft doen. Ikzelf heb een Hyundai Ioniq 5 2021 met een door de Duitse dealer gemonteerde afneembare Duitse (MVG) trekhaak. Die heeft geen koppeling met de boordcomputer. Alle systemen doen het nog itt de in NL standaard door Hyundai gemonteerde trekhaak. Nadeel; bij het achteruitrijden krijg ik telkens de eerste keer een automatische rem ingreep (collision-detection)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Stefzone schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:12:
[...]

Dit weekend geprobeerd. Met de trailer erachter inderdaad geen ACC. Heb dit wel gemeld bij XPENG. Ik zie mezelf al met een caravan naar Zuid-Frankrijk rijden zonder cruise control ;-) Dit soort dingen is bij uitstek de moeite om via het trello-board of rechtstreeks aan XPENG te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:20
kosternet schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:54:
[...]

Dit weekend geprobeerd. Met de trailer erachter inderdaad geen ACC. Heb dit wel gemeld bij XPENG. Ik zie mezelf al met een caravan naar Zuid-Frankrijk rijden zonder cruise control ;-) Dit soort dingen is bij uitstek de moeite om via het trello-board of rechtstreeks aan XPENG te melden.
Voor zover ik ervaring heb met andere merken en ACC, werkt dit altijd ook wanneer er fabrieksaf een trekhaak onder zit. Misschien dat dit in China niet mag, maar in europa kan/mag dat gewoon voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biervliet
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-08-2024
Had een Volvo XC60, in 2009 gekocht mett adaptieve cruisecontrol. Tot volle teveredenheid gewerkt zonder problemen ook met aanhanger/caravan of fietsendrager.
Nu BMW X3, gekocht in 2016 en ook met adaptieve cruisecontrol. Nooit geen problemen en zeer tevreden met de acc, ook als er een caravan/aanhanger of fietsendrager wordt gebruikt.
18 oktober een Xpeng G9 perfomance besteld en dan lees je dat de acc niet werkt als er wat op of aan de trekhaak zit. Oei
Je mag toch verwachten dat dit met zo'n moderne auto als de Xpeng G9 toch ook kan......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Biervliet schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:09:
Had een Volvo XC60, in 2009 gekocht mett adaptieve cruisecontrol. Tot volle teveredenheid gewerkt zonder problemen ook met aanhanger/caravan of fietsendrager.
Nu BMW X3, gekocht in 2016 en ook met adaptieve cruisecontrol. Nooit geen problemen en zeer tevreden met de acc, ook als er een caravan/aanhanger of fietsendrager wordt gebruikt.
18 oktober een Xpeng G9 perfomance besteld en dan lees je dat de acc niet werkt als er wat op of aan de trekhaak zit. Oei
Je mag toch verwachten dat dit met zo'n moderne auto als de Xpeng G9 toch ook kan......?
Ik denk zelf dat dit een kwestie van een softwareupdate is. Daarom is het belangrijk dat dit door voldoende mensen bij XPENG wordt gemeld. Hoe meer mensen het melden, hoe eerder men begrijp dat dit aangepast moet worden ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• limburg
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4c_-3CExl6Nu0GGDWmyiENoXmo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DjUS8gvcnk6ey67JcA2dOCIa.jpg?f=user_large

Gisteren diverse apps geinstalleerd, Chrome, Waze, ABRP, Yatzy, Whatsapp, Netflix, Flitsmeister, Verisure.
Ze werken allemaal goed.
installatie gedaan via de handleiding op forum: https://xpeng-g9.nl/forum...-installeren-op-je-xpeng/
Gaat heel eenvoudig, het lijkt lastiger dan het daadwerkelijk is.
Ik heb geprobeert Microsoft Office/outlook/teams te installeren, maar deze laten zich niet installeren. Zal Microsoft wel geblokkeerd hebben. Ik had nl graag een agenda in de auto gehad.
Ik ga nu nog een poging wagen met OpenOffice, ook nog enkele laadpaal apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unst0pable
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:46
Hoe gaat het met het updaten van deze 3e apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Unst0pable schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:15:
Hoe gaat het met het updaten van deze 3e apps?
net zoals het installeren, je moet nieuwste apk downloaden en dan adb update /path/to/file.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans221
  • Laatst online: 25-05-2024
Goedemiddag, nieuwe gebruiker en volg het forum Xpeng al een tijdje. zelf heb ik al bijna 5 jaar een Tesla model 3 SR. Supertevreden mee, vanaf het begin ook veel op Tweakers gezeten en de aflevering van mijn toen nieuw besteld model 3 op de voet gevolgd. Van fabriek USA tot aflevering Amsterdamse haven….😛 maar het wordt nu tijd voor m’n tweede EV.

Wat mij tot nu toe opvalt is dat er veel vragen en opmerkingen van nieuwe EV rijders naar voren komen die eigenlijk bij Tesla al gesneden koek zijn. Logisch uiteraard, mede doordat ik denk dat ze op softwarematig gebied nog steeds de standaard zetten. Maar dat doet mij wel twijfelen aan een aanschaf van een P9. zaken als routeplanner, updates, slecht werkende sleutels en Autopilot komen met regelmaat naar voren bij Xpeng. Ik wil eigenlijk graag een P9 aanschaffen aangezien mijn lengte van boven de 2 meter niet helemaal matcht met de model 3. Dus in die zin zou ik graag de overstap maken, maar zijn er op dit forum Tesla rijders die deze stap al wel hebben gemaakt en al een periode met de p9 hebben gereden? Wat zijn de ervaringen tov Tesla? Is het wennen of echt een stap terug? Ik ben heel benieuwd, de aanvraag voor een proefrit is de deur uit, dus ga het binnenkort zelf beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
limburg schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:13:
[Afbeelding]

Gisteren diverse apps geinstalleerd, Chrome, Waze, ABRP, Yatzy, Whatsapp, Netflix, Flitsmeister, Verisure.
Ze werken allemaal goed.
installatie gedaan via de handleiding op forum: https://xpeng-g9.nl/forum...-installeren-op-je-xpeng/
Gaat heel eenvoudig, het lijkt lastiger dan het daadwerkelijk is.
Ik heb geprobeert Microsoft Office/outlook/teams te installeren, maar deze laten zich niet installeren. Zal Microsoft wel geblokkeerd hebben. Ik had nl graag een agenda in de auto gehad.
Ik ga nu nog een poging wagen met OpenOffice, ook nog enkele laadpaal apps.
Goed werken is wel heel relatief in dit geval. Ik heb vanmiddag een aantal apps geïnstalleerd, maar je loopt toch wel vrij snel tegen de beperkingen aan vind ik. Apps crashen, geven zelf errors, draaien niet door op de achtergrond of zijn maar beperkt bruikbaar. Leuke gimmick en grappig om mee te klooien, maar echt functioneel vind ik het tot dusver niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ook weer lekker dan :)
Had een paar weken geleden een proefrit ingepland met de G9 performance. Werd ik gebeld dat die was weg voor inbouwen, alarm of ik dan de Long Range wilde proberen.
Prima kan gebeuren dus doen we dat.
Na de proefit aangegeven dat ik voor het maken van mijn keuze wel eerst ook in de performance wil rijden om te bepalen of het, het geld waard is.
Geen probleem, direct nieuwe afspraak ingepland voor deze week.
Krijg ik net weer een belletje dat hij er nog niet is.
Kijk al dagen uit naar die proefrit om eindelijk mijn keuze eens te kunnen maken :p

Pagina: 1 ... 19 ... 49 Laatste