Dat is nogal een aanname die je daar maakt. Groene stroom kan veel goedkoper geproduceerd dan fossiel, zeker als de fossiele subsidies eraf gaan en de milieuimpact ook meegenomen wordt in de prijs.Wolly schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:00:
[...]
Hoe meer groene wiebelstroom er komt, hoe hoger de prijs. Verbruikers zitten namelijk niet te wachten op een wisselend aanbod en willen ten alle tijde gebruikmaken van de benodigde elektra.
Ook ben je niet afhankelijk van wat schurkenoliestaten in hun kartel voor afspraken maken met de prijs.
Er zijn behoorlijk wat bedrijfsprocessen die best wel aangepast kunnen worden op basis van aanbod. Een grote boiler net wat heter opstoken op goedkope momenten en iets laten afkoelen als het duur is. Een batterij opladen, of een energieslurpend proces zo timen dat het zoveel mogelijk op goedkope momenten gebeurt.
Met grotere verschillen in kWh prijs per uur wordt dit alleen maar interessanter.
offtopic:
Dat "wiebelstroom" noemen krijg ik altijd een beetje de kriebels van, die term komt volgens mij regelrecht van de fossiele lobby.
Dat "wiebelstroom" noemen krijg ik altijd een beetje de kriebels van, die term komt volgens mij regelrecht van de fossiele lobby.
[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-02-2024 12:26 ]