Kom je uit bij iets rond een thuisaccu met een setup van off-grid met net ondersteuning.Thalaron schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:21:
Ik zie liever een optie waarbij een 100% omvormer inzicht kan krijgen op het interne verbruik en bij voltage X dynamisch gaat afschakelen wanneer er sprake is van teruglevering. Op die manier is er geen tekort door aftoppen, behoud je zoveel als mogelijk mogelijkheden voor eigen verbruik zonder het net onnodig te belasten.
Ik heb zo'n setup en kan je zo voor rekenen ook dynamisch dat energieleveranciers niet blij zullen zijn met je.
En een bandbreedtemodel als hiervoor, ik kan met off-grid met netondersteuning ook nog terug van 3x25A naar 1x25A (wel met nodige kosten en nodige moeite), met behoudt van 3x35A in het huisnet achter de slimme meter.
Ook netbeheerders zullen minder blij worden van of maximale afname of maximale terugleveren op een 1 fase, geen flexibel gebruik meer en ze krijgen het druk om fases in balans te houden, met een prijsprikkel van paar honderd euro per jaar voor gebruiker. Netbeheerders zouden toch iets geleerd moeten hebben van het steriele pilot jouw energie moment 2.0, dat het zelfs met centrale sturing niet altijd positief uitpakt als het gebruiker nadeel oplevert en zonder die centrale sturing als gebruiker nog creatiever kunnen zijn.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant