Je heb een 90 adaptor, dan kan je de 2280 monteren.
lol, ik zie idd wat creatieve manieren voorbij komen op het internet om een 2280 formaat in de case te krijgen, maar deze zijn verre van plug-and-play, en ik heb (nog) geen zin om fysieke modificaties te gaan maken aan de Ally. De 90 graden adapter vereist dat niet, maar zal niet al te goed werken voor de temperaturen van je CPU, RAM en nieuwe SSD.SultanPindakaas schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:54:
Je heb een 90 adaptor, dan kan je de 2280 monteren.
Even eigen quote, maar inmiddels de 90 graden adapter besteld, erin gezet en momenteel werkend met een Samsung 980 Pro 2TB. Helemaal happy.martincm schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:32:
[...]
Ik heb de Corsair MP600 Mini 1TB erin gezet, erg tevreden over de performance.
Helaas is mijn SD er nu dan ook aan gegaan. Althans, niet helemaal naar zn grootje, maar die gaat op een gegeven moment alleen maar foutmeldingen geven. Moet dan weer gerepareerd worden, data nog in tact maar wordt beetje onbruikbaar op deze manier. Geen SD dan maar.
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Mja moet ik ook nog even afwachten. Ik heb de langere versie die voor de helft over de cpu heen ligt, gescheiden door wel wat heat geleiding en electro tape. Heb bovenop een 3mm heatsink gezet, ook weer met een dun siliconen warmtegeleider. De RAM modules worden niet gedekt in de 90graden opstelling omdat die veel lager dan de schijf liggen.greg-a schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:01:
[...]
lol, ik zie idd wat creatieve manieren voorbij komen op het internet om een 2280 formaat in de case te krijgen, maar deze zijn verre van plug-and-play, en ik heb (nog) geen zin om fysieke modificaties te gaan maken aan de Ally. De 90 graden adapter vereist dat niet, maar zal niet al te goed werken voor de temperaturen van je CPU, RAM en nieuwe SSD.
Magician geeft vooralsnog de gemiddelde temp van de ssd op om en nabij 55c bij een ROG belasting van tussen de 60c-65c (getest met wat recente games, zoals Ratchet&Clank, MK1)
Die test is ook primair dat ik niet direct op een 4TB durf(de) te gokken. Eerst kijken hoe dit vergaat en voorlopig is dat allemaal nog prima.
[ Voor 6% gewijzigd door martincm op 16-10-2023 17:24 ]
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Ik zit eraan te denken om een rog ally te kopen om bijvoorbeeld starfield te kunnen spelen op de bank. Is dit spel een beetje te spelen of zijn er nog teveel complicaties waardoor de ervaring heel slecht is.
Ik heb zelf een steamdeck gehad en heb die verkocht puur om het feit dat ik de performance in bepeelde spellen te slecht vond.
Ik ben tevreden met dezelfde resolutie als op de steamdeck.
Heb je het gevoel overigens dat je op een handheld zit of meer het gevoel dat je een portable pc in je hand hebt. De steamdeck zorgde met steamos er wel voor dat je het gevoel had dat je echt op een console speelde.
Ik heb zelf een steamdeck gehad en heb die verkocht puur om het feit dat ik de performance in bepeelde spellen te slecht vond.
Heb je het gevoel overigens dat je op een handheld zit of meer het gevoel dat je een portable pc in je hand hebt. De steamdeck zorgde met steamos er wel voor dat je het gevoel had dat je echt op een console speelde.
Starfield draait prima op de Ally, zeker als je de performance optimalisatie mod installeert (kost nauwelijks grafische kwaliteit, wel veel meer FPS).GranCanaria schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:34:
Ik zit eraan te denken om een rog ally te kopen om bijvoorbeeld starfield te kunnen spelen op de bank. Is dit spel een beetje te spelen of zijn er nog teveel complicaties waardoor de ervaring heel slecht is.
Of een handheld aanvoelt als handheld of pc ligt vooral aan hoe je er zelf mee omgaat. Als je per spel alles apart in gaat stellen qua reso/TDP/settings dan is het veel gedoe. Maar als je een vaste setting kiest dan is het veel meer oppakken-en-spelen. En niet zoveel tegelijk installeren, houdt het overzichtelijk.
Maar je kan 'm ook in een dock gooien en als desktop gebruiken als je dat wil.
Het fijne is dan toch nog wel dat je meerdere platforms kunt installeren. Ik heb mijn spellen over verschillende platforms en het is zonde als je deze niet (makkelijk) kunt gebruiken op de ally. Op de steamdeck was dit erg omslachtig en werkte niet altijd even goed. Thanks in ieder geval voor je bericht.
Kreeg gisteren een mail van bol.com dat de Ally in prijs gezakt was, keek toen even snel via de app en hij was €670,- in plaats van de €799,- .
Wilde hem 1 uur later bestellen, toen was hij weer €799,00. Net even gekeken en nu staat hij €729,- bij een tussen verkoper op bol.com, denk dat ik nog even afwacht wat een eventuele Black Friday deal doet en anders hem dan misschien te kopen.
Wilde hem 1 uur later bestellen, toen was hij weer €799,00. Net even gekeken en nu staat hij €729,- bij een tussen verkoper op bol.com, denk dat ik nog even afwacht wat een eventuele Black Friday deal doet en anders hem dan misschien te kopen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Over Bol.com gesproken, er waren onlangs breezy retourdeals voor 495, een stuk of 10. Alleen de doos was geopend en standaard Windows werd geïnstalleerd maar met bios cloud recovery werd uiteindelijk alles correct geïnstalleerd. Wellicht handig om deze deals in de gaten te houden
.
Ga ik zeker doen, maar twijfel nog te erg, als ik kijk hoe vaak ik bijvoorbeeld de Switch of een andere handheld gebruik, dan is dat alleen op vakantie, en dat loont zich bijna niet voor mij.Elvir90 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:33:
Over Bol.com gesproken, er waren onlangs breezy retourdeals voor 495, een stuk of 10. Alleen de doos was geopend en standaard Windows werd geïnstalleerd maar met bios cloud recovery werd uiteindelijk alles correct geïnstalleerd. Wellicht handig om deze deals in de gaten te houden.
Klopt, hier ongeveer hetzelfde. Ik heb de game pc verkocht en speel nu AAA games op de Ps5 maar wilde er toch iets naast voor indie games en als ik zo nu en dan een excel sheet moet invullen. Dat was voor mij ook de reden om hem toch voor 500 te kopen. Geen moment spijt van, biedt toch net iets meer dan een Steamdeck qua compatibiliteit als ook power!
Oke, bedankt voor je toelichting, wacht de black friday deals eens af.
Er lijkt al een prijsverlaging te zijn van €100. Ik zie het bij meerdere winkels en het oogt niet als een aanbieding.
O dat is mooi, even in de gaten houden inderdaad.
Het is jammer dat ik nu even wat reparaties aan mijn huis moet betalen, anders had ik het misschien gedaan nu.
Bedoel met een externe monitor en toetsenboard en muis, is zo apparaat ook geschikt voor het werk waar ik normaal een laptop voor zou gebruiken.
Bedoel met een externe monitor en toetsenboard en muis, is zo apparaat ook geschikt voor het werk waar ik normaal een laptop voor zou gebruiken.
Let wel op dat dit van een derde partij op het platform van Bol.com is. De Bol prijs is 699 en deze partij is pas net 2 maanden actief en heeft nauwelijks reviews...Pierre_nr1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:19:
@Linksquest €599,- momenteel bij Bol.com
https://www.bol.com/nl/nl...handheld/9300000146818176
Dat is waar, en is inderdaad wel een waarschuwing waard.MrMaxedTank schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:23:
[...]
Let wel op dat dit van een derde partij op het platform van Bol.com is. De Bol prijs is 699 en deze partij is pas net 2 maanden actief en heeft nauwelijks reviews...
Had hem inderdaad gezien, kreeg een mail van de pricewatchPierre_nr1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:19:
@Linksquest €599,- momenteel bij Bol.com
https://www.bol.com/nl/nl...handheld/9300000146818176
Ja had het inderdaad gezien, daarom wacht ik ook nog even.MrMaxedTank schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:23:
[...]
Let wel op dat dit van een derde partij op het platform van Bol.com is. De Bol prijs is 699 en deze partij is pas net 2 maanden actief en heeft nauwelijks reviews...
Ik heb voor nu nog even besloten ermee te wachten, ik twijfel nog veel te erg en ben bang dat ik hem net zoals de 3DS amper gebruik, Switch gebruik ik ook nooit in een handheld mode, dus voor nu laat ik hem even liggen.
Ik herken erg wat je schrijft.Linksquest schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:28:
Ik heb voor nu nog even besloten ermee te wachten, ik twijfel nog veel te erg en ben bang dat ik hem net zoals de 3DS amper gebruik, Switch gebruik ik ook nooit in een handheld mode, dus voor nu laat ik hem even liggen.
Heb een switch. staat nooit aan.
Bij release een Ally gekocht.
heeft bij elkaar 3x aangestaan.... beetje zonde eigenlijk
De Switch staat hier wel regelmatig aan, meer dan de PS5, echter altijd in Dock mode.
Ik heb er deze week een weten te scoren bij Bol retourdeals met conditie "Nieuw" voor €589.
Tot nu toe zeer tevreden mee, veel meer performance dan mijn steamdeck, had niet z'n groot verschil verwacht.
Tot nu toe zeer tevreden mee, veel meer performance dan mijn steamdeck, had niet z'n groot verschil verwacht.
De vorige generatie (6800U) was al een flinke stap qua performance, maar de Z1E en 7840U zijn echt twee stappen verder.Robi schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:33:
Ik heb er deze week een weten te scoren bij Bol retourdeals met conditie "Nieuw" voor €589.
En 589,- is echt een prima prijs voor zo'n multifunctioneel apparaat.
Sinds een weekje heb ik een ROG ALLY als vervanging van een kapotte SteamDeck ( laten vallen RIP).
Bevalt goed en hij is een stukje sneller dan de SteamDeck. Armoury crate software werkt een stuk beter dan ik had verwacht
Bevalt goed en hij is een stukje sneller dan de SteamDeck. Armoury crate software werkt een stuk beter dan ik had verwacht
722 voor een retourdeal bij bol.com. Is nog steeds geen 589 uiteraard, dat was echt een supergoede deal.Linksquest schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:37:
Dat wil ik je wel geloven, momenteel is hij echter €788 als goedkoopste.
https://www.bol.com/nl/nl...andheld/9300000146818176/
Nu €599 bij Bol. Mooie prijs toch voor zo'n apparaatje? Iedereen tevreden ermee?
Nu €599 bij Bol. Mooie prijs toch voor zo'n apparaatje? Iedereen tevreden ermee?
Facts don't care about your feelings
Denk niet dat je betere specs per euro gaat vinden op dit moment. Prima prijs dus.YoshiBignose schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:02:
Mooie prijs toch voor zo'n apparaatje?
Hoe is het scherm ten opzichte van de SD oled?
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Kheb hem ook gekocht. Leuk apparaatje. Heb wel los die adapter nodig om het op tv aan te sluiten zie ik... krijg je dan ook meteen een standaard erbij of is dat weer een ander product?NLxAROSA schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:15:
[...]
Denk niet dat je betere specs per euro gaat vinden op dit moment. Prima prijs dus.
Het staat nergens echt duidelijk uitgelegd en vind het wel vreemd dat je bij foto's van het product ook ziet dat ze op de TV gamen maar je dat eigenlijk niet kan zonder accessoires. Of heb ik het mis?
Facts don't care about your feelings
Je hebt inderdaad een dock nodig om het op de tv aan te sluiten. Er zit wel een kartonnen standaard in de doos waar je hem in kan zetten.YoshiBignose schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:48:
[...]
Kheb hem ook gekocht. Leuk apparaatje. Heb wel los die adapter nodig om het op tv aan te sluiten zie ik... krijg je dan ook meteen een standaard erbij of is dat weer een ander product?
Het staat nergens echt duidelijk uitgelegd en vind het wel vreemd dat je bij foto's van het product ook ziet dat ze op de TV gamen maar je dat eigenlijk niet kan zonder accessoires. Of heb ik het mis?
De officiële dock is eigenlijk een veredelde oplader met hdmi+usb poort.
Maar je hebt ook docking stations inclusief standaard voor hetzelfde geld als de officiële dock. Met veel meer aansluitmogelijkheden.
Denk dat er hier op Tweakers weinig handheld fanaten zijn die beiden hebben voor een vergelijking uit eerste hand, dus je zult het met online vergelijkingen en reviews moeten doen denk ik.Frez schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:14:
Hoe is het scherm ten opzichte van de SD oled?
Denk dat er daarnaast weinig mensen puur en alleen op basis van het scherm de afweging zullen maken tussen SD en Ally (of andere handhelds).
Ik krijg de knoop maar niet doorgehakt welke mijn normale steamdeck gaat vervangen.....NLxAROSA schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:28:
[...]
Denk dat er hier op Tweakers weinig handheld fanaten zijn die beiden hebben voor een vergelijking uit eerste hand, dus je zult het met online vergelijkingen en reviews moeten doen denk ik.
Denk dat er daarnaast weinig mensen puur en alleen op basis van het scherm de afweging zullen maken tussen SD en Ally (of andere handhelds).
De batterij en trackpad van de steamdeck?
Of de xbox gamepass en prestaties van de ally....
Wat speel je voornamelijk en wat wil je de komende 2 jaar spelen?Frez schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:21:
[...]
Ik krijg de knoop maar niet doorgehakt welke mijn normale steamdeck gaat vervangen.....
De batterij en trackpad van de steamdeck?
Of de xbox gamepass en prestaties van de ally....
RPG's, indies en MMO's (wow/eso)NLxAROSA schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:41:
[...]
Wat speel je voornamelijk en wat wil je de komende 2 jaar spelen?
Als je niet de nieuwste AAA games wil spelen is een SD prima. Beste pick-up-and-play ervaring ook.
Wil je dat wel dan heb je liever iets op basis van de Z1E, 7840U of de opvolgers. Die power heb je dan echt wel nodig.
Dankjewel voor de reply. De aanschafprijs is voor mij geen issue. Gaat me puur om de beste gebruikerservaring.NLxAROSA schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 06:55:
[...]
Als je niet de nieuwste AAA games wil spelen is een SD prima. Beste pick-up-and-play ervaring ook.
Wil je dat wel dan heb je liever iets op basis van de Z1E, 7840U of de opvolgers. Die power heb je dan echt wel nodig.
Hoe is de batterij prestatie van de Ally. momenteel? Las dat deze flink kon tegenvallen. Zijn er al verbeteringen aan doorgebracht?
Misschien helpt het, voor mij was de keuze makkelijker omdat ik nog geen "pc" handheld had. Maar juist de eenvoudige integratie met game-pass was voor mij de beslissende factor. Dat en het makkelijker kunnen spelen van MW3.
Ik heb nu via game-pass "Bramble" en "Sea of Stars" geïnstalleerd. Spellen waar ik op de xbox steeds niet aan toe kom, maar nu kan ik avonds voor ik ga slapen heerlijk vanuit bed een uurtje spelen.
Ook een leuke verassing, ik had verwacht dat die 3 maanden game-pass alleen voor nieuwe accounts zou gelden, maar deze maanden werden netjes bij mijn eerder aangeschafte maanden opgeteld (ik heb vorig jaar opnieuw die omzet-truck gebruikt waarmee je Xbox Live gold kunt omzetten naar Game-pass ultimate). Daar zitten dus zowel spellen voor xbox als voor windows bij inbegrepen.
Ik heb nu via game-pass "Bramble" en "Sea of Stars" geïnstalleerd. Spellen waar ik op de xbox steeds niet aan toe kom, maar nu kan ik avonds voor ik ga slapen heerlijk vanuit bed een uurtje spelen.
Ook een leuke verassing, ik had verwacht dat die 3 maanden game-pass alleen voor nieuwe accounts zou gelden, maar deze maanden werden netjes bij mijn eerder aangeschafte maanden opgeteld (ik heb vorig jaar opnieuw die omzet-truck gebruikt waarmee je Xbox Live gold kunt omzetten naar Game-pass ultimate). Daar zitten dus zowel spellen voor xbox als voor windows bij inbegrepen.
Ligt eraan of je continu vol op 30w loopt te knallen of niet denk ik.Frez schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:01:
[...]
Hoe is de batterij prestatie van de Ally. momenteel? Las dat deze flink kon tegenvallen.
Daar sla je de spijker op zijn kop.. Bij Sea of stars zet ik via het snel-menu CPU boost uit en de TDP op 10 wat. Daarmee kan ik met gemak uren spelen (langer dan nodig, na een uurtje of 2 ben ik er zelf wel klaar mee en kan hij weer aan de lader, maar wel fijn voor vakanties of als ik onderweg ben).NLxAROSA schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:57:
[...]
Ligt eraan of je continu vol op 30w loopt te knallen of niet denk ik.
Als ik COD MW3 speel dan draait dit lekker soepel, maar met een uurtje is het dan wel klaar als ik zonder externe voeding speel. Ik ben al aan het kijken voor een fatsoenlijke powerbank.. Hopelijk is dit iets waar ze met toekomstige versies van de hardware iets op kunnen vinden. Al blijft het indrukwekkend dat je een nieuwe game zo soepel (60+ fps met mooie graphics) op een handheld kunt spelen!
Ik blijf vragen stellen. Maar hoe ervaar je de sticks?mark_78 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:24:
[...]
Daar sla je de spijker op zijn kop.. Bij Sea of stars zet ik via het snel-menu CPU boost uit en de TDP op 10 wat. Daarmee kan ik met gemak uren spelen (langer dan nodig, na een uurtje of 2 ben ik er zelf wel klaar mee en kan hij weer aan de lader, maar wel fijn voor vakanties of als ik onderweg ben).
Als ik COD MW3 speel dan draait dit lekker soepel, maar met een uurtje is het dan wel klaar als ik zonder externe voeding speel. Ik ben al aan het kijken voor een fatsoenlijke powerbank.. Hopelijk is dit iets waar ze met toekomstige versies van de hardware iets op kunnen vinden. Al blijft het indrukwekkend dat je een nieuwe game zo soepel (60+ fps met mooie graphics) op een handheld kunt spelen!
Ik merk dat een shooter spelen op de steamdeck naar mijn mening gewoon net niet lekker werkt. Als je het weg zet tegen een playstation of xbox controller mist er gewoon een bepaalde feeling.
In eerste instantie leek de dead-zone vrij vors, maar met een klein beetje tunen heb ik dar er helemaal uit gekregen. Ik moest zelf vooral wennen aan de afstand tussen het linker en rechter deel. De sticks voelen iets losser in vergelijking met mijn xbox elite controller (die heb ik op de hoogste weerstand ingesteld) maar de knoppen en triggers voelen gewoon goed aan.Frez schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:06:
[...]
Ik blijf vragen stellen. Maar hoe ervaar je de sticks?
Ik merk dat een shooter spelen op de steamdeck naar mijn mening gewoon net niet lekker werkt. Als je het weg zet tegen een playstation of xbox controller mist er gewoon een bepaalde feeling.
Uiteraard wel de vraag hoe lang dit zo blijft.. Een losse xbox controller verbinden werkte meteen! Al speel ik tot nu toe eigenlijk alleen met de ingebouwde controllers
Thanks voor de reactie. Heb m'n gevoel gevolgd en de gok genomen. Mijn SD lcd 256GB voor 300 euro verkocht.mark_78 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:31:
[...]
In eerste instantie leek de dead-zone vrij vors, maar met een klein beetje tunen heb ik dar er helemaal uit gekregen. Ik moest zelf vooral wennen aan de afstand tussen het linker en rechter deel. De sticks voelen iets losser in vergelijking met mijn xbox elite controller (die heb ik op de hoogste weerstand ingesteld) maar de knoppen en triggers voelen gewoon goed aan.
Uiteraard wel de vraag hoe lang dit zo blijft.. Een losse xbox controller verbinden werkte meteen! Al speel ik tot nu toe eigenlijk alleen met de ingebouwde controllers
En net een mooie Asus ROG Ally Z1 extreme besteld. Was bij Alternatie in de aanbieding voor maar 599 inc. gratis reistas en travel charging dock. Leek me een mooie deal.
:strip_exif()/f/image/6sCuen2TAyFHsdyQ6R0PUXh5.jpg?f=fotoalbum_large)
Enigzins spannend want ik was echt heel blij met mijn SD. Het was vrijwel m'n favo apparaat.
Echter de wetenschap dat er een betere OLED versie en krachtigere Ally bestond heeft me doen laten overstappen.
Ik heb voor de ally ipv SD Oled gekozen omdat ik 'm slechts sporadisch onderweg gebruik en voornamelijk thuis op de bank of bij vrienden wil gamen waar altijd wel een stopcontact is.
Plus windows support lijkt me een grote perk! Ik ben een gamepass fan en nu kan ik veel meer games spelen dan enkel de Steam games.
Plus voor een avondje WoW lan-party hoef ik mijn pc niet meer mee te nemen. Volgens mij kan ik gewoon de Ally inpluggen, muis en toetsenbordje eraan en GO.
Al met al lijkt de Ally mij het betere alternatief wanneer batterijcappaciteit niet je belangrijkste punt is.
Hopelijk krijg ik geen spijt, de steamdeck was fantastisch en ik zal de trackpad ook gaan missen.
Ik zal later laten weten of ik overtuigd ben!
Ik ben heel benieuwd hoe goed hij je gaat bevallen! Je hebt er goed over nagedacht zo te lezen.
Je hebt wel een super deal gevonden, zeker ook met die charging dock erbij!
Je hebt wel een super deal gevonden, zeker ook met die charging dock erbij!
Ik zag de aanbieding van Asus zelf voorbij komen, 650 EUR. Dacht ga even op tweakers kijken en zowaar een goedkopere bij Alternate. Ik heb deze ook besteld, toch een beetje prijzig om retro games op te spelen, maar kon de verleiding niet weerstaan.Frez schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:52:
[...]
Thanks voor de reactie. Heb m'n gevoel gevolgd en de gok genomen. Mijn SD lcd 256GB voor 300 euro verkocht.
En net een mooie Asus ROG Ally Z1 extreme besteld. Was bij Alternatie in de aanbieding voor maar 599 inc. gratis reistas en travel charging dock. Leek me een mooie deal.
[Afbeelding]
Enigzins spannend want ik was echt heel blij met mijn SD. Het was vrijwel m'n favo apparaat.
Echter de wetenschap dat er een betere OLED versie en krachtigere Ally bestond heeft me doen laten overstappen.
Ik heb voor de ally ipv SD Oled gekozen omdat ik 'm slechts sporadisch onderweg gebruik en voornamelijk thuis op de bank of bij vrienden wil gamen waar altijd wel een stopcontact is.
Plus windows support lijkt me een grote perk! Ik ben een gamepass fan en nu kan ik veel meer games spelen dan enkel de Steam games.
Plus voor een avondje WoW lan-party hoef ik mijn pc niet meer mee te nemen. Volgens mij kan ik gewoon de Ally inpluggen, muis en toetsenbordje eraan en GO.
Al met al lijkt de Ally mij het betere alternatief wanneer batterijcappaciteit niet je belangrijkste punt is.
Hopelijk krijg ik geen spijt, de steamdeck was fantastisch en ik zal de trackpad ook gaan missen.
Ik zal later laten weten of ik overtuigd ben!
AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8
Vraagje aan de bezitters..
Kun je de handheld wanneer deze in de dock staat/aangesloten is ook opstarten zonder de handheld zelf aan te raken? Met bijvoorbeeld een afstandbediening of xbox controller? Ben ook op zoek naar een dock waar ik de handheld in kan leggen. Suggesties zijn welkom.
Kun je de handheld wanneer deze in de dock staat/aangesloten is ook opstarten zonder de handheld zelf aan te raken? Met bijvoorbeeld een afstandbediening of xbox controller? Ben ook op zoek naar een dock waar ik de handheld in kan leggen. Suggesties zijn welkom.
[ Voor 18% gewijzigd door Sokucho op 28-12-2023 16:33 ]
Docked met lan verbinding en dan wake on lan activeren. Is eerste wat in mij opkomtSokucho schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:49:
Vraagje aan de bezitters..
Add me op Stadia: Gloogle
-snip-
Eerst koffie drinken, dan pas op Tweakers posten
Eerst koffie drinken, dan pas op Tweakers posten

[ Voor 162% gewijzigd door Vagax op 02-01-2024 10:52 ]
Goedemorgen, dit is de rog ally topicVagax schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:10:
[...]
Met de Xbox controller gaat de Steam Deck automatisch aan als je de Xbox controller aanzet
Edit: Dit lijkt te werken op sommige LCD modellen maar sowieso bij alle OLED modellen, het ligt er namelijk aan welke Bluetooth controller er in je SD zit.
Ik heb het apparaatje nu een tijdje en vind hem echt veel beter in de hand liggen dan de steam deck. Mede doordat deze gewoon een stuk compacter en volgens mij lichter is.
Het was even wennen aan ArmorCrate maar begrijp het nu wat beter en het gaat toch makkelijker. Ik was Jedi Survivor aan het spelen op het apparaat en het blijkt dat dat spel gewoon net te zwaar is.
Ben helemaal verslaafd aan Genshin Impact op het apparaatje. Wat ziet dat spel er ongelovelijk goed uit op het schermpje.
Het was even wennen aan ArmorCrate maar begrijp het nu wat beter en het gaat toch makkelijker. Ik was Jedi Survivor aan het spelen op het apparaat en het blijkt dat dat spel gewoon net te zwaar is.
Ben helemaal verslaafd aan Genshin Impact op het apparaatje. Wat ziet dat spel er ongelovelijk goed uit op het schermpje.
Heb hem ook pas maar, wel een tip. Zet hem op 1600x900! Grafisch zie je er niets van en flinke fps boost.GranCanaria schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:43:
Ik heb het apparaatje nu een tijdje en vind hem echt veel beter in de hand liggen dan de steam deck. Mede doordat deze gewoon een stuk compacter en volgens mij lichter is.
Ik heb hem in Jedi Survivor nu zelfs op 720p staan. Dat werkt verder prima en daar had ik de steam deck ook op staan.Sokucho schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:08:
[...]
Heb hem ook pas maar, wel een tip. Zet hem op 1600x900! Grafisch zie je er niets van en flinke fps boost.
De meeste spellen doen het inderdaad gewoon goed op 1080p / 900p. Echt geweldig.
Ik heb de Ally voor mijn vrouw gekocht, primair voor WoW en andere BNET spellen, dan is Windows simpelweg makkelijker dan SteamOS.
Echter crashed hij CONSTANT zodra je maar een paar minuutjes bezig bent. In de event viewer veel rood, maar de meest relevante leek te liggen aan iets van een Game application. Dit gefixed volgens internet, geen verschil.
Hij oververhit niet, alles is up to date, hij doet het niet in emulator games. Verschillende profielen gebeurt, FPS locks, FSR, maakt allemaal niet uit.
Laatste poging gaan zijn factory reset. Iemand anders nog een idee?
Echter crashed hij CONSTANT zodra je maar een paar minuutjes bezig bent. In de event viewer veel rood, maar de meest relevante leek te liggen aan iets van een Game application. Dit gefixed volgens internet, geen verschil.
Hij oververhit niet, alles is up to date, hij doet het niet in emulator games. Verschillende profielen gebeurt, FPS locks, FSR, maakt allemaal niet uit.
Als je bedoeld dat hij crasht tijdens WoW; je moet bij graphic settings in WoW 'm op DirectX11 zetten. Hij staat standaard op DX12 en daardoor crasht hij na een paar minuten.Zebby schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:39:
Ik heb de Ally voor mijn vrouw gekocht, primair voor WoW en andere BNET spellen, dan is Windows simpelweg makkelijker dan SteamOS.
Suc6!
Misschien ben ik de enige maar ik ben helemaal hooked aan Genshin Impact i.c.m. de Rog Ally.
Ik heb dit spel nooit echt de kans gegeven maar op de Rog Ally lijkt het net alsof ik op de Switch 2 de Zelda aan het spelen ben die ik altijd al had willen hebben.
Ik denk dat ik er dagelijks ongeveer een uurtje in gestopt heb en nu tegen adventure level 20 aan zit. Het spel ziet er hiernaast ook echt goed uit op de Rog Ally op de normale "performance" instelling. Dit "turbo" is niet zozeer nodig zonder de lader.
Ik heb dit spel nooit echt de kans gegeven maar op de Rog Ally lijkt het net alsof ik op de Switch 2 de Zelda aan het spelen ben die ik altijd al had willen hebben.
Ik denk dat ik er dagelijks ongeveer een uurtje in gestopt heb en nu tegen adventure level 20 aan zit. Het spel ziet er hiernaast ook echt goed uit op de Rog Ally op de normale "performance" instelling. Dit "turbo" is niet zozeer nodig zonder de lader.
Sommige games lenen zich echt beter voor handheld play. Ik speel graag Diablo IV, Blur, Project CARS 2 en Crime Boss: Rockay City op mijn handheld. Op desktop speel ik die veel minder snel.GranCanaria schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:52:
Klopt. Zo geniet ik enorm van xbox gamepass.NLxAROSA schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:19:
[...]
Sommige games lenen zich echt beter voor handheld play. Ik speel graag Diablo IV, Blur, Project CARS 2 en Crime Boss: Rockay City op mijn handheld. Op desktop speel ik die veel minder snel.
Hellblade senua saga eindelijk uitgespeeld. Super ervaring op de Ally.
Nu bezig met Lies of Pi!!!
Ik ben nu bezig met Hollow Knight, al vaker aan begonnen op de xbox maar liet hem dan op een gegeven moment toch liggen.. Heerlijk spel om lekker onderuitgezakt op de bank te spelen. Op 10wat gaat de batterij ook een stukje langer mee. En toch > 120 fps!
Lies of Pi staat ook nog op mijn lijstje om een keer te gaan spelen, speelt dat een beetje soepel op de Ally?
Lies of Pi staat ook nog op mijn lijstje om een keer te gaan spelen, speelt dat een beetje soepel op de Ally?
Speelt fantastisch.mark_78 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:57:
Ik ben nu bezig met Hollow Knight, al vaker aan begonnen op de xbox maar liet hem dan op een gegeven moment toch liggen.. Heerlijk spel om lekker onderuitgezakt op de bank te spelen. Op 10wat gaat de batterij ook een stukje langer mee. En toch > 120 fps!
Ik heb vanaf eind december geprobeerd een PS Portal te bemachtigen om ook eens naast m’n vriendin op de bank te kunnen gamen, tot ik er van de week achter kwam dat handhelds opeens weer een ding zijn..
Ik wist niet eens dat de Steam Deck bestond..
Maar na een paar dagen YT onderzoek, kort getwijfeld tussen de Legion Go en Rog Ally, heb ik zojuist de Ally binnengekregen! Knoop uiteindelijk doorgehakt omdat ik voor de Ally een veel betere deal kon krijgen. Schrok nog wel even toen ik gister de MSI Claw uit zag komen, maar heb niet het idee dat die opeens significant meer gaat kunnen.
Als iemand die al 15 jaar niet meer op Windows gamed (maar in het Mac ecosysteem zit), wel erg benieuwd hoe ik de opstartfase ga vinden. Heeft iemand dé tutorial der tutorials?
Ben in eerste instantie van plan om ‘m te gaan gebruiken voor MW3, CS2 (ook een Dock besteld) en GTA V.
Maar na een paar dagen YT onderzoek, kort getwijfeld tussen de Legion Go en Rog Ally, heb ik zojuist de Ally binnengekregen! Knoop uiteindelijk doorgehakt omdat ik voor de Ally een veel betere deal kon krijgen. Schrok nog wel even toen ik gister de MSI Claw uit zag komen, maar heb niet het idee dat die opeens significant meer gaat kunnen.
Als iemand die al 15 jaar niet meer op Windows gamed (maar in het Mac ecosysteem zit), wel erg benieuwd hoe ik de opstartfase ga vinden. Heeft iemand dé tutorial der tutorials?
Ben in eerste instantie van plan om ‘m te gaan gebruiken voor MW3, CS2 (ook een Dock besteld) en GTA V.
Er zijn tal tutorials op youtube te vinden. Ik kan er niet specifiek een aanraden. Maar eigenlijk werkt het super simpel. Enige belangrijke is alles updaten. Zowel windows update als armoury crate als de msi interface. Ben je wel ff zoet mee maar daarna ben je good to gomarcanti schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:49:
Ik heb vanaf eind december geprobeerd een PS Portal te bemachtigen om ook eens naast m’n vriendin op de bank te kunnen gamen, tot ik er van de week achter kwam dat handhelds opeens weer een ding zijn..
marcanti schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:49:
Nou, heb 'm aardig aan de praat! Het feit dat ik binnen 2-3 uurtjes CS2 op m'n externe monitor aan het spelen ben met 80-90 FPS is echt een feest.
Morgen eens kijken of ik echt een handheld game kan gaan proberen. Moet nog even een drempel over om MW3 óók voor Windows aan te schaffen...
Morgen eens kijken of ik echt een handheld game kan gaan proberen. Moet nog even een drempel over om MW3 óók voor Windows aan te schaffen...
Tip: neem een maandje xbox gamepass!!marcanti schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:50:
Nou, heb 'm aardig aan de praat! Het feit dat ik binnen 2-3 uurtjes CS2 op m'n externe monitor aan het spelen ben met 80-90 FPS is echt een feest.
Heerlijk apparaat inderdaad.
Volgens mij zit er nog steeds 3 maanden gratis game pass ultimale inbegrepen (wie weet komt daar in de toekomst ook wel mw3 in te zittenFrez schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 03:24:
[...]
Tip: neem een maandje xbox gamepass!!
Heerlijk apparaat inderdaad.
Leuke van die deal is dat als je nog een periode game pass hebt staan, deze 3 maanden daarbij worden opgeteld. De deal is dus niet alleen voor nieuwe klanten!
En er zijn tegenwoordig behoorlijk wat goede games te vinden in game pass.
Wellicht zijn er hier meer mensen die erover nadenken om een Ally te kopen, maar inmiddels de aangekondige MSI Claw hebben gespot.
Hoe is jullie mening hierover?
Zoals hier al voorbij kwam is de Ally op het moment op een aantal plekken te koop voor €599. Dat lijkt me geen slechte prijs. Ik ben stevig aan het twijfelen tussen nu de Ally kopen, of nog een paar weken(?) wachten tot er reviews verschijnen waarin we de twee beter kunnen vergelijken.
Zoals hier al voorbij kwam is de Ally op het moment op een aantal plekken te koop voor €599. Dat lijkt me geen slechte prijs. Ik ben stevig aan het twijfelen tussen nu de Ally kopen, of nog een paar weken(?) wachten tot er reviews verschijnen waarin we de twee beter kunnen vergelijken.
Dat gaat grotendeels afhangen van hoe de Core 7 Ultra 155H het gaat doen in handheld formaat met een 7" scherm.DistantFury schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:37:
Wellicht zijn er hier meer mensen die erover nadenken om een Ally te kopen, maar inmiddels de aangekondige MSI Claw hebben gespot.
Op CPU vlak en multicore prestaties zal ie vermoedelijk beter zijn, maar ik denk dat bijvoorbeeld de AMD Z1 Extreme op grafisch vlak weer wat sneller is. De Intel heeft dan weer wat meer PCIe bandbreedte, en meer cache.
Nadeel voor Intel lijkt me mogelijkheid om de APU terug te klokken, de AMD zal waarschijnlijk zuiniger zijn en batterijduur is natuurlijk wel belangrijk. Ook heb je dan meer hitte (de Intel mag bovendien 110 C worden, de AMD's 100 C), dus koeling is ook zeker iets wat een grote rol gaat spelen in zowel prestaties als gebruiksgemak.
Maargoed, ik baseer dit puur op de specificaties van beide processoren, er zijn voorlopig nog weinig benchmarks te vinden dus we zullen even moeten afwachten hoe de verschillende handhelds met elkaar vergelijken.
[ Voor 6% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-01-2024 20:54 ]
Tsja, ik heb dus eerder deze week wel de keuze gemaakt om alsnog de Ally te kopen. Kreeg de indruk dat die MSI Claw misschien slechts marginaal sneller zal zijn. En kan me ook niet voorstellen dat ze die meteen voor dezelfde prijs als de Ally nu op de markt gaan brengen.DistantFury schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:37:
Maar goed, prijs speelde bij mij zeker een rol (anders had ik wellicht de Legion Go genomen).
Dank voor de uitleg!vlaaing peerd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:48:
[...]
Dat gaat grotendeels afhangen van hoe de Core 7 Ultra 155H het gaat doen in handheld formaat met een 7" scherm.
Op CPU vlak en multicore prestaties zal ie vermoedelijk beter zijn, maar ik denk dat bijvoorbeeld de AMD Z1 Extreme op grafisch vlak weer wat sneller is. De Intel heeft dan weer wat meer PCIe bandbreedte, en meer cache.
Nadeel voor Intel lijkt me mogelijkheid om de APU terug te klokken, de AMD zal waarschijnlijk zuiniger zijn en batterijduur is natuurlijk wel belangrijk. Ook heb je dan meer hitte (de Intel mag bovendien 110 C worden, de AMD's 100 C), dus koeling is ook zeker iets wat een grote rol gaat spelen in zowel prestaties als gebruiksgemak.
Maargoed, ik baseer dit puur op de specificaties van beide processoren, er zijn voorlopig nog weinig benchmarks te vinden dus we zullen even moeten afwachten hoe de verschillende handhelds met elkaar vergelijken.
De Legion Go is inderdaad ook nog een optie, maar hij is natuurlijk wel aanzienlijk zwaarder. Persoonlijk denk ik de controllers ook niet snel los te willen gebruiken, terwijl de bouw van de controllers mij doet vermoeden dat de erg scherpe hoeken minder comfortabel in de hand liggen.marcanti schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:10:
[...]
Tsja, ik heb dus eerder deze week wel de keuze gemaakt om alsnog de Ally te kopen. Kreeg de indruk dat die MSI Claw misschien slechts marginaal sneller zal zijn. En kan me ook niet voorstellen dat ze die meteen voor dezelfde prijs als de Ally nu op de markt gaan brengen.
Maar goed, prijs speelde bij mij zeker een rol (anders had ik wellicht de Legion Go genomen).
Dit is inderdaad de juiste vraag. The Phawx kijkt daar ook naar en hij is niet echt positief over hoe de 155H en zijn Xe iGPU het doet in een handheld context:vlaaing peerd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:48:
Dat gaat grotendeels afhangen van hoe de Core 7 Ultra 155H het gaat doen in handheld formaat met een 7" scherm.
TLDR: een combinatie van slechte performance op lage TDPs en slechte launch drivers maken Intel niet echt een goede partij op Handhelds.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Hardware kunnen ze weinig aan doen denk ik, maar de drivers worden vast wel beter. Kan m herinneren dat de drivers voor de Z1E en 7840U meerdere updates en maanden nodig hadden voor ze echt stabiel en volledig functioneel waren.XanderDrake schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:36:
[...]
TLDR: een combinatie van slechte performance op lage TDPs en slechte launch drivers maken Intel niet echt een goede partij op Handhelds.
Mijn persoonlijke mening: ik zou die Intel nog 3-6 maandjes laten liggen tot er wat BIOS en driver updates zijn geweest, dan zit het vast wel snor. En half als grap bedoelt: Ik heb een snelle 7840U met veel en snel RAM gekocht om AAA games te kunnen draaien op deftige settings en FPS; lage TDP wat is dat?
Lager dan 30 watt?NLxAROSA schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:10:
Mijn persoonlijke mening: ik zou die Intel nog 3-6 maandjes laten liggen tot er wat BIOS en driver updates zijn geweest, dan zit het vast wel snor. En half als grap bedoelt: Ik heb een snelle 7840U met veel en snel RAM gekocht om AAA games te kunnen draaien op deftige settings en FPS; lage TDP wat is dat?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Mochten er mensen zijn die graag over de MSI Claw willen praten, ik had van de week al een topic aangemaakt. MSI Claw - A1M
Staat nu voor 599,- op Bol.com aangeboden, begint nu wel een beetje verleidelijk te worden.
Toch twijfel ik of ik niet moet wachten op de MSi Claw..
Toch twijfel ik of ik niet moet wachten op de MSi Claw..
Ik lees al een tijdje mee omdat ik ook interesse heb in een handheld. Eerst vooral focus op Steam Deck gehad, maar dat is voor mij met Gamepass (en diverse xbox consoles) en maar een kleine library op Steam niet logisch. Prijstechnisch gezien, al helemaal tweedehands, spreekt die me meer aan.
Maar. Wat zijn met alle updates van de Ally nu nog vervelende dingen? Ik game ook op laptop, dus de standaard Windows dingen vind ik normaal. Accu van anderhalf uur ook geen probleem gezien ik vooral thuis op de bank of in bed er gebruik van zal maken.
Ter info, ik speel vooral Fortnite (Lego is zo leuk!), Asphalt, Forza Horizon, Coral Island, Ori.
Maar. Wat zijn met alle updates van de Ally nu nog vervelende dingen? Ik game ook op laptop, dus de standaard Windows dingen vind ik normaal. Accu van anderhalf uur ook geen probleem gezien ik vooral thuis op de bank of in bed er gebruik van zal maken.
Ter info, ik speel vooral Fortnite (Lego is zo leuk!), Asphalt, Forza Horizon, Coral Island, Ori.
Beste Tweakers,
Ik heb een tweakers vraagstukje.
Ik wil graag mijn Ally gebruiken als game laptopje aan de keukentafel.
Nu zou het ideaal zijn als ik mijn Samsung Chromebook 14 kon gebruiken als scherm en toetsenbord. Wanneer ik de USB-C direct verbind tussen Ally en Ally komt er enkel een melding op de Chromebook dat de ally als powersource wordt gebruikt.
Iemand tips hoe ik dit wel kan laten werken?
Dus het beeld van de Ally doorporten naar mijn Chromebook waarbij ik het toetsenbord en scherm van mijn chromebook kan gebruiken.
Nu zou het ideaal zijn als ik mijn Samsung Chromebook 14 kon gebruiken als scherm en toetsenbord. Wanneer ik de USB-C direct verbind tussen Ally en Ally komt er enkel een melding op de Chromebook dat de ally als powersource wordt gebruikt.
Dus het beeld van de Ally doorporten naar mijn Chromebook waarbij ik het toetsenbord en scherm van mijn chromebook kan gebruiken.
Wat je kan doen is Duet of Spacedeck installeren op je Ally en je Chromebook, maar ik kan niet garanderen of dat lekker loopt. Met die tools kan je een verbinding tot stand brengen en de screens sharen.Frez schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:12:
Beste Tweakers,
Wat ook een nadeel is, is dat je waarschijnlijk alleen via Bluetooth kan verbinden (ik ga ervan uit dat de Chromebook geen monitor-in ingang heeft). Daar zit vertraging in, en dat kan invloed hebben op je gameplay.
Ik denk niet dat de USB-C op de Chromebook inkomende videosignalen accepteert.
Het zou beter zijn om 'm gewoon op een monitor aan te sluiten, wat 2e hands op zich wel te doen moet zijn.
Ondanks de updates met verbeterde thermals, zou ik nog wel opletten met het gebruik van SD cards. In dit draadje zijn er een paar die meldden dat de SD kaart kan oververhitten.sas_andrea schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 06:16:
Ik lees al een tijdje mee omdat ik ook interesse heb in een handheld. Eerst vooral focus op Steam Deck gehad, maar dat is voor mij met Gamepass (en diverse xbox consoles) en maar een kleine library op Steam niet logisch. Prijstechnisch gezien, al helemaal tweedehands, spreekt die me meer aan.
Verder niet zo heel spannend als je Windows gewend bent, al is het wel wat klein op een 7" scherm.
Ik gebruik 'm tegenwoordig ook heel veel als desktop PC, gewoon overal meenemen en op een scherm aansluiten is best praktisch (en veel sneller dan een laptop van 600,-). Start je dan de launcher, dan is het meteen weer volledig een console-ervaring.
Tips voor een fijne kleine monitor die je er even snel uitpakt?vlaaing peerd schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:20:
[...]
Ondanks de updates met verbeterde thermals, zou ik nog wel opletten met het gebruik van SD cards. In dit draadje zijn er een paar die meldden dat de SD kaart kan oververhitten.
Verder niet zo heel spannend als je Windows gewend bent, al is het wel wat klein op een 7" scherm.
Ik gebruik 'm tegenwoordig ook heel veel als desktop PC, gewoon overal meenemen en op een scherm aansluiten is best praktisch (en veel sneller dan een laptop van 600,-). Start je dan de launcher, dan is het meteen weer volledig een console-ervaring.
Dat is nogal afhankelijk van wat je eraan uit wil geven, maar alles met een USB-C of HDMI werkt wel. Mocht je niet teveel kunnen uitgeven dan is er ook genoeg 2e hands te vinden.Frez schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:56:
[...]
Tips voor een fijne kleine monitor die je er even snel uitpakt?
bedankt voor je antwoord! Doet deze Ally het ook gewoon goed met docking stations? Ik heb boven een HP docking station bij mijn werkplek met 2 schermen, daar kan je een Ally ook zonder problemen op aansluiten? (90 watt power supply over usb-c) Ik kan me niet voorstellen dat het niet kan, al helemaal niet gezien er gewoon Windows op staat, maar just to be sure.vlaaing peerd schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:20:
[...]
Ondanks de updates met verbeterde thermals, zou ik nog wel opletten met het gebruik van SD cards. In dit draadje zijn er een paar die meldden dat de SD kaart kan oververhitten.
Kan zekersas_andrea schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:53:
[...]
bedankt voor je antwoord! Doet deze Ally het ook gewoon goed met docking stations? Ik heb boven een HP docking station bij mijn werkplek met 2 schermen, daar kan je een Ally ook zonder problemen op aansluiten? (90 watt power supply over usb-c) Ik kan me niet voorstellen dat het niet kan, al helemaal niet gezien er gewoon Windows op staat, maar just to be sure.
Ik gebruik sinds enkele dagen mijn Ally als vervanger van mijn game pc. De Ally is aangesloten op mijn monitor via een dock en dit bevalt mij tot nog toe zeer goed. Ook voor de games die ik speel, merk ik geen slechtere performance. Al speel ik geen AA games.
De Ally staat op 'Prestaties' (15w) en de max temp die gelogd werd is 68° tijdens het spelen, wat volgens mij zeker niet warm is.
De Ally staat op 'Prestaties' (15w) en de max temp die gelogd werd is 68° tijdens het spelen, wat volgens mij zeker niet warm is.
Als je er een sterkere voeding op doet kun je docked op turbo modusnielsvv schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:50:
Ik gebruik sinds enkele dagen mijn Ally als vervanger van mijn game pc. De Ally is aangesloten op mijn monitor via een dock en dit bevalt mij tot nog toe zeer goed. Ook voor de games die ik speel, merk ik geen slechtere performance. Al speel ik geen AA games.
Met de bijgeleverde standaard Asus voeding van 65W, gaat hij in turbo tot 30W.GranCanaria schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:11:
[...]
Als je er een sterkere voeding op doet kun je docked op turbo modus.
Bedoel je dan met een externe docking? Ik had de mijne in een dock gedaan en de standaard adapter erin en toen kreeg ik de melding dat ie niet genoeg stroom kon leveren om en 30w te leveren en op tijd op te laden.nielsvv schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:07:
[...]
Met de bijgeleverde standaard Asus voeding van 65W, gaat hij in turbo tot 30W.
Ja, ik gebruik de jsaux hb1201 als dock icm de standaard voeding.GranCanaria schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:36:
[...]
Bedoel je dan met een externe docking? Ik had de mijne in een dock gedaan en de standaard adapter erin en toen kreeg ik de melding dat ie niet genoeg stroom kon leveren om en 30w te leveren en op tijd op te laden.
Ah mijn Dock deed dat maar niet. Ik kreeg hem wel op 30w maar dan laadde die niet of heel langzaam op.nielsvv schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:04:
[...]
Ja, ik gebruik de jsaux hb1201 als dock icm de standaard voeding.
Krijg jij wel echt ook de laad icoontje te zien bij de accu?
Jawel, de batterij blijft mooi op 80% staan. Zelf tijdens het gamen.GranCanaria schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:30:
[...]
Ah mijn Dock deed dat maar niet. Ik kreeg hem wel op 30w maar dan laadde die niet of heel langzaam op.
Krijg jij wel echt ook de laad icoontje te zien bij de accu?
Ja dat klopt maar komt er een laad icoontje bij te staan of een uitroeptekentje of iets dat daar op lijkt?nielsvv schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:42:
[...]
Jawel, de batterij blijft mooi op 80% staan. Zelf tijdens het gamen.
GranCanaria schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:54:
[...]
Ja dat klopt maar komt er een laad icoontje bij te staan of een uitroeptekentje of iets dat daar op lijkt?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0aDXx6bbSkNbYULlwath5gSn.jpg?f=user_large)
Bedankt. Dan komt het dus echt door mijn Dock.
Ik heb even rondgekeken maar begrijp nu iets beter waardoor dat komt. Jsaux heeft er een speciale update voor uitgebracht. Nu blijk ik een dock te hebben die onderhuids ook een jsaux is dus ik ga die update ook eens proberen. Ik ben benieuwd.
Hier is de speciale pagina van jsaux voor de turbo mode update. https://jsaux.com/blogs/s...ith-rog-ally-s-turbo-mode
[ Voor 12% gewijzigd door GranCanaria op 22-01-2024 16:11 ]
Ja 500 euro voor de normale en niet de extreme versie.
Ik zit heel erg te twijfelen tussen een SD oled en de ally. Budget is niet echt belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is de optie om alle games te kunnen spelen. Xbox kan ik via cloud doen (maar dan nog niet alles volgens mij) maar heb alleen geen idee van andere launchers.
Alleen lees je veel dat windows slecht werkt, maar hoe groot is dat probleem nu werkelijk? Ik heb nog nooit eerder een handheld gehad. Heb een PC en een ps5 maar merk dat ik graag beneden zit, alleen is de tv vaak bezet, dus kan de ps5 niet naar beneden😂
wellicht dat een handheld dus een uitkomst is
Alleen lees je veel dat windows slecht werkt, maar hoe groot is dat probleem nu werkelijk? Ik heb nog nooit eerder een handheld gehad. Heb een PC en een ps5 maar merk dat ik graag beneden zit, alleen is de tv vaak bezet, dus kan de ps5 niet naar beneden😂
wellicht dat een handheld dus een uitkomst is
Ik was voorheen een console gamer en maakte na alle verhalen mijzelf ook een beetje zorgen over "gedoe met windows" bij de Ally. Misschien juist door die verwachting, maar mij valt het alles mee!
Meteen na het uitpakken een paar uur aan het updaten geweest, update na update. Niets complex, maar duurde dus wel even.
Die Armory Crate van Asus zelf werkt voor mij gewoon goed om de meeste dingen te kunnen instellen. Ik kijk af en toe op rogallylife voor de beste instellingen voor bepaalde spellen, als er belangrijke updates zijn dan komen ze ook daar voorbij. Maar alles draait gewoon lekker.
De reden dat ik zelf voor de Ally ben gegaan ipv voor de Steam Deck is omdat door windows alles draait, alle PC gamepass spellen (ik heb nog een paar jaar game pass Ultimate door het bekende trucje). Maar ook COD MW3 draait prima! Al is het daarbij wel verstandig om een dikke powerbank te gebruiken of hem aan het stroom te hangen..
Ik speel nu regelmatig op de bank naast mijn vrouw terwijl zij de tv bezet houdt, in de weekenden nog een uurtje op bed blijven liggen met de Ally. Dat soort momenten, buiten huis heb ik hem niet veel nodig, maar 100% dat hij de volgende keer mee op vlaknatie vakantie gaat voor de verloren uurtjes 😇
Meteen na het uitpakken een paar uur aan het updaten geweest, update na update. Niets complex, maar duurde dus wel even.
Die Armory Crate van Asus zelf werkt voor mij gewoon goed om de meeste dingen te kunnen instellen. Ik kijk af en toe op rogallylife voor de beste instellingen voor bepaalde spellen, als er belangrijke updates zijn dan komen ze ook daar voorbij. Maar alles draait gewoon lekker.
De reden dat ik zelf voor de Ally ben gegaan ipv voor de Steam Deck is omdat door windows alles draait, alle PC gamepass spellen (ik heb nog een paar jaar game pass Ultimate door het bekende trucje). Maar ook COD MW3 draait prima! Al is het daarbij wel verstandig om een dikke powerbank te gebruiken of hem aan het stroom te hangen..
Ik speel nu regelmatig op de bank naast mijn vrouw terwijl zij de tv bezet houdt, in de weekenden nog een uurtje op bed blijven liggen met de Ally. Dat soort momenten, buiten huis heb ik hem niet veel nodig, maar 100% dat hij de volgende keer mee op vlaknatie vakantie gaat voor de verloren uurtjes 😇