Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:48
Tribunus schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:18:
Ik zit heel erg te twijfelen tussen een SD oled en de ally. Budget is niet echt belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is de optie om alle games te kunnen spelen. Xbox kan ik via cloud doen (maar dan nog niet alles volgens mij) maar heb alleen geen idee van andere launchers.

Alleen lees je veel dat windows slecht werkt, maar hoe groot is dat probleem nu werkelijk? Ik heb nog nooit eerder een handheld gehad. Heb een PC en een ps5 maar merk dat ik graag beneden zit, alleen is de tv vaak bezet, dus kan de ps5 niet naar beneden😂

wellicht dat een handheld dus een uitkomst is
Het ligt eraan wat je zoekt. Als je het gemak van een spelcomputer zoekt dan kun je het beste bij een steam deck met steamos blijven. Vind je het niet erg om windows erop te hebben dan zou ik gelijk een rog ally nemen.

Ik heb zelf altijd een steam deck met windows erop gehad omdat ik ook mijn gamepass games wilde spelen dan werkte super. Hierna ben ik overgestapt op een rog ally omdat die meer kracht heeft.

Je kunt bijvoorbeeld Jedi Survivor met 40fps spelen. Ik meen dat de resolutie dan gewoon op 1080p staat. Hou er wel rekening mee dat er dan ook nog wel steeds kleine dingen zijn die de ervaring kunnen verknallen.

Ik vind Armorycrate namelijk niet altijd even fijn werken. Dit is software dat Asus erop heeft gezet waarin een hoop handige features zitten. On screen display waairn je snel je resolutie kunt wijzigen etc.

Ik heb de rog ally en heb echt geen spijt. Gewoon omdat dit ding krachtiger is en iets compacter waardoor die veel beter in de hand ligt dan de steam deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Kan ik een Bluetooth muis en toetsenbord tegelijk gebruiken op de ally?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Frez schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:21:
Kan ik een Bluetooth muis en toetsenbord tegelijk gebruiken op de ally?
Dat zou gewoon moeten werken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
GranCanaria schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:46:
[...]

Gewoon omdat dit ding krachtiger is
Was voor mij ook een reden om voor een Windows handheld te gaan. De Z1E en 7840U (beiden Zen 4/RDNA 3) kunnen huidige AAA games prima aan, en kunnen dat de komende jaren ook nog wel denk ik. Dus je uitgave (toch niet niks) kan nog even mee.

Zen 2/RDNA 2 heeft vandaag al moeite met de nieuwste games en dat zal de komende jaren niet beter worden denk ik. En Windows 11 op handhelds is niet slecht, maar wel meer werk dan SteamOS qua settings/tweaking. Het is toch meer een laptop-in-andere-behuizing dan een Switch zegmaar.

Maar als je geen AAA games speelt en liever een pick-up-and-play handheld wil met wat oudere of minder zware titels dan is een Steamdeck, zeker de OLED versie, echt top. Zit zelf te denken voor een SD OLED erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
NLxAROSA schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:31:
[...]

Was voor mij ook een reden om voor een Windows handheld te gaan. De Z1E en 7840U (beiden Zen 4/RDNA 3) kunnen huidige AAA games prima aan, en kunnen dat de komende jaren ook nog wel denk ik. Dus je uitgave (toch niet niks) kan nog even mee.

Zen 2/RDNA 2 heeft vandaag al moeite met de nieuwste games en dat zal de komende jaren niet beter worden denk ik. En Windows 11 op handhelds is niet slecht, maar wel meer werk dan SteamOS qua settings/tweaking. Het is toch meer een laptop-in-andere-behuizing dan een Switch zegmaar.

Maar als je geen AAA games speelt en liever een pick-up-and-play handheld wil met wat oudere of minder zware titels dan is een Steamdeck, zeker de OLED versie, echt top. Zit zelf te denken voor een SD OLED erbij.
Ik zou de steamdeck alles behalve plug and play noemen maargoed. Heb er een gehad en er komt veel getweak bij kijken. Veel meer dan mijn Ally. Maar alle handhelds (op de Switch na) komt het een en ander bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Frez schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:28:
[...]

Ik zou de steamdeck alles behalve plug and play noemen maargoed. Heb er een gehad en er komt veel getweak bij kijken. Veel meer dan mijn Ally.
Waar liep je zoal tegenaan? Met Windows 11 en veel AMD driver gedoe in het begin was ik meer bezig met tweaken dan met gamen. Touch of on screen keyboards die niet altijd lekker werken, games die de desktop schaling icm een gedraaid portrait scherm (heb geen Ally maar een andere Windows handheld) niet leuk vinden en nog wat dingen.

Als ik de algemene ervaringen van de SD dan is dat toch een stuk stabieler (logisch ook, is maar 1 (ongeveer) hardware config die Valve moet bijhouden. Maar ben wel benieuwd naar typische eigenaardigheden.

[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 26-01-2024 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
NLxAROSA schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 06:30:
[...]
Waar liep je zoal tegenaan? Met Windows 11 en veel AMD driver gedoe in het begin was ik meer bezig met tweaken dan met gamen. Touch of on screen keyboards die niet altijd lekker werken, games die de desktop schaling icm een gedraaid portrait scherm (heb geen Ally maar een andere Windows handheld) niet leuk vinden en nog wat dingen.

Als ik de algemene ervaringen van de SD dan is dat toch een stuk stabieler (logisch ook, is maar 1 (ongeveer) hardware config die Valve moet bijhouden. Maar ben wel benieuwd naar typische eigenaardigheden.
Als je puur en alleen Steam Verified games speelt is het redelijk stabiel. Maar dan beperk je jezelf enorm. Alle "playable" en "non verified" games vergen vaak een hoop geknoei met Wine profielen en controle schema's. Echt veel geknoei. En dan werkt de helft ook nog eens niet.

Laat staan dat je in der tijd voor een optimale performance meerdere plugins moest downloaden en tweaken (decky,PowerTools) .... en pak de youtube tutorials er maar bij hoor als een 3rd party launcher wilt installeren zoals Battle net voor diablo.

Begrijp me niet verkeerd. De Steamdeck is een super apparaat. Maar wel absoluut een voor tweakers en zeker niet plug en play.

Ik vond de ally veel gebruiksvriendelijker. Ja je moest inderdaad wat updates installeren. Maar dan was niet ingewikkeld en kostte vooral tijd en zeker geen youtube tutorials. Daarna werkt alles gewoon.... heb nog geen controler schema of power schema hoeven aan te passen. Alles werkt gewoon zoals mijn pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
Gisteravond weer lekker even kunnen genieten van wat spellen in Yuzu en weer even verdergegaan met The Division 2. Wat speelt dat spel toch goed op de rog ally.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:51
Frez schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:39:
[...]
Als je puur en alleen Steam Verified games speelt is het redelijk stabiel. Maar dan beperk je jezelf enorm. Alle "playable" en "non verified" games vergen vaak een hoop geknoei met Wine profielen en controle schema's. Echt veel geknoei. En dan werkt de helft ook nog eens niet.
Ik heb daar eigenlijk helemaal nog geen last van gehad. Vrijwel alle playable en non verified games die ik heb spelen prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:35
Heb nu ongeveer een maand de Ally z1 extreme in huis . Ben er erg fan van want voor mij geeft het het beste van “bijna” alle werelden kwa games ; pc games natuurlijk maar ook de Xbox games en switch games speel ik erop. Alleen een paar exclusieve games van Sony is nog niet te spelen maar veel van hun games komen ook op pc . De batterij is matig maar voldoende in mijn situatie, ik speel meestal een uurtje of max 2 op de bank als de kids op bed liggen en vrouw tv kijkt . Alle games die ik tot nu toe heb willen spelen werken en zonder problemen op, natuurlijk niet altijd op ultra maar medium high voor de nieuwste aaa games mag toch een wonder heten op zo klein apparaat. Heb er ook een Dock en controller bij zodat ik ook op de tv kan spelen wanneer mogelijk en dat speelt ook perfect. Enige waar ik mee loop te kutten is dat de vingerafdruk sensor niet altijd lekker lijkt te werken met het aan doen van het apparaat en dus vaak de pincode in moet voeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberw00d op 27-01-2024 13:40 ]

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Frez schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:39:
[...]

Begrijp me niet verkeerd. De Steamdeck is een super apparaat. Maar wel absoluut een voor tweakers en zeker niet plug en play.
Niet-verified/niet-officieel ondersteunde games die werk vereisen op Steam Deck is nogal een open deur. Lijkt me nogal logisch dat dat niet werkt of met extra moeite. Als je dat soort games veel speelt dan moet je er inderdaad geen nemen, is hij ook niet voor bedoeld denk ik. Waar ik zelf aan zat te denken is een SD voor erbij, maar dan alleen voor ondersteunde games en beter scherm/batterijduur.

En veel van diezelfde games, als het bijvoorbeeld gaat om gebrekkige controller/scaling support ga je op Windows ook moeten tweaken op je handheld, tenzij je er een scherm en muis/toetsenbord aanhangt.

Grote voordeel van Windows is inderdaad dat zo'n beetje alles werkt, al dan niet met tweaks. Ik heb voor mijn 7840U een dock + toebehoren dus gebruik 'm ook gewoon voor Ableton, software ontwikkeling, LLM testen, etc. Is de CPU ruimschoots voldoende voor op 25w. Dat wordt op een SD lastiger.

Maar verder eens hoor: als je zoveel mogelijk wil kunnen draaien: Windows. En met een beetje gelukt gaat Valve eens haast maken met een officiele standalone SteamOS release. Dan heb je allebei.

[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 27-01-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
NLxAROSA schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:08:
[...]

Niet-verified/niet-officieel ondersteunde games die werk vereisen op Steam Deck is nogal een open deur. Lijkt me nogal logisch dat dat niet werkt of met extra moeite. Als je dat soort games veel speelt dan moet je er inderdaad geen nemen, is hij ook niet voor bedoeld denk ik. Waar ik zelf aan zat te denken is een SD voor erbij, maar dan alleen voor ondersteunde games en beter scherm/batterijduur.

En veel van diezelfde games, als het bijvoorbeeld gaat om gebrekkige controller/scaling support ga je op Windows ook moeten tweaken op je handheld, tenzij je er een scherm en muis/toetsenbord aanhangt.

Grote voordeel van Windows is inderdaad dat zo'n beetje alles werkt, al dan niet met tweaks. Ik heb voor mijn 7840U een dock + toebehoren dus gebruik 'm ook gewoon voor Ableton, software ontwikkeling, LLM testen, etc. Is de CPU ruimschoots voldoende voor op 25w. Dat wordt op een SD lastiger.

Maar verder eens hoor: als je zoveel mogelijk wil kunnen draaien: Windows. En met een beetje gelukt gaat Valve eens haast maken met een officiele standalone SteamOS release. Dan heb je allebei.
Mijn enige punt was dat ook de SD geen plug en play ervaring is. Dat is het gewoon niet🤣 en nee de Ally ook niet.
Als je plug en play handheld wilt koop een nintendo switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
NLxAROSA schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:08:
[...]

Mijn enige punt was dat ook de SD geen plug en play ervaring is. Dat is het gewoon niet🤣 en nee de Ally ook niet.
Als je plug en play handheld wilt koop een nintendo switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcanti
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:27
Heeft iemand die nieuwe AMD driver al geprobeerd? De AFMF (Fluid Motion Frames)? Ik opende gister de AMD app, maar zag nog geen automatische update of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
marcanti schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:05:
Heeft iemand die nieuwe AMD driver al geprobeerd? De AFMF (Fluid Motion Frames)? Ik opende gister de AMD app, maar zag nog geen automatische update of iets.
Volgens mij staat die bij myasus app daar is de nieuwste driver te downloaden

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:55
Ik heb nu 2 dagen de Ally in bezit. De eerste avond heb ik niets kunnen spelen omdat je echt wel heel veel tijd kwijt bent met updates etc. Is natuurlijk niet erg, doe je in principe 1 keer en daarna houd je het bij.

Waar ik ook achter ben is dat een goede powerbank haast een must is. Ik heb op de plek waar ik normaliter zit geen stopcontact in de buurt. De Ally vreet door de batterij wanneer je een wat zwaarder spel speelt. Zoals nu met palword haal ik nog geen uur speel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Gebruikt er hier iemand een ander os op de rog ally? iets als chimeraos toevallig of gewoon steamos? zo ja hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
Voor de mensen die hem ook meenemen met reizen ; net de complete set van skull & co binnen gekregen , had ik bij de switch ook .
De case voor de Ally zelf , screen protector, Max Carry bag en de buttons zijn echt een must dat speelt zo veel fijner net als de grip case + de doodskoppen op de buttons zien er gewoon tof uit 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:14
GranCanaria schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:08:
Gebruikt er hier iemand een ander os op de rog ally? iets als chimeraos toevallig of gewoon steamos? zo ja hoe bevalt het?
Ik heb enkele maanden geleden Chimera getest, maar kwam uiteindelijk uit op Nobara Linux. In Chimera kreeg ik de buttons en de gyroscoop niet werkend, en kreeg 'm niet in slaapmodus.

Chimera-onwikkelaars hebben toegezegd meer hardware voor de Ally te ondersteunen in ChimeraOS 45, dus dat is nog even wachten. Bij Nobara werkt het nu al allemaal prima.

Je moet even wat packs binnenhalen hier en hier. Na het installeren van RogueEnemy worden de controllers herkend als Playstation controller en heb je feitelijk gewoon een Steamdeck.

Ik draai inmiddels weer Windows, want naast console gebruik ik 'm gewoon als portable PC.

Voor beginners raad ik het af, het is nog wel even tweaken voor alles draait. Er zullen uiteindelijk wel completete images gereleased worden die makkelijk te installeren zijn. Maar los daarvan werkt het prima, geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Helaas... na 2 maanden heeft de SD kaart(lezer) het begeven. Hij wordt niet meer herkend. Had al veel over het probleem gelezen maar had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Wel balen, ben verder enorm tevreden over de Ally, wordt dagelijks gebruikt.

Wat is jullie ervaring met de reparatie van dit probleem? Ik kan hem defect retourneren naar Alternate. Maar ga ik hier een "gefixte" ally voor terugkrijgen? Of is dit probleem niet op te lossen en zal het probleem toch wel blijven terugkeren. In dat geval heb ik geen zin om hem weken/maanden kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Oei, dat is zuur, stom dat ze dit eventuele design fout wat toch echt een belangrijk punt is van het apparaat, niet fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
Frez schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:50:
Helaas... na 2 maanden heeft de SD kaart(lezer) het begeven. Hij wordt niet meer herkend. Had al veel over het probleem gelezen maar had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Wat is jullie ervaring met de reparatie van dit probleem? Ik kan hem defect retourneren naar Alternate. Maar ga ik hier een "gefixte" ally voor terugkrijgen? Of is dit probleem niet op te lossen en zal het probleem toch wel blijven terugkeren. In dat geval heb ik geen zin om hem weken/maanden kwijt te zijn.
Die van mij is na 3 week al defect . Hele apparaat leefde ineens zijn eigen leven , deed heel sloom of sloot zomaar af… sd kaart eruit gehaald en alles was weer zoals het hoort. Besloten om niet terug te sturen en gewoon lekker van de Ally te genieten . Sd kaart toch niet nodig . Als een game klaar is verwijder ik hem en installeer de volgende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:33
Ik heb al 2 maanden een Lexar nvmi 2tb erin, totaal geen problemen. Heb wel een 90 graden adaptor gekocht er voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:44
Heb de Ally nu een paar dagen. Moet zeggen dat ik er positief verrast over ben. Heb hem gekocht na een paar weken de steam deck van een vriend te hebben geleend. Het eerste wat opvalt is dat de games echt stukken beter draaien. Speel wel vooral aan de lader, dus ben benieuwd hoe zware games werken in een lagere modus, en bovendien hoe veel gedoe het is om in de trein met graphics te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
RozeDwergbanaan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:22:
Heb de Ally nu een paar dagen. Moet zeggen dat ik er positief verrast over ben. Heb hem gekocht na een paar weken de steam deck van een vriend te hebben geleend. Het eerste wat opvalt is dat de games echt stukken beter draaien. Speel wel vooral aan de lader, dus ben benieuwd hoe zware games werken in een lagere modus, en bovendien hoe veel gedoe het is om in de trein met graphics te gaan spelen.
Welke heb je gekocht? De normale of de Exrtreem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Afgelopen donderdag na lang afwegen toch mijn Ally RMA gemeld bij Asus ivm de defecte SD kaart reader. Vrijdag is ie opgehaald door DHL en hij komt vandaag aan bij Asus. Ik ben erg benieuwd hoe lang het duurt voor ie weer terug is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
Linksquest schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:47:
[...]

Welke heb je gekocht? De normale of de Exrtreem?
Heb de extreme. Minstens derdehands is ie via meerdere tweakers bij mij terechtkomen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:58
Dit is ook een aanrader voor de Rog.

YouTube: Turbo Overkill Is Ridiculously Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
RozeDwergbanaan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:41:
[...]

Heb de extreme. Minstens derdehands is ie via meerdere tweakers bij mij terechtkomen haha.
A oke, was er zelf ook naar het kijken, maar vond €650 (nieuw prijs) voor mij toch iets te hoog, even gekeken naar mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:18
Frez schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:50:

Hier hetzelfde sd kaart gaf steeds meer problemen en maakte windows op de alley erg traag vorige week donderdag verstuurd naar Bol. Had eerste reparatie verzoek aangemaakt maar zag toen dat ik kosten moest gaan betalen mocht het reparatie bedrijf niks kunnen vaststellen. En aangezien hij het soms heel even (30s) wel deed dacht ik dat risico en die discussie ga ik niet aan dus via chat geregeld dat ik hem retour mocht doen. Nu krijg ik mijn geld als goed is terug. En ga ik de MSI in de gaten houden of hopelijk dat asus het echt gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Dat is ook wel een mooie oplossing idd van Bol. Ik heb m daar ook gekocht maar direct bij ASUS aangemeld. Ik heb er wel vertrouwen in dat de reader t echt niet meer doet: ook na factory reset en 2 herinstallaties komt de card reader helemaal niet meer voor in device Manager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Linksquest schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:47:
[...]

A oke, was er zelf ook naar het kijken, maar vond €650 (nieuw prijs) voor mij toch iets te hoog, even gekeken naar mijn gebruik.
Regelmatig zijn er aanbiedingen te vinden voor 599. Of bol.com tweede kans. Voor 450-500.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Klopt, had ik inderdaad ook gezien, was het inderdaad al een beetje in de gaten het houden. ik zag gisteren meen ik nieuw zelfs €589 bij bol.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 08:41
Ik heb hem afgelopen week nieuw gekocht voor €585 bij Bol.com.

Tot nu toe nog geen spijt van. Ik wist niet dat Switch emulation tegenwoordig al op een stabiele 60 fps zat bij 15W TDP :D

Ik ben alleen nog aan het overwegen om de 512GB m.2 te vervangen voor een 2TB 2280 variant. Misschien eerst eens even een maandje gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
BizzieBis schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:58:

Tot nu toe nog geen spijt van. Ik wist niet dat Switch emulation tegenwoordig al op een stabiele 60 fps zat bij 15W TDP :D

Ik ben alleen nog aan het overwegen om de 512GB m.2 te vervangen voor een 2TB 2280 variant. Misschien eerst eens even een maandje gamen..
Mooie prijs hoor. Ik heb onlangs emudeck geïnstalleerd maar nog geen poging gewaagd om er games op te zetten. Is het een kwestie van de juiste ROMs te verkrijgen en met de emulator te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcanti
RozeDwergbanaan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Mooie prijs hoor. Ik heb onlangs emudeck geïnstalleerd maar nog geen poging gewaagd om er games op te zetten. Is het een kwestie van de juiste ROMs te verkrijgen en met de emulator te openen?
Ja, naar mijn ervaring is het meestal gewoon rom in een bepaalde folder zetten en gaan. Switch overigens niet geprobeerd, maar wel PS1/PS2/PS3/XBOX360. Bij die laatste twee was het soms wel een beetje tweaken om de performance enigszins OK te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
RozeDwergbanaan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Ik heb EmuDeck geïnstalleerd met Emulation Station als frontend. Daarna hoef je alleen maar de juiste bios/firmware files toe te voegen voor de gewenste emulator en roms plaatsen. Emulation Station kan de roms schrapen/indexeren en start de juiste emulator. Genoeg videos over te vinden, ook voor de Ally specifiek.

Heeft iemand een link van een mooie screenprotector als aanbeveling? Liefst een glazen variant die ook de zwarte bezzel bedekt. Op Ali zijn ze niet allemaal volledig dekkend heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
BizzieBis schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:50:
[...]

Heeft iemand een link van een mooie screenprotector als aanbeveling? Liefst een glazen variant die ook de zwarte bezzel bedekt. Op Ali zijn ze niet allemaal volledig dekkend heb ik gemerkt.
Even de screenprotector van skull and co kopen via Ali. Past perfect ! Mocht je er belang bij hebben kan in later wel een foto ervan maken hoe die erop zit en plaatsen

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberw00d op 27-02-2024 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
BizzieBis schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:58:

Hmm ik heb yuzu lost geinstalleerd en vind de performance matig op de hoogste wattage. Ik zal emudeck ook eens proberen dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Hier nog een twijfelaar tussen de SD OLED, Rog Ally en, in mindere mate, de Legion Go en MSI Claw.
Het is heel veel jaren geleden dat ik echt gegamed heb. Ik heb nog een PS3 staan die zelden aangaat. Mede omdat de TV vaak niet beschikbaar is zoek ik iets om 's avonds lekker op de bank te kunnen gamen. Ik heb dus ook nergens een game-collectie staan, dus dit is geen overweging bij een apparaat.

In eerste instantie dacht ik aan de SD vanwege de prijs, aangezien de Rog een stuk duurder was. Maar aangezien de Rog nu 585,- is, is dat verschil verwaarloosbaar. De Legion vind ik met 749 en de Claw met 900+ (?) vind ik echt te duur voor wat ik er mee ga doen.
De Rog spreekt we wel aan vanwege de hogere performance, maar het feit dat SD-kaartjes oververhit raken en dus eigenlijk niet bruikbaar zijn vind ik wel echt een slechte zaak. Dan zou je dus de SSD kunnen vervangen voor een 2TB variant, maar dat is weer zo'n 140,- er bovenop. Of gebeurt het sneuvelen van de SD-kaartjes alleen bij een bepaalde usecase?
De mindere batterij in de Rog maakt me niet zoveel uit, want ik zal hem vooral thuisgebruiken, dus kan ik zo aan het stopcontact.
De SD heeft een mooi OLED scherm en een heel actieve community, maar wel de mindere hardware van de twee. Hoe gaat dat bij de Rog met het oplossen van problemen, updates etc?

Bij de Rog krijg je 3 maanden Gamepass Ultimate lees ik. Hoe werkt Gamepass? Kun je dan de spellen die je gedownload hebt na die drie maanden ook echt niet meer spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frez
pimmedoris schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:16:
Hier nog een twijfelaar tussen de SD OLED, Rog Ally en, in mindere mate, de Legion Go en MSI Claw.
Het is heel veel jaren geleden dat ik echt gegamed heb. Ik heb nog een PS3 staan die zelden aangaat. Mede omdat de TV vaak niet beschikbaar is zoek ik iets om 's avonds lekker op de bank te kunnen gamen. Ik heb dus ook nergens een game-collectie staan, dus dit is geen overweging bij een apparaat.

In eerste instantie dacht ik aan de SD vanwege de prijs, aangezien de Rog een stuk duurder was. Maar aangezien de Rog nu 585,- is, is dat verschil verwaarloosbaar. De Legion vind ik met 749 en de Claw met 900+ (?) vind ik echt te duur voor wat ik er mee ga doen.
De Rog spreekt we wel aan vanwege de hogere performance, maar het feit dat SD-kaartjes oververhit raken en dus eigenlijk niet bruikbaar zijn vind ik wel echt een slechte zaak. Dan zou je dus de SSD kunnen vervangen voor een 2TB variant, maar dat is weer zo'n 140,- er bovenop. Of gebeurt het sneuvelen van de SD-kaartjes alleen bij een bepaalde usecase?
De mindere batterij in de Rog maakt me niet zoveel uit, want ik zal hem vooral thuisgebruiken, dus kan ik zo aan het stopcontact.
De SD heeft een mooi OLED scherm en een heel actieve community, maar wel de mindere hardware van de twee. Hoe gaat dat bij de Rog met het oplossen van problemen, updates etc?

Bij de Rog krijg je 3 maanden Gamepass Ultimate lees ik. Hoe werkt Gamepass? Kun je dan de spellen die je gedownload hebt na die drie maanden ook echt niet meer spelen?
Heb de standaard Steamdeck gehad en heb nu de ROG Ally. Op ieder moment van de dag zou ik de ally kiezen. Prachtig scherm, geweldig geluid en je kunt er alles op spelen. Ook zijn de sticks beter dan van de SD. Op de SD vond ik shooters vreselijk. De Ally voelt qua sticks erg als een xbox controller.
Heb een game pc en ps5 maar de ally is mn favoriete console. Mijn SD kaart (of lezer) is kapot. Erg jammer inderdaad maar voor mij geen probleem. Zal m binnenkort een SSD upgrade geven.

Enige reden waarom ik nog voor de steamdeck zou gaan is de batterijduur. Maar ik game voornamelijk op de bank waar altijd een stopcontact in de buurt is (je krijgt een super lange oplader erbij). Plus hij gaat makelijk 2 uur mee, en mijn game sessies zijn nooit langer. Tevens voor onderweg heb ik een goede powerbank.....

De Steamdeck community is erg fanatiek, laat je niet bedriegen. Ik heb oprecht beide gehad en de Ally is de beste van de twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimmedoris
Top dank je!
Zijn er verder nu nog zaken bij de Ally die nog duidelijk verbetering/updates nodig hebben? Of zijn alle kinderziektes er ondertussen verder wel uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
pimmedoris schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:02:
Top dank je!
Zijn er verder nu nog zaken bij de Ally die nog duidelijk verbetering/updates nodig hebben? Of zijn alle kinderziektes er ondertussen verder wel uit?
De SD kaart problemen zijn wel een kinderziekte, die is niet verholpen.
Verder werkt alles top. Overigens is de ROG community in spanning aan het wachten op de AMD Fluid Motion Frames updates. Een soort DLSS van AMD die fps in sommige games schijnt te verdubbelen. AFMF is in tegenstelling tot dlss in elke game toepasbaar.
Update wordt binnenkort verwacht.

Je moet overigens wel rekening ermee houden dat de Ally eigenlijk gewoon een PC is. De steamdeck heeft een gestroomlijndere user interface.
Ik vind een draagbare pc ideaal. Maar je hebt ook de nadelen van windows... zoals windows updates. Zeker de eerste keer installeren duurt best lang eer dat alle updates gedaan zijn.... dat hoort er n beetje bij.

[ Voor 21% gewijzigd door Frez op 03-03-2024 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Frez schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:10:
[...]

Overigens is de ROG community in spanning aan het wachten op de AMD Fluid Motion Frames updates. Een soort DLSS van AMD die fps in sommige games schijnt te verdubbelen. AFMF is in tegenstelling tot dlss in elke game toepasbaar.
AFMF is frame generation, geen upscaling (wat DLSS is, en frame generation is een feature van DLSS3). Upscaling is FSR. En AFMF is geen magische verdubbelaar, net zoals dat bij nVidia niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
NLxAROSA schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:19:
[...]

AFMF is frame generation, geen upscaling (wat DLSS is, en frame generation is een feature van DLSS3). Upscaling is FSR. En AFMF is geen magische verdubbelaar, net zoals dat bij nVidia niet zo is.
Bedankt voor de aanvulling en verheldering. Maar goed, de techniek zal ongetwijfeld meerwaarde gaan hebben voor de ROG Ally. Het is geweldig dat een dergelijke techniek wellicht binnenkort op een handheld toepasbaar zal zijn.

Heb niet alles gekeken maar in GTA en Sekiro +30/40 frames met AFMF op de Ally. En dit is niet de officiele ROG ally update.

[ Voor 21% gewijzigd door Frez op 03-03-2024 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Frame generation rendert extra frames, maar de game zelf draait gewoon op de originele frame rate, met dezelfde input lag/latency. Beetje afhankelijk van de game, maar 30->60FPS met AFMF is niet hetzelfde als 60FPS native.

Vandaar ook de aanbeveling van AMD om minimaal bij 60FPS te starten (dat is een veilige aanbeveling, maar bij veel games merk je ook wel een positief verschil bij lagere FPS, bv Starfield) Hoe dat aanvoelt ligt dus aan de game. Maar je krijgt echt geen 'gratis' dubbele FPS, je houdt altijd je originele inputlag (zelfs iets extra want frame generatie kost ook gewoon tijd).

Op mijn 7840U handheld (ook 780m) werkt het al, want het zit gewoon in de AMD driver, dus zou volgens mij al moeten werken op de Ally, tenzij de Z1E anders wordt behandeld in de driver.

Als een game zelf framegeneration ondersteunt (Avatar, Starfield, etc.) kun je overigens beter die kiezen dan die op driver niveau. Starfield voelt ook prima aan bij 30 -> 60FPS dus ik doe op de mijne gewoon 1200p met de Ultra - Performance Mod icm FSR3 en frame gen.

[ Voor 6% gewijzigd door NLxAROSA op 03-03-2024 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Frez schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:19:
[...]

De Steamdeck community is erg fanatiek, laat je niet bedriegen. Ik heb oprecht beide gehad en de Ally is de beste van de twee.
Voor beide valt wel iets te zeggen, denk ik. Als priegelen op windows op een klein scherm je niet afschrikt, inclusief alle software/driver/andere updates (niet negatief bedoeld overigens, het heeft ook voordelen zoals andere stores, minder compatibiliteitsproblemen) dan is een rog ally prima.

Ik denk enkel dat de gemiddelde 'console koper', of tiener die wat wil gamen, wellicht iets meer frictie ondervindt uit een rog ally dan een steam deck. De steam deck is toch meer opgezet om pc gamen net iets meer fluide en 'console' te maken. Wat ook niet negatief bedoeld is, hoe minder tijd ik heb (en zin), hoe meer ik dat soort 'device management' en 'dingen uit mijn handen' nemen wel kan waarderen.

Het is dat de form factor niet echt iets voor mij is, maar ik zou erg veel interesse hebben in een 'steam doosje'. De software, iets betere hardware, en gewoon aan de tv hangen. Al mijn pc games (zonder windows!, Zonder streaming) lokaal via steam big picture op de tv! Heaven!

Voor een handheld zou ik toch ook eerder voor een ally gaan, denk ik. Net iets krachtiger, en vooral ook gewoon inzetbaar als 'backup' pc in een vertrouwde omgeving (windows). Vooral als je weinig mobiel wil gamen en vooral thuis zal gamen (dus aan de stekker kan)

Bouwkwaliteit is inderdaad goed, muv die SD kaart issues. En een voordeel voor de iets meer traditionele koper die graag eens iets vastneemt in een winkel, de Ally is gewoon te bekijken/proberen in de mediamarkt. Wat met de steam deck dus niet kan (en weer gedoe met terugsturen, labels uitprinten, weet ik veel) als je 'm wil retourneren (plus dat ik dat ook minder netjes vind van een apparaat uit te pakken, te bepotelen en terug te sturen, enkel om de shop experience te kunnen hebben bij je thuis, maar dat is een andere discussie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frez
Amos_x schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:14:
[...]

Voor beide valt wel iets te zeggen, denk ik. Als priegelen op windows op een klein scherm je niet afschrikt, inclusief alle software/driver/andere updates (niet negatief bedoeld overigens, het heeft ook voordelen zoals andere stores, minder compatibiliteitsproblemen) dan is een rog ally prima.

Ik denk enkel dat de gemiddelde 'console koper', of tiener die wat wil gamen, wellicht iets meer frictie ondervindt uit een rog ally dan een steam deck. De steam deck is toch meer opgezet om pc gamen net iets meer fluide en 'console' te maken. Wat ook niet negatief bedoeld is, hoe minder tijd ik heb (en zin), hoe meer ik dat soort 'device management' en 'dingen uit mijn handen' nemen wel kan waarderen.

Het is dat de form factor niet echt iets voor mij is, maar ik zou erg veel interesse hebben in een 'steam doosje'. De software, iets betere hardware, en gewoon aan de tv hangen. Al mijn pc games (zonder windows!, Zonder streaming) lokaal via steam big picture op de tv! Heaven!

Voor een handheld zou ik toch ook eerder voor een ally gaan, denk ik. Net iets krachtiger, en vooral ook gewoon inzetbaar als 'backup' pc in een vertrouwde omgeving (windows). Vooral als je weinig mobiel wil gamen en vooral thuis zal gamen (dus aan de stekker kan)

Bouwkwaliteit is inderdaad goed, muv die SD kaart issues. En een voordeel voor de iets meer traditionele koper die graag eens iets vastneemt in een winkel, de Ally is gewoon te bekijken/proberen in de mediamarkt. Wat met de steam deck dus niet kan (en weer gedoe met terugsturen, labels uitprinten, weet ik veel) als je 'm wil retourneren (plus dat ik dat ook minder netjes vind van een apparaat uit te pakken, te bepotelen en terug te sturen, enkel om de shop experience te kunnen hebben bij je thuis, maar dat is een andere discussie)
Dat stukje gebruikersgemak wordt vaak aangehaald bij de Steamdeck. Mijn ervaring is toch wat anders. Bij de steamdeck moest ik veel meer kloten om spellen aan de gang te krijgen. Priegelen met de verschillende "wine versions" en controller schemes. Op de Ally heb ik veel minder gedoe ervaren. Behalve die eerste keer installeren en windows updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
Grootste verschil vind ik dat ik de SD gewoon uit kan zetten en keer erop verder spelen. Dat ontbreekt bij de ally en maakt voor mij de ally nutteloos als handheld die je even paar min oppakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 20:45
giantgiantus schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:42:
Grootste verschil vind ik dat ik de SD gewoon uit kan zetten en keer erop verder spelen. Dat ontbreekt bij de ally en maakt voor mij de ally nutteloos als handheld die je even paar min oppakt.
Is dat niet de slaapstand ?

Allez ik kan toch iets gelijkaardigs doen. En het stroomverbruik valt daar serieus van mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GranCanaria
Gisteren heb ik deze settings ingesteld voor Cyberpunk. https://rog.asus.com/arti...nce-guide--best-settings/

Hij is goed speelbaar en ziet er nog erg goed uit. Heeft iemand toevallig de fsr3 patch al getest op de ally?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Afgelopen maandag een Rog Ally extreme binnen gekregen. Deze wilde ik gebruiken om een pc te vervangen van 10 jaar oud en te kunnen gamen op de bank.

De pc heeft een Intel i7 4790K als processor en een r290x als gpu. De cpu in de Ally is ~2,5 keer sneller in benchmarks en de gehele package is > 400 watt zuiniger.

Afijn, ik had ook een 4tb 2280 SSD en een haakse adapter bestelt. Na inbouwen en een restore van windows werkte het allemaal prima tot gisteren. De SSD wordt niet meer herkent in de BIOS en de Ally start er niet meer mee op.

Nadat de originele SSD terug geplaatst is werkt alles weer prima, dus de 2280 gaat retour en er komt een 2230 2tb voor terug.

Wanneer je van een wat oudere pc vandaan komt is dit apparaat echt een technisch wonder. Gamen gaat er prima op, hij is geweldig snel en het scherm is prachtig.

Voor de nieuwste AAA games is niet alle pracht en praal in te stellen maar dat boeit mij persoonlijk niet. Zolang ik de Bethesda releases kan spelen en emulatie kan doen ben ik dik tevreden. Ik bedoel, Starfield en Skyrim op een handheld? Geweldig :)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Zojuist ook maar de knoop doorgehakt en een Ally besteld!
Ik zag opeens dat overal de prijzen flink omhoog schoten naar 699. Ik heb hem bij Alternate nog besteld voor 599...

Ik heb vorige week al een 2TB ssd besteld via AliExpress. Als ik morgen de Ally binnen krijg, heeft het dan zin om alle updates te laten lopen of moet dat allemaal weer opnieuw met de nieuwe SSD?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BizzieBis
pimmedoris schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:29:
Zojuist ook maar de knoop doorgehakt en een Ally besteld!
Ik zag opeens dat overal de prijzen flink omhoog schoten naar 699. Ik heb hem bij Alternate nog besteld voor 599...

Ik heb vorige week al een 2TB ssd besteld via AliExpress. Als ik morgen de Ally binnen krijg, heeft het dan zin om alle updates te laten lopen of moet dat allemaal weer opnieuw met de nieuwe SSD?
Als je de ssd niet gaat clonen moet je alles weer opnieuw updaten. De recovery zorgt er voor dat je weer een basis installatie ter beschikking hebt. Misschien wel handig om eerst een en ander uit te proberen zodat je zeker weet dat je geen retourzending hoeft te starten.
j-phone schreef op zondag 10 maart 2024 @ 01:31:
Afgelopen maandag een Rog Ally extreme binnen gekregen. Deze wilde ik gebruiken om een pc te vervangen van 10 jaar oud en te kunnen gamen op de bank.

De pc heeft een Intel i7 4790K als processor en een r290x als gpu. De cpu in de Ally is ~2,5 keer sneller in benchmarks en de gehele package is > 400 watt zuiniger.

Afijn, ik had ook een 4tb 2280 SSD en een haakse adapter bestelt. Na inbouwen en een restore van windows werkte het allemaal prima tot gisteren. De SSD wordt niet meer herkent in de BIOS en de Ally start er niet meer mee op.

Nadat de originele SSD terug geplaatst is werkt alles weer prima, dus de 2280 gaat retour en er komt een 2230 2tb voor terug.

Wanneer je van een wat oudere pc vandaan komt is dit apparaat echt een technisch wonder. Gamen gaat er prima op, hij is geweldig snel en het scherm is prachtig.

Voor de nieuwste AAA games is niet alle pracht en praal in te stellen maar dat boeit mij persoonlijk niet. Zolang ik de Bethesda releases kan spelen en emulatie kan doen ben ik dik tevreden. Ik bedoel, Starfield en Skyrim op een handheld? Geweldig :)
Had je bij het plaatsen van de ssd wel een stukje plastic weggehaald van de back cover? Anders staat er enorme druk op de ssd wat hij misschien niet zo leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
@BizzieBis nee, ik heb geen plastic weg gesneden en kan me ook niet herinneren dat er instructies zijn die zeggen dat dat moet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igAjz1s01fRxrYVE3CkxN2cUOv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4TjLKKzjkQU8h6FOOlaJsIY.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenstaand de adapter die ik heb gebruikt.

Ik heb geen thermal pads of iets dergelijks gebruikt om oververhitting te voorkomen. Ook was de SSD niet de duurste van het stel, dus wellicht is het mijn eigen schuld geweest dat de SSD het niet meer doet. Er zijn best wel veel succes verhalen dat de SSD nog steeds werkt met het gebruik van een dergelijke adapter met een 2280.

Edit: vandaag de 2TB 2230 binnen gekregen dus het update feest kan weer opnieuw beginnen :+

[ Voor 5% gewijzigd door j-phone op 11-03-2024 22:52 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
@j-phone Ik heb vrijwel dezelfde adapter gebruikt, ook zonder heatsink of thermal pads. Maar ik merkte bij het terug plaatsen van de backcover dat het niet helemaal lekker wou sluiten. Er zat een kleine bult ter hoogte van de nieuwe ssd. Ik kon me een post op Reddit herinneren waarin stond dat je wellicht een stukje plastic weg moest knippen. Alleen kon ik deze niet meer terugvinden en ik wou snel verder dus heb zelf maar een 'verdacht' uitsteeksel weggeknipt. Daarna ging de cover er zonder moeite op. Ondertussen draait de ssd alweer een weekje of twee mee.

Dus mocht iemand anders de upgrade wagen, houd dan zeker in de gaten of de cover geen druk uitoefent op je nieuwe ssd. Ik zeg niet dat dit het probleem is, maar goed lijkt het me ook niet. Vooral als je een controller knijper bent zoals ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
@BizzieBis hmm, ik drukte de delen gewoon op elkaar dus dat kan weleens de oorzaak zijn inderdaad. Enige weerstand heb ik daarbij niet bemerkt. Gebruik je een dubbelzijdige ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Gisteren had ik een 2de kansje voor €420 in de handen, voor het Extreem model. Twijfelde wel want hij zag er echt nog als nieuw uit, geen krasje aanwezig, maar heb hem toch laten liggen. Reden is dat ik van me zelf weet dat ik hem bijna niet ga gebruiken thuis. In het verleden draaide ik nog heel veel nachtdiensten en zat ik vaker op leegstaande locaties, maar beide gevallen is bij mij gelukkig niet meer van toepassing, en daarom toch maar besloten hem voor nu nog te laten liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• j-phone
@Linksquest een extra'tje van deze handheld is het feit dat je er toch ook een krachtige PC voor krijgt (in mijn geval althans) en een goede gamemachine die het erg leukt doet met emulators. Voor die 420 euro had ik hem als backup gehaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
Ik zit nu thuis met een pc met een i5-8400 en een 1050TI kaartje. Die gaat naar mijn zoontje en ik koop een dock voor de Ally. Ben per saldo beter uit qua performance. Dus dat is zeker een use case. Maar als je al een dikke (game) pc hebt, dan kan ik me voorstellen dat het meer een hebbedingetje gaat worden en in een lade beland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
Een ander voordeel van de Rog Ally (en andere alternatieven) is het feit dat hij draagbaar is en je onderuit op de bank kan gamen. Ik heb hier ook een xbox series s aan een projector hangen, maar die slinger ik niet zo vaak aan om even te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:44
Wil de ally ergens tussen 17-20w zetten, maar fans kunnen niet zoals gewenst aangepast worden en dus erg luid. Iemand tips? Oudere bios gebruiken waar dit wel kan? Hoe ga ik terug naar een oudere zonder iets te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Misschien even een noob-vraag...

Gisteren heb ik de Ally binnen gekregen en alles geüpdatet. Nu zag ik dat ik half life blue shift nog in mijn steam library had staan, dus dat heel even geprobeerd. Echter lukte het me niet om de controls aan de praat te krijgen. Enkel het touchscreen kon ik gebruiken om rond te kijken.

Waar kan ik instellen dat ik de controle van de Ally wil gebruiken en niet een keyboard? Of is dit niet mogelijk met zo'n oude game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
@pimmedoris jazeker kan dat. Als je het onderste knopje links van het beeldscherm indrukt kan je de control mode kiezen. Deze staat standaard op 'auto' maar kan je ook op 'gamepad' of 'desktop' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
j-phone schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:49:
@pimmedoris jazeker kan dat. Als je het onderste knopje links van het beeldscherm indrukt kan je de control mode kiezen. Deze staat standaard op 'auto' maar kan je ook op 'gamepad' of 'desktop' zetten.
Klopt. Volgens mij had ik dat ook geprobeerd maar werkte het niet... ik zal het vanmiddag nog eens proberen als ik wat meert8jd heb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GranCanaria
Na een weekje ieder avond ongeveer een uurtje op de bank Cyberpunk gespeeld te hebben ben ik erachter gekomen dat ik op een handheld veel dieper in het spel zit. Gelukkig begint de accu dan ongeveer te vragen om de oplader want anders zou het makkelijk een paar uur worden zonder te stoppen.

Kortom het apparaatje is wel een monster hoor. Cyberpunk of fullhd staan met wat settings die ik eerder gedeeld heb. De Rog Ally blijft me verrassen.

Ik hoop dat de amd driver met fs3 binnenkort komt, volgens alle filmpjes en reviews kunnen we dan meer performance halen uit spellen als Cyberpunk en meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Sokucho schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:42:
Wil de ally ergens tussen 17-20w zetten, maar fans kunnen niet zoals gewenst aangepast worden en dus erg luid. Iemand tips? Oudere bios gebruiken waar dit wel kan? Hoe ga ik terug naar een oudere zonder iets te slopen?
Je kan de BIOS dowgraden door Winflash vanuit CMD/Powershell te starten:

C: (map waar Winflash in staat)/winflash

met de commando winflash /nodate <enter> accepteert Winflash oudere BIOS versies.

Winflash is nu geopend, verwijs daar naar de oudere BIOS die je wilt flashen en dan zal ie 'm schrijven ongeacht versienummer.

Er is altijd een risico dat het misgaat bij flashen, dus laat je BIOS flash altijd rustig uitlopen. Verder kan een oudere BIOS niet je unit slopen, al was er wel een BIOS update die zorgde dat de SD kaart wat minder warm werd (na melding van uitvallende SD kaarten).

Eenmaal gedowngrade, let er dan op dat je BIOS updates via Windows updates uitschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
vlaaing peerd schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:03:
[...]

Je kan de BIOS dowgraden door Winflash vanuit CMD/Powershell te starten:

C: (map waar Winflash in staat)/winflash

met de commando winflash /nodate <enter> accepteert Winflash oudere BIOS versies.

Winflash is nu geopend, verwijs daar naar de oudere BIOS die je wilt flashen en dan zal ie 'm schrijven ongeacht versienummer.

Er is altijd een risico dat het misgaat bij flashen, dus laat je BIOS flash altijd rustig uitlopen. Verder kan een oudere BIOS niet je unit slopen, al was er wel een BIOS update die zorgde dat de SD kaart wat minder warm werd (na melding van uitvallende SD kaarten).

Eenmaal gedowngrade, let er dan op dat je BIOS updates via Windows updates uitschakelt.
Thx heel goed en duidelijk uitgelegd, heb het liefst toch de meest recente bios dus ik ga even kijken of ik 15w performance naar 18-20w kan brengen met behoud met de fan curve die de performance mode standaard gebruikt. Mocht dit niet lukken ga ik toch downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:18
Ik hoop oprecht dat ze met een simkaart oplossing komen want die van mij is retour gegaan omdat sd kaart niet goed meer werkte en daardoor werkte emulatie voor geen meter (daar stonden de games en config op). Dat de simkaart ermee gaat stoppen is namelijk niet de vraag alleen maar wanneer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
Wingie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:29:
Ik hoop oprecht dat ze met een simkaart oplossing komen want die van mij is retour gegaan omdat sd kaart niet goed meer werkte en daardoor werkte emulatie voor geen meter (daar stonden de games en config op). Dat de simkaart ermee gaat stoppen is namelijk niet de vraag alleen maar wanneer.
Alleen al vanwege die reden heb ik de ssd geüpgraded. Uiteraard hadden de problemen met de sd kaart nooit mogen plaatsvinden, maar oplossen kunnen ze het nu toch niet meer. Dan maar er omheen werken in plaats van de frustratie te moeten opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
Iemand die met de ally black desert online speelt? Spel lijkt goed te draaien krijg alleen niet de gamepad werkend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
pimmedoris schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:51:
[...]

Klopt. Volgens mij had ik dat ook geprobeerd maar werkte het niet... ik zal het vanmiddag nog eens proberen als ik wat meert8jd heb
Hier nog even op terugkomend. Het is me niet gelukt om in Half Life Blue Shift de controls aan de praat te krijgen. In Half Life 1 lukt het wel en doet de Ally het prima. Alleen geen idee hoe ik moet herladen. Iemand die toevallig HL nog speelt? 😋

Nu eerst maar eens mijn ssd vervangen en het geheel opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
@pimmedoris suc6 met alle updates draaien ;) Het herinstalleren duurt erg lang maar daarna werkt alles wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
pimmedoris schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:51:
[...]

Hier nog even op terugkomend. Het is me niet gelukt om in Half Life Blue Shift de controls aan de praat te krijgen. In Half Life 1 lukt het wel en doet de Ally het prima. Alleen geen idee hoe ik moet herladen. Iemand die toevallig HL nog speelt? 😋

Nu eerst maar eens mijn ssd vervangen en het geheel opnieuw installeren.
Als je Armoury Crate hebt, kan je daarin de game highlighten en op X drukken, daarna kun je per knop de controller op de game instellen. Had je dat al geprobeerd? Zoja, laat dan even weten welke precies niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcanti
Ik zit helemaal in Red Dead Redemption 2 de laatste tijd, wat een game!

In eerste instantie speelde ik op 1080p en alles grofweg op medium settings. Zag er prachtig uit, en speelde best ok, maar die 30 fps irriteerde een beetje. Vooral in de steden dook 'ie daar wel eens onder. Gek genoeg kwam ik erachter dat het op de PS4 altijd rond de 30fps draait.

Ben toen overgestapt naar 720p, en ondanks dat het wat minder mooi was vond ik de 50fps+ een feest.

Nu heb ik gister voor het eerst de frame generation optie van de Lossless Scaling app op Steam gebruikt. Nu loopt 'ie op 1080p rustig 60fps+, en de ghosting en input lag is erg acceptabel. Wat een feest! O+ Kan niet wachten tot dat AFMF (officieel) ondersteund wordt voor de Ally. Als ik YT mag geloven krijg je dan weliswaar iets minder extra frames, maar wel nog betere kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Sokucho schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:51:
Iemand die met de ally black desert online speelt? Spel lijkt goed te draaien krijg alleen niet de gamepad werkend :(
Als je de Ally in Gamepad mode zet, en vervolgens de game vanuit Armoury Crate start zou je het moeten kunnen mappen. AC is nodig om de keybinds te registreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimmedoris
vlaaing peerd schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Als je Armoury Crate hebt, kan je daarin de game highlighten en op X drukken, daarna kun je per knop de controller op de game instellen. Had je dat al geprobeerd? Zoja, laat dan even weten welke precies niet werken.
Ah top, deze had ik gemist! Gisteren geprobeerd en dat werkt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
Is emudeck nog steeds early access op windows? Hoe zit het met patreon moet ik maandelijks betalen of blijft het werken als ik 1x betaal? Wat gebruiken jullie voor emulator? Wil ook yuzu/ryujinx kunnen draaien en emudeck lijkt mij wel makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
@Sokucho vwb je vragen over emudeck kan je hier terecht: https://emudeck.github.io...-asked-questions/windows/

Er zijn (veel meer) frontends beschikbaar voor emulatie overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
j-phone schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:04:
@Sokucho vwb je vragen over emudeck kan je hier terecht: https://emudeck.github.io...-asked-questions/windows/

Er zijn (veel meer) frontends beschikbaar voor emulatie overigens.
Thx heb besloten om toch geen emudeck te gebruiken. Steam rom manager en de roms die ik wil manueel gedownload werkt super.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik had het heel even gehad met cyberpunk en had even zin in iets anders en heb dus Diablo IV en Tales of Arise geinstalleerd via gamepass ultimate. Beiden aanraders op de rog ally.

Dus mocht je nog goede games zoeken om te spelen, gelijk doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• j-phone
Vanaf vandaag is er een update beschikbaar met AFMF (Amd Fluid Motion Frames):

https://rog-forum.asus.co...024-rog-ally/ba-p/1012309

Dit stond al eerder op mijn Ally via de AMD drivers en moet zeggen dat het fijn werkt met het type games die ik speel (slow Bethesda RPG's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
Weet iemand ook een app die ik gelijk met Windows kan laten starten met puur alleen de batterij status in het display ?? Dus niet de geleverde optie van de armory crate waar ook de fps continu word getoond .. vind het nogal afleidend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Cyberw00d schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:42:
Weet iemand ook een app die ik gelijk met Windows kan laten starten met puur alleen de batterij status in het display ?? Dus niet de geleverde optie van de armory crate waar ook de fps continu word getoond .. vind het nogal afleidend .
Battery Percentage Icon van de Windows store zou dat moeten kunnen.Die laat verder alleen het percentage zien, weet niet of je meer metrics dan dat wil hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobvG
  • Laatst online: 21:13
Uiteindelijk heb ik vooral vanwege de kracht van het apparaat met het oog op de toekomst mijn Steam Deck bestelling geannuleerd en heb ik een Ally besteld. Gister kwam hij binnen en hij voelt verrassend goed aan. Ergonomie lijkt ook dik in orde, in tegenstelling tot wat ik af en toe las. Ik moet hem alleen nog wel op de lange termijn testen, wat ik nog niet heb kunnen doen. Vanmiddag komt de 1TB SSD binnen en kan ik alles gaan installeren en updaten. Vrijdag gaat hij mee naar op reis. Ik ben heel benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door RobvG op 01-05-2024 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
@RobvG Veel plezier ermee :)

Neem je een powerbank mee op reis of heb je (semi) continue toegang tot een stopcontact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobvG
  • Laatst online: 21:13
j-phone schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:28:
@RobvG Veel plezier ermee :)

Neem je een powerbank mee op reis of heb je (semi) continue toegang tot een stopcontact?
20.000mAh 100W output power bank komt morgen binnen, samen met de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
RobvG schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:19:
Vanmiddag komt de 1TB SSD binnen en kan ik alles gaan installeren en updaten. Vrijdag gaat hij mee naar op reis. Ik ben heel benieuwd!
Succes, en veel plezier! SSD is op zich goed te vervangen, maar altijd handig om even de demontagehandleiding te downloaden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberw00d
Op 25 december 2023 aangeschaft en een week geleden weg gedaan . Overgestapt naar de steam deck oled. Wat een verademing vind ik het gewoon spelen en klaar . Geen rare fratsen meer die ik veel mee maakte op de Ally, daar ergerde ik me steeds meer en meer aan. Dan maar sommige games iets minder Max out spelen . Ook de slaapstand is heerlijk gewoon net als de Nintendo switch uitdrukken en erna weer aan en verder . Ook dit werkte nooit lekker op de Ally . Om over de batterij duur maar niet te spreken.. onbezorgd 3 uur aaa games spelen is heerlijk. Ik kan nog wel een hele was lijst aan ergernis punten plaatsen maar veel zijn misschien persoonlijk. Mocht je wel vragen geven over mijn ervaring/ergenis over de Ally hoor ik het wel. Voor mij nooit meer een Windows based handheld machine ( heb überhaupt niks van Windows al jaren want ik vind het kut )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:35
YouTube: The next ROG Ally is coming...

Over 55 minuten begint er een livestream met nieuws over de volgende ROG Ally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:33
Zo spannend was het ook weer niet, 2 Juni pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nope, een aankondiging van de aankondiging. Kwam ook een link tegen bij the Verge over de nieuwe Ally X: https://www.theverge.com/...d-gaming-pc-2024-revision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
Cyberw00d schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:42:
Op 25 december 2023 aangeschaft en een week geleden weg gedaan . Overgestapt naar de steam deck oled. Wat een verademing vind ik het gewoon spelen en klaar . Geen rare fratsen meer die ik veel mee maakte op de Ally, daar ergerde ik me steeds meer en meer aan. Dan maar sommige games iets minder Max out spelen . Ook de slaapstand is heerlijk gewoon net als de Nintendo switch uitdrukken en erna weer aan en verder . Ook dit werkte nooit lekker op de Ally . Om over de batterij duur maar niet te spreken.. onbezorgd 3 uur aaa games spelen is heerlijk. Ik kan nog wel een hele was lijst aan ergernis punten plaatsen maar veel zijn misschien persoonlijk. Mocht je wel vragen geven over mijn ervaring/ergenis over de Ally hoor ik het wel. Voor mij nooit meer een Windows based handheld machine ( heb überhaupt niks van Windows al jaren want ik vind het kut )
Mooi dat je toch een handheld hebt gevonden op een OS wat je niet kut vind. Succes met Proton als platform.

Persoonlijk interesseert het onderliggende OS mij he-le-maal niets, als de games maar draaien. Maar met een steamdeck kan je als noob inderdaad beter aan de slag met pc handhelds.

Waar de steamdeck voor zorgt is dat multi OS gamen eindelijk beter van de grond komt en dat zowel Windows als Linux gebruikers kunnen gamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberw00d
j-phone schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 01:27:
[...]

Mooi dat je toch een handheld hebt gevonden op een OS wat je niet kut vind. Succes met Proton als platform.

Persoonlijk interesseert het onderliggende OS mij he-le-maal niets, als de games maar draaien. Maar met een steamdeck kan je als noob inderdaad beter aan de slag met pc handhelds.

Waar de steamdeck voor zorgt is dat multi OS gamen eindelijk beter van de grond komt en dat zowel Windows als Linux gebruikers kunnen gamen.
Ik vind de term “als noob” een beetje raar en aanvallend …. Ik zit niet voor niks op een forum als dit al meer dan 15 jaar dus noob wat betreft alle OS en hardware ben ik zeker niet, bouw al pc’s sinds de ms-dos tijdperk. Echter als ik een game handheld koop puur om te gamen wil ik dat die dat doet zonder problemen ik hoef niet continue al mijn hardware te tweaken. Ik was net als jou in het begin erg gek op de Ally alleen de vele problemen maakte het dus zo dat ik niet hem even snel kon pakken om te ontspannen maar er altijd wel iets was en dat was zeker 90% aan Windows te danken … voorbeeld ; ik pakte hem en games draaide ineens shit met lage fps terwijl de avond ervoor niks aan de hand was ook geen updates gedaan …. Vervolgens de Ally opnieuw opstarten en het draaide ineens weer goed . Tegen zulke dingen liep ik telkens weer aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Al die rare fratsen waar je het over hebt heb ervaar ik niet. Hier is het gewoon spelen en gaan en af en toe een keertje een half uurtje automatisch laten updaten.

Speel, zeker met wat lekker weer, steeds meer op de Ally, zowel qua streaming vanaf mijn Xbox als native via steam en Windows store. Heb eigenlijk nooit issues met spellen die niet lekker lopen vanwege Windows of wat dan ook.
Enige wat jammer is, is de batterij duur, maarja dat wist ik van tevoren.

Wellicht dat je aversie tegen Windows de ergenissen wat uitvergroot heeft ;)

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-05-2024 13:36 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
Ik gaf in mijn eerdere bericht ook al aan dat veel misschien persoonlijk zijn maar ze zijn er wel en dat staat als een paal boven water . Uiteindelijk moet iedereen gewoon gamen waar ze op willen natuurlijk ! 😎 uiteindelijk wacht ik op de switch 2 maar dat duurt nog wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Cyberw00d schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:07:
Ik gaf in mijn eerdere bericht ook al aan dat veel misschien persoonlijk zijn maar ze zijn er wel en dat staat als een paal boven water . Uiteindelijk moet iedereen gewoon gamen waar ze op willen natuurlijk ! 😎 uiteindelijk wacht ik op de switch 2 maar dat duurt nog wel even
Als je je ergert aan een product en je kunt dat oplossen door een ander product aan te schaffen is dat alleen maar goed natuurlijk :) Beter dan je te blijven ergeren.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Cyberw00d schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:17:
[...]

Ik vind de term “als noob” een beetje raar en aanvallend …. Ik zit niet voor niks op een forum als dit al meer dan 15 jaar dus noob wat betreft alle OS en hardware ben ik zeker niet, bouw al pc’s sinds de ms-dos tijdperk. Echter als ik een game handheld koop puur om te gamen wil ik dat die dat doet zonder problemen ik hoef niet continue al mijn hardware te tweaken. Ik was net als jou in het begin erg gek op de Ally alleen de vele problemen maakte het dus zo dat ik niet hem even snel kon pakken om te ontspannen maar er altijd wel iets was en dat was zeker 90% aan Windows te danken … voorbeeld ; ik pakte hem en games draaide ineens shit met lage fps terwijl de avond ervoor niks aan de hand was ook geen updates gedaan …. Vervolgens de Ally opnieuw opstarten en het draaide ineens weer goed . Tegen zulke dingen liep ik telkens weer aan.
Het was niet als aanval bedoelt, excuses als het zo overkwam. Het werd toevallig zo benoemd in een vergelijking tussen de Ally en de SD in een YT filmpje.

Ergens heb je wel een punt overigens, het is niet allemaal zonlicht en maneschijn. Ieder platform heeft momenteel nog wat kinderziektes. Zij het met compatibiliteit, drivers of andere ongein.

Het punt wat je aanhaalt over de AMD drivers (een reset van die driver loste het probleem tijdelijk op) is gewoon valide. Ik gebruik de Ally ook als desktopvervanger dus dat heeft veel toegevoegde waarde voor mij.

Edit: de ROG Ally X wordt geteased:

- Meer Ram
- 2280 M2 SD (die zijn een stuk goedkoper dan de 2230 en al verkrijgbaar met 8TB)
- Een betere accu, er wordt gehint naar een verdubbeling van de tijd dat je kan gamen
- Geen nieuw display, dus geen OLED
- Duurder dan de originele release prijs
- Geen nieuwe CPU
- Zwart (naast wit?)

Bron: https://www.theverge.com/...d-gaming-pc-2024-revision

[ Voor 10% gewijzigd door j-phone op 10-05-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
j-phone schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:47:
[...]

Edit: de ROG Ally X wordt geteased:

- Meer Ram
- 2280 M2 SD (die zijn een stuk goedkoper dan de 2230 en al verkrijgbaar met 8TB)
- Een betere accu, er wordt gehint naar een verdubbeling van de tijd dat je kan gamen
- Geen nieuw display, dus geen OLED
- Duurder dan de originele release prijs
- Geen nieuwe CPU
- Zwart (naast wit?)

Bron: https://www.theverge.com/...d-gaming-pc-2024-revision
Ik ben overigens wel een beetje hardware geil dus sterkere hardware heeft eigenlijk altijd bij mij de voorkeur daarom ook eerst voor de rog Ally gekozen . Echter won dit keer het gebruik gemak het wel deze keer voor mij. Een nieuwere Ally zou mij erg tof lijken en een wens zou natuurlijk zijn dat Asus een eigen OS zou maken dan zou het een no brainer zijn voor een opvolger ooit om weer voor de krachtpatser te gaan. Ach we gaan het mee maken in de toekomst . Niks bekend over de Ally 2 kwa gpu ? Zwart zou trouwens wel beter zijn wit is toch wel kwetsbaar kwa vlekken . En een verdubbeling van batterij duur een must .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Cyberw00d schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:29:
[...]

Niks bekend over de Ally 2 kwa gpu ?
Zelfde CPU=zelfde GPU.

'Geen nieuwe CPU' is vrij logisch overigens: er is niks snellers op dit moment wat je in een handheld kan stoppen, ook de nieuwe generatie van AMD (8 serie wat feitelijk een rebrand is van de 7 serie) niet.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste