NLxAROSA schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:26:
[...]
Modern Standby en Windows zijn geen gelukige combinatie. Je zal niet de eerste zijn die zijn handheld in de case/tas kookt omdat Windows/een app het nodig vond een update te doen/aan te springen terwijl het apparaat niet kan ventileren.
Hibernate is wel prima.
Dit is niet specifiek/uniek voor Ally trouwens, geldt voor alle Windows handhelds: pas op met Modern Standby/Sleep, zeker als je 'm in vaak/veel in een case bewaart.
Nee ik zal er op letten inderdaad. Sowieso ben ik niet echt een onderweg gamer, zal echt wel gaan gebeuren af en toe maar niet veel.
EDIT:
Een aantal vragen misschien dat er hier gamers tussen zitten die het weten.
Ik ben een beetje overladen door de vele settings in AMD+Armory crate+Game en heb het idee dat er soms dingen dubbel gebeuren/.
1. FSR of RSR, FSR werkt IN game engine en dan gebruik je de volle resolutie maar de game wordt intern ge-upscaled toch? RSR moet je de game in lagere resolutie zetten en dan opnieuw starten voor RSR om de boel op te schalen. OPLETEN dat je dus niet RSR gebruikt en in Game nog FSR
2.VRR , scherm in 120Hz laten staan. Vsync uit en thats is? (Freesync staat aan in AMD software)
3. AFMF staat aan in radeon software en heb de overlay van AMD aangezet. Ik weet alleen niet zeker of het nu echt werkt. begrijp ik het goed dat je dit eigenlijk in de 18-25w power modus moet gebruiken omdat hij dan van een 60+ sneller naar een 100+ fps kan gaan?
4. Radoen Boost. aanzetten en vergeten?
Is er een goede betrouwbare locatie waar ik geadviseerde instellingen kan achterhalen? ik ben nu een beetje aan het zoeken. Starfield doet het verrassend goed op 15W al bijvoorbeeld.
IS er een makkelijke manier om de AMD software te openen in game en dingen aan te passen?
[
Voor 46% gewijzigd door
glydoscoop op 20-06-2024 09:57
]