Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Na recentelijk een hoop gedoe met mijn andere handheld heeft die een ander plaatsje in huis gekregen.

Maar wilde wel iets voor on-the-go, dus sinds vandaag zit ik ook in kamp Ally. Hele nieuwe bij Mediamarkt voor 579,-, vind ik een prima prijs. :)

Eerst maar eens even alles updaten en mijn favo games installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
NLxAROSA schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:15:
Na recentelijk een hoop gedoe met mijn andere handheld heeft die een ander plaatsje in huis gekregen.

Maar wilde wel iets voor on-the-go, dus sinds vandaag zit ik ook in kamp Ally. Hele nieuwe bij Mediamarkt voor 579,-, vind ik een prima prijs. :)

Eerst maar eens even alles updaten en mijn favo games installeren.
Ja, dat is een mooie prijs. Dan krijg je ook nog eens de Z1 extreme mee.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Vraagje: Core Isolation, Memory Integrity, etc. uitzetten. Lees er veel over, maar wisselende reacties.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Wel doen/niet doen?

[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 19-05-2024 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
NLxAROSA schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:32:
Vraagje: Core Isolation, Memory Integrity, etc. uitzetten. Lees er veel over, maar wisselende reacties.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Wel doen/niet doen?
De ervaringen zijn gemixt. Zie hier een video van techosaur met benchmarks: YouTube: Does Disabling Meltdown and Spectre Protection on the ROG Ally Worth...

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• j-phone
Er is al een tijd een project aan de gang om een egpu draaiende te krijgen via het interne M2 slot. Voor de geinteresserden: https://egpu.io/forums/cu...-all-oculink-kit/paged/1/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
j-phone schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:04:
[...]

De ervaringen zijn gemixt. Zie hier een video van techosaur met benchmarks: YouTube: Does Disabling Meltdown and Spectre Protection on the ROG Ally Worth...
Dank! Ik laat het voorlopig wel gewoon zoals het is.

Ben vooralsnog erg blij met de Ally. Ik mis de extra 16GB RAM en de grotere batterij wel, maar het fijne scherm en de goede software maakt een hoop goed.

Wat is jullie ervaring met het beruchte SD kaart probleem? Speelt dit nog echt in grote getale of valt het heel erg mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j-phone
NLxAROSA schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:07:
[...]

Dank! Ik laat het voorlopig wel gewoon zoals het is.

Ben vooralsnog erg blij met de Ally. Ik mis de extra 16GB RAM en de grotere batterij wel, maar het fijne scherm en de goede software maakt een hoop goed.

Wat is jullie ervaring met het beruchte SD kaart probleem? Speelt dit nog echt in grote getale of valt het heel erg mee?
De 'fix' van Asus was om de fan harder te laten draaien middels een bios / armor crate update. Ik zou geen games vanaf de SD kaart draaien, maar in andere gevallen is het volgens mij wel veilig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
j-phone schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:40:
[...]

De 'fix' van Asus was om de fan harder te laten draaien middels een bios / armor crate update. Ik zou geen games vanaf de SD kaart draaien, maar in andere gevallen is het volgens mij wel veilig.
Als ik nog één ding herinner van mijn Raspberry Pi tijd dan is het wel dat als je die dingen als werkschijf gaat gebruiken ipv als opslag je ze maar beter per dozijn kan gaan kopen. :+

Temperaturen hou ik sowieso in de gaten, heb 'm vooralsnog vooral als 'on-the-go' gebruikt en dan wil je ook geen hoge TDP/temps ivm speelduur.

Docked heb ik nog niet gedaan. Heb hier nog wel een Jsaux dock liggen en een 100W Ugreen Nexode, dus dat zou op zich prima moeten werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:54
Wat draait nioh goed op de ally heerlijk met dit weer in de tuin liggend gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Heb 'm nu een paar dagen flink gebruikt en ben best onder de indruk van het apparaat en de software. Ik mis wel de extra 16GB van mijn andere handheld, voornamelijk omdat je dan probleemloos 10-12GB kan dedicated voor VRAM. Maar de hele experience van de ASUS is zoveel beter. De Ally X gaat hoog op mijn verlanglijstje staan denk ik; ASUS pakt precies de dingen aan die ik vind missen: batterij, RAM en plaatsing van de SD kaart lezer. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vermoedelijke specs van de ROG Ally X: https://videocardz.com/ne...and-massive-80-wh-battery

80Wh batterij _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door bhartman op 23-05-2024 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Als iemand interesse heeft om mijn ROG Ally gekocht in december 2023 (alternate) over te nemen. Stuur mij even een PM.

Geweldig apparaatje die Ally maar ik ga upgraden naar een echte laptop die ik privé ook voor wat andere toepassingen kan gebruiken.

Groeten :)

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Interessant: 24GB en geen 32GB. Denk wel dat het genoeg is om 10GB aan VRAM te alloceren en nog genoeg over te houden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:31
Vandaag effe wezen kijken voor een ally, maar nergens hebben ze een demo model, wil graag weten hoe hij in de hand voelt.

Neem aan dat als je deze online bij bijv bol besteld en hij bevalt niet, gewoon de ally kan retourneren of zitten hier weer product codes bij ? Waardoor deze buiten de retour voorwaarden valt.

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:54
deurklinkje schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:33:
Vandaag effe wezen kijken voor een ally, maar nergens hebben ze een demo model, wil graag weten hoe hij in de hand voelt.

Neem aan dat als je deze online bij bijv bol besteld en hij bevalt niet, gewoon de ally kan retourneren of zitten hier weer product codes bij ? Waardoor deze buiten de retour voorwaarden valt.
Gewoon op Coolblue bestellen en als het niet bevalt terug sturen. Zolang je niet doos alles kapot scheurt en beschadigd kan je altijd retourneren je koopt een fysiek product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
@deurklinkje Ik zag laatst een demomodel bij de Mediamarkt in Almere. Wellicht dat andere filialen hem ook als demo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:31
j-phone schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:46:
@deurklinkje Ik zag laatst een demomodel bij de Mediamarkt in Almere. Wellicht dat andere filialen hem ook als demo hebben.
Mediamarkt Enschede helaas niet die heeft alleen alles in doos.

Heb hem bij bol besteld die is ook niet moeilijk met retourtjes

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
deurklinkje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:51:
[...]

Mediamarkt Enschede helaas niet die heeft alleen alles in doos.

Heb hem bij bol besteld die is ook niet moeilijk met retourtjes
Mijn dichtstbijzijnde MM met voorraad was Alphen a/d Rijn en volgens de website hadden ze een demo model. Maar in de winkel niet. Dus vertrouw daar niet al te veel op, of bel de winkel vantevoren ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:25
Volgens de website kon ik deze week een Ally binnen 30 minuten ophalen in Almere bij de Media Markt maar helaas was dat niet het geval (medewerker wilde niet eens kijken of er een aanwezig was), er was wel ergens een demo model maar zelfs die stond nergens in de winkel. De gok genomen en besteld maar na twee dagen werd de bestelling geannuleerd. Dus denk dat de Media Markt's website ook niet helemaal accuraat is of er een in de winkel beschikbaar is als er staat dat je hem binnen 30 minuten zou kunnen ophalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Hier de ROG Ally 2de hands gekocht van een medetweaker. Ik gebruik hem als dailydriver (vervanging van de laptop), ongeveer 80% kantoor werk, aangesloten op een dock met twee schermen, keyboard, muis etc. Gamen gaat hier natuurlijk ook erg goed op.

Het werkt als de brandweer maar hij is ook daadwerkelijk heel veel in gebruik (8 uur per dag) Daarnaast wipt hij ook zo nu en dan mee naar beneden om even lekker op de bank te gamen.

Voor mij echt een geweldige uitkomst. Mijn zoon vond hem ook geweldig en heeft zijn verouderde game PC weggedaan en op marktplaats een ROG Ally gekocht. Hij gamed hier vrijwel alleen op maar kan ook schoolwerk maken en Youtube kijken op het tweede scherm (naast het gamen..)
Bij de familie feestjes neemt hij de Ally weer trots mee naast de neefjes met de Switch die hun ogen uitkijken.

Wat een geweldig apparaat.

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Gisteren maar eens Starfield geinstalleerd. Gebruik een performance mod en dan is ook op 15W/Performance mode prima te spelen op 720p en 35+ FPS buiten en 50+ FPS binnen. Op 25W zul je ongetwijfeld nog veel meer kunnen en komt 1080p ook binnen bereik, maar ik hou ook rekening met de duur van de sessie/batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
NLxAROSA schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:09:
Gisteren maar eens Starfield geinstalleerd. Gebruik een performance mod en dan is ook op 15W/Performance mode prima te spelen op 720p en 35+ FPS buiten en 50+ FPS binnen. Op 25W zul je ongetwijfeld nog veel meer kunnen en komt 1080p ook binnen bereik, maar ik hou ook rekening met de duur van de sessie/batterij.
Maak je dan gebruik van FSR / RSR / AFMF? Wel goede framerates overigens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
j-phone schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:02:
[...]

Maak je dan gebruik van FSR / RSR / AFMF? Wel goede framerates overigens :)
FSR3 op 67% render resolutie. Geen AFMF.

Heb zelf ook nog een profiel met 17W (zowel continue als burst) en daar haal ik 3-5 FPS minder mee, maar dan kun je wel hele lange sessies doen.

Speel je aan de kabel, knal 'm dan lekker op 25W.

Voordeel van deze mod is dat het er gewoon superstrak en mooi uitziet, echt heel veel beter dan 'low'. En door die render reso op 67% (komt overeen met 'Quality) te houden blijft het ook scherp.

Ik gebruik de 'max performance' variant. Wel ff de comments lezen, je moet nog wat regels toevoegen sinds de meest recente updates.

Die mod werkt ook prima als je een desktop hebt met bv een GTX1650 oid. Is ook veilig, want modificeert alleen maar de ultra.ini

[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 31-05-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Vandaag deze Skull & Co GripCase binnen gekregen. Naast de fijne grips kun je 'm daarmee ook rechtop neerzetten. Vanuit ervaring met andere handhelds weet ik dat er nogal wat stof via de achterkant naar binnen kan komen als je 'm plat neerlegt terwijl hij aanstaat (of op de bank neerlegt oid).

En dan nog deze powerbank voor wat extra prik. Daarmee komt de totaal beschikbare capaciteit iets hoger uit dan ik op mijn AOK standaard heb. En dan is 25W en hogere settings ineens geen probleem meer qua speelduur en mobiliteit.

Althans, tot ik misschien eens een Ally X aanschaf. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
Rog Ally X previews:

De meningen zijn positief over de Ally X, maar minder over het bedrijf Asus ivm de garantieafhandeling van hun producten. Dit is meer een issue in de VS.

Voor een nieuwe gebruiker zeker meerwaarde, maar iemand die al een Ally heeft kan beter wachten op de 2. Tenzij batterylife echt een issue is.

@NLxAROSA Ik heb deze powerbank laatst gehaald: https://www.amazon.nl/INI...iu%2Caps%2C92&sr=8-7&th=1Iniu powerbank

[ Voor 29% gewijzigd door j-phone op 02-06-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:33
Vind het geen bijzondere update helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
8GB RAM extra en een 2x zo grote batterij zijn een game changer. 25W, 10GB naar VRAM en je speelt AAA games op veel hogere settings en frame rates (en stabieler want hoeft niet meer te swappen) zonder te hoeven optimaliseren of zorgen te maken hoe snel je batterij leeg gaat.

Dat is 1 ding wat ik mis tov mijn andere handheld met de gewone Ally. Dat is gewoon knallen en gaan, bij de Ally moet ik echt wel optimaliseren/compromissen sluiten.

Qua CPU is er op dit moment helaas niets significants beters. De 8-serie Ryzen 7 is min of meer een rebrand van de 7-serie en Strix Point/Zen 5 moeten we ook nog maar zien. 7500 MT/s is het maximum wat je op dit moment (stabiel) uit LPDDR5X geperst krijgt, dus ook daar geen grote stappen.

Qua scherm heeft ASUS al de beste kaarten op dit moment, misschien had OLED mooier geweest, maar daar hangt ook een prijskaartje aan en mensen klagen nu al over de prijs van de Ally X.

Persoonlijk denk ik dat handheld PC gaming vorig jaar gepeakt heeft. Het is nu vooral optimaliseren van setups, bij gebrek aan echt betere hardware.

[ Voor 7% gewijzigd door NLxAROSA op 03-06-2024 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcanti
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:50
Ik heb begin dit jaar de Ally voor een prikkie kunnen krijgen (€500, nieuw). Als ik hier en daar zo lees dat de Ally X bij introductie €900 gaat kosten vind ik dat wel even teveel voor deze upgrades. Al vind ik die extra RAM wel interessant (puur omdat BeamNG al vrij snel om te weinig zeurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
marcanti schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:05:
Ik heb begin dit jaar de Ally voor een prikkie kunnen krijgen (€500, nieuw). Als ik hier en daar zo lees dat de Ally X bij introductie €900 gaat kosten vind ik dat wel even teveel voor deze upgrades. Al vind ik die extra RAM wel interessant (puur omdat BeamNG al vrij snel om te weinig zeurt).
Qua upgrade wacht ik ook tot de prijzen wat naar beneden komen. Heb mijn Ally ook pas net. :+

Maar ook iemand die er nu nog geen heeft: wacht ff tot na de zomer en het aanbiedingen seizoen weer begint. Je betaalt nu de 'early adopter fee'. Die prijzen gaan echt wel omlaag.

En wat ik me ook afvraag, wat is nog het nut van de non-extreme variant van de Z1. Idem voor 7640U/8640U. Die koopt volgens mij (bijna?) niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
NLxAROSA schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:01:
[...]

En wat ik me ook afvraag, wat is nog het nut van de non-extreme variant van de Z1. Idem voor 7640U/8640U. Die koopt volgens mij (bijna?) niemand?
Voor emulatie t/m PS3 en oudere PC games is het een prima apparaat. Als je Cyberpunk wil spelen is het een ander verhaal, 30fps is echter nog wel haalbaar op 720p en met VRR ziet het er dan ook nog wel goed uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• j-phone
Voor de geintereseerden Lossless Scaling 2.1 is uit en brengt niet x2, maar x3 frame generation op tafel. Dus bij een base framerate van 40fps kan je een framerate krijgen van 120fps.

Hier een test met meerdere games:

Wellicht ook interresant voor de non extreme Ally.

[ Voor 6% gewijzigd door j-phone op 11-06-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Ben benieuwd hoe dit aanvoelt, vooral bij wat lagere framerates. In mijn ervaring kun je met 2X bij sommige games heel laag gaan qua basis frame rate, zolang de frame times maar stabiel zijn. Maar bij andere games voelt het gewoon vaag; je ziet dan een hoge frame rate, maar voelt heel duidelijk de input lag en de lagere frame rate. Met 3X wordt dit natuurlijk nog iets verder uit vergroot, maar ik vermoed dat het prima werkt bij spellen die op 2X ook al goed aanvoelen met 40FPS of nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
In de video die ik postte heeft hij wel AMD Anti Lag aanstaan. Wellicht dat dat nog extra helpt? Ik ben er zelf nog niet aan toegekomen om het te testen, maar wil het wel uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:15
Verkeerde topic misschien?

Ik ben benieuwd naar wat jullie eventueel naar de Ally heeft gepusht over de SteamDeck? ik kom er maar niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:40

nielsvv

100% Afol

glydoscoop schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:11:
Verkeerde topic misschien?

Ik ben benieuwd naar wat jullie eventueel naar de Ally heeft gepusht over de SteamDeck? ik kom er maar niet uit
Ik ben van de Steam Deck naar de Ally gegaan. De hoofdreden was dat ik het windows gevoel te veel miste. Mijn (game)pc gebruik ik nog amper en doe bijna alles met de Ally. Wel aangesloten via een dock op een monitor.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
nielsvv schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:12:
[...]

Ik ben van de Steam Deck naar de Ally gegaan. De hoofdreden was dat ik het windows gevoel te veel miste. Mijn (game)pc gebruik ik nog amper en doe bijna alles met de Ally. Wel aangesloten via een dock op een monitor.
Dat deed ik ook met mijn Deck, Ik heb die verkocht voor de Playstation Portal maar dat streaming only is niet mijn ding. Ik heb enorm vertrouwen in SteamOS en maak mij zorgen om Windows.. veel achtergrond meuk die ik niet wil en drivers etc etc... maar goed dan lees ik weer over FSR 3.0 en AMD Fluid Motion Frames en dat dit enkel in Windows overal werk nu. (SteamOS enkel als het in de game zit)

En dan de sleep functie. De Deck kun je echt volledig bevriezen mid game. Werkt dit ook goed op de Ally?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
glydoscoop schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:24:
[...]

En dan de sleep functie. De Deck kun je echt volledig bevriezen mid game. Werkt dit ook goed op de Ally?
Nee, je kan hybernation doen met Windows maar dat werkt niet zo goed als hoe de SD het doet, of de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
j-phone schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:56:
[...]

Nee, je kan hybernation doen met Windows maar dat werkt niet zo goed als hoe de SD het doet, of de Switch.
Op zich geen dealbreaker. Werkt wel heet goed op de SD maar we praten over 2min verschil.

Windows veder qua achtergrond processen en drivers/firmwares? Ik ben wel warm van de alle mooie AMD opschaling een FSR mogelijkheden op de ally. Ik denk dat dit er echt voor kan zorgen dat deze voorloppig ook nieuwe AAA titels zal draaien en dat betwijfel ik bij de SD met de verouderde RDNA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
glydoscoop schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:19:
[...]

Op zich geen dealbreaker. Werkt wel heet goed op de SD maar we praten over 2min verschil.

Windows veder qua achtergrond processen en drivers/firmwares? Ik ben wel warm van de alle mooie AMD opschaling een FSR mogelijkheden op de ally. Ik denk dat dit er echt voor kan zorgen dat deze voorloppig ook nieuwe AAA titels zal draaien en dat betwijfel ik bij de SD met de verouderde RDNA
Qua drivers gaat alles via Armour crate / Windows update / nog een programma van Asus (even de naam vergeten).

Vergeet ook niet dat de Rog Ally een VRR screen heeft van 120Hz. Dus sowieso al minder stutter etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glydoscoop
j-phone schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:34:
[...]

Qua drivers gaat alles via Armour crate / Windows update / nog een programma van Asus (even de naam vergeten).

Vergeet ook niet dat de Rog Ally een VRR screen heeft van 120Hz. Dus sowieso al minder stutter etc.
Mee eens, Merendeels zal voor mij Far Cry en Bioshock serie zijn enz. Sim race en shooters speel ik dan op de PS5. Veder ben ik benieuwd hoe lang Asus deze blijft supporter met de lancering van de X deze maand

Ik ga er nog een nachtje over slapen

Edit:

Het is een ROG Ally Z1 Extreme geworden, bedankt alle voor de tips.

Voor de andere twijfelaars,:
Veel vergelijking video’s en websites gebruiken heel vaak de performance rond launch, en nemen daarin niet de updates mee die asus, windows en amd hebben doorgevoerd. Als ik losse reviews bekijk van de afgelopen update (AFMF bijvoorbeeld) dan zou een vergelijking to date het verschil met de SD Oled nog groter maken.

Veder denk ik dat ik met ze Zen4 en RDNA3 gewoon veel meer toekomst in huis haal. Ik Game eigenlijk niet onderweg, soms op bezoek bij familie en de 1x per jaar vakantie.

Batterij niet heel belangrijk voor je? Dan is de Ally gewoon de betere keuze, ergste geval draai je ChimeraOS erop bijvoorbeeld.

[ Voor 48% gewijzigd door glydoscoop op 18-06-2024 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Modern Standby en Windows zijn geen gelukige combinatie. Je zal niet de eerste zijn die zijn handheld in de case/tas kookt omdat Windows/een app het nodig vond een update te doen/aan te springen terwijl het apparaat niet kan ventileren.

Hibernate is wel prima.

Dit is niet specifiek/uniek voor Ally trouwens, geldt voor alle Windows handhelds: pas op met Modern Standby/Sleep, zeker als je 'm in vaak/veel in een case bewaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
NLxAROSA schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Modern Standby en Windows zijn geen gelukige combinatie. Je zal niet de eerste zijn die zijn handheld in de case/tas kookt omdat Windows/een app het nodig vond een update te doen/aan te springen terwijl het apparaat niet kan ventileren.

Hibernate is wel prima.

Dit is niet specifiek/uniek voor Ally trouwens, geldt voor alle Windows handhelds: pas op met Modern Standby/Sleep, zeker als je 'm in vaak/veel in een case bewaart.
Nee ik zal er op letten inderdaad. Sowieso ben ik niet echt een onderweg gamer, zal echt wel gaan gebeuren af en toe maar niet veel.

EDIT:

Een aantal vragen misschien dat er hier gamers tussen zitten die het weten.

Ik ben een beetje overladen door de vele settings in AMD+Armory crate+Game en heb het idee dat er soms dingen dubbel gebeuren/.

1. FSR of RSR, FSR werkt IN game engine en dan gebruik je de volle resolutie maar de game wordt intern ge-upscaled toch? RSR moet je de game in lagere resolutie zetten en dan opnieuw starten voor RSR om de boel op te schalen. OPLETEN dat je dus niet RSR gebruikt en in Game nog FSR

2.VRR , scherm in 120Hz laten staan. Vsync uit en thats is? (Freesync staat aan in AMD software)

3. AFMF staat aan in radeon software en heb de overlay van AMD aangezet. Ik weet alleen niet zeker of het nu echt werkt. begrijp ik het goed dat je dit eigenlijk in de 18-25w power modus moet gebruiken omdat hij dan van een 60+ sneller naar een 100+ fps kan gaan?

4. Radoen Boost. aanzetten en vergeten?

Is er een goede betrouwbare locatie waar ik geadviseerde instellingen kan achterhalen? ik ben nu een beetje aan het zoeken. Starfield doet het verrassend goed op 15W al bijvoorbeeld.

IS er een makkelijke manier om de AMD software te openen in game en dingen aan te passen?

[ Voor 46% gewijzigd door glydoscoop op 20-06-2024 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
glydoscoop schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:33:
[...]

1. FSR of RSR, FSR werkt IN game engine en dan gebruik je de volle resolutie maar de game wordt intern ge-upscaled toch? RSR moet je de game in lagere resolutie zetten en dan opnieuw starten voor RSR om de boel op te schalen. OPLETEN dat je dus niet RSR gebruikt en in Game nog FSR
RSR werkt inderdaad op driverniveau en FSR op game(engine) niveau.
2.VRR , scherm in 120Hz laten staan. Vsync uit en thats is? (Freesync staat aan in AMD software)
VRR = Freesync
3. AFMF staat aan in radeon software en heb de overlay van AMD aangezet. Ik weet alleen niet zeker of het nu echt werkt. begrijp ik het goed dat je dit eigenlijk in de 18-25w power modus moet gebruiken omdat hij dan van een 60+ sneller naar een 100+ fps kan gaan?
Je ziet het staan als een game start. Er komt dan een aparte overlay met settings die je aan hebt staan. Dat is een andere dan de overlay met de framecounter.
4. Radoen Boost. aanzetten en vergeten?
Nee, deze kan je beter uit laten staan. Radeon boost verlaagt de resolutie per frame om een steady framerate te houden. Dit heb je met afmf (of lossless scaling) niet nodig.
Is er een goede betrouwbare locatie waar ik geadviseerde instellingen kan achterhalen? ik ben nu een beetje aan het zoeken. Starfield doet het verrassend goed op 15W al bijvoorbeeld.
Op youtube zijn wel wat video's te vinden;

https://www.youtube.com/@GamingDJ4u/videos

YouTube: AMD FLUID MOTION FRAMES (AFMF) on the ROG ALLY | GUIDE - BENCHMARKS

https://rogallylife.com
IS er een makkelijke manier om de AMD software te openen in game en dingen aan te passen?
ALT+R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
j-phone schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:40:
[...]

RSR werkt inderdaad op driverniveau en FSR op game(engine) niveau.

[...]

VRR = Freesync

[...]

Je ziet het staan als een game start. Er komt dan een aparte overlay met settings die je aan hebt staan. Dat is een andere dan de overlay met de framecounter.

[...]

Nee, deze kan je beter uit laten staan. Radeon boost verlaagt de resolutie per frame om een steady framerate te houden. Dit heb je met afmf (of lossless scaling) niet nodig.

[...]

Op youtube zijn wel wat video's te vinden;

https://www.youtube.com/@GamingDJ4u/videos

YouTube: AMD FLUID MOTION FRAMES (AFMF) on the ROG ALLY | GUIDE - BENCHMARKS

https://rogallylife.com

[...]

ALT+R
Bedankt! ik ga de videos ook even bekijken. Ik heb nu vaak 100+ fps maar vraag me af of VRR goed werkt want ik zie duidelijk wat hik-ups hier en daar. Radeon boost verlaagd de resolutie bij beweging toch? ik zie namelijk niet de resolutie lager worden. Games als Metro Redux gaan als de brandweer op 10W al..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
glydoscoop schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:33:
[...]

Mijn ervaring met AFMF is dat je vooral stabiele frame times moet hebben. Dan heeft het ook met lagere FPS nut. Maar varieert heel erg per game of de soepelere framerate opweegt tegen de extra input lag. En verschilt ook per persoon. Gewoon ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
NLxAROSA schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:05:
[...]

Mijn ervaring met AFMF is dat je vooral stabiele frame times moet hebben. Dan heeft het ook met lagere FPS nut. Maar varieert heel erg per game of de soepelere framerate opweegt tegen de extra input lag. En verschilt ook per persoon. Gewoon ff proberen.
Eigenlijk mist de AFMF functie momenteel een target of limit original framerate. Het zou heel fijn zijn als je de niet gegenereerde frame's kan limiten op 60 FPS en dan de generatie van frames tot aan 120 bijvoorbeeld..

Heb nu soms echt 80 en soms 180... dat merk je best wel helaas, VRR lijkt dit wel veel beter te maken ofwel ik merk weinig of geen tearing en stottering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
glydoscoop schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Eigenlijk mist de AFMF functie momenteel een target of limit original framerate. Het zou heel fijn zijn als je de niet gegenereerde frame's kan limiten op 60 FPS en dan de generatie van frames tot aan 120 bijvoorbeeld..

Heb nu soms echt 80 en soms 180... dat merk je best wel helaas, VRR lijkt dit wel veel beter te maken ofwel ik merk weinig of geen tearing en stottering.
Ik moet echt wat meer testen. Mijn andere handheld heeft aan flipped-portrait screen en dan was AFMF altijd gezeik omdat niet alle software die configuratie + scaling begrijpt. Inclusief AMD met de driver dus blijkbaar! :+ Dus ik liet het eigenlijk altijd uit.

Maar daar heeft ASUS beter over nagedacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
NLxAROSA schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:14:
[...]

Ik moet echt wat meer testen. Mijn andere handheld heeft aan flipped-portrait screen en dan was AFMF altijd gezeik omdat niet alle software die configuratie + scaling begrijpt. Inclusief AMD met de driver dus blijkbaar! :+ Dus ik liet het eigenlijk altijd uit.

Maar daar heeft ASUS beter over nagedacht. :)
Yes, inderdaad. Het werkt best goed als je al rond de 60FPS zit maar soms piekt de game dan boven de 120 en dan krijg je dus toch tearing of stuttering omdat dit boven de refresh rate van het scherm gaat. AMD zelf zegt ook de boel te limiten tot aan je refresh rate maar zowel CHIL als FRTC werkt niet i.c.m. AFMF helaas.

Ik verwacht wel dat het per driver update iets beter zal worden nu en dat asus de toggle kan verwerken in Armoury Crate en in de OSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Heb begrepen dat er deze maand een grote update komt voor Armory Crate etc. (vanwege Ally X launch denk ik?)

Ben wel benieuwd of er nog grote wijzigingen zijn. Hoop in ieder geval op een recentere AMD driver.

Link: https://rogallylife.com/2...-se-1-5-releases-in-july/

[ Voor 16% gewijzigd door NLxAROSA op 05-07-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
NLxAROSA schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:21:
Heb begrepen dat er deze maand een grote update komt voor Armory Crate etc. (vanwege Ally X launch denk ik?)

Ben wel benieuwd of er nog grote wijzigingen zijn. Hoop in ieder geval op een recentere AMD driver.

Link: https://rogallylife.com/2...-se-1-5-releases-in-july/
Waarom draai je niet op de amd driver als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
glydoscoop schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:52:
[...]

Waarom draai je niet op de amd driver als ik vragen mag?
Draai op degene die ASUS meelevert. Die updatet niet uit zichzelf zag ik. Kun je gewoon stock AMD eroverheen zetten? En zijn er dan nog nadelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
NLxAROSA schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:11:
[...]

Draai op degene die ASUS meelevert. Die updatet niet uit zichzelf zag ik. Kun je gewoon stock AMD eroverheen zetten? En zijn er dan nog nadelen?
Ik heb wel de amd drivers ja maar je moet ze handmatig installeren, dus niet met de installer maar via device manager en de control panel ook los. Automatische update uitzetten in AC.

YouTube: Installing AMD Graphics Drivers | ROG Ally

Zo ver ik kan ondervinden geen nadelen, ik weet alleen niet of hij nu wel de updates vind het installeert of dat we elke keer dit moeten doen? Alle overlays werken gewoon en de power controls ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Thanks voor de uitleg/link. Geinstalleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
NLxAROSA schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:06:
Thanks voor de uitleg/link. Geinstalleerd. :)
Er zijn verschillende youtube filmpjes die laten zien wat het verschil is tussen de versies. Maar baad het niet dan schaad het niet.

Zet alleen wel je automatische windows, myAsus en Armory crate updates uit. Heb al een keer meegemaakt dat ie toch de asus driver zelf installeert tijdens het niks doen? Is zo weer teruggedraait maar bloed irritant dat asus of windows niet ziet dat je op een hoger driver nummer zit als dat ze zelf installeren.

Dus automatische updates uit (sowieso een goed idee, ik heb Bios 338 en zie die nu weg van de asus site🥲)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-07 10:24

MPC60

Game on

Ik ben geïnteresseerd in de ally x en zou hem naast handheld ook op m’n LG oled willen gebruiken. Ik neem even aan dat hij dan geen 4K haalt. Is er een goedkope externe GPU oplossing? Ik heb hier echt geen ervaring mee. Game normaal op consoles. Die oplossing van ASUS is wel aardig prijzig.

Xbox: SendexNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 20:45
met prime wat brol gekocht voor het gemak :

https://www.amazon.com.be...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Vooral die laatste was interessant, aangezien mijn spigen case wat te onhandelbaar was om mee te nemen in de rugzak

[ Voor 14% gewijzigd door RenegadexRIPxx op 17-07-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
RenegadexRIPxx schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:19:
met prime wat brol gekocht voor het gemak :

Vooral die laatste was interessant, aangezien mijn spigen case wat te onhandelbaar was om mee te nemen in de rugzak
Ik vind het sowieso slecht dat er weinig cases zijn die de oplader ook meenemen/beschermen.. zonder charger de deur uit is een no go met de ally imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
glydoscoop schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:52:
[...]

Ik vind het sowieso slecht dat er weinig cases zijn die de oplader ook meenemen/beschermen.. zonder charger de deur uit is een no go met de ally imo.
Ik heb in mijn rugzak een baseus blade zitten en de charger ervoor. En die zitten beschermd in hun eigen compartiment. Dus zo'n grote draagcase is dan niet echt handig. En meestal heb ik als ik de deur uitga toch wel altijd een rugzak bij. Al is het om iets te drinken of te knabbelen te hebben onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
RenegadexRIPxx schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:05:
[...]

Ik heb in mijn rugzak een baseus blade zitten en de charger ervoor. En die zitten beschermd in hun eigen compartiment. Dus zo'n grote draagcase is dan niet echt handig. En meestal heb ik als ik de deur uitga toch wel altijd een rugzak bij. Al is het om iets te drinken of te knabbelen te hebben onderweg.
Dat is een grote powerbank, correct?

Dat snap ik het wel deels, maar nu bijvoorbeeld ga ik op vakantie dan vind ik het jammer dat de lader los in de tas erbij moet.. mijn steamdeck had de lader in de hoes (in de hoes zat een open ruimte waar ik een 3D geprinte inlay voor heb gemaakt waar de lader en wat sd kaartjes in kunnen.

Ik zie bij de AC-tion het volgende,:

https://www.action.com/nl...-switch-opbergtas-deluxe/

Wellicht dat dit mijn oplossing is voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
glydoscoop schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:07:
[...]
Dat is een grote powerbank, correct?
grootte valt wel mee : https://eu.baseus.com/pro...-power-bank-100w-20000mah
Maar heb die destijds via een actie en wat korting of zo voor ik dacht 50-60€ opgepikt. Heeft al redelijke dienst gedaan ook oa voor het werk als backup om mijn laptop te kunnen opladen of opgeladen te houden als ik eens geen stopcontact in de geburen heb of op de trein aan het werken ben.
glydoscoop schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:07:
Dat snap ik het wel deels, maar nu bijvoorbeeld ga ik op vakantie dan vind ik het jammer dat de lader los in de tas erbij moet.. mijn steamdeck had de lader in de hoes (in de hoes zat een open ruimte waar ik een 3D geprinte inlay voor heb gemaakt waar de lader en wat sd kaartjes in kunnen.
Ik zie bij de AC-tion het volgende,:
https://www.action.com/nl...-switch-opbergtas-deluxe/
Wellicht dat dit mijn oplossing is voor onderweg.
Om eerlijk te zijn boeit het mij eigenlijk niet echt dat dit wat los ligt in zijn eigen compartiment. Is snel genoeg gevonden en het is niet alsof dat echt kan beschadigd worden. Echter het scherm of de knoppen of zo van de rog ally zijn wel gevoelig. En dat is dan ook de enigste reden voor mij voor de bescherming. Andes had ik die gewoon meegenomen zonder bescherming (maar ik vind het te duur speelgoed om dat in de realiteit te doen)
Maar iedereen opteert voor zijn eigen voorkeur. Mijn voorkeur was de compactheid van de oplossing (al is het evengoed een impuls aankoop aangezien de rog voorlopig meer stof ligt te happen dan dat die echt actief gebruikt wordt). De goesting voor het spelen van games is tegenwoordig gewoon een pak minder. Mogelijks dat ik op mijn 4x nu eindelijk opgegroeid ben :p.

Als jij eerder die opbergtas van de action ziet zitten, des te beter voor u (als het voldoende groot is om het te doen passen). You do you zoals ze zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
RenegadexRIPxx schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:29:
[...]

grootte valt wel mee : https://eu.baseus.com/pro...-power-bank-100w-20000mah
Maar heb die destijds via een actie en wat korting of zo voor ik dacht 50-60€ opgepikt. Heeft al redelijke dienst gedaan ook oa voor het werk als backup om mijn laptop te kunnen opladen of opgeladen te houden als ik eens geen stopcontact in de geburen heb of op de trein aan het werken ben.

[...]

Om eerlijk te zijn boeit het mij eigenlijk niet echt dat dit wat los ligt in zijn eigen compartiment. Is snel genoeg gevonden en het is niet alsof dat echt kan beschadigd worden. Echter het scherm of de knoppen of zo van de rog ally zijn wel gevoelig. En dat is dan ook de enigste reden voor mij voor de bescherming. Andes had ik die gewoon meegenomen zonder bescherming (maar ik vind het te duur speelgoed om dat in de realiteit te doen)
Maar iedereen opteert voor zijn eigen voorkeur. Mijn voorkeur was de compactheid van de oplossing (al is het evengoed een impuls aankoop aangezien de rog voorlopig meer stof ligt te happen dan dat die echt actief gebruikt wordt). De goesting voor het spelen van games is tegenwoordig gewoon een pak minder. Mogelijks dat ik op mijn 4x nu eindelijk opgegroeid ben :p.

Als jij eerder die opbergtas van de action ziet zitten, des te beter voor u (als het voldoende groot is om het te doen passen). You do you zoals ze zeggen ;).
Helemaal mee eens en mooie uitleg, ik gebruik de rog verrassend vaak voor B games (niet tripple A titels of oudere games die ik nooit gespeeld heb of games waar ik wil modden)

Al het serieuze speel ik op de ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:37
Vandaag aardig stil hier, eindelijk is de X uit. Youtube loopt aardig vol met video’s over vergelijkingen, updates, indepth, etc.

Ik moet zeggen dat ik op de versie heb gewacht, knappe accu erin en de SD slot issue opgelost. Mocht je al een Ally hebben weet ik niet of ik zou upgrade. In mijn geval (nog geen handheld in bezit) is dit denk ik een mooie kans.

Wel vind ik de €900,- een beetje taai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:57
Bandeleros schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:37:
Vandaag aardig stil hier, eindelijk is de X uit. Youtube loopt aardig vol met video’s over vergelijkingen, updates, indepth, etc.

Ik moet zeggen dat ik op de versie heb gewacht, knappe accu erin en de SD slot issue opgelost. Mocht je al een Ally hebben weet ik niet of ik zou upgrade. In mijn geval (nog geen handheld in bezit) is dit denk ik een mooie kans.

Je ken SD oled overwegen. Beter en groter scherm, betere batterijduur en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
Wat zie je onder beter? Draaien op Linux? Want performance wise zie ik de Ally X toch echt beter scoren. Batterijduur is nu met de AllyX ook beter dan de SD. Goedkoper en een beter scherm ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:57
Batterijduur van oled sd is nog steeds beter dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
giantgiantus schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:51:
Batterijduur van oled sd is nog steeds beter dacht ik.
Ally heeft een goed scherm niks mis mee.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Amaze86 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:10:
[...]

Ally heeft een goed scherm niks mis mee.
Ik zou toch graag ooit een versie hebben met een groter scherm. De resolutie moet daarom niet noodzakelijk hoger. Maar meer scherm is toch iets waarvan ik denk dat is nuttig. Maar kan ook liggen aan mijn ouder wordende ogen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

Bandeleros schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:37:

[...]

De originele Ally kost (refurbished) net iets meer dan de helft van deze Ally X terwijl ze praktisch even snel zijn. Er is wel een niche van gamers die baat hebben aan het uur extra spelen dat je kan doen met de Ally X, maar dat is geen grote doelgroep. Ik snap dus wel waarom interesse gelimiteerd is.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
Snap je punt, echter is de X meer een update waar vele kinderziektes zijn uitgehaald. Zo zijn de joysticks verbeterd, locaties van buttons, backbuttons, zit er direct 1 TB in met een makkelijkere SSD (2280), is het geheugen sneller (7500mhz). Uit de tests die ik nu heb gezien is de X wel degelijk sneller, alleen is het verschil minimaal en moet je uiteraard zelf bepalen of het prijsverschil het waard is.

Zoals ik eerder aangaf zou ik persoonlijk niet upgrade van de Ally naar de X. Mocht je nu blanco instappen is het denk ik wel een mooie keus.

Zelf kan ik hem pas in september aanschaffen, zal de prijs eens in de gaten houden. Als blijkt dat de interesse gelimiteerd is zoals jij aangeeft zal dit een positief effect hebben op de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j-phone
MPC60 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:17:
Ik ben geïnteresseerd in de ally x en zou hem naast handheld ook op m’n LG oled willen gebruiken. Ik neem even aan dat hij dan geen 4K haalt. Is er een goedkope externe GPU oplossing? Ik heb hier echt geen ervaring mee. Game normaal op consoles. Die oplossing van ASUS is wel aardig prijzig.
Beetje laat met antwoorden, maar de Ally X heeft niet meer de eigen poort (XGm) maar een tweede USB-C poort met thunderbolt 4. Dit betekend dat zo'n beetje iedere externe videokaart met TB gebruikt kan worden en niet alleen maar de dure Asus oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Vraagje aan de Ally gebruikers hier, is dat probleem van die SD kaart lezer, die de SD kaart door de warmte kapot maakt, nog steeds aanwezig bij de huidige Ally en Ally Extreme?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:15
Linksquest schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:53:
Vraagje aan de Ally gebruikers hier, is dat probleem van die SD kaart lezer, die de SD kaart door de warmte kapot maakt, nog steeds aanwezig bij de huidige Ally en Ally Extreme?
Ja. Al zijn er natuurlijk vast ervaringen te vinden van mensen die het niet hebben. Ik heb mijn sd slot nooit gebruikt, dus mijn ervaring kan ik niet met je delen.maar het was een hardwarematige /constructie fout, die is dus nooit opgelost.

Bij de nieuwste Ally (Ally X?) is dit verholpen meen ik door een vernieuwd intern ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
greg-a schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Ja. Al zijn er natuurlijk vast ervaringen te vinden van mensen die het niet hebben. Ik heb mijn sd slot nooit gebruikt, dus mijn ervaring kan ik niet met je delen.maar het was een hardwarematige /constructie fout, die is dus nooit opgelost.

Bij de nieuwste Ally (Ally X?) is dit verholpen meen ik door een vernieuwd intern ontwerp.
bedankt voor je toelichting ;)

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Linksquest schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:53:
Asus heeft wel de fan speed omhoog gegooid als 'oplossing' in de originele Ally. Overigens gebruik ik wel af en toe een sd kaart voor het retro gamen maar daar wordt de Ally niet warm van. Het werkt bij mij dan ook nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Allez bij mij is mijn sd kaart of mijn sd kaartlezer ook gesloopt. Gelukkig nog garantie, maar ideaal is dit toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
j-phone schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:02:
[...]

Asus heeft wel de fan speed omhoog gegooid als 'oplossing' in de originele Ally. Overigens gebruik ik wel af en toe een sd kaart voor het retro gamen maar daar wordt de Ally niet warm van. Het werkt bij mij dan ook nog steeds prima.
Volgens de buitenlandse fora zou het vanaf productie maand 8 of 9 (2023) opgelost moeten zijn dat zie je aan het serienummer. (Ik heb een 9 maar nog nooit de sd kaart gebruikt). Er is namelijk een board revisie voor de ally (z1 en z1e) die bij een RMA vervangen wordt. Ik meende dat het ook met de stroom toevoer naar de lezer te maken had buitenom de temperatuur.

——

AMD FMF 2 is in beta, veel betere latency en Radeon chill support dus eindelijk een goede manier om de base framerate te locken en dus een meer “stabiele” frame gen ervaring. Werkt ook al op de ally (in beta dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Na alle reviews die voorbijkomen, kriebelt het om toch (weer) een Ally te nemen. :D O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
Yonix schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:40:
Na alle reviews die voorbijkomen, kriebelt het om toch (weer) een Ally te nemen. :D O-)
Ik zat precies in hetzelfde schuitje en toen kwam Alternate met een aanbieding, 599 incl asus hoes en officiële dock. Ik wilde voor de Steam Deck gaan maar uiteindelijk toch een ally geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Laatst online: 16:14
glydoscoop schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:47:
[...]

Volgens de buitenlandse fora zou het vanaf productie maand 8 of 9 (2023) opgelost moeten zijn dat zie je aan het serienummer. (Ik heb een 9 maar nog nooit de sd kaart gebruikt).
Dan even bijvermelden dat de 2e digit de maandcode is, de eerste digit is de jaarcode :Y)

Januari - September = 1 t/m 9
Oktober - December = A, B, C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
vlaaing peerd schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:10:
[...]

Dan even bijvermelden dat de 2e digit de maandcode is, de eerste digit is de jaarcode :Y)

Januari - September = 1 t/m 9
Oktober - December = A, B, C
Ik heb een R9, ik wist niet dat A,B,C ook bestond excuus.

Overigens is er nog niet bewezen dat de R9 daadwerkelijk geen SD card issues meer heeft, wel is de kans groter gezien er nu een echte RMA reparatie bestaat voor de Ally (non -x). Eerst was het verhaal dat dit onmogelijk was gezien de locatie van de kaart het probleem zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
glydoscoop schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:47:
[...]

Volgens de buitenlandse fora zou het vanaf productie maand 8 of 9 (2023) opgelost moeten zijn dat zie je aan het serienummer. (Ik heb een 9 maar nog nooit de sd kaart gebruikt). Er is namelijk een board revisie voor de ally (z1 en z1e) die bij een RMA vervangen wordt. Ik meende dat het ook met de stroom toevoer naar de lezer te maken had buitenom de temperatuur.
Goed om te weten, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
glydoscoop schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Ik heb een R9, ik wist niet dat A,B,C ook bestond excuus.
Ik neem aan dat ABC is om dubbele digits te vermijden zodat elk serienummer dezelfde lengte heeft.

De R staat voor 2023 alhoewel dat met mijn logica dan een N zou moeten zijn, maargoed :9
Overigens is er nog niet bewezen dat de R9 daadwerkelijk geen SD card issues meer heeft, wel is de kans groter gezien er nu een echte RMA reparatie bestaat voor de Ally (non -x). Eerst was het verhaal dat dit onmogelijk was gezien de locatie van de kaart het probleem zou zijn.
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Het is sowieso niet echt degelijke practice om SD kaarten als app drives te gebruiken, en de oude ROG ally wordt veel te heet in de buurt van de SD kaart lezer.

Een latere BIOS versie zette de fans harder, zodat het gebied minder warm wordt, maar dat vind ik weer zonde van de stille fancurve, al helemaal als je geen SD kaarten gebruikt.

Ik weet niet of R9 en later dan geen problemen heeft (je mag linkjes naar de bron posten), maar ik zou gezien de prijzen tussen SSD en SD kaarten eigenlijk meteen al gaan voor een grotere SSD ipc met kaarten te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
vlaaing peerd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:58:
[...]

Ik neem aan dat ABC is om dubbele digits te vermijden zodat elk serienummer dezelfde lengte heeft.

De R staat voor 2023 alhoewel dat met mijn logica dan een N zou moeten zijn, maargoed :9

[...]

Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Het is sowieso niet echt degelijke practice om SD kaarten als app drives te gebruiken, en de oude ROG ally wordt veel te heet in de buurt van de SD kaart lezer.

Een latere BIOS versie zette de fans harder, zodat het gebied minder warm wordt, maar dat vind ik weer zonde van de stille fancurve, al helemaal als je geen SD kaarten gebruikt.

Ik weet niet of R9 en later dan geen problemen heeft (je mag linkjes naar de bron posten), maar ik zou gezien de prijzen tussen SSD en SD kaarten eigenlijk meteen al gaan voor een grotere SSD ipc met kaarten te werken.

Helemaal mee eens, ik snap niet dat de Fan curve dan niet gestuurd kan worden op sd kaart of sd slot temperatuur (zal wel geen sensor op of aan zitten)

Bronnen zijn de asus rog reddits waar veel getest en gezegd wordt en ik nog geen falende R9 gezien heb. De bron die (met foto’s) liet zien dat er na rma daadwerkelijk een aanpassing gedaan is inplaats van vervangen met identieke onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 17:12
Hoi! Ik heb een vraag over de Ally X. Of beter gezegd over een dockingstation voor de Ally X. Ik heb binnenkort waarschijnlijk een Ally X zonder dockingstation en zoek er een.

Echter, ik heb wat twijfels bij de officiële Asus ROG charger dock. Bijvoorbeeld omdat het niet echt een dockingstation is.

Hebben jullie tips voor een goed dockingstation voor de ROG Ally X?

-Toevoeging-

Ik zie in dit topic dat Jsaux en UGreen mogelijk een goede dock hebben? Wie heeft er positieve ervaringen mee? En zou dat ook voor de Ally X zijn, of enkel de Ally?

[ Voor 19% gewijzigd door Cageman1984 op 04-08-2024 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcanti
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:50
Eerlijk, er zat een kartonnen houdertje bij de originele Ally, en die doet prima z’n werk 😄

Ik meen dat de Ally X dikker is ivm grotere accu, dus ik vraag me af of die in dezelfde dock gaat passen als de Ally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
De Ally X heeft ook een houdertje meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
j-phone schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:33:
De Ally X heeft ook een houdertje meegeleverd.
2 zelfs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:34
Goedemorgen,

Ik ben in de race voor een m dock voor mijn Ally is enkel de charging Dock van ROG die de 30w profiel in de Ally beschikbaar maakt of zijn er al meer docks waarbij dit mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
michaeltjeh1 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:09:
Goedemorgen,

Ik ben in de race voor een m dock voor mijn Ally is enkel de charging Dock van ROG die de 30w profiel in de Ally beschikbaar maakt of zijn er al meer docks waarbij dit mogelijk is?
Van wat ik lees zou iedere dock met ~100W USB-C PD dit moeten kunnen, mits je de juiste adapter gebruikt. Waaronder dus de eerder genoemde JSAUX docks.

[edit]
Uit de review van ETA PRIME begreep ik dat een 65 watt PD adapter voldoende moet zijn voor de 30W mode. Klinkt aannemelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Bigs op 07-08-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
65W is idd prima voor de Ally op 30W. Zeker met de originele charger of hun eigen 'dock'.

Maar hou wel in de gaten dat alles wat je aansluit via de dock en power trekt via USB er nog bovenop komt. En dan zou die 65W wel eens krap/onvoldoende kunnen zijn. Heb zelf nog niet meegemaakt wat er dan gebeurt in geval van de Ally, maar mijn andere handheld capte gewoon keihard de power, wat in de praktijk betekende dat scherm of USB apparaten (tijdelijk) geen power meer kregen.

Als je een zwaardere charger wil, koop dan wel een degelijke zoals deze 100W PD charger van UGreen.

Vwb docks: de orginele van Asus zal prima werken. Met 3rd party zoals Jsaux/UGreen: zorg dat je een recente versie hebt en geen oudere versie/model. Mijn ervaringen zijn wisselend. Heb beide docks gehad en met mijn andere handheld werkte dat in de basis prima, maar die van UGreen gaf de meta info van de externe SSD niet goed door via USB, waardoor de externe SSD dezelfde identifier kreeg als de interne HD. Vond Windows niet grappig. ;) En met meerdere externe apparaten ging ik dus over de 65W heen in sommige situaties. Dus ligt er wederom weer aan wat je er allemaal op aan wil sluiten. Ally zelf en scherm lijkt me geen probleem.

Last, but not least: fatsoenlijke USB-C kabels! Juiste PD spec/wattage en genoeg bandbreedte voor een evt. monitor en de resolutie/refreshrate die je wil draaien. Die van Asus zelf zullen ongetwijfeld prima werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
RenegadexRIPxx schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:10:
Allez bij mij is mijn sd kaart of mijn sd kaartlezer ook gesloopt. Gelukkig nog garantie, maar ideaal is dit toch niet.
Ondertussen reparatierapport gekregen. Men zou het moederbord, de connector (denk ik het noemt conn) en dan tape en mylar veranderd of toegevoegd hebben. Die mylar zou een hitteschild zijn of zo.

Ik had gelezen dat in latere versies van het moederbord men voorzieningen getroffen had om de problemen met de sd kaart te beperken.
https://rogallylife.com/2...visions-rog-ally-sd-card/

Ik hoop dat het hiermee opgelost is naar de toekomst toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:48
Er is een poosje geen nieuws meer geweest los van dat Valve de Rog Ally ook gaat ondersteunen. Ik wil steamos wel proberen zodra de support er is. Heb ooit BazziteOs geinstalleerd op de Rog Ally maar liep hier tegen allemaal probleempjes aan.

Maar onlangs heb ik "My Time At Sandrock" geinstalleerd op mijn Rog Ally en wat een leuke game waar je gewoon lekker een beetje bezig in kunt zijn zeg. Dit spel lijkt kiddy maar is volgens mij voor elke leeftijd te doen.

Dit spel is gewoon in Gamepass beschikbaar mocht je hem willen proberen:
https://www.xbox.com/nl-n...-at-sandrock/9N15RZTXDNPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
@GranCanaria Valve heeft geen haast, kan net zo goed ergens in 2025 komen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Amaze86 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:09:
@GranCanaria Valve heeft geen haast, kan net zo goed ergens in 2025 komen.
Ja dat las ik ook inderdaad. Ik ben benieuwd hoe lang daat gaat duren. Wil het wel proberen namelijk.

Tot die tijd heb ik genoeg aan Windows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 08:36
Ik zie zelf geen voordelen in SteamOS op de Ally,. Juist omdat GamePass zo goed werkt op de ROG Ally.

Hopelijk kloppen de geruchten en passen ze Windows steeds meer aan om goed te werken op dit soort apparaten. Het werkt nu "prima", maar bepaalde dingen kunnen echt wel handiger.

• GranCanaria
Oh dat is ook zeker zo. Ik denk dat ik ook niet zonder windows kan maar ik ga het wel proberen. Ik ben benieuwd naar hoe de rog ally werkt met een officieele steamos. De meeste stores zijn gewoon te installeren met diverse tools maar het gaat mij er meer om dat je toch een betere console ervaring krijgt met steamos. Het is dus het proberen waard vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
RenegadexRIPxx schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:36:
[...]

Ondertussen reparatierapport gekregen. Men zou het moederbord, de connector (denk ik het noemt conn) en dan tape en mylar veranderd of toegevoegd hebben. Die mylar zou een hitteschild zijn of zo.

Ik had gelezen dat in latere versies van het moederbord men voorzieningen getroffen had om de problemen met de sd kaart te beperken.
https://rogallylife.com/2...visions-rog-ally-sd-card/

Ik hoop dat het hiermee opgelost is naar de toekomst toe.
Heb het ondertussen terug gekregen. Alles was gereset, dus heb alles opnieuw moeten instellen. Al was dat proces nu een pak eenvoudiger dan vroeger. Al nam het nog altijd redelijk wat tijd in beslag.

SD kaart die ik had meegestuurd, niet mee terug gekregen. Ze vonden die ook niet direct terug. Men heeft via de verkoper dan een waarde daarop geplakt en mij een aankoopbon gegeven voor dat bedrag.

Ik denk dat ik die nog even aan de kant ga houden om als een nieuwe versie komt van de handhelds (nieuwe processor) komt die daaraan te spenderen. En het doen zonder SD kaart. Geen zin om die weer op te stoken. En ik ga niet zelf een interne update doen.

Het scherm en de visuals lijken mij soms toch nog altijd iets te klein. Dus ik ga eens kijken hoe dat zit met die legion go en of dat effectief beter is of ik toch eerder moet kijken naar een 10 inch versie.
En of het in realiteit een verschil maakt.

Ik ben ondertussen gewend geraakt aan grote schermen op mijn desktop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
RenegadexRIPxx schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:35:
[...]
Ik ben ondertussen gewend geraakt aan grote schermen op mijn desktop...
Waarom sluit je 'm dan niet aan op een groot scherm? Onderweg wordt 'm dat natuurlijk niet, maar thuis moet dat wel lukken, toch?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste