Asus gaat met een Gaming Handheld komen, genaamd Asus ROG Ally. Omdat er op verschillende plaatsen over gepraat werd, leek het me leuk hier een topic over te openen.
Asus bevestigt dat de ROG Alley op een AMD Ryzen Z1-apu met een geïntegreerde RDNA 3-gpu draaid, al komen er geen details aan bod. De chip wordt gekoeld door ROG’s zogenaamde Zero Gravity-oplossing, waardoor de handheld nooit te heet wordt tijdens het spelen van zware games.
Het scherm zou een ips-display met 1080p-resolutie zijn, deze een 120Hz-refreshrate heeft en AMD FreeSync ondersteunt. AMD FreeSync zou tearing en stotterende beelden bij fps-drops moet verhelpen. Met een helderheid van 500 nits moet het ook mogelijk zijn om bijvoorbeeld in de tuin of op het balkon te gamen. Let wel op dat het voor nu nog onbekend is hoe goed het scherm in de volle zon te zien is. Bovendien gaat het om een touchscreen, zodat gebruikers in combinatie met de joysticks eenvoudig kunnen navigeren. De handheld heeft geen eigen OS en draait op Windows 11.
Er worden ook verschillende eigenschappen genoemd die afgelopen week aan het licht zijn gekomen, waaronder het gebruik van maximaal 16 GB lpddr5-geheugen en een pcie 4.0-ssd van 512 GB. Verder wordt de console gepaard met een speciale editie van Armoury Crate, waarmee spelers onder meer kunnen kiezen uit verschillen prestatiemodi en de rgb-verlichting van de joysticks aanpassen. De fabrikant heeft gezegd dat de handheld "onder de € 1.000" verkocht gaat worden, maar een precieze prijs word nog niet gegeven.
Op 11 mei 2023 zal er een speciaal lanceringsevent plaatsvinden voor de ROG Ally, men verwacht dan nog alle informatie, waaronder ook de prijs, bekend gemaakt gaat worden. Er zijn momenteel ook nieuws websites die al schrijven dat op 11 mei het apparaat verkrijgbaar is, hoewel als ik officiële website moet geloven gaat het over een event met onthulling.
Mocht je mee willen helpen aan dit topic, laat het me gerust weten.
[Voor 6% gewijzigd door Linksquest op 26-04-2023 11:36]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.